Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:25
Maranello schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:34:
[...]

Volgens mij heeft de HTC helemaal geen (magnetisch) kompas maar bepaald hij de richting aan de hand van je verplaatsing (GPS) en de versnellingsmeter, zoals wel meer goedkopere navigatieapparatuur werkt. (Zo wel dan is die van mij naar de knoppen of moet die gekalibreerd worden)
dan zou ik mijn kompas ook niet kunnen gebruiken als ik stil blijf staan?

Verwijderd

Volgens mij heeft het wel een magnetisch kompas. Maar ik begon te twijfelen of het wel zo verstandig is, zo´n case te kopen. YouTube: Effect of HTC Desire Flip Case.AVI Hier zie je de effecten van zo´n magneetje op een magnetisch kompas.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
Ik weet vrij zeker van wel, aangezien in de nieuwe maps (5) de kaart automatisch in de goede richting draait zonder beweging oid. Dus ja, hij heeft een magnetisch kompas.

Verwijderd

Weet iemand dan of het voorbeeld op het filmpje waar zou kunnen zijn? Of is dat onmogelijk bij een magneet met zo'n kleine omvang? Ik wil het namelijk zeker weten, zodat ik geen spijt krijg als ik het hoesje heb aangeschaft ;)

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11 23:07
Is er al bekend of 2.3 ooit nog op de Desire komt? Waarschijnlijk niet he..?

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

kenkreutzer schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:30:
naja, hij is al uit voor de nexus one, dus hij word sowieso perfect geport naar de desire. Maar ik denk om eerlijk te zijn dat ie ook wel officieel uitkomt.

PSN & XBL: Denkoyugo

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

D'r zit een AK8973 compass in ja.

Ik kom van een Hero en heb een Desire gekocht, klere wat een verschil zeg, dacht m'n Hero als tweede telefoon te gaan gebruiken maar het gaat me nooit meer lukken om daaran te wennen :P

De Desire is gewoon perfect voor mij, niet te groot (gebruik het toestel met alleen de linkerhand en kan nog net overal bij), bijna onbeperkt geheugen :P en super snel. Ook het batterij verbruik valt wel mee, het gaat iets minder lang mee omdat ik de Silhouette Live Wallpaper gebruik, maar het haalt nog net een dag. Ik moet alleen nog even aan de andere positie van de knoppen wennen.

En ik heb natuurlijk een uurtje met TeslaLED gespeeld, gewoon omdat het kan :P

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
JoetjeF schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:27:
D'r zit een AK8973 compass in ja.

Ik kom van een Hero en heb een Desire gekocht, klere wat een verschil zeg, dacht m'n Hero als tweede telefoon te gaan gebruiken maar het gaat me nooit meer lukken om daaran te wennen :P

De Desire is gewoon perfect voor mij, niet te groot (gebruik het toestel met alleen de linkerhand en kan nog net overal bij), bijna onbeperkt geheugen :P en super snel. Ook het batterij verbruik valt wel mee, het gaat iets minder lang mee omdat ik de Silhouette Live Wallpaper gebruik, maar het haalt nog net een dag. Ik moet alleen nog even aan de andere positie van de knoppen wennen.

En ik heb natuurlijk een uurtje met TeslaLED gespeeld, gewoon omdat het kan :P
Wat is het voordel t.o.v. de zaklamp?

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:27
kenkreutzer schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:30:
Hoezo niet?
HTC zal binnenkort bekend maken welke toestellen een upgrade naar 2.3 krijgen, aldus Mark Moons. Maar goed even afwachten natuurlijk. Maar ik denk dat de Desire HD, Desire Z en de gewone Desire de update naar 2.3 krijgen hoor. De rest van de toestellen wellicht niet..

• Stefanovic45
  • Laatst online: 02-11 15:35
Ik zou het wel schandalig vinden als ze geen officiële 2.3 uitbrengen voor de Desire. Hij is nog niet eens een jaar op de markt, 1 jaar software support is toch wel het minste wat je mag verwachten? 2 jaar zou ik eigenlijk nog veel logischer vinden.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Sleehond
Kan toch bijna niet anders dat de Desire een update krijgt. Net wat je zegt: nog geen jaar op de markt en het is gewoon een toptoestel van HTC. HTC weet dat ze met een 2.3 update voor de Desire een HEEL groot aantal mensen zullen bereiken, dat is ook belangrijk voor hun naam. Zoals ik al aangaf: ik verwacht "gewoon" een 2.3 update voor de HD, Z en normale Desire.

Het is denk ik eerder afwachten of de Legend en de Wildfire bijvoorbeeld 2.3 zullen krijgen. Die kans acht is een stuk kleiner.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 14:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik heb sinds gisteren dat mijn SD-Card niet meer gelezen wordt; uitzetten, kaart opnieuw plaatsen heeft geen effect; meer mensen last van begreep ik. vrijdag ff naar t-mobile shop denk ik :(

¯\_(ツ)_/¯

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:46
beschuitfluiter schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:50:
Ik heb sinds gisteren dat mijn SD-Card niet meer gelezen wordt; uitzetten, kaart opnieuw plaatsen heeft geen effect; meer mensen last van begreep ik. vrijdag ff naar t-mobile shop denk ik :(
Heb je er met andere cards ook last van? Anders kan je kijken of formatteren het probleem oplost.

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 18:31
beschuitfluiter schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:50:
Dit probleem had ik ook, heb toen de SD-card in mijn "oude" Legend gedaan, opgestart en weer terug geplaatst in mijn Desire, dit loste voor mij het probleem toen op.

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:19:
[...]

Ik heb sinds een week ofzo dat mn desire in 1x heel snel leeg is.. Haal het eind van de dag niet eens, ook niet als ik hem bijna niet gebruik :X

Maar nou las ik ergens iets van cache wipe, en volgens dat bericht zou je je gegevens niet kwijt raken..
hoe doe ik dat precies?

Opstarten met volume knop naar beneden, en dan die "clear storage"?
want daar staat weer wel dat de gegevens verwijderd worden
Ik heb hetzelfde. Ik snap er niets van. Ik heb niets veranderd in de instellingen of iets dergelijks. Maar plotsling is hij midden op de dag leeg. Heb nu eens Wifi en 3g uitgezet, dan red ik het net. Maar gek genoeg was dit een week geleden helemaal niet nodig... Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Heb in mijn accugebruik gekeken en zie niets aparts staan.

