Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Het is inderdaad fase 3 nog steeds, dit omdat dingetje (de producer) heeft gemeld in zijn laatste brief, van deze week nog, dat we halverwege fase 3 zijn nu en dat kan dus betekenen dat we nu een ca. 6 daagse test krijgen en hierna 1 week wachten op fase 4 welke dan zal doorvloeien in de early acces enz...
Ook kan het zijn dat dit nog een weekend is en dat er hierna nog een stukje komt, het kan nog alle kanten op haha.... Check anders reddit, daar staat gigantisch veel accurate info op over dit soort zaken....

Ik heb trouwens ook hetzelfde hoor, weet denk wel wat ik ga spelen als main dus zou fijn zijn om te gaan opbouwen e.d. Tegelijk willen we een top product hebben dus gun ik ze ook opzekers de tijd om dit voor elkaar te krijgen ;-)

Wat hij ook gezegd heeft is dat hij maar een paar dagen tussen 3 en 4 wil hebben zitten, dus hopelijk blijft het minstens doorvloeien zoals het nu doet....

[ Voor 9% gewijzigd door Nightcrowy op 04-07-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
http://youtu.be/QIBPqZ0rNQ8
Kwam deze link nog tegen op de reddit site, gaat over het nieuwe dutyfinder systeem, wel handig om even te kijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284827

Reddit is niet te vertrouwen btw, ik neem die site altijd met een korreltje zout, zitten zoveel bots en marketing bedrijven op, te erg voor woorden.
Pas als men een bron vermelding plaatst kun je het serieus nemen.

Dat ter zijde,

Die Duty Finder hadden we in XI moeten hebben, dat had een hoop ergenis gescheeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Zo ja he, dit is wel een goede ontwikkeling voor mmo's hoor, werd altijd gek van die zoektocht naar spelers pfff.... zag dat ze het in SWTOR ook hebben, miste het erg in gw2.

Ik refereer ook naar uitspraken onderbouwd met officiele publicaties van ff14, anders zou ik ze hier nooit uitspreken hoor. Heb er zelf ook een hekel aan om info te krijgen die niet juist blijkt te zijn.

Heb trouwens net een pc controller gekocht, xbox360 voor pc, lees er erg goede dingen over dus ga het maar eens checken morgenavond. Zal in ieder geval mijn rsi wat verspreiden hoop ik haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat filmpje van die dutyfinder had ik ook gezien ja op youtube channel van SE . denk dat fase 4 er toch wel snel aan komt dan inderdaad :) maar liefste heb ik inderdaad dat ze gewoon de game goed afmaken. maar tot zover is het allemaal goed ^^

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403231

Anoniem: 284827 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:36:
Die Duty Finder hadden we in XI moeten hebben, dat had een hoop ergenis gescheeld
Gescheeld.. ik denk juist dat het een hoop ergernis bespaard heeft. En de community zeer zeker ten goede is gekomen dat er nooit zoiets in FFXI heeft gezeten.

Persoonlijk kan ik mijn "plezierige" ervaringen met de LFG tool op een hand tellen en ik verwacht dat het helaas met FFXIV niet anders zal zijn.
Het is natuurlijk allemaal wel makkelijk en snel en zo maar het haalt wel een sociaal aspect van een MMORPG onderuit. Ik denk dat ik niemand hoef te vertellen tot hoe een laag niveau de community in WoW is gezakt. Ik wil niet zeggen dat het specifiek door LFG/LFR tool komt maar het helpt er zeer zeker in mee.

Tuurlijk in het begin was je compleet afhankelijk van random parties in FFXI. Maar de snelheid van FFXI zat wel zo in elkaar dat je de tijd kreeg om mensen in jou level range te leren kennen en mee te spelen. De hele mechaniek van FFXI dwong mensen om met elkaar te praten en sociaal bezig te zijn, iets wat in de moderene MMORPG niet meer van toepassing is met alle gevolgen van dien.
Bij de tijd dat je level 30 was had je wel een friendlist opgebouwd en zat je wellicht bij een LS. Vanaf dat moment ben ik geen een keer meer afhankelijk geweest van random parties en speelde eigenlijk altijd met mensen uit mijn friendslist en/of LS.

Tijdens het hele filmpje over de Duty Finder dacht ik dit is exact LFG.. met alle taferelen die daarbij horen.
Mensen die passief in de stad zitten te wachten op de ready check en er wordt geen letter getypt of een woord gechat tot dat er iets fout gaat.. dan vliegen de scheldwoorden in het rond en is iedereen n00b behalve jezelf natuurlijk.

