deze http://www.appbrain.com/app/com.trafficstats ?Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:48:
[...]
Nee, echt alles staat uit, ter verduidelijking nog even mijn post van eerder vandaag. Ik heb echt helemaal niets aanstaan:
[...]
Ik kom er dus niet achter wat die constante data stroom veroorzaakt. Als ik dat kan stoppen is mijn probleem verholpen.
Volgens mij zou je met App 2 SD moeten kunnen zien welke app zo groot is... en dat met name de apps in het tabblad "Phone only".Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:50:
[...]
Dat bedoel ik... dan ben ik toch benieuwd waar mijn 26 mb vandaan komen...
http://www.appbrain.com/app/com.a0soft.gphone.app2sd
[ Voor 30% gewijzigd door Canard op 25-09-2010 09:26 ]
Verwijderd
Thx voor je snelle respons.... Ik heb inmiddels het vermoeden dat het aan de software van de mast ligt ofzo. Want als ik ergens anders heenga in mijn woonplaats en hij dus connect met een andere mast, heb ik een 3G verbinding waar wel data overheen komt. Je twijfelt altijd eerst aan je settings in je telefoonrinkel schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:59:
[...]
Heb je een proxy staan in je apn, zo ja haal die eens weg (wel even onthouden)
Nee, is exact het zelfde (volgens website developer)dommerick schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:03:
Ik gebruik zelf ook Improved email. Maar ik stoor mij aan het feit dat deze geen HTML weergave heeft. Ik heb al gezocht in de opties, maar kon het daar niet in vinden. Moet ik hiervoor de donation version hebben?
Edit: bij mij doe improved email soms gewoon niets. Moet ik het restarten om de mails binnen te krijgen:/ Misschien toch maar eraf gooien en afwachten tot hij beter weerkt
[ Voor 18% gewijzigd door Cobiwan op 25-09-2010 13:12 ]
Ik en m'n vriendin zitten hier ook allebei op Vodafone, en hebben volgens mij hetzelfde probleem als jij. We wonen in Eindhoven.Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:40:
[...]
Thx voor je snelle respons.... Ik heb inmiddels het vermoeden dat het aan de software van de mast ligt ofzo. Want als ik ergens anders heenga in mijn woonplaats en hij dus connect met een andere mast, heb ik een 3G verbinding waar wel data overheen komt. Je twijfelt altijd eerst aan je settings in je telefoon, maar deze zijn dan blijkbaar goed. Ik ga eens Vodafone mailen dat er iets mis is met hun mast
Ik zal vandaag eens kijken of het beter werkt als ik op een andere mast zit. Via GPRS werkt het allemaal prima, maar wel takketraag ... Woon jij ook in Eindhoven?
ingen vill veta var du köpt din tröja
Verwijderd
Ja, maar ik heb geen grote inboxen. Mijn inboxen zijn leeg, prullenbakken en outboxen ook. Er staat 26 MB aan gegevens in als ik bij applicatie beheer kijk. Als ik gegevens wissen doe wist die al mijn gegevens waaronder ook mijn accounts. Als dat moet dan doe ik dat wel maar vandaar de vraag of iemand weet hoe ik op een andere manier van die 26 MB af kan komen. Hier kan ik via google niks over vinden.RoD schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:05:
[...]
Google geeft een aantal zoekresultaten voor erg grote mailboxen. Heb je al gezocht?
mijn headset van mijn ps3 is kapot gegaan en nu wil ik graag een nieuwe kopen alleen heb ik ff geen geld en ben ik dus even een alternatief aan het zoeken. ik zat zo na te denken ik heb een desire en die heeft bluetooth uiteraard! maar kan ik die dan ook gebruiken als headset of als toetsenbord voor mijn ps3. als iemand mij kan helpen zou ik het heel erg fijn vinden
alvast bedankt!
Hierbij dus jou update =)
Hierop kom ik dus even terug. Inmiddels was vandaag de 1e testdag en ben ik super tevreden! Eindelijk gaat mijn batterij mee zoals ik het graag wil. Eigenlijk overtreft hij zelfs! Vanochtend om half 9 heb ik hem van de lader gehaald en nu 9 uur later heeft hij nog 90% over. Hij heeft in 9 uur maar 10% gebruikt. Data heeft constant aangestaan. Dus ik kreeg nog wel netjes mijn mailtjes binnen via Gmail. Ik heb niet veel gedaan met de telefoon maar wel een paar smsjes en een paar internetpagina's opgevraagd.Cardo schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:45:
Mijn batterij vind ik nogsteeds te kort meegaan dus ik ben maar gaan rooten/flashen. Ik heb deze rom geinstalleerd:
Pre-rooted Stock Froyo (2.10.405.2) [Optional mods]
Dus verder een vrij standaard rom waar ik de powersaving modpack op heb gezet.
POWERSAVING MODPACK (1.4)
This update works only with the second ROM with init.d. It adds a few things to the ROM:
Perflock disabler - lets your phone consume less power when idle
Interactive/Powersaving governors - for good power/performance
Undervolt - reduces the overall power your phone uses
Screenstate scaling - scales down CPU usage depending on battery level and screen state
CFQ scheduler - improved general performance
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=773997
Daarbij heb ik HTC sense uitgeschakeld en launcher pro geinstalleerd. Ook heb ik setCPU geinstalleerd en mijn CPU teruggeklokt naar wat lagere waarden. Kijken of dit helpt.
Nu maar weer is wat programma's installeren en vanaf morgen vanaf een verste accu kijken wat er gaat gebeuren
Wel moet ik zeggen dat ik nog wat aan het testen ben met de kloksnelheid. Inmiddels staat hij zo ingesteld dat hij naar de 250 Mhz terugklokt als het beeldscherm uitstaat. En dat als het beeldscherm aanstaat hij naar de 750 mhz klokt. Ik ben nu dus nog aan het testen hoeveel performance ik nodig heb en hoe de batterij daarop reageert.
Kortom: Mocht je echt je batterijgebruik zat zijn. Installeer dan deze ROM+ POWERSAVING MODPACK+ SETCPU en ga daar mee spelen.
Mijn desire kan iig niet meer stuk
Edit: Voordeel van deze ROM is ook nog dat hij bijna identiek aan het origineel is
[ Voor 3% gewijzigd door Cardo op 25-09-2010 18:01 ]
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Nou dit haal ik ook gewoon met de standaard rom hoor. Alleen gaan de procenten meestal sneller als de accu leger wordt. Maar als hij echt 90 uur haalt moet je je nog maar eens melden.Cardo schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:34:
Hierop kom ik dus even terug. Inmiddels was vandaag de 1e testdag en ben ik super tevreden! Eindelijk gaat mijn batterij mee zoals ik het graag wil. Eigenlijk overtreft hij zelfs! Vanochtend om half 9 heb ik hem van de lader gehaald en nu 9 uur later heeft hij nog 90% over. Hij heeft in 9 uur maar 10% gebruikt. Data heeft constant aangestaan. Dus ik kreeg nog wel netjes mijn mailtjes binnen via Gmail. Ik heb niet veel gedaan met de telefoon maar wel een paar smsjes en een paar internetpagina's opgevraagd.
Nvm, ga deze ROM ook maar eens proberen om te kijken of het mijn batterijprobleem oplost.Cardo schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:34:
[...]
Hierbij dus jou update =)
[...]
Edit: Voordeel van deze ROM is ook nog dat hij bijna identiek aan het origineel isdus je hebt het idee dat je gewoon je normale HTC rom hebt.
[ Voor 63% gewijzigd door Smultie op 25-09-2010 18:30 ]
Verwijderd
Klopt helemaal, misschien zitten we zelfs wel op dezelfde mastgday schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:38:
[...]
Ik en m'n vriendin zitten hier ook allebei op Vodafone, en hebben volgens mij hetzelfde probleem als jij. We wonen in Eindhoven.
Ik zal vandaag eens kijken of het beter werkt als ik op een andere mast zit. Via GPRS werkt het allemaal prima, maar wel takketraag ... Woon jij ook in Eindhoven?
Dat zal wel niet, want ik ga hem vanavond toch meer gebruiken dan overdag. Maar als ik gewoon 2 dagen haal ben ik al dik tevreden!The Anarchist schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:08:
[...]
Nou dit haal ik ook gewoon met de standaard rom hoor. Alleen gaan de procenten meestal sneller als de accu leger wordt. Maar als hij echt 90 uur haalt moet je je nog maar eens melden.
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Ik kom van een Blackberry Bold.
We wonen in het centrum. Eerder vandaag waren we in winkelcentrum Woensel en daar werkte 3G inderdaad naar behoren. Gelukkig ligt het iig niet aan m'n Desire.Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:35:
[...]
Klopt helemaal, misschien zitten we zelfs wel op dezelfde mast. Ik heb in de rest van Eindhoven er geen last van, alleen hier. Ik heb net vodafone een mailtje gestuurd met dit probleem. Misschien kan jij dat ook doen, dan doen ze er misschien eerder wat aan dan dat ik alleen roep....
Ik denk dat ik morgen gewoon even bel met de klantenservice. Het is nogal een irritant probleem.
ingen vill veta var du köpt din tröja
Verwijderd
Ben benieuwd of dit verbetering brengt aan de scaal aan problemen die ik nu al heb met mijn telefoon (4 weken oud)
*Telefoon schakelt niet uit, als je hem uit wil schakelen blijft hij hangen in het uitschakel-proces
*Camera maakt vaak fouten (paarse vlakken e.d.)
*Telefoon blijft vaak hangen....
Wie niet waagt die niet wintVerwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 07:49:
Ik kreeg gisteren een melding van de update naar Froyo (T-mobile)
Ben benieuwd of dit verbetering brengt aan de scaal aan problemen die ik nu al heb met mijn telefoon (4 weken oud)
*Telefoon schakelt niet uit, als je hem uit wil schakelen blijft hij hangen in het uitschakel-proces
Wie niet schijt die niet stinkt
Wie niet neukt krijgt geen kind.
Oftewel gewoon uitproberen en anders garantiewerk van maken.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Bij het wakker worden: 50%..
Kweenie hoor, maar 2,5% per uur niets-doen? WTF?
Bij de accu-status: "Bedrijfstijd: 24:20:21; Stand-bytijd: 1:05:17" << Huh?
[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 26-09-2010 10:43 ]
Iemand een idee?
Vmu
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Na de 2.2 update is er nog een update uitgerold, als je dus na de update geen andere update hebt ontvangen zal dat deze wel zijn.Vmu schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:12:
Ik krijg hier nu een systeemupdate binnen maar deze Desire heeft al 2.2.
Iemand een idee?
1. Geen last van gehadVerwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 07:49:
Ik kreeg gisteren een melding van de update naar Froyo (T-mobile)
2. Is een hardware issue waarschijnlijk, mensen die daar bij 2.1 last van hebben, heben daar bij 2.2 nog steeds last van en voor zover ik weet geen nieuwe gevallen.
3. Compleet geen last van gehad.
Mocht je er toch last van krijg, maak een back-up van je gegevens, en factory reset je telefoon. Lijkt mij niet nodig, maar in dat geval weer ik echt zeker dat je er geen last van krijgt.
Ja dat dacht ik ook. Maar dat zie je dus niet van tevoren he.LB06 schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:20:
Duhhh.. Wat dacht je van een minor systeemupdate? Om wat bugs weg te werken of wat lekken te dichten?
Hij is nu 2.2 build 2.09.405.8 CL218634, ik kijk wel even wat dat is.
Vmu
Je had er een code voor, en dan zag je meer info.. *#*INFO# ofzo.. dan kan je ergens bij Accugeschiedenis het gedeeltelijke wake-gebruik zien. Daar kan je zien welke de accu-grootgebruikers zijn.Osiris schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:41:
Voor 't slapen gaan: 70%
Bij het wakker worden: 50%..
Kweenie hoor, maar 2,5% per uur niets-doen? WTF?
Bij de accu-status: "Bedrijfstijd: 24:20:21; Stand-bytijd: 1:05:17" << Huh?
* Len zoekt ff die code
[ Voor 39% gewijzigd door Len op 26-09-2010 11:35 ]
En kort daarna staat dat *#*#4636#*#* de goeie is
Eens kijken
[ Voor 56% gewijzigd door Osiris op 26-09-2010 11:39 ]
Ok bedankt, ik had er nog nergens over gelezen, mijn Legend zit nog op 2.1 dus dan kun je misschien wel snappen dat ik voor de Desire van mijn vriendin niet doorhad dat er alweer een update wasCyleo schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:23:
Na de 2.2 update is er nog een update uitgerold, als je dus na de update geen andere update hebt ontvangen zal dat deze wel zijn.
Vmu
Bij "Gedeeltelijk wake-gebruik" staat als enige met een blauwe balk "Android-systeem". Daaronder "Telefoon", "Agenda" en "Berichten", maar die hebben geen blauwe balk, dus hebben ook amper invloed gehad naar ik aanneem..Len schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:34:
[...]
Je had er een code voor, en dan zag je meer info.. *#*INFO# ofzo.. dan kan je ergens bij Accugeschiedenis het gedeeltelijke wake-gebruik zien. Daar kan je zien welke de accu-grootgebruikers zijn.
