Verwijderd

Bob schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:55:
[...]

:| Dat wordt nog een paar jaar oefenen vrees ik ...
Iedereen kan button spammen |:(
Als hij voor een actie, meerdere muis klikken doet dan kan iedereen wel een apm halen van 150 >.>

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Hij heeft wel meer dan 150 apm :X. Maar laten we alsjeblieft niet weer in die debiele discussie gaan. Los daarvan heeft die kerel wanneer het nodig is (en dus elke klik zo'n beetje telt) ook +150 apm.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
MrVegeta schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 02:50:
Hij heeft wel meer dan 150 apm :X. Maar laten we alsjeblieft niet weer in die debiele discussie gaan. Los daarvan heeft die kerel wanneer het nodig is (en dus elke klik zo'n beetje telt) ook +150 apm.
outcast doet het erom zolaag mogelijk apm daarmee te winnen :X
als ik de 150 haal... krijg ik meteen RSI-klachten :/

Mrvegeta... jullie mogen wel beetje tempo erin zetten met de casts :P
Jullie hebben zeker 2 uurtjes nodig voor mij tegen Teminator :P dus cast ze nog ff :P

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Gold division it is!
Eigenlijk wel verwacht, maar niet gehoopt, omdat ik mijn 3 placement wins grotendeels te danken heb aan de wat "cheesier" strats (4 gate + warp prism harass). Slecht 1 wedstrijd durf ik echt een match te noemen, waarbij hij snel aankwam met DT's. Chrono boost een observer eruit, warp in wat stalkers en de timing was best goed. DT's down en ondertussen een warp-prism gebruikt bij zijn mineral line om te harassen. Zealots tegen onzichtbare DT's werken minder goed, deze in de prism gezet en even teruggetrokken. Observer zijn basis in gestuurd, zealots er weer uit, en een paar stalkers ingewarped, DT's met de grond gelijk gemaakt en zijn Dark Temple gemold. Teruggetrokken omdat hij toch wat meer cannons en stalkers begon te maken.

Ondertussen heel sneaky een kleine leger void rays gemaakt en deze frontaal gestuurd naar zijn linie, die wegens slecht Pylon plaatsing makkelijk te vernaggelen was: "well played sir. GG"

Wel leuk om te zien dat ik na een paar weken het counteren zie lukken.

You have been placed in Gold Division 1v1!

Nou ja leuk. Nu even 2v2 placements doen. 1e potje: PTvZZ, waarvan ik Protoss. Ik scout early en ik zeg tegen mijn maat (Bob): "Warning: 6 pool". Response: 6 what? Dus ik zeg: watch out for the mass lings. Scoutende probe gebruikt om pylons te hiden bij hun base (Niet bij hun ramp ofzo). Bob word geraped na 4 minuten en ik maak 8 gateways. Spam mass zealot bij die voorste Pylon, base dichtgetimmered, en de heerlijk alle lings verkracht. 1 Base aangevallen met de constante stroom van Zealots om de lings te counteren. Helaas helaas, Mutas kwamen te voorschijn (scouten, wat is dat ook alweer?) en ik moest snel stalkers erbij zetten. Ik weet niet wat ik anders had kunnen doen. 1 vs 2, mutas op patrol langs alle expansion mogenlijkheden, en ik bloed dood. In de laatste mintuten een base race gehouden met de Muta-bouwende zerg, om vervolgend net aan te verliezen van de ground forces van de andere zerg. Wel cool deze twee het leven zuur gemaakt te hebben met alleen ik als rijzende protoss ster (ahum). :Y)

• MrVegeta
zonglew00 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 05:16:
[...]

outcast doet het erom zolaag mogelijk apm daarmee te winnen :X
als ik de 150 haal... krijg ik meteen RSI-klachten :/

Mrvegeta... jullie mogen wel beetje tempo erin zetten met de casts :P
Jullie hebben zeker 2 uurtjes nodig voor mij tegen Teminator :P dus cast ze nog ff :P
Hm ja, mijn school is weer begonnen, er zit nog wat werk in de site, ik heb hier en daar nog een web-project om af te ronden dus heel veel tijd is er niet. Maar als het goed is gaan we er vandaag weer een aantal doen!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 02:03:
[...]

Iedereen kan button spammen |:(
Als hij voor een actie, meerdere muis klikken doet dan kan iedereen wel een apm halen van 150 >.>
Ik was vooral onder de indruk van zijn focus, hij switcht soms meerdere keren per seconde van view, om overal iets nuttigs te doen. Dat kan ik echt nog niet aan dat tempo.

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met mutalisk harass (ik speel terran), volgens mij omdat Day9 wat aandacht heeft besteed aan deze tactiek en nu doet "iedereen" het. Ik heb het idee dat, wanneer je de spire scout, en je moet DAN nog veel marines/vikings gaan bouwen om het tegen te houden het eigenlijk al te laat is. Elke keer als dit bij mij gebeurt loop ik achter de feiten aan, mijn spel wordt defensive en expanden wordt erg lastig, ondertussen komen er steeds meer mutalisks.

In het kader voorkomen is beter dan genezen heb ik het volgende bedacht, een 1/1/1 opening met 1 gas. Uiteraard een wall-off met een bunker, barracks bouwt continu marines. Orbital command op 16. Zodra de factory staat, meteen een starport bouwen, de 2e gas pakken en een reactor op de factory. Als de starport klaar is, switched ie met de factory+reactor. Op dat moment kan je direct 2 vikings bouwen, zodra ze klaar zijn heb je genoeg gas voor nog eens 2 vikings. Ik heb dit net even getest en ik heb dan 4 vikings op 7:22. Als ik naar de mutalisk-rush build order kijk, die komen gewoon allemaal een minuut later. Hier heb ik dan een minuut de tijd om overlords te slopen, 100 minerals per stuk en supply block houd die mutalisks wel even tegen. Dit werkt op 3 manieren:
1) 100 mineral loss
2) supply block,
3) Zerg MOET overlords kopen, dit beperkt de productie van 'combat' units. Stel hij hij heeft z'n spire en bouwt mutalisks om de vikings te counteren, hij moet minimaal één larve gebruiken voor een overlord dus dan heb je al 1 muta minder tegen je. Bovendien kan je die overlords direct weer kapot schieten met je vikings.

Mocht Zerg geen muta-rush doen, dan heb je nog steeds een goede klap uitgedeeld door de overlords te killen. Bovendien is het geen all-in strategie, de terran economie draait goed en met 1/1/1 kan je nog alle kanten op. Het enige waar je op moet letten is dan de defense van je base, er is geld genoeg voor een 2e bunker met marines, dat moet het wel even houden. Daarna transition naar MMM met tanks (om de hydra's te killen die zerg nu waarschijnlijk aan het bouwen is) en that's the plan. Niet een heel bijzondere strategie, maar met al die muta-rushes is het wellicht een goede opening.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

ik is happy :D

net Solo Hot Streak 5 gehaald in diamond league. Al moest ik wel tegen iemand uit silver dacht ik. Z'n naam: MaxPowerRUS oh yeah. hij dacht leuk te cheesen door een rax onder in me basis te bouwen aan het begin, maar dat had ik door, en met een probe zijn scv gekilled terwijl hij aant bouwen was. tussendoor door gegaan met me build ik speel protoss meestal 3 gate robo, vind ik het fijnst spelen, kan later altijd nog gates adden. maja hij was ondertussen bunkers aant bouwen onder aan mijn ramp. en ik was immortals en stalkers aant massen en hij alleen marines, en nog meer marines. En zo kwam het dat ik een tijdje niet met me units naar beneden liep. En toen in de chat: give up. hahahhaha die gozer dacht echt dat hij al gewonnen had. in de tussen tijd 2 voidrays gebakken en ze main en expansion gesloopt, hij suicide ze marines op mijn force en denkt vervolgens met 1 tank 8 immortals te killen al vorens op te geven. Echt te grappig dit, maar ook best triest. maja, het gaf mij me 5de win op rij, dus lekker boeiend, mooie achievement erbij :) nog maar 6 wins voor een beter plaatje.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
wel grappig, laatst een potje in blistering sands, ik Z vs een T, dat hebben we dus uitgevochten tot de laatste gold mine, alles was weg gemined op die na, en het was 2 queens van mij + een infestor tegen een siege tank, daar hield het zo'n beetje mee op :P

Uiteindelijk gewonnen, en de replay keertje ge fast foreward. Wat blijkt, m'n gemiddelde apm is 100, waarme ik in gevechten rond de 150-250 uitschiet. Haha, ik dacht dat ik altijd rond de 30 zat :P

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Ik vind het wel jammer dat we voor de ranked matches niet zelf de matches kunnen selecteren netals bij SC1. Ik weet niet hoe de battlenet je tegenstanders kiest maar soms zit er wel een groot nivo verschil.

Als SC1 speler is mijn mening over SC2 dat het vele malen gebruiksvriendelijker is geworden. Vb meer dan 12 units, meerdere buildings op een hotkey, autosplit. Een hele belangrijke is natuurlijk ook dat bijv. 1 spelcaster de spel cast in een group, wat bijv bij SC1 niet zo was. Dat scheelt een hoop klik werk.

Ik speel nu Protoss, heb eigenlijk geen een keer T of Z gepakt. Ik weet dus echt niet hoe het met de timings van de opponent zit. Ik doe gewoon mijn ding. Ik zit nu in Diamond league 1v1. Mede dankzij SC1 expierence.
Moet wel zeggen dat er veel cheesers ben, ik wel voor langere games en wordt meestal gerushed, meeste van me lossen zijn eigenlijk early2midgame.

Ook is mijn ervaring dat SC2 (nog) veel 1 base speelt, het is minder expansion heavy. Ik heb tot nu toe zelden een T of P FE zien doen.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik heb zelden matches gehad waarbij 1 van de 2 niet ging expanden... vooral bij Zerg is een expansion toch vrij standaard tenzij je 6pool ofzo gaat doen. Echt fan van een FE ben ik ook niet, tenzij ik zie dat de tegenstander gaat turtlen.

Facts don't care about your feelings

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nou uiteindelijk is het brons voor mij geworden... 1 gewonnen 4 verloren, waarvan 2 van 6 pool en 1x door alt-tab. Andere was gewoon uber match.

Is het btw raar dat je meteen na placement match op plek 36 staat van je division?

Verwijderd

Het spel gaat nog wel verder evolueren. De 1base plays/cheeses vinden vroeg of laat hun counter/nerf.

Rank maakt trouwens niet uit, het gaat om de hoeveelheid punten. De ene silver league is de andere silver league niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 14:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 14:10:
Het spel gaat nog wel verder evolueren. De 1base plays/cheeses vinden vroeg of laat hun counter/nerf.

Rank maakt trouwens niet uit, het gaat om de hoeveelheid punten. De ene silver league is de andere silver league niet.
hee die counter is al lang gevonden hoor :> !

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
YoshiBignose schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:10:
Ik heb zelden matches gehad waarbij 1 van de 2 niet ging expanden... vooral bij Zerg is een expansion toch vrij standaard tenzij je 6pool ofzo gaat doen. Echt fan van een FE ben ik ook niet, tenzij ik zie dat de tegenstander gaat turtlen.
Ik expand eigenlijk vrijwel nooit :X Ik ben nog steeds echt bagger in goed Macro'en en probeer mezelf te redden door snel veel druk uit te oefenen, harrassen en alles te focussen op micro...
4-Gate proxy-pylon werkt wonderbaarlijk goed tegen de meeste mensen... Zolang je die pylon maar niet in z'n base zet of vlakbij z'n ramp (wat ik ook nog eens TE cheesy vind) maar op een plek waar de meeste van z'n units 'm vaak net niet zullen zien -> episch voordeel. Zeker als de meeste ander protoss bv 3gate- robotics gaan. Als hij met z'n eerste paar ventjes aankomt warp jij snel een paar units die zijn basis aanvallen: stress aan zijn kant en een grote kans op early succes...

Vaak maak ik daar een aantal pylons, want mocht ie 'm ontdekken: snel een paar units inwarpen om te verdigen. Heb m'n laatste 5 potjes achter elkaar gewonnen met 4gate.

Zerg kan ik al helemaal niet mee spelen... Larvae + Queen systeem is teveel gezeur voor mij op het moment als echte noob...

[ Voor 8% gewijzigd door Brutal1ty op 11-09-2010 15:54 ]

• DeX
Man oh man wat vind ik het weer eens van oude tijds dit. 4 games gespeeld vandaag. 4 Verloren
1e: 2v2 PZvsPP Photon cannon rush loss
2e: 1v1 mass muta loss
3e: 1v1 mass muta loss
4e: 1v1 mass muta loss

I SEE A PATTERN HERE? Ik scout prima. Ik counter zodra ik het zie (Stalkers + Phoenix) maar het maakt niet uit. Als het er is, is het en massa en dat is weer kassa.. Mag ik terug naar copper league waar ik wat anders mag zien?

[ Voor 3% gewijzigd door DeX op 11-09-2010 16:06 ]

• Brutal1ty
DeX schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:04:
Man oh man wat vind ik het weer eens van oude tijds dit. 4 games gespeeld vandaag. 4 Verloren

I SEE A PATTERN HERE? Ik scout prima. Ik counter zodra ik het zie (Stalkers + Phoenix) maar het maakt niet uit. Als het er is, is het en massa en dat is weer kassa.. Mag ik terug naar copper league waar ik wat anders mag zien?
Ga jij maar terug naar de ''Copper League'' :D

• DeX
Brutal1ty schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:07:
[...]

Ga jij maar terug naar de ''Copper League'' :D
Graaaaaaaaaaag

I don't mind losing balanced games.
Dan bedoel ik niet dat dingen imba zijn, maar dat mijn tegenstanders vaker beter zijn. Gelijkwaardige tegenstanders maken voor een interesantere gameplay.

• Brutal1ty
DeX schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:10:
[...]

Graaaaaaaaaaag

I don't mind losing balanced games.
Dan bedoel ik niet dat dingen imba zijn, maar dat mijn tegenstanders vaker beter zijn. Gelijkwaardige tegenstanders maken voor een interesantere gameplay.
Mijn punt was dat de Copper League niet meer bestaat. Bronze -> Silver -> Gold -> Platinum -> Diamond. ;)

• zonglew00

• DeX
Brutal1ty schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:13:
[...]

Mijn punt was dat de Copper League niet meer bestaat. Bronze -> Silver -> Gold -> Platinum -> Diamond. ;)
Copper komt weer terug met als enige speler: Ik!
;)

Alle grappen opzij. Ik ben constant bezig met het leren counteren van cheese, en veel is me al gelukt (6 pool, zelfs 2x 6 pool in 2v2), proxy-pylon/rax, quick DT's en quick VR's lukken aardig. Cannon rush nog niet vaak genoeg tegengekomen, en de counters die voor worden gesteld (nieuwe base bij natural) werken niet in 2v2. Scouten en counteren is the key.

