Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 22:52
Als ik het tooltje app2sd gebruik dan vertelt hij dat er 147 mb is voor apps. Ik dacht dat je in het totaal 512 zou moeten hebben. Ik worstel regelmatig met de ruimte.

Ik heb mijn desire niet geroot. Wat is nu de waarheid hoe zit dit bij jullie

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik heb ook 147 mb effectief geheugen waar ik apps op kan installeren.
Dat is niet echt veel als je bedenkt dat copilot al 22 mb is en google earth 15 mb.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 08:42
madmaus schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:19:
Ik heb ook 147 mb effectief geheugen waar ik apps op kan installeren.
Dat is niet echt veel als je bedenkt dat copilot al 22 mb is en google earth 15 mb.
Google Earth kan je standaard al naar de SD kaart kopiëren, dat kan ik je van harte aanraden!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:36
Btje schreef op maandag 13 september 2010 @ 06:06:
Als ik het tooltje app2sd gebruik dan vertelt hij dat er 147 mb is voor apps. Ik dacht dat je in het totaal 512 zou moeten hebben. Ik worstel regelmatig met de ruimte.

Ik heb mijn desire niet geroot. Wat is nu de waarheid hoe zit dit bij jullie
Je totale geheugen is inderdaad iets van 512 MB, maar op datzelfde geheugen staat ook Android 2.2 incl. Sense, en de 147 MB die jij ziet is de ruimte die overblijft voor het installeren van apps. Mocht je te weinig ruimte hebben, zou ik je toch willen aanraden om je toestel te rooten, scheelt veel ruimte.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Luuk1983 schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:36:
[...]

Google Earth kan je standaard al naar de SD kaart kopiëren, dat kan ik je van harte aanraden!
Dan houd je nog 15 mb over op je intern geheugen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

janvanduschoten schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:43:
[...]

Je totale geheugen is inderdaad iets van 512 MB, maar op datzelfde geheugen staat ook Android 2.2 incl. Sense, en de 147 MB die jij ziet is de ruimte die overblijft voor het installeren van apps. Mocht je te weinig ruimte hebben, zou ik je toch willen aanraden om je toestel te rooten, scheelt veel ruimte.
Bestaat daar dan al een simpele (stap voor stap) manier voor de Desire met 2.2?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 15:46
Mensen aanraden hun toestel te rooten :')

Dat lijkt me alleen maar aan te raden als je daar zelf bewust voor kiest, als je weet wat je doet en als je bewust ervoor kiest om geen support meer te hebben van HTC, als je bewust kiest voor het risico dat je toestel affikt..... (euhm, dat laatste niet al te serieus nemen :P).

Anyway, ondanks het feit dat ik voor Android heb gekozen vanwege de 'vrijheid' (i.t.t. iphone) en ik vind dat sommige dingen nog wel wat meer 'open' zouden kunnen, wil ik zelf graag ook een telefoon die het verder gewoon doet.

Ik weet niet in welke categorie MegaTronics zich bevindt trouwens hoor maar als hij al de vraag stelt of het op een simpele manier kan.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pfft, van 't weekend ook maar eens wezen rooten. Deed ik eigenlijk standaard binnen 1 dag met Windows Mobile, maar Android was voor mij goed genoed om 't een maand of 4 uit te stellen.

Heb gebruik gemaakt van Unrevoked, rooten ging prima.
Vervolgens 4-5 verschillende ROM's getest (Pinky/OpenDesire/Defrost/stock2.2+root).
Kreeg het echter niet voor elkaar om een normaal batterijgebruik te krijgen. Elke van bovenstaande roms zorgde voor een gebruik van 10% per uur in standby; niet mee te werken dus.

Erg vreemd aangezien ik hier verder niet veel over lees; zal de root fout gegaan zijn, kan dat überhaupt zorgen voor een hoger batterijgebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Simpel als in er bestaat een stappenplan over hoe en wat. Aan de andere kant lees ik ook veel problemen met die custom roms (zoals hierboven ook aangegeven is) dus tot nu toe neig ik nog naar het standaard houden.

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 13-09-2010 09:10 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 11:11

qntal

Omlet du fromage!

Ik kan geen custom toetsenbord selecteren. ik wilde swype proberen en heb ook better keyboard geïnstalleerd maar ik kan geen ander toetsenbord kiezen onder touch input - keybordtypes. Hier staan alleen de 3 bijgeleverde toetsenborden. Iemand enig idee? heb een unbranded toestel. Ik kan overigens wel de les functie in swype gebruiken en zie dan ook dat het allemaal werkt

[ Voor 14% gewijzigd door qntal op 13-09-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistro_44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-03 16:28
Heeft iemand eerder het probleem gehad dat je huidige locatie Shanghai is?????
Ik gebruik de instellingen van mijn provider om tijd en locatie te bepalen maar mijn home-screen zegt dat ik in Shanghai ben en dat het nu ( om 9.41 uur) 15.41 is. Ik heb gewoon goed bereik en als ik google-maps open zegt hij dat ik wel in NL ben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
MegaTronics schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:09:
Simpel als in er bestaat een stappenplan over hoe en wat. Aan de andere kant lees ik ook veel problemen met die custom roms (zoals hierboven ook aangegeven is) dus tot nu toe neig ik nog naar het standaard houden.
Hieronder een werkend Nederlands stappenplan

http://ordelman.org/tmp/HTC%20desire%20custom%20rom.doc

En een How-to stappenplan voor Unrevoked, kun je alvast een beetje inlezen.

http://rootmydroid.co.uk/guides/desire/howto-root-your-phone-with-unrevoked/

Mocht je echt willen gaan rooten (wat echt niet zo bijzonder moeilijk is), dan kunnen we verder praten in het bijbehorende topic [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's.

Ik denk dat het batterijprobleem van hierboven wordt veroorzaakt door een radio ROM(stuurt alles aan zoals 3G, GPS, Wifi, etc) Ik zou de laatse versie even opzoeken op XDA, en die flashen. Ik heb hem zelf ook, en kan met gemak 2 dagen met de batterij doen (alhoewel ik er teveel mee speel ;) om dat te gaan halen )

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 13-09-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
qntal schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:33:
Ik kan geen custom toetsenbord selecteren. ik wilde swype proberen en heb ook better keyboard geïnstalleerd maar ik kan geen ander toetsenbord kiezen onder touch input - keybordtypes. Hier staan alleen de 3 bijgeleverde toetsenborden. Iemand enig idee? heb een unbranded toestel. Ik kan overigens wel de les functie in swype gebruiken en zie dan ook dat het allemaal werkt
Bij instellingen => taal en toetsenbord instellingen vinkje vergeten aan te zetten bij het extra toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal

qntal

Omlet du fromage!

madmaus schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:43:
[...]

Bij instellingen => taal en toetsenbord instellingen vinkje vergeten aan te zetten bij het extra toetsenbord?
Ik heb hier alleen staan: Taal selecteren, Swype instellingen, Swype (aangevinkt) en touchinput.
Zou daar nog meer moeten staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 22:52
janvanduschoten schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:43:
[...]

Aha ik dacht dat hij daar een ander stuk geheugen voor had en er een stuk van 512 en van 576 oid in zat.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
qntal schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:45:
[...]

Ik heb hier alleen staan: Taal selecteren, Swype instellingen, Swype (aangevinkt) en touchinput.
Zou daar nog meer moeten staan dan?
Swype moet je toch eerst de tutorial doorlopen voordat je hem kan gebruiken in het eggie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal

qntal

Omlet du fromage!

madmaus schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:52:
[...]

Swype moet je toch eerst de tutorial doorlopen voordat je hem kan gebruiken in het eggie?
Heb ik ook gedaan...alle stapjes gevolgd in de lesfunctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
probeer dan bij een tekst invoervakje lang te drukken en dan kiezen voor invoer methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal

qntal

Omlet du fromage!

madmaus schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:01:
probeer dan bij een tekst invoervakje lang te drukken en dan kiezen voor invoer methode.
dat werkt inderdaad :) handigheidje wat ik nog niet wist )
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Maistro_44 schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:43:
Heeft iemand eerder het probleem gehad dat je huidige locatie Shanghai is?????
Ik gebruik de instellingen van mijn provider om tijd en locatie te bepalen maar mijn home-screen zegt dat ik in Shanghai ben en dat het nu ( om 9.41 uur) 15.41 is. Ik heb gewoon goed bereik en als ik google-maps open zegt hij dat ik wel in NL ben.....
Had ik bij Layar, even GPS een fix laten krijgen was voldoende.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Ik heb zojuist de nieuwe versie van HTCSync geinstalleerd (versie 3.0.5422) op mijn Windows 7 (64)-computer. Alleen het syncen met muziek van iTunes gaat nog niet lekker, het programma hangt dan. Iemand anders hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistro_44
RZor schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:45:
[...]

Had ik bij Layar, even GPS een fix laten krijgen was voldoende.
Een harde reset uiteindelijk ook, maar toch vreemd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrKauwer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 10:41
Thombias schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:24:
[...]

Ben wel benieuwd naar je app. het je screenshots? waar kan ik hem eventueel downlaoden om te testen?

Ga mezelf ook maar eens verdiepen in het maken van apktjes :)
Het is niet mijn app maar de stock email app van Android. Ik heb de source van http://android.git.kernel.org/ gedownload en dit gecompileerd. Het is dus deze app:
Afbeeldingslocatie: http://www.marvinkauw.nl/wp-content/uploads/2010/09/email-app.png
TheMystery schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:42:
[...]

Ondersteund deze email app ook html email?
Zo te zien niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:09

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Nou, ik heb sinds zaterdag ook een Desire als opvolger van een Touch HD waar ik 2 jaar mee rond heb gelopen..

Eerste indrukken:
- mooi en snel.
- batterij wel erg snel leeg maar dat komt misschien omdat ik nu constant zit te spelen met dat ding..
- Ook wel jammer dat deze dan weer een andere connector heeft dan de Touch HD en de Touch Pro 2.
- standaard mail applicatie laat geen plaatjes zien totdat ik de limiet ophef waarmee mailtjes standaard worden opgehaald.

Ik ga me dadelijk hier maar eens helemaal inlezen...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:48
Ik zit beetje met een puntje over dit toestel. Ik kan momenteel mn abo verlengen bij Vodafone, nu vraag ik me af is een vodafone desire slechter dan een desire bij een belcompany halen? Dit mbt de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Pannekoek81 schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:57:
Ik zit beetje met een puntje over dit toestel. Ik kan momenteel mn abo verlengen bij Vodafone, nu vraag ik me af is een vodafone desire slechter dan een desire bij een belcompany halen? Dit mbt de software?
Wat is precies "slechter"?
Het toestel is uiteraard exact hetzelfde. Enige waar je kan op heb is dat ie branded is. Dan zul je je updates niet zo vlot krijgen als een niet branded exemplaar.
Ik weet niet of alle vodafone toestellen branded zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Slechter doel ik idd op branded. Heb nu een HTC Magic ook vodafone branded, maar niks geen problemen mee, maar gezien het artikel enige tijd terug over de desire en vodafone software vroeg ik me af of dit nog speelde. Draait de branded versie ook al op 2.2?

Edit: al gevonden dmv zoeken, excuus... Nou straks maar even ophalen in de VF winkel :Y

[ Voor 15% gewijzigd door Pannekoek81 op 13-09-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Pannekoek81 schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:06:
Slechter doel ik idd op branded. Heb nu een HTC Magic ook vodafone branded, maar niks geen problemen mee, maar gezien het artikel enige tijd terug over de desire en vodafone software vroeg ik me af of dit nog speelde. Draait de branded versie ook al op 2.2?