* Len zoekt ff die code
Lekker dan.
Echter had ik voor de kalibratie 4167mv en nu slechts 4116mv.
vreemd..
Hoe doe je een calibratie?nickieh schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:35:
Heb vandaag een kalibratie gedaan, en ik had vernomen dat je zo dicht mogelijk bij de 4200mv moet zitten.
Echter had ik voor de kalibratie 4167mv en nu slechts 4116mv.
vreemd..
zet.
*#*#4636#*#* > Telefooninformatie, naar beneden scrollen.
http://www.androidworld.n...accu-veel-langer-mee.html
Bij mij stond hij op "WCDMA preferred"
Oh was al genoemd in deel 4 zie ik
SmithNL in "HTC Desire - Deel 4"
[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 26-09-2010 14:36 ]
Maar gsm only zorgt toch voor betere batterijduur nogThinkPadd schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:32:
Je batterij schijnt ook langer mee te gaan als je via dat speciale menu de telefoon op "GSM auto (PRL)"
zet.
[ Voor 10% gewijzigd door jelmervos op 26-09-2010 17:10 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Kan ook provider storing zijn, heb ik ook wel eensjelmervos schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:11:
Ik heb sinds ik apps op de SD kaart zet (alleen apps die dat zelf ondersteunen) dat m'n standaard HTC weer widget leeg blijft op 1 van m'n home screens. Als ik de widget verwijder en opnieuw toevoegen werkt ie weer even. Hoe los ik dit op?
Edit: plaatje was hier niet geladen, is wat anders
[ Voor 6% gewijzigd door Cobiwan op 26-09-2010 17:53 ]
Dit is gewoon de standaard HTC weer widget. Die kan niet naar de SD kaart. Ik heb alleen wat games die het ondersteunen naar de SD kaart verplaatst. En sindsdien doet de weer widget gemeen tegen mij.Len schreef op zondag 26 september 2010 @ 17:16:
En er zijn problemen bekend met widgets als je ze om de SD zet. Staat die nog in de telefoon zelf?
Ik ben niet de enige:
http://community.htc.com/.../android/f/97/t/5834.aspx
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=744581
Helaas geen oplossing.
[ Voor 23% gewijzigd door jelmervos op 26-09-2010 17:28 ]
Als ik het goed begrepen heb kan dat sinds Froyo ook zonder dat de desire geroot is? Een ander vraagje is hoe je apps herkent die het ondersteunen. Staat dat erbij ofzo of is het gewoon een kwestie van proberen?jelmervos schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:11:
Ik heb sinds ik apps op de SD kaart zet (alleen apps die dat zelf ondersteunen)
* Stukfruit zal eens z'n logcat met een heel nauwlettend oog in de gaten houden als het weer eens gebeurd.. HTC gebruikt bizar veel logboodschappen, dus het zou best nog wel eens kunnen dat de fout daar leuk in voorbij komt rollen
Dat zit wel Schnorr.
Ja, bij het beheer van de app zit een knop om deze naar de SD kaart te verplaatsen of weer terug naar de telefoon. Niet de gehele app gaat naar de SD, er blijft een klein deel achter op je telefoon geheugen.grun93 schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:17:
[...]
Als ik het goed begrepen heb kan dat sinds Froyo ook zonder dat de desire geroot is? Een ander vraagje is hoe je apps herkent die het ondersteunen. Staat dat erbij ofzo of is het gewoon een kwestie van proberen?
Om hier nog even op terug te komen, dit werkt als een speer!Puf schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:08:
[...]
Dit werkt goed om (bijna) alle apps naar je SD te forcen zonder root access:
http://sefanboy.com/2010/...o-the-sd-card-by-default/
Pas wel op met widgets en apps die moeten blijven runnen als de SD-kaart niet toegankelijk is, die kun je beter in je foongeheugen houden.
(overigens hebben ook apps op je SD nog een footprint in je telefoongeheugen. Hoewel ik nog veel ruimte op m'n SD heb, zit ik nu toch aan de max, omdat m'n telefoongeheugen nu vol zit. Je SD-kaart is dus niet de enige beperking)
Copilot op de SD kaart gezet, die is nu nog maar 9 mb in plaats van 22 mb.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Blijf je dan nog wel gewoon HSDPA houden?ThinkPadd schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:32:
Je batterij schijnt ook langer mee te gaan als je via dat speciale menu de telefoon op "GSM auto (PRL)"
zet.
Ja.....Robbie T schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:09:
[...]
Blijf je dan nog wel gewoon HSDPA houden?
