Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

In 1v1 naar Gold gepromoveert! w00t

Toen maar eens 2v2 gedaan ... echt een ramp! Als je iets met protoss tegen komt is het veelal Zealot rush. 2 protoss dus met veel zealots, niet aan te houden.
Ander potje verloren van early marines ... echt heel veel. Toen verloren van een sh*tload aan VR's. Het is allemaal veel veel. We hebben geloof ik maar 1 potje gewonnen van de 9 gespeeld :P

Echt heel triest dus, blijf denk ik maar gewoon bij 1v1, ergens toch intressanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Bernardo schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:38:
In 1v1 naar Gold gepromoveert! w00t

Toen maar eens 2v2 gedaan ... echt een ramp! Als je iets met protoss tegen komt is het veelal Zealot rush. 2 protoss dus met veel zealots, niet aan te houden.
Ander potje verloren van early marines ... echt heel veel. Toen verloren van een sh*tload aan VR's. Het is allemaal veel veel. We hebben geloof ik maar 1 potje gewonnen van de 9 gespeeld :P

Echt heel triest dus, blijf denk ik maar gewoon bij 1v1, ergens toch intressanter.
1v1 is interesanter omdat je never nooit de schuld van een loss bij iemand anders dan jezelf kan zetten (op disconects na dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
cls schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:03:
[...]

Hij heeft 10 gateways, een cybernetics core en warpgate tech voordat jij 'fast' expand? :P

Overigens is het geen cheese.

edit:

@hierboven, Supreme van SRO? :) Wat is je IGN / charcode?
Mja ok geen echte cheese, maar het zag er wel lame uit ;) hij had denk ik 4-5 warpgates met heel veel chronoboosts. Eerste keer dat ik dat door zoiets verlies, 1e keer dat ik het zie ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel cutscenes heeft sc2? En hoe lang duurt dat bijelkaar?
Het meeste bestond toch uit ffvii style ingame engine stukjes.

Kerrigin overrun en kerrigan vs zeratul en het einde. Zoveel materiaal was er toch niet.?
nieuws: Activision-topman wil films van game-cutscenes gaan verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:54

NoTimeRemains

I know

wat kan ik als P nou doen tegen een harass (zij het T met Banshees of Z met Muta's)? ik heb net een potje 1v1 gespeeld of Desert Oasis en hij had een paar 5-6 Muta's die af en aan vlogen. Nu kan ik wel constant met mijn leger blijven heen en weer lopen en blinken maar toch heeft dat weinig zin, nl. hij contained me en dus kan hij expanden waar hij maar wil. Dus een aantal cannons in m'n mineral line gezet en dat hield hem enigzins op afstand maar als hij wilde had hij ze met weinig verliezen kunnen afmaken... dus wat kan ik doen?

BTW Gold R 1v1 :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
scouten en druk zetten , expos blocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:14:
Hoeveel cutscenes heeft sc2? En hoe lang duurt dat bijelkaar?
Het meeste bestond toch uit ffvii style ingame engine stukjes.

Kerrigin overrun en kerrigan vs zeratul en het einde. Zoveel materiaal was er toch niet.?
nieuws: Activision-topman wil films van game-cutscenes gaan verkopen
ze zullen wel alle 3 de versies bedoelen

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de beta bouwde ik in het geval van muta's. 2 photon cannons tegen mijn nexus aan. 1hetmidden bij de mineral en een aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:14
godver *********************** piep piep $%#& #&!!! (enz)

zo, weet ik ook hoe het voelt, eerste ragequit in me hele leven :P

wat moet een P nou tegen een Terran met MM met 3 ghosts erin gemengd (volle energy)?!
wordt er zo gek van, ben het nu al een paar keer tegen gekomen en verlies er ook telkens van :'(.
Ikzelf had gateway units + 2 immortals (tegen de marauders). Ik wilde wel naar collosus techen maar hij kwam te vroeg met zijn leger aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:06
terrorgroesland schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:37:

wat moet een P nou tegen een Terran met MM met 3 ghosts erin gemengd (volle energy)?!
wordt er zo gek van, ben het nu al een paar keer tegen gekomen en verlies er ook telkens van :'(.
Ikzelf had gateway units + 2 immortals (tegen de marauders). Ik wilde wel naar collosus techen maar hij kwam te vroeg met zijn leger aanzetten.
High templars met feedback voor ghosts, sentry's en blink stalkers werken wel aardig daartegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
terrorgroesland schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:37:

volgens mij enige wat je kan doen is proberen met sentries zn leger te halveren, moet je ze wel beetje spreiden zodat ze niet allemaal geemped worden. met een ramp is het wel goed te doen maar maps zoals kulas ravine en scrap station is het gewoon kut :P vroege colossus of templar maakt je erg kwetsbaar en als die niet op tijd is heb je direct verloren.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30
DeX schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:30:
Die Orlan portrait krijgen is toch wel het makkelijkste wat er is. Daarvoor moet je 7 Insane AI opponents killen. Klinkt eng, maar dat is het niet. Ten eerste, het is FFA, dus de AI's roeien hunzelf uit, op 1 na. Die is dan voor jou. Ten tweede, het vereist eigenlijk niet veel skill.

Als Protos op Lava Flow

1. Kies een map met floating islands.
2. 7 AI Insane opponents (protos oppoenents zijn handig, makkelijker om uit te wallen)
3. Bouw je Ramp dicht (Ja helemaal ja)
4. Forge + cannons om de eerse rushes af te houden
5. Robo + warp prism
6. 8 probes erin en naar een onbewoond eeeeeiland
7. 2x nexus daar bouwen, 4x gas
8. Pylons, forge, cannons all over the place
9. Gateway, cyber, stargate, stargate, stargate, stargate, stargate, stargate, stargate, stargate, stargate,
10. Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier.
11. ???
12. Profit

Ik bouwde carriers net zolang tot mijn minerals op waren. Helaas betrapte de AI me toen ik de andere eiland in wou nemen. Net 2x een nexus daar, comt ie aan met 4 carriers.. Jammer. Maar ik had genoeg om de map schoon te vegen en de Orlan portrait in ontvangst te nemen :Y) .

