Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Zo, nu maar eens wat gemiste slaap inhalen tijdens de megamaintenance.. Tot over 8 uur :D

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major Carnage schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:58:
Zo, nu maar eens wat gemiste slaap inhalen tijdens de megamaintenance.. Tot over 8 uur :D
haha good night :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zou de maintenance al klaar zijn? :P naja kan toch pas vanaf vanmiddag laat spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Nee, de maintenance is uitgelopen tot een uur of 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Voor diegene die ook op Ragnarok gaan beginnen. Ik ga starten op Limsa Lominsa en wil een Linkshell gaan starten. Zodra mijn character aangemaakt is zal ik mijn nickname posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ga dan ook daar in die stad beginnen. maar waarom eigenlijk die stad ;p want ik heb ze allemaal geprobeerd en die is wel het meeste lopen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Die stad geeft mij echt het starters gevoel en voelt gezellig aan :)
En vind het makkelijk door heen te navigeren. Bah nog de hele dag werken en dan pas game on!
Great, nu heb de hele tijd het overwinnings muziekje in me kop >.<

[ Voor 17% gewijzigd door Ryatzu op 27-03-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoop je ;p zie zo voor me dat ze alsnog problemen krijgen en het niet voltooid is XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Ja we wachten het nog lekker af. Ik heb trouwens wel een vraag! Stel he dat ik de collectors edition heb. Maar ik heb al een standard account. Kan ik dan nog wel de collectors edition toevoegen? En geld dit dan ook voor de Garmond editie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou ik niet weten. maar wat me logisch lijkt is dat je bijvoorbeeld dat item die je erbij krijgt apart met een code kan claimen. Maar dit verzin ik gewoon hoor. Kan ook zijn dat hun dat heel anders doen :p maar waarom zou je die editie nog kopen als je toch gewoon kan spelen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:36:
Zou ik niet weten. maar wat me logisch lijkt is dat je bijvoorbeeld dat item die je erbij krijgt apart met een code kan claimen. Maar dit verzin ik gewoon hoor. Kan ook zijn dat hun dat heel anders doen :p maar waarom zou je die editie nog kopen als je toch gewoon kan spelen XD
Dat keydingetje en de echte items spreken mij wel aan. Je krijgt er een soort koffie beker en een wereld map op een echt kleedje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haha en hoeveel betaal je daar voor? anders kan je dat kleedje ook wel op ebay zoeken XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Ryatzu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:24:
Ja we wachten het nog lekker af. Ik heb trouwens wel een vraag! Stel he dat ik de collectors edition heb. Maar ik heb al een standard account. Kan ik dan nog wel de collectors edition toevoegen? En geld dit dan ook voor de Garmond editie?
Als je een character aanmaakt en pas later de CE key toevoegt voor de extra items, dan krijgen de al bestaande characters deze items niet mee. Nieuwe characters dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Major Carnage schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:45:
[...]

Als je een character aanmaakt en pas later de CE key toevoegt voor de extra items, dan krijgen de al bestaande characters deze items niet mee. Nieuwe characters dan weer wel.
Hmm dat is wel een beetje jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan al niet meer w8e :) hoop echt dat de servers online zijn.
Wat ik trouwens erg jammer vind is dat ze geen Summoner job meer hebben :(

Ik vond summoner echt vet in FFXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Er is al gezegd dat als er een summoner job komt dat deze geen questable summons ala Ifrit gaat krijgen. Dergelijke summons zijn voorbehouden aan Free Companies, wat allemaal pas na 2.0 gaat verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
Gisteren XIV besteld hopelijk vandaag of morgen binnen. Weet iemand of je ook crysta met iDeal of wallie / paysafe card kan betalen? Want ik zie alleen click n buy als optie. Hopelijk is spel flink veranderd ten opzichte van 1 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Je kan inderdaad met iDeal of paysafe betalen. Ik weet zo uit m'n hoofd niet welke betaal optie je dan moet kiezen, maar het zit er wel degelijk ergens tussen :)
Volgens mij had die gamecard wel redelijk wat opties.

[ Voor 18% gewijzigd door Major Carnage op 27-03-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YaniSuN schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:06:
Gisteren XIV besteld hopelijk vandaag of morgen binnen. Weet iemand of je ook crysta met iDeal of wallie / paysafe card kan betalen? Want ik zie alleen click n buy als optie. Hopelijk is spel flink veranderd ten opzichte van 1 jaar geleden.
van wat ik weet is het al wel een stuk beter dan een jaar geleden ja. Maar de bedoeling is natuurlijk dat 2.0 de world wide change wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Ja ik verwacht heel erg veel van 2.0.
En ik hoop zelfs dat de grafics weer erg hoog zullen zijn maar beter geoptimaliseerd is. In 1,5 jaar is er best wat veranderd in grafische kaarten :)

