Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 07:18

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Allemachtig, net een game van 1 uur en 25 minuten gehad tegen een Terran speler die maar niet op wilde geven... Hij turtle'de zich helemaal in met wat bunkers en stuff en viel helemaal niet aan... Op een gegeven moment ben ik maar mass Ultralisks gegaan, gecombineerd met Corruptors tegen zijn Battlecruisers en Mutalisks om de gebouwen die hij telkens liftte alsnog kapot te schieten. Hij gaf niet op en bouwde nog verborgen Supply Depots en liet z'n laatste Command Centre wat aan de zijkant rondvliegen, dus het duurde een tijdje voordat ik eindelijk al z'n buildings gesloopt had.

Als ik wat meer ervaring had gehad dan had ik het waarschijnlijk veel eerder af kunnen maken, maar ik bleef te lang met zerglings en banelings klooien zonder dat ik Muta's en Corruptors had, dus dat schoot niet op. Maarja, ik kom ook nog maar net kijken in de wereld van SC2 multiplayer, dus ik ben al lang blij dat ik gewonnen heb... Dit hoop ik toch niet al te vaak mee te hoeven maken :P.

[ Voor 20% gewijzigd door Dricus op 07-09-2010 22:35 ]

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik me afvraag, waarom doen zerg spelers (platinum) nog baneling bust nadat ik met terran hun basis heb gescanned. Zijn er echt zoveel platinum spelers die zich totaal niet kunnen aanpassen aan taktiek van tegenstander? In welk geval je ook niet hoeft te scannen, maar als je weet dat hij komt is de baneling bust wel de makkelijkste strategie om te counteren in SC2, daarom alleen al eigenlijk een cheese, zo simpel om te counteren als je weet dat hij komt, anders heel erg vervelend. En dan ging zerg speler mijn redelijk snelle banshees (maar niet bijzonder snel) een cheese noemen, had die lolbroek maar anti air moeten maken.

Wat ik dit potje ben gaan doen tegen baneling bust, en waarschijnlijk wel vaker ga doen, is maar beperkte verdediging ertegen maken. Ik heb een keer twee rijen barracks achter elkaar gedaan aan zijkanten met depot - bunker - depot. Dan gaan ze soms wel taktiek wijzigen, huidige idee is dat ik alleen aan zijkanten twee rijen supply depots doe, wat net voldoende is tegen normale baneling bust en hopelijk ervoor zorgt dat ze doorgaan met resources weggooien door banelings te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:47
Bah, vanavond een aantal potjes online gespeeld en het was ontzettend laggy. Om de haverklap liep het even vast en dan ging het weer. Zeer irritant. Hebben jullie daar vaker last van?

Ik heb mijn verbinding gecheckt en die was volgens mij wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:49

TheNephilim

Wtfuzzle

DeepSeven schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:30:
Dan nog, hij plaatst zijn gateway misschien pas op 12, maar er lopen al 6 zerglings te knagen aan zijn pylon terwijl zijn gateway nog niet eens klaar is. En dan gaan ze in 1.1 nog even doodleuk de zealot build time verhogen... wtf 8)7.

En ironisch genoeg is dit dan de reden (over zealot rush):

[...]
Ja dit snap ik ook echt niet, dat is met 6-pool toch in ieder geval zo? Dat is ook lastig te scouten en je bent vaak te laat. Een wall-in is gewoon verplicht tegen zerg, dat vind ik nogal wat. Dat je meteen al een bepaalde richting moet kiezen, verplicht!

Ben vandaag nog eens even tegen AI op Hard wezen oefenen met Hotkeys, maar het blijft lastig hoor. ik moet er nog teveel over nadenken om dat gewoon snel te kunnen doen. Dus af en toe smokkelen met muis om m'n spel een beetje bij te houden :o

Net nog een potje tegen een terran gespeeld. Hij had leuk MMM+tanks maar was veelste afwachtend en liep steeds in m'n main army. Met daarin Zealot Stalker Immortal en later Collossi en nog later weer HT. Ik mepte steeds z'n leger in elkaar, pakte een paar expo's en hij daar integen bleef tot midgame op z'n main. Ik had allang kunnen aanvallen maar deed dat niet, vond het wel eens leuk zo wat langer. Toen ik net aan ging vallen, kwam hij met dropships m'n expo & main aanvallen, maar met mijn main army in zijn base zij hij al snel GG. Dus gewonnen! Voorlopig nog 17e in m'n silver devision :D

Doelen:

- Hotkeys beter oefenen
- Macro tikje beter mid-game en verder.
- Goed opletten op techswitch van tegenstander
- Beter scouten en er naar kijken af en toe

Oef en ik zit nog steeds te wachten op de mogelijkheid om replays te kunnen verwijderen op sc2replayed.com. Imo the beste site voor replays, sober en duidelijk... en veel facts en stats. Kan ook meteen m'n avg APM zien.

[ Voor 6% gewijzigd door TheNephilim op 08-09-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:48
Anoniem: 231122 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:41:
:D Endorsed en Morphix hebben zich ook ingeschreven voor de ESL IEM Dutch qualifications zie ik.
Ik had uiteindelijk helaas geen tijd :(

Wist ik eigenlijk meteen nadat ik me inschreef en keek wanneer er gespeeld werd, maargoed. Helaas helaas. Had me wel leuk geleken om tegen de top van NL te spelen, was wel benieuwd hoever ik zou komen. Volgende keer beter i guess.

Zijn er nog meer tweakers die meegedaan hebben?

edit: Hoevaak is er eigenlijk een IEM? De laatste was op gamescom toch, doen ze dit meerdere keren per jaar?

[ Voor 9% gewijzigd door Morphix op 08-09-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
ik moest toevallig eerste ronde tegen douwerd, website bouwer van HWH tourney hier op tweakers :) Die wel gewonnen, 2e ronde helaas verloren van diamond terran die op zijn beurt later verloor van 1 van de finalisten, dus ach.

IEM gaat gewoon in seizoenen, maar durf niet te zeggen hoeveel seizoenen per jaar. Ik gok op 2.

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 13:36

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik lees toch veel verschillende verhalen hier en dat is best leuk. :)

Persoonlijk speel ik alleen 4 vs 4 matches en dat heeft toch wel gevolgen. Meestal neem ik de defense op mij terwijl de andere drie spelers leger poppen. Gisteren een hele defenseline met supply, AA turrets, bunkers en artillery aangelegd waardoor we resource voordeel deden behouden. In de tussentijd konden mijn 3 bondgenoten rustig hun legers techen en poppen. Het gevolg was dusgewoon een leger van 20+ Battlecruisers, 20+Carriers, veel hydralisks en nog een aardig legertje marines van mij. 1 swoop win.

Alleen als ik merk dat de tegenstander wel in staat is hoge teamtactics te starten doe ik minder aandacht aan defense geven voor mij en mijn bondgenoten.

Gisteren ook een pechmatch gehad. wij waren 4 terrans tegen een combi van protoss en terran. ZO ongeveer de tactic bij 4 terrans in je team om mee te beginnen is mass marinerush, al helemaal als de tegenstander zerg mist en veel protoss heeft. Iedereen bouwt direct in het begin pakweg 10 marine voegt die samen en cleared de vieer vijandelijke basissen met een packt van 40 marines (en in de tussentijd meer marines poppen en er naartoe sturen). Helaas had onze tegenstander dat verwacht en snel doorgeteched naar artillery. Ach, je win some you loose some.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357023

Gisteren bezig geweest op mijn 2'de account met een fast expand build tegen Terran. Damn dat is leuk zeg.

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=142887
http://day9tv.blip.tv/file/4065228/

Ik zit op mijn 2'de account in plat. dus niveau waar ik tegen speelde was gold hoog en plat. Als terran je fast expand niet spot en een beetje afwacht is het zo lol. Ik doe nu ongeveer(zelfde als op TL staat):

9 pylon + scout
13 gateway
15 gas
16 pylon
17 Cyber
(standaard opening)

18 zealot vervolgens bouw ik pylons en army uit die ene gateway. Ik chronoboost continue die ene gateway. Rond 26+ food bouw ik een nexus. Daarna een zooite gateways en robo. Ik heb de build nog niet helemaal onder de knie kwa timings etc. maar het is zo leuk.

