Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:29

Rhapsody

In Metal We Trust

Als je de power-knop ingedrukt houdt; krijg je dan wel een menu?

-------------------
ik heb overigens ook de battery proberen te meten voor een periode van 24 uur,maar als ik het bestandje laadt in Excel krijg ik een korte grafiek, al snel dropt de batterij naar 0, terwijl dat volgens het log bestand helemaal niet klopt.
Opgelost; de excel-sheet bleek opgeslagen te zijn als *.xls ipv *.xlsx...

Edit: resultaten!
Last 1440 points
HTC Desire Battery Usage (last 1440)

Last 288 points
HTC Desire Battery Usage (last 288)

[ Voor 73% gewijzigd door Rhapsody op 05-10-2010 14:45 . Reden: Resultaten erbij geplakt ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:35
madmaus schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:23:
Vreemd ik zie geen belletje, er staat geen herinnering ingesteld (ook niet in outlook) en toch doet ie het. Misschien moet ik overal een herinnering instellen om die vervolgens weer te verwijderen.
Ik zal het nog eens doen dan, met een testuser. Aanmaken in Outlook (ik heb Office 2007), zowel birthday als anniversary ingevuld (geen idee wat het verschil is), en syncen maar. Op de desire draait froyo, gewoon de htc rom, geen custom spul of branded software.

Bij zowel birthday als anniversary staat op de desire een belletje, een reminder die standaard op 15 minuten staat. En die kun je dus ook op None zetten. In Outlook heb ik geen reminders staan.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

Ik heb al een tijdje last van slechte radio-ontvangst, en dan vooral zenders onder de 100 Mhz. Aangezien ik vooral 3FM luister (96.8 of 90.9) is dat vervelend.

Auto is er al 2x voor bij de dealer geweest, die niets konden vinden. Dat vond ik vreemd, want het was bij mij altijd zeer duidelijk te horen.

Verder ook niet bij stilgestaan dat het probleem is gekomen tegelijkertijd met mijn Desire.

Vandaag parkeerde ik mijn auto, en mijn normale manier is dat eerst contact uit (en dus ook radio uit) en daarna Desire van de lader.

Vandaag deed ik het andersom, eerst mijn Desire van de lader. Het viel me op dat de radio meteen daarna weer kraakhelder klonk. Lader er weer in, en de radio begon weer te storen.

Ik heb wat meetapparatuur in de auto, en ook een (beperkte) spectrum-analyser. Ik heb zo vlug ook niet de beschikking over een fatsoenlijke meet-antenne, dus heb maar even wat geknutseld, maar dan valt meteen het volgende op:

Vlakbij Desire gemeten zonder dat deze aan de lader hangt:

http://members.chello.nl/m.adams10/GoT/uit_50mhz.jpg
Centerfrequentie 96,8 / Span 50 MHZ

http://members.chello.nl/m.adams10/GoT/uit_10mhz.jpg
Centerfrequentie 96,8 / Span 10 MHZ

Vlakbij Desire gemeten terwijl deze aan de lader hangt:

http://members.chello.nl/m.adams10/GoT/aan_50mhz.jpg
Centerfrequentie 96,8 / Span 50 MHZ

http://members.chello.nl/m.adams10/GoT/aan_10mhz.jpg
Centerfrequentie 96,8 / Span 10 MHZ

Meetresultaten zijn niet helemaal schoon natuurlijk omdat ik geen fatsoenlijke meet-antenne bij de hand heb, maar dit geeft wel een apart beeld.

Iemand enig idee waarom de Desire zoveel rommel genereert als deze aan de lader hangt?

[edit]

Ik heb nog niet uitgesloten dat het misschien van de lader zelf komt, maar dat ga ik vanavond even testen :)

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 05-10-2010 19:40 . Reden: Maak in het vervolg aub thumbnails ]

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 17:36
grun93 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:08:
[...]

Ik zal het nog eens doen dan, met een testuser. Aanmaken in Outlook (ik heb Office 2007), zowel birthday als anniversary ingevuld (geen idee wat het verschil is), en syncen maar. Op de desire draait froyo, gewoon de htc rom, geen custom spul of branded software.

Bij zowel birthday als anniversary staat op de desire een belletje, een reminder die standaard op 15 minuten staat. En die kun je dus ook op None zetten. In Outlook heb ik geen reminders staan.
Ik zal het eens testen.
Hij geeft trouwens ook exact om 00:00 een reminder, ipv 15 minuten eerder.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 11:31
Dat is wel heel vreemd, ik heb sowieso slecht bereik met mijn desire, maar ik woon in een slechtgedekt gebied. Ik zou niet weten wat in die desire die frequentie kan veroorzaken dat zo stoort, bovendien zou het het bereik van de Desire zelf ook verstoren als fm radio. Ik neig dus naar de lader als zondebok :P

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11 19:08
Rhapsody schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:25:
Als je de power-knop ingedrukt houdt; krijg je dan wel een menu?

-------------------
ik heb overigens ook de battery proberen te meten voor een periode van 24 uur,maar als ik het bestandje laadt in Excel krijg ik een korte grafiek, al snel dropt de batterij naar 0, terwijl dat volgens het log bestand helemaal niet klopt.
Opgelost; de excel-sheet bleek opgeslagen te zijn als *.xls ipv *.xlsx...

Edit: resultaten!
Last 1440 points
[afbeelding]

Last 288 points
[afbeelding]
Zo, die van jou gaat best een tijdje mee. Na 24 uur nog half vol, ik wou dat ik dat haalde. Wat is je gebruik van de Desire? Uit de grafiek lijkt het veel op stand-by staan, niet langdurig gebruik van internet.

Ik heb net een tijdje het gebruik geplot om te zien hoe het verbruik effect heeft op het ontvangst. Het normale ontvangst is bij mij thuis voor een raam. De slechte, midden in een gebouw waar ik regelmatig slechte tot geen ontvangst heb. Het verbruik is daar dus gemiddeld 3x zo hoog.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3307972/DesireReceptionUsageThumb.jpg

• grun93
madmaus schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:34:
Ik zal het eens testen. Hij geeft trouwens ook exact om 00:00 een reminder, ipv 15 minuten eerder.
Ik kom er net achter waar die reminders vandaan komen: dat was bij mij de default in de settings van de calendar. Gewoon de calendar openen en dan op de plus drukken rechtsonder, daar kon ik de reminders uitschakelen.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:29

Rhapsody

In Metal We Trust

TheHolyCow schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:22:
[...]

Zo, die van jou gaat best een tijdje mee. Na 24 uur nog half vol, ik wou dat ik dat haalde. Wat is je gebruik van de Desire? Uit de grafiek lijkt het veel op stand-by staan, niet langdurig gebruik van internet.

Ik heb net een tijdje het gebruik geplot om te zien hoe het verbruik effect heeft op het ontvangst. Het normale ontvangst is bij mij thuis voor een raam. De slechte, midden in een gebouw waar ik regelmatig slechte tot geen ontvangst heb. Het verbruik is daar dus gemiddeld 3x zo hoog.

[afbeelding]
Doordeweeks ben ik overdag weinig bezig ben met de telefoon. Normaal heb ik hem zowel thuis als op het werk aan kabeltje liggen. s'Nachts gaat ie op flightmode (23:00-7:00).
Zodra ik thuis ben wordt automatisch WIFI ingeschakeld (dankzij SettingProfiles). In principe heb ik de hele dag bereik.

Als ik (op) weg ben wat meer, dus ik denk dat ik een hele week moet gaan bijhouden om een goed beeld te krijgen. Tijdens de meting heb ik inderdaad bar weinig gebruik gemaakt van internet.
Ook navigatie heb ik niet nodig gehad, maar dan ligt ie ook altijd aan de ketting. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rhapsody op 05-10-2010 17:27 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

Ondertussen nog wat andere dingen getest.

Ik had thuis nog een 12V->USB lader liggen van 650 mA, die ik voorheen gebruikte op een HP PDA op te laden in de auto. Met deze lader heb ik nooit het probleem gehad dat de radio-ontvangst werd gestoord.

Deze aangesloten in de auto, en dan zie ik op een spectrum analyzer eigenlijk hetzelfde plaatje als met mijn andere lader. Maar om de een of andere vage reden heeft de radio dan geen probleem meer met de ontvangst. :?

Ook nog even getest met de originele HTC 220V lader, en dan komt er helemaal geen rotzooi in de ether rond de 90 MHZ...

Het lijkt er dus op dat de geschakelde 12V voedingen toch voor 'ethervervuiling' zorgen... Maar waarom ik er dan met de ene geen last van heb, en met de andere er eigenlijk niet fatsoenlijk naar de radio is te luisteren? 8)7

Nouja, probleem voorlopig opgelost. :)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
eymey schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:24:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen hier verbaasd over zijn :S.

Je gaat op een 'geforceerde' manier applicaties, die misschien om een REDEN nog niet uit zichzelf naar SD verplaatst kunnen worden, tóch naar SD verplaatsen en vervolgens blijkt dat je inderdaad sommige applicaties niet meer kan gebruiken nadat de SD kaart een keer ontkoppeld is geweest :S.

Als dit nou gebeurt bij een app die je wél gewoon via het officiele mechanisme van Froyo (en de app zelf) hebt verplaatst, dan heb je recht van klagen bij de auteur ja.

Naar mijn mening (maar goed, dat is dan ook mijn redelijk (on?)bescheiden mening) zal "apps2sd" in de vorm van progs of procedures die dit geforceerd doen dus NOOIT optimaal werken....

Heb hier zelf verder geen problemen met apps die op de 'supported' manier naar SD zijn verplaatst.....
Hoho, bij mij gaat het om de standaard ROM en normale apps waarbij de optie "move to sd" staat bij de details van de apps. Ik was idd na het koppelen van de SD kaart aan de usb dat ik de apps niet meer zag.
Pixelz schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:26:
Wie heeft al probleemloos ge-update van 2.09.405.8 naar 2.10.405.2? De telefoon blijft bij mij na het opstarten van de update hangen op het beginscherm (wit met htc in groene letters). Na een uur nog steeds hetzelfde, telefoon reageert nergens op. Enige remedie is batterij eruit halen, dan start hij weer wel op maar is de update niet uitgevoerd.

Hoe lang deed bij jullie de update erover en ging dat probleemloos?
Ik heb de update gestart na een harde reset (terug naar fabrieksinstellingen) nadat de update eerst niet eens opstartte maar blijf problemen houden.
Geen problemen hier gehad met de update.

[ Voor 24% gewijzigd door Chilly_Willy op 05-10-2010 18:57 ]

Coïtus ergo sum

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10 15:39
Op verschillende fora wordt er geklaagd over het lage volume bij het afspelen van muziek met oordopjes. Ik ben daar ook niet tevreden over, maar kan er geen oplossing vinden (zonder te rooten). Ervaring? Oplossing?

Verwijderd

wie kan mij van advies voorzien,

onlangs heb ik mijn desire met een kapotte lcd scherm(amoled)opgestuurd via htc..nu is het wachten op de onderdelen en maar hopen dat ik deze zo snel mogelijk retour heb.

ik kan het nog steeds niet begrijpen hoe een smartphone(mijn 1e) verslavend kan zijn,deze heb ik maar 2 maanden in gebruik gehad. en kan en niet meer zonder...zeker als je alleen maar normale mobieltjes gewend bent. voortaan alleen maar smartphones voor me...

nu betreft het bij mij waarschijnelijk om een vodafone branded toestel, wat hier al vaker is besproken, ik heb geen vodafone menu, geen vodafone opstartscherm, wel een vodafone scene...
softwaren nr is me nu even onbekend, maar meen zeker dat het om een vodafone gaat....

maar nu mijn vraag, volgens dynafix moet bij mij de nieuwste software er op gezet worden, ik had 2.1 en dat word nu 2.2 waarschijnelijk....dus de froyo...met alles eromheen wat hier ook is besproken...
nu ben ik bang dat de update voor klachten zal zorgen, mischien maak ik me zorgen om niks, maar zou er super van balen als ik na de update klachten zou krijgen die er voor heen niet waren, en de desire wederom moet opsturen of dergelijke...

dus wat is voor mij het beste te doen op het moment dat ik mijn desire terugkrijg?

ik heb niet veel ervaring zoals mede gebruikers hier en moet het daarom met jullie tips en adviezen doen.

moet ik een hard reset doen,dmv de powerbutton en volume knop om eventuele klachten te killen zeg maar en zo schoon aan de lei te gaan of zijn er andere tips/adviezen handelingen om ervoor te zorgen dat hopelijk alles goed zal gaan...moet ik voorodat ik een hard reset verricht eerst een backup doen en deze na de reset weer terugzetten of hoeft dit niet, en is dit puur om de gegevens die je al hebt te bewaren,

hoop gezien het verhaal dat het toch een beetje duidelijk is en ik mijn desire snel terug heb met na afloop geen klachten

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-11 20:51
@Lyon ik kan je er niet mee helpen verder, maar ik ben er ook achter dat zo'n smartphone inderdaad verslavend is...

Mijn desire wilde vandaag, na het omwisselen van simkaart van T-Mobile naar Vodafone ivm overname contract, geen verbinding maken met internet (3G/H). Ik had alle instellingen overgenomen van de vodafone site, maar dat hielp niet dus ik heb hem maar eens uitgezet; de telefoon wilde toen dus helemaal niet meer aan. Hij trilde een keer of 7, en daarna bleef het stil. Batterij eruit, en er weer in, on/off knopje gedrukt... zelfde verhaal, een paar keer trillen, daarna blijft alles uit. Ik kreeg het toen ook wel een beetje warm, ik heb echt geen zin om dat ding op te sturen en hem dan een paar maanden kwijt te zijn zeg.. Na nog 3 of 4 keer batt eruit/erin ging *gelukkig* ineens het scherm weer op wit, en aan, en hij was er weer.. Geen idee wat er gebeurde, ik hing al half met htc aan de telefoon. Iemand weleens zoiets gehad, en wat is het?

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

De laatste tijd doet mn Desire vervelend met mijn agenda; hij gaat synchroniseren (prima) en vervolgens krijg ik de melding;
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0953/screenshot_14.png

Klik ik erop, dan krijg ik de popup;

Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0366/screenshot_15.png

Dit is me al acracadabra wat ze proberen te zeggen, maar alledrie de keuzes veranderen eigenlijk niets; de volgende sync krijg ik de melding weer. Opmerkelijk genoeg worden nieuwe agendaitems wél gewoon gesynced...

Iemand bekend met dit probleem?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:55
BraX schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:12:
Potverdrie, dat wordt weer 2/3 weken wachten!

Na de vorige problemen met de accu-> Link.
En weer terug gekregen te hebben met een reset/software update. Waarna alles weer zo ongeveer werkte, af en toe hapering met opladen. Was tot mijn grote verbazing mijn telefoon zaterdagochtend uit.
Ik kreeg hem echter ook niet meer aan, en aan de oplader hangen hielp ook niet. Geen rood lampje als hij aan de oplader ligt. Vreem vreemd, heb hem toen halve dag aan de oplader laten liggen, en geprobeerd om hem weer aan te krijgen wat dit keer wel lukte maar na 5min was hij alweer uit.

