• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 01:43:
De optie voor dataverbinding altijd aan kan ik niet vinden... ?
instellingen->draadloos en netwerken->mobiele netwerken->helemaal onderaan....

• tiesvts
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:41:
Verder heb ik een stock 2.2 Desire met nog een factory reset begin deze week.....
Als je net een factory reset hebt gedaan zou ik het nog een paar dagen aankijken...heb het zelf nl ook gehad..dramatisch batterij verbruik..dus harde reset gedaan en het verbruik bleef..geen apps oid erop gezet. Maar ineens na een dag of 5 hebben de telefoon en de batterij elkaar weer gevonden ofzo en kon ik ineens makkelijk 1 dag met de batterij doen :?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:22:
Op dit moment bel ik met een Iphone. Ik wil nu overstappen naar Android en HTC (Desire HD) is een grote kanshebber. Ik heb echter twee vragen (wellicht domme vragen):

Wat ik echter erg lelijk vind aan HTC is de homescreen met die belachelijk grote klok. Is het formaat en het uiterlijk van de klok aan te passen?

Als ik een HTC phone zie, dan heeft die phone altijd dezelfde achtergrond; de meerkleurige achtergrond met die witte cirkels. Kun je ook een andere achtergrond instellen?

Oh ja, ik stel de vraag in dit topic omdat de Desire m.i. het dichtst in de buurt komt van de HD
Voor wat voorbeelden hoe je telefoon er uit kan zien, klik je op de link hieronder. Veel kijkplezier :)

Post je Homescreen!

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:02
Ik gebruik hem regelmatig, de fix is heel snel als je de gps regelmatig aan hebt.
Gebruik voor navigatie, sports tracker en geocaching is prima!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SMulTiE schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:24:
[...]

Wow, als dit blijkt te werken, ben je bij deze mijn held van de week!
Ergens informatie over gevonden of zelf uitgevogeld?
Helaas:
Vanochtend de volgende data.
Telefoon was 100% vol rond 22:45.
Tussen 23:00 en 06:00 zorgt Sweet Dreams ervoor dat data/wifi/bt uitstaat.

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/7282/screenshot6jx.png
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/2250/screenshot7b.png
Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/7772/screenshot8o.png
Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/4213/screenshot9w.png
Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/8255/screenshot10v.png

Iemand hier die wat ongebruikelijks ziet?

[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 23-09-2010 09:29 ]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:42
Uit welk programma komen deze vier screenshots? Ik heb pas sinds eergisteren een Desire... (Voor de volledigheid, ik bedoel dus niet het programma waarmee je de screenshots kunt maken).

Bedankt alvast.

• tiesvts
grun93 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:41:
[...]

Uit welk programma komen deze vier screenshots? Ik heb pas sinds eergisteren een Desire... (Voor de volledigheid, ik bedoel dus niet het programma waarmee je de screenshots kunt maken).

Bedankt alvast.
*#*#4636#*#*.......als je een paar pagina´s had terug gelezen was het je wel opgevallen..

• Smultie
  • Niet online
Eeuh,
Standaard battery use (Menu - Settings - About phone - Battery use)
Spare Parts - Battery history (market app)
en phone *#*#4636#*#* - Phone information

• tiesvts
SMulTiE schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:26:
Is jouw telefoon veel aan het switchen tussen G-3G-H ?? dit vreet nl stroom..
Al geprobeerd om hem zo in te stellen dat hij alleen GSM (G) pakt..ff om te kijken of dat helpt..

• Smultie
  • Niet online
tiesvts schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:49:
[...]

Is jouw telefoon veel aan het switchen tussen G-3G-H ?? dit vreet nl stroom..
Al geprobeerd om hem zo in te stellen dat hij alleen GSM (G) pakt..ff om te kijken of dat helpt..
Dat gebeurt overdag inderdaad veel. Maar 's nachts zet Sweet Dreams de gehele data-verbinding uit (geen 3g/h/g-teken meer in beeld), dus zou dit toch niet meer bij mogen dragen aan een hoog energiegebruik?

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:55

oNo

Dan ben ik toch ZEER benieuwd hoe je instellingen eruitzien. Want met al die tips die ik tot nu toe heb gevolgd haal ik dat dus nooit... Las zelfs dat mensen na uren surfen via 3G of UMTS maar zo 10 procent van hun batterij hebben geslurpt (op XDA). Bij mij is dat al zo ongeveer 25%.
Verder heb ik een stock 2.2 Desire met nog een factory reset begin deze week. Synch auto uit, geen tijd update via provider, data gegevens altijd aan uitgevinkt, netwerkvoorkeur op GSM AUTO PRL (ofzo), verder maar 2 apps geinstalleerd. En het is toch triest dat ik meestal onderweg naar huis nog maar zo 20% batterij heb...
Bekijk dit topic eens:
[MOD] Custom mods for MCR r8, Power saving, RIL, CIFS
Als je hier verder leest zie je wat de aanpassing doet.

Voordat ik deze aanpassing had moest de Desire aan het einde van de dag aan de lader, tijdens het slapen. Na de aanpassing kan ik zeker tot de volgende dag in de middag. Dit met dezelfde instellingen. Wat dat allemaal precies is ga ik niet opnoemen. Feit is, is dat ik de Desire het een stuk langer volhoudt met hetzelfde gebruik.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:24
SMulTiE schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:09:
[...]

Dat gebeurt overdag inderdaad veel. Maar 's nachts zet Sweet Dreams de gehele data-verbinding uit (geen 3g/h/g-teken meer in beeld), dus zou dit toch niet meer bij mogen dragen aan een hoog energiegebruik?
Voor hetzelfde geld is Sweet Dreams een applicatie die ervoor zorgt dat de telefoon teveel stroom verbruikt. Ik ben het al vaker tegengekomen: applicaties die gebruikt worden voor een bepaald doel die het vervolgens zelf veroorzaken. Gevalletje hoofdpijn krijgen van paracetamol?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik zoek een programma welke automatisch mijn 3g of H verbinding terugzet naar 2g. Ik heb momenteel wel een 2g/3g widget, maar dan moet ik alsnog handmatig de 2g verbinding selecteren en activeren.

Het probleem is namelijk dat ik op mn werk in een gloednieuw pand zit. Zodra ik binnen zit, zit mn verbinding continu te switchen tussen 2g met vol bereik en 3g met 1 streepje bereik. Zodra ik buiten sta, dan heb ik weer vol 3g bereik.

Het liefst wil ik dat dit mogelijk is mbv een programma die ziet aan mn locatie (gsm mast of gps) dat ik op mn werk ben en dan automatisch een profiel 2g selecteert. Iemand enig idee welk programma automatisch en dan volledig automatisch terug kan schakelen tussen 2g en 3g ?

XBL: MRE Inc

• Smultie
  • Niet online
Luuk1983 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:16:
[...]

Voor hetzelfde geld is Sweet Dreams een applicatie die ervoor zorgt dat de telefoon teveel stroom verbruikt. Ik ben het al vaker tegengekomen: applicaties die gebruikt worden voor een bepaald doel die het vervolgens zelf veroorzaken. Gevalletje hoofdpijn krijgen van paracetamol?
Zou kunnen, maar het is een app die ik al sinds April/Mei gebruik en nooit voor problemen heeft gezorgd, dus lijkt me sterk.
Het vervelende van de hele situatie van het hoge batterijverbruik is dat hij pas een weekje geleden is begonnen, net in de periode dat de 2e update van 2.2 OTA werd gedistribueerd en dat ik ben begonnen met rooten/roms uitproberen.
Uiteraard ben ik ook al teruggegaan naar de stock-Rom zonder root, ook daar bleef het verbruik hoog (8% in standby/uur).
Overal waar ik informatie teruglees, wordt gemeld dat rooten an sich géén invloed kan hebben op energieverbruik. En tóch moet er ergens iets veranderd zijn, ik kan alleen niet vinden wat en waar.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:15
Luuk1983 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:16:
[...]

Niet gezegd dat sweet-dreams dat doet, maar ik heb idd dezelfde ervaringen met powersave apps. Vreten batterijen. Vaak is het een onbedoeld neveneffect; er moet iets worden gecontroleerd om iets aan of uit te zetten (bv wifi), dat controleren gebruikt ook stroom.

Een andere is de clock widget van de market (die veel op de iphone lijkt) die zorgde op mn Hero voor slechte performance.

Ik heb besloten om geen widgets meer op mn homescreen te zetten die internet gebruiken (bv weer, friendstreem, nieuws, etc) of die actieve achtergronden (vond ik sowieso al een kermis, ben geen puber meer)
Dat scheelde bij mij ook al een slok op een borrel.

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mijn schoonvader heeft een dockingstation bij zijn PC staan zodat hij de agenda en contacten uit Outlook kan synchroniseren.

Echter staat hun Exchange-server dusdanig ingericht dat ze de agenda van mijn schoonmoeder gebruiken als gezamenlijke agenda. Die wil hij dus op zijn telefoon hebben. Probleem is echter dat die gedeelde agenda op het Exchange-profiel van schoonmoeder is ingesteld.

In HTC Sync is het voor zover ik weet niet mogelijk om de agenda van een vreemd Exchange-profiel te laten synchroniseren.

Nu hebben we dit niet-sjiek opgelost door het dockingstation aan te sluiten op de PC van schoonmoeder, maar daar verschijnt nu telkens een groot HTC Sync-venster wanneer er gesynchroniseerd wordt.

Bestaat er een manier om een vreemde agenda te synchroniseren OF is er een mogelijkheid om HTC Sync op de achtergrond te laten synchroniseren?

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
http://www.androidplanet....krijgen-nieuwe-htc-sense/
'Volgens een tweetbericht van HTC Spanje krijgen alle HTC-telefoons met Android 2.2 het vernieuwde HTC Sense.'

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:40
zijn games voor peuters (2+ jaar) beschikbaar voor de androids ?

[ Voor 73% gewijzigd door fuqua op 23-09-2010 11:21 ]

• rinkel
@Sj44k13
Dat zou mooi zijn! Ik dacht dat daar ook meerdere ActiveSync accounts in mogelijk waren.

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 23-09-2010 11:06 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

rinkel schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:06:
@Sj44k13
Dat zou mooi zijn! Ik dacht dat daar ook meerdere ActiveSync accounts in mogelijk waren.
Dat hoop ik dan maar, want ik heb sterk het idee dat het om een combined inbox gaat ipv meerdere exchange accounts.
Meerdere e-mailaccounts
Heb je verschillende e-mailaccounts? Met HTC Sense kun je alle e-mails bundelen in één inbox. Verschillende kleuren labels scheiden zakelijke mails en privémailtjes. Als je een e-mailtje opent, dan wordt het mailtje dynamisch geladen. Scroll naar onderen en meer tekst wordt gedownload.
Bron: http://www.androidplanet....aken-htc-sense-nog-beter/

[ Voor 6% gewijzigd door MRE-Inc op 23-09-2010 11:11 ]

• rinkel
MRELynx schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:10:
[...]

Dat hoop ik dan maar, want ik heb sterk het idee dat het om een combined inbox gaat ipv meerdere exchange accounts.

[...]

Bron: http://www.androidplanet....aken-htc-sense-nog-beter/
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de Desire Z en HD dit konden.
Ik begreep dat "Improved mail" uit de market dit ook kan aangezien froyo het ondersteunt.

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Na bijna 69 uur standby begint die nu wel echt om de lader te smeken met 13 % resterend. Gezien het feit dat ik hem vanmiddag nog nodig heb, toch maar aan de lader gezet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• rinkel
MegaTronics schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:29:
Na bijna 69 uur standby begint die nu wel echt om de lader te smeken met 13 % resterend. Gezien het feit dat ik hem vanmiddag nog nodig heb, toch maar aan de lader gezet.
Het blijft rommelen met batterijen en smartphones...
Ik moest vandaag mn 3g uitzetten, aangezien ik een bericht kreeg dat ik op 80% van mn buitenland abo zit, en heb em morgen nog nodig. Dit betekent dat ik nu nog op zo'n 84% zit, na 5 uur.
Maarja, ik wil juist die 3g hebben voor notificatie.

Het uitschakelen van allemaal actieve widget op home heeft ook wel effect gehad, al is mn home nu wel vrij kaal en heb ik een zwarte achtergrond.

Maar 69 uur... dat heb ik nog nooit gehaald.... ik kom niet verder dan een uur of 12-18, afhankelijk van het gebruik. Bij wat internet mag ik blij zijn als ik 7 uur haal.

• Luuk1983
MegaTronics schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:29:
Gebruik je GMail? Er is hier al een aantal keer gezegd dat 'pushmail' wel meevalt qua accugebruik, maar ik merkte op bijvoorbeeld mijn Nokia E66 ook een enorm verschil tussen 'direct mail ontvangen' (pushmail) of om het half uur bij mijn GMail account. En in het weekend had ik op mijn E66 een synchronisatie om de 4 uur ingesteld. De accu ging dan echt merkbaar langer mee. Bij Pushmail moet de dataverbinding gewoon altijd open staan. PUNT. Ik mis dus eigenlijk de optie om GMail minder vaak te laten synchroniseren...

Als je inderdaad geen GMail gebruikt zou dit je lange accuduur inderdaad verklaren.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 23-09-2010 13:00 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zoals al eerder gemeld staat al het wireless spul uit als ik het niet gebruik. Als ik mijn mail wil checken of even wat op wil zoeken op het internet zet ik mobile/wifi aan en doe mijn ding en daarna weer uit. Was van mijn kant meer een test van hoelang die het dan volhoud.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag dat als ik een telefoonnummer intyp door onderin op telefoon te klikken ik geen geluid meer hoor bij het typen. Dat terwijl geluid bij gebruik van toetsenblok gewoon aanstaat... Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Nvm een paar keer profiel switchen en t werkt weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Cobiwan op 23-09-2010 13:32 ]

• Luuk1983
MegaTronics schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:10:
Zoals al eerder gemeld staat al het wireless spul uit als ik het niet gebruik. Als ik mijn mail wil checken of even wat op wil zoeken op het internet zet ik mobile/wifi aan en doe mijn ding en daarna weer uit. Was van mijn kant meer een test van hoelang die het dan volhoud.
Ah mijn excuses, ik had in dit topic al op je username gezocht en je posts bekeken, maar ik kon het niet vinden of je nou wel of geen wireless gebruikte.

• rinkel
Improved email werkt met hotmail-activesync. Eindelijk hotmail push.
Helaas wel in een aparte app; improved email. Dit omdat ik ook nog exchange gebruik, die heb ik lekker laten zitten. Enige jammere is dat het icoon anders is, en er geen getal met ongelezen emails in staat.

Eindelijk geen ongelezen emails meer in mn web-hotmail!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Luuk1983 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:59:
[...]

Gebruik je GMail? Er is hier al een aantal keer gezegd dat 'pushmail' wel meevalt qua accugebruik, maar ik merkte op bijvoorbeeld mijn Nokia E66 ook een enorm verschil tussen 'direct mail ontvangen' (pushmail) of om het half uur bij mijn GMail account. En in het weekend had ik op mijn E66 een synchronisatie om de 4 uur ingesteld. De accu ging dan echt merkbaar langer mee. Bij Pushmail moet de dataverbinding gewoon altijd open staan. PUNT. Ik mis dus eigenlijk de optie om GMail minder vaak te laten synchroniseren...

Als je inderdaad geen GMail gebruikt zou dit je lange accuduur inderdaad verklaren.
Mijn Desire verbruikt 's nachts max 5-7% van de accu met WIFI in combinatie met GMail en de Weer widget, dus dat verbruik van GMail is te verwaarlozen lijkt mij.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Luuk1983
Laguna schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:15:
[...]

Mijn Desire verbruikt 's nachts max 5-7% van de accu met WIFI in combinatie met GMail en de Weer widget, dus dat verbruik van GMail is te verwaarlozen lijkt mij.
De vraag is dan of een open WiFi minder stroom vreet dan een open HSDPA/3G verbinding. De radio verbruikt bij mij altijd in verhouding het meeste batterij (40% tot 45%).

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:09
Luuk1983 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:19:
[...]

De vraag is dan of een open WiFi minder stroom vreet dan een open HSDPA/3G verbinding. De radio verbruikt bij mij altijd in verhouding het meeste batterij (40% tot 45%).
Hangt denk ik ook erg af van de sterkte van het signaal. Als je toestel steeds maar gaat zoeken en schakelen tussen bijv. 2G/3G/H dan kost dit veel stroom, idem voor je WiFi lijkt me. WiFi lijkt bij mij minder stroom te kosten dan 3G/H.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:05
fuqua schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:05:
zijn games voor peuters (2+ jaar) beschikbaar voor de androids ?
Vraag is of je überhaupt je peuter wil laten spelen op je smartphone. Het probleem is immers dat ze er dan mee gaan lopen voor je het goed en wel beseft, want voor hen is het dan gewoon deel van hun speelgoed. En als ze dan het toestel laten vallen of eerst met hun vingers in hun mond vol koek zitten en dan effen aan je smartphone zitten... Nou, liever niet.
Ik kan het weten want heb zelf een kleine van 2.5j rondlopen die nu al constant met mijn Harmony One afstandsbediening gaat lopen omdat ze weet dat ik met dat toestelletje de TV op tekenfilms kan zetten :). Om maar te zwijgen van de laptop voor de spelletjes en filmpjes (maar daar kan ze gelukkig nog niet mee rondlopen ;)).

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Twixie schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:51:
[...]
Ik kan het weten want heb zelf een kleine van 2.5j rondlopen die nu al constant met mijn Harmony One afstandsbediening gaat lopen omdat ze weet dat ik met dat toestelletje de TV op tekenfilms kan zetten :).
offtopic:
Hoe klein ze ook zijn, je kan ze altijd het verschil aanleren tussen spullen van hunzelf en spullen van een ander, waarbij ze dan van de spullen van een ander afblijven - hoe leuk het product ook is.
Ik kan het weten, want ik heb een 3 en 6 jarige rondlopen... :)
Nieuwsgierigheid moet je ze niet afleren overigens, als ze dan echt veel interesse hebben in een object wat niet van hen is, laat het ze even goed zien, laat ze er even onder begeleiding mee spelen (ook al is het een AB) en dan klaar. Je hebt nu de volle aandacht:goed duidelijk maken dat ze er niet aan mogen komen. Werkt bij mij thuis prima. Consequent is het toverwoord.

[ Voor 23% gewijzigd door remco_k op 23-09-2010 15:04 ]

Alles kan stuk.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maatje van me heeft ook een kleine die bij 2.5 jaar al prima overweg kon met de iphone (en films kijken op de macbook (niet zozeer opstarten natuurlijk, maar voor de rest snappen ze het wel)). Mooie van die kleintjes is dat ze vanalles kan leren, zoals niet lopen met de telefoon en van andere telefoon afblijven ;) Maar ze pikken de nieuwe technieken supersnel op, geeft ook wel aan hoe gebruiksvriendelijk telefoon etc. wel niet zijn tegenwoordig.

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07
Ik heb problemen met het syncen van hotmail op mijn htc desire.

koppelen via pop3 werkt gewoon goed. maar wil het liefste natuurlijk push mail dus activesync.

ik heb al vanalles geprobeerd maar de mail app in htc sense lijkt niet te werken. als ik google lees ik dat dit een bekend probleem is en dat het gewoon aan de app ligt.

ik heb nu tijdelijk een trial draaien van een app "touchdown" waarmee het syncen wel werkt. echter slaat deze tool de contacts en mail wel in de eigen tool op en kan ik niet de sense contacts etc gebruiken.

ook las ik ergens dat bepaalde mensen de standaard email.apk hadden geinstalleerd. dus niet de sense variant. staat deze nog ergens opgeslagen op je telefoon?

heeft iemand andere opties om wel met hotmail te werken? en dan het liefste mail + contacts en als het helemaal mooi is ook hotmail calendar.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Crysania schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:22:
Ik heb problemen met het syncen van hotmail op mijn htc desire.

koppelen via pop3 werkt gewoon goed. maar wil het liefste natuurlijk push mail dus activesync.

ik heb al vanalles geprobeerd maar de mail app in htc sense lijkt niet te werken. als ik google lees ik dat dit een bekend probleem is en dat het gewoon aan de app ligt.

ik heb nu tijdelijk een trial draaien van een app "touchdown" waarmee het syncen wel werkt. echter slaat deze tool de contacts en mail wel in de eigen tool op en kan ik niet de sense contacts etc gebruiken.

ook las ik ergens dat bepaalde mensen de standaard email.apk hadden geinstalleerd. dus niet de sense variant. staat deze nog ergens opgeslagen op je telefoon?

heeft iemand andere opties om wel met hotmail te werken? en dan het liefste mail + contacts en als het helemaal mooi is ook hotmail calendar.
Effe zoeken op email.apk in google of in de market zoeken op Improved email. Werkt perfect met hotmail en dus ook pushmail.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:42
MegaTronics schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:10:
Dat aan/uitzetten kan ook automatisch met een hidden feature. Menu - settings - wireless and networks - wifi settings - menu - advanced - wifi sleep policy.

• rinkel
janvanduschoten schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:40:
[...]

Hangt denk ik ook erg af van de sterkte van het signaal. Als je toestel steeds maar gaat zoeken en schakelen tussen bijv. 2G/3G/H dan kost dit veel stroom, idem voor je WiFi lijkt me. WiFi lijkt bij mij minder stroom te kosten dan 3G/H.
Bij mij is het precies andersom, Wifi lijkt wel 3x zoveel te gebruiken dan 3g/h

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Ik vind het trouwens jammer dat de widget size niet gegroepeerd wordt, zoals bij de HTC widgets wel het geval is. Als je dan een aantal apps als Pure Calendar, BattStat, etc, geïnstalleerd hebt staan, dan wordt je lijst met widgets onnodig lang.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Cobiwan
  • Niet online
MRELynx schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:26:
[...]

Effe zoeken op email.apk in google of in de market zoeken op Improved email. Werkt perfect met hotmail en dus ook pushmail.
Werkt zelfs beter dan K9 bij mij. Daar kreeg ik geen notificatie bij mail in die ik meteen naar map liet verplaatsen, bij Improved email wel!

• meurton
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
SMulTiE schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:26:
[...]

Helaas:
Vanochtend de volgende data.
Telefoon was 100% vol rond 22:45.
Tussen 23:00 en 06:00 zorgt Sweet Dreams ervoor dat data/wifi/bt uitstaat.

Resultaat:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

je batterijicoontje is anders. Misschien dat het proggie dat dat doet voor korte batterij duur zorgt?

• nickieh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-04 14:40
heb hier een hoop slechte verhalen gelezen over de reparatieservice van htc.
ik heb echter een goede ervaring toestel is nu sinds 14 september weg en kreeg vanmiddag de aankondiging dat ie op de terugweg is.
service even gebeld voor meer info en het moederbord is dus vervangen (liep ong 15x per dag vast).
hier vaak gelezen dat het 4 weken duurde tot de telefoon terug was.
in dit geval dus 2 weken, ze kunnen het dus wel bij dynafix.
aangezien je altijd alleen de slechte verhalen hoort, mag er ook wel eens goed goed woordje gedaan imo.
bij deze dus..

Verwijderd

Ik heb vandaag eindelijk na 4 1/2 week mijn telefoon teruggekregen van Dynalogic, echter er duikt alweer een probleem op... Nu heb ik wat gegoogled en de APN instellingen er opnieuw ingezet, maar het probleem bestaat nog steeds.... De standaard internet explorer wil niet via de 3G/HSPDA online, dan geeft ie aan dat ie geen verbinding kan maken. Het rare is, is dat ik wel verbinding heb met het vodafone netwerk, tenminste hij geeft aan dat ie via 3G/HSPDA verbonden is. Als ik hm forceer op GPRS (netwerkmodus: alleen GSM), dan wil de explorer wel online. Via wifi heb ik ook geen probleem. Iemand een idee? Ook de netwerkmodus op "alleen wcdma" of "GSM/wcdma automatisch" biedt geen soulaas.... Ik voel alweer Dynafix ellende, zucht.

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:23
Vandaag was op eens op Desire uit. Ik heb hem toen aan de lader gehangen maar niet aangaan :(. Zie soms het scherm knipperen maar doorstarten doet hij niet. Hij probeert soms wel te laden dan gaat het lampje aan maar er gebeurt niks. Heb net via internet een nieuwe accu gekocht in de hoop dat dat het is.

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:54
Ik heb zelf een Hero, ik vroeg me nu af of de Desire al een equalizer heeft. Ik luister namelijk vaak muziek op mijn telefoon (met oortjes uiteraard). Zo niet, is dit dan een ''tekortkoming'' van Android of HTC? Heeft de Galaxy S bijvoorbeeld wel een equalizer?

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Voor de mensen die Improved Email gebruiken: Welke settings moet ik gebruiken voor Hotmail Exchange omdat ik steeds een error krijg bij het niet vinden van server (m.hotmail.com)

[This space is for rent]

• rinkel
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:56:
Ik heb vandaag eindelijk na 4 1/2 week mijn telefoon teruggekregen van Dynalogic, echter er duikt alweer een probleem op... Nu heb ik wat gegoogled en de APN instellingen er opnieuw ingezet, maar het probleem bestaat nog steeds.... De standaard internet explorer wil niet via de 3G/HSPDA online, dan geeft ie aan dat ie geen verbinding kan maken. Het rare is, is dat ik wel verbinding heb met het vodafone netwerk, tenminste hij geeft aan dat ie via 3G/HSPDA verbonden is. Als ik hm forceer op GPRS (netwerkmodus: alleen GSM), dan wil de explorer wel online. Via wifi heb ik ook geen probleem. Iemand een idee? Ook de netwerkmodus op "alleen wcdma" of "GSM/wcdma automatisch" biedt geen soulaas.... Ik voel alweer Dynafix ellende, zucht.
Heb je een proxy staan in je apn, zo ja haal die eens weg (wel even onthouden)

• rinkel
PoweRoy schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:58:
Voor de mensen die Improved Email gebruiken: Welke settings moet ik gebruiken voor Hotmail Exchange omdat ik steeds een error krijg bij het niet vinden van server (m.hotmail.com)
Werkte bij mij in een keer.

Domein/gebr.naam: naam@hotmail.com
Password: je password
Server: m.hotmail.com
Ssl aanvinken
Alle certificaten aanvinken

Edit:
Ik heb dit in de Sense ActiveSync niet werkend gekregen. Maar is al n tijd geleden sinds ik het probeerde

[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 23-09-2010 21:15 ]

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

rinkel schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:07:
[...]

Werkte bij mij in een keer.

Domein/gebr.naam: naam@hotmail.com
Password: je password
Server: m.hotmail.com
Ssl aanvinken
Alle certificaten aanvinken

Edit:
Ik heb dit in de Sense ActiveSync niet werkend gekregen. Maar is al n tijd geleden sinds ik het probeerde
Verrek nu doet hij het ook, waarschijnlijk die laatste ssl vinkje vergeten...

[This space is for rent]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:11
Weet iemand waar je goedkoop micro USB kabels kunt kopen?

Voor m'n iPhone haalde ik dat spul (kabels, docks, hoesjes e.d.) altijd op www.dealextreme.com maar die heeft niet echt veel voor de Desire eerlijk gezegd :/

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:39

Nakebod

Nope.

Is stiekem meer een vraag voor het accessoires topic, maar ik heb een paar bij FocalPrice gehaald.
Opladen en disk-mode werken prima. Aan de orginele oplader denkt mijn telefoon echter dat hij naar car-mode moet gaan, geen idee waarom :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:54:

Voor m'n iPhone haalde ik dat spul (kabels, docks, hoesjes e.d.) altijd op www.dealextreme.com maar die heeft niet echt veel voor de Desire eerlijk gezegd :/
Bij Mycom heb je er een voor 7,99 maar de rest van de winkels zitten tussen de 10 en 12,50.

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Henk schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:51:
[...]

Installeer de app spareparts. Selecteer vervolgens in de app App2SD, en selecteer 'external'. Als het goed is, kun je nu in applicatiebeheer álle apps naar SD verplaatsen. Dit scheelt een hele hoop ruimte op je telefoongeheugen. Kleine sidenote is wel dat je het niet moet doen met apps die widgets leveren. Ook doe ik het niet met dingen die constant een service hebben draaien zoals pingchat of whatsapp.

Heeft hier een hoop geholpen ;)
Jammer, bij mij werkt dat niet. Werkt het bij iemand anders wel? Of geldt het alleen voor nieuwe installaties?

• rinkel

Was laatst ook op zoek en heb er een paar gehaald bij
http://www.kabeltje.com/
voor 5,95

Prima zaak

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Ik koop ze op Ebay voor een euro of 2 per stuk. Heb er maar meteen 6 gekocht, dan kan ik op plaatsen waar ik vaak kom (thuis, ouders, vrienden, uni, werk en in mijn tas) een kabeltje laten 'slingeren' en heb ik vrijwel altijd een kabeltje bij de hand als ik dat nodig mocht hebben.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Mijn telefoon geheugen raakt op en nu was ik aan het kijken wat de grootste apps waren en met stip boven aan stond de mail app met 26 MB aan gegevens. Nu kan ik op "gegevens wissen" klikken maar ik weet niet wat er dan gebeurt. Ik heb mijn inboxen en prullenbakken al leeg gemaakt maar dat helpt niet.

Ik zou die 26 MB wel graag terug willen hebben, iemand een idee?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:34:
Mijn telefoon geheugen raakt op en nu was ik aan het kijken wat de grootste apps waren en met stip boven aan stond de mail app met 26 MB aan gegevens. Nu kan ik op "gegevens wissen" klikken maar ik weet niet wat er dan gebeurt. Ik heb mijn inboxen en prullenbakken al leeg gemaakt maar dat helpt niet.

Installeer 'spare parts', te vinden in de XDA forums, en kies als default install location je external memory. Dan kun je apps verplaatsen naar je SD-geheugen :)

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:28:
[...]

Installeer 'spare parts', te vinden in de XDA forums, en kies als default install location je external memory. Dan kun je apps verplaatsen naar je SD-geheugen :)
bedankt, maar het gaat mij in dit geval puur om die 26 mb email gegevens. Als ik daar vanaf ben is het verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:40

delorean7

Let's take the Aston toni

gast kijk ff goed, twee weken geleden nog 3x usb laten overkomen daarvandaan - binen 2 weken in huis voor 1.99 USD per kabel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik gebruik nu Tasker om on demand een verbinding op te zetten dus als ik bijvoorbeeld de browser start dan zet Tasker WiFi of 3G (afhankelijk van het actieve profiel) aan. De verbinding wordt weer uitgezet als ik de browser afsluit (middels de terug knop). Het switchen tussen de apps gaat natuurlijk gewoon middels de home knop. Enige minpuntje is dat het verbinding maken eventjes duurt maar het scheelt me zo te zien flink aan batterij gebruik dus dat maakt die paar tellen wachten meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 06:25
Henk schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:28:
[...]

Ik heb dit al eerder voorbij zien komen maar dit werkt voor mij niet. Er zijn niet meer programma's die naar de SD-geheugen kunnen en ook wordt alles wat ik nu installeer komt ook nog gewoon in het interne geheugen.

voor het verplaatsen zelf heb ik verschillende programma's geprobeerd nu gebruik ik app2sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik gebruik eigenlijk helemaal geen wifi, behalve voor grote dingen (Froyo) downloaden.
Thuis heb ik hele goeie dekking en onderweg heb ik geen wifi.

Doe met mijn accu ongeveer 24 uur en ik gebruik mijn desire veel. Ik gebruik alleen geen radio, speel heel soms een mp3tje maar das ook niet de moeite waard.

Heb mijn accu niet gekalibreerd of wat dan ook.
Thuis staat ie tegenwoordig wel bijna altijd in z'n dock op mijn bureau, maar das ook meer omdat ik hem als bureauklok gebruik.

Vind het nog steeds een geniaal apparaat. Enige minpuntje is die overdreven gevoeligheid voor het kantelen van het scherm bij Froyo. Dat gaat wel heel snel/makkelijk.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

RZor schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:48:

Vind het nog steeds een geniaal apparaat. Enige minpuntje is die overdreven gevoeligheid voor het kantelen van het scherm bij Froyo. Dat gaat wel heel snel/makkelijk.
Had ik ook last van. Vond in dit topic de tip om dit te kalibreren. Werkt daarna prima.

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:31
-Edwin- schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:29:
Ik heb zelf een Hero, ik vroeg me nu af of de Desire al een equalizer heeft. Ik luister namelijk vaak muziek op mijn telefoon (met oortjes uiteraard). Zo niet, is dit dan een ''tekortkoming'' van Android of HTC? Heeft de Galaxy S bijvoorbeeld wel een equalizer?
Ik gebruik een custom rom: AuraxTSense v7.6.1 daarin zit een DSP manager incl equalizer. Hier staat beschreven hoe je die kunt installeren (moet je wel root rechten hebben).

Verder hebben de apps MixZing en LCG Jukebox een equalizer aan boord en daar heb je geen root rechten voor nodig.

Maar wat betreft audio staat Android nog in de kinderschoenen want het is het allemaal net niet, mijn Nokia N95 klonk een stuk beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 04-10 15:46
Nou, die ervaring deel ik niet..... Ik heb een N95 gehad, een N96 en dan de Desire.... en alledrie doen niet echt voor elkaar onder. Misschien omdat ik een setje sennheiser MX-480 oordopjes heb (niet de allerduurste, maar ik vind ze fijn zitten en prima klinken). In ieder geval, audio van m'n Desire klinkt dus ook prima (zonder equalizer).

Wat dat betreft vind ik het dan altijd wel weer apart dat mensen denken hi-fi kwaliteit uit een smartphone te moeten kunnen krijgen :D. Bovendien denk ik dat het nog nieteens zo zeer aan "android" zal liggen maar meer aan de gebruikte hardware. Of je moet het wel of niet hebben van een equalizer (wat ik als symptoombestrijding beschouw) zien als "wel of niet volwassen zijn"...

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:31
Het zal zonder twijfel te maken hebben met het soort oordopjes dat je gebruikt. Ik heb jaren Sennheisers gebruikt maar heb nu al een behoorlijke tijd een paar Creative in-ear oordopjes (de eerste in-ears ooit voor mij), er ging een wereld voor me open (dat was al met de N95). Bij de Desire klinkt alles veels te schel, ik krijg er zere oren van. Ik kan hem uiteraard zachter zetten maar het schelle blijft, vandaar dat ik op zoek was naar een Equalizer.

De Desire klinkt trouwens best goed (zonder gebruik van een equalizer) als ik via Bluetooth naar mijn autoradio stream...

En ik ben het met je eens dat een goeie audiospeler eigenlijk geen Equalizer nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou de Desire HD heeft anders Dolby Digital Dinges, gooi je stereo maar weg en sluit je Desire aan op de blu-ray speler tijdens een avondje film kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Leuk, ze hebben vandaag de exchange server ge-upgrade naar 2010, krijg de boel niet werkend, verificatie probleem.
Weet iemand of Sense 2010 ondersteund ?

Edit:
Mail werkt nu, alleen de oude gegevens van mijn exchange agenda geven problemen.
Als ik mijn exchange account verwijder blijft mijn exchange agenda er in staan, met alle afspraken. Weet iemand hoe ik dit kan flushen op een of andere manier ?

Edit2:
Opgelost. Alle agenda cashes leegmaken heeft geholpen

[ Voor 51% gewijzigd door rinkel op 24-09-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Voor het movie player probleem van een paar posts eerder: Het lijkt erop dat de player in het cache / geheugen een deel van de film vast houdt. Als je dan de applicatie niet afsluit (normaal onder Android) neemt de volgende film waarschijnlijk te veel geheugen in, of klopt het simpelweg niet met de data die er al stond, daardoor kan hij het niet laden en geeft ie de melding dat de film niet goed is. Oplossing is om de videoplayer echt af te sluiten met bijvoorbeeld de advanced task killer.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
wie gebruikt er weleens HTC Sync?
ik krijg het maar niet voor elkaar om htc sync met mijn itunes afspeellijst te laten syncen,
ik krijg dan ook de melding "onbekende fout opgetreden"

hebben meer mensen hier last van en hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:41

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik gebruik HTC Sync, maar dan in combinatie met een WMP playlist, gaat prima. Helaas voor jou, heb ik geen iTunes ervaring.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Heb wel het idee dat improved email best veel stroom gebruikt. Zit bijna constant te connecten. misschien toch.maar weer htc mail app en dan maar POP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

rinkel schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:59:

Edit2:
Opgelost. Alle agenda cashes leegmaken heeft geholpen
Hoe leeg je de agenda cache op je Desire ? Als ik bij applicaties kijk en dan bij Agenda en Agenda Opslag, is die knop bij mij uitgegrijsd namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Sj44k13 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:36:
Heb wel het idee dat improved email best veel stroom gebruikt. Zit bijna constant te connecten. misschien toch.maar weer htc mail app en dan maar POP3.
Valt wel mee hoor. Ik heb 4 accounts in Improved Email geconfigureerd, waarvan 3 Exchange push en 1 imap. Mijn accu gaat gewoon een hele dag mee. Tevens kun je alleen zien dat hij verbinding maakt als je Improved email zelf opent en naar een mailbox gaat. Op je homescreen kun je niet zien dat Improved email aan het syncen is. Er zal dus iets anders zijn wat je accu leeg vreet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
mesm90 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:13:
wie gebruikt er weleens HTC Sync?
ik krijg het maar niet voor elkaar om htc sync met mijn itunes afspeellijst te laten syncen,
ik krijg dan ook de melding "onbekende fout opgetreden"

hebben meer mensen hier last van en hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik gebruik daarvoor doubleTwist; http://www.doubletwist.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
MRELynx schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:55:
[...]
Hoe leeg je de agenda cache op je Desire ? Als ik bij applicaties kijk en dan bij Agenda en Agenda Opslag, is die knop bij mij uitgegrijsd namelijk....
Je moet eerst je Exchange account verwijderen.
Ik ben de gehele lijst afgegaan (applicaties, tab "alle applicaties"). Alles wat ook maar iets te maken had met sync heb ik leeg gemaakt, dus niet alleen de agenda. Het waren er een stuk of 3 meen ik me te herinneren.
Welke het precies waren weet ik helaas niet meer, iig Agenda en Agenda Widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:00
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om mijn Desire verbinding te laten maken met HTC Sync. Erg vervelend omdat ik graag mijn telefoon wil laten syncen met de agenda.

Heb Sync al een keer verwijderd maar ook dat wilde niet echt helpen. Iemand enig idee?
Sluit de telefoon aan, selecteer HTC Sync, maar hij vindt het programma gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Robbie T schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:03:
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om mijn Desire verbinding te laten maken met HTC Sync. Erg vervelend omdat ik graag mijn telefoon wil laten syncen met de agenda.

Heb Sync al een keer verwijderd maar ook dat wilde niet echt helpen. Iemand enig idee?
Sluit de telefoon aan, selecteer HTC Sync, maar hij vindt het programma gewoon niet.
Kijk eens in de task-manager (op je pc).
Als daar adb.exe draait, die killen, en opnieuw proberen.

Dat was bij mij het probleem tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik begin nu ook problemen te krijgen met het kleine interne geheugen.
Nu nog maar net 20 mb over. Er zijn toch te weinig apps die op de sd kaart geinstaleerd kunnen worden.
Misschien moet ik toch maar denken om mij telefoon te rooten, en een custom rom te draaien.

Edit:

Wat raar is bij de Gmail app, als ik alle updates verwijder is hij 0 mb groot, maar zodra ik hem update dan is hij ruim 3,5 mb groot. Ik gebuik hem niet dus van mij mag die weg. Hij blijft alleen in de market staan als bijwerken.

[ Voor 31% gewijzigd door madmaus op 24-09-2010 12:01 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Rhapsody schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:25:
[...]
Kijk eens in de task-manager (op je pc).
Als daar adb.exe draait, die killen, en opnieuw proberen.

Dat was bij mij het probleem tenminste.
Thanks voor de tip. Helaas heeft dit het niet opgelost:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Robbie T schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:30:
[...]

Thanks voor de tip. Helaas heeft dit het niet opgelost:(
Het heeft ooit wel gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
madmaus schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:45:
Nu nog maar net 20 mb over. Er zijn toch te weinig apps die op de sd kaart geinstaleerd kunnen worden.
Misschien moet ik toch maar denken om mij telefoon te rooten, en een custom rom te draaien.

Edit:

Wat raar is bij de Gmail app, als ik alle updates verwijder is hij 0 mb groot, maar zodra ik hem update dan is hij ruim 3,5 mb groot. Ik gebuik hem niet dus van mij mag die weg. Hij blijft alleen in de market staan als bijwerken.
Zelf maak ik er niet zo'n probleem van. Ik verwijder dan gewoon iets dat ik eigenlijk nooit gebruik.
Je kunt het immers zo weer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowron
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Is er al iemand die iets gehoord heeft van de nieuwe Froyo (2.2.1) voor de Desire?
En wat mag ik zoal verwachten van deze update? Had gelezen (op XDA) dat deze uitgerold word aan Nexus bezitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Braindamage1989 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:42:
Is er al iemand die iets gehoord heeft van de nieuwe Froyo (2.2.1) voor de Desire?
En wat mag ik zoal verwachten van deze update? Had gelezen (op XDA) dat deze uitgerold word aan Nexus bezitters.
Als die er aan komt duurt dat toch nog wel even, bovendien zijn er voor zover ik weet geen verbeteringen tot nu toe, dus ben je alleen maar aan het updaten om het updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:25

Puf

madmaus schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:45:

Edit:

Dit werkt goed om (bijna) alle apps naar je SD te forcen zonder root access:

http://sefanboy.com/2010/...o-the-sd-card-by-default/

Pas wel op met widgets en apps die moeten blijven runnen als de SD-kaart niet toegankelijk is, die kun je beter in je foongeheugen houden.

(overigens hebben ook apps op je SD nog een footprint in je telefoongeheugen. Hoewel ik nog veel ruimte op m'n SD heb, zit ik nu toch aan de max, omdat m'n telefoongeheugen nu vol zit. Je SD-kaart is dus niet de enige beperking)

[ Voor 10% gewijzigd door Puf op 24-09-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 04-10 15:46
Ik snap niet waarom mensen hier zo nodig met alle geweld apps naar SD moeten forcen. En dan (sommigen) vervolgens klagen dat er iets niet werkt :S. Granted, het is super iritant om er tegenaan te lopen dat je telefoongeheugen vol raakt, maar dan nog.... lijkt het me handiger om makers van (met name populaire) apps gewoon met klem te vragen om dit te regelen.

Ik zet gewoon alleen apps naar SD die ook zelf aangeven dat te kunnen. Die apps zijn er gewon op gemaakt en weten ook wat als footprint in het telefoongeheugen moet blijven om betrouwbaar te werken en wat naar SD kan. En zelfs onder die apps zijn er een aantal die ik toch in phone laat draaien, puur omdat er handelingen denkbaar zijn waarin de SD niet beschikbaar is.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 24-09-2010 13:19 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowron
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Cyleo schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:01:
[...]

Als die er aan komt duurt dat toch nog wel even, bovendien zijn er voor zover ik weet geen verbeteringen tot nu toe, dus ben je alleen maar aan het updaten om het updaten ;)
Is waarschijnlijk dus een onderhoud patch. Word gespeculeerd dat het lek waar Androot zijn werk mee doet is gepatcht. Schieten we dus niet veel mee op. Kortom je hebt gelijk!

[ Voor 2% gewijzigd door Shadowron op 24-09-2010 13:36 . Reden: bijvoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 08:32
Mijn batterij vind ik nogsteeds te kort meegaan dus ik ben maar gaan rooten/flashen. Ik heb deze rom geinstalleerd:

Pre-rooted Stock Froyo (2.10.405.2) [Optional mods]

Dus verder een vrij standaard rom waar ik de powersaving modpack op heb gezet.

POWERSAVING MODPACK (1.4)

This update works only with the second ROM with init.d. It adds a few things to the ROM:
Perflock disabler - lets your phone consume less power when idle
Interactive/Powersaving governors - for good power/performance
Undervolt - reduces the overall power your phone uses
Screenstate scaling - scales down CPU usage depending on battery level and screen state
CFQ scheduler - improved general performance

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=773997

Daarbij heb ik HTC sense uitgeschakeld en launcher pro geinstalleerd. Ook heb ik setCPU geinstalleerd en mijn CPU teruggeklokt naar wat lagere waarden. Kijken of dit helpt.

Nu maar weer is wat programma's installeren en vanaf morgen vanaf een verste accu kijken wat er gaat gebeuren :)

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Cardo schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:45:
Mijn batterij vind ik nogsteeds te kort meegaan dus ik ben maar gaan rooten/flashen. Ik heb deze rom geinstalleerd:

.......

Daarbij heb ik HTC sense uitgeschakeld en launcher pro geinstalleerd. Ook heb ik setCPU geinstalleerd en mijn CPU teruggeklokt naar wat lagere waarden. Kijken of dit helpt.

Nu maar weer is wat programma's installeren en vanaf morgen vanaf een verste accu kijken wat er gaat gebeuren :)
Keep us updated :D

[ Voor 36% gewijzigd door Smultie op 24-09-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Jup, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

Ik gebruik zelf ook Improved email. Maar ik stoor mij aan het feit dat deze geen HTML weergave heeft. Ik heb al gezocht in de opties, maar kon het daar niet in vinden. Moet ik hiervoor de donation version hebben?

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Heeft iemand al succes gehad met het opzetten van een IPSEC vpn vanaf een android telefoon?
Ik kan helemaal geen phase 2 instellingen vinden?
Probeer hem op zetten naar een zywall 70

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:34:

Even een bumpje, iemand die me hiermee kan helpen?

Hoe groot is de mail app bij jullie? Daar ben ik nu wel benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Mail: 3,6MB
Improved Mail: 4,67MB
gmail: 92kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:44:
Mail: 3,6MB
Improved Mail: 4,67MB
gmail: 92kb
Dat bedoel ik... dan ben ik toch benieuwd waar mijn 26 mb vandaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Ik heb gisteren een nieuwe ROM op mijn Desire gezet. Het is de Desire HD ROM en alles werkt, behalve de camera (die ik verder niet gebruik).

Leuk om alvast even kennis te maken met de nieuwe functionaliteiten en de nieuwe Sense UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ezequiel schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:13:
Ik heb gisteren een nieuwe ROM op mijn Desire gezet. Het is de Desire HD ROM en alles werkt, behalve de camera (die ik verder niet gebruik).

Leuk om alvast even kennis te maken met de nieuwe functionaliteiten en de nieuwe Sense UI.
Heej!
Kun je eens checken of multi ActiveSync er in zit?
Best benieuwd namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:50:
[...]

Dat bedoel ik... dan ben ik toch benieuwd waar mijn 26 mb vandaan komen...
Google geeft een aantal zoekresultaten voor erg grote mailboxen. Heb je al gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
rinkel schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:30:
[...]

Heej!
Kun je eens checken of multi ActiveSync er in zit?
Best benieuwd namelijk...
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Froyo ondersteunt meerdere account in ActiveSync. Sense maar een. Ik heb die al in gebruik voor exchange. Wil er graag nog een voor hotmail. Gebruik nu Improved Mail daarvoor.
Pagina: 1 ... 10 ... 61 Laatste