Mijn vrouw heeft gisteren haar (nog geen maand oude, pas omgeruild wanwege
dit) Desire in de pleepot (wc, weecee, toilet, poepbak, telefoon kerkhof, you name it) laten vallen.

Don't ask.
Ding ging helemaal kopje onder voor tenminste de duur van 3 tot 5 seconden, toen had ze 'm er alweer uitgevist.
Ze heeft 'm aan de buitenzijde meteen drooggemaakt en op dat moment deed ie het eigenlijk nog prima. Aangezien we op een verjaardag op visite waren, had ik geen spullen voorhanden om het ding meteen open te schroeven en te laten drogen.
Eenmaal thuisgekomen nog eens gekeken, opstarten deed ie niet meer, de backlight ging wel aan maar flikkerde heel onregelmatig en gaf het na een tijdje ook op.
Dan sta je voor de keuze: open schroeven en de garantie (void) zegels verbreken met de kans dat hij goed kan drogen (en ook de condens die inmiddels tussen het touchscreen en LCD paneel zat) weg te krijgen. Nadeel: garantie kwijt, voordeel: heel misschien doet hij het daarna weer.
Andere optie was om hem zonder open schroeven te laten drogen. Echter, ik lees her en der dat er intern water indicatoren aanwezig zijn. Mocht dat waar zijn, dan zullen die zeer zeker de indicatie water aantonen en dan zou, als ik diverse fora's en posts hier mag geloven, de garantie ook zo goed als verlopen zijn.
We hebben ook aan de verzekering gedacht maar konden zo snel niet aan gegevens komen of een dergelijk ongelukje verzekerd is. En ik wilde niet te lang wachten met het laten drogen van het toestel. Risicotje, maar zonder risico's is het leven ook maar niks.
Dus dat werd openschroeven. He-le-maal, tot ik het LCD paneel kon scheiden van het touchscreen.
Het openschroeven werd me makkelijk gemaakt door
deze guide.
Spul een paar uur licht verwarmd laten drogen en weer in elkaar gezet.
En toen....... Werken alsof ie nieuw was.

Wat een geluksvogel is ze toch.
Vandaag deed hij het ook nog prima, de tijd zal het leren of er nog ergens blijvende schade opduikt. Maar het ziet er in ieder geval goed uit.
... ik heb wel een beetje boos tegen d'r gedaan toen ze hem doorweekt aan me liet zien.
[
Voor 7% gewijzigd door
remco_k op 15-11-2010 15:40
]
Alles kan stuk.