*weg*
[ Voor 94% gewijzigd door BastiaanN op 21-09-2010 17:19 ]
[ Voor 94% gewijzigd door BastiaanN op 21-09-2010 17:19 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ten eerste: het is een Desire.Source90 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:13:
Hallo,
Vraagje betreft de HTC Hero zelf.
Heb hem net mogen ontvangen, is echter geen AMOLED.
Is het de moeite waard (sinds hij nog dicht is) langs KPN winkels te gaan om te kijken of die een AMOLED op voorraad hebben, of is het verschil, na alle updates, ook weer niet zo groot?
Dan vooral betreft batterij verbruik tussen de twee schermen, na de update?
[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 21-09-2010 18:49 ]
Ga ik natuurlijk proberen.Nakebod schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:16:
Settings > Date & Time, en dan Automatic uitvinken.
Sinds ik niet meer de tijd en datum via het mobiele netwerk krijg gaat mijn accu weer "normaal" mee.
Ik vond het bij mij wel redelijk lang duren, had ook het idee dat ie lang bleef staan op het 'witte bootscreen' van HTC.Yavaris schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:41:
Mijn Desire doet nu een poging te updaten, maar helaas ben ik gezegend met een Desire die zich bij de kleinste inspanning al herstart om vervolgens vast te lopen. De enige manier om hem dan weer aan de praat te krijgen is de batterij eruit halen.
Nu ben ik bang dat hij datzelfde tijdens het update proces heeft gedaan, maar dat weet ik niet zeker. Misschien is hij nog aan het updaten. Kan iemand zich nog herinneren hoe lang de laatste update nodig had om zichzelf op de telefoon te installeren?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
10 minuten, ergens in die richtingYavaris schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:41:
Mijn Desire doet nu een poging te updaten, maar helaas ben ik gezegend met een Desire die zich bij de kleinste inspanning al herstart om vervolgens vast te lopen. De enige manier om hem dan weer aan de praat te krijgen is de batterij eruit halen.
Nu ben ik bang dat hij datzelfde tijdens het update proces heeft gedaan, maar dat weet ik niet zeker. Misschien is hij nog aan het updaten. Kan iemand zich nog herinneren hoe lang de laatste update nodig had om zichzelf op de telefoon te installeren?
Dat zit wel Schnorr.
Nou, mij kennende is 10 minuten al te lang, dus ehm JA. :-)Yavaris schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:58:
Nou ik zit inmiddels al een half uur naar het witte HTC scherm te kijken, valt dat onder royaal lang?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
De update heeft niks veranderd aan het energieverbruik verschil tussen de twee schermen hoor, ik weet niet waar jij dat vandaan haalt?Source90 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:46:
Oops, zal wel te lang in het Hero topic hebben rondgesnuffeld
Ja idd, echter ik lees net, sinds een paar pagina's terug, dat een nieuwe update de levensduur van de batterij beïnvloed. Wat dus niet 17223 keer is langsgekomen.
Verwijderd
Al mijn collega's in Noorwegen hebben een iPhone (grote deal met provider) en daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee, maar daar moet ik natuurlijk +47 voorzetten.Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:09:
Ik heb een HTC Desire via Telfort. Als ik SMSjes verstuur naar mensen met een iPhone (T-Mobile) komen die niet aan als ik het nummer laat beginnen met +316.. met 06.. gaat het wel goed. Op min oude HTC touch HD met zelfde sim kaart gaat het wel goed. Antwoorden lukt meestal ook niet. SMSen naar KPN/Telfort/Vodafone gaat gewoon goed. Heeft iemand anders dit probleem ook? (of hebben mensen met een Desire geen vrienden met een iPhone :-) )
En belangrijker.. een oplossing voor dit probleem?? Bedankt!
Je doet dit allemaal op WiFi neem ik aan? Anders doe je het best goed.rinkel schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:10:
Persoonlijk heb ik niet echt verschil kunnen waarnemen, omdat meteen 2.2 erop kwam toen ik mijn telefoon voor de eerste keer opstartte.
Op zich zou het goed kunnen dat het scherm erg veel slurpt. Ik heb gemerkt dat enorm veel van de batterij wordt verbruikt bij een beetje internet gebruik. Het toestel wordt flink warm, maar het scherm staat dan natuurlijk ook de gehele tijd aan. Ik heb alleen verzuimd om even bij batterijgebruik te checken.
Ik heb heel wisselende ervaringen met die batterij. Zoals ik al had gezegd reis ik regelmatig, en dat zijn de momenten dat ik veel gebruik maak van de telefoon. Het vervelende is dan dat je juist op die momenten op de telefoon wil kunnen rekenen. (Bellen met vliegmaatschappij als vluchten zijn uitgevallen, en die vriendelijke amerikanen bij de balie je niet willen helpen, anders dan je een flyer geven met een telefoon nr)
Voor de Desire had de Hero die schone taak, en die kon dat behoorlijk bijhouden. De Desire niet.
Mijn oplossing is gewoon een oude nokia als backup in mn tas, dat werkt prima.
Vandaag is het eigenlijk prima verlopen (kantoordag), even wat stats voor mensen die het interesseren:
Bedrijfstijd: 15uur en 12 minuten
Accu status: 63%
Standby: 41%
Inactief: 39%
Android systeem: 12%
Wifi: 5% (eigenlijk alleen vanavond)
De telefoon heeft de gehele dag email opgehaald (prive en werk, exchange)
Hier kan ik echt prima mee leven, als ik slaap mag ie wel aan de lader.
Dus ja, het zou wel eens het scherm kunnen zijn die mn batterij leeg trekt.
Dat kan allemaal, zolang de apps daar natuurlijk voor geschikt zijn gemaaktVictorio schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:21:
Ik heb zojuist (eindelijk) de 2.2 update weten te installeren en wil eigenlijk alles even opnieuw erop smijten. Kan ik gewoon een fabrieksinstellingen reset doen (behoud ik 2.2?) en daarna via AppBrain alles op SD installen?
Verwijderd
Wow, als dit blijkt te werken, ben je bij deze mijn held van de week!Nakebod schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:16:
Even een mogelijke tip, ik weet niet of het nu toeval is of dat het echt werkt.
De laatste 2 weken ofzo liep, onverklaarbaar, mijn batterij echt hard achteruit. Mogelijk na de recentste HTC update. Maximaal een uur of 10 op een volle lading. Had geen extra dingen geïnstalleerd of instellingen aangepast. Normaal met WIFI de hele dag aan had ik aan het eind van de dag nog 60% accu over als ik de telefoon voor de rest niet al te veel had gebruikt, de laatste tijd was hij gewoon leeg. Al eens een factory reset gedaan, vrijwel geen software geïnstalleerd, hielp niets.
Via Battery history werd ik niet bijzonder veel wijzer, behalve dat "Running" altijd meer dan 20% was, dus hij sliep niet volledig. "Partital Wake" werd voornamelijk door Android System ingenomen, helaas iets te algemeen.
Toch kwam ik mogelijk iets tegen: Automatische tijd update.
Settings > Date & Time, en dan Automatic uitvinken.
Sinds ik niet meer de tijd en datum via het mobiele netwerk krijg gaat mijn accu weer "normaal" mee.
Verwijderd
Maar als ik al mijn emails weg heb gegooid dan zouden die 26 mb toch ook weg moeten zijn? Waar zijn die mb's heen gegaan dan?natasdiamon schreef op woensdag 22 september 2010 @ 07:31:
Dan moet je opnieuw ie email instellen.
zet de max bestansgrootte eens op 100kb, en dat de mailtjes maar 3 dagen vastgehouden worden, dat scheut echt deen hoop
Op mijn zoektocht naar mogelijke oorzaken kwam ik die tip toevallig tegen op XDA.SMulTiE schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:24:
[...]
Wow, als dit blijkt te werken, ben je bij deze mijn held van de week!
Ergens informatie over gevonden of zelf uitgevogeld?
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Verwijderd
Er draaien nog een paar accounts op de achtergrond; Facebook, gmail, ActiveSync, Weer, Aandelen.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:11:
Dus ik hoop dat ik nu eindelijk heb gevonden wat de batterij leeg zuigt, de enige vraag is nu nog: wat kan op de achtergrond constant data verbruiken als ik alle apps heb afgesloten?
[ Voor 17% gewijzigd door rinkel op 22-09-2010 10:26 ]
Verwijderd
Die standaard apps staan al aan sinds ik de telefoon heb, nooit geen problemen mee gehad. Het zou toch vreemd zijn als dat ineens voor zoveel problemen zorgt?rinkel schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:22:
[...]
Er draaien nog een paar accounts op de achtergrond; Facebook, gmail, ActiveSync, Weer, Aandelen.
Ik heb die allemaal uit staan behalve ActiveSync (exchange)
Edit:
Overigens had ik vanochtend ook iets vreemds: Ik haalde de telefoon van de lader, 100%. Na 20 minuten stond ie op 91%. Ik had vannacht gewoon wifi aangelaten, dus alles was al gesynced.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 10:30 ]
En nu deel 2:rubb4r schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:27:
Voor de geinteresseerden mijn HTC Repair Centre verhaal (deel 1):
Vanwege het regelmatig uitvallen van mijn Desire, alsmede oververhitting bij (overmatig) actief gebruik, heb ik mijn Desire 24 augustus laten ophalen.
Via link kon ik mijn Desire volgen. Op 25 augustus werd de telefoon netjes ingeboekt en sinds 26 augustus is de status:
Status: We are currently testing your phone
Service Type: Repair
Issue Description: Symptom not available
Vandaag gebeld, blijkt dat mijn telefoon in de prullenbak gaat en dat ik een nieuwe geleverd ga krijgen. Bij het repair centre hebben ze alleen geen Desires op voorraad dus in afwachting van levering.
Zodra ze weer een Desire op voorraad hebben (geen leverdatum bekend) zullen ze contact met me opnemen voor versturing. Bij navraag of dit wel een AMOLED scherm was (zoals ook besteld en ontvangen een paar maanden terug), kreeg ik helaas geen volmondige JA!, alleen dat de gebruikservaring van SLCD natuurlijk gelijk was etc.etc.
Nu heb ik diverse AMOLED vs SLCD filmpjes bestudeerd (o.a. deze), waarin ik eigenlijk weinig (waarde)verschil zie tussen beiden (SLCD beter tekst lezen / AMOLED mooiere plaatjes). Vond het alleen vreemd dat ze waarschijnlijk een 'ander' product gaan leveren. Weet ook nog niet precies wat ik daar van vind..
In afwachting van het belletje voor de levering tot zover deel 1.
Als je toevallig een linkje kan terugvinden, graagNakebod schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:59:
[...]
Op mijn zoektocht naar mogelijke oorzaken kwam ik die tip toevallig tegen op XDA.
Voornamelijk omdat Android System dus zoveel bleek te verbruiken.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
De zwartwaardes kan je inderdaad eerlijk vergelijken met jouw AMOLED, voor de rest zijn de schermen natuurlijk niet te vergelijken. Dat het pixelig is en niet te lezen zonder inzoomen heeft alles te maken met de lagere resolutie van de Wildfire en heeft niets te maken met de vergelijking AMOLED / LCD.Chaoss schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:43:
Gister een HTC Wildfire gehaald voor mijn vrouw, leuk ding, maar dat LCD scherm si wel een groot verschil met mijn AMOLED, natuurlijk een lagere resolutie, maar het verschil in kleuren en zwart waardes is echt enorm... buiten dat is het erg pixelig, letters op websites zijn niet te lezen zonder in te zoomen.
[ Voor 0% gewijzigd door Luuk1983 op 22-09-2010 11:52 . Reden: 'Eerlijk' toegevoegd bij de zwartwaardevergelijking ;) ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
[ Voor 85% gewijzigd door Chaoss op 22-09-2010 11:55 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Haha, mijn excuses, ik druk mij verkeerd uit. Ik bedoelde: de zwartwaardes zijn eerlijk / goed te vergelijken. En inderdaad, daar kan je inderdaad zien dat de AMOLED betere zwartwaardes heeft.Chaoss schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:50:
Nou zwartwaardes waren ook niet te vergelijken, is op mijn amoled echt zwart en op die van haar duidelijk grijs.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
FF mezelf quoten. Het probleem lijkt als sneeuw voor de zon verdwenen. Batterijverbruik is nu op mijn werk - zover ik kan zien - normaal. Android systeem verbruikt ook veel minder van de accu nu. Misschien was het een netwerk probleembjeL-VIS schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:31:
Ik heb nu een heel vreemd probleem. Op mijn werk (Houten, UT) loopt mijn batterij in een enorm tempo leeg zonder iets te doen (25% per 2 uur). Terwijl hij thuis (Arnhem) op een normaal tempo leegloopt (25% per 8 uur). Dit alles is begonnen na de laatste (2.10.405.2) update. Ik heb al erop gegoogled maar de meeste ervaren dat de batterij beter is geworden. En wat ik vreemd vind is dat het verschilt per locatie![]()
Heeft er iemand misschien een idee?? Ik heb hem al een paar keer gereboot, want misschien liep er een app vast oid. Dat mocht niet helpen....
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Jij belt nooit?MegaTronics schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:23:
Batterij is nu 39% en al bijna 45 uur standby.
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Nieuwe update idd, iemand enige idee wat het doet?Phusebox schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:22:
Krijg nu ineens een update maar zie eigenlijk niet wat hiervan het voordeel moet zijn? 2.2 heb ik uiteraard al.
-= Very annoying forum person =-
Dat zit wel Schnorr.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Installeer de app spareparts. Selecteer vervolgens in de app App2SD, en selecteer 'external'. Als het goed is, kun je nu in applicatiebeheer álle apps naar SD verplaatsen. Dit scheelt een hele hoop ruimte op je telefoongeheugen. Kleine sidenote is wel dat je het niet moet doen met apps die widgets leveren. Ook doe ik het niet met dingen die constant een service hebben draaien zoals pingchat of whatsapp.Phusebox schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:40:
Pff al die klote updates vreten wel steeds meer geheugen weg, kan nog amper wat installeren voordat ie begint te klagen dat het vol staat.
[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 22-09-2010 13:52 ]
Whine whine whine whine..... same old story met jou hè???Phusebox schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:40:
Pff al die klote updates vreten wel steeds meer geheugen weg, kan nog amper wat installeren voordat ie begint te klagen dat het vol staat.
Verwijderd
Ik quote even mezelf ter referentie. Ik ben er nu wel definitief achter dat het leegzuigen van mijn batterij komt door een constante stroom dataverkeer. Ik heb vanmorgen dataverkeer uitgezet en de batterij deed het normaal. Tegen half 1 heb ik data weer aangezet en nu bijna anderhalf uur later ben ik van 66% gedaald naar 42%.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:11:
Nadat mijn telefoon vanaf dit weekend ineens wel heel snel leeg ging heb ik een aantal dingen gedaan om het op te lossen. Het calibreren van de batterij, uit en aan zetten (meerdere keren), zoveel mogelijk apps afsluiten, K9 mail (mijn laatst geïnstalleerde app) verwijdert, Alles uitgezet, wifi, 3G, gps, cell location, auto sync. Ook de automatische tijd en datum tip heb ik gedaan, Niks hielp.
Toen ik naar bed ging gister haalde ik em van de lader af, een uurtje later stond de batterij al op 78%. Toen heb ik de hele nacht alles uitgezet, dus vliegtuigmodus aan en zoveel mogelijk apps afgesloten. Vanmorgen stond die nog op 73%, prima dus. Vervolgens vliegtuigmodus er weer afgehaald en de batterij zakte in no-time naar 67%. Toen viel me ineens op dat er een constante data stroom is up en down, die 2 pijltjes in de statusbalk zijn bijna constant aan. Dus ik hoop dat ik nu eindelijk heb gevonden wat de batterij leeg zuigt, de enige vraag is nu nog: wat kan op de achtergrond constant data verbruiken als ik alle apps heb afgesloten?
Verwijderd
Daar heb ik ook al naar gekeken, maar die optie is er niet. In ieder geval niet met de standaard GMail app. Je kan wel je GMail als 'normaal' e-mail account instellen en niet als specifiek GMail account. Bij 'normale'/'overige' e-mailaccounts heb je wel de optie om in te stellen hoe vaak er geüpdate wordt. Zo kan ik bijvoorbeeld van mijn Exchange account instellen hoe vaak de sync gebeurd.Pannekoek81 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:01:
Ik heb eens gekeken naar de sync van mn mailbox. Nu dacht ik bij mezelf, kom even die tijd wat langer ertussen zetten. Even gekeken hoe dat moet, maarre, hmmm dat kan niet. Als ik naar accounts ga en ik klik mn gmail account aan kan ik niet aangeven om de hoeveeltijd de synchronisatie moet lopen. Is dit ergens anders in te stellen? Volgens de handleiding zou ik daar wel moeten zijn
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Dan moet je je batterij een keer calibreren. Gewoon volledig leegtrekken en opladen. Wat ook helpt is de cycles die hier al een paar keer langsgekomen is (8 uur lang laden, uit zetten, uur laden, aan zetten, 2 min later uitzetten, nog een uur laden) schijnt iets met de ladingsverdeler te maken hebben.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:29:
[...]
Die standaard apps staan al aan sinds ik de telefoon heb, nooit geen problemen mee gehad. Het zou toch vreemd zijn als dat ineens voor zoveel problemen zorgt?
Dat terug zakken naar 91% heb ik ook wel vaker. Volgens mij ligt dat aan die laad cycles, dat die terugzakt naar 90% als je hem niet van de lader haalt als die vol is.
Verwijderd
Dat heb ik al 2x gedaan, dat is het probleem niet. De batterij is opzich goed, hij wordt alleen leeggezogen door een constante data stroom up en down, ik weet alleen niet wat zorgt voor die data stroom.Cyleo schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:17:
[...]
Dan moet je je batterij een keer calibreren. Gewoon volledig leegtrekken en opladen. Wat ook helpt is de cycles die hier al een paar keer langsgekomen is (8 uur lang laden, uit zetten, uur laden, aan zetten, 2 min later uitzetten, nog een uur laden) schijnt iets met de ladingsverdeler te maken hebben.
Volgens mij werkt Push toch anders hoor.Luuk1983 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:25:
[...]
Push betekent in de praktijk: constant pollen over de verbinding, wat dus veel batterij kost. Sinds ik mijn exchange van mijn Nokia E66 heb ingesteld van 'push' naar eens in de 15 minuten gaat de batterij aanzienlijk langer mee. Ik wilde ook iets dergelijks instellen op de Desire voor GMail. Maar dat kan dus blijkbaar niet? Jammer
Vandaag in dit topic langsgekomen; zet je automatische synchronisatie van de tijd uit (onder date&time). Schijnt te helpen. Heb 't nog niet kunnen verifiëren, maar lijkt te helpen; tijdens m'n lunch van 100 naar 99% in een half uur. De afgelopen tijd was dat 96-97% geweest.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:18:
[...]
Dat heb ik al 2x gedaan, dat is het probleem niet. De batterij is opzich goed, hij wordt alleen leeggezogen door een constante data stroom up en down, ik weet alleen niet wat zorgt voor die data stroom.
Verwijderd
In mijn eerdere post van vandaag staat dat ik ook dat al geprobeerd heb, ook dat is het niet (al is het misschien toch wel goed als dat uit staat). Het is voor mij van belang om erachter te komen welke app constant data verbruikt up en down. Die pijltjes in de statusbalk zijn bijna constant wit met af en toe een pauze.SMulTiE schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:31:
[...]
Vandaag in dit topic langsgekomen; zet je automatische synchronisatie van de tijd uit (onder date&time). Schijnt te helpen. Heb 't nog niet kunnen verifiëren, maar lijkt te helpen; tijdens m'n lunch van 100 naar 99% in een half uur. De afgelopen tijd was dat 96-97% geweest.
Thnxjelmervos schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:16:
Voor mensen die zoeken naar de synchronisatie tijd instelling bij GMail, LEES DIT: janvanduschoten in "HTC Desire - Deel 7"
Locatiebepaling door mobiele netwerken toevallig aan? Dat schijnt dat ook te doen.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:35:
[...]
In mijn eerdere post van vandaag staat dat ik ook dat al geprobeerd heb, ook dat is het niet (al is het misschien toch wel goed als dat uit staat). Het is voor mij van belang om erachter te komen welke app constant data verbruikt up en down. Die pijltjes in de statusbalk zijn bijna constant wit met af en toe een pauze.
Ik weet niet hoe ik kan zien welke apps data verbruiken. Op dit moment staat ook niks aan, ik heb expres geen apps geopend maar data stroom blijft.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Nou het lijkt me toch heel logisch: als de dataverbinding verbroken wordt als je telefoon op stand-by staat, dan kan er geen dataverkeer plaats vinden. Het lijkt me logisch dat mail, kalender updates an pingchat berichten simpelweg niet aankomen als je de dataverbinding niet altijd aan hebt staan.eymey schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:10:
Yep. Gmail doet idd push (netals agenda en contacten). Het irritante is alleen dat ik het idee heb/had dat dit nog best veel accu capaciteit kost.
Om dan nog maar eens op dat gebied verder te gaan: Ik heb in het instellingen menu de optie "verbinding altijd aan" uit staan. Dit houdt in dat de verbinding down gaat als de telefoon een tijd op 'standby' staat (met z'n scherm uit). Ik heb alleen wel het idee dat dit ten koste gaat van het tijdig arriveren van "pingchat" berichten e.d..
Heeft iemand hier nog inzichten/ervaringen over?
[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 22-09-2010 15:13 ]
Ik ervaar hetzelfde probleem als ik met HTC Peep een foto wil uploaden. Het voortgangsbalkje schiet dan ineens van 10% naar 90% en dan krijg ik de melding: Verbindingsfout - foto uploaden mislukt.Johantjuuh schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:47:
Nog iets, als ik een foto wil uploaden via HTC peep krijg ik een foutmelding tijdens oploaden. (verbindingsfout).
De andere twitter app werkt wel, hoe kan dit en hoe los ik dit op?
Klaar voor de steroorlogen?
Ik zelf ben selectief qua syncen, alleen mijn Gmail account, contacten en agenda staan aan, de rest doe ik handmatig, als ik er behoefte aan heb. Ik vind alleen mail belangrijk, aandelen (staat uit), twitter en facebook, kan ik wel missen als mij telefoon op standby staat, het weer zie ik zo door het raam ook wel, alleen de weersverwachting vind ik dan wel weer interessant.eymey schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:10:
Yep. Gmail doet idd push (netals agenda en contacten). Het irritante is alleen dat ik het idee heb/had dat dit nog best veel accu capaciteit kost.
Om dan nog maar eens op dat gebied verder te gaan: Ik heb in het instellingen menu de optie "verbinding altijd aan" uit staan. Dit houdt in dat de verbinding down gaat als de telefoon een tijd op 'standby' staat (met z'n scherm uit). Ik heb alleen wel het idee dat dit ten koste gaat van het tijdig arriveren van "pingchat" berichten e.d..
Heeft iemand hier nog inzichten/ervaringen over?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd
Nee, echt alles staat uit, ter verduidelijking nog even mijn post van eerder vandaag. Ik heb echt helemaal niets aanstaan:Sj44k13 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:08:
[...]
Locatiebepaling door mobiele netwerken toevallig aan? Dat schijnt dat ook te doen.
Ik kom er dus niet achter wat die constante data stroom veroorzaakt. Als ik dat kan stoppen is mijn probleem verholpen.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:11:
Nadat mijn telefoon vanaf dit weekend ineens wel heel snel leeg ging heb ik een aantal dingen gedaan om het op te lossen. Het calibreren van de batterij, uit en aan zetten (meerdere keren), zoveel mogelijk apps afsluiten, K9 mail (mijn laatst geïnstalleerde app) verwijdert, Alles uitgezet, wifi, 3G, gps, cell location, auto sync. Ook de automatische tijd en datum tip heb ik gedaan, Niks hielp.
Toen ik naar bed ging gister haalde ik em van de lader af, een uurtje later stond de batterij al op 78%. Toen heb ik de hele nacht alles uitgezet, dus vliegtuigmodus aan en zoveel mogelijk apps afgesloten. Vanmorgen stond die nog op 73%, prima dus. Vervolgens vliegtuigmodus er weer afgehaald en de batterij zakte in no-time naar 67%. Toen viel me ineens op dat er een constante data stroom is up en down, die 2 pijltjes in de statusbalk zijn bijna constant aan. Dus ik hoop dat ik nu eindelijk heb gevonden wat de batterij leeg zuigt, de enige vraag is nu nog: wat kan op de achtergrond constant data verbruiken als ik alle apps heb afgesloten?
Verwijderd
Heb je de telefoon al eens helemaal uitgezet? Als ik Google navigatie heb gebruikt, kan ik elke dag mijn Desire opladen. Als ik hem heb uitgeschakeld en daarna weer aan, kan ik twee, drie dagen met de batterij...Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:48:
Ik kom er dus niet achter wat die constante data stroom veroorzaakt. Als ik dat kan stoppen is mijn probleem verholpen.
Dat snap ikjanvanduschoten schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:45:
[...]
Ik zelf ben selectief qua syncen, alleen mijn Gmail account, contacten en agenda staan aan, de rest doe ik handmatig, als ik er behoefte aan heb. Ik vind alleen mail belangrijk, aandelen (staat uit), twitter en facebook, kan ik wel missen als mij telefoon op standby staat, het weer zie ik zo door het raam ook wel, alleen de weersverwachting vind ik dan wel weer interessant.
Vaak syncen kost meer batterij, lijkt me logisch
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Ja, al meerdere keren, ook omdat ik dat calibratie trucje heb gedaan, dan moet je hem al 2 of 3x uit en aan zetten. Ik heb nu sinds een uur of 2 de data verbinding uit gezet en mijn batterij doet weer normaal.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:29:
[...]
Heb je de telefoon al eens helemaal uitgezet? Als ik Google navigatie heb gebruikt, kan ik elke dag mijn Desire opladen. Als ik hem heb uitgeschakeld en daarna weer aan, kan ik twee, drie dagen met de batterij...
Ik heb een geroot toestel, en draai DeFroST, dat is een kale Android 2.2 versie, met LauncherPro. Ik heb die instelling niet. Wat je wel kunt doen, is als je je toestel niet gebruikt, om dan hem naar 2G(ipv 3G/H) te schakelen, dit is voldoende voor Gmail, en is zuiniger in het verbruik.eymey schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:36:
[...]
Dat snap ik. Maar zelfs Gmail account syncen vind ik dus al een relatief grote wissel trekken op de accuduur. Dit terwijl ik het liever eigenlijk wel altijd aan heb staan.
En wat heb jij ingesteld staan m.b.t. "Dataverbinding altijd aan" ?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
Die is begin deze maand al uitgekomenPeluso schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:37:
Iemand vandaag de system update over the air ontvangen naar versie: 2.10.405.2?
bekend wat daar in zit??
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Is erg makkelijk via google te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=779608Peluso schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:37:
Iemand vandaag de system update over the air ontvangen naar versie: 2.10.405.2?
bekend wat daar in zit??
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
[ Voor 34% gewijzigd door Thombias op 22-09-2010 18:24 ]
Niemand gebruikt de gps?Aikon schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:09:
Ik heb gezocht maar kan weinig echte ervaringen vinden, meer over de GPS problemen in het begin.
Hoe is jullie gps ontvangst? Gisteren naar huis gefietst en zelfs in het open veld krijgt geen 1 satelliet een hogere ontvangst dan 40 (van de 100) in GPS Status. Wel vind 'ie meestal 12 satellieten en heeft een lock op 9 of 11 daarvan, ook is de accuracy in het open veld 2 á 3 meter, loopt echter snel terug bij bomen/gebouwen.
ik gebruik gps met enige regelmaat en ik moet zeggen dat het perfect werkt. Vrijwel direct een fix (al dan niet middels a-gps)
Ik heb nog geen update ontvangen op mijn Desire van de Vodafone shop...Thombias schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:24:
Voor Vodafone is die update er volgens mij nog niet, of wel?
Kan het tenminste nergens vinden op het wereld wijde netwerk.
Die fix krijg ik ook, ik ben benieuwd naar je ontvangst?tozzke schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:47:
[...]
ik gebruik gps met enige regelmaat en ik moet zeggen dat het perfect werkt. Vrijwel direct een fix (al dan niet middels a-gps)
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Net even gekeken met GPS Status. Ik kreeg 8 satelietten en GPS Status gaf een DOP waarde van rond de 1,5, wat blijkbaar excellent is. Ik heb een paar keer gefietst met de telefoon in een tas en dat gaf ook een prima track resultaat.Aikon schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:07:
[...]
Die fix krijg ik ook, ik ben benieuwd naar je ontvangst?
Ik heb ook even moeten zoeken, maar:Johantjuuh schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:15:
weet iemand toevallig antwoord op deze vraag;
Ik heb een aantal contacten welke ik heb gekoppeld aan bijvoorbeeld facebook, pingchat etc.
Nou ik heb mensen gekoppeld via facebook en dan pakt hij automatisch de fotó van facebook. Maar kan ik ook mijn "eigen" foto van diegene laten weergeven?
Aangezien ik nu iemand heb gekoppeld die geen foto van facebook heeft.......
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
met de app 'GPS Status' heb ik binnen bij het raam 10 satellieten in "zicht" en een DOP variërend van 1.8-2.5Aikon schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:07:
[...]
Die fix krijg ik ook, ik ben benieuwd naar je ontvangst?
Dan moet je ze loskoppelen van het facebookding, anders kan het volgens mij niet..Johantjuuh schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:49:
ja...
dan kan ik kiezen, galerij, camera of foto verwijderen.
Maar dan heb ik dus al de foto staan die ik zelf heb gemaakt zegmaar, maar ga ik dan terug, en kijk ik in mijn telefoonlijst dan zie ik wel gewoon de facebook foto staan
rutgerw schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:38:
[...]
Net even gekeken met GPS Status. Ik kreeg 8 satelietten en GPS Status gaf een DOP waarde van rond de 1,5, wat blijkbaar excellent is. Ik heb een paar keer gefietst met de telefoon in een tas en dat gaf ook een prima track resultaat.
Dank beide.tozzke schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:15:
[...]
met de app 'GPS Status' heb ik binnen bij het raam 10 satellieten in "zicht" en een DOP variërend van 1.8-2.5
Verwijderd
Dan ben ik toch ZEER benieuwd hoe je instellingen eruitzien. Want met al die tips die ik tot nu toe heb gevolgd haal ik dat dus nooit... Las zelfs dat mensen na uren surfen via 3G of UMTS maar zo 10 procent van hun batterij hebben geslurpt (op XDA). Bij mij is dat al zo ongeveer 25%.BastiaanN schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:35:
[...]
Dan heb je er waarschijnlijk een applicatie opstaan die al je batterij opeet. Ik haal redelijk standaard 3 dagen met normaal gebruik (10 min internet per dag, 2 uur muziek luisteren)
En jah hier heb ik al eerde in deze of vorige topic al overgehad maar niemand reageert erop...Rudolf schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:45:
Ik heb een probleempje met youtube en dat heb ik eigenlijk al vanaf het begin. Heb mijn Desire nu zo'n 3 maanden volgens mij.
9 van de 10 keer krijg ik bij een filmpje het volgende bericht:
"Deze video kan niet worden afgespeeld"
"Er is tijdens het spelen een probleem opgetreden"
Meestal krijg ik het pas na 20/30 seconden in het filmpje, maar ook krijg ik het wel eens meteen aan het begin van een filmpje. Zowel op mijn WIFI als t-mobile internet. Heeft iemand meer hier last van? of weer iemand hier de oorzaak van?
Ook maakt het niet uit welke afspeelkwaliteit ingesteld staat.
Toestellen met Vodafone software hadden de update al eerder ontvangen in de vorm van 2.10.161.2. Ik weet niet of die exact hetzelfde is als de 2.10.405.2 update, maar de radio software update in 2.10.405.2 zat al in de 2.10.161.2 update.Thombias schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:24:
Voor Vodafone is die update er volgens mij nog niet, of wel?
Kan het tenminste nergens vinden op het wereld wijde netwerk.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Hier ben ik het volkomen mee eens. Een toestel met zo veel mooie opties. Je moet alleen voorzichtig zijn met ze te gebruiken want anders kun je na kantooruren niet meer bellen, dat kan echt niet.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:41:
[...]
Dan ben ik toch ZEER benieuwd hoe je instellingen eruitzien. Want met al die tips die ik tot nu toe heb gevolgd haal ik dat dus nooit... Las zelfs dat mensen na uren surfen via 3G of UMTS maar zo 10 procent van hun batterij hebben geslurpt (op XDA). Bij mij is dat al zo ongeveer 25%.
Verder heb ik een stock 2.2 Desire met nog een factory reset begin deze week. Synch auto uit, geen tijd update via provider, data gegevens altijd aan uitgevinkt, netwerkvoorkeur op GSM AUTO PRL (ofzo), verder maar 2 apps geinstalleerd. En het is toch triest dat ik meestal onderweg naar huis nog maar zo 20% batterij heb...
Een smartphone die einde van de dag niet haalt is gewoon niet OKE! En niet om te zeiken ofzo maar me oude Nokia E71 (Symbian he) die haal met GEMAK twee dagen vol! EN jah ik begrijp wel dat Symbian "niks" is vergelijk met Android (imo), maar het gaat me om dat ik zo 450 euro heb neergelegd voor een toestel met zo uitgebreide functies die ik vervolgens niet te vaak mag gebruiken want anders haal ik einde van de dag niet?!?!
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 23:23 ]
JupVerwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:22:
Op dit moment bel ik met een Iphone. Ik wil nu overstappen naar Android en HTC (Desire HD) is een grote kanshebber. Ik heb echter twee vragen (wellicht domme vragen):
Wat ik echter erg lelijk vind aan HTC is de homescreen met die belachelijk grote klok. Is het formaat en het uiterlijk van de klok aan te passen?
Ook dat; jupAls ik een HTC phone zie, dan heeft die phone altijd dezelfde achtergrond; de meerkleurige achtergrond met die witte cirkels. Kun je ook een andere achtergrond instellen?
Een Desire kan alles dat een Iphone kan - en meer, omdat je niet aan al teveel beperkingen wordt gelegdOh ja, ik stel de vraag in dit topic omdat de Desire m.i. het dichtst in de buurt komt van de HD
Dat zit wel Schnorr.
En daarom heb ik er dus een screenprotector van 1,50 op zitten, scheelt hoop elende.FabianNL schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:31:
Voor iedereen die wil weten hoe kras-vrij het scherm is van de Desire: erg goed, maar niet uitmuntend. Heb mijn Desire sinds launch (april 2010) en heb ondertussen wel een paar kleine krasjes op het scherm. Heb voor de duidelijkheid geen screenprotector of andere hoesjes. Doe mijn telefoon altijd in mijn broekzak, waar in 99% van de gevallen niks anders in zit. Soms kan er echter wel een muntstuk of ander iets inzitten. Daarnaast leg ik mijn telefoon ook altijd gewoon op tafel of wat dan ook. Ben er dus niet overdreven zuinig mee,
Maar zoals gezegd ondertussen een paar kleine krasjes, al zijn ze echter lastig te zijn. Alleen in het 'goede' licht zie je ze goed zitten. Ik heb geprobeerd er een foto van te maken, maar dat was lastig. Hieronder toch 2 waarop ze wel te zien zijn. Het gaat hier om een krasje wat redelijk in het midden van het scherm zit. Daarnaast heb ik 2 kleine krasjes helemaal aan de bovenkant zitten (op de overgang van het scherm naar de zwarte rand).
In het midden van de foto, op de overgang van de reflectie
[afbeelding]
En bovenaan de foto, een kras van links boven richting rechts onder:
[afbeelding]
PS. Post is dus puur en alleen voor potentiële kopers, niet om zielig te doen ofzo hoor
Zoals ook al zo vaak voorbij gekomen: Dit is gewoon de prijs die men betaalt om altijd maar een telefoon met een " super strak design" te willen. Een 'grotere' accu is met dit formaat (platte) telefoon gewoon onmogelijk!Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:15:
[...]
Hier ben ik het volkomen mee eens. Een toestel met zo veel mooie opties. Je moet alleen voorzichtig zijn met ze te gebruiken want anders kun je na kantooruren niet meer bellen, dat kan echt niet.
Verwijderd
De optie voor dataverbinding altijd aan kan ik niet vinden... ?eymey schreef op donderdag 23 september 2010 @ 00:43:
[...]
Zoals ook al zo vaak voorbij gekomen: Dit is gewoon de prijs die men betaalt om altijd maar een telefoon met een " super strak design" te willen. Een 'grotere' accu is met dit formaat (platte) telefoon gewoon onmogelijk!
Overigens haal ik dus met gemak 2 dagen. Niet met uren surfen, gewoon af en toe wat opzoeken, bellen, sms'en, en sync van calendar en contacts (en af en toe gmail) aan. Bij de instellingen voor mobiele data de optie "dataverbinding altijd aan" uit.
Ik vind het prima. Sowieso al stukken beter dan de Nokia N96 die ik had.
Er zijn extended covers te koop zodat er eeen grotere accu in de desire past. Alleen zijn de meeste accu's van mindere kwaliteit zodat hij niet 1,5 of 2 keer zo lang mee gaat. (heb de accu's in 1,5 en 2x zo dik gezien).Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 01:43:
[...]
De optie voor dataverbinding altijd aan kan ik niet vinden... ?
Ik ben er wel trouwens wel voor om telefoons wat dikker te maken. Dat is 1 beter voor de batterijduur en 2 voel ik hem dan beter als ik hem in mijn broekzak heb. Van mij hoeven ze absoluut niet dunner te worden.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq