Heb al een tijdje niet gespeeldNaWA schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:19:
je kunt je headgear ook verbergen..
de optie: /display head on/off is er al een tijdje...
Bedankt voor de tip.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Heb al een tijdje niet gespeeldNaWA schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:19:
je kunt je headgear ook verbergen..
de optie: /display head on/off is er al een tijdje...
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
zat ook te twijfelen of ik die wil bestellen voor me controller.. maar dan gewoon om voor de pc te gebruiken. alhoewel ik nu wel goed gewent ben aan toetsenboard moet ik zeggen.mattttt schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:47:
[afbeelding]
besteld, laat die ps3 release maar snel komen
Heb geen FPS drops, het loopt allemaal stabiel bij mij. Echter is de 'achtergrond' gewoon een blokkendoos. FYI, ik draai een Q6600 met een 8800GTS, dus al een paar generaties oud. Bij WoW, LoL en WoT draait het allemaal prima, maar Skyrim, Star Wars ToR en Battlefield 3 merk ik dat ik behoorlijk moet terugschroeven wil ik een acceptabele framerate. Als ik zou upgraden zou het niet alleen voor FFXIV zijnVerwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:16:
[...]
Nieuwe PC voor FFXIV is niet aan te raden.
Crystal engine voelt zich gewoon niet thuis in een MMO omgeving en daar veranderd de nieuwste hardware weinig aan. Een vriend van mij met een i7-3770K systeem heeft dezelfde FPS drops en haperingen die mensen met de minimale systeemeisen ook ervaren.
In JRPG's is het onbeleefd om te /shouten (ook al zit die functie erin). Ik had liever (zoals bij bijvoorbeeld LotRO) een help kanaal gezien. Bij een WoW of SWToR is het niet zozeer nodig omdat je eigenlijk overal wel websites hebt welke je verder kunnen helpen, maar een goede site waar alle informatie op is te vinden is eigenlijk ook wel handig.Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:16:
[...]
![]()
De spelers om je heen en de omgeving zijn je guide.
Surfin' paradise!
Ja ik heb ook die chains afgemaakt alleen nu heb ik geen leves meer. Hmm ja ik moet de boot naar die elven woud stad hebbenRicmaniac schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:07:
[...]
zat ook te twijfelen of ik die wil bestellen voor me controller.. maar dan gewoon om voor de pc te gebruiken. alhoewel ik nu wel goed gewent ben aan toetsenboard moet ik zeggen.
Gisteren wat levechains afgemaakt. Duurde best lang. vooral veel lopen. toen op een gegeven moment heb ik de boot gevonden om naar ander land te gaan vanaf lima lominsa. Ben toen naar Uld'ah gelopen. god wat een pokke end ver weg.Toen kwam ik een mede GoT'er tegen (ze naam hier op tweakers even vergeten) en die kwam me onderweg tegemoet en heeft me toen naar uld'ah geteleport. nu heb ik daar zelf ook een teleport staan
scheelt godse veel tijd. Die boot duurt ook echt 10/15 min ofzo
[ Voor 16% gewijzigd door Ricmaniac op 04-04-2012 08:34 ]
Ricmaniac schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:28:
Dat mis ik ook ja. Een echt goeie site die up to date is voor FFXIV. je vind opzich wel websites die je helpen maar vaak zijn die voor het laatst bijgewerkt early 2011 ofzo. Veel klopt ook weer niet.
Ik weet dat je voor Bard; Ranger/Conjurer nodig hebt =p verder weet k het ook niet.
Ja als je eenmaal naar de Atheryte (die grote groene steen zegmaar) gaat in een stad kan je erheen teleporten
ExactlyYaniSuN schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:49:
[...]
volgens mij zijn jullie hier naar op zoek http://ffxiv.gamerescape.com/2012/03/05/ffxiv-job-system/
Ligt maar net aan wat je precies zoek kwa informatie, ik ben elke keer meerdere sites af aan het gaan voor een beetje up to date info. Ik zou in ieder geval alle guides over classes/skills overslaan die kloppen van geen kanten ,,, idem voor monster locationsRicmaniac schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:32:
[...]
Exactly! thanks. is die site ook goed voor de rest of gewoon alleen dit tabelletje?
[ Voor 3% gewijzigd door YaniSuN op 04-04-2012 09:37 ]
thanks. heel even zitte kijken op die site. wel mooie database om recipies te vinden enzodeTwisj schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:33:
Mooglebox is (zo ver ik weet) een redelijke up to date site als het gaat om recepten, abilities en gear. Ook staat er een leuke mob-finder tool op die aangeeft welke "camps" dat er zijn en welke level de monsters daar hebben.