Even de programma'tjes die ik gebruik en die meestal op de achtergrond wel draaien en gegevens binnenhalen van 3G/wifi:

- Facebook
- Friendstream (HTC sense widget)
- HTC Clock/weer widget. Ververst weer om de 4 uur.
- Mail widget. Ververst mail om het uur
- Whatsapp

Dat is het zo'n beetje. Wellicht zijn er nog services van HTC sense die om de zoveel tijd op internet gaan om te checken voor updates? Ik krijg soms een berichtje van de market dat er een update voor een van mijn apps is. Geen idee hoe vaak dit wordt gecontrolleerd. Heb hier niets veranderd.

Ik heb ook eens geprobeerd om in de ochtend als ik hem van de oplader haal met een taskkiller alles uit te zetten, (wifi en 3g wel aan, zoals ik altijd had), maar dan is hij nog steeds in de middag al leeg. En even voor de duidelijkheid, dan gebruik ik mijn telefoon verder vrijwel niet. Ik ben aan het werk, telefoon ligt op bureau. Af en toe een sms'je of whatsapp berichtje, daar houdt het wel mee op.

Ik sta open voor suggesties...

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Help!!

Er is een stukje van een cashewnoot in de ingang van m'n koptelefoonaansluiting gekomen! Telefoon zat in mn broekszak en ook een stukje van het nootje...

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/1787/help1o.png

Iemand enig idee hoe dit er uit te halen? Pincet is te groot en met een stofzuiger lukt ook al niet :( Kan ik die buitenste witte rand er af halen of niet?

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:59
probeer eens om hem met een naald eraan te prikken, en anders breek je hem daarmee wel in kleinere stukjes

Hi Ha Hopjesvla

• RekZ
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:19:
probeer eens om hem met een naald eraan te prikken, en anders breek je hem daarmee wel in kleinere stukjes
Ik ben bang dat ik met een naald hem er alleen maar dieper indruk.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:59
totdat hij niet meer verder gaat, en dan prik je hem erin

Hi Ha Hopjesvla

• Cobiwan
  • Niet online
pak een speld

• RekZ
  • Niet online
Phew, opgelucht!

Heb het met een speld geprobeerd, en gelukkig is het laatste stukje eruit gekomen. Het zat er nog best diep in, maar hij doet het weer! *blij*

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Vraag me echt steeds vaker af waar het geheugen verbruik vandaan komt, ik heb al een tijdje niets geinstalleerd, maar gisteren opeens de meldig dat het geheugen weer vol begint te raken. Heb maar een spel wat ik amper speel eraf gegooid, maar raar vind ik het wel. Kan de desire er soms niet tegen dat ik mail ophaal via pop, welke daarna via mijn pc ook opgehaald en verwijderd worden? Ze verdwijnen wel op de desire.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

MeNTaL_TO schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:35:
Vraag me echt steeds vaker af waar het geheugen verbruik vandaan komt, ik heb al een tijdje niets geinstalleerd, maar gisteren opeens de meldig dat het geheugen weer vol begint te raken. Heb maar een spel wat ik amper speel eraf gegooid, maar raar vind ik het wel. Kan de desire er soms niet tegen dat ik mail ophaal via pop, welke daarna via mijn pc ook opgehaald en verwijderd worden? Ze verdwijnen wel op de desire.
Veel applicaties schrijven gegevens weg en houden een cache bij. Hierdoor loopt je geheugen langzaam vol.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

RekZ schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:29:
Phew, opgelucht!

Heb het met een speld geprobeerd, en gelukkig is het laatste stukje eruit gekomen. Het zat er nog best diep in, maar hij doet het weer! *blij*
Anders had je hem even buiten in de tuin moeten leggen, de vogeltjes hebben de noot er zo uit :P

• Sleehond
Post aangepast, dit probleem is al opgelost...

[ Voor 91% gewijzigd door Sleehond op 27-01-2011 13:36 ]

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Is het mogelijk om HTC locations met een officiele rom icm met offline maps op de desire te draaien. Ik vind alleen maar dat deze beschikbaar is voor de Desire HD en de Desire Z.

Is / komt deze ook voor de desire?

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Sj44k13 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:53:
[...]

Wat is het voordel t.o.v. de zaklamp?
TeslaLED heeft ook een widget en als bonus kan het ook morse seinen.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 14:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

bribrab schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:02:
[...]

Heb je er met andere cards ook last van? Anders kan je kijken of formatteren het probleem oplost.
heb een geformatteerde 1GB card uit mijn oude nokia 6700 geprobeerd; no score; lijkt de kaartlezer zelf te zijn dus... ga vrijdag ff naar t-mobile shop... gelukkig heb ik 24mnd garantie op dat ding dus heb goede hoop dat t netjes afgehandeld gaat worden.

¯\_(ツ)_/¯

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 10:47
beschuitfluiter schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:07:
[...]

heb een geformatteerde 1GB card uit mijn oude nokia 6700 geprobeerd; no score; lijkt de kaartlezer zelf te zijn dus... ga vrijdag ff naar t-mobile shop... gelukkig heb ik 24mnd garantie op dat ding dus heb goede hoop dat t netjes afgehandeld gaat worden.
Ik zou niet naar tmobile gaan maar rechtstreeks contact opnemen met htc..gaat vast een stuk sneller....

• sfinx
  • Laatst online: 19-11 15:35
sfinx schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:46:
[...]

Bedankt voor de tip. Net even met HTC gebeld, morgen wordt het toestel opgehaald. Ben benieuwd hoe de reparatie verder gaat.
Afgelopen vrijdag is m'n Desire opgehaald, vandaag (donderdag) is ie met de post weer terugbezorgd. Vrij snel dus, nette service van HTC (en Dynafix). Volgens de bon is er een 'boardswap' gedaan. Vanavond maar even testen of 't spontane rebooten nu opgelost is.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:19
Ik gebruik de telefoon niet zo heel intensief, maar moet hem continu aan de lader (220V) hebben, en dan nog laadt ie niet (meer) bij. Gisteravond aan de voeding toen ie op zo'n 60% zat. Vanochtend eraf en nog maar 50%. Wat ik wel vreemd vind is dat applicaties die ik niet opstart toch steeds weer draaien (zoals Facebook, Winamp, ROM manager). Wireless staat uit.
Ben bijna geneigd er een hele zooi af te pleuren om te zien of dat verbetering oplevert.

Meer mensen last van?

aka pluim003

• Mad Marty
  • Laatst online: 22:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zoek eerst eens uit waar het precies aan ligt. Zijn er apps die veel CPU gebruiken? Gebruik je een custom ROM? Etc, etc.

Nu valt er weinig over te zeggen.

