Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:38
Tacoos schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:36:
Ik heb 1 grote ergernis: als ik inzoom op een webpagina (bijvoorbeeld het grappige plaatjes topic), centreert ie niet op de plek waar ik inzoom, maar linksboven op de pagina.
Is dat een vaste setting of is er iets aan te doen?
type about:debug in de browser, ga naar instellingen en vink het vinkje aan dat je de google pinch to zoom wil gebruiken ;)

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:15

Tacoos

i am i

Bij mij heet het GEP (google zoom).
Maar dat doet t! Thanx!

bij de weg: met about:debug in de adresbalk kom ik nergens?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 19:04
Dat klopt, maar dan komen er extra instellingen beschikbaar...

Sometimes you need to plan for coincidence

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:54
Ik krijg de agenda niet goed gesynct met Outlook.
Gebruik de laatste versie van HTC Sync. Maar ik krijg alleen de afspraken in het verleden met outlook gesynct en niet die in de toekomst.

Wat doe ik fout? Het zal wel iets heel simpels zijn, maar ik kan er niet achter komen.

Verwijderd

joris1989 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:10:
hmm nu mijn Desire een half jaar oud is, begint hij echt kuren te krijgen...
Pas wilde het scherm niet meer aan(knoppen eronder wel) en nu heeft hij iets met mijn SD-kaart gedaan waardoor hij op alleenLezen staat... In de PC is hij niet meer te benaderen... hmm tijd voor een reset denk ik (A)

Oh blijkbaar maakt hij een grapje... In de PC kon ik hem niet formateren(wegens alleenlezen) en toen ik hem er op nieuw indeed toen kon ik hem weer laden... jaja...
Same here......alleen bij mij blijft de sdkaart op alleen lezen staan, ook na de kaart er opnieuw in te zetten.

iPhone.......here i come!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Dit voegt niets toe.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 23-11-2010 21:29 ]

Liever geen bloemen.

Verwijderd

Pimpam schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:11:
[...]

Hmm 'opgelost':
- Skype uninstalled, toen deed die het weer 8)7
Dus of de telefoon stopt met synchroniseren als er minder dan 15 MB vrij is (had nog 14 MB over). Of Skype heeft een hele rare bug...
Bij mij stopte hij ook met synchroniseren nadat ik een app had geinstalleerd. Daarna kreeg ik de melding dat het geheugen bijna vol was. Na jou post heb ik een paar apps verwijderd en gereboot en toen syncte hij weer.

Verwijderd

Zojuist mijn Vodafone branded Desire geupdate naar 2.33.161.2. Zoals al aangegeven op het Vodafone UK forum geen grote veranderingen (http://forum.vodafone.co.uk/topic/80416-2331612/)

Verwijderd

Laat dit soort reacties voortaan achterwege.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 23-11-2010 21:29 ]

• Cyleo
Tacoos schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:20:
Bij mij heet het GEP (google zoom).
Maar dat doet t! Thanx!

bij de weg: met about:debug in de adresbalk kom ik nergens?
Ja, was de naam even kwijt :P Ik dacht dat het hiermee wel zou lukken ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:01:
Zojuist mijn Vodafone branded Desire geupdate naar 2.33.161.2. Zoals al aangegeven op het Vodafone UK forum geen grote veranderingen (http://forum.vodafone.co.uk/topic/80416-2331612/)
ik heb zojuist deze update handmatig opgezocht en is inderdaad online nu?
heb nog niet gekozen om de desire met deze update te updaten?
zijn er nog meer mensen die hun desire met deze update 2.33.161.2 al hebben verrijkt?

wat zouden de voordelen ervan zijn en zou er wat extra software bij komen?

Verwijderd

voor de update was wel 25 mb aan ruimte nodig.
Hij is nu de telefoon aan het instellen.

Alles lijkt het nog te doen.
Als er problemen komen meld ik het , echte vernieuwingen nog niet gezien.

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:56
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:23:
[...]

ik heb zojuist deze update handmatig opgezocht en is inderdaad online nu?
heb nog niet gekozen om de desire met deze update te updaten?
zijn er nog meer mensen die hun desire met deze update 2.33.161.2 al hebben verrijkt?

wat zouden de voordelen ervan zijn en zou er wat extra software bij komen?
updating as we speak..

en klaar..! Altijd irritant dat er niet genoeg ruimte is en je er weer van alles af moet gooien, maar goed.
Verder niet echt iets te merken, maar prettig dat er nog gewoon updates voor het toestel uitkomen.. geeft me goede hoop voor 2.3!

[ Voor 21% gewijzigd door SmithNL op 23-11-2010 21:38 ]

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
op de een of andere manier heb ik een kras in het scherm van mijn nagenoeg nieuwe desire ;( Ik snap het echt niet: hij zat constant in een 'sok' in m'n broekzak, zonder sleutels of iets dergelijks erbij, ik ben nergens tegenaan gestoten en heb nu toch een aantal sterachtige krasjes in het scherm. Wat erger is: dat deel vh scherm heeft nu ook last van 'regenboogeffect': rode, groene pixels op de plaats van de beschadiging. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Of hoeveel het kost om het glas te vervangen? Toestel is trouwens 2 weken oud...

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 14:27
Iets vreemds (misschien eerder gepost, maar de zoekresultaten leveren niet op wat ik wil):

Vandaag in de auto navigatie aan (via Navigon) en van stroom voorzien via de sigarettenaansteker. Valt ie spontaan uit (Navigon dan). Blijkt dat ie de hele sd-kaart niet herkent als ik hem aan de laadstroom heb (in de auto). Dacht misschien nog aan los contactje, dus nog eens de kaart aangeduwd, maar zelfde resultaat. Heel irritant. Afgelopen zaterdag zonder problemen met Navigon kunnen navigeren (en ook aan de voeding). En er zijn geen noemenswaardige dingen veranderd (toestel was al geroot vóór afgelopen zaterdag).
Iemand any clue?

aka pluim003

Verwijderd

Ik heb mijn Desire sinds Juni en heb er eigenlijk nooit enig probleem mee gehad.
Echter sinds een paar dagen wil ie niet meer connecten met mijn eigen Wifi Netwerk.
Continue wordt er de Wifi service aan- en uitgezet, vindt ie wel telkens mijn netwerk maar connectie maakt ie niet , waarna vervolgens de Wifi-service uitgezet wordt ,en zo gaat het maar door.
Als ik KeepWifi installeer en de wifi-service op enable zet behoudt ie wel de Wifi-connectie en maakt ie wel verbinding, maar het kon voorheen ook zonder...
Dynamische of statische IP-adressen maakt niet uit, issue blijft.

Als ik de Desire dan uit en aanzet maakt ie wel direkt verbinding, maar zet ik het scherm uit en gebruik na enige tijd het toestel weer dan komt het probleem weer naar boven.

Ik ben een vaste lezer van dit forum maar ben dit nog niet tegen gekomen
Herkent iemand dit, en weet iemand een oplossing

8)7

• DikkieDick
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:22:
Ik heb mijn Desire sinds Juni en heb er eigenlijk nooit enig probleem mee gehad.
Echter sinds een paar dagen wil ie niet meer connecten met mijn eigen Wifi Netwerk.
Continue wordt er de Wifi service aan- en uitgezet, vindt ie wel telkens mijn netwerk maar connectie maakt ie niet , waarna vervolgens de Wifi-service uitgezet wordt ,en zo gaat het maar door.
Als ik KeepWifi installeer en de wifi-service op enable zet behoudt ie wel de Wifi-connectie en maakt ie wel verbinding, maar het kon voorheen ook zonder...

8)7
Ik herken het wel enigszins. Ik heb thuis dat ie 'gewoon' verbinding maakt. En na een tijdje wil je wat doen en zegt ie dat er geen netwerk is en dan staat er bij de instellingen 'Verifiëren met netwerknaam'. Als ik dan Wifi uitzet en vervolgens weer aan, kan ie weer goed connectie maken. Ik zal eens kijken of die Keepwifi bij mij gaat helpen, want dit is ook wel irritant. Heb mijn Desire amper 2 weken nu en het probleem is er al vanaf het begin.

aka pluim003

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

Als ik de Desire dan uit en aanzet maakt ie wel direkt verbinding, maar zet ik het scherm uit en gebruik na enige tijd het toestel weer dan komt het probleem weer naar boven.

8)7
dit probleem heb ik ook even gehad, maar dat lag bij mijn router. Moest telkens mijn router resetten als het probleem zich voordeed.... soms meerdere keren per dag
Ik heb een custom firmware (DD-WRT) erop geknald en sindsdien geen problemen meer ondervonden

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 09:44

8)7
Ik heb hier last van gehad i.c.m. Tasker en wifiNear.

Bleek dat er meerdere 'Governors' actief waren (!?)
Wat bij mij hielp: wifi sleep policy op never.
(Settings - Wireless & Networks - wi-fi settings - <menu> - advanced - wi-fi sleep policy - Never)

HTH

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 12:43
Misschien dat iemand mij kan helpen want ik krijg Tethering maar niet aan de praat. Zowel usb-tether niet als via wifi niet.....

Hij maakt wel verbinding met mn laptop (Vista Ultimate 64bit) maar er komt geen internetverbinding tot stand.... Geen idee wat het is en hoe ik het kan oplossen. De probleemoplosser van windows biedt ook al geen oplossing.

Elke keer, op wat voor manier ik ook verbinding maak, staat er 'geen internettoegang'.
Heb ook al geprobeerd mijn firewall uit te zetten, maar ook dat was geen oplossing.

Ik heb het in het verleden wel gekunt, maar waarom het nu niet meer lukt...... Gisteren nog via easytether verbinding kunnen maken, maar ook dat werkt nu niet meer.

Ik draai zelf Leedroid 2.2f op mn Desire.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 24-11-2010 07:03 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

DikkieDick schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:12:
Iets vreemds (misschien eerder gepost, maar de zoekresultaten leveren niet op wat ik wil):

Vandaag in de auto navigatie aan (via Navigon) en van stroom voorzien via de sigarettenaansteker. Valt ie spontaan uit (Navigon dan). Blijkt dat ie de hele sd-kaart niet herkent als ik hem aan de laadstroom heb (in de auto). Dacht misschien nog aan los contactje, dus nog eens de kaart aangeduwd, maar zelfde resultaat. Heel irritant. Afgelopen zaterdag zonder problemen met Navigon kunnen navigeren (en ook aan de voeding). En er zijn geen noemenswaardige dingen veranderd (toestel was al geroot vóór afgelopen zaterdag).
Iemand any clue?
Zou het kunnen dat je in de instellingen iets veranderd hebt waardoor hij de SD kaart niet meer kan benaderen als er ' iets' in de usb gaat, of heb je misschien sinds kort een andere laadkabel in je auto, waardoor de telefoon denkt dat hij aan de computer hangt, op massa-opslagmodus ofzo?

• miggeltje
  • Laatst online: 18-11 16:04
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 07:57:
[...]

Zou het kunnen dat je in de instellingen iets veranderd hebt waardoor hij de SD kaart niet meer kan benaderen als er ' iets' in de usb gaat, of heb je misschien sinds kort een andere laadkabel in je auto, waardoor de telefoon denkt dat hij aan de computer hangt, op massa-opslagmodus ofzo?
Kan ok een app zijn. Iets soortgelijks gehad met bv. Winamp die door een instelling altijd als er iets in de USB gedrukt wordt de SD kaart unmount.
Oftewel, kan een applicatie zijn die als er iets van een USB stekker ingehangen wordt probeert te koppelen met bv. een pc (ook al heb je er geen pc aan hangen).

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 10:39
mhulsegge schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:43:
[...]
Kan ok een app zijn. Iets soortgelijks gehad met bv. Winamp die door een instelling altijd als er iets in de USB gedrukt wordt de SD kaart unmount.
Oftewel, kan een applicatie zijn die als er iets van een USB stekker ingehangen wordt probeert te koppelen met bv. een pc (ook al heb je er geen pc aan hangen).
Goh, heb jij dat probleem ook al gehad met Winamp? ;)

Kan inderdaad behoorlijk irritant zijn als dit je overkomt, je nog 200km te rijden hebt en niet in de gaten hebt dat dat door Winamp veroorzaakt wordt.

• DikkieDick
mhulsegge schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:43:
[...]

He, ik heb wel eergisteren Winamp geïnstalleerd, maar nog niet gebruikt. Die knikker ik er af en ga het nog eens testen.
En wat de andere reactie betreft: de laadkabel is dezelfde. Heb overigens wel extra laadkabels inmiddels.

aka pluim003

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 10:39
DikkieDick schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:09:
[...]

He, ik heb wel eergisteren Winamp geïnstalleerd, maar nog niet gebruikt. Die knikker ik er af en ga het nog eens testen.
En wat de andere reactie betreft: de laadkabel is dezelfde. Heb overigens wel extra laadkabels inmiddels.
Die hoef je er niet af te knikkeren, is gewoon een instelling in Winamp.

• DikkieDick
renem schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:42:
[...]

Die hoef je er niet af te knikkeren, is gewoon een instelling in Winamp.
Klopt, maar had even geen zin om daar naar te kijken voor mijn test (en had sowieso winamp nog helemaal niet gebruikt/opgestart). Heb hem er dus toch afgeknikkerd en even een test gedaan en dat ging in ieder geval al 2 minuten goed, terwijl ie gister er na een seconde of 10 al uitknalde.

aka pluim003

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 22:24

westergas

rikkie_pc

Matthis schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:10:
op de een of andere manier heb ik een kras in het scherm van mijn nagenoeg nieuwe desire ;( Ik snap het echt niet: hij zat constant in een 'sok' in m'n broekzak, zonder sleutels of iets dergelijks erbij, ik ben nergens tegenaan gestoten en heb nu toch een aantal sterachtige krasjes in het scherm. Wat erger is: dat deel vh scherm heeft nu ook last van 'regenboogeffect': rode, groene pixels op de plaats van de beschadiging. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Of hoeveel het kost om het glas te vervangen? Toestel is trouwens 2 weken oud...
Via de officiële weg (dynafix) €166.60 incl BTW. Misschien in het bel-winkeltjes circuit wat goedkoper(?)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Thx voor de info.

Zou het doenbaar zijn om via deze handleiding voor €69 een touchscreen + display te kopen en zelf te vervangen? Heb zelf al wat laptops opengehaald en hersteld, dus ik heb wel enige ervaring...

Of heeft er iemand een manier om de krasjes uit het scherm te halen? Heb al een uur ofzo gepolijst met tandpasta, met een beetje resultaat...

Thx!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 00:30
De laatste paar weken heb ik een vreemd probleem. Het ontvangst loopt soms terug tot 0 streepjes. Ik heb dan nog steeds ontvangst (er komt geen kruis door het 3G/HSPDA icoon heen), maar het is dus nihil. Géén idee waar dit door komt, hebben meerdere mensen dit? Zit er over na te denken om eventueel terug te gaan naar de Hi shop, want lijkt me niet dat dit normaal is.

Verder doet ie het wel lekker, loopt amper vast en nog steeds relatief snel.

_@/'

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 19:04
Dat is niet nihil, maar gewoon heel weinig. Niets aan te doen, denk ik zo.

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

_Calvin schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:05:
[...]

Ik heb hier last van gehad i.c.m. Tasker en wifiNear.

Bleek dat er meerdere 'Governors' actief waren (!?)
Wat bij mij hielp: wifi sleep policy op never.
(Settings - Wireless & Networks - wi-fi settings - <menu> - advanced - wi-fi sleep policy - Never)

HTH
Dank je voor de hint . Ik heb het geprobeerd maar het helpt niet, Wifi blijft Jojo-en.
Ik gebruik wel Locale, maar ook zonder dat deze app actief is blijft ie het doen. KeepWifi lost het probleem wel op maar het blijft vreemd dat deze app nu plotseling nodig is.
Overigens, misschien een domme vraag maar wat zijn 'Governors'?

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 09:44
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:52:
[...]

Overigens, misschien een domme vraag maar wat zijn 'Governors'?
Sorry, my bad.
Ik bedoelde "multiple wifi supplicants"

en PS. ik moest wel ff rebooten om het probleem op te lossen hier. Ik neem aan dat je dat ook gedaan hebt?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met de trilstand? Mijn Desire (Bruin) is van mei dit jaar en heeft sinds enkele maanden een steeds zwakkere trilstand. Wanneer je volume down ingedrukt houdt hoor je ook dat hij steeds langzamer gaat trillen. Eerst was dit nog redelijk te vergelijken met de kracht die hij had toen het toestel nieuw was, maar nu klinkt het alsof je accu bijna leeg is. Het maakt niet uit of deze vol zit of niet, hij blijft zo zwak trillen

Bij mijn vriendin die een zilveren Desire heeft was dit niet zo tot een paar weken terug het bij haar ook minder werd. Je hoort aan het begin dat hij sterker is, maar hoe langer je volume down ingedrukt houdt, hoe zachter hij wordt tot een bepaald niveau.

HTC adviseerde een hard reset, maar dat heeft (logischerwijs) niets geholpen. Bekend probleem?

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-11 08:49
Binnenbrengen nu je nog garantie hebt ;)

• Cyleo
Steephh schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:55:
De laatste paar weken heb ik een vreemd probleem. Het ontvangst loopt soms terug tot 0 streepjes. Ik heb dan nog steeds ontvangst (er komt geen kruis door het 3G/HSPDA icoon heen), maar het is dus nihil. Géén idee waar dit door komt, hebben meerdere mensen dit? Zit er over na te denken om eventueel terug te gaan naar de Hi shop, want lijkt me niet dat dit normaal is.

Verder doet ie het wel lekker, loopt amper vast en nog steeds relatief snel.
Kan zijn dat het algoritme om het te berekenen is verandert, streepjes zeggen niet bijzonder veel ;)

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 00:30
Groentenboer schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:38:
Dat is niet nihil, maar gewoon heel weinig. Niets aan te doen, denk ik zo.
Het vreemde is dus dat hij gewoon blijft staan op HSPDA ontvangst met 0 streepjes. Niet dat er dan wordt 'teruggeclocked' naar 3G of GPRS...

Laatste tijd ook last van dat gesprekken zomaar 'uitvallen'. Kijk ik op mijn telefoon en zie ik dat er geswitched is van HSPDA (bij aanvang van het gesprek) naar 3G/GPRS of omgekeerd. Bijzonder vreemd.

Dat zachter trillen heb ik ook eens uitgeprobeerd. Bij mij doet ie dat ook. Lijkt wel normaal ofzo.

_@/'

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

TheVMaster

Moderator WOS
westergas schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:29:
[...]

Via de officiële weg (dynafix) €166.60 incl BTW. Misschien in het bel-winkeltjes circuit wat goedkoper(?)
Volgens is die prijs afhankelijk van de klant :+ 't koste mij namelijk 'maar' 130 euro. Ach..Dynafix..wat moet ik er van zeggen O-) 'k heb er namelijk wel een heel duidelijke mening over ...maar da's offtopic :+

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 24-11-2010 18:06 ]

• DikkieDick
DikkieDick schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:37:
[...]

Ik herken het wel enigszins. Ik heb thuis dat ie 'gewoon' verbinding maakt. En na een tijdje wil je wat doen en zegt ie dat er geen netwerk is en dan staat er bij de instellingen 'Verifiëren met netwerknaam'. Als ik dan Wifi uitzet en vervolgens weer aan, kan ie weer goed connectie maken. Ik zal eens kijken of die Keepwifi bij mij gaat helpen, want dit is ook wel irritant. Heb mijn Desire amper 2 weken nu en het probleem is er al vanaf het begin.
Nee Keepwifi en nog een aanverwant programma Wifi Keep Alive hebben hier in ieder geval niet geholpen. Na een tijdje staat ie toch weer op 'Verifiëren met netwerknaam'. Kan ook nog instelling in router zijn en even later: daar zit nog een idle timeout op van 4500 seconden. Die eens op 9999 gezet. Hoger lukt niet. En de optie 0 om te disablen heeft ie niet, want dan wil ie er toch minimaal 10 van maken. ;-)

aka pluim003

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:56
Mijn Desire rebootte zichzelf steeds vaker. Eerst nooit, toen een keer in de maand, en vandaag als hoogte punt, zo ongeveer elke 10 minuten. Zelfs tijdens het opstarten crashte hij soms. Als je hem even liet afkoelen met de batterij eruit dan doet hij het weer even. Vandaag een factory reset, total wipe gedaan, en ja hoor, ook hierna was hij zo omver te krijgen. Gewoon iets downloaden, Google Maps opstarten, navigeren en boem.

