Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Erik schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:58:
Vandaag keek ik in m'n berichten en tot mijn grote verbazing zijn AL mijn smsjes weg! duizenden! Alles is weg!

Grmbl.
Ja, balen dat er helemaal geen programma's zijn om te boel te backuppen.....

*kuch*
http://www.appbrain.com/search?q=sms+backup
*kuch*

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:20
Ik zit niet bij Ben maar als ik mijn simkaart in een andere phone druk dan krijg ik altijd binnen een paar minuten een sms van mijn provider met de juiste instellingen voor die gsm. Misschien gewoon even de helpdesk van Ben vragen?

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Nou, het is gelukt! haha :) Opeens had ik nu wel verbinding! :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

thamm schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:18:
Wat wel jammer is, is dat ik nog steeds het probleem van wazige, wittige foto's heb. Ik heb zojuist het probleem ondekt: het lensje op de achterkant is blijkbaar helemaal dof geworden, alhoewel dit niet goed te zien is eraan.

Heeft iemand hier daar ervaring mee?
Klinkt raar maar verwijder je batterijklep. Daar zit dat glaasje (plastic) in.
Neme wat tandpasta, doe dat op een vochtig doekje en ga voorzichtig rondjes draaien op dat glaasje. Even een minuutje zachtjes en gelijkmatig ronddraaien.
Het resultaat is een sterke geur en een vreemde look van het plastic glaasje. Echter: wel weer scherpe foto's.
De tandpasta werkt nml. als een soort polijstmiddel.

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Wekkel schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:28:
[...]

Klinkt raar maar verwijder je batterijklep. Daar zit dat glaasje (plastic) in.
Neme wat tandpasta, doe dat op een vochtig doekje en ga voorzichtig rondjes draaien op dat glaasje. Even een minuutje zachtjes en gelijkmatig ronddraaien.
Het resultaat is een sterke geur en een vreemde look van het plastic glaasje. Echter: wel weer scherpe foto's.
De tandpasta werkt nml. als een soort polijstmiddel.
en anders je glaasje eruit drukken...heb je er nooit meer last van

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:31

Nakebod

Nope.

Heb ik bij mijn Desire nog niet gedaan, maar bij mijn Diamond had ik idd heel snel het stukje plastic eruit gehaald. Komt wel iets meer stof bij de lens zelf, maar de foto's waren een stuk beter, zonder waas.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 19:04
Heb hier ook het glaasje eruit. Scherpere en snellere foto's (vanwege snellere focus) en de barcode scanner doet het weer een stuk beter...

Sometimes you need to plan for coincidence

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34
Grudgie schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:18:
Ik zit met een heel irritant probleempje. Ik heb net sinds paar dagen een HTC Desire en heb een sim only van Ben. Ik heb via Ben nu net een internet bundel aangevraagd en die is net deze maand begonnen. Maar ik krijg het maar niet aan te praat om met mn Desire op internet te komen via mn Ben internet bundel. Thuis lukt het wel op WI-FI te komen. Maar als ik via mn sim only abbo wil, lukt dat maar niet. Wie kan me helpen!
En kijk eens op de ben pagina voor de instellingen welke je moet hebben op je telefoon en loop deze even na of het allemaal juist is ingesteld op je telefoon.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:44
l3art schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 09:21:
[...]

En kijk eens op de ben pagina voor de instellingen welke je moet hebben op je telefoon en loop deze even na of het allemaal juist is ingesteld op je telefoon.
Grudgie schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:26:
Goedemorgen l3art :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 11:31
Hoe zit het trouwens bij jullie met de gps fix binnen? Op plekken waar mijn desire er echt minuten over doet, heeft de x10 van mijn broertje zo een fix (bij een raam, binnenshuis, overal pakt dat ding signaal). Buiten is die redelijk rap, maar zodra er iets boven je hoofd is duurt het bij mij vrij lang.

Verwijderd

Ik heb om 't te proberen ook Currentwidget geinstalleerd, zit hier op waardes tuusen 4-7 op stand by, tot 400 + als ik 't een en ander tegelijk aan heb.....nu 2,5 dag batt. life gehad. ( zo vaak mogelijk bijna alles uit,geen gps, geen 3 g, niet te veel spelen, eh, leren ) is dus al 1,5 dag meer als met "normaal" gebruik. Draai overigens Froyo, al merk ik geen verschil ( batt.life) met voor het updaten.....

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 23:00
Ik heb vrij vaak dat tijdens het afspelen van streaming video's ik de melding krijg "Video kan niet worden afgespeeld". Als ik bijvoorbeeld een Youtube filmpje wil kijken krijg ik deze melding vaak tijdens of zelfs voor het afspelen van het filmpje. Ook als ik de meegeleverde Youtube tool gebruik om filmpjes te bekijken...

Ik heb dit probleem al sinds ik de Desire heb. Ik heb afgewacht of het verholpen zou zijn met de laatste updates, maar heeft niet mogen baten. Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft iemand hier een oplossing voor?

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Geen oplossing, wel hetzelfde probleem. Als je het nog eens vijftien keer probeert zit er meestal wel een keer tussen dat het wel lukt trouwens.

Dat zit wel Schnorr.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 17:36
Wie heeft het volgende ook?

Ik heb in mijn outlook een flink aantal contactpersonen staan welke ik sync met HTC-sync. Dit gaat prima allemaal.
De verjaardagen worden ook automatisch overgenomen in de agenda.
Alleen geeft hij bij elke verjaardag om 00:00 uur een herinnering, terwijl ik die nergens ingesteld heb.
Ik kan hem dus ook niet uitzetten. Wie heeft er oplossing voor dit euvel. (Geldt tevens voor andere afspraken die ik via outlook sync zoals Flogs)

Opzich niet heel erg ik wil alleen niet op 00:00 gewekt worden ivm een verjaardag.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 14:29
Ik heb de laatste dagen veel problemen met WiFi, na een tijdje kan ik niet meer internetten terwijl er wel gewoon verbinding is. Ook maakt hij vaak niet meer automatisch verbinding met de router. Ik moet dan eerst WiFi uitzetten op mijn telefoon en dan weer aan en dan werkt het een tijdje weer. Meer mensen die dezelfde problemen hebben en eventueel een oplossing? Anders moet ik denk ik een hard reset maar doen..

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-11 14:28
Bij de sms berichten zie je een foto van degene waarmee je smst, mits je dit bij het contact hebt ingesteld.
Kun je ook voor je eigen berichten een fotootje invoegen?

Verwijderd

ja de nieuwe navigon 3.5 draait als een tierelier op de desire.
compleet met file melding en herberekening in geval er file op route ontstaat.

super. echt een aanrader

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
Voor de twijfelaars onder ons: paar dagen geleden redelijk uitgebreid met de Galaxy S gespeeld maar ik ben toch echt heel blij met de Desire hoor! Door Sense en alles wat daarbij hoort voelt de Desire gewoon veel maar 'af' en als een geheel, soepel product aan. Ik miste zoveel kleine, ondertussen logische, dingetjes op de Galaxy S. Alleen het grote verlies van veel widgets vond ik al erg belangrijk. Ik ben in ieder geval nog steeds heel blij met m'n keuze!

Alleen het 4" scherm is natuurlijk wel serieus tof...

• Worrum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-11 11:39
Grudgie schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:26:
Misschien offtopic, maar heb jij HSDPA verbinding met BEN? Ik heb deze nml al maanden niet meer, en dat is niet alleen in mijn regio.