Edit: al gevonden dmv zoeken, excuus... Nou straks maar even ophalen in de VF winkel :Y
Ik heb zaterdag mijn Desire opgehaald bij Belcompany. Bij verlenging van Vodafone moest ik wel bijbetalen en ik zou ook een datalimiet van 1Gb. krijgen. Dus nu over naar KPN, gratis toestel, geen limiet....

Waar kun je sowieso zien hoeveel data je Desire al verwerkt heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Stormtrooper op 13-09-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Stormtrooper schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:47:
[...]

Ik heb zaterdag mijn Desire opgehaald bij Belcompany. Bij verlenging van Vodafone moest ik wel bijbetalen en ik zou ook een datalimiet van 1Gb. krijgen. Dus nu over naar KPN, gratis toestel, geen limiet....

Beste is door 3G watchdog uit de market te installeren.

En tja... datalimiet of niet, ik ben verder gewoon tevreden over VF en 1GB ik zie het wel, momenteel zit ik rond de 400-500 mb (thuis voornamelijk WIFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistro_44
Maistro_44 schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:13:
[...]

Een harde reset uiteindelijk ook, maar toch vreemd.....
En we zijn weer terug in Shanghai....iemand een oplossing want dit is wel irritant. Mijn klok staat steeds op de verkeerde tijd-zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:03

IkWilbert

Het is mij!

[...]

KPN geen limiet? Die is er echt wel hoor... Eindeloos Online, 400mb en XtraSnel 1,2GB. Ongeveer, kan meer/minder zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 13-09-2010 14:35 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Volgens de winkel niet... Nou ja, ik merk het wel.... Gebruik dat ding voornamelijk in de winter als ik lekker naar mijn werk ga met de trein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:08:
Pfft, van 't weekend ook maar eens wezen rooten. Deed ik eigenlijk standaard binnen 1 dag met Windows Mobile, maar Android was voor mij goed genoed om 't een maand of 4 uit te stellen.

Heb gebruik gemaakt van Unrevoked, rooten ging prima.
Vervolgens 4-5 verschillende ROM's getest (Pinky/OpenDesire/Defrost/stock2.2+root).
Kreeg het echter niet voor elkaar om een normaal batterijgebruik te krijgen. Elke van bovenstaande roms zorgde voor een gebruik van 10% per uur in standby; niet mee te werken dus.

Erg vreemd aangezien ik hier verder niet veel over lees; zal de root fout gegaan zijn, kan dat überhaupt zorgen voor een hoger batterijgebruik?
Heb je CyanogenMod al eens geprobeerd? Die doet heel lief tegen mijn batterij ;) Erg fijne rom ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:14

pinda powerrr

Slow down...

Bij verlenging van Vodafone moest ik wel bijbetalen en ik zou ook een datalimiet van 1Gb. krijgen. ....
Is dat weer wat nieuws?
Paar maanden geleden mijn Desire gehaald, verlenging van VF nooit een bericht gehad over een overschrijding van de datalimiet, of zelfs dat ik een limiet zou hebben.

En dat terwijl ik meerdere wedstrijden van het WK gestreamed heb op de laptop via tethering omdat er geen tv voorhanden was op de "werk"plek :9 :+

Sorry voor de off-topic O-)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:51

GVR

pinda powerrr schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:52:
[...]

Is dat weer wat nieuws?
Paar maanden geleden mijn Desire gehaald, verlenging van VF nooit een bericht gehad over een overschrijding van de datalimiet, of zelfs dat ik een limiet zou hebben.

En dat terwijl ik meerdere wedstrijden van het WK gestreamed heb op de laptop via tethering omdat er geen tv voorhanden was op de "werk"plek :9 :+

Sorry voor de off-topic O-)
Is inderdaad iets nieuws. Nieuwe klanten en abbo-verlengingen vanaf 6 september krijgen met die limiet te maken. Bestaande klanten zitten voor de huidige contractsperiode dus nog zonder limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Was inderdaad nieuw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rummikub87
  • Laatst online: 06-10-2010
Tweakers!

Eindelijk me desire weer terug van dynafix (mainboard swap nadat ie telkens uitviel). Nu probeer ik me contacten weer te importeren maar alle connecties met de bijbehorende facebook profielen vindt ie niet meer.

Als ik ze daarna handmatig wil instellen, vindt ie maar 2 vrienden ofzo (en ja ik heb er meer). Iemand anders hier ervaring mee?

Groet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
rummikub87 schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:30:
Tweakers!

Eindelijk me desire weer terug van dynafix (mainboard swap nadat ie telkens uitviel). Nu probeer ik me contacten weer te importeren maar alle connecties met de bijbehorende facebook profielen vindt ie niet meer.

Als ik ze daarna handmatig wil instellen, vindt ie maar 2 vrienden ofzo (en ja ik heb er meer). Iemand anders hier ervaring mee?

Groet _/-\o_
Hmm...die van mij ligt ook bij Dynafix om ongeveer dezelfde reden..nouja..bluetooth en wifi hadden toch wel wat problemen na de Froyo update. Ook bij mij komt er een ander mainboard in. Eehh...hoelang heeft dat bij jou geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rummikub87
  • Laatst online: 06-10-2010
TheVMaster schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:36:
[...]

Hmm...die van mij ligt ook bij Dynafix om ongeveer dezelfde reden..nouja..bluetooth en wifi hadden toch wel wat problemen na de Froyo update. Ook bij mij komt er een ander mainboard in. Eehh...hoelang heeft dat bij jou geduurd?
2,5 weken. :S En t erge is dan van die 2,5 week dr ongeveer 2 weken niks gebeurd is: transport, wachten etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Sjo toestel binnen, eerst maar ff opladen en dan weer opnieuw alles erop zetten. Stuk groter dan de Magic en heb een versie met SLCD. Volgens de medewerker bij de VF winkel hebben ze ook niks anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
rummikub87 schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:40:
[...]

2,5 weken. :S En t erge is dan van die 2,5 week dr ongeveer 2 weken niks gebeurd is: transport, wachten etc...
Ik vind het enorm belachelijk dat ze bij Dynafix NIETS op voorraad lijken te hebben. Alles moet besteld worden (en dat duurt dan 1-2 weken voordat de onderdelen binnen zijn).....heb het nu al voor de 2e keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:34
http://www.androidworld.n...-alternatieve-manier.html

probeer dit eens als je ruimte tekort komt,
ik raad wel aan vantevoren een hard reset te doen, zodat alle apps die je installeert gelijk nar de sd kaart gaan,
ik heb nu nog 50 mb vrij van het totaal en er staat toch echt al heel wat op mn desire geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:43
Weet niet of deze tip al eens voorbij gekomen is. Ik heb getest of het verschil maakt qua batterij tijd als je Mini info (een widget die ik veel voorbij zie komen) gebruikt. Normaal kon ik mijn Desire elke dag opladen. Sinds ik mini info niet meer gebruik gaat de batterij 2 - 3 dagen mee. :)

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slowchat is hier niet gewenst.

[ Voor 71% gewijzigd door RoD op 13-09-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
xtreme_lunatic schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:28:
Weet niet of deze tip al eens voorbij gekomen is. Ik heb getest of het verschil maakt qua batterij tijd als je Mini info (een widget die ik veel voorbij zie komen) gebruikt. Normaal kon ik mijn Desire elke dag opladen. Sinds ik mini info niet meer gebruik gaat de batterij 2 - 3 dagen mee. :)
Ik probeer altijd heel voorzichtig te zijn met de widgets die ik gebruik.. Maar had er totaal niet aan gedacht dat mini info een veelvraat kon zijn! Dadelijk eens uitschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ik heb ook uitgedaan, ben benieuwd. Zou toch slecht zijn als dat zoveel stroom vreet zeg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT is geen helpdesk.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 14-09-2010 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:43
Kijk ook even met een taskkiller of mini info ook echt uit staat. Bij mij stond deze namelijk in eerste instantie nog steeds aan (terwijl de widget niet op een van de homescreens stond). Je kan hem ook voor de zekerheid even verwijderen. :)

Nog een tip voor mensen met batterij "problemen": zoek op google eens op "batterij caliberen desire" (op XDA is er ook een topic van). Bij sommige schijnt dat ook te werken. Zelf merk ik geen verschil. :O

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
ik heb ook even gekeken naar het batterij gebruik van update 2.10.
Normaal verbuikte ik 3 % s'nachts (wifi, mobiel internet en bluetooth uit), na deze update is dat 7%. Dus ruim een verdubbeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
Pff het wordt echt wel tijd dat ze Paypal gaan toelaten op de Market. Ik ben op zich super tevreden over de Desire, maar er zijn bepaalde applicaties die het werken met de Desire zoveel mooier en makkelijker maken (Swype of slideit, beautiful widgets, noem er nog maar een paar) die je zonder Credit Card gewoon niet kunt gebruiken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

T-mo-T schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 07:51:
Pff het wordt echt wel tijd dat ze Paypal gaan toelaten op de Market. Ik ben op zich super tevreden over de Desire, maar er zijn bepaalde applicaties die het werken met de Desire zoveel mooier en makkelijker maken (Swype of slideit, beautiful widgets, noem er nog maar een paar) die je zonder Credit Card gewoon niet kunt gebruiken. ;(
Probeer eens een 3V creditcard van Visa. Is een prepaid creditcard en werkt prima.

https://www.3vcash.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Sinds gister een Desire in bezit. Alles wat ik op magic had staan er ook weer op. Had daar advanced task killer ook op staan, echter als ik die hier gebruik dan na het killen van de applicaties krijg ik tijdje een loading scherm en lijkt ie soort van reboot te doen. Iemand een tip welke beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
madmaus schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 07:47:
ik heb ook even gekeken naar het batterij gebruik van update 2.10.
Normaal verbuikte ik 3 % s'nachts (wifi, mobiel internet en bluetooth uit), na deze update is dat 7%. Dus ruim een verdubbeling.
Wat bedoelen mensen trouwens steeds met update 2.10? :S. Froyo is toch gewoon 2.2?

Anyway, ik neem aan dat gedoeld wordt op de update van vorige week. Ook hier toch wel een forse toename in energieverbruik. Ik kwam tot vorige week ruim richting de dagen standbytijd. Nu haal ik, met ong. gelijk gebruikspatroon, net aan de 2 dagen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 09:24

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

hetzelfde hier, na de update is steevast elke morgen mijn telefoon compleet leeg...
geen idee waardoor dat komt tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
eymey schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:21:
[...]

Wat bedoelen mensen trouwens steeds met update 2.10? :S. Froyo is toch gewoon 2.2?

Anyway, ik neem aan dat gedoeld wordt op de update van vorige week. Ook hier toch wel een forse toename in energieverbruik. Ik kwam tot vorige week ruim richting de dagen standbytijd. Nu haal ik, met ong. gelijk gebruikspatroon, net aan de 2 dagen.
Instellingen => over de telefoon => software-informatie dan bij softwarenummer.
Het is dus Froyo 2.2 met softwarenummer 2.10.405.2
Net zoiets als XP servicepack 3 ofzo :)

Ik hoop dat dit snel gefixt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
eymey schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:21:
[...]

Ik had ook een veel groter verbruik. Ik moet nog even kijken of het echt klopt, maar ik zit nu na 44 uur nog op 63% accu resterend. Ik heb dan alleen wat gesmst en een keer kort gebeld.
Ik heb nu de market, dolphinHD en tvgids app gekilled.

Ik heb continu gegevensverbinding aan en sync elk uur mail en elke 3 uur het weer.

Ik weet nog niet aan welke app het ligt, maar blijkbaar is er iets mis met (een van) die apps.
Ik heb trouwens ook dat accu calibratie gedaan, maar dat was voor de tijd al.

Toen ik de apps aan had staan gebruikte ik ca. 1,75 tot 2 % accu per uur. (als ik er niets mee deed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
The Anarchist schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:41:
[...]

