Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:31:
ik heb een probleempje met mijn agenda synchronisatie.
Mijn google agenda staat op GMT+1.00 Brussel en mijn SGS staat op midden europese tijd GMT+2.00, dat is blijkbaar de enige manier om mijn agenda's gelijk te krijgen van tijd.
Idem hier...
Heb de phone nu een week in gebruik en moet eerlijk zeggen dat ik een beetje met een dubbel gevoel zit, het werkt allemaal wel (zij het met mindere functionaliteit hier en daar), maar het ziet er niet uit!
Ik kom van een iPhone 3G en ik moet zeggen, de apps zagen er daar toch een heel pak afgewerkter uit. Ook kleinere, handige zaken die de iPhone had mist de SGS. Om snel terug naar boven te scrollen bv. kon je op de iPhone, in gelijk welke app, gewoon op de bovenste balk "klikken", iets wat ik toch wel heel vaak gebruikte.
Dit en andere kleine gemakjes (waar ik voor de rest even niet op kan komen) zijn toch echt wel een gemis voor mij.
Ook bv de facebook op de SGS is om te schreeuwen (lees: janken/wenen), deze is echt afzichtelijk en bovendien zeer beperkt in functionaliteit (probeer maar eens een foto getrokken in portret up-te-loaden). Iets simpel als "like" ontbreekt gewoonweg.
Een Ebay app bestaat niet.
Contacten deftig synchroniseren vanuit Outlook (met foto) gaat niet.
Standaard email app trekt op niks.
Standaard kalender icoontje laat zelfs de datum niet zien.
Tijdens het ingeven van tekst in een zoekveld (youtube, market, enz...) is er geen lijst met mogelijke treffers.
Market is zowieso onoverzichtelijk en mist duidelijk enige vorm van kwaliteitscontrole.
"HD kwaliteit" van youtube filmpjes is ook niet om aan te zien, eigenlijk is ook hier weer de hele youtube app "onafgewerkt.
Om dan voorts nog maar te zwijgen over bekende problemen zoals de gps enzo...
Muziek en video proberen heb ik nog niet aangedurfd om niet nog een teleurstelling tegen te komen.
Over het algemeen kan je dus wel stellen dat ik vrij teleurgesteld ben in de SGS. Samsung wil zich meten met Apple's iPhone en is op de goede weg maar heeft nog veel te leren, Android kan (nog) niet op tegen het iPhone OS.
Dat er eventueel betere apps/widgets beschikbaar zijn in de market dan de standaard apps is mooi, maar naar mijn inziens moet de telefoon gewoon out-the-box deftig werken en voldoen aan de hedendaagse verwachtingen van de gebruikers, ZEKER als je je wilt gaan meten met andere smartphones in die prijsklasse (dit leek mij netter verwoord dan wat ik eerst dacht te schrijven, namelijk dat Samsung pretendeert gelijk of zelfs beter te zijn dan iPhone).
Toch even meldden dat ik geen Apple fanboy ben, integendeel zelfs, ik ben altijd degene die Apple langs alle kanten afbreekt op gebied van ingebouwde beperkingen, verplicht iTunes gebruik (wat ik trouwens een k*t programma vind), enz... dit zijn ook de redenen waaron ik m'n iPhone uiteindelijk verkocht heb. Maar eerlijk is eerlijk, het iPhone OS ziet er verzorgder uit en heeft hier en daar meer/betere functionaliteit dan Android en last but not least, de apps moeten wel degelijk een kwaliteitscontrole doorstaan. Ook het toestel zelf voelt solider aan dan de SGS...
Ik weet niet echt of je dit allemaal objectief kan noemen maar ik heb m'n best gedaan om een, voor mij eerlijk, vergelijk te maken. Misschien lost Froyo veel op maar totdat die er is: iemand een iPhone 4 ruilen tegen een SGS van een weekje oud?