Leukste pot was gisteren was tegen een gebunkerde terran. Hij bleef afwachten en spotte mijn expansion veel te laat. Ik had zo'n economy voordeel wanneer hij aan zijn expension begon, begon ik al aan mijn 2'de expension. Op een gegeven moment heb ik gewoon brute force zijn ingebunkerde positie overwelmed. 6 warpgates voor charged zealots en 1 robo's voor immortals continue bouwen en chrono'en. Eerste main wave brak zijn muur en een gedeelte van zijn army, 2'de wave was het gg. Hij was ook helemaal verbaasd van de hoeveelheid units. Ik kan een early push van terran nog niet tegen houden dat vergt nog even wat fine tuning

Ik had ook de eerste keer dat ik het deed, like wtf dat is heel snel in de game massive army. Alleen je bent dus wat gevoelig voor early pushes rond 7-10 min mark

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 08-09-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:05

Grozno

acts without consequence!

daanteb schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:21:
mja HuK heeft net MLG gewonnen en hij ging voor een FE build, uiteraard focus je dan op hem. Zerg zal toch wel de std 14 pool doen... 6pool verwacht je toch ook niet.
Ik dacht dat Hok (Terran) MLG gewonnen had...

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
Grozno schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:12:
[...]

Ik dacht dat Hok (Terran) MLG gewonnen had...
dat was een slechte grap ;)

btw vanavond zijn er weer qualifiers voor de IEM. hmm, esl site geeft aan dat het morgen is, dus weet ook niet precies.

http://www.gamelux.nl/new...-IEM-Qualifiers-2-NL-only

edit: haha wtf! :D http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=151132

[ Voor 9% gewijzigd door daanteb op 08-09-2010 09:53 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Anoniem: 357023 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:01:
Ik had ook de eerste keer dat ik het deed, like wtf dat is heel snel in de game massive army. Alleen je bent dus wat gevoelig voor early pushes rond 7-10 min mark
Precies, dat lijkt me het gevaarlijke van die build. Je zit in principe te hopen dat hij niet die rush doet op ongunstige momenten. Want een gelijk T1 T army tegen T1 P army kun je makkelijk verliezen, en dan is het zo goed als GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193875

Sjongejonge heb ik zoveel replays gezien maar dat is toch ff wat anders dan zelf online spelen. Zoveel momenten dat ik mn hersens breek over de volgende aktie terwijl de tegenstander natuurlijk lekker doordendert. Ik moet meer spelen. Ervaring opdoen.
Zo heb ik al 2x een prima 6-pool gedaan maar verknald doordat ik niet weet wat kapot moet om em lam te leggen.
Wie heeft er trouwens een link naar gomtv filmpjes met commentaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242718

Anoniem: 193875 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:00:
Zo heb ik al 2x een prima 6-pool gedaan maar verknald doordat ik niet weet wat kapot moet om em lam te leggen.
Lam leggen doe je door de economie om te werpen. Kill workers! ALS er om 1 of andere reden al een tech lab of reactor is (kans is klein) dan kun je ook nog overwegen die te slopen maar workers hebben de voorkeur IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Meestal heeft ie al barracks+supply up. Ik sloop het liefst de supply eerst zodat ie geen marines kan maken, barracks is te stevig. Workers gaat ie wel mee aanvallen, die moet je juist dodgen niet killen dat lukt je niet met 6 zerglings (tegen een niet-noob dan).

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Anoniem: 193875 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:00:
Sjongejonge heb ik zoveel replays gezien maar dat is toch ff wat anders dan zelf online spelen. Zoveel momenten dat ik mn hersens breek over de volgende aktie terwijl de tegenstander natuurlijk lekker doordendert. Ik moet meer spelen. Ervaring opdoen.
Wie heeft er trouwens een link naar gomtv filmpjes met commentaar ?
Nou als je met je 6-pool door z'n muur bent, z'n mineral line helemaal kapot maken. Paar Pylons/supply depots kapot maken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeepSeven schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:57:
[...]

Precies, dat lijkt me het gevaarlijke van die build. Je zit in principe te hopen dat hij niet die rush doet op ongunstige momenten. Want een gelijk T1 T army tegen T1 P army kun je makkelijk verliezen, en dan is het zo goed als GG.
Ik heb het nog niet kunnen stoppen in iedergeval. Paar van die replays op TL maar eens bekijken, het lijkt me wel moeilijk om b.v. een 3 rax push te stoppen.

ps. Mooi nu weten we ook gelijk wie alle 6 poolers zijn, Ban please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Na een paar dagen hier meegelezen hebben, gisteren ook maar een starcraft 2 aangeschaft. Vroeger wel eens sc gespeeld, alleen de singleplayer. Wel veel C&C generals online gespeeld maar volgens mij ga ik daar weinig aan hebben in dit spel :D

Alleen die termen die iedereen gebruikt echt wtf xD

effe eerst een guide ofzo zoeken, volgens mij zag ik al iets in de OP staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193875

1e keer was 6pool tegen 6pool maar hij verzamelde zn 1e wave bij zn base en ik deed dat bij zn voordeur. Zo ging ik eerder in de aanval en won ik de 1e clash. Toen heb ik em op een of andere manier mutas laten bouwen en met een beroerd geplaatste spinecrawler al mn drones laten slachten.
2e was tegen protoss en hij had geen schijn v kans. Zn 1e zealot ging eraan door mn 1e 6 zerglings. Toen had ik idd zn probes moeten pakken. Ben ook nog maar noobje maar heb wel potentie. Met generals 2v2 altijd veel gewonnen. Ik moet ff wennen maar ik voel dat het spel erg goed is. Toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351621

Voor de nieuwelingen onder ons, als je beter wilt worden, doe dan niet te vaak cheeses en all-ins.

Prima dat je ze af en toe doet voor de lol, of om te kijken wat er nu precies gebeurd in die cheese, zodat je hem beter kan counteren.

Maar focus je op macro en micro games met standaard taktieken. Dit brengt je in zoveel interessante situaties (wanneer expanden, hoe te flanken enz) dat je veel sneller vooruitgaat dan bij het uitvoeren van cheeses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

Rudolf schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:34:
Na een paar dagen hier meegelezen hebben, gisteren ook maar een starcraft 2 aangeschaft. Vroeger wel eens sc gespeeld, alleen de singleplayer. Wel veel C&C generals online gespeeld maar volgens mij ga ik daar weinig aan hebben in dit spel :D

Alleen die termen die iedereen gebruikt echt wtf xD

effe eerst een guide ofzo zoeken, volgens mij zag ik al iets in de OP staan.
http://us.battle.net/sc2/en/blog/47685

daar heb je er vast een paar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

Echt hoe kan je denken dat je iets van skill hebt als je elke keer 6poolt :S
Snap ook niet wat het probleem is.
Er is een simpele methode om te oefenen tegen 6pool, doe op elke map een 6pool en kijk hoe lang het duurt totdat je eerste lings bij de ramp van de tegenstander zijn. ( time het )
Kijk daarna hoe je ertegen kan verdedigen in die tijd die je getimed hebt. Je zou in het voordeel moeten zijn omdat hij de afstand naar je basis moet afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Anoniem: 351621 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:47:
Voor de nieuwelingen onder ons, als je beter wilt worden, doe dan niet te vaak cheeses en all-ins.

Prima dat je ze af en toe doet voor de lol, of om te kijken wat er nu precies gebeurd in die cheese, zodat je hem beter kan counteren.

Maar focus je op macro en micro games met standaard taktieken. Dit brengt je in zoveel interessante situaties (wanneer expanden, hoe te flanken enz) dat je veel sneller vooruitgaat dan bij het uitvoeren van cheeses.
Precies. Met zo'n rush of cheese oefen je jezelf totaal niet in het doen van de fundamentele dingen die je in een game die langer dan 5 minuten duurt zult moeten doen om een kans te maken om te winnen (constant workers maken, scouten, beslissingen nemen op basis van wat je scout, expanden, etc).

