Chargelots zijn idd super, probleem is alleen dat je chargelots vaak pas in je midgame hebt (omdat je als protoss eigenlijk verplicht ben om een robo te maken). Terwijl stim + conc vaak early game al in play is. Dat in combinatie met de damage output mag van mij wel een kleine nerf hebben. Je moet dan perfect forcefields hebben om het te stoppen. Kleine nerf in de trend van Ipv 10/10 -> 8/12 dus via light iets minder damage echter tegen armored hetzelfde houden. Maar ja ik heb ook mijn protoss bril opfurby-killer schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:02:
Siege tank nerf maakt geen drol uit eigenlijk in TvT (die dus saai blijven daardoor), maar zealots en hydras worden er wel veel sterker door.
BC nerf is imo teveel. Ze hebben een punt, maar waarom niet de damage 1 lager maken? Door natural armor van genoeg units (erger nog de armor upgrade van ultras) is deze nerf wel erg hard imo.
Marauders winnen inderdaad van vanilla zealots als ze stim en concussion hebben. Maar zodra zealots charge hebben schiet dat echt niet meer op, al helemaal niet als er stel forcefields achter je zitten.
Anoniem: 242718
Erm, harvesten drones en probes sneller dan SCV's ofzo? Volgens mij kun je als Terran net zo goed een gelijk aantal workers bouwen en expanden. Nu *hoef* je dat niet te doen omdat je Mules kunt gebruiken...Anoniem: 351621 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:20:
Word er wel even nagedacht dat een scan 270-300 minerals kost? En dat zonder mules de terran workers de eco van andere rassen niet kan bijhouden?
Dus elke keer dat jij een terran laat scannen maak je al flinke winst.
Je kunt zelfs nog redeneren dat mules ervoor zorgen dat je sneller moet expanden omdat je minerals sneller op gaan
Drones kun je sneller bouwen dan SCV's. En Probes hoeven niet bij het gebouw te blijven dat ze bouwen. Dus zeker in het begin scheelt dat behoorlijk in opbouw en de mules compenseren dat voor Terran.
Anoniem: 291856
probes kan je ook nog chrono boosten.Bosmonster schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:14:
Drones kun je sneller bouwen dan SCV's. En Probes hoeven niet bij het gebouw te blijven dat ze bouwen. Dus zeker in het begin scheelt dat behoorlijk in opbouw en de mules compenseren dat voor Terran.
Maar toch denk ik dat mules een tikkie aan de sterke kant zijn. Een cooldown op de calldown zou terecht zijn, aangezien je chrono boost en inject larva ook niet weg kan spammen.
chrono boost kan je wel degelijk spammen net als mules, je moet alleen voldoende energy hebben. het spel staat toe dat je 30 gateways tegelijk chrono boost
Tijd voor de meest officiele patch-notes tot nu toe:
De 1.1 patch notes op de Blizzard site:
http://us.starcraft2.com/launcher/patch-notes.htm
Als deze waar zijn dan ga ik stoppen met Zerg spelen en naar Terran switchen... geen zin om een spel te kopen waar ik vervolgens gefrustreerd van word... wel vaag dat ze dan wel weer een game klok in het spel stoppen..
Als deze waar zijn dan ga ik stoppen met Zerg spelen en naar Terran switchen... geen zin om een spel te kopen waar ik vervolgens gefrustreerd van word... wel vaag dat ze dan wel weer een game klok in het spel stoppen..
[ Voor 9% gewijzigd door Morphs op 21-09-2010 18:42 ]
Ja idd, na de patch kan je niet meer
Ram ability removed. Ultralisk will now use normal attack against buildings.
Hehe, wat was dit ook een dom iets zeg.Marines trained at multiple Barracks will now prefer a Barracks with a Reactor over one with a Tech Lab or no attachment.
[ Voor 41% gewijzigd door MrVegeta op 21-09-2010 18:42 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Waarom precies?Morphs schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:40:
Als deze waar zijn dan ga ik stoppen met Zerg spelen en naar Terran switchen...
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Anoniem: 315662
je kan ook gewoon nooit tevreden zijn.Morphs schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:40:
waar halen jullie trouwens al die dingen vandaan dat marines sterker worden, en dodge energy siphon weetikveel.
Anoniem: 315662 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:51:
waar halen jullie trouwens al die dingen vandaan dat marines sterker worden, en dodge energy siphon weetikveel.

Chaotisch potje TvT gehad, wel leuk. Op KR ging ik voor Proxy raxx met reapers. Lukte aardig, en had al gauw minirals om te expenden en hij kon zijn basis niet uit. Hij ging voor tanks/maradauders en ging pushen. Ik vlieg mijn beide OC's weg en hij sloopt wat spul. I love mule spam. 6 mules in de gold en genoeg minirals weer, als een gek Banshees gaan maken en constant hem lastig vallen. Was wel een aardige pot
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Anoniem: 315662
dacht ik alMrVegeta schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:56:
[...]
[img]http://geekadelphia.com/wp-content/uploads/2008/08/imagination_land_balloon.jpg[img]
.
Anoniem: 303530
inderdaad... selecteer je een barracks met een tech lab en een berracks met een reactor, maak je 2 marines, que't hij er voor beide building 1MrVegeta schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:42:
Hehe, wat was dit ook een dom iets zeg.

waarom zou je dat in godsnaam willen?
Huh?Morphs schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:40:
Zerg heeft voornamelijk problemen early game vs Terran en early toss pressure en ze nerfen bunkers, reapers en zealots en tanks. Lijkt me een aardig op Zerg toegespitste patch, zou iig early game flink moeten helpen.
Ik vind het als Zerg speler een aardige patch en ben blij dat ze niet te veel tegelijk veranderen. Eerst maar eens zien wat deze patch doet voor de metagame in plaats van nieuwe inbalans te maken door te veel proberen te fixen.
Ach mijn hellion opening vs zerg blijft viable, tanks gebruik ik nu ook al niet.
Vandaag eens tegen Hard Zerg AI zitten spelen. Had geen zin in 1v1 online, dus dan maar dat.
Heb gemerkt dat ik (als Zerg) veel meer mijn macro op pijl houd als dat ook nodig is om boven de tegenstander te blijven staan. Ook merkte ik dat mijn micro met verschillende units toch wel was toeneemt als het nodig is en daar de ruimte voor is.
Gaat de goede kant op dus
Heb gemerkt dat ik (als Zerg) veel meer mijn macro op pijl houd als dat ook nodig is om boven de tegenstander te blijven staan. Ook merkte ik dat mijn micro met verschillende units toch wel was toeneemt als het nodig is en daar de ruimte voor is.
Gaat de goede kant op dus
[ Voor 4% gewijzigd door Hogader op 21-09-2010 19:15 ]
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Een spel is er om plezier in te hebben. Als je dat niet hebt met Zerg moet je inderdaad gewoon een ander ras spelen. Dit laten afhangen van patch notes is nooit een goed idee, zeker niet met SC2 waar ik echt geen grote balance patches verwacht. De patches die nog zullen uitkomen verwacht ik ongeveer in lijn met deze patch, kleine tweaks in de gameplay voor de rest bugfixes/new features/interface stuff.Morphs schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:40:
In mijn mening is de grootste imbalance factor in Starcraft 2 het verschil tussen spelers
In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
dat is waarom de worker count bij alle rassen tot ongeveer 35 gelijk blijven bij goede spelers? (en regelmatig nog langer, check wat replays van goede spelers)Bosmonster schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:14:
Drones kun je sneller bouwen ja, maar dat gaat volledig ten koste van unit productie. Als je harasst dan is dat ineens geen voordeel meer.... Zodra een Terran bijvoorbeeld een barracks heeft dan zijn er al 2 unit producing structures. De Zerg heeft dan nog altijd 1 Hatchery en moet kiezen waar larvae aan besteed worden.
Anoniem: 109640
of je gaat voor 2de hatchery ? 300.. dat zijn twee barrackenAnoniem: 242718 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:40:
[...]
dat is waarom de worker count bij alle rassen tot ongeveer 35 gelijk blijven bij goede spelers? (en regelmatig nog langer, check wat replays van goede spelers)
Drones kun je sneller bouwen ja, maar dat gaat volledig ten koste van unit productie. Als je harasst dan is dat ineens geen voordeel meer.... Zodra een Terran bijvoorbeeld een barracks heeft dan zijn er al 2 unit producing structures. De Zerg heeft dan nog altijd 1 Hatchery en moet kiezen waar larvae aan besteed worden.
Ik heb speelervaring met zowel Zerg als Terran. Het viel me altijd op dat Terran vele malen relaxter speelt. Zo zijn er vijf factoren waar Zerg spelers een deel van hun apm in moeten stoppen terwijl daar geen equivalent voor Terran is:Dricus schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:51:
Waarom precies?
- Creep verspreiden
- Hatcheries injecteren (timing)
- Overlords positioneren/Scouten
- Snel expanden/1 expo voor blijven lopen
- Early harrass verdedigen die je basis binnen rijden (hellions)
Pas als je Zerg speelt merk je hoeveel werk dit is. Terran voelt gewoon veel sterker aan, achter de wall, 1-1-1 zodat je vele opties hebt, scan en je weet wat je te doen staat. Daarnaast heeft Terran het initiatief over Zerg. Zerg kan eigenlijk alleen maar reactief spelen door gebrekkige scout-informatie, de wall maakt early agressie met speedlings en roaches vrijwel onmogelijk.
Daarnaast heeft Zerg nog te kampen met abilities die nog niet goed gefixed zijn. Denk aan de 12-seconden neural parasite (was non-channeled in beta, later channeled maar permanent, nu is het het slechtste van beiden en niet de researchcost waard). Verder is corruption nogal matig en contaminate gebruikt vrijwel niemand doordat het gewoon te weinig doet. De Zerg siege unit (Brood Lord) duurt een volle minuut langer om te krijgen dan de Battlecruiser/Mothership (de langzaamst verkrijgbare T en P units), voelt nogal onterecht aan.
Dit is geen zeikpost btw, dit zijn mijn observaties. Door met beide rassen te spelen heb ik de verschillen kunnen merken. Ik vind de speelstijl van Zerg echt wel het leukst, maar wat voelt het ongelooflijk zwak aan op het moment...
Aan de andere kant, misschien moet ik gewoon een aantal builds oefenen tot ik erbij neerval. Deze gast schopte het tot nr.1 van Diamond met Zerg door te 6-poolen
YouTube: Starcraft II - 6 pool Demo 1
Ik had net zoiets vaags... ik krijg een match, waarbij ik favored was.
Best moeilijk potje gehad, maar alsnog gewonnen. blijkt het een diamond speler te zijn, en heb ik niet eens punten gekregen! (en ik ben platinum speler)
is dat normaal dat je geen punten krijgt als je favored bent?
Best moeilijk potje gehad, maar alsnog gewonnen. blijkt het een diamond speler te zijn, en heb ik niet eens punten gekregen! (en ik ben platinum speler)
is dat normaal dat je geen punten krijgt als je favored bent?
Hier verder: [PC] StarCraft 2 - Deel 12
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
edit: verplaatst naar het nieuwe topicAnoniem: 109640 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:47:
[...]
of je gaat voor 2de hatchery ? 300.. dat zijn twee barracken
[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 242718 op 21-09-2010 20:17 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Dit topic is gesloten.