• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik haat Dark Templars. Als Terran speler zijn die dingen op midfield zo irritant. Je moet elke keer een raven meesturen, which is a crime to micro. Andere optie is scannen, maar ook dat is half omdat je vrij makkelijk uit range loopt.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 13:08
rodie83 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:29:
Ik haat Dark Templars. Als Terran speler zijn die dingen op midfield zo irritant. Je moet elke keer een raven meesturen, which is a crime to micro. Andere optie is scannen, maar ook dat is half omdat je vrij makkelijk uit range loopt.
- scan klaar hebben staan.
- met je groep eromheen lopen / insluiten
- druk op S(top)
- Scannen die hap!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26
Lastig hoor met iets dat onzichtbaar is :+

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
Bosmonster schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:40:
[...]

Lastig hoor met iets dat onzichtbaar is :+
ze zijn niet onzichtbaar...

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:14

Maduth

Probeersel

Ik haat ander players als ze winnen :+

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 13:35
Ik haat dat ik zodra we midgame in wandelen de kluts kwijtraak :(

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 12:43
High Templars, inderdaad geode units als de tegenstander niet genoeg detectie heeft!
Ik heb ze meestal tegen me in random 2vs2. En dan vaak ook als mijn energy op is (omdat ik WEL mules gebruik)… Dit heeft al twee keer voor een loss gezorgd, en niet omdat we verloren, maar omdat ik mijn maatje ZO ONTZETTEND ZAT was dat ik ben geleaved.

SCAN _ SCAN + SCAN!!! – SCAN!!!! – F#$@!$ SCAN!!!!.... Hilarisch, en eigenlijk ook wel een beetje triest ;)

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ik haat het als me recources booming zijn en ik vergeet te bouwen :+

Verwijderd

Hoe kan je aanzetten dat je de healthbars van alle units op je scherm ziet? Ik zie dat soms in replays, maar ik kan het niet vinden. Lijkt me erg handig

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
hulkie schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:23:
High Templars, inderdaad geode units als de tegenstander niet genoeg detectie heeft!
Ik heb ze meestal tegen me in random 2vs2. En dan vaak ook als mijn energy op is (omdat ik WEL mules gebruik)… Dit heeft al twee keer voor een loss gezorgd, en niet omdat we verloren, maar omdat ik mijn maatje ZO ONTZETTEND ZAT was dat ik ben geleaved.

SCAN _ SCAN + SCAN!!! – SCAN!!!! – F#$@!$ SCAN!!!!.... Hilarisch, en eigenlijk ook wel een beetje triest ;)
Ik denk dat je Dark Templars bedoeld, dat zijn de `onzichtbare` units. High Templars zijn die langzame spellcasters met storm en feedback :)
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:35:
Hoe kan je aanzetten dat je de healthbars van alle units op je scherm ziet? Ik zie dat soms in replays, maar ik kan het niet vinden. Lijkt me erg handig
Bij options > interface is een dropdown menu voor Display Health bars, deze wil je op Always hebben.

Freelance Unity3D developer

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
CyCloneNL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:37:
Bij options > interface is een dropdown menu voor Display Health bars, deze wil je op Always hebben.
Wow ... Dat is wel een handige tip. Ik kan deze echt gebruiken voor men micro. Ik zit altijd te kijken in men algemeen geselecteerde groep naar de hitpoints/life dat ze nog hebben. Echt onhandig, moet je altijd hele groep selecteren, die ene eruitzoeken, selecteren en verplaatsen. Met healthbars op scherm mss wel iets handiger behalve als het echt gigantische legers worden.

• hulkie
CyCloneNL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:37:
[...]

Ik denk dat je Dark Templars bedoeld, dat zijn de `onzichtbare` units. High Templars zijn die langzame spellcasters met storm en feedback :)
Check!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 15-09 16:19
Weet iemand waarom je in Multiplayer niet de beschikking hebt over alle units die in de campaign zaten?
( Bij Terran bijvoorbeeld een Firebat en een andere soort walker die goed units uit de lucht kon schieten en er was ook nog een soort cycle waarmee je mijntjes kon leggen )

Ik vind het wel jammer dat die units er niet in zitten?

Edit: oh ja, er was ook nog de Diamondback

[ Voor 6% gewijzigd door Vlassie1980 op 15-09-2010 15:46 ]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Omdat dan Terran veel meer units zou hebben dan Zerg/Protoss en de game helemaal imba zou zijn voor Terran ;).

Met de alt knop indrukken kan je ook de health bars zien.

[ Voor 21% gewijzigd door MrVegeta op 15-09-2010 15:46 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hoe meer units erin komen hoe moeilijker het balanceren wordt. Als ze al die units bij Terran toegevoegd hadden, moesten ze evenveel units toe gaan voegen bij Zerg en Protoss..

Jammer is het misschien wel, maar goed de campaign is gewoon compleet anders. De issues die je met unit balans hebt bij MP heb je daar gewoon niet zo :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Vlassie1980
  • Laatst online: 15-09 16:19
Cloud schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:46:
Hoe meer units erin komen hoe moeilijker het balanceren wordt. Als ze al die units bij Terran toegevoegd hadden, moesten ze evenveel units toe gaan voegen bij Zerg en Protoss..

Jammer is het misschien wel, maar goed de campaign is gewoon compleet anders. De issues die je met unit balans hebt bij MP heb je daar gewoon niet zo :)
Mwoah, valt wel iets voor te zeggen maar je als je naar Supreme Commander kijkt ( waar veel meer units in zitten ) dan is dat balanceren nou ook weer niet zo heel moeilijk lijkt me.

Denk dat het inderdaad meer komt doordat er nog geen fatsoenlijke Zerg en Protoss campaigns zijn. Wellicht worden al die units beschikbaar in de expansions :)

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:37
Prutzer80 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:44:
Weet iemand waarom je in Multiplayer niet de beschikking hebt over alle units die in de campaign zaten?
( Bij Terran bijvoorbeeld een Firebat en een andere soort walker die goed units uit de lucht kon schieten en er was ook nog een soort cycle waarmee je mijntjes kon leggen )

Ik vind het wel jammer dat die units er niet in zitten?

Edit: oh ja, er was ook nog de Diamondback
balance baby, wou je terran ook nog eens gewone medics gaan geven en goliaths?

waarom ook geen wraiths extra :)

• TJHeuvel
  • Niet online
cyboria schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:41:
[...]

Wow ... Dat is wel een handige tip. Ik kan deze echt gebruiken voor men micro. Ik zit altijd te kijken in men algemeen geselecteerde groep naar de hitpoints/life dat ze nog hebben. Echt onhandig, moet je altijd hele groep selecteren, die ene eruitzoeken, selecteren en verplaatsen. Met healthbars op scherm mss wel iets handiger behalve als het echt gigantische legers worden.
Je kan het ook togglen, volgens mij met de Ctrl toets, dan zie je alle health bars van jou eigen units.

• MrVegeta
Prutzer80 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:50:
[...]

Mwoah, valt wel iets voor te zeggen maar je als je naar Supreme Commander kijkt ( waar veel meer units in zitten ) dan is dat balanceren nou ook weer niet zo heel moeilijk lijkt me.

Denk dat het inderdaad meer komt doordat er nog geen fatsoenlijke Zerg en Protoss campaigns zijn. Wellicht worden al die units beschikbaar in de expansions :)
Balanceren niet heel moelijk? Blizzard is jaren bezig geweest met StarCraft 2, een closed beta van bijna een half jaar waarin balance problemen werden gespot en opgelost en nu nog is de game niet helemaal in balans. Hoe meer units er in de game komen hoe moeilijker het is om te balancen. We krijgen eerst nog Heart of the Swarm, hopelijk in 2011 :/ en daarna nog een protoss campaign. Dus waarschijnlijk gaat het nog een hele poos duren voor we nieuwe MP units krijgen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat balanceren is voor de multiplayer zo'n beetje het moeilijkste wat er is. Naast het fixen van bugs e.d. was dat eigenlijk waar de hele beta om draaide. Waarom dat bij SupCom te doen was met meer soorten units durf ik niet te zeggen, maar dat is natuurlijk ook een compleet andere game. SupCom draait veel meer om massa's units, daar waar SC2 een foodcap van 200 heeft. Een beetje appels met peren vergelijken, vermoed ik :)

Met de expansions zullen mogelijk wel nieuwe multiplayer units komen, maar het zullen er vast geen bergen zijn. Zeker niet de hele rits units die nu in de Terran campaign speelbaar zijn. Dat zijn er gewoon teveel en ze passen er gewoon niet echt meer bij. Terran zou dan medivacs hebben én gewone medics. En Wraiths :o En dan vultures en helions, ook meer van hetzelfde. Dat gaat echt niet werken :)
CyCloneNL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:54:
[...]

Je kan het ook togglen, volgens mij met de Ctrl toets, dan zie je alle health bars van jou eigen units.
Volgens mij was dat de ALT-toets ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
In de uitbreidingen voegen ze die units vast nog wel toe. Al zie ik liever compleet nieuwe units want het zijn voornamelijk units uit StarCraft I. Ik vind het wel prima dat ze die alleen in de single player gebruiken zo krijgt de game toch een compleet andere wending in multiplayer en ook ten opzichte van StarCraft I. Daarbij vind ik de DiamondBack een kansloze unit die alleen in die train mission tot zijn recht komt. De Protoss Reaver, Zerg Lurker mis ik wel maar jah misschien komen die nog :)

[ Voor 19% gewijzigd door et36s op 15-09-2010 15:59 ]

• MrVegeta
Vond je? Die DiamondBack was ook leuk in die gas missie voor een Merc, sowieso is die unit tof :p en soort Phoenix maar dan op wielen :D.

"Terran are so OP!"
"stop making zerglings to fight my upgraded hellions"
"FUCK YOU IDIOT"
"Go boot wow..."
"You play WOW?"
"... i did"
"what server?"
"lol..."

WoW kiddies in starcraft :D

[ Voor 42% gewijzigd door MrVegeta op 15-09-2010 16:00 ]

Verwijderd

Starcraft 2... Wat een termen allemaal.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 23:31 ]

• TJHeuvel
  • Niet online
Anderzijds vond ik het wel heel cool om bekende units uit SC1 toch terug te zien. En bovendien worden de singleplayer units ook veel gebruikt in custom games, zoals Income Wars.

Verwijderd

cyboria schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:41:
[...]

Wist je dat je dat ook kunt bereiken door alt in te drukken?

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:56

Flapmo

and back is gigi!

MrVegeta schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:59:
Vond je? Die DiamondBack was ook leuk in die gas missie voor een Merc, sowieso is die unit tof :p en soort Phoenix maar dan op wielen :D.

"Terran are so OP!"
"stop making zerglings to fight my upgraded hellions"
"FUCK YOU IDIOT"
"Go boot wow..."
"You play WOW?"
"... i did"
"what server?"
"lolbane..."

WoW kiddies in starcraft :D
Even voor je afgemaakt, je miste een stukje ;).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Cloud schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:57:
Dat balanceren is voor de multiplayer zo'n beetje het moeilijkste wat er is. Naast het fixen van bugs e.d. was dat eigenlijk waar de hele beta om draaide. Waarom dat bij SupCom te doen was met meer soorten units durf ik niet te zeggen, maar dat is natuurlijk ook een compleet andere game. SupCom draait veel meer om massa's units, daar waar SC2 een foodcap van 200 heeft. Een beetje appels met peren vergelijken, vermoed ik :)

Met de expansions zullen mogelijk wel nieuwe multiplayer units komen, maar het zullen er vast geen bergen zijn. Zeker niet de hele rits units die nu in de Terran campaign speelbaar zijn. Dat zijn er gewoon teveel en ze passen er gewoon niet echt meer bij. Terran zou dan medivacs hebben én gewone medics. En Wraiths :o En dan vultures en helions, ook meer van hetzelfde. Dat gaat echt niet werken :)
Wat er nog bijkomt is dat Blizzard vanaf het begin af aan heeft ingezet op een eSports viable game, dus moet de balans een stuk beter zijn dan bij SupCom, wat volgens mij toch echt geen eSports game is...

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
PacinoAllstars schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:52:
[...]

balance baby, wou je terran ook nog eens gewone medics gaan geven en goliaths?

waarom ook geen wraiths extra :)
Ja waarom ook niet maar dan moeten de andere races ook wat leuks krijgen.

Medics en goliaths doen niets wat de terrans nu niet sterk hebben dus zo erg zou dat nog niet eens zijn.

• MrVegeta
Heeft Terran goede ground to air? Whuuut.

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:01:
Heeft Terran goede ground to air? Whuuut.
Marines? Thors?

• MrVegeta
Marines zijn niet goede air to ground. Thors nog minder. Ga jij maar eens proberen in je basis met thors een muta herras te defenden.

[ Voor 40% gewijzigd door MrVegeta op 15-09-2010 18:23 ]

Verwijderd

beide niet super goed, zeker niet tegen muta's (als je magic box gebruikt tegen thors).

non-reactie op quote:
ik ben nog steeds aan het bepalen wat voor ras ik nou ga spelen, speelde eerst protoss maar heb de laatste tijd best veel succes geboekt met zerg (1,5 dag van rank 83 naar 32 in bronze). ik vind het een moeilijke keuze.