Ik heb 4 van mijn 5 placement matches verloren omdat mijn tegenstanders die fundamentele zaken veel beter beheersten dan ik... De 5e heb ik gewonnen met een Baneling bust. Op zich leuk, maar ik heb er geen ruk van geleerd. Sindsdien doe ik geen rushes/cheeses meer. Het winnen van matches komt vanzelf wel als ik beter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Een beetje losse quote uit dayNine daily #174: 'je moet spelen om te leren niet spelen om te winnen'. Zoals je nu ook al ziet, mensen beginnen 6pools makkelijker tegen te houden.

Dus wat gebeurt er als je nu blijft 6poolen? Je begint steeds meer te verliezen omdat het niet meer werkt. En er komt een moment dat het gewoon sowieso niet meer werkt. En wat heb je dan in de tussentijd geleerd? Geen ene donder! Want je leert vrijwel niets van cheesen. Hooguit hoe een cheese gecountered wordt, maar anders dan dat; niets. Van cheesen wordt je géén betere speler, het is alleen leuk voor die totaal niet-boeiende match history en je win/loss ratio.

En ja, alle cheese is prima legitiem. Uiteindelijk gaat het om de win, dat is waar. Maar wat is belangrijker; in de toekomst een goede speler worden, of 'in het nu' veel winnen? :) Daarnaast leer je over het algemeen meer van een loss dan van een win, dus wees ook niet bang om te verliezen. Al is dat laatste makkelijker gezegd dan gedaan.

/mijn 2 centen

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

Cloud schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:29:
Een beetje losse quote uit dayNine daily #174: 'je moet spelen om te leren niet spelen om te winnen'. Zoals je nu ook al ziet, mensen beginnen 6pools makkelijker tegen te houden.

Dus wat gebeurt er als je nu blijft 6poolen? Je begint steeds meer te verliezen omdat het niet meer werkt. En er komt een moment dat het gewoon sowieso niet meer werkt. En wat heb je dan in de tussentijd geleerd? Geen ene donder! Want je leert vrijwel niets van cheesen. Hooguit hoe een cheese gecountered wordt, maar anders dan dat; niets. Van cheesen wordt je géén betere speler, het is alleen leuk voor die totaal niet-boeiende match history en je win/loss ratio.

En ja, alle cheese is prima legitiem. Uiteindelijk gaat het om de win, dat is waar. Maar wat is belangrijker; in de toekomst een goede speler worden, of 'in het nu' veel winnen? :) Daarnaast leer je over het algemeen meer van een loss dan van een win, dus wees ook niet bang om te verliezen. Al is dat laatste makkelijker gezegd dan gedaan.

/mijn 2 centen
Prachtig verwoord, helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je moet spelen om te leren, niet spelen om te winnen
Dit is echt een super quote!

Cheesen etc. wil tot een bepaald niveau en dan loop je tegen een muur. Wil je voorbij die muur moet je weer helemaal overnieuw beginnen. Je leert gewoon helemaal niks behalve 1 trucje.

"Te spelen om te leren niet om te winnen" ga ik ook nog wel eens de mis mee in. Dan denk ik van ik ga me focussen op macro play en shortcuts en beter switchen tussen me army en me macro. Ben ik een paar minuten in de game is dat allemaal alweer overboord omdat het niet zo goed gaat en je toch wil winnen. Ik doe dit dus nu maar op mijn ander account om dingen uit te proberen. Werkt tot nu toe veel beter omdat ik om de 1 of andere reden die druk niet voel (het is puur jezelf voor de gek houden, maar ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Zijn er hier mensen die met meerdere rassen spelen? Ik speel zelf met Terran. Nu wil ik ook gaan spelen met Zerg, maar ik wil niet dat het invloed heeft op m'n ranking en matchmaking voor Terran. Is het kopen van een tweede spel de enige manier om dit voor elkaar te krijgen of is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

BurningSheep schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:54:
Zijn er hier mensen die met meerdere rassen spelen? Ik speel zelf met Terran. Nu wil ik ook gaan spelen met Zerg, maar ik wil niet dat het invloed heeft op m'n ranking en matchmaking voor Terran. Is het kopen van een tweede spel de enige manier om dit voor elkaar te krijgen of is er een andere manier?
Volgens mij zijn daar geen plannen voor. Verschillende rankings per ras zou wel ideaal zijn.

Dus ik zou zeggen koop nog 7 extra sc2's. 1 voor elk ras + random en een paar zodat je tegen koreanen en amerikanen kunt spelen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 08-09-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:10
Een andere manier is dat je eventueel ook custom games zou kunnen spelen met Zerg en dan zo aan buildorders en tactieken werkt, en de zerg op de manier onder de knie krijgt zonder dat je ranking eraan gaat. Tot het punt dat je 100% zeker weet dat je alles enigszins onder de knie hebt en je het zelfde niveau van spelen kan garanderen als dat je speelt met terran

[ Voor 13% gewijzigd door ZipperJR op 08-09-2010 12:12 . Reden: spellingsfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Je kunt toch 3 MP profielen maken? Tenminste, dat is wat ik dacht waar ze voor waren. Als je naar je huidige league & ladders menu gaat zie je nog 2 open sloten als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120596

Dan zou je custom games kunnen gaan spelen. Alleen weet ik niet of daar veel games te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120596 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:11:
[...]

Dan zou je custom games kunnen gaan spelen. Alleen weet ik niet of daar veel games te vinden zijn.
Plus het is niet dezelfde mp ervaring die je krijgt door gewoon te ladderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
DeepSeven schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:11:
Je kunt toch 3 MP profielen maken? Tenminste, dat is wat ik dacht waar ze voor waren. Als je naar je huidige league & ladders menu gaat zie je nog 2 open sloten als het goed is.
dat zijn geen profielen, die geven aan wat je rank is in 2v2, 3v3 of 4v4. in volgorde wat je het meeste gespeeld hebt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
DeepSeven schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:11:
Neen, die zijn voor de andere ladders (2v2, 3v3, 4v4). Je kunt max 3 ladders kiezen om daar te displayen, maar ze behoren allemaal tot hetzelfde account.

SC2 is gekoppeld aan je battle.net account en that's it. 1 account op de ladder en niet meer.

Dus inderdaad heel veel oefenen. Ik speel zelf Zerg met heel af en toe een potje Terran tussendoor en dat gaat prima. In jouw geval zal het een stuk moeilijker worden omdat Zerg heel wat lastiger te spelen is dan Terran door de mechanics en vereiste APM... aan de andere kant zal je Terran spel er wel een stuk van vooruit gaan als je eenmaal redelijk speelt met Zerg. Dus go for it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik komd e zes poel en het cheesen maar al te vaak tegen. Zes pool als Terran is gewoon dichtspijkeren. SCV nummer 9 begint met de supplydok en SCV 12 helpt direct mee met dichtgooien. Marines spammen en de zespool is history. Vaak snel genoeg om het te counteren.

Het cheesen heeft sowieso al geen nut meer want dezelfde manier om de zespoel tegen te houden helpt ook tegen 9 van de 10 cheese acties. Ze mogen ook mijn voordeur dicht cheesen want meestal is mijn defense dan toch al up waardoor de phtoton cannons het niet meer kunnen uithouden. Alleen gebeurd het in een 4 vs 4 pool nog wel eens dat mijn ally niet goed genoeg de donkere hoekjes van zijn base location in de gaten houd. Een 'goede' cheeser probeerd een probe te sturen op een stukje eiland van de tegenstander waar de tegenstander normaal niets ziet tenzij hij er naar toe heeft ge-expand.

Wat mij opvalt is dat als bij 4 vs 4 drie van de vier van 1 groep cheese of zespool toepassen (soms zelfs in combi!) ze al vrij snel GG kunnen zeggen als het mis gaat.
Per definitie is het zo dat als je 4 vs 4 speel met twee zerg en twee anderen je hooguit de zerg laat zespoolen en de andere twee defense laat opbouwen. Dat verkomt een snelle GG actie.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het resultaat is voornamelijk dat je dan zowel slechte defense als slechte offense hebt. Beter kunnen die andere twee ook mee rushen, mag wel wat langzamer, maar om dan de tegenstanders wel te kunnen afmaken.

