Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:00
Waar vind ik eigenlijk mijn character code? Ik zie dat in de TS staan, maar kan voor mezelf niets terugvinden.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94388

Hey,

Ik kwam een paar leuke filmpjes tegen van Nederlandse shoutcasters.
Kan ik iedereen hier aanraden.

http://www.youtube.com/user/DutchStarLeague

Bijvoorbeeld dit filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:02

ShadowBumble

Professioneel Prutser

interessante commentator erg duidelijk

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
SC 2 blijft overigens crashen bij mij als ik alt+tab doe. Zeer teleurstellend, ik had gedacht dat Blizzard zulk soort dingen wel snel zou oplossen. Dit is icm Windows 7 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz11
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11-2023
aicaramba schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:48:
Waar vind ik eigenlijk mijn character code? Ik zie dat in de TS staan, maar kan voor mezelf niets terugvinden.
Als je met je muis op je avatar zweeft, komt er na een paar sec je character code te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 15:16
SuX DeLuXe schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:40:
SC 2 blijft overigens crashen bij mij als ik alt+tab doe. Zeer teleurstellend, ik had gedacht dat Blizzard zulk soort dingen wel snel zou oplossen. Dit is icm Windows 7 x64
:z Zet je SC2 op windowed mode => profit!

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz11
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11-2023
Probeer eens bij options de display mode op windowed(fullscreen) te zetten. Dit zorgt er voor dat het switchen beter verloopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:09
gok eerder dat dit misschien hardware problemen zijn, aangezien ik 0,0 problemen met alt+tab heb met Windows 7 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:49

TheNephilim

Wtfuzzle

Anoniem: 94388 schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:55:
Hey,

Inderdaad, alleen lijkt de verhouding van de filmpjes niet helemaal ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:56
Hogader schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:45:
[...]

gok eerder dat dit misschien hardware problemen zijn, aangezien ik 0,0 problemen met alt+tab heb met Windows 7 x64
Misschien 0,0 problemen maar ik denk dat je zult verschieten wat het verschil is. Als je windowed speelt (wat geen verschil is visueel als je resolutie gelijk is aan je scherm) dan kan je namelijk instant-swappen zonder enige laadtijd. Bij fullscreen mode kan dit wel even duren omdat het geheugen uitgeswapt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Fonz11 schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:43:
[...]

Probeer eens bij options de display mode op windowed(fullscreen) te zetten. Dit zorgt er voor dat het switchen beter verloopt....
crasht bij mij...zetten naar Windowed mode crasht mijn SC2 tot 2 keer toe achter elkaar. Geen optie dus :(
En wat dat hardware probleem betreft, dat lijkt me beetje onmogelijk. Ik heb gewoon hele goede, nieuwe, snelle hardware en heb verder nergens problemen mee. Dit is echt een programmeerfout van Blizzard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94388

Bernardo schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:55:
[...]

Inderdaad, alleen lijkt de verhouding van de filmpjes niet helemaal ok.
Wordt aan gewerkt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
trouwens net een potje gewonnen door het hebben van EEN Void Ray :+
Die gast overrompelde m'n Stalkers met charged Zealots, waren er iets teveel dan berekend. Maar dankzij EEN Void Ray kon ik al zijn Zealots afslachten en zijn base had ik daarvoor al half gesloopt met m'n Stalkers. Altijd epic zulke potjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291359

SuX DeLuXe schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:06:
trouwens net een potje gewonnen door het hebben van EEN Void Ray :+
duidelijk OP

blijft een leuk spel, paar dagen geleden campaign uitgespeeld :), en nu zerg oefenen (had gezegd dat ik met 25 terran wins zerg zou gaan spelen :+ ) best triest dat er mensen in platinum zijn die 100+ potjes hebben gespeeld, en verliezen van iemand die met zerg nog hooguit 10 potjes heeft gespeeld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 09:03

amahusu

taking over the world!

ik ben alweer een tijdje aan het meelezen en heb denk ik wel zo'n 100+ replays gezien op youtube :P, maar toch suck ik nog gigantisch hard online. Van de 50 beschikbare practice matches heb ik er nu 2 gespeeld, 1 gewonnen (mn tegenstander quitte :+) en de ander dik en dik ingemaakt. Daarna maar eens tegen bots gespeeld en ook daar kan ik amper van winnen.

De build orders etc. heb ik nu wel in mn hoofd, maar waar ik telkens nat op ga is het macro/micro managen van mn mannetjes. Hebben jullie nog goede tips? Als ik spelers als Idra en TheLittleOne bekijk, dan lijkt het wel alsof zij in hun linker en rechterhand een muis hebben :+ Wat is nou een goede manier op mannetjes in een group individueel te besturen? Alle mannetjes individueel als group instellen? of zijn daar weer andere shortcuts voor?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
VR is echt niet OP.
amahusu schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:26:
ik ben alweer een tijdje aan het meelezen en heb denk ik wel zo'n 100+ replays gezien op youtube :P, maar toch suck ik nog gigantisch hard online. Van de 50 beschikbare practice matches heb ik er nu 2 gespeeld, 1 gewonnen (mn tegenstander quitte :+) en de ander dik en dik ingemaakt. Daarna maar eens tegen bots gespeeld en ook daar kan ik amper van winnen.
Ik begrijp niet dat je zoveel replay's kijkt maar ondertussen maar 5 potjes zelf gespeeld hebt (ik neem aan dat 50 een typfout was). Je gaat toch eerst zelf spelen en daarna met replay's je spel verbeteren?

Ook al kijk ik elke dag voetbal, als ik dan zelf ga voetballen kan ik er ook geen drol van hoor. Micro leer je alleen maar door het veel te spelen.

[ Voor 72% gewijzigd door YoshiBignose op 06-09-2010 19:54 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 09:03

amahusu

taking over the world!

YoshiBignose schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:52:
[...]

VR is echt niet OP.

[...]

Ik begrijp niet dat je zoveel replay's kijkt maar ondertussen maar 5 potjes zelf gespeeld hebt (ik neem aan dat 50 een typfout was). Je gaat toch eerst zelf spelen en daarna met replay's je spel verbeteren?

Ook al kijk ik elke dag voetbal, als ik dan zelf ga voetballen kan ik er ook geen drol van hoor. Micro leer je alleen maar door het veel te spelen.
heb het spel nog niet zo lang, afgelopen week pas gehaald. Ik weet dat het ook een kwestie van veel spelen is, maar ik ben nog een beetje zoekende naar wat nou een goede manier is om micro/macro management aan te pakken, ook omdat ik op een macbook speel en dus geen numpad heb.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Hotkeys komen wel, je moet beginnen bij het begin. Ik speel nu platinum en gebruik zelden hot keys, alleen groepen.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
amahusu schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:05:
[...]

heb het spel nog niet zo lang, afgelopen week pas gehaald. Ik weet dat het ook een kwestie van veel spelen is, maar ik ben nog een beetje zoekende naar wat nou een goede manier is om micro/macro management aan te pakken, ook omdat ik op een macbook speel en dus geen numpad heb.
Euh, numpad? Die heb ik nou nog nooit gebruikt in SCII o.O

Ik speel ook op een Macbook, gewoon de 1-0 toetsen doen hun werk perfect, je moet gewoon voor jezelf de goede cijfertjes bepalen voor je eenheden en gebouwen. Dit varieert per speler, met de lengte van mijn handen speelt een bepaalde config comfortabel maar voor een ander kan dat heel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Laatst online: 21:03

DefLite

Why so serious?

Rofl...
Ik was net een potje 2v2 aan het doen(placement match).
Ik (terran) + protoss vs 2 terran.
Na ongeveer 30 seconden leavde die terran en was het 1v2...Maar ik klikte toevallig op een probe(van die geleavde ally dus) en ontdekte dat ik die kon besturen ben eerst als een gek gaan minen + marines spammen.
Gelijk 1 vijand met de grond gelijk gemaakt, helaas had die andere terran dubbele wall in gedaan + tanks dus me marines werden met de grond gelijk gemaakt.
Toen snel 5 star ports gebouwd, ondertussen alle basissen innemen(die terran enemy bleef campen) en BattleCruisers gespamd, met een stuk of 20 zijn basis compleet gemold ermee(hij had het wel volgebouwd met turrets maar mijn BC > turrets).

