Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SoeperKees schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:53:
[...]

http://www.androidplanet....droid-toestellen-van-htc/ deze is proberen.

Edit:

Zie dat dat het zelfde is.

Edit2

Ik kan hem ook niet op die manier uitzetten
Heb al een 'soort' van oplossing gevonden: AWD launcher installeren. Heb je volgens mij niet de echte launcher, maar wel iets wat er het meeste op lijkt, en iets minimalistischer dan die van HTC :)

edit: zal de tip van DrNizeGuy ook ff proberen. Maar bij AWD zag ik de 'standaard' launcher er niet bijstaan, in het keuzemenu.

[ Voor 10% gewijzigd door Magnetic_Man op 19-09-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Men zegt dat HTC dat aangepast heeft bij nieuwere toestellen. Ik krijg het in ieder geval ook niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 18:36
SmartDoDo schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:29:
[...]

Hier ook ontvangen ja. Ik heb ook nog geen veranderingen ontdekt. Het gaat trouwens om softwareversie 2.10.405.2. Als ik Google erop na sla dan lees ik dat de radio iets is aangepast en hij niet meer vibreert bij het uitzetten. Wellicht zijn er nog wat andere kleine wijzigingen.
Volgens de changelog moet push met meerdere gmail accounts nu weer goed werken, dat zou opzich wel fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:52
Hoe syncen jullie gemaakte foto's met de PC? Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar ik krijg het niet voor elkaar. Laatste versie van HTC sync gedownload vanaf de website. Die geeft in het hoofdmenu aan dat er 0.1GB aan gallery items te synchroniseren valt (zal vast kloppen). Echter in de tab van de gallery zelf staat 0.0 bytes en ik krijg dus ook niets over het lijntje heen. Wanneer ik met USB connect krijg ik een wazige mappen structuur waar ik niets terug kan vinden qua foto's of iets dergelijks. Wat is de juiste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyr0wl schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:42:
[...]

Voorlopig waarschijnlijk nog niet.

De Desire HD en Z hebben een andere, nieuwere versie van HTC Sense. Een versie die wel samenwerkt met deze website. De versie die wij (voorlopig?) nog hebben, doet dit niet. En zelfs dan nog.. Misschien vereist die site wel dat je in het bezit bent van een Desire HD?
Het lijkt me toch wel te doen met een simpele update. Laten we het hopen, het lijkt me wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ha, Zondag, updatedag :) Ik begin de service van HTC steeds meer te waarderen _/-\o_

Moest wel even minstens 25 MB vrijmaken, verder lijkt het goed te zijn gegaan :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg blij met deze update! Hij is uitgegeven om het push probleem te verhelpen wanneer je meer dan 1 gmail account hebt.
Daarnaast lost het bij mij ook een probleem op wat ik de laatste tijd had - ik kon geen fimpjes meer naar youtube uploadern vanaf de desire. Elke 10 - 20 seconden werd het afgebroken. Dit werkt nu weer, blijkbaar had dat ook te maken met het hebben van meerdere youtube/gmail accounts...

Goed werk van Google :)
Eth@n (Google Employee)
Hi everyone,

I want to update everyone on the status of the patch that some have already received which fixes this issue.

To recap ...
The issue at hand is a general one that affects the ability of additional accounts to auto-sync on some HTC devices running a version of the Android firmware that circulated in August. This means if you have a device such as the HTC EVO 4G or HTC Desire, and you updated your firmware to version 2.2 last month, then auto-sync may only work for one account on your device -- the 'primary' account -- and not for any subsequent accounts you may have added to your phone. If you're not running 2.2, then you're not affected by the issue.

A fix has been released ...
That fix has already made its way to some of you -- mostly in the UK -- via a system update. For those who haven't yet received the update, I still don't have an estimate as to when it will be pushed out for you, since updates ultimately need to come from your carrier. At this point in time, your best point of contact is your carrier regarding a timeline for receiving an update specific to your device.

In the meantime ...
You can still use Gmail on these devices with your additional account(s), but you'll have to manually check for new mail (Press < Menu >, then select Refresh).

There's also a workaround you can try in the meantime (refer to an earlier post I made).

Additionally, you can also use the 'Email' app. While there is no push functionality, you can adjust the refresh interval to every 5 minutes in the app's own settings on most devices.

Regards,
Ethan
http://www.google.com/sup...d520ef09b0004909f35458926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik erger me nog aan een paar dingetjes qua beltonen op de Desire. Zo kan ik maar niet wennen aan het feit dat 'ie wanneer hij aan de oplader hangt niks laat zien (wellicht wel via Handcent, maar heb nog geen zin in een gewenningsperiode aan een nieuwe applicatie). Mijn telefoon ligt op het werk de hele dag aan de oplader, dus het groene (of oranje) lampje brandt constant. Als ik dan even koffie ga halen, ga schijten, of even in overleg zit en daarbij m'n telefoon niet meeneem, moet ik bij het terugkomen altijd m'n scherm aanzetten. Ik vind dat een onnodige handeling, maar ik kom blijkbaar niet onder het installeren van een andere app uit?

Verder is het bloedirritant dat de signalen voor een sms of e-mail tijdens het telefoneren net zo hard afgaan als ze staan ingesteld. Wanneer ik tijdens een gesprek een sms krijg ben ik dus voor drie seconden doof omdat ik het belsignaalvolume altijd voluit heb staan. Is daar wat tegen te doen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:38:
ff een vraagje tussendoor, gisteren met maken van een filmpje, kwam ik er achter dat de led ook aan kan tijdens filmen, en niet alleen als flits alleen werkt bij foto's maken, was dit bij 2.1 ook al? want ik heb ook nog eens 's morgens om 10.00 uur ge-update naar 2.2. Is dit een aanpassing? of was dat al dat bijlichten dmv de led?
Dat is inderdaad nieuw bij 2.1 kon ik dat niet. Maar volgens mij kon ik dat zelfs bij 2.2 niet. Volgens komt het door de update naar 2.10.405.2.
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:47:
[...]

Het lijkt me toch wel te doen met een simpele update. Laten we het hopen, het lijkt me wel geinig.
Jammer dat bij deze update niet de nieuwe Sense interface voor ons erbij zit.
Misschien nog een paar kleine updates voor ons zodat we HTCSense.com toch kunnen gebruiken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:32
CodeCaster schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:31:
Ik erger me nog aan een paar dingetjes qua beltonen op de Desire. Zo kan ik maar niet wennen aan het feit dat 'ie wanneer hij aan de oplader hangt niks laat zien (wellicht wel via Handcent, maar heb nog geen zin in een gewenningsperiode aan een nieuwe applicatie). Mijn telefoon ligt op het werk de hele dag aan de oplader, dus het groene (of oranje) lampje brandt constant. Als ik dan even koffie ga halen, ga schijten, of even in overleg zit en daarbij m'n telefoon niet meeneem, moet ik bij het terugkomen altijd m'n scherm aanzetten. Ik vind dat een onnodige handeling, maar ik kom blijkbaar niet onder het installeren van een andere app uit?
Ik heb idd het zelfde probleem maar heb het opgelost d.m.v. Tasker te gebruiken, die stuurt me nu een mailtje als ik de telefoon gemist heb en/of ik een sms-je heb gekregen. Mail zie ik de hele dag op me werkplek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik zit bij T-Mobile en merk dat de 2.2 release beschikbaar is. Kan hem alleen nog niet dowloaden: na een paar seconden krijg ik de melding 'downloaden mislukt'. Ik neem aan dat de servers overbelast zijn.

Ik wil overigens een reset uitvoeren, voor of nadat ik de update heb uitgevoerd, en m'n SD formatteren, zodat ik daarna alles opnieuw kan installeren (zoveel mogelijk op SD).

Wat is de beste volgorde hiervoor?

- system recovery reset (of gewone fabrieksinstellingen reset?)
- SD format
- 2.2 update

En hoe kan ik makkelijk een lijstje krijgen van de apps die ik nu installed heb, zodat ik die na een reset opnieuw kan installen?

[ Voor 11% gewijzigd door Victorio op 19-09-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Leuk, maar geen €3,- waard imho.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Iemand enig idee hoe je HTML mails kan lezen via HTC Mail? Mijn werkmail is mail via Google Apps, maar elk mailtje dat ik krijg met HTML erin toont "You need HTML email enabled to view this message". Maar waar schakel ik dit in? Ik heb de de berichtgroottelimiet al verhoogd naar 100KB, maar de melding blijft. Andere tips? Zie het in de settings nergens staan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Keeper schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:05:
Iemand enig idee hoe je HTML mails kan lezen via HTC Mail? Mijn werkmail is mail via Google Apps, maar elk mailtje dat ik krijg met HTML erin toont "You need HTML email enabled to view this message". Maar waar schakel ik dit in? Ik heb de de berichtgroottelimiet al verhoogd naar 100KB, maar de melding blijft. Andere tips? Zie het in de settings nergens staan namelijk.
Google Apps werkt gewoon in de Gmail app en dan heb je ook html support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asje62
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 22:46
CodeCaster schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:31:
Verder is het bloedirritant dat de signalen voor een sms of e-mail tijdens het telefoneren net zo hard afgaan als ze staan ingesteld. Wanneer ik tijdens een gesprek een sms krijg ben ik dus voor drie seconden doof omdat ik het belsignaalvolume altijd voluit heb staan. Is daar wat tegen te doen?
instellingen -> geluid -> volume -> volume van inkomende oproepen gebuiken voor meldingen uitvinken -> niveau melding aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Victorio schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:34:

En hoe kan ik makkelijk een lijstje krijgen van de apps die ik nu installed heb, zodat ik die na een reset opnieuw kan installen?
Ik heb eerst de 2.2 update gedaan en daarna een factory reset.

Voor het lijstje van apps, Appbrain installeren inclusief de fastwebinstaller (is ook van Appbrain)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, kheb m'n HTC Desire al paar weken, heb nu via T-Mobile EINDELIJK de 2.2 froyo update ontvangen en succesvol geinstalleerd, maar ik stuit nu toch op een probleem. Ik had bij 2.1 altijd een pattern voor de lock screen ingesteld, zodat je eerst een patroon moest tekenen op bolletjes. Maar nu als ik de phone op standby zet en dan weer aan (waar je dus normaal de phone moet unlocken via de pattern) dan kan ik het ding omlaag slepen maar krijg daarna geen pattern meer, maar gelijk kom ik gewoon al op de interface.. Ik gebruik Launcherpro plus, en dit probleem had ik bij 2.1 niet, ik had toevallig net wel de ''3d drawer'' geprobeerd bij launcherpro en daar stond ook bij dat het misschien instability kon veroorzaken maar ik kan me niet voorstellen dat doordat ik die functie heb gebruikt de lock screen niet meer werkt.. Enige suggesties iemand?

Edit: Kheb het gefixt, er was een optie bij ''Beveiliging'' waarbij je een tijd kon kiezen wanneer de telefoon in het lock scherm moest ''locken'' en ik dacht dat dat goldt voor wanneer de telefoon op standby moet gaan, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Je moet hem gewoon op onmiddelijk zetten en dan gebruik je de lock gewoon gelijk ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Victorio schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:34:
Ik zit bij T-Mobile en merk dat de 2.2 release beschikbaar is. Kan hem alleen nog niet dowloaden: na een paar seconden krijg ik de melding 'downloaden mislukt'. Ik neem aan dat de servers overbelast zijn.

Ik wil overigens een reset uitvoeren, voor of nadat ik de update heb uitgevoerd, en m'n SD formatteren, zodat ik daarna alles opnieuw kan installeren (zoveel mogelijk op SD).

- system recovery reset (of gewone fabrieksinstellingen reset?)
- SD format
- 2.2 update

Waarom zou je een reset doen? Froyo installeren. SDMove installeren. "Move all to SD". Klaar.

Maar als je dan toch een reset wilt doen, doe dat dan na de update.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik lees in de Galaxy S topic een geval van laten vallen van vrij kleine hoogte waardoor het scherm kapot gaat.
Nu ben ik benieuwd of er al iemand is die ervaring heeft met het laten vallen van zijn Desire, en de gevolgen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Thombias schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:14:
Ik lees in de Galaxy S topic een geval van laten vallen van vrij kleine hoogte waardoor het scherm kapot gaat.
Nu ben ik benieuwd of er al iemand is die ervaring heeft met het laten vallen van zijn Desire, en de gevolgen etc.
Begin eens bij Google. Er is hier namelijk voldoende over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
knights16 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:41:
[mbr]GoT is geen helpdesk, doe zelf moeite voordat je hier iets vraagt.[/]
Nog een keer mijn vraag, nadat ik moeite heb gedaan.
Sinds Froyo 2.2 geeft Systempanel mij een continue hoge kloksnelheid weer, 800mhz + met een lage CPU belasting in deze toestand. Is dit nu een bug in de weergave van de kloksnelheid of ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

asje62 schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:42:
[...]

instellingen -> geluid -> volume -> volume van inkomende oproepen gebuiken voor meldingen uitvinken -> niveau melding aanpassen
Als ik nìet aan het bellen ben wil ik natuurlijk wèl een luide sms-toon. Die standaardgeluiden zijn al niet zo hard, vandaar. Toch bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 20-09-2010 08:57 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:42
CodeCaster schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:57:
Als ik nìet aan het bellen ben wil ik natuurlijk wèl een luide sms-toon. Die standaardgeluiden zijn al niet zo hard, vandaar. Toch bedankt :)
Wat ik erover gelezen heb zou dat moeten kunnen met Locale for Android. En dan meer specifiek met de Call Status plugin daarvoor. Lees hier zelf de laatste drie messages maar eens.

[ Voor 7% gewijzigd door grun93 op 20-09-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
RoD schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:17:
[...]

Begin eens bij Google. Er is hier namelijk voldoende over te vinden.
Ik vraag het niet aan google maar aan de gebruikers van dit forum.Dit is toch een topic over ervaringen delen etc.?
Dat gedoe over ga eerst eens ff kijken bij.... Ik vind dat erg arrogant/betweterig/bitcherig overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Thombias schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:26:
[...]
Ik vraag het niet aan google maar aan de gebruikers van dit forum.Dit is toch een topic over ervaringen delen etc.?
Dat gedoe over ga eerst eens ff kijken bij.... Ik vind dat erg arrogant/betweterig/bitcherig overkomen.
Wat noem je 'vrij kleine hoogte'? Mijn Desire is van een koelbox gevallen op een kunststof ondergrond: niets aan de hand.

Maar ik ben het eens met bovenstaand: je schiet waarschijnlijk weinig op met het in 2 aparte topics over de robuustheid te beginnen. Als je meer wil weten over Desire vs. Galaxy S m.b.t. robuustheid zou ik ook even Google-en. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 13:35
Thombias schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:26:
Dat is gewoon policy op tweakers. We zijn hier om elkaar te helpen, dat zeker, maar het is wel de bedoeling dat je eerst zelf een beetje moeite doet en aangeeft wat je al geprobeerd hebt voordat je een probleem hier neer gooit. Anders zou je namelijk constant dezelfde vragen krijgen, terwijl ze bijvoorbeeld al 3 keer beantwoord zijn. Ik wil niet zeggen dat jouw vraag al ergens beantwoord is, maar ik heb het over het algemeen. Dus het is zeker niet bitchig als iemand tegen je zegt of je al iets zelf geprobeerd hebt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Victorio schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:32:
[...]

Wat noem je 'vrij kleine hoogte'? Mijn Desire is van een koelbox gevallen op een kunststof ondergrond: niets aan de hand.

Maar ik ben het eens met bovenstaand: je schiet waarschijnlijk weinig op met het in 2 aparte topics over de robuustheid te beginnen. Als je meer wil weten over Desire vs. Galaxy S m.b.t. robuustheid zou ik ook even Google-en. ;)
Het gaat me ook niet over galaxy S vs Desire daar is inderdaad vrijveel over te vinden. Het gaat mij er om hoe men hier de robuustheid van de Desire ervaar van zowel behuizing als scherm.

Bijvoorbeeld...
Een verkoper van een telecomshop Hi liet mij een HTC Legend zien die hij in zijn zak had met een bossleutels. De behuizing was redelijk zwaar bekrast maar het scherm was vrijwel krasloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-08 20:13
sinds een maand een desire met een Simpel abonnement. Tot vrijdag jl. gewoon mail ophalen en internet. Nu sinds het weekend geen internet meer, wel via de applicaties, maar niet via de internet sjabloon. Ik kan wel naar google, maar via google kan ik niet naar een site. Wel kan ik de apps gebruiken van de nos. nu.nl teletekst en de rabo. Er wordt dus wel geroamd, maar alleen via de apps. Iemand enig idee waar het hem in zit. Ik heb niets aan de instellingen veranderd. Wel houdt mijn abonnement met simpel op per 1 oktober, maar volgens simpel moet het werken tot 1 oktober, daarna neemt kpn het over. Waar gaat het mis? Mail ophalen lukt ook nog gewoon goed. Via wifi thuis lukt het allemaal wel, ook via de internet sjabloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
peter243 schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:57:
sinds een maand een desire met een Simpel abonnement. Tot vrijdag jl. gewoon mail ophalen en internet. Nu sinds het weekend geen internet meer, wel via de applicaties, maar niet via de internet sjabloon. Ik kan wel naar google, maar via google kan ik niet naar een site. Wel kan ik de apps gebruiken van de nos. nu.nl teletekst en de rabo. Er wordt dus wel geroamd, maar alleen via de apps. Iemand enig idee waar het hem in zit. Ik heb niets aan de instellingen veranderd. Wel houdt mijn abonnement met simpel op per 1 oktober, maar volgens simpel moet het werken tot 1 oktober, daarna neemt kpn het over. Waar gaat het mis? Mail ophalen lukt ook nog gewoon goed. Via wifi thuis lukt het allemaal wel, ook via de internet sjabloon.
DNS probleem?
Ik heb iets soortgelijks gehad met Ziggo internet thuis. Daar was er een DNS storing bij Ziggo.
Even bij de provider navragen of er problemen zijn op het netwerk.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Jazzle schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:10:
Google Apps werkt gewoon in de Gmail app en dan heb je ook html support :)
Ok, thanks. Kennelijk werkte het wel door de berichtgroottelimiet te verhogen, maar alleen voor nieuwe mailtjes. De oude blijven de melding geven, ook na een refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-08 20:13
madmaus schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:04:
[...]

DNS probleem?
Ik heb iets soortgelijks gehad met Ziggo internet thuis. Daar was er een DNS storing bij Ziggo.
Even bij de provider navragen of er problemen zijn op het netwerk.
Heb gebeld met Simpel, bij hun is er niets mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:06
Nieuwe software update ontvangen. Toch weer 25MB. Softwarenummer 2.10.405.2

Zie laatste tijd vaak dat ik volgens de Desire gene bereik heb, maar ik kan wel gewoon bellen. Iemand daar ook last van?