Verwijderd
Blokkendoos als in drawdistance?Snappie88 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:15:
[...]
Heb geen FPS drops, het loopt allemaal stabiel bij mij. Echter is de 'achtergrond' gewoon een blokkendoos. FYI, ik draai een Q6600 met een 8800GTS, dus al een paar generaties oud. Bij WoW, LoL en WoT draait het allemaal prima, maar Skyrim, Star Wars ToR en Battlefield 3 merk ik dat ik behoorlijk moet terugschroeven wil ik een acceptabele framerate. Als ik zou upgraden zou het niet alleen voor FFXIV zijn
True.Snappie88 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:15:
In JRPG's is het onbeleefd om te /shouten (ook al zit die functie erin). Ik had liever (zoals bij bijvoorbeeld LotRO) een help kanaal gezien. Bij een WoW of SWToR is het niet zozeer nodig omdat je eigenlijk overal wel websites hebt welke je verder kunnen helpen, maar een goede site waar alle informatie op is te vinden is eigenlijk ook wel handig.
Informatie is te lezen op de officiële FFXIV forums onder "Updates" zou toch niet meer dan 2 minuten moeten kosten om te vinden.Snappie88 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:15:
Ik heb gistermiddag bijvoorbeeld twee uurtjes gespeeld, en wou dus snel de informatie hebben welke jobs je nodig hebt om een advanced job te nemen. Informatie is gewoon onvindbaar (of ik gebruik compleet de verkeerde zoekopdrachten).
Zoals bovenaan het artikel staat is dit ook gewoon een copy&paste van het topic op het officiële forum.YaniSuN schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:49:
[...]
volgens mij zijn jullie hier naar op zoek http://ffxiv.gamerescape.com/2012/03/05/ffxiv-job-system/
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
[ Voor 87% gewijzigd door Ricmaniac op 05-04-2012 08:25 ]
Bij mij staat hij ook iets terug geschroefd (AMD X2 64 6000+ met Radeon x5770 vaporX).Snappie88 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:15:
[...]
Heb geen FPS drops, het loopt allemaal stabiel bij mij. Echter is de 'achtergrond' gewoon een blokkendoos. FYI, ik draai een Q6600 met een 8800GTS, dus al een paar generaties oud. Bij WoW, LoL en WoT draait het allemaal prima, maar Skyrim, Star Wars ToR en Battlefield 3 merk ik dat ik behoorlijk moet terugschroeven wil ik een acceptabele framerate. Als ik zou upgraden zou het niet alleen voor FFXIV zijn
[...]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
na de allereerste leve quest die je eigenlijk volgt als je een character begint krijg je zo'n 15000 gil. de starters level 1 wapens zijn allemaal zo'n 600 gil. dus je kan vrij snel beginnen met een andere class. in elke capital kan je het sowieso voor elke class kopenlanerios schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:01:
Net toen maintenance voorbij was moest ik naar m'n werk. Maar m'n vriendin heeft het spel gevonden weer
Vraagje, hoe makkelijk is het om wapens te kopen voor andere classes? En hoe snel na starten kan je dit betalen?
Hopelijk snapt ze het vissen ik zat de eerste keer 30 min lang met verkeerde bait te vissenlanerios schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:23:
Bedanktvriendin is nu weer blij
nieuwe character gemaakt (Mithra) en begonnen als Pugilist. Alleen gaat ze dus nu vissen ><
Hahah amenRicmaniac schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:56:
Hahahah helaas kan ik mijn vriendin niet overhalen gamergirl te worden. enige wat ze leuk vind is band hero XD en die kut spelletjes op de wii soms.
[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 05-04-2012 15:06 ]
Verwijderd
Dan zit ze in ieder geval boven op het geld.. ten minste dat was zo ten tijde van de launch. Ik heb het idee dat de complete economie is verschoven naar end game en dat, net zo als bij WoW, er low/mid level niet al te veel te halen valt.lanerios schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:23:
Bedanktvriendin is nu weer blij
nieuwe character gemaakt (Mithra) en begonnen als Pugilist. Alleen gaat ze dus nu vissen ><
ben ik met je oneens. tenminste in WoW ..de mats van low level en mid level zijn meer waard dan high level omdat er teveel spelers zijn op high level en dat dus ook farmen. Ik denk niet dat dat nu al het geval is in FFXIV. en denk dat dat ook wel een tijdje duurd voordat het zo erg word hoorVerwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:16:
[...]
Dan zit ze in ieder geval boven op het geld.. ten minste dat was zo ten tijde van de launch. Ik heb het idee dat de complete economie is verschoven naar end game en dat, net zo als bij WoW, er low/mid level niet al te veel te halen valt.
Verwijderd
Met de snelheid waarmee je nu max level kan zijn in FFXIV is dit slechts een kwestie van tijd lijkt mij.Ricmaniac schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:23:
[...]
ben ik met je oneens. tenminste in WoW ..de mats van low level en mid level zijn meer waard dan high level omdat er teveel spelers zijn op high level en dat dus ook farmen. Ik denk niet dat dat nu al het geval is in FFXIV. en denk dat dat ook wel een tijdje duurd voordat het zo erg word hoor
ja dat komt door die optie om gear er anders uit te laten zienlanerios schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:18:
Daarom vond ik FFXI zo geweldig. De market was gewoon in balans, alles was voor iedereen goed te betalen. In tegenstelling tot een bepaald spel waar een level 15 green item ongeveer 2k gold is (Bloodhoof)
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
nub--mode [ON] welk lvl was je gisteren en welk lvl ben je nu. Ik irriteer me trouwens enorm aan durability van items, zo weinig zin om te gaan craften ik grind veel liever op mobs ...NaWA schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:42:
Gisteren keihard door gepartied.. toen de laatste questjes gedaan en nu:
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
ben van lvl 47 naar 50 gegaan.. zo'n 300K experienceYaniSuN schreef op donderdag 05 april 2012 @ 23:06:
[...]
nub--mode [ON] welk lvl was je gisteren en welk lvl ben je nu. Ik irriteer me trouwens enorm aan durability van items, zo weinig zin om te gaan craften ik grind veel liever op mobs ...
Ja ik bedoelde repair, maar je bent uiteindelijk wel meer kwijt dan als je het laat doen idem voor gear craften of simpelweg kopenMajor Carnage schreef op donderdag 05 april 2012 @ 23:55:
durability heeft helemaal niets met crafting te maken. Als je het niet zelf kan repareren dan kan je het aan iemand vragen of de npc bij elke aetherythe/city kan het voor je doen.
Valt me tegen dat je geen thief bent NaWa!NaWA schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:04:
[...]
ben van lvl 47 naar 50 gegaan.. zo'n 300K experience
Wat brengt je op dat idee?deTwisj schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:41:
[...]
Valt me tegen dat je geen thief bent NaWa!(of rogue, whatever!)
O jee, toch maar even de oude FFXI threads doorgespit om tot de ontdekking te komen dat ik jou naam met die van Baha door elkaar haalde. Baha speelde immers net als ik thief in ffxi in den beginne.
Verwijderd
Verwijderd
Kijk echt uit naar het moment dat ik zulke shit moet doen om me AF gear te verzamelendeTwisj schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:19:
Gisteren nog even voor het slapen gaan de PLD50 aangetikt. Daarvoor in de middag een groep bij elkaar geshout om Darkhold te doen voor de lv45 grand company quest. Eerste keer een wipe op die Ogre (weet even de naam niet, slave-nogiets) waar de main tank vrij snel dood ging wegens lack of heals waarna ik hem als backup hem oppikte en het nog een tijdje uit hield. We kregen hem tot ong 30% hp voordat ik een 2.3k hit at en dood ging. Daarna nog een keer opnieuw geprobeerd. Ondanks dat er een persoon dc'de en niet meer terug kwam hebben we alles behalve de laatste baas nog kunnen doen. Een paar mensen blij met de stukjes AF die ze moesten en ik blij dat mijn quest completed is.
Next up, Aurumn Vale. Daar zou ik mijn AF legs moeten kunnen halen, de laatste van de 4 die ik nog moet doen. Daarna nog een tweetal PLD quests voor wat skills en de AF body en dan ben ik tenminste een beetje bij met de rest van de linkshell
over vraag 1, ik denk omdat er vroeger een physical rank en een class rank was die los van elkaar stonden dat ze dit bedoelden.lanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:24:
Vraagjes:
1.) Ik zie mensen op fora met "I soloed this with X physical" wat bedoelen ze daarmee?
2.) Welk level moet je zijn om je nieuwe jobs te krijgen? Ik lees vooral 50 met een hele groep. Maar is dit ook anders te doen?
deTwisj schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:55:
Redelijk wat van de oude groep spelen ffxiv. De meeste op dezelfde server waar ik ook op zit (Sargatanas) namelijk Helooper, Pysnegnup, Ryosuke (m'n broer, niet ik), Inoiown (gestopt), Arkanor (gestopt). Daarnaast speelt of speelde Zabusa op een andere server.
[ Voor 18% gewijzigd door bakakaizoku op 12-04-2012 00:20 ]
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door NaWA op 11-04-2012 23:56 ]
Verwijderd
Ik vind het nog wel meevallen. Het heeft in ieder geval mijn voorkeur boven het brainless 1 click systeem van WoW. Er zit nog iets van een systeem in vissen bij FFXIV terwijl het bij WoW niet uitmaakt wat je equiped waar je naar toe gaat of wat je opvist de skillups worden bepaald door het aantal maal dat je op de knop heb gedrukt en niet door wat je doet.Ricmaniac schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:34:
ik vind gather jobs niet zo leuk. vind het te "levenloos" om het zo te zeggen. zit geen actie in niks
Verwijderd
Het wordt stuk minder een luck game als je weet wanneer je waar moet hakken/vissen/mijnen.lanerios schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:11:
Ik moet wel zeggen dat FFXIV sommige dingen erg apart doet. Mining is veels te makkelijk om junk te farmen, met botany is houthukken 20x meer een luck game ><
Same hereRicmaniac schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 00:12:
Klopt . ik had echt een 2 weken super veel plezier met FFXIV en ineens was het weg. ben ik weer WoW gaan doen en CBT van Tera. nu vanaf vandaag de Openbeta en ik ga waarschijnlijk die game tijdje spelen. Zal FFXIV denk ik pas weer doen met 2.0
Surfin' paradise!
Komt omdat iedereen in de eerste paar weken na de world merge nog enthousiast aan FFXIV begon. Ondertussen is de "fun" ervan af. Heb nu een BLM lvl 50 maar ik erger me kapot aan het feit dat een party zoeken voor AF gear niet zo makkelijk verloopt (Ragnarok vind ik min of meer dood aan het gaan). De LS waar ik in zit (100+ man) waarvan er slechts 20 dagelijks inloggen, zegt genoeg. Iedereen zit maar te wachten op 2.0 maar of dit echt de redding is van FFXIV ...Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 00:06:
Het valt wel in een keer helemaal dood hier, laatste reactie is van acht dagen geleden.![]()
Zal maar niet te hard roepen daar ik zelf ook niet echt actief ben in FFXIV.
[...]
Het wordt stuk minder een luck game als je weet wanneer je waar moet hakken/vissen/mijnen.
Alles gaat volgens een vaststaand schema en die is dus te leren. Of je kijkt gewoon op de FFXIV fan site wat de sweetspot is voor het item wat je wilt hebben natuurlijk
Als je dat schema volgt is er weinig "luck" meer aan
[ Voor 3% gewijzigd door YaniSuN op 22-04-2012 22:55 ]
Sword en Roses zit op Durandal, ik kan je inviten wanneer ik online ben. Voeg volgende 2 namen toe aan je friends list, en vraag maar invite wanneer je een online ziet :Arunia schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:51:
Vanaf vandaag 10 dagen gratis FFXIV.
Alleen bij inloggen krijg ik de mededeling dat de naam "Shy" niet meer gebruikt kan worden. Denk dat dit gaat om mijn hoe heet dat kreng. Dat poppetje wat je op kan roepen.
Staat me iets van bij dat die Shy heet. Maar jammer dat dat dan weer niet duidelijk is.
Mijn server is nu Durandal. Even checken of Swords & Roses daar ook op zit. Maar lijkt me op zich wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Mopster op 14-05-2012 10:47 ]
MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE
MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE
Probleem is niet het aantal 50's, die zijn er genoeg, probleem is genoeg man tegelijkertijd online hebben om iets endgame te doen.Major Carnage schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:20:
Niet zo heel veel level 50's in dat lijstje van S&R helaas. Zit nu sinds kort eindelijk in een fatsoenlijke endgame LS. Geen gezeur meer met raids die beginnen om 05.00, maar een schappelijker middernacht meestal. Dat ik dan nog steeds om 06.00 bezig ben.. tja
Hopelijk deze week eindelijk eens een community letter met de results van de poll van een aantal maanden terug..
Random Garuda pic: http://saemi.pandemonion....Tc0ZjZkMjgxODVjNTQwMmMwNg
[ Voor 3% gewijzigd door Mopster op 14-05-2012 12:23 ]
Correcto. Dat ben ik.Mopster schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:05:
Je naam kwam me wel al bekend voor ;-)
Arunia Phoenix ?
Wel, ik hoop je alleszins snel terug ingame te zien, we zitten met veel mensen die niet meer spelen, hopelijk komen er toch nog enkele terug tegen 2.0 :-)
[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 07-06-2012 12:10 ]
[ Voor 80% gewijzigd door NaWA op 07-06-2012 20:27 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq