Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52
Vlooi schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 00:12:
[...]

Heb je toevallig net een nieuwe provider en is dat T-Mobile?
Ik heb nl hetzelfde probleem sinds ik daar zit.
Nee zit nog bij Vodafone.
Ik ga binnenkort maar denk ik mijn telefoon terug naar fabrieksinstellingen zetten.

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

Len

Leeg

Heb je hem al een keer opnieuw opgestart? Probeer eens te kijken of je na het opstarten meteen een grote accu-stroom hebt. (current widget)

Free Tibet

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 14:27
janvanduschoten schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:42:
[...]

Het kan denk ik nog goedkoper (en smakelijker) http://bit.ly/9e8SCS
LOL: bij volgende bezoek aan Korea maar eens kijken welke worstjes het zijn. Vrees wel dat je elke keer je scherm mag schoonmaken. Ik zie me nu nog niet direct hier met een knakworst de telefoon bedienen. ;-)
En waar laat je die stylus? Het zijn er 2: ik leg er 1 bij mijn werklaptop en de ander ergens thuis. Continu heb je hem ook niet nodig.

aka pluim003

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Joostje123 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:51:
En het 2de
En mijn Gmail op mijn telefoon loopt niet synchroon met mijn Gmail op de desktop.
Dat vind ik ook heel vreemd want ik heb nooit aan de instellingen gezeten van me Gmail, en sinds een paar dagen krijg ik gewoon mijn mails niet meer zelfs als ik via gmail op vernieuwen drukt komt die niet binnen.
Dit probleem heb ik ook gehad. Bij mij was de oplossing de update van gmail verwijderen. Deze staat er nu wel weer op en blijft goed gaan

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-11 11:47
Pannekoek81 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 09:58:
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad. Bij mij was de oplossing de update van gmail verwijderen. Deze staat er nu wel weer op en blijft goed gaan
Bij mij was de oplossing Skype deinstalleren (en/of dus meer ruimte vrij maken)

• Joostje123
Len schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 08:32:
Heb je hem al een keer opnieuw opgestart? Probeer eens te kijken of je na het opstarten meteen een grote accu-stroom hebt. (current widget)
Hij zat toen ik hem meteen opstarten rond de 200mA.
Maar later ging die eigenlijk niet meer onder de 300

In dat opzichte heb ik geen idee wat veel is en wat niet.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:28:
Ik heb mijn Desire na 3 weken ter reparatie terug! Ze waren hem eerst kwijt maar nu is hij weer terug en er is iets vervangen.. Helaas wordt er niet bij vermeld wat.. Toch ondervind ik nog steeds het probleem dat als ik op de standbye knop druk de lampjes onderaan blijven branden op de knopjes of vaak tijdens het gebruik de lampjes helemaal niet aangaan of aan en dan weer uitgaan.. Daarnaast wou ik gisteren de vergrendeling eraf halen toen bleef het scherm op zwart en brandde alleen de knopjes onder.. Ik kon niet anders dan de batterij eruit halen.

Zijn er meer mensen met dit probleem?? Ik twijfel eraan om hem weer op te sturen naar HTC..
Je bedoelt dat - als je de standbye knop indrukt - de lampjes wel aan gaan maar het scherm niet? Dit heb ik inderdaad ook al een paar keer gehad sinds de mijne terug is van reparatie (ongeveer 3 weken geleden heeft hij een boardswap gehad).

Zie ook: Stamgastje in "HTC Desire - Deel 7"

Het probleem treedt bij mij op verschillende momenten op. Wat ik nu gehad heb:
  • Na een tijd in mijn broekzak gehad te hebben, wil hij soms niet meer aan.
  • Gisteren heb ik een lang telefoongesprek gevoerd (40 min.), daarna wilde het scherm ook niet meer aan.
Het rare is dus dat het toestel niet lijkt te hangen (immers, ik kon nog bellen plus dat hij nog wel op de standbye knop reageert). Ik twijfel ook om hem weer terug te sturen. Dit zou helaas wel al de 3e keer worden: de eerste keer omdat het scherm niet uit ging tijdens bellen (proximity sensor vervangen), de tweede keer omdat het toestel regelmatig vastliep sinds de eerste reparatie (reparatie: boardswap).

Interessant wellicht om te weten: wat is het begin van het serienummer van jouw Desire? De mijne begint met MB042 (zie: Instellingen -> Over de telefoon -> Telefoonidentiteit -> Serienummer van apparaat). Wie weet is het een probleem met nieuwere mainboards.

[ Voor 6% gewijzigd door Stamgastje op 14-11-2010 09:19 ]

• Len

Len

Leeg

Joostje123 schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:13:
[...]

Hij zat toen ik hem meteen opstarten rond de 200mA.
Maar later ging die eigenlijk niet meer onder de 300

In dat opzichte heb ik geen idee wat veel is en wat niet.
Dat is wat veel, maar dat kan ook zijn omdat je scherm op dat moment aan is. Laat dat widget even 15 minuten loggen en kijk dan wat het verbruik is in rust (dus scherm uit). Bij mij is dat rond de 7mA.

Free Tibet

• Dark-knight
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10 06:21
Kan iemand mij helpen?
Ik probeer met launcher pro een custom icons te selecteren.
Echter dat kan alleen in de Galerie, maar alle PNG's die ik op mijn SD-card zet worden niet in de galerie weergegeven?
Is er een mogelijkheid om icons op te slaan en van Launcher pro te selecteren ?

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:38
Ik heb een sinds een paar dagen een groot batterij probleem, ik haal nu de halve dag niet eens. Ik had voor lief genomen om hem elke keer voordat ik naar bed ging op te laden. Maar dat ik de dag niet meer door kom zonder dat die aan de voeding moet vind ik gewoon te ver gaan!
Maar het rare is ik heb dit probleem eigenlijk uit het niets gekregen van wat ik er van weet. Heb niet echt veel nieuwe dingen geïnstalleerd (alleen de nieuwste flashplayer), want het is gewoon android systeem en mobiele standby wat ruim het meeste opvreet.

En het 2de
En mijn Gmail op mijn telefoon loopt niet synchroon met mijn Gmail op de desktop.
Dat vind ik ook heel vreemd want ik heb nooit aan de instellingen gezeten van me Gmail, en sinds een paar dagen krijg ik gewoon mijn mails niet meer zelfs als ik via gmail op vernieuwen drukt komt die niet binnen.
Dat is wel bizar snel, kijk eens op je info scherm (*#*#4636#*#*) bij batterijgebruik, er moet een app zijn die heel veel verbruikt (vooral even bij partial wake usage en zo kijken), ook kun je gewoon bij instellingen>over de batterij even kijken of er iets bovenuit springt.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:54
Len schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:18:
[...]

Dat is wat veel, maar dat kan ook zijn omdat je scherm op dat moment aan is. Laat dat widget even 15 minuten loggen en kijk dan wat het verbruik is in rust (dus scherm uit). Bij mij is dat rond de 7mA.
Bij mij circa 3mA in rust, tussen 165 en 300 bij gebruik, dus scherm aan en internet via WiFi .