Best grappig zo'n 1v2 xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Laatst online: 15-05 17:08
SuX DeLuXe schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:01:
crasht bij mij...zetten naar Windowed mode crasht mijn SC2 tot 2 keer toe achter elkaar. Geen optie dus :(
En wat dat hardware probleem betreft, dat lijkt me beetje onmogelijk. Ik heb gewoon hele goede, nieuwe, snelle hardware en heb verder nergens problemen mee. Dit is echt een programmeerfout van Blizzard lijkt me.
verder heeft niemand problemen maar de fout ligt toch bij Blizzard? die logica volg ik niet helemaal. maar ik zou zeggen maak een topic op het bnet forum, misschien dat ze je daar verder kunnen helpen.
amahusu schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:05:
probeer gewoon te spelen met een globaal idee van tanks + MMM ofzo en dan kijken hoe ver je komt. en ik zou toch proberen de hotkeys te leren, scheelt echt enorm veel tijd en dat is dan weer iets wat je van je lijstje kan afstrepen :) de groupkeys kun je bv doen, 123 voor je leger, 456 voor productie gebouwen. ik gebruik meestal maar 3-4 groupkeys maar je moet voor jezelf kijken wat je het fijnste vind.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Maaaan... net weer zo'n potje PvP verloren waarvan ik baal dat ik niet net sneller ben :S Zijn basis stond vol met cannons. Dus een harrassen met warpprism wilde niet lukken. Ik denk ik bash z'n voordeur in met m;n immortals, dat wilde best. maar hij had zoveel cannons dat m'n stalker snel af gingen. Toen kwamen er VR's en daarna begon hij met 5-6 carriers op verschillende plekken te harrassen. Hij had maar 2 bases. Wtf hoe kan hij zoveel carriers maken. Heb er best wat neergehaald met m'n stalkers, maar dit sloeg alles.

Veel cannons helpen wel degelijk voor een Protoss. Ik was niet superlaat met m'n immortals, maar je hebt er wel 4 nodig om met zoveel cannons te kunnen klooien. Dus dan moet je toch iets wachten. Baal ik van, is een waste of time zo'n potje. Ik heb wel 10 m'n expos kunnen herbouwen. Maar op een gegeven moment had hij de overhand. Ik racete van hot naar her en hij floate af en toe z'n carriers in & out. Balen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Laatst online: 21:03

DefLite

Why so serious?

In Silver geplaatst met 2v2 :D(Ging beter dan 1v1 en daar sta ik in goud mja het zal wel :p)

Iemand zin in wat 2v2 wat later vanavond? Kan TS/Ventrilo oid gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
verder heeft niemand problemen maar de fout ligt toch bij Blizzard? die logica volg ik niet helemaal. maar ik zou zeggen maak een topic op het bnet forum, misschien dat ze je daar verder kunnen helpen.
Ik heb vandaag SC2 ook nog moeten killen nadat ik gealt+tabbed had en hij weigerde hem weer te activeren. Ook is het niet meer heel bijzonder als hij crashed tijdens afsluiten waarbij zelfs ctrl+alt+del niet werkt.

Als je denkt dat verder niemand problemen heeft moet je toch maar eens googlen. Al is bij alt+tab vooral het probleem dat hij uber traag is met blijkbaar vooral ati kaarten, al zijn crashes bij alt tab ook niet echt bijzonder. En nee ik wil niet in windowed spelen, ik vind full screen veel mooier. Daarom heb ik nu in ieder geval mijn windows key maar gedisabled in de opties zodat als ik daar perongeluk op druk ik niet 15 seconde moet wachten voor hij er weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ugh

Ik haat van die sukkels die online co-op gaan spelen tegen Very Hard AI, en er totaal niets van kunnen. Ging er net een op High Orbit bunkers bouwen bij de ramp met de junk ervoor, achter de rook. Heb je dus helemaal niets aan. Ik kon de eerste aanval afslaan, en ging toen expanden, in de hoop een economy advantage te krijgen op 2 AI tegenstanders 8)7

Toen m'n expo net stond kwamen de AI's met een flink leger, heb 3/4 weten af te maken, maar de rest was te veel. Als die knurft gewoon normaal had gespeeld was het makkelijk gelukt.

Speel dan tegen Very Easy ofzo..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 16:57

GekkeR

key = key

Shittttt
Practice matches erop zitten en ik speel nu mijn 2vs2 placement matches....
Speel ik meteen al op Faster.... DAMN
Dat is even wennen.

Gewonnen dankzij mijn teammate.
Maar ik ga eerst even vs AI doen op Faster, tot ik me er prettig bij voel :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik heb al wel weer door dat ik meer dingen tegelijk moet leren doen en proberen gewoon pylons door te bouwen als ik aan het bouwen ben. Hotkeys zijn ook belangrijk, maar dat is me wel erg moeilijk. Ik muis met links, en ben gewend te om naast de muis ook de pijltjes toetsen te gebruiken om te navigeren ingame.Kun je klikken op een unit en ook vast opzij (bijv.) Dus dat hotkeys aanleren zie ik eigenlijk niet zo zitten zoals ik de 1-0 map

Protoss hotkeys:

1-3 leger
5 m'n main nexus. Doen jullie alle Nexi op 1 hotkey of 4-5-6..?
9 & 0 voor warpprism of observer.

Verder gebruik ik wel W voor het warpen van units. Maar ben nog niet op de hoogte van de keys om units te maken. Misschien ook eens proberen. Mag ik haast wel tegen de AI oefenen :P Is er een gamemodes waarin je alleen Hotkeys kan gebruiken? (die moest er wezen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291359

Bernardo schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:26:
I

Verder gebruik ik wel W voor het warpen van units. Maar ben nog niet op de hoogte van de keys om units te maken. Misschien ook eens proberen. Mag ik haast wel tegen de AI oefenen :P Is er een gamemodes waarin je alleen Hotkeys kan gebruiken? (die moest er wezen!)
wel een challenge ;) een van protoss, de tweede of de derde geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Angeloonie

Been there done that :+ Ook co-op dus, 2v2 vs Hard AI. Ik had er nog eentje nodig voor m'n 5 winsstreak achievement dus ik dacht easy. Nou niet als je teammate je gewoon niet genoeg helpt. Hij had me tweemaal uit de brand kunnen helpen, tweemaal deed hij het niet en uiteindelijk verloren we daar onnodig door :P Een keer liet hij z'n deployed siege tanks gewoon staan, terwijl een kleine verplaatsing mijn expo had kunnen redden. De andere keer moest ik er ook om vragen om de tanks erbij te halen, die uiteindelijk te laat kwamen.. Maar onze ramp zat potdicht! 8)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 14:23
Ik heb al wel weer door dat ik meer dingen tegelijk moet leren doen en proberen gewoon pylons door te bouwen als ik aan het bouwen ben. Hotkeys zijn ook belangrijk, maar dat is me wel erg moeilijk. Ik muis met links, en ben gewend te om naast de muis ook de pijltjes toetsen te gebruiken om te navigeren ingame.Kun je klikken op een unit en ook vast opzij (bijv.) Dus dat hotkeys aanleren zie ik eigenlijk niet zo zitten zoals ik de 1-0 map

Protoss hotkeys:

1-3 leger

Als ik jou was en ik wilde echt verbeteren, zou ik het over een heel andere boeg gooien. Leer muizen met rechts en je linkerhand op de hotkeys, óf zorg dat je rechterhand de WASD positie leert verkennen. Je zou wel heel pro zijn als het je lukt om op die manier richting platinum te stijgen. Ik persoonlijk zou altijd voor rechts muizen gaan...

Daarna: leer hotkeys uit je hoofd voor probes (E), Zealots (z), stalker (s) en eventueel sentrys als je die gaat maken. Dit zijn de units die je het meest maakt, in het begin is dat even voldoende om te weten. Ik raad je zelfs aan om de eerste games ALLEEN zealots en stalkers te maken (dan hoef je dus alleen die hotkeys te weten ;-) ) totdat je de hotkeys onder de knie hebt.

Nu ga je in de game je Nexus hotkeyen op 4 of 5 (ctrl group) en je gateways op 3 of 4 (net vóór de nexus) totdat je warpgates hebt, dan gebruik je namelijk W (leer die ook uit je hoofd!) en kun je iets anders in de control group zetten. Zorg dat je deze setup ten allen tijde aanhoudt (daarmee bedoel ik: laat geen gateways slippen, zorg dat ze allemaal in de control group zitten en zorg ook dat AL je nexusen onder dezelfde groep zitten - hoe dit moet: Shift + # voegt de huidige selectie toe aan de control group met nummer #).

Als je dit aanhoudt heb je de basis voor je macro opgezet. Je kan nu namelijk HEEL eenvoudig een macro economy opzetten. Je bouwt gemakkelijk probes, via de hotkeys met nexi en dan voor elke probe in de queue een E drukken! Je bouwt gemakkelijk units via de hotkeys met gateways en Z of S voor de gewenste units te drukken.

Nu kun je er voor zorgen dat je ALTIJD probes maakt, omdat het heel eenvoudig te doen is. Zorg er voor, zeker in de eerste 10 minuten dat je constant probes maakt, dat zorgt er voor dat je heel veel geld hebt voor units. Als je geld over hebt, maak dan meer gateways en pylons zodat je je geld sneller uit kan geven! In ruil daarvoor bouwt je leger NOG sneller op! Je zult zien dat je véél meer units hebt als je tegenstanders, waardoor je micro niet zo belangrijk is, omdat je je tegenstander outnumbered.

Zorg er daarom voor dat je deze principes leert: Hotkeys om het produceren van een goede economie (probes) te vergemakkelijken en de productie van units ook. Als je geld hoog wordt, geef het dan uit aan meer gateways zodat je je geld sneller kwijt kan in nieuwe units. Hiermee maak je een groot leger dat zeker battles voor jou gaat winnen!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:48
furby-killer schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:02:
[...]