(p.s., probeer 't gewoon eens, je bent toch een Tweaker?)
Klinkt goed! Ik wil daar binnenkort ook nog wel eens mee aan de gang. Ik heb het artikel gelezen en eigenlijk valt het best mee, zo te zien. Maar er wordt helemaal niet meer gesproken over het aanmaken van partities op je sd kaart, en fat32 en ext3. Hoeft dat met deze methode niet meer? Gewoon een standaard sdhc kaart dus?madmaus schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:08:
Om hier nog even op terug te komen, dit werkt als een speer! Copilot op de SD kaart gezet, die is nu nog maar 9 mb in plaats van 22 mb.
net m'n Desire van de lader af gehaald, gelijk eens zien hoe lang ik er nu mee kan blijven spelenThinkPadd schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:32:
zet.
Ik geloof niet dat het een ramp is dat dit soort bruikbare tips wat vaker worden genoemd. Als je alle voorgaande topics over de Desire van begin tot eind moet lezen is het volgende weekeinde al weer in zicht, schat ik zo in
Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid
Bij het beantwoorden of verzenden van email via het g3-netwerk blijft het bericht hangen in het Postvak Uit, waarbij de melding verschijnt dat de (server-)settings niet correct zijn. Deze melding kan IMHO niet de oorzaak zijn, want onder wifi of hsdpa wordt de email wel verzonden. Wat is dit dan wel?
Ter info: ik heb een unbranded Desire, met Android 2.2 en softwarenummer 2.10.405.2, en ben connected met het verder prima functionerende Vodafone netwerk.
En ja, UTFS was reeds toegepast
Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid
Dit aangezien ik er over zit te denken om een Desire Z te kopen die je door het toetsenbord voornamelijk in landscape mode zal houden.
Die partities is meer bij rooted telefoons. Bij de genoemde methode is een standaard geformatteerde kaart voldoende.grun93 schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:49:
[...]
Klinkt goed! Ik wil daar binnenkort ook nog wel eens mee aan de gang. Ik heb het artikel gelezen en eigenlijk valt het best mee, zo te zien. Maar er wordt helemaal niet meer gesproken over het aanmaken van partities op je sd kaart, en fat32 en ext3. Hoeft dat met deze methode niet meer? Gewoon een standaard sdhc kaart dus?
Ik haal nu 1,5 tot 2 dagen op een volle accu met m'n on demand methode van WiFi/3G verbinding maken. Eerst kwam ik niet verder dan 1 dag op een volle accu. Ik heb het met behulp van Tasker zo ingesteld dat wanneer het scherm aangaat er verbinding gemaakt wordt. Wanneer het scherm uitgaat wordt ook de verbinding verbroken.
@monnick
Een beetje half om half. Als de pagina zich aanpast aan het scherm dan hou ik het toestel in portrait view. En anders is landscape prettiger.
[ Voor 8% gewijzigd door Kapitein Prozac op 26-09-2010 23:46 ]
Alleen maar portrait, zo zijn veel sites immers ook ontworpen. De verticale resolutie is veel te laag om serieus te surfen, er passen bijvoorbeeld maximaal nog geen twee posts op GoT in het scherm...monnick schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:28:
Even een vraagje: als jullie Desire gebruikers internetten op de phone, houden jullie het toestel dan meestal in landscape of portrait view?
Dit aangezien ik er over zit te denken om een Desire Z te kopen die je door het toetsenbord voornamelijk in landscape mode zal houden.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Bijna altijd landscape mode omdat veel pagina's gebouwd zijn voor pc scherm(pjes). Ik lees vooral het nieuws en soms lees ik er forums mee waar aan de linker kant vaak een balk is met gebruikers info. Ik heb nog steeds een Nokia E71 en het is echt prettig om te werken met een vast toetsenbordje! Alleen het schermpje van de E71 is wat aan de kleine kant.monnick schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:28:
Even een vraagje: als jullie Desire gebruikers internetten op de phone, houden jullie het toestel dan meestal in landscape of portrait view?
[ Voor 11% gewijzigd door on99 op 26-09-2010 23:59 ]
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Wat gebruik je als smtp-server?RRRobert schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:27:
[...]
Bij het beantwoorden of verzenden van email via het g3-netwerk blijft het bericht hangen in het Postvak Uit, waarbij de melding verschijnt dat de (server-)settings niet correct zijn.
[...]
Ter info: ik heb een unbranded Desire, met Android 2.2 en softwarenummer 2.10.405.2, en ben connected met het verder prima functionerende Vodafone netwerk.
