Je vraagt eigenlijk veel subjectieve vragen

.
Twixie schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:07:
1. Het virtueel toetsenbord leek me toch wel een ramp. Ik probeerde effen van een berichtje in te typen maar zat toch er toch behoorlijk vaak naast qua letters. In landscape houding was het al niet veel beter. Ik kan me echt niet inbeelden van zo een sms'je te moeten typen, laat staan een mail. Nu, heb nog nooit op dergelijke toestellen getypt, dus misschien is het kwestie van wennen ???
Ik kom af van een Samsung E250 af. Dus eigenlijk een telefoon waar je alleen mee belt en smst en ook geen touchscreen heeft. De Desire is daarmee mijn 1e smartphone. Het is heel persoonlijk, voor mij was het inderdaad ook erg wennen in het begin en vaak ook even schelden

. Ik kon blind typen op mijn oude samsung zonder T9 en ik kreeg er vlot een smsje uit. Nu mijn HTC in de reparatie is, heb ik mijn oude telefoon weer moeten oplappen en nu is het gevoel weer andersom

. Kortom, bij mij had het gewoon met gewenning te maken en typte ik na verloopt van tijd net zo makkelijk of zelfs makkelijker op mijn HTC (wel in landscape mode).
2. Hoe (on)zinnig is het om dergelijk toestel te hebben zonder data-abonnement ? Het probleem is dat ik een simpele gsm heb van mijn werk. Dus als ik de SIM van mijn werk gebruik zit ik met een smartphone waar ik enkel via Wifi online kan. Als ik zelf een abonnement neem (dacht aan Mobile Vikings) moet ik dus constant met 2 GSMs gaan rondlopen wat al een even onnozele optie is.
Persoonlijke mening: smartphones zijn telefoons waarin alle communicatietechnieken bijelkaar komen (GPS, internet, camera, etc) en gekoppeld worden (Layar). Tenminste zo zie ik het. Je doet het toestel dan ook het meeste recht aan met een data abonnement.
3. Hoe goed kan de Desire syncen met Outlook ? Thuis gebruik ik Outlook voor mijn e-mail accounts maar ook voor calendar en tasks. Zal ik die naar mijn foon kunnen syncen of ben ik dan beter af van compleet te switchen naar Google Mail en Calendar ?
Wellicht kan hier iemand anders je meer duidelijkheid over bieden. Ik gebruik de exchangeserver van mijn TU en kan daarmee pushmail ontvangen en mijn calender syncen. Echter dat laatste heb ik nog nooit gebruikt.