En nu de vraag van de dag: Was is de Zealot/sentry/stalker verhouding om lings+muta's early game te counteren?

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Tegen muta's maak ik eigenlijk vrijwel altijd een stargate en begin dan flink Phoenix te maken, anders word ik gewoon gek van achter ze aanrennen, echt ideaal om te harassen muta's, mja je phoenix hebben echt geen probleem daarmee, + je kan met je warpgate units zn base inlopen vaak (vooral als ze massen), ik neem aan dat daar stalkers inzitten+guardianshielded sentry's, daar wil hij niet graag met muta's tegenover staan gok ik zo. En als het maar een paar muta's betreft dan zou ik lekker wat stalkers bij mn mineral line houden.

Maarja dit ligt ook vooral aan de map natuurlijk :P

/disclaimer

Ik ben een noob :P

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Verwijderd

Iemand nog tips Toss vs Zerg ?

Ben nu top 15 platinum en speel regelmatig tegen diamond en word gewoon afgeslacht door zerg nu.

Ik ze komen met zergling/roach - hydra/zergling en ik tech naar collosus en ga met stalker/sentry/collosus er opaf met paar zealots voor de zerglings en win de eerste 2 of 3 gevechten wel maar altijd maar net aan en moet regroupen en uiteindelijk komen hun gewoon met teveel.

Vooral op scrapstation heb ik dit, ga daar nauwlijks naar 3 base toe, te bang voor een counter en dan pokke stuk moeten lopen met trage leger.

Als iemand wil kijken :

http://www.sc2replayed.co...rotoss-zerg-scrap-station
http://www.sc2replayed.co...-protoss-zerg-metalopolis

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 20:34 ]

DeX schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:04:

Had net een epic potje 8)

Ik had een plan, was terran vs zerg, en ik had genoeg van al die rot mutas, dus dacht ik gewoon vol voor vikings gaan. Zelfs als hij geen mutas heb kan ik zijn overlords neerhalen, en ik deed het op map met 2 islands, dus die kon ik dan allebei redelijk probleemloos pakken. En daarnaast kon je ook nog makkelijk je natural wallen op die map.

Dus zo gezegd, zo gedaan. Mezelf ingewalled, vikings maken, wat raiden, iedereen blij. Dan komt die lolbroek met hydras. Ik lekker blijven raiden, maar hydras waren overal dus ik ga over op plan B. Jammer genoeg wordt plan B bij de patch generfed op een manier die ik nog steeds stom vind, maar goed, plan B was wel heel leuk.

Dus wat was plan B, plan B was dit: klik me. (CC was net nieuw en daarom nog niet geupgrade, en ja ik had beter highground kunnen pakken, maar ik had niet verwacht dat ie zou aanvallen. Daarna de logische vervolgstap gemaakt: Meer siege tanks. Ook nog hele zooi medics en gewoon de hele handel in zijn main gedropped, en zo stap voor stap al zijn basissen vernietigd.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:28:

Ben nu top 15 platinum en speel regelmatig tegen diamond en word gewoon afgeslacht door zerg nu.

Ik ze komen met zergling/roach - hydra/zergling en ik tech naar collosus en ga met stalker/sentry/collosus er opaf met paar zealots voor de zerglings en win de eerste 2 of 3 gevechten wel maar altijd maar net aan en moet regroupen en uiteindelijk komen hun gewoon met teveel.

Vooral op scrapstation heb ik dit, ga daar nauwlijks naar 3 base toe, te bang voor een counter en dan pokke stuk moeten lopen met trage leger.

Als iemand wil kijken :

Ik heb alleen game 1 gezien, daarin had je aggresiever moeten zijn. Omdat je op 1 base ging hoefde je niet te investeren in je expansie zoals je tegenstander wel deed. Dit gaf je een overwicht waar je niks mee deed. Pas op het moment dat hij zijn expansie volledig up and running had en zijn leger achterstand had goedgemaakt viel je aan. Maar toen was het al (veel) te laat, je tegenstander had bijna continue 1.5 a 2 keer betere economie. Overigens was je plaatsing van de force fields een aantal maal erg goed, dat heeft je nog lang in de game gehouden :) De volgende keer als je je tegenstander zo onder druk kan zetten zonder door te zetten maak dan expansies en upgrade je leger. Je had geen upgrades en hij wel.

Verwijderd

dt harass / my wife for hire.

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 18:19
Hahaha ja die zag ik ook. Leuk bedacht.

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
Haha, dit kan dus ook als je in Diamond zit:

http://www.sc2replayed.co...otoss-zerg-delta-quadrant

Raar! Ik besloot op 100 minerals toch maar voor een FE te gaan waardoor m'n pylon veel te laat was. Vervolgens weet ik op Delta Quadrant een wall te maken bij m'n natural (lol?). Zerg vond het blijkbaar nodig mij niet aan te vallen en liet mij m'n gang gaan. Mass Carriers + mothership ftw :Y)

• MrVegeta
Hottie! Hottie! Hottie! Hottie! Hottie! :D

Ik hoop dat die tank nerf beetje snel komt en dat daardoor TvT iets dynamische wordt dan "lol ik heb meer vikings/tanks" en win.

[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 11-09-2010 23:38 ]

Het probleem is dat ze alleen generfed worden tegen marines en hellions enzo. Dat betekend dat die iets minder snel worden weggevaagd, maar je maakt ze nog steeds niet als counter. Als de nerf nou was tegen armored targets dan had je marauders als counter kunnen gebruiken. Ik zie het zelf vooral een verschil maken als je bijvoorbeeld hem verrast als hij aan het rijden is, en dat hij maar paar schoten in siege mode weet te vuren. Maar als hij er eenmaal een paar in siege mode hebt zie ik het weinig verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL als je denkt dat het mass tank + viking is. Het spel evolueert constant. Ik kijk atm de Homestory cup met DeMuslim, MorroW, BratOK, de top in TvT. Ik weet niet wat ik van de tank nerf vind. Ik denk dat het nu weer echt compleet de grond in generfed wordt waardoor slow pushen gaat falen. Ze moeten echt voorzichting zijn met nerfen omdat het spel op topnivo gewoon tijd nodig heeft om te groeien.
Ik zie meer in kleine nerfs en subtiele dingen als de tijd om te siegen te verhogen dan: oh die tanks doen wel heel veel damage: laten we de helft erafhalen. Zelfde met ultras, als ze die nou niet alleen nerfen maar ook iets kleiner maken zodat chokes Zerg niet zo extreem slopen.

Ik vind de balance changes een beetje meh eerlijk gezegd. Zerg heeft niets erbij gekregen, P en T zijn wat zwakker gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:06:
LOL als je denkt dat het mass tank + viking is.
Wel op het niveau waar ik op speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:37:
[...]

Hottie! Hottie! Hottie! Hottie! Hottie! :D

Ik hoop dat die tank nerf beetje snel komt en dat daardoor TvT iets dynamische wordt dan "lol ik heb meer vikings/tanks" en win.
TvT zal het niet zo veel uitmaken. De light armored damage nerf maakt marines nog steeds geen goed plan tegen siege tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
xos schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 21:22:
[...]

