Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 13:46
Pyr0wl schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:54:
btw, herstelt HTC zulke mankementen wel? Ze zullen vast redeneren dat het om slijtage gaat, en dat valt nu niet bepaald onder fabrieksgarantie.
HTC zelf en de providers bevelen de Desire aan als veelzijdig toestel waarbij je niet alleen kunt bellen, maar ook navigeren, muziek afdraaien, video's bekijken en spellen spelen. Dan is het te verwachten dat mensen dat ook allemaal gaan doen. Kortom, ze hadden kunnen voorzien dat de knoppen intensief gebruikt zouden gaan worden.

Daarnaast krijg je dit toestel vaak gratis of tegen gereduceerde prijs bij een een- of tweejarig abonnement. Dan mag je verwachten dat het toestel ook minimaal twee jaar meegaat. Samenvattend zou ik dus niet accepteren dat ze mogelijk zouden zeggen: ja meneer, maar u hebt ook wel erg veel op de knopjes geduwd. Dan hadden ze de spullen maar beter moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
grun93 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 07:15:
[...]

HTC zelf en de providers bevelen de Desire aan als veelzijdig toestel waarbij je niet alleen kunt bellen, maar ook navigeren, muziek afdraaien, video's bekijken en spellen spelen. Dan is het te verwachten dat mensen dat ook allemaal gaan doen. Kortom, ze hadden kunnen voorzien dat de knoppen intensief gebruikt zouden gaan worden.

Daarnaast krijg je dit toestel vaak gratis of tegen gereduceerde prijs bij een een- of tweejarig abonnement. Dan mag je verwachten dat het toestel ook minimaal twee jaar meegaat. Samenvattend zou ik dus niet accepteren dat ze mogelijk zouden zeggen: ja meneer, maar u hebt ook wel erg veel op de knopjes geduwd. Dan hadden ze de spullen maar beter moeten maken.
Ik heb het toestel nu bijna een jaar, maar moet zeggen dat ik tot nog toe (afkloppen) nog 0,0 problemen met de knoppen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

jbdeiman schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 07:37:
[...]

Ik heb het toestel nu bijna een jaar, maar moet zeggen dat ik tot nog toe (afkloppen) nog 0,0 problemen met de knoppen heb.
Idem hier, ik heb wel eens een nieuw unit-board moeten laten steken maar mijn knopjes doen het nog perfect.
Ik probeer dan ook wel zoveel mogelijk te navigeren via het touchscreen.

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Er is nieuws van HTC omtrent de Gingebread-update:
Hi all- We're excited to share that we are testing our build of Gingerbread for HTC Desire and will start doing quality assurance for it this week. When we have an update on availability we'll post another announcement. Thanks for your patience.
Aldus de Facebook pagina van HTC (UK).
Zou dit wellicht betekenen dat de update volgende week uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

^^ deze link dus

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hayo schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:41:
Zou dit wellicht betekenen dat de update volgende week uitkomt?
Hangt af van de resultaten van de quality assurance test. Volgende week lijkt me erg optimistisch.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 13:06
ruurd v. schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:35:
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook merk dat de back knop minder goed reageert. Soms moet ik twee of drie keer klikken voordat ie reageert, en soms lijkt ie te blijven hangen en registreert hij twee klikken... Het is bij mij nog niet in die mate dat ik me eraan begin te irriteren, maar het moet niet erger worden!

Ik draai trouwens nog gewoon de stock rom (niet geroot), dus daar lijkt het niet per se mee te maken te hebben...
ik heb daar een tijdje geleden eventjes last van gehad... Het heeft zichzelf alleen ook wel snel weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:35

iChaos

It's Lupus.

Zelfs als het slijtage zou zijn, dan is het onacceptabel. Een telefoon van 400 euro mag deze kuren gewoon niet vertonen na 6 maanden. Bij de volumeknoppen was ik er al wat huiverig voor omdat die er nou niet echt state-of-the-art uitzagen.

Bij de hardwareknoppen onder het scherm had ik niet verwacht dat dit probleem zich ook zou voordoen, maar blijkbaar hebben anderen hier wel last van.

3 tot 5 weken zonder telefoon voelt toch wel heel raar aan. Nu zit ik met een iPod touch 2G op zak die zo tergend langzaam is dat ik hem alleen voor muziek gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
jelmervos schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:29:
[...]

Hangt af van de resultaten van de quality assurance test. Volgende week lijkt me erg optimistisch.
Optimistisch indeed, maar je moet niet vergeten dat HTC al lang aan die update aan het sleutelen is. De updates die lekten in april en mei waren al vrij ver gevorderd en al goed bruikbaar, het enige dat nog moest gebeuren imo was het finetunen en het pletten van een paar bugs.

Ik gok dat ze bij dit laatste tegen problemen aanliepen en beseften dat dit meer tijd en dus ook geld ging vragen dan aanvankelijk gedacht, waardoor ze gewoon de handdoek in de ring gooiden, tot dat de community van zich liet horen!
grun93 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 07:15:
[...]

True, zo had ik er nog niet over nagedacht :) Ik heb mijn Desire in augustus een jaar, dus ik denk dat ik eens een mailtje naar HTC ga sturen om te horen wat die zeggen. Ik heb weinig zin om een toestel dat voor de rest geen enkel mankement vertoont, te vervangen of iets dergelijks. Daarbij komt nog eens dat ik geen enkele phone op het moment een upgrade waard vind :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 21:46
sinds een week of 3-4 reageert de back knop ook slecht. 3-4 klikken voordat reactie.

toestel vorig jaar mei gekocht. lijkt me een gevalletje garantie. toestel is verder uitstekend en nog geen behoefte aan vervanging

ga de telefoon toch maar aanmelden voor repair.

degene die al eens een desire hebben opgestuurd, resetten jullie 'm eerst zodat al je persoonlijke gegevens verdwenen zijn. Heb geen behoefte dat de medewerkers bij mijn privé-gegevens kunnen
of hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Ik heb een Clear Storage gedaan via HBOOT (telefoon uit, volume-down knop ingedrukt houden, en dan de aan/uit-knop indrukken, en beide knoppen ingedrukt houden, tot je een wit scherm krijgt).

In HBOOT kies je Clear Storage door er met de knoppen aan de zijkant van je Desire heen te gaan, waarna je bevestigt met de powerknop, en je drukt op volume-up om te bevestigen.

Hiermee is alles weg van je telefoon, en is het alsof hij uit de winkel kwam. Als een een Google-account hebt kan je daar alles mee synchroniseren, dus dan kan je gewoon via je computer weer gelijk bij je agenda, contacten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 06:32
Telefoon weer terug, boardswap, onderdeel vervangen en software update. Vooral die laatste ben ik benieuwd naar. Hij doet het weer! Yeah!

edit: 2.29.405.5, oud dus.

[ Voor 9% gewijzigd door MoiZie op 30-06-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

iChaos schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:46:
Zelfs als het slijtage zou zijn, dan is het onacceptabel. Een telefoon van 400 euro mag deze kuren gewoon niet vertonen na 6 maanden. Bij de volumeknoppen was ik er al wat huiverig voor omdat die er nou niet echt state-of-the-art uitzagen.

