Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:32
magic_nl schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:46:
Al vanaf aanschaf voldoet de accu van mijn vrouws Desire het niet naar verwachting.
De eerste week heb ik 't aangekeken, want de accu moet eerst nog 'wennen'.
Nu zijn we bijna 3 maanden verder en is 't nog steeds niks.
Ze heeft m.i. geen bijzonder heftig gebruik van 't ding, standaard dingetjes gewoon die ik met m'n HD2 ook doe. Mijn telefoon draait rustig 2 á 3 dagen op accu met wifi en 3g aan.
Die van haar redt 't met dezelfde diensten meestal nog geen dag.
Ik heb hier wel wat 'oplossingen' van xda gezien (o.a. een aantal keer op een bepaalde wijze opladen), maar omdat dat niet altijd positieve gevolgen had durf ik dat niet goed aan.
Zou dit onder garantie op de accu vallen? Hoe gaat HTC hier mee om? Sturen ze gewoon een nieuwe accu of moet het toestel retour naar Dynafix?
Mijn desire gaat echt geen 2 a 3 dagen mee hoor... hooguit 1,5 dag en dan valt hij uit. 1 dag is normaal voor de desire. Geen idee verder wat de procedure is van dynafix

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de mogelijkheid om een HTC Desire over te kopen. De verkoper geeft aan deze nieuw te hebben gekregen bij een verlenging van het abonnement, maar deze niet gaat gebruiken en daarom doorverkoopt.

Maar hoe kan ik wanneer ik ga kijken, achterhalen dat deze telefoon nieuw en 100% echt is?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:15:
Hallo,

Ik heb de mogelijkheid om een HTC Desire over te kopen. De verkoper geeft aan deze nieuw te hebben gekregen bij een verlenging van het abonnement, maar deze niet gaat gebruiken en daarom doorverkoopt.

Maar hoe kan ik wanneer ik ga kijken, achterhalen dat deze telefoon nieuw en 100% echt is?

Bedankt!
SCHANDALIGE ;-) vraag...

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:15:
Hallo,

Bedankt!
Kijken hoe die er uitziet...krasvrij enzovoorts..
Als de verkoper hem bij een abo heeft gekregen heeft die ook vast wel een contract of bon oid, zowiezo naar vragen voor garantie.
En als je echt wil kunnen ze bij htc via het s/n nummer denk ik wel achterhalen hoe oud die is gok ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 14:23
magic_nl schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:46:
Al vanaf aanschaf voldoet de accu van mijn vrouws Desire het niet naar verwachting.
De eerste week heb ik 't aangekeken, want de accu moet eerst nog 'wennen'.
Nu zijn we bijna 3 maanden verder en is 't nog steeds niks.
Ze heeft m.i. geen bijzonder heftig gebruik van 't ding, standaard dingetjes gewoon die ik met m'n HD2 ook doe. Mijn telefoon draait rustig 2 á 3 dagen op accu met wifi en 3g aan.
Die van haar redt 't met dezelfde diensten meestal nog geen dag.
Ik heb hier wel wat 'oplossingen' van xda gezien (o.a. een aantal keer op een bepaalde wijze opladen), maar omdat dat niet altijd positieve gevolgen had durf ik dat niet goed aan.
Zou dit onder garantie op de accu vallen? Hoe gaat HTC hier mee om? Sturen ze gewoon een nieuwe accu of moet het toestel retour naar Dynafix?
Ik red als ik mijn telefoon voor mijn doen normaal gebruik (dat wil zeggen af en toe een spelletje, een smsje of 20 per dag, een enkel kort belletje en af en toe het nieuws lezen op internet en wat feeds lezen met google reader bij lange na geen dag. Een uurtje of 16 is echt het uiterste voor mij, 12 uur is eerder gebruikelijk. Ik vraag me af of HTC dit als iets ziet wat onder garantie valt. Als ik om me heen kijk zie ik bij mensen die ook een Desire hebben een zelfde accuduur namelijk. Ermee leren leven is de oplossing vrees ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiesvts schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:03:
[...]

Kijken hoe die er uitziet...krasvrij enzovoorts..
Als de verkoper hem bij een abo heeft gekregen heeft die ook vast wel een contract of bon oid, zowiezo naar vragen voor garantie.
En als je echt wil kunnen ze bij htc via het s/n nummer denk ik wel achterhalen hoe oud die is gok ik zo...
Oke bedankt! Een bon heeft de verkoper niet zegt hij... Het scheelt ook maar 100 euro met de originele prijs dus twijfel daarom enorm haha. Ben ook een beetje een noob wat betreft dit soort dingen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:44

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als er geen bon is, dan zou ik zeker gaan twijfel aan de eerlijkheid en oprechtheid van de verkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door Mad Marty op 15-03-2011 16:07 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Mad Marty schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:07:
Als er geen bon is, dan zou ik zeker gaan twijfel aan de eerlijkheid en oprechtheid van de verkoper.
Dusdat. Hoe kom je aan een gloednieuwe Desire zonder bon?

Verder is imho het enige voordeel aan een nieuw device dat je garantie krijgt, maar zonder bon kun je dat wel vergeten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Mistraller schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:44:
[...]

Dat durf ik te betwisten...Snelladen gebeurt alleen als de datalijntjes kortgesloten zijn. Aan de pc zijde is de stekker toch echt 4 polig (5v, GND, data+, data -).

Reden daarvan is dat een pc volgens de specs niet meer dan 500mAh hoeft te leveren per poort. (En ook vaak niet meer afgeven) Voor snelladen heb je toch echt meer nodig, daar helpt een draadje niks aan.
Je hebt bijna gelijk ;) Het klopt dat je vanuit je PC geen winst mee kan halen en dat het inderdaad zo moet zijn dat je datalijntjes kortgesloten zijn (ik was in de war met de oudere generaties die dit nodig hadden om te laden in het WM tijdperk dan denk ik, ik meende hierover iets te hebben gelezen). Maar als je laad vanuit een muurlader is er wel degelijk winst te halen. Een kleine modificatie is hiervoor voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:04:
[...]

Oke bedankt! Een bon heeft de verkoper niet zegt hij... Het scheelt ook maar 100 euro met de originele prijs dus twijfel daarom enorm haha. Ben ook een beetje een noob wat betreft dit soort dingen ;-).
als hij geen bon heeft zou ik hem laten liggen...en als hij zegt dat hij hem bij een abo heeft gekregen heeft hij zeker te weten een bon/contract...
Als ik jou was zou ik verder zoeken...desire 's zijn er wel genoeg geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad besloten het maar niet te doen, nog teveel twijfels. Denk dat ik 'm maar gewoon nieuw ga bestellen, scheelde ook maar 100 euro (nieuw 350 en krijgt 'm bijna nergens voor minder dan 250).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 22:51
Henk schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:27:
[...]

Verder is imho het enige voordeel aan een nieuw device dat je garantie krijgt, maar zonder bon kun je dat wel vergeten natuurlijk.
Ik heb dit pas nagevraagd bij HTC, zij zeggen gewoon garantie te geven zonder bon. Op basis van een nummer (IMEI was het volgens mij) kunnen ze de leeftijd achterhalen.

Of ik moet toevallig iemand aan de telefoon gehad hebben die zomaar wat riep, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Mijn vriendin klaagt ook over de batterijduur en het soms zomaar uitvallen van de telefoon. Ze overwoog hem terug te brengen (mocht binnen een week terug), maar nu heeft ze 'm laten vallen en zit er een kras op. Dus dat kan niet meer.

Als ik er andere software op zet, kan het dan zijn dat de telefoon niet meer uitvalt of zal dat geen effect hebben? En heeft dit eventueel effect op de batterijduur?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:51
Cyleo schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:01:
[...]

Je hebt bijna gelijk ;) Het klopt dat je vanuit je PC geen winst mee kan halen en dat het inderdaad zo moet zijn dat je datalijntjes kortgesloten zijn (ik was in de war met de oudere generaties die dit nodig hadden om te laden in het WM tijdperk dan denk ik, ik meende hierover iets te hebben gelezen). Maar als je laad vanuit een muurlader is er wel degelijk winst te halen. Een kleine modificatie is hiervoor voldoende.
Sommige moederborden (zoals de Gigabyte GA-P55M-UD2) kunnen softwarematig de datalijnen kortsluiten om 1A te leveren, maar dit is vaker uitzondering dan regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
MartijnA3 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:53:
Mijn vriendin klaagt ook over de batterijduur en het soms zomaar uitvallen van de telefoon. Ze overwoog hem terug te brengen (mocht binnen een week terug), maar nu heeft ze 'm laten vallen en zit er een kras op. Dus dat kan niet meer.

Als ik er andere software op zet, kan het dan zijn dat de telefoon niet meer uitvalt of zal dat geen effect hebben? En heeft dit eventueel effect op de batterijduur?
Het makkelijkst is denk ik het via de fabrieksgarantie van htc te proberen. Als het vallen en uitvallen van de telefoon niks met elkaar te maken hebben, en je hen daarvan ook weet te overtuigen dan wordt het uitvallen gerepareerd.

Ik heb zelf wel goede ervaring met de reparatie service van htc. Je kunt i.i.g. bellen met het service center en dan aan hun voorleggen of het vallen (en de kras) een probleem gaat vormen voor de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Wat ik mij af vraag is of ik de Facebook-app die al voorgeinstalleerd is op mijn telefoon, gewoon kan updaten, en dus kan installeren via de Market. Dit vraag ik mij af aangezien facebook in HTC Sense zit ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 10:13
Hayo schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:39:
Wat ik mij af vraag is of ik de Facebook-app die al voorgeinstalleerd is op mijn telefoon, gewoon kan updaten, en dus kan installeren via de Market. Dit vraag ik mij af aangezien facebook in HTC Sense zit ingebakken.
Je kan de officiele Facebook app gebruiken of Friendstream van HTC (en dat gebruikt dus de Sense Facebook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 18:50
Gisteren vroeg een collega van mij naar de optie van het autopaneel. Hij zag een andere collega lopen met een Desire Z en daar zat een autopaneel op.
Nu wil hij dit ook op zijn desire hebben. Hij wil graag vanuit het autopaneel een soort van voicedailing gaan gebruiken om mensen te bellen en te navigeren. Is dit mogelijk met de Desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 14:04
Binnetie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:23:
Nu wil hij dit ook op zijn desire hebben. Hij wil graag vanuit het autopaneel een soort van voicedailing gaan gebruiken om mensen te bellen en te navigeren. Is dit mogelijk met de Desire?
Er is wel zoiets? Ik weet niet zeker of je dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat lijkt er wel op... zal het hem eens laten zien. Maar kan je hiermee ook voicedailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:30
Sinds kort heb ik een probleem met mijn HTC Desire dat tijdens het navigeren dat hij spontaan reboot, daarna schakel ik de navigatie weer in en dan is het binnen 10 minuten weer raak. Mijn Desire is met het OS en applicaties op het laatste patchlevel, zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nee daar heb ik geen last van... bij dat soort vreemde problemen kan je het beste gewoon een hardreset overwegen. Veelal zijn die problemen dan opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Binnetie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:35:
Dat lijkt er wel op... zal het hem eens laten zien. Maar kan je hiermee ook voicedailen?
Geen idee, ik gebruik het zelf niet. Maar deze app kwam bovendrijven toen ik googelde op 'car panel' omdat je daar naar zocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 20:49
Hari-Bo schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:49:
Sinds kort heb ik een probleem met mijn HTC Desire dat tijdens het navigeren dat hij spontaan reboot, daarna schakel ik de navigatie weer in en dan is het binnen 10 minuten weer raak. Mijn Desire is met het OS en applicaties op het laatste patchlevel, zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Lijkt op het 'reboot' probleem. Alleen een nieuw moederbord is de oplossing in dat geval;

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=675810

Ik heb zelf ook al een moederbord swap achter de rug. Het rebooten werd bij mij steeds erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Hetzelfde probleem heb ik ook, zoals meerderen. Ook bij mij leek het probleem steeds erger te worden.
Gisteren is ie opgehaald door de koerier om door Dynafix gemaakt te worden.