Duty Finder/LFG tools komen met een prijs.. een prijs zo hoog dat Blizzard zich genoodzaakt zag het hele loot systeem compleet op de schop te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:31
En yes! hier gaan we weer. "Geen sociaal aspect in LFG finder" waarom? Omdat jij er maar van uit gaat? Sorry, maar ik heb in Rift en WoW genoeg vrienden overgehouden aan LFG. Weet je hoe? Ik zorg er zelf voor dat het gezellig wordt. Ik ga niet zielig zitten zijn dat het sociale aspect weg is.
Gewoon niet zo moeilijk doen, begin een gesprek, doe gezellig etc. En je zal zien dat 90+% van de groepen gewoon leuk samen gaan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-07 20:39
Ik moet zegge dat ik persoonlijk voorstander ben van de LFG-achtige tools. Natuurlijk heb je negatieve ervaringen maar ik vind die van geen LFG-tool hebben veel erger. Ik heb in GW2 al heel wat uren lopen shouten in de chat om maar een groep te vinden. Dat vind ik nog veel frustrende, aangezien je in die map moet blijven en niet verder kunt questen, want met een LFG-tool wel kan.

Maar dat is mijn persoonlijke kijk hierop :)

Over de game zelf, ik ben nog aan het twijfelen of ik hem ga aanschaffen. Ik ben groot fan van Final Fantasy sinds 7, die overigens nooit meer geëvenaard is, dus de setting vind ik al geweldig voor een MMORPG. Echter ben ik nog een beetje bang voor de haalbaarheid van deze game. Kijk alleen dit topic al, niet super actief terwijl deze game dat zeker wel lijkt te verdienen. Wellicht de nare nasmaak van FFXIV deel 1? Als dit de tendens is over het algemeen ben ik er bang voor...Maar misschien loop ik iets op de feiten vooruit (laten we het hopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:31
XI had ook LFG. Zat je dan te wachten als minder interessant class voor party. Regelmatig meer dan een uur. Had het zelf minder als WHM. Maar ook zelf nog wel een uur moeten wachten.

En ja, je moet zelf gewoon lekker sociaal doen. Dat scheelt een hoop in parties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-07 18:25
Hebben anderen trouwens ook problemen (gehad) met de Windows installer? Elke keer dat ik probeer de beta te installeren crashed de installer meteen na het selecteren van de taal + region. Heb de virusscanner uitgezet, meerdere malen de installer gedownload maar allemaal zonder resultaat. Draai hier op Windows7 Professional 64bit.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lanerios schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:00:
En yes! hier gaan we weer. "Geen sociaal aspect in LFG finder" waarom? Omdat jij er maar van uit gaat? Sorry, maar ik heb in Rift en WoW genoeg vrienden overgehouden aan LFG. Weet je hoe? Ik zorg er zelf voor dat het gezellig wordt. Ik ga niet zielig zitten zijn dat het sociale aspect weg is.
Gewoon niet zo moeilijk doen, begin een gesprek, doe gezellig etc. En je zal zien dat 90+% van de groepen gewoon leuk samen gaan.
Mee eens. heb zelf ook in de beta al gewoon gezellige groepen gehad (was dan wel niet voor LFG tool) maar zelf gewoon initiatief nemen door te praten en het komt vanzelf op gang :) ben blij dat ze de tool erin doen, juist doordat ik geen tijd zou hebben tegenwoordig meer om 2 uur party te zoeken en dan pas te beginnen met dungeon ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:28

Major Carnage

waki miko Reimu

Ach, er is altijd weerstand tegen iets 'nieuws' of onbekends/anders. Nieuws tussen aanhalingstekens want het idee van een duty finder is natuurlijk niet nieuw, maar voor de MMO's van SE wel. Vind je het een slecht idee/systeem dan gebruik je het toch niet?
Het is nu niet een optie die je verplicht moet gebruiken.

Ik vind het zelf wel handig, al zal ik er waarschijnlijk niet zo heel veel gebruik van gaan maken. Dat ligt meer aan dat er over het algemeen wel genoeg mensen in de buurt (LS/FC/friendlist) te vinden zijn. Voor die rare uurtjes dat er geen WHM beschikbaar is dan is zo'n tool natuurlijk de uitkomst.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Gelukkig zie ik hier meer positieve reacties op dan negatieve, ik kan me niet indenken dat een spel veranderd door een toegevoegde tool, laat staan een lootsyteem om moet gooien haha, zal vast andere redenen gehad hebben bij WoW. Verder het advies wat de anderen je al geven, lekker kletsen kan nooit kwaad en wie weet heb je er een leuk contact bij en mocht dit in het begin, zoals bij mij, niet zo zijn, dan is het een fijne tool om toch met anderen te kunnen spelen zonder hier een tijd op te moeten wachten.

