Was ik ook van planRicmaniac schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:52:
[...]
als je mij dan ff invite rechten geeft kan ik helpen.
Ben ook van plan om een website voor de linkshell op te zetten met blog etc.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Was ik ook van planRicmaniac schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:52:
[...]
als je mij dan ff invite rechten geeft kan ik helpen.
[ Voor 12% gewijzigd door corset op 28-03-2012 16:18 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Vorige week stond hij nog voor 20 euro maar is nu helaas uitverkocht.lanerios schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:17:
Waar kan je de CE nog een beetje goedkoop krijgen? via bol is hij nog 60 euro, bij game mania in zoetermeer 44 minuten ><
minuten? Ik bedoel euro /sigh
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Goed bezig!lanerios schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:34:
Heb hem gevonden! 15 euro bij ons in de stad. Ik ga hem vanavond maar halen WOO
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
En dan sta ik mijn linkshell te promotenRyatzu schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:36:
[...]
Goed bezig!
Ik zou zeggen join Ragnaros en de stad Limsa Lominsa.
Vergeet niet je nickname hier te posten
dat weet ik eigenlijk niet. Wat ik wel weet is als je een levequest aan neemt je dus zo'n allowance gebruikt. waarvan je er zoveel per dag of per 2 dagen van hebt. En als je hem cancelt krijg je die levequest allowance niet terug. Dus beter cancel je ze niet XDRyatzu schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:27:
Ik ben ondertussen level 7. Heb gelijk wat leves gedaan voor het hakken van bomen
Ik had toen ik bezig was met een leve quest deze gecanceled maar nu kan ik hem niet meer overnieuw starten en staat er een soort kaartje met een x achter. Hoe kan ik de leve opnieuw starten?
ja dat had ik eerst ook met hout hakken haha, toch maar even opgezocht en weet nu hoe het moet, vissen weet ik nog niet.Ricmaniac schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:33:
[...]
dat weet ik eigenlijk niet. Wat ik wel weet is als je een levequest aan neemt je dus zo'n allowance gebruikt. waarvan je er zoveel per dag of per 2 dagen van hebt. En als je hem cancelt krijg je die levequest allowance niet terug. Dus beter cancel je ze niet XD
Ik snap alleen dat vissen niet. had een keer levequest fishing.. ik was half uur bezig en had geen enkele vis gevangen
Verwijderd
Weet niet zeker of het nu nog steeds zo is maar toen ik nog speelde kon je leves die je gecanceled of gefailed heb alleen opnieuw proberen na de leve reset. Daarom duurde het zo lang voordat ik mijn nieuwe fishing pole had van de fishing leve quest. D/C (wat in het begin heel vaak voorkwam) is automatisch failed leve quest en kon ik pas 2 dagen later het weer opnieuw proberen.Ryatzu schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:27:
Ik ben ondertussen level 7. Heb gelijk wat leves gedaan voor het hakken van bomen
Ik had toen ik bezig was met een leve quest deze gecanceled maar nu kan ik hem niet meer overnieuw starten en staat er een soort kaartje met een x achter. Hoe kan ik de leve opnieuw starten?
Ja het is wat anders dan WoW vissenRicmaniac schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:33:
[...]
Ik snap alleen dat vissen niet. had een keer levequest fishing.. ik was half uur bezig en had geen enkele vis gevangen
Hahaha npVerwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:57:
[...]
Ja het is wat anders dan WoW vissen(sorry kon het niet laten)
Vissen is net als de andere DoL jobs een warm en koud spelletje.
Heel simpel gezegd vang je de vis als je het gele bolletje op de juiste positie in de halve cirkel stil zet. Eerste cast is meestal gewoon random op een tactische plek het bolletje ergens neer zetten. Tweede cast ga daar ietsje meer link/rechts van zitten. Aan de hand van de meldingen die je krijgt weet je dus of je het bolletje meer naar links of naar rechts in de halve cirkel stil moet zetten.
Natuurlijk zijn er allerlei factoren die een rol spelen zoals locatie, lure/bait, level en diepte bijvoorbeeld.