Maarja gameplay comes first :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou vind het grafisch totaal niet verkeerd hoor :o naja ze mogen het van mij wel mooier maken maar ze moeten dan niet het minimum omhoog schroeven ;p want dan kan k het ineens niet meer spelen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het ligt er ook een beetje aan hoe lang na 2.0 voor de ps3 uitkomt. ik denk dat ik toch dat even ga proberen ;p aangezien het waarschijnlijk op het zelfde account kant. En ik nu op pc toch met controller speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:43:
nou vind het grafisch totaal niet verkeerd hoor :o naja ze mogen het van mij wel mooier maken maar ze moeten dan niet het minimum omhoog schroeven ;p want dan kan k het ineens niet meer spelen haha
Ja grafisch zit het wel goed alleen in de client niet echt stabiel zeg maar. Zelfde en high end game pc's hebben moeite met alles op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:44:
het ligt er ook een beetje aan hoe lang na 2.0 voor de ps3 uitkomt. ik denk dat ik toch dat even ga proberen ;p aangezien het waarschijnlijk op het zelfde account kant. En ik nu op pc toch met controller speel
Ja ik ben denk zeker van plan een PS3 te halen met keyboard hulp stuk ofcourse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lol jij koop alleen een ps3 dan voor FFXIV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:55:
lol jij koop alleen een ps3 dan voor FFXIV?
en de blue-ray speler :)
heb al jaren geen console meer gehad, me laatste was de gewone xbox

nou vraag ik mij gelijk af of er geen nieuwe 2.0 standard en CE uitkomen

[ Voor 28% gewijzigd door Ryatzu op 27-03-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oke =p . 3d is ook gewoon nice op dat ding.. ook games in 3d is echt vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Ryatzu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:59:
[...]

en de blue-ray speler :)
heb al jaren geen console meer gehad, me laatste was de gewone xbox

nou vraag ik mij gelijk af of er geen nieuwe 2.0 standard en CE uitkomen
Vast wel! Het wordt namelijk in feite een relaunch van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Major Carnage schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:03:
[...]

Hoop het heel erg! En hoop dat het niet de zelfde spullen zijn als CE 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major Carnage schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:03:
[...]

dat is zo ja. Naja ik heb er wel goede hoop in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Ik kon het niet laten. Ik heb de CE besteld. Dit betekend wel dat ik dus 2 extra game key's over heb :P
Ach ik heb de keychain, ingame item, map en nog wat andere dingen waar het om ging :)

Denk dat ik de map maar ga inlijsten en boven me pc hang.
Maarja dit betekend wel dat ik dus morgen pas ingame kom :(
Hmm dan ga ik vanavond denk maar alvast wat regelen voor de linkshell etc.

[ Voor 21% gewijzigd door Ryatzu op 27-03-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nice. ik word echt helemaal wild hier XD heb zin om te spelen en vandaag op me werk heb ik het echt helemaal gehad.

Beter kom je vanavond ook gewoon :P

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 27-03-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 05:08

NaWA

Hai, I Copy desu!

Ryatzu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:46:
[...]

Hmm dat is wel een beetje jammer!
Het ingame item wat je krijgt is toch een beetje anti-climax anyway

Als je trouwens wel een leuk ingame item wilt en toevallig een ffxi account hebt die active is moet je die linken met je square-enix account waar je ffxiv ook aan koppelt voor dit item:
http://ffxiv.gamerescape.com/wiki/Hermes%27_Shoes

Dat is een stuk meer usefull dan die garlond goggles of onion helm waar het effect alleen maar werkt op je character die lvl 10 of lager is aangezien je lvl 10 toch heel gemakkelijk al zo hebt gehaald.

Maintenance extended tot 15:00 btw

[ Voor 53% gewijzigd door NaWA op 27-03-2012 12:26 ]

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
NaWA schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:12:
[...]

Als je trouwens wel een leuk ingame item wilt en toevallig een ffxi account hebt die active is moet je die linken met je square-enix account waar je ffxiv ook aan koppelt voor dit item:

Dat is een stuk meer usefull dan die garlond goggles of onion helm waar het effect alleen maar werkt op je character die lvl 10 of lager is aangezien je lvl 10 toch heel gemakkelijk al zo hebt gehaald.

FFXI heb ik niet en het ging mij meer om de items in de verpakking dan de ingame item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren nog maar een CE op de kop getikt voor 5 euro, lijkt mij toch geen slechte deal. (Ik zelf had uiteraard al een CE in bezit)
Denk dat ik deze wel weer ga doorverkopen aan iemand die FFXIV wil gaan spelen... wellicht met de launch V2.0 en dan flink er op cashen >:)

Het kriebelt wel weer om het te gaan proberen maar kan me zelf niet in tweeën splitsen om FFXIV en WoW tegelijk te spelen. WoW boeit me niet al te veel meer behalve dat ik daar wel een paar vrienden heb die ik al meer dan vijf jaar ken. Vind het toch best wel lastig om die dan "achter te laten" en mij volledig te storten op FFXIV. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NaWA schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:12:
[...]

beter wordt de maintenance niet later dan half 5 vanmniddag =p ..maarja zal ik natuurlijk ook moeten update en dat zal wel weer een 2 uur minimaal duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:32:
Gisteren nog maar een CE op de kop getikt voor 5 euro, lijkt mij toch geen slechte deal. (Ik zelf had uiteraard al een CE in bezit)
Denk dat ik deze wel weer ga doorverkopen aan iemand die FFXIV wil gaan spelen... wellicht met de launch V2.0 en dan flink er op cashen >:)

Het kriebelt wel weer om het te gaan proberen maar kan me zelf niet in tweeën splitsen om FFXIV en WoW tegelijk te spelen. WoW boeit me niet al te veel meer behalve dat ik daar wel een paar vrienden heb die ik al meer dan vijf jaar ken. Vind het toch best wel lastig om die dan "achter te laten" en mij volledig te storten op FFXIV. :/
Ja snap wat je bedoel. Ik had dat ook en ja heb het gewoon lost gelaten omdat ik eigenlijk alleen maar met hun chatte inplaats van samen speelde.

En mooi hoor! Ja geen idee wat de nieuwe CE wordt he, als het dezelfde dingen zijn dan denk ik niet dat je veel kan cashen. Afwachten maar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:32:

Ja ik snap ook wat je bedoeld. bij mij gebeurd nu hetzelfde. maarja ik heb gewoon zo'n beetje alles bereikt in WoW en w8 dus maar tot MoP denk ik en misschien kijk ik het dan weer even aan ;p maar zoals het er nu uit ziet heb ik meer zin om me echt op FFXIV te focussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:39:
[...]

Ja ik snap ook wat je bedoeld. bij mij gebeurd nu hetzelfde. maarja ik heb gewoon zo'n beetje alles bereikt in WoW en w8 dus maar tot MoP denk ik en misschien kijk ik het dan weer even aan ;p maar zoals het er nu uit ziet heb ik meer zin om me echt op FFXIV te focussen
Mja ffxiv onderscheid zich wel met de standaard meuk mmo's van tegenwoordig. Elke mmo die uit komt krijgt na een paar maanden een gigantische players base die weg gaat omdat ze dan zeggen: Omg bugs, omg no content, omg etccc....

Oh btw paas event als het goed is vandaag live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryatzu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:34:
[...]
En mooi hoor! Ja geen idee wat de nieuwe CE wordt he, als het dezelfde dingen zijn dan denk ik niet dat je veel kan cashen. Afwachten maar weer :)
Is inderdaad afwachten. Ach voor 5 euro durf ik de gok wel te nemen :)
In het slechtste geval heb ik voor 5 euro een reserve security token. Wat ook nog steeds geen slechte deal is aangezien een losse security token meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:13:
[...]

Mja ffxiv onderscheid zich wel met de standaard meuk mmo's van tegenwoordig. Elke mmo die uit komt krijgt na een paar maanden een gigantische players base die weg gaat omdat ze dan zeggen: Omg bugs, omg no content, omg etccc....

Oh btw paas event als het goed is vandaag live.
in FFXIV? nice. maarja denk dat wij daar als level 1 weinig baat bij hebben nog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar zie je eigenlijk of de maintenance al afgelopen is? zie het nergens staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Content is toch altijd een struikelblok.
Als ze het maken zoals FFXI en dus niet binnen een maand max level kan zijn en alle end game gedaan hebt is een een slecht spel want het is alleen voor hardcore spelers en een veel te lange grind blah blah blah.
Als ze het maken zoals WoW en dus max level bent binnen een maand en het grootste gedeelte van de end game content ook vooral niet te moeilijk of te lang mag zijn is het ook niet goed want dan krijg je het gezeur dat er niet genoeg content is... ja duh.
Op het tempo dat de spelers eisen door de content te moeten kunnen knallen kan de ontwikkelaar geen nieuwe content uitbrengen.

Persoonlijk kies ik voor de eerste optie en prefereer een game zoals (old school) FFXI

Quests/missions waren ook een stuk beter in FFXI dan compleet hersenloos de eerste drie knoppen op je actionbar bashen in WoW en zo alle quests van 1 tot 85 kunnen voltooien.
Spijt me zeer maar dat houd ik in mijn eentje echt geen uur meer vol in WoW. Dat laat ik mijn nichtje van 6 jaar wel doen, die vind het nog prachtig ook met al die kleuren (spells animations) die op het scherm verschijnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:02:
Content is toch altijd een struikelblok.
Als ze het maken zoals FFXI en dus niet binnen een maand max level kan zijn en alle end game gedaan hebt is een een slecht spel want het is alleen voor hardcore spelers en een veel te lange grind blah blah blah.
Als ze het maken zoals WoW en dus max level bent binnen een maand en het grootste gedeelte van de end game content ook vooral niet te moeilijk of te lang mag zijn is het ook niet goed want dan krijg je het gezeur dat er niet genoeg content is... ja duh.
Op het tempo dat de spelers eisen door de content te moeten kunnen knallen kan de ontwikkelaar geen nieuwe content uitbrengen.

Persoonlijk kies ik voor de eerste optie en prefereer een game zoals (old school) FFXI

Quests/missions waren ook een stuk beter in FFXI dan compleet hersenloos de eerste drie knoppen op je actionbar bashen in WoW en zo alle quests van 1 tot 85 kunnen voltooien.
Spijt me zeer maar dat houd ik in mijn eentje echt geen uur meer vol in WoW. Dat laat ik mijn nichtje van 6 jaar wel doen, die vind het nog prachtig ook met al die kleuren (spells animations) die op het scherm verschijnen. :)
Precies, ik heb liever een mmo waar het lang duurt om max lvl te worden en waar de moeilijkheids graad hoog ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
same here

Hoe zit het trouwens bij FFXIV als je dood gaat? verlies je dan ook XP?

[ Voor 80% gewijzigd door Ricmaniac op 27-03-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:04:
same here

Hoe zit het trouwens bij FFXIV als je dood gaat? verlies je dan ook XP?
Volgens mij was dit eerst wel zo. Dit is nu als het goed is omgezet dat de durability van je items omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:10:
[...]

Volgens mij was dit eerst wel zo. Dit is nu als het goed is omgezet dat de durability van je items omlaag gaan.
Hmmm dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Ja vind ik ook erg jammer. Maar ik heb dit vaker zien gebeuren in nieuwe mmo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
FFXIV 2.0 Roadmap:
http://wdl.square-enix.co.../FFXIV_2.0_Roadmap_EN.pdf

Juni 2012: Nieuwe trailer tijdens E3 (5-7 Juni)
Augustus 2012: Eerste veranderingen!
Oktober 2012: Nieuwe client.
November 2012: Hopelijk 2.0 live.

Wat ik wel hoop is dat ze het extra character slots betaling afschaffen of misschien beter dat je er gewoon standaard 2 of 3 kan aanmaken.

[ Voor 24% gewijzigd door Ryatzu op 27-03-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:23:
FFXIV 2.0 Roadmap:
http://wdl.square-enix.co.../FFXIV_2.0_Roadmap_EN.pdf

Juni 2012: Nieuwe trailer tijdens E3 (5-7 Juni)
Augustus 2012: Eerste veranderingen!
Oktober 2012: Nieuwe client.
November 2012: Hopelijk 2.0 live.

Wat ik wel hoop is dat ze het extra character slots betaling afschaffen of misschien beter dat je er gewoon standaard 2 of 3 kan aanmaken.
would be great.. ik ben wel erg benieuwd wat ze laten zien met de e3 trailer en wat de mensen er van gaan zeggen. Want het heeft niet een al te beste indruk gemaakt bij veel fans.

Ik hoop dat ik het tegen die tijd nog steeds leuk vind en wil spelen :)
Ik heb alleen wel zo'n gevoel aangezien 2.0 erg anders zal zijn dat ik dan weer opnieuw moet beginnen om alle veranderingen goed mee te krijgen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:39:
[...]

would be great.. ik ben wel erg benieuwd wat ze laten zien met de e3 trailer en wat de mensen er van gaan zeggen. Want het heeft niet een al te beste indruk gemaakt bij veel fans.

Ik hoop dat ik het tegen die tijd nog steeds leuk vind en wil spelen :)
Ik heb alleen wel zo'n gevoel aangezien 2.0 erg anders zal zijn dat ik dan weer opnieuw moet beginnen om alle veranderingen goed mee te krijgen ;p
Ja het zal wel anders zijn denk maar hopelijk niet te veel. Ja als de trailer goed is dan zal dat denk ik toch weer mensen gaan aanspreken. Zeker als de grafics goed zijn en ze iets laten zien wat uniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Domme vraag. Klopt het dat er geen free trial is op het moment? Ik ben een gigantische FFXI fan, en zou dolgraag dit spel willen proberen :( Maar voor zover ik kan vinden is er geen free trial.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:42:
[...]