Rail Away!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vanmorgen wordt als het goed is ook mijn Desire opgehaald. Ik moet nu een tijdje overleven met m'n Touch Diamond, dat is toch wel even iets anders. De overstap destijds was groot, maar de stap terug is nog vele malen groter :X De trilstand van m'n Desire doet het steeds minder goed en gaat alleen maar meer lawaai maken. Ben benieuwd wat ze er aan kunnen doen.

• DikkieDick
Mad Marty schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:55:
Zoek eerst eens uit waar het precies aan ligt. Zijn er apps die veel CPU gebruiken? Gebruik je een custom ROM? Etc, etc.

Nu valt er weinig over te zeggen.
Het is de standaard ROM. Toestel is wel geroot. Heb wat weggeknikkerd en nu 33MB vrij. Wil ik een klein programma als system monitor van Digibites installeren om te kijken hoe het cpu-gebruik is, mekkert ie dat de installatie mislukt omdat ie vindt dat er te weinig ruimte is. Na nog wat meer vrije ruimte gaat installatie nog steeds mis, maar nu met een unknown reason (zal toch eens kijken of ie wel geschikt is voor dit toestel ;-) ). Ja, dat schiet lekker op. Ga eens verder neuzen, want hij wordt ook steeds trager en trager.

[ Voor 13% gewijzigd door DikkieDick op 28-01-2011 09:37 ]

aka pluim003

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:24
Al eens opnieuw opgestart?

Sometimes you need to plan for coincidence

• DikkieDick
Zonet, en nu is System Monitor ook geïnstalleerd en de geheugenruimte volgens Advanced Task Killer ook wat meer. Misschien is inderdaad de oplossing zo nu en dan eens booten. Stond ook al weken aan. Ga ik eerst maar eens kijken of het batterijpercentage wat stijgt.

aka pluim003

• Cobiwan
  • Niet online
DikkieDick schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:09:
[...]

Zonet, en nu is System Monitor ook geïnstalleerd en de geheugenruimte volgens Advanced Task Killer ook wat meer. Misschien is inderdaad de oplossing zo nu en dan eens booten. Stond ook al weken aan. Ga ik eerst maar eens kijken of het batterijpercentage wat stijgt.
Batterij er even een keer uithalen, kan helpen.

• DikkieDick
Denk dat het herstarten al behoorlijk geholpen heeft. Zat op 45% accu en inmiddels is het 61%. Met Battery Snap mooi grafisch te zien. Ziet er nu wat beter uit. Weten we dat voor een volgende x.

En inmiddels op 81%.

[ Voor 5% gewijzigd door DikkieDick op 28-01-2011 13:34 ]

aka pluim003

Verwijderd

Ik heb sinds een tijdje weer last van een slecht FM radio signaal. Aangezien ik de radio elke dag vaak gebruik vind ik dat jammer, omdat je dan telkens een irritante ruis hoort door de radiozenders en het is ook soms lastig om een zender te zoeken. Als ik de standaard HTC oordopjes gebruik heb ik er geen last van, maar ik prefereer toch liever mijn Sony in-ears. Hopelijk heeft iemand tips!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 08:57
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:37:
Als ik de standaard HTC oordopjes gebruik heb ik er geen last van, maar ik prefereer toch liever mijn Sony in-ears. Hopelijk heeft iemand tips!
Nou waar zal het dan aan liggen 8)7 Blijkbaar is gewoon de ontvanger in die Sony oordopjes niet sterk/goed genoeg, of niet goed geoptimaliseerd voor een HTC telefoon (al lijkt me dat sterk, en daar is sowieso weinig aan te veranderen)

Verwijderd

diabolofan schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:51:
[...]

Nou waar zal het dan aan liggen 8)7 Blijkbaar is gewoon de ontvanger in die Sony oordopjes niet sterk/goed genoeg, of niet goed geoptimaliseerd voor een HTC telefoon (al lijkt me dat sterk, en daar is sowieso weinig aan te veranderen)
Uiteraard weet ik waar het aan ligt, alleen is het wel vreemd dat je geen andere earphones zou kunnen gebruiken dan de standaard oordopjes. Vandaar dat ik om tips vroeg, misschien heeft iemand een oplossing om alsnog met je eigen oordopjes te luisteren naar de radio. Het probleem was vroeger ook niet zo erg, maar sinds een aantal updates werd het steeds erger ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Jh92, het enige waarmee ik verandering in FM- prestatie bemerkte, is bij verschillende ROM's. Het type koptelefoon heeft bij mij nooit andere resultaten gegeven (en ik heb zeker 5 verschillende koptelefoons erin gehad).

• Ampie187
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-03-2023
Weet iemand hoe het komt dat de HTC Desire zo traag oplaad? De mijne heeft UREN nodig om op te laden. Na bv een uur aan de lader te hangen staat er mss 15% bij..

• Cobiwan
  • Niet online
Via USB of adapter? Staan veel programma's aan?

• Ampie187
Maakt niet uit, zowel via USB als adapter. Enkel de programma's die opstaan als je de telefoon op zet..

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De Desire laadt juist supersnel op. Binnen 1,5-2 uur volledig vol.

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 15:51
Bericht verplaatst.

[ Voor 98% gewijzigd door R3M1 op 30-01-2011 00:25 ]

• Ampie187
Hier toch niet, had nog 9% Batterij. Na ongeveer 1u opladen stond die op 22%..

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ampie187 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 01:00:
Hier toch niet, had nog 9% Batterij. Na ongeveer 1u opladen stond die op 22%..
Heb een cradle die zowel via usb als 220 werkt. Opladen via usb, dus computer, gaat erg traag. Laad ik op via het stopcontact, dan gaat opladen gewoon snel. Even snel als opladen via de standaardoplader. Nooit geklokt, mar binnen twee uur is je foon dan van leeg naar vol.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 12:25

E-Rick

I love it :7

Hoe snel het opladen gaat kan ook aan je kabel liggen. Met een goedkoop imitatie-kabeltje van dealextreme duurt het opladen bij mij (met de originele adapter) ongeveer 3 keer zo lang als met het originele kabeltje.

Choose life

• Hmmbob
Ampie187 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:08:
Weet iemand hoe het komt dat de HTC Desire zo traag oplaad? De mijne heeft UREN nodig om op te laden. Na bv een uur aan de lader te hangen staat er mss 15% bij..
Kerel, nog geen twee dagen voor jouw post:
DikkieDick schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 07:51:
Ik gebruik de telefoon niet zo heel intensief, maar moet hem continu aan de lader (220V) hebben, en dan nog laadt ie niet (meer) bij. Gisteravond aan de voeding toen ie op zo'n 60% zat. Vanochtend eraf en nog maar 50%. (...)
DikkieDick schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:44:
Denk dat het herstarten al behoorlijk geholpen heeft. Zat op 45% accu en inmiddels is het 61%. Met Battery Snap mooi grafisch te zien. Ziet er nu wat beter uit. Weten we dat voor een volgende x.

