• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
MrVegeta schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:26:
Wie kan mij in 2 zinnen vertellen hoe ik TvT weer leuk kan maken? Net een potje gedaan op Steppes of Fail, kerel gaat natuurlijk tanks/vikings. Ik mass marauders met defence upgrade. Geen schijn van kans. Banshees zijn ook niets waard want er is 1 raven. Dus wtf. Kansloze match up.
Gebruik Ghosts om de tanks te demobiliseren. Zo kan je met de maurauders aanvallen op het moment dat hij ze verplaatst. Als hij naar achter verplaatst, kan je optrekken, komt die naar voor, moet je ze afknallen :)

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:28
Aan de start van de game zeg ik meestal "gl hf".

Wanneer een van de twee spelers overpowered is zeg ik meestal niets omdat het dan ook niet zo een aangename game is.
Enkel bij een spannende/leuke game zeg ik gg.

Bij een cheese zeg ik wel lame tactic :)

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Cloud schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:48:
@rodie83
Aan de andere kant; een High Templar hééft niet eens een standaardaanval. En de EMP van een Ghost is veel eenvoudiger in het gebruik dan een Feedback van een HT. Dat vind ik wel eens lastig. Als Protoss speler zijn Ghosts wel een van de ergste Terran units die je tegen kan komen. Zeker als je van Immortals houdt.

[...]

Dit moet júist op faster staan. Je moet de parameters van die custom game intact laten. Gewoon op faster spelen dus :)
Maar ik bedoelde ook de Dark Templar :P

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:14

Maduth

Probeersel

Ik ben meestal als eerste met GL & HF... alhoewel ik ook wel de neiging heb om eens als volgt te openen:

Hij: Gl & hf
Ik: Fuck you :+

Niet netjes trouwens ;)

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:28
Maduth schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:34:
Ik ben meestal als eerste met GL & HF... alhoewel ik ook wel de neiging heb om eens als volgt te openen:

Niet netjes trouwens ;)
Als iemand dat tegen mij zegt ben ik extra gemotiveerd om te winnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Johan.B op 16-09-2010 15:41 ]

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maduth schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:34:

Niet netjes trouwens ;)
Nee niet netjes. Maar dat GL HF geneuzel aan het begin vind ik ook van die misplaatste netetiquette. GG om te laten weten dat je gaat quitten vind ik nog wel vrij redelijk. Maar ik wens de ander helemaal geen succes, ik wens mezelf altijd succes :')
Heel irritant vind ik trouwens weer degene die hebben besloten dat ze hebben gewonnen en dan GG zeggen. Ik besluit zelf wel wanneer het over is, hoef je me echt niet bij te helpen. En ik ga dan echt niet gebouwen ofzo naar randje vliegen, maar ik ga ook niet opgeven na eerste tegenslag.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:01

m0nk

16-09-2003 15.15

MrVegeta schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:30:
Nee dan loop je met protoss/zerg tegen tanks aan. Dat maakt het een stuk leuker ja :'). Terran ABC ras? Ik zal zo even een replay online zetten tegen een P waarbij ik geen vikings/tanks gebruik (tenministe niet retarted veel). Misschien kan je daar wat van leren :/

http://www.sc2replayed.co...erran-protoss-lost-temple
Wel lache die nukes, maar volgens mij had je die game 20 min eerder al kunnen winnen.. na die eerste fight. :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

rodie83 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:33:
[...]

Maar ik bedoelde ook de Dark Templar :P
Ai, overheen gelezen, my bad :P

Wat betreft die SC2 etiquette; een groot deel daarvan is denk ik afkomstig uit Korea. Respect is nogal belangrijk daar en je bent dus nogal snel 'bad mannered' als je het verkeerd doet. In de EU/US is het veel minder belangrijk, maar je ziet dit soort dingen ook in de andere communities doorsijpelen. :) Ik vind het op zich geen probleem om mij daar een beetje aan te conformeren.

In elk geval handig als ik als pro in Korea ga spelen *kuch* :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DarkY schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:10:
[...]

ik ga vanavond wel alle settings noteren en de game spelen, en ALS ik win en niets krijg zal ik de settings hier posten.
Als ik het me goed herinner moet je dus de game starten als een 2v2 waarin jij dus geen team maat hebt en dan tegen 2 AI's. Als je de game start als een co-op vs AI, jij alleen tegen 2 AI's dan krijg je precies dezelfde game maar dus geen achievements.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47

Rannasha

Does not compute.

Frietzegger schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:10:
[...]

Als ik het me goed herinner moet je dus de game starten als een 2v2 waarin jij dus geen team maat hebt en dan tegen 2 AI's. Als je de game start als een co-op vs AI, jij alleen tegen 2 AI's dan krijg je precies dezelfde game maar dus geen achievements.
Ik heb sommige van de Outmatched achievements gehaald door een custom game te maken en daar een paar AIs in te gooien van het juiste niveau. Ook de map zelf gekozen en de rest van de instellingen niet aangeraakt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zelf zeg ik of 'Hi' of 'Happy Hunting'

Trouwens zit er in Brozne league en speler die direct uit het 4 vs 4 team leaved als de match strt. Ik zal eens in de gaten houden of dan bij de opponent side ook iedere keer een speler zit met dezelfde naam om te zien of iemand speelt met twee account en zo 1 stat aan het padden is.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Verwijderd

ik speel protoss :)

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:56

Flapmo

and back is gigi!

MrVegeta schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:30:
Nee dan loop je met protoss/zerg tegen tanks aan. Dat maakt het een stuk leuker ja :'). Terran ABC ras? Ik zal zo even een replay online zetten tegen een P waarbij ik geen vikings/tanks gebruik (tenministe niet retarted veel). Misschien kan je daar wat van leren :/

http://www.sc2replayed.co...erran-protoss-lost-temple
Hij vloog hele tijd rond met zijn vrolijke observers, zijn observer werd nog neergehaald door jou ghost. Hij had toch moeten weten dat je die dingen had. Gezien zijn reactie snapte hij wel dat het een beetje een domme move was die nukes zo te koppen.