In het begin vond ik het ook niet echt geweldig maar als je volhoud krijg je er op een gegeven moment feeling voor en dan is het best leuk om te doen.
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 10:05 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Ricmaniac op 29-03-2012 10:39 ]
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Ricmaniac op 29-03-2012 11:39 ]
Verwijderd
en als je daar buiten vist voor een leve quest van dat kamp? is dat ook salt water?Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:26:
Tja, voor een leeg haakje lopen zwemmen vissen nu niet echt warm
Als je in LL gaat vissen moet je wel opletten dat je zout water lures/bait koopt anders heb je er nog weinig aan.
Verwijderd
YepRicmaniac schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:26:
[...]
en als je daar buiten vist voor een leve quest van dat kamp? is dat ook salt water?
Naja ik zorg wel dat ik altijd 2 baits bij me heb =p
oke thanks. en die koop je gewoon bij de fishguild? en is dat duur?Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:37:
[...]
Yep
La Noscea is een eiland in de wateren van Indigo Deep, Straight of Merithor en Rhotana Sea. Al dit water is zout water. Alleen de binnenlandse (kleine) meren en vijvers zijn zoet water in La Noscea.
Zou voor de zekerheid meerdere lures meenemen als je lures gebruikt. Net als bij je gear gaat de conditie van lures ook achteruit ook al kan je dit niet zien. Na verloop van tijd raak je de lure dus zeker kwijt. Kan ook zo zijn dat met een beetje pech de derde vis die je aan je haak hebt er al met je lure vandoor gaat.
Was voor mij toen de tijd geen uitzondering om 3+ lures per avond te verslijten
Verwijderd
Ja de standaard (beginner) lures kan je bij de guild kopen in LL. Wellicht is het nu veranderd maar toen ik speelde koste ze iets van tussen de 200 en 300 gil per stuk.Ricmaniac schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:07:
[...]
oke thanks. en die koop je gewoon bij de fishguild? en is dat duur?
Verwijderd
Archer level 30, Conjurer level 15Ricmaniac schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:29:
oke thanksvanavnod misschien weer even proberen. Welke job moet ik eigenlijk tot 15 levelen als ik op level 30 Bard wil doen? Archery en (?)
[ Voor 89% gewijzigd door NaWA op 29-03-2012 16:06 ]
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Verwijderd
Iemand anders ook deze ervaring?Major Carnage schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:26:
Man het is echt veeeell te druk na die merge.. constant disconnects en mega lag..
Hopelijk stoppen er wat mensen met spelen binnenkort
[ Voor 32% gewijzigd door NaWA op 29-03-2012 16:53 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Ricmaniac op 29-03-2012 21:51 ]
Verwijderd
Toch wel raar dat je een melding krijgt dat FFXIV niet meer werkt terwijl je FFXI opstart..Ricmaniac schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:50:
WTF. ik heb toenstrax me pc verplaatst. nu als k FFXI wil opstarten zegt die telkens FFXIV werkt niet meer. en dat er zich een error heeft voorgedaan enzo maar verder niks qua nuttige informatie over een error.. reboot hielp ook niet
Edit: laat maar... heb het alheb hem nu op een andere monitor en hij stond op een te grote resolutie.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 10:03 ]
nee is toch niet raar ;p.. je start hem op dan voordat je dat beeld ziet van square enix. springt het schermpje FFXIV werkt niet meer ervoor en sluit deze af dus klopt wel. Maar ik vind het wel vreemd dat die die melding geeft als het probleem dus is dat de resolutie te groot is. want verder kon je er geen info uit halen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:01:
Toch wel raar dat je een melding krijgt dat FFXIV niet meer werkt terwijl je FFXI opstart..![]()
Het ligt tussen Gridania en Limsa LominsaVerwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:01:
Wat is zo speciaal aan Uldah dat iedereen daar perse zijn thuisbasis moet hebben..
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door YaniSuN op 31-03-2012 14:19 ]
Surfin' paradise!
[ Voor 20% gewijzigd door YaniSuN op 31-03-2012 16:23 ]
Verwijderd
Surfin' paradise!
Verwijderd
Wow dat is een oudje.. Ze hebben enkele patches geleden alle skills op de schop gedaan en aangepast, vervangen of gewoon helemaal verwijderd. Scourge is er een die in de bin is gegaan.YaniSuN schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:55:
Hoe leer je nieuwe skills in het spel(jah ik weet dat je elke 2 lvl's nieuwe skill krijgt) maar ik heb het over bijv. dit http://ffxiv.zam.com/en/ability.html?ffxivability=28590 ... in het spel moet ik vaak dingen uitzoeken
geen wonder ...Major Carnage schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:50:
[...]
Wow dat is een oudje.. Ze hebben enkele patches geleden alle skills op de schop gedaan en aangepast, vervangen of gewoon helemaal verwijderd. Scourge is er een die in de bin is gegaan.
Verwijderd
Dit komt omdat bij de merges ook veel account zaten die niet meer actief zijn. Als mensen op Ragnarok wilden spelen moeten ze hier zelf voor kiezen. Ik denk dus dat Ragnarok bijvoorbeeld actiever kan zijn dan een volle server.Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:10:
Viel me wel op de alle worlds als vol in de lijst staan behalve Ragnaros..
Ooh en vergeten in mijn andere post ter zetten maar mocht iemand mij nog willen adden dan is Jouhki Vellamo mijn in-game naam.
Verwijderd
Ik ben Jouhki VellamoRicmaniac schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:22:
[...]
Wat zijn de namen van mensen op Ragnarok (weet niet wie er allemaal speelt) Ik ben Itachi Uchiha.
Count me inVerwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:54:
[...]
Ik ben Jouhki Vellamo
Volgens mij moeten er nog 2 of 3 zijn die hun in-game naam hebben gepost.. ben alleen nu te lui om die posts terug te lezen
Ik heb je toegevoegd .. Praat tegen je maar Miss ben je afk.. Of je weet niet hoe je moet whisperen. Dat kan door me als vriend toe te voegen of gewoon /t itachi uchiha (en dan gewoon zeggen wat je wil)YaniSuN schreef op zondag 01 april 2012 @ 21:16:
[...]
Count me in
Server: Ragnarok - IGN: Azusa Nakano - Class: Thaumaturge Lvl 15 (speel sinds zaterdag avond).
Verwijderd
Ik zal alleen niet super actief zijn maar als dat geen probleem is dan sureRyatzu schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:17:
Ikzal morgen ook iedereen even toevoegen infame. Wilt er iemand nog in delinkshel komen?
Toch maar ff snel posten,,, kijk hier even http://ffxiv.zam.com/en/r...ol=&ingredient=&order_by=Ricmaniac schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:22:
Archery 10, conjurer 7 en 6 fisher =p.
Maar hoe de fuck werken crafting skills. tenminste ..alleen BS geprobeerd.
Maar snap die dingen echt totaal niet. kom tot het punt van hamer kopen en equippen XD
Surfin' paradise!
In sommige opzichten wel. maar veel ook weer niet.lanerios schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:29:
FFXIV besteld voor 5 euro (standaard versie) voor m'n vriendin
Gister zijn we maar begonnen aan FFXI, ik na 8 jaar weer (had 5 jobs op max) en zij nog nooit. Wat een geweldig spel blijft dat zeg.
Ik hoop echt dat FFXIV ook dat niveau heeft.
Over de avatar klopt en ja ik heb daar ook wel een beetje moeite mee. Volgens mij heeft de lodestone van FFXIV alle info.lanerios schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:56:
Nice ric, gz! Je avatar doet me denken aan Seymour van FFX. Klopt dit?
Also, waarom kan ik nergens echt iets vinden over advanced classes in FFXIV? Nergens echt duidelijke info erover
niet helemaal waar. je moet alsnog je mainjob 30 hebben en subjob 15. dus dat zal bij dragoon 30 lancer en 15 pugilist zijn. dan kan je beginnen aan een quest waarvoor je uitiendelijk een crystal krijgt.. met die pearl of crystal w/e kan je inleveren en dan verander je als lancer naar dragoon (dat is wat ik begrepen heb) terwijl je dan levelt als dragoon level je ook gewoon lancer.lanerios schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:01:
Sorry voor de benaming, zit teveel in de FFXI mindset.
Daar was het zo dat je Main job 30 moest zijn, en dan kon je alle AJ's unlocken. Nu begrijp ik dat om bijvoorbeeld Dragoon te worden dat ik in FFXIV Pugilist en Lancer op 15 moet hebben. Maar, meot ik dan nog een quest line doen of niet?
Ik moet echt uit de FFXI mindset komen ><
Ik speel ook op Ragnarok, zelfde town als hier aangeraden. Ingame naam: Kahlan AmnellRicmaniac schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:58:
waar op welke server speel jij snappie?
Ik last juist dat Shouten niet echt op prijs word gesteld in FFXIV...Ricmaniac schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:58:
ik shout dingen die ik wil weten meestal gewoon ingame. heb inmiddels 2 vaste vrienden gemaakt waar ik alles aan kan vragen haha.
Niets mis mee, ik doe het zelf ook namelijklanerios schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:01:
Sorry voor de benaming, zit teveel in de FFXI mindset.
Daar was het zo dat je Main job 30 moest zijn, en dan kon je alle AJ's unlocken. Nu begrijp ik dat om bijvoorbeeld Dragoon te worden dat ik in FFXIV Pugilist en Lancer op 15 moet hebben. Maar, meot ik dan nog een quest line doen of niet?
Ik moet echt uit de FFXI mindset komen ><
[ Voor 4% gewijzigd door Snappie88 op 03-04-2012 08:03 ]
Surfin' paradise!
Hopelijk krijg ik me internet aan de praat vandaag en dan voeg ik je wel even toeSnappie88 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:02:
[...]
Ik speel ook op Ragnarok, zelfde town als hier aangeraden. Ingame naam: Kahlan Amnell
Ik vroeg mij al af waar je wasRicmaniac schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:13:
[...]
Hopelijk krijg ik me internet aan de praat vandaag en dan voeg ik je wel even toe
Surfin' paradise!
Heb je wel Ambient occlusion uit staan? Dat is de grootste FPS vreter.Snappie88 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:03:
Over nieuwe PC kopen gesproken, FFXIV loopt redelijk kut bij mij1920x1080 fullscreen maar moet de rest allemaal op minimaal zetten. Alles word realtime gerenderd, inclusief alles op de achtergrond. Dat is bij mij dus een gigantische blokkendoos. Vooralsnog maar even verder aankloten, weet toch niet hoe lang ik het speel en heb geen zin om een nieuwe PC aan te schaffen.
Wat bedoel je met levechain?Ryatzu schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:31:
[...]
Ik vroeg mij al af waar je was
Ik ben momenteel lvl 9 en heb de eerste levechain afgerond. Ik ga voor carptender maar daarvoor moet ik naar een andere hoofdstad >.<
Voor de rest heb ik nog een canadees geinvite voor de linkshell. Hij kwam van FFXI vandaan en had speciaal een nieuwe pc gekocht voor FFXIV omdat hij het toch wou spelen nadat hij had gelezen dat 2.0 eraan kwam.
Ik ben rond 17:00 tot 20:00 ongeveer online vanavond. Je kan me een tell geven als je in de linkshell wilt: Ryatzu Katsuro
[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 03-04-2012 09:49 ]
Ja het is ook best lastig. Ik heb recipes nodig, hout heb ik al bij elkaar gesprokkeld.Ricmaniac schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:48:
[...]
Wat bedoel je met levechain?
Ik wilde toevallig blacksmithing gaan doen en toen zag ik dat ik in limsa lominsa moest zijn daarvoordus daar had ik mazzel mee haha
Maar snap nog niet goed hoe het werkt. ook niet waar ik al die mats vandaan haal enzo.
Maar dan eerlijk gezegt ook minimaal tijd in gestoken om er naar te kijken hoor.
o oke. ja die heb ik ook al klaar. had ook een sidequest van zo'n soort goblin die onder een trap stond in die stad. Die quest was erg makkelijk en gaf me 13000 gilRyatzu schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:24:
[...]
Ja het is ook best lastig. Ik heb recipes nodig, hout heb ik al bij elkaar gesprokkeld.
Met levechain bedoel ik de quest van het verhaal lijn.
Ja die heb ik ook gedaan. En gaf mij ook een nieuwe chest.Ricmaniac schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:28:
[...]
o oke. ja die heb ik ook al klaar. had ook een sidequest van zo'n soort goblin die onder een trap stond in die stad. Die quest was erg makkelijk en gaf me 13000 gil
oja die chest ook ja. was wel mooi. en die helm van jou is echt cool (A) wel grootRyatzu schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:34:
[...]
Ja die heb ik ook gedaan. En gaf mij ook een nieuwe chest.
Ik had ook nog een helm gehad via een quest, maar die gaf +1 int en +1 accurecy
Mijn CE helm geeft +7 mp en +7 hp dus vond het niet echt een verbetering
Ja is echt te groot gewoon ziet er eigenlijk totaal niet uit. Maar wel leuk want ik heb nog niemand anders er mee zien rond lopen. Wel veel met die bril.Ricmaniac schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:35:
[...]
oja die chest ook ja. was wel mooi. en die helm van jou is echt cool (A) wel groot
Verwijderd
Nieuwe PC voor FFXIV is niet aan te raden.Snappie88 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:03:
Over nieuwe PC kopen gesproken, FFXIV loopt redelijk kut bij mij1920x1080 fullscreen maar moet de rest allemaal op minimaal zetten. Alles word realtime gerenderd, inclusief alles op de achtergrond. Dat is bij mij dus een gigantische blokkendoos. Vooralsnog maar even verder aankloten, weet toch niet hoe lang ik het speel en heb geen zin om een nieuwe PC aan te schaffen.
In tegenstelling tot een bepaalde andere MMO waarvan ik de naam niet zal noemenRicmaniac schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:05:
Hoe weet je eigenlijk welke mats wat maken dan?
Kan het natuurlijk vast wel op internet vinden maar hoe weet je dat in game?
Snappie88 schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:56:
Heeft iemand toevallig al een guide gevonden met wanneer je waarheen kan? Soort van all-in-one levelling guide? Merk dat ik nog een beetje rond zwerf in het startgebied en eigenlijk een beetje rond dool op zoek naar dingen om te doen...
Dat is juist de reden dat je er niemand mee rond ziet lopen, het ziet er echt niet uit. Ik heb hem wel maar wil er nog niet dood naast gevonden wordenRyatzu schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:50:
[...]
Ja is echt te groot gewoon ziet er eigenlijk totaal niet uit. Maar wel leuk want ik heb nog niemand anders er mee zien rond lopen. Wel veel met die bril.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 16:20 ]
Ach de helm is beter dan nietsVerwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:16:
[...]
Nieuwe PC voor FFXIV is niet aan te raden.
Crystal engine voelt zich gewoon niet thuis in een MMO omgeving en daar veranderd de nieuwste hardware weinig aan. Een vriend van mij met een i7-3770K systeem heeft dezelfde FPS drops en haperingen die mensen met de minimale systeemeisen ook ervaren.
[...]
In tegenstelling tot een bepaalde andere MMO waarvan ik de naam niet zal noemenkunnen NPC's in FFXIV ook wel iets nuttig te vertellen hebben ook al hebben ze geen gigantische gele neon signaal pijl boven hun hoofd.
Je krijgt uiteraard niet de complete lijst voorgeschoteld maar genoeg om een start te maken. Meer recipes krijg je door de guild leves en quests te doen. En het was/is de intentie van SE dat je recipes met andere spelers uitwisselt en zo er beide wijzer van wordt.
[...]
![]()
De spelers om je heen en de omgeving zijn je guide.
[...]
Dat is juist de reden dat je er niemand mee rond ziet lopen, het ziet er echt niet uit. Ik heb hem wel maar wil er nog niet dood naast gevonden worden
Plus dat de stats nu ook niet echt super zijn en de extra "bonus" met kortere hersteltijd na dat je dood ben gegaan is ook een beetje min vergeleken met de bril.
Verwijderd
Niets is beter dan de helmRyatzu schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:20:
[...]
Ach de helm is beter dan nietsen voorlopig nog wel effe goed genoeg
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq