Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 5] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 190.392 views

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Al eerder gemeld hier door andere SGS gebruikers.
Maar aangezien ik er veel profijt van heb toch nog maar een keer.

Voor degene die de dag niet halen met de accu van de SGS... JuiceDefender :*)
Niet meer de hele dag 3G/H aan, behalve voor Fring.
6 uur gaat de stekker eruit en die gaat er voor 23 uur niet meer in.
Hiervoor om 6 uur eruit en 's middags rond 14 uur in de auto al laden.
Met een uitschieter naar 19 uur, mits ik niet "teveel" belde op de dag.

En dan verder het "normale" ge/ver- bruik op de dag.
Agenda en mail lezen/ beantwoorden, beetje i-netten, enz.

Dus voor degene die het hier al eerder poste _/-\o_

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Relief2009 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:26:
[...]

Ga maar lekker weg dan en koop een iphone. We hebben hier geen behoefte aan zeikerds. Doei |:(

HEt grappige is dat je een merk als naam hebt die qua support en kwaliteit pas echt bagger is :)
Ben het met Toshiba eens. Deze support slaat nergens op. Dit is ook mijn laatste Samsung als geen enkele probleem wordt opgelost.

Om Toshiba nu te bestempelen als zeikerd vind ik te ver gaan. En zijn ook mensen die kwaliteit voor hun geld verwachten. En terrecht!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
nokiaan958GB schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:50:
[...]

Ben het met Toshiba eens. Deze support slaat nergens op. Dit is ook mijn laatste Samsung als geen enkele probleem wordt opgelost.

Om Toshiba nu te bestempelen als zeikerd vind ik te ver gaan. En zijn ook mensen die kwaliteit voor hun geld verwachten. En terrecht!
Ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen het echt een keer zat zijn om altijd maar weer de vergelijking met de Iphone erbij te halen, alsof die telefoon zaligmakend is?????

Heb een beetje geduld en kraak niet gelijk een merk af omdat de update nu net wat langer duurt dan iedereen had verwacht. Ik ben er van overtuigt dat alles op zijn pootjes terecht komt. 8)

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 22:12
Dacuuu schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:12:
Net ook dat accessoires set besteld op eBay. Maar de telefoon zal nog wel even duren, gisteren stond er op de site van vodafone. levering binnen 24 uur. krijg ik net een mailtje dat ze er geen meer hebben...grrr..
Kon jij hem gewoon op de site bestellen? Bij mij kon ik hem met verlengen niet selecteren. Overigens heb ik gister telefonisch verlengd. Ik kreeg een levertijd van 5 tot 10 werkdagen te horen, dus ik ben benieuwd :) ! Overigens belde ik eerder die dag of ze op voorraad waren en ze hadden hem gewoon maar het zou langer duren omdat de koerierdienst zo druk ws :X

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

nokiaan958GB schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:50:
[...]

Dus wekelijkse leaks met firmwares die daadwerkelijk problemen oplossen slaat nergens op ? De lag is in nieuwere firmwares nauwelijks meer merkbaar, de gps problemen zijn voor heel veel mensen opgelost, over welke problemen hebben we het nog meer ? Als we werkelijk aan het lijntje worden gehouden zoals Toshiba beweert dan zitten we allemaal nog steeds op firmware JF3 met lag en gps problemen en waren er geen leaks geweest.

Dat Froyo wat langer duurt, kan een inschattingsfout zijn geweest van Samsung, kan een bewuste keuze zijn geweest om daadwerkelijk alle problemen te hebben opgelost als ze Froyo releasen, feit is dat er genoeg 'bewijs' is dat Samsung zowel aan Eclair als Froyo builds werkt, ik vind dat juist topservice. Je koopt nu eenmaal een tweakable toestel, als je dat niet wilt doen blijf dan inderdaad lekker weg uit dit topic en ga lekker lopen patsen met je oh zo mooie iPhone. Ik ga in ieder geval nooit meer terug naar een iPhone (heb zowel de 3G als 3GS gehad).

Hiernaast zijn er zat noobproof apps uitgekomen om, zelfs op de stock firmwares, met weinig moeite de meeste problemen op te lossen. Mensen hebben er geen probleem mee om spellen en apps te installeren maar zodra je over lagfix praat, die tegenwoordig net zo makkelijk te installeren is als een spelletje, dan is dat ineens onzin. Pffft, nog nooit een nieuwe displaydriver geinstalleerd op je pc die meer snelheid brengt ?

Froyo brengt maar twee belangrijke dingen wat mij betreft, een oplossing voor de gps en een oplossing voor de lag, beide bevestigd door heel veel mensen die al een van de nieuwere beta builds draaien. Wat leukigheden zijn Flash en Air support en dan heb je het mooiste wel gehad. Dit is gewoon klagen als een klein kind als ik heel eerlijk ben, het is me beloofd dus ik wil het, ongeacht of ik er echt wat aan heb of niet.

Verwijderd

Mijn Galaxy S heeft sinds een week het probleem dat de Wifi vanzelf aangaat en dat hij constant zoekt naar een netwerk. Ook al zet hem ik dan uit dan springt ie vanzelf weer aan na 10s. Het vreet echt batterij en die is al niet goed i.c.m. WhatsApp. Kan nu een halve dag met mijn telefoon doen en ik stoor me er aan dat ik constant de batterij in de gaten moet houden of ik straks wel muziek kan luisteren in de trein etc. Weet iemand iets hoe ik dit probleem kan oplossen?

Verwijderd

Relief2009 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:26:
[...]

Ga maar lekker weg dan en koop een iphone. We hebben hier geen behoefte aan zeikerds. Doei |:(

HEt grappige is dat je een merk als naam hebt die qua support en kwaliteit pas echt bagger is :)
Kom op zeg...doe eens volwassen.

Verwijderd

KneoK schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:09:
[...]
Dit is gewoon klagen als een klein kind als ik heel eerlijk ben, het is me beloofd dus ik wil het, ongeacht of ik er echt wat aan heb of niet.
...en dan is het geoorloofd om iemand gelijk maar voor 'zeikerd' uit te maken?

Verwijderd

Lucky1965 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:00:
[...]

Ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen het echt een keer zat zijn om altijd maar weer de vergelijking met de Iphone erbij te halen, alsof die telefoon zaligmakend is?????

Heb een beetje geduld en kraak niet gelijk een merk af omdat de update nu net wat langer duurt dan iedereen had verwacht. Ik ben er van overtuigt dat alles op zijn pootjes terecht komt. 8)
Gelukkig. Ook eens een normale reactie i.p.v. puberaal gescheld.

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

heb een contract afgesloten bij telfort maandag, en gister kreeg ik men samsung galaxy s al binnen, super van telfort.

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Even een vraag aan alle gebruikers van die aftermarket accu's.....

Gaan jullie nu heel de dag tekeer op je SGS en heb je een zak vol accu's bij?
Volgens mij overleeft de back cover dat niet als hij 2x per dag open en dicht gaat.
Zit goed vast, maar om nu elke dag een paar keer open te trekken.
Ik denk dat de spulletje dan zo lam is en gaat kraken als een gek.

Of zie ik dit verkeerd?

Btw: Kneok +1

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:55:
[...]

...en dan is het geoorloofd om iemand gelijk maar voor 'zeikerd' uit te maken?
Heb ik dat beweerd ? Wat mij een beetje stoort is dat Toshiba speciaal een account heeft aangemaakt om hier ongefundeerd een beetje in het wilde weg te schreeuwen. Noem het zeiken, noem het zeuren, noem het schreeuwen, komt allemaal op hetzelfde neer. Hem een zeikerd noemen is misschien niet de netste oplossing, maar dat heb je mij dan ook niet zien doen.
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:58:
[...]

Gelukkig. Ook eens een normale reactie i.p.v. puberaal gescheld.
Het topic bestaat voor 99% uit normale reacties, overdrijven is ook een kunst ;)

[ Voor 24% gewijzigd door KneoK op 30-09-2010 21:26 ]

Verwijderd

KneoK schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:15:
[...]

Heb ik dat beweerd ?

[...]

Het topic bestaat voor 99% uit normale reacties, overdrijven is ook een kunst ;)
Nee, dat heb je niet beweerd, dat is waar, maar die ene procent zet gelijk zo'n toon neer dat het de andere 99 overschaduwd.

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:21:
[...]

Nee, dat heb je niet beweerd, dat is waar, maar die ene procent zet gelijk zo'n toon neer dat het de andere 99 overschaduwd.
Jawel, dat ben ik wel met je eens, maar aan de andere kant zetten die schreeuwerige 'alles is kut aan Samsung want mijn telefoon lagt' reacties ook een aardige toon in dit topic en dat vind ik een beetje jammer omdat juist voor de problemen waar Toshiba het over heeft talloze oplossingen zijn, van heel ingewikkeld tot enorm simpel. Als hij een gefundeerde post plaatst waarin hij uitlegt dat hij het enorm jammer vindt van Samsung dat zijn stock toestel een belabberde gps ontvangst heeft dan is er niemand die dat betwist omdat je dat probleem alleen maar kunt oplossen door nieuwere firmwares te proberen, maar als je op zo'n manier komt melden dat Samsung de boel besodemieterd omdat hij last heeft van een oplosbaar probleem dan vind ik dat gewoon jammer.

Verwijderd

KneoK schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:35:
[...]
Jawel, dat ben ik wel met je eens, maar aan de andere kant zetten die schreeuwerige 'alles is kut aan Samsung want mijn telefoon lagt' reacties ook een aardige toon in dit topic en dat vind ik een beetje jammer omdat juist voor de problemen waar Toshiba het over heeft talloze oplossingen zijn, van heel ingewikkeld tot enorm simpel. Als hij een gefundeerde post plaatst waarin hij uitlegt dat hij het enorm jammer vindt van Samsung dat zijn stock toestel een belabberde gps ontvangst heeft dan is er niemand die dat betwist omdat je dat probleem alleen maar kunt oplossen door nieuwere firmwares te proberen, maar als je op zo'n manier komt melden dat Samsung de boel besodemieterd omdat hij last heeft van een oplosbaar probleem dan vind ik dat gewoon jammer.
Dat is ook zo, het houdt de gemoederen bezig. Maar hou je in en probeer er niet in mee te gaan. Als men het ervaart zoals toshiba (ongefundeerd), dan denk ik alleen maar "jammer man! succes verder!". Ik ben zelf ook niet zo'n lieverdje >:) , maar ik probeer me niet te verleiden tot scheldpartijen hier. Het gaat van kwaad tot erger en er is altijd een overtreffende trap: Wat komt er na "zeikerd"? Voor je het weet slingeren er hier de meest enge ziektes rond die je niemand toewenst. Gewoon ff nadenken voordat je op zend drukt. Just my 2 cents.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 21:55 . Reden: spelling ]

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

modern combat sandstorm ^^ mijn eerste review lol

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WcRQ7dySnWM]
@ Mijn Samsung Galaxy S

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Verwijderd

BruceLee schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:58:
modern combat sandstorm ^^ mijn eerste review lol

[video]
@ Mijn Samsung Galaxy S
Leuk man! Mooi gedaan!

Verwijderd

partyondude schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:58:
Wow, das wel extreem man!

Maar hoezo zou een geheugenkaartje voor vertraging en extra accu consumptie zorgen?
Ik weet niet hoe Android er mee omgaat maar ik kan me nog wel herinneren dat je bij Windows Moblie de power kon afsluiten of een soort sleep mode kon inschakelen (vinkje) naar je SD kaartje om de batterij te sparen. Misschien een feature van Android die we nog niet kennen?

Aanvulling 1-10: Ik heb het geprobeerd, het lijkt(!) er inderdaad op alsof sommige apps wat vrolijker draaien. Batterijduur niet getest. Wel een nadeel gevonden: Sygic Mobile Maps 10 werkt niet meer omdat hij persé de hardware ID van de externe kaart wil hebben. De hardware ID van de interne kaart laat hij niet zien ondanks dat daar de maps op staan. Ik vermoed omdat de interne SD eigenlijk een partitie is(?).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 21:18 ]

Verwijderd

Heb net KIES geupdate naar versie 1.53.10093_80
Doe een nieuwe sych met m'n pc en zie dat nu ook de foto's bij contacten vanuit Outlook worden overgenomen! :)

Draai al wel android 2.2.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:37
Samjung schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:00:
[...]

Kon jij hem gewoon op de site bestellen? Bij mij kon ik hem met verlengen niet selecteren. Overigens heb ik gister telefonisch verlengd. Ik kreeg een levertijd van 5 tot 10 werkdagen te horen, dus ik ben benieuwd :) ! Overigens belde ik eerder die dag of ze op voorraad waren en ze hadden hem gewoon maar het zou langer duren omdat de koerierdienst zo druk ws :X
Op de site stond gisteren de tel nog als binnen 24 uur levering. ik bestelde mijn abbo bij vodafone via de telefoon, ik wil mijn nr meenemen.Ze vertelde me dat het leveren iets langer ging duren(dag of 5) omdat de koerier druk was, en omdat ze toestemming moeten krijgen van telfort voor mijn nr. vandaag dus de mail gehad dat de tel niet meer op voorraad is..

• nokiaan958GB
  • Niet online
KneoK schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:09:
[...]

Dus wekelijkse leaks met firmwares die daadwerkelijk problemen oplossen slaat nergens op ? De lag is in nieuwere firmwares nauwelijks meer merkbaar, de gps problemen zijn voor heel veel mensen opgelost, over welke problemen hebben we het nog meer ? Als we werkelijk aan het lijntje worden gehouden zoals Toshiba beweert dan zitten we allemaal nog steeds op firmware JF3 met lag en gps problemen en waren er geen leaks geweest.

Dat Froyo wat langer duurt, kan een inschattingsfout zijn geweest van Samsung, kan een bewuste keuze zijn geweest om daadwerkelijk alle problemen te hebben opgelost als ze Froyo releasen, feit is dat er genoeg 'bewijs' is dat Samsung zowel aan Eclair als Froyo builds werkt, ik vind dat juist topservice. Je koopt nu eenmaal een tweakable toestel, als je dat niet wilt doen blijf dan inderdaad lekker weg uit dit topic en ga lekker lopen patsen met je oh zo mooie iPhone. Ik ga in ieder geval nooit meer terug naar een iPhone (heb zowel de 3G als 3GS gehad).

........
Misschien ben ik bij aankoop een beetje naief geweest...........

Op papier leek de SGS beter dan de iphone. Dat was de reden voor mijn aankoop. En hardwarematig is hij ook beter dan de Iphone. Maar dat hij tweakable zou zijn is nooit een argument voor mijn aankoop geweest. Sterker nog, ik was met niet van die eigenschap bewust. :+

Die firmwares die beschikbaar komen is allemaal leuk en aardig. Maar de garantie vervalt wel als je er een leuke (beta)firmware op hebt gezet of geroot is (dit heb ik althans begrepen van de diverse keren begrepen dat over de relatie tweaken en garantie is gesproken). Het is weliswaar een technische mogelijkheid maar laat Samsung met een officiele update - hetzij via kies,hetzij op een andere normale manier - komen.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:18:
Heb net KIES geupdate naar versie 1.53.10093_80
.....
Blijkbaar hangt wel of geen update van Kies af van het toestel wat je aansluit. Zonder toestel aangesloten zag ik nooit de update. Vandaag met het toestel aangesloten wel.

Nu meldt hij keurig dat er een update is vraagt hij of ik die wil.
Heb uiteraard de vraag met ja beantwoord maar zie niet dat er iets gebeurt.

Heb jij zelf de update gedownload of heb je Kies dat laten doen?

Verwijderd

Via KIES (met telefoon aangesloten), wel opgestart in Admin mode (Win 7).
Duurde vervolgens wel even voordat alles binnen was (trage samsung server).

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
nokiaan958GB schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:42:
[...]

Blijkbaar hangt wel of geen update van Kies af van het toestel wat je aansluit. Zonder toestel aangesloten zag ik nooit de update. Vandaag met het toestel aangesloten wel.

Nu meldt hij keurig dat er een update is vraagt hij of ik die wil.
Heb uiteraard de vraag met ja beantwoord maar zie niet dat er iets gebeurt.

Heb jij zelf de update gedownload of heb je Kies dat laten doen?
Ik kreeg vandaag ook de update van Kies. Mijn toestel had ik echter nog niet aangesloten.
Nadat ik de update had geinstalleerd kreeg ik een fout melding van Windows (W7 64 ultimate). Ik ben terug op de oude versie 74_45.
De update downloaden duurde vreselijk lang.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Verwijderd

Embryo1 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:56:
[...]

Ik kreeg vandaag ook de update van Kies. Mijn toestel had ik echter nog niet aangesloten.
Nadat ik de update had geinstalleerd kreeg ik een fout melding van Windows (W7 64 ultimate). Ik ben terug op de oude versie 74_45.
De update downloaden duurde vreselijk lang.
Dat duurt ook onwijs lang. Meestal breek ik hem af en ga hem halen bij:
http://www.samsung.com/nl...000&prd_ia_sub_class_cd=P

...dat is de nieuwste...

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:53:
[...]

Dat is ook zo, het houdt de gemoederen bezig. Maar hou je in en probeer er niet in mee te gaan. Als men het ervaart zoals toshiba (ongefundeerd), dan denk ik alleen maar "jammer man! succes verder!". Ik ben zelf ook niet zo'n lieverdje >:) , maar ik probeer me niet te verleiden tot scheldpartijen hier. Het gaat van kwaad tot erger en er is altijd een overtreffende trap: Wat komt er na "zeikerd"? Voor je het weet slingeren er hier de meest enge ziektes rond die je niemand toewenst. Gewoon ff nadenken voordat je op zend drukt. Just my 2 cents.
Agreed :)
nokiaan958GB schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:32:
[...]

Misschien ben ik bij aankoop een beetje naief geweest...........

Op papier leek de SGS beter dan de iphone. Dat was de reden voor mijn aankoop. En hardwarematig is hij ook beter dan de Iphone. Maar dat hij tweakable zou zijn is nooit een argument voor mijn aankoop geweest. Sterker nog, ik was met niet van die eigenschap bewust. :+

Die firmwares die beschikbaar komen is allemaal leuk en aardig. Maar de garantie vervalt wel als je er een leuke (beta)firmware op hebt gezet of geroot is (dit heb ik althans begrepen van de diverse keren begrepen dat over de relatie tweaken en garantie is gesproken). Het is weliswaar een technische mogelijkheid maar laat Samsung met een officiele update - hetzij via kies,hetzij op een andere normale manier - komen.
Officieel zal je garantie komen te vervallen, maar bij een hardwaredefect moet Samsung echt wel ondersteuning bieden. Als je koptelefoonaansluiting defect is dan unroot en unlagfix je gewoon en flash je desnoods terug naar een originele firmware. Als je toestel helemaal dood is dan zal Samsung echt niet gaan controleren of je geroot hebt.

Ik ben het met je eens dat een update via de officiele kanalen gewenst is, maar die is ook netjes aangekondigd. Met een beetje geluk hebben we voor het eind van volgende maand allemaal Froyo. In de tussentijd is het toestel zelfs met standaard firmware wat mij betreft geen misbaksel waar je niets mee kunt, en dat is nou net de indruk die je wel krijgt als je posts als die van Toshiba leest. Er zijn wat extreme gevallen, maar dat zul je bij elk type toestel wel tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
nokiaan958GB schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 23:54:
[...]

Frank B268 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:52:
Kan iemand het volgende verklaren ?

Als ik mijn SGS - met wifi & mobiele connecties uit - met USB aan mijn PC hang - en geen Kies, mediaplayer, massaopslag of PC internet optie kies - dan zie ik dat de USB verbinding wel is gemaakt. Ik kan op dat moment namelijk naar 192.168.1.254 pingen van de SGS. Dit is mijn internet gateway router in het thuis netwerk.

Ik kan echter vanaf de SGS niet aanloggen op de web interface van de router - noch kan ik vanaf de SGS via de router naar buiten - dit laatste is nl. wat ik probeer voor elkaar te krijgen.

Als ik dit lees vraag ik mij af of je netwerk beveiligd is. Zo ja, dan moet je op je SGS de WEB/WPA toegangscode opgeven.
Nee - dit zit 'm niet in de netwerk beveiliging. Mijn SGS komt prima op mijn netwerk. Ik had ook al alle firewalls in router en PC uitgezet maar er is iets anders dat er voor zorgt dat wanneer je je SGS met USB aan je PC hebt hangen je niet zomaar via je PC en vast LAN aansluiting naar het internet kan.
Het blijft wel intrigeren waarom dat nou niet zou kunnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:16
Ik heb even een 'simpele' vraag. Heb sinds gister ook de SGS, net geroot en nu bezig met lagfix (moet wachten totdat batterij op 40% minimaal is.. haha) maar ik heb een vraagje, ik wil graag een gewone foto op mijn achtergrond plaatsen, maar nu kan ik alleen maar een uitsnede plaatsen en dan wordt de kwaliteit slechter..En daarbij zie ik dan dus maar de helft van bijv. een gezicht oid,mits ik op de homescreen zit.. Is daar iets voor? Ik heb gegoogled, en hier op het forum rond gezocht, maar niet kunnen vinden..

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:24:
[...]

Gisteren toch de one-click lag fix erop gezet en nu vliegt hij helemaal (Quadrant score van +2200).
Is dit de degene die je hebt geinstalleerd / de beste die nu beschikbaar is ?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=784691

[ Voor 8% gewijzigd door Frank B268 op 01-10-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
danielrene schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 00:01:
....... ik wil graag een gewone foto op mijn achtergrond plaatsen, maar nu kan ik alleen maar een uitsnede plaatsen en dan wordt de kwaliteit slechter..En daarbij zie ik dan dus maar de helft van bijv. een gezicht oid,mits ik op de homescreen zit.. Is daar iets voor? Ik heb gegoogled, en hier op het forum rond gezocht, maar niet kunnen vinden..

Alvast bedankt!!
Ik zou even de zoekfunctie gebruiken. Dit onderwerp is vele malen hier voorbij gekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door nokiaan958GB op 01-10-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskreijveld
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-07 00:00
Vandaag enkele accessoires uit Hong Kong binnengekregen. Vanwege mijn positieve ervaring lijkt het me erg nuttig om ook hier te vermelden:

TV-Out kabel:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...Item&item=250551352415&ss
(totale kosten incl. verzending: +/- 3 euro)

Getest en werkt perfect! Geen TV-Out via HDMI, maar voor simpel en voldoende kwalitatief gebruik natuurlijk echt een koopje. Kabel heeft een goede lengte en werkt dus zoals gezegd 100 %..plug en play...ideaal om je telefoon als 'dvd-speler' te gebruiken, foto's op een groot scherm weer te geven, etcetera.

Auto-zuignap:
http://cgi.ebay.nl/Car-Ho...es_RL&hash=item230a888aa0

Voor ongeveer 5 euro krijg je een kwalitatieve 'telefoonhouder', die perfect is vast te zetten met locksysteem + zuignap. De standaard is in alle hoeken te draaien, maar blijft zeer stevig, doordat het draaibare gedeelte vrij 'stroef' is. Inklikken van de telefoon werkt ook prima. Daarnaast krijg je bij deze bieding nog een autolader (nog niet getest) en een simpel hoesje, wellicht handig om je telefoon in een tas mee te nemen bijvoorbeeld.

Wacht nog vol spanning op de batterijen + lader, maar hier hoor ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen ook over. Kortom, bestellingen uit Hong Kong zijn aan te raden! Levering was bij mij binnen twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:01:
[...]

Dat duurt ook onwijs lang. Meestal breek ik hem af en ga hem halen bij:
http://www.samsung.com/nl...000&prd_ia_sub_class_cd=P

...dat is de nieuwste...
Ik heb mijn versie (een hogere versie die maar niet wilde werken op W7 64bits) gedeinstalleerd, via control panel de driver apart ook gedeinstalleerd, en de versie van deze link gedownload en geinstalleerd. En ja hoor, de driver installatie geeft nu geen foutmelding. Kies kreeg contact met de SGS.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank B268 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 00:27:
[...]

Is dit de degene die je hebt geinstalleerd / de beste die nu beschikbaar is ?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=784691
Yep, dit is degene die ik geïnstalleerd heb. Ik geloof dat de Voodoo fix beter is, maar dit is een hele simpele om te installeren. Installeer je als een gewone app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baskreijveld schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 01:06:
Vandaag enkele accessoires uit Hong Kong binnengekregen. Vanwege mijn positieve ervaring lijkt het me erg nuttig om ook hier te vermelden:

TV-Out kabel:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...Item&item=250551352415&ss
(totale kosten incl. verzending: +/- 3 euro)

Getest en werkt perfect! Geen TV-Out via HDMI, maar voor simpel en voldoende kwalitatief gebruik natuurlijk echt een koopje. Kabel heeft een goede lengte en werkt dus zoals gezegd 100 %..plug en play...ideaal om je telefoon als 'dvd-speler' te gebruiken, foto's op een groot scherm weer te geven, etcetera.

Auto-zuignap:

Voor ongeveer 5 euro krijg je een kwalitatieve 'telefoonhouder', die perfect is vast te zetten met locksysteem + zuignap. De standaard is in alle hoeken te draaien, maar blijft zeer stevig, doordat het draaibare gedeelte vrij 'stroef' is. Inklikken van de telefoon werkt ook prima. Daarnaast krijg je bij deze bieding nog een autolader (nog niet getest) en een simpel hoesje, wellicht handig om je telefoon in een tas mee te nemen bijvoorbeeld.

Wacht nog vol spanning op de batterijen + lader, maar hier hoor ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen ook over. Kortom, bestellingen uit Hong Kong zijn aan te raden! Levering was bij mij binnen twee weken.
Heb tijdje terug de zuignap besteld en ook al een week in gebruik (echt een superding voor in je auto), inderdaad stevig hoewel die wel beetje kan trillen (is tenslotten een zwaar gewicht aan het einde van een stokje dat vergroot elke beweging natuurlijk) dus ik hem hem zo ver naar beneden dat ie eigenlijk gewoon tegen me dashboard aan klemt en perfect stil hangt. Navigatie werkt er heerlijk mee, maar vooral muziek luisteren (via 3.5mm jack) is erg fijn hoewel die kabel er niet bij zat (en ik ook geen oplader en hoesje er bij had)...

Wel kreeg ik een mail dat het product door de fabrikant eigenlijk terug genomen moet worden en dat ik bij me volgende bestelling korting krijg of me geld terug krijg als ik hem, retour doe :D Maar ik heb nergens last van en voor die paar euro ga ik hem niet terug sturen (wss duurder dan het product zelf)...

http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=170529365160 deze ging het om trouwens, volgens mij dezelfde als hier boven zonder extra's

TV-Out kabel nooit aangekomen, kijk ik in me paypal zie ik daar ook niks en op ebay zie ik ook niks meer over dat item :P Naja zolang ik blijkbaar niet betaald heb is het niet erg :D Maar volgens me mails is dat ding al een maand onderweg en netjes betaald :D

[ Voor 14% gewijzigd door watercoolertje op 01-10-2010 09:35 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Drop test:

Heb hem laten vallen op straat, battery cover vloog eraf en er zit nu een dikke deuk in de chromen omlijsting :'(

Het goede nieuws is: Alles werkt nog perfect.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:07

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Dani86 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:35:
Drop test:

Heb hem laten vallen op straat, battery cover vloog eraf en er zit nu een dikke deuk in de chromen omlijsting :'(

Het goede nieuws is: Alles werkt nog perfect.
Nog een drop test:
Gisteren nacht laten stuiteren in een kroeg. In een plas bier op de grond, gelukkig nog nuchter genoeg om snel op te pakken....
Resultaat: alleen krasje op de achterkant van het toestel. Alles werkt nog goed!

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Kortom het mag dan lichtgewicht/plasticky aanvoelen volgens velen (vooral iphone gebruikers), ik twijfel niet over de bouwkwaliteit :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 20:03
Lichtgewicht is mijn inziens gewoon een goede eigenschap, mn oude i8910 voelt nu gewoon als een baksteen aan! En die plastic feel heb ik nooit zo last van gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docterc
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 08:54
[b]baskreijveld schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 01:06
Auto-zuignap:

Hoe lang duurde het voordat je de spullen binnenhad? Heb ze namelijk voor 10 oktober nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit topic is niet bedoeld voor accessoires, daarvoor kun je in ACC terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Voor de liefhebbers: er is weer een nieuwe update voor Kies uit: Versie 1.5.3.10093.80. Ik heb de update via Kies gedownload. Op de Samsung sites staat nog versie Kies_1.5.3.10093_31_1

Alleen ik kan nog steeds niet mijn firmware upgraden (JF3) ;(

Er is wel een nieuwe functie aan Kies toegevoegd, zoals direct filmpjes uploaden naar Youtube, Flickr of Facebook. Voor de rest weet ik niet wat er nieuw is...

[ Voor 14% gewijzigd door Amboe op 01-10-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:08:
[...]

Ik heb mijn versie (een hogere versie die maar niet wilde werken op W7 64bits) gedeinstalleerd, via control panel de driver apart ook gedeinstalleerd, en de versie van deze link gedownload en geinstalleerd. En ja hoor, de driver installatie geeft nu geen foutmelding. Kies kreeg contact met de SGS.
Kies gaf aan dat er een nieuwere versie is. Die heb ik niet geinstalleerd.
Wel op firmware update gechecked, en hij gaf aan dat er een nieuwe firmware is.
Misschien dan toch de lang verwachte?...
Ik moest gaan werken, dus ben niet verder gegaan.
Bedankt voor de tip. Heb alles gedeinstalleerd. Samsung drivers en Kies via Ccleaner. Register check gedaan en alle foutmeldingen verwijderd. Nieuwe versie van Kies 93_31 geinstalleerd en na een herstart van de laptop, draait alles als een zonnetje. Ik krijg geen update voor de firmware. De update via Kies kreeg ik ook pas een dikke week later, toen anderen al via Kies de update kregen aangeboden.

[ Voor 4% gewijzigd door Embryo1 op 01-10-2010 12:48 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 15-09 23:35

Wom

Zojuist mijn Galaxy laten vallen op een betonnen vloer. Lag helemaal uit elkaar na twee keer stuiteren maar op wat krasjes op de achterkant na geen schade en doet het nog perfect. Ben wel twee hartslagen kwijt in dat moment :D

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

KneoK schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:03:
[...]

Agreed :)

[...]

Officieel zal je garantie komen te vervallen, maar bij een hardwaredefect moet Samsung echt wel ondersteuning bieden. Als je koptelefoonaansluiting defect is dan unroot en unlagfix je gewoon en flash je desnoods terug naar een originele firmware. Als je toestel helemaal dood is dan zal Samsung echt niet gaan controleren of je geroot hebt.

Ik ben het met je eens dat een update via de officiele kanalen gewenst is, maar die is ook netjes aangekondigd. Met een beetje geluk hebben we voor het eind van volgende maand allemaal Froyo. In de tussentijd is het toestel zelfs met standaard firmware wat mij betreft geen misbaksel waar je niets mee kunt, en dat is nou net de indruk die je wel krijgt als je posts als die van Toshiba leest. Er zijn wat extreme gevallen, maar dat zul je bij elk type toestel wel tegenkomen.
Is dat zo dat je garantie vervalt? Staat er ergens in de voorwaarden dat je niet mag rooten en custom-flashen? Volgens mij werkt de garantie op dit soort toestellen gelijk als op de PC. Hardware defecten zijn gewoon garantie (tenzij deze door gebruikersfouten zijn veroorzaakt) en software zal 9 v.d. 10 keer opgelost worden door gewoon de laatste firmware erop te zetten.
Zolang er nergens expliciet vermeldt wordt dat zodra je toestel geroot is, of er een niet-officiële firmware opstaat, je garantie vervalt, hou je dus gewoon garantie. Sowieso heb je voor bepaalde apps gewoon een geroot toestel nodig (zoals Titanium Backup), en is rooten wel erg makkelijk als het niet zou mogen (een iPhone jailbreaken is aanzienlijk meer werk).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
gfo schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:39:
Mijn vriendin heeft sinds net haar galaxy. Nu ben ik bezig met het instellen van de telefoon en valt mij één ding op. Het scherm van mijn desire lijkt witter dan het scherm van haar samsung galaxy. Het is net alsof er een blauwe gloed over het scherm zit. Naarmate de helderheid hoger gezet wordt deze gloed minder. Desondanks blijft de gloed wel aanwezig.

Hoort dit of is er iets mis met het scherm?
Er is een aantal Galaxy's in omloop met blauwe schermen. In de USA is iemand allerlei winkels afgegaan en heeft vele varianten gezien, ook bruinig.

