Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blegh heb het gehad op me stage. wil naar huis lekker levelen :D

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Had het gevoel dat levellen in het begin lekker snel ging en daarna wat hierboven ook aangegeven werd ineens heel wat langzamer ging.
Daarnaast, de main quest had een behoorlijke level cap tussen de quests daarvan in. Dus zo ineens 6 tot 10 levels hoger. Dat duurde dan weer wat lang wanneer je met het verhaal verder wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand misschien of je straks als ragnarok komt nog een transfer kan doen of moet je er dan voor betalen. want had wel gelezen dat het gratis was maar ook weer iets gezien dat die aanvragen al verlopen zijn. Beetje onduidelijk allemaal. maar opzich maakt het me niet zo uit. dan begin ik de 27ste / 28ste wel gewoon opnieuw ;p is maar 1 weekje nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:49
Nog even een weekje goed nadenken wat ik ga doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:56:
Nog even een weekje goed nadenken wat ik ga doen :P
gewoon doen :) is fun.. maar als je andere MMO'S gespeeld hebt dan FFXI bijvoorbeeld zoals WoW, Rift, Aion w/e is het wel heel erg wennen. maar gewoon de tijd nemen en rustig aan je ding doen in game. niet te snel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
ricmaniac schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:14:
[...]

gewoon doen :) is fun.. maar als je andere MMO'S gespeeld hebt dan FFXI bijvoorbeeld zoals WoW, Rift, Aion w/e is het wel heel erg wennen. maar gewoon de tijd nemen en rustig aan je ding doen in game. niet te snel willen.
Ik ben zowiezo al niet zo snel met MMO's maar ik erger mij wel kapot dat als een nieuwe mmo uitkomt mensen echt gewoon binnen een maand max lvl zijn. Dat merk ik nu al met swtor. De guild waar ik inzit is voornamelijk bezig met raiden en niet met low lvl's te helpen (tenzij je heel lief vraagt)....

Maarja ik wacht nog even, want ja ik kan wel beginnen op een server maar dan moet je weer transfer gaan doen etc dus ik wacht lekker tot na volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Kan je misschien aangeven wat je fps is en wat je pc specs zijn?
Ben benieuwd, me pc kan het vast zeker te weten makkelijk aan maar gewoon benieuwd :)

PS Zou leuk zijn als je een screenshot kan plaatsen van je char ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:30:
[...]

Kan je misschien aangeven wat je fps is en wat je pc specs zijn?
Ben benieuwd, me pc kan het vast zeker te weten makkelijk aan maar gewoon benieuwd :)

PS Zou leuk zijn als je een screenshot kan plaatsen van je char ofzo ;)
is cool zal vanavond even een screen posten. ik weet niet me preciese spec. erg lang verhaal maar om het heel kort te houden: Ik speel het op me oma's PC die ze kant en klaar had gekocht weet niet de preciese specs. maar ik dacht een quad core 2.6 ghz, 4gb ram, ATI RADEON HD6570 (maar ik weet dit allemaal niet zeker. zal het vanavond even aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
ricmaniac schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:37:
[...]

is cool zal vanavond even een screen posten. ik weet niet me preciese spec. erg lang verhaal maar om het heel kort te houden: Ik speel het op me oma's PC die ze kant en klaar had gekocht weet niet de preciese specs. maar ik dacht een quad core 2.6 ghz, 4gb ram, ATI RADEON HD6570 (maar ik weet dit allemaal niet zeker. zal het vanavond even aanvullen.
Ah ok dan komt het bij mij wel goed aangezien mijn specs wat beter zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:40:
[...]

Ah ok dan komt het bij mij wel goed aangezien mijn specs wat beter zijn :)
ooh mooizo. Wat ik altijd wel een nadeel vind van FFXIV ..FFXI had het nog erger. dat de options voor je beeld enzo allemaal in de FFXIV Config verandert moeten worden :/ je kan het niet in het spel zelf aanpassen. dus je kan niet heel snel zien wat je veranderingen zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Ricmaniac op 21-03-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit eraan te denken ook weer een maandje ofzo te spelen. Toen het spel net uit kwam had ik er 4000 crysta bij gekocht, maar dus nooit hoeven gebruiken omdat het spel gratis was.

Na een maandje ofzo was ik met het spel gestopt want het was echt te slecht aan het begin. Toen de patch met de chocobo uit kwam heb ik gespeeld tot we weer moesten betalen. Toen vond ik wel redelijk leuk om te spelen en heb ik een archer tot 50 geleveld.

Nu lijkt het me wel leuk om weer voor een maand te betalen en een van de jobs te unlocken en wat van de nieuwe questen te doen. Nu vind ik het wel jammer dat de inschrijving voor de server transfer al voorbij is. Ik zit nu op Selbina en had graag naar Ragnarok gewild... heeft iemand enig idee of je later alsnog kan transferren?

Ik zou anders ook opnieuw kunnen beginnen, is misschien ook wel leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:32
ricmaniac schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:51:
[...]

ooh mooizo. Wat ik altijd wel een nadeel vind van FFXIV ..FFXI had het nog erger. dat de options voor je beeld enzo allemaal in de FFXIV Config verandert moeten worden :/ je kan het niet in het spel zelf aanpassen. dus je kan niet heel snel zien wat je veranderingen zijn.
In het begin was het in FFxi helemaal mooi.. voor het beste resultaat grafisch gezien moest je in Regedit waardes aanpassen :P (later kwam daar een progje voor en nog later werd FFxi-Config wat uitgebreider meen ik.. ikzelf was zo gewend aan Regedit dat ik bij een herinstallatie het maar via regedit deed ipv progje/ffxi-config ).

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al had je wel veel klachten van de console spelers dat je op die manier de view distance kan aanpassen en dus een voordeel zou hebben bij het campen van (H)NM's.
Ik zelf heb altijd FFXI windower gebruikt. Eigenlijk aleen voor wat de naam eigenlijk al zegt, FFXI in een (full) screen window draaien. Later werd dat programma steeds uitgebreider en kon je er steeds meer mee, vond ik persoonlijk niet echt nodig.

Zover mij bekend is er geen mogelijkheid tot een al dan niet betaalde character transfer.
Nu met de world merge en nieuwe Ragnarok EU server krijgt iedereen eenmalig de kans om te verkassen en daarna zit je waar je zit. Deze periode is echter nu afgelopen dus ik ben bang dat bestaande characters blijven waar ze nu zitten als je niet gereageerd hebt.
Wordt ook in de correspondentie van SE meer dan eens gewaarschuwd dat je world keuze behoorlijk permanent is. Enige mogelijkheid is denk om je bestaande character te deleten en een nieuwe character te beginnen op de world van je keuze (als die dan nog nieuwe characters accepteert)

Is eigenlijk wel een leuk idee om je character te posten. Zal eens kijken of ik mij Hume in BETA en Lalafell in retail nog kan vinden.
Ryatzu schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:24:
[...]

Ik ben zowiezo al niet zo snel met MMO's maar ik erger mij wel kapot dat als een nieuwe mmo uitkomt mensen echt gewoon binnen een maand max lvl zijn. Dat merk ik nu al met swtor. De guild waar ik inzit is voornamelijk bezig met raiden en niet met low lvl's te helpen (tenzij je heel lief vraagt)....
Precies mijn gedachten.
Maar ja de huidige generatie wil alles super snel, binnen een maand max level en ook allemaal niet te moeilijk. En vervolgens gaan ze zeuren dat er niet genoeg content is na 2 maanden spelen. 8)7

Nee geef mij FFXI maar waar progressie met je character maken en levelen een integraal onderdeel van het spel was in plaats van een "noodzakelijk" kwaad zoals het in WoW en Rift zo een beetje wordt betiteld.
Veel gehoorde opmerking is " het spel begint pas op level <insert max level here>" Sinds wanneer is het normaal dat een Role Playing Game begint met een maxed out charcater. :?

Ja het duurde met FFXI 4 jaar (ja echt vier jaar) voordat ik level 75 dingde. Het voelde echter oneindig veel beter dan meerdere malen max level dingen in WoW of Rift na 3 weken mindless button bashen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lol 4 jaar is wel heeel lang :p maar ik snap wat je bedoeld wel. hetzelfde had ik met Vanilla WoW. toen level 60 nog max was ging dat ook niet al te gemakkelijk. het koste toch wel degelijk tijd en alhoewel het solo te doen was kon je vaak niet buiten de hulp van 1/2 mensen. weet niet hoe dat nu zit met FFXIV maar ik heb er nu wel plezier in en dan vind ik het best. zou wel leuker zijn om met wat mensen te spelen natuurlijk.

Daarom lijkt mij fresh start op ragnarok wel leuk met wat andere. maar mijn ervaring van de game is nog best weinig. pas 6 uurtjes gespeeld ofzo dus vandaar. hele dag fucking hard verheugd op vanavond na me werk lekker te spelen. heb nu de game nog geen enkele minuut opgestart en gaat ook niet lukken vanavond >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelde dan ook niet echt "hardcore" als in 8+ uur per dag of zo. Meestal rond een uurtje of 3 per dag en daarvan was ik ook eens 80% van de tijd bezig met andere dingen dan levelen. Ik was wel level 96 met vissen en daar is behoorlijk wat tijd in gaan zitten :X
En we hadden met onze kleine LS het motto "waarom kopen als je het zelf kan halen". Ik heb dus ook veel tijd besteed aan quests ed. om nieuwe equipment te krijgen. Tuurlijk was het sneller geweest om iets te farmen en met die gil dan het van de AH te kopen maar dan hadden we lang niet zoveel lol gehad en dat is veel meer waard imho.

Levelen in FFXIV is nu ook best wel "broken" een paar high levels kunnen jou binnen een dag naar level 40+ boosten als je wil. Hopelijk gaat dit nog op de schop met V2.0
Op eigen kracht gaat het zeker niet zo snel als bijvoorbeeld WoW of Rift maar ook niet zo langzaam als FFXI. Het leukste is natuurlijk dat in tegenstelling tot een WoW of een Rift FFXIV wel (gedeeltelijk) is ingesteld op groep based levelen.
Als ik weer FFXIV ga spelen geef ik toch zeker de voorkeur aan met een groep spelen. Als ik overal solo doorheen ga rennen en alles en iedereen voor de rest negeer kan ik net zo goed WoW blijven spelen.

Nederlandse LS... zoals je al gemerkt hebt vind ik in het Nederlands praten over een spel als FFXIV nog verdraaid lastig. Zoveel termen en woorden waar ik niet 123 geen goede Nederlandse vertaling voor heb.. ik ben ik dus lui en gooi er een zooitje Engelse woorden er tussendoor :P
Voor mij is een Engelstalige LS ook zeker geen straf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee maakt mij ook geen donder uit. maar niemand zal het erg vinden toch als je engelse termen gebruikt in zo'n LS .. ik ben alleen helemaal onbekend met die automatische woorden de tussen die gekleurde haakjes staan zeg maar. snap niet hoe mensen daar zoo snel mee kunnen praten.

Maar echt klote heb dus gister helemaal niet gespeeld :/ beter kan k vanavond wel gewoon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=37907537,noline]ik ben alleen helemaal onbekend met die automatische woorden de tussen die gekleurde haakjes staan zeg maar. snap niet hoe mensen daar zoo snel mee kunnen praten.
Dat is de automatische vertaal functie.
Alle woorden die tussen de groen/rode accolades staan worden op scherm weergegeven in de taal van de speler. Dit zat ook al in FFXI en is gedaan omdat je op internationale servers zit en niet iedereen Engels/JP kan of wil spreken. Op die manier is het toch mogelijk om met die spelers te communiceren in groepen.

Als je <Tab> drukt in je chat regel krijg je een lijst met alle categorieën waaruit je kan kiezen om een woord te gebruiken die vertaalt wordt.
Veel makkelijker en sneller is om gewoon de eerste twee of drie letters van het woord te typen en dan op <Tab> te drukken, 9 van de 10 maal wordt het juiste woord dan automatisch aangevuld en vertaald.

{Please use the auto-translate function} {Yes, Please}

Kost mij maar 3 seconden om te "typen"...
Plea<Tab><Enter> Ye<Tab><Enter> klaar. Wat als je die zin helemaal uit moest typen.. :)

Op die manier kan je heel snel heel veel "typen" je hoeft immers maar alleen de eerste 2 of 3 letters van ieder woord te typen in plaats van het volledige woord. Maar persoonlijk vind ik het een vorm van luiheid als je het veel gebruikt in een compleet Engelstalige groep. Tenzij je het gebruikt in je macro's natuurlijk, die wil je universeel houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oke wist neit dat het op die manier ging. wist wel dat het iets was zodat japans en engels met elkaar kon communiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer verder aan het levelen als thaumaturge. nog beetje aan het uitvogelen wat ik nu precies het beste kan doen. ben nu gewoon levequests aan het doen die ik krijg van een chick in Uld'ah .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:32
Vind ik het leukste aan (mmo)rpg's.. lekker aanklooien en kijken wat werkt en wat niet. In FFxi kon ik toen ik begon (US launch en gestart in Windurst) de eerste paar uur niet eens de uitgang vinden van Windurst.. en toen ik eenmaal buiten was... eerste beestje aanvallen en doodgaan omdat ik niet wist hoe aan te vallen.. hahaha (en er schaamtelijk achter komen dat je met /sit je hp weer kon verversen...) :$

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Bovenstaande had ik ook, maar dan in San d'Oria.
Na uren pas buiten geweest, moet zeggen dat ik wel hulp had en de handleiding had gelezen. Vechten ging op zich wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar het is toch niet zo dat je contstant met FFXIV alleen maar quests kan doen? je moet toch gewoon vechtend levelen en af en toe dan een quest tussendoor vrijspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken mezelf compleet in bovenstaande.