Ja man, kijk uit voor je het weet heb je Rod in je nek hijgen...En ja, UTFS was reeds toegepast
Met de Desire HD en de Desire Z in het verschiet blijft de Desire (regular
Landscape: je kunt de meeste sites dan lezen zonder zoomenmonnick schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:28:
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Je moet er ook geen bierflesjes mee openenTWFpa2Vs schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:30:
zijn er hier meer mensen waar de onderste toetsen beschadigd van raken? ik keek vanochtend naar me terug knop en daar is toch echt een stukje lak af
Ik heb er geen last van. Gebruik je geen hoesje of een case?
Ik heb er zelf geen last van, ik heb hem consistent in mijn rechterbroekzak zonder sleutels of losgeld erin. Maar, ik weet wel van een vriend die een zilveren heeft en klaagde dat de lak, soort van verkleurd/zwart wordt na een tijdje. Dat is inderdaad wel een beetje jammer van htc. Was de case van de desire maar net als die van de legendTWFpa2Vs schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:30:
zijn er hier meer mensen waar de onderste toetsen beschadigd van raken? ik keek vanochtend naar me terug knop en daar is toch echt een stukje lak af
[ Voor 15% gewijzigd door Cobiwan op 27-09-2010 09:13 ]
Heeft geen signature.
Wifi aanzetten voor je naar bed gaatdommerick schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:26:
Mijn accu is niet eens 100% als ik hem na een nachtje van de oplader haalHij staat dan direct op 90% volgens battstat.
Zoek even in dit topic, dat is al 10 keer voorbij gekomen.dommerick schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:26:
Mijn accu is niet eens 100% als ik hem na een nachtje van de oplader haalHij staat dan direct op 90% volgens battstat.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dit is al veel vaker langs gekomen hier: Verwijderd in "HTC Desire - Deel 7"dommerick schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:26:
Je kunt dit ook goed zien met JuicePlotter. Jij trekt hem dus op het slechtste moment los.
Verwijderd
Eigenlijk altijd portrait, in landscape is het een stuk lastiger om de telefoon met één hand te bedienen. En door de 'smart zoom' heb ik eigenlijk nooit echt behoefte aan landscape browsing.monnick schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:28:
Dat zit wel Schnorr.
Gepriegel vind ik wel meevallen, zeker met swype (al is dat met namen natuurlijk soms wat lastig.)Stukfruit schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:45:
Altijd in landscapesmart zoom is leuk, maar afbeeldingen en video's worden niet zo smart gezoomd en pagina's zijn er meestal voor gemaakt om horizontaal te gebruiken. Daarnaast werkt het invoeren van urls veel beter in landscape. Anders wordt het zo'n gepriegel...
En de smart zoom op video's en afbeeldingen werkt prima in portraitmode. Verder is het vooral een persoonlijke voorkeur: Videos kijk ik doorgaans in landscape mode, omdat het beeld voor videos groter is, maar tekst lees ik altijd in portrait mode. Ik vind dat lekkerder lezen en de tel. is makkelijker vast te houden.
Simpel feit blijft dat er net zoveel info op je scherm is weer te geven.
Ik heb hetzelfde probleem met de weer widget. Blijkbaar moeten we wachten op een update om het te fixen. Voor mijn gevoel heeft het te maken met in- en uitschakelen van syncen.jelmervos schreef op zondag 26 september 2010 @ 17:21:
[...]
Dit is gewoon de standaard HTC weer widget. Die kan niet naar de SD kaart. Ik heb alleen wat games die het ondersteunen naar de SD kaart verplaatst. En sindsdien doet de weer widget gemeen tegen mij.
Ik ben niet de enige:
http://community.htc.com/.../android/f/97/t/5834.aspx
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=744581
Helaas geen oplossing.
Uuhmm, syncen zet ik regelmatig uit maar zie geen verband. Eerder bij het gebruik van de SD kaart dus. Zodra ik een app (die dat ondersteund) naar de SD kaart verplaats is het mis.Hann1BaL schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:54:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met de weer widget. Blijkbaar moeten we wachten op een update om het te fixen. Voor mijn gevoel heeft het te maken met in- en uitschakelen van syncen.
Je begrijpt me nietHann1BaL schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:51:
[...]
Gepriegel vind ik wel meevallen, zeker met swype (al is dat met namen natuurlijk soms wat lastig.)