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
mutas vs vickings + marines + medivac + turrent + scv + thor
hmmm terran wint waarschijnlijk

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:24:
[...]

beide niet super goed, zeker niet tegen muta's (als je magic box gebruikt tegen thors).

non-reactie op quote:
ik ben nog steeds aan het bepalen wat voor ras ik nou ga spelen, speelde eerst protoss maar heb de laatste tijd best veel succes geboekt met zerg (1,5 dag van rank 83 naar 32 in bronze). ik vind het een moeilijke keuze.
zolangj ehet niet weet speel random

heb je 2 voordelen

1 je hoeft geen keuze te maken
2 je dwingt je tegenstander te scouten bij start omdat die moet achterhalen wat jouw race is

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 14:41
badboyqxy schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:01:
vikings vs corrupters + hydra's + queens + sporecrawlers
hmmmm zerg wint waarschijnlijk

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

badboyqxy schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:01:
een scenario waar de zerg alleen maar mutas heeft en terran dat allemaal is niet zo waarschijnlijk.
badboyqxy schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:02:
[...]

zolangj ehet niet weet speel random

heb je 2 voordelen

1 je hoeft geen keuze te maken
2 je dwingt je tegenstander te scouten bij start omdat die moet achterhalen wat jouw race is
ik heb wel over random nagedacht maar terran ben ik echt slecht in, heb bijna nog nooit mee gewonnen

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

Terran heeft het doorgaans vrij zwaar tegen een horde Muta's. Vikings en battleships zijn geen counters. marines ook niet. Turrets zijn ook geen succes tegen Muta's.

Zelfs een horde thors delft vaak het onderspit. Ik heb alleen ghosts nog niet geprobeerd, deze hebben misschien meer succes.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Ik ga maar volgende keer medics + stimmed/upgraded marines gebruiken. Zelfs basis die vol met turrets staat (6 rond mineral line) werd nog zo door groep mutas vernietigd. Vikings werkt misschien een klein beetje, maar die zijn lang niet flexibel genoeg, en het is heel moeilijk voldoende te hebben. Thors zijn sowieso veel te traag, vikings eigenlijk ook aan de trage kant gezien dat ze zo je complete expansion uitmoorden, ook al heb je er een zooi turrets staan. Stimmed marines misschien snel genoeg, hopelijk winnen ze het dan daadwerkelijk ook. En als je ze dropped in basis van zerg hopelijk stuurt de zerg eerste banelings en niet eerst zerglings, anders rollen banelings je hele leger op.
Battlecruisers werken volgens mij nog het beste zo ongeveer, maar zijn helemaal veel te traag.

Tot nu toe heb ik altijd vikings geprobeerd, early game speel ik niet goed en win ik nooit van zooi zerglings, dus maak ik nu eigenlijk standaard zooi vikings gezien dat ze toch altijd met mutas komen. Maar een wedstrijdje of ik meer vikings of hij meer mutas krijgt is nou niet echt wat ik een counter vind.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 15-09-2010 19:42 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou ik dacht alles meegemaakt te hebben, maar deze was erg creatief.

PvZ ... ik de protoss. Normale opening op Xel Naga Caverns. Ik wallin, komt hij met banelings+ zerglings, gaat allemaal net goed. Ik denk, phoenix klooien, dus met 3 phoenixes wat overlords neergehaald, beetje scouten.
Ik vond het al vreemd, zag alleen Zerglings en toen ik met 2 VR's in z'n basis kwam, had hij wel 7 of 8 queens als airdefense. Nooit te verslaan, ze gebruikten transfusion op elkaar. Ik denk, zerglings ... queens... met m'n main leger erin! En ja hoor, ongeveer 6 Ultralisks maakten helemaal gehakt van m'n Zealots + Stalkers XD Wel creatief, ik moet het em nageven. Hij heeft gewoon snel geteched naar ultra's, mij bezig gehouden met grote zwermen speedlings ondertussen. Ik heb 2x m'n natural moeten herbouwen.

Verder natuuurlijk verloren van een zealot rush.

Ook nog verloren van VR's, dat deed hij netjes. Hij had met z'n probe meteen mijn beide gas-geisers gepakt. Dus ik kon een poosje alleen zealots maken, daarmee ook aangevallen, ik denk misschien dat ik dan met alleen zealots hem kan verslaan. Helaas hield hij dat net tegen, z'n wall-in hielp ook wel.
Toen er 2 VR's in mijn basis verschenen was het snel GG voor mij...

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30
Bernardo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:03:
Nou ik dacht alles meegemaakt te hebben, maar deze was erg creatief.

PvZ ... ik de protoss. Normale opening op Xel Naga Caverns. Ik wallin, komt hij met banelings+ zerglings, gaat allemaal net goed. Ik denk, phoenix klooien, dus met 3 phoenixes wat overlords neergehaald, beetje scouten.
Ik vond het al vreemd, zag alleen Zerglings en toen ik met 2 VR's in z'n basis kwam, had hij wel 7 of 8 queens als airdefense. Nooit te verslaan, ze gebruikten transfusion op elkaar. Ik denk, zerglings ... queens... met m'n main leger erin! En ja hoor, ongeveer 6 Ultralisks maakten helemaal gehakt van m'n Zealots + Stalkers XD Wel creatief, ik moet het em nageven. Hij heeft gewoon snel geteched naar ultra's, mij bezig gehouden met grote zwermen speedlings ondertussen. Ik heb 2x m'n natural moeten herbouwen.
Scout ik als Zerg een snelle starport bij protoss dan is het vaak voor mij ook een bulk queens maken. Dit aangezien ik vaak geen hydralisk den klaar heb staan en queens de trick ook goed doen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hogader schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:15:
[...]

Scout ik als Zerg een snelle starport bij protoss dan is het vaak voor mij ook een bulk queens maken. Dit aangezien ik vaak geen hydralisk den klaar heb staan en queens de trick ook goed doen.
Voor zover ik weet is hij bij mij niet binnen geweest, maar die phoenixes zal hij wel gezien hebben ja. Jammer zoiets...

Omg, ook weer frustratie allom net; PvT... hij komt met een stel banshees... nja observer out. Ik kan ze redelijk afhouden, ik denk hij heeft banshees dus weinig grond troepen. Klopte ook, hij had alleen 4 gesiegde tanks + 1 Thor en enkele marines. genoeg om me te killen terwijl ik zijn wall wil breken. Logischerwijs gaat hij met 10+ banshees mij aanvallen en is er al snel niks meer te doen. Voordat ik met m'n stalkers bij hem ben, heeft hij me al door en vliegt ergens anders heen.

Echt balen zoiets! Kan er te weinig tegen doen, mass banshees forced gewoon die observer dus robobay. Dat kost je best veel stalkers. Slimme zet, turtelen en dan gewoon banshee harass.
Ik had vandaag een protoss tegenstander die ook voor void rays ging, en ze netjes in een hoekje maakte. Hij had zijn basis geblokkeerd met cannons, en op scan wel een paar zealots. Ik had moeten weten dat het te mooi was om waar te zijn en dat hij iets aan het plannen was.

Dus ik droppte 3 volle medics van marines en paar marauders in zijn basis en vernietigde meeste wel buiten bereik van zijn cannons, maar zodra ik daarmee begon had ik 6 void rays ofzo in mijn basis. Meteen mijn main opgegeven en zooi turrets gemaakt in expansion (had ik meteen gedaan toen ik photon cannons bij zijn ingang had gezien), maar dat was te weinig en te laat, dus die ging er ook aan, maar had nog wel bijna al mijn SCVs over en zooi minerals. Ik had verder weinig behoefte om mijn leger tegen fully charged void rays in te zetten, dus ik ging twee nieuwe CCs maken. De ene begon gewoon, andere werd meteen door photon cannons neergeschoten, hij had dus een nieuwe basis. Waarom hij die photon cannons bij de ramp zette terwijl hij wist dat ik medics had weet ik niet, maar weer de hele handel in zijn nieuwe basis gedropped en met de grond gelijk gemaakt.

Mijn SCVs konden ondertussen nog niet veel, geen turrets zonder engineering bay, maar toch maar mijn leger erbij gedropped, hij had blijkbaar maar 3 levende void rays, en niet opgeladen werden die zo gekilled door mijn marines.

@bernardo, je want die robo bay sowieso, ook zonder banshees had je ze nodig gehad tegen siege tanks (immortals) en je wilt sowieso observers hebben. Voordeel van protoss is dat je nooit weet of hij je banshees kan zien totdat ze aangevallen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 15-09-2010 21:56 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

furby-killer schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:55:
@bernardo, je want die robo bay sowieso, ook zonder banshees had je ze nodig gehad tegen siege tanks (immortals) en je wilt sowieso observers hebben. Voordeel van protoss is dat je nooit weet of hij je banshees kan zien totdat ze aangevallen worden.
Jah, maar dat forceert een tech keuze. Vind ik ergens jammer, maar het is dan niet anders. Net weer zo'n game waarvan ik denk, hoe los ik dit op.

PvT; hij bouwt z'n basis dicht met tanks, AA. Ik wil met m'n Warpprism harassen, maar kan slechts 1 unit inwarpen, dus kan net even wat probes killen. Denk ga met m'n leger de voorkant aanvallen, maar kwam een Marine/Marauder army met stim & concusive shell. Dus daar was weinig van over. Hij rent door en over voor mij. terwijl ik toch ook gewoon flink aan het macro'en was. Onneembare vesting? Ben er nog niet achter wat ik hier tegen doe, die immortal is leuk, maar je hebt er niks aan mocht hij met banshee's komen. Toch sneller met observer aan de gang...

Nog erger, ik krijg alleen maar Gold & Platinum voor m'n kiezen terwijl ik zelf in Silver zit. Zo kom ik nooit eens hoger in m'n division :o

• Puc van S.
Bernardo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:07:
[...]

Nog erger, ik krijg alleen maar Gold & Platinum voor m'n kiezen terwijl ik zelf in Silver zit. Zo kom ik nooit eens hoger in m'n division :o
Het punt als je Gold & Platinum tegen je krijgt betekend waarschijnlijk dat je binnenkort wel eens kan promoten naar Gold (of zels platinum afhankelijk van hoe je het er tegen doet)

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
Net had ik wel een mooie game. Ik werd de honderdmiljoenmiljardste PvP een beetje zat, dus wilde ik een 8-8-8 proxy 2gate proberen. Werd gescout en ik moest de boel annuleren, maar ik hield z'n probes zolang mogelijk bezig zodat ik toch weer op econ kon komen. Ik switchte vervolgens naar 3gate robo en hij naar void ray's, waar ik te laat achter kwam. Ik had niet genoeg stalkers en hij maakte m'n colossus af, er waren echter teveel zealots dus die gooide ik in zijn basis. Uiteindelijk weten te winnen.

Mooie game.

http://www.sc2replayed.co...s-blistering-sands#rd:dna

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
pfff ik speelde net tegen Titan ofzo echt een zielig figuur.. custom game. ik kill een harvester die vlak bij mijn basis een supply depot ofzo ging bouwen bij natural ernaast.

Dus zegt ie GG en vliegt zijn basis naar de hoek van het veld en zegt ik ga tv kijken :S ???
Ik dus snel een viking bouwen wat denk je... gaat ie het spel pauzeren...pffff zonde van mijn tijd.

Diagnose Specialist Ford

• Bosmonster
Damn ik zat het echt te verprutsen net. Had mezelf dichtgebunkerd op 1 base tegen een Zerg die continu met lings en roaches kwam en had geen units meer alleen cannons. Dacht dat ik verloren had, want was bijna mined out en ging voor de gein eigenlijk maar wat void rays bouwen. Met een handjevol void rays vervolgens zn 3 basissen in notime weggevaagd aangezien die alleen maar roaches en lings had :+

Suicide turned victory.

@Kzyto: das wel erg lame ja.. kun je voor reporten als je het mij vraagt.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 15-09-2010 22:44 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

M1lamb3r schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:09:
[...]

Het punt als je Gold & Platinum tegen je krijgt betekend waarschijnlijk dat je binnenkort wel eens kan promoten naar Gold (of zels platinum afhankelijk van hoe je het er tegen doet)
Nou van de Platinum speler heb ik toevallig gewonnen :P De gold spelers is tot nu tot 50/50. Sta nu eindelijk 3e in mijn divisie. Net weer gewonnen, hij had immens veel stalkers. Deed een 4-gate push. Echter had ik m'n robobay net klaar en kon dus immortals maken. De eerste gevechten gingen net goed, hij pikte mijn immortals er tussen uit, ik had er maar 2. Toen trok hij zich terug en kwam een 1 minuut later weer met veel stalkers, maar had ondertussen een warpprism richting zijn base gestuurd en had extra immortals gechronoboost. Mijn observer in z'n kamp zag er weinig beweging, hij had vast een proxy ergens halverwege de map. Dus met m'n warpprism die zealots warpte al z'n probes dood gemaakt, zijn aanval ondertussen afgeslagen en toen nog meer zealots gewarped in z'n base. Toen was het al snel GG voor hem XD

Hieruit merk ik wel dat het echt op een paar cruciale keuzes van mijzelf & de tegenstander aankomt. Had hij mij bijvoorbeeld lastig gevallen ipv met z'n leger m'n frontdoor te bashen, had ik denk ik verloren. Hij maakte m'n expo nog wel kapot, zelfs de destructable rocks, maar ipv heen en weer te lopen bleef hij op 1 plek staan.
Kzyto schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:25:
pfff ik speelde net tegen Titan ofzo echt een zielig figuur.. custom game. ik kill een harvester die vlak bij mijn basis een supply depot ofzo ging bouwen bij natural ernaast.

Dus zegt ie GG en vliegt zijn basis naar de hoek van het veld en zegt ik ga tv kijken :S ???
Ik dus snel een viking bouwen wat denk je... gaat ie het spel pauzeren...pffff zonde van mijn tijd.
Hahaha, jammer zoiets hè! Hij wilde kennelijk cheesen met bunker, dat is sowieso al jammer. De enige keren dat ik iemand bezig houd, is als hij/zij mij cannon rushed of cheesed. Laatst een keer een base op zijn natural gebouwd terwijl hij steeds dichter bijkwam in m'n main base met z'n cannons.
Toen de expo naast z'n deur klaar was, alles dichtgebouwd met cannons en gezegd, veel plezier! Een uur later kwam de slimmerik erachter dat Collosi met Thermal Lance, de cannons outrangen... :O

• MrVegeta
Hm, beetje matig. Vandaag 3 potjes gewonnen tegen vrij zwakke tegenstanders (gold/plat) en geen punten gekregen daarvoor :/ net een even match gewonnen wel punten gekregen maar niets uit mijn bonuspool...