Had eerst gebeld met HTC en kreeg daar eerst de vraag of ik m'n toestel een harde reset wilde geven. Dat loste (zoals verwacht) niets op. Daarna rebootte hij al na 2-3 keer een Youtube filmpje afspelen. Na tig keer rebooten starte bij helemaal niet meer op en bleef deze hangen op het witte scherm met groene HTC letters.

[ Voor 24% gewijzigd door Canard op 17-03-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 23-09 21:17
Berg je maar...
4 weken terug de reparatie aangemeld. Dynafix is hem komen ophalen, en na 2 weken op vrijdag geretourneerd. Die vrijdagavond getest, blijkt het moederboard te zijn geswapped.

Op zich mooi, ware het niet dat ie nu serieuze powerissues ondervond. Niet meer aangaan, plotsklaps uit en niet meer aan te krijgen, etcetera. Maandag opvolgend opnieuw aangemeld voor nu een goede reparatie uit te laten voeren, en als het goed is, krijg ik hem voor het weekend terug.

HTC-servicedesk doet daar goed werk, maar Dynafix.... ;( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Binnetie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:23:
Gisteren vroeg een collega van mij naar de optie van het autopaneel. Hij zag een andere collega lopen met een Desire Z en daar zat een autopaneel op.
Er zwerven wel apk's rond op internet van de Nexus One. Het kan dus wel, alleen staat deze niet in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solist2009
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik heb ook mijn toestel ter reparatie aangeboden aan HTC omdat het steeds ging rebooten. Ik heb het net terug gekregen. Mijn imei nr is nu een ander nummer. De eerste 8 cijfers zijn correct, de laatste 7 niet.
S/N nummer en P/N nummer zijn wel hetzelfde.
Mijn vraag is: heb ik mijn eigen toestel terug of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 20:14
Mijn vraag is: wat denk je zelf?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukuxumusu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05-2021
Dat is toch geen belachelijke vraag?
Het kan toch dat het serienummer aan uw toestel vastzit maar het imei nummer in de chip op het moeder bord zit. Als ze dan enkel dat hebben vervangen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solist2009
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09-2023
Ja, dat is ook een mogelijkheid.Als ze het moederbord hebben vervangen, krijg je dan ook een nieuw imei nr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:45

The Legend

*Plop*

Ja.

Je hebt je eigen toestel met een een ander (nieuw) moederbord terug gekregen. Het IMEI nummer is gekoppeld aan het moederbord.

[ Voor 22% gewijzigd door The Legend op 18-03-2011 08:08 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds gisteravond ineens een probleem met mijn Desire. Tijdens het internetten viel de wifi verbinding weg, en sindsdien kan hij niet meer scannen naar netwerken. heb hem al opnieuw opgestart maar hij doet het echt niet meer. Weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt
Grt
Marit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:25:
Hallo,

Ik heb sinds gisteravond ineens een probleem met mijn Desire. Tijdens het internetten viel de wifi verbinding weg, en sindsdien kan hij niet meer scannen naar netwerken. heb hem al opnieuw opgestart maar hij doet het echt niet meer. Weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt
Grt
Marit
Heb je ook de batterij er uit gehad, kan wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 15:30
pipo1000 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:53:
[...]

Lijkt op het 'reboot' probleem. Alleen een nieuw moederbord is de oplossing in dat geval;

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=675810

Ik heb zelf ook al een moederbord swap achter de rug. Het rebooten werd bij mij steeds erger.
Dat klinkt niet zo best, maar ik heb het alleen met navigeren voor de rest geen cent pijn, ik ga dit weekend eerst even een hard reset uitvoeren. Is er eventueel een soort benchmark tool waar je dit mee kan forceren, om te controleren of het aan het mobo ligt.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:12:
[...]

Heb je ook de batterij er uit gehad, kan wel eens helpen.
nee dat niet.. hang al met htc aan de lijn, maar die weten het zo ook niet... 3g doet het wel. en hij ziet niet alleen mijn router niet meer maar andere draadloze netwerken ook niet meer,,,, vaaaaaaaaaaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Ik heb het maar op me genomen om een Desire S topic aan te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Sinds september heb ik mijn HTC Desire in bezit.
Nog steeds erg tevreden en heb eigenlijk nog geen problemen ondervonden. Mijn accu gaat zo'n 3 a 4 dagen mee, soms 5. Ik heb maar een paar extra apps geinstalleerd; NS reisplanner, Angry Birds, Shazam, Rabo Internetbankieren, WhatsApp en Nu.nl
Ik heb gemerkt door alle syncs uit te zetten, de accu-duur te vergroten. 3g/HSDPA staat altijd aan. En ik update mijn gmail/calendar/facebook alleen als dat nodig is.
Nog nooit last gehad van vastlopers en reboots. Misschien heb ik geluk, als ik de andere verhalen hier lees, maar ik gebruik mijn telefoon als telefoon en niet als multimediacenter of gameconsole. Gewoon bellen, smsen, whatsapp, gmail, enkele keer browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 20:14
kukuxumusu schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:41:
[...]

Dat is toch geen belachelijke vraag?
Het kan toch dat het serienummer aan uw toestel vastzit maar het imei nummer in de chip op het moeder bord zit. Als ze dan enkel dat hebben vervangen...?
Het is geen belachelijke vraag, maar op basis van de gegevens die hij geeft kan hij zelf die conclusie ook wel trekken, is t niet? Lijkt me duidelijk dat er 'n deel vervangen is, maar niet alles (want zelfde serienummer).

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:25:
Hallo,

Alvast bedankt
Grt
Marit
Het is op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar het antwoord, en in je post aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt. Op deze manier hier een vraag stellen is dus niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 23-09 21:17
solist2009 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:20:
Ik heb ook mijn toestel ter reparatie aangeboden aan HTC omdat het steeds ging rebooten. Ik heb het net terug gekregen. Mijn imei nr is nu een ander nummer. De eerste 8 cijfers zijn correct, de laatste 7 niet.
S/N nummer en P/N nummer zijn wel hetzelfde.
Mijn vraag is: heb ik mijn eigen toestel terug of niet?
Jep, IMEI wijzigt, serienummer blijft hetzelfde.
Hari-Bo schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:14:
[...]