BTW Angry birds knetter leuke game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Thombias schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:14:
Gister bij de Dam tot Dam loop donderde ie uit me jaszak in volle loop op de straat. Hij viel bovenop vermoed ik, gevolg is dat er paar kleine butsjes in zitten, maar voor de rest niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:02
Bij het lezen van e-books 's-avonds vind ik het vervelend dat de knoppenverlichting aan staat.
Ik heb geen optie gevonden om dit uit te schakelen.
Wie weet of dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djiedjee schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:23:
Bij het lezen van e-books 's-avonds vind ik het vervelend dat de knoppenverlichting aan staat.
Ik heb geen optie gevonden om dit uit te schakelen.
Wie weet of dat mogelijk is?
Alleen met rootacces.

http://www.xda-developers...ights-on-your-htc-desire/
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=711847
http://www.androlib.com/a...softbuttonshack-wmjD.aspx

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
raptorix schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:03:
[...]
Gister bij de Dam tot Dam loop donderde ie uit me jaszak in volle loop op de straat. Hij viel bovenop vermoed ik, gevolg is dat er paar kleine butsjes in zitten, maar voor de rest niets :P
... tot de 10.000 deelnemers achter je er overheen liepen? :+

Ik denk dat je VEEL geluk hebt gehad. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Laatst online: 11:57
raptorix schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:03:
[...]

Mijne twee maal laten vallen, paar kleine beschadigingen in het aluminium frame om het scherm en een klein scheurtje in het achterkapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Pizr schreef op maandag 20 september 2010 @ 14:01:
[...]

Mijne twee maal laten vallen, paar kleine beschadigingen in het aluminium frame om het scherm en een klein scheurtje in het achterkapje
Het achterklepje vind ik bij het loshalen ook een beetje fragiel overkomen. Verder dus een degelijk toestel.
Het verbaast me dat het lcdschrem het zo goed uithoud bij een val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 23:51

GVR

Bij mij 1x gevallen, en helaas ook met het scherm over de stenen, resultaat= wat kleine krasjes in het scherm. Het frame om het scherm vind ik ook erg zacht, de kleurlaag is er snel vanaf, en dan vallen de witte plekjes extra op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 16:47
Hmm.. ik ben nog steeds niet echt een grote fan van die batterijslurpende smartphones.
Vanochtend de telefoon om 7uur van de lader gehaald. Onderweg in de trein muziek geluisterd via de mp3 speler. Op schiphol 15 minuten op internet. 6 emails gekregen en beantwoord. In het vliegtuig 1,5uur de mp3 speler aangehad, daarna in de bus nog zo'n 45 minuten. Nu (17.05) is de batterij leeg. En hangt ie wee aan de lader.
De batterij gaat dus zo'n 10 uur mee bij een beetje gebruik. Ik heb de indruk dat ie ook erg warm wordt bij t internetten.
Vraag ik nu teveel ?
Misschien is 2uur en 15minuten muziek wat teveel geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:11:
Hmm.. ik ben nog steeds niet echt een grote fan van die batterijslurpende smartphones.
Vanochtend de telefoon om 7uur van de lader gehaald. Onderweg in de trein muziek geluisterd via de mp3 speler. Op schiphol 15 minuten op internet. 6 emails gekregen en beantwoord. In het vliegtuig 1,5uur de mp3 speler aangehad, daarna in de bus nog zo'n 45 minuten. Nu (17.05) is de batterij leeg. En hangt ie wee aan de lader.
De batterij gaat dus zo'n 10 uur mee bij een beetje gebruik. Ik heb de indruk dat ie ook erg warm wordt bij t internetten.
Vraag ik nu teveel ?
Misschien is 2uur en 15minuten muziek wat teveel geweest..
De batterij is echt achterlijk slecht. Ik ben dit weekend op een festival geweest. Ik haalde dat ding tegen 16:00 van de lader, niks mee gedaan behalve 2x een foto getwitterd. wifi uit, 3G uit, auto sync uit, gps en cell locatie uit. Om 23:30 was die leeg. Gelukkig had ik ook mijn iphone nog bij me als ipod. Heb ik daar mijn sim kaart maar in gedaan.

Een telefoon die niet 1 volle dag mee kan mag van mij de prullenbak in. Ik kijk het nog even aan maar ik raak steeds meer teleurgesteld in de desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:32:
[...]

De batterij is echt achterlijk slecht. Ik ben dit weekend op een festival geweest. Ik haalde dat ding tegen 16:00 van de lader, niks mee gedaan behalve 2x een foto getwitterd. wifi uit, 3G uit, auto sync uit, gps en cell locatie uit. Om 23:30 was die leeg. Gelukkig had ik ook mijn iphone nog bij me als ipod. Heb ik daar mijn sim kaart maar in gedaan.

Een telefoon die niet 1 volle dag mee kan mag van mij de prullenbak in. Ik kijk het nog even aan maar ik raak steeds meer teleurgesteld in de desire.
Dan heb je er waarschijnlijk een applicatie opstaan die al je batterij opeet. Ik haal redelijk standaard 3 dagen met normaal gebruik (10 min internet per dag, 2 uur muziek luisteren)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nou ik heb vandaag om half 9 van de oplader gehaald, was ie dus 100% opgeladen, richting Utrecht voor college met muziek aan via bluetooth en 10min internet, kom aan is de batterij ongeveer 20% kwijt. Zet hem in Utrecht op WIFI, 2 uur lang ipv 2g.

Terugweg aardig geinternet met 3g, muziek en bluetooth, kom thuis is batterij nog maar iets van 40%:O. Reis naar Utrecht duurt ongeveer uurtje, dus 2 uur gereisd.

Heb btw wel whatsapp en talk aan, maar toch gaat hij flink leeg. Maarja, is dan ook meer dan 10min internet en 2 uur muziek luisteren, want bluetooth lijkt flink wat stroom te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:35:
[...]

Dan heb je er waarschijnlijk een applicatie opstaan die al je batterij opeet. Ik haal redelijk standaard 3 dagen met normaal gebruik (10 min internet per dag, 2 uur muziek luisteren)
Dat dacht ik ook dus ik had em al uit en aan gezet. Maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Sj44k13 schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:51:
Nou ik heb vandaag om half 9 van de oplader gehaald, was ie dus 100% opgeladen, richting Utrecht voor college met muziek aan via bluetooth en 10min internet, kom aan is de batterij ongeveer 20% kwijt. Zet hem in Utrecht op WIFI, 2 uur lang ipv 2g.

Terugweg aardig geinternet met 3g, muziek en bluetooth, kom thuis is batterij nog maar iets van 40%:O. Reis naar Utrecht duurt ongeveer uurtje, dus 2 uur gereisd.

Heb btw wel whatsapp en talk aan, maar toch gaat hij flink leeg. Maarja, is dan ook meer dan 10min internet en 2 uur muziek luisteren, want bluetooth lijkt flink wat stroom te eten.
Whatsapp schijnt je batterij wel flink leeg te trekken hè..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Als ik de telefoon amper gebruik (alleen bellen, gtalk en mail), dus als ik in NL ben, dan gaat ie wel bijna 2 dagen mee. Ik heb het vermoeden dat vooral internet veel stroom slurpt. (mp3 zal ook niet helpen)

Edit:
Whatsapp, Pingchat en vooral MSN zijn echt flinke slurpers, is mijn ervaring. gtalk valt erg mee.

[ Voor 20% gewijzigd door rinkel op 20-09-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 10:34
Wat bij mij enorm geholpen heeft was om de accu te calibreren. In eerste instantie had ik een redelijke accutijd, maar na de update naar 2.1 ging mijn accu ook binnen een dag leeg. Wat ik vervolgens heb gedaan is de telefoon volledig op te laden terwijl die aanstaat, de telefoon uit te zetten en weer aan de lading te leggen tot hij vol is, en de telefoon daarna een keer aan en uit gezet en weer aan de lader gehangen. Voor mij resulteerde dit in een enorme verbetering in accutijd.

Volgens een ander forum had dit te maken met een chip die de batterij als het ware beschermt tegen overladen en compleet leeglopen, beide zaken kunnen nml de accu beschadigen/vernietigen. Op deze manier leer je de accu als het ware wat "echt" vol is.

Om te zien of je batterij echt vol is kun je ook een app downloaden (volgens mij heet hij battery status, maar daarover ben ik niet zeker), waarin staat hoeveel mV je batterij levert. Hoe dichter bij de 4200 hoe beter, die van mij komt daar na de hierboven beschreven stappen aardig dicht in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ik heb gister de T-mobile 2.2 update weggedrukt omdat ik via 3G op internet zat. Nu krijg ik - als ik handmatig op updates controleer - de update niet meer aangeboden ("De telefoon is up-to-date").

Als ik straks (ergens anders, heb zelf geen wifi) via wifi op updates controleer, zou het dan wel lukken? Zo iets las ik in dit topic namelijk. Is er een andere manier om de update te forceren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
PerfectLight schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:01:
[...]

Whatsapp schijnt je batterij wel flink leeg te trekken hè..
Als ik niets met telefoon doe en hem op 2g heb staan gaat ie wel 2 dagen mee ofzo. Volgens mij komt het bij mij vooral doordat Tmobile 3g bereik nogal brak is, vaak 0 of 1 streepjes. Zit ie constant te zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter243 schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:19:
[...]

Heb gebeld met Simpel, bij hun is er niets mis!
Je moet even naar instellingen/draadloos en netwerken/mobiele netwerken/instellingen mobiel netwerk/namen toegangspunten gaan en bij APN even op menu-knop drukken en standaard instellingen herstellen.

Dit is een algemeen probleem met de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
als ik bij actieve services kijk, zie ik iets staan van de (google) agenda welke geupdate wordt.

Echter gebruik ik deze totaal niet. Hoe zou ik dit uit kunnen zetten? Of gaat dit automatisch (samen met mn Gmail) ?

*genaamd "obexservice"

[ Voor 5% gewijzigd door Johantjuuh op 20-09-2010 21:11 ]

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ath92 schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:07:
Om te zien of je batterij echt vol is kun je ook een app downloaden (volgens mij heet hij battery status, maar daarover ben ik niet zeker), waarin staat hoeveel mV je batterij levert. Hoe dichter bij de 4200 hoe beter, die van mij komt daar na de hierboven beschreven stappen aardig dicht in de buurt.
Ik heb de telefoon nog geen week en hij geeft nu al 3786mV aan, maakt het nog uit dat de batterij nu 49% vol is? Ik ga je beschrijving sowieso eens volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:44

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Aikon schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:32:
[...]

Ik heb de telefoon nog geen week en hij geeft nu al 3786mV aan, maakt het nog uit dat de batterij nu 49% vol is? Ik ga je beschrijving sowieso eens volgen.
Hier staat het hele verhaal precies: http://myhtcdesire.com/tu...life-calibration-tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Helaas is het erg onduidelijk wat de batterij leegslurpt, eerst kon ik er een uur of 8 mee doen, nu is na 8 uur maar een procent of 20% verdwenen ook al staat 3g aan.
ff afkloppen, maar dit gaat wel goed. Het zal wel een app zijn (whatapp bij mij niet iig)
tevens mijn accu gecalibreerd, in mijn idee deed het weinig, maar nu lijkt het toch wel goed te gaan.

wat iig erg veel stroom vreet is internetten met veel lichte schermen (SLCD) maar dat is geen verrassing

[ Voor 12% gewijzigd door Pinin op 20-09-2010 22:18 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Je kan ook in het toetsenblok *#*#4696#*#* intoetsen krijg je precies dezelfde info...en nog veel meer..
Heb je geen app voor nodig..

Maar ik had na de laatste update dus ook een dramatisch batterijverbruik..omdat ik het sterke vermoeden had dat dit in de laatste update zat heb ik de telefoon weer gedowngrade naar android 2.1, om vervolgens OTA 2.2 erop te zetten.
Hier heb ik het bij gelaten en zo draait hij nu 4 dagen ,de 1e twee dagen was hij weer in 1 dag leeg. maar nu houdt hij het toch weer 2 dagen vol... dus ik laat hem lekker zo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Op een SLCD maakt het niet uit of het licht of donker is :)

Scherm aan == veel energieverbruik.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:01
Een vraagje betreft het MicroSD geheugen.

Is het bijgeleverde (ik naam aan dat dit standaard bijgeleverd wordt?) 4GB MicroSD kaartje redelijk snel?
Of is er merkbaar verschil wanneer een Class 6 /10 kaartje wordt aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Victorio schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:26:
Ik heb gister de T-mobile 2.2 update weggedrukt omdat ik via 3G op internet zat. Nu krijg ik - als ik handmatig op updates controleer - de update niet meer aangeboden ("De telefoon is up-to-date").

Als ik straks (ergens anders, heb zelf geen wifi) via wifi op updates controleer, zou het dan wel lukken? Zo iets las ik in dit topic namelijk. Is er een andere manier om de update te forceren? :?
Ik kreeg de update ook pas toen ik connecte met Wi-Fi. Ik zou het proberen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Kanonnen, daar ben je wel ff mee bezig.... 8uur hier, uurtje daar, drie keer om je telefoon rennen en oehoe roepen, nog n uurtje, tromgeroffel, twee kniebuigingen etc. etc.
Een knopje "calibreren" was geen plek meer voor denk ik dan....

Nu ben ik dus die idioot die het toch maar eens gaat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ath92 schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:07:
HTC heeft ook een widget, "Accu" of "Battery" (afh van je taal) als je daar op tikt krijg je ook die gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:32

Laguna

Connaisseur

tiesvts schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:10:
[...]

Je kan ook in het toetsenblok *#*#4696#*#* intoetsen krijg je precies dezelfde info...en nog veel meer..
Heb je geen app voor nodig..

Maar ik had na de laatste update dus ook een dramatisch batterijverbruik..omdat ik het sterke vermoeden had dat dit in de laatste update zat heb ik de telefoon weer gedowngrade naar android 2.1, om vervolgens OTA 2.2 erop te zetten.
Hier heb ik het bij gelaten en zo draait hij nu 4 dagen ,de 1e twee dagen was hij weer in 1 dag leeg. maar nu houdt hij het toch weer 2 dagen vol... dus ik laat hem lekker zo... :)
Dan moet je wel de juiste code vermelden die is namelijk *#*#4636#*#* ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
KillGhost schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:19:
[...]
Ik kreeg de update ook pas toen ik connecte met Wi-Fi. Ik zou het proberen.
Net bij vrienden een paar uur op wifi gezeten: geen update.

Ik weet niet of dit aan de uitrol van T-mobile ligt of aan mijn toestel. Een factory reset helpt ook niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
ja die ja...om het makkelijker te maken..het zijn de cijfers van INFO....maar k was iets te vul met tikken.. :D

[ Voor 50% gewijzigd door tiesvts op 21-09-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Gisteren een update van HTC gekregen om 2.2 te verbeteren!

Maar sinds die update doet m'n wifi het niet meer :(

Wifi gaat niet aan en niet uit en blijft maar een fout aangeven.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aub eerst zelf zoeken voordat je hier post.

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 21-09-2010 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Laguna schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:43:
Nice! 4187mV na 30 minuten nadat de telefoon van de oplader af is gegaan. Mijn batterij lijkt het dus goed te doen :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ewivis schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:49:
[...]

Ik had exact hetzelfde... HTC doet er niks aan... thats for sure... Terugsturen van de volledige telefoon voor een glaasje is beetje onzin vind je niet? Ik heb het glaasje er gewoon uitgesloopt... Kan nu weer goede foto's maken.
Hier (bij de Desire van mijn vrouw) hetzelfde. Ik vond haar foto's een beetje wazig hier en daar, dus ik kijken naar het lensglaasje. Blijken er allemaal kleine vlekjes op te zitten, die je er met geen mogelijkheid kunt afpoetsen of iets dergelijks.

Zit dit glaasje in het achterfrontje? En hoe 'sloop' je dat glaasje eruit? Kans is vermoedelijk wel reëel dat je daarna snel stofjes en dergelijke in de lens en misschien in je toestel krijgt. Iemand al iets geprobeerd met een vervangend stukje plastic oid?

Ik heb ook HTC maar eens een mail gestuurd, maar wat ik hier gelezen heb zal dat op weinig uitlopen.

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 21-09-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 12:04
Ik heb nu een heel vreemd probleem. Op mijn werk (Houten, UT) loopt mijn batterij in een enorm tempo leeg zonder iets te doen (25% per 2 uur). Terwijl hij thuis (Arnhem) op een normaal tempo leegloopt (25% per 8 uur). Dit alles is begonnen na de laatste (2.10.405.2) update. Ik heb al erop gegoogled maar de meeste ervaren dat de batterij beter is geworden. En wat ik vreemd vind is dat het verschilt per locatie 8)7

Heeft er iemand misschien een idee?? Ik heb hem al een paar keer gereboot, want misschien liep er een app vast oid. Dat mocht niet helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
L-VIS schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:31:
Ik heb nu een heel vreemd probleem. Op mijn werk (Houten, UT) loopt mijn batterij in een enorm tempo leeg zonder iets te doen (25% per 2 uur). Terwijl hij thuis (Arnhem) op een normaal tempo leegloopt (25% per 8 uur). Dit alles is begonnen na de laatste (2.10.405.2) update. Ik heb al erop gegoogled maar de meeste ervaren dat de batterij beter is geworden. En wat ik vreemd vind is dat het verschilt per locatie 8)7

Heeft er iemand misschien een idee?? Ik heb hem al een paar keer gereboot, want misschien liep er een app vast oid. Dat mocht niet helpen....
Paar suggesties:

Heb je slecht ontvangst op je werk? Bijvoorbeeld geen ontvangst als je de telefoon in je zak hebt? Netwerk zoeken vraag behoorlijk wat van de radio en de radio verbruikt behoorlijk veel stroom.

Heb je overdag bijvoorbeeld het synchroniseren van je exchange veel frequenter ingesteld dan wanneer je thuis bent?

En heb je WiFi aanstaan? Voor mijn gevoel is WiFi constant netwerken aan het zoeken als je niet op je bekende thuisnetwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 16:55
rinkel schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:41:
[...]

HTC heeft ook een widget, "Accu" of "Battery" (afh van je taal) als je daar op tikt krijg je ook die gegevens.
Kan het kloppen dat ik deze widget nergens kan vinden? Lijkt me wel interessant/leuk namelijk ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
Luuk1983 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:40:
Heb je slecht ontvangst op je werk? Bijvoorbeeld geen ontvangst als je de telefoon in je zak hebt? Netwerk zoeken vraag behoorlijk wat van de radio en de radio verbruikt behoorlijk veel stroom.
Nee dat is ook gek, juist beter ontvangst op mn werk dan thuis, als het andersom was had ik het inderdaad kunnen verklaren.
Heb je overdag bijvoorbeeld het synchroniseren van je exchange veel frequenter ingesteld dan wanneer je thuis bent?
Ik heb geen exchange ingesteld en gebruik eigenlijk alleen gmail, plus alle bijbhorende syncs (contacten en calender).
En heb je WiFi aanstaan? Voor mijn gevoel is WiFi constant netwerken aan het zoeken als je niet op je bekende thuisnetwerk zit.
Nope, ook geen wifi aanstaan. Ik had dat een tijdje geleden wel, maar dat maakte bij mij niet zoveel uit. Vooral omdat Wifi gaat slapen na een kwartiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
L-VIS schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:31:
Dan menu > instellingen > Over de telefoon > Accu > Accugebruik en uitzoeken wat er zoveel accu trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
FabianNL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:43:
[...]
Kan het kloppen dat ik deze widget nergens kan vinden? Lijkt me wel interessant/leuk namelijk ook...
Widget toevoegen - Widget - Meer HTC-Widgets verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
rinkel schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:00:
[...]

Widget toevoegen - Widget - Meer HTC-Widgets verkrijgen
Nope, bij mij staat ie daar niet bij. Inderdaad wel een hoop widgets, maar niks met batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 20:50
Luuk1983 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:06:
[...]

Nope, bij mij staat ie daar niet bij. Inderdaad wel een hoop widgets, maar niks met batterij.
ditto hier, niet te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
Luuk1983 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:56:
[...]

Dan menu > instellingen > Over de telefoon > Accu > Accugebruik en uitzoeken wat er zoveel accu trekt.
Ja daar werd ik ook niet veel wijzer uit, deze had ik ook al gecontroleerd. Mobiel stand-by: 34%, Telefoon inactief 29% en android systeem: 28%. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
thies schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:10:
[...]

ditto hier, niet te vinden
Hij staat in de Market, maar vind em zelf niet mooi. Het icoontje is kleiner/staat hoger t.o.v. de andere iconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren een groot probleem met me Desire.

Om de één of andere reden wordt de automodus constant ingeschakeld. Hierdoor gaat niet alleen de telefoon op speaker maar licht het scherm ook constant op. De automodus kan vervolgens worden afgesloten maar zal na enige tijd weer herstarten.

Heeft één van jullie enig idee waar dit aan ligt. Zelf denk ik aan een hardwarematig probleem (een magneetje of kortsluiting) ergens rondom of in mijn telefoon. Zou een hard-reset uitkomst kunnen bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:46
Luuk1983 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:40:
[...]

Paar suggesties:

daar heb ik wel nog nooit van gehoord, dat een slechte ontvangst de batterij kan beïnvloeden... En op het werk ben ik verbonden met de wifi, denk je dat het beter is dat wifi aanstaat en ook verbonden is ipv wifi die aanstaat en automatisch altijd zoekt naar netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Iemand dit al eens geprobeerd? http://www.google.com/sup...id=34f1f0c3bc7affe1&hl=en
Zet je met *#*#4643#*#* je telefoon op gsm auto prl en dan zoekt hij iets anders naar 3g als ik het goed begrijp. Zou moeten helpen als je 3g gebruikt om langere batterijduur te halen. Mijn batterij is 100% opgeladen btw 4206 mv.

Edit: ik zie dat dit in deel 4 al is besproken.

[ Voor 11% gewijzigd door Cobiwan op 21-09-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pina schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:29:
[...]

daar heb ik wel nog nooit van gehoord, dat een slechte ontvangst de batterij kan beïnvloeden... En op het werk ben ik verbonden met de wifi, denk je dat het beter is dat wifi aanstaat en ook verbonden is ipv wifi die aanstaat en automatisch altijd zoekt naar netwerken?
Slechte ontvangst is wel degelijk van invloed op de batterij. Des te minder het bereik des te harder moet de telefoon trekken om een fatsoenlijke verbinding te behouden. Ook het wegvallen en opnieuw verbinden met een netwerk kost extra batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pina schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:29:
[...]

daar heb ik wel nog nooit van gehoord, dat een slechte ontvangst de batterij kan beïnvloeden...
Dat is toch algemeen bekend, als je namelijk slechter bereik hebt moet de zender simpelweg meer vermogen uitstralen om toch een signaal op de juiste plek te krijgen.
En op het werk ben ik verbonden met de wifi, denk je dat het beter is dat wifi aanstaat en ook verbonden is ipv wifi die aanstaat en automatisch altijd zoekt naar netwerken?
Logisch geredeneerd gaat hier hetzelfde verhaal op, continue alle kanalen afzoeken kost meer zendvermogen dan zo nu en dan keep-alive pakketjes (of wat dan ook) te sturen naar een bekende frequentie. Maar goed, ik ben hier dus niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 20:50
L-VIS schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:18:
[...]

Ja daar werd ik ook niet veel wijzer uit, deze had ik ook al gecontroleerd. Mobiel stand-by: 34%, Telefoon inactief 29% en android systeem: 28%. :?
en dan doorklikken op android system.

apart trouwens, doorklikken op cell standby geeft Time without a signal: 61%. Is dat dat ik 61% van de 10u time on geen signaal heb gehad? Zou me wel tegenvallen met Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister melde ik dat ik dit weekend noodgedwongen mijn iphone heb moeten gebruiken omdat mijn desire het niet meer dan een uurtje of 5 uithoudt met werkelijk alles uit.

Gisteravond naar bed gegaan met een volle batterij, toen ik opstond had ik nog 20% over. Ik raak dus 80% batterij kwijt met een paar uur stand by waar dat normaal een procent of 7 is.

Ik zal dat calibreer trucje vandaag nog eens doen maar dat heb ik een week of 3 geleden ook al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
L-VIS schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:18:
Voor mij gevoel is 28% voor het android systeem behoorlijk hoog. Ik heb nu: Mobiel stand-by 36%, Telefoon inactief 35% en Android systeem 16% (en daarnaast nog spraakoproep, weergave en telefoon). Maar goed, mijn accu is nu nog voor 90% vol, dus helemaal representatief is het (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 19:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik zou toch eens lekker een factory reset doen om te kijken dat verschil maakt. En wat bedoel je 'werkelijk alles uit'. Foutief geschreven apps kunnen alsnog een heleboel stroom vreten, dan hoeft het niet het radio-gedeelte zijn ofzo.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
thies schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:51:
[...]

en dan doorklikken op android system.

apart trouwens, doorklikken op cell standby geeft Time without a signal: 61%. Is dat dat ik 61% van de 10u time on geen signaal heb gehad? Zou me wel tegenvallen met Vodafone
Ik zou eens kijken of dat dagelijks zo is. Heb een keer met mijn tmobile 21% zonder signaal gehad, maar daarna niet meer gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:56:
Ik zou toch eens lekker een factory reset doen om te kijken dat verschil maakt. En wat bedoel je 'werkelijk alles uit'. Foutief geschreven apps kunnen alsnog een heleboel stroom vreten, dan hoeft het niet het radio-gedeelte zijn ofzo.
Met werkelijk alles uit bedoel ik dat ik hem uit en aan heb gezet, dus geen apps op de achtergrond, wifi, 3g, auto sync, gps/cell location stond allemaal uit en nog trok die heel snel leeg.

In het geval van afgelopen nacht stond auto sync en wifi wel de hele nacht aan maar dat heb ik altijd en dat moet ook niks uitmaken. Ook als ik kijk bij het batterijverbruik staan er alleen de standaard dingen die veel batterij gebruiken zoals android systeem en mobiel standby en wifi. Er staan dus geen apps bij die veel gebruiken. Daarbij gebruik ik ook door de week niet veel apps afgezien van tweetdeck, mail en misschien een keer een nieuws app.

--edit--

Ik bedenk me net dat ik voor het weekend K9 mail heb gedownload. Nu heb ik net even gegoogled en er zijn berichten van K9 dat de batterij leeg zuigt. Aan de andere kant zie ik de app niet staan bij het accu gebruik in de instellingen. Kan het zijn dat een app als deze niet in die lijst komt te staan maar wel veel batterij zuigt?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb exáct hetzelfde probleem sinds vorige week. De accu gaat gewoon binnen 10-12 uur compleet leeg. Als ik naar bed ga, zorgt Sweet Dreams (geniale app btw) ervoor dat BT/WiFi/Data allemaal uitstaan. Toch is de batterij na die ~7 uurtjes slaap bijna compleet leeg.
Het vervelende is dat ik net rond die tijd begonnen ben met rooten en het uitproberen van verschillende ROM's, hoewel ik overal hoor dat het rooten op zich geen invloed heeft op de batterijduur. Ik heb al bijna alle Radio ROM's geprobeerd. Ook heb ik een OpenDesire gedraaid zonder enige andere apps geïnstalleerd; exact hetzelfde liedje. Ik word er zo langzamerhand ramgek van, want een telefoon die slechts 10-12 uur in standby werkt, is voor mij écht geen optie.

[ Voor 23% gewijzigd door Smultie op 21-09-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:03:
Ik bedenk me net dat ik voor het weekend K9 mail heb gedownload. Nu heb ik net even gegoogled en er zijn berichten van K9 dat de batterij leeg zuigt. Aan de andere kant zie ik de app niet staan bij het accu gebruik in de instellingen. Kan het zijn dat een app als deze niet in die lijst komt te staan maar wel veel batterij zuigt?
Ik heb het idee dat apps alleen in die lijst komen als ze echt op de voorgrond gedraaid hebben. Als ze op de achtergrond draaien vallen ze volgens mij onder het Android systeem. Maar dat zijn precies van die apps die je er eens kan proberen eraf te pleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:16:
[...]

Ik heb het idee dat apps alleen in die lijst komen als ze echt op de voorgrond gedraaid hebben. Als ze op de achtergrond draaien vallen ze volgens mij onder het Android systeem. Maar dat zijn precies van die apps die je er eens kan proberen eraf te pleuren.
Zal ik dat eerst eens doen inderdaad. Wel jammer want het is een fijne app, stukken beter dan de standaard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 21:30
FabianNL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:43:
[...]

Het is geen widget maar een snelkoppeling..
Homescreen longpress>snelkoppeling>instellingen>battery info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Pimpam schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:53:
[...]
Het is geen widget maar een snelkoppeling..
Homescreen longpress>snelkoppeling>instellingen>battery info
Het is wel een widget, en idd alleen via de market te vinden.
Het heeft een wat kleiner icoon, maar misstaat bij mij niet naast mijn klok bovenin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 10:16
Ik heb een probleempje met youtube en dat heb ik eigenlijk al vanaf het begin. Heb mijn Desire nu zo'n 3 maanden volgens mij.

9 van de 10 keer krijg ik bij een filmpje het volgende bericht:

"Deze video kan niet worden afgespeeld"
"Er is tijdens het spelen een probleem opgetreden"

Meestal krijg ik het pas na 20/30 seconden in het filmpje, maar ook krijg ik het wel eens meteen aan het begin van een filmpje. Zowel op mijn WIFI als t-mobile internet. Heeft iemand meer hier last van? of weer iemand hier de oorzaak van?

Ook maakt het niet uit welke afspeelkwaliteit ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:01

Salandur

Software Engineer

De HTC Battery Widget is zo klein omdat hij eigenlijk alleen geschikt is voor de Hero & Droid. Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://details?id=com.htc.rosiewidgets.battery

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Momenteel nog 58% batterij na 23:15 uur standby. Alle wireless staat uit als ik het niet gebruik. Dat scheelt een boel.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
MegaTronics schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:54:
Momenteel nog 58% batterij na 23:15 uur standby. Alle wireless staat uit als ik het niet gebruik. Dat scheelt een boel.
Kan ik me wel voorstellen, maar juist het mooie van een smartphone is, dat je een signaal krijgt als er mail is. Dan hoef ik dat niet steeds te checken.
Wellicht dat het werkt voor sommigen, maar helaas niet voor mij.

Edit:
Vandaag de gehele dag op kantoor, vanochtend om 8uur van de lader, nu nog 80%. 3g aan.
Als je de telefoon amper gebruikt, dan houdt ie het wel even vol.

[ Voor 15% gewijzigd door rinkel op 21-09-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Weet iemand waar je de originele batterij met dus daarop HTC kan krijgen? Ik heb namelijk een 2e batterij besteld, niet origineel. Deze gaat niet zo lang mee, was puur als backup. maar nu ben ik mijn originele batterij kwijt!! Echt balen hou het nu helemaal niet lang vol.
Dus iemand een idee?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ralph0603 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:36:
Weet iemand waar je de originele batterij met dus daarop HTC kan krijgen? Ik heb namelijk een 2e batterij besteld, niet origineel. Deze gaat niet zo lang mee, was puur als backup. maar nu ben ik mijn originele batterij kwijt!! Echt balen hou het nu helemaal niet lang vol.
Dus iemand een idee?? :?
Bij HTC zelf is die te krijgen:
http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=202728
Pagina: 1 ... 8 ... 61 Laatste