Klantenservice gebelt en die wisten ook geen oplossing dus de koerier komt hem morgen maar weer eens ophalen! :|

Ben ik hem weer kwijt voor 2/3 weken, fijn is dat. Hopelijk krijg ik een nieuw toestel, want een software reset is schijnbaar maar een tijdelijke oplossing.
Iemand ervaring met dit regelmatig uitvallen/niet meer aan krijgen?
ik heb regelmatig bij 2 verschillende navigatiesoftware en wat spelletjes dat de Desire spontaan uit gaat, hij start ook weer vanzelf op t/m het beginscherm en dan gaat het toestel weer uit, dit herhaald zich eindeloos of hij blijft hangen in het witte HTC scherm, de enige mogelijkheid om dit te stoppen is de accu eruit halen en ongeveer 20 minuten wachten, accu er weer in en dan start het toestel normaal op, bij "normaal"gebruik doet dit zich niet voor, rarararara

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11 16:08
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:32:
wie kan mij van advies voorzien,

onlangs heb ik mijn desire met een kapotte lcd scherm(amoled)opgestuurd via htc..nu is het wachten op de onderdelen en maar hopen dat ik deze zo snel mogelijk retour heb.

ik kan het nog steeds niet begrijpen hoe een smartphone(mijn 1e) verslavend kan zijn,deze heb ik maar 2 maanden in gebruik gehad. en kan en niet meer zonder...zeker als je alleen maar normale mobieltjes gewend bent. voortaan alleen maar smartphones voor me...

nu betreft het bij mij waarschijnelijk om een vodafone branded toestel, wat hier al vaker is besproken, ik heb geen vodafone menu, geen vodafone opstartscherm, wel een vodafone scene...
softwaren nr is me nu even onbekend, maar meen zeker dat het om een vodafone gaat....

maar nu mijn vraag, volgens dynafix moet bij mij de nieuwste software er op gezet worden, ik had 2.1 en dat word nu 2.2 waarschijnelijk....dus de froyo...met alles eromheen wat hier ook is besproken...
nu ben ik bang dat de update voor klachten zal zorgen, mischien maak ik me zorgen om niks, maar zou er super van balen als ik na de update klachten zou krijgen die er voor heen niet waren, en de desire wederom moet opsturen of dergelijke...

dus wat is voor mij het beste te doen op het moment dat ik mijn desire terugkrijg?

ik heb niet veel ervaring zoals mede gebruikers hier en moet het daarom met jullie tips en adviezen doen.

moet ik een hard reset doen,dmv de powerbutton en volume knop om eventuele klachten te killen zeg maar en zo schoon aan de lei te gaan of zijn er andere tips/adviezen handelingen om ervoor te zorgen dat hopelijk alles goed zal gaan...moet ik voorodat ik een hard reset verricht eerst een backup doen en deze na de reset weer terugzetten of hoeft dit niet, en is dit puur om de gegevens die je al hebt te bewaren,

hoop gezien het verhaal dat het toch een beetje duidelijk is en ik mijn desire snel terug heb met na afloop geen klachten
Het is inderdaad verslavend. Laatst was ik mijn Desire op het werk vergeten. Steeds voelde ik op plekken waar ik de telefoon normaal heb. En steeds wilde ik iets checken, maar dat ging niet...

Over je angsten, waar maak je je druk over? Je kan nu wel allerlei scenario's bedenken, maar ik denk dat het beter is om gewoon af te wachten totdat je hem hebt. Als zij 2.2 geïnstalleerd hebben, zullen zij hem toch niet gebruiken. Hij is dan toch "schoon"? Android 2.2 werkt bij mij net zo goed als 2.1, alleen wat sneller met installeren etc. Wacht het gewoon even af. Heb je daarna klachten kan je altijd nog actie ondernemen. Daarnaast moet je toestel het met 2.2 gewoon doen. Het mag imo niet zo zijn dat je terug moet naar 2.1, omdat 2.2 voor klachten zorgt...

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Verwijderd

xtreme_lunatic schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:14:
[...]

Het is inderdaad verslavend. Laatst was ik mijn Desire op het werk vergeten. Steeds voelde ik op plekken waar ik de telefoon normaal heb. En steeds wilde ik iets checken, maar dat ging niet...

Over je angsten, waar maak je je druk over? Je kan nu wel allerlei scenario's bedenken, maar ik denk dat het beter is om gewoon af te wachten totdat je hem hebt. Als zij 2.2 geïnstalleerd hebben, zullen zij hem toch niet gebruiken. Hij is dan toch "schoon"? Android 2.2 werkt bij mij net zo goed als 2.1, alleen wat sneller met installeren etc. Wacht het gewoon even af. Heb je daarna klachten kan je altijd nog actie ondernemen. Daarnaast moet je toestel het met 2.2 gewoon doen. Het mag imo niet zo zijn dat je terug moet naar 2.1, omdat 2.2 voor klachten zorgt...
thanks voor je reactie, laten we hopen dat ik me zorgen om niks maak, ben een beetje precies en wil graag dat alles het goed doet.

het is eigenlijk ongelofelijk hoe snel iets verslavend kan werken, zeker als je terug gaat naar een normale mobiel.
een smartphone met tal van applicaties, internet etc etc erop maakt alles een stuk makkelijker, je hebt alles bij de hand, ten alle tijden kun je het internet op, en ga zo maar door.

de reden dat ik me mischien zorgen maak is doordat met de update van 2.1 naar 2.1 hier behoorlijk wat klachten over werden vermeld van gebruikers, gebruikers die eerst geen klachten hadden en na de update in 1 keer wel...
wifi die het in 1keer niet meer of goed deed
meldingslampje voorheen rood/orangje die nu groen of blauw was
landscape mode die bleef hangen of in 1keer hierin sprong
accu verbruik slechter geworden
en ga zo maar door.

HTC beweert dat dit allemaal onzin is en ze de desire continue testen en de medewerker aan de telefoon verzekerde mij dat ik hier allemaal geen last van zou hebben.
maar toch zijn hier heel wat pagina's voorbij gekomen dat gebruikers klachten ondervonden na de update

ik hoop dat ik hier niks van zal ondervinden en nog lang gebruik mag maken van de desire, stond zelfs op het punt om een 2e abbo af te sluiten om het gemis te dekken, een iphone 4 zelfs, staat nog wel op het verlanglijstje maar bij vodafone te duur voor 1 jaar, en t-mobile is niet echt optimaal dekkend in mijn gebied.

maar goed, hopelijk heb ik mijn desire snel terug en kan ik net als jullie er lekker gebruik van maken en genieten.
mocht er nog iemand wel tips/adviezen hebben dan zie ik deze graag verschijnen

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-11 16:12
surfing john schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:14:
[...]

ik heb regelmatig bij 2 verschillende navigatiesoftware en wat spelletjes dat de Desire spontaan uit gaat, hij start ook weer vanzelf op t/m het beginscherm en dan gaat het toestel weer uit, dit herhaald zich eindeloos of hij blijft hangen in het witte HTC scherm, de enige mogelijkheid om dit te stoppen is de accu eruit halen en ongeveer 20 minuten wachten, accu er weer in en dan start het toestel normaal op, bij "normaal"gebruik doet dit zich niet voor, rarararara
Hmm, dat probleem heb ik niet. Heb enkel 3 spellen geïnstalleerd en de standaard google navigatie.
Echter mijn telefoon valt ook uit als ik niks doe..