Zie http://project-voodoo.org/color , het (gefotoshopte) voorbeeld van de Engadget site is net zo blauw als op mijn telefoon. De ontwikkelaar van dat project (supercurio) twittert dat hij dicht bij een (software) oplossing is om de kleuren te corrigeren. Nu is die optie er ook al, maar alleen i.c.m. zijn lag-fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolvingStorm
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-04 10:02
Amboe schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:42:
Voor de liefhebbers: er is weer een nieuwe update voor Kies uit: Versie 1.5.3.10093.80. Ik heb de update via Kies gedownload. Op de Samsung sites staat nog versie Kies_1.5.3.10093_31_1

Alleen ik kan nog steeds niet mijn firmware upgraden (JF3) ;(

Er is wel een nieuwe functie aan Kies toegevoegd, zoals direct filmpjes uploaden naar Youtube, Flickr of Facebook. Voor de rest weet ik niet wat er nieuw is...
die youtube en flickr dingetjes zaten ook in 1.5.2 al (geen idee of ie in eerdere versies zat, de 1.5.1 die ik ervoor had inderdaad niet) Maar ik vind de updates in dat programma wat tegenvallen moet ik bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_doorman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 18:09
nog een drop test:

laten vallen van een bureau op de vloerbedekking, battery cover bleef er gewoon op zitten maar resultaat een telefoon die niks meer doet! Ligt inmiddels bij samsung voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Zul je net zien, denk je 'phew.. gelukkig was het maar op de vloerbedekking en niet op asfalt' doet de SGS helemaal niks meer.. Zulke ongelukkige drops heb ik genoeg meegemaakt in mijn omgeving.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:13:
Zulke ongelukkige drops heb ik genoeg meegemaakt in mijn omgeving.
Niet laten vallen misschien een optie ?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik heb m'n SGS ook al laten vallen, gelukkig doet hij het nog prima. Sommige mensen hebben nou eenmaal vaak ruzie met de zwaartekracht :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Laatst online: 23-01 19:13
SolvingStorm schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:13:
[...]

die youtube en flickr dingetjes zaten ook in 1.5.2 al (geen idee of ie in eerdere versies zat, de 1.5.1 die ik ervoor had inderdaad niet) Maar ik vind de updates in dat programma wat tegenvallen moet ik bekennen.
Das waar, alleen nu kreeg ik rechtsonder icoontjes te zien. Dat had ik eerst niet. Misschien was dit in de vorige versies ook al, maar het is mij toen iig niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23
Ik heb nu sinds 2 dagen de SGS en ben met het toestel aan het stoeien. Heb 'm al geroot en de lagfix erop alleen nu heb ik een aantal applicaties gedownload en nu zijn de 3 pagina's van de applicatie tab al vol en alles wat ik nu download kan ik niet meer terug vinden.

Is het mogelijk om extra pagina's aan te maken voor de applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 11:14
Dancis schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:45:
Ik heb nu sinds 2 dagen de SGS en ben met het toestel aan het stoeien. Heb 'm al geroot en de lagfix erop alleen nu heb ik een aantal applicaties gedownload en nu zijn de 3 pagina's van de applicatie tab al vol en alles wat ik nu download kan ik niet meer terug vinden.

Dat is vreemd, volgens mij is er helemaal geen limiet aan het aantal applicatie pagina's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23
hmm vreemd na een reset doet ie het gewoon weer.

Als ik nu dus iets installeer dan gaat ie wel gewoon verder 8)7 Ach ja ben al lang blij dat het weer goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:56:
[...]

Niet laten vallen misschien een optie ?? :9
Jah.. Of nooit ongelukken maken, heb je direct ook geen dure verzekeringen meer nodig :X

Ik heb overigens in korea zo'n mesh beschermer gekregen van een kennis, bevalt erg goed. Vooral handig bij kroeg bezoekjes en dat soort zaken. Als ik op reis ga, doe ik voor alle zekerheid ook nog even een screen protector ervoor en je toestel kan heul veel hebben (qua tassen, zakken en zwaartekracht). In nederland gewoon weer alles eraf en dan voelt hij ook direct weer als nieuw aan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 15-09 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Dancis schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:45:

horen gewoon pagina's bij te komen vanzelf ik heb er 4

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 07:37
Als ik bij m'n batterijgebruik kijk, zie ik dat m'n weergave op 53% staat en soms stijgt ie weleens naar de 60 toe, maar heb alles verlaagd tot de minimum en toch geeft ie het gebruik zo hoog aan.

Moet ook elke avond m'n telefoon opladen, wat best vervelend is.
Heeft iemand daar nog een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Laatst online: 30-08 14:28
een dumbphone kopen ;)

de SGS moet elke avond aan het infuus.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacky00 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 01:23:
Als ik bij m'n batterijgebruik kijk, zie ik dat m'n weergave op 53% staat en soms stijgt ie weleens naar de 60 toe, maar heb alles verlaagd tot de minimum en toch geeft ie het gebruik zo hoog aan.

Je standbye is afhankelijk van firmware - hoeveel widgets je draait - apps die draaien

je kan ook bluetooth en synchronisatie uit zetten bespaart ook stroom en je kande app
"advance task killer" downloaden instellen met auto killagressive en when screen is off

widgets die ik draai is switch pro en retro clock.

Ik doe 2 1/2 dag met mijn batterij en overdag staat hij on synchroniseren. Ik bel ongeveer 20 minutenper dag en ontvang ongeveer 8-12 mails per dag en wat sms-jes. om de dag speel ik wel een 15-30 minuten een spel, laatste tijd grazy birds. Multimedia voornamelijk muziek en dat 2x25 minuten per dag. Foto's ongeveer 5-10 per dag voor de blogspot van mijn kids.

ik gebruik zelf firmware DJG4 (asian) werkt super en geen lag. ik laad het om de 2 dagen 's nachts op en dat werkt perfect voor mij. Als froyo minder is dan nu ga ik weer terug naar deze firmaware want deze bevalt me
erg goed ook qua gps is die wel goed maar gebruik liever mijn tomtom om mijn toestel standby te houden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Allereerst excuus voor ( waarschijnlijk ) mijn domme vragen, maar ik ben echt een leek op dit gebied..
Mijn vriendin en ik hebben dit toestel nu net een week en ben al druk aan het lezen hier, maar toch een paar vragen waarvan ik hoop dat iemand ze wil antwoorden.

1. beide toestelle werken erg lekker, maar sinds gister wil de SGS van mijn vriendin het internet niet op.
hij heeft vol 3g bereik ( net als de mijne ), maar zodra zij internet opend ( of android market ) valt ineens het internet weg ( 3G icoontje valt weg ), maar zodra ze de browser afsluit, is hij weer terug en heeft ze weer bereik ( voor een tiental seconden), waarna hetzelfde probleem zich voordoet. Weet iemand wat ik moet gaan doen?

2. Ik las hier dat Android 2.2 waarschijnlijk WEL flash gaat ondersteunen, weet iemand of deze versie al uit is en hoe ik hem op mijn SGS krijg of moet ik dan alsnog een apparte flash-prog downloaden?

3. Geen idee wat lagfix, launcher-pro of wat KIES(?) is. Is er iemand die een kleine uitleg wil geven?

4. Wat voor apps heb je echt nodig op je SGS vinden jullie?

Vast heel erg bedankt voor eventuele antwoorden, maar na 3 dgn intensiev lezen hier zie ik door de bomen het bos niet meer, ik weet dat ik het een en ander heb zien staan hiet, kan ze alleen niet meer terug vinden.

Nogmaals sorry voor de vragen als ze dom overkomen.

Goet Bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 08:18:

Nogmaals sorry voor de vragen als ze dom overkomen.

Goet Bas.
Je hebt zelf a twee keer antwoord gegeven 8)7 , maar vraag 2 - 4 kun je vinden via google of via
dit forum of via deze link hieronder.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=656

Voor vraag 1 - reset en APN opnieuw installeren van je provider. ssoftware is blijkbaar even ergens
de mist in gegaan.

succes ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 08:35:
[...]

Je hebt zelf a twee keer antwoord gegeven 8)7 , maar vraag 2 - 4 kun je vinden via google of via
dit forum of via deze link hieronder.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=656

Voor vraag 1 - reset en APN opnieuw installeren van je provider. ssoftware is blijkbaar even ergens
de mist in gegaan.

succes ;w
Ik ben het met Bas eens hoor, ik verwacht mijn galaxy binnen 2 weken thuis. Ik ben geen noob op pc gebied, maar als je al de temen hoort. dan is het wel even uitzoeken allemaal hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 08:53:
[...]

Ik ben het met Bas eens hoor, ik verwacht mijn galaxy binnen 2 weken thuis. Ik ben geen noob op pc gebied, maar als je al de temen hoort. dan is het wel even uitzoeken allemaal hoor!
Begin dan niet gelijk op Tweakers maar neem eerst de tijd om je algemene kennis over Android wat op te doen. Tweakers is meer voor....eh....tweakers 8)
Begin bijvoorbeeld hier: http://www.androidplanet.nl/ of hier: http://www.androidworld.nl/
En dat is absoluut niet denigrerend bedoeld maar daar vind je gemakkelijker info voor beginners, de basics en de algemene termen voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Als je gewoon de verschillende topics doorleest zoals het homescreen topic en dit topic dan moet je toch een aardig idee krijgen wat alles is. Het kost je echter wel meer tijd dan het gewoon vragen ja, dat ben ik met je eens.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
[...]