Ik heb alleen game 1 gezien, daarin had je aggresiever moeten zijn. Omdat je op 1 base ging hoefde je niet te investeren in je expansie zoals je tegenstander wel deed. Dit gaf je een overwicht waar je niks mee deed. Pas op het moment dat hij zijn expansie volledig up and running had en zijn leger achterstand had goedgemaakt viel je aan. Maar toen was het al (veel) te laat, je tegenstander had bijna continue 1.5 a 2 keer betere economie. Overigens was je plaatsing van de force fields een aantal maal erg goed, dat heeft je nog lang in de game gehouden :) De volgende keer als je je tegenstander zo onder druk kan zetten zonder door te zetten maak dan expansies en upgrade je leger. Je had geen upgrades en hij wel.
wat deze man zegt. Ik ben altijd erg agressief tegen zerg, vooral int begin. Meestal ga ik voor snelle void rays. Bij roach rushes heb je als je het goed doet al een void ray dus dan heb je de winst al zowat binnen. Hier een game van mij van vandaag tegen zerg.

In deze game speel ik vanaf het begin agressief tegen de zerg met void ray into 4-gate into colossus. Check maar als je geinteresseerd bent. Dit is hoe ik meestal speel tegen zergs

Is een mid diamond game.

edit: heb die game op scrap station ook ff gekeken van je. Na je 1e attack sta je er redelijk goed voor maar en doe je een tijd niks meer. Dit is juist het moment waarop je een beetje moet pushen. Je ziet met je observer dat je het misschien net niet red, maar als je nou wat sentries in warpt ipv die zealots kan je extreem makkelijk die expansion van hem snipen met je colossi terwijl je wat forcefields op de ramp van zijn main gooit zodat hij niks kan met die hydras. Je moet wat agressiever zijn, ook in early game, dan win je wel :P

[ Voor 16% gewijzigd door adros op 12-09-2010 00:52 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:28:

Als iemand wil kijken :

Ik snap je build ook niet zo erg goed, je gaat voor 4 warpgates maar dan neem je er een robo facility bij en een bay. Volgens mij kan je dat niet betalen op 1 base. Het idee van een 4 warpgate is dat als je warpgates af zijn dat je heel snel units kan maken en dan met een proxy pylon nog een ronde productie doet zodat je aan kan vallen met een heel sterk leger. Daarmee kan je dan de game winnen of in ieder geval damage doen en tegelijkertijd expanden. In plaats van dat leger maak jij die robo + support + colossus + upgrades etc.

Jij durft je basis niet uit, zelfs niet om te expanden en dan ga je maar voor colossus. 4 warpgates + robo + robo support is teveel voor 1 base maar daarna als je expand maak je er juitst weer geen warpgates bij die je dan dus wel nodig hebt. Op 2 bases kan je vast wel 6/7 warpgates + robo + robo support betalen, maak die dan dus ook.

Mijn advies:
Werk aan je build en maak een plan. Ga je 4 gaten? Ga je 3 gaten + colossus? Of als je toch gaat zitten turtelen probeer dan eens een phoenix harass, heel sterk tegen zerg. Jouw huidige build mist een achterliggende gedachte en daarom maak je maar van alles wat.

Werk aan je macro: Hoeveel productie gebouwen kan je betalen op 1 base als je ze non stop gebruikt? Als je een expo hebt draaien maak er dan meer productie gebouwen bij. Zeker met protoss is dat niet zo moeilijk want je kan er vaak gewoon een sloot gateways bij zetten. (zet die tegen zerg ook slim neer zodat je je expo afschermd bijvoorbeeld).

Toon wat meer lef: In die replays kan je zelf ook wel zien dat als jij met 4 gateways een leger bouwt dat je hem dan flink pijn kan doen omdat hij helemaal geen leger heeft. Je bent een beetje te bang voor de fog of war. legertje gateway units zeker met een paar sentries is heel sterk. Gebruik forcefields om jezelf af te schermen als je verrast wordt door een onverwacht sterk leger, ze zijn heel sterk tegen lings en roaches.

Afgezien daarvan blijft scrap station een lastige map voor protoss terwijl zerg er erg graag op speelt. Daar doe je verder niet zoveel aan als je hem niet wilt down voten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu het toch over pvz gaat..

Kan iemand mij de logica van colossi ipv storm uitleggen? collosi kan je makkelijk counteren met corruptors, en ze zijn ook nog makkelijk te focussen met hydras als de col nog geen range upgrade heeft.

High templar zijn bijna onmogelijk om te snipen als zerg, tenzij de toss een grote micro fout maakt of moet terug trekken als ie daar niet op voorbereid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 13:32
Tegen zerg units is het toch was lastiger stormen; op creep en bijv. meta boost kun je als zerg gewoon de storms kiten (behalve als je chokes gebruikt natuurlijk). Dat neemt niet weg dat wat sentry support heel veel verschil kan uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf ook een voorkeur voor High templar omdat je ze overal binnen kan warpen en het tech path leuk is omdat je onderweg ook charge en of blink kan halen. Colossus zijn natuurlijk absurd goed als je er eenmaal een paar hebt met range upgrade. Techen naar high templars duurt wat langer want je moet psi storm researchen en voordat ze echt uber zijn wil je die amulet ook hebben. Belangrijkste voordeel van colossus is denk ik wel dat ze veel makkelijker te gebruiken zijn en je hoeft ze nauwelijks te micro'en (vergeleken met HT dus). Nadeel is dat colossus ondersteuning nodig heeft van een leger en daardoor wordt je bijna gedwongen om 1 superblob leger te maken wat vrij langzaam is en daardoor kan je moeilijk 3 bases verdedigen en aanvallen tegelijk omdat zerg zoveel sneller is.

Met high templars en chargelots kan je hele sterke harass doen en je kan gewoon wat storms gooien en er daarna archons van maken die ook erg sterk zijn tegen zerg. Het vergt wel iets meer ervaring en een beetje micro voordat het zijn vruchten af werpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 12:15
Stacken storms btw? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:27

VP.

Nee.

En over de colussus vs ht... de colussus kan je goed positioneren ivm cliffs enzo. Dat is een gigantisch voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
Nee

edit: laat ik eens vaker refreshen :')

[ Voor 13% gewijzigd door Bartske op 12-09-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Als Zerg speler heb ik het meeste moeite met Collosi. Wat ik vaak probeer is lings burrowen en daarmee de collossi te slachten als ze er over lopen, maar dan moet er geen observer bij zitten. Muta's werken wel goed, maar die zijn zo dood door de stalkers. Corruptors werken natuurlijk het beste met hun bonus + corruption maar zijn verder dan weinig nuttig en best prijzig.

Roaches houden nog wel stand... maar hydra's smelten echt zo weg ;( Ik heb al vaak genoeg gehad dat army value van mij en de tegenstander gelijk was maar ik alles kwijt ben en hij vrijwel niks door de Collosi ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 03:03:
nu het toch over pvz gaat..

Kan iemand mij de logica van colossi ipv storm uitleggen? collosi kan je makkelijk counteren met corruptors, en ze zijn ook nog makkelijk te focussen met hydras als de col nog geen range upgrade heeft.

High templar zijn bijna onmogelijk om te snipen als zerg, tenzij de toss een grote micro fout maakt of moet terug trekken als ie daar niet op voorbereid is.
Het is in principe makkelijker om Hydra's te verslaan met mass colossi. Met dubbelupgrade 2shotten ze hydra's terwijl je met HT's altijd moet wachten tot de vorige storm is afgelopen (storms stacken niet). Daarnaast heb je grote kans dat een storm niet full damage doet omdat 'ie gekite wordt. Ook zijn colossi een stuk mobieler. Infestors worden ook veel effectiever met plaguu zodra er HT's zijn, want het is dan puur gateway army en HT's zijn daarnaast niet zo sterk en langzaam. Range van storm is ook korter dan col+upgrade geloof ik.

edit: need refresh more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

MrVegeta schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:14:
[...]

Wel op het niveau waar ik op speel.
Bij ons zijn het Ghosts he? >:)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

Elp schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:31:
Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met mutalisk harass (ik speel terran), volgens mij omdat Day9 wat aandacht heeft besteed aan deze tactiek en nu doet "iedereen" het. Ik heb het idee dat, wanneer je de spire scout, en je moet DAN nog veel marines/vikings gaan bouwen om het tegen te houden het eigenlijk al te laat is. Elke keer als dit bij mij gebeurt loop ik achter de feiten aan, mijn spel wordt defensive en expanden wordt erg lastig, ondertussen komen er steeds meer mutalisks.

In het kader voorkomen is beter dan genezen heb ik het volgende bedacht, een 1/1/1 opening met 1 gas. Uiteraard een wall-off met een bunker, barracks bouwt continu marines. Orbital command op 16. Zodra de factory staat, meteen een starport bouwen, de 2e gas pakken en een reactor op de factory. Als de starport klaar is, switched ie met de factory+reactor. Op dat moment kan je direct 2 vikings bouwen, zodra ze klaar zijn heb je genoeg gas voor nog eens 2 vikings. Ik heb dit net even getest en ik heb dan 4 vikings op 7:22. Als ik naar de mutalisk-rush build order kijk, die komen gewoon allemaal een minuut later. Hier heb ik dan een minuut de tijd om overlords te slopen, 100 minerals per stuk en supply block houd die mutalisks wel even tegen. Dit werkt op 3 manieren:
1) 100 mineral loss
2) supply block,
3) Zerg MOET overlords kopen, dit beperkt de productie van 'combat' units. Stel hij hij heeft z'n spire en bouwt mutalisks om de vikings te counteren, hij moet minimaal één larve gebruiken voor een overlord dus dan heb je al 1 muta minder tegen je. Bovendien kan je die overlords direct weer kapot schieten met je vikings.

Mocht Zerg geen muta-rush doen, dan heb je nog steeds een goede klap uitgedeeld door de overlords te killen. Bovendien is het geen all-in strategie, de terran economie draait goed en met 1/1/1 kan je nog alle kanten op. Het enige waar je op moet letten is dan de defense van je base, er is geld genoeg voor een 2e bunker met marines, dat moet het wel even houden. Daarna transition naar MMM met tanks (om de hydra's te killen die zerg nu waarschijnlijk aan het bouwen is) en that's the plan. Niet een heel bijzondere strategie, maar met al die muta-rushes is het wellicht een goede opening.
Om mezelf even te quoten :P

Ik had weer eens twee zergs (uit 2 matches) die muta-baneling gingen, de eerste won ik heel makkelijk met early vikings maar de tegenstander was ook niet al te best. De tweede werd een hele spannende game. Maar de early vikings werkte perfect, heel wat overlords neergehaald en hij was twee keer behoorlijk supply blocked.
Replay:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-148412.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz11
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11-2023
voor de mensen die nog wat leuke matches willen zien 2day..
http://tv.esl.eu/de
coole matches! gratis stream is niet echt top kwaliteit maar it's manageable.
Verder mensen, vergeet je niet aan te melden op de starcraft 2 tweakers ladder!
http://sc2divisions.com/custom/tweakers/468
werkt erg handig om wat extra mensen te vinden waarmee je bijvoorbeeld kunt oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Als jullie tweakers in actie willen zien dan kan dat natuurlijk hier YouTube: Kanaal van BlizzBoys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:39

frG

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een leuke StarCraft 2 cup, www.scvready.com

Iedereen kan meedoen en je kan er 50 euro winnen, donderdag beginnen de eerste rondes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
Bratok vs mandragon YouTube: Kanaal van HDstarcraft

Raven powah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik zit in de flow. Gaat nu wel lekker. Net wel een rare pot vs een Protos gehad, kerel zat op 1 base (zijn main) en had vrijwel niets, wat zealots en een paar void rays. Okay, dus ik expanden en goede macro opbouwen, goed wat marauders en vikings.

Vliegen er rechtsonder opeens ... 25 void rays vanuit een eiland expansion. Epic doh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ wat een epic game was dat _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha inderdaad tjonge jonge heb hem zojuist gezien echt heerlijk genoten. En die HD starcraft kan ook goed commentaar geven echt super! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 13:32
Wow dat was wel een vette match :P Nog nooit zo'n abuse van Ravens gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank voor de reacties mensen, zal aan die punten gaan werken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag me af waarom hij niet zooi broodlords + mutas maakte en daarmee gewoon op andere plek aanviel dan waar de terran was. De terran kon sowieso zo goed als niks meer maken, het aantal units die gekilled zijn door 6 marauders ofzo was wel belachelijk hoog. Maar vooral op het einde, compleet geen anti air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wow... zwak eindspel van de Zerg speler zeg. Hij dacht zeker dat ie al gewonnen had. Zonde, maar wel erg goed gespeeld van Terran, elke unit werd gespaard. Hij had inderdaad meer broods/corruptors moeten pompen want Terran had weinig AA.

[ Voor 9% gewijzigd door YoshiBignose op 12-09-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ret is nu aan het spelen in de IEM dutch qualifiers. Hij is in het huis met HasuOBS, DeMuslim en Socke. ReT speelt pas net SC2, hij is zerg. Ik hoop dat hij echt goed wordt want ik ben fan van nederlanders en fan van Zerg.

Iemand gisteren de Homestory Cup gezien? Het waren een paar hele mooie TvT's

Edit: ah ret heeft verloren. Nou ja, laat die terran maar naar BroodWar komen tegen Ret dan wordt hij opgegeten.

Terran is echt zo ontzettend napfriendly. O lol ik vergat de Mule, nou ja cast er maar 2 :S.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
YoshiBignose schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:38:
[...]

Wow... zwak eindspel van de Zerg speler zeg. Hij dacht zeker dat ie al gewonnen had. Zonde, maar wel erg goed gespeeld van Terran, elke unit werd gespaard. Hij had inderdaad meer broods/corruptors moeten pompen want Terran had weinig AA.
Hoeveel AA heb je eigenlijk nodig als je een handvol vikings hebt en je "unlimited" point defense drones kan spammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Handvol vikings? Sorry die had ik niet gezien. Zerg bleef Ultralisk maken tegen Marauders, niet de beste keus. Z'n ravens konden steeds terug vliegen, mooie fungal growth erop wel een keer. Ik had toch meer op brood gefocust daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij had aan het einde echt nog maar paar vikings over, point defense drones gebruiken enorme hoeveelheid energie en hebben beperkt bereik. Dat is leuk als je aan het verdedigen ben, maar gezien de snelheid van mutas (veel sneller dan vikings en ravens) had hij gewoon alle gebouwen kunnen gaan wegvagen op 3 plekken tegelijk. En als zijn vikings en raven er iets tegen proberen te doen kill je zijn marauders. Kom op zo moeilijk kan het niet zijn om stelletje marauders te killen, vooral niet als je focussed op air. Die terran kon echt zo goed als niks meer maken.

Ik denk dat die zerg speler gewoon teveel vertrouwen erin kreeg dat hij wel gewonnen had.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 12-09-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Op basis van alle replays die ik heb gekeken en verschillende FORA ook maar eens besloten om Starcraft 2 vandaag nog te kopen in de shops als ze hem hebben, anders bestellen :).