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-10 23:19
Waarom is het toch onmogelijk om je outlook niet via bluetooth te syncen, ik snap dit echt niet.

Bestaat er trouwens een optie om het meldingsgeluid van je gmail af te laten wijken met bijvoorbeeld sms?

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:10
MaZe schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:40:
Bestaat er trouwens een optie om het meldingsgeluid van je gmail af te laten wijken met bijvoorbeeld sms?
Pffff :| , Ga naar Gmail, Settings, Select ringtone, klaar 8)7
:z

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Verwijderd

Ik heb inmiddels viavia voor elkaar dat mijn Hotmail account mails automatisch door-'pushed' (dikke prima).

Nu is de vraag, is er een manier dat een email die genoteerd wordt/staat als 'gelezen' ook op mn normale Hotmail 'gelezen' gezien wordt..?

Bij voorbaat dank _/-\o_

• madmaus
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 01:23:
Ik heb inmiddels viavia voor elkaar dat mijn Hotmail account mails automatisch door-'pushed' (dikke prima).

Nu is de vraag, is er een manier dat een email die genoteerd wordt/staat als 'gelezen' ook op mn normale Hotmail 'gelezen' gezien wordt..?

Bij voorbaat dank _/-\o_
Dan gebeurd vanzelf toch? Kan iets langer duren.
Als je zelf op refresh drukt zal je zien dat hij in hotmail ook als gelezen komt.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
grun93 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:14:
[...]

Ik kom er net achter waar die reminders vandaan komen: dat was bij mij de default in de settings van de calendar. Gewoon de calendar openen en dan op de plus drukken rechtsonder, daar kon ik de reminders uitschakelen.
Ik heb eerder gezocht naar een instelling om bij een nieuwe afspraak default de herinnering uit te zetten. Maar dit heb ik niet kunnen vinden. Iemand?
Volens mij is het al eerder gevraagd... maar: hoe maak je die plaatjes?

[ Voor 17% gewijzigd door wberkel op 06-10-2010 08:39 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

1 Nope, ik heb ook al gezocht maar niet gevonden.

2 Volgens mij moet je daarvoor een geroot toestel hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door MegaTronics op 06-10-2010 08:40 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 18:39
madmaus schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 07:52:
[...]

Dan gebeurd vanzelf toch? Kan iets langer duren.
Als je zelf op refresh drukt zal je zien dat hij in hotmail ook als gelezen komt.
Ik heb via viavia guide gister ook gevolgd! Fijn dat hotmail nu ook via push binnenkomt!
Fijn dan laten syncen.

Vroeg me alleen nog af of deze instellingen ook te gebruiken zijn in de HTC mail app. Hier kan je immers ook een exchange account instellen..

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

wberkel schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:37:
[...]

Volens mij is het al eerder gevraagd... maar: hoe maak je die plaatjes?
Als je de SDK hebt geinstalleerd, kan het ook daarmee: http://www.simplehelp.net...based-phone-from-windows/

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
AgoNitE schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:47:
[...]

Ik heb via viavia guide gister ook gevolgd! Fijn dat hotmail nu ook via push binnenkomt!
Fijn dan laten syncen.

Vroeg me alleen nog af of deze instellingen ook te gebruiken zijn in de HTC mail app. Hier kan je immers ook een exchange account instellen..
Lees of zoek even voordat je post, hier hebben we het al 10x over gehad ;)
Nee, dit gaat dus helaas niet. Je moet de stock mail client downloaden of Improved Mail uit de Market. Met de HTC mail werkt Hotmail Exchange (nog) niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 01:23:

[...]
Dank voor deze tip. Eindelijk alle mappen van me live-account op de telefoon.

• agoNITE
FabianNL schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:16:
[...]

Nee, dit gaat dus helaas niet. Je moet de stock mail client downloaden of Improved Mail uit de Market. Met de HTC mail werkt Hotmail Exchange (nog) niet.
Hm ok, stock mailclient heb ik dus geïnstalleerd. Wist overigens sowieso niet van het bestaan van push hotmail af. Enige wat nu jammer is,is dat de mail widget van HTC nog steeds aan de HTC Mail app linkt en dus moet syncen.

• grun93
wberkel schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:37:
Ik heb eerder gezocht naar een instelling om bij een nieuwe afspraak default de herinnering uit te zetten. Maar dit heb ik niet kunnen vinden. Iemand?
Ik leer iedere dag weer wat nieuws en ben nu op het volgende gestuit: open de agenda, druk op de menu button, dan op more, op settings, en daar kun je de reminders instellen.

• FabianNL
  • Nu online
AgoNitE schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:40:
[...]

Hm ok, stock mailclient heb ik dus geïnstalleerd. Wist overigens sowieso niet van het bestaan van push hotmail af. Enige wat nu jammer is,is dat de mail widget van HTC nog steeds aan de HTC Mail app linkt en dus moet syncen.
De widget gaat inderdaad altijd naar de HTC mail client. Gebruik je nu dus nog en de HTC client om je mail binnen te halen en de stock client? Ik zou een van de twee uitschakelen :) Mocht je push willen en gebruik willen maken van het 'tweerichtingsverkeer', dan moet je helaas wel die widget missen.

• FabianNL
  • Nu online
grun93 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:35:
[...]

Ik leer iedere dag weer wat nieuws en ben nu op het volgende gestuit: open de agenda, druk op de menu button, dan op more, op settings, en daar kun je de reminders instellen.
Klopt, het nadeel hiervan is alleen dat 'geen' geen optie is. Nogal gekke keus van HTC :F

• madmaus
grun93 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:35:
[...]

Maar nergens kan je standaard de herinnering uitzetten.

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 21:19
FabianNL schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:53:
[...]

Klopt, het nadeel hiervan is alleen dat 'geen' geen optie is. Nogal gekke keus van HTC :F
De onderste van de 3 is "uit", ook al staat er "melding". Is een cosmetische fout.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb weer eens iets raars hoor.
Sinds gisteravond doet mijn powerknop raar! Je krijgt geen echte feedback meer van dat ding, je voelt niet goed meer dat je hem indruk(klikje).
Lijkt wel alsof er stof onderzit! Heeft iemand dit eerder meegemaakt? En hoe kan ik dit makkelijk oplossen? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• madmaus
mastair schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:00:
[...]

De onderste van de 3 is "uit", ook al staat er "melding". Is een cosmetische fout.
Dan krijg je helemaal geen meldingen meer zeker?
Ik wil eigenlijk standaard geen melding, behalve als ik hem handmatig instel.

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 21:19
Hij staat dan standaard uit, maar bij een nieuw item kun je op je menu knop drukken en alsnog een herinnering toevoegen.

edit: bij een bestaand item trouwens ook.

[ Voor 15% gewijzigd door mastair op 06-10-2010 11:07 ]

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Verwijderd

surfing john schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:14:
[...]

Ik heb identiek hetzelfde probleem gehad. Dit is te wijten aan een defect moederbord. Het toestel herstart enkel als het warm wordt. Indien je belt naar de helpdesk wel duidelijk vermelden dat je wilt dat je moederbord vervangen wordt. Als je jouw toestel opstuurt voor reparatie zal je die wel een paar weken kwijt zijn (in mijn geval was dit 6 weken).

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-11 19:19
FabianNL schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:16:
[...]

Thanks, die Improved Mail werkt super en pushed ook nog bijna meteen!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:02
Volgend probleem: Gisteren skype eens bekeken en ook weer gedeïnstalleerd.
Sinds gisterenmiddag staat bijna continue het synchronisatie-icoon in de taskbar bovenaan, met als resultaat heftige accu-drain.

