• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
rodie83 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:39:
Trouwens dat promoveren he, wanneer gebeurd dat ongeveer? moet je dan nr. 1 van je league staan, of in de top 10, en dan?
komt vanzelf, niemand weet het precies

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
rodie83 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:39:
Trouwens dat promoveren he, wanneer gebeurd dat ongeveer? moet je dan nr. 1 van je league staan, of in de top 10, en dan?
Nee, ik stond 26e in gold, en promoveerde toen naar platinum. Het gaat erom of je van betere (in mijn geval dus plat en diamond spelers) kan winnen. Aangezien me dat redelijk goed afging tegen platinum, besloot het systeem snel dat ik daar thuishoorde. Hoeveel wedstrijden je van betere spelers moet winnen weet volgens mij niemand.

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
rodie83 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:40:
[...]

Nog wel wat meer met yamamoto.
je kijkt teveel Bleach :D

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Je moet ook gaan voor de jack in de box, dan win je veel meer ;)

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

rodie83 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:17:
[...]

Klopt, maar als je 't combineert met het dichtbouwen van je ramp kan de protoss boy in kwestie niet echt zien waarmee je aan gaat komen. En de meesten zijn niet zo goed dat ze midfield ook units laten staan :P

Maar hee, tis bronze league he :P
Ik zou aan early-game (5-8 min?) wat stuff aan Halucination uitgeven: halu-phoenix scout prima! Beter nog als observers, behalve dat ze geen detection hebben.

Protos moet bij 1vs1 en 2vs2 altijd een lading warpgates paraat hebben staan, loop weg van je basis halverwege de warpgate cycle.

wordt je dan gepakt, gooi je snel 6+ stalkers neer. Twee basissen met goede oogst is bijzonder belangrijk natuurlijk.

Ik moet zeggen dat ik het altijd bijzonder moeilijk vind om midgame goed te counteren met protos. Gateway units is geen probleem, maar bouw maar eens 10 immortals terwijl je ook zo nu en dan drops krijgt.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Muta schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:43:
[...]

komt vanzelf, niemand weet het precies
Nee, niet als je eerste sta. Ook niet helemaal onbekend. Er is een verstopte score, als in WoW. Deze kijkt gewoon hoe goed je wint en hoe veel score je had.

Sta je op 1500 punten, en win je 40.000 vs 20.000 tegen een tegenstander met 1280 punten (je stond als slightly favoured aangegeven), dan win je behoorlijk wat verborgen score.

Verliezen heeft ook impact. De zekerheid van de score, (in standaard deviaties) doet ook mee. Als je 99% zeker een minimale score hebt gehaald, (3 standaard deviaties lager als je score, zit je over de threshold heen) wordt je gepromoveerd, om en nabij een vast aantal matches.

Een van die vaste aantallen is 26-32 matches. Een andere is tussen de 160-200 matches. Je win/lose ratio is voor jezelf een redelijk maatstaf. Zit je onder de 250 matches boven de 60%, dan zit het eraan te komen.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

djunicron schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:32:
[...]

Ik zou aan early-game (5-8 min?) wat stuff aan Halucination uitgeven: halu-phoenix scout prima! Beter nog als observers, behalve dat ze geen detection hebben.

Protos moet bij 1vs1 en 2vs2 altijd een lading warpgates paraat hebben staan, loop weg van je basis halverwege de warpgate cycle.

wordt je dan gepakt, gooi je snel 6+ stalkers neer. Twee basissen met goede oogst is bijzonder belangrijk natuurlijk.

Ik moet zeggen dat ik het altijd bijzonder moeilijk vind om midgame goed te counteren met protos. Gateway units is geen probleem, maar bouw maar eens 10 immortals terwijl je ook zo nu en dan drops krijgt.
Ik scout ook nog wel eens met Hallu-Phoenixes, supersnel en je ziet alles. Tis wel een expansive upgrade, maar hij is zo klaar. Als je zorgt dat je al een Century hebt, dan heeft die bij het finishen van de upgrade genoeg energy.

Klopt, die immortals zijn best duur en de enige goede counter tegen MMM. Zealot + Stalker gaat niet werken tegen MMM. Een extra Robobay neergooien is erg prijzig en als ik drops krijg in m'n base, dan gaat dat geld meestal naar het versterken van m'n Zealots + Stalkers omdat ik die op dat moment nodig heb.
Maar als je zorgt dat je compositie uit Zealot, Stalker & Immortal bestaat, heb je meestal wel een redelijke mix tegen alles. Zorg voor genoeg stalkers en je hebt AA.
Nadeel is dat als je hier voor gaat (Gateway -> Cybernetics core -> Robobay) dat je dan te weinig hebt om te verdedigen als er een iets wat early attack komt. Tegenwoordig kies ik meestal een iets latere robobay, zodat ik wel wat gateway units heb om early agression tegen te gaan.

Net een potje PvT gespeeld. Zag een SCV een bunker bouwen vlak voor m'n Nexus, ik gauw alle probes erop, SCV dood. De zealot was net onderweg, bunker kapot... toen bleek hij een barracks in m'n bases gebouwd te hebben. met m'n zealot die 2 marines gesloopt, 2e zealot gechronoboost en toen rest wat eruit kwam en ondertussen barracks slopen. Lift hij z'n barracks, maar net komt mijn Stalker, dus kon em neerhalen.
Toen keihard gemacro'd... natural + gold expo gepakt. Chargelots, blinkstalkers, Immortals & 2 collosi. Ik had de Xel Naga towers, zag 2x een expension neergaan, beide gemold. Toen met m'n leger naar z'n main. Voorkant helemaal dicht met tanks, veel Marauders en een sensor tower. Wat bleek!! De desctructable rocks (map Blistering Sands), zaten net buiten de sensor tower en waren niks verdedigd, geen supply depot erbij.
Dus daarlangs naar binnen, z'n CC gemold en toen naar z'n natural waar alles stond. Hij had best veel units maar ik walste er overheen. Kon gebruik maken van de hoogte, dus het was snel GG voor hem (al zei hij dat niet).

[ Voor 4% gewijzigd door TheNephilim op 09-09-2010 19:46 ]

Verwijderd

http://www.teamliquid.net/video/userstream.php?user=BigT

Gaat de NL ESL: IEM Qualifiers streamen, begint 20:00

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Of BigT gaat het alleen maar hebben over hoe cool hij niet is en hoe hij van iedereen houd 8)7 .

Verwijderd

DeX schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:21:
[...]

Of BigT gaat het alleen maar hebben over hoe cool hij niet is en hoe hij van iedereen houd 8)7 .
Terwijl hij zijn microfoon opblaast :P

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 18:19
Haha, Wolf-jay :P

• Bosmonster
  • Laatst online: 17-09 12:52
Bernardo schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:44:
[...]