Dat klinkt niet zo best, maar ik heb het alleen met navigeren voor de rest geen cent pijn, ik ga dit weekend eerst even een hard reset uitvoeren. Is er eventueel een soort benchmark tool waar je dit mee kan forceren, om te controleren of het aan het mobo ligt.
Ik wil hier niet veel onrust schoppen, maar zo begon het bij mij ook. Na een tijd kan het meer worden.

Morgenochtend wordt die van mij weer afgeleverd, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Dat zit echt wel standaard op je desire.
Spraakopdrachten. Via Google Navigatie kun je ook een bestemming inspreken.

[ Voor 9% gewijzigd door RielN op 18-03-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Car Home?

https://market.android.co...ome&feature=search_result

[ Voor 10% gewijzigd door Kapitein Prozac op 19-03-2011 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een keer eerder een bericht gepost over dat mijn HTC Desire silver verkleurd is. Toen viel de schade nog mee, maar nu blijkt dat de coating steeds verder loslaat. Er zitten dus grote oneffenheden en bruin/koperen vlekken in de behuizing en het ziet er daarin tegen niet uit. Nu heb ik al contact opgenomen met HTC over een oplossing, maar als ik vraag of de eventuele reparatie onder de garantie valt, kunnen ze daar moeilijk antwoord op geven. Ik heb ook geen zin om straks een grote rekening voor zoiets kleins, want het toestel functioneert verder nog goed te krijgen. Ook ben ik bang, zoals ik uit sommige reacties lees dat ik een toestel terug krijg met nieuwe problemen, zoals het reboten, of dat er iets niet goed is aangesloten. Wat kan ik nu het beste doen? En heeft iemand hetzelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:20:
[...]

Het is op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar het antwoord, en in je post aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt. Op deze manier hier een vraag stellen is dus niet de bedoeling.
Sorry, niet goed begrepen..had dus de telefoon al herstart, instellingen geprobeerd te wijzigen, gekeken of er een Mac adres was (nee) en teruggezet naar fabrieksinstellingen. Niks hielp. Uiteindelijk HTC gebeld en het blijkt een softwarematig probleem te zijn wat zei bij de TD kunnen oplossen. Telefoon is dus terug naar HTC. IIg bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik begin me de laatste tijd wel te ergeren aan het geheugen gebrek van mijn desire te ergeren.... en nog meer aan apps die geen app 2 SD optie hebben! Op deze manier wordt je wel gedwongen om je toestel te rooien...

Net ook weer... khad Adobe air voor een andere app nodig is dik 16 mb en geen app 2 SD optie... frustrerend.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik ken het, zo weinig ruimte intern en zo veel ruimte op de SD kaart. Die te kleine hoeveelheid intern geheugen is wat mij betreft het grootste manco van het toestel.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Prozac op 21-03-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 09:17
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:13:
Ik heb al een keer eerder een bericht gepost over dat mijn HTC Desire silver verkleurd is. Toen viel de schade nog mee, maar nu blijkt dat de coating steeds verder loslaat. Er zitten dus grote oneffenheden en bruin/koperen vlekken in de behuizing en het ziet er daarin tegen niet uit. Nu heb ik al contact opgenomen met HTC over een oplossing, maar als ik vraag of de eventuele reparatie onder de garantie valt, kunnen ze daar moeilijk antwoord op geven. Ik heb ook geen zin om straks een grote rekening voor zoiets kleins, want het toestel functioneert verder nog goed te krijgen. Ook ben ik bang, zoals ik uit sommige reacties lees dat ik een toestel terug krijg met nieuwe problemen, zoals het reboten, of dat er iets niet goed is aangesloten. Wat kan ik nu het beste doen? En heeft iemand hetzelfde probleem gehad?
Zilver naar bruin? Check
Kapot terug van reparatie? Check
Iets met scheepsrecht; ik moet het nog zien. Verkleuringen komen waarschijnlijk over aantal maanden wel weer terug maar erger nog: er begint nu stof onder het scherm te komen.. aarg. Toptip: vraag een bruine met een zwarte, niet verkleurende, onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Chaoss schreef op zondag 20 maart 2011 @ 23:00:
Ik begin me de laatste tijd wel te ergeren aan het geheugen gebrek van mijn desire te ergeren.... en nog meer aan apps die geen app 2 SD optie hebben! Op deze manier wordt je wel gedwongen om je toestel te rooien...

Net ook weer... khad Adobe air voor een andere app nodig is dik 16 mb en geen app 2 SD optie... frustrerend.
Uninstallen en daarbij zeggen waarom niet (geen app2sd) hopelijk gaat google/adobe er dan wat aan doen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Vergeet niet dat als je de SD kaart als mass storage device mount op je pc, applicaties die op de SD kaart staan niet meer werken. Dus als je bijvoorbeeld een widget hebt die Adobe Air nodig heeft dan zou dat plotseling niet meer werken indien Adobe Air op de SD kaart staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 23-09 19:25
Net een OTA update gehad van mijn Desire. Telefoon is geüpdatet naar versie 2.29.405.5. Raar serienummer, want de telefoon komt net terug van repair, dus de software had up to date moeten zijn? Deze versie was in december 2010 al bekend....

Meteen toen ik hem verleden week terugkreeg op updates gecontroleerd, maar destijds kon hij niets vinden.

[ Voor 60% gewijzigd door MoiZie op 21-03-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:35

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

MoiZie schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:13:
Net een OTA update gehad van mijn Desire. Telefoon is geüpdatet naar versie 2.29.405.5. Raar serienummer, want de telefoon komt net terug van repair, dus de software had up to date moeten zijn? Deze versie was in december 2010 al bekend....

Meteen toen ik hem verleden week terugkreeg op updates gecontroleerd, maar destijds kon hij niets vinden.
Die is al een tijdje beschikbaar als RUU... Ben benieuwd wanneer de echte update naar 2.3 wordt uitgerold en welke versie van Sense er mee wordt gegeven. Heb enkele HD roms op de desire geprobeerd en de nieuwe sense is net ietsje uitgebreider. Vooral de DLNA optie is ideaal. Is hier trouwens geen programma voor beschikbaar voor de gewone desire?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

@retlaw: Ik weet niet wat de DLNA mogelijkheden in Android 2.3 precies zijn, maar via (het al vaker genoemde) Twonky kan ik mijn DLNA TV media voeren, ook met bestanden van de PC.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 23-09 19:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Thanks voor de tips! Ga deze gelijk proberen vanavond. Ik heb een TV met wifi, dus foto's is erg leuk kijken met de kids...
Gaat niet perse om DLNA mogelijkheden van 2.3, maar van de nieuwere versie van Sense. Daar zit het al ingebakken...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMediaShare ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Sinds enige tijd ook de tevreden bezitter van een Desire. Waar ik echter mee zit is het volgende: aan de bovenkant van het scherm schijnt op een aantal plaatsen een beetje licht door onder de rand. Zie ook de foto (genomen met een groothoeklens):

Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/5306201/640/5306201.jpg

Op zich is het niet zo heel storend want als je recht of met een redelijke hoek op het scherm kijkt zie je er niets van, maar ik vraag me af of dit normaal is. Is dit een reden om contact op te nemen met de winkel waar ik het toestel heb gekocht?

Voor de rest bevalt het toestel prima dus het is geen halszaak. Ik ben vooral benieuwd of dit normaal is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:01
nightcrow schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:52:
Sinds enige tijd ook de tevreden bezitter van een Desire. Waar ik echter mee zit is het volgende: aan de bovenkant van het scherm schijnt op een aantal plaatsen een beetje licht door onder de rand. Zie ook de foto (genomen met een groothoeklens):

[afbeelding]

Op zich is het niet zo heel storend want als je recht of met een redelijke hoek op het scherm kijkt zie je er niets van, maar ik vraag me af of dit normaal is. Is dit een reden om contact op te nemen met de winkel waar ik het toestel heb gekocht?

Voor de rest bevalt het toestel prima dus het is geen halszaak. Ik ben vooral benieuwd of dit normaal is of niet.
Ik heb het ook. En normaal kijk ik niet met die hoek naar het toestel. Ik maak me er net als jij niet druk om :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Laatst online: 15:44
Ik heb het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
ik heb een AMOLED scherm, en ik heb er ook geen last van, daarnaast heb ik geen R bij mijn ontvangst staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
natasdiamon schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:23:
ik heb een AMOLED scherm, en ik heb er ook geen last van, daarnaast heb ik geen R bij mijn ontvangst staan :P
Staat voor roaming ;) Maar ik heb het ook niet (amoled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05-2024

[afbeelding]

Ik heb er ook 'last' van (SLCD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Dank voor alle reacties. Was ook een reden om voor de Desire te gaan: de feedback op GoT.

Lijkt er dus op dat het bij de LCD-schermen vaker voorkomt en bij de LED-schermen niet. Zoals gezegd is het weinig storend en dus ook niet de moeite om de winkel te contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

Ik ben nog erg tevreden met mijn Desire met AMOLED scherm vooral die zwartwaardes kan ik zeer waarderen. Over niet al te lange tijd nog een upgrade naar Gingerbread, mooie support van HTC. Pas als HTC weer AMOLED schermen kan/gaat gebruiken ga ik eens kijken of er misschien een waardige vervanger aankomt. Ook de Sense schil kan geen enkele fabrikant momenteel aan tippen, qua widgets die beschikbaar zijn bijvoorbeeld.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
Weet iemand waar ik mijn telefoon kan laten voorzien van een nieuwe behuizing?

Ik weet dat je op internet allerlei componenten kan kopen, maar ik zou dit graag willen uitbesteden aan een bedrijf die dit vaker heeft gedaan.

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

is er hier iemand die weet welke versie van Sense er bij de upgrade naar Gingerbread meegegeven wordt? Ik lees verschillende verhalen hierover... Ik mag mijn abbo verlengen en vind de Desire een top toestel. De Desire S is er nog niet en twijfel over de Incredible S. Echter vind ik het 3,7 inch scherm eigelijk precies een mooie maat. De Incredible S heeft 4 inch, wat ook nog wel kan...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Laatst online: 23-09 14:23
retlaw schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:32:
is er hier iemand die weet welke versie van Sense er bij de upgrade naar Gingerbread meegegeven wordt?
Wat voor verhalen heb je erover gelezen? Het laatste bericht dat ik me kan herinneren is dat de nieuwe Sense niet beschikbaar kwam voor de Desire ivm 'security issues'. En dat sloeg dan met name op de htcsense.com mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15

[afbeelding]

ik heb het ook niet (AMOLED), maar nog even terug te komen op iets anders, je weet dat je op het moment van het maken van de foto Roaming data verkeer had (te zien aan de 'R' bij de antenne ontvangst)? Is dat omdat je in het buitenland zat/zit of dat je via een vage tussen provider op het NL netwerk zit? Als je in het buitenland zat/zit gaat dit je met een standaard abonnementje geld kosten natuurlijk. Let daar dan even op, en zet het uit als je dit niet wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
elpino.rv schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:17:
[...]

ik heb het ook niet (AMOLED), maar nog even terug te komen op iets anders, je weet dat je op het moment van het maken van de foto Roaming data verkeer had (te zien aan de 'R' bij de antenne ontvangst)? Is dat omdat je in het buitenland zat/zit of dat je via een vage tussen provider op het NL netwerk zit? Als je in het buitenland zat/zit gaat dit je met een standaard abonnementje geld kosten natuurlijk. Let daar dan even op, en zet het uit als je dit niet wilt..
Komt doordat ik via Telfort gebruik maak van het KPN-netwerk. Dat gebeurt formeel via roaming en dus staat die 'R' altijd in de notificatiebalk. Dank voor je oplettendheid. Heb in het begin wel de rekeningen goed in de gaten gehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Misschien is deze vraag al gesteld, zo ja, mijn excuses.

Graag wil ik een Desire gaan kopen vanwege de prijs en functies.
Vanwege persoonlijke omstandigheden kan ik pas juli een Desire kopen.
Is het mogelijk dat dan de Desire niet meer verkocht wordt?

En nog twee vraagjes:
1) Ik heb geen internet abbo. Werkt de Desire ook goed met alleen WiFi? Gebruikt hij dan niet "stiekem" GPRS/3G zodat ik een hoge rekening heb?
2) Standaart staat er toch Android 2.1 op? Hoe gaat de update naar 2.2? Via het mobieltje zelf? Gaat dat weleens fout?

Alvast erg bedankt voor uw tijd! :)

[ Voor 35% gewijzigd door TommieW op 23-03-2011 20:15 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
TommieW schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:45:

En nog twee vraagjes:
1) Ik heb geen internet abbo. Werkt de Desire ook goed met alleen WiFi? Gebruikt hij dan niet "stiekem" GPRS/3G zodat ik een hoge rekening heb?
2) Standaart staat er toch Android 2.1 op? Hoe gaat de update naar 2.2? Via het mobieltje zelf? Gaat dat weleens fout?

Met een beetje eigen initiatief had je het wel gevonden...bv de zoekfunctie...
maar vooruit..ben in een goede bui..

1) werkt ook prima met alleen wifi....gprs/3g is goed uit te zetten zonder stiekem gebruik..
Maar wil je er echt alles uit halen..zou ik een internet abo overwegen..

2)updaten gaat OTA (over the air) en dat gaat uitstekend..wel bij voorkeur via wifi doen..maar dat was je toch al van plan..

Als ik jouw was zou ik in juli nog eens kijken wat er dan allemaal te koop is...tegen die tijd is de desire al een jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

TommieW schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:45:

En nog twee vraagjes:

In juli zal de Desire vast nog wel beschikbaar zijn via een van de vele online aanbieders, anders bestaat er nog altijd marktplaats.
Bijna alle desires worden zijn al voorzien van 2.2 Froyo. Zo niet, dan geeft de telefoon zelf een melding. Er kan dan eigenlijk niets fout gaan.
Als jij je mobiele dataverkeer uit zet, zal er ook niet stiekem gebruik gemaakt van worden....

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:41

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb m sinds vorige week, een witte. Heb al even aan Android kunnen wennen met mijn Xperia Mini Pro, maar dit is toch een wereld van verschil. WAT een mooi scherm, en WAT is die Sense schil compleet, vergeleken met de Sony. Ik snap overigens niet waarom mensen een D-HD zouden willen hebben, zwaarder en groter, maar geen hogere resolutie scherm :S.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Erg bedankt voor jullie reacties!

Ik wil graag de Desire omdat hij alles heeft wat ik wil voor een relatief lage prijs. M'n vader heeft een HTC en ik vind hem geweldig. Daarom wil ik graag ook een HTC.

[ Voor 11% gewijzigd door TommieW op 23-03-2011 22:32 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Die witte strook (screen bleeding) bovenaan het scherm komt alleen voor bij SLCD schermen, niet bij Amoled. Ik heb dit ook, ik ga ervan uit dat alle SLCD schermen dit hebben. Als je normaal naar het scherm kijkt, valt het niet op, maar als je van onderaf kijkt, zie je inderdaad een witte strook. Ik vind het niet storend, het scherm is helder, brede kijkhoek en de kleuren zijn echt. Ik ben blij met mijn type scherm, ook al is 'zwart niet echt zwart', de kleuren zijn echter dan bij AMOLED.
SeatRider schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:43:
Ik snap overigens niet waarom mensen een D-HD zouden willen hebben, zwaarder en groter, maar geen hogere resolutie scherm :S.
Misschien voor de nieuwste SENSE, zekerheid van nog een update (dat was eerst niet zo bij de Desire, het is toch het nieuwe topmodel), aluminium coating en niet te vergeten de 1,5 GB intern geheugen? Bij de DHD hoef je 'm niet te rooten om er meer apps op te kunnen zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:17
SeatRider schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:43:. Ik snap overigens niet waarom mensen een D-HD zouden willen hebben, zwaarder en groter, maar geen hogere resolutie scherm :S.
Omdat de HD een snellere CPU/GPU heeft? Omdat je net wat makkelijker tiept op een groter scherm? Omdat hij veel meer intern geheugen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Tetheren met mijn HTC Desire op Vodafone lijkt niet meer te werken. Dit doe ik al zo'n 3.5 jaar op mijn werk, om toch nog enigszins te kunnen browsen/pokeren (buiten de proxy's om). De laatste keer dat ik het gebruikt heb is vorige week zondag, alles werkte gewoon nog perfect naar behoren.

Vandaag probeer ik weer op de gebruikelijke manier verbinding te maken en ik krijg gewoon geen internet verbinding meer. Er moet iets verandert zijn aan de kant van Vodafone.

Het betreft een standaard HTC Desire op froyo (2.29.405.5) en ik tether naar een Sony Vaio VGN-FW41M. Voor mijn HTC Desire deed ik dit ook al met de N95, ook zonder problemen.

Nu heb ik in die tijd wel veel gebruik gemaakt er van. In een bepaalde maand zat ik op 2.4GB, hoewel ik de afgelopen 4-5 maanden gemiddeld op 500mb zat. Het lijkt mij sterk dat ik om deze reden nu in een keer wordt afgekapt en als dit wel het geval was, had ik wel een waarschuwing verwacht.

Mijn vraag is of iemand anders soortgelijke problemen ondervind en of iemand die ook Vodafone heeft met een Desire dit eventueel zou kunnen testen.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

Pfff.. hoe vaak ik al niet de "Weer" widget van HTC heb verwijderd en opnieuw heb toegevoegd. Echt iedere keer na het installeren van een applicatie is dat ding weer kapot (als in een leeg scherm tonen en verder nergens op reageren..). Wat dat betreft heeft Apple het beter voor elkaar, als die iets uitbrengen dan werkt het gewoon of ze brengen op korte termijn een update uit, maar deze bug is gewoon al meer dan een half jaar aanwezig..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
speedyjules07 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:42:
Tetheren met mijn HTC Desire op Vodafone lijkt niet meer te werken. Dit doe ik al zo'n 3.5 jaar op mijn werk, om toch nog enigszins te kunnen browsen/pokeren (buiten de proxy's om). De laatste keer dat ik het gebruikt heb is vorige week zondag, alles werkte gewoon nog perfect naar behoren.

Vandaag probeer ik weer op de gebruikelijke manier verbinding te maken en ik krijg gewoon geen internet verbinding meer. Er moet iets verandert zijn aan de kant van Vodafone.

Het betreft een standaard HTC Desire op froyo (2.29.405.5) en ik tether naar een Sony Vaio VGN-FW41M. Voor mijn HTC Desire deed ik dit ook al met de N95, ook zonder problemen.

Nu heb ik in die tijd wel veel gebruik gemaakt er van. In een bepaalde maand zat ik op 2.4GB, hoewel ik de afgelopen 4-5 maanden gemiddeld op 500mb zat. Het lijkt mij sterk dat ik om deze reden nu in een keer wordt afgekapt en als dit wel het geval was, had ik wel een waarschuwing verwacht.

Mijn vraag is of iemand anders soortgelijke problemen ondervind en of iemand die ook Vodafone heeft met een Desire dit eventueel zou kunnen testen.
M'n Desire als personal WiFi hotspot voor m'n MacBook werkt bij mij (in combo met Vodafone). Ik heb USB tetheren niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
Kapitein Prozac schreef op zondag 27 maart 2011 @ 00:29:
[...]

M'n Desire als personal WiFi hotspot voor m'n MacBook werkt bij mij (in combo met Vodafone). Ik heb USB tetheren niet geprobeerd.
Ah dat heb ik ook geprobeerd en dat werkte ook niet, was ik vergeten te melden. Via bluetooth tevens ook niet. Zo vreemd, het lijkt dan alsof ze mij persoonlijk geblokkeerd hebben... Dit kan ik ook niet aan de klantenservice doorgeven, aangezien het in de eerste instantie sowieso al niet mag :X Ook hebben zij natuurlijk de "Telefoon als modem" Blox geïntroduceerd, dus ik denk dat het voor mij nu niet meer al te makkelijk zal gaan nu ze mij eenmaal "doorhebben". Bedankt voor het proberen in ieder geval :)

[ Voor 17% gewijzigd door speedyjules07 op 27-03-2011 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Heb je al geprobeerd de user agent in de browser op je PC te veranderen naar Android? Ik heb eigenlijk geen idee hoe ze zien dat je aan het tetheren ben, maar als je puur browsed lijkt me dat de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
JoetjeF schreef op zondag 27 maart 2011 @ 00:46:
Heb je al geprobeerd de user agent in de browser op je PC te veranderen naar Android? Ik heb eigenlijk geen idee hoe ze zien dat je aan het tetheren ben, maar als je puur browsed lijkt me dat de enige manier.
Hmm, dat heb ik nog niet geprobeerd, maar buitenom de browser krijg ik sowieso al geen verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:16
Ik kan inmiddels bevestigen dat de oplader van HTC tegen een stootje kan.
Vorige maand heeft deze een 1,5 uur durende wasbeurt meegemaakt in de wasmachine.
Was natuurlijk niet de bedoeling, aantal dagen laten drogen en werkt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
speedyjules07 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 05:17:
[...]

Hmm, dat heb ik nog niet geprobeerd, maar buitenom de browser krijg ik sowieso al geen verbinding
Ok, dit is heel vreemd. Vorige week heb ik zelf een APN toegevoegd van het kantoor om te testen of deze verbinding sneller werkte. Dit was helaas niet zo. Nadat dit duidelijk was, heb ik de APN gewoon weer terug naar Vodafone (live.vodafone.com) gezet. Daar heb ik hem dan ook gewoon op gelaten. Nu ik net dacht toch even de kantoor APN te verwijderen, werkte het tetheren gewoon weer. Heel vreemd dat dit invloed erop heeft gehad, maar goed, ik ben al lang blij dat ik weer lekker m'n gang kan gaan :D Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:11

jubeth

%^)

Hmm.. ik begrijp nog steeds niet waar al dat enthousiasme voor dit wanproduct vandaan komt.
Ik bedoel, dat kreng van mij loopt om de haverklap vol. Niet zo vreemd als je maar een paar GB voor je hele systeem en al je apps hebt. En vooral niet als al die apps zich op de interne flash installen.

Vandaag alweer de zoveelste keer de batterij en SD eruit moeten halen om weer te kunnen booten ueberhaupt met dat kreng. Hoe je zoiets kunt ontwerpen is mij een raadsel. Het ding kan niet eens aan waar die voor gemaakt is!

Weet waar je aan begint. Ik zou geen iPhone doen, maar zeker ook niet de htc Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

jubeth schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:20:
Hmm.. ik begrijp nog steeds niet waar al dat enthousiasme voor dit wanproduct vandaan komt.
Ik bedoel, dat kreng van mij loopt om de haverklap vol. Niet zo vreemd als je maar een paar GB voor je hele systeem en al je apps hebt. En vooral niet als al die apps zich op de interne flash installen.

Vandaag alweer de zoveelste keer de batterij en SD eruit moeten halen om weer te kunnen booten ueberhaupt met dat kreng. Hoe je zoiets kunt ontwerpen is mij een raadsel. Het ding kan niet eens aan waar die voor gemaakt is!

Weet waar je aan begint. Ik zou geen iPhone doen, maar zeker ook niet de htc Desire.
Gezien de reacties hier denk ik toch echt dat het aan jou ligt en/of aan een (of meerdere) apps die jij gebruikt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
MeNTaL_TO schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:52:
[...]

Gezien de reacties hier denk ik toch echt dat het aan jou ligt en/of aan een (of meerdere) apps die jij gebruikt.
Precies wat ik wou zeggen. Ik zou eens je apps een voor een na gaan om te zien of het daar aan ligt. Zo niet een RMA procedure starten. Mijn ervaring is niet alleen dat de telefoon prima is, maar als er iets stuk is dat het ook gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Laatst online: 23-09 10:13

Je bent toch 1 van de weinigen die deze mening heeft over deze telefoon!
- Vastlopers, heb ik echt nooit!
- Over het kleine geheugen, kan ik best inkomen. Het is inderdaad aan de krappe kant maar als je beetje je weg weet door je apps en het legen van je cache, lukt het best!
- Batterij en SD eruit halen om je telefoon te laten booten :? Vreemd verschijnsel

Kortom, zoals mensen hierboven hebben gezegd, ligt het of aan jouw toestel, of aan 1 van je apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 14:09

sphere

Debian abuser

Ik heb EmailGoogle.apk gedownload om Hotmail pushmail te krijgen, maar ik vroeg me af of er een vertrouwde bron was waar je zulke apps kan downloaden. Nu heb ik om het te proberen een appje van iemand met een HOWTO genomen.

http://digiex.net/guides-...us-one-android-2-2-a.html

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57

Toch ook nog even erop piesen :)
Dit is -by far- de beste foon die ik gehad heb. Momenteel zullen er wel wat foons zijn die hem overtreffen, maar wat ik hiervoor heb gehad verbleekt erbij. Superstabiel, supersnel en gewoon een net, fijn dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:11

jubeth

%^)

RielN schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:35:
[...]
Toch ook nog even erop piesen :)
Dit is -by far- de beste foon die ik gehad heb. Momenteel zullen er wel wat foons zijn die hem overtreffen, maar wat ik hiervoor heb gehad verbleekt erbij. Superstabiel, supersnel en gewoon een net, fijn dingetje.
Het punt is, als je zo'n ding ontwerpt met wat intelligentie, die ik verwacht bij zoiets als een mobiele telefoon, dan zorg je dat als er weinig storage-space vrij is, dat er een waarschuwing wordt gegeven als je dan iets installeert wat die ruimte nog beperkter maakt (en wat het toestel ontoegankelijk kan maken, wat vervelend is en tijd kost, en waar het klepje aan de achterkant door slijt - zo stevig is dat niet namelijk).

Lijkt me vrij logisch iets zo te programmeren, maar kennelijk is dat teveel gevraagd voor htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
Ik weet niet wat voor een telefoon jij hebt, maar bij mij doet hij dat gewoon. Dat is een standaard android feature! Als je onder de 15mb komt (zoiets i.i.g.) begint hij te jengelen.

Heb je lopen knutselen met je telefoon? Andere ROM ofzo, of is alles zoals hij uit de fabriek kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27

Phydomir

Dennis

jubeth schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:41:
(en wat het toestel ontoegankelijk kan maken, wat vervelend is en tijd kost
Dat gebeurd niet. Je telefoon zal altijd kunnen booten ook al is je geheugen vol. Jouw problemen hebben duidelijk ergens anders mee te maken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
jubeth schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:41:
(en wat het toestel ontoegankelijk kan maken, wat vervelend is en tijd kost, en waar het klepje aan de achterkant door slijt - zo stevig is dat niet namelijk).
Stevig is het idd niet. Maar je kunt ook de combo proberen power+volume down+trackball, dat is hetzelfde als de batterij verwijderen. Wel even proefondervindelijk vaststellen hoe lang je de knoppen ingedrukt moet houden, bij mij ongeveer 1-2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie B
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 09:17
Mijn htc desire start sinds twee dagen vanzelf op, gisteren werd ik wakker omdat hij opeens om de 5 minuten ging trillen dat er mail was. Dit vond ik vreemd aangezien ik hem uitgezet had,maar ja ik dacht hij kan niet vanzelf aan dus dacht eerst dat het aan mij lag. Totdat ik vanochtend wakker werd omdat hij begon te trillen en ik het witte boot scherm zag :S
Ik weet 100% zeker dat ik de desire uit heb gezet. Gisteren en vannacht lag hij aan de oplader zoals ik elke nacht doe. De aan en uit knop kan echt nergens tegenaan gekomen zijn want hij ligt helemaal vrij. En het knopje doet het gewoon goed dus Volgensmij heeft deze geen contact gemaakt. Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Vanochtend van mijn houdertje afgesprongen en toen met mijn fiets erover heen gereden :'(
Eerst nog niks aan de hand, maar nu is vanaf links boven eerst alles roze geworden en nu wordt het roze paarse al blauw. 30% van me scherm dus stuk nu nog... geen idee hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Scherm reageert verder nog prima, als ik vanaf de zijkant het scherm in het licht hou dan zie ik barsten in het scherm, maar wel lastig te zien.

Dus wat nu? Reparatie zal niet geaccepteerd worden gok ik zo ;)
Zelf gaan doen... of laten doen? Iemand ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Mattie B schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 07:38:
Mijn htc desire start sinds twee dagen vanzelf op, gisteren werd ik wakker omdat hij opeens om de 5 minuten ging trillen dat er mail was. Dit vond ik vreemd aangezien ik hem uitgezet had,maar ja ik dacht hij kan niet vanzelf aan dus dacht eerst dat het aan mij lag. Totdat ik vanochtend wakker werd omdat hij begon te trillen en ik het witte boot scherm zag :S
Ik weet 100% zeker dat ik de desire uit heb gezet. Gisteren en vannacht lag hij aan de oplader zoals ik elke nacht doe. De aan en uit knop kan echt nergens tegenaan gekomen zijn want hij ligt helemaal vrij. En het knopje doet het gewoon goed dus Volgensmij heeft deze geen contact gemaakt. Weet iemand hoe dit komt?
Mijn eerste gedachte was iets met zomertijd en een of ander alarm app? Er bestaan in ieder geval telefoons waarvan het alarm of wekker gewoon doorloopt, ook als de phone powered off is. Op de ingestelde tijd gaat de phone dan automatisch aan. Geen idee of desire dat ook kan echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
lawaai schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:42:
Vanochtend van mijn houdertje afgesprongen en toen met mijn fiets erover heen gereden :'(
Eerst nog niks aan de hand, maar nu is vanaf links boven eerst alles roze geworden en nu wordt het roze paarse al blauw. 30% van me scherm dus stuk nu nog... geen idee hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Scherm reageert verder nog prima, als ik vanaf de zijkant het scherm in het licht hou dan zie ik barsten in het scherm, maar wel lastig te zien.

Dus wat nu? Reparatie zal niet geaccepteerd worden gok ik zo ;)
Zelf gaan doen... of laten doen? Iemand ervaringen...
Ik heb ooit een handleiding samengesteld om zelf het scherm van een desire te vervangen..

Kijk maar even of je er wat aan hebt....succes in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Thx, mag de handleiding niet openen vanaf mijn locatie, maar hoe zit het met kosten?
Laten doen kost 102 euro, mocht het 50 euro goedkoper kunnen dan kan ik wel een dagje plannen, maar als het me 20 euro scheelt vind ik het niet de moeite.
Pagina: 1 ... 39 ... 61 Laatste