Bij de hardwareknoppen onder het scherm had ik niet verwacht dat dit probleem zich ook zou voordoen, maar blijkbaar hebben anderen hier wel last van.

3 tot 5 weken zonder telefoon voelt toch wel heel raar aan. Nu zit ik met een iPod touch 2G op zak die zo tergend langzaam is dat ik hem alleen voor muziek gebruik.
En toch heb ik het gevoel dat het een software probleem is, het lijkt (zeker gezien het tempo waar de accu de laatste tijd leeg gaat) alsof de desire gewoon erg druk met "iets" bezig is, zou me ook niets verbazen als het rebootprobleem er ook mee te maken heeft.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 10:36
Mijn back-knop werkt ook sinds een week of twee wat haperig. Ik dacht eerst dat het aan mijzelf lag of aan de miui rom die ik er op had staan, maar nee, hij is wat gammel. Ook het automatisch rebooten is weer terug. Bij google navigatie houdt hij het nu wel 4 minuten vol voordat mijn telefoon herstart. Ik heb al een moederbord swap achter de rug vorige jaar december, dus dit zou de tweede keer worden. Ik ga maar eens een hartig woordje spreken met HTC... Dit gaat de 4de keer worden dat ik hem ga terug sturen in ruim een jaar! Inmiddels mijn telefoon terug gezet met een RUU morgen maar even kijken of hij weer reboot, want met een miui->reboot, Sense 2.2 rooted->reboot, en morgen dan maar met een unrooted clean RUU proberen, maar ik denk dat ik het antwoord al weet. Ook herstarten mijn telefoon ook 2 keer automatisch afgelopen dinsdag toen het zo warm was gewoon in idle in mijn broekzak.

[ Voor 25% gewijzigd door pipo1000 op 30-06-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

MeNTaL_TO schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:38:
[...]

En toch heb ik het gevoel dat het een software probleem is, het lijkt (zeker gezien het tempo waar de accu de laatste tijd leeg gaat) alsof de desire gewoon erg druk met "iets" bezig is, zou me ook niets verbazen als het rebootprobleem er ook mee te maken heeft.
Dat was ook mijn eerste gedachte, en ik heb ook al geprobeerd om hem één keer in te drukken, en te kijken hoelang het duurt eer hij reageert. Maar dat leverde niks op. Daarnaast zou het probleem zich dan niet mogen voordoen wanneer je in HBOOT wil met de Volume-down + Power-combinatie, maar dat werkte ook maar heel soms, dus daar kon het niet softwarematig zijn, omdat Android daar nota bene nog niet opgestart is.

Daarnaast reageerde hij in HBOOT zelf even slecht, dus ik denk toch echt wel dat het hier iets hardwarematigs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

Afgelopen maandag in de auto mijn Desire flink gebruikt voor navigatie met die tropische temperaturen, maar tot mijn verbazing bleef ie gewoon werken. Op een gegeven moment was de temperatuur van de ingebouwde sensor wel zo'n 60 graden en was de telefoon eigenlijk te heet om nog normaal vast te houden tijdens het bellen, maar geen reboots en dat is toch het belangrijkste :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 16:07
M.b.t. niet responsieve buttons: Zie ook dit thread dat op XDA (3 dagen geleden) is opgestart: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1144718

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb ook sinds afgelopen week last van buttons die niet meer werken, bij mij vooral de home-button die niet consistent meer reageert. Ondanks dat ik geen zin heb de telefoon kwijt te zijn ben ik bang dat hij toch richting Dynafix zal moeten

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Laguna schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:41:
Afgelopen maandag in de auto mijn Desire flink gebruikt voor navigatie met die tropische temperaturen, maar tot mijn verbazing bleef ie gewoon werken. Op een gegeven moment was de temperatuur van de ingebouwde sensor wel zo'n 60 graden en was de telefoon eigenlijk te heet om nog normaal vast te houden tijdens het bellen, maar geen reboots en dat is toch het belangrijkste :)
Ook geen knipperend rood ledje op de voorkant dat de accu niet opgeladen wordt vanwege oververhitting?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sish
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 14:33
MeNTaL_TO schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:38:
[...]

Dat gevoel kan ik onderschrijven. Ik had de laatste paar dagen ook het gevoel dat de reactie op de knoppen (allemaa) steeds minder werd.

Gisteravond de telefoon om een andere reden een aantal maal uit- en weer aangezet. Daarna reageerden de knoppen weer als een zonnetje. Ik ben nu driekwart dag verder en merk dat het alweer minder wordt, in ieder geval de home en back knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Wat ik vreemd vind, is dat er plots zoveel mensen zijn die last hebben van falende hardware toetsen. Ik check dit topic regelmatig + op XDA browse ik ook regelmatig alle forums eens door en ik ben nergens ooit iets tegen gekomen over falende hardware knoppen. Wel over over het rebootprobleem en hier en daar een random probleem dat je enkel hebt als je pech hebt, maar niets over de toetsen.

En net zoals MeNTal_TO en Sish, heb ik ook het gevoel dat de software er voor iets tussen zit. Bij oxygen had ik véél meer last van dit probleem en nu dat ik terug op de stock ROM zit, is het maar heel af en toe.

Het kan toeval zijn, misschien zelfs een illusie maar ik heb er toch wel twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:29:
[...]

Ook geen knipperend rood ledje op de voorkant dat de accu niet opgeladen wordt vanwege oververhitting?
Niet echt opgelet, maar volgens mij was het lampje gewoon constant oranje. Bij Circle Battery Indicator stond er wel "Overheat", maar die melding verschijnt automatisch bij een bepaalde temperatuur van de accu.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ohh eindelijk _/-\o_ :

HTC
Hi all- We're excited to share that we are testing our build of Gingerbread for HTC Desire and will start doing quality assurance for it this week. When we have an update on availability we'll post another announcement. Thanks for your support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

iPodKiller schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:45:
Ohh eindelijk _/-\o_ :

HTC
Hi all- We're excited to share that we are testing our build of Gingerbread for HTC Desire and will start doing quality assurance for it this week. When we have an update on availability we'll post another announcement. Thanks for your support!
Reeds bekend.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sish schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:39:
[...]

Dat gevoel kan ik onderschrijven. Ik had de laatste paar dagen ook het gevoel dat de reactie op de knoppen (allemaa) steeds minder werd.

Gisteravond de telefoon om een andere reden een aantal maal uit- en weer aangezet. Daarna reageerden de knoppen weer als een zonnetje. Ik ben nu driekwart dag verder en merk dat het alweer minder wordt, in ieder geval de home en back knop.
Sterker nog, ik drukte vandaag op de backtoets, gebeurde niets, ik wacht even en zie het alsnog doorgevoerd worden en dat een paar keer achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Oh my bad, lees het forum niet zo erg actief. 8)7 Maar ik ben iig blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:24:
[...]