Klopt, die immortals zijn best duur en de enige goede counter tegen MMM.
Immortals zijn OK om te tanken, maar om een complete MMM-ball weg te werken kun je er gewoon niet genoeg bouwen.

Je hebt naast Immortals dus bijna altijd ook wel Collossi en/of high templars nodig om ze ook daadwerkelijk af te maken :P

Voordeel van high templars is natuurlijk dat je ze kunt morphen naar archons, wat ze natuurlijk ook goede tanks maakt, en je kunt ze gewoon inwarpen. Nadeel is uiteraard dat je het wel kunt schudden tegen een Terran met Ghosts en goede micro :+

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 09-09-2010 21:09 ]

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
EMP haalt er 'maar' 100 shield vanaf. Voor een archon maakt dat dus niet zoveel uit want die heeft dan nog steeds 300 shield over.

Verwijderd

Morphix schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:10:
EMP haalt er 'maar' 100 shield vanaf. Voor een archon maakt dat dus niet zoveel uit want die heeft dan nog steeds 300 shield over.
Ik dacht dat een archon 250/350 shield had.
Na een emp heeft hij iig geen 300 shield over volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 21:11 ]

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Eindelijk gepromoveerd naar Platinum vandaag, en sta d'r potverdorie ook nog meteen bovenaan ook _O-
Ik heb vandaag ook echt bijna alleen maar gewonnen, blijft toch gek dat systeem. En dat allemaal nota bene nadat ik gister voor 't eerst met Zerg ben gaan spelen. Zerg heeft z'n voor- en nadelen natuurrlijk maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik een Toss speler met enige skills in een lategame kan afstoppen. Vooral als ze Collossus/Stalker/Forcefields goed gebruiken heb je als Zerg speler niet zoveel in te brengen, althans ik niet.

Verwijderd

SuX DeLuXe schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:11:
Eindelijk gepromoveerd naar Platinum vandaag, en sta d'r potverdorie ook nog meteen bovenaan ook _O-
nieuwe league.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 21:12 ]

• Batsiaan
Wolf-jay werd behoorlijk ge out macro'd!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
dat merkte ik wel, maar dan nog zitten nu iets van 76 spelers in en sta nog 2e. Ik HOOP gewoon dat het niet zo is dat ik na 4 potjes winnen dadelijk Diamond speel, want zo goed ben ik dus echt niet.

• Morphix
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:11:
[...]

Ik dacht dat een archon 250/350 shield had.
Na een emp heeft hij iig geen 300 shield over volgens mij.
Het scheelt inderdaad 50 shield met wat ik dacht.

Verwijderd

SuX DeLuXe schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:23:
[...]

dat merkte ik wel, maar dan nog zitten nu iets van 76 spelers in en sta nog 2e. Ik HOOP gewoon dat het niet zo is dat ik na 4 potjes winnen dadelijk Diamond speel, want zo goed ben ik dus echt niet.
allemaal nieuwe spelers. Neem de rankings/ladders gewoon niet al te serieus. SC2 begint pas echt onmenselijke vormen aan te nemen rond de 1500 punten diamond denk ik.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:26

Chrisjuh_15

Facta non verba

Bnet is bugged denk ik.
Net m´n 5 placement games gespeeld in 3v3, staat er: 0 placement matches remaining. Dus wij spelen er nog 1. Staat de teller op -1! Reconnecten werkt niet... Vreemd dit.... :P

• Bosmonster
  • Laatst online: 17-09 12:52
Morphix schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:10:
Dan blijft het alsnog een 100 damage instant op archons feitelijk + ook nog de energy drain splash natuurlijk. Maar het ging voornamelijk om de high templar :)
Klopt, die immortals zijn best duur en de enige goede counter tegen MMM.
Huh? Marines zijn toch juiste directe counter tegen immortals? Als je MMMs met 1 unit type wilt counteren heb je HTs of colossus, en charge zealots doen redelijk. En aangezien dat de enige zijn die geen gas kosten voeg je die toen aan de andere twee.

Net twee keer tegen diamond gespeeld achter elkaar. Gebeurd niet zo heel veel, en meestal verlies ik die altijd. Ook al heb ik dan vaak genoeg dat ik redelijk begin, maar uiteindelijk lukt het toch niet dan. Nu heb ik echter gewonnen, beide zelfs.

Eerste was terran vs protos. De tegenstander ging puur stalkers en was die best goed aan het micro'en (waardoor hij waarschijnlijk in diamond kwam). Met marines en marauders kon ik hem op afstand houden, en uiteindelijk met siege tanks mijn natural terug verovert. Hij ging er ook wat phoenixen aan toevoegen, maar die worden zo door marines neergehaald. Hele tijd redelijk gelijke legers, mijn marines, marauders en siege tanks tegen zijn stalkers en immortals. Beide nog wel wat andere dingen, maar niet veel. Uiteindelijk had ik gewoon de betere economie over doordat ik met mijn siege tanks toch wat meer map control kon afdwingen. Drie ladingen marines met medics in zijn main gegooid (zover in het spel zijn die toch redelijk verlaten, eigenlijk zouden terran die dingen moeten laten wegvliegen naar nieuwe main, maar dan heb je nog je supply depots). Die handel gestimmed en snel vitale pylons neergehaald, en tegelijkertijd zijn leger met marines/BCs aangevallen, wat uiteindelijk voldoende was.

Daarna tegen zerg. Begon best goed, hij ging vast expansion dus dat deed ik ook maar. Hem dwingen zijn leger bij expansion houden en dan paar reapers zijn main mineral line aanvallen. Ging leuk, maar toen gebeurde wat de reapers al zagen, mutas. Marines te laat terug bij basis -> flinke schade, maar uiteindelijk ze verslagen. Flink wat gevochten, en kon net mijn natural veilig houden, en toen kreeg hij na loop van tijd genoeg van mutas en ging ie mass roaches + zerglings + banelings. Wat ik een mooie gelegenheid vond om met wat vikings te gaan raiden. Main army was ondertussen marines en thors, paar hele close gevechten die ik net aan won door mules op mijn thors te droppen (vind ik altijd leuk). En uiteindelijk viel ik aan en hadden we beslissend gevecht naast zijn natural, die ik won met alle thors dood en paar marines en marauders over, maar dat was voldoende.

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

SuX DeLuXe schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:11:
Ik heb vandaag ook echt bijna alleen maar gewonnen, blijft toch gek dat systeem. En dat allemaal nota bene nadat ik gister voor 't eerst met Zerg ben gaan spelen. Zerg heeft z'n voor- en nadelen natuurrlijk maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik een Toss speler met enige skills in een lategame kan afstoppen. Vooral als ze Collossus/Stalker/Forcefields goed gebruiken heb je als Zerg speler niet zoveel in te brengen, althans ik niet.
Ik kan een paar tips geven uit mijn eigen spel.
Mutalisks werken heel goed om te voorkomen dat hij qua eco veel voor gaat lopen. Als je niet bij de probes kan komen werkt pylons slopen ook heel goed, het vertraagd het tempo waarmee hij units kan maken en is vet irritant :). Grootste dreiging tegen zerg is vaak Colossus, hier werken de mutalisks die je gebruikt hebt voor harass goed tegen om ze tussen het leger uit te snipen als het op confrontatie uitloopt. Laat je mutalisks dus niet doodgaan tijdens harass. Hydra's doen het heel goed tegen stalkers maar je hebt er wel een tank unit bij nodig ik gebruik hier graag speedlings voor met evt een paar banelings ertussen tegen zealots. Werkt bij mij goed :).

Het meest verlies ik tegen early zealot spam aangezien ik vaak voor een 14 hatch 13-14 pool ga ben ik in het begin wat kwetsbaarder :).

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
soms is het leuk om te cheesen vooral als ze daarna gaan ragen

hier een leuk voorbeeld van mijn wedstrijdje net:

http://www.megaupload.com/?d=HKTAV4HK

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14
zo eindelijk ook mijn 1v1 placements gedaan: uitslag -> platinum.. niet verwacht wel 4 wins en 1 loss

bij 2v2 en 3v3 heb ik gold. (en al +/- 100 potjes gedaan)

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
GoUdViS schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:39:
[...]

Mutalisks werken heel goed om te voorkomen dat hij qua eco veel voor gaat lopen. Als je niet bij de probes kan komen werkt pylons slopen ook heel goed, het vertraagd het tempo waarmee hij units kan maken en is vet irritant :). Grootste dreiging tegen zerg is vaak Colossus, hier werken de mutalisks die je gebruikt hebt voor harass goed tegen om ze tussen het leger uit te snipen als het op confrontatie uitloopt. Laat je mutalisks dus niet doodgaan tijdens harass. Hydra's doen het heel goed tegen stalkers maar je hebt er wel een tank unit bij nodig ik gebruik hier graag speedlings voor met evt een paar banelings ertussen tegen zealots. Werkt bij mij goed :).

Het meest verlies ik tegen early zealot spam aangezien ik vaak voor een 14 hatch 13-14 pool ga ben ik in het begin wat kwetsbaarder :).
is het grootste gevaar voor zerg niet mass zealots + ht's ? of zijn mass x + colossi beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

gotfurrr schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:39:
[...]

is het grootste gevaar voor zerg niet mass zealots + ht's ? of zijn mass x + colossi beter?
Nou de HT's doen het redelijk tegen roaches & hydra's, maar de speedlings zijn te snel en dodgen de storms. Dus dan heeft een collosi meer effect. Ik ga versus zerg meestal Collosi en tegen Terran nog wel eens HT. Alleen heb je dan de kans op EMP.

Zealots zijn goed in elke mix, ze vangen de klappen op en zorgen dat je stalkers & andere units langer blijven leven. Dus een goede basis zealots gesupport door stalkers & immortals + Collosi, dan heb je best een nette mix. Als je tegenstander veel airunits heeft kun je juist wat meer stalkers doen, deze zijn met blink ook erg goed tegen BC's, Carriers en Broodlords

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

badboyqxy schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:39:
soms is het leuk om te cheesen vooral als ze daarna gaan ragen

hier een leuk voorbeeld van mijn wedstrijdje net:

http://www.megaupload.com/?d=HKTAV4HK
Hij moet niet zeuren hij deed hetzelfde bij jouw,

2 Gate vlakbij je ramp dus zie het probleem niet.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

NoTimeRemains

I know

GoUdViS schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:39:
[...]

De Colossus is vrij eenvoudig uit te schakelen met een paar Corruptors, één kan je de Corruption op de Collusus gebruik waarna de andere hem extra veel dmg doet. En omdat de Colussus vooral achteraan de P z'n leger staat (Extended Thermal Lance is bijna verplicht bij Colussi) kan je deze makkelijk van achteren snipen!

Succes!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klote ESL : IEM Qualifier, weer eruit tegen een finalist, zit me ook niet mee
Gelukkig had ik wat dorstige vrienden om de pijn te verzachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Vandaag voor de eerste keer met Protoss gespeeld. Eerst 2 custom games vs een Very Hard AI. Daarna multiplayer gedaan en heb er 4 gewonnen en 1 verloren. In SC1 was Protoss mijn ras en ik heb het gevoel ( na een 40/40 met terran ) dat het ook hier weer mijn ras gaat worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

NoTimeRemains schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:54:
[...]

De Colossus is vrij eenvoudig uit te schakelen met een paar Corruptors, één kan je de Corruption op de Collusus gebruik waarna de andere hem extra veel dmg doet. En omdat de Colussus vooral achteraan de P z'n leger staat (Extended Thermal Lance is bijna verplicht bij Colussi) kan je deze makkelijk van achteren snipen!

Succes!
Klopt helemaal, maar aangezien ik de mutalisk toch al heb kan ik die mooi gebruiken. Als je geen mutalisks hebt kan je het beste voor corrupters gaan inderdaad.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:27

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gisteren mijzelf van plaats 14 naar plaats 13 weten te knokken in de Silver League. Vanaf rang 15 worden de matches wat lastiger . Alles 15< dan rang 15 was peuleschil. Denk dat bij rang 15 tot en met 1 de individuele skills en de samenwerking gewoon beter zijn.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 01:27:
Klote ESL : IEM Qualifier, weer eruit tegen een finalist, zit me ook niet mee
Gelukkig had ik wat dorstige vrienden om de pijn te verzachten :)
doen ze iig vandaag en zondag niet mee :P
Auredium schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 08:33:
Gisteren mijzelf van plaats 14 naar plaats 13 weten te knokken in de Silver League. Vanaf rang 15 worden de matches wat lastiger . Alles 15< dan rang 15 was peuleschil. Denk dat bij rang 15 tot en met 1 de individuele skills en de samenwerking gewoon beter zijn.
rank maakt niks uit, als je in een nieuwe league zit is sta je met 700 punten bovenaan, in oudere leagues sta je op plaats 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Na van de week SC2 te hebben gekocht, ben ik gisteren ook maar eens aan de multiplayer begonnen. Singleplayer kan me gewoon totaal niet boeien. Ging eigenlijk nog niet eens zo heel slecht. 3 verloren en 2 gewonnen.

Ik weet wel hoe ik het spel moeten openen, maar dan na een minuut of 10 ben ik de kluts kwijt en heb ik geen idee meer wat ik als terran nou moet gaan bouwen en techen. Maar dat gaat vanzelf wel komen hoop ik. Iemand toevallig een linkje naar een goede terran build guide ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:45
Gister 2 team games gespeeld met een maatje van me, we hadden zin in wat rare builds, we gingen dus voor max queens icm ultra's.

Op een gegeven moment was de hele map vol met creep en zaten we 200/200, vervolgens oneindig spawncralwers pompen, die 2 terrans werden helemaal gek.

Ik merk dat het afwisselen tussen 1v1 en team games een hele lange levensduur oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14
Rudolf schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:31:
Na van de week SC2 te hebben gekocht, ben ik gisteren ook maar eens aan de multiplayer begonnen. Singleplayer kan me gewoon totaal niet boeien. Ging eigenlijk nog niet eens zo heel slecht. 3 verloren en 2 gewonnen.

Ik weet wel hoe ik het spel moeten openen, maar dan na een minuut of 10 ben ik de kluts kwijt en heb ik geen idee meer wat ik als terran nou moet gaan bouwen en techen. Maar dat gaat vanzelf wel komen hoop ik. Iemand toevallig een linkje naar een goede terran build guide ofzo?
na 10 minuten probeer ik me juist altijd aan te passen aan de tegenstander.

heeft hij air to ground -> ga air to air
heeft hij ground to ground -> ga air to ground

heeft hij armored units -> marauders

etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Over 5 minuten begint de match van TLO :).
http://www.gomtv.net/2010gslopens1/live/

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:49
daanteb schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:16:
op TL stond een topic waar je custom divisions kan maken. bv. dus van alle GoT spelers hier, dat werkt misschien makkelijker dan een lijst bijhouden in de TS. plus je kan makkelijk zien welke spelers ongeveer van je niveau zijn voor practise matches.

http://sc2divisions.com/custom/tweakers/468

om jezelf toe te voegen hoef je alleen de link naar je bnet profiel aan te geven.
spoiler:
ww = gottegot

misschien niet handig om het ww hierzo neer te zetten maar ik heb iig niet de behoeft om het bij te houden ;) als iemand zich daar wel toe geroepen voelt kan deze natuurlijk worden verwijderd en een nieuwe worden aangemaakt met een eigen ww.
me zelf toegevoegd :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Probeer het werkend te krijgen maar dat lukt niet echt. Heb me geregistreerd maar voor de HQ Live moet je betalen. En de SQ Live laat ie niet toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 01:31

Kingpinda

Citizenship is earned.

lekker dan... te veel connecties blijkbaar. ach ja.. ik wist niet dat tlo als eerste moest spelen dus dat heb ik waarschijnlijk toch al gemist. Jammer dat maar beperkt aantal connecties mogelijk zijn.. Ik gok dat het natuurlijk wel duizenden zijn als het niet meer is..

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:45

VP.

Batsiaan schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:27:
[...]

Probeer het werkend te krijgen maar dat lukt niet echt. Heb me geregistreerd maar voor de HQ Live moet je betalen. En de SQ Live laat ie niet toe?
Een paar streams op TL broadcasten het ook, geen registratie required.

Zieke game trouwens net! TLO ftw! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Heb het spel nu ook al een tijdje, laatste paar weken wat actiever bezig geweest met multiplayer. Favo ras is toch Terran, daar heb ik toch het meeste mee denk ik.

Laatste tijd heb ik echt alleen maar van die afgekapte potjes. Van die mensen die je proberen te cheesen, proxies, rushes, etc, maar er dan niet in slagen en dan na 10 min ineens de game verlaten zonder dat ik maar uberhaupt met een leger in de buurt van zn basis ben geweest.

Gisteren ook weer zo'n potje:
Map: Blistering Sands
Na een paar minuten komt ie met een zootje (stuk of acht) reapers m'n basis binnen wandelen via de rock entrance. Had al een zootje marines en siege tanks, dus was makkelijk gecounterd, maar hij wist toch nog een paar scv's en een refinery te mollen. Geen big issue, refinery opnieuw maken, MULEs op mn minerals en weer gaan.

Ik had dus een siege tank en een stuk of 6 marines al bij mn rock entrance geplaatst, voor het geval hij weer langs zou komen. Ja hoor, komt ie weer langs, dus die zijn dood. Ondertussen m'n natural opgezet.

Zie ik dat ie voor banshees gaat, die counter ik dus met vikings en een raven voor het geval hij cloak gaat. Probeert ie te harassen bij m'n natural, vikings en raven eropaf, banshees van hem dood.

Gaat hij ook vikings bouwen om die van mij te counteren, dus ik begin meer vikings te bouwen. Komt ie even later weer langs met vikings en cloaked banshees, die counter ik dus weer makkelijk.

Ben ik net m'n leger gereed aan het maken om aan te vallen, vertrekt ie ineens zonder GG.

Nja, easy win, maar enorm saai potje...

Zo heb ik de afgelopen 5 a 6 potjes al gewonnen geloof ik, doordat m'n tegenstanders weggaan. Allemaal zonder GG, echt wtf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Laatst online: 15-09 01:31

Kingpinda

Citizenship is earned.

toevallig een link voor mij VP? ik kan er niet een vinden. Ja wel andere streams..

edit laat maar ik heb al. lol die streams zijn enkele ook al te vol :)

Hmm.. valt mee. 1 potje gemist.. maar blijkbaar een hele mooie :/

[ Voor 49% gewijzigd door Kingpinda op 10-09-2010 11:50 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Wauw, ik vind het echt knap dat er hier mensen in de Platinum/Diamond leagues zitten.. Ik zit zelf in Bronze en dat vind ik soms zelfs lastig :P Hoe doen jullie dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:45

VP.

VorteXLP schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:47:
Wauw, ik vind het echt knap dat er hier mensen in de Platinum/Diamond leagues zitten.. Ik zit zelf in Bronze en dat vind ik soms zelfs lastig :P Hoe doen jullie dat toch?
Oefenen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wees er maar blij mee jij bent tenminste in bronze geplaatst na de placement matches, zit zelf in platinum en ben eigenlijk net begonnen met veel te weinig ervaring. Alleen placement waar ik tegen moest waren wel hele erge noobs. Nu ben ik nagenoeg alleen maar aan het verliezen in de platinum league met heel af en toe een win hoop eerlijk gezegd dat ik snel degradeer :p. Heb nu een win:loss ratio van 1:4 echt heel erg :(.

Vindt het wel jammer dat ik zo hoog geplaatst ben want veel leren doe je nou ook niet op deze manier :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollial
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik vrees dat ik na mijn placement matches ook te hoog ingedeeld wordt. Ik speel tegen mensen die ALLEEN drones maken of GEEN drones bij maken. Zelf heb ik niet echt een idee wat te doen. Ik weet dat als ik tegen zerg speel ik voor de zekerheid mijn ramp dicht moet gooien, vroeg moet scouten en iets van een aanvalstactiek moet bedenken (nu vooral veel met Vikings/Reapers harassen, tot ik met Marines/Marauders/Medivac en 1 á 2 Thors kan binnevallen). Als er trouwens een startend speler nog op zoek is naar een maatje voor 2vs2/3vs3/4vs4 let me know!

StarCraft II: Serial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:57:
[...]

Wees er maar blij mee jij bent tenminste in bronze geplaatst na de placement matches, zit zelf in platinum en ben eigenlijk net begonnen met veel te weinig ervaring. Alleen placement waar ik tegen moest waren wel hele erge noobs. Nu ben ik nagenoeg alleen maar aan het verliezen in de platinum league met heel af en toe een win hoop eerlijk gezegd dat ik snel degradeer :p. Heb nu een win:loss ratio van 1:4 echt heel erg :(.

Vindt het wel jammer dat ik zo hoog geplaatst ben want veel leren doe je nou ook niet op deze manier :X .
tuurlijk leer je wel, je kijkt gewoon de replay vanuit het standpunt van je tegenstander
op belangrijke momenten kijk je waar je ten opzichte van hem/haar stond (workers, leger etc)

En als je hetzelfde ras speelt, kopieer zijn BO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
jaren ervaring in brood war hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beta gespeeld hebben
en ik speel nu 8 potjes zerg en win van platinums met 600+ potjes, dus het niveau is nog niet bijster goed (als je dan muta/ling niet kan counteren, moet je je schamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met terran spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En in korea vinden ze niet terran OP maar protoss...
Het ligt allemaal zo dicht bijelkaar, dat ik iedereen die OP schreeuwt niet serieus kan nemen.

Uiteraard is OP schreeuwen natuurlijk makkelijker te accepteren dan te zeggen dat je zelf eigenlijk niet zo goed bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:45:
Het ligt allemaal zo dicht bijelkaar, dat ik iedereen die OP schreeuwt niet serieus kan nemen.

Uiteraard is OP schreeuwen natuurlijk makkelijker te accepteren dan te zeggen dat je zelf eigenlijk niet zo goed bent..
typisch terran..

:D

vanavond weer IEM matches, ben benieuwd of de gotters verder kunnen komen dan gisteren. volgens mij ligt het niveau best wel dicht bij elkaar maar er zijn er gewoon een paar die echt een stuk beter zijn, volgens mij moet je dan net mazzel hebben dat je die niet tegenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix

Heuh?
Waar komt dat vandaan? Sinds wanneer vind Korea Protoss OP?

Terran is helemaal niet OP. Het is alleen wel het sterkste, meest veelzijdige en makkelijkste ras. Is dat reden voor een balance change? Ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd blijkt wel weer dat balance per skill level wel verschillend is. Persoonlijk vind ik het niveau op hoog plat en low diamond zeer verschillend. Kwa spelers zerg > protoss > terran. De terrans hebben over het algemeen (de games die ik heb gespeeld dan) minder skills. Gewoon MM +tanks naar de 3'de M en misschien wat drops. En dan nog zijn ze bijna niet te stoppen :)(wat je ook probeert, stel collosie 1 min later hebben ze tig vikings om te counteren) Ik probeer nu fast expand op mijn 2'de account en dat lijkt veel beter te werken tegen terran. Gewoon brute force de boel breken.

Ik ben geen TesTer die gewoon terrans sloopt alsof het niks is. Need to learn a lot still :(

In de GSL werd idd aangegeven dat in korea ze protoss ziet als sterkste ras

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Morphix schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:56:
[...]

Heuh?
Waar komt dat vandaan? Sinds wanneer vind Korea Protoss OP?

Terran is helemaal niet OP. Het is alleen wel het sterkste, meest veelzijdige en makkelijkste ras. Is dat reden voor een balance change? Ik denk het wel.
Makkelijkste ras vind ik toch écht wel Protoss. Bij Terran moet je veel meer letten op je macro, terwijl je bij Protoss makkelijk in 1 keer van je overtollige minerals af kan komen (4+-gate, etc). Het warpen van gebouwen geeft je ook weer een zorg minder omdat de harvester beschikbaar blijft voor scouten/harvesten of nog meer warps.

Sinds gisteren begonnen met placement matches, en eindelijk van mijn 100% win streak (practice league) af, door de eerste game te verliezen tegen mass zealot. De tweede (wederom PVP) game deed ik een stuk beter door te scouten (2v2 map) en van twee kanten aan te vallen. 1e frontaal, en de 2e een 4 gate warp-prism bij de mining-line. GG :Y)

Vanavond de resterende Placements (5 in totaal toch) spelen om hopelijk in copper league te komen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vraagje aan terran spelers die wel eens drops doen met medivacs; hoe laad ik het snelst mijn medivacs in en uit?

in sommige matches zie ik een medivac overvliegen, en tijdens het vliegen wat units droppen, hoe werkt dat?
En hoe vul ik mijn medivacs het snelst als mijn harrass-drop ontdekt word? units selecteren en shift-rightclik op de medivacs ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:55:
[...]

vanavond weer IEM matches, ben benieuwd of de gotters verder kunnen komen dan gisteren. volgens mij ligt het niveau best wel dicht bij elkaar maar er zijn er gewoon een paar die echt een stuk beter zijn, volgens mij moet je dan net mazzel hebben dat je die niet tegenkomt :)
Ik hoop het ook haha, helaas kan ik er vanavond niet bij zijn, maar gl voor de mensen die wel mee gaan doen! :) (En anders is er zondag nog voor de laatste kans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:28:
Vraagje aan terran spelers die wel eens drops doen met medivacs; hoe laad ik het snelst mijn medivacs in en uit?

in sommige matches zie ik een medivac overvliegen, en tijdens het vliegen wat units droppen, hoe werkt dat?
En hoe vul ik mijn medivacs het snelst als mijn harrass-drop ontdekt word? units selecteren en shift-rightclik op de medivacs ofzo?
inladen:
units aanklikken > op medivac klikken
droppen:
d(hotkey idd)> plaats van drop selecteren

DeX: als je in copper league terechtkomt ben je wel erg slecht (of erg speciaal, kan ook)
die bestaat namelijk niet (meer) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

je geeft je medivacs een move command, en klikt dan (links) op de units IN die medivac.. en idd units selecten en right click is waarschijnlijk het snelste om ze te vullen...

uitladen kan ook automatisch he? [shift induwen] *move naar locatie commando* *unload commando* [shift loslaten]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:41:
[...]

Ik hoop het ook haha, helaas kan ik er vanavond niet bij zijn, maar gl voor de mensen die wel mee gaan doen! :) (En anders is er zondag nog voor de laatste kans)
Idd Ret deed gisteren mee toch. Wel gaaf om een keer tegen zo'n gast uit te komen natuurlijk. Als hij je drone rushed verlies je nog ben ik bang :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:43:
[...]

inladen:
units aanklikken > op medivac klikken
droppen:
d(hotkey idd)> plaats van drop selecteren

DeX: als je in copper league terechtkomt ben je wel erg slecht (of erg speciaal, kan ook)
die bestaat namelijk niet (meer) ;)
Je kan ook de drop op de medivac zelf klikken. Als je dat doet terwijl hij moved dan drop je je units in een lange lijn ipv op 1 kluitje (leuk met banelings/tanks..)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:52:
[...]

Idd Ret deed gisteren mee toch. Wel gaaf om een keer tegen zo'n gast uit te komen natuurlijk. Als hij je drone rushed verlies je nog ben ik bang :-P
hehe, vind het wel leuk dat er Tweakers mee doen in onze toernooien op ESL. Er zullen er binnenkort nog veel meer komen, voor elk niveau wat.

Vanavond is er nog een qualifier, en zondag middag is de laatste. Zondag avond is dan de finale om 20:00.

Gister hadden we de caster BigT die een livestream had opgezet met 2000 kijkers. Hopelijk kan hij zondag de finales casten. Ret vertelde me wel dat hij nog niet 100% zeker was of hij er zondag avond kon zijn. Hopelijk wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quakerix schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:18:
[...]

hehe, vind het wel leuk dat er Tweakers mee doen in onze toernooien op ESL. Er zullen er binnenkort nog veel meer komen, voor elk niveau wat.

Vanavond is er nog een qualifier, en zondag middag is de laatste. Zondag avond is dan de finale om 20:00.

Gister hadden we de caster BigT die een livestream had opgezet met 2000 kijkers. Hopelijk kan hij zondag de finales casten. Ret vertelde me wel dat hij nog niet 100% zeker was of hij er zondag avond kon zijn. Hopelijk wel!
Keep up the good work! Worden de replays ook nog gepost of vods van gemaakt? Wel leuk om te zien mocht je de livestream niet kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:25:
[...]

Keep up the good work! Worden de replays ook nog gepost of vods van gemaakt? Wel leuk om te zien mocht je de livestream niet kunnen volgen.
replays kun je downloaden van de site als je kijkt bij match resultaten. of in de tree op "vs" klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog tips voor mij?

ikzelf speel protoss in de 1vs1 silver ligaue(ofzo:P) en goud in de 2vs2. met zerg heb ik 9 van de 10 keer niet zoveel moeite maar tegen terran of tegen protoss moet ik het toch echt vaak afleggen.

wat kan je early game (dus zonder collossi) doen tegen een marine marauder army? stalkers en zealots worden meestal geraped.

als protoss tegen protoss weet ik eigenlijk nooit goed wat ik moet doen. meestal verlies ik dan bijvoorbeeld omdat ik een early expansion pak ofzo en hij met een legertje zealots mijn basis harassed.

iemand een beetje tips? Misschien nog om mijn skilllevel in te schatten: mijn apm zit rond de 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
Stalkers en zealots met charge. Stuur ook een paar sentries mee voor shield en FF. Vooral als ze de zealots gaan kiten is FF handig, die plaats je dan achter de MM en op die manier kunnen ze niet makkelijk weg lopen en slopen de zealots de terran redelijk easy.

Overigens klopt het wel dat de Protoss wel net zo sterk is maar veel meer moet micro'n om hetzelfde te bereiken. Gaat de Terran door met MMM dan zo snel mogelijk naar Collosus techen, als je die een paar hebt rondlopen met upgrade is de Terran history.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Laatst online: 28-08 12:43
ik ben net doorgegaan naar gold :)

ik heb alleen toch altijd veel problemen met het volgende, terran die aan komt zetten met marine, marauder en siegetanks.

met zerg kom ik er gewoon niet doorheen,
stel ik heb een leger roaches en hydralisks, dan kan ik focussen op de sieges maar schieten de marines me af

ga ik voor zerglings of roaches en mutalisks dan is het voor de marines alleen maar even stimpack en weg zijn mn mutalisks, de siegetanks maken korte metten met de zerglings en of roaches.

banelings en mutalisks zijn weer bijna niet te betalen.
iemand hier tips voor
heb het wel geprobeerd met infestors maar dat is ook behoorlijk prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:34:
[...]

replays kun je downloaden van de site als je kijkt bij match resultaten. of in de tree op "vs" klikken.
Ja mij bad, was de link van de brackets kwijt. Was even zoeken. Voor de liefhebbers
http://www.esl.eu/benelux/sc2/1on1/2diem/rankings/

Vannavond eens de games van RET bekijken :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
De Gesnaakte schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:49:
ik ben net doorgegaan naar gold :)

ik heb alleen toch altijd veel problemen met het volgende, terran die aan komt zetten met marine, marauder en siegetanks.

met zerg kom ik er gewoon niet doorheen,
stel ik heb een leger roaches en hydralisks, dan kan ik focussen op de sieges maar schieten de marines me af

ga ik voor zerglings of roaches en mutalisks dan is het voor de marines alleen maar even stimpack en weg zijn mn mutalisks, de siegetanks maken korte metten met de zerglings en of roaches.

banelings en mutalisks zijn weer bijna niet te betalen.
iemand hier tips voor
heb het wel geprobeerd met infestors maar dat is ook behoorlijk prijzig
Hydra's of roaches burrowen voor je basis en dan achter de siege tanks tevoorschijn komen als ze voorbij rijden -> ambush -> Siege tanks kapot -> win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:25:
[...]

als ik tegen ret moet, zet ik lekker de stream op.

ze moeten toch eens leren hoe makkelijk misbruik je ervan kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Dat het allemaal duur is klopt wel. Daarom moet de Zerg ook zo snel en zoveel mogelijk expanden.

En dat is wat ik op het moment vooral lastig vind; 1 of meer expansions bijhouden en verdedigen, maak ik weer te weinig drones, of laat ze niet genoeg gas minen. 'Spawn more Overlords' Jajajaja, ben bezig.

Zijn er geen vrouwen die pro SC spelen? Die zijn toch juist zo goed in multi-tasking? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:35:
iemand nog tips voor mij?

ikzelf speel protoss in de 1vs1 silver ligaue(ofzo:P) en goud in de 2vs2. met zerg heb ik 9 van de 10 keer niet zoveel moeite maar tegen terran of tegen protoss moet ik het toch echt vaak afleggen.

wat kan je early game (dus zonder collossi) doen tegen een marine marauder army? stalkers en zealots worden meestal geraped.

als protoss tegen protoss weet ik eigenlijk nooit goed wat ik moet doen. meestal verlies ik dan bijvoorbeeld omdat ik een early expansion pak ofzo en hij met een legertje zealots mijn basis harassed.

iemand een beetje tips? Misschien nog om mijn skilllevel in te schatten: mijn apm zit rond de 40.
ik ben bronze dus neem mijn advies niet al te serieus, ik weet niet eens alle unit namen, maar dit is wat ik doe tegen terran:

MMM:
zelf ben ik erg van de high templars vs MMM. chargezealots + ht + sentry + vliegtuigjes (airtoair)= win

de zealots attack move je op de mmm ball, met sentry shield + ff achter mmm, HT's storm op ball timen want ze stacken niet blijkbaar en met de vliegtuigjes pak je de medivacs. Ben zelf erg onder de indruk van de storms :)

Ik maak zelf nauwelijks stalkers tegen terran, aangezien ik met een zealot + stalker mix altijd verlies van een MMM ball.

tegen een terran die turtled :

bouw wat immortals, zealots, sentries, vliegtuigjes en ht's stalkers, immortals beuken door bunkers/wall heen, met de vliegtuigjes pak je de siege tanks op, zealots attack move op alles achter de wall.

zelf ga ik zelden 4 gate tegen terran, meestal 2warpgate, robo voor immortals en die 2 gebouwen waarmee je high templars kan bouwen.

just my bronze cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
Flowmo schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:54:
[...]

Hydra's of roaches burrowen voor je basis en dan achter de siege tanks tevoorschijn komen als ze voorbij rijden -> ambush -> Siege tanks kapot -> win.
ja dat doe ik ook, alleen vergeet ik soms burrow te researchen, maar goed, dit werkt vaak maar 1 x en als de tegenstander slim is doet ie even een scan voordat ie gaat aanvallen

vind het jammer dat ik met zerg vaak alleen maar aan het counteren ben, van o hij bouwt dat, nu moet ik hier voor zorgen etc.
heb het idee dat als ik bijvoorbeeld met terran of protoss speel veel meer mn eigen spel kan spelen :)

maar goed Zerg is addictive en cooler als de rest 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
MrFl0ppY schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:40:
Stalkers en zealots met charge. Stuur ook een paar sentries mee voor shield en FF. Vooral als ze de zealots gaan kiten is FF handig, die plaats je dan achter de MM en op die manier kunnen ze niet makkelijk weg lopen en slopen de zealots de terran redelijk easy.

Overigens klopt het wel dat de Protoss wel net zo sterk is maar veel meer moet micro'n om hetzelfde te bereiken. Gaat de Terran door met MMM dan zo snel mogelijk naar Collosus techen, als je die een paar hebt rondlopen met upgrade is de Terran history.
Niet als hij wat Vikings meeneemt, dan zijn je colossus history en sta je daar opeens tegen een MMM, slik! Daarom kies ik ook bijna altijd voor HT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus het feit dat Chargelots+HT een goeie combo is qua inkomen. Colossus kost zoveel gas+er gaat echt wel een starport zijn tegen de tijd dat jij dit allemaal hebt. Chargelots+HT+Phoenix is mooi.
Maar goed, staar je niet blind op unit composition, positie, initiatief, mobiliteit en macro zjin veel belangrijker. Kijk maar naar Kiwikaki vs Dimaga. Blink stalker ownt Hydra als de Hydra's geen concave en creep hebben en de Blink Micro goed is.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is idd dat terran snel kan switchen naar vikings. Je ziet daarom dus vaak eerst colosie in midgame en dan tech switch naar zealot charge en HT's in end game.

Check de gomtv vod van tester aka sSks in een mooie wat langere match tegen mmm terran(including goede drops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:17:
Plus het feit dat Chargelots+HT een goeie combo is qua inkomen. Colossus kost zoveel gas+er gaat echt wel een starport zijn tegen de tijd dat jij dit allemaal hebt. Chargelots+HT+Phoenix is mooi.
Daar is dit filmpje een mooi voorbeeld van, PvT MMM+ siege tanks, met de phoenix schakelt hij de tanks uit, wel zwaar goed gemicro'd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Ik vind ook dat Protoss iets makkelijker spelen dan de terran en de zerg. Ik ben sinds gisteren begonnen met protoss te spelen en heb er 4 van de 5 gewonnen. Ik moet alleen nog de truukjes van verder in het spel ook doorkrijgen en niet alleen blindstaren op stalker + zealots. Ook phoenixes, colossuses en immortals zou ik wat meer moeten gebruiken :). Maar bij de protoss heb ik wel veeeel minder mineral/gas stack-up dan bij de terran. Vandaar dat ik ze nu ook leuker spelen vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
cyboria schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:01:
Ik vind ook dat Protoss iets makkelijker spelen dan de terran en de zerg. Ik ben sinds gisteren begonnen met protoss te spelen en heb er 4 van de 5 gewonnen. Ik moet alleen nog de truukjes van verder in het spel ook doorkrijgen en niet alleen blindstaren op stalker + zealots. Ook phoenixes, colossuses en immortals zou ik wat meer moeten gebruiken :). Maar bij de protoss heb ik wel veeeel minder mineral/gas stack-up dan bij de terran. Vandaar dat ik ze nu ook leuker spelen vindt :)
Grappig, dat begin ik nu juist vervelend te vinden als Toss speler, met name een Terran heeft veel betere eco waardoor die gewoon meer kan blijven douwen terwijl hij upgrades pompt, terwijl ik mezelf vrij snel saturate met warpgates en goed mijn best moet doen om te kunnen upgraden...maar ik speel dan ook al sinds ik halverwege de beta mee mocht doen hoofdzakelijk Protoss, misschien begin ik er eindelijk een beetje goed in te worden ;)

Het focussen op gateway units is voor mij zeer bekend, ik realiseerde me na een heel stel matches ofwel verloren ofwel maar net gewonnen te hebben dat ik bijna geen robo units maakte...die dingen maken zo veel verschil, zeker tegen Terrans ^^ Een stuk of 5 immortals vermalen ieder siege-tank leger tot gruis ^^

In 2v2 en 3v3 begin ik nu de kracht van blink-stalkers flink te ontdekken, als je daar een redelijke massa van hebt met een observertje met speed erbij dan kan je hele leuke dingen doen als je je upgrades bijhoudt ^^

Ook Phoenixen zijn flink onderschat, gisteravond in mijn laatste 3v3 games er steeds een stuk of 10 gemaakt en dan kan je ontzettend harassen en ook tegen veel legers zijn ze goed te gebruiken. En ze zijn lekker snel dus als je een beetje oplet verlies je ze niet zo snel.

[ Voor 15% gewijzigd door Cronax op 10-09-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IEM Qualifier Germany begint zometeen. Met oa socke,ret,demuslim. Morgen is er een toerinooi met o.a. Dimaga, Morrow, White-Ra.

Er zijn wel een hoop toernooien zeg, MLG in Noord Amerika, Go4SC2, Go4SC2 Monthly Finals, GOMTV in Korea, IEM wereldwijd, dan nog een hoop kleine toernooien en showmatches. Praktisch elke dag is er wel wat en 's weekends zit het vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:40
Zo, 4v4 random placement matches gedaan. Zit nu in gold. 3 gewonnen en 2 verloren. Het is wel leuk om alle legers samen te voegen en dan aan te vallen, maar doordat er 3 random gasten bij zitten lukt dit niet elk potje. Had in dat laatste potje een fout gemaakt bij het dichtbouwen van mn ramp. Zag het telaat en direct liepen er een paar onzichtbare units in mn basis mn CC te slopen. Had geen energy over om een scan te doen dus was afhankelijk van mn mede-terran speler, die dus niks deed. De andere 2 speelden alleen maar samen dus was het onsamenhangend potje die we dus verloren doordat de tegenpartij alles samenvoegde.

XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Er is vanavond, als 't een beetje meezit, weer een nation war van Nederland. Ditmaal tegen België.

Meer info: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=151379
Stream: http://www.livestream.com/bescene

Volgens mij is vanwege enkele no-shows niet helemaal zeker of t door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:29:
IEM Qualifier Germany begint zometeen. Met oa socke,ret,demuslim. Morgen is er een toerinooi met o.a. Dimaga, Morrow, White-Ra.

Er zijn wel een hoop toernooien zeg, MLG in Noord Amerika, Go4SC2, Go4SC2 Monthly Finals, GOMTV in Korea, IEM wereldwijd, dan nog een hoop kleine toernooien en showmatches. Praktisch elke dag is er wel wat en 's weekends zit het vol.
Hoe houden jullie dit bij? Ik heb nog geen goede nieuwssites gevonden waarbij ik schedules kan zien, resultaten enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:21:
[...]

Hoe houden jullie dit bij? Ik heb nog geen goede nieuwssites gevonden waarbij ik schedules kan zien, resultaten enz enz.
Starcraft 2 Tournaments thread op Teamliquid:
http://www.teamliquid.net/forum/index.php?show_part=36

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:21:
[...]

Alles is te vinden op http://www.teamliquid.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

Voor de snelle mensen:

http://www.livestream.com...l-page&utm_medium=related

Deze koreaanse gast gaat HELEMAAL los, onder het spelen op top diamond niveau nog even een msn gesprek voeren, nou, dan ben je echt master :P
Hij laat nu zijn paypal account zien, weet niet of dat de bedoeling was.. :o

[ Voor 13% gewijzigd door painkill op 10-09-2010 21:21 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 20:15
painkill schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:16:
Voor de snelle mensen:

Deze koreaanse gast gaat HELEMAAL los, onder het spelen op top diamond niveau nog even een msn gesprek voeren, nou, dan ben je echt master :P
Ik ben dan nog niet online geweest met sc, maar ik word bijna misselijk van het kijken hiernaar. Ik kan echt niet bijhouden wat die gozer allemaal aan het doen is. Wat een snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

Voor de snelle mensen:

:| Dat wordt nog een paar jaar oefenen vrees ik ...

[ Voor 5% gewijzigd door Bob op 10-09-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Zo, net maar eens begonnen in de practice league. Ik heb niet veel ervaring met rts games, maar ik vindt het een tof spel. So far 2 potjes gewonnen en 3 verloren met Protoss.

1 keer zealots gespammed tegen zerg en gewonnen.
1 keer gegaan voor void ray's, zo'n observer naar de andere protoss speler gestuurd en ik zag dat hij hetzelfde deed, gelukkig had ik twee starports en een expansion en hij niet.

Eerste keer zerg was ik ook bezig met void rays, maar had ik totaal geen units op het veld nog. Toen kwam hij al met een groep van die kleine snelle beestjes aan en was het over. Dat was echt even slikken, had ik niet zien aankomen.

Ik vindt ook wel dat het met Multiplayer veel spannender is dan in singleplayer.

• Morphix
Voor de snelle mensen:

Haha, ja die Werra gasten zijn wel grappig. En maar blijven vragen om geld _O-

Gesprekken voeren ingame is niet zo heel moeilijk btw, het ligt puur aan wanneer je het doet.

• Scorchor
Fist schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:48:
[...]

Ik ben dan nog niet online geweest met sc, maar ik word bijna misselijk van het kijken hiernaar. Ik kan echt niet bijhouden wat die gozer allemaal aan het doen is. Wat een snelheid...
verrrek die gast doet hetzelfde als ik
alleen dan 50x zo snel
daarnaast weet ie waarschijnlijk hoeveel poen dat ie binnehaald en wat ie moet doen om ervoor te zorgen dat ie uiteindelijk dat potje wint.

daar ga ik nie eens voor oefenen. ik hou liever het spel leuk voor zoals ik het nu vind
voor mij is de game die goud is en het toffe eraan is dat ik er wel beter in wordt maar verlies bijna net zoveel als ik win, en dat houdt het interresant

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Tjonge, ik heb vanavond wel aardig wat matches gewonnen. Van platinum :/ nou ja, wins is winst. Ben blij dat ik niet tegen die goede diamond spelers werd gezet. Was er wel behoorlijk klaar mee. Maar vandaag was leuk :).

Ik heb wat games van mij bekeken en waar het vaak mis gaat bij mij is te weinig unit production gebouwen. Ik ga nu niet meer proberen te queuen maar UP gebouwen maken.

[ Voor 28% gewijzigd door MrVegeta op 11-09-2010 00:42 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Voor de 3e keer, waarom staat er bij mijn match nog steeds niet dat ik gewonnen heb van ReadySteady?

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:41:
Tjonge, ik heb vanavond wel aardig wat matches gewonnen. Van platinum :/ nou ja, wins is winst. Ben blij dat ik niet tegen die goede diamond spelers werd gezet. Was er wel behoorlijk klaar mee. Maar vandaag was leuk :).

Ik heb wat games van mij bekeken en waar het vaak mis gaat bij mij is te weinig unit production gebouwen. Ik ga nu niet meer proberen te queuen maar UP gebouwen maken.
que'en is evil.

• MrVegeta
YoshiBignose schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:54:
Voor de 3e keer, waarom staat er bij mijn match nog steeds niet dat ik gewonnen heb van ReadySteady?
Als dit voor het toernooi is, DM even dan. Blijkbaar is er wat mis gegaan in de communicatie ergens.

@Outcast, ja idd. Voor 3 rines in raxes in de que kan je een nieuwe raxx maken :X. Eindige net een potje met 13 raxxes.

Trouwens, net tegen iemand gespeeld die _mass_ bc's ging. Hij deed vrij irritant met zijn terug vliegen enzo... kon steeds net niet genoeg marines maken en switchen naar Vikings, mjah ging ook niet helemaal goed.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 01:37:
[...]

@Outcast, ja idd. Voor 3 rines in raxes in de que kan je een nieuwe raxx maken :X. Eindige net een potje met 13 raxxes.
Wel netjes op een rijtje geplaatst hoop ik :P

• MrVegeta
Als we LT een Terran favo map kunnen noemen dan mag Xel'Naga wel een Z favored map worden. In je main heb je zo weinig ruimte om goed je gebouwen te plaatsen :/

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.