En de smart zoom op video's en afbeeldingen werkt prima in portraitmode. Verder is het vooral een persoonlijke voorkeur: Videos kijk ik doorgaans in landscape mode, omdat het beeld voor videos groter is, maar tekst lees ik altijd in portrait mode. Ik vind dat lekkerder lezen en de tel. is makkelijker vast te houden.
En inderdaad, een video in een pagina die geschaald wordt in portretmode is bijna niet meer te bekijken...
Laat staan dat het mogelijk zou zijn om die koppen te bedienen
Dat zit wel Schnorr.
Iemand anders met hetzelfde probleem (en wellicht een oplossing)?
Iemand anders deze ook gekregen? Ga zo straks updaten als ik WiFi heb
Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver
Is al tijdje uit, lees maar terug in topicPradaBrada schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:51:
Heb net een 25MB update notificatie gekregen: Android OS update, verbeterde multi Gmail accounts, verbeterde RUS toetsenbord
Verwijderd
Nu had ik de laatste dagen wat met verschillende online radio apps zitten klooien dus ik dacht dat er misschien nog eentje draaide. Blijkt niet het geval, maar melding blijft staan. Alle radio's (behalve de standaard FM radio) van het toestel gegooid en nog staat die melding daar.
Hier vervolgens in het topic geneusd en bij *#*#4636#*#* uitgekomen. Zie ik daar bij 'Telefooninformatie' aan de rechterkant (stukje naar beneden scrollen) opeens een knopje 'radio uitschakelen'.
Nu ben ik geen tweaker, maar gewoon een geinteresseerde gebruiker. Om welke radio gaat het in bovenstaande meldingen nu eigenlijk? Verwar ik nu de online radio misschien met een toestelfunctionaliteit?
Verwijderd
Het valt mij op dat de streepjes van de ontvangst indicator bizar veel verandert, van geen streepje tot een paar, weer terug naar 1 ofzo en dan weer naar 3. Niets bijzonders denk je, maar wel als je stil op je gat op de bank zit en niet beweegt!
Heb dit eerder niet gezien bij mijn eerdere Nokia's (laatste E72), Samsung en Sony. Is de 'sensor' nu zo debiel gevoelig of zijn andere toestellen/merken juist zo ongevoelig....:-s Herkent iemand dit?
Ja, doet ie bij mij ook. Heb je t-mobile? Soms heb ik 0 streepjesVerwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:06:
Nog een vraagje van andere aard en niet tegen gekomen in het topic:
Het valt mij op dat de streepjes van de ontvangst indicator bizar veel verandert, van geen streepje tot een paar, weer terug naar 1 ofzo en dan weer naar 3. Niets bijzonders denk je, maar wel als je stil op je gagt op de bank zit en niet beweegt!
Heb dit eerder niet gezien bij mijn eerdere Nokia's (laatste E72), Samsung en Sony. Is de 'sensor' nu zo debiel gevoelig of zijn andere toestellen/merken juist zo ongevoelig....:-s Herkent iemand dit?
Verwijderd
Verwijderd
Nee, zit bij Vodafone. Maakt inderdaad ook niet uit, want telefoon werkt altijd goed en kan ook gewoon berichten/telefoontjes ontvangen en plaatsen, maar viel me op, je zou er nerveus van worden hahaha...Sj44k13 schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:09:
[...]
Ja, doet ie bij mij ook. Heb je t-mobile? Soms heb ik 0 streepjes. Raar is dat alles dan wel gewoon werkt. Maakt dus denk ik niet heel veel uit. Soms heb ik wel dat site openen tijdje duurt, maar dat is niet direct gerelateerd aan het aantal streepjes dat wordt aangegeven.
Sinds 9 september al: Buffalo in "HTC Desire - Deel 7"PradaBrada schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:51:
Heb net een 25MB update notificatie gekregen: Android OS update, verbeterde multi Gmail accounts, verbeterde RUS toetsenbord
Met radio wordt volgens mij de GSM ontvanger/zender/radio bedoeld.Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:06:
Nog een vraagje van andere aard en niet tegen gekomen in het topic:
Het valt mij op dat de streepjes van de ontvangst indicator bizar veel verandert, van geen streepje tot een paar, weer terug naar 1 ofzo en dan weer naar 3. Niets bijzonders denk je, maar wel als je stil op je gat op de bank zit en niet beweegt!
Dat van die streepjes heb ik ook, 0 streepjes maar toch gewoon kunnen bellen. Het doet me een beetje denken aan dat Apple een tijdje terug met die streepjes in iOS op de iPhone liep te rommelen.
Mijn desire heeft geen optie bij accounts en synchronisatie om de picasa webalbums te synchroniseren, terwijl dat volgens mij wel zou moeten kunnen.
2 mogelijke oorzaken gevonden:
* HTC zou een aangepaste gallery-app meeleveren, waardoor het op de desire niet mogelijk is (?)
* Iets niet goed met het google-account, wat misschien opgelost is na een reset naar factory defaults.
Lukt het bij jullie wel met de standaard / niet geroote desire?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Bij mij kreeg ik hem helemaal niet aan de gang. Heb de "Improved E-mail" uit de Market gedownload en nu werkt het prima.FabianNL schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:33:
Meer mensen last ervan dat Hotmail Active Exchange (of hoe heet het?) niet meer werkt. Laatste dagen al veel last van fouten tijdens het synchroniseren van contacten en vandaag werkt de hele mail niet meer. Heb zojuist de account verwijderd, maar opnieuw toevoegen lukt niet meer...
Zonde van al die radio appsVerwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:03:
Ik ben ook eens in mijn batterijgebruik gaan kijken wat er nu waar naar toe gaat. Zie ik bij 'Accugebruik' in 'Instellingen' bij 'Mobiel stand-by' :'accu gebruikt door radio'.
Nu had ik de laatste dagen wat met verschillende online radio apps zitten klooien dus ik dacht dat er misschien nog eentje draaide. Blijkt niet het geval, maar melding blijft staan. Alle radio's (behalve de standaard FM radio) van het toestel gegooid en nog staat die melding daar.
Hier vervolgens in het topic geneusd en bij *#*#4636#*#* uitgekomen. Zie ik daar bij 'Telefooninformatie' aan de rechterkant (stukje naar beneden scrollen) opeens een knopje 'radio uitschakelen'.
Nu ben ik geen tweaker, maar gewoon een geinteresseerde gebruiker. Om welke radio gaat het in bovenstaande meldingen nu eigenlijk? Verwar ik nu de online radio misschien met een toestelfunctionaliteit?
Is hier ook al vaker langs gekomen trouwens, maar kan me voorstellen dat het verwarrend is
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb er ook last van met improved e-mail maar vandaag lijkt het te werken.ThinkPadd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 08:56:
[...]
Bij mij kreeg ik hem helemaal niet aan de gang. Heb de "Improved E-mail" uit de Market gedownload en nu werkt het prima.
Maar probleem zit mischien bij vodafone heb ook de laaste tijd veel last dat het mobiel internet het niet doet.
Verwijderd
Ik merk dat mijn htc desire na de froyo update een stuk meer hapert bij het scrollen van met name de apps pagina en de contacten/berichten pagina. Ik durf te zweren dat dit voorheen niet het geval was. Bovendien vind ik het geheel bij het scrollen van de i-net browser ook niet lopen zoals het hoort. En de batterijen gaan debiel snel leeg....
Ik heb inmiddels geprobeerd:
1) Hard reset
2) App killer
3) geheugen gebruik tot een minimum beperken (java/flash uit, etc etc)
Dit alles zonder resultaat. Mis ik hier iets over het hoofd? Zijn er programma's die ik kan downloaden via market om de boel soepeler te laten verlopen? Of heb ik hier een miskoop en had ik de Iphone moeten nemen ( wat ik eigenlijk niet wil, maar wel echt super soepel loopt)?
Wellicht dat de 3.0 update verbetering brengt.
Gaarne jullie expertise
Geen problemen met dat hij het soms gewoon niet doet?TheMystery schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:25:
[...]
Ik heb er ook last van met improved e-mail maar vandaag lijkt het te werken.
Maar probleem zit mischien bij vodafone heb ook de laaste tijd veel last dat het mobiel internet het niet doet.
De softwareversie is 2.10.161.2
Dit toestel is branded. Kan je zien aan het feit dat er 161 in de software versie staat. Als er 402 staat (even vlug uit mijn hoofd) is hij unbranded.Newjersey schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:17:
Ik heb sinds gister een HTC Desire overgenomen van een collega. Deze schijnt unbranded te zijn, maar ik wil toch verifieren. Kan dit d.m.v. de software versie?
De softwareversie is 2.10.161.2
Ikzelf zit ook met de 2.10.161.2 versie. Branded maar zonder vage software. Geeft weinig verschil momenteel met een unbranded versie, behalve dat je misschien iets langer moet wachten op een eventuele update.
[ Voor 18% gewijzigd door Breaker op 28-09-2010 13:28 ]