Desalniettemin, nice game en leuk einde :p.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Damn 2v2 is leuk. Nu rank 1 met een vriend van me in de platinum league. Af en toe wat intense games tegen top diamond league teams, maar net gewonnen van de #2 en #3 diamond league teams, feels good :P Valt me op dat je echt snel beter wordt als je ook regelmatig pro matches kijkt met commentaar.. paar weken geleden was m'n apm gemiddeld 50 of zo, nu al regelmatig tussen de 90-100 (vooral met zerg) en dat scheelt toch wel veel :P

Ik begin gelukkig zerg eindelijk een beetje te begrijpen, vroegah altijd rage omdat ik dood ging door terran mech, maar nu is alles wel goed te counteren eigenlijk :)

[ Voor 16% gewijzigd door RedruM op 16-09-2010 18:17 ]

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Hoe kun je zien waar een nuke naar gaat komen? Heb je daar een detector voor nodig?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

aicaramba schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:43:
Hoe kun je zien waar een nuke naar gaat komen? Heb je daar een detector voor nodig?
Je kan een rood stipje zien op de plek waar die neerkomt, daar is geen detector voor nodig. Ghosts zelf zijn vaak wel cloaked :).

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• aicaramba
GoUdViS schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:49:
[...]

Je kan een rood stipje zien op de plek waar die neerkomt, daar is geen detector voor nodig. Ghosts zelf zijn vaak wel cloaked :).
Ik werd vandaag genuked en ik verwachtte dat ie op mijn mineral line kwam, dus ik kijken voor een rood puntje, maar ik kon niets vinden :s Uiteindelijk viel hij ook waar dat ik het had verwacht.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
Ik was net gepromote naar de gold league in 3vs3, dus ik ff een potje spelen (heb het spel krap een week), verloren, aan het einde ik zo: wow gold is a lot harder then silver. Krijg ik van 3 spelers tegelijk terug: were diamond :) .

Lol logisch dat ik verloor, zou mezelf nog omschrijven als een starcraft noob.

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
ik oefen graag tegen diamonds etc.

maak ook wel is custums games aan vooral lost temple trekt goede spelers aan

zo heb ik al is tegen frost en nog wat goede gespeeld die je in veel online filmpjes terug ziet
note ben brons

maar die mensen hebben gewoon echt de hele game al bedekt met teer in de tijd dat jij je eerst aanvals poging wilt gaan doen

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 09:46
Frietzegger schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:10:
[...]

net 2 games gedaan en heb nu door hoe je het krijgt ja, ik had dus teveel gewijzigd in de opties.
Blijkbaar had ik custom/custom ingesteld. Ipv alles default laten en de AI's toevoegen.

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

MrVegeta schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:26:
Wie kan mij in 2 zinnen vertellen hoe ik TvT weer leuk kan maken? Net een potje gedaan op Steppes of Fail, kerel gaat natuurlijk tanks/vikings. Ik mass marauders met defence upgrade. Geen schijn van kans. Banshees zijn ook niets waard want er is 1 raven. Dus wtf. Kansloze match up.
TvT is de allerbeste Mirror matchup die er is. Ik kom zelden nog Tank Viking tegen.

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Jongens ik ben nieuw bij het spel. Dus kunnen jullie mij vertellen wat een cheese is?

En wat betekend het als je gold bent? (Dat ben ik. Is dat middelmatig, slecht, goed?)

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Arg weer een terran die zo nodig bunkers moet bouwen buiten mijn basis.
Heel irritant want dan duurt het zo lang maar goed. rustig blijven creep spreaden zodat hij niet dichterbij kan komen en naar roaches gaan.
Ik eens rustig nadenken, als hij 4 bunkers en 6 losse marines bij mijn basis heeft wat zou er dan in zijn basis staan. Nydus worm tijd. Even 20 zerglings zijn basis in alle SCV';s dood en main gebouw moet gaan vliegen.
Toen rustig alles gemolt. even checken voor expansions waren er niet.
Gaat hij mij een noob noemen en zijn gebouwen in de hoekjes verbergen. hoezo zielig.
Ach ja niets dat een stel mutas kan fixen zeker als je de hele map hebt en de ander helemaal niets:D

Verwijderd

Datastream schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:47:
Jongens ik ben nieuw bij het spel. Dus kunnen jullie mij vertellen wat een cheese is?

En wat betekend het als je gold bent? (Dat ben ik. Is dat middelmatig, slecht, goed?)
cheese is (volgens mij) een veel gebruikte, moeilijk te verdedigen strategie die niet echt veel skill vereist, correct me if im wrong

en gold is wel middel denk ik:), bronze is laagste diamond hoogste broze-silver-gold-platinum-diamond

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Aha! Dus die ene keer dat een protoss veel turrets maakt bij mijn basis, is cheese? Wat leuk dat ik dan toch gewonnen heb. :P

(Ik denk dat ik de replay ervan heb, als je het wil vraag je maar.:P)

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:52:
[...]

cheese is (volgens mij) een veel gebruikte, moeilijk te verdedigen strategie die niet echt veel skill vereist, correct me if im wrong

en gold is wel middel denk ik:), bronze is laagste diamond hoogste broze-silver-gold-platinum-diamond
http://us.battle.net/sc2/en/blog/273068
Deze link staat al tijden in de startpost met een reden. :)

Verwijderd

[...]

Er is geen duidelijke definitie van cheese, maar meestal komt het neer op een strategie die heel erg all-in is, en als het gescout word kan je er makkelijk op reageren. De bedoeling van cheese is het verassen van je vijand. Denk hierbij aan super snelle rushes (ten koste van je economie), tower rushes en rushes met air units.

Cheese word meestal geassocieerd met slechte spelers, omdat het geen solide strategien zijn. Als je bijvoorbeeld een rush met air units tegen je krijgt, en je hebt het op tijd door, kan je makkelijk anti air maken en zijn complete rush afslaan, en dan ook nog een goede economie hebben.

• badboyqxy
Datastream schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:14:
Aha! Dus die ene keer dat een protoss veel turrets maakt bij mijn basis, is cheese? Wat leuk dat ik dan toch gewonnen heb. :P

(Ik denk dat ik de replay ervan heb, als je het wil vraag je maar.:P)
een protoss die veel turrents maakt is geen cheeser maar een cheater....

protoss kunnen geen turrents maken :P |:( O-) :+

• badboyqxy
vraag stuk voor jullie

beiden spelers bouwen rustig economie op en blokkeren de ramps met units en wat gebouwen

player A researched zijn scan en scaned vervolgens player B en constanteerd dat player B geen middelen heeft om onzichtbare units te zien
player A besluit hierop banshees te gaan maken

player A kan zo de basis van player B zo plat leggen dat player B GG

wie vindt dit cheese en wie vind dit gewoon tactiek

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
badboyqxy schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:33:
vraag stuk voor jullie

beiden spelers bouwen rustig economie op en blokkeren de ramps met units en wat gebouwen

player A researched zijn scan en scaned vervolgens player B en constanteerd dat player B geen middelen heeft om onzichtbare units te zien

Tactiek, je kan dit tegen gaan door tijdig te voorzien in eenheden of gebouwen die detector zijn. Je moet de vijandelijke basis dan ook scouten om te weten of je detectors nodig hebt of niet.

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:32
vraag stuk voor jullie

Beetje rare stelling... je ziet dat iemand X tactiek gaat, ga jij dan de Y counter tactiek of een andere build? :P Zo kun je alles wel omschrijven als cheese..

• badboyqxy
misschien dat ik dan ook mijn punt kan maken nu

is het niet de fout van een speler als die een all in tactiek niet scout en niet op kan antwoorden

als je bijv. wall maakt en 1 a 2 scvs gebruikt om de wall te repairen met wat units erachter , zal de tegenstander snel terug trekken

komt die er door heen en maakt heel je basis af... dan faal je gewoon

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
vraag stuk voor jullie

Smart move, en in mijn boekje is een win een win maakt niet uit hoe.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Rot toch op met dat cheese de hele tijd. Wat je ook doet, alles is gewoon een bepaalde strategie. Sommige hebben gewoon veel groter risico, dat als je al eerder ontdekt word, je bijna zeker verloren hebt. Dus je kan voor solid strategie gaan of een gokje wagen. Niks cheese.

Met je workers aanvallen dat is cheese :')

Facts don't care about your feelings

• Viccers
badboyqxy schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:58:
misschien dat ik dan ook mijn punt kan maken nu

is het niet de fout van een speler als die een all in tactiek niet scout en niet op kan antwoorden

als je bijv. wall maakt en 1 a 2 scvs gebruikt om de wall te repairen met wat units erachter , zal de tegenstander snel terug trekken

komt die er door heen en maakt heel je basis af... dan faal je gewoon
Beetje Captian Obvious verhaal dus, maar goed.

Ben zelf ondertussen lekker bezig met 2v2 en 3v3; zit met 2v2 in silver op het moment (merk alleen wel erg dat als ik win het ook meestal meer een solo actie is van mij dan gecombineerd met mn teammaat...) en platunim in 3v3. Vooral dat niveau is erg leuk, veel lange potjes met veel actie :)

• aicaramba
[...]

Ik heb gelezen dat een cheese een 'high risk, high reward' is.
Dus een soort van all-in strategy. Je wint als het lukt, je verliest als het niet lukt. Vaak zijn dit acties in het begin van het spel, waar een speler zijn economy opoffert voor een snelle aanval, hopend de tegenstander te snel af te zijn.
Van wat ik zo hoor wordt het gezien als iets wat weinig skill benodigd en dat het vooral in de lagere leagues wordt gebruikt. Al zit ik in silver en kom ik er niet heel veel tegen tot nu toe.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

YoshiBignose schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:04:
[...]

Ik zou net zeggen; als íets een irritante cheese is, dan is dat het wel. Als je niet snel genoeg en op de juiste wijze reageert, heb je gewoon sowieso verloren. :/ Ach er zijn wel meer cheesy tactics, maar die zijn allemaal te scouten en daar heb je het dus zelf in de hand.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
YoshiBignose schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:04:
Rot toch op met dat cheese de hele tijd. Wat je ook doet, alles is gewoon een bepaalde strategie. Sommige hebben gewoon veel groter risico, dat als je al eerder ontdekt word, je bijna zeker verloren hebt. Dus je kan voor solid strategie gaan of een gokje wagen. Niks cheese.

Lol dat ga ik eens doen :')

• Shadowhawk00
Cheese is een tactic die als de ander hem op tijd ziet en hem countered ervoor zorgt dat je verliest maar als de tegenstander niet oplet je een win hebt.
Beetje All IN gaan.

Verwijderd

Cloud schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:08:
[...]

Ik zou net zeggen; als íets een irritante cheese is, dan is dat het wel. Als je niet snel genoeg en op de juiste wijze reageert, heb je gewoon sowieso verloren. :/ Ach er zijn wel meer cheesy tactics, maar die zijn allemaal te scouten en daar heb je het dus zelf in de hand.
eh, je hebt meer workers
meer dan 2 vijandige workers in base zien bij <13 food(waarom zou je er meer dan 3 willen sturen als je niet all-in gaat?) = al je units erop afsturen en winnen... :+

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Of je kite ze gewoon even en maakt een zealot / marine / whatever.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

"Cheese - A straightforward, though sometimes unconventional strategy that often requires a player to go "all in." These strategies frequently rely heavily on the element of surprise and, while easy to counter, can prove deadly for an opponent if not scouted early."

Lijkt mij duidelijk.

Ik snap trouwens niet hoe je van een worker rush kan verliezen? Ik ben hem zelf ook nooit tegengekomen maar de verschillende workers zijn gelijk qua dmg en HP. Door de reisteid zal de verdediger altijd meer workers hebben dan de aanvaller. A-move en win?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
GoUdViS schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:35:
"Cheese - A straightforward, though sometimes unconventional strategy that often requires a player to go "all in." These strategies frequently rely heavily on the element of surprise and, while easy to counter, can prove deadly for an opponent if not scouted early."

Lijkt mij duidelijk.

Ik snap trouwens niet hoe je van een worker rush kan verliezen? Ik ben hem zelf ook nooit tegengekomen maar de verschillende workers zijn gelijk qua dmg en HP. Door de reisteid zal de verdediger altijd meer workers hebben dan de aanvaller. A-move en win?
Micro'ing?

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
Ook zijn niet alle workers hetzelfde. Probes verliezen 1op1 van scv's en drones bijvoorbeeld.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Lijkt me wel leuk om tegen te komen een keertje :).

D3

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Morphix schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:47:
Ook zijn niet alle workers hetzelfde. Probes verliezen 1op1 van scv's en drones bijvoorbeeld.
Dat is belangrijk om te weten inderdaad. Ik speel zelf Protoss dus zit wat dat aangaat al achterop. Als je dan ook nog eens niet snel genoeg reageert en op de verkeerde wijze (geen attack-move maar rechtsklik @ één tegenstander scv/drone), dan maak je gewoon geen kans. Zelfs al heb je een extra probe.
Daarom vind ik dat toch wel de meest cheesy actie die je zou kunnen doen. Er is ook geen scout voor, want tegen de tijd dat ze in your face zijn, heb je meestal nog maar één probe gebouwd überhaupt. Natuurlijk is deze tactiek minder goed uitvoerbaar op de grotere maps, maar het blijft gewoon irritant.

Verder hoor je mij niet klagen over cheeses hoor. Als ik van een cheese verlies (afgezien van de bovenstaande dus) dan zie ik dat als mijn eigen fout en had ik gewoon beter moeten scouten/wallen. :) Ik vind het eerder triest voor de tegenstanders dat dat blijkbaar de enige manier is waarop ze kunnen winnen en ze niet meer kennis uit de game willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Probes hebben juist het voordeel dat hun shields regeneraten. Een beetje micro van jouw kant met kiten enzo, en je slaat makkelijk een all in worker rush af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
m0nk schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:00:
[...]

Wel lache die nukes, maar volgens mij had je die game 20 min eerder al kunnen winnen.. na die eerste fight. :P
Ach, ik wist dat ik de betere speler was. Dan ga ik niet pushen om een overwinning te forceren, ik ga hem gewoon proberen te drainen. Lange potjes die je dik voorstaat (en niet weg kan geven) moet je lekker lang doorspelen imo :).
Flapmo schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:27:
[...]

Hij vloog hele tijd rond met zijn vrolijke observers, zijn observer werd nog neergehaald door jou ghost. Hij had toch moeten weten dat je die dingen had. Gezien zijn reactie snapte hij wel dat het een beetje een domme move was die nukes zo te koppen.

Desalniettemin, nice game en leuk einde :p.
Nukes hadden overigens niet heel veel toegevoegde waarde meer, hij had nog 3 collusi staan oid? Maar altijd leuk om te doen
cyboria schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:20:
[...]

Gebruik Ghosts om de tanks te demobiliseren. Zo kan je met de maurauders aanvallen op het moment dat hij ze verplaatst. Als hij naar achter verplaatst, kan je optrekken, komt die naar voor, moet je ze afknallen :)
Hoe kan je met ghosts in godsnaam tanks aanpakken? Als je doelt op Nukes die duren 15-20 seconden, 1 scan en je bent al je minirals kwijt...
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:43:
[...]

TvT is de allerbeste Mirror matchup die er is. Ik kom zelden nog Tank Viking tegen.
Ik speel (ook?) Diamond en kom _alleen_ tanks/vikings (DHURUHRUHUR) tegen. Enige manier om het te counteren is meer tanks/vikings maken? Maar ja, als je 5 vikings achterloopt ben je de pineut.

Thors/Marauders, is dat wat? Natuurlijk moet je de inmobiliteit van tanks gaan exploiten dmv drops en pinch attacks maar ja, het is ook lastig om tegen te verdedigen dus wanneer jezelf zulke dingen gaat doen en hij "fuck it" denkt dan rolt hij met 10 tanks naar binnen :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Ach, je hoeft niet zo te klagen. De beste MU is nog steeds, zo blijkt vandaag maar weer, PvP!! Hurrrdurr Derpderp.

Elke mongeel in diamond is protoss dus je komt er vijftigduizend per dag tegen. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar het enige wat ze doen is cheesen, _allemaal_ :X

Protoss heeft de meeste cheese en het werkt het best tegen P. Iets telaat gescout? Hè, jammer, je hebt 5 cannons in je base staan. Even niet opgelet en zit er stiekem een probe in je basis? 4warpgate korean style hooray! Mislukt de 4warpgate? Mass zealots ftw!
En ik verlies altijd van die stakkers ;(

Ik kan leven met mass colossi, maar dit is zo saai. Jullie hebben het zo erg nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Het enige waar ik echt nog last van krijg is de 6 pool zerg omdat je dat gewoon moet weten als zerg. Alle andere rassen kunnen hun wal dichtmaken maar zerg niet.
Maar een cannon rush van protos is niet echt boeiend hij komt toch niet dicht genoeg bij door mijn creep en bunker rush van terrans is hetzelfde.
Ik tech lekker, beetje naar air of nydus worm en zijn basis mollen die torens/bunkers komen wel nadat hij alles heeft verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:50
Morphix schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 02:27:
Ach, je hoeft niet zo te klagen. De beste MU is nog steeds, zo blijkt vandaag maar weer, PvP!! Hurrrdurr Derpderp.

Elke mongeel in diamond is protoss dus je komt er vijftigduizend per dag tegen. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar het enige wat ze doen is cheesen, _allemaal_ :X

Protoss heeft de meeste cheese en het werkt het best tegen P. Iets telaat gescout? Hè, jammer, je hebt 5 cannons in je base staan. Even niet opgelet en zit er stiekem een probe in je basis? 4warpgate korean style hooray! Mislukt de 4warpgate? Mass zealots ftw!

Ik kan leven met mass colossi, maar dit is zo saai. Jullie hebben het zo erg nog niet.
Als het dan ALTIJD het zelfde is misschien had je ondertussen daar ook wel een counter voor kunnen verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekheid schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:58:
[...]

Als het dan ALTIJD het zelfde is misschien had je ondertussen daar ook wel een counter voor kunnen verzinnen?
Het probleem is dat het ontzettend moeilijk te stoppen is als je het niet op tijd hebt gescout. Fivt is volgens mij ook nog een 1000+ diamond speler. Het is dus niet zo dat het puur om lack of skills gaat :)

Ik loop tegen dezelfde problemen aan als fivt. Pvp is mijn worst setup puur omdat het heel veel cheese is. Na een paar potjes ben ik het ook zat en ga ik voor 10pylon/10gate/10gate. Dit breekt bijna alle cheeses. Maar om nou met zo low eco BO te beginnen is zeer twijfelachtig. Cannon rush vind ik zelf het ergst. Is er 1 cannon up die je gemist hebt dan wordt het al heel moeilijk om nog te stoppen.