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
voor diegene die een wazig glaasje hebben...hier kun je een nieuwe back-cover bestellen..kost wat :/
ze hebben ook nog meer onderdelen voor de desire..

[ Voor 47% gewijzigd door tiesvts op 03-10-2010 00:53 ]

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Erik schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:58:
Vandaag keek ik in m'n berichten en tot mijn grote verbazing zijn AL mijn smsjes weg! duizenden! Alles is weg!

Grmbl.
Wat een ramp.....

Nee even zonder dollen compleet off topic. Ik hoor vaak dat mensen klagen en wenen omdat SMS-jes weg zijn en dat ze zoeken naar software om ze te bakuppen...maar....

Ik heb nooit begrepen waarom je een short message zou moeten bewaren. Je leest ze 1x en daarna toch nooit meer? En lieve SMS-jes van mijn vriendin hoef ik ook niet te bewaren, want iedere keer als ik haar zie weet ik toch wel dat ze me van me houdt....

Kortom, leg mij uit waarom je 1000-en SMS-jes moet bewaren?

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

• madmaus
tiesvts schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:51:
voor diegene die een wazig glaasje hebben...hier kun je een nieuwe back-cover bestellen..kost wat :/
ze hebben ook nog meer onderdelen voor de desire..
Beetje tandpasta doet wonderen. Mijn glaasje is ook weer helemaal helder geworden na klein beetje poetsen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-10 23:07
Sorcerer_NL schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 10:01:
[...]

Wat een ramp.....

Nee even zonder dollen compleet off topic. Ik hoor vaak dat mensen klagen en wenen omdat SMS-jes weg zijn en dat ze zoeken naar software om ze te bakuppen...maar....

Ik heb nooit begrepen waarom je een short message zou moeten bewaren. Je leest ze 1x en daarna toch nooit meer? En lieve SMS-jes van mijn vriendin hoef ik ook niet te bewaren, want iedere keer als ik haar zie weet ik toch wel dat ze me van me houdt....

Kortom, leg mij uit waarom je 1000-en SMS-jes moet bewaren?
Waarom bewaren mensen hun 10000 babyfoto's? Ik kan me niet voorstellen dat die nog bekeken worden na een paar jaar. Op een paar na dan.

Omdat het kan! We zitten niet meer in het tijdperk van max. 20 sms op de simkaart, 50mb mailbox, dure fotorolletjes en grote fotoalbums. Opslag is tegenwoordig zo groot en goedkoop dat je dit soort zaken niet meer weg hoeft te gooien.

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11 19:08
Om nog even verder te gaan op het batterij verbruik. Ik heb gister de Currentwidget een etmaal het stroomverbruik laten loggen. Normaal doe ik er ongeveer een dag mee voordat hij leeg is. Nu was ik in 12 uur ongever 50% stroom kwijt, redelijk normaal verbruik voor mij dus. Wellicht interessant voor de mensen die veel langer/korter met hun Desire doen om ook zo'n plaatje te maken en kijken wat er verschilt.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3307972/powerusagedesire021010thumb.jpg

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11 11:59
TheHolyCow schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:30:
Om nog even verder te gaan op het batterij verbruik. Ik heb gister de Currentwidget een etmaal het stroomverbruik laten loggen. Normaal doe ik er ongeveer een dag mee voordat hij leeg is. Nu was ik in 12 uur ongever 50% stroom kwijt, redelijk normaal verbruik voor mij dus. Wellicht interessant voor de mensen die veel langer/korter met hun Desire doen om ook zo'n plaatje te maken en kijken wat er verschilt.

[afbeelding]
Dit ga ik ook ff testen! Ben sinds gisteren even aan het onderzoeken waardoor mn accu zo kort mee gaat. Vaak haal ik het einde van de dag nog niet eens.

• Cyleo

[afbeelding]
Navigatie veroorzaakt echt een draaikolk in die batterij :P Als ik mijn desire aansluit op de autoradio met USB kan deze niet voldoende stroom leveren om de navigatie op te heffen loopt de batterij alsnog achteruit.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cyleo schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:43:
[...]

Navigatie veroorzaakt echt een draaikolk in die batterij :P Als ik mijn desire aansluit op de autoradio met USB kan deze niet voldoende stroom leveren om de navigatie op te heffen loopt de batterij alsnog achteruit.
Dan moet je een 1000mA lader kopen :P

• grun93
Cyleo schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:43:
Een standaard USB aansluiting levert maximaal 500 mA. Maar ook als je een losse kabel koopt voor in de sigarenaansteker moet je opletten waar voor waarden er op de stekker staan. Er zijn er die ook maar 500 mA leveren, sommige 850 mA, er zijn er ook die 1A of zelfs 2A kunnen leveren. Op ebay kwam ik ook laadkabels tegen trouwens die allemaal voor de Desire zeggen te zijn, maar de ene levert een output voltage tussen de 8-12 V en andere weer 5V.

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb in de auto een Brodit houder met ingebouwde lader en die houd de accu op peil tijdens het navigeren met GPS, 3G en Bluetooth aan.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 17:30
Met MegaTronics
Die houder houdt dat prima bij.

Ik ben er ook achter gekomen dat sommige USB laders maar 500 leveren, de Htc levert 1000. Scheelt behoorlijk in laadsnelheid.

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:08

BPP

Ik las een paar weken dat Hotmail ook pushmail ondersteunt. Iemand enig idee hoe je dat in kan stellen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

BPP schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:43:
Ik las een paar weken dat Hotmail ook pushmail ondersteunt. Iemand enig idee hoe je dat in kan stellen?
Lukt niet, via 'Mail' weigert ie de account op te stellen. Iets met HTC en hun Exchange implementatie.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• FabianNL
BPP schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:43:
Improved Mail downloaden uit de Market, en dan kan je hem daarin gewoon normaal instellen (gebruikersnaam en wachtwoord, als server m.hotmail.com uit m'n hoofd).

De standaard mail client van HTC werkt inderdaad niet.

[ Voor 7% gewijzigd door FabianNL op 03-10-2010 21:59 ]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:10

[afbeelding]
Wel interessant dat plaatje :)

Nu lijkt het zo dat nadat jij je navigatie gebruikt hebt hij elke 8? minuten een piekje geeft.
(En het batterijniveau ook redelijk snel daalt volgens het plaatje)
Nu weet ik dat die Navigation (die van Google Maps) echt afgesloten moet worden met EXIT NAVIGATION, omdat hij anders gewoon aan blijft staan (GPS dus)
Heb jij dit toevallig ook gedaan? of is er een andere reden waarom het batterijniveau vanaf het navigatiegedeelte (de laatste helft van de tijdlijn dus) zo snel daalt?

Edit:
Ik heb hem ook ff geinstalleerd, zal hem morgen even over de hele dag testen :)
Elke 1 min. loggen (dus 60min x 24h = 1440 keer de info 'opvragen' + wegschrijven zal ook wel wat procentjes kosten...., maargoed, ik zal deze app ook niet 'altijd' blijven gebruiken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 03-10-2010 22:15 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm, hoe krijg ik in vredesnaam zo'n mooi grafiekje als TheHolyCow? :P

Heb nu leuk en aardig die log van m'n SD-kaart afgeplukt, maar ik kan nergens vinden hoe ik d'r nou een mooi grafiekje van krijg :X

Anders zelf ff met OOo Calc aan de slag :+

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 03-10-2010 22:25 ]

• Nakebod
  • Laatst online: 22:31

Nakebod

Nope.

Iets met MS Office/OOo en wat aankloten :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Osiris
  • Niet online
Had iemand al eens gezegd dat OpenOffice.org een hoerig kutproduct is? :X :r

"Ff" een simpele macro opnemen is d'r niet bij :/

Dan maar op een andere manier opgelost.. Nou ja, grafiekje zegt me niet zo héél erg veel.. "Toen en toen was ik met WiFi aan 't kloten en vreet m'n Desire 300-500 mA.." Dat wist ik al wel eigenlijk :+

[ Voor 44% gewijzigd door Osiris op 03-10-2010 22:52 ]

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11 18:53
grun93 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:55:
[...]

Een standaard USB aansluiting levert maximaal 500 mA. Maar ook als je een losse kabel koopt voor in de sigarenaansteker moet je opletten waar voor waarden er op de stekker staan. Er zijn er die ook maar 500 mA leveren, sommige 850 mA, er zijn er ook die 1A of zelfs 2A kunnen leveren. Op ebay kwam ik ook laadkabels tegen trouwens die allemaal voor de Desire zeggen te zijn, maar de ene levert een output voltage tussen de 8-12 V en andere weer 5V.
hmmik head een lader van de bol.com met 1000 mA
maar na een 1,5 uur navigeren was er toch echt 4% weg van mn batterij :(

• Cyleo
SMulTiE schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:23:
[...]

Dan moet je een 1000mA lader kopen :P
Klopt, ik weet het, maar uit je radio is net wat eleganter dan zo'n extra ding, maar heb op ebay al een paar keer rondgekeken, ben alleen benieuwd hoe het circuit van een 2 euro kostende lader eruit ziet :P

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11 16:02
mesm90 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:49:
[...]

hmmik head een lader van de bol.com met 1000 mA
maar na een 1,5 uur navigeren was er toch echt 4% weg van mn batterij :(
Dat komt omdat veel laders wel 1000 mA zeggen te kunnen, maar het dus NIET doen! Dit heeft namelijk ook te maken met hoe de data-pinnen bedraad zijn.

Verlang van een verkopende partij gewoon duidelijkheid hierover, dus niet alleen op specs af gaan! Als een verkopende partij niet weet hoe de lader zichzelf aanbiedt aan bv. je Desire (als USB host of als AC host), dan is de deal gewoon 'off'.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Accessoires graag bespreken in het daarvoor bedoelde accessoires-topic.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:33
Je kunt met die Currentwidget dus ook zien hoeveel mA je lader uitspuugt. Bij mij met de officiele HTC lader is dit 859mA ofzo, met een USB lader van een Apple iPhone was het maar iets van 125mA ofzo :/

• SmiGueL
Osiris schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:22:

Heb nu leuk en aardig die log van m'n SD-kaart afgeplukt, maar ik kan nergens vinden hoe ik d'r nou een mooi grafiekje van krijg :X

Ik heb zelf ook ff wat in elkaar geprutst, dus deze mag je ook gewoon gebruiken :)

1: Open de .xlsx
2: Meteen na het openen vraagt hij om de logfile,
Selecteer de logfile (staat als currentwidget.log op de SD kaart) (klik "alle bestanden weergeven" aan om .log bestanden weer te geven)
3: Als het goed is wordt de grafiek nu getoond :D
4. Om de (brede) grafiek op te slaan: Selecteer het gebied om de grafiek (dus bereik: A2:Y20)
In Office 2010 staat links van het lettertype een pijltje naast de kopieeren toets.
Selecteer hier "Copy as Picture...")
Selecteer bij Format Bitmap (ipv Picture), klik Ok, plak het plaatje in bijv. PS of Paint, en sla hem op als (bij voorkeur) een .png :)

Ik heb het voor mezelf ff met een dummyfile moeten testen (mijn log is hoogstens een tiental regels lang :P)
dus het kan goed dat er nog wat foutjes in zitten.
Morgen werk ik de .xlsx wel bij zodat het 100% klopt :)

Linkje!
*bugstofix: mA weergave mogelijk onjuist tijdens laden.

[ Voor 20% gewijzigd door SmiGueL op 05-10-2010 15:52 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• eymey

[afbeelding]
Nice! Ga hier ook eens mee aan de slag :D

Het zou wel mooi zijn als we allemaal dezelfde manier van grafiek genereren kunnen gebruiken :D

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 04-10-2010 09:07 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-11 13:25
Ik heb al een aantal weken dat mijn desire volautomatisch reboot onder een beetje load. Ergste was toen ik in de auto zat met een autolader eraan en navigatie had draaien. Vanzelfsprekend werdt hij aardig warm en na 10 minuten reboote hij om de 5 minuten als ik de navigatie opnieuw opstarte.

Nu doet hij het tegenwoordig eigenlijk altijd als hij aan de oplader hangt en ik iets van navigatie of internet heb draaien. Heb zelfs wel eens mee gemaakt dat hij zonder de oplader en internet op GPRS al resette. Net even wat uitgeprobeerd om dat ding zo snel mogelijk over de zeik te krijgen: via USB kabel aan mijn laptop en navigatie + internet opstarten, reboot binnen 2 minuten...

Nou heb ik geen flauw idee waaraan dit ligt, batterij temperatuur blijft binnen de perken (tussen de 32 en 40 graden bij reboots), CPU voelt ook niet warm aan met de reset van daarnet, dus dat is het ook niet. Factory reset van gisteravond heeft ook niet geholpen.

Iemand enig idee in welke hoek ik dit moet zoeken of wordt het toch echt een gevalletje fabrieksgarantie?

Verwijderd

Robbie T schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:39:
Bij de sms berichten zie je een foto van degene waarmee je smst, mits je dit bij het contact hebt ingesteld.
Kun je ook voor je eigen berichten een fotootje invoegen?
Ja dat kan. Open je sms (ik gebruik handcent sms) en klik op een verstuurd smsje van jezelf. Nu kan je kiezen voor account picture en een afbeelding selecteren.

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11 17:04
Zijn er nog mensen met een Desire en/of Froyo waarbij het maar niet wil lukken om applicaties die op de SD kaart staan vanuit de market te updaten? Ik krijg steeds "bijwerken is mislukt".

Als ik die applicaties dan terug naar men telefoon verhuis, zie ik ze niet eens meer staan in de market bij "downloads".... Ik moet terug rebooten, dan staan ze er wel, maar niet met de opmerking "Geïnstalleerd", of "Bijwerken", maar met "Gratis" (alsof die niet zijn geïnstalleerd m.a.w.)

De enige oplossing is verwijderen, opnieuw installeren, en terug verplaatsen naar de SD kaart.
Nogal omslachtig bij elke update, zeker omdat ik alle settings van die applicaties keer op keer verlies...

Enig advies?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• madmaus
Sleepkever. schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:15:
Ik heb al een aantal weken dat mijn desire volautomatisch reboot onder een beetje load. Ergste was toen ik in de auto zat met een autolader eraan en navigatie had draaien. Vanzelfsprekend werdt hij aardig warm en na 10 minuten reboote hij om de 5 minuten als ik de navigatie opnieuw opstarte.

Nu doet hij het tegenwoordig eigenlijk altijd als hij aan de oplader hangt en ik iets van navigatie of internet heb draaien. Heb zelfs wel eens mee gemaakt dat hij zonder de oplader en internet op GPRS al resette. Net even wat uitgeprobeerd om dat ding zo snel mogelijk over de zeik te krijgen: via USB kabel aan mijn laptop en navigatie + internet opstarten, reboot binnen 2 minuten...