In accounts & synchronisatie alle accounts behalve exchange, google & weer verwijderd, maar nog blijft de synchronisatie doorgaan met als resultaat hevig dataverbruik.

Iemand een idee hoe dit te achterhalen is, beter gezegd, uit te zetten is?

• madmaus
dnhelle schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:36:
Volgend probleem: Gisteren skype eens bekeken en ook weer gedeïnstalleerd.
Sinds gisterenmiddag staat bijna continue het synchronisatie-icoon in de taskbar bovenaan, met als resultaat heftige accu-drain.

In accounts & synchronisatie alle accounts behalve exchange, google & weer verwijderd, maar nog blijft de synchronisatie doorgaan met als resultaat hevig dataverbruik.

Iemand een idee hoe dit te achterhalen is, beter gezegd, uit te zetten is?
typ eens *#*#info#*#* wellicht wordt je iets wijzer van de info die je kan vinden bij accu geschiedenis?

Verwijderd

Om nog even op Current widget, en het verbruik terug tekomen, afgelopen maandag, met Google nav. aan, een waarde van 625mA gezien, dan houd dus idd je lader het niet bij.....( gebruik een 500mA lader) want anders is je batterij ook zo leeg.....

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 21:28
Mijn vriendin heeft sinds enige tijd een fraaie HTC Desire. Nu zijn er twee zaken die problemen opleveren.

1. Bij sommige apps uit de app store is het downloaden mislukt ondanks dat je m wel ziet downloaden met download balk. Zowel 3G (Vodafone) en WIFI werken niet. Het probleem doet zich voor bij Skype en eerder ook bij een andere app. Bij andere apps lukt het wel.

In het Samsung Galaxy S topic zag ik dit voorbijkomen is dat wellicht ook de oplossing voor de Desire van HTC?
'Bij toepassingen beheer de gegevens wissen van "Downloadbeheer" lost het probleem weer op.'

Het toestel heeft nog 75MB intern vrij
De SD kaart heeft nog 2GB vrij.
Er draait Android 2.2 op.

Is er sowieso geen optie om vooraf bij het downloaden uit de store aan te kunnen geven dat de app naar de SD kaar geschreven moet worden? Achteraf kan ik het bij sommige apps wel overzetten via het 'Instellingen' menu > 'App beheer' of iets dergelijks.

2. Bij afbeeldingen/foto's die met de telefoon zijn gemaakt en het overzicht van 3/4 tal foto's naast elkaar staat bij sommige foto's een dun balkje van een andere foto over de preview foto's heen. Bij opnieuw starten van de foto app blijft het staan bij dezelfde foto's. Bij het aanklikken van de foto's krijg je wel netjes de desbetreffende foto te zien zonder gekke andere foto balkjes over de foto heen.

• madmaus
funrider schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:25:
Mijn vriendin heeft sinds enige tijd een fraaie HTC Desire. Nu zijn er twee zaken die problemen opleveren.

1. Bij sommige apps uit de app store is het downloaden mislukt ondanks dat je m wel ziet downloaden met download balk. Zowel 3G (Vodafone) en WIFI werken niet. Het probleem doet zich voor bij Skype en eerder ook bij een andere app. Bij andere apps lukt het wel.

In het Samsung Galaxy S topic zag ik dit voorbijkomen is dat wellicht ook de oplossing voor de Desire van HTC?
'Bij toepassingen beheer de gegevens wissen van "Downloadbeheer" lost het probleem weer op.'

Het toestel heeft nog 75MB intern vrij
De SD kaart heeft nog 2GB vrij.
Er draait Android 2.2 op.

Is er sowieso geen optie om vooraf bij het downloaden uit de store aan te kunnen geven dat de app naar de SD kaar geschreven moet worden? Achteraf kan ik het bij sommige apps wel overzetten via het 'Instellingen' menu > 'App beheer' of iets dergelijks.

2. Bij afbeeldingen/foto's die met de telefoon zijn gemaakt en het overzicht van 3/4 tal foto's naast elkaar staat bij sommige foto's een dun balkje van een andere foto over de preview foto's heen. Bij opnieuw starten van de foto app blijft het staan bij dezelfde foto's. Bij het aanklikken van de foto's krijg je wel netjes de desbetreffende foto te zien zonder gekke andere foto balkjes over de foto heen.
1)
Market heeft soms kuren, bij Skype (net nieuw) kun je verwachten dat heel veel mensen hem downloaden en daarom niet werkt. Probeer het later nog eens.
Check het software topic daar is recent veel geschreven over app2sd.

2)
De standaard photoviewer vind ik helemaal niet. Neem 3d gallery uit de market. Die is mooier en heeft dat "probleem" niet.

• bribrab
  • Laatst online: 17-11 09:14
funrider schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:25:
Nee, je kan wel SDMove uit de market halen als je al veel programma's hebt gedownload; laat je in 1 opslag zien welke programma's naar de SD-kaart gekopieerd kunnen worden.

• bribrab
  • Laatst online: 17-11 09:14
Heb zelf ook nog iets waar ik tegen aan loop trouwens; als ik m'n Desire aan m'n pc hang als massaopslag, dan wordt m'n externe HD onbereikbaar. Hij blijft zichtbaar in verkenner, maar ik kan er niets meer van openen. Het probleem blijft ook bestaan als ik m'n Desire weer loskoppel. Met andere massaopslagapparatuur op dezelfde USB poort heb ik nergens last van.. Weet niet zeker of dit altijd al zo is geweest of pas na de Froyo update. Iemand hier ook ervaring mee?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb rondgezocht maar kon niks vinden helaas. Maar is het mogelijk om op de een of andere manier foto's van m'n CF kaartjes te bewaren op de telefoon danwel direct vanaf de camera danwel via een reader oid. Dit als backup en extra ruimte.

Ik weet dat er een adapter is voor de ipod om dit te doen, maar die is erg duur en moeilijk verkrijgbaar.

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Als je echt alle apps naar je SD wilt krijgen moet je dit doen:
http://www.androidworld.n...-alternatieve-manier.html

Werkt echt flitsend;)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-11 11:47
Sinds gisteren heb ik skype geinstalleerd..

Sindsdien is energieverbruik iets/redelijk hoger(is natuurlijk ook logisch).

Wat ik mij echter afvraag is bij accu-info (*#*#4636#*#*) staat dat het sensor gebruik extreem hoog is voor skype, namelijk ruim 10uur sinds loskoppelen vanmorgen.
Oftewel skype gebruikt continue een bepaalde 'sensor'....

Iemand enig idee of dat de bedoeling is/ welke sensor dit is, of dat dat een bug is :? ?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm, ik ontdekte vandaag iets geks..:
  • Als je naar contacten gaat, je virtuele keyboard erbij pakken door de "menu"-knop ingedrukt te houden;
  • Iets intypen;
  • Bemerken dat "enter" en "backspace" geen functie hebben;
  • Bemerken dat het niet zomaar weg wil gaan. Ja, tijdelijk, door naar een ander schermpje te gaan. Totdat je weer bij "Contacten" uitkomt, dan is 't weer terug;
  • Bemerken dat de enige manier is om het weg te krijgen, de backspace lánge tijd in te houden..
Da's toch vaag? Waarom kan ik niet door te typen iemand simpelweg uit de lijst met "Contacten" opzoeken?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-11 21:08
Had precies hetzelfde paar dagen geleden, heb uiteindelijk telefoon maar uitgezet en weer aangezet voordat het weer weg was :P Zal wel bugje zijn denk ik.

The devil is in the details.

• pdc_2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Sinds de laatste update naar 2.10.405.2 lijk ik opeens de nare echo op mijn CK-7W carkit kwijt te zijn!
Hij werkt nu prima.