Het is een wonder als je in pvp meer als 1base vs 1 base hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Morphix schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 02:27:

Haha, ik speel silver nu maar kom ook nog te vaak Cannon rush en helemaal vaak Zealot Rush tegen in PvP. Ik kan er tegenwoordig redelijk wat mee, maar vaak zijn er al teveel zealots en ben ik te druk met micro om efficient m'n base uit te breiden & nieuwe units te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
badboyqxy schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:28:
[...]

een protoss die veel turrents maakt is geen cheeser maar een cheater....

protoss kunnen geen turrents maken :P |:( O-) :+
Als je dan toch gaat muggenziften, turrents bestaan niet :+

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bernardo schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:14:
[...]

Haha, ik speel silver nu maar kom ook nog te vaak Cannon rush en helemaal vaak Zealot Rush tegen in PvP. Ik kan er tegenwoordig redelijk wat mee, maar vaak zijn er al teveel zealots en ben ik te druk met micro om efficient m'n base uit te breiden & nieuwe units te maken.
Mag ik vragen wat je dan doet tegen 2 gate zealot rush want daar word ik zo vaak door afgemaakt..., speel zelf ook protoss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:22:
[...]

Mag ik vragen wat je dan doet tegen 2 gate zealot rush want daar word ik zo vaak door afgemaakt..., speel zelf ook protoss.
Optie1: Forge + cannon bouwen. Mijn favoriet
Optie2: Ook 2/3 gate gaan en probes bijtrekken als je achterloopt. Dit vergt veel meer micro wat tenkoste gaat van je macro. Ik ben hier geen voorstander van.
Optie 3: 2 gate cyber en zo snel mogelijk stalkers pompem om met micro hem te kunnen verslaan. Als je eerste minuut van de attack doorkomt zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz11
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11-2023
Zorg dat je het op tijd scout. Daarna kan je makkelijk je ramp blocken met een sentry als de map het toelaat. daarna gewoon een 1 of 2 cannons bij je ramp en een paar stalkers. Dan pik je ze 1 voor 1 af. Zodra hij dat ziet houdt hij er wel mee op. Daarna snel units pompen met een paar warpgates en dan val je hem aan. Als het goed is loopt jou eco voor dus moet je dit kunnen redden op deze manier!

Wat ik ook welleens doe is zelf ook voor dubbelgate gaan wanneer ik het scout. Dit is natuurlijk wel tricky aangezien het er nu gewoon op aankomt wie de meeste zealots pompt. Probeer de gevechten dicht bij jou gateways plaats te laten vinden zodat je snel kan reinforcen. Het vechten bij een chokepoint helpt ook aanzienlijk, aangezien hij jou units niet kan omsingelen. Een vroege attackupgrade kan hier ook het verschil maken!

Tegen een cannon rush blijft het beste om gewoon goed te scouten! mocht je het spotten, bouw zelfs ook asap een forge en scherm je gebouwen af door een paar cannons. Wanneer een probe in de buurt komt van je cannons wordt ie gekilled zodat hij geen nieuwe cannons of pylons meer kan bouwen. Wat ook helpt is tegelijk zo snel mogelijk immortals gaan bouwen, die maken gehakt van die cannons en krijgen er zelf nauwelijks schade van.

Hope this helps, Ik zit zelf op dit moment nog in de gold league, promotie wel snel op komst denk ik, dus zo'n master tacticus ben ik nog niet, maar deze tactieken redden het meestal wel voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 12:43
Zo, gister weer lekker 2 uurtjes 2vs2 gedaan met mn bro. Ventrilo lagde als een malle, dus heb ik Skype gedownload en dat werkte zonder enig probleem! Alle games op 2 na gewonnen.

Een van deze games was achteraf gewoon dom. Ik ging ook eens Zerg en toen we wilden aanvallen met onze zerglings werden deze afgeslacht door lame-ass canons voor onze ramp.

Zerglings terugtrekken en zorgen dat ze niet in de canons lopen was het credo. Helaas kwamen er steeds meer Zealots en vergaten zowel mijn broer als ik om onze creep uit te breiden. Het resultaat was dan ook een aantal canons op de ramp. Vanaf toen ging het alleen maar bergafwaarts. Ik kon nog wel de economie van één van de protoss compleet lamleggen door om te vliegen met twee mutalisks, maar het kwaad was al geschied. We werden overrompeld door zealots en canons… Tijd geleden dat ik zo hard ben gecheased! Ik vond het eigenlijk niet eens zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:36:
[...]

Optie1: Forge + cannon bouwen. Mijn favoriet
Optie2: Ook 2/3 gate gaan en probes bijtrekken als je achterloopt. Dit vergt veel meer micro wat tenkoste gaat van je macro. Ik ben hier geen voorstander van.
Optie 3: 2 gate cyber en zo snel mogelijk stalkers pompem om met micro hem te kunnen verslaan. Als je eerste minuut van de attack doorkomt zit je goed.
wanneer bouw je je forge dan? ben wel benieuwd naar een goede BO tegen een 2 gate rush. zelf ga ik zo vaak kapot tegen een 2gate :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gotfurrr schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:12:
[...]

wanneer bouw je je forge dan? ben wel benieuwd naar een goede BO tegen een 2 gate rush. zelf ga ik zo vaak kapot tegen een 2gate :(
Zelf een 2 gate beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Laatst online: 26-06 15:03
yep, makkelijkst is gewoon om hem te kopiëren. hij moet nog een tijdje rennen naar jou basis dus tijd genoeg en je kunt makkelijk reinforcen. gebruik dan niet alle chronoboost voor probes maar voor zealots. je moet wel zorgen dat je niet supplyblocked raakt want het gaat wel hard met 2x zealots maken + probes.

forge + cannon is eigenlijk een beetje verspilling. upgrades heb je zo snel niet nodig en als je met een mobiel leger de aanval kan afhouden heb je ook wat om mee aan te vallen. als je snel wil doortechen naar voidrays ofzo kan het wel handig zijn maar gevaarlijk om alles van 1 of 2 cannons te laten afhangen imo :P

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz11
Je laat natuurlijk nooit alles afhangen van 2 cannons, dat lijkt me logisch. En een attackupgrade maakt wel degelijk veel verschil. Nu heb je gewoon veel minder units nodig om zijn leger te crushen, aangezien je units ongeveer 10% meer damage doen. Dit alles tegen vrij lage kosten! forge is 150 en upgrade is 150-100 uit me hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Laatst online: 26-06 15:03
Fonz11 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:44:
Je laat natuurlijk nooit alles afhangen van 2 cannons, dat lijkt me logisch. En een attackupgrade maakt wel degelijk veel verschil. Nu heb je gewoon veel minder units nodig om zijn leger te crushen, aangezien je units ongeveer 10% meer damage doen. Dit alles tegen vrij lage kosten! forge is 150 en upgrade is 150-100 uit me hoofd?
maar uiteindelijk zijn cannons statisch en worden ze waardeloos zodra je je natural pakt (tenzij je ze dichtbij je main hebt staan ipv je choke). een leger om je natural te verdedigen lijkt me dan handiger.

en upgrades zijn goed natuurlijk, maar aan het begin hebben ze weinig invloed omdat er nog maar weinig units zijn. forge + upgrade = 2 stalkers. aan het begin kun je battles winnen door puur meer units te hebben, pas als je in de midgame komt zal een investering in upgrades + forge nut hebben.

edit: de +1 att upgrade tegen zerg is dan wel weer goed omdat je zeals dan in 2 attacks zerlings kunnen mollen. maar voor zo ver ik weet heb je dat soort dingen niet in pvp.

[ Voor 8% gewijzigd door daanteb op 17-09-2010 12:59 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
daanteb schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:23:
[...]

yep, makkelijkst is gewoon om hem te kopiëren. hij moet nog een tijdje rennen naar jou basis dus tijd genoeg en je kunt makkelijk reinforcen. gebruik dan niet alle chronoboost voor probes maar voor zealots. je moet wel zorgen dat je niet supplyblocked raakt want het gaat wel hard met 2x zealots maken + probes.

forge + cannon is eigenlijk een beetje verspilling. upgrades heb je zo snel niet nodig en als je met een mobiel leger de aanval kan afhouden heb je ook wat om mee aan te vallen. als je snel wil doortechen naar voidrays ofzo kan het wel handig zijn maar gevaarlijk om alles van 1 of 2 cannons te laten afhangen imo :P
In mid/late PvP is die forge echt geen weggegooid geld. Colossi hebben veel voordeel van +1 wat je het voordeel kan opleveren en met een paar (1 bij voorkeur) cannons bij je ramp ben je ook veilig voor pushes zodat je goed kan techen. Forge tegen proxy/2gate (dat kan trouwens ook met 8/8/8) ben ik geloof ik niet zo voor, tenzij je een wall hebt.

Ik onderschat ook vrijwel altijd hoe all-in er altijd gespeeld wordt. Zodra ik de eerste push afsla kies ik voor macro waarna er vervolgens 12 zealots voor de deur staan. Het zijn saaie, all-in, lastig te counteren builds; het werkt, maar je hebt er absoluut niks aan. Het is niet leuk kom uit te voeren danwel counteren. Je wint er ook niks mee op wat ladderpunten na. Beter wordt je in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz11
@ Daanteb: Ik heb bijvoorbeeld liever 8 zealots en 4 stalkers met 1 attack dan 8 zealots en 6 stalkers zonder upgrade.
Regarding the cannon: Zeer sterk voor the early defense en als het een echte rush is heb je de game natuurlijk al lang gewonnen voordat je gaat expanden. Dat is in iedergeval bij mij zo. Ik verlies eigenlijk nooit meer van iemand die mij zealot rushed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Morphix schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:09:
[...]

In mid/late PvP is die forge echt geen weggegooid geld. Colossi hebben veel voordeel van +1 wat je het voordeel kan opleveren en met een paar (1 bij voorkeur) cannons bij je ramp ben je ook veilig voor pushes zodat je goed kan techen. Forge tegen proxy/2gate (dat kan trouwens ook met 8/8/8) ben ik geloof ik niet zo voor, tenzij je een wall hebt.

Ik onderschat ook vrijwel altijd hoe all-in er altijd gespeeld wordt. Zodra ik de eerste push afsla kies ik voor macro waarna er vervolgens 12 zealots voor de deur staan. Het zijn saaie, all-in, lastig te counteren builds; het werkt, maar je hebt er absoluut niks aan. Het is niet leuk kom uit te voeren danwel counteren. Je wint er ook niks mee op wat ladderpunten na. Beter wordt je in elk geval niet.
:? :?.

Je wint ladderpunten en de match maar je hebt er niets aan. Juist. Zolang het werkt is het prima, weet jij veel of zo iemand nog meer kan? Ik denk dat zelfs de allerbeste koreaan gewoon dit zou uitvoeren als hij wist dat hij er mee won.

Heb altijd zo'n hekel aan mensen die denken dat zij zelf de wereld zijn en beter spelen maar verliezen door "een simpele tactiek waar je niets aan hebt". Je hebt er wel iets aan, je wint de match. Daar gaat dat hele spelletje om. Het is net een WK, lelijk spelen levert het meeste op soms ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 15-09 17:26
Op hogere niveau's geldt dat wel, maar jusit op de lagere ladders kom je de cheese-tactieken heel veel tegen. Dan krijg je toch de indruk dat die mensen niet anders kunnen nee en het nog moeilijk gaan krijgen later.

Daar heb ik daarom ook geen enkel probleem mee, want ze hebben alleen zichzelf ermee. Voor mezelf vind ik het zelfs wel prettig, want zo leer ik te verdedigen ertegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 17-09-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik onderschat scout ook vrijwel altijd niet hoe all-in er altijd gespeeld wordt. Zodra ik de eerste push afsla kies ik voor macro waarna er vervolgens 12 zealots voor de deur staan. Het zijn saaie, all-in, lastig te counteren builds; het werkt, maar je hebt er absoluut niks aan. Het is niet leuk kom uit te voeren danwel counteren. Je wint er ook niks mee op wat ladderpunten na. Beter wordt je in elk geval niet.
There i fixed it for yah :P Dat jij kiest voor macro en ondergelopen word is jouw probleem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Bosmonster schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:40:
Op hogere niveau's geldt dat wel, maar jusit op de lagere ladders kom je de cheese-tactieken heel veel tegen. Dan krijg je toch de indruk dat die mensen niet anders kunnen nee en het nog moeilijk gaan krijgen later.

Daar heb ik daarom ook geen enkel probleem mee, want ze hebben alleen zichzelf ermee. Voor mezelf vind ik het zelfs wel prettig, want zo leer ik te verdedigen ertegen.
Zodra het niet meer werkt zullen ze vanzelf anders leren te spelen. Ik ken niemand die als absolute profi begon aan welke game dan ook. Cheese-tactieken zijn soms nuttig, punt.

@outcast hierboven. Juist :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

:o Ik kan zeggen wat wel leuk is! hij gaat mass units jij gaat mass units.
Het zal dan gelijk op gaan, dus de gene die na 10 minuten beter kan doortechen zal een beter unit composition hebben.

Mass heeft het voordeel dat je gewoon makkelijk gas kan sparen, niet achter loopt met je eco.
En dat je na 10 minuten gas sparen, makkelijk kan door techen!

En zo creeer je een epic potje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Waarom krijg ik geen bonus punten meer :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:04:
O+ Waarom zijn de finely ladders nog niet geupdate !! alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 19:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Omdat je die opmerking de afgelopen 3 pagina's al zeker 5x geplaatst heb :S Schiet een ticket in en je weet het.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47

Rannasha

Does not compute.

Is een bekende bug, hebben meer mensen last van (ik ook). Blizzard posters kunnen nog niets zeggen over wanneer het gefixed wordt.

Zie voor meer info Battle.net tech support forum.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
Species5618 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:09:
[...]

Is een bekende bug, hebben meer mensen last van (ik ook). Blizzard posters kunnen nog niets zeggen over wanneer het gefixed wordt.

Zie voor meer info Battle.net tech support forum.
Ik denk dat iedereen er zowat last van heeft :p. Best wel vervelend ... Ik voel me verder en verder wegzakken in de rankings zonder de extra punten :( ( Ik speel eig te weinig ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

TvT Mass Ravens? Alleen deel 1 staat er nog op, maar ik wacht met smart op de rest van de replay :D. Die dude start gewoon met 3 ravens + seeker missiles en piled daarna naar 4-5 ravens :d. HDStarcraft noemt het maar een "possibly new TvT evolution" :D.

YouTube: greenpinevsbobp1

[ Voor 10% gewijzigd door Flapmo op 17-09-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Hoe kunnen Ravens nou werken wanneer er +10 vikings zijn? Voordat de Ravens in range zijn om een HSM te doen zijn ze al kapot :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zou zeggen, kijk het filmpje? :? Dan zie je ongetwijfeld wat hij ermee uitspookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30
Zojuist 3 1v1 games gespeeld als Zerg en samen met de andere 2 die ik al had gespeeld (als zerg) nu een 5 win streak te pakken. Ik verwacht een promotie, aangezien ik Bronze ben en van de afgelopen 5 games was: 1ste brons, 2/3/4 Silver en de laatste gold.

Bij die laatste ook de eerste keer tegen random. Build order alleen aangepast op het sturen van de 1ste overlord naar een andere locatie. Kwam erachter dat hij terran was, dus een zergling/baneling defens. Daarna zag ik starport komen, dus ik mijn spire de lucht in gegooit en muta's gaan spammen. Bleek dat hij eerst uncloacked banshees gebruikte en toen over ging op vikings. Wist de banshees af te maken en daarna zijn vikings. Toen dat gebeurde telkens reinforcen en rustig aan zijn mineral line afmaken en zijn starports zodat hij niks meer kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:19:
Hoe kunnen Ravens nou werken wanneer er +10 vikings zijn? Voordat de Ravens in range zijn om een HSM te doen zijn ze al kapot :/
PDD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Flapmo schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:33:
[...]

:? :?.

Je wint ladderpunten en de match maar je hebt er niets aan. Juist. Zolang het werkt is het prima, weet jij veel of zo iemand nog meer kan? Ik denk dat zelfs de allerbeste koreaan gewoon dit zou uitvoeren als hij wist dat hij er mee won.

Heb altijd zo'n hekel aan mensen die denken dat zij zelf de wereld zijn en beter spelen maar verliezen door "een simpele tactiek waar je niets aan hebt". Je hebt er wel iets aan, je wint de match. Daar gaat dat hele spelletje om. Het is net een WK, lelijk spelen levert het meeste op soms ;).
Waar komt al die hate vandaan? Ik heb toch niks gezegd over die spelers, van een zealot/cannon rush wordt je geen betere speler, heel simpel. Die punten die je wint zeggen daarom niks over de kwaliteit van je spel. Dat wil dus zeggen dat je er inderdaad 'niks' mee wint ook al krijg je een paar ladderpoints en stijg je misschien een plekje in de ladder.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:43:
[...]

There i fixed it for yah :P Dat jij kiest voor macro en ondergelopen word is jouw probleem natuurlijk.
Oja, dat wilde ik nog zeggen :) Scouten is zonder observer nogal lastig in PvP. Je komt niet voorbij de ramp. Aan de hand van units is er ook weinig over te zeggen, want dat komt neer op persoonlijke speelstijl. Ik maak bijvoorbeeld weinig stalkers als ik voor colossi ga, maar early game zorg ik dat ik er minstens 4 heb, terwijl andere spelers misschien voor sentries kiezen, of nog meer stalkers. Een 3gate robo kan dus ook stiekem een 4gate zijn, je kan het niet zien aan de units die op de ramp staan. Voor een 4gate heb je sowieso weinig tijd om te reageren. Er zijn 4gates, één proxy pylon en ladingen units die over je heen walsen. Geen ruimte voor 'fouten'.

Maargoed, PvP is atm nogal inspiratieloos. Het is gewoon jammer dat 50% van mijn matches PvP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Hoe kan een raven een PDD en een HSM tegelijk doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 19:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hogader schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:35:
Zojuist 3 1v1 games gespeeld als Zerg en samen met de andere 2 die ik al had gespeeld (als zerg) nu een 5 win streak te pakken. Ik verwacht een promotie, aangezien ik Bronze ben en van de afgelopen 5 games was: 1ste brons, 2/3/4 Silver en de laatste gold.
Dat dacht ik ook ;) Ik ben ook bronze en heb ook meerdere matches gewonnen tegen o.a. Silver en gold ranked spelers maar helaas ook nog niet gepromoted inmiddels heb ik ruim 150 Games gespeelt in Bronze league waarvan er 80 wins waren ;)

Bovendien is het de Hidden MMR die uitmaakt of je promoted of niet, die Silver/Gold spelers kunnen namelijk best een slechte MMR hebben terwijl ze toch in league's hoger zitten, waardoor een Gold speler met een Lage MMR of een reeks van dat soort matches je niet de promotie oplevert naar een andere league.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:50:
[...]

Hoe kan een raven een PDD en een HSM tegelijk doen...
Een niet, maar mass ravens wel?

[ Voor 74% gewijzigd door TJHeuvel op 17-09-2010 14:52 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees deze tip ;)
Cloud schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:23:
Ik zou zeggen, kijk het filmpje? :? Dan zie je ongetwijfeld wat hij ermee uitspookt.
Ps: het was meer dan 1 raven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:56
Hier deel 2

impressive

YouTube: greenpinevsbobp2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
gister al paar keer van zilver gewonnen, en vandaag wordt ik alleen maar ingedeeld tegen brons 45 -70 rank posities,... had wel verwacht dat ik wat meer zilver tegenstanders zou krijgen zodat ik misschien kon promoveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
badboyqxy schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:55:
gister al paar keer van zilver gewonnen, en vandaag wordt ik alleen maar ingedeeld tegen brons 45 -70 rank posities,... had wel verwacht dat ik wat meer zilver tegenstanders zou krijgen zodat ik misschien kon promoveren
heb je al deel drie die kon ik niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
Flapmo schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:13:
TvT Mass Ravens? Alleen deel 1 staat er nog op, maar ik wacht met smart op de rest van de replay :D. Die dude start gewoon met 3 ravens + seeker missiles en piled daarna naar 4-5 ravens :d. HDStarcraft noemt het maar een "possibly new TvT evolution" :D.

YouTube: greenpinevsbobp1
Geweldige game, nog even wachten op deel 3 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
en zijn er mensen die naar reality lan gaan

http://thereality.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

cyboria schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:56:
[...]

Geweldige game, nog even wachten op deel 3 :p
Super game :) Ben ook heel benieuwd naar deel 3 ja. Vraag me echt af hoe dit af gaat lopen.
Damn dat is echt om de hoek voor mij. Zeg maar 15 minuten lopen :+ Misschien ga ik wel.

edit:
Betalingsperiodes Toegangsticket The Reality XI:
- Tot maandag 13 september: 40 euro
- Tot woensdag 27 oktober: 45 euro
- Op de LAN zelf: 50 euro
Zo te zien nu dus €45. Dat zijn aardige prijzen geworden sinds vroeger zeg :o

[ Voor 19% gewijzigd door Cloud op 17-09-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Hm Drachten, da's ook voor mij behoorlijk dichtbij :). Alleen 40E inschrijfgeld. really?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
50 , 40 is alleen kijekn geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Die Orlan portrait krijgen is toch wel het makkelijkste wat er is. Daarvoor moet je 7 Insane AI opponents killen. Klinkt eng, maar dat is het niet. Ten eerste, het is FFA, dus de AI's roeien hunzelf uit, op 1 na. Die is dan voor jou. Ten tweede, het vereist eigenlijk niet veel skill.

Als Protos op Lava Flow

1. Kies een map met floating islands.
2. 7 AI Insane opponents (protos oppoenents zijn handig, makkelijker om uit te wallen)
3. Bouw je Ramp dicht (Ja helemaal ja)
4. Forge + cannons om de eerse rushes af te houden
5. Robo + warp prism
6. 8 probes erin en naar een onbewoond eeeeeiland
7. 2x nexus daar bouwen, 4x gas
8. Pylons, forge, cannons all over the place
9. Gateway, cyber, stargate, stargate, stargate, stargate, stargate, stargate, stargate, stargate, stargate,
10. Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier, Carrier.
11. ???
12. Profit

Ik bouwde carriers net zolang tot mijn minerals op waren. Helaas betrapte de AI me toen ik de andere eiland in wou nemen. Net 2x een nexus daar, comt ie aan met 4 carriers.. Jammer. Maar ik had genoeg om de map schoon te vegen en de Orlan portrait in ontvangst te nemen :Y) .

Replay: Klik

[ Voor 0% gewijzigd door DeX op 17-09-2010 16:31 . Reden: wappr prism.. LOL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
badboyqxy schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:25:
50 , 40 is alleen kijekn geloof ik
Betalingsperiodes Toegangsticket The Reality XI:
- Tot maandag 13 september: 40 euro
- Tot woensdag 27 oktober: 45 euro
- Op de LAN zelf: 50 euro
Dus dan zou het nu 45 euro zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Lol werd net wel geinig gecheesed in ZvP op desert oasis. Ik ging voor early expand met zerg, had alleen wat lings en een spinecrawler in main. Hij komt met probe, maakt 3 pylons en warped binnen enkele seconden zo'n 10 zealots in m'n main :D gg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen cheese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 12:15
RedruM schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:00:
Lol werd net wel geinig gecheesed in ZvP op desert oasis. Ik ging voor early expand met zerg, had alleen wat lings en een spinecrawler in main. Hij komt met probe, maakt 3 pylons en warped binnen enkele seconden zo'n 10 zealots in m'n main :D gg.
Hij heeft 10 gateways, een cybernetics core en warpgate tech voordat jij 'fast' expand? :P

Overigens is het geen cheese.

edit:

@hierboven, Supreme van SRO? :) Wat is je IGN / charcode?

[ Voor 6% gewijzigd door danslo op 17-09-2010 17:04 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.