En inmiddels op 81%.

• Cobiwan
  • Niet online
Mijn Desire zeurt sinds kort als ik een nieuw Wi-Fi netwerk wil instellen over een wachtwoord voor referenties. Deze wist ik de 1e keer niet, maar daarna kwam ik erachter dat je bij beveiliging de boel kan weggooien en een nieuw wachtwoord kan instellen.

Het probleem: ik wil helemaal geen wachtwoord moeten intypen! Hoe kom ik hier vanaf? Iemand een idee?
Thx

edit: hij zegt dus

´'Geef het wachtwoord voor de opslag van referenties op´

Hij geeft het bericht alleen bij 802.1x enterprise netwerken

[ Voor 32% gewijzigd door Cobiwan op 30-01-2011 21:25 ]

• Ampie187
Groentenboer schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:55:
[...]

Kerel, nog geen twee dagen voor jouw post:

[...]

[...]

[...]
Dit heeft toch niks te maken met mijn vraag? Mijn telefoon laadt wel nog op, ik vraag alleen of het normaal is in vergelijking met andere Desire toestellen dat hij zo traag oplaadt.

• Mad Marty

Mad Marty

Sj44k13 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:09:
Mijn Desire zeurt sinds kort als ik een nieuw Wi-Fi netwerk wil instellen over een wachtwoord voor referenties. Deze wist ik de 1e keer niet, maar daarna kwam ik erachter dat je bij beveiliging de boel kan weggooien en een nieuw wachtwoord kan instellen.

Het probleem: ik wil helemaal geen wachtwoord moeten intypen! Hoe kom ik hier vanaf? Iemand een idee?
Thx

edit: hij zegt dus

´'Geef het wachtwoord voor de opslag van referenties op´

Hij geeft het bericht alleen bij 802.1x enterprise netwerken
De Nederlandse vertaling is misschien een beetje brak, maar ik denk dat er bedoeld wordt dat-ie nog een wachtwoord nodig heeft waarmee de inlog-credentials (wrs vertaald naar 'referenties') van WiFi-netwerken beveiligd worden. Dit hoef je maar één keer te doen.
Ampie187 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:32:
[...]
Dit heeft toch niks te maken met mijn vraag? Mijn telefoon laadt wel nog op, ik vraag alleen of het normaal is in vergelijking met andere Desire toestellen dat hij zo traag oplaadt.
Dat heeft alles te maken met je vraag, want DikkieDick had precies hetzelfde probleem. In de daaropvolgende discussie zijn enkele oplossingen gepost. De vraag of het normaal is hangt van veel meer factoren af (om die vraag te beantwoorden hebben we wel wat meer info nodig), maar in principe zou-ie vrij snel moeten laden.

[ Voor 25% gewijzigd door Mad Marty op 31-01-2011 07:24 ]

Rail Away!

• NIEKler
  • Laatst online: 09-03-2023
Opgelost: Uit en aan zetten werkte niet, opnieuw opstarten wel |:(

Sinds vannacht zijn ineens al mijn smsjes verwijderd. Ik heb een beetje gegoogeld en dit blijkt een bekend probleem te zijn.

Nu is het voor mij niet zo'n ramp dat ik al mijn smsjes niet meer heb, maar ik kan nu zelfs geen smsjes meer versturen. Wanneer ik op een smsje (ik kan kennelijk wel ontvangen) wil reageren dan krijg ik een foutmelding van de com.android.mss. Wanneer ik eerst 'berichten' opstart en daarna een bericht probeer te verzenden dan gebeurt er niets, sluit ik het programma daarna af dan krijg ik de melding "bericht opgeslagen als concept".

Iemand een oplossing? Dat ik mijn oude berichten niet meer kan zien is niet zo'n probleem, maar ik wil wel normaal berichten kunnen verzenden.

:-(

[ Voor 5% gewijzigd door NIEKler op 31-01-2011 09:38 . Reden: Problem solved! ]

• DikkieDick
[quote]Ampie187 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:08:

never mind. Was al beantwoord zag ik. ;-)

[ Voor 61% gewijzigd door DikkieDick op 31-01-2011 09:09 . Reden: dubbelpost ]

aka pluim003

• Hmmbob
[...]
:F Lees toch eens verder dan alleen de eerste twee woorden:
Mad Marty schreef op maandag 31 januari 2011 @ 07:21:
Dat heeft alles te maken met je vraag, want DikkieDick had precies hetzelfde probleem. In de daaropvolgende discussie zijn enkele oplossingen gepost. De vraag of het normaal is hangt van veel meer factoren af (om die vraag te beantwoorden hebben we wel wat meer info nodig), maar in principe zou-ie vrij snel moeten laden.
Dus, speciaal voor jou extra duidelijk: Heb je hem al eens opnieuw opgestart :?

offtopic:
Nee, ik heb geen ochtendhumeur, maar wel een ontzettende sik van mensen die zomaar een vraag neerplempen die nog geen dag eerder ook behandeld is. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Hmmbob op 31-01-2011 09:06 ]

Verwijderd

[...]
Mijn telefoon laadt wel nog op, ik vraag alleen of het normaal is in vergelijking met andere Desire toestellen dat hij zo traag oplaadt.
Nee, dit is niet normaal, maar je kunt wel even aandacht besteden aan de tips die worden gegeven. Op de Desire kun je programma's niet direct uitschakelen. Je hebt kans, dat programma's op de achtergrond blijven draaien. Dit kun je uitschakelen door de Desire uit te schakelen.

Sommige mensen denken dat je de Desire uitschakelt door de knop op de telefoon in te drukken, maar dan is het apparaat nog niet uit. Je moet deze knop een paar seconden ingedrukt houden. Je krijgt dan een menu. Hier kies je uitschakelen. Hiermee stoppen ook de programma's die nog op de achtergrond draaiden.
Eventueel kun je ook de accu even uit de Desire halen.

Het kan zijn dat je telefoon langzaam oplaadt, omdat er nog teveel "zware" programma's op de achtergrond draaien, die bijna alle energie, die jij met jouw oplader in de Desire pompt, grotendeels direct weer verbruiken. Misschien dat je dit oplost door je telefoon op de bovenbeschreven manier even uitzet.
Als dit niet helpt, is waarschijnlijk je oplader defect.

