Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik begin nu toch wel moe te worden van alle meldingen over te kort disk space. Ik heb al ingesteld dat alles op mn SD kaart geinstalleerd wordt, maar ik heb het idee dat cache altijd nog wel op de telefoon zelf komt te staan. Dat is wel prima, maar wis dan gedeeltes van de cache ipv dat sommige dingen niet meer werken als die melding verschijnt. Google talk is niet meer te starten er staat dat er te weinig disk space is. Zoveel heb ik niet geinstalleerd op mijn telefoon.

Een geweldige telefoon, maar met te kort interne opslag of slecht beheerde opslag. Moest al een "hack" toepassen om meer apps op de SD kaart te kunnen zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:42:
Ik heb een probleem:

Ik drukte toenstraks mijn Desire aan (hij stond gewoon standbye) maar de telefoon deed zelf niks. Alleen de knoppen waren verlicht, maar het scherm deed niks...
Ik heb de batterij eruit getrokken, terug erin, aangezien en nu krijg ik telkens de melding "Gekoppeld AlleenLezen - Er is onverwacht probleem opgetreden op de simkaart". Super irritant.
Wat is er aan de hand / hoe fix ik dit? Ik heb mijn telefoon al (voor niks) terug gereset naar fabrieks instellingen... maar dit hielp niks :\

bvd

Op het internet is er niks te vinden, niks bruikbaars...
Edit: Ben een stap verder. Het is me gelukt om de SD kaart te formaterren door heel snel te drukken. Iig, ik krijg hem ook niet meer aangesloten op de pc,en heb de nieuwste versie van HTC Synch / 2.2 op Desire. Iemand enig idee?
"Gelukkig" is er nog iemand met dit probleem. Ik heb ditzelfde probleem een tijd terug ook in dit topic gezet, maar blijkbaar was ik de enige die dit had :-(
Het enige wat ik niet heb gedaan is terugzetten naar fabrieksinstellingen......dit is de laatste noodsprong, omdat ik dan gegevens kwijt ben die ik niet kwijt wil raken......maar ik zie dat het niet heeft geholpen!

Maarrrrr......gister kwam mijn broer op visite, hij heeft ook een Desire en we kwamen op het geniale idee om zijn sdkaart eens in mijn toestel te zetten. En......niks aan de hand.
Blijkbaar zit het probleem in de sdkaart en niet in het toestel.....blij dat ik hem (nog) niet op heb laten sturen....vanmiddag maar ff naar de MM en een nieuw sdkaartje halen. Ben benieuwd!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:12

pinda powerrr

Slow down...

Hann1BaL schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:38:
Ik begin nu toch wel moe te worden van alle meldingen over te kort disk space. Ik heb al ingesteld dat alles op mn SD kaart geinstalleerd wordt, maar ik heb het idee dat cache altijd nog wel op de telefoon zelf komt te staan. Dat is wel prima, maar wis dan gedeeltes van de cache ipv dat sommige dingen niet meer werken als die melding verschijnt. Google talk is niet meer te starten er staat dat er te weinig disk space is. Zoveel heb ik niet geinstalleerd op mijn telefoon.

Een geweldige telefoon, maar met te kort interne opslag of slecht beheerde opslag. Moest al een "hack" toepassen om meer apps op de SD kaart te kunnen zetten.
idd, de melding over het tekort aan geheugen komt bij mij ook regelmatig opduiken. Maar verdwijnt soms ook vanzelf weer.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar of welk programma dit veroorzaakt. Qua aantal geïnstalleerde programma's op mijn telefoon kan het niet liggen, want ik heb er maar een paar extra op staan t.o.v. standaard en dan ook nog waar mogelijk natuurlijk op sd.

Ik zie voor mijzelf eigenlijk geen redenen om te rooten, op deze ene bug na dan, dat zou je hiermee wel kunnen oplossen.

Waiting on the world to change

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:23

tozzke

aka tozzert

Hann1BaL schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:38:

pinda powerrr schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:12:
[...]
idd, de melding over het tekort aan geheugen komt bij mij ook regelmatig opduiken. Maar verdwijnt soms ook vanzelf weer.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar of welk programma dit veroorzaakt. Qua aantal geïnstalleerde programma's op mijn telefoon kan het niet liggen, want ik heb er maar een paar extra op staan t.o.v. standaard en dan ook nog waar mogelijk natuurlijk op sd.

Ik zie voor mijzelf eigenlijk geen redenen om te rooten, op deze ene bug na dan, dat zou je hiermee wel kunnen oplossen.
ik werd er ook moe van, vandaar dat ik uiteindelijk toch ben gegaan voor root en een custom stockROM met a2sd+ support. Ik heb nu vrolijk 70+ apps installed en nog 85MB intern over \o/

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:57:
[...]

"Gelukkig" is er nog iemand met dit probleem. Ik heb ditzelfde probleem een tijd terug ook in dit topic gezet, maar blijkbaar was ik de enige die dit had :-(
Het enige wat ik niet heb gedaan is terugzetten naar fabrieksinstellingen......dit is de laatste noodsprong, omdat ik dan gegevens kwijt ben die ik niet kwijt wil raken......maar ik zie dat het niet heeft geholpen!

Maarrrrr......gister kwam mijn broer op visite, hij heeft ook een Desire en we kwamen op het geniale idee om zijn sdkaart eens in mijn toestel te zetten. En......niks aan de hand.
Blijkbaar zit het probleem in de sdkaart en niet in het toestel.....blij dat ik hem (nog) niet op heb laten sturen....vanmiddag maar ff naar de MM en een nieuw sdkaartje halen. Ben benieuwd!
Ik heb hetzelfde probleem: soms wil het scherm niet meer aan, terwijl de knoppen nog wel verlicht zijn. Dit gebeurt echter wel onder verschillende omstandigheden: soms als het toestel in mijn broekzak gezeten heeft, soms tijdens/na een lang telefoongesprek (het is dan onmogelijk om op te hangen) en soms "zomaar" nadat het toestel standby geweest is. Zie ook mijn eerdere berichten in dit topic:

Stamgastje in "HTC Desire - Deel 7"

(En hier nog een post van iemand anders die mogelijk hetzelfde probleem beschrijft: Word of warning - SD card and display problems)

Ik krijg echter tot nu toe geen melding dat er een fout is opgetreden met de SD kaart. Toch heb ik na aanleiding van jouw bericht de proef maar eens op de som genomen en een andere 4GB kaart gekocht en deze in de telefoon gestopt. Nu eens kijken of dit probleem de komende tijd weg blijft...

(Mocht dit het geval zijn, dan is het wellicht handig voor anderen als de symptomen en de oplossing, nl. het vervangen van de SD kaart, in de TS toegevoegd worden.)

Edit: vooralsnog lijkt het probleem verholpen door het vervangen van de SD kaart. Het is bijna een week geleden dat ik dat gedaan heb en het scherm is niet meer zwart gebleven na standby.

[ Voor 22% gewijzigd door Stamgastje op 02-12-2010 23:53 ]

Verwijderd

Ik had ook belabberde cameraopnames, ook al leek het glaasje helder en schoon.Iemand raadde mij aan fotos te maken ZONDER de achterkant van de toestel. Toen waren de fotos ineens wel scherp. Heb het hele deksel en glaasje schoongemaakt met brillenpoetsdoek. Voor mij hielp dat.

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-10 23:07
Vrijdag ging mijn desire spontaan rebooten tijdens het spelen van een spelletje. Een kwartier later rebootte hij tijdens wat internetten. Daarna heb ik het niet meer meegemaakt.

Voor zover ik het kon zien was de accu ca. 34°C, dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Zijn er mensen die de ervaring hebben dat de desire eens (2x) spontaan rebootte, maar dat hij daarna geen kuren / reboot problemen kreeg. Dat het dus eenmalig was?

Wat ik hier zo lees wordt het uiteindelijk bij de meeste een mainboard swap. Daar zou ik echt gigantisch van balen. Dat heb ik al gehad (toen hij pas 2,5 week oud was) en was em vorige keer in totaal 2 maand kwijt. Heb hem nu 4maand na de mainboard swap.

Edit: Maandag is hij nog 2x spontaan gaan rebooten. Lijkt er op dat het dus erger gaat worden. Ik zal wel moeten wachten met opsturen totdat hij er echt niet meer mee te werken valt neem ik aan? Anders krijg ik hem zeker weer terug met een "software update".

[ Voor 22% gewijzigd door The Anarchist op 30-11-2010 08:12 ]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 22:24

westergas

rikkie_pc

Cheshire schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:49:
Even mijn ervaring delen:

Mijn Desire viel erg vaak uit/rebootte bij gamen en/of intensief internetgebruik. Effe googlen en het bleek een oververhitting/mainboard-probleem. Niet Vodafone gecontacteerd, maar direct HTC zelf, probleem voorgelegd aan de tel. medewerker van HTC en deze kwam tot dezelfde conclusie. Afspraak gemaakt, het toestel wordt aan de deur opgehaald door een koerier, die op de minuut af om 8 uur op de stoep stond (afgesproken was tussen 8 en 11) en precies 10 werkdagen later lag er een bubbel-enveloppe met daarin een stevig doosje op de mat. Bijgesloten rapport vermeldt een vervangen mainboard (joepie!!)

Natuurlijk uitvoerig getest en (tot nu toe)geen problemen meer. Dikke pluim voor de service van HTC _/-\o_
Het kan best goed gaan idd. Ik had een probleem met de service van Dynafix waar ik met de mensen daar niet uitkwam, een mailtje naar HTC heeft mijn probleem toen grotendeels opgelost.
TheVMaster schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:06:
[...]

Volgens is die prijs afhankelijk van de klant :+ 't koste mij namelijk 'maar' 130 euro. Ach..Dynafix..wat moet ik er van zeggen O-) 'k heb er namelijk wel een heel duidelijke mening over ...maar da's offtopic :+
Ik weet nu waar het prijsverschil in zit! Toen het scherm kapot is gevallen was de hele voorkant ook beschadigd, op mijn verzoek hebben ze dat ook vervangen. Mijn Desire ziet er dus weer 100% als nieuw uit :*)

[ Voor 21% gewijzigd door westergas op 29-11-2010 14:36 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• westergas

westergas

rikkie_pc

knip - posts samengevoegd

[ Voor 93% gewijzigd door westergas op 29-11-2010 14:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:57:
[...]

Nieuw sdkaartje erin en.......de Desire herkent de kaart weer! Blijkbaar is toch een defect aan het kaartje geweest. En ik maar denken dat die geheugenkaartjes nooit stuk gaan.......wel dus!

Verwijderd

Waarom is er nog geen topic over de HTC Gratia die deze maand uitkomt?

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58

Len

Leeg

HTC Gratia Ervaringen & Discussie

Ik wist het ook niet en moest even 2 seconden zoeken :p

[ Voor 29% gewijzigd door Len op 29-11-2010 19:43 ]

Free Tibet

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik had vandaag zo update naar 2.33.
Maar allemaal leuk en aardig dat de Market wel changes log heeft maar zo update niet.
Wat heeft die update eigenlijk veranderd?

Verwijderd

Gewoon even de widget verwijderen en weer opnieuw
Plaatsen,, ik heb dit ook gehad....grtz
dat was inderdaad de oplossing.

• Nick87
  • Laatst online: 22-08 20:18
Heb een beetje een vreemde eigenschap van mijn Desire ontdekt.

Ik pair mijn Desire met mijn Audi MMI via Bluetooth.
Tot zover alles goed.

Ik stap mijn wagen in en de bluetooth connectie wordt niet gemaakt.
Pas als ik even op de "power" knop van de desire druk en hem unlock (denk dat de unlock nodig is, niet helemaal zeker) dan connecteert hij.

Op zich niet zo erg want alles werkt dan wel en de connectie valt niet weg, maar toch niet 100% zoals het hoort. Moet er dan elke keer aan denken als ik in de wagen stap.
Bij mijn oude HTC Magic werkte dit altijd direct dus ja...beetje vreemde eigenschap.

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt of suggesties?

• Dice
  • Laatst online: 05-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:00:
[...]

Nieuw sdkaartje erin en.......de Desire herkent de kaart weer! Blijkbaar is toch een defect aan het kaartje geweest. En ik maar denken dat die geheugenkaartjes nooit stuk gaan.......wel dus!
Naar aanleiding daarvan,

Weet iemand wat de beste manier is om de bestanden van een klein kaartje over te zetten op een groter (en vooral sneller) kaartje zonder dat ik al mijn apps en data kwijt ben ?

Zijn daar tools voor nodig of is een 1-op-1 kopie vanuit windows voldoende ?

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:57
Dice schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:34:
[...]

Naar aanleiding daarvan,

Weet iemand wat de beste manier is om de bestanden van een klein kaartje over te zetten op een groter (en vooral sneller) kaartje zonder dat ik al mijn apps en data kwijt ben ?

Zijn daar tools voor nodig of is een 1-op-1 kopie vanuit windows voldoende ?
Eén op één kopie was bij mij voldoende

Moest daarna alleen al mijn market gegevens verwijderen en de market vervolgens opnieuw opstarten om alle gedownloade programma's weer in de lijst te krijgen. Dat zorgt er voor dat je tenminste weer updatemeldingen krijgt.

[ Voor 20% gewijzigd door Shivan_20 op 30-11-2010 12:48 ]

• Dice
  • Laatst online: 05-01-2024
Shivan_20 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:47:
[...]

Eén op één kopie was bij mij voldoende

Moest daarna alleen al mijn market gegevens verwijderen en de market vervolgens opnieuw opstarten om alle gedownloade programma's weer in de lijst te krijgen. Dat zorgt er voor dat je tenminste weer updatemeldingen krijgt.
_/-\o_

hoe doe ik dat laatste ? :$

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:57
Dice schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:53:
[...]

_/-\o_

hoe doe ik dat laatste ? :$
Menu > Instellingen > Applicaties > Applicaties beheren > Tab "Alle applicaties" > Market > Gegevens wissen

Daarna de market weer opstarten en de gebruiksvoorwaarden accepteren

Klaar!

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
Iemand een oplossing om bij Agenda behalve Pc sync en facebook, ook Google agenda te kunnen toevoegen?

Als ik nu op agenda toevoegen klik, krijg ik een buggy scherm met alleen annuleren, ik kan dus geen agenda's selecteren..