GW2 was een regelrechte ramp, als je niet met de guildies ging kon het nogal eens een uurtje duren voordat je kon gaan pfff....

Als iemand nog een leuke tip heeft voor een FC houdt ik me aanbevolen trouwens, zou het leuk vinden om straks als het spel echt start gelijk met een groep te kunnen spelen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat ook helpt is gelijk in het begin een leuke linkshell joinen zodat het moment er veel lage mensen zijn je gewoon met mensen uit je LS een party kan vormen.

das ook gezelliger imo omdat je vaker met hun zal spelen. dan heb je de tool haast niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
hoe kun je zo'n LS dan joinen, zie je dat terug in een bepaald menu, of moet je daar wel eerst voor uitgenodigd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja je moet een invite krijgen.. is eigenlijk gewoon een guild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-07 13:30
Hoe change je job ook weer? ^^*

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:11
Hoe kan je als archer materia toevoegen aan je wapen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:11
Heel simpel ,gewoon je wapen of tool vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

maxers1973 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:03:
Hoe kan je als archer materia toevoegen aan je wapen ?
Niet. Daar heb je een crafter voor nodig met het juiste level voor die specifieke materia meld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-06 22:16
Inderdaad door Wapen veranderen, dit is mogelijk na o.a. het voltooien van de level 10 Job quest. Hierna moet je nog even spreken met de Guild Receptionist van een bepaalde Job om het te unlocken.

Let wel: Tijdens Beta Test Phase 3, dat is de fase waar we nu nog in zitten, is het mogelijk om alle Jobs per direct naar level 15 te levelen. Dit is mogelijk na het compleet uitspelen van de Main Scenario, die ongeveer tot level 20 door gaat voor deze beta.

---
Nightcrowy schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:05:
hoe kun je zo'n LS dan joinen, zie je dat terug in een bepaald menu, of moet je daar wel eerst voor uitgenodigd worden?
Ricmaniac schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 00:25:
ja je moet een invite krijgen.. is eigenlijk gewoon een guild
Linkshell moet je zien als een soort Chat channel voor een community of vrienden groep. De functie ervan beperkt zich tot chatten. (Het heeft daarmee eigenlijk dezelfde eigenschappen als een Linkshell in FFXI, mocht je daar ervaring mee hebben.)

Een "Free Company" is meer, dat is namelijk het best te vergelijken met een "Guild" in andere MMORPG's. Zo kun je ranks verdelen en punten verdienen om een goede "standing" te krijgen. Tevens kun je samen werken aan het kopen van een huis.

---

Is Bol.com eigenlijk snel met het leveren van pre-order codes en dergelijke? Of kunnen we de Early Access codes verwachten na de launch date?

[ Voor 55% gewijzigd door Arcticwolfx op 07-07-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 16:53

NaWA

Hai, I Copy desu!

van de bol.com website:

Unieke Final Fantasy XIV: A Realm Reborn pre-order
Reserveer nu Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, dan heb je de game op de releasedatum in huis. Je krijgt bovendien een week eerder toegang tot de game plus twee DLC packs, namelijk Mog Cap DLC en Cait Sith Doll Minion DLC. De early acces codes worden samen met de DLC codes een week voor release voor 17.00u per e-mail verstuurd. Wees er snel bij want op = op!

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-07 11:42

Dawn

..Sworn to the Dark..

NaWA schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:46:
van de bol.com website:

Unieke Final Fantasy XIV: A Realm Reborn pre-order
Reserveer nu Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, dan heb je de game op de releasedatum in huis. Je krijgt bovendien een week eerder toegang tot de game plus twee DLC packs, namelijk Mog Cap DLC en Cait Sith Doll Minion DLC. De early acces codes worden samen met de DLC codes een week voor release voor 17.00u per e-mail verstuurd. Wees er snel bij want op = op!
deze bonus krijg je ook bij de Gamemania en is afaik voor iedereen die pre-ordered

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja klopt, die bonus krijg je overal als je de collectors edition besteld of uberhaupt pre-orderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284827

woensdag tot maandag, daarna; alles ies wegk!

http://forum.square-enix....13%29?p=934710#post934710

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dus volgende week nog 5 daagjes beta en dan zit fase 3 erop. hopen dat het niet te lang duurd voor fase 4 want heb echt zin om eindelijk te beginnen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 08-07-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ricmaniac schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:03:
[...]

dus volgende week nog 5 daagjes beta en dan zit fase 3 erop. hopen dat het niet te lang duurd voor fase 4 want heb echt zin om eindelijk te beginnen :)
Volgens de roadmap zou er 1-2 weken tussen fase 3 en 4 moeten zitten... we zullen het zien.

Van het weekend ook even in die lvl 45-50 woestijn geweest (ben de naam even kwijt).. was wel behoorlijk duidelijk dat het gebied nog niet klaar is. Is echt nog heel kaal met hier en daar wat willekeurige mobs en zo goed als geen NPC's. Kan mij iig niet voorstellen dat dit gebied zo zal zijn bij de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee inderdaad. dat lijkt mij ook niet. naja we zullen het zien straks hoelang het duurd voor fase 4 :) En als je die beelden ziet van Tour trough Eorzea zie je opzich niet echt hele lege vlaktes met paar mobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:18
Anoniem: 403231 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:33:
[...]

Volgens de roadmap zou er 1-2 weken tussen fase 3 en 4 moeten zitten... we zullen het zien.

Van het weekend ook even in die lvl 45-50 woestijn geweest (ben de naam even kwijt).. was wel behoorlijk duidelijk dat het gebied nog niet klaar is. Is echt nog heel kaal met hier en daar wat willekeurige mobs en zo goed als geen NPC's. Kan mij iig niet voorstellen dat dit gebied zo zal zijn bij de release.
Hoe wel ik niet wil beweren dat die woestijn wel af is, wat verwacht je nou helemaal? Een dierentuin en 300 npc's? Het is een woestijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AppieNL schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:02:
[...]

Hoe wel ik niet wil beweren dat die woestijn wel af is, wat verwacht je nou helemaal? Een dierentuin en 300 npc's? Het is een woestijn! :)
Weet ik. :)
Bedoel dan ook meer de kleine gebiedjes die mijn inziens duidelijk zijn ingericht als quest hub oid. maar daar is nog geen een NPC te vinden. Waarom zou je anders een kampvuur met tenten en al hebben en vervolgens helemaal geen NPC plaatsen of uberhaubt daar iets mee doen.
Beetje de dorpjes die je langs de kustlijn had bij Limsa in 1.0. Zag er leuk uit maar wel helemaal dood, je kon nergens in en was ook nergens een NPC te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

De content voor level 35 en hoger is nog niet geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja echt jammer.. maar nu weet ik zeker dat ik gewoon wacht tot fase 4 en dan lekker spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Hoe zit het nu eigenlijk, houd je legacy wel z'n levels of word die ook naar nul gezet bij fase 4?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je legacy houd gewoon ze levels zoals die in 1.0 was.. alleen stel dat je legacy character level 20 conjurer was in 1.0 en je hebt hem nu in fase 3 naar 30 gebracht dan wordt die bij fase 4 weer conjurer 20.

Je legacy characters worden gewoon unlocked zoals ze bij het einde van 1.0 waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Top. danke ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Van mij mag het echte werk ook wel beginnen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-07 20:39
Hoe zit het trouwens met iets van een Tweakers Linkshell of Free Company? Zijn hier nog plannen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja, volgens mij wil Ryzur (ofzoiets) er 1 zelf beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
ja klopt maar kon zich qua tijd voornamelijk met de site bezig gaan houden geloof ik, dus hebben nog enthousiaste spelers nodig hiervoor, met ervaring is ook handig denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Kun je bij launch je legacy char ook nog remodellen? Mijn kat wil een pluiziger staart..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:18
Ja, 1x mag je je character compleet opnieuw maken met de launch (of wellicht al bij phase 4). Maar vraag me nu wel af of staarten ook vallen onder de "barber shop" die in 2.1 moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-04 20:21
Ik heb gisteren een beta key gehad maar de email zelf is in het Frans en de URL in de email dus ook. Heeft iemand de goeie URL zodat ik de key kan registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Appeh schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 11:53:
Ik heb gisteren een beta key gehad maar de email zelf is in het Frans en de URL in de email dus ook. Heeft iemand de goeie URL zodat ik de key kan registreren?
https://secure.square-eni...fxivbetatop?rgn=eu&lng=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 13:05
Is FFXIV ARR flink verbeterd en het waard om naar te kijken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 23:35
Zo nog even lekker bezig geweest met craften.
Wat duurt het lang zeg, maar hier zal ik denk aardig wat uurtjes in door brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arnlith schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:43:
Is FFXIV ARR flink verbeterd en het waard om naar te kijken? :P
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op zondag 14 juli 2013 @ 18:54:
Zo nog even lekker bezig geweest met craften.
Wat duurt het lang zeg, maar hier zal ik denk aardig wat uurtjes in door brengen.
inderdaad.. vind ik dus een voordeel :) maar hoop wel dat het wat waard is om te craften.. zodat je er wat aan hebt als je er zoveel tijd in steekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ok dit is nogal raar. Ik zie opeens op bol.com dat de CE pc versie niet leverbaar is.
Normaal staat er altijd uitverkocht maar nu niet leverbaar. Wat heeft dit te betekenen? :S

Edit: Nu zelfs helemaal van de site verdwenen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ryatzu op 15-07-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee :s maarja heb uiteindelijk besloten om alleen de digital CE te kopen. wil eigenlijk alleen de ingame bonussen =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Een paar data om in de gaten te houden. Alles met (c) is zeker. de rest is met logisch redeneren in te vullen..
1-8 character 'benchmark' (c)
8-8 dev letter live (c)
9-8 beta 4 (duurt 1 week)
20-8 start preload
27-8 live (c)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Uiteindelijk toch maar de PS3 versie genomen in plaats van de PC.
Ik heb namelijk al de oude CE van de PC. En ik dacht misschien kan ik wel ergens heel goedkoop een PS3 krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wel CE? want anders heb je alsnog niks aan ps3 versie.. behalve dan op ps3 spelen.. was eerst ook me plan. tot ze hadden aangekondigd dat die ook op PS4 komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twijfel alleen echt nog steeds welk ras verdorie XD!! zijn allemaal vet, maar weet niet of ik human of miq'ote wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!
volgens mij wordt ik ook gek die 4 dagen tussen fase 4 en early access ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik heb de PS3 CE genomen ja. PS4 versie zal nog wel erg lang gaan duren, anders hadden ze al lang iets van een datum uitgegeven.

P.S Gefeliciteerd Ricmaniac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik speel in MMO's vooral vrouwelijke characters omdat ik niet tegen een mannenreet aan wil kijken. En vind dat ook leuker om in elkaar te zetten.
Maar mijn vrouw speelt ook FFXIV haha, dus hadden we beide een Female Mi'qote. :P
Ik speelde al langer. Zij vind het vreemd, maar goed. Tough.
Voor Guild Wars heb ik ook 1 female character omdat deze gewoon super gaaf was.

Ben benieuwd of zij ook vaak nog gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Omg nieuwe classes?

http://eu.finalfantasyxiv.com/blog/post/488

(and the video)

Keep an eye out for some new surprises in the video, too! (I wonder if people noticed the Fencer/Red Mage (0:24) and Buccaneer/Corsair (0:40)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMG! REDMAGE ZOU ZOO VET ZIJN! die miste ik gewoon :D
Hahah thanks ^_^ ook deze jonge god wordt ouder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Op 24s is gewoon een armorer en op 40s een gladiator/pld met en bladed shield en cobalt winglet zwaardje..
Denk dat het meer gaat over dingen als de titan wapens, de nieuwe lance en behemoth mask

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Grrrr kan niet wachten op release. Zit ook nog steeds te dubben over Ras/Class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:31:
Grrrr kan niet wachten op release. Zit ook nog steeds te dubben over Ras/Class.
ja echt hoor. same here XD! dacht al die tijd dat ik voor Miq'ote male wilden gaan. maar begin steeds meer te twijfelen om gewoon een human te nemen. dan ziet alle gear er in principe ook wel vet uit =p miq'ote heeft imo soms een nadeel door die staart en die punt oren. maar hun stances voor melee classes zijn weer erg vet juist :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:55:
[...]

ja echt hoor. same here XD! dacht al die tijd dat ik voor Miq'ote male wilden gaan. maar begin steeds meer te twijfelen om gewoon een human te nemen. dan ziet alle gear er in principe ook wel vet uit =p miq'ote heeft imo soms een nadeel door die staart en die punt oren. maar hun stances voor melee classes zijn weer erg vet juist :p
Ja precies. Nu zit ik een beetje te zoeken naar een goedkope PS3.
Blijkt er iemand 2 straten verder een PS3 te willen verkopen. Even direct op ingespeeld dat ik hem direct kan ophalen ;) (voor uiteraard een goedkoop bedrag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chill :) ik blijf hem gewoon lekker in het begin op PC spelen. en ga denk ik toch Arcanist proberen in het begin. maar dat over het ras dat ik ga spelen zie ik ook wel. gewoon het moment dat character selection tevoorschijn komt gewoon maar eens beslissen wat ik nu wil haha. En anders maar hopen dat er snel race change komt hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Btw, met een oudere beta build van de pc kon je snel tussen pc settings en controller setting wisselen (dus ook kwa interface).