Replay: Klik
Ikzelf ging voor de terran en dan protoss tegenstanders. Gelijk lift off naar een van de 2 eilanden en beginnen met bouwen. En natuurlijk een 2 laags dikke turret reeks aan de voorkant van het eiland. Daarna battlecruisers spammen tegen 110 aan. Rustig de map aflopen om te kijken wat er overal nog staat en dan de laatste persoon afmaken.

Wel leuk dat ik er gelijk de andere ffa erbij krijg XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 18:19
Iemand kanaal van HDstarcraft al gecheckt vandaag? Pure raven build. Geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eindelijk campaign op brutal uitgespeeld, kerrigan avatar O+
Nu weer op ladder richten en op naar diamond ! :+

Ook ff de Day9 daily gekeken met Huk en zijn opening vs terran en werkt heerlijk moet ik zeggen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Batsiaan schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:03:
sow dan amazing :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Check previous posts ;). Daar ging het al heel de tijd over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk potje TvP gehad die heel lang duurde. Hij probeerde combi zealot drop in basis + void ray aanval, maar had zijn stargate al gezien op randje van scan dus had ik er rekening mee gehouden sloeg ik dat af zonder veel problemen. Toen wat geraid, maar hij had zijn hele basis en natural vol met photon cannons gegooid. Ook poging om zijn leger weg te lokken met raid en dan marines in zijn basis te dropped was nogal zwaar mislukt door slechte timing van mij.

Uiteindelijk heeft het hele tijd gekost waarbij ik voornamelijk marines en battlecruisers ging terwijl hij carriers, HTs en stalkers ging. Op een 2v2 map waarbij geen één mineral patch ongebruikt is geweest en er flink wat zijn opgemaakt. Degene die verder van de basis aflagen werden ook wel gebruikt omdat het nodig was, maar om de zoveel tijd door de andere weggevaagd. Ook zijn main was door mij vernietigd, maar hij was gewoon verhuisd. Misschien had ik eerder kunnen winnen met frontale aanval, maar dat was wel erg riskant geweest. Hij hield meestal zijn complete leger bij elkaar, terwijl ik het in groepen had, met enkel in main leger marines. Ik heb weinig gevechten gewonnen, maar dat was ook niet mijn doel. Bijvoorbeeld toen hij genoeg had van schermutselingen en mijn basis aanviel vernietigde hij mijn verdedigende leger. Maar toen moest hij nog door stel planetary fortresses heen en kwamen er nieuwe battlecruisers aan. Die had hij wel weer kunnen vernietigen, maar ondertussen was hij al zijn main kwijtgeraakt door gelijktijdige aanval van mij en moest hij toch echt terugtrekken om te verdedigen daartegen. Daar heeft hij wel het grootste gedeelte van dat leger vernietigd, maar uiteindelijk had hij geen main meer terwijl ik enkel nieuw leger hoefde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de pm!

Ik ga de game vanavond is uitproberen..

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 13:42 ]

Verwijderd

The first feature and balance patch release for StarCraft II: Wings of Liberty will be available next Wednesday September 22, 2010, between 5 a.m. and 11 a.m. CEST. You can read all about our plans for patch 1.1 in the Situation Report (http://eu.battle.net/sc2/en/blog/554901#blog).
http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/566440828?page=1

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 00:06 ]

• Bosmonster
  • Laatst online: 15-09 17:26
Yeah behoorlijk nice, maar de manier waarop was wel erg lucky doordat de expansions niet gescout werden.

Ravens hebben blijkbaar wel behoorlijke potentie, maar dan zie ik het liever zoals hier:

YouTube: FruitSeller vs MakaPrime - TvZ - Metalopolis - StarCraft 2

(tegen het einde maakt ie het af met ravens)

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 18-09-2010 02:14 ]

• DeX
2v2 Placements gedaan: Bronze! YEAAAAAAAAAAAHHh

I mean.. WTF? 1 win, 4 losses. Maar wel een hilariteit! te vaak tegen 2x zerg gekomen. En dan krigj je conversaties als: "Watch out for the double 6 pool"
- "what means 6 pool?"
"Mass lings early on"
-"Ok"
2 mins later...
-"Heeelp!"
:F

Next game
"Watch out for early lings. Block ur ramp and start making hellions"
-"Ok"
2 mins later...
"Hellions.. Not siege tanks!"

Next game
"USE SCAN!"
-"What?"
(DT rape GG)

Next game
-"I make mass air"
15 phoenix vs mass ground

Al in al maak ik het toch goed door hard te vechten, waarbij ik bij 1 potje, na snel mijn ally ter verliezen, het toch weet te brengen naar een 1 vs 1. Helaas zag ik de banelings niet aankomen :F .

Ach ja.
1v1 is leuker :)

Verwijderd

Fucking epic. Die cellawerra, de fosterparentkoreanzerg van husky heeft een stream. En kennelijk loopt die wel lekker. Hij heeft zelfs een paypall account waar mensen kunnen doneren zodat hij hamburgers kan halen. En van die avonturen maakt hij dan een filmpje. Maar volgens mij door een of andere misplaatste grap als help me build a bomb is zijn paypall gelocked oid.
Dit is het mailtje dat hij naar paypall heeft gestuurd
Afbeeldingslocatie: http://img826.imageshack.us/img826/6366/cellaemail.png

Right now you don't need to take rest it finished before!
I'm serious! })

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 10:55 ]

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Hoi Allen,

Ben ook al een tijdje bezig met Starcraft 2, voornamelijk campaign, maar ben toch ook steeds meer geinteresseerd in PvP of Coop vs AI. Ik ben al flink aan het oefenen tegen de computer. Protoss en Terran op hard tegen computer is nu erg goed te doen, met dank aan build order filmpjes husky filmpjes en total biscuit!

Ik zoek alleen wat spelers om toe te voegen aan mijn vriendenlijstje. Mijn neef speelt ook, maar is zelden online dus staat er altijd 0 friends :'(
Ik ben nog niet begonnen aan de league, wil eerst nog wat meer oefenen denk ik. Ik weet vooral nog erg weinig van Zerg en ben nog niet zo goed in mid-game battles. Ik moet nog wat meer mijn strategieen uidenken. Echter door wat oefenpotjes met of tegen andere spelers waarbij naderhand ook nog wat na gekletst kan worden en adviezen aan elkaar gegeven kunnen worden lijken mij zeer leerzaam om steeds wat beter te worden.

Dus mocht je geinteresseerd zijn on een beginnende speler toe te voegen schroom niet :)

Kassad 532 is the name!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
Shodan schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:59:
Hoi Allen,

Ben ook al een tijdje bezig met Starcraft 2, voornamelijk campaign, maar ben toch ook steeds meer geinteresseerd in PvP of Coop vs AI. Ik ben al flink aan het oefenen tegen de computer. Protoss en Terran op hard tegen computer is nu erg goed te doen, met dank aan build order filmpjes husky filmpjes en total biscuit!

Ik zoek alleen wat spelers om toe te voegen aan mijn vriendenlijstje. Mijn neef speelt ook, maar is zelden online dus staat er altijd 0 friends :'(
Ik ben nog niet begonnen aan de league, wil eerst nog wat meer oefenen denk ik. Ik weet vooral nog erg weinig van Zerg en ben nog niet zo goed in mid-game battles. Ik moet nog wat meer mijn strategieen uidenken. Echter door wat oefenpotjes met of tegen andere spelers waarbij naderhand ook nog wat na gekletst kan worden en adviezen aan elkaar gegeven kunnen worden lijken mij zeer leerzaam om steeds wat beter te worden.

Dus mocht je geinteresseerd zijn on een beginnende speler toe te voegen schroom niet :)

Kassad 532 is the name!
open pagina 1 van dit topic en je krijgt een hele lijst met gamers :P, doe quick matches en praat tegen die mensen en add ze naar de and tada

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Je had natuurlijk mee moeten doen met het HWH toernooi ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
badboyqxy schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:12:
[...]

open pagina 1 van dit topic en je krijgt een hele lijst met gamers :P, doe quick matches en praat tegen die mensen en add ze naar de and tada
Enige nadeel daarvan is dat ik niet weet hoe goed ze zijn en of ze op invites van iemand die ze niet kennen zitten te wachten :) Maar ik zal eens kijken

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:23
Bosmonster schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 02:14:
[...]

Yeah behoorlijk nice, maar de manier waarop was wel erg lucky doordat de expansions niet gescout werden.

Ravens hebben blijkbaar wel behoorlijke potentie, maar dan zie ik het liever zoals hier:

YouTube: FruitSeller vs MakaPrime - TvZ - Metalopolis - StarCraft 2

(tegen het einde maakt ie het af met ravens)
Wat ik niet begrijp van de zerg speler is dat hij makkelijk al die ravens met 1 a 2 fungal growths had kunnen bestoken om ze allemaal af te maken, maar nee, hij ging mass infested terran spammen bij een planetary fortress...

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:56

Flapmo

and back is gigi!

MrVegeta schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:50:
[...]

Hoe kan een raven een PDD en een HSM tegelijk doen...
Met 25+ ravens kan dat :). Watch and learn, hij wint HARD met zijn raven only build. :). maar idd, je moet wel mass gass gaan dus hij had mazzel dat hij zijn 1e expansion hield.

YouTube: greenpinevsbobp1
YouTube: greenpinevsbobp2
YouTube: greenpinevsbobp3

[ Voor 7% gewijzigd door Flapmo op 18-09-2010 12:37 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• MrVegeta
True, had niet zoveel Ravens verwacht maar had Bob niet beter voor BC's kunnen gaan?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

cls schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:03:
[...]

@hierboven, Supreme van SRO? :) Wat is je IGN / charcode?
Yep :p supreme / 586.

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

MrVegeta schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:37:
True, had niet zoveel Ravens verwacht maar had Bob niet beter voor BC's kunnen gaan?
Die zijn traag en duur. Te duur en te traag denk ik. Daarnaast, PDD werkt ook gewoon op BCs dus wat dat betreft zijn die net zo useless als vikings denk ik :?.

Verwijderd

Flapmo schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:59:
[...]

Die zijn traag en duur. Te duur en te traag denk ik. Daarnaast, PDD werkt ook gewoon op BCs dus wat dat betreft zijn die net zo useless als vikings denk ik :?.
zes schoten per volley. Die pdd is zo leeg gok ik. full upgraded heeft een bc ook een armor van 5? dus een turret met damage 7? doet dan nog maar 2 schade.

• Rman
  • Laatst online: 05-09 10:21
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:04:
[...]

zes schoten per volley. Die pdd is zo leeg gok ik. full upgraded heeft een bc ook een armor van 5? dus een turret met damage 7? doet dan nog maar 2 schade.
Er is in costum game, --unit test map--- waarin je zowel jouw leger als die van de ai kan samenstellen en laten vechten.
Hierin kan je ook upgrades doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rman op 18-09-2010 13:45 ]

• Bosmonster
  • Laatst online: 15-09 17:26
MrVegeta schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:37:
Het idee van de mass ravens is onbeperkt gratis units in de vorm van fully upgraded auto-turrets. Met BC's haal je dat idee onderuit natuurlijk en ga je hele dure units kopen ipv gebruik maken van je gratis energy units.

Daarnaast was het natuurlijk ook overduidelijk een lollig experiment.

Ow wacht, je hebt het over Bob. BC's is waste of money natuurlijk tegen mass ravens. Ravens zijn veel sneller, kunnen gewoon mass turrets droppen tegen de BC's en met een PDD en wat SM's ben je je BC's dan vrij rap kwijt. Zelfde met de vikings.

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 18-09-2010 13:58 ]

Verwijderd

Bosmonster schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:54:
[...]

Het idee van de mass ravens is onbeperkt gratis units in de vorm van fully upgraded auto-turrets. Met BC's haal je dat idee onderuit natuurlijk en ga je hele dure units kopen ipv gebruik maken van je gratis energy units.

Ow wacht, je hebt het over Bob. BC's is waste of money natuurlijk tegen mass ravens. Ravens zijn veel sneller, kunnen gewoon mass turrets droppen tegen de BC's en met een PDD en wat SM's ben je je BC's dan vrij rap kwijt. Zelfde met de vikings.
Seeker missiles zijn effectief tegen vikings omdat deze veel minder hp hebben en klonteren. Bc's zijn zo groot daar werkt de aoe niet op. Plus je hebt denk ik 6! rakketen nodig om zo'n bc neer te krijgen.
Pdd's zijn ook snel op aangezien een bc zes schoten per volley doet.
En auto turrets doen het denk ik ook niet erg bijzonder goed tegen bc's vanwege de armor.
Een raven zonder energie is trouwens ook vrij waardeloos.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 14:21 ]

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:23
EMP schijnt ook wel goed te zijn tegen ravens : )

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Och pure ravens is natuurlijk te counteren, elke build is te counteren. BCs is misschien de oplossing, maar die moet je dan wel op tijd maken. als hij ze daar per 1 eruit gaat poepen in zijn bases droppen die ravens ze gewoon 1 voor 1.

Maar zodra je doorhebt dat de ander mass ravens gaat zou BCs pompen misschien de oplossing zijn idd.

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 13:35
Ik zou niet direct de unit counteren, maar gewoon z'n gasinkomsten aan gort schieten met een klein groepje banshees. de Ravens werden pas echt onverslaanbaar toen ie er zo'n 40 had, en dat is toch enorm veel gas.

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Verwijderd

ImdaMned schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:16:
EMP schijnt ook wel goed te zijn tegen ravens : )
Het jammere is dat ravens detection hebben ;)

Je ghosts worden zo gauw gespot.
Bosmonster schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:54:
[...]

Lang voordat jij dan bij je seekers bent aangekomen heb je al geen energie meer. En wat heb je liever gezien dat een seeker maar 1 BC zal raken: Seeker missile die wat schade doet of yamato die een raven met 1 schot vernietigd?

En ja auto turrets zijn gratis, maar ze worden wel heel dicht bij een raven gedeployed en kunnen dan niet bewegen. Dus als je aan het verdedigen bent kan de tegenstander, vooral als hij air heeft, gewoon ergens anders aanvallen en zijn je auto turrets weggegooide energie geweest, en zoveel energie heeft een raven niet gezien de energie kosten van zijn speeltjes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:03:
[...]

Het jammere is dat ravens detection hebben ;)

Je ghosts worden zo gauw gespot.
En dan? Aangezien hij geen andere units gebruikte, had ie niks... echt niks om tegen emp te doen
turrets kan je niet droppen zonder energy (en volgens mij is ghost emp range niet kleiner dan raven range)

Zat zelf te denken aan kleine groepjes (10-15 ofzo) marines + missile turrets bij je expo's zodat zijn raven's afgeknald zouden worden als ze daarheen vliegen en je met de marines de autoturrets kan neerhalen.

Verwijderd

Ik denk zelf dat de oplossing niet is om een counter unit tegen de ravens te maken (als die er is), maar meer om de tegenstander het moeilijk te maken. Dus bijvoorbeeld:
- kleine groepen marines met ghosts zodat HSM beperkte damage doet en de ghosts EMP kunnen gebruiken
- thors om het opklonteren van de ravens af te straffen en de tegenstander PDD te laten gebruiken
- paar vikings om tegenstander PPD en HSM te laten gebruiken
- veel turrets maken

Met een een beetje goede unit positioning dwing je de ravenuser zo goed als perfecte micro te hebben wilt ie nog winnen..

Trouwens, die gast gebruikte vrij weinig die magic box op zijn ravens.. thors deden veel damage :X

Patch notes:
-Terran Marine's are no longer "light" units.
Blizzard's reason will be: "We realized that many Terran's were going mass marine as opening and were sometimes losing games. We wanted to make this opening as viable as their other openings and so this change will hopefully make it near unbeatable."

-Zerg Hydralisk are now "light armored".
reason: "We realized that there were some units that didn't annihilate hydras such as the Terran Marauder and the Protoss Immortal, so we have decided to make Hydralisks more vulnerable to these units."

-Mutalisk speed decreased.
reason: "We realized Zerg were able to win games by building Mutalisks and flying them around the map. We felt this was not fair to other races since they could not maneuver their armies fast enough to defend harassment. Hopefully with this change, Zerg will no longer be able to win games with Mutalisks."

-There will be chat channels, but only for Terran players

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 15:56 ]

• ShadowBumble
  • Laatst online: 19:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[sarcasm mode on]
Te veel klappen gehad van terran Shrimp ;) je laat je wel kennen hoor
[sarcasm mode off]

Net echt het meest domme gedaan wat je maar kan bedenken

Terran VS Zerg

Ik netjes sup depot op 10 scout met die scv ik zie dat hij 6-pool gaat dus ik snel nog een sup depot neer en rax om me wall klaar af te maken, met 1 marine eruit.

Niks aan het handje die afslaan en we komen er wel doorheen.
Laat ik me sup depot zakken omdat ik op de verkeerde knop drukte.... argh !

T: Goedenavond, Ling jullie hadden gereserved ?
Z: Ja meneer
T: Kijk daar staat uw tafel, hij is al geserveerd met 11 workers en een marine

pluspunt was wel weer dat we er erg om konden lachen

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Net voor de verandering eens agressief tegen een zerg begonnen aangezien ik helemaal genoeg heb van mutas. Weleens eerder geprobeerd, maar nu was marine op tijd bij eerste bunker, en had ik voor de verandering maar eens een replay bekeken, en van daaruit besloten om wat marauders erbij te pakken als tank tegen zerglings.

Ravens lijken nu wel een hype te worden ofzo, al heb ik er nog nooit in het wild een tegenstander gehad die ze maakte voor iets anders dan detection. Imo zijn ze gewoon zeer zwaar overrated. Met alles dat air targets kan raken kan je ze counteren, bij voorkeur iets dat vliegt maar hoeft niet per se. Enige wat je moet doen is niet defensief spelen, zolang je ruimte hebt om te manouvreren kan je hem zooi PDDs, turrets en seeker missiles laten gebruiken en er gewoon vandoor gaan. Dan zijn ravens zo door hun energie heen.
En vergeet niet dat ravens traag zijn.

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
PDD's zijn imo best wel goed btw, zeker early game. Vereist alleen niet heel veel micro om ze te focus firen of feedbacken. Missile turrets in je mineral line is wel gewoon naar, maar dat zie ik eigenlijk nooit.

Vandaag heb ik de SP maar is uitgespeeld. Ik ben nogal underwhelmed. De meeste missies waren leuk en zaten goed in elkaar, maar ik had nooit het gevoel dat ik met een groter geheel bezig was. Hier een verhaaltje daar een dingetje, maar dat was het ook wel. Het einde leek best leuk te worden waar er toch een soort progressie leek te zijn, maar na de laatste missie dacht ik: is dit het? Een filmpje en daarmee is het klaar? Als einde van een missie had het best gekund, er is genoeg ruimte om er verder wat uitleg over te geven. Dat is waarschijnlijk ook het idee geweest, maar dit is toch geen grote cliffhanger :? Er gebeurt vrijwel niks en het spel stopt gewoon.

:/

[ Voor 5% gewijzigd door Morphix op 18-09-2010 19:26 ]

• MrVegeta
StarCraft einde/
spoiler:
Op Raynor na die op Char Kerrigan red, Tychus vermoord en Kerrigan meeneemt om samen tegen de zerg strijden na, gebeurd er niet veel nee :/

Goede quote daar Outcast, doe je weer keurig.

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 18-09-2010 20:09 ]

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 21:24 ]

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Mss handiger voor sommige mensen om de spoilers ook echt te verbergen ;)

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 18:19
Gelekte patch notes:

http://www.teamliquid.net...id=153362&currentpage=All

not sure of ik ze nou repost.. If so, sorry.

• MrVegeta
Calldown MULE cooldown increased from 0 to 40 seconds.

Geen mule spam meer? :/ I call fake.

Fixed a netcode bug that enabled players to warp in Immortals from Warp Gates.

Lol.

[ Voor 32% gewijzigd door MrVegeta op 18-09-2010 20:55 ]

Verwijderd

Dat is wel kut die mule nerf... ik hoop fake idd

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Uiteraard zijn alle "gelekte" patch notes fake. Alleen blizzard posts zijn real. De fake notes zijn ook vaak wel te herkennen omdat er een paar te onlogische/vage changes tussen staan. Soms ook wel goede suggestie trouwens, we kunnen dan alleen maar hopen dat Blizzard die ooit implementeert..

Maar goed, als alles volgens plan gaat hebben we komende week eindelijk 1.1... hopen dat ik er als Zerg speler blij van word ;)

En dan ga ik nu mijn verse nieuwe computer installeren zodat ik er helemaal klaar voor ben! :D

[ Voor 10% gewijzigd door Morphs op 18-09-2010 21:12 ]

• DeX
Fixed a bug where Larva would sometimes accidently die by walking off cliffs.

Afbeeldingslocatie: http://www.306gti6.com/forum/attachments/2235_dr_evil_right_thumb.jpg

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
DeX schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:11:
Fixed a bug where Larva would sometimes accidently die by walking off cliffs.

[afbeelding]
:+

Juist een paar 2vs2 gespeeld. Doe die 2vs2, 3vs3, 4vs4 altijd als random, beetje afwisseling. Tenminste dat zou het moeten zijn. Van de laatste 10 2vs2 krijg ik 8 keer terran, 1 keer zerg en 1 keer protoss. Niet leuk ;( want zoals iedereen weet, is zerg gewoonweg veel cooler O-)

En wat ook leuk is, als we verliezen, dan ben ik altijd een noob, idiot, ... Ik altijd, nooit hun :)

Verwijderd

over de patch notes:
- Ground Units of type Psionic now have vision in the air plane.
wat bedoelen ze daar zoeizo mee, en waarom zou een type unit dat krijgen? (dat air plane is vertaald uit het russisch maar waarom zou 1 type het krijgen)

- Carriers now spawn with four Interceptors prebuilt.
dat is al lang zo in sc2

- Fixed a bug where Larva would sometimes accidently die by walking off cliffs.
sinds wanneer kan larva lopen?

zitten nog wel wat meer dingen in.

ik zeg fake.

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Dat van die warp in immortals zou wel kunnen kloppen :P
Op team liquid stond een tijdje terug een topic over iemand met zo een hack, uit al zen gateways kwamen immortals xD

Verwijderd

Jullie weten wel dat die patchnotes nep en verzonnen zijn he? :P
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:01:
over de patch notes:
- Ground Units of type Psionic now have vision in the air plane.
wat bedoelen ze daar zoeizo mee, en waarom zou een type unit dat krijgen? (dat air plane is vertaald uit het russisch maar waarom zou 1 type het krijgen)

dat is al lang zo in sc2

- Fixed a bug where Larva would sometimes accidently die by walking off cliffs.
sinds wanneer kan larva lopen?

zitten nog wel wat meer dingen in.

ik zeg fake.
Over die Larvea, ze kunnen wel lopen.. als je een mothership neural parasite doet, en je larvea recallet. Dan lopen ze terug naar de dichtstbijzijnde hatchery. En als ze dan over een cliff lopen, gaan ze dood. (niet zelf getest tough)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 22:48 ]

• MrVegeta
Beetje dubbelop he. Nep _en_ verzonnen.

Verwijderd

Ik vind ze anders redelijk echt en geloofwaardig klinken.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Hmmm, raar.. Ik zit in silver. Ik heb een week geleden een hele slechte streak gehad van 6 losses, zodat ik tegen steeds slechtere tegenstanders moest. Op een gegeven moment was ik zelfs slightly favored.. Nu heb ik 5 matches op rij gewonnen, omdat ik tegen mindere spelers speel.. allemaal tegen silver of bronze en nu wordt ik opeens gepromote naar gold :s Terwijl ik nieteens tegen gold spelers heb gewonnen.

Maargoed.. Gepromoveerd naar gold :D Moet ik dat laten weten aan angeloonie zodat het in de TS kan worden aangepast?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

@alu @outcast

Jullie zijn wel scherp en bij de les!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
- Carrier cost increased from 350 minerals 250 gas to 400 minerals 250 gas.

Carrier waren al zo duur dat bijna niemand ze gebruikte. Nu zijn ze bijna net zo duur als battlecruisers, terwijl die hamerkop veel sterker is.

Dat zal alleen een verschil maken als je een instant attack wil doen wanneer ze uit hun stargate komen. Maar aangezien niemand ze meer gaat maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trunksmd schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:58:
- Carrier cost increased from 350 minerals 250 gas to 400 minerals 250 gas.

Carrier waren al zo duur dat bijna niemand ze gebruikte. Nu zijn ze bijna net zo duur als battlecruisers, terwijl die hamerkop veel sterker is.

Dat zal alleen een verschil maken als je een instant attack wil doen wanneer ze uit hun stargate komen. Maar aangezien niemand ze meer gaat maken ...
op dat tweede punt, nee het maakt geen verschil omdat het al zo is en waarom zou niemand ze meer maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Wat een gelul dit :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:01:
[...]

op dat tweede punt, nee het maakt geen verschil omdat het al zo is en waarom zou niemand ze meer maken dan?
Geen gelul. Tegen de tijd dat je carriers gaat maken, is het spel meestal al afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohooo van 1k plat naar 800 diamond, hele tijd tegen 300-800 diamond aan het spelen dus moest er keer van komen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trunksmd schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:03:
[...]

Geen gelul. Tegen de tijd dat je carriers gaat maken, is het spel meestal al afgelopen.
Carriers spawnen al met 4 interceptors...

En trouwens die patch notes zijn wel redelijk obvious fake tenzij ze bij blizzard echt teveel gedronken hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 19-09-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:27

VP.

Ze hebben een paar reeds aangekondigde patch notes bij het lijstje gezet, dat maakte het nog enigzins geloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
furby-killer schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:18:
[...]

Carriers spawnen al met 4 interceptors...

En trouwens die patch notes zijn wel redelijk obvious fake tenzij ze bij blizzard echt teveel gedronken hebben.
carriers spawnen volgens mij wel met 4 interceptors, maar die mag je eerst nog wel even bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
gotfurrr schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:30:
[...]

carriers spawnen volgens mij wel met 4 interceptors, maar die mag je eerst nog wel even bouwen.
The carrier is produced with four interceptors. Carriers may produce up to eight interceptors as an auto-cast ability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens iemand hier die nog een "serious" 2v2 wil ?

Speel nu 1v1 Diamond, 2v2/3v3 Platinum met random spelers maar zoek een vaste team maat voor wat leukere games.

Voeg me toe op Vladix.316 - je hoeft geen super speler te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:27

VP.

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:17:
Serieus en 2v2 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie de "" :o , gewoon aantal games per week, niet nu 1x spelen en erna niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn favoriete gebruik van reapers net gedaan, wat regelmatig effectief is, maar deze keer wel heel ver boven de verwachtingen.

TvP. Allebei leger, eerste hele kleine schermutseling ging wel goed voor mij, tweede was desastreus waarbij ik mijn complete leger verloor en hij nog minstens de helft over had. Stomme zealots. Maar vlak voor de eerste schermutseling had ik mijn twee reapers gewoon vanaf minimap zijn basis ingestuurd richting mineral line. Resultaat: http://img824.imageshack....reenshot2010091916174.jpg

Op de minimap zie je zijn leger in mijn basis. Uiteindelijk had ik daar gelukkig twee bunkers af nog, daarna met SCVs ook moeten verdedigen, ik had geen schijn van kans meer als hij door had kunnen zetten, maar aangezien hij helemaal geen economie meer had, geen resources en geen nexus kon hij niks meer doen. De twee reapers waren alles wat ik had gestuurd, dat gebeurd dus wanneer je teveel concentreert op het gevecht :P
Voor vergelijking, ik ben 1e in mijn platinum en tegenstander was tweede, dus dat was geen bronze niveau.

Oh en die map zuigt. Stomme rocks.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 19-09-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Speel nu 1v1 Diamond, 2v2/3v3 Platinum met random spelers maar zoek een vaste team maat voor wat leukere games.

Ik heb je toegevoegd! Bananenspin.408

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

furby-killer schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:26:
Mijn favoriete gebruik van reapers net gedaan, wat regelmatig effectief is, maar deze keer wel heel ver boven de verwachtingen.

TvP. Allebei leger, eerste hele kleine schermutseling ging wel goed voor mij, tweede was desastreus waarbij ik mijn complete leger verloor en hij nog minstens de helft over had. Stomme zealots. Maar vlak voor de eerste schermutseling had ik mijn twee reapers gewoon vanaf minimap zijn basis ingestuurd richting mineral line. Resultaat: http://img824.imageshack....reenshot2010091916174.jpg

Op de minimap zie je zijn leger in mijn basis. Uiteindelijk had ik daar gelukkig twee bunkers af nog, daarna met SCVs ook moeten verdedigen, ik had geen schijn van kans meer. De twee reapers waren alles wat ik had gestuurd, dat gebeurd dus wanneer je teveel concentreert op het gevecht :P
Voor vergelijking, ik ben 1e in mijn platinum en tegenstander was tweede, dus dat was geen bronze niveau.

Oh en die map zuigt. Stomme rocks.
Hieruit maak ik op dat je alsnog verloren had en je dus eigenlijk niet echt nuttig gebruik hebt kunnen maken van wat je reapers hadden aangericht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was misschien niet duidelijk nee, maar heb wel gewonnen. Echter als ze er niet waren geweest was het compleet hopeloos geweest, of wanneer ik ze had gebruikt om te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Lol vs Protoss, ging mass banshee en hij opent met DT's (die doen echt hard dmg zeg). Ik win (dankzij een raven met PDD) zegt ie "banshees with cloak are so OP" terwijl hij begint met DT's :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
MrVegeta schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:45:
Lol vs Protoss, ging mass banshee en hij opent met DT's (die doen echt hard dmg zeg). Ik win (dankzij een raven met PDD) zegt ie "banshees with cloak are so OP" terwijl hij begint met DT's :X
terran is sooow OP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Hoi Allen,

Kassad 532 is the name!
Computer is niet te vergelijken met online...komen hele andere strategien voorbij waar je op moet kunnen reageren. Als je beetje door heb speel je de Ai zo van de mat. Niet dat ik dat kan maar een vriend van mij wint makkelijk van 2x insane Ai in zijn eentje.

Je mag mij wel adden. Speel meer voor de fun want goed ben ik niet hahah... Kzyto 485

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
HD heeft 2 mooie TLO vs Dimaga games online gegooid. Vooral de 2e is echt legendarische ZvT op scrap station.

[ Voor 5% gewijzigd door RedruM op 19-09-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30
Kzyto schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:17:
[...]

Computer is niet te vergelijken met online...komen hele andere strategien voorbij waar je op moet kunnen reageren. Als je beetje door heb speel je de Ai zo van de mat. Niet dat ik dat kan maar een vriend van mij wint makkelijk van 2x insane Ai in zijn eentje.

Je mag mij wel adden. Speel meer voor de fun want goed ben ik niet hahah... Kzyto 485
True that, De ai handeld veelal op eenzelfde manier (merkte ik heel goed bij FFA tegen Insane AI's. Als ik de replay bekeek zag ik dat al die ai's allemaal exact hetzelfde deden en pas bij de robobay andere dingen gingen doen (immortals tegen collusus)

Voor een liefhebber die graag 1v1 speelt om van elkaar te leren kan ik ook toegevoegd worden: Hogader 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rman
  • Laatst online: 05-09 10:21
RedruM schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:32:
HD heeft 2 mooie TLO vs Dimaga games online gegooid. Vooral de 2e is echt legendarische ZvT op scrap station.

[video]
.....wauw slim om een mule op te roepen voor een raparatie, die ver van je cc moet gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rman schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:10:
[...]

.....wauw slim om een mule op te roepen voor een raparatie, die ver van je cc moet gebeuren...
Dus ik ben ook slim? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ikke 8)

Ik doe dat altijd met mules, ook vooral handig als je groep air units hebt, die volgen vaak routes die door ground niet te volgen zijn dus daar krijg je anders geen SCVs bij. Maar anders ook, stuk makkelijker dan hopen dat SCVs die je mee laat lopen het overleven, en die kunnen de hele tijd niks doen terwijl mules je alleen roept als je ze nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ben wel benieuwd of de patchnotes kloppen, die increased overlord speed doe ik het wel voor!

Edit:
RedruM schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:32:

[video]
Wauw, geweldige game die tweede! Zoveel 'originele' strategieën van beide spelers!

[ Voor 67% gewijzigd door Goron op 19-09-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:24
YouTube: 2010_09_10_Starcraft2 Alex "HDStarcraft" Do & Taylor "Painuser" Parsons

HDStarcraft en Painuser houden een presentatie over Starcraft en esports in het algemeen voor een zaaltje vol (en een aantal remote ingelogde) met Google werknemers. De werknemers hebben zelf ook een SC2 toernooi gehouden en de finales daarvan worden ook live gecast. Best leuk om te zien, ook heeft Painuser wel wat leuke toevoegingen. Beiden spreken goed voor een audience.

Het geluid is soms wel fucked up maar dat wordt dan weer snel gefixed. Het is wel een beetje erg om te zien hoe de tech daaro niet heel goed is (en de matige kwaliteit van de vid), terwijl dit bij Google is :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Hoi Allen,

Kassad 532 is the name!
Added! Vind het altijd wel leuk om mensen Starcraft in te helpen door te "sparren" en te analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Wmm schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:59:
YouTube: 2010_09_10_Starcraft2 Alex "HDStarcraft" Do & Taylor "Painuser" Parsons

HDStarcraft en Painuser houden een presentatie over Starcraft en esports in het algemeen voor een zaaltje vol (en een aantal remote ingelogde) met Google werknemers. De werknemers hebben zelf ook een SC2 toernooi gehouden en de finales daarvan worden ook live gecast. Best leuk om te zien, ook heeft Painuser wel wat leuke toevoegingen. Beiden spreken goed voor een audience.

Het geluid is soms wel fucked up maar dat wordt dan weer snel gefixed. Het is wel een beetje erg om te zien hoe de tech daaro niet heel goed is (en de matige kwaliteit van de vid), terwijl dit bij Google is :/.
Nice, die ga ik thuis bekijken. Gaat een beetje lastig op het werk ;)

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04

The_DoubleU

Tweaker in München

Na lang meelezen zal ik mezelf ook eens aanmelden, ik heb al een bericht gestuurd om in SP te komen.
Ik speel T 1v1 Silver maar het liefst speel ik 2v2, helaas zit ik daar in Brons maar dat komt volgens mij meer omdat ik pech heb met mijn mede spelers.

Dus heb je zin in 2v2 of 1v1 oefen potjes.
DoubleU 227

Ik moet nog veel oefenen.
Economie/leger opbouwen gaat goed maar vergeet dan te scouten.
Ga ik scouten, dan vergeet ik wel eens wat in mij basis en is mijn start een puinhoop.
Beste voorbeeld: hotkey CC en hotkey scout SCV. Ik klik met de muis in de basis van de tegenstander om mijn SCV te laten scouten, hotkey naar CC om nog een SCV te bouwen. Ik klik weer met mijn muis om mijn SCV te verplaatsen. En kom naar een tijdje er achter dat ik een rally point gemaakt heb in de basis van mijn tegenstander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow check http://www.youplayoff.com/matchup/5801. SSKS(aka Tester) de grote favoriet van GSL(grootste SC2 tournooi). De laatste game. Dat kan gewoon niet!!!

spoiler:
Freesaga gaat voor een all-in blinde Proxy gateway op metalopolis(hij weet als hij in een macro game komt met tester dat het een loss is) Hij gokt ook nog goed ook, omdat tester op de dichtsbijzijnde plek spawnt. Hij faked nog een cannon rush(was in een vorige pvp bij GSL). Vervolgens gebeurt er iets wat gewoon niet kan volgens de SC2 wetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die game heb ik vrijdag live gezien O-) Dat was echt geniaal inderdaad, de reacties van Tasteless en Artosis ook. Vandaag trouwens ergens weer een aantal games in de GSL. Volgens mij speelt TLO vandaag :)

Zie schema: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=154368

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

The_DoubleU schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:00:
Na lang meelezen zal ik mezelf ook eens aanmelden, enz....
Afgelopen weekend met een maat ook 2v2 gespeeld. Lees: 17 games 3 wins :s..
Wij waren ook even bezig voordat we een aardige strategie hadden. Ik speel Protoss en hij Terran.
Maar ik kwam er dit weekend pas achter dat je ook Shift kan gebruiken om buidlings achter elkaar te bouwen. Ach.. zo leer je steeds meer ;)

Ik weet niet of het een goede strategie was maar hij (Terran) ging voor snel marines en ik ging voor de Void ray's. Doordat hij zijn gas aan mij doorsluisde kon ik snel en veel van die dingen bouwen.
Het werkte 2x erg goed, dus de beste strategie is denk ik niet ;)

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
Gisteren een epic potje gespeeld.

PvT. Ik scout met mijn drone zijn base en zie dat hij nog weinig heeft door een rondje te lopen. Dit irriteert hem dermate dat ie meteen begint met schelden. Dus ik zet mijn scout op een que van 15 rondjes door zijn basis heen en ga verder met mijn 2 warpgate push. Hij continu erachter aan rennen en maar schelden via de chat :). Op een gegeven moment zes zealots klaar en ik push tot aan zijn wall. Hij staat er achter met 2 marines en typt in de chat: haha, daar kom je nooit doorheen. Dus ik ben daar in no-time doorheen en sloop zijn halve mineral line voordat hij met marines de schade kan beperken. Koenradus 1, rant-mongool 0 :p. Vervolgens bouw ik rustig een army op voor zijn deur zodat hij niet kan expanden. Af en toe val ik zijn front aan, om daar wat units te slopen. Dit drijft hem tot nog grotere woedeaanvallen: "come attack if you dare" (nee, ik wacht wel even tot mijn army jou helemaal kan afmaken). Dus zijn natural expansion wordt gedenied en ondertussen ziet mijn observer dat hij tank / marauders en ghost heeft. Een snelle tech-switch naar voidrays en ik blaas met 4 voidrays zijn hele verdediging aan gruzelement. Na nog even voor noob uitgemaakt te worden taait ie 'm af.

Echt een heerlijk gevoel om afgezeken te worden, terwijl je gewoon totale mapcontrol hebt, 3 ipv 1 basissen en iemand totaal in de tang hebt :)... Meest bevredigende pot ooit.

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Laatst online: 08-09-2021

Hmm, ik zou wel willen. Ben Gold Speler atm maar voel dat ik bijna ga promoten. Kom heel veel tegen higher ranked plats uit.

cyboria - 901

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 23:01

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:38:
Wow check http://www.youplayoff.com/matchup/5801. SSKS(aka Tester) de grote favoriet van GSL(grootste SC2 tournooi). De laatste game. Dat kan gewoon niet!!!

spoiler:
Freesaga gaat voor een all-in blinde Proxy gateway op metalopolis(hij weet als hij in een macro game komt met tester dat het een loss is) Hij gokt ook nog goed ook, omdat tester op de dichtsbijzijnde plek spawnt. Hij faked nog een cannon rush(was in een vorige pvp bij GSL). Vervolgens gebeurt er iets wat gewoon niet kan volgens de SC2 wetten :)
Inderdaad een vette game! Die Tester... echt niet normaal..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Koenradus schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:03:

Echt een heerlijk gevoel om afgezeken te worden, terwijl je gewoon totale mapcontrol hebt, 3 ipv 1 basissen en iemand totaal in de tang hebt :)... Meest bevredigende pot ooit.
Dat heb ik ook altijd mensen die zeggen dat ik een noob ben als ik ze in de pan hak. Nog erger is als ze proberen te cheesen ( bunker rush , cannon rush ) en ik ze ongenadig afros met een nydus in zijn basis.
"my strategy was much better" en "your such a noob" krijg ik dan te horen maar goed ik win en zij verliezen dus ik denk altijd maar wie was er hier nu de noob :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
Shadowhawk00 schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:29:
[...]
... maar goed ik win en zij verliezen dus ik denk altijd maar wie was er hier nu de noob :D
Precies! >:). Bovendien had ik de hele pot het spel helemaal onder controle. Toen ik de later de replay keek zag ik dat hij zijn main helemaal uitgemined had, maar er aan de voorkant niet uit kon en dus daar stond te chillen met zijn 30 SCVs, omdat hij niet snapt dat zijn hoofdgebouw kan vliegen... Talk about n00b...

[ Voor 6% gewijzigd door Koenradus op 20-09-2010 09:39 ]

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:00
Koenradus schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:03:
...

Leuke potjes zijn dat inderdaad :P , zijn wel een stuk minder leuk als je van zo'n figuur ook nog eens verliest :(

[ Voor 59% gewijzigd door pica op 20-09-2010 09:48 ]

Steam

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.