Ik heb vandaag SC2 ook nog moeten killen nadat ik gealt+tabbed had en hij weigerde hem weer te activeren. Ook is het niet meer heel bijzonder als hij crashed tijdens afsluiten waarbij zelfs ctrl+alt+del niet werkt.

Als je denkt dat verder niemand problemen heeft moet je toch maar eens googlen. Al is bij alt+tab vooral het probleem dat hij uber traag is met blijkbaar vooral ati kaarten, al zijn crashes bij alt tab ook niet echt bijzonder. En nee ik wil niet in windowed spelen, ik vind full screen veel mooier. Daarom heb ik nu in ieder geval mijn windows key maar gedisabled in de opties zodat als ik daar perongeluk op druk ik niet 15 seconde moet wachten voor hij er weer is.
Ik speel meestal op XP en heb regelmatig last van crashes (drop @GoT toernooi, LOL :N ). Vooral voor, tijdens of meteen na het laden van wat dan ook (missie map filmpje). Het werkt meestal goed en loopt dan als een zonnetje (wat dat betreft probs to blizzard), maar het gaat wel buitensporig vaak even fout.

Protoss hotkey's:

1-3 Units (1control group syndrome :Y Ik gebruik uitsluitend 1)
4 Nexus (expo's aswell)
5 gateways (totdat ik warp heb) --> robo
6 stargate
0 forge

En W voor warpgates natuurlijk.

Klaar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Ik ben zon persoon die de hotkeys op grid heeft staan. Geen gedonder met die unit begint met die letter, maar gewoon een simpele grid van q tot t en van a tot g en van z tot b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
furby-killer schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:02:
[...]

sorry hoor, maar sc2 is 3 miljoen keer over de toonbank gegaan. als dit geen incidenten waren was er onderhand wel een patch geweest. wordt een beetje kriegel van mensen die bij het minste of geringste lopen te zeuren dat alles buggy is, das niet alleen dat alt+tab verhaal maar ook archievements, matchmaking etc, en dan vervolgens niet de moeite nemen om zelf ff te kijken waar het aan ligt of een oplossing te zoeken (bnet forum, tl, google).

edit: tis niet dat bij mij het altijd perfect loopt, bij mij is hij ook meerdere malen gecrashed. mar een paar crashes kan gebeuren, hoeft ook niet altijd aan sc2 te liggen. kan ook antivirus of windows zijn waar een bitje omvalt. perfecte software bestaat niet. als je regelmatig crashes ondervindt zou ik tohc op zoek gaan naar de oorzaak.

[ Voor 12% gewijzigd door daanteb op 06-09-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sl473R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 22:48

Protoss hotkeys:

1-3 leger

Het instellen van hotkey's is afhankelijk wat je zelf prettig vind. Zelf maak ik gebruik van de volgende groepen (dankzij wat tips van day9):

1 command centre
2 productie gebouwen
3-5 army
6 upgrades

Als terran speler gebruik ik heel vaak achter elkaar attack-move (hotkey: 'A') om mijn mannetjes te verplaatsen. Als je dus dit wil doen met hotkeys moet je normaal gesproken op 1 en daarna op 'A' drukken. Dit kan alleen met de pink. Hierdoor moet je je de hele tijd de pink verplaatsen. Het is veel rustiger en sneller om je leger op 3,4,5 te zetten (ring, middel en wijsvinger) en daarna met de pink op 'A' te drukken. Op deze manier is het voor mij veel makkelijker om mijn leger te besturen, omdat je niet veel je hand hoeft te bewegen.

@poster onder: Om de basis te managen kan je tweemaal op je hotkey drukken om meteen na je gebouw/leger te gaan. Dit gebruik ik tijdens bijna elke actie (neerdalen van mules, scouten, productie). Bij het besturen van legers en dergelijke gewoon scrollen voor kleine afstanden en op de mini map klikken voor grotere afstanden.

[ Voor 8% gewijzigd door Sl473R op 06-09-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 18:00

painkill

Pain(k)(ill)

Maar hoe besturen jullie de camera dan?
Ik doe dit altijd met de pijltjestoetsen, veel fijner dan de muis naar de rand te slepen..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 11:56
Is wel best interessant om te zien wat voor hotkeys / groups men gebruikt. Ik speelde vroeger heel vaak WC3 op een vrij deftig niveau, daar had ik deze gewoonte en heb ze dus ook behouden:

Ik zet altijd m'n main base op 0, expo op 9, 2e op 8 enz. Verder scout / worker voor build production op het eerstvolgende cijfer (in het begin 9 etc).

Main unit producing buildings (nexus/barracks/...) op 4, mech op 3 en air op 5.

Melee group units op 1, range op 2, air units op 3

Upgrades op 6

Werkt heel aardig, alleen met zerg moet ik nog de gewoonte kweken om m'n hatchery's op 3/4/5 te zetten ipv 0/9/... Speel dus random ;)

Trouwens niet onbelangrijk, ik speel met een AZERTY toetsenbord dus voor mij is het best gemakkelijk om 1-A 2-A 3-A te duwen (wijs/middelvinger), ligt namelijk heel dicht bij elkaar. Niets gefoefel met mijn pink... die gebruik ik nooit :O

Wat is trouwens jullie APM? Bij WC3 schommelde die bij mij op het einde rond de 120, maar in SC zit ik nog niet in de helft voorlopig :P

[ Voor 7% gewijzigd door Sfinx- op 06-09-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 18:00

painkill

Pain(k)(ill)

Mijn APM zal op 25-30 zitten. Zit echt soms minuten te kijken naar mijn leger :P

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

painkill schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:25:
Maar hoe besturen jullie de camera dan?
Ik doe dit altijd met de pijltjestoetsen, veel fijner dan de muis naar de rand te slepen..
Minimap of 2x op het nummer van de controlgroep drukken :).
En alleen scrollen met muis wanneer ik aan het micro'en ben met mijn leger.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Sfinx- schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:29:
Wat is trouwens jullie APM? Bij WC3 schommelde die bij mij op het einde rond de 120, maar in SC zit ik nog niet in de helft voorlopig :P
Ligt bij mij heel erg aan de situatie, ik ben niet zon persoon die zijn apm hoog houd. Dus in rustige situaties rond de 30 en wanneer ik dik gevecht etc bezig is dan verdubbelt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bernardo schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:41:
Respect! Ik vind 3vs3 echt wel een chaos :P Vergt een goede concentratie om dat bij te kunnen houden :o
Valt op zich wel mee, als je met elkaar via bijvoorbeeld Mumble kan spreken. Scheelt een boel typ-werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zonet een lolbroek (Nederlander zelfs) die al z'n Zerg drones mijn basis instuurde.. Ondertussen vrolijk tegen mij praten, maar daardoor raakte ik afgeleid en zag ik het te laat. Serieus prachtige games zijn dat :') (eerste keer dat ik een toepassing heb voor die smiley!). 1 minuut 9 seconden, geniet ik van.

Maar daarna in een PvP een 3gate-robo succesvol uitgevoerd dus weer een win rijker. En ik kreeg meer punten daarvan, dan ik verloor van die zerg-mafkees. Dus netto vanavond nog een beetje winst geboekt :Y)

En ook nog een 2v2 met PPvTZ wat heel aardig werkte. Ook een 3gate-robo in beginsel en ging ook prima. Snelle colossi voor de gescoutte ground army van de tegenpartij. Al had ik achteraf het idee dat ze niet echt op hetzelfde niveau zaten als mijn team.

Al had die gast in mijn team z'n voice comm. aangezet. Tijdens het laden van de game dacht ik 'wtf is er met m'n headset aan de hand!1'. Het is een draadloze headset dus ik dacht, misschien storing dus even ander kanaal proberen. Meteen weer die rare geluiden :| Toen ik eenmaal ingame zat begonnen de geluiden nog raarder te worden, totdat ik ineens hoorde 'ello can yoo ere me!?'. Had ik een Portugees aan de lijn :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 22:56
Anoniem: 94388 schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:55:
Hey,

Iew, 2e nederlandse shoutcasters die ik zie die vrij matig zijn.. beeldverhouding klopt niet, commentaar getuigt over algemeen van weinig inzicht in het spel.. veel "uh..uh.. uh". Paar keer bij cruciale battles zaten ze weer over iets doms te praten terwijl de camera ergens hangt waar niks gebeurt. Doe mij dan toch maar de bekende engelse casters..

"er wordt geen queen gebouwd..dat is opmerkelijk, want door een queen krijg je meer larven".. (spawning pool was 5 seconden later gefinished) :')

"zerg gaat voor een tech build" (omdat hij een extractor maakt tijdens het maken van spawning pool)

:')

[ Voor 15% gewijzigd door RedruM op 07-09-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Over de hotkeys in combinatie met linkshandig 'muizen':

Ik ben zelf ook linkshandig en 'muis' dus ook met links in Starcraft 2. Ik gebruik alleen de standaard hotkey setup voor linkshandigen (kun je instellen in de options). De sneltoetsen voor de control groups zijn dan 3 t/m = en de hotkeys voor gebouwen en unit abilities zijn dan zo afgestemd dat je de wijsvinger van je rechterhand op de J kunt hebben liggen. Doordat de sneltoetsen voor control groups ten opzichte van de rechtshandige setup 2 toetsen naar rechts verschoven zijn kun je op die manier net zo gemakkelijk bij je control groups als een rechtshandige.

Voor het cyclen tussen verschillende typen units binnen je selectie gebruik je in plaats van Tab de Backslash toets (dit zal niet voor alle toetsenborden even handig zijn denk ik, maar voor mij wel, want de Backslash zit boven de Enter toets). En zo zijn er nog meer toetsen gespiegeld ten opzichte van de rechtshandige setup.

Voor Zerg gebruik ik nu de volgende control groups:
  • =, - en 0 voor mijn leger
  • 8 voor mijn Hatcheries
  • 7 voor de Queens die Larva's uitpoepen
  • 6 voor de Queen die creep verspreidt
  • eventueel 3 voor m'n Nydus Network
In feite spiegel je gewoon de hotkeys ten opzichte van de rechtshandige setup. Voor mij werkt dit prima. Als ik wat bedrevener wordt in de game ga ik qua APM niet achterblijven op andere rechtshandige spelers van mijn niveau.

Als je (net als ik) een verstokt linkshandige muizert bent, dan vind ik de linkshandige hotkey setup wel een aanrader. Het enige nadeel wat ik in de linkshandige setup heb kunnen ontdekken is dat de sneltoets om te cyclen tussen je bases niet werkt. Dat zal in een toekomstige patch wel gefixed worden denk ik. Maar goed, die gebruik ik verder ook niet. Larva uitpoepen doe ik via de minimap en als ik dan toch snel een base wil kunnen zien, dan klik ik daarvoor ook wel op de minimap.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357023

Grrr gisteren alles verprutst. Stond op het punt eindelijk gepromote te worden naar diamond. Stond 1 plat en speelde voornamelijk tegen middel diamond met een goede winrate. Alleen gisteren zo verschrikkelijk slechte avond gehad. Heb ook redelijk wat matches gespeeld maar het ging gewoon niet. Vergeten probes op gas te zetten (like wtf), dood gaan aan DT's omdat ik een nieuwe robo maakte terwijl ik er al 1 had. Dat soort onzin gewoon echt beginners fouten. Ik had gewoon moeten stoppen met spelen. Kost me weer een poos om goed te maken.

Heeft iemand de gomtv matches nog een beetje gevolgd? Zaten er nog leuke games bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:31
Yay gisteren in 2v2 gepromote naar diamond! Terran + Toss btw :)

Helaas zweef ik op 1v1 nog steeds een beetje rond de 30 op platinum. Volgende weekend werk van maken :P

[ Voor 3% gewijzigd door danslo op 07-09-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

RJBanthum schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:49:
Als ik jou was en ik wilde echt verbeteren, zou ik het over een heel andere boeg gooien. Leer muizen met rechts en je linkerhand op de hotkeys, óf zorg dat je rechterhand de WASD positie leert verkennen. Je zou wel heel pro zijn als het je lukt om op die manier richting platinum te stijgen. Ik persoonlijk zou altijd voor rechts muizen gaan...

Nou dat is het vreemde, ik schrijf dus met rechts :P Maar heb gister tegen de AI eens wat geprobeerd met hotkeys, ik denk dat ik het met deze muishand wel onder de knie krijg. Rechts muizen is leuk, ik kan het ook wel, maar niet zo strak als met links.

Daarna: leer hotkeys uit je hoofd voor probes (E), Zealots (z), stalker (s) en eventueel sentrys als je die gaat maken. Dit zijn de units die je het meest maakt, in het begin is dat even voldoende om te weten. Ik raad je zelfs aan om de eerste games ALLEEN zealots en stalkers te maken (dan hoef je dus alleen die hotkeys te weten ;-) ) totdat je de hotkeys onder de knie hebt.

Dat ben ik tegen de AI aan het doen, heb de Immortal er ook bij gepakt. Het is wel even nadenken, maar erg snel inderdaad!

Nu ga je in de game je Nexus hotkeyen op 4 of 5 (ctrl group) en je gateways op 3 of 4 (net vóór de nexus) totdat je warpgates hebt, dan gebruik je namelijk W (leer die ook uit je hoofd!) en kun je iets anders in de control group zetten. Zorg dat je deze setup ten allen tijde aanhoudt (daarmee bedoel ik: laat geen gateways slippen, zorg dat ze allemaal in de control group zitten en zorg ook dat AL je nexusen onder dezelfde groep zitten - hoe dit moet: Shift + # voegt de huidige selectie toe aan de control group met nummer #).

Nice, dit wist ik niet werkt inderdaad als een tiet!

Als je dit aanhoudt heb je de basis voor je macro opgezet. Je kan nu namelijk HEEL eenvoudig een macro economy opzetten. Je bouwt gemakkelijk probes, via de hotkeys met nexi en dan voor elke probe in de queue een E drukken! Je bouwt gemakkelijk units via de hotkeys met gateways en Z of S voor de gewenste units te drukken.

Nu kun je er voor zorgen dat je ALTIJD probes maakt, omdat het heel eenvoudig te doen is. Zorg er voor, zeker in de eerste 10 minuten dat je constant probes maakt, dat zorgt er voor dat je heel veel geld hebt voor units. Als je geld over hebt, maak dan meer gateways en pylons zodat je je geld sneller uit kan geven! In ruil daarvoor bouwt je leger NOG sneller op! Je zult zien dat je véél meer units hebt als je tegenstanders, waardoor je micro niet zo belangrijk is, omdat je je tegenstander outnumbered.

Blijf je, als je eenmaal een expo hebt, ook probes maken op alle bases?

Zorg er daarom voor dat je deze principes leert: Hotkeys om het produceren van een goede economie (probes) te vergemakkelijken en de productie van units ook. Als je geld hoog wordt, geef het dan uit aan meer gateways zodat je je geld sneller kwijt kan in nieuwe units. Hiermee maak je een groot leger dat zeker battles voor jou gaat winnen!

Succes!
Verder thanks voor deze tips, ik ga er eens mee aan de slag! :D

@ Dricus: Owh, dit wist ik helemaal niet! Ga ik dan eens even bekijken, als dit me beter lijkt kan ik misschien beter dat gebruiken. Alleen wel raar met die = enzo, dat is misschien toch lastiger onthouden dan de volledige numerieke keys.

[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 07-09-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 06-06 15:16
Bernardo schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:00:
[...]

@ Dricus: Owh, dit wist ik helemaal niet! Ga ik dan eens even bekijken, als dit me beter lijkt kan ik misschien beter dat gebruiken. Alleen wel raar met die = enzo, dat is misschien toch lastiger onthouden dan de volledige numerieke keys.
Je hebt toch ook de setting hotkeys for lefties?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Valt reuze mee... Het wordt vanzelf een automatisme als je een beetje oefent. Na een handjevol games oefenen tegen de AI wist ik al niet meer beter...
M1lamb3r schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:04:
Je hebt toch ook de setting hotkeys for lefties?
Dat was precies waar mijn vorige post over ging ;).
RJBanthum schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:49:
Als je gebruik maakt van de linkshandige hotkey setup denk ik niet dat je in het nadeel bent ten opzichte van een rechtshandige (met rechtshandige hotkey setup uiteraard :P). De hotkeys zijn dan even gemakkelijk te bereiken voor een linkshandige als voor een rechtshandige voor zover ik dat nu kan beoordelen.

Edit:
Ik denk wel dat het afhangt van wat voor toetsenbord je hebt. Vooral aan de rechterkant willen verschillende toetsenborden nog wel eens verschillen qua indeling. Ik maak gebruik van een toetsenbord met de standaard US layout (zie plaatje) en daarop werkt het prima.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/51/KB_United_States-NoAltGr.svg/800px-KB_United_States-NoAltGr.svg.png

[ Voor 12% gewijzigd door Dricus op 07-09-2010 10:40 ]

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320951

Zeer mooie micro match. alleen jammer van het onduidelijke Engelse commentaar.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6jzeFRhPmIY&feature=player_embedded#!]

Over 1 minuut begint Gomtv weer, zeker kijken als je tijd hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoog op het lijstje "oh crap" momenten: Mule inroepen, en precies op dat moment zien dat je leger door DTs wordt aangevallen. Gedeelte kwam nog achter mijn wall, maar doordat ik stom was had ik nog geen SCVs klaar om te repareren en kwam hij er precies doorheen toen SCVs aankwamen. Toen ik detectors had, had ik geen leger meer.

Ook interesant, ik heb vandaag tegen iemand gespeelde die onder de 50 in zijn divisie stond. En ja dat is bijzonder voor mij, ik heb tegen hoog bronze, silver, gold en platinum gespeeld. Zelfs die paar spelletjes tegen diamonds zijn altijd 50+. Nu vraag ik me af of dat zo is omdat degene die laag staan in hun divisie minder spelen, of dat er eigenlijk gewoon twee nagenoeg onafhankelijke ladders tegelijk aan het lopen zijn, degene die hoog staan en degene die laag staan in hun divisie. Ik ben platinum, mijn tegenstander was dan laag platinum, maar het potje kwam nog geen eens in de buurt van spannend, ik wandelde over hem heen. Hij ging marine rush, best. Ik ging ook maar marines massen, toen bedacht ik dat het misschien een idee was ook wat counters te maken, dus gooide ik er zooi reapers doorheen. Uiteindelijk was het iets van 16 marines + 4 reapers vs 14 marines ofzo, en hij gebruikte geen attack move dus heb ik zijn hele leger gedood zonder dat die ook maar 1 schot op mij heeft gevuurd.
De combinatie dat iemand in platinum zo slecht is (hij speelde echt als zilver hooguit) en dat ik nooit normaal gesproken speel tegen mensen met divisie rating onder de 50, doet mij afvragen of dat die gewoon heel veel slechter zijn dan de hoge spelers, ook uit lagere divisies.

Daarnaast ook nog van protos verloren met stomme HTs, moet ik echt eens een goede counter voor vinden, mijn sieges was ik niet onder de indruk van. En mijn nieuwe taktiek tegen een zerg maar weer eens geprobeerd, en dat ging beter dan eerste keer, maar komt ook door taktiek van de zerg. Lekker mezelf in turtelen, hoeveel afhankelijk van wat zerg doet, en snel richting banshees gaan en maar hopen dat de zerg het lang genoeg houdt op roaches/zerglings/banelings. Enige probleem is dat zergs vaak voor mutas gaan als ze niet de frontale manier kunnen gebruiken. Maar goed, deze zerg ging infestors, dus daarna vast ultras, wat een slecht idee was tegen banshees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
furby-killer schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:58:
Hoog op het lijstje "oh crap" momenten: Mule inroepen, en precies op dat moment zien dat je leger door DTs wordt aangevallen. Gedeelte kwam nog achter mijn wall, maar doordat ik stom was had ik nog geen SCVs klaar om te repareren en kwam hij er precies doorheen toen SCVs aankwamen. Toen ik detectors had, had ik geen leger meer.

Ook interesant, ik heb vandaag tegen iemand gespeelde die onder de 50 in zijn divisie stond. En ja dat is bijzonder voor mij, ik heb tegen hoog bronze, silver, gold en platinum gespeeld. Zelfs die paar spelletjes tegen diamonds zijn altijd 50+. Nu vraag ik me af of dat zo is omdat degene die laag staan in hun divisie minder spelen, of dat er eigenlijk gewoon twee nagenoeg onafhankelijke ladders tegelijk aan het lopen zijn, degene die hoog staan en degene die laag staan in hun divisie. Ik ben platinum, mijn tegenstander was dan laag platinum, maar het potje kwam nog geen eens in de buurt van spannend, ik wandelde over hem heen. Hij ging marine rush, best. Ik ging ook maar marines massen, toen bedacht ik dat het misschien een idee was ook wat counters te maken, dus gooide ik er zooi reapers doorheen. Uiteindelijk was het iets van 16 marines + 4 reapers vs 14 marines ofzo, en hij gebruikte geen attack move dus heb ik zijn hele leger gedood zonder dat die ook maar 1 schot op mij heeft gevuurd.
De combinatie dat iemand in platinum zo slecht is (hij speelde echt als zilver hooguit) en dat ik nooit normaal gesproken speel tegen mensen met divisie rating onder de 50, doet mij afvragen of dat die gewoon heel veel slechter zijn dan de hoge spelers, ook uit lagere divisies.

Daarnaast ook nog van protos verloren met stomme HTs, moet ik echt eens een goede counter voor vinden, mijn sieges was ik niet onder de indruk van. En mijn nieuwe taktiek tegen een zerg maar weer eens geprobeerd, en dat ging beter dan eerste keer, maar komt ook door taktiek van de zerg. Lekker mezelf in turtelen, hoeveel afhankelijk van wat zerg doet, en snel richting banshees gaan en maar hopen dat de zerg het lang genoeg houdt op roaches/zerglings/banelings. Enige probleem is dat zergs vaak voor mutas gaan als ze niet de frontale manier kunnen gebruiken. Maar goed, deze zerg ging infestors, dus daarna vast ultras, wat een slecht idee was tegen banshees.
Een leuke counter voor High Templars zijn bijvoorbeeld Ghosts, één EMP en de HT is nutteloos geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

zo weer terug van vakantie. Voordeel is dat ik nu een grote rested pool heb, maar nadeel is dat het met 4 plaatsen heeft gekost.

Zelf speel ik bronze en probeer omhoog te kruipen naar silver, maar tot dusver is me dat nog niet gelukt.
Als Protoss speler win ik vaak wel geregeld maar ik verlies ook . Zo zit mijn ratio rond de 53 a 54%.

Ik moet nog steeds goede tactics ontwikkelen voor het geval de game verder vordert, want ik ben goed in het begin stuk van ieder potje, maar zodra we richting 10-15 minuten gaan, dan wordt het minder.
Ik moet echt aan het begin het verschil maken, anders lukt het me gewoon niet om een vuist te maken, maar goed.

Iemand ideetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28333

Cronax schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:37:
[...]

Een leuke counter voor High Templars zijn bijvoorbeeld Ghosts, één EMP en de HT is nutteloos geworden...
Een feedback en je ghost is ook nutteloos dood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28333 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:39:
[...]

Een feedback en je ghost is ook nutteloos dood ;)
Probleem is wel probeer de ghost maar eens te vinden en daarna te selecteren om een feedback te doen(tipje ghost hebben een energy balk). Het vergt nogal skill om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Anoniem: 357023 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:46:
[...]

Probleem is wel probeer de ghost maar eens te vinden en daarna te selecteren om een feedback te doen(tipje ghost hebben een energy balk). Het vergt nogal skill om het te doen.
Daar komt nog bij dat de range van de feedback/emp hetzelfde is. Maar dat emp een aoe heeft. Dus als je de emp voor de high templar mikt raak jij hem eerder dan hij je kan feedbacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:01
Gister eindelijk weer tijd gehad om even te spelen. Eerst wat 1vs1 potjes die niet zo boeiend waren. Allemaal rushers die vrij snel opgeven als hun trucje niet lukt.

Vervolgens 2vs2 met iemand met wie ik niet had samengespeeld. Uiteindelijk geëindigd in de bronze league met 3 wins en 3 losses (ouch). We werden twee keer totaal overrompeld door dark templars. En ik kan je vertellen, die dingen zijn vrij vervelend als je geen detectie hebt. De derde loss was net aan. Een protos speler plaatste zijn pilons buiten onze base, onder aan een cliff. Op één of andere manier kon hij wel zijn units de cliff op warpen, daar kwamen we te laat achter. Dit gaf ze echt net de edge.

Opmerkelijk was een game waarbij mijn maatje de eerst 5 a 6 minuten /afk was. Onze tegenstander had ons al wel gescout en zag dus zijn workers still staan naast zijn CC. Toch gingen ze niet voor een snelle kill maar voor een snelle tech. Dit gaf mij ruimte om ze lastig te vallen met reapers. Toen mijn maatje terug kwam heb ik hem volledig op air laten focussen. Hun Collossus leger is nou eenmaal niet zo goed tegen vikings :) Tien minuten nadat mijn maatje terug was hebben we ze opgerold. Gaf toch wel voldoening, ook al waren het niet de beste spelers ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Even een afbeelding die ik echt moest delen met de rest :)

Afbeeldingslocatie: http://h-2.abload.de/img/6pool5b35d29qj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:16

Def87

DefXtreme

Zoals sommigen hier ben ik ook niet echt goed. Nooit echt strategy games online gespeeld ( wel de SP ) en dus nu voor het eerst echt online bezig. Ook nooit Sc1 gespeeld dus ben eerst maar is heel de Campaign doorgelopen met SC2 met af en toe is wat potjes online tegen wat vrienden ( waar ik dus altijd van verloor ).

Nu sinds een week echt bezig met de MP en het gaat nog niet echt geweldig. 1v1 nog niet gespeeld, maar wel al wat 2v2 en 3v3. Met beide teams in de Bronze League. Speel het meest met Terran en mijn 2v2 partner als Protoss. 10 games verloren en 7 gewonnen. Begin wel steeds beter te worden. Waar ik eigenlijk nog echt van af moet komen is de angst om aan te vallen, of uit te breiden. Ik denk altijd dat de tegenstanders al een groter leger heeft terwijl ik dan nog maar een groepje Marines en Marauders heb staan.

Gisteren wel een paar leuke potjes gehad waar mijn 2v2 partner eerst voor 70% werd gesloopt en uiteindelijk nog kunnen winnen door een Carriers+Mothership/Thor combo en heel de map hebben doorgelopen en alles hebben vernietigd, en het potje erna waar ik half kapot werd gemaakt door een groep reapers en uiteindelijk wat thors kunnen maken en samen met een paar carriers/mothership een stuk of 25 Battlecruisers/Carriers neergehaald.

XBL/PSN Gamertag : DefXtreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 11:35
Wat is dat toch met mensen die nadat ze genadeloos zijn afgeslacht, nog niet willen toegeven dat ze verloren hebben? Gisteren heb ik twee potjes gewonnen en bij allebei heb ik alles van m'n tegenstanders moeten vernietigen voordat ze eens een keer opgaven.

Eerste potje had ik met een lading Void Rays bijna alles van gesloopt, ging hij het spel pauzeren. Na tien minuten unpaused hij het weer en ben ik ook weer verder gegaan met m'n Search en Destroy. Vervolgens weer pauzeren, maar ik heb allebei de keren geresumed en gezegd: 'Come on mate, you already lost, give it up.' Reactie: 'I will never surrender against a noob' Vervolgens had hij nog een commandcenter in de hoek van de map gehangen.

's Avonds bijna hetzelfde verhaal, maar die had aan het eind nog een command center en een SCV over en die dacht nog steeds dat hij kon winnen. Nadat ik z'n SCV had gesloopt was hij geleaved en in de replay zag ik dat hij toen nog maar 40 minerals had. Maar ook pas nadat hij echt helemaal niks meer kon en ik met 15 Void Rays bij z'n basissen hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
cyboria schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:57:
Even een afbeelding die ik echt moest delen met de rest :)

[afbeelding]
Haha, dat dacht ik dus wel toen ik net begon :P (maar ja.. Toen ik begon met online gamen in cod dacht ik ook dat 'lol' typen een cheat was).

@dev10, dat had ik ook bij mijn eerste placement match. Ik moest eerst al zn gebouwen kapot gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 20:01
Het is inderdaad een beetje triest, maar het kan je met geluk punten opleveren als je tot het gaatje doorgaat. Ik heb een tijd terug een game verloren op het moment dat ik zijn laatste eenheid (vliegende CC) op 25% had met 15 marines omdat ik een blue screen kreeg.

It aint over till the fat lady sings :) Ik geef zelf overigens wel gewoon netjes op. Ranking boeit me niet zoveel, als ik maar tegen mensen speel van ongeveer hetzelfde niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Omg, wat ik net toch had :O Nooit zoiets gezien. PvP ... ik harraste een beetje, maar hij had wat units in z'n mineral line staan, dus dat maakte niet veel. Ik zag redelijk wat warpgates.
Knal ik nog zijn warpprism uit de lucht, maar daarna... hij warpte wel 30 zealots in met charge. Nou die vlogen door m'n basis heen er was niks aan te houden. Echt niet normaal! Nooit gezien deze strat, het was niet echt een rush. Ik had al expo, maar zoveel zealots had ik niet verwacht. Hij heeft natuurlijk flink opgepot, je kunt het ook niet scouten.

Geniaal! Wel jammer dat ik (weer) verloren heb natuurlijk.

Edit: Oef, net weer verloren ... echt tegen VR's .... het is altijd hetzelfde. Ik kan scouten wat ik wil, maar maak altijd de verkeerde keuze :S

Edit2: En weer verloren... 6-pool ... net te weinig units. Die ene zealot was zo dood voor de ingang. Gaat weer lekker, laat ze het alstublieft nerfen die 6-pool, er is geen re*t aan!

[ Voor 21% gewijzigd door TheNephilim op 07-09-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 14:23
[...]

Ik wist inderdaad ook niet dat er een hele setting was voor lefties! Misschien dat dat wat is! Probeer het een aantal keer en voel zelf aan of je er mee door wil of niet. De rest van de punten blijft natuurlijk staan alleen de hotkeys worden dan iets anders.

@ Expo en probes: Ja, de eerste expo moet je ook snel vol proberen te krijgen met probes, daarna is het niet meer zo belangrijk dat je constant probes maakt, maar af en toe moet je een aantal probes maken. Op dat moment is je inkomen echter zo hoog dat die 50 minerals per probe niet zoveel meer mag uitmaken. Let wel op! Als je probes constant ziet dwarslopen van mineral patch naar patch, dan is de base 'vol' en heeft meer probes maken geen zin. Maak dan eerst een nieuwe expo, verplaats wat probes daar naar toe en ga weer verder! Je zult zien dat je zo op 200/200 zit met 2 of 3 bases als protoss!

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door RJBanthum op 07-09-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 19:40

Kingpinda

Citizenship is earned.

hulkie schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:37:
Het is inderdaad een beetje triest, maar het kan je met geluk punten opleveren als je tot het gaatje doorgaat. Ik heb een tijd terug een game verloren op het moment dat ik zijn laatste eenheid (vliegende CC) op 25% had met 15 marines omdat ik een blue screen kreeg.

It aint over till the fat lady sings :) Ik geef zelf overigens wel gewoon netjes op. Ranking boeit me niet zoveel, als ik maar tegen mensen speel van ongeveer hetzelfde niveau.
Ik geef ook meestal netjes op. 1 x however in 2vs2 zeiden wij gg. Opposition zei: PATHETIC! want hij walsde over ons heen. 5 minuten later zegt ie. Erm.. could you surrender please? No i'm pathetic!! hele veld vol geplant met extractors :p kreeg wel een lol terug.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 04-06 16:46
Bernardo schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:40:
Omg, wat ik net toch had :O Nooit zoiets gezien. PvP ... ik harraste een beetje, maar hij had wat units in z'n mineral line staan, dus dat maakte niet veel. Ik zag redelijk wat warpgates.
Knal ik nog zijn warpprism uit de lucht, maar daarna... hij warpte wel 30 zealots in met charge. Nou die vlogen door m'n basis heen er was niks aan te houden. Echt niet normaal! Nooit gezien deze strat, het was niet echt een rush. Ik had al expo, maar zoveel zealots had ik niet verwacht. Hij heeft natuurlijk flink opgepot, je kunt het ook niet scouten.

Edit: Oef, net weer verloren ... echt tegen VR's .... het is altijd hetzelfde. Ik kan scouten wat ik wil, maar maak altijd de verkeerde keuze :S
Zonder warpgates had ie "ineens" 30 zealots in je basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Hij zag redelijk wat warpgates. Waarschijnlijk bedoeld hij "veel" Als in.. tegenovergestelde van zonder/geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bosmonster schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:52:
[...]

Zonder warpgates had ie "ineens" 30 zealots in je basis?
Ja zo vroeg had hij veel warpgates gebouwd al, stuk of 5-6. Later pas 1 robobay, voor die warpprisms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
Bernardo schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:40:

Edit2: En weer verloren... 6-pool ... net te weinig units. Die ene zealot was zo dood voor de ingang. Gaat weer lekker, laat ze het alstublieft nerfen die 6-pool, er is geen re*t aan!
Waarom kan je die zealots niet scouten? Je kan toch eens met een observer/phoenix over zijn basis vliegen en nuttige informatie vergaren? Als je al zover in het spel zit, zou je toch al moeten weten wat ie heeft? Als je pure zealots ziet, moet jij air gaan. VR's.

In het tweede spel, als je zoveel scout als je wilt, als je een stargate omhoog ziet komen en production is bezig dan weet je toch gewoon dat er air units gaan uitkomen waartegen je een counter moet vinden?

En wat betreft de 6-pool. Het is lastig om te counteren maar wel mogelijk. Gebruik 3-4 probes die je marine afschermen en kill de lings. Tegen de volgende rush heb je alweer een extra zealot. Vergeet niet dat die kerel amper economy heeft door die snelle rush. Als je de lings kan doden is het bijna sowieso een win voor u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bernardo schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:00:
[...]

Ja zo vroeg had hij veel warpgates gebouwd al, stuk of 5-6. Later pas 1 robobay, voor die warpprisms.
Ik snap er niks van. 30 Zealots ineens bestaat niet. Ik neem aan dat hij geen 30 warpgates had (dan zou het wel kunnen hihihi). Maar dan nog 30 zealots dat is 60 food. Die moet je kunnen scouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

@ cyboria & Laondas: Nou hij had enkele stalkers, robo bay... niks bijzonders. Maar die zealots stonden ineens allemaal voor m'n deur. Mijn observer had ik de warpprisms laten volgen om te zien waar hij heen ging, toen pas zag ik (ergens voor mijn basis) de zealots. Dus ze waren niet in zijn base. Alleen enkele + stalkers voor defense.

Iemand zin om deze replay te checken: http://www.sc2replayed.co...protoss-zerg-kulas-ravine

Ik heb gewoon normaal spel gespeeld, maar die mass muta ineens was niet mijn pakkie an denk ik ofzo. Scouten had ik misschien beter kunnen doen, ik wist wel dat er een Spire was, maar die extra stalkers maakten geen *** uit. Waarom heb ik te weinig units? Moet ik meer gateways maken al in het begin en die robo laten zitten? Harassen is alleen dan zo lastig, met 3 zealots ofzo doe je niks aan de voorkant. + Micro + Macro is te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tegen snelle pool van zerg zijn twee mogelijkheden:
1. Je hebt een zealot op tijd die ingang bewaakt en maar door twee zerglings tegelijk kan worden aangevallen. Die moet het lang genoeg overleven dat je meer zealots hebt als hij dood gaat.

2. Je zealot is net niet op tijd, in dat geval laat hem nooit alleen de zerglings aanvallen. Dan wordt hij surround en is ie zo dood. Gebruik hele handel probes samen met de zealot, dan zijn die lings zo dood en kan je daarna met (nieuwe) zealot de ingang afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
furby-killer schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:28:
Tegen snelle pool van zerg zijn twee mogelijkheden:
1. Je hebt een zealot op tijd die ingang bewaakt en maar door twee zerglings tegelijk kan worden aangevallen. Die moet het lang genoeg overleven dat je meer zealots hebt als hij dood gaat.

2. Je zealot is net niet op tijd, in dat geval laat hem nooit alleen de zerglings aanvallen. Dan wordt hij surround en is ie zo dood. Gebruik hele handel probes samen met de zealot, dan zijn die lings zo dood en kan je daarna met (nieuwe) zealot de ingang afsluiten.
Je hebt er ervaring mee :P? Alle gekheid op een stokje, ik vind die nerf in 1.1 niet goed. Ze kunnen bijvoorbeeld de attack van de zealots iets omlaag doen i.p.v. trainingtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bernardo schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:22:
@ cyboria & Laondas: Nou hij had enkele stalkers, robo bay... niks bijzonders. Maar die zealots stonden ineens allemaal voor m'n deur. Mijn observer had ik de warpprisms laten volgen om te zien waar hij heen ging, toen pas zag ik (ergens voor mijn basis) de zealots. Dus ze waren niet in zijn base. Alleen enkele + stalkers voor defense.

Iemand zin om deze replay te checken: http://www.sc2replayed.co...protoss-zerg-kulas-ravine

Ik heb gewoon normaal spel gespeeld, maar die mass muta ineens was niet mijn pakkie an denk ik ofzo. Scouten had ik misschien beter kunnen doen, ik wist wel dat er een Spire was, maar die extra stalkers maakten geen *** uit. Waarom heb ik te weinig units? Moet ik meer gateways maken al in het begin en die robo laten zitten? Harassen is alleen dan zo lastig, met 3 zealots ofzo doe je niks aan de voorkant. + Micro + Macro is te veel.
Bernado, wat we bedoelen is dat 30 zealots niet zo maar ergens vandaan komen. Dat is 60 food, dat is echt enorm veel, dat is samen met zijn probes bijna 50% van de max aantal units. Dat enorme verschil in units moet opvallen. Dus wanneer je met je observer zijn base aan het bekijken was heb je kunnen zien dat er wel heel weinig units instonden. Alles staat bij het goed scouten. Met je observer heb je een enorm sterke tool hiervoor. Het is ook niet erg om meerdere observers te maken. Dus als je kort samenvat heeft hij een klein army in zijn miniral line staan, nog wat warpprism en 30 zealots. Thats a lot of sh.it :) Daarom geven we aan dat 1 van je probleem je scouten was en anders je macro als er zo enorm verschil in zit.

6pool zuigt gewoon :) Filmpje nog niet gezien maar huk versus machine 6 pool: http://glhf.blip.tv/file/4083578/
op dat niveau is het ook nog moeilijk te stoppen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 07-09-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Maduth

Probeersel

Had gisteren weer zo moment dat ik het niet op kon brengen om te counteren. Ik bouw mijn basis en tegen de tijd dat ik mijn eerste barrack wil neer zetten, zit me tegenstander (Protoss) al met een worker in mijn gebied. Tevens had hij al een pylon neer gegooid en twee ground defenses. Tja... daar gingen me workers en barracks. Had gehoopt dat hij niet gelijk zou komen zodat ik de ingang niet hoefde te blocken... helaas. Dus gewoon maar surrender gedaan en matrix gaan kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 04-06 16:46
Mjah cannonrush is redelijk cheese, maar hij heeft nog steeds wel redelijk wat tech nodig voor die zover is. Tegen die tijd zou jij al een paar marines moeten kunnen hebben en is hij alleen maar al zn geld aan cannons aan het verspillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Nu online

Maduth

Probeersel

Bosmonster schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:03:
Mjah cannonrush is redelijk cheese, maar hij heeft nog steeds wel redelijk wat tech nodig voor die zover is. Tegen die tijd zou jij al een paar marines moeten kunnen hebben en is hij alleen maar al zn geld aan cannons aan het verspillen.
Had net me 2de barrack klaar met 2 marines... maar ja... net niet genoeg. Had eigenlijk ook geen zin om het te proberen...luie donder hiero :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
Maduth schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:10:
[...]

Had net me 2de barrack klaar met 2 marines... maar ja... net niet genoeg. Had eigenlijk ook geen zin om het te proberen...luie donder hiero :+
Waarom bouw je al van in het begin van de game 2e rax als je nog niet genoeg resources hebt om marines uit je eerste te pompen. Een deftige basisdefence is altijd wel noodzakelijk anders ben je in mijn ogen eerder aan het gokken ... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cannon rushing tegen terran is toch niet echt valide? Je liftoff naar een andere miniral line en klaar? Let wel: pylon + 2 cannons = command centre in cost. Nog niet eens de forge included. Hij heeft heel veel geinvesteerd in deze rush. Je hebt dus een behoorlijke tech en minirals voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:03:
Als hij echte cannon rush doet heb jij niet op tijd marines om cannons te voorkomen.

Lift off is idd imo het antwoord, maar dat is ook een duur geintje vanwege de tijd dat jouw SCVs niks doen, en als je pech hebt moet je CC een hele omweg vliegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 07-09-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Maduth schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:58:
Had gisteren weer zo moment dat ik het niet op kon brengen om te counteren. Ik bouw mijn basis en tegen de tijd dat ik mijn eerste barrack wil neer zetten, zit me tegenstander (Protoss) al met een worker in mijn gebied. Tevens had hij al een pylon neer gegooid en twee ground defenses. Tja... daar gingen me workers en barracks. Had gehoopt dat hij niet gelijk zou komen zodat ik de ingang niet hoefde te blocken... helaas. Dus gewoon maar surrender gedaan en matrix gaan kijken :P
Met terran is cannon rush het meest makkelijk te counteren... Enige wat misschien moeilijk is.. is het scouten.. oftewel het aan zien komen. Als je bij hem scout en je ziet NIKS staan op food 10 zeg maar dan is hij ergens anders aan het bouwen. Scout dus ook even op je natural. laat hem daar maar vol bouwen probeer wat scvs weg te sneaken voordat hij je uitgang dicht zet en en vlieg met basis en al ergens anders heen. Heeft hij daar een behoorlijk dure verdediging staan wat niks doet :)

Maar hij zit in je basis... als rax nog niet klaar is.. cancel. al je scvs de deur of laad wat in je CC. lift off met alles wat kan. probeer veilig plekje te vinden bijvoorbeeld eilandje of met destructible rocks. en wat ook leuk is.. :p all out scv counterattack op zijn main :)

bv het volgende replaytje :p Ik zag niks in zijn basis dus meteen mijn basis goed scouten en natural. hey... gateway.. photon cannon.. hmm what to do :p

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-145278.jpg

edit: @hieronder: ja ok Mijn 2 vs 2 mate die heeft daar ook nooit zin in hehe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel mis die cheeses de laatste tijd. Easy wins :p

[ Voor 4% gewijzigd door Kingpinda op 07-09-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Nu online

Maduth

Probeersel

Jullie hebben natuurlijk gelijk maar soms is het frustrerend en boeit me het niet... niet goed maar de tips zijn wel van harte welkom natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
als je het op tijd scout kun je ook gewoon de cannons aanvallen met scv's, 4 per cannon is genoeg. hij moet ze dan cancellen en elders weer op bouwen wat jou genoeg tijd geeft om met je marine de probe af te schieten. als de cannons niet in range van je gebouwen zijn kun je ze gewoon laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 21-07-2024
let wel op dat...
cannon hebben een grotere range dan marine in bunker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Nu online

Maduth

Probeersel

Afbeeldingslocatie: http://www.shoemoney.com/wp-content/uploads/2010/09/skitched-20100906-214019.jpg
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Laatst online: 17:34

Krizzie

Progressive Music \o/

Jeej, net naar Platinum league gepromoveerd. :D

Hou het waarschijnlijk niet heel lang vol, maar goed. :+ Het is even leuk iig. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Anoniem: 357023 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:48:

6pool zuigt gewoon :) Filmpje nog niet gezien maar huk versus machine 6 pool: http://glhf.blip.tv/file/4083578/
op dat niveau is het ook nog moeilijk te stoppen :)
Wat een ruk commentators zijn dat zeg... Ze hebben het alleen maar over HuK, en lijken niet eens door te hebben dat Machine voor die 6pool gaat. Alsof ze het spel zelf niet kennen 8)7

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyCloneNL schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:05:
[...]