Ja het zal wel anders zijn denk maar hopelijk niet te veel. Ja als de trailer goed is dan zal dat denk ik toch weer mensen gaan aanspreken. Zeker als de grafics goed zijn en ze iets laten zien wat uniek is.
dat moet inderdaad gebeuren. Iets laten zien van Gameplay wat goed werkt en dat uniek is.

nu kan ik toch echt niet w8e om kwart over 4 naar huis te gaan en hopen dat ik snel kan spelen :D

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 27-03-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lanerios schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:44:
Domme vraag. Klopt het dat er geen free trial is op het moment? Ik ben een gigantische FFXI fan, en zou dolgraag dit spel willen proberen :( Maar voor zover ik kan vinden is er geen free trial.
klopt. dit is er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryatzu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:10:
[...]

Weet je het zeker?
Ik kan het me namelijk niet herinneren dat ik ooit EXP ben kwijt geraakt toen ik dood ging in zowel de BETA als retail.. of ik heb gewoon nooit gemerkt :)
Durability verliezen komt mij wel bekend voor ja. Tijdens de BETA was het zelfs zo erg dat je al met gewoon vissen je complete gear binnen de kortste keren compleet om zeep hielp.
Ryatzu schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:23:
Zit ik persoonlijk eigenlijk niet zo op te wachten.
Heel het craft systeem is ontworpen met het idee dat je items van verschillende crafts nodig hebt om iets te kunnen maken. Hierdoor zou de sociale interactie tussen crafters aka spelers gestimuleerd moeten worden en dat je niet de hele tijd solo bezig bent.

Ik ben ook van mening dat 10 characters per server bij WoW een negatief invloed heeft op de economie. Craften is zo snel en makkelijk dat het overgrote deel van de server minimaal 2 crafts op max level heeft, en vele nog veel meer. Dit zorgt voor een ongelofelijk scheve verhouding tussen supply en demand.
Ik weet niet hoe makkelijk/snel craften bij FFXIV nu is en/of wordt maar als het redelijk makkelijk gaat in combinatie met meerdere characters per speler zie ik wel hetzelfde gebeuren als in WoW; gigantisch aanbod maar zo goed als geen vraag omdat toch iedereen wel een character heeft die het zelf kan maken.
Nope
Je kan natuurlijk wel de standaard editie op de kop tikken voor 5 a 6 euro waar 30 dagen gratis bijzit.
Goed het is geen gratis trial maar 5 euro voor een maand is nog te overzien denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies dat deed ik ook die 6 euro. ik ben het wel een beetje eens met die character slots.. in ieder geval 2 extra. zodat je gewoon een extra character kan aanmaken op een andere server als er wat mensen spelen waarme je wel is wilt praten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Ja, we zitten nu in de 9001 timeouts fase totdat het netwerk is bijgekomen van de zweep :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major Carnage schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:58:
Ja, we zitten nu in de 9001 timeouts fase totdat het netwerk is bijgekomen van de zweep :D
moeten we eigenlijk patchen? neem aan van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

er was een patch van zo'n 20 MB maar. zal je maar 5~10 min kosten ofzo.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NaWA schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:01:
er was een patch van zo'n 20 MB maar. zal je maar 5~10 min kosten ofzo.
o das niks. is 10 sec bij mij =p .. maarja dat zal hun client niet aankunnen ahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nu thuis. maar hij doet het mooi nog nie

Nu wel :D zit er nu in op ragnarok :)
Ik heet itachi uchiha

[ Voor 42% gewijzigd door Ricmaniac op 27-03-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aiiight je had helemaal gelijk :) er zijn veel low levels in de starting area's .. Heb al 2 vrienden haha die ik om hulp kan vragen enzo. Mooie is ook natuurlijk dat veel mensen hier actief zijn omdat ze specifiek voor deze server kiezen en niet automatisch naar een server Gemerged zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Helaas moet ik overwerken! Dus ben momenteel nog op me werk. Nouja ik zou toch pas morgen eigenlijk ingame komen dus dan komt dit goed uit. Beter dan morgen overwerken haha.

Goed om te horen dat het druk is in de low level gebieden. Ga maar vast connecties leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
OMFG:
Greetings!

In 1.22 we are actually planning to lower the required number of participants for Cutter's Cry and Aurum Vale.

Also, for those of you who are curious as to whether alliances will be added in 2.0, you will be happy to know that we will be adding the ability to form alliances as well as content to go along with it!

http://forum.square-enix....ntent?p=608508#post608508
Kijk, dit is nou eens top! Krijg ik gelijk een beetje het Lineage 2 gevoel bij :)
Misschien doen ze ook nog iets met pvp daarmee, wat denken jullie?

[ Voor 15% gewijzigd door Ryatzu op 27-03-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik dit fucking awesome vind :) heb het erg naar me zin nu :D er zijn veel actieve spelers momteel op ragnarok ondanks dat er maar 1 vogeltje stond @ server list. En heb nu dus veel contact met 2 mensen die helpen me met alle vragen :p

Maar wat zijn allIances? Ik snap dat berricht niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

allIances zijn als 2 of 3 parties bij elkaar gevoegd worden om een hele grote groep te vormen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om dit spel vandaag te kopen...
Ben een enorme FF fanen wil deze eig gespeeld hebben!

Paar vraagjes:
Moet ik perse CE editie kopen, of kan de normale ook gewoon?
Begrijp maandelijkse kosten?? Hoeveel en waar kan ik dat bestellen?
Kan ik het spel gewoon downloaden en dan ergens een key kopen? (Dit heb ik ook met games als SWTOR en Wow gedaan, maar kon t even niet vinden van FF)

Hoor t graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:14:
Ik zit er aan te denken om dit spel vandaag te kopen...
Ben een enorme FF fanen wil deze eig gespeeld hebben!

Paar vraagjes:
Moet ik perse CE editie kopen, of kan de normale ook gewoon?
Begrijp maandelijkse kosten?? Hoeveel en waar kan ik dat bestellen?
Kan ik het spel gewoon downloaden en dan ergens een key kopen? (Dit heb ik ook met games als SWTOR en Wow gedaan, maar kon t even niet vinden van FF)

Hoor t graag!
Van FF heb je een Hard copy nodig. misschien kan het via Steam maar dat weet ik niet zeker. en je kan gewoon de normale kopen hoeft geen CE te zijn. normale is maar 6 euro of 7 euro bij mediaoffer.nl (heb ik hem ook gekocht vorige week) en ja het heeft maandelijkste kosten.. ik dacht 10 euro. en je moet met creditcard betalen. ze hebben helaas geen playtime cards (alhoewel ik dit niet 100% zeker weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Ricmaniac schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:27:
[...]

Van FF heb je een Hard copy nodig. misschien kan het via Steam maar dat weet ik niet zeker. en je kan gewoon de normale kopen hoeft geen CE te zijn. normale is maar 6 euro of 7 euro bij mediaoffer.nl (heb ik hem ook gekocht vorige week) en ja het heeft maandelijkste kosten.. ik dacht 10 euro. en je moet met creditcard betalen. ze hebben helaas geen playtime cards (alhoewel ik dit niet 100% zeker weet)
ik heb anders nog wel een collectors edition voor je liggen
als je in de buurt woont kan je hem voor een kratje bier komen halen

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Zo net pas thuis even update binnen gehaald alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kon niet zo heel lang spelen vanavond. heb gewoon de eerste 2 questst gedaan ..soort verhaaltje en paar levequests .. ben een level 6 archer. rest komt vanaf morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:27:
[...]

Je hebt inderdaad een retail versie nodig... er is geen officiële download client beschikbaar voor FFXIV.

Op Steam kan ik alleen maar FFXI Ultimate Collection Edition vinden, geen FFXIV

FFXIV kost nu 9.99 per maand en je gaat vanaf V2.0 de volledige prijs betalen (waarschijnlijk 12.99)

Kan met CC (Click&Buy) of Crysta betalen.
Crysta moet je echter ook kopen via Click&Buy of via een UltimatePay account, ik hoor echter niet al te beste verhalen/ervaringen over UltimatePay dus mijn persoonlijke voorkeur heeft deze optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik blijf me verbazen over hoe moeilijk Square Enix het maakt om je jouw geld afhandig te maken. Je moet echt door 15 verschillende hoepels springen voordat je een account werkend hebt en je eindelijk kan spelen.

Wel leuk om te lezen dat het spel nog niet echt dood is. Ik sta voorlopig op non-actief, ik kijk wel tegen de tijd dat 2.0 uitkomt of ik het weer oppak. Voor de nu actieve spelers, veel plezier!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 01:19:
Ik blijf me verbazen over hoe moeilijk Square Enix het maakt om je jouw geld afhandig te maken. Je moet echt door 15 verschillende hoepels springen voordat je een account werkend hebt en je eindelijk kan spelen.

Wel leuk om te lezen dat het spel nog niet echt dood is. Ik sta voorlopig op non-actief, ik kijk wel tegen de tijd dat 2.0 uitkomt of ik het weer oppak. Voor de nu actieve spelers, veel plezier!
Ja dat ben ik met je eens. Dat kunnen ze niet zo goed daar volgens mij =p.
Ja naar mijn mening is het nu actiefer natuurlijk door de server merge. En ook op low level was het erg mooi op Ragnarok. je wordt gelijk geholpen enzo als je ook maar iemand wat vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
NaWA schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:01:
allIances zijn als 2 of 3 parties bij elkaar gevoegd worden om een hele grote groep te vormen
Hoe weet je dit? Dit kan net zo goed over het samenkoppelen van LinkShells. Lijkt mij logischer en leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waarschijnlijk omdat FFXI het ook had en ook alliances heette ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In FFXI werd de grote groep die ontstond uit het samenvoegen van 2 of meer groepen een alliance genoemd... lijkt mij raar en zeer verwarrend als dit in FFXIV nu anders is.

Als je de thread doorleest kan het bijna niet anders dat het zo is.

ps.
Ben het wel eens met Amage.
Ik begrijp de mensen ook niet die een MMO spelen en vervolgens moord en brand schreeuwen dat alles wel solo te doen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja idd daar speel je geen MMO voor. opzich in eerste instantie had WoW wel veel meer Teamplay. Maar nu is dat echt helemaal niet nodig. pas End game dungeons enzo.

Maar zoals je de teamplay nodig hebt in FFXI is het in geen enkele andere MMO.
Maar ook met FFXIV vind ik het er tot nu toe met teamplay wel beter uitzien. niet zoals FFXI maar wel meer dan WoW ;p

Wat wel mooi was gisteren is dat ik een levequest iets te moeilijk probeerde.. toen rende een random conjurer of whitemage w/e langs op een chocobo en ging mij healen tot ik hem complete had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zucht.. ff WoW trappen, komt nu zelfs in dit topic al voor. Erg jammer.

Als je een solo MMO wil, ga geen FFXI spelen, het is net zoals shaiya. Heb je geen groep? dan kom je nergens. Jammer dat er helaas maar 2 MMO's (nog) zijn met dit idee (Shaiya, FFXI). Ik zou het dolgraag weer willen spelen. Maar na de laatste jaren wat modernere mmo's te hebben gespeeld is de UI en controls van FFXI gewoon karig en slecht.
Maar ik wordt nog steeds erg bang van FFXIV. Ze lopen zo hard te schreeuwen dat het nu zoveel beter is (de fanbase), maar hun start kan ik gewoon niet vergeten :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De start is idd erg slecht geweest.

Misschien moet jij dan wachten tot 2.0 komt en het gewoon als een nieuwe game aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Meh, ik ga het vanavond wel proberen. Ben wel op zoek naar een FFXI achtige MMO. Nu maar op zoek naar ene leuk forum ervan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:53:
Zucht.. ff WoW trappen, komt nu zelfs in dit topic al voor. Erg jammer.
Wat is er mis met een element van een MMORPG vergelijken met een andere MMO?
Zolang er zolang er reële punten worden aangedragen en de stelling/mening (enigszins) wordt onderbouwd zie ik het probleem niet en snap ook niet waarom dat "jammer" is.
Ik geef je gelijk als er alleen maar uitspraken als "WoW is k*t, FFXIV rulz" worden gepost, aan dat soort posts heeft niemand iets.
lanerios schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:53:
Als je een solo MMO wil, ga geen FFXI spelen, het is net zoals shaiya. Heb je geen groep? dan kom je nergens. Jammer dat er helaas maar 2 MMO's (nog) zijn met dit idee (Shaiya, FFXI).
Dit is voor mij de essentie van een MMORPG, een spel dat volledig gericht is op team play aka (old school) FFXI. Nu gaat een MMO steeds meer de kant op van een single player RPG met een ingebouwde chatbox en af en toe een co-op mogelijkheid. Persoonlijk vind ik dit een jammerlijke ontwikkeling.
lanerios schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:07:
Meh, ik ga het vanavond wel proberen. Ben wel op zoek naar een FFXI achtige MMO. Nu maar op zoek naar ene leuk forum ervan :P
FFXIV is niet echt een FFXI achtige MMO. FFXIV geeft er zeker een andere draai aan als andere MMO's maar zo groep georiënteerd als FFXI was is het zeker niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:10:
[...]

Wat is er mis met een element van een MMORPG vergelijken met een andere MMO?
Zolang er zolang er reële punten worden aangedragen en de stelling/mening (enigszins) wordt onderbouwd zie ik het probleem niet en snap ook niet waarom dat "jammer" is.
Ik geef je gelijk als er alleen maar uitspraken als "WoW is k*t, FFXIV rulz" worden gepost, aan dat soort posts heeft niemand iets.

[...]

Dit is voor mij de essentie van een MMORPG, een spel dat volledig gericht is op team play aka (old school) FFXI. Nu gaat een MMO steeds meer de kant op van een single player RPG met een ingebouwde chatbox en af en toe een co-op mogelijkheid. Persoonlijk vind ik dit een jammerlijke ontwikkeling.

[...]

FFXIV is niet echt een FFXI achtige MMO. FFXIV geeft er zeker een andere draai aan als andere MMO's maar zo groep georiënteerd als FFXI was is het zeker niet.
Over WoW omdat het zo standaard is geworden. "Boohoo WoW is nu te casual geworden."

Over de essentie, compleet mee eens. En dat ben ik compleet kwijt in MMO's tegenwoordig. Ultiem voorbeeld, SWTOR. (voor mij dan)

FFXIV -> Ik denk ook dat group oriented MMO's gewoon niet gaat werken. Mensen zijn te gewend geraakt aan singleplayer achtige MMO's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat denk ik ook voor FFXIV dan zul je alleen de fans aan het spelen krijgen die dit wel leuk en/of goed vinden.
Alhoewel ik denk dat dat met FFXIV sowieso al wel het geval zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Maar ik denk ook dat bij FFXIV hetzelfde is als Aion. Zo'n abysmale launch gehad wat nergens over ging, dat alleen de echt hardcore fans over blijven. Nieuwe spelers hebben de slechte verhalen van het spel gehoord en gaan eht dus niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik denk dus dat de kans met 2.0 wel weer komt want als ik het goed heb gelezen (kan me niet herinneren waar) komt er een nieuwe E3 trailer aan enzo. en gaan ze de game weer promoten voordat 2.0 komt.

Ze moeten ervoor zorgen dat mensen het niet refereren naar hoe FFXIV was toen het begon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat is waar, maar dat is AIon ook niet gelukt na hun "relaunch". Dus ze moeten het wel goed aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lanerios schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:56:
Dat is waar, maar dat is AIon ook niet gelukt na hun "relaunch". Dus ze moeten het wel goed aanpakken.
Zo groot was die relaunch nou ook weer niet. en als je kijkt wat de plannen zijn voor 2.0 is eht een nieuwe game man =p. Maar goed misschien zit het tussen me oren omdat k FinalFantasy fan ben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
haha dat probeer ik juist te voorkomen. Ik wil er niet van uit gaan dat het wel goed komt. Ik ben liever iets te kritisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoW is ook te casual geworden naar mijn mening. ;)
Dit is zeker een element die ik aandraag in vergelijking met een andere MMO. Je zal mij er echter niet over horen huilen omdat het me ondertussen al niet genoeg meer kan schelen. Ik log nog steeds in op WoW maar 99% daarvan is om sociale redenen, het spel op zich ben ik al (lang) klaar mee.

SE heeft wel een monster uitdaging.
V2.0 update kan van FFXIV een hele goede MMO maken maar hoe vertel je dat een MMO community waarin FFXIV echt tot op de grond is afgebrand op iedere site en in iedere review.

Persoonlijk ben ik zelfs een beetje "bang" in mijn achterhoofd dat SE met V2.0 een goede MMO weet neer te zetten maar de mensen niet kan overtuigen om het te spelen of opnieuw te proberen en zodoende FFXIV alsnog gedoemd is vroeg te sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Me CE is binnen! Vanavond uitpakken en gamen, heb er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:48:
Me CE is binnen! Vanavond uitpakken en gamen, heb er zin in.
Gratz. hopelijk is die map een beetje mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Ricmaniac schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:01:
[...]

Gratz. hopelijk is die map een beetje mooi
Ik hoop het ook. Ik ga hem vanavond even opmeten en gelijk een foto lijst halen ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Map is wel mooi, alleen een beetje klein imho.
Als je de map wil inlijsten mag je er wel eerst een strijkijzer op standje kook er overheen halen. Zitten (helaas) een paar behoorlijke vouwen in de map.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:17:
Map is wel mooi, alleen een beetje klein imho.
Als je de map wil inlijsten mag je er wel eerst een strijkijzer op standje kook er overheen halen. Zitten (helaas) een paar behoorlijke vouwen in de map.
Ja dat snap ik, maar dat zal vast niet ten goedekomen van de map :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryatzu schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:24:
[...]

Ja dat snap ik, maar dat zal vast niet ten goedekomen van de map :P
Waarschijnlijk niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas kan ik vanavond niet spelen :( wou wel even wat verschillende jobs proberen. zoals pugilist en/of conjurer. maargoed, moet morgen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Ricmaniac schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:40:
Helaas kan ik vanavond niet spelen :( wou wel even wat verschillende jobs proberen. zoals pugilist en/of conjurer. maargoed, moet morgen dan maar.
Ach ik doe het rustig aan. Ik heb alleen vanavond tijd en daarna pas zondag avond weer :P
Ik ga wel een linkshell proberen te starten maar het moet gewoon een casual invite all (english speaking) linkshell worden en later wat dingen gaan opzetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Ryatzu op 28-03-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:42:
[...]

Ach ik doe het rustig aan. Ik heb alleen vanavond tijd en daarna pas zondag avond weer :P
Ik ga wel een linkshell proberen te starten maar het moet gewoon een casual invite all (english speaking) linkshell worden en later wat dingen gaan opzetten.
als je mij dan ff invite rechten geeft kan ik helpen.

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.