Net HTC gebeld en ze komen hem morgen halen. Ik hoefde helemaal niets uit te leggen. Hopelijk komt hij snel weer terug, en met mijn huidige AMOLED, want ik las verhalen over dat mensen een S-LCD krijgen na de reparatie. Mijn scherm is veel mooier dan bv. de S-LCD van een Desire HD.

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik zie ineens geen fotootjes meer bij mij contacten bij mijn berichten. Hoe kan dit? (draai de Pays rom)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Verwijderd

Gisteren de nieuwe firmware er op geinstalleerd.
Wat opvalt is dat de iconen smaller en hoger zijn geworden.

Oude indeling:
Afbeeldingslocatie: http://levelx.me/blog/wp-content/uploads/2010/07/desktop.png

Nieuwe indeling:
Afbeeldingslocatie: http://www.finnschmidt.nl/pics/forum/firmware.png

Wat opvalt is dat de woorden niet geheel passen.
zie facebook icon

De rest heb ik nog geen verschillen gemerkt.

Verwijderd

pipo1000 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:05:
Mijn Desire rebootte zichzelf steeds vaker. Eerst nooit, toen een keer in de maand, en vandaag als hoogte punt, zo ongeveer elke 10 minuten. Zelfs tijdens het opstarten crashte hij soms. Als je hem even liet afkoelen met de batterij eruit dan doet hij het weer even. Vandaag een factory reset, total wipe gedaan, en ja hoor, ook hierna was hij zo omver te krijgen. Gewoon iets downloaden, Google Maps opstarten, navigeren en boem.

Net HTC gebeld en ze komen hem morgen halen. Ik hoefde helemaal niets uit te leggen. Hopelijk komt hij snel weer terug, en met mijn huidige AMOLED, want ik las verhalen over dat mensen een S-LCD krijgen na de reparatie. Mijn scherm is veel mooier dan bv. de S-LCD van een Desire HD.
Ze zetten er een ander moederbord in en je probleem is verholpen. doe er voor de zekerheid een briefje bij wat je al gedaan hebt zoals factory reset enz enz anders zetten ze er alleen de software er opnieuw op en blijf je je probleem houden.

En stuur vandaag nog een mail naar HTC dat je een zakelijk gebruiker ben van je telefoon en dat je de Desire eigenlijk niet kan missen en dat je hier flink van baalt en dat ze maar gewoon een nieuw toestel moeten leveren , al krijg je die toch niet. Zet er gerust bij dat je op diverse fora's berichten hebt gelezen dat het soms wel een week of 4 duurt voordat je de telefoon terug hebt en dat je hier uiteraard niet mee akkoord gaat.

Bij mij werkte dit perfect en had ik de Desire binnen een week terug ( moet er wel bij zeggen dat het al de 3de keer was)

• 13art
Niemand problemen met tether?
Hij blijft tether zien als een openbaar netwerk, ipv een thuis netwerk.
Ook zegt hij iets over IP6 en IP4 die noet goed geconfigureerd zouden zijn...

Ik kom er echt niet meer uit :(

Afbeeldingslocatie: http://i732.photobucket.com/albums/ww321/Bart1981/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i732.photobucket.com/albums/ww321/Bart1981/02.jpg

edit:
Opgelost, blijkbaar te oude drivers. Na het installeren van HTC Sync werkt het via usb tethering in ieder geval wel. Alleen wifi werkt het helaas nog niet..

edit2:
Ook wifi werkt nu. Heb DHCP aangezet en het kanaal handmatig op 6 gezet, en toen pakte hij hem wel...

[ Voor 53% gewijzigd door 13art op 25-11-2010 02:08 ]

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

DikkieDick schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:37:
[...]

Nee Keepwifi en nog een aanverwant programma Wifi Keep Alive hebben hier in ieder geval niet geholpen. Na een tijdje staat ie toch weer op 'Verifiëren met netwerknaam'. Kan ook nog instelling in router zijn en even later: daar zit nog een idle timeout op van 4500 seconden. Die eens op 9999 gezet. Hoger lukt niet. En de optie 0 om te disablen heeft ie niet, want dan wil ie er toch minimaal 10 van maken. ;-)
ook hier het probleem dat de desire soms niet op mijn wireless accespoint komt. Wat ik moet doen is de desire herstarten en dan werkt het direct.

Had al een andere router gekocht tot ik merkte dat hij het ook deed bij mijn vriendin. Goed om te weten dat anderen het ook hebben. Ik hoop dat er snel een oplossing komt.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• SmithNL
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:21:
Wat opvalt is dat de iconen smaller en hoger zijn geworden.

Oude indeling:
[afbeelding]

Nieuwe indeling:
[afbeelding]

Wat opvalt is dat de woorden niet geheel passen.
zie facebook icon

De rest heb ik nog geen verschillen gemerkt.
Wat mij nog opvalt is dat de cijfers die tijdens het typen van een sms aangeven hoeveel tekens je al gebruikt hebt, groter zijn geworden.
Dat van die iconen heb ik nog niet gemerkt!

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:21:
Welke nieuwe firmware?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 09:14
2.33.161.2, alleen voor Vodafone branded toestellen zoals ik het begrepen heb.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Firmware: 2.33.161.2 (Vodafone branded)

Wel apart dat Vodafone vaak eerder de updates krijgt van HTC dan dat HTC ze zelf aan de unbranded toestellen beschikbaar stelt.

Eerste update poging mislukte overigens, aangezien er te weinig vrije ruimte beschikbaar was tijdens het installeren. Dat blijft een groot nadeel, dan kan je er nog zoveel opslagruimte in hebben zitten middels een microSD, naar mate je meer applicaties installeert is het onvermijdelijk dat je toch een keer tegen ruimtegebrek aanloopt (aangezien elke applicatie wel ruimte nodig heeft op het geheugen van het toestel zelf, naast het gedeelte wat je naar de SD kaart kan verplaatsen).

Inmiddels de melding:
Gefeliciteerd! De telefoon is geüpdatet naar versie 2.33.161.2 (geüpdatet.. zucht :X)

[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 24-11-2010 23:59 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:32
Laguna schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:56:
[...]

Firmware: 2.33.161.2 (Vodafone branded)

Wel apart dat Vodafone vaak eerder de updates krijgt van HTC dan dat HTC ze zelf aan de unbranded toestellen beschikbaar stelt.

Eerste update poging mislukte overigens, aangezien er te weinig vrije ruimte beschikbaar was tijdens het installeren. Dat blijft een groot nadeel, dan kan je er nog zoveel opslagruimte in hebben zitten middels een microSD, naar mate je meer applicaties installeert is het onvermijdelijk dat je toch een keer tegen ruimtegebrek aanloopt (aangezien elke applicatie wel ruimte nodig heeft op het geheugen van het toestel zelf, naast het gedeelte wat je naar de SD kaart kan verplaatsen).

Inmiddels de melding:
Gefeliciteerd! De telefoon is geüpdatet naar versie 2.33.161.2 (geüpdatet.. zucht :X)
Dat heb denk ik eerder te maken met het feit dat de HTC branded vodafone toestellen volgens mij UK versie's zijn. (net zoals bij de legend)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• DikkieDick
dread schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:11:
[...]

ook hier het probleem dat de desire soms niet op mijn wireless accespoint komt. Wat ik moet doen is de desire herstarten en dan werkt het direct.