Het is geen kwestie van uitzoeken, het is een kwestie van luiheid. Geen moeite doen om ZELF iets uit te zoeken en dit forum als een helpdesk gebruiken. Dat is wat ik constateer helaas.

We zijn bereid te helpen, maar alleen als we zien dat er moeite is gedaan om het op te lossen. ipv na 1 minuut te panieken en meteen je probleem op tweakers te dumpen, zou je eens even rustig het zelf uit kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Relief2009 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:03:
[...]

Het is geen kwestie van uitzoeken, het is een kwestie van luiheid. Geen moeite doen om ZELF iets uit te zoeken en dit forum als een helpdesk gebruiken. Dat is wat ik constateer helaas.

We zijn bereid te helpen, maar alleen als we zien dat er moeite is gedaan om het op te lossen. ipv na 1 minuut te panieken en meteen je probleem op tweakers te dumpen, zou je eens even rustig het zelf uit kunnen zoeken.
En wat jij zegt , klopt naar mijn mening ook. Mijn punt was alleen maar dat je soms naar mij gevoel een beetje afgezeken wordt als je net iets doms vraagt of verkeerd zegt. Maar verder zitten hier wel de mensen met meer verstand van inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En die mensen weten veel omdat ze het zelf allemaal uitzoeken. Als ik een telefoon koop dan lees ik het gehele topic er over door en als ik iets niet snap dan gooi ik het door Google heen. Zo leer je in de eerste plaats veel meer en ten tweede irriteer je mensen zo niet door naar de bekende weg te vragen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand er ook last van dat het systeem volume telkens weer voluit gaat? Ik zet hem steeds uit maar hij zet zich later weer uit zichzelf aan (volgens mij als hij aan de lader heeft gelegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 08:18: Hallo allen,

Allereerst excuus voor ( waarschijnlijk ) mijn domme vragen, maar ik ben echt een leek op dit gebied..
Mijn vriendin en ik hebben dit toestel nu net een week en ben al druk aan het lezen hier, maar toch een paar vragen waarvan ik hoop dat iemand ze wil antwoorden.

1. beide toestelle werken erg lekker, maar sinds gister wil de SGS van mijn vriendin het internet niet op.
hij heeft vol 3g bereik ( net als de mijne ), maar zodra zij internet opend ( of android market ) valt ineens het internet weg ( 3G icoontje valt weg ), maar zodra ze de browser afsluit, is hij weer terug en heeft ze weer bereik ( voor een tiental seconden), waarna hetzelfde probleem zich voordoet. Weet iemand wat ik moet gaan doen?

2. Ik las hier dat Android 2.2 waarschijnlijk WEL flash gaat ondersteunen, weet iemand of deze versie al uit is en hoe ik hem op mijn SGS krijg of moet ik dan alsnog een apparte flash-prog downloaden?

3. Geen idee wat lagfix, launcher-pro of wat KIES(?) is. Is er iemand die een kleine uitleg wil geven?

4. Wat voor apps heb je echt nodig op je SGS vinden jullie?

Vast heel erg bedankt voor eventuele antwoorden, maar na 3 dgn intensiev lezen hier zie ik door de bomen het bos niet meer, ik weet dat ik het een en ander heb zien staan hiet, kan ze alleen niet meer terug vinden.

Nogmaals sorry voor de :( vragen als ze dom overkomen.

Goet Bas.
1. APN settings bekeken?

2. Dat kan maar dan moet je speciale programma's hebben als Odin en weten wat je wat je moet doen..

3. Kies is de PC manager van samsung en Launcherpro is een alternatieve gui die wat weg heeft van HTC sense. Tenslotte is een lagfix een manier om het het "stotteren" te voorkomen.

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg regelmatig commentaar dat ik niet altijd even goed te verstaan ben door telefoon (deels m'n eigen schuld mss hahaha) Hebben meer mensen hier last van? Kan het mss komen door de silicon case die ik om m'n SGS heb zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 20:03
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:44:
Heeft iemand er ook last van dat het systeem volume telkens weer voluit gaat? Ik zet hem steeds uit maar hij zet zich later weer uit zichzelf aan (volgens mij als hij aan de lader heeft gelegen)
Jup, heb het eens in de zoveel tijd ook, is mn 'klikje' weer veel te hard naar mijn zin. Ben er gelukkig nog niet gefrustreerd van geraakt, er zijn ergere dingen, maar het is een klein bugje volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Zoals jullie wellicht hebben gelezen was de display van mijn galaxy stuk. Nu is hij bij dynafix geweest, maar niet gerepareerd, omdat ze ook vonden dat het moederbord stuk was. Nu was ik zelf eigenwijs en heb een samoled via e-bay gekocht. Telefoon open gemaakt scherm aangesloten. Toen bootte de telefoon inderdaad niet, maar wel na een factory reset. Heel vervelend is bij het verwijderen van het oude screen een soort flexcable gebroken. Dit is de sensor voor de opties knop. Ik ben dus op zoek naar dit onderdeel. Weet iemand hoe dit heet en eventueel waar ik het kan kopen?

Afbeeldingslocatie: http://www.careace.net/wp-content/uploads/2010/06/galaxy-s-disassembly-33.jpg DIt is de printplaat waar de flexkabel in gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Orcie op 02-10-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Laatst online: 15-09 12:52
Ik heb al wat rondgezocht op internet en got maar er zijn weinig soortgelijke problemen lijkt het wel. Ben er niet helemaal zeker van of ik dit hier mag posten maar ik zag er niets over staan in de ts.

Ik maak gebruik van XP sp3

Veel mensen hebben problemen met kies en de verbinding naar de telefoon, dat heb ik niet.

Bij mij wil kies helemaal NIET installeren.

Wanneer ik de installer start gaat deze de bestanden uitpakken, hierna vraagt deze wat ik wil installeren. Ik selecteer alles (de rest ook geprobeerd) en de locatie waar het moet komen. De installer start en geeft gelijk een schermpje met een afbeelding erop die binnen 0.5 seconden weg is (dus niet te zien) en dan de melding "Installatie afgebroken". Ik heb volgens mij aan alle softwareeisenvoldaan, en heb echt geen idee wat het nu zou kunnen zijn. In de logbestanden van windows vind ik ook niets terug.

Misschien dat iemand hier een soortgelijk iets met kies heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 23:25
kwam net dit tegen

http://www.mugen-power-ba...amsung-galaxys-i9000.html

niet echt fraai maar voor bijvoorbeeld een weeked Lowlands wellicht aan te raden.
Had reeds eerder zoiets gezien van QPower voor de iPhone 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dikke man schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:37:
kwam net dit tegen

niet echt fraai maar voor bijvoorbeeld een weeked Lowlands wellicht aan te raden.
Niet kopen want ik ken dit gog van de PSP. NDS etc - koop je zware batterijen met meer mAh en kom je er gewoon achter dat het alsnog net zo snel leeg is en ach mischien een een half uurtje meer dan maar dan houdt het op en als ik naar de prijs kijk denk ik ook van 2 dagen standby is toch ook mooi en koop voor de helft van het geld een externe battery usb charger. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:44:
Het is geloof ik al eerder in dit topic gemeld dat het door Maps komt. Ik heb vandaag toevallig Maps gebruikt, en de systeem volume stond prompt op maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
harry64 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:31:
Ik heb al wat rondgezocht op internet en got maar er zijn weinig soortgelijke problemen lijkt het wel. Ben er niet helemaal zeker van of ik dit hier mag posten maar ik zag er niets over staan in de ts.

Ik maak gebruik van XP sp3

Veel mensen hebben problemen met kies en de verbinding naar de telefoon, dat heb ik niet.

Bij mij wil kies helemaal NIET installeren.

Wanneer ik de installer start gaat deze de bestanden uitpakken, hierna vraagt deze wat ik wil installeren. Ik selecteer alles (de rest ook geprobeerd) en de locatie waar het moet komen. De installer start en geeft gelijk een schermpje met een afbeelding erop die binnen 0.5 seconden weg is (dus niet te zien) en dan de melding "Installatie afgebroken". Ik heb volgens mij aan alle softwareeisenvoldaan, en heb echt geen idee wat het nu zou kunnen zijn. In de logbestanden van windows vind ik ook niets terug.