• daanteb
  • Laatst online: 26-06 15:03
MrVegeta schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:55:
Hm, beetje matig. Vandaag 3 potjes gewonnen tegen vrij zwakke tegenstanders (gold/plat) en geen punten gekregen daarvoor :/ net een even match gewonnen wel punten gekregen maar niets uit mijn bonuspool...
vandaag ook paar potjes gespeeld, wel punten gekregen maar geen bonuspunten. :/

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou, ik heb 3 matches gespeeld en kreeg gewoon helemaal geen punten ervoor. Ze stonden later wel in de match-history, maar de punten heb ik nooit gekregen. Jammer, want 2 van de 3 gewonnen :o

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
MrVegeta schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:23:
Marines zijn niet goede air to ground. Thors nog minder. Ga jij maar eens proberen in je basis met thors een muta herras te defenden.
Thors doen toch echt wel degelijke schade vs muta's doordat ze heel de groep damagen dacht ik?

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
cyboria schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:28:
[...]

Thors doen toch echt wel degelijke schade vs muta's doordat ze heel de groep damagen dacht ik?
Dat was voor dat Idra de wereld liet zien hoe je met muta's tegen thor's moet vechten :P

Indien je het niet weet , je muta's verzamelen , even wachten tot ze uit elkaar gaan , ze dan gewoon de thor sturen (niet recht op de thor klikken maar er achter) als de muta's in range zijn om aan te vallen klik je op hold position.. Nu zullen ze niet bij elkaar gaan hangen maar uit elkaar blijven waardoor thor's geen AoE damage meer doen en ze vrij nutteloos zijn tegen muta's :)

Edit : En wat Mrvegeta nog meer bedoelde volgens mij is dat Thor's veel te traag zijn , zeker als de terran op 2 bases zit dan vliegen de muta's gewoon van base naar base en kan je met je thor's vrij weinig doen :P

[ Voor 13% gewijzigd door PietjeP89 op 16-09-2010 01:39 ]

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
MrVegeta schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:55:
B.net was (weer :/ ) kaput. Tot half twee konden er helemaal geen laddergames gespeeld worden.
Sowieso moet je gewoon de splash damage van thors verwijderen als dat alleen werkt als units in elkaar 'glitchen' imo. Dan wel de splash damage vergroten zodat het ook werkt als kleine vliegende units normaal bij elkaar in de buurt zitten (en dan moet het niet sterker worden als ze in elkaar vliegen).

Ik moet zelf vinden dat ik het eigenlijk aan het begin leuker vond om te spelen dan nu. Misschien omdat ik nu hoger zit (niet dat ik eerst makkelijke wins had), maar denk dat het meer komt doordat aan het begin er weinig standaard build orders waren die je gewoon blind kan uitvoeren dan dat er nu zijn, dat haalt het complete strategie gedeelte uit RTS. Ik speel terran dan, en een protoss tegenstander heeft nog meeste strategien..Maar snelle rushes/cheeses daargelaten doet een andere terran nagenoeg altijd siege tanks massen, met een enkele keer cloaked banshees al is dat toch meer voor harassen en niet killen. En bij zerg is het gewoon een verhaal over het algemeen of hij sneller mutas krijgt of ik sneller anti air, met een enkele keer hydras.

• Shadowhawk00
Kzyto schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:25:

Dan unpauze je het spel toch gewoon weer. Unpauzen is normaal een beetje kinderachtig als mensen echt even weg moeten maar als ze het gebruiken om te frustreren dan is het geen enkel probleem.

Mutas vs Marines eh eens zien.
Mutas = 100 minerals + 100 gass
Marines 50 minerals.
Gezien gas en minerals even snel collect heb je dus voor elke muta 4 marines met combat schield + stimpack ( lair upgrade + spire bouwen kost ook redelijk wat )

Bovendien als je de zerg laat doen wat hij wilt ben je al raar bezig, zerg kan zijn ramp niet dichtmaken en moet zijn gebouwen dicht bij elkaar plaatsen in het begin dus een spire verbergen kan ook al niet. Als terran kan je gratis scouten en hij kan jou niet scouten dus je doet echt iets heel erg vreemds.

• Puc van S.
Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:15:
[...]

Marines 50 minerals.
Gezien gas en minerals even snel collect heb je dus voor elke muta 4 marines met combat schield + stimpack ( lair upgrade + spire bouwen kost ook redelijk wat )

Bovendien als je de zerg laat doen wat hij wilt ben je al raar bezig, zerg kan zijn ramp niet dichtmaken en moet zijn gebouwen dicht bij elkaar plaatsen in het begin dus een spire verbergen kan ook al niet. Als terran kan je gratis scouten en hij kan jou niet scouten dus je doet echt iets heel erg vreemds.
Houd er ook rekening mee dat een muta 3 marines raakt.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 12:15
PietjeP89 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:35:
[...]

Dat was voor dat Idra de wereld liet zien hoe je met muta's tegen thor's moet vechten :P
Alleen was het niet idra, maar een youtube filmpje :) Idra heeft dat filmpje tijdens IEM gezien en het toen toegepast.

• TJHeuvel
  • Niet online
furby-killer schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:00:
Sowieso moet je gewoon de splash damage van thors verwijderen als dat alleen werkt als units in elkaar 'glitchen' imo. Dan wel de splash damage vergroten zodat het ook werkt als kleine vliegende units normaal bij elkaar in de buurt zitten (en dan moet het niet sterker worden als ze in elkaar vliegen).

Ik moet zelf vinden dat ik het eigenlijk aan het begin leuker vond om te spelen dan nu. Misschien omdat ik nu hoger zit (niet dat ik eerst makkelijke wins had), maar denk dat het meer komt doordat aan het begin er weinig standaard build orders waren die je gewoon blind kan uitvoeren dan dat er nu zijn, dat haalt het complete strategie gedeelte uit RTS. Ik speel terran dan, en een protoss tegenstander heeft nog meeste strategien..Maar snelle rushes/cheeses daargelaten doet een andere terran nagenoeg altijd siege tanks massen, met een enkele keer cloaked banshees al is dat toch meer voor harassen en niet killen. En bij zerg is het gewoon een verhaal over het algemeen of hij sneller mutas krijgt of ik sneller anti air, met een enkele keer hydras.
Ik speel Protoss, en heb nou niet het gevoel alsof toss de meeste strategieen heeft. Het komt meestal neer op of 4 gaten, of void-ray rushen. Terran daarintegen heeft duidelijk meer opties, MMM/Banshee rush/Tank/Viking/Thor Drops.

En zerg, in mijn ervaring, kunnen alleen maar muta harrassen })

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:47

Rannasha

Does not compute.

Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:15:
[...]

Marines 50 minerals.
Gas collect je echt niet net zo snel als minerals. Je krijgt 4 gas per harvest en 5 minerals. Daarnaast heb je 2 gas-nodes per basis en 6 of 8 mineral nodes per basis. Dus per harvest-ronde krijg je 8 gas en 30 of 40 minerals op een verzadigde basis.