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:55
Ik ben erg te spreken over mijn Desire, behalve over de video-opnames.De video ziet er redelijk uit, maar het geluid is erg slecht.

De standaard voice-recorder kon ook alleen hele lage kwaliteit audio opnemen, maar met een andere app heb ik nu wel fatsoenlijke opnames.
Het lijkt dus gewoon een software-issue, geen hardware beperking. Op internet heb ik wel mensen met dezelfde klachten gevonden, maar nog niemand met een oplossing.

Iemand een idee?

• Joostje123
Len schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:18:
[...]

Nou probleem is dus dat mijn telefoon in standby 190 TOT 200 verbruikt.

6 uur gebruikt en nog maar 5% over nu en vandaag haast niet gebruikt buiten email en beetje internetten

mobiel stand by 30%
android systeem 28%
telefoon inactief 25%
weergave 7%
email 5%

en nog wat andere kleine % dingen

[ Voor 22% gewijzigd door Joostje123 op 14-11-2010 15:55 . Reden: meer info ]

Verwijderd

ik heb samen met een vriend een foto gemaakt van iets en beide fotos verstuurd. De ontvanger vond mijn foto wazig itt tot de iphone 3GS die mijn makker heeft. Toen mijn Desire nieuw was maakte hij betere fotos vond ik. Hebben jullie dezelfde ervaring dat de Desire na verloop van tijd slechtere fotos gaat maken?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Probeer eens zonder het achterklepje een foto te maken? Het schijnt dat de lens na verloop van tijd wazig wordt.

• Len

Len

Leeg

ThinkPadd schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:21:
Probeer eens zonder het achterklepje een foto te maken? Het schijnt dat de lensbeschermglaasje na verloop van tijd wazig wordt.
fixed ;)
Joostje123 schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:44:
[...]

Nou probleem is dus dat mijn telefoon in standby 190 TOT 200 verbruikt.

6 uur gebruikt en nog maar 5% over nu en vandaag haast niet gebruikt buiten email en beetje internetten

mobiel stand by 30%
android systeem 28%
telefoon inactief 25%
weergave 7%
email 5%

en nog wat andere kleine % dingen
Heb je dat ook als je de verbindingen op 2G only zet? (staat in de settings/draadloze netwerken/mobile netwerken) Misschien dat je 3G ontvangst erg slecht is ineens.

[ Voor 53% gewijzigd door Len op 14-11-2010 16:39 ]

Free Tibet

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024

En het 2de
Als je intern geheugen onder de 15mb duikt, dan kun je niet meer syncen.

Heb je dat al gecheckt?

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:58
Probeer eens zonder het achterklepje een foto te maken? Het schijnt dat de lens na verloop van tijd wazig wordt.
Even inspringend op het verwijderen van het ''camerabescherm-klepje' ik heb t idee dat je hiermee de kans op krassen en dergelijke op je camera giga vergroot. je zou toch zeggen dat, dat klepje er niet voor jan ... zit.

Wat zijn de berichten van mensen die dit klepje eraf hebben gehaald? Inderdaad betere foto's en is je camera dan nog wel goed (genoeg) beschermd?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
JKratos schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:47:
[...]

Even inspringend op het verwijderen van het ''camerabescherm-klepje' ik heb t idee dat je hiermee de kans op krassen en dergelijke op je camera giga vergroot. je zou toch zeggen dat, dat klepje er niet voor jan ... zit.

Wat zijn de berichten van mensen die dit klepje eraf hebben gehaald? Inderdaad betere foto's en is je camera dan nog wel goed (genoeg) beschermd?
Het schijnt dat je met tandpasta het glaasje weer goed krijgt. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, trouwens.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sorcerer_NL schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:43:
[...]

Als je intern geheugen onder de 15mb duikt, dan kun je niet meer syncen.

Heb je dat al gecheckt?
Bovendien worden dan je smsjes weggesmeten zonder mogelijkheid om ze terug te krijgen :X

Verwijderd

Stamgastje schreef op zondag 14 november 2010 @ 09:16:
[...]

Je bedoelt dat - als je de standbye knop indrukt - de lampjes wel aan gaan maar het scherm niet? Dit heb ik inderdaad ook al een paar keer gehad sinds de mijne terug is van reparatie (ongeveer 3 weken geleden heeft hij een boardswap gehad).

Zie ook: Stamgastje in "HTC Desire - Deel 7"

Het probleem treedt bij mij op verschillende momenten op. Wat ik nu gehad heb:
  • Na een tijd in mijn broekzak gehad te hebben, wil hij soms niet meer aan.
  • Gisteren heb ik een lang telefoongesprek gevoerd (40 min.), daarna wilde het scherm ook niet meer aan.
Het rare is dus dat het toestel niet lijkt te hangen (immers, ik kon nog bellen plus dat hij nog wel op de standbye knop reageert). Ik twijfel ook om hem weer terug te sturen. Dit zou helaas wel al de 3e keer worden: de eerste keer omdat het scherm niet uit ging tijdens bellen (proximity sensor vervangen), de tweede keer omdat het toestel regelmatig vastliep sinds de eerste reparatie (reparatie: boardswap).

Interessant wellicht om te weten: wat is het begin van het serienummer van jouw Desire? De mijne begint met MB042 (zie: Instellingen -> Over de telefoon -> Telefoonidentiteit -> Serienummer van apparaat). Wie weet is het een probleem met nieuwere mainboards.
Ik heb er eentje die begint met HT06.. ik denk ook dat ze mijn proximity sensor vervangen hebben want mijn scherm ging voor de reparatie ook niet uit tijdens het bellen..

Gister kreeg ik weer een leuke verrassing, de telefoon gaf aan dat er geen sd kaart aanwezig was! Waardoor ik de applicaties niet meer kon gebruiken.. Telefoon uitgezet en het sd kaartje eruit gehaald en opnieuw erin gestopt.. Toen herkende de telefoon de kaart weer en sindsdien werkt hij wel weer goed..

Ja de lampjes blijven soms branden als je op de powerknop drukt op de bovenkant.. Maar als deze bijgekomen problemen zich vaker voor doen dan gaat ie wel weer terug.. Wil een goed werkend toestel maar heb er een hekel aan dat ik hem dan weer 2 tot 3 weken moet missen..

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:54
Ik heb sinds een paar dagen een desire. Ik krijg alleen htc sync niet aan de praat. Ik kan verbinding maken met mijn telefoon en hij herkent hem ook. Alleen kan ik in htc sync in windows niets aanklikken, alles lijkt greyed out. Als ik op mijn telefoon op sync now druk, zegt hij heel kort synchronizing maar er gebeurt niks. Heeft iemand een idee wat er mis is?

Bij internal phone storage staat 123MB available. Dus genoeg lijkt mij

[ Voor 9% gewijzigd door HEY_DUDE op 14-11-2010 21:08 ]

• Stamgastje
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:56:
Ik heb er eentje die begint met HT06.. ik denk ook dat ze mijn proximity sensor vervangen hebben want mijn scherm ging voor de reparatie ook niet uit tijdens het bellen..