De enige keuze die ik nog moet maken, wat ga ik spelen :). Nu, alleen op basis van replays ( :+ ) een lichte voorkeur voor Terrans, al is zerg misschien meer mijn speelstijl. Maar die zijn zo damn ugly :X . :+. En protoss, tsja, hmm het kan het kan.... ;)

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo gisteren een imba game gehad op lost temple. PvP ik denk ik ga voor 2 gate early pressure. Ik scout mijn basis, geen proxy's, buiten mijn basis ook niks. Ik kijk zijn base(ik zat links top hij links onder) helemaal niks. Mmm snapte er niks van, dus besluit zijn main maar aan te vallen. Vervolgens zie ik idd zijn leger aankomen, denk de helft van die van mij vanwege de early attack op zijn miniral line.

Kijk ik de replay, proxy'ed hij me, maar op de verkeerde plek, dikke LOL!!!!! (proxy voor de basis recht boven) Let wel hij was gewoon top 10 plat, like wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik zit op basis van alle replays te twijfelen om deze te halen.
Uiteraard gaat ie er wel een keer komen vanwege de uitstekende verhaallijn. Maar online wil ook wat ;)

Ik heb echter een vraag:
Is het echt zo dat deze versie iets minder micro-intensief is als SC/BW?
Want ik zit soms platinum matches te kijken met een average APM rond de 30-40 en pieken tijdens battles van "slechts" 140-150. En ik mag ondertussen in de e-sports een ouwe lul zijn met mijn kwart eeuw maar die snelheden red ik nog wel :D

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 16-09 11:51
MazeMouse schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:04:
Ik zit op basis van alle replays te twijfelen om deze te halen.
Uiteraard gaat ie er wel een keer komen vanwege de uitstekende verhaallijn. Maar online wil ook wat ;)

Ik heb echter een vraag:
Is het echt zo dat deze versie iets minder micro-intensief is als SC/BW?
Want ik zit soms platinum matches te kijken met een average APM rond de 30-40 en pieken tijdens battles van "slechts" 140-150. En ik mag ondertussen in de e-sports een ouwe lul zijn met mijn kwart eeuw maar die snelheden red ik nog wel :D
APM is geen key factor in SC2. 255-unit control groups, multiple building selection, automine, etc zorgen er allemaal voor dat je minder menial tasks hoeft uit te voeren. Maak je dus niet druk om het hebben van <100 APM want je hebt dat zelfden tot nooit nodig (buiten battles dan.)

Ik zit in diamond met ongeveer 40 APM, hoewel ik dit wel wil verhogen om wat nuttige extra taken uit te voeren.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:19

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Gisteren wel een grappige game gehad tegen een Protoss. Hij bouwde onder aan mijn ramp 3 cannons en een gateway. Ik heb toen geteched naar Roaches en Hydralisks. Ondertussen de creep verspreid tot boven aan mijn ramp zodat hij daar geen extra cannons kon bouwen. Hij probeerde af en toe te pushen met Zealots, maar die legden het af tegen mijn Roaches en Zerglings. Op een gegeven moment kwam hij met Void Rays, maar ook die moesten het afleggen tegen mijn Hydralisks. Op een gegeven moment heb ik een paar Spine Crawlers boven aan m'n ramp gezet, net buiten het zicht van de cannons, maar wel in range. Die konden de cannons één voor één uitschakelen. Toen 2 van de 3 cannons weg waren heb ik mijn legertje er maar eens op afgestuurd. Bleek hij naast de Forge, cannons en Gateway ook een Starport onder aan mijn ramp gebouwd te hebben. Toen ik die kapot had gemaakt verliet hij de game.

Maargoed, toch blijf ik het merendeel van mijn games verliezen tegen Terran en Protoss. Één keer kwam een Terran speler gewoon met een 200/200 leger van alleen maar Marines op me af. Hier had ik totaal niet op geanticipeerd. Het is wel frustrerend af en toe. Cannon- en Bunker rushes sla ik over het algemeen met gemak af. Maar zodra ik een tegenstander tref die z'n base dichtbouwt met cannons/bunkers/siege tanks en tijdenlang niet aanvalt, leg ik het standaard af. Ik maak elke keer de fout om te proberen via zijn voorkant z'n base binnen te komen. Ook moet ik volgens mij veel meer gebruik maken van Overseers, Changelings etc om ook mid- en late-game te scouten. Vooral om te zorgen dat m'n tegenstander niet ergens een verborgen expansion neerzet (vooral Terrans hebben hier een handje van). Maar ook om te voorkomen dat ik verrast word door mass Battlecruisers, Carriers, Void Rays, whatever... Ik heb nog een hoop te leren ;-).

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

coptician schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:12:
[...]

APM is geen key factor in SC2. 255-unit control groups, multiple building selection, automine, etc zorgen er allemaal voor dat je minder menial tasks hoeft uit te voeren. Maak je dus niet druk om het hebben van <100 APM want je hebt dat zelfden tot nooit nodig (buiten battles dan.)

Ik zit in diamond met ongeveer 40 APM, hoewel ik dit wel wil verhogen om wat nuttige extra taken uit te voeren.
Mooi, want dat was juist de reden dat ik bij SC/BW zo keihard faalde dat het niet meer grappig was :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 16-09 11:51
MazeMouse schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:26:
[...]

Mooi, want dat was juist de reden dat ik bij SC/BW zo keihard faalde dat het niet meer grappig was :)
Wat echter niet wilt zeggen dat je niet constant actief moet blijven en zaken moet checken. Let op je minimap en je resources (mins, gas, supply) want anders gaat het snel fout.

Maar nee, 200 APM is niet nodig in dit spel, alleen al door automine. Het is echter wel lichtelijk ras-afhankelijk, met Zerg die het meeste APM kwijt zijn aan het macroen (doordat ze larva managen, meer units bouwen en queens, alsmede creep spread.)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft de Grid lay-out gevonden!

Ik heb nog nooit zo veel hotkeys gebruik in een potje Starcraft II, wel 3 of 4 of zo :P
Ik oefen rustig verder. Grid bevalt me in ieder geval veel beter dan Standard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Fonz11 schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:29:
voor de mensen die nog wat leuke matches willen zien 2day..
http://tv.esl.eu/de
coole matches! gratis stream is niet echt top kwaliteit maar it's manageable.
Verder mensen, vergeet je niet aan te melden op de starcraft 2 tweakers ladder!
http://sc2divisions.com/custom/tweakers/468
werkt erg handig om wat extra mensen te vinden waarmee je bijvoorbeeld kunt oefenen.
Die ladder is wel leuk :P *Nub Question* Hoe kan je erbij gezet worden? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

PietjeP89 schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:35:
Die ladder is wel leuk :P *Nub Question* Hoe kan je erbij gezet worden? xD
Ziehier: daanteb in "[PC] StarCraft 2 - Deel 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 17:14

Maduth

Probeersel

Vet man.. .sta in de tweakers ranking bijna laatste (heb ik natuurlijk al een paar dagen niet gespeeld)..:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Hehe, ach, ik sta helemaal laatste, ik kom maar niet van die 0 punten af. Per gewonnen potje komen er gemiddeld 6-8 punten bij, maar zodra ik er een verlies gaan er meteen een whopping 15 punten vanaf. Maargoed, wat maakt het uit, ik word langzaamaan beter en heb er lol in, en dat is het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 17:14

Maduth

Probeersel

Dricus schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:34:
Hehe, ach, ik sta helemaal laatste, ik kom maar niet van die 0 punten af. Per gewonnen potje komen er gemiddeld 6-8 punten bij, maar zodra ik er een verlies gaan er meteen een whopping 15 punten vanaf. Maargoed, wat maakt het uit, ik word langzaamaan beter en heb er lol in, en dat is het belangrijkst.
Fuck man... krijg het al niet voor elkaar om laatste te worden >:)

Misschien moeten wij maar eens custom gamen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Laatst online: 22:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik had laatst iets.

Ik kruip in de 4 vs 4 ladder gestaag omhoog in SIlver league. Van rank 5x naar rang 13. ik verlies 1 GAME en wordt geplaatst naar rang 5 in de BRONZE LEAGUE. Ik had echt zoiets van wtf?!?! ik bedoel WTF?!?!

Bij 2 vs 2 trouwens in Gold geplaatst.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Auredium schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:40:
Ik had laatst iets.

Ik kruip in de 4 vs 4 ladder gestaag omhoog in SIlver league. Van rank 5x naar rang 13. ik verlies 1 GAME en wordt geplaatst naar rang 5 in de BRONZE LEAGUE. Ik had echt zoiets van wtf?!?! ik bedoel WTF?!?!

Bij 2 vs 2 trouwens in Gold geplaatst.
Waarschijnlijk omdat je vrij veel games tegen Bronze Players hebt verloren. Die laatste game zal er iets teveel aan geweest zijn en vandaar dat je teruggeplaatst werd. Zie gewoon dat je weer wat meer Bronze/Silver players pwnt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Dricus schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:34:
Zolang je plezier hebt komt de rest wel , in de beta begon ik als copper (toen was er nog geen diamond maar copper , bronze, silver , gold , plat :P) , second round van de beta kwam ik in silver terecht, bij retail werd ik in plat geplaatst en nu dikke maand later zit ik in diamond..

Af en toe wat day9 kijken of wat pro replays van je eigen ras om zo een build order over te nemen kan al veel goeds doen :)

En voor ik het vergeet , volgens mij ben ik het nog niet tegen gekomen maar Djwheat (the grand master van het casten) heeft ook een eigen show over Starcraft2 namelijk weapon of choice. hierin bespreekt hij samen met Chill (bekent van team liquid) allerlei dingen gaande van balance changes tot custom maps. Mensen mogen ook binnen bellen met vragen en het maakt niet uit of die vragen van een bronze of een diamond speler komen.
Ook heeft Chill elke week een Chill 101 gedaan waarin 1 bepaalde taak onder hande word genomen , zoals focussen op je macro game of hoe je moet scouten.
Deze zijn heel erg handig voor de beginnende spelers ^^

Officiële site van hem : http://www.djwheat.tv/
Fan made archive waar je al zijn shows kan terug vinden : http://www.519archive.com/
Zijn bliptv : http://djwheat.blip.tv/

Hij heeft ook nog 3 andere show
Epileptic Gaming , een show over gamen in het algemeen met nieuws , reviews , call ins en nog andere shit :P.
Live On Three : Zijn show over E-sports in het algemeen samen met Slasher (bekend van de quake community) en sir scoots (heeft een manager functie binnen Evil Geniuses , een gaming community die het toch vrij goed doet tegenwoordig) Voor iedereen die E-sports een beetje boeiend vind is dit echt een aanrader , regelmatig zijn er spelers van clans te gast en ook tornooi organisatoren etc etc.
Call & Brawl : Een show samen met Suma over alles en nog wat , begint meestal met een korte uitleg wat er in de week allemaal gebeurd is op gebied van TV , games , muziek etc etc waarna de lijnen worden open gezet en mensen kunnen binnen bellen over eender welk onderwerp.

Shows worden allemaal uitgezonden rond 7 uur EST dus voor ons rond 1 uur snachts, buiten weapons of choice en live on three, die doen ze wat eerder voor de Europeanen :P Als je zo laat niet wilt kijken kan je altijd de dag erna naar zijn website gaan dan staat de vod er al op ^^

Zo deze post is wel lang genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

coptician schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:37:
[...]

Wat echter niet wilt zeggen dat je niet constant actief moet blijven en zaken moet checken. Let op je minimap en je resources (mins, gas, supply) want anders gaat het snel fout.

Maar nee, 200 APM is niet nodig in dit spel, alleen al door automine. Het is echter wel lichtelijk ras-afhankelijk, met Zerg die het meeste APM kwijt zijn aan het macroen (doordat ze larva managen, meer units bouwen en queens, alsmede creep spread.)
True enough. Maar ik was altijd zo'n speler die wel wist hoe het moest maar het gewoonweg niet bij kon houden zodra ik iemand met achterlijk veel hogere APM tegenkwam. (IE: Zo'n beetje compleet battle.net :P)

Dus als de APM vereisten nu wat meer afgezwakt zijn kan ik het misschien bijbenen. Ik zou al blij zijn als ik niet meer alles verlies en misschien zelfs niet eens in de laagste league terecht kom :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al meer bekend over de patch. Het duurt nogal voordat deze er is.

Mmmm net even rankings te kijken http://www.sc2ranks.com/
50+% van de top 100 is terran :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
gisteren zijn de NL IEM finals ook gespeelt, heeft iemand daar nog wat van gezien? Servant heeft zich geplaatst voor Q2 en NTT voor Q1. moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van Servant had gehoord, NTT had ik al wel eens voorbij zien komen.

ben wel benieuwd, altijd leuker om landgenoten aan te moedigen :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:37:

Uit onderschepte emails tussen blizzard en de blizzboys kan ik opmaken dat de patch komt zodra HWH is afgelopen. Zodat terrans met lage apm ook nog steeds een kans maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:37:

En daar heeft van ons niemand last van. Als je kijkt naar lagere ranks wordt juist protos het meeste gespeeld, en als terran zoveel beter was was daar de helft van echt wel naar terran geswitched. Als je toch iets significants eruit wilt halen, kijken dan naar zerg en waarom die zo weinig gespeeld worden.

Al heb ik ondertussen ook wel helemaal genoeg van die kut mutas.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 13-09-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54
Net verloren in TvT, maar het was toch zo raar. Hij viel aan met Banshees, maakte die ook snel cloaked, dus maakte ik snel een missle turrent. Maar het gekke was, terwijl het stond vlogen de banshees erover heen, maar de turrent detecteerde de banshees niet. Dat zou toch wel moeten? Of wordt ik nou gek?

Nevermind, de laatste marine lag toen al dood 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Stef42 op 13-09-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Stef42 schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:50:
Net verloren in TvT, maar het was toch zo raar. Hij viel aan met Banshees, maakte die ook snel cloaked, dus maakte ik snel een missle turrent. Maar het gekke was, terwijl het stond vlogen de banshees erover heen, maar de turrent detecteerde de banshees niet. Dat zou toch wel moeten? Of wordt ik nou gek?

Nevermind, de laatste marine lag toen al dood 8)7
Weet niet maar als je turret staat cloaked of niet hij ziet hem gewoon.... Zelfde als met een raven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
furby-killer schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:13:
[...]

En daar heeft van ons niemand last van. Als je kijkt naar lagere ranks wordt juist protos het meeste gespeeld, en als terran zoveel beter was was daar de helft van echt wel naar terran geswitched. Als je toch iets significants eruit wilt halen, kijken dan naar zerg en waarom die zo weinig gespeeld worden.

Al heb ik ondertussen ook wel helemaal genoeg van die kut mutas.
mutas zijn lief :)... heb liever mutas dan voidrays... 10 voidrays zijn BAH...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day 9 heeft een hele goede daily. Wat te doen bij rare, funky builds: JUST GO FUCKING KILL HIM.
Zelfde als hierboven; als iemand 10 Void rays heeft in midgame ( 2 base ). Dan heeft hij op de grond wss niet zo veel. Dan ga je hem gewoon beuken in plaats van: oh ja ik moet nu Vikings maken maar ik heb geen reactor op de starport.. Anyway, ik vind het een goede daily.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ben er achtergekomen dat: ik gewoon keihard bagger ben! Online bak ik er niks van 1:7 :9. En offline kan ik niet eens winnen van medium AI. er zit maar 1 ding op... Meer oefenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 13:19
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:07:
Day 9 heeft een hele goede daily. Wat de doen bij rare, funky builds: JUST GO FUCKING KILL HIM.
Zelfde als hierboven; als iemand 10 Void rays heeft in midgame ( 2 base ). Dan heeft hij op de grond wss niet zo veel. Dan ga je hem gewoon beuken. Anyway, ik vind het een goede daily.
Ik heb bij deze daily eigenlijk nog het hards gelachen. Vooral toen hij begon over als iets goed is (cancel drone in extractor -> 11/10 supply), zal het wel Koreaans zijn. "Great pasta mom! Very Korean"

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Heb ik eindelijk de "moed" gevonden om online te spelen kom ik na mijn placements in platinum terecht. Ik heb niet echt het gevoel dat ik daar thuis hoor. Ik verloor namelijk flink van een platinum speler tijdens mijn placements (de laatste match).

Als er iemand is die wat wilt spelen (maakt niet uit welke game mode) en mij wat tips zou willen geven dan zou ik dat erg waarderen. Ik speel als detwisj (code=720).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Gropah schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:19:
Ik ben er achtergekomen dat: ik gewoon keihard bagger ben! Online bak ik er niks van 1:7 :9. En offline kan ik niet eens winnen van medium AI. er zit maar 1 ding op... Meer oefenen :P
heel herkenbaar.. blijf oefenen. Bepaalde tactieken leren hoe het snelste uit te voeren dus welke units wanneer bouwen etc. dus je buildorder. Ik win Ai hard maar suck hard online hahah daar zit namelijk nog een bepaald verschil in en dat is dat de mensen beter tactieken etc kunnen bedenken dan de Ai van SC2 volgensmij.

Toruwens hebben meerdere mensen er last van bij het joinen van een unranked match dat je ineens bij het starten zelf de Host bent en de tegenstanders allemaal quitten..?

[ Voor 12% gewijzigd door Jeff[NL] op 13-09-2010 22:02 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Laatst online: 02-08 09:26
soms heeft ermee te maken dat je tijdens het aftellen quit kan doen en dat jouw telelr dan doorloopt met als gevolg dat je in je eentje start en dus auto win op je scherm krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Ook ik heb mijn eerste potjes (offline) erop zitten. Damn, ik moet nog even de juiste instellingen voor hotkeys vinden zeg. Neem aan dat je die wel kan resetten naar andere dingen dan control+1 - 9 :?. Eigenlijk nog niet gekeken in het setup screen :D.

Terran zou ik liefst willen spelen al staat me nog wel beetje tegen dat er zoveel terran spelers zijn :+. Misschien toch naar zerg switchen, gewoon omdat underdoggen wel cool is ;).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Laatst online: 02-08 09:26
ik raad zerg echt af als je net begint met spelen,

zerg verreist gewoon een goede atm

ik zou eerst met terran beginnen, daar paar keer mee spelen dat je de basics van terran kent
zodat je ook goed de blue print in je hoofd krijgt en welke gebouwen welke upgrades opleveren etc.

daarna zou ik protoss gaan spelen
zelfde verhaal

daarna weer terran
speel dit tot je weer goed gewend bent aan terran en dat je tijd over hebt

switch nu naar zerg
je zal merken dat je de tijd je die over hebt bij terran (dit geld alleen over het begin trouwens)

je nu al tijd te kort komt

- units maken
- workers maken (hier moet het zeker aangezien je anders niet kan bouwen)
- goed scouten
- techen
- expenden
- en vergeet niet dat je dat je elke 15sec dat teer kan verplaatsen dus dit moet allemaal in ca. 10-15sec gebeuren

en dan komt nog bij dat je goed moet counteren en moet aanvallen

zerg is helaas toch vaak in mid game gedwongen te counteren en te blijven scouten naar weak spots in def en mensen afteleiden

bijv. door kleine aanval te doen en gelijk 2 worms in zijn basis te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:07
badboyqxy schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:38:
en dan komt nog bij dat je goed moet counteren en moet aanvallen

zerg is helaas toch vaak in mid game gedwongen te counteren en te blijven scouten naar weak spots in def en mensen afteleiden

Hier kaart je zo ongeveer de reden aan, waarom ik Zerg speel. Ik ben van nature een turtle speler geweest, als zerg weet ik dit af te leren. Verder houd ik ervan dat ik moet gaan kijken waar de zwakheden van de enemy liggen, om die zo goed mogelijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
badboyqxy schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:38:
ik raad zerg echt af als je net begint met spelen,

zerg verreist gewoon een goede atm

ik zou eerst met terran beginnen, daar paar keer mee spelen dat je de basics van terran kent
zodat je ook goed de blue print in je hoofd krijgt en welke gebouwen welke upgrades opleveren etc.

...

Hier kijk ik toch net iets anders tegen aan. Je moet het spel sowieso wat leren, dus waarom zou je dat niet meteen doen met zerg? Ja, met zerg moet je wat meer doen, creep verspreiden, queens laten injecteren,.... Maar het is niet alsof zerg opeens tiegelijk moeilijk is om te spelen in vergelijking met de andere rassen. En als je toch met zerg wil blijven spelen, kan je net zo goed meteen met zerg beginnen.

units/upgrades/gebouwen leer je al heel veel door gewoon te spelen tegen andere. En desnoods kijk je eens op de starcraft 2 site of check je gewoon ff het boekje wat bij het spel wordt geleverd(als het daar in staat).

Enne, scouten naar weak spots is nou niet echt een typisch kenmerk van zerg. Terran en protoss kunnen ook niet zomaar overal blind inlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Gister potje 2v2 gespeeld, werden niet keihard verslagen maar winnen deden we ook niet ;-)
Waar ik tegenaan liep met protoss was dat het redelijk lang duurdt voordat je units kan maken die ook detectors zijn, tja en dan wordt het lastig tegen gecloakte units.

Zijn er andere units bij protoss dan de Observer die kunnen detecten?
Damn als ik eraan terug denk, hadden we gewoon kunnen winnen :-)

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

MysterX schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:12:
Gister potje 2v2 gespeeld, werden niet keihard verslagen maar winnen deden we ook niet ;-)
Waar ik tegenaan liep met protoss was dat het redelijk lang duurdt voordat je units kan maken die ook detectors zijn, tja en dan wordt het lastig tegen gecloakte units.

Zijn er andere units bij protoss dan de Observer die kunnen detecten?
Damn als ik eraan terug denk, hadden we gewoon kunnen winnen :-)
Photon cannons :).

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

kunnen die lopen dan? :P

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Als je verliest door een Banshee ga ik er vanuit dat die in je basis zat ;).

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 18:06
Dat vroeg je niet :+ je vroeg om detectors.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.