Tenslotte: als je problemen met je Desire hebt, helpt het in de meeste gevallen om je telefoon even uit te zetten (of de accu even uit de telefoon te halen).

• Cobiwan
  • Niet online
[quote]Mad Marty schreef op maandag 31 januari 2011 @ 07:21:
[...]

De Nederlandse vertaling is misschien een beetje brak, maar ik denk dat er bedoeld wordt dat-ie nog een wachtwoord nodig heeft waarmee de inlog-credentials (wrs vertaald naar 'referenties') van WiFi-netwerken beveiligd worden. Dit hoef je maar één keer te doen.

[...]

Hmm... Oke. Maar wel raar dat dit nu pas gebeurd. Had het namelijk met het uni netwerk. Had een ander wachtwoord gekregen dus moest opieuw instellen. Eerste keer weet ik zeker dat ik niet zo'n wachtwoord moest invullen.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 21:28
Mijn vriendin heeft sinds enige maanden een HTC Desire die ze tot op heden naar volle tevredenheid gebruikt. Er staat de laatste versie van Android OS (2.29.405.2) op die 'over the air' binnen is gekomen. De telefoonprovider is Vodafone.

Nu heeft ze sinds enige weken een vreemd probleem. Als ze op een bestaande sms conversatie een sms bericht stuurt uit de HTC sms app dan komt het soms voor dat ze ineens niet meer het bericht kan versturen terwijl ze het tientallen zo niet honderden keren wel naar diezelfde personen heeft kunnen sturen.

De twee contacten waar zich dit probleem voordeed hebben beide een +316 (Nederlandse mobiel nr + NL extensie) in de telefoon staan. De Facebook applicatie is in de instellingen in het Desire toestel niet gekoppeld dus daar kan hij ook niet een andere telefoonnummer vandaan halen. Ook staat er alleen 1x een +316 nummer bij de beide contacten en geen vastnummer.

De enige oplossing is om een nieuw bericht aan te maken en dan diezelfde contactpersoon in de contactlijst te selecteren dan wordt hetzelfde bericht wel verzonden.

Is dit een bug in de huidige versie van HTC sms applicatie? Zijn er al oplossingen voor of komt die in een volgende OS update van Android danwel van HTC zelf?

Ik heb zelf uiteraard al een beetje gegoogled en vond wel onderstaande topics die er iets van weghebben maar niet volledig en ook geen oplossing aanbieden.

Androidforums topic 1 | topic 2 | HTC Desire forum topic | Google: topic 1 | topic 2

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 31-01-2011 16:08 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

funrider schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:50:
Is dit een bug in de huidige versie van HTC sms applicatie? Zijn er al oplossingen voor of komt die in een volgende OS update van Android danwel van HTC zelf?
Deze bug komt mij erg bekent voor, heb hem vast ook wel es gehad. Sinds een tijdje gebruik ik Handcent SMS, misschien is dat een idee.

Overigens is er een nieuwe versie van de firmware: 2.29.405.5, maar die moet bij jou nog door Vodafoon worden vrijgegeven denk ik. Misschien is het e.e.a. daar in opgelsot.

Verwijderd

Ik heb zelf uiteraard al een beetje gegoogled en vond wel onderstaande topics die er iets van weghebben maar niet volledig en ook geen oplossing aanbieden.
Kijk even een paar berichten hierboven van NIEKler van maandag 31 januari 2011 08:32. Dat bericht lijkt er een beetje op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 16:34 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 21:28
jelmervos schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:24:
[...]

Deze bug komt mij erg bekent voor, heb hem vast ook wel es gehad. Sinds een tijdje gebruik ik Handcent SMS, misschien is dat een idee.

Overigens is er een nieuwe versie van de firmware: 2.29.405.5, maar die moet bij jou nog door Vodafoon worden vrijgegeven denk ik. Misschien is het e.e.a. daar in opgelsot.
Ik hou het even in de gaten wanneer de laatste versie binnenkomt. Ik had eerlijk gezegd die firmware nr. van HTC support afgehaald ik dubbel check de laatste versie thuis even.

Bij voorkeur wil ze graag de HTC app blijven gebruiken. Maar als de bug niet te verhelpen is wellicht een Handcent of dergelijke sms app een alternatief. Het oogt wel wat msn achtig :(
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:33:
[...]

Kijk even een paar berichten hierboven van NIEKler van maandag 31 januari 2011 08:32. Dat bericht lijkt er een beetje op.
Is toch een iets ander verhaal. Ik had t gelezen. Ze heeft overigens ook meerdere malen de telefoon uit en aangezet. Alle berichten zijn overigens bij m'n vriendin gewoon nog te lezen dus is ander verhaal.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

funrider schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:20:
Bij voorkeur wil ze graag de HTC app blijven gebruiken. Maar als de bug niet te verhelpen is wellicht een Handcent of dergelijke sms app een alternatief. Het oogt wel wat msn achtig :(

[...]
Uiterlijk van Handcent SMS is aan te passen via skins, volgens mij is er ook een Desire skin voor de bubbles. Maar test het gewoon even, het is gratis.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:21
Ampie187 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:08:
Over het trage opladen (vreemd dat nog niemand dit gemeld had maar goed)

De desire kent 2 oplaadmodi.

Ga tijdens laden naar Instellingen - Over de telefoon - Accu

Bij Accustatus staat dan: opladen(usb) OF opladen (ac)

Het verschil tussen deze 2 zit hem puur in het feit of de datadraadjes zijn kortgesloten of niet.

Een PC kan niet zoveel power leveren, en zal dus niet goed kunnen snelladen.

Een goede moderne lader heeft de 2 middelste 2 pinnen (data, bij een normale USB stekker) kortgesloten. Dat ligt dus NIET aan je kabel, want die is hopelijk niet kortgesloten op de datapennen.

Als je de originele lader gebruikt is het altijd opladen(AC). Een "vreemde" lader heeft deze pennen vaak niet kortgesloten en gaat hij dus opladen(usb) aangeven en gaat het dus traag.

Je kunt dit dus ook oplossen door zelf iets te fabrieken.

Ik heb zelf nu een cradle gekocht: http://cgi.ebay.es/ws/eBa...iewItem&item=320640958791

Geeft netjes opladen(AC)

Verder ook een Brodit in de auto die snellaadt.

Een oudere oplader voor mijn oude telefoon doet het dus op de trage manier, alsmede de diverse computers.

Hoop dat het zo wat duidelijker is :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:37
Tsja thanks voor je uitleg :). Goed om het nog een keer resumerend te lezen.