Het probleem van Mutalisks is niet hun counter in termen van price/performance. Marines zijn erg goed. Thors ook. Zelfs met de magic box truc zijn Thors cost-effective tegen Mutas (al is het verschil tussen wel en niet magic boxen erg groot). Het probleem is dat Mutas zo mobiel zijn. Een goede Zerg speler zal niet snel een head-on confrontatie opzoeken met z'n Mutas, maar zal eerder van basis naar basis vliegen om telkens een paar SCVs of een gebouwtje te snipen. Tegen de tijd dat jouw verdediging er is, zijn de Mutas weer weg. Op open terrein zijn ze al snel, maar veel mineral lines hebben iets van een kloof in de buurt die het voor air-units makkelijker maakt om aan te vallen en terug te trekken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ja mutalisk zijn eigenlijk best zwak met een DPS van 8,53 (als je de bounce meerekent) maar ze zijn gewoon heel handig mee te kloten. En je voegt steeds een paar extra muta's toe en na een tijdje heb je zo'n grote horde dat ze heel veel GtA units wegsmelten.

Gas is idd meer waard dan minerals. Volgens mijn berekeningen zo'n 50% meer.

Facts don't care about your feelings

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:47

Rannasha

Does not compute.

YoshiBignose schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:49:

Gas is idd meer waard dan minerals. Volgens mijn berekeningen zo'n 50% meer.
De waarde van gas ten opzichte van minerals hangt 100% af van je build en ras. Als ik met Terran voor een tank/thor build ga, dan is gas altijd de beperkende factor en heb ik eigenlijk nooit tekort aan minerals (die dump ik dus maar in marines). Gas is dan vele malen meer waard dan minerals. Als ik echter voor een MMM build ga heb ik veel meer minerals nodig (marines zijn 50/0, Marauders 100/25 en Medivacs 100/100), dus ligt de waarde van gas veel dichter bij die van minerals.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Bosmonster
CyCloneNL schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:29:
[...]

Ik speel Protoss, en heb nou niet het gevoel alsof toss de meeste strategieen heeft. Het komt meestal neer op of 4 gaten, of void-ray rushen. Terran daarintegen heeft duidelijk meer opties, MMM/Banshee rush/Tank/Viking/Thor Drops.

En zerg, in mijn ervaring, kunnen alleen maar muta harrassen })
Proxy pylons met cannons/zealots rush. Phoenix harrass.

Mothership rush :+ (ik moet nog steeds lachen als ik aan dat filmpje denk :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 16-09-2010 10:28 ]

Verwijderd

Heeft iemand nog zin om af en toe 2vs2 te spelen samen met mij. Ik speel Bronze en heb 51% winst ratio.

Ik ben geen diehard of zo hoor, maar als iemand anders ook met een bronze niveau (of silver) hier interesse in heeft, dan hoor ik het graag.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 12:15
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:30:
Heeft iemand nog zin om af en toe 2vs2 te spelen samen met mij. Ik speel Bronze en heb 51% winst ratio.

Ik ben geen diehard of zo hoor, maar als iemand anders ook met een bronze niveau (of silver) hier interesse in heeft, dan hoor ik het graag.
Welk ras speel je? :P

• Shadowhawk00
Species5618 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:34:
[...]

Gas collect je echt niet net zo snel als minerals. Je krijgt 4 gas per harvest en 5 minerals. Daarnaast heb je 2 gas-nodes per basis en 6 of 8 mineral nodes per basis. Dus per harvest-ronde krijg je 8 gas en 30 of 40 minerals op een verzadigde basis.

Het probleem van Mutalisks is niet hun counter in termen van price/performance. Marines zijn erg goed. Thors ook. Zelfs met de magic box truc zijn Thors cost-effective tegen Mutas (al is het verschil tussen wel en niet magic boxen erg groot). Het probleem is dat Mutas zo mobiel zijn. Een goede Zerg speler zal niet snel een head-on confrontatie opzoeken met z'n Mutas, maar zal eerder van basis naar basis vliegen om telkens een paar SCVs of een gebouwtje te snipen. Tegen de tijd dat jouw verdediging er is, zijn de Mutas weer weg. Op open terrein zijn ze al snel, maar veel mineral lines hebben iets van een kloof in de buurt die het voor air-units makkelijker maakt om aan te vallen en terug te trekken.
Ja mogen ze ook wat hebben :P, mutas zijn snel ok maar dan houd het ook een heel eind op.
Bovendien maakt het weinig uit dat ze snel zijn als je zijn basis aanvalt met je leger. Later maak je gewoon wat turrets en dan is het over. Ze zijn de enige air units van zerg die snel zijn en land units kunnen raken ( corruptors schieten alleen air en om broodlords snel te noemen gaat wat te ver )

Bovendien zit je als terran achter bunkers + siege tanks en ben je bijna niet weg te krijgen over land, overlords zijn ook niet snel en kosten supply dus de enige manier om de tegenstander nog te raken is mutas.
Overigens hebben de terrans ook een unit die dit kan de banshee, die is zelfs nog cloacked ook dus je kan je er helemaal niet tegen defenden.
Of Voidrays / phoenixes van de protos zijn ook niet leuk om te onderscheppen hoor.

• MrVegeta
Verdorie, alweer geen bonus punten gekregen :/

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:34
even filmpje magic box met muta;s vs. thors

YouTube: Zerg Answer to Terran Mech - The Magic Box

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 13:28
Straf. Nu er nog aan denken en correct toepassen tegen units met splat damage.

Ik heb het gevoeld dat er veel details zijn die ik nog niet door heb. Ach ja dat zal het verschil zijn tussen mij (gold) en de betere spelers.

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:27

VP.

MrVegeta schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:56:
Verdorie, alweer geen bonus punten gekregen :/
Vage shit. Heb net twee games gespeeld, en ben een kreeg ik dus wel bonus points, maar bij de ander niet :?

• MrVegeta
Blizzard denkt "Die alu komt er wel zonder bonuspool".

• hulkie
Gister zijn er weer wat potjes gespeeld 2vs2 samen met mijn broertje. In het begin verloren we door slechte communicatie en vooral te weinig druk op de tegenstander van zijn kant. Na een break van twee uur (ik moest even wat andere dingen doen) zijn we weer verder gegaan. In de tussentijd heeft hij wat filmpjes gekeken en dat was goed te merken! Beter scoutwerk, meer snelle druk op de tegenstander. Ook heeft hij banelings ontdekt. Die vagen een bio-bal echt snel weg! Ik gebruik deze 2vs2 ook om beter te worden met andere rassen dan terran, en dat gaat me steeds beter af.

Het leukste potje van gister speelde ik terran en mn bro zerg. We speelden tegen PZ. De herasses gingen heen en weer, en dat was erg leuk om te zien. Mutalisks van mn broertje konden af en toe een expand pakken en ik kon af en toe vervelend druk zetten met mijn grondleger. Echt doorbreken tot hun mains zat er niet in dus begon ik Battlecruisers te pompen. Dit hadden ze niet zien aankomen, dus toen ik met de eerst 8 via de zijkant binnen kwam vliegen was het tijd voor carnage! Al hun aandacht ging naar de cruisers, daardood kon mijn grondleger en dat van mijn bro via de vooringang aan de bak. Eindelijk was ik een keer die als eerste hard door had geteched. Tegen BCs of Carriers doe je gewoon niet zo heel veel…

PS. Ik heb problemen met ventrilo in combinatie met SCII. Er treedt soms enorme vertraging op, zijn er meer mensen die hier last van hebben? En zo ja, wat kan ik hier aan doen?

Verwijderd

Johan.B schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:17:
[...]

Straf. Nu er nog aan denken en correct toepassen tegen units met splat damage.

Ik heb het gevoeld dat er veel details zijn die ik nog niet door heb. Ach ja dat zal het verschil zijn tussen mij (gold) en de betere spelers.
Wat dacht je van tegen thors?

• Maduth

Maduth

Probeersel

Gisteren met een maat va mij random gespeeld, kreeg ik Protoss. We speelde om de achievements 2vsAI en daardoor kon ik gelukkig een beetje klooien met de Tossers (woordgrapje). Maar wat anders dan Terran, moet ik ook nog als zerg aan de bak :P Dat wordt helemaal lachen ...

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:30
Maduth schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:02:
Gisteren met een maat va mij random gespeeld, kreeg ik Protoss. We speelde om de achievements 2vsAI en daardoor kon ik gelukkig een beetje klooien met de Tossers (woordgrapje). Maar wat anders dan Terran, moet ik ook nog als zerg aan de bak :P Dat wordt helemaal lachen ...
Tja, ik moet er bijv niet over denken om weer met Terran te gaan spelen, daarvoor vind ik Toss te fijn. Al is het maar alleen al om het hebben van 1 worker onder 1 hotkey en vervolgens Warp 'n Forget te doen.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Verwijderd

Bosmonster schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:42:
Damn ik zat het echt te verprutsen net. Had mezelf dichtgebunkerd op 1 base tegen een Zerg die continu met lings en roaches kwam en had geen units meer alleen cannons. Dacht dat ik verloren had, want was bijna mined out en ging voor de gein eigenlijk maar wat void rays bouwen. Met een handjevol void rays vervolgens zn 3 basissen in notime weggevaagd aangezien die alleen maar roaches en lings had :+

Suicide turned victory.

@Kzyto: das wel erg lame ja.. kun je voor reporten als je het mij vraagt.
Ik herken je nick...dat was ik :)
Ik had enkele muta's, maar ben er wat kwijt geraakt tegen je stalkers + paar tegen je cannons. En ik kon er niet meer tijdig voldoende muta's maken voor je 6? void rays?
Het was kantje boordje :)

Ik had er gewoon te laat aan gedacht om door je basis te lopen ipv je cannons aan te pakken.
Nuja, gg :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 12:41 ]

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Gisteren paar keer (stom) verloren. Bij elke loss heb ik het volgende geprobeerd:

Typen:
"gg"
"has left the game"
"was defeated!"

Eerste drie keer kreeg ik een "LOL" als reactie (en hield er een nieuwe friend aan over). De vierde game trapte m'n tegenstander erin (ik had hard verloren van void rays) en leavede en won ik! :D

Als Zerg speler is dit de enige cheese die ik fatsoenlijk kan proberen ;) Try it out, levert hilarische situaties op!

[ Voor 7% gewijzigd door Morphs op 16-09-2010 12:52 ]

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 09:46
vraagje over de achievement 1 vs 2 AI.

Hoe krijg ik deze achievement in een Custom game.
Ik heb al een poging gedaan om gewoon een Custom game te maken in een map van max 4 personen en dat ik dan alleen ben vs 2 AI's. Zelfde met 1 vs 3. Ik win de games maar er gebeurt niets.
Neem aan dat niet FFA is... iemand een tip|?

Lol @ Morph :)

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

Morphs schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:51:
Gisteren paar keer (stom) verloren. Bij elke loss heb ik het volgende geprobeerd:

Typen:
"gg"
"has left the game"
"was defeated!"

Eerste drie keer kreeg ik een "LOL" als reactie (en hield er een nieuwe friend aan over). De vierde game trapte m'n tegenstander erin (ik had hard verloren van void rays) en leavede en won ik! :D

Als Zerg speler is dit de enige cheese die ik fatsoenlijk kan proberen ;) Try it out, levert hilarische situaties op!
Bah, als ik verlies dan verlies ik omdat het terecht is en ik vind het behoorlijk stom als daar iemand intrapt, want als je tegenstander leaved dan krijg je direct een menu te zien of je het spel wilt verlaten. Wat jij doet is net als op pauze knop drukken en hopen dat je tegenstander niet de unpause knop weet...

• daanteb
  • Laatst online: 26-06 15:03
DarkY schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:59:
vraagje over de achievement 1 vs 2 AI.

Hoe krijg ik deze achievement in een Custom game.
Ik heb al een poging gedaan om gewoon een Custom game te maken in een map van max 4 personen en dat ik dan alleen ben vs 2 AI's. Zelfde met 1 vs 3. Ik win de games maar er gebeurt niets.
Neem aan dat niet FFA is... iemand een tip|?

Lol @ Morph :)
maak een custom game in multiplayer (dus op bnet), niet in single player.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Morphs schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:51:

Typen:
"gg"
"has left the game"
"was defeated!"

Heb ik ook wel eens tegen me gebruikt zien worden, "has left the game" moet nog een uitroepteken achter volgens mij :) Wel grappig als je er een keer mee kan winnen, maar als je wint krijg je altijd een menu in je face en iedereen weet dit ook wel.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• pstalman
daanteb schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:06:
[...]

maak een custom game in multiplayer (dus op bnet), niet in single player.
ja dat doe ik ook natuurlijk.
Start bijv voor de 1vs 3 achievement een game die standaard voor 3vs3 is en vul de tegenstanders met 3 AI's.
Ik win en er gebeurt niets.. :(

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30
welk niveau is de tegenstander, want dit moet volgens mij minimaal medium zijn.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
The_Greater schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:32:
[...]

- scan klaar hebben staan.
- druk op S(top)
- Scannen die hap!
Ik weet het, maar als de toss speler z'n meuk goed micro'd dan zijn die templars echt bijzonder effectief. En ze slaan echt erg hard (ze oneshotten marines :o). Een van de weinige units die werkelijk tegen alle ground units enorm effectief is.

Eigenlijk in tegenstelling tot de ghost, die qua standaardaanval niet zo interessant is. Alleen de speciale aanvallen zijn aardig, maar dat vereist weer veel micro. En dan zijn ghosts ook nog erg aan de resourceprijs. Toch de unit die ik het minst gebruik en ook die ik het minst zie (in mn armzalige bronze league, 1vs1).

• pstalman
Hogader schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:18:
welk niveau is de tegenstander, want dit moet volgens mij minimaal medium zijn.
ik kies inderdaad medium, hard is nog te moeilijk tegen 3 denk ik.

Maar is de gamespeed misschien de boosdoener, moet dit op normal staan. Want volgens mij stond het automatisch op faster.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@rodie83
Aan de andere kant; een High Templar hééft niet eens een standaardaanval. En de EMP van een Ghost is veel eenvoudiger in het gebruik dan een Feedback van een HT. Dat vind ik wel eens lastig. Als Protoss speler zijn Ghosts wel een van de ergste Terran units die je tegen kan komen. Zeker als je van Immortals houdt.
DarkY schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:46:
[...]

ik kies inderdaad medium, hard is nog te moeilijk tegen 3 denk ik.

Maar is de gamespeed misschien de boosdoener, moet dit op normal staan. Want volgens mij stond het automatisch op faster.
Dit moet júist op faster staan. Je moet de parameters van die custom game intact laten. Gewoon op faster spelen dus :)

[ Voor 41% gewijzigd door Cloud op 16-09-2010 13:51 ]

• Bosmonster
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:39:
[...]

Ik herken je nick...dat was ik :)
Ik had enkele muta's, maar ben er wat kwijt geraakt tegen je stalkers + paar tegen je cannons. En ik kon er niet meer tijdig voldoende muta's maken voor je 6? void rays?
Het was kantje boordje :)

Ik had er gewoon te laat aan gedacht om door je basis te lopen ipv je cannons aan te pakken.
Nuja, gg :)
Mijn nick? Die is heel iets anders dan hier op het forum :)

Verwijderd

Heel vreemd.
Het verhaal is zo identiek en ik herken de naam bosmonster.
Ik kijk vanavond in mijn replays :)

• MrVegeta
Cloud schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:48:
@rodie83
Aan de andere kant; een High Templar hééft niet eens een standaardaanval. En de EMP van een Ghost is veel eenvoudiger in het gebruik dan een Feedback van een HT. Dat vind ik wel eens lastig. Als Protoss speler zijn Ghosts wel een van de ergste Terran units die je tegen kan komen. Zeker als je van Immortals houdt.

[...]

Dit moet júist op faster staan. Je moet de parameters van die custom game intact laten. Gewoon op faster spelen dus :)
Ravens met PDD's zijn ook een ramp heb ik net laten zien :D.

• pstalman
Cloud schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:48:
ik ga vanavond wel alle settings noteren en de game spelen, en ALS ik win en niets krijg zal ik de settings hier posten.

• Bosmonster
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:57:
Heel vreemd.
Het verhaal is zo identiek en ik herken de naam bosmonster.
Ik kijk vanavond in mijn replays :)
Als ik het was is het tijd voor een rematch :+

• MrVegeta
Wie kan mij in 2 zinnen vertellen hoe ik TvT weer leuk kan maken? Net een potje gedaan op Steppes of Fail, kerel gaat natuurlijk tanks/vikings. Ik mass marauders met defence upgrade. Geen schijn van kans. Banshees zijn ook niets waard want er is 1 raven. Dus wtf. Kansloze match up.

• Bosmonster
Als je het leuk wilt maken moet je gewoon geen Terran (het ABC-ras) spelen...

• MrVegeta
Nee dan loop je met protoss/zerg tegen tanks aan. Dat maakt het een stuk leuker ja :'). Terran ABC ras? Ik zal zo even een replay online zetten tegen een P waarbij ik geen vikings/tanks gebruik (tenministe niet retarted veel). Misschien kan je daar wat van leren :/

http://www.sc2replayed.co...erran-protoss-lost-temple

[ Voor 63% gewijzigd door MrVegeta op 16-09-2010 14:33 ]

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:20:
[...]

Als ik het was is het tijd voor een rematch :+
Toevallig, omdat ik nieuwsgierig ben:
- De laatste (derde) base die je gepakt hebt, lag die helemaal in het oosten?
- op het einde had ik nog een handjevol zerglings in je base gebracht, die aan je nexus aan het knabbelen was?
- jij hebt toen nog in het (zuid)westen een nieuwe nexus opgestart?
- ik heb niet ge"gg"d, doe ik nooit :p

• Bosmonster
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:32:
[...]
Toevallig, omdat ik nieuwsgierig ben:
- De laatste (derde) base die je gepakt hebt, lag die helemaal in het oosten?
Ja
- op het einde had ik nog een handjevol zerglings in je base gebracht, die aan je nexus aan het knabbelen was?
Geen idee, volgens mij niet. Niet meer naar mn basis gekeken :P
- jij hebt toen nog in het (zuid)westen een nieuwe nexus opgestart?
Nee, was niet meer bezig met basissen, want ik was blut.
- ik heb niet ge"gg"d, doe ik nooit :p
Deed je wel :P Je zei zelfs iets over "Damn, did it again, made drones instead of muta's" of zoiets. En toen GG.

Waarom trouwens geen GG? Vind ik altijd wel zo netjes. Uiteindelijk is de ander gewoon beter als die wint, dus good game toch? Alleen bij cheese niet, want dat is op lagere niveau's echt kazig. Tegenstanders zijn niet snel genoeg, dus als je een 6pool BO uit je hoofd leert kun je bijna elk potje wel winnen dan. Das niet echt GG, das gewoon suf, maar die gasten krijgen het toch moeilijk op latere niveau's als hun cheese continu mislukt en ze niks anders kunnen :P Dus echt boeien doet het me dan verder ook niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 16-09-2010 14:41 ]

Verwijderd

gg voegt ook niet zo heel veel toe. En het word net zo vaak gezegd als ik hou van je door xander de bousonje.
prrrt typen kost nog meer moeite dan gg.
Dan type ik liever porkchop duckliver. Evenveel lettergrepen als gl hf. En nog lekkerder ook.

In wciii hadden ze er ook een handje van om elke game met from? te beginnen. 1. Het is geen zin. 2. Wat maakt het uit over 10/20 minuten zie ik je nooit meer.
Misschien een beetje vreemd, maar ik gebruik gg alleen als het een goed spel was, ik ga dat niet elke willekeurige keer doen. En als het goed was kan ik meestal ook nog wel de moeite vinden om wat meer dan twee letters te schrijven. Is echt schijnbeleefdheid imo.

• hulkie
Als ik het een goede game vond dan type ik wel meer dan 'gg'. Meestal zoiets als 'well played mate, en-dan-nog-iets-met-betrekking-tot-de-game'. Meestal staat daar dan 'i should have scouted better' ;)

Soms heb je trouwens hele leuke conversaties tijdens het spel hoor.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als ik verlies zeg ik, afhankelijk van de situatie:
  1. Niets
  2. 'gg'
  3. 'well player / good game" o.i.d.
1, bij een cheese, 2 bij een gewone game en 3 bij een game waarvan ik genoten heb :) Als ik win reageer ik meestal op dezelfde manier als de verliezer, echter zijn er veel mensen die 'gg' typen en direct quitten. Dan ben ik nooit snel genoeg om te antwoorden :)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.