Misschien dat iemand hier een soortgelijk iets met kies heeft gehad?
= de problemen met verbinden tussen telefoon en pc heb ik ook: eerst KIES starten, dan pas inpluggen is mijn truuk

= dat hij on-aangekondigd afbreekt had ik (zeer stom genoeg) ook; mijn harddisk was vol = vol, wellicht bij jou ook? zou dus ook vanalles anders kunnen zijn, het afbreken van de installatie kwam dus zonder bericht iig.
succes

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 17:10
Mijn kompas is er volgens mij mee opgehouden.
Hij reageert totaal niet of soms zelfs in de verkeerde richting op het draaien van de telefoon.
8)7

Ik heb ook al 's dat 'recalibraten' gedaan door de telefoon in een 8 te bewegen, maar niks helpt.
Echt vaag.

Anderen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Even een kort vraagje, heb wat gegoogled maar ben niet zeker.

Als ik 'Verbinden met gegevensservice bij roaming' niet gevinkt heb schakelt de telefoon dan automatisch alles uit wat geld kost behalve sms en telefoon als ik in het buitenland ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 07:31
dikke man schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:37:
kwam net dit tegen

Op ebay kun je die voor ongeveer 25 euro nieuw krijgen inclusief verzending, maar voor 5 euro heb je al een reserve normale batterij. Ik heb nu 3 originele batterijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Orcie schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:26:
Zoals jullie wellicht hebben gelezen was de display van mijn galaxy stuk. Nu is hij bij dynafix geweest, maar niet gerepareerd, omdat ze ook vonden dat het moederbord stuk was. Nu was ik zelf eigenwijs en heb een samoled via e-bay gekocht. Telefoon open gemaakt scherm aangesloten. Toen bootte de telefoon inderdaad niet, maar wel na een factory reset. Heel vervelend is bij het verwijderen van het oude screen een soort flexcable gebroken. Dit is de sensor voor de opties knop. Ik ben dus op zoek naar dit onderdeel. Weet iemand hoe dit heet en eventueel waar ik het kan kopen?

[afbeelding] DIt is de printplaat waar de flexkabel in gaat.
ik kan het moeilijk zien..maar is dit hetzelfde onderdeel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
tiesvts schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:44:
[...]

ik kan het moeilijk zien..maar is dit hetzelfde onderdeel???
Ja dat is het!. Ik weet alleen niet hoe ik dat erop ga krijgen. Het lijkt alsof het onderdeel wat je post vast zit op de baseplate. Maandag zal ik de winkel bellen.Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Laatst online: 15-09 12:52
autodidact schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:43:
[...]

= de problemen met verbinden tussen telefoon en pc heb ik ook: eerst KIES starten, dan pas inpluggen is mijn truuk

= dat hij on-aangekondigd afbreekt had ik (zeer stom genoeg) ook; mijn harddisk was vol = vol, wellicht bij jou ook? zou dus ook vanalles anders kunnen zijn, het afbreken van de installatie kwam dus zonder bericht iig.
succes
De 2de tip zou het wel eens kunnen zijn, ga ik even testen. Wel raar dat programma's ten tijde van windows 95 wel gewoon aangaven dat de harde schijf vol is.(als dit het probleem is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orcie schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:26:

[afbeelding] DIt is de printplaat waar de flexkabel in gaat.
Waarom zou je die moeite doen? Dynafix een nette maar dringende brief sturen dat ze een wanprestatie hebben geleverd en dat je ze verantwoordelijk houdt voor alle gemaakte kosten. Als genoegdoening mogen ze de kosten van je scherm plus zo'n kabeltje leveren, uiteraard voor niets, met behoud van garantie.

Als jij het ding zomaar aan de praat krijgt zonder dat het door hun genoemde onderdeel is vervangen hebben ze toch echt wat verprutst. Je had dus gewoon een reparatie moeten krijgen. Nu zadelen ze jou op met problemen die zij prima hadden kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:11:
[...]

Waarom zou je die moeite doen? Dynafix een nette maar dringende brief sturen dat ze een wanprestatie hebben geleverd en dat je ze verantwoordelijk houdt voor alle gemaakte kosten. Als genoegdoening mogen ze de kosten van je scherm plus zo'n kabeltje leveren, uiteraard voor niets, met behoud van garantie.

Als jij het ding zomaar aan de praat krijgt zonder dat het door hun genoemde onderdeel is vervangen hebben ze toch echt wat verprutst. Je had dus gewoon een reparatie moeten krijgen. Nu zadelen ze jou op met problemen die zij prima hadden kunnen repareren.
De truc is dat kunnen uitleggen. Daar heb ik al een week over gedaan. Daarnaast doen ze niks aan toestellen die door de gebruiker zijn geopend. Uiteraard had ik op een andere manier niet kunnen aantonen dat ze fout zaten. Daarnaast zegt Dynafix ga naar Samsung, Samsung ga naar Dynafix, Solidvision of de verkoper. Al die opties waren met de kennis voor het open schroeven nutteloos. Het toestel was immers compleet defect. Het is typisch een geval van de consument achter het ijzeren gordijn van de fabrikant. Er een zaak van maken is duurder, risicovoller en tijdrovender dan gedaan dat ding zelf repareren. Daarnaast kan Samsung nog komen met een coulance regeling (wacht nog op antwoord). Uiteraard heb ik het toestel 10 keer tegen de muur aan gegooid, erop gesprongen en hem toen opgestuurd. Gebruikerschade (niet dus)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Preau schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:01:
Even een kort vraagje, heb wat gegoogled maar ben niet zeker.

Als ik 'Verbinden met gegevensservice bij roaming' niet gevinkt heb schakelt de telefoon dan automatisch alles uit wat geld kost behalve sms en telefoon als ik in het buitenland ben?
Artuzzo in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 5]"

Moeilijk he zoeken!

Gebruik de search eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch klopt dit niet

bij mij staat het vinkje uit, en heb gewoon internet via 3G.
Daarom is het ook zo verwarrend.
ik weet zelf ook niet precies welke optie je aan of uit moet zetten.

Wat ik wel weet, is dat al je naar het buitenland gaat je aan je provider kan vragen of 3G uitgezet kan worden bij de provider.
Dan kan je dit voor een bepaalde dag of periode laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Kom nogal eens bij onze zuiderburen, maar heb daar nog nooit onbedoeld een 3G of wat dan ook voor verbinding gehad.
3G of HSDPA staat ook niet meer boven in beeld bij mij.

Het kan natuurlijk wel, maar hij zal het nooit automatisch doen, ook al staat je mail zo wel ingesteld.
Je zult het dan echt handmatig moeten doen, geen auto sync dus....

Waarschijnlijk werkt a-gps ook niet zonder waarschuwing van extra kosten, maar gebruik navigeren nooit op SGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Oxellaar schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:46:
Kom nogal eens bij onze zuiderburen, maar heb daar nog nooit onbedoeld een 3G of wat dan ook voor verbinding gehad.
3G of HSDPA staat ook niet meer boven in beeld bij mij.

Het kan natuurlijk wel, maar hij zal het nooit automatisch doen, ook al staat je mail zo wel ingesteld.
Je zult het dan echt handmatig moeten doen, geen auto sync dus....

Waarschijnlijk werkt a-gps ook niet zonder waarschuwing van extra kosten, maar gebruik navigeren nooit op SGS.
http://www.samsungmobile.nl/support/glossary.do

Assisted GPS is een variant voor mobiele telefoons om sneller de positie te bepalen. Dit kost geen dataverkeer of telefoonkosten. Deze vraag heb ik ook gesteld bij Vodafone, mijn provider, die ook aangaf, dat A-GPS kosteloos was.
Ik navigeer met vooraf geinstalleerde kaarten (Sycig Mobile) van McGuider. Dus kosteloos, ook in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben julie ook last van dat mensen je 2 a 3 keer bellen dat hij niet overgaat
Ik heb het net getest met een andere mobile en het klopt ook
1e keer gaat hij gewoon goed over
2e keer zegt hij netwerk fout (of soms gaat hij helemaal niet over)

Hebben meer mensen hier last van ?
Nu merk ik ook gewoon dat hij helemaal niet overgaat, dus als ik met een andere mobile bel staat er op die mobile netwerk fout :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:32:

[...]

http://www.samsungmobile.nl/support/glossary.do

Assisted GPS is een variant voor mobiele telefoons om sneller de positie te bepalen. Dit kost geen dataverkeer of telefoonkosten. Deze vraag heb ik ook gesteld bij Vodafone, mijn provider, die ook aangaf, dat A-GPS kosteloos was.
Ik navigeer met vooraf geinstalleerde kaarten (Sycig Mobile) van McGuider. Dus kosteloos, ook in het buitenland.
Dat slaat nergens op.. Ligt er maar net aan hóe je GPS assisted wordt. Ik kan je verzekeren dat, indien aanwezig, ook data wordt gebruikt voor A-GPS.