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 16:49
Dextourius schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:19:
Iemand een oplossing om bij Agenda behalve Pc sync en facebook, ook Google agenda te kunnen toevoegen?

Als ik nu op agenda toevoegen klik, krijg ik een buggy scherm met alleen annuleren, ik kan dus geen agenda's selecteren..
Buggy scherm hier ook... Nou ja, buggy... ik denk dat er iets had moeten komen met "geen keuzes" beschikbaar. Dat het een lijstje moet worden met al ingestelde accounts die je kunt toevoegen. Hier is dat gewoon mn main Google account (GAFYD in dit geval). Voeg een het gehele account toe bij de synchronisatieinstellingen. Of mis je ook je hoofdaccount al in die agenda, waarmee je je op het toestel aanmeldt?

• Stormtrooper
  • Laatst online: 17:11

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ethefox schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:10:
[...]

Hmmm, ik heb dus totaal geen problemen met Vodafone ontvangst op de mijne. In het hele land niet tot nu toe...
Nu met KPN kaartje erin helemaal geen problemen meer. 3G is wel trager maar nu zo goed als altijd ontvangst....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Dextourius
Ascathon schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:56:
[...]

Buggy scherm hier ook... Nou ja, buggy... ik denk dat er iets had moeten komen met "geen keuzes" beschikbaar. Dat het een lijstje moet worden met al ingestelde accounts die je kunt toevoegen. Hier is dat gewoon mn main Google account (GAFYD in dit geval). Voeg een het gehele account toe bij de synchronisatieinstellingen. Of mis je ook je hoofdaccount al in die agenda, waarmee je je op het toestel aanmeldt?
bij account en sync. staat Google aangevinkt. In google agenda (desktop versie) heb ik mijn agenda bijgewerkt, nu wil ik die afspraken gesynchroniseerd hebben in mijn toestel agenda, maar dit gebeurd niet.

Als ik naar HTC agenda > menu > meer > agenda's ga, zie ik alleen pc sync en facebook staan. Als ik vervolgens weer op menu > agenda's toevoegen klik, kan ik niks kiezen (buggy scherm).

Dit betekent dus dat ik mijn Google agenda afspraken niet gesynchroniseerd kan krijgen, dat is het probleem.

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:58
Nick87 schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:31:
Heb een beetje een vreemde eigenschap van mijn Desire ontdekt.

Ik pair mijn Desire met mijn Audi MMI via Bluetooth.
Tot zover alles goed.

Ik stap mijn wagen in en de bluetooth connectie wordt niet gemaakt.
Pas als ik even op de "power" knop van de desire druk en hem unlock (denk dat de unlock nodig is, niet helemaal zeker) dan connecteert hij.

Op zich niet zo erg want alles werkt dan wel en de connectie valt niet weg, maar toch niet 100% zoals het hoort. Moet er dan elke keer aan denken als ik in de wagen stap.
Bij mijn oude HTC Magic werkte dit altijd direct dus ja...beetje vreemde eigenschap.

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt of suggesties?
kan je niet instellen dat je desire automatisch verbinding mag maken?
dat heb ik nl wel met mijn parrot kit.

Anders ff de koppeling verwijderen en opnieuw kopplen en dan zou je de mogenlijkheid moeten hebben
om automatisch verbinding te mogen maken.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11 23:07
Hmm sinds kort merk ik dat mn tel maar max een dag meega (met weinig gebruik)

Via info van mn accu zie ik dit:

Netwerkgebruik: UID10026 op helemaal vol gekleurd. Als ik er op klik staat er dat de volgende paketten deze UID delen:

Contacten
Opslag contacten
com.android.providers.applications
com.android.providers.userdictionary

Op gedeeltelijk wake gebruik staat 'Media' aan kop (1/3 gevuld). En daarna Android systeem met 1/4.

En bij Ander gebruik staat:

Wordt uitgevoerd op 93%, Scherm aan op 91% en Wifi on/running op 100%.

Zijn er dingen die opvallen? Kan ik beter 3g aanzetten ipv wifi?

Facebook heb ik op autorefresh om de 4 uur, twitter uit, gmail push, het weer (beautifulle widgets) op 4 uur interval. Daarnaast staat GPS gewoon uit.

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-11 07:50
Dextourius schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:05:
[...]

bij account en sync. staat Google aangevinkt. In google agenda (desktop versie) heb ik mijn agenda bijgewerkt, nu wil ik die afspraken gesynchroniseerd hebben in mijn toestel agenda, maar dit gebeurd niet.

Als ik naar HTC agenda > menu > meer > agenda's ga, zie ik alleen pc sync en facebook staan. Als ik vervolgens weer op menu > agenda's toevoegen klik, kan ik niks kiezen (buggy scherm).

Dit betekent dus dat ik mijn Google agenda afspraken niet gesynchroniseerd kan krijgen, dat is het probleem.
ik heb een keer ook zoiets gehad, volgens mij was het net even wat anders, maar mijn Google agenda afspraken waren weg en ik kon de agenda niet meer aanvinken. Er was geen buggy scherm toen trouwens, dat niet. Na wat zoeken op internet heb ik het volgende gevonden en gedaan:
instellingen -> applicaties -> applicaties beheren -> alle applicaties -> van de agenda item de cache (gegevens) wissen. Weet eerlijk gezegd niet meer welke ik had gedaan, want ik zie meerdere agenda items staan.

Let er wel op dat al je afspraken die je had/hebt staan kwijt zijn! Dus maak eerst een backup of noteer het een en ander!

Ik had alleen google agenda items erin, dus na het syncen zat alles weer goed in de telefoon en kon ik die agenda weer aanvinken bij de agenda eigenschappen.

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:07

wij

Mijn Desire begon na een paar maanden ook af en toe te rebooten. Met name met Google Navigatie. In het dagelijks gebruik weinig last ervan gehad. Omdat ik er nog lang mee moet doen besloten het toestel te laten repareren. Na de reparatie (mainboard swap) zijn de problemen echter veel erger geworden. Met dit mainboard heb ik al reboots tijdens het bellen of gewoon zomaar tijdens het opladen van het toestel. Morgen wordt het weer opgehaald voor een nieuwe reparatie. :X

Al ben ik erg tevreden over de HTC klantenservice. Geen moeilijke gesprekken of dingen proberen. Maar gelijk bereid om het toestel te komen repareren. Over Dynafix ben ik minder tevreden, ze zouden dergelijke toestellen uitgebreider moeten testen na de reparatie. Er is vast wel een applicatie voor te verzinnen die het toestel grondig test / stresst. De HTC klantenservice heeft wel belooft dat wanneer na deze reparatie er nog problemen zijn ze meer opties kunnen bieden. Waaronder een compleet nieuw toestel.

Toch jammer al deze problemen. Aangezien ik verder erg tevreden ben over het toestel + android.

• charleybaak
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08-2022
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:21:
Gisteren de nieuwe firmware er op geinstalleerd.
Wat opvalt is dat de iconen smaller en hoger zijn geworden.