Maar dit is in dit topic (en ook in het accessoires topic) al zoooooooooo vaak voorbij gekomen, het lader vraagstuk. Overigens doe je dan wel ook de aaname dat Ampie87 inderdaad een 'vreemde' lader gebruikt :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:57
Oké mijn HTC Desire komt als het goed is vandaag binnen!
Ik kan gewoon niet wachten, heb al het voorbereidende werk gedaan..
Leuke apps al opgezocht etc etc.

Nu voordat ik ga beginnen heb ik nog een aantal vragen, en ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden.

1. Ik heb vodafone bel+sms+web gekozen, maar ik woon in een klein dorpje van Zuid-Limburg.
Vaker heb ik op mijn oudere telefoon een Belgisch netwerk ( 1x in de week ofzo ).
Nu vind ik dit verder geen probleem, want vaker zie ik dit en zoek ik even snel Vodafone NL.
Maar als ik widgets op mijn telefoon heb of andere apps die verbonden zijn met het internet,
heb ik dus de kans dat zij zich updaten en internetverbruik opvragen....En dan zal dit natuurlijk net gebeuren
op het moment dat ik Vodafone BE heb, waardoor ik € kan gaan betalen.

Hoe kan ik dit voorkomen, of hoe kan ik dit zo aanpassen dat hij geen internet gebruikt wanneer hij een ander netwerk te pakken krijgt?
had gelezen dat het iets te maken had met data roaming??

2. Ik gebruik nog even tijdelijk mijn oude simkaart, die geen internet heeft.
Zou ik dan bij het begin kunnen instellen dat ik alleen wifi accepteer, en dit dan over een tijdje terug zetten naar wifi & 3G?

3. Is het mogelijk heel veel apps te halen van een nieuwsserver(& te zoeken via FTD) zodat ik ze daarna gewoon op mijn computer overzet naar de SD? door de massa-opslag ?

Heel erg bedankt, en voor de rest ga ik nog verder beetje rondneuzen op dit forum over de HTC desire!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

1. Je kan bij de HTC Roaming uit zetten, dan maakt ie geen verbinding met een buitenlands netwerk (Alleen internet).
2. Jep ;)
3. *mag geen antwoord geven, illegaal praktijken*

• eymey
Ik snap dat punt 3 ook niet :S. Ten eerste: wat heb je aan "heel veel apps" (die alleen maar opslag gebruiken). Ten tweede: Meeste apps zijn toch gratis. Ten derde: Waarom kan je niet gewoon die lullige <= €2,- betalen voor die enkele nuttige app die je echt heel veel denkt te gaan gebruiken?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 17:36
darkfujita schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:09:
Oké mijn HTC Desire komt als het goed is vandaag binnen!
Ik kan gewoon niet wachten, heb al het voorbereidende werk gedaan..
Leuke apps al opgezocht etc etc.

Nu voordat ik ga beginnen heb ik nog een aantal vragen, en ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden.

1. Ik heb vodafone bel+sms+web gekozen, maar ik woon in een klein dorpje van Zuid-Limburg.
Vaker heb ik op mijn oudere telefoon een Belgisch netwerk ( 1x in de week ofzo ).
Nu vind ik dit verder geen probleem, want vaker zie ik dit en zoek ik even snel Vodafone NL.
Maar als ik widgets op mijn telefoon heb of andere apps die verbonden zijn met het internet,
heb ik dus de kans dat zij zich updaten en internetverbruik opvragen....En dan zal dit natuurlijk net gebeuren
op het moment dat ik Vodafone BE heb, waardoor ik € kan gaan betalen.

Hoe kan ik dit voorkomen, of hoe kan ik dit zo aanpassen dat hij geen internet gebruikt wanneer hij een ander netwerk te pakken krijgt?
had gelezen dat het iets te maken had met data roaming??

2. Ik gebruik nog even tijdelijk mijn oude simkaart, die geen internet heeft.
Zou ik dan bij het begin kunnen instellen dat ik alleen wifi accepteer, en dit dan over een tijdje terug zetten naar wifi & 3G?

3. Is het mogelijk heel veel apps te halen van een nieuwsserver(& te zoeken via FTD) zodat ik ze daarna gewoon op mijn computer overzet naar de SD? door de massa-opslag ?

Heel erg bedankt, en voor de rest ga ik nog verder beetje rondneuzen op dit forum over de HTC desire!
Dit zijn wel erg standaard vragen die je gemakkelijk zelf op kan zoeken.

1) Dataroaming kan je aan en uit zetten. Standaard staat het uit. Dus als je op een ander netwerk komt dan zal je geen internetverbinding hebben.
2) Je kan via de energiebeheer widget (of via instellingen) je mobiele internet aan en uit zetten. Als je het echt zeker wilt weten kan je APNdroid downloaden uit de market.
3) Er wordt geen ondersteuning gegeven op warez. Maar je kan wel APK's installeren via je sdkaart. Je hebt dan wel een file explorer nodig (ASTRO of Linda)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• darkfujita
Dank voor jullie snelle reacties.

En wat punt 3 betreft...
Via de computer kan je sneller apps ophalen dan met de telefoon ( sneller internet, geen dataverbruik ).
Dan heb ik het dus voornamelijk over de gratis apps!

• Mad Marty

Mad Marty

Je zegt toch bij punt 2 ook WiFi gaat gebruiken? Dan is het via je computer helemaal niet sneller.

Maar anyway, laten we deze discussie niet weer oprakelen :)

Rail Away!

• darkfujita
Mad Marty schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:28:
Je zegt toch bij punt 2 ook WiFi gaat gebruiken? Dan is het via je computer helemaal niet sneller.

Maar anyway, laten we deze discussie niet weer oprakelen :)
Neem nu van mij aan als je 100 apps in 1x kunt *afhalen* via een nieuwsserver ondersteund door Ziggo.
je binnen 3 minuten klaar, kunt gemakkelijker apps zoeken etc.

Alleen mijn vraag is, kan je deze net als muziek gewoon overzetten naar je telefoon.
Zoals je bij een iphone itunes gebruikt om apps te downloaden van itunes.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:26
darkfujita schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:39:
[...]

Neem nu van mij aan als je 100 apps in 1x kunt *afhalen* via een nieuwsserver ondersteund door Ziggo.

Alleen mijn vraag is, kan je deze net als muziek gewoon overzetten naar je telefoon.
Je kunt ze gewoon op je SD kaart zetten maar je moet ze dan wel stuk voor stuk installeren. Als je via de market download worden ze automatisch geïnstalleerd en krijg je ook updates van deze apps. Je hebt dan ook apps waarvan je redelijk zeker kunt zeggen dat ze niet aan de haal gaan met je telefoongegevens. Dat moet je met niet market apps nog maar eens zien, wellicht zijn die door een handige piraat een beetje "aangepast" zodat je SD kaart gegevens oid te stelen zijn. Ik zeg niet dat het zo is, maar zeker wel mogelijk.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Mad Marty

Mad Marty

[...]

Dan moet je alles handmatig installeren, zoals Van Duschoten ook aangeeft. Begin je duim alvast maar te trainen :+ (en natuurlijk de rest wat hij aangeeft).

Nee, gebruik dan AppBrain, dan hoef je alleen twee keer op OK te drukken :)

Rail Away!

• darkfujita
Oke dankjulliewel! ik zal het zo snel mogelijk gaan bekijken als ik mijn desire heb ontvangen.
Ik ben op dit moment op stage en mijn vader heeft bij de eerste ronde van de postbode de deur niet open gedaan '-.-

• eymey
[...]

Neem nu maar van mij aan, met al driekwart jaar HTC Desire ervaring, dat losse .apk's downloaden (ookal gaat dat dan zo genaamd snel met je l33te usenet oplossing), echt niet is wat je wil!

* De markt kan ook via wifi
* De market zorgt voor automatische updates of updates die je met 1 klik kan installeren
* of gebruik idd appbrain.

Verwijderd

Mad Marty schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:51:
[...]

Nee, gebruik dan AppBrain, dan hoef je alleen twee keer op OK te drukken :)
Als je niet zoals ik een keer de andere (verkeerde kant) op dacht 8)7 , dan staat er ineens niets meer in AppBrain.
Trouwens, als ik de Market opstart na een nieuwe ROM erop gezet te hebben gaat ie als een dolle alles installeren dus het voordeel van AppBrain ontgaat me eigenlijk. Je moet ook nog een PC aan hebben staan, of via de browser op de phone naar AppBrain gaan. Het is volgens mij niet sneller maar dat weet ik niet 100% zeker. (nooit getimed)

De applicaties die op Purchased staan, maar niet geinstalleerd waren, blijven netjes op Purchased staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 14:42 ]

Verwijderd

Bij mij lijkt Latitude niet meer te updaten. Na wat googlen kon ik niet bevestigen of dit nu een HTC Desire probleem of Latitude probleem was dus ik wil graag polsen of er nog meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier doet Latitude het nog wel.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• eymey
Latitude snap ik al een tijd geen h*l meer van..... Bij mij verdwijnen vrienden soms zomaar uit de lijst (ze staan zelfs niet meer in de lisjt van mensen die al wat langer niet meer gezien zijn). Terwijl ze volgens eigen zeggen nog wel op latitude zijn geweest en mij ook hebben gezien.

En ik snap ook nog steeds niet helemaal het criterium hoe vaak en wanneer latitude je positie nou eigenlijk actualiseert. Doet ie dat alleen als je maps zelf ook gebruikt of een andere gps applicatie?

• Mistraller
Raar probleem; ik krijg via imap geen mail meer binnen, van na 30 januari. Thunderbird met IMAP werkt nog steeds prima. Account opnieuw aanmaken werkt niet, dan komen ook de laatste mails niet binnen. Imap van de zaak gaat gewoon goed.

Ook nieuwere mails in andere mappen komen correct binnen. Iemand nog meer last van? Het gaat om een xs4all account. Ook de helpdesk van xs4all kon me niet helpen.

Edit: Hmm....een paar oude mappen weggegooid in de webclient, en het werkt weer. Waar het nu misging? geen idee.

[ Voor 12% gewijzigd door Mistraller op 01-02-2011 17:44 ]

---------------

Verwijderd

Hmm, nieuw hoesje gekocht voor mijn HTC Desire zilver. Helaas was er na een uur al verkleuring waarneembaar. Nu is er een kleine verkleuring aanwezig van voor op de Desire. Is dit er nog af te krijgen? Zoja, op welke manier kan dit dan?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

Mistraller schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:37:
Raar probleem; ik krijg via imap geen mail meer binnen, van na 30 januari.
Ik heb sinds 30 Januari het probleem dat mijn gmail-account niet meer fatsoenlijk wordt gesyncd. 30 Januari de hele dag geen mail binnengehad, 's avonds ineens 6 nieuwe mails, verspreid over de dag.

Gisteren zelfe probleem, vandaag weer. Rond 20:00 kwam er ineens weer een sloot mail binnen die al in de loop van de dag binnen is gekomen...

Volgens mij synct Gmail ook via IMAP toch?

Met het exchange-account van m'n werkgever geen probleem, nieuwe mail wordt netjes gepusht...

Meer mensen hier last van?

[ Voor 7% gewijzigd door Mark_640 op 01-02-2011 22:18 ]

• Mistraller
Mijn gmail account via de gmail app is niks mis mee.

Maar inmiddels ben ik weer wat verder, en lijkt de boosdoener gevonden.

Het eerstvolgende mailtje wat ik in de webmail zag staan, en niet op de Desire binnenkwam was een bestelbevestiging van de AirMiles shop (niet echt een afzender waarbij je aan crappy opmaak denkt dus)

Toen ik die mail verplaatste naar een andere map, verplaatste het probleem zich mee, en werd er geen nieuwe mail uit die map opgehaald, en werkte mijn inbox weer. Airmiles mailtje weer terug in de inbox...probleem weer terug.

Dat was de oorzaak. Blijft echter een bug in de HTC Mail app, want zowel Thunderbird als Outlook lezen die mail en alle anderen prima in. En als een dergelijke mail al problemen geeft, komt dit wellicht best vaker voor. En je kan aan niets zien dat er een fout optreedt, HTC Mail zegt gewoon dat ie klaar is.

Uiteindelijk het probleem dus toch kunnen vinden.

Op termijn ga ik wel alle mails overhevelen naar Gmail, maar dan moeten er niet zulke rare fratsen optreden.

---------------

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien eens kijken naar een andere mailclient op de Desire. Ikzelf gebruik nu de K-9 mail en die slikt toe nu toe alle mails die binnenkomen (inclusief de crappy incredimail mails :p).

• Dice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01-2024
Mijn vriendin heeft sinds enige maanden een HTC Desire die ze tot op heden naar volle tevredenheid gebruikt. Er staat de laatste versie van Android OS (2.29.405.2) op die 'over the air' binnen is gekomen. De telefoonprovider is Vodafone.