Sterker nog, ik drukte vandaag op de backtoets, gebeurde niets, ik wacht even en zie het alsnog doorgevoerd worden en dat een paar keer achter elkaar.
Dit zou verklaren waarom mijn Desire een tijdje terug vanuit het software informatie scherm bij settings, helemaal terug sprong naar het home scherm, nadat ik een paar keer op de back-knop had gedrukt omdat die niet reageerde.

Vanaf nu ga ik hier meer attentie op doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:24:
[...]

Dat heb ik ook een aantal maal met de home-button gehad. Het rare is dat dat een software-probleem impliceert; en het feit dat zoveel mensen op hetzelfde moment hier last van hebben onderschrijft dat. Daarentegen komt het zowel bij stock, als bij custom ROMs voor. Ik ben benieuwt of een reparateur, of HTC, hier ooit met een verklaring voor kan komen...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Weet iemand ook trouwens een oplossing voor de mail notificaties van de HTC mail app :?
Notificatie led doet het wel gewoon maar als er een mailtje komt komt er geen mail icoontje op de balk of knipperende led.

Ik had 4-6 weken geleden mijn hotmail opnieuw ingesteld en hij deed het ook weer maar na 2-3 dagen was het weer raak en moet nu steeds weer de mail app openen in de hoop nieuwe mailtjes te zien. Dit is echt irritant
soms.

Ik ben zeker niet de enigste want op na een zoektocht op google heb ik deze probleem al vaker gevonden op forums. Maar die hebben niets geholpen.

En dit is de HTC mail app, niet die van Google. Ik hoop dat iemand mij de oorzaak kan geven.

Alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door iPodKiller op 02-07-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03-2024
iChaos schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:29:
Ja, zo begon het ook bij mij. Inmiddels is het zo rampzalig dat de volume down-knop niet verbeterd is, en de volume up-knop er zelfs nog erger aan toe is.

Ik zou er echt even naar laten kijken, want het is een probleem wat denk ik alleen maar ernstiger wordt.
Ik ga morgen in ieder geval even langs, om te kijken wat ze kunnen doen. So far ben ik al wel zeer tevreden met hoe HTC omgaat met zijn klant qua communicatie! Nu nog maar hopen dat de daden ook zo goed zijn.
Ook bij mijn toestel hapert de volume-down knop regelmatig. Ik heb de knop eens goed bekeken en het valt me op dat de knop zijdelings aardig wat speling heeft. Ik vermoed dat de knop hierdoor, afhankelijk van de plek waar je druk zet, al dan niet goed op het contact drukt. Ik merk dat wanneer ik de knop meer richting de achterklep indruk, de knop veel beter reageert. Als je recht tegen je volumeknop aankijkt zie je dat deze nagenoeg doormidden gedeelt wordt door de voorklep van je toestel (bruin gekleurd in mijn geval) en door het zwarte van de achterkant van je toestel. Als ik de knop indrukt door druk te zetten op het deel van de knop wat zich aan het zwarte deel bevindt, werkt de knop perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een herkenbaar beeld. Ook mijn knoppen worden minder. Eerst de volumeknop, gebruik ik megaveel met RSS reader, en nu ook de knoppen onderaan het scherm. Ik moet nog 9 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Vraagje: mijn Desire is terug van reparatie. Vooraf had ik met MyBackup Pro een backup van o.a. mijn apps gemaakt. Veel van deze apps had ik met App2SD naar de SD kaart gekopieerd.

Als ik deze apps via een restore terugplaats en vervolgens weer App2SD gebruik om ze te verplaatsen komt de app dan niet dubbel op de SD kaart te staan? Zo ja dan kan ik beter de originele data wissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat mijn HTC Desire home optische toets heel vaak niet reageert en ik meermalen moet drukken om naar home menu te gaan .
Dit is blijkbaar een veel voorkomend probleem zoals ik eerder gelezen heb in dit topic .
Is toch schandaalig dat een smartphone van nieuwwaarde €450,00 zo,n slechte hardware heeft .
Ik moet helaas nog 18 maanden met mijn toestel doen vanwege mijn Vodafone contract .
Het is wel alleen deze home optische toets die het nalaat en de rest werkt nog prima maar ik vind het alleen jammer dat ik er zo zuinig mee om ga en dan toch deze defect krijg .
18 maanden is zeker nog een lange tijd voor een smartphone die je elke dag nodig hebt .
De huidige nieuwe modellen van HTC hebben dan ook deze optische toetsen onderaan niet meer en daarvoor de betere in het scherm verwerkte touchscreen toetsen .

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2011 12:59 . Reden: spellingfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Heeft er iemand ervaring met het slotje waar de micro usb lader in moet, dat deze gebarsten of afgebroken is? Bij mij zat hier eerder een klein barstje in de plastiek rondom, gisteren was dit plots afgebroken. Het is maar een klein stukje, maar het zit vast op het toestel (niet onderdeel van de verwisselbare backplate) en het beschermt het laadgedeelte. Als dat stuk is ben ik nog verder van huis lijkt me.
Oh en ik heb het toestel niet laten vallen en altijd in de HTC lederen (met voering) pouch. Ik hoop dat ze hier niet moeilijk om doen om te repareren. Deze week maar eens naar de coolblue store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mijn Desire heeft sinds vannacht ook weer problemen :(
Met aan/uit schakelaar functioneert niet meer, dus kan het scherm niet laten op lichen of als die wel aanstaat uit zetten, heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff ter reactie op al die kapotte Desires hier, mijn Desire is al iets meer dan 1 jaar oud en er is niks stuk. Alle knoppen functioneren nog gewoon. Ik ben er niet superzuinig mee zoals sommigen van jullie met je hoesjes en plakfolie. Misschien is dat de oplossing, wees er minder superzuinig mee en misschien gaat ie dan langer mee :P

Enige mankement is misschien dat als ik via whatsapp mijn gps locatie stuur hij soms paar straten ernaast zit.... Bij de 2e poging klopt het meestal wel of ik moet ff google maps aanzetten en zodra mijn locatie vaststaat via whatsapp versturen...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:11:
Ff ter reactie op al die kapotte Desires hier, mijn Desire is al iets meer dan 1 jaar oud en er is niks stuk. Alle knoppen functioneren nog gewoon. Ik ben er niet superzuinig mee zoals sommigen van jullie met je hoesjes en plakfolie. Misschien is dat de oplossing, wees er minder superzuinig mee en misschien gaat ie dan langer mee :P

Enige mankement is misschien dat als ik via whatsapp mijn gps locatie stuur hij soms paar straten ernaast zit.... Bij de 2e poging klopt het meestal wel of ik moet ff google maps aanzetten en zodra mijn locatie vaststaat via whatsapp versturen...
Ik ga er 'gewoon' mee om. Sinds een paar weken reageert mijn menuknop echter minder goed. Dat is niet echt de oplossing dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:11

codex

Geen OpenAI agent :)

Vraagje:
Weet iemand of het mogelijk is zelf de USB connector te vervangen? De mijne is namelijk overleden, mijn toestel laadt niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

RealR schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:12:
[...]