Oude indeling:
[afbeelding]

Nieuwe indeling:
[afbeelding]

Wat opvalt is dat de woorden niet geheel passen.
zie facebook icon

De rest heb ik nog geen verschillen gemerkt.
SmithNL schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:30:

Wat mij nog opvalt is dat de cijfers die tijdens het typen van een sms aangeven hoeveel tekens je al gebruikt hebt, groter zijn geworden.
Dat van die iconen heb ik nog niet gemerkt!
Collega van mij heeft ook de update ontvangen, op de legend, en samen kwamen we erachter dat deze update er onder andere ook voor zorgt dat de USB thetering het niet meer doet. :|
Wanneer je onder instellingen kiest voor Draadloos en netwerken, zie je deze optie eerst gewoon zichtbaar, maar binnen een seconde wordt hij donder gekleurd en kan je de optie niet meer aanvinken.
Niet dat ik deze optie gebruik hebt en wel logisch dat Vodafone deze optie eruit sloopt (anders verkopen ze geen internet dongels meer voor laptops enzo), maar toch jammer. ;w
wifi hotspot doet het overigens nog wel... O-)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Berichten over het niet werken van Vodafone zijn verwijderd, die horen hier immers niet.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 09:14
wij schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:41:
Mijn Desire begon na een paar maanden ook af en toe te rebooten. Met name met Google Navigatie. In het dagelijks gebruik weinig last ervan gehad. Omdat ik er nog lang mee moet doen besloten het toestel te laten repareren. Na de reparatie (mainboard swap) zijn de problemen echter veel erger geworden. Met dit mainboard heb ik al reboots tijdens het bellen of gewoon zomaar tijdens het opladen van het toestel. Morgen wordt het weer opgehaald voor een nieuwe reparatie. :X
Hoe lang ben jij je telefoon kwijt geweest? Ik heb m'n telefoon teruggestuurd ivm een probleem dat hier voor zover ik weet pas 1 keer voorbij is gekomen (het automatisch op speaker springen zodra je belt of gebeld wordt) en ben wel benieuwd hoe lang ik 'm nog kwijt ben; ik vermoed dat ze bij mij ook het moederbord gaan vervangen, maar de status is al een paar dagen "wacht op omruil". Hoop niet dat de moederborden op zijn ofzo :9

• Dextourius
elpino.rv schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:47:
[...]

ik heb een keer ook zoiets gehad, volgens mij was het net even wat anders, maar mijn Google agenda afspraken waren weg en ik kon de agenda niet meer aanvinken. Er was geen buggy scherm toen trouwens, dat niet. Na wat zoeken op internet heb ik het volgende gevonden en gedaan:
instellingen -> applicaties -> applicaties beheren -> alle applicaties -> van de agenda item de cache (gegevens) wissen. Weet eerlijk gezegd niet meer welke ik had gedaan, want ik zie meerdere agenda items staan.

Let er wel op dat al je afspraken die je had/hebt staan kwijt zijn! Dus maak eerst een backup of noteer het een en ander!

Ik had alleen google agenda items erin, dus na het syncen zat alles weer goed in de telefoon en kon ik die agenda weer aanvinken bij de agenda eigenschappen.
Ja dat had ik ook al geprobeerd, maar had weinig nut.

Ik moet dus een oplossing vinden om bij Agenda > toevoegen > google agenda te kunnen selecteren.. of op een andere manier mijn google agenda items gesynchroniseerd krijgen.. wellicht een andere agenda app?

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wat is nu de laatste firmware versie? Ik heb er nu 2.10.405.2 op staan, maar het lijkt erop dat OTA niet meer werkt bij mij sinds ik er een custom rom op heb gehad (nu weer stock)..

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:51
Jazzle schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:09:
Wat is nu de laatste firmware versie? Ik heb er nu 2.10.405.2 op staan, maar het lijkt erop dat OTA niet meer werkt bij mij sinds ik er een custom rom op heb gehad (nu weer stock)..
Dan issie up-to-date hoor :)
Ik kom iig ook niet hoger dan dat :P (heb heb gewoon een unbranded phone zonder custom roms oid)

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 01-12-2010 19:17 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Verwijderd

Allow,

Is het mogelijk om je contacten ( sim of op de telefoon) te bewerken, toevoegen... via de laptop?

Is in orde:

Android Manager

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 20:40 ]

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:22
bribrab schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:55:
[...]
Hoe lang ben jij je telefoon kwijt geweest?
Die van mij is vorige week donderdag opgehaald voor HTC. De call stond de hele tijd op 'Your phone is being tested' en sprong zo net op 'Service is complete. Please visit HTC Customer Survey if you would like to take a quick survey regarding your experience contacting HTC.'. Ik kreeg ook een mail dat hij over een 'paar dagen' weer terug zou moeten zijn. Geen idee wat ze hebben gedaan.

• Len

Len

Leeg

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:15:
Allow,

Is het mogelijk om je contacten ( sim of op de telefoon) te bewerken, toevoegen... via de laptop?
Jep! Het kan zelfs vanaf een notebook, of vanaf een desktop. Netbook gaat ook goed. Geen probleem dus!

Free Tibet

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:51
kan weg..

[ Voor 131% gewijzigd door SmiGueL op 01-12-2010 22:07 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:23

tozzke

aka tozzert

waar zie jij in die reclame dat het ook over de 'gewone' Desire gaat?

edit:
YouTube: Nog zo'n idee! nr3 <-- in het nederlands

[ Voor 47% gewijzigd door tozzke op 01-12-2010 21:50 ]

• Dihylopas
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Beste tweakers, ik had ook het bekende probleem van de random reboots, die net zolang door gingen tot de Desire genoeg afgekoeld was. Daarbij kwam nog dat hij vaak uitviel daarna als ik mijn pincode ingaf, er een dataverbinding tot stand kwam, en de ellende weer van voor af aan begon. Na een stuk of 5 harde-resets heb ik het toestel toch maar naar Vodafone gebracht. Nu zie ik net op internet dat het toestel al is gerepareerd (één dag later), en er een "boardswap" is gedaan.
Ben benieuwd of hiermee de ellende voorbij is.
Hopelijk krijg ik morgen een belletje dat ik herenigd kan worden met mijn Desire.

Hier trouwens het online reparatievolgsysteem:

STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 30-11-2010 12:33:44
Service-aanmelding - Bevestigd 30-11-2010 12:33:49
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 30-11-2010 12:59:27
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 1-12-2010 2:26:15
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 1-12-2010 2:26:16
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 1-12-2010 7:36:45
Reparatie repair center - In behandeling 1-12-2010 8:35:35
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 1-12-2010 15:14:11
Reparatie repair center - Voltooid 1-12-2010 15:14:11
Logistiek - Product klaar voor retourzending 1-12-2010 18:24:48
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant 1-12-2010 22:20:46

[ Decisions made in real time are never perfect. ]

• bribrab
pipo1000 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:23:
[...]
Die van mij is vorige week donderdag opgehaald voor HTC. De call stond de hele tijd op 'Your phone is being tested' en sprong zo net op 'Service is complete. Please visit HTC Customer Survey if you would like to take a quick survey regarding your experience contacting HTC.'. Ik kreeg ook een mail dat hij over een 'paar dagen' weer terug zou moeten zijn. Geen idee wat ze hebben gedaan.
Ik heb mijn telefoon afgegeven bij de Phonehouse (zodat ik een leentoestel zou krijgen) ipv het direct via HTC te doen. Ik heb de meldingen van Dynafix dus; er staat nu al een paar dagen Wacht op omruil. Benieuwd wat dat in de praktijk betekent.

• Blub1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-11 23:03
Hallo iedereen,

ik ben al enkele maanden een zeer tevreden gebruiker van een HTC Desire en heb er eigenlijk vrijwel nooit problemen mee gehad. Maar sinds een paar dagen heb ik last van wegvallende gesprekken, waar ik nog nooit last van heb gehad. Ik weet niet of dit te maken heeft met de plaats waar ik bel (ik heb hier bereik, weliswaar niet al te veel, maar het fluctueerd tussen 1 en 3 streepjes) maar sinds kort stopt ie na ongeveer een minuutje bellen. Dit is met alle mensen die ik bel. Ik las net dat Steephh hier een paar pagina's terug last heeft van precies hetzelfde probleem. Misschien heeft hij al een oplossing?

Heeft er verder iemand anders last van dit probleem?

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:07

wij

bribrab schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:55:
[...]

Hoe lang ben jij je telefoon kwijt geweest? Ik heb m'n telefoon teruggestuurd ivm een probleem dat hier voor zover ik weet pas 1 keer voorbij is gekomen (het automatisch op speaker springen zodra je belt of gebeld wordt) en ben wel benieuwd hoe lang ik 'm nog kwijt ben; ik vermoed dat ze bij mij ook het moederbord gaan vervangen, maar de status is al een paar dagen "wacht op omruil". Hoop niet dat de moederborden op zijn ofzo :9
Ik ben mijn mobiel twee weken kwijt geweest. Maar bij het gesprek met de klantenservice kreeg ik wel de waarschuwing dat het langer kan duren als onderdelen niet op voorraad zijn. Misschien zijn de moederborden inderdaad op.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:00
bribrab schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:58:
[...]

Ik heb mijn telefoon afgegeven bij de Phonehouse (zodat ik een leentoestel zou krijgen) ipv het direct via HTC te doen. Ik heb de meldingen van Dynafix dus; er staat nu al een paar dagen Wacht op omruil. Benieuwd wat dat in de praktijk betekent.
Het binnenwerk wordt omgeruild, maar ik denk dat ze er niet genoeg hebben liggen en dus wachten op de nieuwe levering

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jazzle schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:09:
Ik hoorde via het andere topic over root en custom roms e.d. dat als je telefoon geroot is dat je dan geen updates meer krijgt via OTA. Dus als je telefoon nog geroot is moet je het eerst unrooten.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Thombias schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:05:
[...]

Ik hoorde via het andere topic over root en custom roms e.d. dat als je telefoon geroot is dat je dan geen updates meer krijgt via OTA. Dus als je telefoon nog geroot is moet je het eerst unrooten.
Hij is niet (meer) geroot :)

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:15:
Allow,

Is in orde:

Android Manager
Wat je ook kan doen, is al je contacten syncen met je Google account. Dan kan je in Gmail naar Contactpersonen, en kan je daar mooi alles editten. Voordeel is dan ook dat als je van iemand een email noteert in je telefoon, dat hij gelijk in je Gmail staat als je thuis komt :) .

• bribrab
Kalua schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:22:
[...]
Het binnenwerk wordt omgeruild, maar ik denk dat ze er niet genoeg hebben liggen en dus wachten op de nieuwe levering
wij schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:20:
[...]
Ik ben mijn mobiel twee weken kwijt geweest. Maar bij het gesprek met de klantenservice kreeg ik wel de waarschuwing dat het langer kan duren als onderdelen niet op voorraad zijn. Misschien zijn de moederborden inderdaad op.
Nou ze hebben denk ik inmiddels alles op voorraad:
Reparatie repair center - In behandeling 2-12-2010 9:37:53
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 2-12-2010 12:01:00
Reparatie repair center - Voltooid 2-12-2010 12:01:00

Nu maar hopen dat-ie snel weer terug is! :9

Verbaast me trouwens dat er, voor zover ik weet, pas 1 iemand hier is geweest met ditzelfde probleem, dat de telefoon automatisch op speaker gaat als je belt of gebeld wordt. Op Engelstalige fora is dit probleem veel vaker terug te vinden.

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:00
Mijn Desire is helaas niet meer onder ons.. Hij gleed net uit mijn handen, viel op de grond en nu is het amoled-scherm gebarsten. Garantie krijg ik niet meer.. De enige mogelijkheid is er zelf aan gaan knutselen (iemand een idee waar ik een los scherm kan krijgen?) of een nieuwe kopen. Wel balen.

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-11 15:43
je kan toch gewoon betalen voor die reparatie?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Wombat13
MrDucky schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:56:
je kan toch gewoon betalen voor die reparatie?
Omdat ik, gezien eerdere 'waterschade' eigenlijk een hoop gezeur verwacht.. Maar je hebt gelijk, betalen voor de reparatie kan ook nog ;)

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:47
Wombat13 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:24:
(iemand een idee waar ik een los scherm kan krijgen?) of een nieuwe kopen.
bijv hier...

Verwijderd

bribrab schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:26:
[...]

[...]

Nou ze hebben denk ik inmiddels alles op voorraad:
Reparatie repair center - In behandeling 2-12-2010 9:37:53
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 2-12-2010 12:01:00
Reparatie repair center - Voltooid 2-12-2010 12:01:00

Nu maar hopen dat-ie snel weer terug is! :9

Verbaast me trouwens dat er, voor zover ik weet, pas 1 iemand hier is geweest met ditzelfde probleem, dat de telefoon automatisch op speaker gaat als je belt of gebeld wordt. Op Engelstalige fora is dit probleem veel vaker terug te vinden.
Ik heb dit ook gehad maar mijn telefoon wiste ook zomaar contacten van mijn simkaart en hij werd te warm waardoor hij steeds uitviel, ook sprong hij steeds op automodus:? Dat hij op de speaker ging als ik gebeld werd vond ik nog het minst erge :D Maar goed er is voor de 2de keer een nieuw moederbord ingegaan en zijn de problemen lijken verleden tijd

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Mijn Desire is helaas niet meer onder ons.. Hij gleed net uit mijn handen, viel op de grond en nu is het amoled-scherm gebarsten. Garantie krijg ik niet meer.. De enige mogelijkheid is er zelf aan gaan knutselen (iemand een idee waar ik een los scherm kan krijgen?) of een nieuwe kopen. Wel balen.
Kijk eens op deze ebay pagina. Je hebt de digitalizer en het scherm nodig (misschien alleen maar het scherm als je geluk hebt). Is waarschijnlijk goedkoper dan opsturen naar reparatiecentrum. Als je de moeite niet meer doet mag je de kapotte telefoon ook aan mij verkopen ;-) ik geef er 50 euro voor ;)

• bribrab
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:35:
[...]

Ik heb dit ook gehad maar mijn telefoon wiste ook zomaar contacten van mijn simkaart en hij werd te warm waardoor hij steeds uitviel, ook sprong hij steeds op automodus:? Dat hij op de speaker ging als ik gebeld werd vond ik nog het minst erge :D Maar goed er is voor de 2de keer een nieuw moederbord ingegaan en zijn de problemen lijken verleden tijd
Ja dat automodus was bij mij ook het geval. Dat kon je dan weliswaar via de taakbalk uitzette, maar hij bleef over de speaker gaan. Als je belt niet zo een probleem omdat je het dan snel weg kan klikken, maar als je gebeld wordt in een stille ruimte is het wat gênanter. Hoop dat ze m'n telefoon snel terug sturen, want je went toch wel aan al die functies!

• Nick87
  • Laatst online: 22-08 20:18
Megapaul schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:13:
[...]

kan je niet instellen dat je desire automatisch verbinding mag maken?
dat heb ik nl wel met mijn parrot kit.

Anders ff de koppeling verwijderen en opnieuw kopplen en dan zou je de mogenlijkheid moeten hebben
om automatisch verbinding te mogen maken.
Heb het gevonden. Weet nu niet exact waar het aan lag maar ok.

Blijkbaar duurt het bij mijn Desire tot 1-2 minuten voor hij verbinding maakt met MMI. Ik heb een keer alles gereset op de MMI naar factory settings en dan ging het wel ineens. Misschien had ik geduldiger moeten zijn maar weet niet exact of die reset heeft geholpen.

Heb wel gemerkt dat hij soms sneller verbindt dan anders. Dus volgens mij staat de Desire bluetooth connectie in standby en checkt hij maar om de paar minuten naar actieve apparaten (of zoiets).
Bij mijn HTC magic was dit altijd onmiddellijk.

Probleem opgelost gelukkig.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik heb hem zelf laten maken door Dynafix (€130) maar ik zag later dat dit met een beetje gepriegel zelf ook wel moet lukken. Achteraf had ik dat zeker geprobeerd.

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-11 08:07
Mijn zoon had een gebarsten scherm van een Wildfire. Zelf een nieuw "display glass" gekocht bij http://www.repairsuniverse.com voor $50. De LCD module was nog onbeschadigd en deed het onder het gebarsten glas. Na bestelling binnen 5 dagen ontvangen. Ze hebben ook video's online waarin je kunt zien hoe het moet. Het is wat prutsen maar voor een Tweaker goed te doen. Je moet nog wel de juiste schroevendraaier(s) meebestellen (of nog goedkoper via Ebay) want die heb je vast niet in huis.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:40
Graw! Heel vervelend probleem meer oordopjes of andere media op de 3.5mm poort
Als ik een kabel inplug gaat of het geluid supersnel/reversed spelen, OF hij gaat zomaar nummers skippen. Verder is de geluidskwaliteit gewoon echt brak. Komt dit bij meer mensen voor?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• pipo1000
Mijn HTC Desire is weer terug. Hij reboot-en de hele tijd spontaan als hij warmer was en belast werd. Heeft van donderdag (opgehaald door koerier) vorige week tot vandaag dus bij dynafix doorgebracht. Bij elkaar 6 werkdagen en iets meer dan een week doorlooptijd. Hij lijkt het weer te doen, moederbord wissel. Ik had een amoled scherm, en ik heb nog steeds een amoled scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door pipo1000 op 03-12-2010 18:26 ]

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
bij mij is er iets mis met mijn batterij, hij loopt als een tierelier leeg.

Nu na 20 minuten al 8procent eraf! Draai de RCmixHD rom incl scouts kernel.

Bij batterystats staat er bij "weegave 80% van het verbruik. Toch staat mijn scherm gewoon vaak uit. Hoe kan dit en hoe los ik dit op?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• Len

Len

Leeg

Johantjuuh schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:38:
bij mij is er iets mis met mijn batterij, hij loopt als een tierelier leeg.

Nu na 20 minuten al 8procent eraf! Draai de RCmixHD rom incl scouts kernel.

Bij batterystats staat er bij "weegave 80% van het verbruik. Toch staat mijn scherm gewoon vaak uit. Hoe kan dit en hoe los ik dit op?
Len schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 08:32:
Heb je hem al een keer opnieuw opgestart? Probeer eens te kijken of je na het opstarten meteen een grote accu-stroom hebt. (current widget)

Free Tibet

• pipo1000
Net mijn Desire terug vanwege auto-reboot-probleem. Echter nu blijkt dat mijn GPS het niet meer doet. Verd*mme, dit gaat dus nu de derde keer worden dat hij terug moet naar HTC in 6 maanden. Ik heb hem nu al een hele tijd in de vensterbank liggen met een Garmin Oregon 450 er naast. Echter geen lock, sterker nog hij ziet niet 1 sateliet, nul streepjes.

Ik heb wel ROM 2.29 erop gekregen van HTC terwijl volgens mij de laatste OTA rom 2.10 was. Kan het hier nog aan liggen?

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-11 15:43
probeer hem dan even terug te flashen naar een shipped rom 2.1 en daarna gewoon update?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pipo1000 schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:06:

Ik heb wel ROM 2.29 erop gekregen van HTC terwijl volgens mij de laatste OTA rom 2.10 was. Kan het hier nog aan liggen?
Ik draai al heel lang 2.29.405.2, totaal geen problemen met GPS of wat dan ook.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• pipo1000
jelmervos schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:01:
[...]

Ik draai al heel lang 2.29.405.2, totaal geen problemen met GPS of wat dan ook.
Net 2.09 en 2.10 geprobeert, en tevens LeeDroid 2.2f echter niets helpt, GPS blijft zo dood als een pier. Morgen HTC maar weer bellen en wat minder lief klagen, en zo meteen RUU 2.29 terug zetten. Dat wordt dan de derde keer terugsturen.

• Johantjuuh
  • Laatst online: 26-03-2023
Het is ECHT niet normaal met mijn batterij!
Ik draai nu de kernel van richardtrip en de SenseHDrom van RCMIX.

Echter mijn batterij gaat als een tierelier leeg! Heb heb vanmiddag opgeladen, hij is nu nog maar 5uur in gebruik en de batterij staat alweer op 19 procent! Bij mijn gebruik staat er 75% voor "weergave". Wat is dit precies? Mijn helderheid staat op automatisch en heb ook zeker niet hele tijd mijn scherm aan gehad!?

Ik ga nu de currentwidget ff downloaden..

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Is versie 2.29.405.2 beschikbaar gekomen via OTA of is hij alleen nog te krijgen via een Custom ROM?

• Wombat13
runnershigh schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:16:
[...]

Mijn zoon had een gebarsten scherm van een Wildfire. Zelf een nieuw "display glass" gekocht bij http://www.repairsuniverse.com voor $50. De LCD module was nog onbeschadigd en deed het onder het gebarsten glas. Na bestelling binnen 5 dagen ontvangen. Ze hebben ook video's online waarin je kunt zien hoe het moet. Het is wat prutsen maar voor een Tweaker goed te doen. Je moet nog wel de juiste schroevendraaier(s) meebestellen (of nog goedkoper via Ebay) want die heb je vast niet in huis.
Hmm.. ok. Bij mij is het glas nog heel en de amoled-module niet. :P
Als de reparatiekosten al snel richten de €130 gaan dan denk ik dat ik het zelf maar ga proberen! ;)
Bedankt allemaal!
Heb de schroevendraaiers trouwens wel in huis.. vanwege een eerdere telefoonreparatie. ;)
XyberBorg schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:24:
[...]

Kijk eens op deze ebay pagina. Je hebt de digitalizer en het scherm nodig (misschien alleen maar het scherm als je geluk hebt). Is waarschijnlijk goedkoper dan opsturen naar reparatiecentrum. Als je de moeite niet meer doet mag je de kapotte telefoon ook aan mij verkopen ;-) ik geef er 50 euro voor ;)
De digitizer is de 'glasplaat'? voorzover ik kan zien is die namelijk nog intact. Het enige wat ik dan dus nodig heb is een vervanger van de Amoled-module (helaas nu dan LCD-module.. ;( )

[ Voor 37% gewijzigd door Wombat13 op 05-12-2010 19:11 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hayo schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:56:
Is versie 2.29.405.2 beschikbaar gekomen via OTA of is hij alleen nog te krijgen via een Custom ROM?
Niet als OTA update, wel zelf te installeren: http://shipped-roms.com/i...egory=android&model=Bravo
Dit is dus geen custom ROM oid.

[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 05-12-2010 19:47 ]

• pipo1000
Wombat13 schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:00:
[...]
De digitizer is de 'glasplaat'? voorzover ik kan zien is die namelijk nog intact. Het enige wat ik dan dus nodig heb is een vervanger van de Amoled-module (helaas nu dan LCD-module.. ;( )
Pas op of je 'oude' amoled moederbord wel met een S-LCD module kan praten. Ik heb begrepen dat sommige mensen bij een reparatie/swap van moederbord ook een nieuw scherm hebben gehad.

• Entity
  • Laatst online: 18:24

Entity

9000rpm

Hayo schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:56:
Ik kreeg toevallig zojuist een melding dat 2.29.405.2-2.10.405.2_R_P_release8gn61bgo3rswcw24.zip beschikbaar is als OTA update. Heb hier geen wifi beschikbaar, dus nog niet geïnstalleerd, maar hij is dus nu wel uit.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 19:04
Ik heb hier nu ook de 2.29 OTA binnen gekregen. Ben wel benieuwd naar de release notes, want ik zie zo snel geen verschil...

Sometimes you need to plan for coincidence

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
Johantjuuh schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:46:
Het is ECHT niet normaal met mijn batterij!
Ik draai nu de kernel van richardtrip en de SenseHDrom van RCMIX.

Echter mijn batterij gaat als een tierelier leeg! Heb heb vanmiddag opgeladen, hij is nu nog maar 5uur in gebruik en de batterij staat alweer op 19 procent! Bij mijn gebruik staat er 75% voor "weergave". Wat is dit precies? Mijn helderheid staat op automatisch en heb ook zeker niet hele tijd mijn scherm aan gehad!?

Ik ga nu de currentwidget ff downloaden..
Apart, ik heb met RCMixHD v0.12 en de cam-fix juist dat mijn desire veel langer met een acculading doet...
Maar met custom roms kan het zoveel zijn... gewoon de kernel die je geflashed hebt, of een verkeerde rill-nogwattes die niet matched met je radio rom... etc.

edit: euh, zomaar ideetje; wipe je battery stats eens vanuit recovery en doe daarna een full drain, full charge (eigenlijk met de telefoon uit, meer dan 8 uur laden), full drain? :) Zou het ding moeten calibreren...

[ Voor 21% gewijzigd door Henk op 06-12-2010 08:59 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Groentenboer schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:37:
Ik heb hier nu ook de 2.29 OTA binnen gekregen. Ben wel benieuwd naar de release notes, want ik zie zo snel geen verschil...
Ik zie hem net ook verschijnen. Vanmiddag maar even via de WiFi thuis naar binnen halen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Entity schreef op maandag 06 december 2010 @ 07:51:
[...]

Ik kreeg toevallig zojuist een melding dat 2.29.405.2-2.10.405.2_R_P_release8gn61bgo3rswcw24.zip beschikbaar is als OTA update. Heb hier geen wifi beschikbaar, dus nog niet geïnstalleerd, maar hij is dus nu wel uit.
Oeh, krijg hem ook binnen. In de tekst van de systeemupdate staat:
Update: Android Market

Ik ben benieuwd...ga hem even installeren

Edit: Poging 1: Upgrade Error, niet genoeg geheugen vrij...nog maar een poging doen.
Edit 2: Gelukt :)!

[ Voor 9% gewijzigd door Hayo op 06-12-2010 09:21 ]

• Cobiwan
  • Niet online
Heb de nieuwe update geinstalleerd, maar nu gaat mijn standaard internet browser kapot als ik plugins op aanvraag instel :S. Hij geeft dan aan dat het proces onverwachts is gestopt, reboot helpt niet. Maakt niet uit of ik flash op standaard zet of met de nieuwe updates. Fabrieksreset proberen of hebben jullie hier ook last van? zou stom zijn als flash altijd aan of uit moet, want dan doet hij het wel gewoon.

edit: probeer nu fabrieksinstellingen

[ Voor 4% gewijzigd door Cobiwan op 06-12-2010 10:55 ]

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Groentenboer schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:37:
In ieder geval is het datumprobleem gefixed (geen vage nummers meer, bijv. bij TVgids app of Gtasks, maar netjes de dagen en normale datum wordt weergegeven :)). Geen extra interne ruimte erbij helaas, zoals bij de vorige update.

Voor de rest geen idee, misschien de batterij of extra snappiness :+

vogelaarke135

• mastair
  • Laatst online: 19:33
Sj44k13 schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:48:
Heb de nieuwe update geinstalleerd, maar nu gaat mijn standaard internet browser kapot als ik plugins op aanvraag instel :S. Hij geeft dan aan dat het proces onverwachts is gestopt, reboot helpt niet. Maakt niet uit of ik flash op standaard zet of met de nieuwe updates. Fabrieksreset proberen of hebben jullie hier ook last van? zou stom zijn als flash altijd aan of uit moet, want dan doet hij het wel gewoon.

edit: probeer nu fabrieksinstellingen
Fabrieksinstellingen heeft geen zin. Heb het ook maar dan met vodafone firmware. Het gekke is dat het wel werkt als je de systeemtaal op engels zet.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Cobiwan
  • Niet online
mastair schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:57:
[...]

Fabrieksinstellingen heeft geen zin. Heb het ook maar dan met vodafone firmware. Het gekke is dat het wel werkt als je de systeemtaal op engels zet.
:s

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Sj44k13 schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:48:
Hier zelfde probleem. Als plugins op "op aanvraag" instel, crasht de browser.

• Cobiwan
  • Niet online
hopelijk komt snel een updat eom dit te herstellen oid...
edit: op engels doet ie t iig wel goed ja

[ Voor 27% gewijzigd door Cobiwan op 06-12-2010 11:15 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53

weebl

YARR!

Dit is te fixen door bij applicatie-beheer alle gegevens te wissen van de applicatie 'internet'.

Let op: je bent dan wel al je instellingen/bookmarks kwijt...

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb een betere fix: eerst in het engels flash op demand zetten en daarna de taal weer op NL. Dan doet ie het gewoon!

Verwijderd

Is het mogelijk om je foto's in een andere map op te laten slaan door de camera?

Alvast bedankt Mar

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

weebl schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:20:
Let op: je bent dan wel al je instellingen/bookmarks kwijt...
Daar kun je deze app voor gebruiken: http://www.appbrain.com/a.../com.happydroid.bookmarks

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-11 16:50
Heeft iemand Skype en of Fring goed werkend? Ik krijg beide applicaties niet naar behoren te werken op mijn Desire. Bij beide applicaties werkt de VOIP functie niet goed. Ik krijg erg slecht geluid, met veel haperingen, en het effect dat de stem op vertraagde snelheid binnenkomt (alsof een bandje te langzaam afgespeeld wordt).

Ik heb het idee dat dit te maken heeft met een energie besparende functie – vaak werkt de eerste minuut wel redelijk, en daarna lijkt het of de telefoon te weinig processor kracht beschikbaar heeft.

Beide applicaties zijn over WIFI gebruikt, dus aan bandbreedte gebrek kan het niet liggen… Bij Fring gebruik ik Fring naar Fring en Fring naar gTalk.

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11 23:07
Wat zit er nou in de nieuwe 2.29? Ik zie niet echt verschil.

• dkawa
  • Laatst online: 18-11 09:03
Ik kan het niet installeren omdat ik een geroot ben met Unrevoked.. :-(.....

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
john5951 schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:56:
Heeft iemand Skype en of Fring goed werkend? Ik krijg beide applicaties niet naar behoren te werken op mijn Desire. Bij beide applicaties werkt de VOIP functie niet goed. Ik krijg erg slecht geluid, met veel haperingen, en het effect dat de stem op vertraagde snelheid binnenkomt (alsof een bandje te langzaam afgespeeld wordt).
Hier werkt Skype perfect. Zowel de chat als de VOIP functie doen het naar behoren over wifi. Enkel moet je opletten niet teveel andere dingen te doen tijdens het skypen, anders komen er inderdaad wat haperingen bij het openen van een app of settings of iets dergelijks.
Daarnaast gebruik ik voor skype-bellen praktisch altijd de meegeleverde headset, doet uitstekend zijn werk. Via de telefoon is het inderdaad wat meer wisselvallig ivm hoorbaarheid, maar dat kan ook aan mijn niet al te uitstekend gehoor liggen.

Fring nog nooit geprobeerd.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43
dkawa schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:38:
Ik kan het niet installeren omdat ik een geroot ben met Unrevoked.. :-(.....
Niet zo sip kijken, die update is al langer uit. Waarschijnlijk heb je hem al, als je even je custom rom update. Je hoeft dit oude nieuws niet meer te installeren omdat je een geroot toestel hebt :)
kenkreutzer schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:37:
Wat zit er nou in de nieuwe 2.29? Ik zie niet echt verschil.
Extra tabbladje in je Android Market, [Similar] voor vergelijkbare apps.

[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 06-12-2010 13:08 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:56
janvanduschoten schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:05:
[...]

Niet zo sip kijken, die update is al langer uit. Waarschijnlijk heb je hem al, als je even je custom rom update. Je hoeft dit oude nieuws niet meer te installeren omdat je een geroot toestel hebt :)

[...]

Het tabbladje in de market bestaat al minimaal sinds zaterdag.

https://d4armory.io/Player/803500

• The Anarchist
[...]

[...]

Dat is toch geen 28MB? Bovendien is die market bij mij een paar dagen geleden al automatisch geupdate. (standaard rom) Dus dat had ik al.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:20
[...]

Dat zat er al in ;)

The devil is in the details.

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-11 16:50
Yohsoog schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:42:
[...]

Hier werkt Skype perfect. Zowel de chat als de VOIP functie doen het naar behoren over wifi. Enkel moet je opletten niet teveel andere dingen te doen tijdens het skypen, anders komen er inderdaad wat haperingen bij het openen van een app of settings of iets dergelijks.
Daarnaast gebruik ik voor skype-bellen praktisch altijd de meegeleverde headset, doet uitstekend zijn werk. Via de telefoon is het inderdaad wat meer wisselvallig ivm hoorbaarheid, maar dat kan ook aan mijn niet al te uitstekend gehoor liggen.

Fring nog nooit geprobeerd.
Misschien dat dit dan iets met die headset te maken heeft. Ik heb deze nog niet gebruikt met Skype. Kan het zijn dat de telefoon niet in een energiebesparende stand gaat met de headset aangesloten, en dus niet terugklokt. Ik heb het idee dat dit nu wel gebeurt op het moment dat het scherm uitgaat...

• The Anarchist
Wat gebeurt er eigenlijk met de apps op je SD als je terug gaat naar fabriekinstellingen. Wordt dat automatisch gewist?

Misschien heeft die update dat lek in de browser wel aangepast, die laatst in het nieuws was. Het lijkt ook wel of sense wat soepeler werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door The Anarchist op 06-12-2010 14:11 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

The Anarchist schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:59:
Misschien heeft die update dat lek in de browser wel aangepast, die laatst in het nieuws was. Het lijkt ook wel of sense wat soepeler werkt.
Als je dit lek bedoelt: nieuws: Android-lek laat websites gegevens van sd-kaart halen
Helaas, ik draai deze update al sinds begin november, dus dat kan niet.

Wat ze wel es mogen oplossen is dat die standaard (Sense) weer widget ermee stopt als je iets met de SD kaart doet (ontkoppelen/koppelen e.d.). Ook de standaard nieuws/RSS widget gaat dan gek doen, maar die trekt weer bij.

[ Voor 17% gewijzigd door jelmervos op 06-12-2010 14:40 ]

• dkawa
  • Laatst online: 18-11 09:03
[quote]janvanduschoten schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:05:
[...]

Ik draai een stock Desire rom enkel met ROOT (middels Unrevoked).

Ik heb geen custom ROM, dus vandaag dat ik sip kijk ;(

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 17:36
dkawa schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:16:
[quote]janvanduschoten schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:05:
[...]

Ik draai een stock Desire rom enkel met ROOT (middels Unrevoked).

Ik heb geen custom ROM, dus vandaag dat ik sip kijk ;(
dan unroot je hem toch gewoon.
http://theunlockr.com/201...to-unroot-the-htc-desire/

Waarom heb je hem eigelijk in de eerste instantie geroot als je geen custom rom draait?
Vanwege A2SD+?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43
DarkY schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:14:
[...]

Het tabbladje in de market bestaat al minimaal sinds zaterdag.
Hayo schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:04:
[...]

Oeh, krijg hem ook binnen. In de tekst van de systeemupdate staat:
Update: Android Market

Ik ben benieuwd...ga hem even installeren

Edit: Poging 1: Upgrade Error, niet genoeg geheugen vrij...nog maar een poging doen.
Edit 2: Gelukt :)!
Lijkt me toch een market update, anders is het een mysterieuze omschrijving :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Henk
  • Laatst online: 29-10 16:11
madmaus schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:22:
[...]

dan unroot je hem toch gewoon.
http://theunlockr.com/201...to-unroot-the-htc-desire/

Waarom heb je hem eigelijk in de eerste instantie geroot als je geen custom rom draait?
Vanwege A2SD+?
NAND Backup, Titanium Backup, Screenshots, het aanpassen van bepaalde systeembestanden zoals nodig bij het fixen van de bluetooth-autoradio-disconnect-bug, etc...
Pagina: 1 ... 24 ... 61 Laatste