Gister kreeg ik weer een leuke verrassing, de telefoon gaf aan dat er geen sd kaart aanwezig was! Waardoor ik de applicaties niet meer kon gebruiken.. Telefoon uitgezet en het sd kaartje eruit gehaald en opnieuw erin gestopt.. Toen herkende de telefoon de kaart weer en sindsdien werkt hij wel weer goed..
Wellicht iets om in de gaten te houden. Wie weet dat een brakke SD kaart ook voor de andere problemen (uitblijven van het scherm) zorgt...?
Ja de lampjes blijven soms branden als je op de powerknop drukt op de bovenkant.. Maar als deze bijgekomen problemen zich vaker voor doen dan gaat ie wel weer terug.. Wil een goed werkend toestel maar heb er een hekel aan dat ik hem dan weer 2 tot 3 weken moet missen..
Ik zit precies met hetzelfde, ik wil hem ook niet zomaar weer 3 weken kwijt zijn. Wellicht kunnen we elkaar via PB van het optreden van problemen en de symptomen op de hoogte houden?

Verwijderd

Ik heb een sinds een paar dagen een groot batterij probleem, ik haal nu de halve dag niet eens. Ik had voor lief genomen om hem elke keer voordat ik naar bed ging op te laden. Maar dat ik de dag niet meer door kom zonder dat die aan de voeding moet vind ik gewoon te ver gaan!
Maar het rare is ik heb dit probleem eigenlijk uit het niets gekregen van wat ik er van weet. Heb niet echt veel nieuwe dingen geïnstalleerd (alleen de nieuwste flashplayer), want het is gewoon android systeem en mobiele standby wat ruim het meeste opvreet.
Was benieuwd of je al een oplossing had gevonden,heb extreme accuverbruik ook ineens opgemerkt,niet eens meer een halve dag na volledig laden.Slechts een paar gesprekken gevoerd de rest standby.

Verwijderd

@ stamgastje, goed idee! Dan vallen we de rest van de mensen er ook niet mee lastig..

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 09:03
Ik heb mn Desire geroot met Unrevoked.. daarna ModInstallLocation.apk geinstalleerd. Heel handige app... ik kan nu bijna alle apps van telefoongeheugen naar SD kaart verplaatsen... Ik heb zo'n 43 apps erop staan en nog 45Mb over...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

dkawa schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:00:
Ik heb mn Desire geroot met Unrevoked.. daarna ModInstallLocation.apk geinstalleerd. Heel handige app... ik kan nu bijna alle apps van telefoongeheugen naar SD kaart verplaatsen... Ik heb zo'n 43 apps erop staan en nog 45Mb over...
Klinkt goed. Ik heb afgelopen weekend een stock ROM met A2SD+ geïnstalleerd. Daarmee heb ik 512MB extra voor applicaties gekregen. Werkt erg goed, meer info.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 17:36
jelmervos schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:08:
[...]

Klinkt goed. Ik heb afgelopen weekend een stock ROM met A2SD+ geïnstalleerd. Daarmee heb ik 512MB extra voor applicaties gekregen. Werkt erg goed, meer info.
Dat is zeker handig.
Maar maak wel eerst goede backups met bv Titanium (na rooten) of Nandroid.
Bij mij kwam hij na installeren A2SD+ (uit OP custom rom topic desire) niet meer voorbij het bootscreen.
Dus moest ik een andere rom flashen en dan ben je alles kwijt. Gelukkig had ik nog een backup gemaakt met Mybackup waardoor ik geen contacten kwijt was.
Ik heb nu nog meer dan 90 mb vrij en voor een hele hoop apps nog de optie om hem naar de sd te verplaatsen. Wat dat betreft wel een aanrader.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Swennienl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
tiesvts schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:25:
[...]

Maar hoe zit het nu met garantie..die is toch gelijk vervallen nu of niet??
Ja garantie zal wel vervallen zijn. maar of ik nu 100 euro betaal voor een nieuwscherm of 250 euro betaal met behoud van garantie. ik neem dat risico wel

• DikkieDick
Heel maf,

als ik kijk waar de accu voor gebruikt wordt zegt ie dat ie over 1 dag en 15 uur 94% voor Navigon Select heeft gebruikt terwijl de applicatie niet geactiveerd is. Hoe kan dit? Of is dit een bug?

aka pluim003

• madmaus
DikkieDick schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:16:
Heel maf,

als ik kijk waar de accu voor gebruikt wordt zegt ie dat ie over 1 dag en 15 uur 94% voor Navigon Select heeft gebruikt terwijl de applicatie niet geactiveerd is. Hoe kan dit? Of is dit een bug?
Ja een bug in Navigon.
Of hij echt zoveel energie verbruikt weet ik niet, maar volgens mij gaat er niets van de accu af.
Als je hem echt wilt sluiten zal je je telefoon moeten herstarten. Dan krijg je die melding ook niet meer.
Heb je de nieuwste versie uit de market al geinstalleerd?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• DikkieDick
madmaus schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:22:
[...]

Ja een bug in Navigon.
Of hij echt zoveel energie verbruikt weet ik niet, maar volgens mij gaat er niets van de accu af.
Als je hem echt wilt sluiten zal je je telefoon moeten herstarten. Dan krijg je die melding ook niet meer.
Heb je de nieuwste versie uit de market al geinstalleerd?
Aha, ik herstart hem ff en kijk weer. Het is 3.5.0 die ik 'ergens' vond. ;-)
En heb ook niet het idee dat ie accu heeft gesoupeerd gezien ie 1 dag en 15 uur van de lading af was (en nog zo'n 20% gevuld). Dan zou 94% betekenen dat bijna de gehele tijd de navigatie aan heeft gestaan.

aka pluim003

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 09:03
jelmervos schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:08:
[...]

Klinkt goed..

is gewoon eenzelfde STOCK ROM echter hier en daar getweaked? Alle Sense functies zitten hier nog ingebakken?

• madmaus
DikkieDick schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:30:
[...]

Aha, ik herstart hem ff en kijk weer. Het is 3.5.0 die ik 'ergens' vond. ;-)
En heb ook niet het idee dat ie accu heeft gesoupeerd gezien ie 1 dag en 15 uur van de lading af was (en nog zo'n 20% gevuld). Dan zou 94% betekenen dat bijna de gehele tijd de navigatie aan heeft gestaan.
Zelfs die kan je updaten uit de market :-)
Moet je navigon select hebben die gratis is te vinden in de market.
Heb ik ook gedaan :-)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

dkawa schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:40:
[...]
is gewoon eenzelfde STOCK ROM echter hier en daar getweaked? Alle Sense functies zitten hier nog ingebakken?
Ja, is gewoon standaard, dus met Sense.
Enige extra is dus:
Rooted
DT A2SD
Deodexed
zipaligned
boot sound disabled
Overigens staat hier nog een nieuwere, geen idee of die beter is.

[ Voor 18% gewijzigd door jelmervos op 15-11-2010 12:49 ]

Verwijderd

het klopt wel dat de foto wat beter is zonder de achterkant. Hoe los ik dit op? Welk schoonmaakmiddel?

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:00
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:19:
[...]

het klopt wel dat de foto wat beter is zonder de achterkant. Hoe los ik dit op? Welk schoonmaakmiddel?
geen, er zijn gewoon soort beschadigingen gekomen. Ik heb mijn glasje eruit gesloopt, nu kan ik weer perfecte foto's maken :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• DikkieDick
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:10:
ik heb samen met een vriend een foto gemaakt van iets en beide fotos verstuurd. De ontvanger vond mijn foto wazig itt tot de iphone 3GS die mijn makker heeft. Toen mijn Desire nieuw was maakte hij betere fotos vond ik. Hebben jullie dezelfde ervaring dat de Desire na verloop van tijd slechtere fotos gaat maken?
Kan het ook komen door 'te' grote temperatuurverschillen? Ik heb mijn Desire sinds woensdag en vanochtend toen ik net buiten was een foto gemaakt en die was ook al wazig, althans dat vind ik.

aka pluim003

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mijn vrouw heeft gisteren haar (nog geen maand oude, pas omgeruild wanwege dit) Desire in de pleepot (wc, weecee, toilet, poepbak, telefoon kerkhof, you name it) laten vallen. |:( Don't ask.

Ding ging helemaal kopje onder voor tenminste de duur van 3 tot 5 seconden, toen had ze 'm er alweer uitgevist.

Ze heeft 'm aan de buitenzijde meteen drooggemaakt en op dat moment deed ie het eigenlijk nog prima. Aangezien we op een verjaardag op visite waren, had ik geen spullen voorhanden om het ding meteen open te schroeven en te laten drogen.

Eenmaal thuisgekomen nog eens gekeken, opstarten deed ie niet meer, de backlight ging wel aan maar flikkerde heel onregelmatig en gaf het na een tijdje ook op.
Dan sta je voor de keuze: open schroeven en de garantie (void) zegels verbreken met de kans dat hij goed kan drogen (en ook de condens die inmiddels tussen het touchscreen en LCD paneel zat) weg te krijgen. Nadeel: garantie kwijt, voordeel: heel misschien doet hij het daarna weer.
Andere optie was om hem zonder open schroeven te laten drogen. Echter, ik lees her en der dat er intern water indicatoren aanwezig zijn. Mocht dat waar zijn, dan zullen die zeer zeker de indicatie water aantonen en dan zou, als ik diverse fora's en posts hier mag geloven, de garantie ook zo goed als verlopen zijn.
We hebben ook aan de verzekering gedacht maar konden zo snel niet aan gegevens komen of een dergelijk ongelukje verzekerd is. En ik wilde niet te lang wachten met het laten drogen van het toestel. Risicotje, maar zonder risico's is het leven ook maar niks.

Dus dat werd openschroeven. He-le-maal, tot ik het LCD paneel kon scheiden van het touchscreen.
Het openschroeven werd me makkelijk gemaakt door deze guide.
Spul een paar uur licht verwarmd laten drogen en weer in elkaar gezet.

En toen....... Werken alsof ie nieuw was. :) Wat een geluksvogel is ze toch. :+
Vandaag deed hij het ook nog prima, de tijd zal het leren of er nog ergens blijvende schade opduikt. Maar het ziet er in ieder geval goed uit.

... ik heb wel een beetje boos tegen d'r gedaan toen ze hem doorweekt aan me liet zien. :|

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 15-11-2010 15:40 ]

Alles kan stuk.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:54
Ik denk dat je je over de garantie geen zorgen hoeft te maken, die was weg toen ze "plons" hoorde. ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:54
Woooooow is dat ff mazzel hebben zeg :o

En inderdaad, je hebt denk ik wel de goede beslissing genomen.... Garantie is weg zodra je "plons" hoort. In het geval van een telefoonverzekering komt het waarschijnlijk wel goed maar anders....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:47
remco_k schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:31:
Mijn vrouw heeft gisteren haar (nog geen maand oude, pas omgeruild wanwege dit) Desire in de pleepot (wc, weecee, toilet, poepbak, telefoon kerkhof, you name it) laten vallen. |:( Don't ask.

Ding ging helemaal kopje onder voor tenminste de duur van 3 tot 5 seconden, toen had ze 'm er alweer uitgevist.
Was dat voor of de na de grote boodschap???

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb het destijds met me HTC Diamond gehad, maar toen ging niet alleen me HTC kopje onder, maar ik in het geheel ;), helaas was die redelijk dood :(

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:34
raptorix schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:45:
Ik heb het destijds met me HTC Diamond gehad, maar toen ging niet alleen me HTC kopje onder, maar ik in het geheel ;), helaas was die redelijk dood :(
Herkenbaar.. na drogen en een (puur) alcoholbad deed de (in mijn geval) Desire het echter weer prima.. :)

Verwijderd

Mijn Desire zou vandaag opgehaald worden oor de 3de keer maar helaas heb ik geen koerier gezien en ben er goed pissig over helaas geen tijd gehad om contact op te nemen met HTC of Dynafix. Verder baal ik dat ik waarschijnlijk weer zeker 4 weken zonder telefoon zit. Met andere woorden van de 6 maanden bijna 2 maanden in reparatie gehad en nu komt er zeker een maandje bij.

Wel en brief erbij gedaan wat er mis aan is en dat ik er helemaal genoeg van heb en gewoon een hele nieuwe wil het liefste de Desire HD :P Maar dan moet de koerier wel komen opdagen :)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 19:04
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:47:
Wel en brief erbij gedaan wat er mis aan is en dat ik er helemaal genoeg van heb en gewoon een hele nieuwe wil het liefste de Desire HD :P
Like that's gonna happen 8)7

De Desire is nog steeds ruim voldoende te krijgen, dus ALS je al een nieuwe krijgt wordt het gewoon een nieuwe Desire. Met SLCD dan, mocht je nu een amoled hebben.

* Hmmbob overigens de SLCD van zn vader mooier vindt...

Sometimes you need to plan for coincidence

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 22:24

westergas

rikkie_pc

remco_k schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:31:

En toen....... Werken alsof ie nieuw was. :) Wat een geluksvogel is ze toch. :+
Vandaag deed hij het ook nog prima, de tijd zal het leren of er nog ergens blijvende schade opduikt. Maar het ziet er in ieder geval goed uit.
Heb ik ook eens meegemaakt met een telefoon. Schade treed soms later op in de vorm van corrosie.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Sish
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 14:33
<laat maar>
Hebben meer mensenvandaag problemen met de dataverbinding met Hi? Ik loop de hele dag al te kl#ten dattie de verbinding kwijt is. Even de verbinding verbreken en weer aanzetten helpt voor een uurtje of zo, maar daarna is het weer mis. Het is voor het eerst dat ik hier echt last van heb. Ik hoop dat Hi (KPN) een storinkje heeft, dan ligt het hopelijk daaraan.
</laat maar>

Iets anders: ik heb het al een keer ergens gelezen, maar weet niet meer of het hier was. Ik heb nu al een aantal keer gehad dat als ik een sms-je verstuur dit bij de verkeerde contactpersoon opgeslagen wordt. Het sms-je zelf komt wel bij de goede persoon terecht. Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad? En is het mogelijk dat sms-je op een of andere wijze bij het juiste contact op te slaan?