Ook bij mijn toestel hapert de volume-down knop regelmatig. Ik heb de knop eens goed bekeken en het valt me op dat de knop zijdelings aardig wat speling heeft. Ik vermoed dat de knop hierdoor, afhankelijk van de plek waar je druk zet, al dan niet goed op het contact drukt. Ik merk dat wanneer ik de knop meer richting de achterklep indruk, de knop veel beter reageert. Als je recht tegen je volumeknop aankijkt zie je dat deze nagenoeg doormidden gedeelt wordt door de voorklep van je toestel (bruin gekleurd in mijn geval) en door het zwarte van de achterkant van je toestel. Als ik de knop indrukt door druk te zetten op het deel van de knop wat zich aan het zwarte deel bevindt, werkt de knop perfect.
Dit zou kunnen kloppen ja, want als ik mijn Desire in mijn rechterhand vast had, en met mijn wijsvinger (die om de achterkant van de telefoon zat) de volumeknop indruk (dus wanneer je hem in een hand vast hebt, en ook met diezelfde hand de volumeknop wil bedienen), dan reageerde hij wat minder.

Wanneer ik hem echter neerlegde op tafel en met mijn wijsvinger langs de zijkant van de Desire zit, en hem zo indruk, deed hij echt nooit iets.

Nog maar even geduld hebben, de eerste week zit er bijna op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reemprive schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:23:
Vraagje:
Weet iemand of het mogelijk is zelf de USB connector te vervangen? De mijne is namelijk overleden, mijn toestel laadt niet meer op.
Kijk eerst of de onderdelen van je oplader goed op elkaar zitten vastgeklikt. Ik heb dat namelijk een keer gehad dat het niet helemaal gesloten was en dan laad de telefoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:46
Het schermpje van de lens zit een barst in. Ik kan op dealextreme oid, geen ander frontje vinden. Weet iemand waar ik op moet zoeken? Of heeft iemand een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 13:06
pelt schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:51:
Het schermpje van de lens zit een barst in. Ik kan op dealextreme oid, geen ander frontje vinden. Weet iemand waar ik op moet zoeken? Of heeft iemand een link?
Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
lenskapje er helemaal uit drukken....heb je ook gelijk duidelijkere foto's.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Inmiddels is mijn telefoon bij Servicecenter HTC, dus tot daar ging het nog best snel denk ik. De reparatie zelf zal denk ik een stuk langer duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reparatie gaan best rap hoor meestal wel binnen een week volgens mij als ik het overal zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

Had de laatste weken last van een herhaaldelijke melding "geheugen vol" en volgens Apps2SD was het idd erg krapjes aan het worden (niet geroot :X )
Omdat wellicht, misschien, eventueel deze week wel een update zou komen, maar tijdelijk een app verwijderd. Paar uur later begon ie weer te kermen over het geheugen, dit ging een paar dagen zo door, tot het punt dat ik bijna met een "fabrieks nieuwe" telefoon zit 8)7 Had dus bijna geen gedownloade apps meer, maar wel het gezeik over het geheugen.
Bij toeval kwam ik er achter wat er aan de hand was. De (standaard) internet app, bleef alles wat bekeken was in het geheugen harken, ondanks beperkende maatregelen in de settings. Dus het programma (niet de cache) was zo'n 35 Mb groot.
Met een druk op de knop alles gewist, helaas ook alle bookmarks enz, maar heb nu ineens weer een hoop ruimte.

Laat die update maar komen :P

Overigens lijkt het er steeds meer op dat de problemen met de back-knop software gerelateerd zijn. Soms druk ik twee keer back, omdat ik denk dat ie niet reageert. Na een kleine hapering gaat de telefoon dan ineens twee schermen terug.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb ook spontaan dezelfde problemen met de back knop, het is echt iets van de laatste 2 weken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCormick
  • Laatst online: 06-12-2024
Het lijkt wel of iedereen opeens problemen heeft met de back-knop. Ik ook nl. opeens sinds een week of 2-3.
Ik heb hetzelfde met de andere knoppen, maar iets minder vaak...

Overigens heb ik de Desire sinds begin april 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken het probleem iig niet en mijn Desire is een zilveren gekocht in april 2010.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Ik had ook het idee dat de knoppen van mijn desire minder goed geageerden. Maar na de laatste flash werkt het weer prima. De oorzaak was waarschijnlijk data2SD. Aangezien het benaderen van de SD een stuk trager is i.v.m. het interne geheugen komt het toestel een stuk minder responsive over.

Alleen over de home knop twijfel ik nog wel eens.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
McCormick schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:55:
Het lijkt wel of iedereen opeens problemen heeft met de back-knop. Ik ook nl. opeens sinds een week of 2-3.
Ik heb hetzelfde met de andere knoppen, maar iets minder vaak...

Overigens heb ik de Desire sinds begin april 2010.
Same here, maar ook ik lijk te merken dat na het flashen van de nieuwe CM7 rc, de knoppen beter werken. Dus of het een hardware probleem is, weet ik niet, maar ik kan me ook inbeelden dat ze beter werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 22:58
http://www.focalprice.com..._HTC_G7_Phones_Black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Fly-guy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:09:
[...]

Same here, maar ook ik lijk te merken dat na het flashen van de nieuwe CM7 rc, de knoppen beter werken. Dus of het een hardware probleem is, weet ik niet, maar ik kan me ook inbeelden dat ze beter werken...
Hier ook een probleem met 2.3.4 sinds een tijdje. Soms doet die 't wel, soms niet....weirdddd

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08 15:47
jelmervos schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:15:
[...]

Waarom lukt dat jezelf niet? Is Twitter bij jou geblokkeerd of zo?
Denk dat het meer een kwestie van "durft niet" is ;-)

http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ben in alle haast vergeten dat formulier er bij te doen.
Dus de koerier kwam hem vandaag ophalen en vroeg zit er geen formulier bij, enkel was het zo dat me moeder hem afgaf en het niet wist dus gaf hem zo mee.
Koerier heeft aangegeven dat het geen probleem is... is dat zo? je bevestigd er enkel alleen de klacht en de procedures toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:05
Sinds anderhalve week heb ik ineens problemen met mijn accu. Voorheen hield mijn Desire het met gemak 1 a 2 dagen vol met normaal gebuik. Nu haal ik slechts 8 uur op een lading met nauwelijks gebuik. Ik heb reeds een reset naar factory settings gedaan, maar de drain blijft hetzelfde. Met spare parts volg ik het accu gebruik, en voor de factory reset stonden facebook en android system samen op meer dan 50% partial wake usage, maar dit is na de reset weg (nog slechts enkele procenten). WIFI running stond ook op 100%, maar ik heb WIFI nu 2 dagen uitgeschakeld (komt niet meer voor in spare parts), en de accu drain is hetzelfde.

Het is begonnen na dat ik de telefoon voor navigatie gebruikt heb op een rit van ongeveer 8 uur. Hier is de telefoon erg heet geworden (geen vastlopers, maar de telefoon wilde ook niet meer opladen gedurende het navigeren), Kan het zijn dat mijn batterij dat niet leuk vond? Accu health is good volgens de software.

Iemand tips om mijn normale accu duur terug te krijgen? Ik draai de stock rom zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 19:21
Voor de Accuduur gebruik ik JuiceDefender ik kan met intensief gebruik makkelijk 2 dagen doen met mijn Desire. :P
Weet trouwen iemand wat de status is van de update 2.3 voor de Desire.

[ Voor 24% gewijzigd door Scharrelkip op 06-07-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@john5951 Mijn Desire mag ik ook 2-3x per dag opladen. Waarschijnlijk komt dit vanwege mijn zware gebruik. Daarnaast klinkt jouw verleden ook wel erg bekend. Ook enkele malen een autorit gehad (max 2 uur) waarbij de accu behoorlijk heet is geworden en leegliep ipv oplaadde tijdens het navigeren met Google Maps. Daarnaast is mijn Desire ook een keer onder mijn kussen in bed beland, terwijl deze aan de oplader hing. Gevolg was een toestel, waarbij een app aangaf dat het toestel bijna een 80 graden was! Ik mag echt van gelukt spreken dat er niets gebeurd is!

Helaas presteert een tweede (niet originele accu met iets minder vermogen) het merkbaar slechter dan de originele, terwijl hiermee geen situaties zijn voorgekomen zoals hierboven vermeld is.

Wat ik gemerkt heb, om accu gebruik te besparen, is het aan te raden om de data verbinding uit te schakelen. Dan gaat hij opeens 3x langer mee met gemak. Helaas kan ik dat niet lang volhouden ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:09
Scharrelkip schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:47:
Voor de Accuduur gebruik ik JuiceDefender ik kan met intensief gebruik makkelijk 2 dagen doen met mijn Desire. :P
Krijg je met die juicedefender nog wel whatsapp berichten binnen als je tel standby staat? Hoe heb je dat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
jules schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:58:
@john5951 Mijn Desire mag ik ook 2-3x per dag opladen. Waarschijnlijk komt dit vanwege mijn zware gebruik. Daarnaast klinkt jouw verleden ook wel erg bekend. Ook enkele malen een autorit gehad (max 2 uur) waarbij de accu behoorlijk heet is geworden en leegliep ipv oplaadde tijdens het navigeren met Google Maps. Daarnaast is mijn Desire ook een keer onder mijn kussen in bed beland, terwijl deze aan de oplader hing. Gevolg was een toestel, waarbij een app aangaf dat het toestel bijna een 80 graden was! Ik mag echt van gelukt spreken dat er niets gebeurd is!

Helaas presteert een tweede (niet originele accu met iets minder vermogen) het merkbaar slechter dan de originele, terwijl hiermee geen situaties zijn voorgekomen zoals hierboven vermeld is.

Wat ik gemerkt heb, om accu gebruik te besparen, is het aan te raden om de data verbinding uit te schakelen. Dan gaat hij opeens 3x langer mee met gemak. Helaas kan ik dat niet lang volhouden ;)
Juice defender en data uitschakelen zijn opties, maar dit zijn meer noodgrepen... Tot 1,5 week geleden had ik een prima accu duur met 'normaal' gebuikt (alles op push wat mogelijk is - gmail, facebook, whatsapp, fring,skype, rss lezer lopen op de achtergrond -, en nu zonder al deze zaken met de telefoon in slaapstand haal ik net de 8 uur). Een nieuwe accu is me toch net wat te duur om te kopen zonder te weten of dit de oorzaak is (battery health is good volgens de telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
john5951 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:18:
[...]

Juice defender en data uitschakelen zijn opties, maar dit zijn meer noodgrepen... Tot 1,5 week geleden had ik een prima accu duur met 'normaal' gebuikt (alles op push wat mogelijk is - gmail, facebook, whatsapp, fring,skype, rss lezer lopen op de achtergrond -, en nu zonder al deze zaken met de telefoon in slaapstand haal ik net de 8 uur). Een nieuwe accu is me toch net wat te duur om te kopen zonder te weten of dit de oorzaak is (battery health is good volgens de telefoon)
Eerst eens een harde reset proberen??
Ik heb dit ooit in het begin gehad met een update..na de update werd dat ding keiwarm en in no time leeg...hard reset gedaan en het was over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
tiesvts schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:40:
[...]

Eerst eens een harde reset proberen??
Ik heb dit ooit in het begin gehad met een update..na de update werd dat ding keiwarm en in no time leeg...hard reset gedaan en het was over...
Ik heb een factory data reset gedaan via settings / SD & phone storage. Is er een andere reset optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Scharrelkip schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:47:
Dit was de laatste update:
Update: 30.06.11
Hi all- We're excited to share that we are testing our build of Gingerbread for HTC Desire and will start doing quality assurance for it this week. When we have an update on availability we'll post another announcement. Thanks for your patience.
Dus kan deze week uitrollen, maar kan ook nog weken duren als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC Desire is tegenwoordig nog populair genoeg om met de nieuwe modellen mee te gaan .
Ik heb mijn Desire nu precies 1 jaar en moet nog 18 maanden mee doen vanwege mijn Vodafone contract .
Ik ben nog heel erg tevreden met mijn smartphone en alles werkt nog perfect behalve de home button knop die soms niet reageert maar met vaker drukken springt hij wel weer op home menu .
Mij loont het nu helemaal niet om over te stappen naar een nieuw model zoals Samsung Galaxy s II of HTC Sensation want het verschil is veels te klein .
Met de Android 2.2 is het heel fijn om nog wel een tijdje door te gaan en ik denk helemaal niet aan Android 2.3 .
Mijn vorige modellen zoals de Samsung Omnia ( 2008 ) en de Samsung Jét waren veel minder goed om lang mee door te gaan en waren het onhandige en ongebruiksvriendelijke telefoons .
Dus ben ik nog steeds een trotse bezitter van mijn HTC Desire tot 01-02-2013 en dan pas lijkt mij de moeite waard om over te stappen naar de next gen smartphone .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:31:
HTC Desire is tegenwoordig nog populair genoeg om met de nieuwe modellen mee te gaan .
Ik heb mijn Desire nu precies 1 jaar en moet nog 18 maanden mee doen vanwege mijn Vodafone contract .
Ik ben nog heel erg tevreden met mijn smartphone en alles werkt nog perfect behalve de home button knop die soms niet reageert maar met vaker drukken springt hij wel weer op home menu .
Mij loont het nu helemaal niet om over te stappen naar een nieuw model zoals Samsung Galaxy s II of HTC Sensation want het verschil is veels te klein .
Met de Android 2.2 is het heel fijn om nog wel een tijdje door te gaan en ik denk helemaal niet aan Android 2.3 .
Mijn vorige modellen zoals de Samsung Omnia ( 2008 ) en de Samsung Jét waren veel minder goed om lang mee door te gaan en waren het onhandige en ongebruiksvriendelijke telefoons .
Dus ben ik nog steeds een trotse bezitter van mijn HTC Desire tot 01-02-2013 en dan pas lijkt mij de moeite waard om over te stappen naar de next gen smartphone .
Ben het grotendeels met je eens, alleen tot 2013 is nog een aardige ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 19:21
MaZe schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:14:
[...]

Krijg je met die juicedefender nog wel whatsapp berichten binnen als je tel standby staat? Hoe heb je dat ingesteld?
Ja Whats App is geen probleem ik heb hem op Balanced staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
jules schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:58:

Misschien optie voor je om toch een dubbele accu + passende achterzijde aan te schaffen? Ik walgde daarvan, ziet er zo lelijk uit en is zo not done. Maar omdat ik voor specifieke doeleinden lange GPS ritten wilde loggen (>10 uur) en een vriend zo'n dubbele accu had liggen en toch niet gebruikte, heb ik die geleend. Erg maf gezicht en gevoel aan het begin, de vakantie van een week mee rond gelopen en gelogd en bij terugkomst was ik er al zo aan gewend dat het me niet meer opviel of dat ik me er ook maar 1 moment aan stoorde. 3-4 weken mee gelopen en kon makkelijk een weekend mee doen (60+ uren mee gehaald). Beviel me wel! Maarja, accu moest toch keertje terug, paar daagjes geleden weer originele erop en dan schrik je weer hoe dun ie is en prompt vergeet ik hem een nachtje op te laden en nu was ie leeg voordat ik thuis was.
Kortom, jij als heavy user en het begint je echt te irriteren... de optie is er en je krijgt er echt een stuk langere werktijd mee. Ik doe met de originele al zeker 30+ uren dus ik heb het niet nodig, maar 2-3 keer per dag opladen? Ik moet er niet aan denken.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Mijn HTC Desire Z voldeed zeer goed, tot opeens het display kapot is gegaan. Niet gevallen of met water in aanraking geweest; maar nadat de batterij op was en ik de telefoon weer aandeed, was het display naar z'n grootje blijkbaar...
Alles doet het verder wel (ook het touchscreen), alleen ik zie niks.

Kan gebeuren op zich. Maar wat is mijn probleem: ik wil graag een backup maken. Dit heb ik nog niet eerder gedaan namelijk, maar vind dat wel belangrijk (helemaal gecustomized), voordat ik de HTC opstuur naar de reparatieservice, want daar gooien ze er sowieso een harde reset tegenaan.
Het probleem is: als ik verbinding met de pc maak, moet ik via de telefoon aangeven wat voor verbinding ik tot stand wil brengen (dus bijvoorbeeld gebruiken als Diskdrive of HTC Sync). Dit lukt niet, want ik zie uiteraard niet waar ik ben op het scherm en wat ik in moet toetsen.

Wellicht is dit probleem hier bekend?
En waar ik op hoop: is er iemand die er een oplossing voor zou weten?
De HTC helpdesk weet het in ieder geval niet...

Alvast bedankt voor het meedenken!!
Koos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:18:
Alles doet het verder wel (ook het touchscreen), alleen ik zie niks.

Het probleem is: als ik verbinding met de pc maak, moet ik via de telefoon aangeven wat voor verbinding ik tot stand wil brengen (dus bijvoorbeeld gebruiken als Diskdrive of HTC Sync). Dit lukt niet, want ik zie uiteraard niet waar ik ben op het scherm en wat ik in moet toetsen.
Sluit de phone aan op de pc.
Druk als hij dit nog niet stond 1x op de Aan knop zodat hij aan gaat. (Nu gaat de toetsverlichting branden?)
Slide vanaf het midden van de phone tot onder aan het scherm (dit is om hem te unlocken)
Slide nu vanaf de bovenkant helemaal naar beneden (om het oplaadding voor de dag te toveren)
Klik nu op ongeveer 20% van de bovenkant van het scherm om "Disk Drive" te selecteren
Klik nu op ongeveer 30% van de bovenkant van het scherm om HTC Sync te selecteren)
Klik nu op 95/98% van de bovenkant van het scherm, in het midden, om met OK te bevestigen :)

Als het goed is installeert hij nu de HTC zooi of connect hij als je HTC Sync geïnstalleerd heb (heb ik niet)

Ik heb zelf een gewone HTC Desire maar denk dat het bij jou niet verschilt...

Mocht het niet werken dan nog maar keer of wat proberen, lukt vanzelf wel een keer hoop ik voor je :)

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 08-07-2011 00:12 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Dat heb ik inmiddels geprobeerd (een vriend met dezelfde telefoon kwam ook met een dergelijke handleiding), maar dat werkt echt niet helaas...
Dus ik heb mijn hoop meer op bijv. software die zonder 'toestemming' via de telefoon toch bij de gegevens kan. Iemand daar bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:18:
(dus bijvoorbeeld gebruiken als Diskdrive of HTC Sync).
Maar wat wil je nu precies dan?
Als het alleen Diskdrive is dan heb ik een veeeeeeeel makkelijkere oplossing :P

spoiler:
Haal de SD kaart uit je phone en stop hem in een SD-kaart lezer?

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Als je het over customization hebt, dan bedoel je een eigen wallpaper, aangepaste launcher, etc.?

Die dingen kan HTC Sync sowieso niet backuppen denk ik.

Als het gaat om contacten etc., die zou je gewoon op je Google-account moeten hebben staan als je dat ooit hebt aangegeven, dus die zouden niet verloren moeten gaan.

Wees dus even wat specifieker met welke data je exact wil backuppen, dan kunnen we je iets beter helpen ;)

Oh, en ik vind het wel een vreemd verhaal, en ik denk toch niet dat het hier iets hardwarematigs is eigenlijk, zeker als je hem niet hebt laten vallen of een dompelbad hebt gegeven. Als echt niks werkt en je de hoop hebt opgegeven, zet hem dan eens uit, en start hem op met Volume Down+Power, zodat je in HBOOT terechtkomt. Misschien werkt het daar wel opeens, maar ik durf niet te zeggen of je dan wel weer blind in Android kan komen.

Een optie is misschien Android Commander gebruiken om je APK's te bewaren, en misschien zit daar ook de persoonlijke data in. Hiervoor is USB-Debugging wel nodig, dus als je deze uit had staan gaat dit ook niet werken.

In ieder geval succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt!!
Dankzij Android Screencast (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=557717 of mag je hier geen links plaatsen) kan ik in mijn telefoon, dus het gaat lukken nu.
(HBoot werkte ook niet blind btw.)

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:51:
Gelukt!!
Dankzij Android Screencast (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=557717 of mag je hier geen links plaatsen) kan ik in mijn telefoon, dus het gaat lukken nu.
(HBoot werkte ook niet blind btw.)

Bedankt voor het meedenken.
Mmmm...kende het programma-tje niet maar verrekte handig...hoop het nooit nodig te hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Er is weer goed nieuws voor ons over de Gingerbread update voor de Desire :). HTC zal eind juli beginnen met de uitrol van de update. Hieronder het bericht met link naar de facebook post:
HTC
Hi everyone. We have more news about our build of Gingerbread for Desire. Our testing has gone well so we will begin rolling out the update by the end of July! Thank you again for your support!
Link: http://www.facebook.com/HTC/posts/10150360629158084

Dat is dus nog eventjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
Hayo schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:29:
Er is weer goed nieuws voor ons over de Gingerbread update voor de Desire :). HTC zal eind juli beginnen met de uitrol van de update. Hieronder het bericht met link naar de facebook post:

[...]

Link: http://www.facebook.com/HTC/posts/10150360629158084

Dat is dus nog eventjes wachten.
Als ik het zo lees lijkt het alsof de testen klaar/gelukt zijn...waarom dan nog 3 weken wachten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Tja, dat is een goede vraag...dat zou ik ook niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje ?
Ik heb nog steeds de standaard 4 GB geheugenkaart en ben aan het overwegen om een 8 of 16 GB geheugenkaart erin te sptoppen .
Welke merk is nu het beste en moet ik ook letten op de Class number ?
Misschien werkt het videofilmen met 720 p zonder schokkerige beelden .
Ik lees graag jouw mening .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 10:21

Kryziek

bb || !bb

Hoe hoger de klasse hoe hoger de lees/schrijf snelheid.
Ik heb mij laten wijs maken dat een class 6 het beste is voor Desire.
Ze zeggen dat de Desire niet alle class 10 slikt.
Maar dat weet ik dus niet zeker, ik heb het ook maar ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:02:
Vraagje ?
Ik heb nog steeds de standaard 4 GB geheugenkaart en ben aan het overwegen om een 8 of 16 GB geheugenkaart erin te sptoppen .
Welke merk is nu het beste en moet ik ook letten op de Class number ?
Misschien werkt het videofilmen met 720 p zonder schokkerige beelden .
Ik lees graag jouw mening .
Ik heb er gewoon een Sandisk 16GB class 2 kaartje inzitten en werkt prima. 720p zonder schokken heb ik nog niet gezien met een Desire (gewoon omdat de hardware van de Desire daar niet geschikt voor is, ook al heb je een class 10 kaartje).

Ik merk met mijn class 2 kaartje uberhaupt geen snelheidsverschil ook niet met mijn custom rom en 1GB extra SD-Ext geheugen. Ik heb laatst de Dalvik cache ook verplaatst naar de SD-ext en ook nu merk ik nog steeds geen snelheidsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 06:32
Bah, desire dus net een paar dagen terug, werkt op zich prima, maar vandaag voor het eerst navigatie gebruikt in de auto, inclusief oplader, en ja hoor, ik heb probleem nummer 1 weer, reboots!

Het gekke is, het komt nu compleet random voor, bij een temperatuur van 30 graden (terug rijden 's nachts) t/m 40.8 (overdag heen rijden) voor, zowel met dataverkeer in als uitgeschakelt. Tevens; de GPS schokt enorm. Als ik de Desire van mijn vriendin ernaast hou, gaat die vloeiend, waar die van mij regelmatig zijn fix kwijt is / verkeerde route neemt.

Later navigatie weer aangezet en de oplader eruit gelaten, toen werkte alles.... Oplader 8 minuten voor we thuis kwamen weer erin gestopt, en geen reboot gezien...

Zeer vreemd probleem wederom met mijn Desire, hoop niet dat dit de 4e keer wordt dat ik moet bellen voor een reparatieverzoek, dan ga ik toch echt een vervangende telefoon eisen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
tiesvts schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:38:
[...]

Als ik het zo lees lijkt het alsof de testen klaar/gelukt zijn...waarom dan nog 3 weken wachten???
Mogelijk infrastructuur/bandbreedte. Anders zou ik het ook niet weten. Misschien ook wat langer testen om andere rare bugs eruit te halen die pas na een paar dagen de kop op doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie en ik denk ook hetzelfde als jij dat de hardware niet goed genoeg is voor de volle 720p resolutie .
Maar desondanks is de HTC Desire met meer dan een jaar oud nog steeds een TOPPERTJE waarmee je veel plezier mee kan hebben en het gaat er mij om dat zo,n dure telefoon aanschaf met abonnement waar je 2 tot 3 jaar plezier mee kan hebben en niet na een half jaar bent op uitgekeken .
MoiZie schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:55:
Bah, desire dus net een paar dagen terug, werkt op zich prima, maar vandaag voor het eerst navigatie gebruikt in de auto, inclusief oplader, en ja hoor, ik heb probleem nummer 1 weer, reboots!

Het gekke is, het komt nu compleet random voor, bij een temperatuur van 30 graden (terug rijden 's nachts) t/m 40.8 (overdag heen rijden) voor, zowel met dataverkeer in als uitgeschakelt. Tevens; de GPS schokt enorm. Als ik de Desire van mijn vriendin ernaast hou, gaat die vloeiend, waar die van mij regelmatig zijn fix kwijt is / verkeerde route neemt.

Later navigatie weer aangezet en de oplader eruit gelaten, toen werkte alles.... Oplader 8 minuten voor we thuis kwamen weer erin gestopt, en geen reboot gezien...

Zeer vreemd probleem wederom met mijn Desire, hoop niet dat dit de 4e keer wordt dat ik moet bellen voor een reparatieverzoek, dan ga ik toch echt een vervangende telefoon eisen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kan iemand mij uitleggen waarom je 720p op een desire scherm wil bekijken?
Of willen jullie 720p naar je hd tv streamen oid?

Ik lees trouwens het topic van de Samsung GS2 met een battery drain bug in 2.3.3 Geld dat ook voor de Desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Laatst online: 04:11
koekoek2003nl schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:15:
Kan iemand mij uitleggen waarom je 720p op een desire scherm wil bekijken?
Of willen jullie 720p naar je hd tv streamen oid?

Ik lees trouwens het topic van de Samsung GS2 met een battery drain bug in 2.3.3 Geld dat ook voor de Desire?
Het gaat om 720p filmen, niet afspelen. ;)

Er is op dit moment nog geen (officiele!) 2.3.* rom voor de desire. Dus er valt niks te zeggen over wat voor bug dan ook. :+

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Laatst online: 04:11

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Afgelopen week tegen My Phone Explorer aangelopen en ik vind het een erg fijne synchronisatie tool voor mijn Desire. Werkt goed in combinatie met Outlook 2010 en vooral zonder kabel synchen (gaat nu via WiFi). En een ander voordeel is dat het freeware is. Binnenkort maar even een kleine donatie doen naar de maker van dit moois.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 16:54
Aaaaah kijk..... My Phone Explorer.

Het bazen programma waar ik veel plezier en nut aan heb beleefd in de tijd dat ik SE telefoons had.

Het 'jammere' is dat ik tegenwoordig nauwelijks meer in Windows werk, anders was ik het zeker weer intensiever gaan gebruiken. Ik wist al wel dat ze tegenwoordig ook Android ondersteunen maar dat dit nu ook via WiFi kan is gewoon geweldig.

Maar nogmaals jammer dat ze het niet ook een keer gaan porten naar andere platformen aan de MPE kant. Wellicht is het echter nog wel handig om te gebruiken voor backups en zo :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begetolo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-05-2024
eymey schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:51:
Aaaaah kijk..... My Phone Explorer.

Het bazen programma waar ik veel plezier en nut aan heb beleefd in de tijd dat ik SE telefoons had.

Het 'jammere' is dat ik tegenwoordig nauwelijks meer in Windows werk, anders was ik het zeker weer intensiever gaan gebruiken. Ik wist al wel dat ze tegenwoordig ook Android ondersteunen maar dat dit nu ook via WiFi kan is gewoon geweldig.

Maar nogmaals jammer dat ze het niet ook een keer gaan porten naar andere platformen aan de MPE kant. Wellicht is het echter nog wel handig om te gebruiken voor backups en zo :)
Aaahhhh Geweldig dit. Heb ik echt gemist op mijn Desire.... Bedankt voor de tip. _/-\o_
Dank gaat vooral naar Megatronic als eerste tipgever.

[ Voor 3% gewijzigd door begetolo op 12-07-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 21-09 16:54
Mja, eigenlijk gaan de credits naar @MegaTronics ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Ik heb sinds een tijdje ook een vaag probleem met mijn Desire (1 jaar oud inmiddels)
Bij het openen van de Camcorder app (filmen dus) krijg ik gewoon het beeld wat er zichtbaar is achter de camera en kan ik op de touch-knop klikken om te filmen.
Als ik dat doe dan verdwijnen alle tekens / de tekst, maar wordt er dus niets opgenomen..
Alleen op de HOME knop klikken werkt, en dan ga je dus weer terug naar je desktop.
De Camera app (foto's maken) werkt echter prima..

Nu heb ik gisteren een Factory Reset gedaan, maar het probleem is er dus nog steeds! |:(
Nu zit ik een beetje mee wat ik zal gaan doen..
naar HTC opsturen heb ik nu geen zin in, ik wil hem vanaf dit weekend gebruiken want ik ga de komende 4 weken op vakantie..
Een custom rom is ook een optie, maar als dit ook niet werkt (gezien de factory reset lijkt het een hardware probleem, en geen software probleem) dan zal ik hem dus ook weer terug moeten zetten naar de originele rom omdat HTC hem anders niet terugneemt..
Beetje ellendig dit, kan ik de hele vakantie geen filmpjes maken met het apparaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:03

P-ter

...

P-ter schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:25:
[...]

Zou kunnen, ben alleen benieuwd hoe HTC met dit soort gevallen omgaat, vandaar de vraag.
Het lijkt er op dat de letter gewoon losgelaten is (misschien door warmte van de batterij), de lijmresten zitten nog wel in de inkeping.

Ik heb inmiddels bij HTC een support ticket aangemaakt. Mochten ze niet gaan vervangen dan kan ik uiteraard altijd een los klepje bestellen. Wordt vervolgd.
Zoals gezegd: wordt vervolgd.

HTC gaat mij geen nieuwe batterijcover of losse letters toesturen. Ze hebben mij een aantal links gestuurd waar ik een cover kan bestellen ( á 19,99 eur). De batterijcover is namelijk een accessoire. Ik ga de discussie of een batterijcover optioneel (dus accessoire) is, voor het ontbreken van één letter maar niet beginnen. Op accessoires zit een jaar garantie, en daar ben ik helaas al twee maanden overheen.

En met alleen de H en de C achterop werkt het toestel verder ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:14:
[...]

Mij is 2 weken geleden exact hetzelfde gebeurd.. ik heb erachteraan gebeld (misschien triest maar boeie).. het klepje valt onder gebruikersschade.. ze wilden me geen nieuw klepje toesturen.. maar wel nieuwe letter.. ik heb zowel de h de t en de c toegestuurd gekregen, terwijl alleen de t eraf was.. enig minpunt was dat ik het zelf moest vastlijmen maar inmiddels ziet het er weer uit als vanouds.
Jezus man wat boeien die letter nou, pas nu je er over begint valt het me uberhaupt op dat ze er op zitten 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Bij mij zijn de H en de T eraf. Moet toch zeggen dat t er niet bepaald mooi uitziet.
Mja bij mijn foon maakt t mij niet zoveel uit want m'n screenprotector is op het moment nog veel minder mooi.
Kan me wel voorstellen dat als de rest er netjes uitziet, je graag ook wilt dat die letters gewoon blijven zitten. Lijkt met trouwens gewoon een productiefout als meerdere mensen er last van hebben.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Door het weer van gisteren (regen) heb ik nu een vreemd probleem met mijn HTC Desire, als ik hem opstart, begint hij in veilige modus. Als ik de batterij er een tijd uithaal, doet hij dat nog steeds. Ik heb veel gegoogled, maar een echte oplossing vind ik niet. Ik kan wel opstarten met de trackball ingedrukt, dan doet hij het een tijdje, maar ook dan reboot hij na een (steeds wisselende) tijd...

Moet ik hem opsturen of is er nog een andere oplossing?

The phone house( waar ik de telefoon heb gekocht) is in Enschede dicht, is er een adres waar ik hem naartoe kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raptorix schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:30:
[...]

Jezus man wat boeien die letter nou, pas nu je er over begint valt het me uberhaupt op dat ze er op zitten 8)7 8)7 8)7
Jou boeit het niet, anderen wel. Ik zou ook niet willen dat mijn tv ineens Philli s heet. Gelukkig is HTC bij mij gegraveerd en kan dat niet eruit vallen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:34:
Hoi allemaal,

Door het weer van gisteren (regen) heb ik nu een vreemd probleem met mijn HTC Desire, als ik hem opstart, begint hij in veilige modus. Als ik de batterij er een tijd uithaal, doet hij dat nog steeds. Ik heb veel gegoogled, maar een echte oplossing vind ik niet. Ik kan wel opstarten met de trackball ingedrukt, dan doet hij het een tijdje, maar ook dan reboot hij na een (steeds wisselende) tijd...

Moet ik hem opsturen of is er nog een andere oplossing?

The phone house( waar ik de telefoon heb gekocht) is in Enschede dicht, is er een adres waar ik hem naartoe kan sturen?
Opsturen mag altijd natuurlijk.
Maar als hij (zeik)nat is geworden zal elke reparatie doorberekend worden.

Gewoon HTC contacteren, die zullen je doorverwijzen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC gebeld, hij moet inderdaad opgestuurd worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee. Mijn Android Market werkt ineens niet meer.
Ik heb een vodafone desire sinds december. Al die tijd heeft er nooit iets over in de market gestaan. En nu opeens heb ik een kopje Vodafone in mijn market staan. Op zich niets mee aan de hand.
Maar nu sinds vanavond werkt de market niet meer. Opnieuw opstarten, cache legen, niets heeft zin. Wel kan ik apps installeren via de online market. Maar niet via de telefoon zelf.

Ben ik de enige met dit probleem?

Edit: tig keer aan en uit gedaan, sim kaart eruit en nu werkt het weer. Blijft vreemd dat er ineens vodafone in de market staat

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 22:49 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 61 Laatste