Nu heeft ze sinds enige weken een vreemd probleem. Als ze op een bestaande sms conversatie een sms bericht stuurt uit de HTC sms app dan komt het soms voor dat ze ineens niet meer het bericht kan versturen terwijl ze het tientallen zo niet honderden keren wel naar diezelfde personen heeft kunnen sturen.

De twee contacten waar zich dit probleem voordeed hebben beide een +316 (Nederlandse mobiel nr + NL extensie) in de telefoon staan. De Facebook applicatie is in de instellingen in het Desire toestel niet gekoppeld dus daar kan hij ook niet een andere telefoonnummer vandaan halen. Ook staat er alleen 1x een +316 nummer bij de beide contacten en geen vastnummer.

De enige oplossing is om een nieuw bericht aan te maken en dan diezelfde contactpersoon in de contactlijst te selecteren dan wordt hetzelfde bericht wel verzonden.

Androidforums topic 1 | topic 2 | HTC Desire forum topic | Google: topic 1 | topic 2
Dit heb ik ook, echter met precies 1 telefoonnummer.

Als ik het niet verzonden bericht hierna als NIEUW bericht aan diegene stuur is er niets aan de hand.

Wat mij opviel is dat er bij het geven van een 'reply' een extra '8' in het telefoonnummer geplaatst wordt.

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:50
Hoeveel geheugenruimte heb je nog vrij? Bij mij stopte hij onder de 15-20Mb met syncen...
Mark_640 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:17:
[...]

Ik heb sinds 30 Januari het probleem dat mijn gmail-account niet meer fatsoenlijk wordt gesyncd. 30 Januari de hele dag geen mail binnengehad, 's avonds ineens 6 nieuwe mails, verspreid over de dag.

Gisteren zelfe probleem, vandaag weer. Rond 20:00 kwam er ineens weer een sloot mail binnen die al in de loop van de dag binnen is gekomen...

Volgens mij synct Gmail ook via IMAP toch?

Met het exchange-account van m'n werkgever geen probleem, nieuwe mail wordt netjes gepusht...

Meer mensen hier last van?

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Mijn geheugen verbruik blijft toenemen en snap nog steeds niet waardoor. Had 14,81 MB vrij, gooi er een spel af van 5 MB en blijf 15,31 MB overhouden. Voor de zekerheid telefoon herstart en nu heb ik weer 14(,nogwat) MB vrij. Spel stond echt op de telefoon. Ik begin me echt af te vragen waar die ruimte blijft. Hoeveel werk is het restoren na een factory reset (smsjes vind ik niet echt belangrijk, contacts wel).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Restoren is vind ik behoorlijk makkelijk. Wanneer je een applicatie als MyBackup hebt kun je heel snel al je data qua applicaties én smsjes, etc terugzetten. Mail gaat via Gmail bij mij evenals contacten, maar die kunnen ook via MyBackup. Scheelt je na zo'n reset een hoop ruimte, maar het blijft verdwijnen..

[ Voor 5% gewijzigd door J0YR1D3R op 02-02-2011 09:27 ]

Verwijderd

Ja, bij mij komt de meeste mail 's ochtends om 5:22 uur binnen.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

djiedjee schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:16:
Hoeveel geheugenruimte heb je nog vrij? Bij mij stopte hij onder de 15-20Mb met syncen...

[...]
Dat zou het wel eens geweest kunnen zijn.

Zat onder de 12 MB, gisteren eens flink opgeruimd en eigenlijk werkt het sinds gisterenavond weer goed, nu 27 MB vrij...

Vaag dat dat invloed heeft op het syncen van je gmail?

• hartm11
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 16:57
Voor problemen met custom ROMs kun je een apart topic aanmaken, of in het algemene topic over custom ROMs kijken.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 02-02-2011 12:29 ]

24x Solar Frontier SF-170S @ StecaGrid 3600 @ ZO

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mark_640 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:40:
[...]

Dat zou het wel eens geweest kunnen zijn.

Zat onder de 12 MB, gisteren eens flink opgeruimd en eigenlijk werkt het sinds gisterenavond weer goed, nu 27 MB vrij...

Vaag dat dat invloed heeft op het syncen van je gmail?
Dat is een 'feature' van Google. Als je onder een bepaalde grens komt kan je niet meer syncen, geen apps meer downloaden via de Market en worden smsjes zonder pardon weggesmeten zodra je ze binnenkrijgt.

Echt te belachelijk voor woorden :/

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

RoD schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:30:
[...]

Dat is een 'feature' van Google. Als je onder een bepaalde grens komt kan je niet meer syncen, geen apps meer downloaden via de Market en worden smsjes zonder pardon weggesmeten zodra je ze binnenkrijgt.

Echt te belachelijk voor woorden :/
Dat eerste klopt volgens mij, de 2e en 3e heb ik zeker nog niet meegemaakt.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-11 11:05
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:39:
Bij mij lijkt Latitude niet meer te updaten. Na wat googlen kon ik niet bevestigen of dit nu een HTC Desire probleem of Latitude probleem was dus ik wil graag polsen of er nog meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
Ik heb sinds vorige week donderdag ook problemen met Latitude. Ik sta sinds die tijd volgens Latitude aangemeld in Uden (en ik ben echt niet al 6 dagen 24u per dag op mijn werk 8) ). Op de kaart in de Latitude app geeft hij aan dat ik in Veghel zit (dat klopt ook op dit moment), alleen in het ballonnetje bij mijn naam staat Uden. Als ik via het menu in de app naar Latitude staat heeft hij 0 minuten geleden gesynced, echter als plaats staat er Uden ? Op de iGoogle widget geeft hij ook Uden aan, wat dus niet klopt.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Apart. Als ik deze pagina in de default browser van de Desire open dan klapt 'ie eruit zodra de Play-knoppen worden geladen. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:46
CodeCaster schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:07:
Apart. Als ik deze pagina in de default browser van de Desire open dan klapt 'ie eruit zodra de Play-knoppen worden geladen. :P
Ja hoewel ik er enorm tevreden over ben blijft het toch geen volwaardige browser. Pop ups (gewensde, niet de reclamevariant) met een scroll balk erin kan de default browser ook niet aan. Heb je al een andere browser geprobeerd?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik surf toch eigenlijk alleen op nu.nl, Hyves, GoT en af en toe de frontpage en dat gaat prima. Heb Opera geprobeerd maar daar kon ik niet aan wennen. Dolphin schijnt wel goed te zijn.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik ben na allerlei versies getest te hebben uiteindelijk bij Dolphin HD uitgekomen.

Pagina: 1 ... 34 ... 61 Laatste