Nou heb ik geen flauw idee waaraan dit ligt, batterij temperatuur blijft binnen de perken (tussen de 32 en 40 graden bij reboots), CPU voelt ook niet warm aan met de reset van daarnet, dus dat is het ook niet. Factory reset van gisteravond heeft ook niet geholpen.

Iemand enig idee in welke hoek ik dit moet zoeken of wordt het toch echt een gevalletje fabrieksgarantie?
redelijk veel voorkomend probleem, dit ligt aan het moederbord. En valt dus onder garantie.
Wel even duidelijk aangeven wat het probleem is, anders gooien ze eerst nieuwe software erop en moet je hem daarna nog een keertje opsturen. Staat genoeg op internet geschreven over het reboot probleem.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Buzz_Fuzz schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:33:
Zijn er nog mensen met een Desire en/of Froyo waarbij het maar niet wil lukken om applicaties die op de SD kaart staan vanuit de market te updaten? Ik krijg steeds "bijwerken is mislukt".

Als ik die applicaties dan terug naar men telefoon verhuis, zie ik ze niet eens meer staan in de market bij "downloads".... Ik moet terug rebooten, dan staan ze er wel, maar niet met de opmerking "Geïnstalleerd", of "Bijwerken", maar met "Gratis" (alsof die niet zijn geïnstalleerd m.a.w.)

De enige oplossing is verwijderen, opnieuw installeren, en terug verplaatsen naar de SD kaart.
Nogal omslachtig bij elke update, zeker omdat ik alle settings van die applicaties keer op keer verlies...

Enig advies?
Ik heb precies hetzelfde, updaten mislukt en had gisteren dat al mijn SD apps half weg waren.

Coïtus ergo sum

• ragged
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

Hey, Even mijn eerste post hier : )

Ik gebruik sinds een week of wat Launcher pro Plus.
en nu gaat mijn battary 1-2 dagen mee in plaats van half 8 tot 1-2 uur..( ik gebruik hem nog al zwaar, 100% scherm, 3G/H , Sync aan etc...)

heeft iemand hier ervaring mee ?

1

• madmaus
Chilly_Willy schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:05:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, updaten mislukt en had gisteren dat al mijn SD apps half weg waren.
Dit had ik gisteren ook ja.
Ik heb via een omschrijving die hier staat veel app's op SD geinstalleerd(ook apps die standaard niet kunnen). Maar nadat ik mijn foon had gekoppeld om te syncen (sd kaart wordt dan ontkoppeld) waren al mijn apps die ik op de sd geinstalleerd had verdwenen. Ik zag ze nog bij applicaties staan maar ik kon er niets meer mee. Toen heb ik ze allemaal moeten verwijderen en weer opnieuw installeren.
Apps2sd werkt nog niet echt optimaal heb ik het idee.

• eymey
Ik snap nog steeds niet waarom mensen hier verbaasd over zijn :S.

Je gaat op een 'geforceerde' manier applicaties, die misschien om een REDEN nog niet uit zichzelf naar SD verplaatst kunnen worden, tóch naar SD verplaatsen en vervolgens blijkt dat je inderdaad sommige applicaties niet meer kan gebruiken nadat de SD kaart een keer ontkoppeld is geweest :S.

Als dit nou gebeurt bij een app die je wél gewoon via het officiele mechanisme van Froyo (en de app zelf) hebt verplaatst, dan heb je recht van klagen bij de auteur ja.

Naar mijn mening (maar goed, dat is dan ook mijn redelijk (on?)bescheiden mening) zal "apps2sd" in de vorm van progs of procedures die dit geforceerd doen dus NOOIT optimaal werken....

Heb hier zelf verder geen problemen met apps die op de 'supported' manier naar SD zijn verplaatst.....

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 04-10-2010 11:25 ]

Verwijderd

FabianNL schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:58:
[...]

Improved Mail downloaden uit de Market, en dan kan je hem daarin gewoon normaal instellen (gebruikersnaam en wachtwoord, als server m.hotmail.com uit m'n hoofd).

De standaard mail client van HTC werkt inderdaad niet.
Wat werkt er niet met hotmail? Ik heb namelijk 3 email accounts waarvan 1 hotmail en dat werkt prima, gewoon hetzelfde ingesteld als mijn andere mail accounts.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:45
eymey schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:24:
Heb hier zelf verder geen problemen met apps die op de 'supported' manier naar SD zijn verplaatst.....
Ik gebruik ook alleen de officiele manier. Dat werkt prima, behalve met widgets op het homescreen. Als je een widget plaatst op je homescreen kun je de bijbehorende applicatie beter niet verplaatsen.

• TheHolyCow
SmiGueL schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:03:
[...]

Nu lijkt het zo dat nadat jij je navigatie gebruikt hebt hij elke 8? minuten een piekje geeft.
(En het batterijniveau ook redelijk snel daalt volgens het plaatje)
Nu weet ik dat die Navigation (die van Google Maps) echt afgesloten moet worden met EXIT NAVIGATION, omdat hij anders gewoon aan blijft staan (GPS dus)
Heb jij dit toevallig ook gedaan? of is er een andere reden waarom het batterijniveau vanaf het navigatiegedeelte (de laatste helft van de tijdlijn dus) zo snel daalt?
De navigatie crashte bij mij een aantal keer :(. Ik weet niet precies waardoor, maar dat verklaart waarom het niet een constant stroomverbruik is.
Osiris schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:22:

SmiGueL schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 00:16:
[...]

Ik heb zelf ook ff wat in elkaar geprutst, dus deze mag je ook gewoon gebruiken :)

1: Open de .xlsx
2: Meteen na het openen vraagt hij om de logfile,
Selecteer de logfile (staat als currentwidget.log op de SD kaart) (klik "alle bestanden weergeven" aan om .log bestanden weer te geven)
3: Als het goed is wordt de grafiek nu getoond :D

Ik heb het voor mezelf ff met een dummyfile moeten testen (mijn log is hoogstens een tiental regels lang :P)
dus het kan goed dat er nog wat foutjes in zitten.
Morgen werk ik de .xlsx wel bij zodat het 100% klopt :)

Linkje!
*bugstofix: mA weergave mogelijk onjuist tijdens laden.
Excel idd, op dezelfde manier als SmiGuel. Handig van je om er zo'n 'template' van te maken :Y). Ik heb bij mij de 'mA' er met een search & replace eruitgehaald. Ik weet niet of er een handige manier is om Excel te laten weten dat het een eenheid is en dat het genegeerd kan worden. Wellicht met een aangepast cel type?

• airell
  • Laatst online: 08-11 15:46
Wow!

Ik krijg net de Android 2.2 Froyo update aangeboden op mijn T-Mobile HTC Desire!!!

Uiteraard wacht ik nog even totdat ik wat reacties van anderen zie voorbij komen ;)

• Osiris
  • Niet online
Je bedoelt de 2.1 -> 2.2-update of een nieuwe update van een al eerdere 2.2-update?

Want 2.2 draai ik allang en ja, ook T-Mobile. :)

• Pixelz
  • Laatst online: 03-11 13:00
Ik heb een probleem met de meest recente update van de systeemsoftware. Ik heb nu versie 2.09.405.8 en krijg steeds de melding dat er nieuwe systeemsoftware beschikbaar is, maar als ik op OK druk gebeurt er niets. HTC helpdesk bevestigd dat ik niet de meest recente versie op mijn telefoon heb en zegt dat ik maar een harde reset moet uitvoeren, maar dan ben ik alle instellingen etc. kwijt. Iemand hier dezelfde ervaring (en een wat minder ingrijpende oplossing)?
Ben je bij een harde reset ook al je contacten en gekochte apps kwijt?