Tijdje geleden in 2v2 had een zerg mijn ally flink te pakken met 6-pool, hij was echt slecht eraan toe. Maar toen gingen ze lekker defensief spelen waardoor die prima terug kon komen.

Editje:
Net heel spannend potje gehad tegen protos cheese, al was het niet helemaal all in cheese. Hij probeerde eerste gateway te maken in mijn basis, die heb ik met SCVs vernietigd (voor degene die zeggen dat je dat met 4 SCVs kan doen, lol: je hebt er echt veel meer nodig). Pylon dacht ik later wel te doen, zo snel kan hij toch geen warp gates hebben. Toen had ik echter depot gelowered voor terugkerende scout SCV, en kwam een andere probe binnen die cannons begon te maken. Stomme fout, maar goed. Ik de handel maar liften en naar natural gaan. Paar marines maken, en toen bleek doordat hij niett all in was gegaan hij daar een groter leger had dan ik had.
Nog wat gevochten toen, en toen maakte hij de fout mij te willen sandwichen. Wat echter redelijk doelloos was gezien dat achter me ik toch niet heen kon gaan vanwege cannons. Dus kon ik eerste leger vernietigen, en tweede die van achter kwam wegjagen, maar hij had nog steeds meer. Dus toen ik zijn basis aangevallen en die compleet vernietigd, terwijl hij mijn natural aanviel, maar ik kende het plan en hij niet, dus had ik al nieuwe basis. Dat koste me nog flink wat doordat ik wel alle supply depots kwijt was en wat gebouwen achter liet om hem te vertragen. Maar uiteindelijk door planetary fortress kon hij mij niet vernietigen en ik had nog eco.

[ Voor 62% gewijzigd door Sissors op 08-09-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Laatst online: 07-06 12:59
Weet iemand of ik, als ik de campaign op brutal wil spelen en de bijbehorende achievement wil halen, ik dan missies eerst op casual kan doen om de research te halen en daarna alsnog op brutal doen? Of loop ik dan de achievement mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Darkwings schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:59:
Weet iemand of ik, als ik de campaign op brutal wil spelen en de bijbehorende achievement wil halen, ik dan missies eerst op casual kan doen om de research te halen en daarna alsnog op brutal doen? Of loop ik dan de achievement mis?
Waarom niet de research punten op brutal proberen te halen? Dat is in mijn ervaring voor de meeste missies goed te doen. Indien het niet lukt kan je daarna altijd alsnog de missie op een lagere difficulty opnieuw spelen specifiek voor de research punten. Als je optimaal wilt spelen kan je hem voor de 2de keer op Hard doen en gelijk proberen de achievements mee te pakken als je die nog niet hebt.

Research kan je trouwens meerdere keren halen, als je op brutal een gedeelte haalt en daarna op een lagere difficulty alles krijg je meer research punten dan als je in 1 keer alles gehaald hebt :).

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-06 17:03
Ja, dat kan

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Daar heb ik problemen mee. Ik heb de campaign uitgespeeld op hard, maar nu wil ik de missies in brutal doen. Er is een achievement "complete all 29 missions on brutal", dat keurig bijhoudt welke missies ik wel of niet op brutal heb gehaald. Maar de achievement "complete 5 missions on brutal" telt het aantal gehaalde missies niet. Ik heb (al) 7 missies op brutal gehaald, maar de teller staat bij die laatste achievement nog op 1. De campaign opnieuw starten helpt ook niet :?

Dus om antwoord te geven op je vraag: dat hangt er vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net maar eens ghosts geprobeerd, en moet die dingen echt beter micro'en, paar nuttige EMPs weggekregen, maar hadden er meer moeten zijn. Probleem is ook gebrek aan energie van die dingen aan het begin, EMP kost een hoop en cloak ook.

Maar uiteindelijk gewonnen toen ik een ghost naar zijn expansion liet gaan, had daar al eerder nuke op gegooid maar toen waren er nog maar een paar probes. Halverwege zie ik wat roods op mijn map, ik ga uit van nieuwe expansion maar bleek zijn leger te zijn die op een block aan het schieten was om bij een gold mineral patch nieuwe expansion te gaan maken. Vond het wel een poging waard, dus nuke erop gegooid en voor de verandering had de tegenstander de locatie niet in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 19:40

Kingpinda

Citizenship is earned.

@furby cool mag ik de replay zien? :) Dat soort acties vind ik altijd leuk om te zien. vooral van, als ik mij niet vergis, platinum/diamond spelers??

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
probeer eens een neppert in z'n basis te zetten, bij z'n probes, en de echte nuke bij z'n army te plaatsen. Werkt vooral goed tegen terrans, die onmiddelijk hun Command center scannen, je neppert killen, en hun leger vervolgens rokend aan treffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kingpinda schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:17:
@furby cool mag ik de replay zien? :) Dat soort acties vind ik altijd leuk om te zien. vooral van, als ik mij niet vergis, platinum/diamond spelers??
Kan hem wel ergens uploaden, maar weet je het zeker :P

Is platinum en het was niet echt een enorm leger, 20 units totaal ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 09:09
zou ik ook eens moeten doen - ik heb zo mijn twijfels of veel spelers daarop voorbereid zijn. Lijkt me goed te doen om met een medivac een paar ghosts in een basis te droppen om het hele ding plat te gooien met nukes.

Wat ik ook eens zou moeten doen is gewoon het normale spel zodanig vaak spelen dat ik verliezen niet zo erg vindt, :+. Ik merk dat ik het spel gewoon wat ontwijk, denk dat het niet echt mijn ding is.

Custom games daarentegen, :D. Ik vindt het alleen jammer dat 90% van de mensen alleen de custom games spelen die bovenaan de lijst staan, heb zo'n idee dat er heel veel leuke maps verderop online staan die gewoon niet genoeg spelers krijgen. Dat ze twee maps 'featured' maken is wel een goeie stap, alhoewel ze dat eigenlijk moeten uitbreiden met een 'daily feature' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55
Nukes duren lang voor ze er zijn. Ghost drops zijn niet heel handig (icm nukes) beter 3 ghosts voor 1 scv. 5-10 sec later heb je een aantal SCV's neer.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz11
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11-2023
Na in het begin een te hoge plaatsing in gold 1vs1, vandaag eindelijk weer terug in gold nadat ik dus terug gezet was naar bronze. Heeft me ongeveer 60 matches gekost! maar sta nu op de 9de plek in mijn ladder, dus hopelijk over een tijdje naar platinum voor het echte serieuze werk.

@furby:
ghosts, wanneer goede micro wordt toegepast zijn erg vervelend! Vooral tegen protoss. ik zie alleen weinig nukes! gelukkig maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 12:22
Bah bah , ik wil terug naar platinum :P Nog geen enkel potje in diamond gespeeld dat geen cheese game was.. Allemaal proberen ze wel iets wat op een cheese lijkt en daarna hebben ze totaal geen antwoord meer voor wat er gaat gebeuren.. Natuurlijk verlies ik nog net iets te vaak van deze cheese builds maja , komt wel goed zeker? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, heb ik eindelijk voor elkaar dat ik een 6-pool tegen kan gaan ... krijgen we van die slimmerikken met banelingbust. De 1e keer ging het mis, de 2e keer had ie al meer banelings en een heel legioen zerglings.

Kortom; wall-in lukt, maar wat te doen tegen baneling bust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 13:39

VP.

Bernardo schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:27:
Hmmm, heb ik eindelijk voor elkaar dat ik een 6-pool tegen kan gaan ... krijgen we van die slimmerikken met banelingbust. De 1e keer ging het mis, de 2e keer had ie al meer banelings en een heel legioen zerglings.

Kortom; wall-in lukt, maar wat te doen tegen baneling bust?
Een dikkere wall maken. Denk aan een starport en factory achter je barracks en bunkers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je barracks is meestal wel sterk genoeg, als hij daar door komt heeft hij zoveel banelings verloren dat hij toch niet meer veel heeft. Zwakke punt zijn je supply depots, dus zet daar een bunker achter of andere supply depots (of een combinatie).

Leuk trucje van ghosts tegen andere terran is trouwens de orbital EMP'en, dan heeft een terran vaak genoeg geen detector, vooral gezien dat ze erg moeilijk hun mobiele detector kunnen krijgen, en als hij nog geen missile turrets heeft dan kan je zo voorkomen dat zijn SCVs nieuwe maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Vergeten te vermelden denk ik, maar ik speel protoss :P Dus dikkere muur kan wel, maar is niet de manier denk ik XD

Lol, net een potje. Hij had in een hoekje van z'n base pylon + cannons neer gezet. Cannonrush dus, ik was best goed bezig, maar kon niks meer. Cannons kwamen steeds dichter bij, ikke snel natural gepakt (map was Desert Oasis), daar 3 warpgates neer gezet. Ging prima, maar toen hij met VR's kwam was het snel gedaan. Eerste wave was leuk, daarna werden het er teveel en kon ik niet genoeg stalkers maken. Was ook aan het aanvallen, maar was al te laat de VR's kwamen terug en beletten mij om zijn laatste gebouw kapot te maken *%^^%*^%#.

Dus zijn natural gepakt, helemaal vol gebouwd met cannons en toen "you wanted cannon rush right?" ... nou... vervolgens heeft die n00b er een uur over gedaan om te bedenken dat Collosi + Thermal Lance de cannons outrangen.
Jammer om dit te zien, cannons en verder kon hij vrij weinig. Nou ben ik zo'n n00b dat ik de cannon rush niet overleefd heb, maar wat moet hij als je eenmaal wat verder bent.

Maargoed, jammer zo te verliezen, ben het rushen al weer zat, maar blijf lekker doorspelen ;d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:52

Maduth

Probeersel

Net een geinig potje gehad (daarvoor 1 gewonnen, 1 verloren)...

Protoss met een rush, dus een pylon in me basis en gaan. Dit keer wat ik het zo zat en dus had geen zin om me gewonnen te geven. Dus hup... lift off en wegwezen met mijn barracks en base. Maar ik had 1 SVC naar zijn basis gestuurd en in een hoekje gestopt. Dus toen ik op een eiland terecht kwam en ging minen, kon deze SVC een 2de barrack bouwen. Dus bij 5-6 marines... al zijn units daar gesloopt plus zijn basis. Terwijl hij dacht dat ik nog maar 1 barrack had en 1 base. Dus toen hij deze uiteindelijk vond aan de andere kant van de map, was zijn eigen basis gesloopt. Stond hij daar met 7 Lots en verder niks.

Krijg ik melding:

Hij: This sucks
Hij: U suck
IK: :)

Bleef rustig hangen met mijn basis en ondertussen ook zijn andere pylons gesloopt en toen disconnected hij pas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Maduth schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:49:
Net een geinig potje gehad (daarvoor 1 gewonnen, 1 verloren)...

Protoss met een rush, dus een pylon in me basis en gaan. Dit keer wat ik het zo zat en dus had geen zin om me gewonnen te geven. Dus hup... lift off en wegwezen met mijn barracks en base. Maar ik had 1 SVC naar zijn basis gestuurd en in een hoekje gestopt. Dus toen ik op een eiland terecht kwam en ging minen, kon deze SVC een 2de barrack bouwen. Dus bij 5-6 marines... al zijn units daar gesloopt plus zijn basis. Terwijl hij dacht dat ik nog maar 1 barrack had en 1 base. Dus toen hij deze uiteindelijk vond aan de andere kant van de map, was zijn eigen basis gesloopt. Stond hij daar met 7 Lots en verder niks.

Krijg ik melding:

Hij: This sucks
Hij: U suck
IK: :)

Bleef rustig hangen met mijn basis en ondertussen ook zijn andere pylons gesloopt en toen disconnected hij pas :+
Ja echt keihard afstraffen die rushes! :D

Ik heb net 4 potjes verloren tegen een rush... je word er moedeloos van.

1e potje - Marines, heel vroeg! Maakten al m'n probes dood, ze micro'den te goed tegen m'n zealot & stalker.
2e potje - 6pool + banelingbust
3e potje Cannon rush
4e potje Zealot rush 4 van hem tegen 2 van mij. Ik ging assimilator.

Nou het 5e potje gewonnen, PvZ hij pakte m'n gas af, maar heb gewoon wat zealots gemaakt en later terug gepakt. 3 Phoenixes, beetje klooien. Base gepakt waar rocks voor zaten, met warpprism probe erin, gaat ie nooit kijken als rocks er nog zijn. Ook m'n natural gepakt om het niet verdacht te laten worden. Helaas had hij m'n warpprism al gezien, dus geen harrass in de main mogelijk. Keihard macro opgebouwd, Phoenixes laten vliegen over de map continue. Paar immortals & observers en natuurlijk collosi.
@ 179 food ofzo, aangevallen & gewonnen. Hij had zerglings, hydra's & infestors.

Hoop trouwens wel dat ik m'n win/los ratio op 50% kan houden XD Anders is het ook zo droevig. Hotkeys lukken nog steeds niet echt goed, is me nog te ingewikkeld in the heat of battle :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

Net showmatch tussen KiwiKaki en Dimaga gezien.
Ik hoop dat Idra en Morrow deze mensen compleet wegvagen want het zag er niet uit.
Er zat een 6pool tussen die nog gescout was ook en volgens mij liet de protoss het voor de grap gebeuren want waarom gooi je in hemelsnaam een forge neer, niet eens boven op je ramp als je een 6pool spot :S.

Bij de laatste match kon je goed zien hoe belangrijk creep is. Het was mass Hydra vs mass Stalker+een paar Sentries. Ze vochten vlakbij de Gold expo en er was verder geen creep. De Hydra's werden geblokt door de eigen hatchery, door het gebrek aan ruimte en door forcrfields. De blink stalkers maakten gehak van de Hydra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 19:40

Kingpinda

Citizenship is earned.

@furby-killer: Ja upload die match maar als je wilt. Ik vind het altijd interessant om andere mensen te zien spelen. En een leger wipen met een nuke valt daar helemaal onder :)

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:06

Bob

Voor het eerst sinds twee weken weer eens echt gespeeld, het 1ste spel was een ramp, de helft van de tijd was ik bezig met het vloeken op m'n hotkeys die maar niet in grid layout wilden staan. Blijkbaar een bug in SC2, als je iets anders dan qwerty hebt is soms een geknoei om grid werkend te krijgen.
Het spel erna waren de grid zorgen van de baan, kreeg een protoss tegen me die een vrij beperkte woordenschat had. 'fucks sake' was het enige dat hij kon produceren. Ik veronderstel dat het frustratie was, z'n game history zag er niet prettig uit voor vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-06 15:23
De system-requirements voor de mac's zijn vergeten in de op:
http://us.blizzard.com/su...ale=en_US&articleId=26242

Mac Requirements
Mac Minimum System Requirements:

Mac® OS X 10.5.8, 10.6.2 or newer
Intel® Processor
NVIDIA® GeForce® 8600M GT or ATI Radeon® X1600 or better
12 GB available HD space
2 GB Ram
DVD-ROM drive
Broadband Internet connection
1024X720 minimum display resolution
Mac Recommended Specifications:

Intel® Core 2 Duo processor
4 GB system RAM
NVIDIA® GeForce® 9600M GT or ATI Radeon® HD 4670 or better

Voor de rest nice!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-06 10:00
Ik heb in het weinig aantal gespeelde potjes nog maar weinig rushes gehad. 2 keer een proxy barracks tegen gehad. 1 keer zijn scv gestopt, 1 keer zijn scv gevolgd, dus hij begon er niet eens aan (maar was het geloof ik wel van plan) en een 6pool.
Wel vaker reaper harrass, maar dat is nou niet echt een rush. Best wat leuke potjes gehad.
Ik ben in silver ingedeeld en heb daarna nog alleen maar tegen hoger geklasseerde spelers gespeeld :s

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Def87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:16

Def87

DefXtreme

Gisteren een leuke 4v4 gespeeld. Een vriend en ik deden een random 4v4. Het was TPPP vs TPPP. Na een aantal seconden ging een P van ons al weg. Snel veel probes laten maken met zn nexus en we hadden een mineral boost al direct aan het begin. Onze 2de random P werd helemaal gewiped na een aantal minuten. Ik kon nog net een probe van die eerste gast redden die al weg was gegaan om ergens in de map een nexus te bouwen en te laten minen. Ondertussen had ik een MMM leger en konden we de andere 2 P van de tegenpartij tegehouden die met een zooi stalkers en VR's aankwamen. Toen was het dus 4v2. Snel een expansion gemaakt en plating en weapon naar lvl 3 geresearched. Nog een groter leger gemaakt en samen met een aantal carriers en een mothership van onze P speler alle inkomende waves tegengehouden. We besloten maar om een paar expansions aan te vallen. Precies op het moment dat we weggingen vielen ze mij aan en ze vaagden 3/4de van mn base weg. Geen scv's meer over en al mijn CC's ook vernietigd. Dus wat ik op dat moment had aan een leger gewoon laten aanvallen. En tot onze verbazing nog kunnen winnen ook.

XBL/PSN Gamertag : DefXtreme

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Ik doe tegenwoordig meer 2v2 en 3v3 met vrienden, of TP of TTP. Werkt erg leuk,we hebben de begin offensive/defensive tactieken wel redelijk onder de knie nu (weliswaar in bronze) maar de macro gaat nog erg slecht. Maar goed, dat komt oa omdat we met 3 legers tegen 2-3 legers moeten focussen in de offensive, en als je dat wint is een van hen uitgeschakeld. Dan moet de macro ook niet heel veel meer uitmaken.

Hoe doen andere mensen hun 3v3?

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:57
Ik random 3v3. Aan de start vragen welke units iedereen bouwt. ik probeer dan complementair te zijn. Verder durf ik wel vroeg rushen om snel een speler uit te halen (zerg 9-pool of zo).

Op deze manier ben ik tot gold geraakt.

• Dricus

Dricus

Gisteren de achievement voor 3 wins op rij gehaald. Helaas hadden die wins weinig te maken met dat ik heel goed bezig was, maar meer met hoe slecht m'n tegenstanders waren. De eerste was een erg trage Terran die bijna niks had toen ik met 5 roaches even om de hoek kwam kijken. Toen ik een paar Supply Depots gemold had quitte hij.
De tweede was een zeer matig uitgevoerde 6-Pool die ik scoutte met m'n Overlord. Mijn antwoord was een 11-ish-Pool. Toen hij maar niet aanviel heb ik dat maar aangevuld met een Queen en een handjevol Roaches. Toen hij dan eindelijk aanviel had ik m'n verdediging goed op orde en maakte ik z'n Zerglings met gemak af, waarna hij quitte.
De derde was een Terran die een bunker rush probeerde die ik wederom snel door had met m'n Overlord. Nadat ik de bunker in m'n base gemold had quitte hij meteen.

De match daarna was tegen een Protoss die het nodig vond om een cannon rush te doen. Ik dacht hem door te hebben. Z'n eerste Pylon heb ik met 4 Drones gemold, maar toen begon hij aan de andere kant van m'n base buiten m'n zicht vrolijk opnieuw en dat had ik dus niet door. Mijn eigen stomme fout, ik had die Probe gewoon af moeten maken in plaats van te denken dat ik de rush met het mollen van z'n Pylon had afgeslagen.

Gisteren heb ik dus voor het eerst ervaren hoeveel er gerushed en gecheesed word in de Bronze league. Zolang ik in Bronze zit ga ik me maar aanwennen om heel snel te scouten (met m'n 8e Drone ofzo) en om mijn eerste Overlords te gebruiken om in mijn base te verspreiden zodat ik elk hoekje kan zien.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Je bent protoss speler en wil harassen! Welke manieren zijn er?

- Warpprism, units (zealots) achter mineral line warpen en zoveel mogelijk probes/scv's/drones killen.
- Phoenix, bij zerg om overlords te killen of om probes/scv's/drones te liften en killen
- ...

Iemand nog aanvullingen? Ik merk namelijk dat ik buiten deze weinig goede tactieken heb en Warpprism wil niet altijd als er veel vikings/muta's etc in de lucht zijn.

• Dricus

Dricus

Op één van de recente Day[9] dailies zag ik dat hij voor early harassment heel snel een Sentry, Stalker en een Zealot maakte. Of ben je vooral op zoek naar manieren voor mid-game harassment?

• daanteb
Bernardo schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:30:

- Warpprism, units (zealots) achter mineral line warpen en zoveel mogelijk probes/scv's/drones killen.
- Phoenix, bij zerg om overlords te killen of om probes/scv's/drones te liften en killen
- ...

Iemand nog aanvullingen? Ik merk namelijk dat ik buiten deze weinig goede tactieken heb en Warpprism wil niet altijd als er veel vikings/muta's etc in de lucht zijn.
dt's en voidrays zijn ook irritant :)

je kunt je ook afvragen of het nodig is, ik doe maar zelden harass en probeer te focussen op expanden en leger bouwen. zodra ik ga harassen schieten m'n resources de lucht in en staan m'n productie gebouwen niks te doen.

zodra ik het gevoel heb dat ik beide aankan ga ik wel harassen, voor nu is het gewoon 1a win of lose :P

Bernardo schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:30:

- ...

De vraag is wat versta je onder harrashen:
- DT's
- Void rays
- Blink Stalkers

Early pressure
- 10 pylon 10 gate 10 gate, voor early pressure op zerg.
- Double gateway met chrono stalkers om in het begin terran te pressuren met 2 stalkers die je op de ramp laat lopen tot hun shield weg zijn, dan naar beneden als ze weer full zijn weer omhoog(kan ook met normal build met zealot + stalker).

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Bernardo schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:04:
[...]

Ja echt keihard afstraffen die rushes! :D

Ik heb net 4 potjes verloren tegen een rush... je word er moedeloos van.

1e potje - Marines, heel vroeg! Maakten al m'n probes dood, ze micro'den te goed tegen m'n zealot & stalker.
2e potje - 6pool + banelingbust
3e potje Cannon rush
4e potje Zealot rush 4 van hem tegen 2 van mij. Ik ging assimilator.

Nou het 5e potje gewonnen, PvZ hij pakte m'n gas af, maar heb gewoon wat zealots gemaakt en later terug gepakt. 3 Phoenixes, beetje klooien. Base gepakt waar rocks voor zaten, met warpprism probe erin, gaat ie nooit kijken als rocks er nog zijn. Ook m'n natural gepakt om het niet verdacht te laten worden. Helaas had hij m'n warpprism al gezien, dus geen harrass in de main mogelijk. Keihard macro opgebouwd, Phoenixes laten vliegen over de map continue. Paar immortals & observers en natuurlijk collosi.
@ 179 food ofzo, aangevallen & gewonnen. Hij had zerglings, hydra's & infestors.

Hoop trouwens wel dat ik m'n win/los ratio op 50% kan houden XD Anders is het ook zo droevig. Hotkeys lukken nog steeds niet echt goed, is me nog te ingewikkeld in the heat of battle :P
Mensen zullen altijd rushen. Rushen beloond namelijk redelijk goed. Ik vind alleen dat rushen het plezier in het spel een beetje verpest. Ik doe liever wat langere potjes spelen waarbij de balans de kans heeft heen en weer kans chuiven. Dat is leuk.

Voor de liefhebbers. Idra en Kiwikaki gaan helemaal los op elkaar in deze tread(over imbalance tussen protoss en zerg). Wel leuke entertainment. Persoonlijk vind ik Idra een ontzettende goede speler alleen zijn communicatie slaat echt nergens op.

http://www.teamliquid.net..._id=150301&currentpage=25

• daanteb
op TL stond een topic waar je custom divisions kan maken. bv. dus van alle GoT spelers hier, dat werkt misschien makkelijker dan een lijst bijhouden in de TS. plus je kan makkelijk zien welke spelers ongeveer van je niveau zijn voor practise matches.

http://sc2divisions.com/custom/tweakers/468

om jezelf toe te voegen hoef je alleen de link naar je bnet profiel aan te geven.
spoiler:
ww = gottegot

misschien niet handig om het ww hierzo neer te zetten maar ik heb iig niet de behoeft om het bij te houden ;) als iemand zich daar wel toe geroepen voelt kan deze natuurlijk worden verwijderd en een nieuwe worden aangemaakt met een eigen ww.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou harassen is (vind ik) moeilijker met Protoss dan met terran. Dus probeer een beetje de mogelijkheiden te inventariseren.

Inderdaad, blink stalkers is een goede!

- Blink stalkers, vooral effectief in maps met cliffs + observer
- Dark Templars, mogelijk maar vrij duur en tech-heavy.
- VR's, vooral effectief als je tegenstander geen AA heeft.

VR's vind ik best een goede, maar je moet er zeker 4 hebben wil het niet te makkelijk te counteren zijn. Als je zo snel mogelijk VR's will hebben ben je erg kwetsbaar op de grond.

Early pressure; die eerste heb ik nog nooit geprobeerd, meestal een gate op 12 en niet veel eerder. Ga ik eens kijken hoe dat uit komt (tegen AI). Chronostalkers ben je nog vrij laat mee denk ik, gezien de cybernetics core. Maar wel effectief denk ik, zolang je tegenstander geen Marrauders heeft.

Idra word inderdaad famous zo, al is het niet helemaal om z'n spel maar vooral op z'n rage-flame-imba-quiten XD

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 13:39

VP.

daanteb schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:16:
op TL stond een topic waar je custom divisions kan maken. bv. dus van alle GoT spelers hier, dat werkt misschien makkelijker dan een lijst bijhouden in de TS. plus je kan makkelijk zien welke spelers ongeveer van je niveau zijn voor practise matches.

om jezelf toe te voegen hoef je alleen de link naar je bnet profiel aan te geven.
spoiler:
ww = gottegot

misschien niet handig om het ww hierzo neer te zetten maar ik heb iig niet de behoeft om het bij te houden ;) als iemand zich daar wel toe geroepen voelt kan deze natuurlijk worden verwijderd en een nieuwe worden aangemaakt met een eigen ww.
Leuk idee, ik heb mezelf er ook bijgezet! :)

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
daanteb schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:16:

spoiler:
ww = gottegot

Hmm leuk :). Heb mezelf ingeschreven.

• gotfurrr
  • Laatst online: 22:49
Auredium schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:03:
[...]

Mensen zullen altijd rushen. Rushen beloond namelijk redelijk goed. Ik vind alleen dat rushen het plezier in het spel een beetje verpest. Ik doe liever wat langere potjes spelen waarbij de balans de kans heeft heen en weer kans chuiven. Dat is leuk.
als je rushed tegen een gelijkwaardige speler dan zal het spel heen en weer gaan aangezien de andere speler van een dusdanig niveau is dat hij anticipeert op een rush.

als je rushed en je wint in 7 minuten dan is je tegenstander niet gelijkwaardig imo. omgekeerd dus ook ,als jij gerushed word, ergo, er komen iets van 3 units even bij je ramp kijken en je gaat dan kapot, get better!

serieus, als je kapot gerushed wordt ben je gewoon niet goed genoeg.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 16:46
Dan moet je meer Koreaanse topgames kijken. Die duren vaak niet langer dan 6-8 minuten.

Rush is succesvol, of rush is niet succesvol en counter.

En dat is echt tegen goede spelers hoor ;)

Bij rushen en verdedigen tegen rushes gaat het om hele kleine hoeveelheden units en komt het dus aan op goede micro.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 09-09-2010 12:08 ]

• gotfurrr
  • Laatst online: 22:49
Bosmonster schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:06:
Dan moet je meer Koreaanse topgames kijken. Die duren vaak niet langer dan 6-8 minuten.

Rush is succesvol, of rush is niet succesvol en counter.

En dat is echt tegen goede spelers hoor ;)
marked as complete onzin
O-)

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geen kaas maar best effectief: als Terran je aan t begin alleen op crystal richten, twee/drie brax maken en gewoon marines stampen. En dan gewoon heel hard aanvallen, tussentijds overstap maken op gas etc. De paar keer dat ik 't heb toegepast heb ik de tegenstander er toch behoorlijk mee weten te overrompelen, protoss helemaal.

• Bosmonster
YouTube: huhuman vs simpson PvP Starcraft 2

Briljante Koreaanse PvP rush trouwens om te kijken.

@rodie83: zoiets simpels gaat tegen een tegenstander die goed scout niet werken, aangezien er eenvoudig tegen te verdedigen is als je weet dat het eraan komt.

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 09-09-2010 12:15 ]

• daanteb
gotfurrr schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:01:
[...]

als je rushed tegen een gelijkwaardige speler dan zal het spel heen en weer gaan aangezien de andere speler van een dusdanig niveau is dat hij anticipeert op een rush.

als je rushed en je wint in 7 minuten dan is je tegenstander niet gelijkwaardig imo. omgekeerd dus ook ,als jij gerushed word, ergo, er komen iets van 3 units even bij je ramp kijken en je gaat dan kapot, get better!

als iemand een snelle banshee in je basis hoeft hij niet beter te zijn. je verwachtte het gewoon niet (niet goed gescout of proxy starport ergens). goede kans dat je eco beter is op dat moment omdat je tegenstander waarschijnlijk flink heeft lopen snijden om die banshee er zo vroeg te krijgen, maarja heb je op dat moment weinig aan als je er niks tegen kan doen.

• rodie83
  • Niet online
Bosmonster schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:11:
YouTube: huhuman vs simpson PvP Starcraft 2

Briljante Koreaanse PvP rush trouwens om te kijken.

@rodie83: zoiets simpels gaat tegen een tegenstander die goed scout niet werken, aangezien er eenvoudig tegen te verdedigen is als je weet dat het eraan komt.
Klopt, maar als je 't combineert met het dichtbouwen van je ramp kan de protoss boy in kwestie niet echt zien waarmee je aan gaat komen. En de meesten zijn niet zo goed dat ze midfield ook units laten staan :P

Maar hee, tis bronze league he :P

• Bosmonster
Samengevat tegen rush:

scouten -> anticiperen -> micro -> counter :P

@rodie: tuurlijk en je moet alle tactieken proberen. Ik zeg alleen bijt je er niet teveel in vast en wees voorbereid op een counter en/of tech-switch, want die zul je steeds vaker tegen komen.

[ Voor 60% gewijzigd door Bosmonster op 09-09-2010 12:19 ]

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

gotfurrr schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:01:
[...]

Few. Ik was al bang dat ik neit goed genoeg was. :P

Ik werd de eerste paar dagen kapot gerushed. Inmiddels maakt een rush geen kans meer. Helaas meot ik vaak nog een ally ondersteunen die wat problemen heeft met rush in 4 vs 4. Maar het zijn leermomenten.

Meestal rush ik niet direct maar ik harrass wel veel en dan bij voorkeur met reapers. Omsluiten en achterom de resources mollen. Maar ook dat hangt af van de tegenspeler, ik denk altijd mij rear in tegen zoiets. Een andere leuke is de expension van iemand nuken met een ghost. Bij FFA games vaker zo de resources gestarved bij mensen die zelf geen resources meer hebben bij main en alleen 1 natural expension hebben.

/Edit; Wat trouwens ook goed werkt bij een FFA spel. Als je early ing ame wordt aangevallen en je defense houd het niet, gewoon keihard op /all roepen wie je attacked en dat die dus geen forces in zijn base heeft.
Zo viel een keer een zerg me constant lastig en toen hij mij ontmantelde werd hij zelf vernietigd. en kwaad dat ie was :P

[ Voor 11% gewijzigd door Auredium op 09-09-2010 12:31 ]

• rodie83
  • Niet online
Bosmonster schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:17:
Samengevat tegen rush:

scouten -> anticiperen -> micro -> counter :P

@rodie: tuurlijk en je moet alle tactieken proberen. Ik zeg alleen bijt je er niet teveel in vast en wees voorbereid op een counter en/of tech-switch, want die zul je steeds vaker tegen komen.
Absoluut hoor. Tis ook zeker niet mijn gangbare speelstijl. Vond het opvallen dat de paar keer dat ik 't probeerde het ook behoorlijk goed werkte. Maar goed, ik ben ook groot fan van andere tactieken, waarvan ik de Thor drop met medivacs in een onbewaakt gedeelte van z'n basis toch wel het meest mooi vind. Of de marine + siegetank/deploy drop. Of de raven drop een turret in de mineral line tactiek. Of de banshee cloaked attack.

Overigens kwam ik laatst een lastige protoss tegenstander tegen: de man bouwde z'n hele basis vol met turrets en ging vervolgens knetterhard voor air units. Het lastigste dan is dat je 'm niet echt aan kan vallen en je alleen maar eventuele expansions kan tegenhouden. Waarschijnlijk kwam ik wat te laat achter dat laatste want ik werd op een gegeven moment echt knetterhardgesloopt door weetikveelhoeveel carriers & stuff. maar dan nog, als ie dichtbij z'n startbasis expand ligt dat leger veel te dichtbij om z'n nieuwe expansions goed tegen te kunnen houden. Nog maar eens kijken wat daar beter in kan :P

[ Voor 6% gewijzigd door rodie83 op 09-09-2010 12:39 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Net verloren van een bende Marines + Tanks. Hij was snel met z'n marines, had iets te laat m'n 2e nexus. Kon het steeds net afhouden met Stalkers & Zealots. Echt balen, ik met 6 VR's z'n basis kapot, maar natuurlijk ergens een floating gebouw want kon niks meer vinden en ik was af door dat hij m'n base volledig kapot gemaakt had.

Echt zonde dit man, had het makkelijk kunnen winnen :S

• Bosmonster
rodie83 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:35:
[...]

Overigens kwam ik laatst een lastige protoss tegenstander tegen: de man bouwde z'n hele basis vol met turrets en ging vervolgens knetterhard voor air units. Het lastigste dan is dat je 'm niet echt aan kan vallen en je alleen maar eventuele expansions kan tegenhouden. Waarschijnlijk kwam ik wat te laat achter dat laatste want ik werd op een gegeven moment echt knetterhardgesloopt door weetikveelhoeveel carriers & stuff. maar dan nog, als ie dichtbij z'n startbasis expand ligt dat leger veel te dichtbij om z'n nieuwe expansions goed tegen te kunnen houden. Nog maar eens kijken wat daar beter in kan :P
Veel makkelijker dan dit wordt het niet. Gewoon turrets en mass marines (met upgrades) blijven pompen :P

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:39

frG

SCV ready heeft gister zijn eerste cash cup geannounced, registraties zijn nu open :P
www.scvready.com en dan bij cups!

Het is voor Europe only, dus wie weet valt er nog wat te winnen :p

• Dricus

Dricus

rodie83 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:35:
Als je kunt voorkomen dat hij expand, dan kun je zelf wellicht wel een paar expansions pakken en zorgen dat je flink wat gebouwen hebt die units kunnen produceren. Jij hebt dan een gigantisch veel betere economie en unit productie capaciteit dan hij met zijn ene base. Je kunt dan gerust met een flink leger een deel van z'n base slopen, verloren units opnieuw aanmaken en opnieuw aanvallen. Met jouw veel betere economie en productie capaciteit kan het niet anders dan dat hij dat nooit bij kan houden lijkt me... Of mis ik hier iets?

Edit:
Zo heeft het bij mij in ieder geval wel een keer gewerkt... Overlords bij elke expansion gezet, door macro'en en elke keer zijn expansion kapot maken als hij probeerde te expanden. Het duurde even, maar uiteindelijk kon ik ook z'n main slopen. Hij kon uiteindelijk helemaal niks meer maken omdat z'n main helemaal was leeggemined en z'n expansions elke keer gesloopt werden.

[ Voor 13% gewijzigd door Dricus op 09-09-2010 13:30 ]

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
leuk die custom league!
heb mezelf erbij gezet.
Ook handig om training partners te zoeken.

trouwens iedereen die vanavond kan. ESL organiseert een NL only tournooi. nu al met zeer goede spelers.
Toch leuk om eventueel tegen ze te spelen?

Ik doe ook voor de ervaring mee, dus iedereen inschrijven! ESL is goed georganiseerd en werkt makkelijk als je het eenmaal snapt!

http://www.esl.eu/benelux/sc2/#/benelux/sc2/1on1/2diem/

Er zijn ook tournooien voor de lagere leagues trouwens

http://www.esl.eu/eu/#/eu/sc2/

dus voor ieder wat wils ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Muta op 09-09-2010 13:57 ]

Suc6 muta, dat is iets te hoog niveau voor mij. Ik sla dat mooi over :)

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 22:56

:D

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:52

• TtL8e7ay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05-2017
Ik zit mij af te vragen, zou ik vanavond een half uurtje "les" kunnen krijgen van een diamond player? Is er iemand zo gek te krijgen?

Mijn idee is om met Skype / Ventrilo op een paar quick matches / replays te doen, zodat we kunnen zien waar de zwakke plekken of "quick wins" zitten in mijn spel.

Mijn doel is om nu eindelijk eens weg te komen uit de bronze league. Ik zit daar namelijk vast in de top, maar verlies wel telkens van de hogere spelers als ik getest word voor promotie.

Ik zit te denken aan iets tussen 20:30 - 22:00

Als je denkt dat je hier zelf ook wel lol aan kunt beleven, stuur me dan even een PM.

• MrVegeta
Ik zou je graag willen helpen alleen is mijn 13 ... losing streek nu wat triest aan het worden :').

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

MrVegeta schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:39:
Ik zou je graag willen helpen alleen is mijn 13 ... losing streek nu wat triest aan het worden :').
13 losing streak dat doet zeer... tijd voor een break! :)

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• MrVegeta
Juist niet.

Komt omdat ik wat te weinig speel. Ik ben poosje geleden van plat naar Diamond gegaan alleen kom ik niet lekker in mijn spel, net bankte ik gewoon 5000 minirals.

Net een TvT, ging wel goed... maar hij techswitched (zeer goed) naar Thors nadat ik dacht "yes! ik heb meer vikings dan hem!"

Durp.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Ja dat zijn gemene potjes :+ . Ik vindt het vaak wel leuke potjes omdat je meteen kan zien waar een belangrijk verbeterpunt zit en daar de volgende keer rekening mee houden.
Ik zit met de afgelopen paar avonden spelen op een 3:1 win loss ratio, zelfs na promotie tot Platinum maar ben benieuwd hoelang ik het vol kan houden ;) . Ik geniet er maar van zolang het duurd.

D3

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:39:
ik heb vs 7 terrans gespeelt vandaag, 6 lost -.-

ik wilde 1000 punten halen 2day, maar ik mag blij zijn als ik boven de 950 eindig hehe

• MrVegeta
Mjah, ik speel atm als een krant.

MrVegeta schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:51:
Juist niet.

Komt omdat ik wat te weinig speel. Ik ben poosje geleden van plat naar Diamond gegaan alleen kom ik niet lekker in mijn spel, net bankte ik gewoon 5000 minirals.

Net een TvT, ging wel goed... maar hij techswitched (zeer goed) naar Thors nadat ik dacht "yes! ik heb meer vikings dan hem!"

Durp.
Het is erg lastig om op tijd je air superiority om te zetten naar Battlecruisers. Maar volgens mij 4bc's > 8 thors.

• rodie83
  • Niet online
Trouwens dat promoveren he, wanneer gebeurd dat ongeveer? moet je dan nr. 1 van je league staan, of in de top 10, en dan?

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 155599 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:39:
[...]

Het is erg lastig om op tijd je air superiority op tijd om te zetten naar Battlecruisers. Maar volgens mij 4bc's > 8 thors.
Nog wel wat meer met yamamoto.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.