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:02
madmaus schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:54:
[...]

typ eens *#*#info#*#* wellicht wordt je iets wijzer van de info die je kan vinden bij accu geschiedenis?
Thanks voor de tip.
Wel zo netjes om hier af te melden: de Sync met de exchange-server ondervond socket-fouten, dus toch de oorzaak kunnen vinden.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Osiris schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:58:
Hmm, ik ontdekte vandaag iets geks..:
...
Is al eerder voorbij gekomen: Verwijderd in "HTC Desire - Deel 6"

Verwijderd

Is berichten bug die ik heb ook al vaker langsgekomen? Ik heb het nog nergens gelezen maar ik heb dit:

De (Sms) Berichten app van HTC zelf gewoon, standaard, heeft soms een vage actie. Dan klik je op een naam om naar diegene z'n "Sms thread" te gaan en kom je ineens in iemand anders zn thread. Ook met de melding op de status balk, dus je krijgt sms van Piet, klikt op statusbalk erop om m te leze, kom je bij de berichten van Jan.
Gebeurt bij mij af en toe.. Anderen dit ook?

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:08:
Is berichten bug die ik heb ook al vaker langsgekomen? Ik heb het nog nergens gelezen maar ik heb dit:

De (Sms) Berichten app van HTC zelf gewoon, standaard, heeft soms een vage actie. Dan klik je op een naam om naar diegene z'n "Sms thread" te gaan en kom je ineens in iemand anders zn thread. Ook met de melding op de status balk, dus je krijgt sms van Piet, klikt op statusbalk erop om m te leze, kom je bij de berichten van Jan.
Gebeurt bij mij af en toe.. Anderen dit ook?
Ja, klopt! Heb ik ook, ook als bijvoorbeeld zoek naar dat bericht met de zoekfunctie geeft die aan dat die van Piet komt, terwijl die van Henk is, heel apart.

• madmaus
Met de Handcent sms app nog nooit zoiets gehad.
Wellicht tijd om over te stappen?

Verwijderd

Ik heb handcent sms app ook al gehad. Werkt wel oke, maar vind nou niet echt beter dan normale sms app. Plus dat ik elke keer als ik een sms krijg, hem dubbel moet wegklikken, omdat die zowel bij handcent komt als bij m'n normale sms app. Dus heb ik er weer afgehaald.

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Je weet dat je de meldingen van de normale app moet uitzetten?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:28
Hij geeft dat zelf tegenwoordig aan, dat je de notificaties in de standaard app uit moet zetten.Althans, dat doet ChompSMS wel, ik neem aan dat Handcent ook die melding geeft bij installatie/update.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

*Gelukkige eigenaar van HTC Desire checkin in*

Gezien er hier genoeg mensen meelezen doe ik een poging tot het vinden van een videorecorder die met behulp van de ingebouwde GPS ontvanger de snelheid (km/h) in beeld zet.
Met andere woorden: filmen in de auto met de snelheid in beeld -en- opgenomen in het bestand.

Ik vind wat apps daarvoor in de market en heb deze geprobeerd:
- SensorVideoRecorder (1.0.5, de gratis versie)
- DailyRoads Voyager
- Video Reg
- En nog een paar

Deze registreren wel allemaal de snelheid, en laten de snelheid tijdens het filmen netjes in beeld zien (SensorVideoRecorder zelfs met een klein kaartje van google maps! :) ), maar dat wordt niet als zodanig in het beeld ook opgenomen in het video bestand. Er wordt dan een los data bestand naast opgeslagen met alle getallen erin. En da's nou net niet wat ik zoek.
Het zijn feitelijk gewoon allemaal overlays die niet in de video zelf worden opgeslagen. En dat wil ik nou juist wél.
Tools om achteraf die gegevens weer te combineren in een video bestand zijn ook welkom.

Iemand die me kan wijzen in de richting die ik zoek? Ander ga ik het zelf maken. :+

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 07-10-2010 15:15 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

janvanduschoten schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:49:
Hij geeft dat zelf tegenwoordig aan, dat je de notificaties in de standaard app uit moet zetten.Althans, dat doet ChompSMS wel, ik neem aan dat Handcent ook die melding geeft bij installatie/update.
Heb nu Ontvangst melding uitgevinkt in normale app. Automatisch ophalen moet wel gwn aanblijven daar of niet?

Heb nu ook ChompSMS erop gezet, Handcent vond ik ook niet super toen ik die had. Dus ik ga nu Chomp eens proberen en kijken of het bevalt.

• Nakebod
  • Laatst online: 22:31

Nakebod

Nope.

Nakebod schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:47:
Voor mensen die nogal een extreem lage accuduur hebben (~10 uur) vermoedelijk na de laatste update, check eens dit topic op XDA.
Waar het nu naar uitziet, is dat het afhankelijk is van je netwerk.
Hier met T-Mobile en het netwerktype op GSM auto (PRL) (Dus 3G en HSDPA) verbruikt mijn telefoon constant, ook in sleep, ruim 100 mAh.
Zojuist getest door het netwerktype op GSM only(Maximaal GPRS) te zetten, of een KPN sim erin, en de telefoon verbruikt ~7 mAh.
En een mogelijke winnaar gevonden. Al ben ik er nog niet achter waarom het met KPN wel goed gaat, en T-Mobile niet. Volgens mij moet het dan wel in het netwerk zitten.

@ SMulTiE, nu even opletten, het wordt interessant ;)
Via Settings > Wireless & networks > Mobile networks heb ik de optie "Enable always-on mobile data" uitgezet.
Direct ging het verbruik van 100 mA naar 4 mA. Geen idee wat de optie precies doet, tot nu toe werkt alles nog gewoon wat internet nodig heeft.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11 21:20
Heb mijn Desire nu ongeveer een week. Een vaag probleem dat ik heb is dat in verschillende Apps datums heel raar weergegeven worden. Bvb in de IMDB app worden die getoond als '1972 07 18' dus zonder slashes en zo, ook in de standaard Facebook App lijken datums helemaal niet op een datum.
Heb al geprobeerd de tijd/datum formaten aan te passen maar zonder succes. Kan me moeilijk inbeelden dat die Apps hun eigen data formattering enforcen, laat staan dat ze datums formatteren met spaces.
Iemand een idee?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

pdc_2 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 07:20:
Sinds de laatste update naar 2.10.405.2 lijk ik opeens de nare echo op mijn CK-7W carkit kwijt te zijn!
Hij werkt nu prima.
Dank voor de melding. Ik stond op het punt om de carkit er aan het eind van de maand uit te halen wegens het niet werken met de Desire. Nu mag die blijven zitten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nakebod schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:49:
[...]

En een mogelijke winnaar gevonden. Al ben ik er nog niet achter waarom het met KPN wel goed gaat, en T-Mobile niet. Volgens mij moet het dan wel in het netwerk zitten.

Via Settings > Wireless & networks > Mobile networks heb ik de optie "Enable always-on mobile data" uitgezet.
Direct ging het verbruik van 100 mA naar 4 mA. Geen idee wat de optie precies doet, tot nu toe werkt alles nog gewoon wat internet nodig heeft.
Aaah, zal ik eens testen zo.
Ik geloof echter wel dat je telefoon dan met het scherm uit (standby-achtig dus) ook geen data meer verzendt/ontvangt.......

Dus geen mailtjes/chatberichten die dan op de achtergrond nog binnenkomen helaas.....

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Mail (IIG gmail accounts) komen hier nog steeds binnen na lange tijd idle.
Maar het is wel een T-Mobile probleem, sinds een paar weken iig.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Blueone schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:25:
Ik gebruik mijn desire nu al een tijdje met mijn opel carkit (astra carkit uit 2009). Dit heeft een aantal weken vlekkeloos gewerkt maar nu verbindt mijn telefoon niet meer automatisch met de carkit, ik moet dan de koppeling weggooien en weer opnieuw aanmaken om opnieuw verbinding te maken. Als hij dan weer verbonden is werkt hij goed tot ik de auto weer uit zet, dan kan ik het proces weer herhalen.

iemand een idee hoe dit spontaan kan komen?
iemand tips, ik heb ook een factory reset gedaan maar dit lost het nog niet op. Als ik bluetooth uit en aan zet werkt het ook weer 1x maar daarna niet meer.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SMulTiE schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:50:
[...]

Aaah, zal ik eens testen zo.
Ik geloof echter wel dat je telefoon dan met het scherm uit (standby-achtig dus) ook geen data meer verzendt/ontvangt.......
Hhhm, spijtig. De optie bestaat niet eens in OpenDesire ;)

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik kan maar niet vinden hoe ik contactpersonen vanaf mijn SIM naar de telefoon kan kopieren. Iemand die mij dit snel kan uitleggen?
Zie ik iets over het hoofd ofzo?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Fuff schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:59:
Ik kan maar niet vinden hoe ik contactpersonen vanaf mijn SIM naar de telefoon kan kopieren. Iemand die mij dit snel kan uitleggen?
Zie ik iets over het hoofd ofzo?
Importeren van SIM kaart?

• Fuff
  • Niet online
Ja, maar de vraag is hoe?
:')

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-11 19:22
naar je contacten app, MENU-> Importeren/Exporteren-> Importeren van Simkaart?

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:05

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

LOL, volgens mijn Desire schijnt hier op dit moment de zon nog... T'is toch behoorlijk donker buiten...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Fuff
  • Niet online
joris1989 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:25:
naar je contacten app, MENU-> Importeren/Exporteren-> Importeren van Simkaart?
Wtf, blijkbaar zijn er 2 contacten apps, 1 van HTC en 1 gewoon contacten.
HTC contacten doet het nu wel, vage shit.

Erg bedankt in elk geval.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

SMulTiE schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:56:
[...]

Hhhm, spijtig. De optie bestaat niet eens in OpenDesire ;)
Je kijkt er niet overheen? Al heb ik momenteel geen OD erop staan, dus kan niet controleren of het er echt niet zit :D
Toevallig nog een nandbackup van de stockrom? Moet je daar eens kijken, en testen of het werkt.

Verwijderd

Waar kun je het verbruik zien dat het zo drastisch naar beneden gaat?
Nakebod schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:49:
[...]

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Met CurrentWidget, even van de Market plukken en een widget op je homescreen toevoegen.

• madmaus
Bij mij geeft ie met currentwidget aan dat ik 5Ma verbruik.
Mobiele gegevens staat op altijd aan.

Maar toch verbuikt hij in een nachtje slapen meer dan 10%.

Zodra ik mijn mobiel internet helemaal uitzet dan heb ik een goede accuduur van ruim 2 dagen. Maar met alles aan gaat hij snel leeg. Jammer maja het blijft een smartphone. De tijden van 10 dagen standby zijn voorbij :)

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik heb de laatste tijd wat last van battery drain, en veel datagebruik, dus wou ik even monitoren waar het precies verkeerd gaat... Met Trafficstats erachter gekomen dat sinds vanochtend 07:47 uur, mijn email app 2,7 mb aan data heeft verstuurd, en 17,1 heeft ontvangen! Reboot helpt niet, klinkt dit iemand bekend in de oren, en zoja; hoe heb je het opgelost?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 03:15
Voor de mensen met reboots/herstarts/..hitte problemen en die aan reparatie denken...

Mijn HTC Desire moet een bezoekje brengen aan het reparatie centrum ;(
Ook mijn Desire herstart zichzelf vanwege oververhitting. De oorzaak is het bekende probleem met HSDPA, zodra het datanetwerk aanstaat en de telefoon de nodige hoeveelheid data naar binnen haalt dan raakt de processor oververhit. Vervolgens start de Desire automatisch. Als je daarna, zodra het kan, direct de pincode invoert en voor de rest niets doet dan herstart de telefoon opnieuw. Ben je snel genoeg met het uitschakelen van het datanetwerk dan gaat het prima. Dit probleem treedt alleen op bij het datanetwerk. Ik kan precies dezelfde dingen doen bij het gebruik van WiFi, zonder enige herstart. Ook als de Desire net is uitgevallen en meteen weer is aangezet dan kan ik, mits ik datanetwerk uit heb en WiFi aan, gewoon alles doen.

Zoals gezegd is het een bekend probleem en is de helpdesk op de hoogte. Binnen een minuutje is duidelijk waar het precies zit en dat de telefoon terug moet. Dus geen geklooi met 'doe eens een factory reset' (had ik ervoor al gedaan, voordat ik na wat testen erachter kwam waar het door kwam). Ze komen de telefoon binnenkort oppikken.

Helaas is het momenteel druk in het reparatiecentrum, ook omdat er iets in Engeland aan de hand is. Geen idee wat, ik kon de man van de helpdesk wat slecht verstaan. In ieder geval moest ik rekening houden met een maand wachttijd ;( Een maand lang dus weer terug naar het stenen tijdperk, waar ik opzettelijk zo lang in zat, totdat ik de ideale smartphone zag...

De CSL/OT kroeg !

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 18:52

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Is er een manier waarmee je de 'kracht' van de trilstand kunt aanpassen?

Heb namelijk het idee dat m'n phone de laatste tijd significant harder trilt dan voorheen. Als m'n toestel op m'n bureau ligt is het zelfs zo dat het geluid van een inkomend sms bijna volledig wordt overstemd door het kabel van het trillen van het toestel.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• ThijsWTF
  • Laatst online: 00:17
Ruud2001 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:35:
Is er een manier waarmee je de 'kracht' van de trilstand kunt aanpassen?

Heb namelijk het idee dat m'n phone de laatste tijd significant harder trilt dan voorheen. Als m'n toestel op m'n bureau ligt is het zelfs zo dat het geluid van een inkomend sms bijna volledig wordt overstemd door het kabel van het trillen van het toestel.
Misschien is dit wat voor je: http://www.xda-developers...rtsmsvibrate-for-android/.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 18:52

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Thanks! Ziet er veelbelovend uit en gaan we eens even testen :)

edit:

Werkt uitstekend! Scheelt me weer een aantal hartverzakkingen bij binnenkomende berichten. Eens kijken of iets soortgelijks voor inkomende gesprekken bestaat. Zelfde principe met de proximity sensor moet hiervoor volgens mij ook prima te gebruiken zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door Ruud2001 op 08-10-2010 12:23 ]

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb een vraagje over mijn HTC Desire.

Mijn Desire geeft constant de melding dat er weinig ruimte op de telefoon is. Ik heb App2SD geinstalleerd en alle mogelijke programma's reeds naar de SD kaart over gezet. Ik heb echter maar 15 MB over. Heeft iemand nog tips (naast het deïnstalleren van programma's) om ruimte vrij te maken? Staan er onnodige dingen op die ik kan verwijderen?

Bij voorbaat dank.