Nu had ik gemerkt dat eruit is gehaald. Dus als je controller aansluit kan je direct met de controller spelen.
Echter veranderd de interface niet mee. Kan je dit handmatig aan zetten?

Voor niet weet wat ik bedoel, maar dan voor de PC.
http://www.gameskinny.com...-are-actually-easy-to-use

Ook wel Cross Hotbar genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:42
Ryatzu schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:28:
Btw, met een oudere beta build van de pc kon je snel tussen pc settings en controller setting wisselen (dus ook kwa interface).

Nu had ik gemerkt dat eruit is gehaald. Dus als je controller aansluit kan je direct met de controller spelen.
Echter veranderd de interface niet mee. Kan je dit handmatig aan zetten?

Voor niet weet wat ik bedoel, maar dan voor de PC.
http://www.gameskinny.com...-are-actually-easy-to-use

Ook wel Cross Hotbar genoemd.
Dat staat onder de Camera Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Rob Krauts schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:16:
[...]

Dat staat onder de Camera Settings.
Dank u! Nu alleen nog wachten voor beta 4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik volg op youtube nu een tijdje "mister happy" die gast ze youtube channel zit bijna alleen maar vol met Final Fantasy en met name FFXIV .

Hij heeft ontzettend veel 101 vids waar die steeds van alles uitlegt over verschillende onderwerpen.
Erg intressant. veel dingen geleerd die ik nog niet wist en dan met name over dingen voor hogere levels.. binnekort komt die ook met 202 filmpjes maarja dan is het gewoon als we zelf kunnen spelen omdat die dan video's mag gebruiken.. nu alleen screenshots net als ons.

Link naar ze channel YouTube: Mrhappy1227

maar hoe meer ik die filmpjes kijk hoe meer ik wil spelen haha =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 16:53

NaWA

Hai, I Copy desu!

Zo te zien heeft hij eindelijk zijn nieuwe mic.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Zekers een toffe tip hoor, begin mijn ochtend nu met koffie en hem op het schermpje van mijn telefoon haha, heerlijk hoor maar wat duurt het wachten lang he....?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Pff ja duurt te lang!
Zat net te denken. Wat zou het gaaf zijn om FFXIV op Nvidia Shield te spelen.
Omdat FFXIV pc versie controller ondersteuning heeft zal het out of de box gaan werken?

Helaas duurt het denk nog wel even voordat Nvidia Shield in nederland komt. Maar toch, als het soepel werkt (het streamen) dan is dit voor mij ideaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Ryatzu op 22-07-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja duurd inderdaad lang =p Maar verwacht is dus 9 augustus fase 4 tot 16 aug. 20 tot 26 early access en dan 27 aug de launch.. maar dit zijn verwachte datums (op 27 augustus na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-07 16:47

Audione0

Strijdt der titanen

Wat ik me afvraag is het volgende:

Gisteren heb ik de benchmark gedownload om de boel eens te bewonderen, en moet zeggen dat ik er blij van word.
Kan ik er vanuit gaan dat de final exact gebaseerd is op de benchmark of heeft de final versie toch nog wat meer eye candy?
Mijn pc runt deze game met 2 vingers in zn neus nl (daarmee zeg ik niet dat ik het een achterhaalt lelijk spel vind, integendeel zelfs.
Hoe meer grafisch pracht en praal , hoe beter voor high end pc’s en hun gebruikers :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het spel is inderdaad in my opinion van beste hoogstand :) het ziet er grafisch allemaal erg mooi en goed uit.

Denk wel dat de game er nog beter uitziet dan die benchmark ja. (in de beta imo al wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Er komt volgend jaar nog een update met wat directx 11 tierelantijntjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toch maar weer even snel 1 maand FFXI gekocht hahaha! :D wordt gek haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Hmm, misschien maar eens FFXIV: Deel 2: ARR topic starten met wat up-to-date info enzo ;P

Nog tips en meuk voor de eerste post heren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in ieder geval wat standaard info voor start topic met bijvoorbeeld de rassen en classes / jobs enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ricmaniac schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 20:36:
toch maar weer even snel 1 maand FFXI gekocht hahaha! :D wordt gek haha
Is daar een reden daarvoor? Krijg je daardoor een extra slot oid?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinl schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 08:06:
[...]

Is daar een reden daarvoor? Krijg je daardoor een extra slot oid?
nee niks =p gewoon door het wachten op FFXIV en alles lezen etc kreeg ik weer zin om FFXI te spelen. verder niks extra's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zou nog steeds mijn oude Content ID op kunnen starten. Wellicht dat ik dat ooit weer ga doen.
Ik weet ook zeker dat ik de ervaring die ik had met FFXI echt nooit meer terug ga vinden in een spel. Sterker nog, ook niet eens in FFXI zelfs. Dit ook omdat ik nu niet meer thuis woon en dus ook een stuk minder tijd hier voor heb. Ach, als ik maar plezier beleef.
Misschien dat mijn vrouw ook mee wil gaan spelen. Alhoewel we vroeger heel veel GW1 hebben gespeeld, we nu eigenlijk nauwelijks GW2 spelen.

Maar, er zit een Gil-farmertje aan te komen in ons gezin ;)
Dat is wat ik mijn vrouw iig vertel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 08:54:
Ik zou nog steeds mijn oude Content ID op kunnen starten. Wellicht dat ik dat ooit weer ga doen.
Ik weet ook zeker dat ik de ervaring die ik had met FFXI echt nooit meer terug ga vinden in een spel. Sterker nog, ook niet eens in FFXI zelfs. Dit ook omdat ik nu niet meer thuis woon en dus ook een stuk minder tijd hier voor heb. Ach, als ik maar plezier beleef.
Misschien dat mijn vrouw ook mee wil gaan spelen. Alhoewel we vroeger heel veel GW1 hebben gespeeld, we nu eigenlijk nauwelijks GW2 spelen.

Maar, er zit een Gilfarmertje aan te komen in ons gezin ;)
Gilfarmertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:31
klein kindje die je kan opvoeden om gil te farmen :p muwhahahahaha

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oh Gil farmertje.. ik las het als gilf armertje.. snapte er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Haha wat Ianerios zegt. :D

Altijd handig toch. Hoef ik dat zelf niet meer te doen.

LS leader toendertijd had een char genaamd Gilseller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar beginnen jullie 2 ook op een nieuwe server? of gewoon legacy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik was nog niet super ver iets van 24 of net wat hoger, iig onder de 30.
Wil eigenlijk gewoon opnieuw gaan beginnen. Legacy is leuk, maar dat is ook alleen maar op een specifieke server.

Ik ga waar Swords and Roses is en dat is Moogle als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oke ik ga ook nieuwe server ja. en waarshcijnlijk ook moogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is alleen momenteel beetje kut met FFXI omdat ik vroeger nog te "dom" was voor MMO's en alleen in eerste 2 gebieden zat te grinden XD maar zou graag iemand willen hebben die me beetje verder helpt na level 15 zo ongeveer of met wat ik moet doen =p en waar ik heen kan enzo. Heb wel altijd heel veel gezien van vrienden vroeger maar die spreek ik nooit meer enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Heey goed joh!! krijg al antwoord op de vraag die ik nog wilde stellen aan jullie haha, moogle it is then!!
Ik heb onderhand wel behoorlijk wat ervaring in het spelen van mmo's en heb tijdens gw2 zeer actief als officier van een guild de nieuwere spelers begeleid in dungeon's en WvWvW (world pvp) en natuurlijk pve dingen als craften e.d. Dus als ik straks de zaken een beetje in de vingers heb, theorie is maar een deeltje van het geheel tenslotte, help ik je graag verder hoor. Maar nog toffer is het om samen de dingen te ontdekken en op te pakken, meer lol tijdens het leren toch!!
Is "Swords en Roses" een FC strakjes op Moogle en hebben ze ook een site waar je je kunt aanmelden ofzo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nightcrowy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:09:
Heey goed joh!! krijg al antwoord op de vraag die ik nog wilde stellen aan jullie haha, moogle it is then!!
Ik heb onderhand wel behoorlijk wat ervaring in het spelen van mmo's en heb tijdens gw2 zeer actief als officier van een guild de nieuwere spelers begeleid in dungeon's en WvWvW (world pvp) en natuurlijk pve dingen als craften e.d. Dus als ik straks de zaken een beetje in de vingers heb, theorie is maar een deeltje van het geheel tenslotte, help ik je graag verder hoor. Maar nog toffer is het om samen de dingen te ontdekken en op te pakken, meer lol tijdens het leren toch!!
Is "Swords en Roses" een FC strakjes op Moogle en hebben ze ook een site waar je je kunt aanmelden ofzo iets?
haha thanks voor je aanbod maar wat ik hierbedoelde in FFXI en niet FFXIV die aankomende maand dus uit komt =p ik was beetje off topic daar ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Arunia schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 08:54:

Maar, er zit een Gil-farmertje aan te komen in ons gezin ;)
Ik probeer mijn vriendin ook een beetje verslaafd te krijgen. Tot nu toe vind ze het er al leuk uit zien :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Ricmaniac schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:00:
[...]

haha thanks voor je aanbod maar wat ik hierbedoelde in FFXI en niet FFXIV die aankomende maand dus uit komt =p ik was beetje off topic daar ;p
Ook veel veranderd sinds vroeger, toen grindde je tot level 75, nu niet meer - aangenomen dat je alle FFXI expansions hebt. Vanaf level 15 ga je in elk geval naar Gusgen Mines om tot level 30 te 'book burnen', daarna Abyssea in en je hebt zo een high-level character. Daarna spendeer je alleen maand aan je skills omhoog krijgen en het begrijpen van je job =) als je niet als prutser door het leven wilt tenminste,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 2557 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:43:
[...]

Ook veel veranderd sinds vroeger, toen grindde je tot level 75, nu niet meer - aangenomen dat je alle FFXI expansions hebt. Vanaf level 15 ga je in elk geval naar Gusgen Mines om tot level 30 te 'book burnen', daarna Abyssea in en je hebt zo een high-level character. Daarna spendeer je alleen maand aan je skills omhoog krijgen en het begrijpen van je job =) als je niet als prutser door het leven wilt tenminste,.
klopt gister avond hele avond gusgen mines gedaan.. stond eerst 2.5 uur te wachten daar toen werd het wat later en kwamen er 2 mensen aanlopen. die vroeg is toen om te party'en en hebben we de laatste paar avond uurtjes geleveld en er kwamen steeds meet mensen (uiteindelijk met 8 ofzo). Tevens gelijk een actieve LS gejoined dus was wel nice. nu 29 RDM en 10 WHM. maar geen idee wat goeie combo's zijn XD ga nu verder met me RDM in eerste instantie. vanavond laat even snel 30 worden en dan me nieuwe wapen die ik van AH gekocht heb gebruiken =p ben benieuwd naar weapon skills van sword.

Maar 1 van die gasten gisteren zei dat ik dus idd van 30 naar Abyssea moest gaan. Maar hij zei er wel bij dat het moeilijk is een goeie groep te vinden tot level 70. klopt dit?
Audione0 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:36:
[...]

Ik probeer mijn vriendin ook een beetje verslaafd te krijgen. Toen nu toe vind ze het er al leuk uit zien :)
dan ben je al verder dan mij. Mijn vriendin haat dat ik game =p ze laat me wel me gang gaan enzo maar moet er zelf niks van hebben haha. Speelt alleen Hayday (soort farmville) op die kut ipad van der ;p

En nu weer terug te komen op FFXIV. Ik heb ineens een hele switch in me gedachten gemaakt. Was er eind fase 3 achter gekomen dat ook Marauder kan tanken XD ik dacht alleen gladiator / paladin .. maar dit sprak me erg aan dus ben er bijna zeker van dat ik als eerst marauder /warrior ga levelen ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ricmaniac schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:12:
[...]
dan ben je al verder dan mij. Mijn vriendin haat dat ik game =p ze laat me wel me gang gaan enzo maar moet er zelf niks van hebben haha. Speelt alleen Hayday (soort farmville) op die kut ipad van der ;p
Mijn vriendin is er ook niet altijd even blij mee. Als ik even een potje speel, dan is het meestal na 10 min: lieffie kom je naar beneden? :F
Maar met FF XIV komt daar hopelijk verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Audione0 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:02:
[...]

Mijn vriendin is er ook niet altijd even blij mee. Als ik even een potje speel, dan is het meestal na 10 min: lieffie kom je naar beneden? :F
Maar met FF XIV komt daar hopelijk verandering in.
bind me vriendin gewoon vast op een bureaustoel naast me en verplicht haar mee te kijken XD! misschien gaat ze het leuk vinden haha.
Maak ik wel een leuke "poes" aan ofzo

Maar ik twijfel nog steeds echt over het ras dat ik wil spelen XD opzich zijn de meeste opties afgevallen en twijfel ik echt alleen nog tussen Hume midlander , of Miq'ote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Nightcrowy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:09:
Je kan swordandroses vinden op
http://forum.swordsandroses.be/
Volgens mij zijn ze wel van plan om een FC te maken ook, maar daar wordt nog over gediscussieerd.

En wat vriendinnen betreft: ik wil die van mij ook aan arr krijgen, heb echt tips nodig! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

We gaan dus hier, [MMORPG] Final Fantasy XIV: ARR "Deel 2", verder.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.