Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:25

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cloud schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:52:
Die game heb ik vrijdag live gezien O-) Dat was echt geniaal inderdaad, de reacties van Tasteless en Artosis ook. Vandaag trouwens ergens weer een aantal games in de GSL. Volgens mij speelt TLO vandaag :)

Zie schema: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=154368
Inderdaad dat was een meesterlijke game van tester die eigenlijk iets onmogelijks doet en het toch af weet te houden

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:07

Auredium

Informaticus Chaoticus

Paar mega goede matches gehad dit weekend. 1 keer een 4 vs 4 match waarbij beide partijen voor doortechen gingen. Helaas verloren we in de micro. Wel goed om te zien was dat mijn vloot Battlecruisers sterker was dan die van mijn Terran counterpart. Ik had 3 attack en 3 armor en die van hij 3 attack en twee armor. Beide begonnen met een savo van het Yamato cannon en dan uitvechten in closecombat met elkaar. op een gegeven moment was het 5 van hem tegen vier van mij en ondanks dat wonnen mijn cruisers toch nog.
Uiteindelijk wisten we dat onze laatste vloot ook echt onze laatste poging zou zijn. Als we hun vloot zouden verslaan zouden we door kunnen drukken naar hun basissen en de boel zouden kunnen schoonvegen. helaas
verloren we, maar het was een goede match.

Verder nog een 4 vs 4 match gehad waarbij mijn bondgenoten zeer goed deden harassen waardoor de vijand niet goed kon expanden. Initieel wilde ik mijn groep met Mauraders (x10), Marines (x14), Siege tanks (x4) en Medivacs (x3) er gewoon heen laten lopen maar ik besloot om meer medivacs te maken (uit te breiden naar 7) en via een omweg bij 1 van de protoss tegenstanders ze te droppen. Intant succes, ik vond een blinde plek en wiste zijn basis van de aardbodem weg. Daarna hopte ik van basis naar basis met soms reinforcements van mijn zerg medespeler. Needless to say dat we wonnen.

Daarna een 4 vs 4 gedaan waarbij wij met zijn 4en samen links onder zaten en de tegenstander met zijn 4en rechts boven. Wij hadden twee zergers een protoss en 1 terran (ik). Omdat ik reeds wat video's van de pro's had bekeken deed ik mijn ingang dichtspijkeren met twee barracks en twee bunkers. Later nog vijf siegetanks en 6 AA turrets er neer geplant. Een protosspeler waagde 1 schot met wat Stalkers en daarna lieten ze het erbij zitten. :P
Mijn twee mede zergspelers maakte niet optimaal gebruikv an hun zergrush en we hadden de handen vol om ze te verdedigen. Sterker nog, we leken te verliezen.
-LEKEN- te verliezen want ik had in de tussentijd rustig achter mijn muren doorgeteched naar grondwapens level 3 en grondarmor level 3 en de Thor Barrageupgrade.. Ik had een groep van 14 Thors gebouw en samen met 20 SCV met auto-repair naar de eerste basis gebracht van de vijand. De eerste vijand, een terran gooide pakweg 40 marines op mij met medivacs (x4). Een minuut later was de grond rood met het bloed van marines. Aangezien ze door de normale verdediging en dus moesten ze hun vloot bedoeld voor de aanval inzetten om te verdedigen. Dit vloot bestond ui pakweeg 20 Void Rays en net zoveel Vikings. Jammer maar helaas, die vloot was tot schroot gebracht in pakweg een minuut of twee. Daarna werden tijdens het aanvallen van speler 1 zijn basis mijn Thors door de SCV's gerepareed en bij het bereiken van Basis 2 deze gemoldt en de Player deed /leave en was weg. Ik beweegde mijn Thors naar speler 3 zijn basis, op dat ogenblik deden speler 1 en 3 /leave. :)
Ik vroeg mijn bondgenoten of ze me al op hun knieetjes aan het bedanken waren. :P
Ze vonden mijn actie wel; cool. In 'the spur of the moment' nog wat oorlogsslang geroepn naar de laatste speler. (All your base are belong to us :P )
Zijn basis gemolt en alle kleine expensions. Allen had de speler nog 1 basis op een eilandje waar mijn Thors niet konden komen. Daar bouwde hij heel heel veel vikings. Ik had al wat AA rondom het eiland gebouwt maar uiteindelijk brak hij uit en viel een zerger van ons aan, helaas stonden mijn Thos in de buurt geparkeerd :P
Daarna leafde hij en hadden we gewonnen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357023

ShadowBumble schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:45:
[...]

Inderdaad dat was een meesterlijke game van tester die eigenlijk iets onmogelijks doet en het toch af weet te houden
Idd wat ie doet kan gewoon niet. Hoe kan je dat nou zo stoppen, echt meesterlijk. Damn geeft je wel het gevoel dat we echt enorm nub zijn vergeleken wat hij allemaal doet. Die 1'e zealot was wel een Boss zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16-05 11:46
MysterX schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:02:
[...]

Afgelopen weekend met een maat ook 2v2 gespeeld. Lees: 17 games 3 wins :s..
Wij waren ook even bezig voordat we een aardige strategie hadden. Ik speel Protoss en hij Terran.
Maar ik kwam er dit weekend pas achter dat je ook Shift kan gebruiken om buidlings achter elkaar te bouwen. Ach.. zo leer je steeds meer ;)

Ik weet niet of het een goede strategie was maar hij (Terran) ging voor snel marines en ik ging voor de Void ray's. Doordat hij zijn gas aan mij doorsluisde kon ik snel en veel van die dingen bouwen.
Het werkte 2x erg goed, dus de beste strategie is denk ik niet ;)
Protoss: Chargelot/Sentry
Terran: MMM

Dit goed combineren -> win :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:00
zojuist van iemand 'scv' rush gedaan/geleerdvalt weinig te leren :+ . Erg vermakelijk :P Iedereen is gelijk van...wtf, huh?, lol, etc :)

[ Voor 18% gewijzigd door Goldman op 20-09-2010 13:34 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

Gundogan

Rip and tear, until it is done

GSL is weer epic :)

TheWinD met awesome nydus play _/-\o_ , maar helaas wel 2-1 onderuit.

TLO met een awesome comeback met nukes _/-\o_

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
Valt me wel vies tegen dat je na het uitspelen niet meer in de Hyperion terechtkomt.
Nu moet ik weer een nieuwe campaign starten om Master Mechanic en Mercenaries achievements te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:39

Rannasha

Does not compute.

kloos2 schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:48:
Valt me wel vies tegen dat je na het uitspelen niet meer in de Hyperion terechtkomt.
Nu moet ik weer een nieuwe campaign starten om Master Mechanic en Mercenaries achievements te halen...
Je kunt ook een save-game pakken van voordat je naar Char ging.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De eerste game van TLO van vandaag is wel een van de meest epic comeback games die ik ooit gezien heb _O_

spoiler: GSL resultaten
Alleen heel erg jammer hoe hij eruit vloog dankzij een pittig stukje kaas. Had veel meer van hem willen zien! Nu heb ik eigenlijk geen favorieten meer in de GSL; het zijn toch allemaal Koreanen (nofi). Misschien dat ik volgende week Tester nog ga zien, kijken hoe hij oGsHyperdub compleet afmaakt :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:48

Maduth

Probeersel

Ben nu bij missies "Gates to Hell" (als ik correct ben)... maar als ik die begin c.q. uitspeel, kan ik niet meer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cloud schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:51:
De eerste game van TLO van vandaag is wel een van de meest epic comeback games die ik ooit gezien heb _O_
Die was erg goed inderdaad ik had hem al afgeschreven en ja die laatste match gevalletje |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-12-2023
Bosmonster schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:26:
[...]

Protoss: Chargelot/Sentry
Terran: MMM

Dit goed combineren -> win :P
Misschien newb vraag maar wat is Chargelot?
Had beter moeten googlen

[ Voor 6% gewijzigd door Swanfield op 20-09-2010 16:21 . Reden: dom ]

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Damien2004 schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:18:
[...]

Misschien newb vraag maar wat is Chargelot?
Zealot met charge (speed) upgrade.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:36
DeX schreef op maandag 20 september 2010 @ 07:17:
[...]

Added! Vind het altijd wel leuk om mensen Starcraft in te helpen door te "sparren" en te analyseren.
Vet! Ben zeker geinteresseerd om wat te sparren!! De druk is wat lager om te presteren dan een random match (geldt voor mij) en het geeft me met wat tips weer wat meer zelfvertrouwen voor de league!

merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cloud schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:51:

Alleen heel erg jammer hoe hij eruit vloog dankzij een pittig stukje kaas. Had veel meer van hem willen zien! Nu heb ik eigenlijk geen favorieten meer in de GSL; het zijn toch allemaal Koreanen (nofi). Misschien dat ik volgende week Tester nog ga zien, kijken hoe hij oGsHyperdub compleet afmaakt :P
Ik kon GSL helaas niet live kijken, work ftw. Dus maar via teamliquid gevolgt :)
Ik las het idd, echt die koreanen cheesen nog meer dan in europa. Bij GSL wordt er echt veel gecheesed heel jammer dat het zo tot een einde moest komen.

Iedereen verwacht dat tester over hyperdub gaat heen lopen. Dat dachten ze bij de laaste game van hem ook maar dat was nog behoorlijk close (door de cheese). Het blijft wel spannend kan dus nog alle kanten op. Ik weet alleen niet wanneer het best of 5 games wordt dan wordt het een ander verhaal.

Ik ben wel een tester fanboy geworden moet ik zeggen, Gewoon zo ontzettend goed die gast, ziek gewoon.

edit: oei wrong spoiler tag close :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Die eerste epic match tussen TLO en oGsHyperdub is hier te zien trouwens:
http://www.gomtv.net/videos/1114/0

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 13:51
nounou, cheese is onderdeel van sc en dat is het al jaren... je moet niet al die mensen (vooral newbs) op TL die zeuren over cheese volgen in hun commentaar... t was gewoon goed uitgevoerd op een goed moment in de serie, niks op aan te merken... goeie beslissing en goed uitgevoerd...
spoiler:
Verder heeft hyperdub gewoon goed gespeeld (op het verneuken van game 1 na dan), moet nog maar zien of tester er echt zo makkelijk van gaat winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dresse
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-08-2023
Als iemand graag 2v2, 3v3 of 4v4 speelt add me dan in SC2! Dresse - 770
1v1 zit ik in gold na 5 placement matches dus ik zal nog wel zakken :p

gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze kwam voor mij heel onverwacht, gepromote naar diamond :D

Toen ik naar platinum ging speelde ik al zo ongeveer enkel tegen platinum spelers en verloor ik nooit van gold meer, maar nu is het merendeel toch nog platinum waarvan ik vaak genoeg nog verlies. Maar win ook wel steeds meer tegen diamonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righthere
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 22:47
Jerry schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:16:
Die eerste epic match tussen TLO en oGsHyperdub is hier te zien trouwens:
http://www.gomtv.net/videos/1114/0
Deze match is echt INSANE... Hier zie je echt TLO aan het werk.
Beste TvsT tot nu toe imho.

edit: Set 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376064

Is Starcraft 2 nou echt zo'n geweldige game ?
Beetje onnozele vraag wellicht, maar ik heb het heel veel gespeelt ( deel 1 ) en als ik nu de screeny's zie, dan vind ik het qua graphics niet zo'n technologische vooruitgang gezien wat er allemaal mogelijk is vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54
Gameplay > graphics, en op 1900x1200 met alles op ultra ziet het er prima uit. Voordeel is dat de game erg goed schaalt en zelfs op erg oude systemen prima speelt :).

Maareh... jij vind het niet echt een technologische vooruitgang als je SC met SC II vergelijkt? Whuuut.

[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 20-09-2010 21:07 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righthere
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 22:47
Anoniem: 376064 schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:02:
Beetje onnozele vraag wellicht, maar ik heb het heel veel gespeelt ( deel 1 ) en als ik nu de screeny's zie, dan vind ik het qua graphics niet zo'n technologische vooruitgang gezien wat er allemaal mogelijk is vandaag de dag.
Als je veel starcraft in het verleden gespeeld hebt, waarom maak je druk om de graphics dan? Blizzard games speel je voor de gameplay. Graphics moet je meer bij de FPS zoeken denk ik. Maar ik vind de graphics OK. Waaronder ook erg schaalbaar voor meerdere(oudere) PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
"I would like to report retarted scan to the OP police"

Serieus, ik vind (als T) scan OP.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder scan zou terran hilarisch underpowered zijn. Ja het heeft voordelen, maar vooral aan het begin heb je hem ook maar heel beperkt beschikbaar omdat je al je energie verder of voor mules gebruikt, later kan je wat meer energie oppotten. Het enige alternatief is dat we puur op ravens voor mobiele detectie moeten vertrouwen, nee bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82219

furby-killer schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:05:
Zonder scan zou terran hilarisch underpowered zijn. Ja het heeft voordelen, maar vooral aan het begin heb je hem ook maar heel beperkt beschikbaar omdat je al je energie verder of voor mules gebruikt, later kan je wat meer energie oppotten. Het enige alternatief is dat we puur op ravens voor mobiele detectie moeten vertrouwen, nee bedankt.
En protoss dan, observer kan verder niks, zerg kan nog wel wat doen maar raven is toch nog de beste van de 3 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

uhm? als protoss zie je ook vast aan observers

als we de boel even opsommen:
zerg: orverseer, spore crawler
protoss: observer, photon cannon
terran: raven, scan, missle turrets.

simple as that, missle turret is sowieso al het beste (goedkoopste, kan overal bouwen zonder creep/power) en dan hebben ze ook nog eens scan.

raven is inderdaad wel slecht, maar een terran kan je gewoon nooit verrassen met cloacked units, zeker niet als de patch eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Anoniem: 82219 schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:13:
[...]

En protoss dan, observer kan verder niks, zerg kan nog wel wat doen maar raven is toch nog de beste van de 3 imo.
een raven hang je early game niet zomaar boven de enemy base zoals je met een observer kan.. + dat een raven 'iets' duurder is :P

observers zijn een goed wapen voor de protoss om te zien wat er rond de map gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ja, maar als de tegenstander je verrast met cloacked units ben je de pineut als protoss & in mindere mate zerg.

als terran heb je altijd nog scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
furby-killer schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:05:
Ik zeg natuurlijk niet dat Scan er uit moet he. Ik zou dat het OP is (niet imbalanced). De range is retard groot. Het blijft te lang hangen en cloaked units die je spot blijven zichtbaar terwijl ze uit range zijn. Durp.
Anoniem: 303530 schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:28:
ja, maar als de tegenstander je verrast met cloacked units ben je de pineut als protoss & in mindere mate zerg.

Als PvT en je wordt verrast door Banshees ben je gewoon een faalhaas als P ;).

[ Voor 20% gewijzigd door MrVegeta op 20-09-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat darkstone zegt, observer voordeel is cloack maar verder weinig.
Moet er dan 2 maken 1 voor jou base en 1 voor mezelf en bij me army houden tegen cloack terwijl die scan overal kan wanneer je wilt.

opzich mag de scan wel iets minder goed zijn :

-Meer energie kosten
-Bepaalde max range dat hij te gebruiken is
-Minder lang zicht
-Minder groot zichtveld

Niet alles maar 1 of 2 nerfs ervan zou niet gek zijn

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 82219 op 20-09-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16-05 11:46
Righthere schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:00:
[...]

Deze match is echt INSANE... Hier zie je echt TLO aan het werk.
Beste TvsT tot nu toe imho.

edit: Set 1
OMG die eerste is echt de beste TvT die ik ooit gezien heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 376064 schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:02:
Ik hoop dat je een Troll bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Anoniem: 82219 schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:41:
wat darkstone zegt, observer voordeel is cloack maar verder weinig.
Moet er dan 2 maken 1 voor jou base en 1 voor mezelf en bij me army houden tegen cloack terwijl die scan overal kan wanneer je wilt.

opzich mag de scan wel iets minder goed zijn :

-Meer energie kosten
-Bepaalde max range dat hij te gebruiken is
-Minder lang zicht
-Minder groot zichtveld

Niet alles maar 1 of 2 nerfs ervan zou niet gek zijn
Ik vind dat ze die dark templars eruit moeten halen.. of dat alle units van zerg niet meer kunnen verstoppen..
|:( Weet je wel wat je zegt...

Weet je wel wat je zegt over je observer... het is een scan dat is ongelimiteerd zonder dat je weet dat je bent gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet er gewoon rekening mee houden dat een terran speler scan heeft, oftewel als jij 4 DTs hebt stuurt ze dan niet allemaal tegelijk, maar stuur ze 1 voor 1 totdat hij geen energie meer heeft om te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Anoniem: 109640 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 03:23:
[...]

Ik vind dat ze die dark templars eruit moeten halen.. of dat alle units van zerg niet meer kunnen verstoppen..

Weet je wel wat je zegt over je observer... het is een scan dat is ongelimiteerd zonder dat je weet dat je bent gescand.
Als je oplet zie je die Observer gewoon vliegen dus dan kan je die neerhalen, scan zie je wel maar kan je helemaal niets aan doen. En je turrets schieten een observer ook gewoon neer.

Zerg burrow ja dat is nuttig je units zitten op 1 plaats en kunnen niets doen terwijl de terran gewoon 1 scan erop gooit en ze zonder problemen kan afknallen. Terrans hebben ghosts die invisible kunnen aanvallen en banshees .

Terrans hebben het gewoon heel erg makkelijk met scouten en verdedigen
Zerg overseer mag wel wat meer kunnen dan alleen detection he. Ding is een supply depot met de helft van de normale hp, vliegt en kost 100 gass om te upgrade naar detector. Weet je hoe zwak zerg is tegen early vikings?
a, maar als de tegenstander je verrast met cloacked units ben je de pineut als protoss & in mindere mate zerg.

Als zerg ben je even erg de lul als je cloacked units tegen je krijgt. Als je geen hive hebt is het gewoon GG en anders kan je een overseer maken en als je mazzel hebt is die klaar voordat 2 DT je hive gemolt hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Shadowhawk00 op 21-09-2010 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scan zelf heb ik niet zo moeite mee. Het is denk ik meer het detectie gedeelte van de scan. Het zou misschien beter zijn dat je dit moet trainen ipv dat je dat er gratis bij krijgt.

De observer is super. Het is alleen jammer dat het bijna must is en dat je daarom bijna altijd voor robo bay moet gaan. Ook is het zo dat als je bijv. banshees ziet komen. Je eerst een robobay moet bouwen en daarna nog een observer, meestal is dan al te laat(dan in tegenstelling tot de andere rassen). Gisteren nog tegen terran zo verloren zijn basis lag in puin en zijn army was ook gone. Had een dik macro voordeel. Maar door een klein aantal banshees + liftoff verloren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

Flapmo

and back is gigi!

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:44:
[...]

Als je oplet zie je die Observer gewoon vliegen dus dan kan je die neerhalen, scan zie je wel maar kan je helemaal niets aan doen. En je turrets schieten een observer ook gewoon neer.

Zerg burrow ja dat is nuttig je units zitten op 1 plaats en kunnen niets doen terwijl de terran gewoon 1 scan erop gooit en ze zonder problemen kan afknallen. Terrans hebben ghosts die invisible kunnen aanvallen en banshees .

Zerg overseer mag wel wat meer kunnen dan alleen detection he. Ding is een supply depot met de helft van de normale hp, vliegt en kost 100 gass om te upgrade naar detector. Weet je hoe zwak zerg is tegen early vikings?

[...]

Als zerg ben je even erg de lul als je cloacked units tegen je krijgt. Als je geen hive hebt is het gewoon GG en anders kan je een overseer maken en als je mazzel hebt is die klaar voordat 2 DT je hive gemolt hebben.
Zerg burrow is niet per definitie op 1 plaats ;). Met de upgrade heb je gewoon move while burrowed en je roaches / whatever healen verdomt snel onder de grond. Verder kan je zo ook tegen protoss onder hun foce-fields door lopen.

Ik vind het allemaal nog wel meevallen.
Behalve dat terran units over het algemeen traag zijn en dat ze makkelijk een muta harass krijgen :?.

[ Voor 6% gewijzigd door Flapmo op 21-09-2010 08:50 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Gisteren weer enkele potjes gespeeld, 3 gewonnen en toen 1 verloren (allen Bronze). Bij de laatste ging alleen mijn tegenstander helemaal los. Ik bedoel; op het gebied van schelden e.d. Halverwege de game had ik twee keer een aanval afgeslagen en met mijn ghost twee keer zijn mineral line plat gebrand. Niet dat veel uitmaakte aangezien hij veel meer had expanded dan ik (leermoment) maar dat nuken vond hij niet zo leuk dus daar kwam de stront:
  • No0b!
  • Learn te play
  • You die
  • Sucker
  • Loser
  • etc.
  • etc.
Is dat Harassment ?
Harassment covers a wide range of offensive behaviour. It is commonly understood as behaviour intended to disturb or upset. In the legal sense, it is behaviour which is found threatening or disturbing
Dus in plaats van netjes GG... ging ik nog maar 20 minuten rond vliegen met me ship aangezien hij geen luchtforce had :+

Daarna voor het eerst in me leven een reportje gedaan, die gast irriteerde me gewoon. Dat je roept... Get more practise of L2P before you fight me :p....(iets in die trant) prima.... kan wel wat hebben.

Meest irritante was het feit dat hij dus ook won :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-05 08:38
Maduth schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:54:
Gisteren weer enkele potjes gespeeld, 3 gewonnen en toen 1 verloren (allen Bronze). Bij de laatste ging alleen mijn tegenstander helemaal los. Ik bedoel; op het gebied van schelden e.d. Halverwege de game had ik twee keer een aanval afgeslagen en met mijn ghost twee keer zijn mineral line plat gebrand. Niet dat veel uitmaakte aangezien hij veel meer had expanded dan ik (leermoment) maar dat nuken vond hij niet zo leuk dus daar kwam de stront:
  • No0b!
  • Learn te play
  • You die
  • Sucker
  • Loser
  • etc.
  • etc.
Is dat Harassment ?

[...]

Dus in plaats van netjes GG... ging ik nog maar 20 minuten rond vliegen met me ship aangezien hij geen luchtforce had :+

Daarna voor het eerst in me leven een reportje gedaan, die gast irriteerde me gewoon. Dat je roept... Get more practise of L2P before you fight me :p....(iets in die trant) prima.... kan wel wat hebben.

Meest irritante was het feit dat hij dus ook won :(
haha ik geniet altijd van zulke mensen heerlijk dat ze zo uit hun dak kunnen gaan om niks :D ik type alleen maar lol en zeg verder niks.

als ik door een tegenstander goed en mooi ben verslagen complimenteer ik hem/haar daarvoor en chatten we even na over de match en vaak krijg ik dan tips van hun wat ik beter had moeten doen om die aanval af te slaan. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Harassment (in game termen) is als je de mineral line van je tegenstander aanvalt met bijv onzichtbare units, dropships of muta's, om zijn economie naar beneden te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja en dat was dus duidelijk waar hij het niet over had.

Het valt misschien wel onder harrassment, maar ik zou zeggen laat hem gewoon lekker en negeer hem verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
Anoniem: 303530 schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:18:
uhm? als protoss zie je ook vast aan observers

als we de boel even opsommen:
zerg: orverseer, spore crawler
protoss: observer, photon cannon
terran: raven, scan, missle turrets.

simple as that, missle turret is sowieso al het beste (goedkoopste, kan overal bouwen zonder creep/power) en dan hebben ze ook nog eens scan.

raven is inderdaad wel slecht, maar een terran kan je gewoon nooit verrassen met cloacked units, zeker niet als de patch eraan komt.
terran heeft ook nog emp om te detecten, omg op! :D

btw, ben nog op zoek naar spelers die tegen een protoss willen oefenen. heb beetje het gevoel dat ik met ladderen niet zoveel meer leer, kan ik beter custom games doen waar je mooi specifieke strategiën kan proberen of tegen kan verdedigen. liefst diamond niveau.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Heb wel de replay bewaard, want moet ik eerlijk zeggen... hij redelijk snel een mega army op de been ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

MrVegeta schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:41:
Als PvT en je wordt verrast door Banshees ben je gewoon een faalhaas als P ;).
Nou, verrast worden is meestal niet het probleem, maar de tegen de tijd dat je het ontdekt, moet je gewoon al een robobay hebben.

Wat je vaak zie is een terran die een wall bouwt, tanks achter de wall gooit met enkele marines. Vervolgens 2+ banshees in je base stuurt en dan heen en weer vliegt en van verschillende hoeken aanvalt. Vooral op delta quadrant erg effectief! Als protoss is er dan weinig te doen, je vliegt van hot naar her met je stalkers, moet een observer hebben + blink om de banshees bij te kunnen houden.
Dat is nogal wat gas+minerals. Als je tegenstander dan ook nog wat druk legt op je voorkant met enkele units, is het gewoon gauw gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
daanteb schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:35:
[...]

terran heeft ook nog emp om te detecten, omg op! :D

btw, ben nog op zoek naar spelers die tegen een protoss willen oefenen. heb beetje het gevoel dat ik met ladderen niet zoveel meer leer, kan ik beter custom games doen waar je mooi specifieke strategiën kan proberen of tegen kan verdedigen. liefst diamond niveau.
Zerg kan dat ook met fungal growth, omg op! ;)

Protoss kan dat eigenlijk ook met storm. Denk niet dat je ze ziet(zoals bij emp of fungal) maar schade doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Starcraft is OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 17:10
[frustratie mode]
pfff gisteren nog wat 3vs3 gespeeld als zerg.

Ik krijg 2 terrans als team mate. Zij bouwen hun ramp dicht en ik krijg de drie tegenstanders op mijn dak. De eerste rush overleef ik nog maar daarna is het gedaan. 3vs3 is een team game, waarom spelen die gasten dan niet in team?

Twee andere games gespeeld waarbij terran tegenstanders enkele gebouwen wegvliegen wanneer ze verloren zijn (geen scv/cc meer). In godsnaam, waarom doe je dit? Je verliest alleen maar tijd om andere leukere games te spelen
[/frustratie mode]

Ik zit in gold. Hopelijk binnenkort in platinum. Hopelijk is de gemiddelde speler in de hogere leagues wat volwassener...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Trouwens, beetje sideway maar ik schrijf zo nu en dan wat en heb een fanbased story geschreven (ja, ik weet, triest) :P
Maar de server van Blizzard daarvoor is een potje met ontvetter ofzo want je moet vreemd inloggen. (naam, WW en een gamekey) dus zeg maar de oude manier. Gaat Bliz hier nog wat aan aanpassen ofzo want het is zeg maar...ruk.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 03:23:
[...]

Hoe vaak kom je nou DT tegen, vrij weinig vergeleken met die banshee van terran, die kan je sneller halen en je hebt nog wat aan je starport erna als je er mee stopt en wij hebben 1 mooi gebouwtje om DT te moeten maken en als dat mislukt staat die lekker weg te roesten :)

DT slaan wel hard geef ik toe, maar mag ook wel voor die moeite die je er voor doet, banshee dps is ook erg hoog.

Als we het dan toch over cloacked units hebben, die rot ghost met EMP, shield dmg, enige met shield is protoss en dan wel alle units, mooie counter en dan nog een energie van HT's kapot maken zodat storm niet kan, ok dan maar collusus maken, ow nee wacht er komen 10 viking aan...

Terran mag niet zeuren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
Bernardo schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:19:
[...]

Nou, verrast worden is meestal niet het probleem, maar de tegen de tijd dat je het ontdekt, moet je gewoon al een robobay hebben.

Wat je vaak zie is een terran die een wall bouwt, tanks achter de wall gooit met enkele marines. Vervolgens 2+ banshees in je base stuurt en dan heen en weer vliegt en van verschillende hoeken aanvalt. Vooral op delta quadrant erg effectief! Als protoss is er dan weinig te doen, je vliegt van hot naar her met je stalkers, moet een observer hebben + blink om de banshees bij te kunnen houden.
Dat is nogal wat gas+minerals. Als je tegenstander dan ook nog wat druk legt op je voorkant met enkele units, is het gewoon gauw gebeurt.
Al kan ik niet uit ervaring praten (te weinig games played), het lijkt mij dat een photon cannon(s) in je mineral line je de nodige minuten kan schelen om je robobay en observer online te krijgen of je eigen harass (bv voidrays) op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

deTwisj schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:28:
[...]

Al kan ik niet uit ervaring praten (te weinig games played), het lijkt mij dat een photon cannon(s) in je mineral line je de nodige minuten kan schelen om je robobay en observer online te krijgen of je eigen harass (bv voidrays) op te zetten.
Voor een photon cannon heb je ook een Forge nodig die je soms (zeker in de earlygame) nog helemaal niet wilt hebben. Daarnaast heb je zeker twee cannons nodig om je gehele mineral line te kunnen beschermen. En als die beschermd is, pakken cloaked banshees gewoon je pylons. Weet ik uit eigen ervaring :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Mag ik jullie erop wijzen dat het CLOAKED is ipv cloacked? Van een stel tweakers die vaker met dat woord in aanraking komen had ik beter verwacht :P

Morgen is het eindelijk zover, de eerste balance&feature patch. Ik hoop dat er meer verandert dan alleen de changes in de situation report.. Als Zerg speler is er wel meer nodig dan +5 sec op een paar P en T units en 15 minder dmg van de siege tank tegen light... fingers crossed..hopen op het beste..

Ik hoop zelf dat Tier 3 makkelijker te bereiken is met Zerg, dat zijn namelijk de siege (break) units die Zerg nodig heeft in mid/endgame..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 17:04
Cloud schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:37:
[...]

Weet ik uit eigen ervaring :P
Als lijdend voorwerp, of gebruiker? ;)

Maar inderdaad, hier heb ik een heel slecht antwoord op (standaard P-Speler). Je moet rekening houden met een rush, dus je gooit je poort dicht, maar tegelijkertijd moet je je mineral-line dichtgooien. Zuigt zweterige kamelenballen dus :(

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je tegenstander cloaked banshees heeft is het imo niet heel veel gevraagd om een forge te hebben. En ja als je daarmee je mineral line beschermd zullen cloaked banshees andere dingen gaan aanvallen, maar dat is lang niet zo erg als dat ze je mineral line platgooien.

Sowieso hebben terrans hetzelfde, als je tegenstander cloaked banshees hebt, heb jij een engineering bay nodig icm missile batteries, juist vooral als hij snel voor banshees gaat. Tuurlijk zodra ik het zie ga ik energie opsparen zodat ik ook scan heb, maar dat geeft je als je heel veel geluk hebt twee scans (zoveel tijd is er niet tussen dat jij ziet dat hij cloaked banshees gaat, waarschijnlijk door gebruik van een scan, en dat hij bij je aan komt). Scan kan je banshees mee verjagen eventjes, maar zonder turrets voor extra detectie ben je zo door je energie heen. Tuurlijk als jij met je marines recht onder banshees staat en je doet scan gaan ze wel dood, maar daarom zal geen enkele terran dan zijn banshees op die positie houden, ook al zijn ze cloaked.

Daarnaast duren photon cannons misschien wat langer, maar als ik met banshees bij een terran aan komt die turrets aan het bouwen is schiet ik zijn SCV dood, duurt het altijd wel even voor hij een nieuwe erop heeft. Voor protoss blijven ze gewoon door bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mctherebel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-02 14:56
Ha tweakers,

Heb al vanaf de beta-phase meegekeken met dit draadje, maar heb nu wel echt iets te zeggen. Ik heb nu net (vlak na de patch) 2 potjes gedaan, en bij beiden is mijn tegenstander eruit gedisconnect. Hebben meer mensen dit, of heb ik gewoon mazzel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Welke patch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mctherebel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-02 14:56
Ah, mijn excuses. Ik dacht even dat het vandaag woensdag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

mctherebel schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:17:
Ah, mijn excuses. Ik dacht even dat het vandaag woensdag was.
Ouwe WoW verslaafde >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
furby-killer schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:46:
Als je tegenstander cloaked banshees heeft is het imo niet heel veel gevraagd om een forge te hebben. En ja als je daarmee je mineral line beschermd zullen cloaked banshees andere dingen gaan aanvallen, maar dat is lang niet zo erg als dat ze je mineral line platgooien.

Sowieso hebben terrans hetzelfde, als je tegenstander cloaked banshees hebt, heb jij een engineering bay nodig icm missile batteries, juist vooral als hij snel voor banshees gaat. Tuurlijk zodra ik het zie ga ik energie opsparen zodat ik ook scan heb, maar dat geeft je als je heel veel geluk hebt twee scans (zoveel tijd is er niet tussen dat jij ziet dat hij cloaked banshees gaat, waarschijnlijk door gebruik van een scan, en dat hij bij je aan komt). Scan kan je banshees mee verjagen eventjes, maar zonder turrets voor extra detectie ben je zo door je energie heen. Tuurlijk als jij met je marines recht onder banshees staat en je doet scan gaan ze wel dood, maar daarom zal geen enkele terran dan zijn banshees op die positie houden, ook al zijn ze cloaked.

Daarnaast duren photon cannons misschien wat langer, maar als ik met banshees bij een terran aan komt die turrets aan het bouwen is schiet ik zijn SCV dood, duurt het altijd wel even voor hij een nieuwe erop heeft. Voor protoss blijven ze gewoon door bouwen.
Terrans hebben dat probleem helemaal niet omdat het het enige ras is met cloaked units die aanvallen early game. Alleen TvT heb je het probleem waarbij je hetzelfde kan counteren. Wat kan Protos doen? Of zerg? Als terran ben je gewoon te beschermd en kan je vrij aanvallen.
Muta's zie je gewoon dus je hebt die enginering bay niet nodig.
Voidrays zie je ook gewoon terwijl zerg en protos 1 extra gebouw moeten maken om detector turrets te kunnen maken.
Niet dat het voor zerg veel uitmaakt want een snele banshe is toch veilig bij gebrek aan units die air kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

Kom op.. elk race heeft zo zn voordelen en nadelen

Scan kan je trouwens zwaar misbruiken door op verschillende plaatsten steeds met 1 cloaked unit aan te vallen. Scan kost energy voor degenen die dat nog niet doorhadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Zet een cannon op je mineral line en de early banshee harrass is al verleden tijd ... Als hij echt super snelle harrass wilt gaan heeft die sowieso wat moeten snoeien in zijn mineral setup. Er is al vrij veel tijd/investering gebeurt tegen dat de terran een cloacked banshee heeft hoor.

Mijn vraag is de volgende; Hoe steek je scv's in een command center om die vervolgens op te liften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 23:04
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:34:
[...]

Terrans hebben dat probleem helemaal niet omdat het het enige ras is met cloaked units die aanvallen early game. Alleen TvT heb je het probleem waarbij je hetzelfde kan counteren. Wat kan Protos doen? Of zerg? Als terran ben je gewoon te beschermd en kan je vrij aanvallen.
Voidrays zie je ook gewoon terwijl zerg en protos 1 extra gebouw moeten maken om detector turrets te kunnen maken.
Niet dat het voor zerg veel uitmaakt want een snele banshe is toch veilig bij gebrek aan units die air kunnen raken.
Zonder engeneeringbay kan je uberhaupt geen turrets maken. Daarbij is het zo dat je voor elke aanval van elk ras wel kan roepen dat het OP is. Toch grappig dat er ook elke 3 pagina's weer een discussie ontstaat over hoe goed ras X unit Y is... Speel gewoon alle 3 de rassen, en ondervind zelf dat je met elk ras prima in staat bent te verliezen. Dat komt niet omdat de andere rassen zo veel beter zijn, maar meer omdat jouw tegenstander dat potje gewoon beter speelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 16:09

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

cyboria schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:57:
Hoe steek je scv's in een command center om die vervolgens op te liften?
kan volgens mij alleen als dat ding in de lucht is.
is het niet anders met alt rechtsklikken op dat ding (was het bij WC3 toch ook? :S )
Het wordt iig een optie in het menu.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 08:57
Mijn vraag is de volgende; Hoe steek je scv's in een command center om die vervolgens op te liften?
Selecteer je CC en dan volgens mij "o" en dan "l".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291359

Druk op 'O' (de letter dus :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:34:
[...]

Dark templars zijn anders een pain in the ass. Als je als terran voornamelijk vertrouw op marines als backbone van je army dan zijn dark templars echt wel vervelend en Ravens zijn a) duur en b) kwetsbaar.

Je kunt moeilijk towers meenemen. Maar euh...Om eerlijk te zijn zijn vooral bij mijn verhicles and aircrafts altijd wel een horde SCV's met auto-repair mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
TepelStreeltje schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:09:
[...]

kan volgens mij alleen als dat ding in de lucht is.
is het niet anders met alt rechtsklikken op dat ding (was het bij WC3 toch ook? :S )
Het wordt iig een optie in het menu.
Kan ook gewoon als die op de grond staat. Er is een knop voor, geen idee welke, maar gewoon klikken op je cc en dan staat die knop linksonder ofzo.
Auredium schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:31:
[...]

Dark templars zijn anders een pain in the ass. Als je als terran voornamelijk vertrouw op marines als backbone van je army dan zijn dark templars echt wel vervelend en Ravens zijn a) duur en b) kwetsbaar.

Je kunt moeilijk towers meenemen. Maar euh...Om eerlijk te zijn zijn vooral bij mijn verhicles and aircrafts altijd wel een horde SCV's met auto-repair mee. :P
DT's kan je zien, ook al zijn ze onzichtbaar, gewoon goed kijken ;). En je hoort ze ook, als ze slaan. Maakt een apart geluid. Mja, als er juist een lekkere battle is, vergeet je die wel eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Maakt niet uit dat _jij_ ze wel/niet kan zien. Je marines zien ze zonder emp/scan/raven niet. Net eindelijk een een leuke TvT gespeeld (2 zelfs). Eerste was tegen een T die mass tank ging. Ik had banshees en vikings maar hij had ook een hoop turrets etc maar ik wist hem goed bezig te houden met reapers/banshees. Toen zelf 1 gass expension gepakt om BC's/ravens/vikings te gaan. PDD zijn zo tof :D, worden echt onderschat (ook door mij). Toen kon ik zijn hele tank leger opruimen.

2e pot was tegen een T die voor een Thorship ging en ik ging voor Banshees. Ging wel aardig heen en weer. Thors zijn best wel goed vs Banshees :X maar uiteindelijk de winst gepakt door te switchen naar marauders/medivacs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
hulkie schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:03:
[...]

Zonder engeneeringbay kan je uberhaupt geen turrets maken. Daarbij is het zo dat je voor elke aanval van elk ras wel kan roepen dat het OP is. Toch grappig dat er ook elke 3 pagina's weer een discussie ontstaat over hoe goed ras X unit Y is... Speel gewoon alle 3 de rassen, en ondervind zelf dat je met elk ras prima in staat bent te verliezen. Dat komt niet omdat de andere rassen zo veel beter zijn, maar meer omdat jouw tegenstander dat potje gewoon beter speelde...
Mijn reactie was op een post van iemand die vond dat terrans te zwak waren ed.
Elk ras heeft zijn voor en zijn nadelen en als je de voordelen kan uitbuiten zonder dat de ander zijn voordelen kan gebruiken win je. Als hij jou nadeel kan uitbuiten en zijn voordeel kan inzetten verlies je. Met sommige rassen is het alleen wat lastiger om de voordelen te zien of de nadelen verbergen.

Ik speel zelf zerg en ik heb af en toe echt zoiets van hoe had ik dat nu moeten counteren en als ik dan de replay bekijk zie ik zelf meestal wel waar ik in de fout ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Nou, persoonlijk vind ik de patch om terran marines sterker te maken ietswat redundant. Marinerush is sterk zat in mijn ogen (speel marines).

Wel ben ik blij met de mutalisk debuf. Een grote groep mutalisks is voor terran zeer lasig te stoppen. (alhoewel een grote groep Thors dan wel weer snel gehakt ervan maakt, maar die zijn erg traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Auredium, waar heb je het over? Welke muta nerf?
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:13:
[...]

Mijn reactie was op een post van iemand die vond dat terrans te zwak waren ed.
Elk ras heeft zijn voor en zijn nadelen en als je de voordelen kan uitbuiten zonder dat de ander zijn voordelen kan gebruiken win je. Als hij jou nadeel kan uitbuiten en zijn voordeel kan inzetten verlies je. Met sommige rassen is het alleen wat lastiger om de voordelen te zien of de nadelen verbergen.

Ik speel zelf zerg en ik heb af en toe echt zoiets van hoe had ik dat nu moeten counteren en als ik dan de replay bekijk zie ik zelf meestal wel waar ik in de fout ben gegaan.
Volgens mij is er hier niemand die zegt dat terrans te zwak waren. Het is enkel dat sommige grapjassen scan van terrans willen weghalen, en dan zouden ze veel te zwak zijn tegen alles wat cloaked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
MrVegeta schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:53:
"I would like to report retarted scan to the OP police"

Serieus, ik vind (als T) scan OP.
Daar begon het mee. Scan van Terran duurt te lang en heeft een te grote range imo. Als ik puur uit TvT kijk dan maakt scan een hoop play's al erg moeilijk, ghosts/banshees heb je weinig aan want 1 scan en ze zijn een aantal seconden zichtbaar en in veel games heb je wel meerdere OC's staan dus scans all around.

Scan moet natuurlijk wel detecion blijven geven maar ik zou het beter vinden dat de range wat kleiner zou worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Auredium schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:29:
Nou, persoonlijk vind ik de patch om terran marines sterker te maken ietswat redundant. Marinerush is sterk zat in mijn ogen (speel marines).

Wel ben ik blij met de mutalisk debuf. Een grote groep mutalisks is voor terran zeer lasig te stoppen. (alhoewel een grote groep Thors dan wel weer snel gehakt ervan maakt, maar die zijn erg traag)
I'll have some of what's he is having.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Met patch 1.1.0 van StarCraft II, die 23 september vrijgegeven wordt, kunnen spelers uit Azië kiezen of ze op Aziatische of op Noord-Amerikaanse servers willen spelen. De patch is vooral voor spelers uit Australië of Nieuw-Zeeland interessant.

StarCraft II-spelers uit Australië en Nieuw-Zeeland zullen blij zijn dat ontwikkelaar Blizzard op 23 september patch 1.1.0 van StarCraft II vrij gaat geven. Spelers uit deze twee landen zijn ingedeeld in de regio Zuid-oost Azië, wat wil zeggen dat ze op dezelfde servers spelen als mensen uit Indonesië, de Filipijnen, Maleisië, Singapore en Thailand, maar niet bij de sterke spelers uit Zuid-Korea die een eigen regio hebben gekregen van Blizzard. Tot ontevredenheid van veel spelers uit Australië en Nieuw-Zeeland, zijn ze dus ingedeeld bij landen waar weinig of slecht Engels gesproken wordt. Nadat de patch is doorgevoerd kunnen ze echter kiezen om op de Noord-Amerikaanse servers te spelen, tegen Engelssprekende tegenstanders.

Met het vrijgegeven van de patch komt Blizzard een oude belofte na. Ruim voor de release van het spel had de ontwikkelaar al aangegeven dat StarCraft II alleen tegen spelers uit dezelfde regio te spelen zou zijn. De ontwikkelaar maakte echter ook duidelijk dat het overwoog om later via een patch wel de mogelijkheid te bieden om tegen tegenstanders van buiten de eigen regio te spelen. Aan fans uit Australië en Nieuw-Zeeland had het die optie zelfs al toegezegd. Blizzard heeft nog niet bekendgemaakt of het nu ook in andere regio's de mogelijkheid gaat bieden om te wisselen. Fans uit Europa, Noord-Amerika en Zuid-Korea kunnen nu niet online tegen elkaar spelen, terwijl die optie voor topspelers zeer interessant is.
Intressant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
MrVegeta schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:37:
[...]
Als ik puur uit TvT kijk dan maakt scan een hoop play's al erg moeilijk, ghosts/banshees heb je weinig aan want 1 scan en ze zijn een aantal seconden zichtbaar en in veel games heb je wel meerdere OC's staan dus scans all around.
Op dit moment bestaat TvT volgens mij alleen uit wie het snelste siedge tanks bouwt of Thors. Ik ben van mening dat niet iedere strategie toepasbaar zou moeten zijn op ieder ras. Ghosts zijn weer goed tegen protoss maar voor mij hoeven ze echt niet optimaal te zijn tegen Terran. Mag best wat variatie in zitten. Scan is niet OP werkt prima. Cloaked units kunnen nog redelijk op tijd weg komen en na 2 of 3 scans zit een terran zonder en is de kans om met cloaked units schade te doen aanwezig. Is puur afhankelijk van het moment.
En dat het lastiger is prima, het hoeft toch niet allemaal simpel te zijn? Het gaat uiteindelijk om tactiek, strategie en aan kunnen passen op bepaalde situaties. Wie daar het sterkste in is wint over het algemeen :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Ik vind dit niet zo echt interessant :p. Niet echt van toepassing voor ons. Ik ben eerder benieuwd naar de changes die ze gaan doorvoeren. Nieuwe tactics in the video's op youtube etc. Dat is waar ik naar uitkijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
cyboria schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:28:
[...]

Ik vind dit niet zo echt interessant :p. Niet echt van toepassing voor ons. Ik ben eerder benieuwd naar de changes die ze gaan doorvoeren. Nieuwe tactics in the video's op youtube etc. Dat is waar ik naar uitkijk ;)
Hmm ik weet niet of de veranderingen zo gigantisch groot zullen zijn dat er dan ook andere tactieken ontstaan. Waarschijnlijk zullen er zelfs een paar weg vallen omdat ze niet meer werken of niet meer zouden moeten werken. Zelf als Terran speler vond ik de siedge tank wel een beetje errug hinderlijk en zeker als het er meer waren maar ik denk dat 5 siedge tanks nog steeds zeer pijnlijk zijn voor een 50 tal marines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cyboria schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:28:
[...]

Het betekent dat ze de eerste kleine stap gemaakt hebben op het vrijmaken van regionale servers. Dus over een jaar of 3 zijn wij aan de beurt en kunnen we tegen amerikanen spelen zonder een extra sc2 te hoeven kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:01:
[...]

I'll have some of what's he is having.
:P worden de marines sterker gemaakt :?in patch 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:38:
[...]

Yup
Marines sterker, Muta's zwakker, Phoenix krijgt een energy syphon ability, ravens krijgen een dodge/barrelroll ability, speedlings kunnen 2 seconden lang vliegen en collosi kunnen hun benen inklappen om vs air damage te voorkomen ten koste van 2 range en clifwalking ability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Onder je ava, "Outcast, Blizzard balancing team."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 17:10
Anoniem: 109640 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:38:
[...]

Ik kreeg al even schrik als zerg speler :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:43:
[...]

Yup
Marines sterker, Muta's zwakker, Phoenix krijgt een energy syphon ability, ravens krijgen een dodge/barrelroll ability, speedlings kunnen 2 seconden lang vliegen en collosi kunnen hun benen inklappen om vs air damage te voorkomen ten koste van 2 range en clifwalking ability.
waar zijn die notes :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Die is hij nu aan het photoshopen voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil de animation wel zien van die Collosie!! Wel cool gezicht lijkt me een hurkende collosie :) ALs we dan toch bezig zijn dan moet de collosie ook air kunnen hitten met zijn poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327802

volgens mij is hij aant trollen laondas ;p

wel zin in de patch! terran nerfs <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Anoniem: 327802 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:03:

Terran nerf valt reuze mee. Ik zie niet echt zaken waar ik nu als Terran speler van schrik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:55
Tot zover weten we toch alleen dit?

quote: SC2.com
Balance Changes

We have several balance changes in store. One general change we're making is that friendly units will no longer provide vision after being killed. Enemy units previously revealed will no longer be targetable. Now let's break down the additional balance changes we're implementing.

Maps

We're going to be adding destructible rocks to the Desert Oasis map to make natural expansions easier to protect. In addition, the center map watchtower area is being narrowed.

Protoss

We have two key changes in mind for the zealot: the build time is being increased from 33 to 38 seconds, and the warpgate cooldown is being increased from 23 to 28 seconds. Zealot rushes are currently too powerful at various skill levels, particularly those that rely on rapidly assaulting an enemy base from nearby "proxy" gateways. We feel the window players have to scout for and fend off this rush is too small. We also want to address the problem of protoss being able to dump minerals a bit too quickly with the combination of warpgates and Chrono Boost.

Terran

There are several changes in the works for terrans. Reapers against zerg are stronger than expected. Due to the zealot build time increase, reapers would be a bit problematic in combination with proxy barracks, bunkers, and/or marauders against protoss. Therefore, we have decided to increase the build time of reapers as well from 40 to 45 seconds. Fast reaper + bunker, or fast marine + bunker rushes are problematic against zerg. Although this rush would never outright destroy the zerg player, we feel zerg suffers too much of a disadvantage from either having to cancel the fast expansion, or getting trapped inside the main base for too long, so we are also increasing the bunker build time from 30 to 35 seconds.

Siege tanks in large numbers are performing too well in all matchups. In the mid- to late-game, siege tanks are too dominant against all ground units. We want a small set of light and unarmored ground units to perform better against siege tanks. With this in mind, we're changing the Siege Mode damage of the siege tank from 50 to 35, +15 vs. armored; to correspond with this, damage upgrades will be changed from +5 to +3, +2 vs. armored. This change reduces the base damage of the siege tank against light and unarmored units, as well as the splash damage.

Battlecruisers currently lack good counters from the ground and still perform very well against a wide array of unit types. We're aware that it is not easy to get battlecruisers out for the cost, but at the same time, it is possible in both 1v1s and team games to create stalemate situations to bring them out. Overall, we feel that battlecruisers are too strong for their cost, and the terran-forced stalemate situations are causing less interesting gameplay. We will be lowering their damage against ground units from 10 to 8.

Zerg

Ultralisk damage is being decreased from 15, +25 vs. armored to 15, +20 vs. armored. This reduction is comparable to the changes being made to the battlecruiser and siege tank. Like the battlecruiser, ultralisks are simply too powerful for the cost, even though they are difficult to muster. Also, in combination with other units, ultralisks are difficult to counter from the ground. The ultralisk building attack (Ram) is being removed because the damage rate is too similar to its normal attack, which will be used against buildings instead. When ultralisks target tightly packed smaller buildings such as supply depots, the Ram attack is actually outputting considerably less overall damage than its normal attack, as Ram only hits a single target.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327802

Damien2004 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:09:
[...]

Terran nerf valt reuze mee. Ik zie niet echt zaken waar ik nu als Terran speler van schrik.
ja oke niet extreem maar battlecruisers minder damage en tanks minder damage is wel woopwoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Well ... een zooitje siege tanks is misschien wel heel erg sterk maar de de BC vermindering...had niet gehoeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

BC nerf boeit me echt helemaal niet, speel altijd terran, en nog NOOIT een BC gemaakt.

Verder vind ik het wel lekker de BC nerf, dat is een nerf tegen turtle terrans :P
Snap zowiezo niet wat er leuk aan is, base vol met bunkers en turrets en dan BC's stampen... beetje saai lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 327802 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:17:
[...]

ja oke niet extreem maar battlecruisers minder damage en tanks minder damage is wel woopwoop
Ach dan nemen we toch 3 tanks mee ipv 2 het is nou niet zo dat die 4 tanks in mijn base ontzettend nodig zijn als ik mid combat in zijn base sta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
3xNix schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:45:
BC nerf boeit me echt helemaal niet, speel altijd terran, en nog NOOIT een BC gemaakt.

Verder vind ik het wel lekker de BC nerf, dat is een nerf tegen turtle terrans :P
Snap zowiezo niet wat er leuk aan is, base vol met bunkers en turrets en dan BC's stampen... beetje saai lijkt me.
Wat? BC's onderdeel van een turtle terran, hoe dat zo?Vikings outrangen BC's enorm dus... en jij hebt als T nog nooit BC's gemaakt? Hm, niet echt vaak in late game geweest dan zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327802 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:03:

I know :) toch blijft het collosie idee wel leuk!!

Ik vraag me af in hoevere terrans generfed worden, ik heb er niet zoveel vertrouwen in namelijk. Zolang marauder niet wordt aangepakt ga ik nog in tranen naar huis. Hint: marauder weak against zealots..... like wtf stim + conc > zealots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Marauders vs Chargelots... Marauders zijn wel sterk (Zealots ook) maar een grote groep Zealots ... meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siege tank nerf maakt geen drol uit eigenlijk in TvT (die dus saai blijven daardoor), maar zealots en hydras worden er wel veel sterker door.

BC nerf is imo teveel. Ze hebben een punt, maar waarom niet de damage 1 lager maken? Door natural armor van genoeg units (erger nog de armor upgrade van ultras) is deze nerf wel erg hard imo.

Marauders winnen inderdaad van vanilla zealots als ze stim en concussion hebben. Maar zodra zealots charge hebben schiet dat echt niet meer op, al helemaal niet als er stel forcefields achter je zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door Sissors op 21-09-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351621

Om even in te haken nog op de scan.

Word er wel even nagedacht dat een scan 270-300 minerals kost? En dat zonder mules de terran workers de eco van andere rassen niet kan bijhouden?
Dus elke keer dat jij een terran laat scannen maak je al flinke winst.

Als ik observer in me basis zie moet ik iig 3x nadenken of de tradeof het wel waard is. Alleen als ik wat wil gaan bouwen en het hiden ervan van groot belang is, wil ik dan scannen.
En dat is meestal later dan dat ik de observer zie, dus grote kans dat ik de observer vergeet als ik een ghost acadamy wil bouwen ofzo.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.