[ Voor 1% gewijzigd door Sish op 16-11-2010 17:09 . Reden: Ik heb de frontpage maar eens gelezen ]

• Hmmbob
staat dat nummer niet toevallig ook bij dat "verkeerde" contact, en komt deze toevallig eerder in het alfabet dan het "goede" contact?

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Las net een bericht (van 15-11-10) op het T-mobileforum:Vragen / problemen HTC Desire

"JoeyW gisteren, 15 november 2010 17:23moderator
Wij bieden per vandaag de HTC Desire upgrade(hotfix) aan. De update wordt 'over-the-air' aangeboden.Vanwege de grootte van de update, wordt aanbevolen een gratis Wi-Fi-hotspot of een onbeperkt abonnement te gebruiken om deze update toe te passen. Als dit niet wordt gedaan, kunnen normale kosten voor gegevensoverdracht in rekening worden gebracht.

Voor vragen over de HTC Desire upgrade, kun je contact opnemen met HTC."

Ik handmatig checken en warempel:

" Wil je de volgende systeemsoftwareupdate downloaden?
Systeemupgrade 2.12.110.4(16.23MB)
Blabla wifi en kosten etc.
-Update: Verwijderd overbodige Duitse applicaties voor UK,NL en CZ gebruikers."

T-Mobile net gebeld echter zij weten van niks??
Weet iemand hier misschien meer?
p.s. Op de Htc-site word ik ook niets wijzer.
p.s.2 Hier word ook melding gedaan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=9240686

[ Voor 7% gewijzigd door raceneus968 op 16-11-2010 19:49 ]

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb het appje openVPN nu draaien op mn desire, maar wat is/doet dit precies??

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Verwijderd

Groentenboer schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:11:
[...]

Like that's gonna happen 8)7

De Desire is nog steeds ruim voldoende te krijgen, dus ALS je al een nieuwe krijgt wordt het gewoon een nieuwe Desire. Met SLCD dan, mocht je nu een amoled hebben.

/me overigens de SLCD van zn vader mooier vindt...
Ach ja ik zie wel :)

Morgen word de desire als het goed is opgehaald en ik heb geeist dat de desire of een andere telefoon binnen enkele dagen retour heb. Deze eis lijkt me heel redelijk gezien het feit dat ik van de 6 maanden dat ik hem heb er 2 maanden geen gebruik van kon maken aangezien hij in reparatie was bij Dynafix en daar zou nu weer zeker een maand bij komen volgens HTC.

Ik moet zeggen dat HTC dit tot nu toe prima willen oplossen en ze ook achter Dynafix zijn gegaan aangezien ze hadden verzuimd mijn brakke telefoon op te halen. Maar echt een toezegging dat ik een andere telefoon krijg zat er niet in :P Al probeer ik het natuurlijk wel :D

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb trouwens problemen met de QR code scanner tool (kan niet op de naam komen). Het scannen van de code duurt veel langer en vaak pakt hij hem helemaal niet meer terwijl hij in het begin na +-2 seconden altijd de code had gescaned. Hebben meer mensen hier last van en waar ligt dat aan?

Heb al verschillende scan tools geprobeert maar dat helpt niks.

• madmaus
koekoek2003nl schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:18:
Ik heb trouwens problemen met de QR code scanner tool (kan niet op de naam komen). Het scannen van de code duurt veel langer en vaak pakt hij hem helemaal niet meer terwijl hij in het begin na +-2 seconden altijd de code had gescaned. Hebben meer mensen hier last van en waar ligt dat aan?

Heb al verschillende scan tools geprobeert maar dat helpt niks.
Hoe ziet je camera glaasje eruit? Misschien ff poetsen met tandpasta? Desire heeft niet bepaald een goed glaasje

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:01
koekoek2003nl schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:18:
Dat heb ik ook gehad. Volgens mij kwam dat omdat ie hem niet scherp kon krijgen ofzo, eventueel zou het ook aan mij kunnen liggen. Van alles geprobeerd, dichtbij, veraf, maakte geen verschil.

Ik heb nu gewoon die populaire barcode scanner en die pakt wel alles binnen 3 seconden.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

madmaus schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:26:
[...]

Hoe ziet je camera glaasje eruit? Misschien ff poetsen met tandpasta? Desire heeft niet bepaald een goed glaasje
Ja daar had ik al naar gekeken maar die is net zo helder als wat, had hem nog wel schoongemaakt maar dat veranderde niks.

@grunn93 Welke populaire scanner?
Dat doet die van mij ook, aldoor proberen scherp te stellen en daarna zie ik wel af en toe de groene puntjes in het scherm maar net niet genoeg dat hij de link kan achterhalen oid.

[ Voor 18% gewijzigd door kaasaanfiets op 17-11-2010 02:36 ]

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:00
koekoek2003nl schreef op woensdag 17 november 2010 @ 02:35:
[...]

Ja daar had ik al naar gekeken maar die is net zo helder als wat, had hem nog wel schoongemaakt maar dat veranderde niks.

Dat doet die van mij ook, aldoor proberen scherp te stellen en daarna zie ik wel af en toe de groene puntjes in het scherm maar net niet genoeg dat hij de link kan achterhalen oid.
haal je achterkant er es af en probeer het dan nog een keer. lukt het dan wel?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Stamgastje
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:21:
@ stamgastje, goed idee! Dan vallen we de rest van de mensen er ook niet mee lastig..
Je hebt zo te zien de optie uit staan dat er berichten naar je gestuurd kunnen worden.

Dus maar weer even gewoon in deze thread: vandaag heb ik weer een vergelijkbaar probleem gehad als eerder. Na een kort telefoongesprek heb ik opgehangen en de telefoon weer in mijn broekzak gedaan. Toen ik kort daarna het scherm weer aan wilde zetten, gingen wederom alleen de lampjes aan (scherm bleef uit).

Heb jij nog vergelijkbare problemen gehad met jouw Desire?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:01
koekoek2003nl schreef op woensdag 17 november 2010 @ 02:35:
O, ik dacht dat zo'n beetje iedereen die gebruikte. Hij heet Barcode Scanner en is gemaakt door Zxing.

[ Voor 10% gewijzigd door grun93 op 17-11-2010 08:29 ]

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hebben jullie ook soms (vooral bij landscape mode) dat als je op got op een topic antwoordt, boven het keyboard een grote dikke zwarte rand ontstaat, waardoor je niet ziet wat je typt? Is nogal hinderlijk... als ik dan naar portrait ga is het weg. Fabrieksinstellingen doen? Oh nu doe ik per ongeluk weer landscape en dan portrait en krijg ik ook zwarte rand. Wanneer ik toetsenbord weg doe is het wel altijd over.

Verwijderd

madmaus schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:33:
[...]

Welke mail gebruik je?

Ik heb de stock android mail gedownload en die werkt met push, dan werkt het prima.
Ik zie alleen geen reply teken in mijn pc versie staan als ik via de telefoon antwoord. Maar dat is het enige.

http://digiex.net/guides-...us-one-android-2-2-a.html

helemaal onderaan zie je zip bestand met de stock email van Android.
Gewoon de "mail" app die er al stond. als ik die link download krijg ik een foutmelding? Argh echt superirritant! Iemand anders tips?

Die reactie over exchange settings van hotmail: onvindbaar! Ik heb er echt lang naar gezocht maar ik vind het niet!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:00
Johantjuuh schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:18:
Ik heb het appje openVPN nu draaien op mn desire, maar wat is/doet dit precies??
openvpn.net

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ewivis schreef op woensdag 17 november 2010 @ 07:41:
[...]

haal je achterkant er es af en probeer het dan nog een keer. lukt het dan wel?
haha thx voor de tip dan pakt hij hem direct idd.
Maar eens kijken hoe ik dat schoon/helder kan maken. Als ik er doorheen kijk is het idd wat vaag.

Tandpasta helpt? omdat het een beetje schuurt/ploijst oid?

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
Heb mijn Desire ondertussen al een hele tijd, en 't is mijn beste telefoon die ik tot nu toe had (vorige waren HTC Diamond, HTC p3300,...).

Het enige dat me een beetje stoort is als bij zovelen de batterij.
Ik doe er maximum 2 dagen mee. En dan bedoel ik overdag, want 's nacht gaat die bij helemaal uit (van +- 23u tot +- 7u). Niet veel dus, maar soit, ik kan er nog mee leven.
Ter info: wifi staat nooit op, bluetooth evenmin, games speel ik er quasi niet op. Wat dan wel? Ik surf ongeveer 2,5u per dag erop met de standaard browser en tapatalk, en dat op de trein, met veel wegvallend signaal, en veel automatisch switchen tussen GPRS en EDGE (I know, triest!).
Ik draai de recentste officiële rom.

Genoeg gezeverd, wat is nu eigenlijk mijn probleem, want zoals gezegd kan ik best nog wel leven met de zwakke batterij...
Als ik de gsm eens als wekker wil gebruiken, dan is hij 's morgen altijd uitgevallen, zelfs wanneer ik 'm om 22u55 van de lader haal aan 100 % => 's morgens geen wekker, want de gsm is ondertussen uitgevallen en echt helemaal plat. Dit ondanks airplane mode, dus het kan niet aan een app liggen die zit te 'surfen'.

Gisteren ging ik naar de cinema, en zette de gsm op flightmode; toen ik buitenkwam was er weer heel veel van de batterij af.

Waar kan dit in godsnaam aan liggen?

Heeft 't zin om een custom rom + radio te draaien?
Of heeft dit een andere oorzaak?

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:30
Jack3770 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:24:

Als ik de gsm eens als wekker wil gebruiken, dan is hij 's morgen altijd uitgevallen, zelfs wanneer ik 'm om 22u55 van de lader haal aan 100 % => 's morgens geen wekker, want de gsm is ondertussen uitgevallen en echt helemaal plat. Dit ondanks airplane mode, dus het kan niet aan een app liggen die zit te 'surfen'.

Gisteren ging ik naar de cinema, en zette de gsm op flightmode; toen ik buitenkwam was er weer heel veel van de batterij af.

Waar kan dit in godsnaam aan liggen?

Heeft 't zin om een custom rom + radio te draaien?
Of heeft dit een andere oorzaak?
Als je airplane mode aan hebt, kan het bijna alleen nog maar een app zijn die op de achtergrond blijft draaien.
kijk eens bij je accugeschiedenis.
Bij telefoon het volgende intikken: *#*#info#*#*
Hier selecteer je accugeschiedenis en dan Gedeeltelijk wake-gebruik.
Ik krijg het idee dat er hier wel een app zit die ontzettend hard je batt leeg slurpt.

Ook kan je bij Instelling -> applicaties -> Actieve services kijken.
Bij mij blijven er wel eens apps draaien die ik niet meer gebruik en die niet afgesloten worden.

Om op het Custom rom + radio te komen.
Ik draai RCmixHD v0.12 met radio (538 >:) (ja ik kan het niet laten)) 32.49.0032U_5.11.05.27
Sinds ik deze radio erop heb gezet is het verbruik drastisch verbeterd.
Ook scheelt het enorm veel welke Kernel je hebt draaien (ook qua performance).
Voor meer hierover zou ik het Desire Root topic raadplegen!

Succes ermee 8)7

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-11 14:50
LogiZ5500 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:52:
[...]

Als je airplane mode aan hebt, kan het bijna alleen nog maar een app zijn die op de achtergrond blijft draaien.
kijk eens bij je accugeschiedenis.
Bij telefoon het volgende intikken: *#*#info#*#*
Hier selecteer je accugeschiedenis en dan Gedeeltelijk wake-gebruik.
Ik krijg het idee dat er hier wel een app zit die ontzettend hard je batt leeg slurpt.

Ook kan je bij Instelling -> applicaties -> Actieve services kijken.
Bij mij blijven er wel eens apps draaien die ik niet meer gebruik en die niet afgesloten worden.

Om op het Custom rom + radio te komen.
Ik draai RCmixHD v0.12 met radio (538 >:) (ja ik kan het niet laten)) 32.49.0032U_5.11.05.27
Sinds ik deze radio erop heb gezet is het verbruik drastisch verbeterd.
Ook scheelt het enorm veel welke Kernel je hebt draaien (ook qua performance).
Voor meer hierover zou ik het Desire Root topic raadplegen!

Succes ermee 8)7
Leuke truuk, die code intikken. Ik heb het niet zo heftig als Jack3077, maar mijn telefoon is ook vrij snel leeg. Wat ik zag bij accu gebruik is dat wifi (blijkbaar) veel meer energie vreet dan apn (2/3G). Is dat logisch?

• madmaus
koekoek2003nl schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:52:
[...]

haha thx voor de tip dan pakt hij hem direct idd.
Maar eens kijken hoe ik dat schoon/helder kan maken. Als ik er doorheen kijk is het idd wat vaag.

Tandpasta helpt? omdat het een beetje schuurt/ploijst oid?
Yep, klein beetje op een doekje doen en in cirkels draaien. Paar minuutjes volhouden niet te veel kracht zetten. Ik heb ergens in dit topic een macro foto geplaatst van mijn glaasje, nu is die helemaal helder.
Er zit een soort beschermlaagje op wat afslijt, het zijn heen echte krassen.

HTC zei tegen mij dat ze nog nooit van dit probleem gehoord hadden, maar internet staat er vol mee.

Succes :)

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
ik snap echt niet precies wat de bedoeling van deze app is?
Kan hij er niet gwooon af? Vreet batterij volgens mij..

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• LogiZ5500
Visitor.q schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:47:
[...]

Leuke truuk, die code intikken. Ik heb het niet zo heftig als Jack3077, maar mijn telefoon is ook vrij snel leeg. Wat ik zag bij accu gebruik is dat wifi (blijkbaar) veel meer energie vreet dan apn (2/3G). Is dat logisch?
Ik heb diverse malen gelezen dat 2/3G op standby beduidend minder energie verbruikt dan Wifi
Daarentegen is Wifi vele malen efficienter dan 2/3G als het op dataoverdracht aan komt.

Zelf heb ik Wifi altijd uit, tenzij ik even ga internetten of apps download.

Een ander iets waar je op kan letten is je Synchronisaties. Push verbruikt meer dan eens per uur je mail checken.

• eymey
  • Laatst online: 08:54
Grappig, 'in het begin' was de consensus hier in het topic juist dat WLAN by far minder de accu leeg trekt dan 3G. En dat is ook mijn ervaring.

e.e.a. hangt waarschijnlijk wel af van je 3g bereik binnenshuis.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• FabianNL
  • Laatst online: 15:35
eymey schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:21:
Grappig, 'in het begin' was de consensus hier in het topic juist dat WLAN by far minder de accu leeg trekt dan 3G. En dat is ook mijn ervaring.

e.e.a. hangt waarschijnlijk wel af van je 3g bereik binnenshuis.
Merk dit zelf ook overduidelijk. Als ik een goed Wifi signaal heb, verbruikt ie echt weinig energie. Als ik hem op 3G zet blijft ie echter vaak schakelen tussen 3G/3,5G en moet ie vaak zoeken naar goed bereik (T-Mobile), dit kost in mijn geval veel en veel meer energie.
Verschil is bij mij echt schokkend, zonder Wifi haal ik dag vaak niet eens, met Wifi met gemak.
Maar dit zal vooral liggen aan het 3G netwerk, mocht je altijd en continu een goede verbinding daarmee hebben zal het verschil aanzienlijk kleiner zijn.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:38
FabianNL schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:42:
[...]

Merk dit zelf ook overduidelijk. Als ik een goed Wifi signaal heb, verbruikt ie echt weinig energie. Als ik hem op 3G zet blijft ie echter vaak schakelen tussen 3G/3,5G en moet ie vaak zoeken naar goed bereik (T-Mobile), dit kost in mijn geval veel en veel meer energie.
Verschil is bij mij echt schokkend, zonder Wifi haal ik dag vaak niet eens, met Wifi met gemak.
Maar dit zal vooral liggen aan het 3G netwerk, mocht je altijd en continu een goede verbinding daarmee hebben zal het verschil aanzienlijk kleiner zijn.
In de stad waar ik goede dekking heb kan ik veel beter op 3g zitten, maar zodra ik in't buitengebied kom (waar hij telkens wisselt tussen 3g/gprs) dan is wifi vele malen zuiniger. Sowieso veel sneller dan dat hi netwerk...

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-11 04:52
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:38:
[...]

Gewoon de "mail" app die er al stond. als ik die link download krijg ik een foutmelding? Argh echt superirritant! Iemand anders tips?

Die reactie over exchange settings van hotmail: onvindbaar! Ik heb er echt lang naar gezocht maar ik vind het niet!
deze file heb je nodig:

http://digiex.net/attachm...droid-2-2-emailgoogle.zip
Afbeeldingslocatie: http://qrcode.kaywa.com/img.php?s=5&d=http%3A%2F%2Fdigiex.net%2Fattachments%2Fguides-reviews%2Fguides-tutorials%2Fmobile-devices%2F5208d1283711538-setup-push-email-hotmail-htc-desire-google-nexus-one-android-2-2-emailgoogle.zip

je moet ook op je desire toelaten dat je apps van onbekende bronnen mag installeren (settings/applications)

Verwijderd

Ik heb eens een vraagje over DoubleTwist. Ik wil namelijk graag mijn iTunes playlist en voornamelijk iTunes Podcasts syncen met mijn Desire. Werkt het syncen goed? Ook vraag ik mij af of het überhaupt wel mogelijk is om Podcasts van de iTunes Store te syncen met de Desire? Ik luister namelijk graag naar de Tiësto Club Life Podcast dus vandaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 12:48 ]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 18:39
Ik gebruik nu al een tijd de stock Android email app ivm push Hotmail. Nou lijkt het sinds vandaag ineens niet meer te werken? Hebben meer mensen hier last van?

• madmaus
AgoNitE schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:30:
Ik gebruik nu al een tijd de stock Android email app ivm push Hotmail. Nou lijkt het sinds vandaag ineens niet meer te werken? Hebben meer mensen hier last van?
Hier werkt hij nog.
Even forced closen, dmv task-killer of via applicaties beheren?
Mischien werkt dat, anders reboot?

• agoNITE
madmaus schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:48:
[...]

Hier werkt hij nog.
Even forced closen, dmv task-killer of via applicaties beheren?
Mischien werkt dat, anders reboot?
Hm maakt nog geen verschil. Heb trouwens een aangepaste versie draaien waarin je alle mails in 1x kan selecteren. Daar zou ook een soort van beveiliging in uitgeschakeld zijn, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

Toch de stock app maar weer geïnstalleerd, werkt weer. Toch raar...

[ Voor 7% gewijzigd door agoNITE op 18-11-2010 20:38 ]

• LogiZ5500
Voor degene die Swype nog niet heeft en wel graag wil proberen:
http://dl.dropbox.com/u/1....4.44.10912-NL-signed.apk

Swype versie 2.4.44.10912 Nederlands
Installeren en dan in Instellingen -> Taal en toetsenbord -> Swype aanvinken.
Nu in een willekeurig venster waar je kan typen ingedrukt houden en je swype keyboard aanzetten. Et Voila!

Gr

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

LogiZ5500 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:28:
Voor degene die Swype nog niet heeft en wel graag wil proberen:
http://dl.dropbox.com/u/1....4.44.10912-NL-signed.apk

Swype versie 2.4.44.10912 Nederlands
Is een oude versie, hier een nieuwere: Freekers in "Android Market en applicaties - Deel 9"

• LogiZ5500
Dacht ik ook eens even wat boeiends te melden ....
Bedankt, ik ga hem gelijk proberen.

• DikkieDick
Zal niet specifiek Desire zijn, maar wel heel apart:

collega stond hier naast me met zijn Desire en het weer voor Groningen, deed een refresh. Volgens zijn feun was het in Groningen 7 graden. Volgens mijn feun 6 (ook na refresh en zelfde tijdstip). Wel allebei nevel. Heel apart. 5daagse voorspelling geeft wel dezelfde waarden.

aka pluim003

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:02
DikkieDick schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:39:

collega stond hier naast me met zijn Desire en het weer voor Groningen, deed een refresh. Volgens zijn feun was het in Groningen 7 graden. Volgens mijn feun 6 (ook na refresh en zelfde tijdstip). Wel allebei nevel. Heel apart. 5daagse voorspelling geeft wel dezelfde waarden.
hebben mijn collega en ik ook vaak, we worden er niet warm of koud van!

• DikkieDick
surfing john schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:33:
[...]

hebben mijn collega en ik ook vaak, we worden er niet warm of koud van!
LOL. Nee, dat ook niet, maar we zaten wel allebei met verbazing te kijken. Collega ging nog wat dichter bij het raam staan, maar het bleef 7 graden. ;-)
Sowieso mag het wel een paar graden warmer.

aka pluim003

• agoNITE
DikkieDick schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:39:

Lol! dat had ik ook met een collega! Ook groningen! bij mij 6 graden, bij hem 7 :o

Verwijderd

Na een hoop gedoe met mijn Desire die te warm werd en spontaan rebootte en contacten wiste van mijn simkaart en nog wat kleine probleempjes krijg ik nu eindelijk een nieuwe.

Telefoon zou afgelopen maandag voor de 3de reparatie worden opgehaald maar er was iets mis gegaan dus ik was ik was goed kwaad. Uiteindelijk is mijn Desire woensdag opgehaald.
Via de mail laten weten dat ik niet accoord ging met weer een week of 4 te wachten aangezien ik hem al 2 maanden kwijt was in nog geen half jaar tijd en vandaag een mailtje terug gekregen van HTC dat er een nieuwe word verzonden en dat ik die binnen enkele dagen kan verwachten.

Service van Dynafix is dus waardeloos maar van HTC daar ben ik zeer tevreden over aangezien die er alles hebben gedaan om het zo snel mogelijk op te lossen :)

• tiesvts
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:51:
Na een hoop gedoe met mijn Desire die te warm werd en spontaan rebootte en contacten wiste van mijn simkaart en nog wat kleine probleempjes krijg ik nu eindelijk een nieuwe.

Telefoon zou afgelopen maandag voor de 3de reparatie worden opgehaald maar er was iets mis gegaan dus ik was ik was goed kwaad. Uiteindelijk is mijn Desire woensdag opgehaald.
Via de mail laten weten dat ik niet accoord ging met weer een week of 4 te wachten aangezien ik hem al 2 maanden kwijt was in nog geen half jaar tijd en vandaag een mailtje terug gekregen van HTC dat er een nieuwe word verzonden en dat ik die binnen enkele dagen kan verwachten.

Service van Dynafix is dus waardeloos maar van HTC daar ben ik zeer tevreden over aangezien die er alles hebben gedaan om het zo snel mogelijk op te lossen :)
<+:) hij bestaat dus toch!!!! <+:)

Verwijderd

vanavond maar de schoen zetten mischien dat de telefoon er dan in zit als ik wakker ben geworden :P

• tiesvts
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:27:
[...]

vanavond maar de schoen zetten mischien dat de telefoon er dan in zit als ik wakker ben geworden :P
mmmmmm...in mijn schoen zat niks.. <+:) :w

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-11 19:22
hmm nu mijn Desire een half jaar oud is, begint hij echt kuren te krijgen...
Pas wilde het scherm niet meer aan(knoppen eronder wel) en nu heeft hij iets met mijn SD-kaart gedaan waardoor hij op alleenLezen staat... In de PC is hij niet meer te benaderen... hmm tijd voor een reset denk ik (A)

Oh blijkbaar maakt hij een grapje... In de PC kon ik hem niet formateren(wegens alleenlezen) en toen ik hem er op nieuw indeed toen kon ik hem weer laden... jaja...

[ Voor 22% gewijzigd door Eypo op 20-11-2010 15:14 ]

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wist je dat.. dat als je je home knopje ingedrukt houdt dat je dan je recente apps te zien krijgt die je laatst tijd hebt gebruikt? wel handig :P wist ik nog niet :P

Verwijderd

tiesvts schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 06:52:
[...]

mmmmmm...in mijn schoen zat niks.. <+:) :w
In die van mij ook niet :'(

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 08:57
Grudgie schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:09:
Wist je dat.. dat als je je home knopje ingedrukt houdt dat je dan je recente apps te zien krijgt die je laatst tijd hebt gebruikt? wel handig :P wist ik nog niet :P
Zie handleiding ;) Geloof ik..

• Hmmbob
Ja, pagina 13 (zo'n beetje de eerste pagina met daadwerkelijke inhoud) in het hoofdstuk "Aan de slag".

Oftewel: RTFM ;) (Linkje dan)

Verwijderd

Ik heb een vreemd iets. Ik heb 3 mail account op mijn desire en nu sinds een paar dagen heb ik bij 1 van die 3 het probleem dat hij oude mails ophaalt die ik allang van mijn telefoon had gewist. Nu staan er dus 13 oude "ongelezen" emails in mijn inbox. Als ik ze probeer te wissen valt de applicatie uit. Met elke andere handeling ook. Die mails staan er nu gewoon en ik kan er niks mee, erg storend als je telkens 13 ongelezen emails ziet staan.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:15

Tacoos

i am i

Ik heb 1 grote ergernis: als ik inzoom op een webpagina (bijvoorbeeld het grappige plaatjes topic), centreert ie niet op de plek waar ik inzoom, maar linksboven op de pagina.
Is dat een vaste setting of is er iets aan te doen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Sish
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 14:33
Groentenboer schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:58:
staat dat nummer niet toevallig ook bij dat "verkeerde" contact, en komt deze toevallig eerder in het alfabet dan het "goede" contact?
Nee. 99% van de berichtjes worden wel goed "gefiled". Slechts enkele keren gaat dit mis. En het is ook niet consequent. Als ik een berichtje beantwoord van bijv pietje, wordt dat berichtje soms (<1%) op geslagen bij jantje. En af en toe als ik een nieuw berichtje type aan pietje, dus ook het nummer van pietje in type, dan slaat hij hem alsnog op bij jantje. Ook dit slechts zeer sporadisch. De berichtjes eindigen wel bij pietje.

Het is op zich niet storend, maar ik vind het wel apart.

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-11 04:52
Sish schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:36:
[...]

Nee. 99% van de berichtjes worden wel goed "gefiled". Slechts enkele keren gaat dit mis. En het is ook niet consequent. Als ik een berichtje beantwoord van bijv pietje, wordt dat berichtje soms (<1%) op geslagen bij jantje. En af en toe als ik een nieuw berichtje type aan pietje, dus ook het nummer van pietje in type, dan slaat hij hem alsnog op bij jantje. Ook dit slechts zeer sporadisch. De berichtjes eindigen wel bij pietje.

Het is op zich niet storend, maar ik vind het wel apart.
je bent niet de enige, dit heb ik soms ook voor

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Zijn er meer mensen die last hebben van gekraak/getik bij het luisteren naar muziek/films?
Ik hoor de hele tijd een tik (elke halve seconde ongeveer).

Is dit normaal?

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-11 11:47
Is het normaal dat rechtsboven in het scherm de cijfers van de klok en icoontjes van de verbinding in het scherm gebrand staan?
(valt op bij het opstarten/ bij wit scherm)

• FabianNL
  • Laatst online: 15:35
Pimpam schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:57:
Is het normaal dat rechtsboven in het scherm de cijfers van de klok en icoontjes van de verbinding in het scherm gebrand staan?
(valt op bij het opstarten/ bij wit scherm)
Ik heb het zelf echt een heel klein beetje, eigenlijk totaal niet zichtbaar. Het is dat jij het zegt en ik er nu met m'n neus vol bovenop zit, maar het is meer dan verwaarloosbaar. Mogelijk is het na een paar jaar gebruik wel duidelijk te zien...
Pagina: 1 ... 22 ... 61 Laatste