Wat een ruk commentators zijn dat zeg... Ze hebben het alleen maar over HuK, en lijken niet eens door te hebben dat Machine voor die 6pool gaat. Alsof ze het spel zelf niet kennen 8)7
Filmpje zelf nog niet gezien (lang leve werk :( ) Idd hoorde al heel veel mensen klagen over het commentaar. Ik vind het trouwens wel lef hebben om op dat niveau gewoon een 6 pool te doen en ook nog te slagen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
mja HuK heeft net MLG gewonnen en hij ging voor een FE build, uiteraard focus je dan op hem. Zerg zal toch wel de std 14 pool doen... 6pool verwacht je toch ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Dan nog, hij plaatst zijn gateway misschien pas op 12, maar er lopen al 6 zerglings te knagen aan zijn pylon terwijl zijn gateway nog niet eens klaar is. En dan gaan ze in 1.1 nog even doodleuk de zealot build time verhogen... wtf 8)7.

En ironisch genoeg is dit dan de reden (over zealot rush):
We feel the window players have to scout for and fend off this rush is too small.

[ Voor 26% gewijzigd door DeepSeven op 07-09-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ehm... Heb mijn placement matches gedaan.. Ben in silver neergezet.
1e: Erg slechte tegenstander. 12pool ofzoiets. Hij bleef zn zerglings maar sturen terwijl hij er niet doorheen kwam. Lekker leger bouwen en aanvallen. Gewonnen.

2e: Mijn Build order ging niet zo goed. Daarna ging ik hem aanvallen, maar hij had een aantal siege tanks en ik verloor veel. Ik trok terug zonder iets te killen. Daarna zette hij zn hele mikmak met dropships bij mijn probes en ik kon zijn leger niet baas. GG. Erg slecht gescout van mij. Ik had een observer in zijn basis, maar voordat ik aanviel dacht ik er niet aan om te kijken wat hij allemaal had :s Als ik mijn observer had gebruik had ik zijn 4 gevulde dorpships kunnen opwachten en neerschieten en had ik waarschijnlijk het voordeel.

3e: Gewonnen van terran. Hij probeerde proxy barracks, maar mijn probe kon zijn SCV doodmaken. Eco voordeel en uiteindelijk gewonnen.

4e: 6 pool. Slecht gescout. Ik kwam op zijn basis, zag pool, maar geen zerglings. Dus ik dacht dat ik de tijd had. Niet dus, zerglings waren al onderweg :( GG.

5e: Leuke partij. Ik won de eerste slag door zijn aanval af te staan. Daarna kwam hij met dark templars. Ik mijn leger weg laten rennen tot ik een observer had en de aanval afgeslagen, wel een deel van mijn eco weg.
Tijd om uit te breiden... Eerst kon hij mijn expo nog slopen, de volgende kon ik houden. Met die eco advantage heb ik uiteindelijk kunnen winnen.

Voor op de TS: Name: aicaramba - char code: 651 - league: silver

[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 07-09-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

aicaramba schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:36:

Voor op de TS: Name: aicaramba - char code: 651 - league: silver
FF een PM naar TS. zie first post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Laatst online: 07-06 16:43
CyCloneNL schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:05:
[...]

Ik vind het anders vrij goede commentators hoor (hoewel ik al veel meer van ze gezien heb dan dit). TheGunrun heeft weinig gamekennis en draagt wat dat betreft niet veel bij, maar Martijn heeft dat wel behoorlijk en praat ook in deze game over de mogelijkheden van Huk z'n strategie en hoe Machine die kan counteren. Dat ze ff niet zoveel kijken bij / praten over Machine dat kan eens gebeuren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

Wat de hell. Huk ziet de 6pool, chronoboost de probes en zet de gateway niet bij de ramp neer. En die commentatoren blijven lullen over 'Nydus Play" wat de hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

lol ik vond het ook echt heeel slecht commentaar hoor :D Je ziet toch dat Machine geen drone maakt vanaf het begin, en dan zijn ze op het eind zeer verbaasd over de vroege rush.. :F
Alhoewel ze meestal goed commentaar geven..

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 07-09-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Om casters te beoordelen op één cast is natuurlijk niet zo handig ;) Ik moet zeggen dat mij het ook wat tegenviel, want die problematische 6pool zag ik al lang aankomen gezien de plaatsing van die forward pylon.

Maar misschien dat ik in de toekomst nog wat meer/beter werk van ze zie. Het is wel zo dat er echt veel verschil in kwaliteit tussen casters zit. Moet je voor de lol, dayNine #173 eens kijken. Daar behandelt hij een game tussen chita en mystic. Ik weet niet wie, maar een andere redelijk bekende caster heeft die game ook gecast, maar behandelde de game héél erg anders dan Sean.

Zal even kijken of ik die andere caster nog kan vinden.HD dus

DayNine Daily #173: http://day9tv.blip.tv/file/4090949/ (2e helft ongeveer)
HD Starcraft:
YouTube: HD Starcraft 2 oGs.Chita v oGs.Mystic p1/4
YouTube: HD Starcraft 2 oGs.Chita v oGs.Mystic p2/4
YouTube: HD Starcraft 2 oGs.Chita v oGs.Mystic p3/4
YouTube: HD Starcraft 2 oGs.Chita v oGs.Mystic p4/4

[ Voor 28% gewijzigd door Cloud op 07-09-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Argh, frustrerend: Alle 1vs1 matches de afgelopen tijd verloren.

Ik zit sinds het begin in Gold, waar ik eerst met gemak won. Maar tussendoor niet bijzonder veel kunnen spelen helaas, inmiddels is iedereen wat harder gegroeid in skills als ik. Prima natuurlijk: Maar:

De afgelopen 15 matches, waren er
6 tegen Bronze: alles verloren
3 tegen Silver: alles verloren
4 tegen Gold: 3 gewonnen, 1 verloren.
2 tegen Diamond: (wtf?) Beide gewonnen.

Dit snap ik dus niet! Één van de Bronze spelers heb ik 32 minuten tegen gespeeld, cannon rush opening, direct naar VR. Eerste basis verloren, leger eruit gehaald, zijn basis gesloopt, zelf nieuwe basis gesticht. Daarna z'n expo gesloopt, 12 VR's vernietigd.

Zelf naar Carriers + VR + Stalkers + Mship: Mijn originele basis compleet vol met 50+ Cannons: Niet door te komen!
Een basis verloren aan 20 VRays. Door hem ingenomen, door mij weer vernietigd. Hij roept GG, complimenteert me om hoe snel ik speel. Maar hij geeft toch nog maar niet over.
Dus hij heeft enkel een voorraad minerals en nog zat vespine in één basis, met nog zo'n 30 cannons, ik een handje VR's, zealots één Mothership en één Collosi. Ik dus aanvallen en nogmaals uitbreiden. Dat wordt de 7e nexus deze ronde.

Nadat ik nog een 25 cannons gesloopt heb kom ik nog een Robobay tegen en 6 stargates, waar hij uit voorraad weer ~20 VR's uit gehaald heeft, om vervolgens de basis te ruilen voor mijn 2 bassisen. Ik kan natuurlijk nooit meer weg komen uit zijn lege basis (mijn starter) en houdt één schildloos Mothership over met nog 2 zealots en 2 stalkers. En hij nog 10 Voidrays. Eerste keer dat ik verloren heb door echt alle units kwijt te raken.

En dat van een Bronze speler?!? (ongeveer 100 potjes gespeeld, 60% gewonnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

:D Endorsed en Morphix hebben zich ook ingeschreven voor de ESL IEM Dutch qualifications zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Yey platinum league! Ik ben promote nadat ik dezelfde speler 2 maal verslagen had, ik heb hem helemaal gek gemaakt met mutalisk harass waardoor hij beide potjes overgegeven had voordat ik zijn leger dood had of zijn basis kapot. Heerlijk >:)

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 16:57

GekkeR

key = key

Woah
Speel net mijn laatste placement match.

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/4013/platinumleague.th.jpg
Linky

Kan nooit kloppen hahaha.
Zal wel degraderen binnenkort :)

Laatste match was het mooist, onze aanval was afgeslagen en mijn teammate ging weg.
Ik rush snel naar mass mutalisk en vernietig hun beide mineral lines.
Daarna kom ik weer terug en vernietig hun pylons/supply depots + nog een keertje om het af te maken.
Ben nog zoooo slecht gewoon, geluk dat hun ook niet zo al te best waren :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ach ja ik ben bij 2v2 ook in Gold geplaatst terwijl ik 1v1 op Bronze speel (en dat is waarschijnlijk terecht, al zou misschien Silver ook kunnen). Gek genoeg zijn sommige 2v2 matches in Gold prima te doen. Er zijn echter ook matches waar ik echt compleet van de kaart geveegd word voordat ik doorheb wat er gebeurt. Ik vermoed dat de placement matches voor de 2v2 nog niet echt goed werken. Maar dat zal ook wel veel lastiger zijn dan 1v1 :) Misschien dat ze het aantal matches moeten verhogen ofzo.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.