• airell
Osiris schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:31:
Je bedoelt de 2.1 -> 2.2-update of een nieuwe update van een al eerdere 2.2-update?

Want 2.2 draai ik allang en ja, ook T-Mobile. :)
De 2.1 update 1 naar 2.2 update...

Ah, ok, ik wist niet dat T-Mobile ook al 2.2 Desires had uitgegeven.
Ik heb overigens een branded toestel, geen custom / stock rom of iets dergelijks.

Zit er bij jou Thetering op? Geruchten gingen dat TMob dit eruit wilde hebben...

[ Voor 8% gewijzigd door airell op 04-10-2010 13:35 ]

• Osiris
  • Niet online
De optie "Usb-verbindingstype: Usb-tethering" en de applicatie "Wi-Fi-hotspot" zitten er nog gewoon op. :)

Hier ook T-Mobile branded.

• janvanduschoten
Pixelz schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:32:

Ben je bij een harde reset ook al je contacten en gekochte apps kwijt?
Ja, maar als je contacten Google contacten zijn, dan hoef je maar 1 x te syncen, en ze zijn allemaal weer terug. Wat betreft je apps, die worden aan je Gmail account gekoppeld, en kun je in de market weer terugvinden onder "Downloads". Ik ga er vanuit dat het voor betaalde apps niet anders is.

• airell
Osiris schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:49:
De optie "Usb-verbindingstype: Usb-tethering" en de applicatie "Wi-Fi-hotspot" zitten er nog gewoon op. :)

Hier ook T-Mobile branded.
Hartstikke bedankt!
Als je nog zou kunnen bevestigen of ik de UI ook in het Engels kan zetten, dan ben ik helemaal tevreden! 8)

• Osiris
  • Niet online
airell schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:56:
[...]

Hartstikke bedankt!
Als je nog zou kunnen bevestigen of ik de UI ook in het Engels kan zetten, dan ben ik helemaal tevreden! 8)
Klopt, kan. :)

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met een screen protector voor de Desire? Voor mijn TD2 had ik één van Brando maar had die er meteen weer afgehaald omdat die vrij wazig bleek te zijn. Nu ik een nieuwe Desire ga kopen is het misschien handig om meteen een protector op te doen, enige aanraders?

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:37:
Heeft er iemand ervaring met een screen protector voor de Desire? Voor mijn TD2 had ik één van Brando maar had die er meteen weer afgehaald omdat die vrij wazig bleek te zijn. Nu ik een nieuwe Desire ga kopen is het misschien handig om meteen een protector op te doen, enige aanraders?
Ik heb deze, werkt perfect, nog geen enkel krasje :)

Valenta

Dit is trouwens meer iets voor Accessoires voor de HTC Desire

• FabianNL
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:55:
[...]

Wat werkt er niet met hotmail? Ik heb namelijk 3 email accounts waarvan 1 hotmail en dat werkt prima, gewoon hetzelfde ingesteld als mijn andere mail accounts.
Exchange werkt niet met de standaard HTC client. Je kan dan wel je mail ophalen, maar alleen via POP3. Met Exchange heb je het voordeel dat ook je agenda en contact personen gesynchroniseerd kunnen worden. Daarnaast heb je push en worden aanpassingen op je telefoon ook verwerkt op de server.

/edit: het gaat hier, voor de duidelijkheid, over Hotmail Exchange. Normaal Exchange werkt inderdaad wel met de HTC client.

[ Voor 9% gewijzigd door FabianNL op 05-10-2010 09:14 ]

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:10
Heeft er iemand ervaring met een screen protector voor de Desire?
ik heb na 2 weken gebruik de goedkoopste protector bij de lokale gsm-accesoireboer gehaald voor 3,95. Even pielen om hem stofvrij te krijgen en toen heel snel de protector erop geplakt. Je ziet er nauwelijks iets van.

Protector is niet veel vager, maar voelt wel iets stroever aan dan een mooi schoongemaakte glasplaat, helemaal als hij wat viezer/vettiger wordt. Ook regelmatig een doekje eroverheen dus.
Het eerste krasje heb ik inmiddels ook op de protector, die krast volgens mij een stuk gemakkelijk en heftiger dan de glasplaat.
Op de glasplaat had ik na 2 weken gebruik een paar heel erg miniscule krasjes, maar die zag je eigenlijk nauwelijks.
Ik weet nog niet of het middel erger is dan de kwaal, als de protector na een maand onder de krassen zit haal ik hem er weer af...

Verwijderd

Ik gebruik een Ultra Clear Protector Plus van Brando. Hierover ben ik zeer tevreden! Erg gemakkelijk aan te brengen, gemakkelijk te corrigeren...

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11 17:04
eymey schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:24:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen hier verbaasd over zijn :S.
Indien je dat ook op mij bedoelde, ik verplaats men apps enkel op de "standaard", built-in manier...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• eymey
Nee, het gaat me puur om mensen die extra progjes gebruiken of trucjes om dat ook met apps te doen die dit niet "standaard" supporten :)

• Luuk1983
  • Laatst online: 23:16
FabianNL schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:54:
[...]

Exchange werkt niet met de standaard HTC client. Je kan dan wel je mail ophalen, maar alleen via POP3. Met Exchange heb je het voordeel dat ook je agenda en contact personen gesynchroniseerd kunnen worden. Daarnaast heb je push en worden aanpassingen op je telefoon ook verwerkt op de server.
Uhm? Jawel? Ik heb geen enkele speciale software geinstalleerd, gewoon de standaard software van de Desire en mail van exchange halen gaat prima, inclusief mijn agenda en dergelijke.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Cobiwan
  • Niet online
Luuk1983 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:31:
[...]

Uhm? Jawel? Ik heb geen enkele speciale software geinstalleerd, gewoon de standaard software van de Desire en mail van exchange halen gaat prima, inclusief mijn agenda en dergelijke.
Gaat om Hotmail, dat werkt niet met HTC mail

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
[...]

Het gaat nog steeds over Hotmail met Exchange ;) en ja dat werkt (nog) niet met de Mail app van HTC.

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-11 18:05

Puf

eymey schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:23:
Nee, het gaat me puur om mensen die extra progjes gebruiken of trucjes om dat ook met apps te doen die dit niet "standaard" supporten :)
Voor systeemapplicaties geef ik je gelijk, maar er zijn genoeg apps, zoals games die zeer veel ruimte innemen in je geheugen, die je prima naar je SD kan forcen zonder negatieve effecten voor de stabiliteit van je telefoon. Zolang de app niet "verweven" is met andere apps en functies (bijv. widgets) van je telefoon geen probleem.
Ik heb flink wat grote apps naar m'n SD geforced zonder problemen, en in de gevallen waar het wel problemen opleverde heb ik ze gewoon weer naar m'n telefoongeheugen geknald.

"Tweaken" is grotendeels een proces van trial en error. No guts no glory!
Als ik ging voor een door de fabrikant opgelegde "perfecte user experience" had ik beter die andere bekende smartphone kunnen halen.

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:35
Ik heb nu al een paar dagen het probleem dat ik soms geen smsjes ontvang van mensen, het kan toch niet zijn dat het geheugen vol zit met zo'n 1200 berichtjes? Ik draai wel een custom rom dus ik denk dat ik anders maar ff unroot voor het testen maar dat zou vrij irritant zijn! Mijn provider is trouwens vodafone, merkt iemand anders problemen met het ontvangen van smsjes?

EDIT: Heb de sim even in me oude nokia gedaan en die ontving het wel, denk dat er toch iets mis is met mijn desire. Boot nou ook moeilijk :P Unrooten zodra die weer boot

EDIT2: Heb me telefoon weer naar stock gezet en ontvang nu zover ik weet wel weer smsjes.
grun93 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:16:
[...]

Vreemd genoeg alleen met sms van Vodafone zelf. Mijn TAN code van de bank ontvang ik wel, maar het sms'je met het wachtwoord voor m'n persoonlijke Vodafone pagina weer niet. Toen ik daarover belde zeiden ze dat het een bekend probleem was.
Het vreemde is dat ik op mijn oude nokia dus wel al mijn gemiste smsjes ontving. Of teminste, de smsjes waarvan ik weet dat ik die niet gehad heb :P

[ Voor 53% gewijzigd door GrandDestroyer op 04-10-2010 22:43 ]

• grun93
GrandDestroyer schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:50:
Mijn provider is trouwens vodafone, merkt iemand anders problemen met het ontvangen van smsjes?
Vreemd genoeg alleen met sms van Vodafone zelf. Mijn TAN code van de bank ontvang ik wel, maar het sms'je met het wachtwoord voor m'n persoonlijke Vodafone pagina weer niet. Toen ik daarover belde zeiden ze dat het een bekend probleem was.

• SmiGueL
Ik ben er vandaag ook achter gekomen hoe snel de accu leegloopt als de telefoon slecht bereik heeft. :|

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.nijkamp-1/BereikGrafiek2.sm.png
(klikbaar)

Ik heb van alle gemeten waardes uit het gebied 'GEEN BEREIK' (dit was in een collegezaal, in een nieuw gebouw) het totaal genomen van de samples (6678), en deze gedeeld door het aantal samples gemaakt in dat uur (59)
En vervolgens voor het gebied 'GOED BEREIK' (ook binnen overigens, maar op mijn kamer 3 kilometer verderop) het totaal genomen (270) en dit weer gedeeld door het aantal samples in dat uur (25)

In het geval GEEN BEREIK kom ik dus uit op een gemiddeld verbruik van 113mA (bellen en internet is zga onmogelijk)
en als er GOED BEREIK is meet ik een gemiddelde waarde van 10,8mA (bereik geeft 3 streepjes aan, internet gaat 'automatisch' via WLAN (3G/H is zelfs nog ietjes zuiniger))

Ik had natuurlijk wel verwacht dat minder bereik het batterijverbruik zou verkorten, maar dit is gewoon meer dan een factor 10! :|

Toch vraag ik me af of ik niet iets fout doe in de berekening (of start de sample juist NET op het moment dat de telefoon verbinding zoekt met een netwerk ;))

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 18-02-2012 01:25 ]

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 17:30
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:55:
[...]
[...]

Upbeat schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:38:
[...]

Het gaat nog steeds over Hotmail met Exchange ;) en ja dat werkt (nog) niet met de Mail app van HTC.
Exchange werkt perfect met HTC mail.
Wat echter niet werkt, is Hotmail via ActiveSync (dus pushmail) daar heb je dus een app voor nodig die met Froyo praat (Froyo ondersteunt dit namelijk gewoon) en meerdere ActiveSync accounts toelaat.

[ Voor 15% gewijzigd door rinkel op 05-10-2010 00:02 ]

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik gebruik mijn desire nu al een tijdje met mijn opel carkit (astra carkit uit 2009). Dit heeft een aantal weken vlekkeloos gewerkt maar nu verbindt mijn telefoon niet meer automatisch met de carkit, ik moet dan de koppeling weggooien en weer opnieuw aanmaken om opnieuw verbinding te maken. Als hij dan weer verbonden is werkt hij goed tot ik de auto weer uit zet, dan kan ik het proces weer herhalen.

iemand een idee hoe dit spontaan kan komen?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zelfs als ik op "HTC Desire FM Radio" zoek op Google of in deze topicreeks krijg ik alleen maar hits over radio roms, dus wellicht weet hier iemand het.

Ik heb ontzettend slecht bereik met de FM-radio. Ieder station ruist, en hij kan ook amper stations vinden. Het maakt niet uit of ik buiten, binnen of in trein of bus ben, ik hoor alleen maar ruis. Alleen de "bekende" zenders als Sky Radio en 3FM geven nog een beetje geluid, maar ook niet om aan te horen. Kan ik er iets aan doen om beter bereik op de FM-radio te krijgen, of heb ik wellicht gewoon last van draadbreuk? Ook de microfoon van de bijgeleverde headset doet het niet namelijk.

De microfoon heeft het overigens wel gedaan, en ook toen was de radio-ontvangst al slecht.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• TheHolyCow
SmiGueL schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:14:
Ik ben er vandaag ook achter gekomen hoe zwaar het weegt als de telefoon slecht bereik heeft. :|

[afbeelding]
(klikbaar)

Ik heb van alle gemeten waardes uit het gebied 'GEEN BEREIK' (dit is op school, in een nieuw gebouw) het totaal genomen van de samples (6678), en deze gedeeld door het aantal samples gemaakt in dat uur (59)
En vervolgens voor het gebied 'GOED BEREIK' (ook binnen overigens, maar op mijn kamer 3 kilometer verderop) het totaal genomen (270) en dit weer gedeeld door het aantal samples in dat uur (25)

In het geval GEEN BEREIK kom ik dus uit op een gemiddeld verbruik van 113mA (bellen en internet is zga onmogelijk)
en als er GOED BEREIK is meet ik een gemiddelde waarde van 10,8mA (bereik geeft 3 streepjes aan, internet gaat 'automatisch' via WLAN (3G/H is zelfs nog ietjes zuiniger))

Ik had natuurlijk wel verwacht dat minder bereik het batterijverbruik zou verkorten, maar dit is gewoon meer dan een factor 10! :|

Toch vraag ik me af of ik niet iets fout doe in de berekening (of start de sample juist NET op het moment dat de telefoon verbinding zoekt met een netwerk ;))
Volgens mij kloppen de berekeningen wel. Ziet er verder interessant uit, ik zal vandaag ook weer loggen en dan kijken of het uitmaakt waar ik ben voor het stroomverbruik. Ik ben vanmiddag ook weer even in een gebouw waar in notoir slechte ontvangst heb. Eens kijken hoe snel de boel daar leeg getrokken wordt.

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 21:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

De radio is wel enorm 'picky' ja. Heb ik ontzettende ruis op plek A, dan heb ik op plek A + 1 meter prima ontvangst (op een grasveldje, geen bebouwing etc in de buurt). Lang leve mobiel internet. De keren dat ik radio wil luisteren, doe ik het dan maar streamend.

Hier staat tekst

Verwijderd

CodeCaster schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:39:
Zelfs als ik op "HTC Desire FM Radio" zoek op Google of in deze topicreeks krijg ik alleen maar hits over radio roms, dus wellicht weet hier iemand het.

Ik heb ontzettend slecht bereik met de FM-radio. Ieder station ruist, en hij kan ook amper stations vinden. Het maakt niet uit of ik buiten, binnen of in trein of bus ben, ik hoor alleen maar ruis. Alleen de "bekende" zenders als Sky Radio en 3FM geven nog een beetje geluid, maar ook niet om aan te horen. Kan ik er iets aan doen om beter bereik op de FM-radio te krijgen, of heb ik wellicht gewoon last van draadbreuk? Ook de microfoon van de bijgeleverde headset doet het niet namelijk.

De microfoon heeft het overigens wel gedaan, en ook toen was de radio-ontvangst al slecht.
Als je een draadbreuk vermoedt, probeer dan ergens een andere (originele) headset te lenen; eventueel in een winkel. Je kunt hier wel zo'n vraag neergooien, maar wij kunnen niet vanachter onze computer zien of je een draadbreuk hebt.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:45:
[...]

Als je een draadbreuk vermoedt, probeer dan ergens een andere (originele) headset te lenen; eventueel in een winkel. Je kunt hier wel zo'n vraag neergooien, maar wij kunnen niet vanachter onze computer zien of je een draadbreuk hebt.
Grapjas. Ik was meer benieuwd naar andere oorzaken, een draadbreuk uitsluiten kan ik zelf ook wel. Heb jij bijvoorbeeld dit toestel en dezelfde ervaringen als Sjaak_Afhaak, of heb je perfect bereik sinds je een thirdparty radio-app geïnstalleerd... :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
SmiGueL schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:14:
Ik ben er vandaag ook achter gekomen hoe zwaar het weegt als de telefoon slecht bereik heeft. :|

[afbeelding]
(klikbaar)

Ik heb van alle gemeten waardes uit het gebied 'GEEN BEREIK' (dit is op school, in een nieuw gebouw) het totaal genomen van de samples (6678), en deze gedeeld door het aantal samples gemaakt in dat uur (59)

Hmmzz zou het niet een goed idee zijn voor een app om de radio te laten stoppen na drie pogingen met het zoeken van een signaal en dat je hem met een simpele scherm aan weer kan activeren.. Zou een hoop batterij besparen!

// hahah dit moet wel een goed idee zijn geweest: iemand anders heeft er ook aan gedacht :+ ... http://www.appbrain.com/a...saver/com.tomdryer.nobars helaas gaat deze meteen naar vliegtuig modus waardoor je weer je pin in moet voeren bij activatie.. dat vindt ik dan net weer iets te veel van t goede!

[ Voor 9% gewijzigd door Pizr op 05-10-2010 10:26 ]

• Luuk1983
Pizr schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:23:
Hmzz zou het niet een goed idee zijn voor een app om de radio te laten stoppen na drie pogingen met het zoeken van een signaal en dat je hem met een simpele scherm aan weer kan activeren.. Zou een hoop batterij besparen!
Ik denk dat dat in veel gevallen een absoluut slechte oplossing zou zijn. Dat zou betekenen dat als je door een lange tunnel rijdt of je hebt ergens binnen even geen bereik dat je dan niet merkt dat je telefoon de radio uitgeschakeld heeft, waardoor je de rest van de dag niet bereikbaar bent.

Ik ben overigens wel blij dat je hiermee hebt aangetoond dat het wel degelijk verschil maakt of je een goed of slecht signaal hebt. Ik heb al een paar keer aangegeven dat dit invloed heeft op de batterij, maar niet iedereen was daarvan overtuigd.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Cyleo
Luuk1983 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:42:
[...]

Ik denk dat dat in veel gevallen een absoluut slechte oplossing zou zijn. Dat zou betekenen dat als je door een lange tunnel rijdt of je hebt ergens binnen even geen bereik dat je dan niet merkt dat je telefoon de radio uitgeschakeld heeft, waardoor je de rest van de dag niet bereikbaar bent.

Ik ben overigens wel blij dat je hiermee hebt aangetoond dat het wel degelijk verschil maakt of je een goed of slecht signaal hebt. Ik heb al een paar keer aangegeven dat dit invloed heeft op de batterij, maar niet iedereen was daarvan overtuigd.
Klopt inderdaad, heb het ook even getest in de kelder hier (net wel/net niet signaal). Batterij gaat dan echt anderhalf tot twee keer zo snel.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 11:50
Cyleo schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:48:
[...]

Klopt inderdaad, heb het ook even getest in de kelder hier (net wel/net niet signaal). Batterij gaat dan echt anderhalf tot twee keer zo snel.
Dat is dan ook een reden voor mij om naar KPN over te stappen. Vodafone is echt zeer waardeloos in de omgevingen waar ik kom én in mijn huis (1 streepje GSM, tegenover vol bereik 3G KPN/T-mobile). Heb een KPN prepaid kaartje gekocht en deze heeft gewoon >95% redelijke tot goede 3G dekking, terwijl ik met Vodafone op minder dan 50 procent zit. Dan gaat het natuurlijk bij mij vooral over de plekken waar ik met OV kom en thuis. Ook al kan ik met goed beheer inmiddels 48 uur met 1 accu, maar dat goed beheer kost tijd en moeite en wil er liever gewoon geen omkijken meer naar hebben.

pepernooot

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:56
CodeCaster schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:49:
[...]
Heb jij bijvoorbeeld dit toestel en dezelfde ervaringen als Sjaak_Afhaak, of heb je perfect bereik sinds je een thirdparty radio-app geïnstalleerd... :)
Volgens mij is het op de Desire niet mogelijk een 'third party radio-app' te gebruiken aangezien de FM functionaliteit niet via een API te benaderen is en deze op een of andere vage manier is ingebakken door HTC. Dus de thirdparty radio apps zullen waarschijnlijk gewoon internet radio zenders streamen.

Een andere oorzaak dan iets met je kabel zou ik ook niet kunnen noemen, andere interne componenten kunnen uiteraard ook kapot zijn, maar dat lijkt me niet het meest voor de hand liggend.

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11 12:44
Heeft iemand het volgende vreemde probleem wel eens gehad?

Afgelopen vrijdag ging halverwege de middag plotseling mijn wekker af, die nomraal op 6.15u sochtends staat ingesteld. Dus ik dacht meteen al hier klopt iets niet.
Toen zag ik dus dat mijn tijd op 6.15u stond. Ik ontdekte toen ook dat mijn huidige locatie Houston was :? Ik droomde niet, ik was toch echt in Schiedam. :P

Weet iemand hoe dit kan? de locatie wordt toch bepaald aan de hand van de GPS locatie, of via het mobiele netwerk? Theoretisch kan bovenstaande volgens mij helemaal niet. Want mijn telefoon dacht echt dat hij in een compleet andere tijdzone was.

Mijn telefoon opnieuw opstarten werkte ook niet, ik heb daarna de tijd maar handmatig veranderd, dus vinkje weg bij 'Automatisch'.
Toen ik thuis was, kon alles wel weer automatisch goed ingesteld worden via de WiFi verbinding.

• Luuk1983
Buffalo schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:25:
Heeft iemand het volgende vreemde probleem wel eens gehad?

Afgelopen vrijdag ging halverwege de middag plotseling mijn wekker af, die nomraal op 6.15u sochtends staat ingesteld. Dus ik dacht meteen al hier klopt iets niet.
Toen zag ik dus dat mijn tijd op 6.15u stond. Ik ontdekte toen ook dat mijn huidige locatie Houston was :? Ik droomde niet, ik was toch echt in Schiedam. :P

Weet iemand hoe dit kan? de locatie wordt toch bepaald aan de hand van de GPS locatie, of via het mobiele netwerk? Theoretisch kan bovenstaande volgens mij helemaal niet. Want mijn telefoon dacht echt dat hij in een compleet andere tijdzone was.

Mijn telefoon opnieuw opstarten werkte ook niet, ik heb daarna de tijd maar handmatig veranderd, dus vinkje weg bij 'Automatisch'.
Toen ik thuis was, kon alles wel weer automatisch goed ingesteld worden via de WiFi verbinding.
Inderdaad, volgens mij wordt standaard het netwerk gebruikt om te bepalen wat de tijdzone is. Misschien dat je provider dacht dat de mast in Houston stond :P Ik heb volgens mij ook al eens wat posts langs zien komen in deze topics over tijdzones die ineens veranderen. Misschien dat je daar even op kan zoeken.

Overigens, in dit topic is al eens aangehaald dat er een vermoeden is dat de automatische tijd ingeschakeld laten een negatieve impact heeft op de batterij. En in jouw geval zou ik niet graag nog een keer zo iets mee maken. Ik zou de automatische tijd gewoon uit laten staan en 'm lekker handmatig instellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 05-10-2010 12:31 ]

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11 12:44
Luuk1983 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:30:
[...]

Inderdaad, volgens mij wordt standaard het netwerk gebruikt om te bepalen wat de tijdzone is. Misschien dat je provider dacht dat de mast in Houston stond :P Ik heb volgens mij ook al eens wat posts langs zien komen in deze topics over tijdzones die ineens veranderen. Misschien dat je daar even op kan zoeken.

Overigens, in dit topic is al eens aangehaald dat er een vermoeden is dat de automatische tijd ingeschakeld laten een negatieve impact heeft op de batterij. En in jouw geval zou ik niet graag nog een keer zo iets mee maken. Ik zou de automatische tijd gewoon uit laten staan en 'm lekker handmatig instellen.
Zal eens zoeken erop inderdaad. En zal automatisch uit zetten en kijken of mijn batterij dan ook wat langer meegaat. >:)

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13

IkWilbert

Het is mij!

Zojuist een spontane reboot gehad, telefoon lag gewoon naast mij op het buro. Vreemd...

I intend to live forever. So far, so good.

• SmiGueL
Luuk1983 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:42:
[...]
Dit was ook zo'n beetje wat ik ermee wou aantonen :)

Dat slechte bereik in die collegezaal komt in de praktijk natuurlijk zga nooit voor,
omdat je overal wel een beetje bereik hebt / niet constant op zulke locaties zit.
Maar of het stroomverbruik nou lineair, kwadratisch of weet ik hoe loopt tov het bereik,
je gaat het sowieso merken in je batterijduur als het bereik slecht(er) is.
(Ik zal de volgende keer eens kijken of ik op deze locatie een -dBm waarde kan halen, en deze vergelijken met 'matig' en 'goed' bereik)

• madmaus
rinkel schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 00:01:
[...]

[...]

[...]

Exchange werkt perfect met HTC mail.
Wat echter niet werkt, is Hotmail via ActiveSync (dus pushmail) daar heb je dus een app voor nodig die met Froyo praat (Froyo ondersteunt dit namelijk gewoon) en meerdere ActiveSync accounts toelaat.
Ik heb hotmail werkend met push.
het werkt alleen niet met HTC mail app. Je moet de standaard google mail app (niet gmail) hebben, die op de Nexus zit.

zie:
http://digiex.net/computi...us-one-android-2-2-a.html
onderaan zit een zipfile met de desbetreffende mail client. Het werkt prima, binnen enkele seconden krijg ik mijn email binnen.

Ik breng ook nog even het volgende onder de aandacht:
madmaus schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:28:
Wie heeft het volgende ook?

Ik heb in mijn outlook een flink aantal contactpersonen staan welke ik sync met HTC-sync. Dit gaat prima allemaal.
De verjaardagen worden ook automatisch overgenomen in de agenda.
Alleen geeft hij bij elke verjaardag om 00:00 uur een herinnering, terwijl ik die nergens ingesteld heb.
Ik kan hem dus ook niet uitzetten. Wie heeft er oplossing voor dit euvel. (Geldt tevens voor andere afspraken die ik via outlook sync zoals Flogs)

Opzich niet heel erg ik wil alleen niet op 00:00 gewekt worden ivm een verjaardag.
Niemand anders dit probleem de contactpersonen met verjaardagen synct uit outlook?

[ Voor 33% gewijzigd door madmaus op 05-10-2010 13:07 ]

Verwijderd

Zo, na 1,5 maand gewacht eindelijk mijn HTC désire ontvangen

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-11 16:12
Potverdrie, dat wordt weer 2/3 weken wachten!

Na de vorige problemen met de accu-> Link.
En weer terug gekregen te hebben met een reset/software update. Waarna alles weer zo ongeveer werkte, af en toe hapering met opladen. Was tot mijn grote verbazing mijn telefoon zaterdagochtend uit.
Ik kreeg hem echter ook niet meer aan, en aan de oplader hangen hielp ook niet. Geen rood lampje als hij aan de oplader ligt. Vreem vreemd, heb hem toen halve dag aan de oplader laten liggen, en geprobeerd om hem weer aan te krijgen wat dit keer wel lukte maar na 5min was hij alweer uit.

Klantenservice gebelt en die wisten ook geen oplossing dus de koerier komt hem morgen maar weer eens ophalen! :|

Ben ik hem weer kwijt voor 2/3 weken, fijn is dat. Hopelijk krijg ik een nieuw toestel, want een software reset is schijnbaar maar een tijdelijke oplossing.
Iemand ervaring met dit regelmatig uitvallen/niet meer aan krijgen?

• grun93
madmaus schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:03:
Ik breng ook nog even het volgende onder de aandacht:
[..]
Niemand anders dit probleem de contactpersonen met verjaardagen synct uit outlook?
Niet echt. Als ik mijn calendar open op de desire, dan zie ik alle verjaardagen idd met zo'n belletje ernaast. Maar die kan ik ook gewoon weghalen. Per verjaardag helaas, niet voor alle verjaardagen in een keer, dat is wel jammer. Maar de phone gaat tenminste niet opeens rinkelen om middernacht.

• madmaus
grun93 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:19:
[...]

Niet echt. Als ik mijn calendar open op de desire, dan zie ik alle verjaardagen idd met zo'n belletje ernaast. Maar die kan ik ook gewoon weghalen. Per verjaardag helaas, niet voor alle verjaardagen in een keer, dat is wel jammer. Maar de phone gaat tenminste niet opeens rinkelen om middernacht.
Vreemd ik zie geen belletje, er staat geen herinnering ingesteld (ook niet in outlook) en toch doet ie het. Misschien moet ik overal een herinnering instellen om die vervolgens weer te verwijderen.

• Pixelz
  • Laatst online: 03-11 13:00
Wie heeft al probleemloos ge-update van 2.09.405.8 naar 2.10.405.2? De telefoon blijft bij mij na het opstarten van de update hangen op het beginscherm (wit met htc in groene letters). Na een uur nog steeds hetzelfde, telefoon reageert nergens op. Enige remedie is batterij eruit halen, dan start hij weer wel op maar is de update niet uitgevoerd.

Hoe lang deed bij jullie de update erover en ging dat probleemloos?
Ik heb de update gestart na een harde reset (terug naar fabrieksinstellingen) nadat de update eerst niet eens opstartte maar blijf problemen houden.
Pagina: 1 ... 13 ... 61 Laatste