Ik had ook een veel groter verbruik. Ik moet nog even kijken of het echt klopt, maar ik zit nu na 44 uur nog op 63% accu resterend. Ik heb dan alleen wat gesmst en een keer kort gebeld.

Ik heb continu gegevensverbinding aan en sync elk uur mail en elke 3 uur het weer.

Ik weet nog niet aan welke app het ligt, maar blijkbaar is er iets mis met (een van) die apps.

Toen ik de apps aan had staan gebruikte ik ca. 1,75 tot 2 % accu per uur.
Als ik mobiel internet aanzet dan redt ik 1 dag niet eens.
Dat komt wellicht omdat ik slechte verbinding thuis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik heb hier van sommige mensen wel gehoord dat Wifi in verhouding maar weinig stroom verbruikt. Maar volgens het accuoverzicht gebruikt Wifi 30% van de accutijd. Aangezien ik thuis een goede HSDPA (3.5G) verbinding heb, heb ik Wifi niet echt nodig. Ik denk dat ik 'm maar eens uit laat staan. Voor mij gevoel probeert de telefoon anders de hele tijd Wifi netwerken te zoeken als ik niet thuis ben, waardoor de accu sneller leeg gaat. Maar ik heb weinig zin in om constant Wifi aan en uit te moeten gaan zetten. Dan maar geen Wifi hoor ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:51

Rhapsody

In Metal We Trust

Luuk1983 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:01:
Ik heb hier van sommige mensen wel gehoord dat Wifi in verhouding maar weinig stroom verbruikt. Maar volgens het accuoverzicht gebruikt Wifi 30% van de accutijd. Aangezien ik thuis een goede HSDPA (3.5G) verbinding heb, heb ik Wifi niet echt nodig. Ik denk dat ik 'm maar eens uit laat staan. Voor mij gevoel probeert de telefoon anders de hele tijd Wifi netwerken te zoeken als ik niet thuis ben, waardoor de accu sneller leeg gaat. Maar ik heb weinig zin in om constant Wifi aan en uit te moeten gaan zetten. Dan maar geen Wifi hoor ;)
Daar heb ik Setting Profiles voor, die zet WIFI aan/uit op basis van een (aantal) condities. In mijn geval lokatie en tijd.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb wifi eigenlijk altijd aan, op het werk en thuis heb ik wifi. Alleen als ik ergens anders ben gaat wifi uit. Toch merk ik weinig verschil in verbruik met WIFI hele dag uit en alles via 3G.

[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 14-09-2010 10:13 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:52

Polariteit

Fietsende fotografeur

Sinds vorige week ook in het bezit van de HTC desire, leuk speelgoed! Alleen zijn er een tweetal onduidelijkheden waar ik even niet uitkom :(

1 - Ik heb op een beginscherm een applicatie/map/widget geplaatst. hoe krijg ik deze weer weg? Ik kan het maar niet vinden :(

2 - Aangezien ik ook een Flickr-account heb, heb ik deze gekoppeld aan de flickr widget die bij de desire zit. op zich wel geinig, maar is het vanuit deze widget ook mogelijk om te reageren op foto's van je contacts of om een foto te ' downloaden' naar de telefoon? ontbreken deze mogelijkheden of zie ik het gigantisch over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 21:30
Weet iemand hoe ik een steeds weer terugkomende melding van HTC Peep weg krijg?

Iemand heeft naar mij toe(@pimpam) een twitterbericht gestuurd, deze heb ik allang bekeken(op friendstream, peep zelf en op internet), maar na elke sync krijg ik weer opnieuw een melding van een nieuw bericht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
marceltuit schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:15:
1 - Ik heb op een beginscherm een applicatie/map/widget geplaatst. hoe krijg ik deze weer weg? Ik kan het maar niet vinden :(
Een longpress, en dan naar de verschenen prullenbak slepen.
(indien het een soort van 'widget met inhoud' is moet je longpress op het kader van de widget doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:51

Rhapsody

In Metal We Trust

marceltuit schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:15:
Sinds vorige week ook in het bezit van de HTC desire, leuk speelgoed! Alleen zijn er een tweetal onduidelijkheden waar ik even niet uitkom :(

met je vinger op widget drukken en ingedrukt houden, vervolgens slepen naar [Remove].

Is overigens al voorbij gekomen hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rhapsody op 14-09-2010 10:20 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
jelmervos schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:12:
Ik heb wifi eigenlijk altijd aan, op het werk en thuis heb ik wifi. Alleen als ik ergens anders ben gaat wifi uit. Toch merk ik weinig verschil in verbruik met WIFI hele dag uit en alles via 3G.
Hier scheelt het enorm. Toch jammer dat ik thuis geen WIFI heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb eigenlijk me Wifi nooit aan staan, alleen als ik hele grote zaken binnen wil halen, zoals laatst met de Frodo update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

tnx, helder.

en zal ongetwijfeld dat hij al eerder voorbij gekomen is, maar 7 * tig pagina's doorlezen vind ik iets te ver gaan. dan heb ik sneller antwoord als ik de vraag gewoon stel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

marceltuit schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:44:
tnx, helder.

en zal ongetwijfeld dat hij al eerder voorbij gekomen is, maar 7 * tig pagina's doorlezen vind ik iets te ver gaan. dan heb ik sneller antwoord als ik de vraag gewoon stel :P
Is zelfs op Youtube te vinden: YouTube: HTC Desire; Widgets on your home screens. Al doet die kerel het wel erg agressief. :)

[ Voor 12% gewijzigd door jelmervos op 14-09-2010 10:56 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 16:20

3raser

⚜️ Premium member

Iemand enig idee waarom de Desire (ongeacht Froyo) niet kan verbinden met sommige Wifi Access Points?
Ik heb hier op vakantie problemen mee gehad en een vriend van me had het thuis ook met zijn Wildfire.

Het netwerk wordt wel gevonden maar het ophalen van een IP adres duurt erg lang. Na een bepaalde tijd stopt hij gewoon en is hij niet verbonden. Een foutmelding krijg ik niet.

Helaas heb ik ook geen Access Point in de buurt om het mee te testen, maar misschien dat deze vraag eerder voorbij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
tnx, helder.

Zoiets staat ook stanaard in de handleiding O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
tnx, helder.

Handleiding van je Desire bladzijde 41 "De volgorde wijzigen van widgets en pictogrammen op het beginscherm of ze verwijderen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:43

Laguna

Connaisseur

Misschien handig om dit op te nemen in de TS:

AMOLED vs. S-LCD HTC Desire screens fight it out

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
The Anarchist schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:41:
[...]

Toen ik de apps aan had staan gebruikte ik ca. 1,75 tot 2 % accu per uur. (als ik er niets mee deed)
Na 44 uur (bijna 2 dagen????) nog 63% accu resterend? Hoe doe je dat? :o. Zo'n batterijduur heb ik nog nooit iemand zien halen.....

Ik heb na 24 uur van de lader af (incl. 6 uur slapen met flight mode) nog ong. 63% over...... Heb alleen WiFI aan als ik het gebruik.... 3g staat wel altijd aan, behalve als scherm uit is (telefoon in standby). De optie "dataverbinding altijd aan" bij instellingen staat dus uit.....

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 14-09-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Zag hem ook op Engadget(hier) misschien wat voor de startpost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
eymey schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:30:
[...]

Na 44 uur (bijna 2 dagen????) nog 63% accu resterend? Hoe doe je dat? :o. Zo'n batterijduur heb ik nog nooit iemand zien halen.....

Ik heb na 24 uur van de lader af (incl. 6 uur slapen met flight mode) nog ong. 63% over...... Heb alleen WiFI aan als ik het gebruik.... 3g staat wel altijd aan, behalve als scherm uit is (telefoon in standby). De optie "dataverbinding altijd aan" bij instellingen staat dus uit.....
Ik had mijn mob uit. Toen volledig opgeladen en daarna aangezet. Wachten tot alles opgestart was. Toen alle apps gekild (task killer). Dit doe ik trouwens altijd na het starten want er wordt allerlij troep opgestart wat ik nooit gebruik. Wel handmatige taskkiller. Niet automatisch.

Ik had eerst dus wel de tvgids, market en dolphinhd draaien. Toen dus max 60 uur.
Nu heb ik die gekilld en gaat ie dus veel langer mee.

Voor de duidelijkheid: Ik heb het dus over de standby tijd (geen gebruik, alleen een paar sms), maar dus wel continu 3g met mail en weer sync.

Het kan zijn dat er iets mis is met de accu indicatie.
Ik zie nu dat de indicator sneller aftelt als vanochtend. Ik probeer me in te houden om niet met de mob te spelen en eens echt te kijken hoe lang hij nou standby aan blijft.

Met system info zie ik wel dat het percentage dat de cpu op 1ghz draait een stuk lager is als met bovenstaande apps aan. Maar goed, nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Upbeat schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:14:
[...]

Zoiets staat ook stanaard in de handleiding O-)
papierbak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 06:24
Ik heb, volgens mij sinds de update van vorige week, het probleem dat sommige telefoonnummers ineens beginnen met 31 (ipv 0031 of +31). Ik kan die contacten wel handmatig aanpassen, maar even later verschijnt er dan gewoon weer 31 voor. Ik heb ook al geprobeerd in Google Contacts dit aan te passen, maar dan nog komen de nummers met 31 ervoor op de telefoon. De nummers met 31 er voor zijn overigens niet te bellen.

Iemand hetzelfde probleem of, nog liever, een oplossing? Harde reset heb ik nog niet gedaan en wil ik ook liever niet doen (tenzij het niet anders kan).

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
eymey schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:30:
De optie "dataverbinding altijd aan" bij instellingen staat dus uit.....
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat daarvan het effect is? Betekent dat, dat als je telefoon op stand by staat dat hij niet gaat syncen? Dan werkt pushmail van gmail ook niet meer lijkt me? En mijn outlook die elke 30 minuten synct, doet die het dan ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Ik was vanochtend ineens _al_ mijn smsjes kwijt. Ook leuk geintje... gelukkig heb ik scheduled backups, maar mis er nu toch eentje die best wel belangrijk was... geen idee hoe het komt, want heb niet zitten kutten met mijn telefoon :S

Dus voor iedereen, sowieso, maar zeker in dit soort gevallen, een tip; download en installeer SMS Backup & Restore even uit de market, en laat dat ding elke dag even een backupje draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:10:
[...]

Ik vind het enorm belachelijk dat ze bij Dynafix NIETS op voorraad lijken te hebben. Alles moet besteld worden (en dat duurt dan 1-2 weken voordat de onderdelen binnen zijn).....heb het nu al voor de 2e keer...
Bij mij ging de telefoon helemaal niet meer aan... Ook een mobo switch. Het leuke was nog dat ik van HTC met dynafix zelf moest bellen omdat ze niet wisten hoe het ervoor stond (na 2 weken). Bij Dynafix kwamen ze er na 6 dagen pas achter dat het een moboswitch moest worden waarna ze hem pas bestelden uiteraard. Dat het een nieuw mobo moest worden kon ik ze ook wel vertellen :P. Het blijkt inderdaad dat het nieuwe mobo bestellen 2 weken duurt. De mevrouw van HTC zei dat ik een van de uitzonderingen was waarbij het zo lang ging duren (totaal straks 4 weken vanaf het ophalen van het toestel). Had al het vermoeden dat ik niet "de uitzondering" was ;).

Er valt naar mijn idee ook zo weinig te repareren aan een telefoon... Solderen zullen ze er niet in, dat doen ze alleen met elektronicaplaatjes van ASML enzo.

Maar hebben we hier toch een zwak punt van de Desire te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:48
Ik zit met een luxe-probleem. Heb een vrij grote aankoopcheque gekregen voor de MediaMarkt en aangezien ik eigenlijk niets echt dringend nodig heb, dacht ik er misschien aan om toch maar eens een smartphone te kopen. Eigenlijk meer als hebbeding want echt nodig heb ik het zeker niet. Na wat rondkijken, ging voorkeur initieel naar Samsung Galaxy S of HTC Desire. Vorig weekend heb ik ze voor het eerst ook in het echt gezien en qua uitzicht/design gaat mijn voorkeur sterk naar de Desire. Ik kon er in de winkel ook effen mee spelen. Toch nog enkele uitgebreide vragen.

1. Het virtueel toetsenbord leek me toch wel een ramp. Ik probeerde effen van een berichtje in te typen maar zat toch er toch behoorlijk vaak naast qua letters. In landscape houding was het al niet veel beter. Ik kan me echt niet inbeelden van zo een sms'je te moeten typen, laat staan een mail. Nu, heb nog nooit op dergelijke toestellen getypt, dus misschien is het kwestie van wennen ???

2. Hoe (on)zinnig is het om dergelijk toestel te hebben zonder data-abonnement ? Het probleem is dat ik een simpele gsm heb van mijn werk. Dus als ik de SIM van mijn werk gebruik zit ik met een smartphone waar ik enkel via Wifi online kan. Als ik zelf een abonnement neem (dacht aan Mobile Vikings) moet ik dus constant met 2 GSMs gaan rondlopen wat al een even onnozele optie is. (Edit: ik heb ook gratis hotspot access via Telenet wat ook betekent dat ik in vlaamse steden ook her en der wifi heb).

3. Hoe goed kan de Desire syncen met Outlook ? Thuis gebruik ik Outlook voor mijn e-mail accounts maar ook voor calendar en tasks. Zal ik die naar mijn foon kunnen syncen of ben ik dan beter af van compleet te switchen naar Google Mail en Calendar ?

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 14-09-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb het topic doorgekeken maar kon het niet vinden, ook net bij de Hi winkel geweest, daar werd beweerd dat het toestel simlockvrij en unbranded was. Hoe is dat laatste met zekerheid te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Henk schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:34:
Ik was vanochtend ineens _al_ mijn smsjes kwijt. Ook leuk geintje... gelukkig heb ik scheduled backups, maar mis er nu toch eentje die best wel belangrijk was... geen idee hoe het komt, want heb niet zitten kutten met mijn telefoon :S

Dus voor iedereen, sowieso, maar zeker in dit soort gevallen, een tip; download en installeer SMS Backup & Restore even uit de market, en laat dat ding elke dag even een backupje draaien :)
Probeer SMS Backup eens.
Die stuurt al je SMS-jes meteen door naar je Gmail-account.
Na een crash krijg je daar je SMS-jes niet mee terug, maar ze staan wel voor altijd in je Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vraagt eigenlijk veel subjectieve vragen ;).
Twixie schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:07:

1. Het virtueel toetsenbord leek me toch wel een ramp. Ik probeerde effen van een berichtje in te typen maar zat toch er toch behoorlijk vaak naast qua letters. In landscape houding was het al niet veel beter. Ik kan me echt niet inbeelden van zo een sms'je te moeten typen, laat staan een mail. Nu, heb nog nooit op dergelijke toestellen getypt, dus misschien is het kwestie van wennen ???
Ik kom af van een Samsung E250 af. Dus eigenlijk een telefoon waar je alleen mee belt en smst en ook geen touchscreen heeft. De Desire is daarmee mijn 1e smartphone. Het is heel persoonlijk, voor mij was het inderdaad ook erg wennen in het begin en vaak ook even schelden ;). Ik kon blind typen op mijn oude samsung zonder T9 en ik kreeg er vlot een smsje uit. Nu mijn HTC in de reparatie is, heb ik mijn oude telefoon weer moeten oplappen en nu is het gevoel weer andersom ;). Kortom, bij mij had het gewoon met gewenning te maken en typte ik na verloopt van tijd net zo makkelijk of zelfs makkelijker op mijn HTC (wel in landscape mode).
2. Hoe (on)zinnig is het om dergelijk toestel te hebben zonder data-abonnement ? Het probleem is dat ik een simpele gsm heb van mijn werk. Dus als ik de SIM van mijn werk gebruik zit ik met een smartphone waar ik enkel via Wifi online kan. Als ik zelf een abonnement neem (dacht aan Mobile Vikings) moet ik dus constant met 2 GSMs gaan rondlopen wat al een even onnozele optie is.
Persoonlijke mening: smartphones zijn telefoons waarin alle communicatietechnieken bijelkaar komen (GPS, internet, camera, etc) en gekoppeld worden (Layar). Tenminste zo zie ik het. Je doet het toestel dan ook het meeste recht aan met een data abonnement.
3. Hoe goed kan de Desire syncen met Outlook ? Thuis gebruik ik Outlook voor mijn e-mail accounts maar ook voor calendar en tasks. Zal ik die naar mijn foon kunnen syncen of ben ik dan beter af van compleet te switchen naar Google Mail en Calendar ?
Wellicht kan hier iemand anders je meer duidelijkheid over bieden. Ik gebruik de exchangeserver van mijn TU en kan daarmee pushmail ontvangen en mijn calender syncen. Echter dat laatste heb ik nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aikon schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:08:
Heb het topic doorgekeken maar kon het niet vinden, ook net bij de Hi winkel geweest, daar werd beweerd dat het toestel simlockvrij en unbranded was. Hoe is dat laatste met zekerheid te controleren?
Bellen met de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Helaas verschaft een helpdesk bij lange na geen zekerheid. Ik wil graag in de winkel het toestel controleren of hij branded is.

Ik heb dit gevonden:
Dit kan je bijvoorbeeld al zien bij het opstarten.
Dan zal je het vodafone logo zien.
Of je hebt in je menu provider opties van de desbetreffende provider waar je het toestel hebt gekocht.

Enige waar ik het aan kan zien is dat ik een extra vodafone scene heb. (te vinden als je vanuit je home screen op de menu knop drukt, dan scenes)
Gaat over vodafone wel, maar geven deze controles zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
SMulTiE schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:09:
[...]

Probeer SMS Backup eens.
Na een crash krijg je daar je SMS-jes niet mee terug, maar ze staan wel voor altijd in je Gmail.
Thanks voor de tip :) Heb het programma al eens gehad, maar probleem daarmee was dat ook dat in batches gaat. Maar mede omdat we nog niet precies weten wat de nieuwste updates doen, leek het me handig om dit even in dit topic te plaatsen, zodat andere mensen gewaarschuwd zijn ;) Ik was gelukkig niet heel veel kwijt, maar wel wat data, en het is vrij knullig als je dat dan bij mensen opnieuw na moet gaan vragen omdat je smartphone met al zijn intelligentie even je hele sms box heeft getrashed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Aikon schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:08:
Ik heb nooit van een Hi branded versie gehoord voor dit toestel maar dat zegt niet veel natuurlijk. Je kan het controleren door te kijken naar de software versie te kijken. Ik meen dat de standaard HTC software versie eindigt op 405.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Upbeat schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:44:
[...]

Ik heb nooit van een Hi branded versie gehoord voor dit toestel maar dat zegt niet veel natuurlijk. Je kan het controleren door te kijken naar de software versie te kijken. Ik meen dat de standaard HTC software versie eindigt op 405.2.
Jup, ik heb hier 2.10.405.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
SMulTiE schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:09:
[...]

Probeer SMS Backup eens.
Probeer SMS Backup+ eens, dat is van iemand die SMS Backup (zonder plus) voortzet, en daarmee kun je wel restoren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Dank.

Ga ik hem donderdag halen, wellicht voor geïnteresseerden: 20% korting op alles donderdag in de nieuwe hi winkel in spijkenisse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
(Pssssst, staat standaard als .PDF op je sd kaart althans, wel op de mijne of anders op de HTC site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Twixie schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:07:

Adroid kent vanzichzelf geen tasks. Deze worden dus ook niet uit outlook meegenomen.
Verder werkt het syncen met de agenda prima. Wel even opletten als je op je telefoon een item maakt dat je deze als PC-Sync erin zet. Anders wordt hij niet gesynct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Pimpam schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:11:
[...]

Probeer SMS Backup+ eens, dat is van iemand die SMS Backup (zonder plus) voortzet, en daarmee kun je wel restoren :) .
Thanks!
Heb zojuist een andere ROM geflashed, dus kan nu m'n oude SMS-jes weer terugkrijgen, fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Porto_IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 21:36
[b][message=34685663,noline]

2. Hoe (on)zinnig is het om dergelijk toestel te hebben zonder data-abonnement ? Het probleem is dat ik een simpele gsm heb van mijn werk. Dus als ik de SIM van mijn werk gebruik zit ik met een smartphone waar ik enkel via Wifi online kan. Als ik zelf een abonnement neem (dacht aan Mobile Vikings) moet ik dus constant met 2 GSMs gaan rondlopen wat al een even onnozele optie is. (Edit: ik heb ook gratis hotspot access via Telenet wat ook betekent dat ik in vlaamse steden ook her en der wifi heb).
Onzinnig valt wel mee, wel zonde natuurlijk van de vele mogelijkheden die je dan mist.
Blijft een leuke telefoon, ook zonder data abbo, ik zou er gewoon voor gaan en je merkt vanzelf met de tijd wel hoe of je behoefte hebt aan een data abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Porto_IA schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:00:
[...]
Onzinnig valt wel mee, wel zonde natuurlijk van de vele mogelijkheden die je dan mist.
Blijft een leuke telefoon, ook zonder data abbo, ik zou er gewoon voor gaan en je merkt vanzelf met de tijd wel hoe of je behoefte hebt aan een data abbo.
Ik ben het er zeker mee eens dat je erg veel mist. Juist het syncen van agenda's en mail, het internetten en dergelijke zijn juist super onderweg.

Maar behalve dat is het gewoon ook een fijne telefoon en via Wifi kan je apps downloaden die je offline kan gebruiken. Granted, een hoop apps hebben internet nodig, maar een paar leuke spellen voor onderweg bijvoorbeeld zijn zeker meegenomen!

Via USB kan je ook je muziek, bestanden en foto's synchroniseren. Dan kan je 'offline' onderweg muziek luisteren of een filmpje kijken. Hoewel puur als muziekspeler zijn er betere telefoons.

En de Desire heeft gewoon een super mooi scherm. Hoge resolutie voor zo'n klein scherm. Het maakt eigenlijk niet uit of je AMOLED of SLCD hebt.

Er valt dus een hoop te doen zonder data abonnement, maar inderdaad je mist wel een aantal opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:48
Ik ga idd misschien gewoon starten zonder abo en met SIM kaartje van mijn werk (dus zonder data). Zal dan wel snel zien of ik 3G rap ga missen of niet en kan dan vooralsnog een kaartje bij Mobile Vikings aanvragen. Heb overigens op mijn werk gevraagd of ze geen data kunnen activeren waarbij het data-verkeer dan aan mij gefactureerd wordt. Dat zou nog de beste oplossing zijn (als het niet te duur is tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Naar aanleiding van het extreme batterijverbruik na de laatste update, de telefoon gedowngrade naar android 2.1 volgens deze manier...en vervolgens de OTA update van 2.2 er weer opgezet..de laatste update maar even niet erop...eens kijken wat de telefoon nu doet..en anders toch maar rooten...

[ Voor 14% gewijzigd door tiesvts op 14-09-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
Pimpam schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:11:
[...]

of probeer MIQ eens.. heb je een backup van bijna alles + je kan smsen via een webbrowser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Vraagje.

Het valt me op dat als ik de nieuwe wireless tethering/hotspot optie van 2.2 gebruik ik niet kan remote desktoppen & msn'en op me laptop terwijl ik HSPDA connected ben en surfen snel gaat.

Iemand anders last van? blokt KPN bepaalde poorten naar buiten?
Op mijn oude HTC tytn II & Tmobile nooit last van gehad.
Of ligt het aan mij?
Pagina: 1 ... 5 ... 61 Laatste