Had al een andere router gekocht tot ik merkte dat hij het ook deed bij mijn vriendin. Goed om te weten dat anderen het ook hebben. Ik hoop dat er snel een oplossing komt.
Herstarten van de Desire hoeft bij mij niet: ik disable even Wifi en enable het weer en dan gaat het weer een tijdje goed. Nog niet goed getest met de aanpassingen op de router.

aka pluim003

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
T-Mobile bood me zojuist ook een update voor m'n Desire aan :)

Ik hoop vooral dat d'r een betere browser-versie in zit (ik heb nu Webkit 3.1), aangezien ik nog wel eens issues heb met sommige sites zoals Facebook.. (Ja, ik gebruik liever de fullsize site dan de app of de mobile versie van de site..)

Ergens een changelog? :P

Waaaaait a minute.. Kut-T-Mobile, ik krijg de update 2.12.110.3 -> 2.12.110.4 :X Hufters!

[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 25-11-2010 08:16 ]

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 16:49
Laguna schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:56:
[...]
Niks mis met dat woord. :)
Osiris schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:13:
Ik hoop vooral dat d'r een betere browser-versie in zit (ik heb nu Webkit 3.1),
Nog steeds 3.1 met de Vodafone update.

[ Voor 33% gewijzigd door Ascathon op 25-11-2010 08:17 ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wouter06 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:53:
Binnenbrengen nu je nog garantie hebt ;)
Ja, dat ga ik ook doen. Het ging mij er meer om dat ik me afvraag of er meer mensen waren met dit verschijnsel omdat we er allebei last van hebben. Misschien valt het bij anderen minder op, maar het is toch duidelijk merkbaar :)

• sander817
  • Laatst online: 14-11 19:38

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

hoe lang gaat de accu bij jullie mee?
Hier is hij elke morgen compleet leeg, dat lijkt mij wel erg extreem

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Zonder meer te zeggen over je eigen gebruik kun je natuurlijk niets stellen over de accuduur. Ik zelf haal 24 uur niet eens, maar 'speel' tijdens m'n woon-werk reis (1,5 - 2 uur/dag) wel intensief met het ding. De browser + 3G dataverkeer zijn grote slurpers van de batterij. Daarentegen kan ik wel op een volle lading ongeveer 6 uur films kijken, niet slecht als je het mij vraagt :)

Hier staat tekst

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

sander817 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:37:
hoe lang gaat de accu bij jullie mee?
Hier is hij elke morgen compleet leeg, dat lijkt mij wel erg extreem
Zeggen hoe lang je met je accu doet heeft niet zoveel zin. Elke gebruiker gebruikt z'n toestel weer anders en dus ook anders verbruik.

Maar goed: ik doe 18 uur met mijn accu.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik haal tegenwoordig 3 dagen. Dus maandagochtend eraf, woensdagavond zit ik dan rond of onder de 20%. Dan bel ik niet veel, maar wel regelmatig wat internetten, zeg 30min per dag ofzo.

Wat bij mij veel scheelde was Y5, die zet je wifi aan bij bekende zendmasten (thuis en werk bijv.) en 3G uit. Daarnaast nog juicedefender, die 3G uit zet als je scherm uit is, en slechts elke 15min weer voor 1 min aanzet.

[ Voor 11% gewijzigd door Aikon op 25-11-2010 10:04 ]

• sander817

sander817

meer als bellen en gmail syncen doe ik niet

• SmithNL
sander817 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:13:
meer als bellen en gmail syncen doe ik niet
Internet staat dus constant aan voor het syncen..? Als je dat uitzet (gmail synct dan IETS minder vaak), scheelt dat al een hoop.
Bellen is uiteraard ook een energievreter.
Het is niet anders met dit toestel vrees ik..!

• sander817

sander817

syncen doe ik handmatig, paar keer per dag
ok, ik had het idee dat ik er in het begin voor de laatste update er veel langer me kon doen

Als ik savonds nog 90% oid heb, ook dan is hij smorgens leeg
Ik zal de instellingen een terugzetten naar fabrieksinstellingen, ik heb het idee dat hij snachts iets gaat doen wat de batterij leegtrekt

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, dat laatste daar kan je donder op zeggen ;)

Gewoon proberen telkens dingen uit te zetten en installeer die programma's eens die ik noem.

• Robbie T
Robbie T schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:10:
Ik krijg de agenda niet goed gesynct met Outlook.
Gebruik de laatste versie van HTC Sync. Maar ik krijg alleen de afspraken in het verleden met outlook gesynct en niet die in de toekomst.

Wat doe ik fout? Het zal wel iets heel simpels zijn, maar ik kan er niet achter komen.
Kickje...

• madmaus
  • Laatst online: 14-11 17:36
Hoe komen eigenlijk al die dubbele contacten erin?
Ik heb sommige contacten wel 6 keer erin staan, en als ik zo'n contact aanklik dan staan daar soms ook wel stuk of 6 onder.

Ik heb nu in Gmail (pc) mijn contacten samen gevoegd maar de sychronisatie naar mijn toestel wil niet lukken.
Er komt een uitroepteken bij en er staat dat het niet gelukt is en de synchronisatie snel opnieuw uitgevoerd wordt.

Gisteren had ik al mijn dubbele contacten verwijderd, maar toen zag ik bij mijn gespreksgeschiedenis ineens allemaal onbekende nummers, gelukkig had ik eerst een backup gemaakt. Maar ik blijf het vreemd vinden.

Er staan nu meer dan 400 contacten in terwijl het misschien 80 unieke zijn.

Edit:

Even al mijn contacten verwijderd en daarna opnieuw proberen te synchroniseren maar helaas dat werkt ook niet. Weer het uitroep tekentje in beeld.
Jammer want zoals ze nu in gmail staan zou ik ze graag willen hebben op mijn telefoon.

Edit 2:

Ik kreeg het maar niet voor elkaar, nu een harde reset gedaan (moest gelijk mij ROM opnieuw flashen want ik bleef in een loop hangen) en als eerste de contact gegevens gesynct. Nu is het wel goed gegaan.
Beetje een omweg, maar het is gelukt.

[ Voor 26% gewijzigd door madmaus op 25-11-2010 15:19 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Taalkundig niet nee, maar het ziet er gewoon niet uit.. had liever gezien dat ze hadden gekozen voor "bijgewerkt".

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:29:
[...]

Ze zetten er een ander moederbord in en je probleem is verholpen. doe er voor de zekerheid een briefje bij wat je al gedaan hebt zoals factory reset enz enz anders zetten ze er alleen de software er opnieuw op en blijf je je probleem houden.

En stuur vandaag nog een mail naar HTC dat je een zakelijk gebruiker ben van je telefoon en dat je de Desire eigenlijk niet kan missen en dat je hier flink van baalt en dat ze maar gewoon een nieuw toestel moeten leveren , al krijg je die toch niet. Zet er gerust bij dat je op diverse fora's berichten hebt gelezen dat het soms wel een week of 4 duurt voordat je de telefoon terug hebt en dat je hier uiteraard niet mee akkoord gaat.

Bij mij werkte dit perfect en had ik de Desire binnen een week terug ( moet er wel bij zeggen dat het al de 3de keer was)
Telefoon is opgehaald en een email gestuurd naar HTC. Ik hoop dat hij snel weer gerepareerd terug is! Thanks!

• 13art
Gebruik eens google calander sync...

Verwijderd

_Calvin schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:25:
[...]

Sorry, my bad.
Ik bedoelde "multiple wifi supplicants"

en PS. ik moest wel ff rebooten om het probleem op te lossen hier. Ik neem aan dat je dat ook gedaan hebt?
Even een dagje aangekeken, en na rebooten bleken de problemen zich toch te herhalen. De enige manier voor mij om Wifi-connection te houden is de service van KeepWifi te enablen, blijf het vreemd vinden maar goed voor mij helpt dit.
Zou terugzetten naar fabrieksinstellingen mogelijk helpen?

Verwijderd

pipo1000 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:46:
[...]

Telefoon is opgehaald en een email gestuurd naar HTC. Ik hoop dat hij snel weer gerepareerd terug is! Thanks!
Ik hoop voor jou dat je de telefoon binnen een week terug hebt :) maar dan moeten ze je morgen wel een mail sturen dat hij klaar is anders duurt het nog iets langer weet ik helaas uit ervaring :D

• Robbie T
l3art schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:10:
[...]

Gebruik eens google calander sync...
Ben ik bekend mee, maar het zou toch ook anders moeten kunnen?

• madmaus
Robbie T schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:04:
[...]

En in de toekomst bedoel je afspraken die gemaakt hebt met je telefoon?
Staan ze wel als pc-sync? of staan ze onder jou agenda?
Je moet ze als pc sync zetten anders syncen ze niet met je pc.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43
Robbie T schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:04:
[...]

Als ik het dus goed begrijp heb je een probleem en meld je dat hier. Daarna krijg je keurig een goed werkende oplossing voorgeschoteld. Als reactie hierop meld je dat je die oplossing al kent (waarom meld je dat dan niet bij je 1e post?) en dat je het graag op een andere manier wilt. Waarom zou het ook anders moeten kunnen?

Wat is er dan niet goed aan Google calendar sync?

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 26-11-2010 09:46 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Stormtrooper
  • Laatst online: 17:11

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik doe sinds enkele dagen mijn woon-werk reizen niet meer met de motor maar gewoon met OV... Gedurende die reis zit ik met de metro een groot deel in de tunnel (vanaf Marconiplein tot aan Kralingse Zoom)...

Vorig jaar had ik nog een Touch HD met een Vodaphone abbo.. Nooit problemen, altijd kunnen internetten enzo in die tunnel..

Nu met mijn Desire met dezelfde simkaart zo goed als geen ontvangst, zeer regelmatig ook de melding dat ik alleen maar alarmnummers kan bellen... Internetten gaat dus helemaal niet...

Volgende week mag ik mijn KPN sim erin stoppen, hopen dat ik dan wel een beetje ontvangst heb want hier wordt ik niet vrolijk van....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:36
Stormtrooper schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:59:
Nu met mijn Desire met dezelfde simkaart zo goed als geen ontvangst, zeer regelmatig ook de melding dat ik alleen maar alarmnummers kan bellen... Internetten gaat dus helemaal niet...
Hmmm, ik heb dus totaal geen problemen met Vodafone ontvangst op de mijne. In het hele land niet tot nu toe...

• Robbie T
janvanduschoten schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:45:
[...]

Als ik het dus goed begrijp heb je een probleem en meld je dat hier. Daarna krijg je keurig een goed werkende oplossing voorgeschoteld. Als reactie hierop meld je dat je die oplossing al kent (waarom meld je dat dan niet bij je 1e post?) en dat je het graag op een andere manier wilt. Waarom zou het ook anders moeten kunnen?

Dat begrijp jij heel goed. janvanduschoten. d:)b . Dat het een wel werkt en het ander niet, wil niet zeggen dat ik daarom maar gelijk een "probleem" links moet laten liggen. En ja, ik had het misschien inderdaad kunnen aanhalen in de betreffende post. Dat heb ik niet gedaan, maar is het in de tweede post naar voren gekomen.

• Stormtrooper
  • Laatst online: 17:11

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ethefox schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:10:
[...]

Hmmm, ik heb dus totaal geen problemen met Vodafone ontvangst op de mijne. In het hele land niet tot nu toe...
Edwin, jij ook hier ;)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Verwijderd

Heb een week de Desire, perfecte telefoon!. Wat ik niet tegen ben gekomen (maar ik kan het hebben gemist, dit forum is mega) is; ik heb sinds ik m heb aangezet nog nooit 3G gehad, altijd G Met name Google maps en Buienradar gaan trager dan met mijn vorige, een Nokia E71, Daar had ik altijd 3G, ik kwam gisteren met het downloaden op een snelheid van 5kbs, das toch superweinig?. Is dit normaal?, ik heb een KPN abbo. APN is ingesteld op 'internet', maar proxy, poort, server, gebruikersnaam, wachtwoord is 'niet ingesteld' Moet hier wat aan veranderen?

• madmaus
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:27:
Heb een week de Desire, perfecte telefoon!. Wat ik niet tegen ben gekomen (maar ik kan het hebben gemist, dit forum is mega) is; ik heb sinds ik m heb aangezet nog nooit 3G gehad, altijd G Met name Google maps en Buienradar gaan trager dan met mijn vorige, een Nokia E71, Daar had ik altijd 3G, ik kwam gisteren met het downloaden op een snelheid van 5kbs, das toch superweinig?. Is dit normaal?, ik heb een KPN abbo. APN is ingesteld op 'internet', maar proxy, poort, server, gebruikersnaam, wachtwoord is 'niet ingesteld' Moet hier wat aan veranderen?
Waar woon je? dat is misschien wel de belangrijkste vraag, als je geen 3G bereik hebt kan je het ook niet krijgen. Standaard moet de desire automatisch switchen tussen G/3G/H.
Wat je kan doen is het volgende:
"bel" naar *#*#info#*#*
Dan krijg je een nieuw scherm kies hier voor telefooninformatie.
even naar beneden scrollen en wat staat er dan bij voorkeursnetwerktype? (eerste keuzevakje).

Iets anders:

Mijn Brando Ultra Clear zit helemaal onder de krassen. Bestaan er ook sterkere screenprotectors?

[ Voor 5% gewijzigd door madmaus op 26-11-2010 12:55 ]

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:27
Ik zie hier dat veel mensen last hebben met hun wifi verbinding, dat deze bv niet constant aanblijft. Nu heb ik (nog steeds) het probleem dat hij na wifi niet automatisch schakelt naar mobiele data verbinding. Sterker nog, die kan dan niet eens meer aan tenzij ik even vliegtuig modus aan zet en weer uit.

Ik weet dat dit al vaak naar voren is gekomen maar zie er in de afgelopen (ca. 20) pagina's hier niks meer over terugkomen. Alhoewel de TS stelt dat er niks anders op zit dan de vliegtuigmodus of restarten vraag ik me af of dat nog klopt want eigenlijk is het toch belachelijk dat de telefoon dat niet zelf fatsoenlijk kan doen (sinds de laatste update schat ik, daarvoor deed hij het prima).

Het gaat hier om een unbranded HTC Desire op een vodafone netwerk.

Criticism is prejudice made plausible.

• janvanduschoten
Robbie T schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:21:
[...]

Dat begrijp jij heel goed. janvanduschoten. d:)b . Dat het een wel werkt en het ander niet, wil niet zeggen dat ik daarom maar gelijk een "probleem" links moet laten liggen. En ja, ik had het misschien inderdaad kunnen aanhalen in de betreffende post. Dat heb ik niet gedaan, maar is het in de tweede post naar voren gekomen.
Ah mooi, dan is dat ook weer duidelijk :)

Dan rest nu alleen nog maar de vraag
janvanduschoten schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:45:
[...]

• Robbie T
janvanduschoten schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:20:
[...]

Ah mooi, dan is dat ook weer duidelijk :)

Dan rest nu alleen nog maar de vraag

[...]
Google Calender Sync is in principe prima. Alleen hoeft die van mij niet steeds verbinding te maken om de agenda te synchroniseren en is het inmiddels ook een stukje geworden van: Het werkte eerst wel, dus waarom nu niet meer?

• Johantjuuh
bij mij werkt mijn GMAIL niet helemaal meer? Ik kan vanaf mijn mobiel niks meer verzenden? Hij blijft in het rood op: bezig met verzenden staan. Verder kan ik wel gewoon mails ontvangen, maar wanneer ik deze open zijn ze op mijn desktop nog niet geopend!?

Wat kan ik doen?

• janvanduschoten
Johantjuuh schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:34:
bij mij werkt mijn GMAIL niet helemaal meer? Ik kan vanaf mijn mobiel niks meer verzenden? Hij blijft in het rood op: bezig met verzenden staan. Verder kan ik wel gewoon mails ontvangen, maar wanneer ik deze open zijn ze op mijn desktop nog niet geopend!?

Wat kan ik doen?
[menu] knop>instellingen>Toepassingen>Toepassingen beheren>Alles>zoek Gmail op en druk op [Nu stoppen], [gegevens wissen] en [Cache wissen]. Hij zal vragen of je het zeker weet etc. en ja, dat weet je zeker.

Gmail opnieuw opstarten en gmail account bevestigen, keertje syncen en het probleem moet weg zijn.

• Johantjuuh
Dank! Was inderdaad net bezig alles te wissen en proberen te verwijderen (maar dat ging niet). Uiteindelijk toch gelukt en alles werkt nu weer, thnx!

Nog een ander vraagje, ik zie geen fotootjes (Van contacten) meer bij mijn berichten. Hoe krijg ik deze terug?

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 19:37
-niet meer van toepassing, oplossing inmiddels gevonden, excuses-

[ Voor 87% gewijzigd door Stockbaard op 26-11-2010 14:04 ]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Voor het eerst die Friend Stream widget geprobeerd aangezien ik eigenlijk nog niet echt met Twitter of Facebook bezig ben, maar wat ik ook aanklik in de widget het zorgt voor de volgende foutmelding: "Helaas! De applicatie Friend Stream (proces com.htc.friendstream) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw." waarna het hoofdscherm van Friend Stream weer wordt getoond.

Dit is met de laatste firmware 2.33.161.2. Meer mensen met dit probleem?

Tevens worden er in Friend Stream niet van alle mensen hun laatste berichten getoond, in de Facebook widget gaat dit wel goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Laguna op 26-11-2010 14:36 ]

Verwijderd

madmaus schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:53:
[...]

Waar woon je? dat is misschien wel de belangrijkste vraag, als je geen 3G bereik hebt kan je het ook niet krijgen. Standaard moet de desire automatisch switchen tussen G/3G/H.
Wat je kan doen is het volgende:
"bel" naar *#*#info#*#*
Dan krijg je een nieuw scherm kies hier voor telefooninformatie.
even naar beneden scrollen en wat staat er dan bij voorkeursnetwerktype? (eerste keuzevakje).
Ik woon in Schoorl, maar had altijd gewoon 3G met mn nokia, dat zou ie anders ergens anders toch ook een keer moeten oppakken, ben ook weer niet zo inhuizig dat ik een week alleen in Schoorl zit. Bellen naar een tekst ('info') lukt me niet met het teltoetsenblok.

• madmaus
*#*#4636#*#* moet je intoetsen :)

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:32
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:40:
[...]

Ik woon in Schoorl, maar had altijd gewoon 3G met mn nokia, dat zou ie anders ergens anders toch ook een keer moeten oppakken, ben ook weer niet zo inhuizig dat ik een week alleen in Schoorl zit. Bellen naar een tekst ('info') lukt me niet met het teltoetsenblok.
lijkt me toch een instelling in je apn als je nooit een 3g icoon zichtbaar heb.
menu, instellingen, draadoos en netwerken, mobiele netwerken, namen toegangspunten, weet je zeker dat daar alles goed staat?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
Ik krijg google agenda niet gesynchroniseerd met de agenda op het toestel. Dit zou toch automatisch moeten gebeuren? Ik heb al bij accounts en synchronisatie handmatig lopen synchroniseren maar krijg op de een of ander manier niet geupdate.

Wel krijg ik e-mail meldingen van de agenda items in me gmail.. Iemand die kan helpen?

Bij htc agenda > meer > agenda's toevoegen > kan ik geen google agenda kiezen, er staat alleen Facebook in de lijst...

Blijkbaar is er een BUG in android, ik kan namelijk alleen pc sync kiezen, waar ook mijn agenda, google agenda en exchange zou moeten staan... waarschijnlijk krijg ik daardoor de agenda niet gesynchroniseerd..

Iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 37% gewijzigd door Dextourius op 26-11-2010 15:13 ]

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Megapaul schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:49:
[...]

lijkt me toch een instelling in je apn als je nooit een 3g icoon zichtbaar heb.
menu, instellingen, draadoos en netwerken, mobiele netwerken, namen toegangspunten, weet je zeker dat daar alles goed staat?
Opgelost! vinkje bij netwerkmodus stond op 'alleen gsm', steeds als ik veranderde naar 'gsm/wcdma automatisch' viel het hele netwerk weg. Ik heb m nu een tijd lang (5 min) daarop gezet en opeens begon hij te switchen. Megapaul, onwijs bedankt voor het meedenken, weet ik ook hoe ik tekst kan bellen. haha. wat een telefoon he? super. Als het grootste probleem van je telefoon is dat ie soms iets meer roze is dan je wilt ben je verwend denk ik.

• madmaus
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:12:
[...]

Opgelost! vinkje bij netwerkmodus stond op 'alleen gsm', steeds als ik veranderde naar 'gsm/wcdma automatisch' viel het hele netwerk weg. Ik heb m nu een tijd lang (5 min) daarop gezet en opeens begon hij te switchen. Megapaul, onwijs bedankt voor het meedenken, weet ik ook hoe ik tekst kan bellen. haha. wat een telefoon he? super. Als het grootste probleem van je telefoon is dat ie soms iets meer roze is dan je wilt ben je verwend denk ik.
GSM auto (PRL) schijnt minder stroom te verbruiken (heb ik wel eens gelezen).
Standaard staat de Desire op "wcdma preferred".

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:54
Bij mij op het KPN/Hi netwerk lijkt PRL juist meer stroom te verbruiken :). Ik denk dus dat het een beetje afhangt van de netwerksituatie waar je regelmatig bent.

Als jij constant slecht bereik hebt op het netwerk dat door PRL wordt aangegeven, dan zal je accu alsnog snel leeg lopen. Er zal dus wel een omslagpunt liggen ergens tussen "hoeveel energie heb ik nodig om vast op een bepaald netwerk te blijven staan" of "hoeveel energie heb ik nodig om af en toe even te pollen voor een netwerk dat beter bereikbaar is".

Overigens heb ik de laatste tijd ook wel wat meer problemen met m'n Desire:

* Programma's klagen tegenwoordig om de haverklap dat ze slechte of geen netwerkconnectiviteit hebben. Zowel op wifi als 3g. 2 seconden later retry'en en geen probleem :S

* Afgelopen woensdag ging 's ochtends de wekker af. Ik pak de Desire van het nachtkastje en merk dat het scherm niet aan is/gaat. Ook na indrukken standby knop niet. Ledjes onder de 4 toesten wel :S. Lekker frustrerend als je net wakker wordt en je wekker gaat. Uiteindelijk kreeg ik de Desire uit z'n TPU case geprutst en was ik net bijna zo ver om het achterklepje eraf te krijgen..... ging alles ineens weer reageren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• sander817

sander817

sander817 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:45:
syncen doe ik handmatig, paar keer per dag
ok, ik had het idee dat ik er in het begin voor de laatste update er veel langer me kon doen

Als ik savonds nog 90% oid heb, ook dan is hij smorgens leeg
Ik zal de instellingen een terugzetten naar fabrieksinstellingen, ik heb het idee dat hij snachts iets gaat doen wat de batterij leegtrekt
teruggezet naar fabrieksinstellingen, en wederom deze morgen kompleet leeg
zou er een technisch probleem zijn misschien?

Verwijderd

Ik heb een probleem:

Ik drukte toenstraks mijn Desire aan (hij stond gewoon standbye) maar de telefoon deed zelf niks. Alleen de knoppen waren verlicht, maar het scherm deed niks...
Ik heb de batterij eruit getrokken, terug erin, aangezien en nu krijg ik telkens de melding "Gekoppeld AlleenLezen - Er is onverwacht probleem opgetreden op de simkaart". Super irritant.
Wat is er aan de hand / hoe fix ik dit? Ik heb mijn telefoon al (voor niks) terug gereset naar fabrieks instellingen... maar dit hielp niks :\

bvd

Op het internet is er niks te vinden, niks bruikbaars...
Edit: Ben een stap verder. Het is me gelukt om de SD kaart te formaterren door heel snel te drukken. Iig, ik krijg hem ook niet meer aangesloten op de pc,en heb de nieuwste versie van HTC Synch / 2.2 op Desire. Iemand enig idee?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 22:05 ]

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:58
Had precies hetzelfde een kleine 2 weken geleden ofzo. Heb toen een backup gemaakt van men SD, SD geformateerd en toen alles weer terguggegooid. Hielp geen donder dus regelmatig men SD in een externe card reader gezet en op de pc laten checken op fouten en clusters en hoe die meuk allemaal!? ;) Paar keer moeten doen en was ik na een paar dagen van het ''alleen lezen'' gejank af.

Snap eerlijk gezegd niet waar het vandaan en hoe ik het nou precies heb opgelost maar goed. Het werkt allemaal weer.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Even mijn ervaring delen:

Mijn Desire viel erg vaak uit/rebootte bij gamen en/of intensief internetgebruik. Effe googlen en het bleek een oververhitting/mainboard-probleem. Niet Vodafone gecontacteerd, maar direct HTC zelf, probleem voorgelegd aan de tel. medewerker van HTC en deze kwam tot dezelfde conclusie. Afspraak gemaakt, het toestel wordt aan de deur opgehaald door een koerier, die op de minuut af om 8 uur op de stoep stond (afgesproken was tussen 8 en 11) en precies 10 werkdagen later lag er een bubbel-enveloppe met daarin een stevig doosje op de mat. Bijgesloten rapport vermeldt een vervangen mainboard (joepie!!)

Natuurlijk uitvoerig getest en (tot nu toe)geen problemen meer. Dikke pluim voor de service van HTC _/-\o_

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Herkent iemand het volgende met widget-stijl 3 van HTC Agenda? (Da's die 4 breed, 1 hoog-widget die je eerstkomende afspraak weergeeft.)

Als ik een afspraak heb die twee dagen omvat (23:15 -> 7:15), dan zegt de widget "Morgen", terwijl de afspraak vandáág al is.

Da's natuurlijk enorm verneukeratief als je puur op die widgetstijl afgaat :r .. Beetje lullig als je, stom genoeg, daardoor een afspraak, of in mijn geval werk mist :X

Bugje?

Verwijderd

Blijkbaar heeft er iemand zitten slapen met het instellen van breedtes en hoogtes.
ook op de eerste pagina word de temperatuur onder de wolken weer gegeven.

Afbeeldingslocatie: http://www.finnschmidt.nl/pics/forum/firmware2.png

Ik zal het ook op de engelse site melden.

Betreft firmware: 2.33.161.2, alleen voor Vodafone branded toestellen

[edit] engelse forum is tijdelijk read only

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 09:55 ]

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:05
Cheshire schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:49:
Even mijn ervaring delen:

Natuurlijk uitvoerig getest en (tot nu toe)geen problemen meer. Dikke pluim voor de service van HTC _/-\o_
Ik heb de mijne voor exact hetzelfde aangemeld gisteren en hij wordt a.s. dinsdag opgehaald. Hopelijk halen ze bij mij ook de 10 werkdagen, want ik mis mijn Desire nu al :(

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 09:53:
Blijkbaar heeft er iemand zitten slapen met het instellen van breedtes en hoogtes.
ook op de eerste pagina word de temperatuur onder de wolken weer gegeven.

[afbeelding]

Ik zal het ook op de engelse site melden.

Betreft firmware: 2.33.161.2, alleen voor Vodafone branded toestellen

[edit] engelse forum is tijdelijk read only
Gewoon even de widget verwijderen en weer opnieuw
Plaatsen,, ik heb dit ook gehad....grtz
Pagina: 1 ... 23 ... 61 Laatste