Mvg,

Erik

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 09:44
Twixie schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:17:
Heb mijn Desire nu ongeveer een week. Een vaag probleem dat ik heb is dat in verschillende Apps datums heel raar weergegeven worden. Bvb in de IMDB app worden die getoond als '1972 07 18' dus zonder slashes en zo, ook in de standaard Facebook App lijken datums helemaal niet op een datum.
Heb al geprobeerd de tijd/datum formaten aan te passen maar zonder succes. Kan me moeilijk inbeelden dat die Apps hun eigen data formattering enforcen, laat staan dat ze datums formatteren met spaces.
Iemand een idee?
Komt me bekend voor, is er bij mij ingeslopen vanaf Froyo.
Het is geen echte oplossing maar bij werkt alles prima als ik de taal op Engels zet. Dat heb ik dus nu alweer geruime tijd, heb het niet eens meer door. (Enige nadeel: google navigatie is in het Engels).

Of zijn er intussen anderen die een idee hebben om het probleem op te lossen?

HTH

• Cyleo
madmaus schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:11:
Bij mij geeft ie met currentwidget aan dat ik 5Ma verbruik.
Mobiele gegevens staat op altijd aan.

Maar toch verbuikt hij in een nachtje slapen meer dan 10%.

Zodra ik mijn mobiel internet helemaal uitzet dan heb ik een goede accuduur van ruim 2 dagen. Maar met alles aan gaat hij snel leeg. Jammer maja het blijft een smartphone. De tijden van 10 dagen standby zijn voorbij :)
Houd er ook wel rekening mee dat die 1400 mAh waarschijnlijk niet allemaal opgaan. Het is zelfs zo dat waar Android de x10 van mijn broertje al de nek om draait, mijn X1 nog vrolijk 30% aangeeft. Android is dus ook erg voorzichtig met de batterij (kan ook zijn dat dit x10 specefiek is, kan het niet testen met de desire accu :) )

• madmaus
erikjannemann schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:59:
Ik heb een vraagje over mijn HTC Desire.

Mijn Desire geeft constant de melding dat er weinig ruimte op de telefoon is. Ik heb App2SD geinstalleerd en alle mogelijke programma's reeds naar de SD kaart over gezet. Ik heb echter maar 15 MB over. Heeft iemand nog tips (naast het deïnstalleren van programma's) om ruimte vrij te maken? Staan er onnodige dingen op die ik kan verwijderen?

Bij voorbaat dank.

Mvg,

Erik
Probeer even wat cache te verwijderen in bv de market of internet browser oid. Als je naar instellingen applicaties gaat, kan je je apps sorteren op grote, dan zie je meteen welke groot zijn en dus geheugen vreten, als je dan een app opent kan je de cache legen. Maar deze zal naar verloop van tijd weer vullen dus een concrete oplossing zal handiger zijn.

Je kan met een aanpassing ervoor zorgen dat je (bijna) alle apps op sdkaart kan zetten, dus ook apps die je normaal gesproken niet kan verplaatsen.

Je kan Spare Parts installeren. Daarmee kan je ervoor zorgen dat alle nieuwe apps op de sdkaart geinstalleerd worden.

Je kan ook deze handleiding kunnen volgen:

http://sefanboy.com/2010/...o-the-sd-card-by-default/

Daarmee kan je (bijna) alle apps op je sdkaart zetten (dus ook de apps die al geinstalleerd zijn).

• ThijsWTF
  • Laatst online: 00:17
Ruud2001 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:45:
edit:

Eens kijken of iets soortgelijks voor inkomende gesprekken bestaat. Zelfde principe met de proximity sensor moet hiervoor volgens mij ook prima te gebruiken zijn.
Volgens mij is dit nu in ontwikkeling in voor deze app.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 11:50
Misschien is dat al voorbij gekomen en allang bekend, maar ik vond het een erg handige feature. Tethering kennen alle telefoons inmiddels wel zo ongeveer, maar die kennen zover ik weet alleen tethering via gprs/umts. De Desire werkt echter ook prima als wifi-adapter voor je PC :) Kan soms erg handig zijn, blijft een stuk vlotter dan een 3g verbinding. Overigens geeft Windows aan dat de snelheid dan 425 Mbit/s is, lijkt me een klein beetje overdreven ;)

pepernooot

• agoNITE
Weet iemand ook of er nog een update komt voor de Desire met b.v. die nieuwe Sense interface van de HD?
Kon er zo snel niets over vinden.

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:56
Ik geloof het niet, heb de HTC presentatie gevolgd via MoDaCo en meen me te herinneren dat daar gemeld werd dat het niet beschikbaar zou komen voor oudere modellen. Ik heb het dan ook met name over de htcsense.com integratie.

[ Voor 15% gewijzigd door Cavalera125 op 08-10-2010 15:13 ]

• agoNITE
Cavalera125 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:12:
Ik geloof het niet, heb de HTC presentatie gevolgd via MoDaCo en meen me te herinneren dat daar gemeld werd dat het niet beschikbaar zou komen voor oudere modellen. Ik heb het dan ook met name over de htcsense.com integratie.
Hm opzich wel jammer.
www.htcsense.com vind ik niet zo nodig, nieuwe interface leek me wel wat :)
(weet dat je met een custom ROM een heel eind komt, maar ben daar niet zo'n fan van.)

• Twixie
Twixie schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:17:
Iemand een idee?
Ben ik dan de enige met dit probleem? Het is echt in verschillende apps dus het moet toch wel ergens aan de Desire liggen. Bvb in de simpele Daily Dilbert app. De datum boven de cartoon vandaag leest '6 10 8, 2010'. Die 6 lijkt overigens voor de dag van de week te staan. Bedoeling is dus duidelijk dat daar 'Fri 10/8/2010' of zo komt te staan.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:21
Gebeurt geloof ik alleen als je de nederlandse taal gebruikt. Daarin zijn wat vertaal missers mbt de datum.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Twixie schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:53:
[...]

Ben ik dan de enige met dit probleem? Het is echt in verschillende apps dus het moet toch wel ergens aan de Desire liggen. Bvb in de simpele Daily Dilbert app. De datum boven de cartoon vandaag leest '6 10 8, 2010'. Die 6 lijkt overigens voor de dag van de week te staan. Bedoeling is dus duidelijk dat daar 'Fri 10/8/2010' of zo komt te staan.
Je bent zeker niet de enige, ik heb ook last van cryptische data notatie, best wel jammer. Ben alleen niet van plan hem op ENG te zetten.

• Twixie
Tnx, probleem is idd opgelost wanneer ik de telefoon op Engels zet!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

jelmervos schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:16:
[...]

Je bent zeker niet de enige, ik heb ook last van cryptische data notatie, best wel jammer. Ben alleen niet van plan hem op ENG te zetten.
je kunt ook even een mailtje naar de maker van de applicatie sturen. Ik had het toen 2.2 net uit was ook met mijn Calendar Widget. Toen ik hem een mailtje had gestuurd kreeg ik de APK van een beta versie opgestuurd en daar was het al opgelost!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Het is me nog steeds niet gelukt om met Froyo en de nieuwe versie van HTCSync op mijn Windows 7 64-pc muziek te synchroniseren van iTunes. Het syncen blijft 'hangen'... Iemand hier ook last van cq. iemand met een oplossing?

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-11 13:51

CasGas

.

Weet iemand ook of het mogelijk is dat bepaalde personen met jou bellen dat die sowieso overgaat, ook al staat de telefoon op trillen en/of stil?
Ik weet dat je met "Where is my droid" wel bijna zoiets kan, maar ik wil eigenlijk een paar nummers hebben die hier altijd door heen kunnen gaan. Me vrouwtje gaat binnenkort bevallen en mijn telefoon nog wel eens op stil staat, wil ik dat natuurlijk niet missen :)

Iemand enig idee? Ik heb ook geen idee hoe ik hier verder op moet zoeken binnen de market..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Pagina: 1 ... 14 ... 61 Laatste