Wikipedia: Assisted GPS
Wikipedia: Assisted GPS
http://wiki.openmoko.org/wiki/Hardware:AGPS

Assisted GPS is een verzamelnaam voor andere bronnen dan GPS en dat kán dus ook gewoon data zijn.. Dit staat in de documentatie van cd BCM4751 die schijnbaar in de Galaxy S zit (en een hele goede GPS receivers blijkt te zijn):
The BCM4751 GPS receiver also includes software that is optimized for cellular integration and the demands of international standards bodies such as 3GPP, GERAN and OMA, which promote the delivery of GPS assistance data over high-speed cellular networks. The software includes message handling protocols for Control Plane and User Plane assisted-GPS (A-GPS) standards such as SUPL1.0. The GPS software also provides native support for Broadcom's Long Term Orbit (LTO) extended ephemeris service. In addition, the software is optimized for personal navigation performance and includes sophisticated algorithms to mitigate multi-path errors.
http://www.broadcom.com/press/release.php?id=s443754

Als je in het buitenland zit en je zet je data uit, Verdwijnt de A en houd je GPS over, een fix heb je dan niet in 3 seconden, maar in iets van 30 seconden tot een minuut (of soms zelfs meer).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Ik begin mij langzamerhand te ergeren aan het feit dat indien je een missed call, SMS of email hebt. Er geen lichtje knippert. Is het mogelijk om bijvoorbeeld de menu en back knop te laten knipperen? Zo ja hoe? heb al gezocht naar een app of iets maar kon niets vinden.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Euhhh, NoLED? Komt hier zeer regelmatig voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Laatst online: 17:15

the-spawn

.: Dark Storm :.

te laat :) zie hierboven, NoLed dus

[ Voor 94% gewijzigd door the-spawn op 03-10-2010 23:07 ]

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:48:
Mijn Galaxy S heeft sinds een week het probleem dat de Wifi vanzelf aangaat en dat hij constant zoekt naar een netwerk. Ook al zet hem ik dan uit dan springt ie vanzelf weer aan na 10s. Het vreet echt batterij en die is al niet goed i.c.m. WhatsApp. Kan nu een halve dag met mijn telefoon doen en ik stoor me er aan dat ik constant de batterij in de gaten moet houden of ik straks wel muziek kan luisteren in de trein etc. Weet iemand iets hoe ik dit probleem kan oplossen?
Weet iemand wat? Hij vreet 15 tot 20% batterij per uur. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

jacky00 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 01:23:

Weergave is niks anders dan wat het zegt, de hoeveel energie die verbruikt is door je display. De enige manier om dat echt te verlagen is door het toestel minder te gebruiken.
Overigens is 60% nog laag, bij mij staat hij vaak nog een stuk hoger. Feit is gewoon dat bij een toestel met een dergelijk groot scherm, het scherm ook vrijwel altijd de grootste verbruiker van energie is.

Overigens kan ik melden dat met Froyo je inderdaad flash-ondersteuning hebt (dus je kan dan ook dumpert video's e.d. bekijken ;) ) Sowieso, als de laatst gelekte versie ook maar in de buurt komt van wat de officiële firmware gaat doen, dan zullen veel problemen straks ook echt opgelost zijn (geen lags meer, stabiel, kies werkt ook met LauncherPro actief, start een stuk sneller op, gps is sneller en nauwkeuriger, etc.)
Overigens, ga er hier niet om vragen hoe je die gelekte versie moet installeren, daarvoor is een ander topic bedoeld.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:48:
[...]

Weet iemand wat? Hij vreet 15 tot 20% batterij per uur. :-(
Heb hier af en toe ook last van. Ik verdenk dat de locatieservice dan ook wifi wil gebruiken. Volgens mij speelt het bij mij voornamelijk na dat ik maps heb gebruikt, en dan maps open heb laten staan tot de telefoon in standby gaat. Als ik dan een uur later zie dat de wifi aan staat, dan heb ik deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orcie schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:31:
De truc is dat kunnen uitleggen. Daar heb ik al een week over gedaan. Daarnaast doen ze niks aan toestellen die door de gebruiker zijn geopend. Uiteraard had ik op een andere manier niet kunnen aantonen dat ze fout zaten. Daarnaast zegt Dynafix ga naar Samsung, Samsung ga naar Dynafix, Solidvision of de verkoper. Al die opties waren met de kennis voor het open schroeven nutteloos. Het toestel was immers compleet defect. Het is typisch een geval van de consument achter het ijzeren gordijn van de fabrikant. Er een zaak van maken is duurder, risicovoller en tijdrovender dan gedaan dat ding zelf repareren. Daarnaast kan Samsung nog komen met een coulance regeling (wacht nog op antwoord). Uiteraard heb ik het toestel 10 keer tegen de muur aan gegooid, erop gesprongen en hem toen opgestuurd. Gebruikerschade (niet dus)...
Je moet inderdaad een beetje een lange adem hebben in dit geval. Wat betreft het verliezen van garantie heb jij helemaal niets verkeerd gedaan: je hebt ze eerst alle kans gegeven aan hun verantwoordelijkheden te voldoen, pas bij een definitieve weigering ben je zelf een oplossing gaan zoeken. Uiteindelijk blijkt in dat proces dat zij grove fouten hebben gemaakt. Daarom kan jou niet verweten worden dat je je garantie kwijtgespeeld hebt: die was jij naar hun eigen woorden al kwijt, naar achteraf blijkt, ten onrechte.

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Dit lijkt mij een uitstekend moment om die in te schakelen. Een paar nette maar dwingende aangetekende brieven (droge uiteenzetting van feiten, in gebreke stellen en eventueel aangeven dat je een CC naar consumentenprogramma's zult sturen) naar de betreffende partijen sturen helpt ook al vaak. Probeer specifieke mensen te adresseren, niet het bedrijf zelf. De ervaring leert dat je dan sneller geholpen wordt.

Over het kastje naar de muur verhaal: volgens het consumentenrecht er is maar één partij verantwoordelijk voor de garantie van jouw telefoon, en dat is de oorspronkelijke partij waarvan jij de telefoon gekocht hebt. Niet Samsung, niet één of andere onderaannemer (Dynafix in dit geval), maar de partij die jou de telefoon verkocht heeft. Waarschijnlijk is dat je telefoonaanbieder of een winkel geweest. Deze methode wordt vaak gebruikt om verantwoordelijkheid af te schuiven en mensen geven uiteindelijk vaak wanhopig op, maar het is gezien de vele 'jurisprudentie' overduidelijk dat er maar één partij verantwoordelijk kan zijn voor jouw garantie. Spreek die partij daar dan ook op aan, laat merken dat je weet wat je rechten zijn en laat ook merken dat je je niet laat afschepen.

Het is precies vanwege het feit dat de meeste consumenten uiteindelijk maar opgeven dat de meeste bedrijven dit soort trucs toepassen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:11:
[...]

Dus Dynaflex is verantwoordelijk voor gepruts die een klant zelf aan de telefoon heeft verricht, waarmee het toestel is beschadigd? Geen bedrijf die daar ook maar op in zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seth_Chaos schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:57:
Dus Dynaflex is verantwoordelijk voor gepruts die een klant zelf aan de telefoon heeft verricht, waarmee het toestel is beschadigd? Geen bedrijf die daar ook maar op in zou gaan.
Je leest niet goed.

Als Dynaflex gewoon gelijk gerepareerd had, zoals ze gewoon hadden moeten doen, dan was er niets aan de hand geweest. Dus is het logisch dat ze de kosten van de eigen reparatie ten volle vergoeden (inclusief arbeidsloon, wat lekker optelt) en zou het vanwege de grove fouten die gemaakt zijn verstandig zijn om het daarbij beschadigde onderdeel ook te vervangen. Dat is geen inherente verplichting inderdaad, maar het zou ze sieren om een vorm van compensatie aan te bieden. Immers, als ze gewoon zelf gerepareerd hadden was er niets aan de hand geweest, maar daar probeerden ze zich met een slechte smoes vanaf te maken.

Je zou inderdaad kunnen stellen dat Dynafix verantwoordelijk is voor het gepruts van de klant, door ten onrechte geen reparatie aan te bieden, maar ik snap dat dat misschien wat ver gaat. Dat onderdeel vervangen/vergoeden (plus de gemaakte kosten) als genoegdoening voor alle fouten die gemaakt zijn lijkt mij echter niet onredelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 09:03 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen zonder enige vorm van eigen inzet worden zonder aankondiging verwijderd. Toon eigen initiatief voor je post. GoT is geen helpdesk.