Cutscene kijken over je aankomst in Windurst. Vervolgens is de cutscene afgelopen en sta je daar in Huntsman's Court... en nu??? :)
Ik ben de eerste avond Windurst niet eens uit geweest. Opties naar eigen snmaak instellen en proberen een paar toetsenbord shortcuts te onthouden. Als je eenmaal de slag te pakken hebt speelt FFXI echt geweldig met alleen toetsenbord. Ik gebruikte de muis eigenlijk alleen om door de lijsten op de AH te scrollen, voor de resr ging alles met het toetsenbord.
Tweede avond eindelijk mijn weg naar Sarutabaruta gevonden. Die bijtjes zagen er wel erg gemakkelijk uit en dan maar gelijk een Yagudo aangevallen... typisch gevalletje van oops :$

Zegt eigenlijk al genoeg dat ik van mijn eerste vond FFXI nog bijna alles kan herinneren terwijl ik van mijn eerste avond WoW, wat veel korter geleden is, zo goed als niets meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het is gewoon jammer dat WoW zo'n bekendheid heeft en in europa maar vooral in nederland FFXI of FFXIV zo weinig. de promotie is ook echt minimaal hier. is wel logisch denk ik. zou teveel geld kosten voor ze. maar toch, het zou helpen en leuker zijn al er wat meer actieviteit nog is in beide games. ik zit in FFXIV dan wel op een drukke server: Mysidia, en zie ook wel aardig wat mensen lopen in Uld'ah bijvoorbeeld. maar niet wat ik gewent ben in een MMO, zelfde geld voor FFXI .. daar begon ik veel te laat mee om de drukte mee te maken enzo. dus ben benieuwd wat 2.0 straks ook echt zal brengen

Maargoed dit alles haalt niet weg dat ik het een leuke game vind. en met plezier aan het levelen ben. er is in mijn ogen weer geen andere mmo (die ik ken) die zulke effecten gebruikt bij weapon skills en abilities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:41:
het is gewoon jammer dat WoW zo'n bekendheid heeft en in europa maar vooral in nederland FFXI of FFXIV zo weinig. de promotie is ook echt minimaal hier. is wel logisch denk ik. zou teveel geld kosten voor ze. maar toch, het zou helpen en leuker zijn al er wat meer actieviteit nog is in beide games. ik zit in FFXIV dan wel op een drukke server: Mysidia, en zie ook wel aardig wat mensen lopen in Uld'ah bijvoorbeeld. maar niet wat ik gewent ben in een MMO, zelfde geld voor FFXI .. daar begon ik veel te laat mee om de drukte mee te maken enzo. dus ben benieuwd wat 2.0 straks ook echt zal brengen

Maargoed dit alles haalt niet weg dat ik het een leuke game vind. en met plezier aan het levelen ben. er is in mijn ogen weer geen andere mmo (die ik ken) die zulke effecten gebruikt bij weapon skills en abilities
FFXIV: Itachi Uchia

Rlllyyyyy >.< dat die naam nog niet bezet was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:07:
Maar het is toch niet zo dat je contstant met FFXIV alleen maar quests kan doen? je moet toch gewoon vechtend levelen en af en toe dan een quest tussendoor vrijspelen?
Je hebt in FFXIV (ook in FFXI trouwens) 3 dingen.
Quests, Main Quest en vechten.
Alles geeft iig experience.
Quest en de main quest vooral is level gericht.
Vechten merk je vanzelf als je te slap bent. :D
Je bent niet verplicht om de quests te doen. Overigens quests ofwel leves bestaan vooral uit vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:50:
[...]

FFXIV: Itachi Uchia

Rlllyyyyy >.< dat die naam nog niet bezet was :P
precies daar stond ik ook heeeel erg van te kijken XD hahah
maar die andere allemaal wel hoor. sasuke, naruto, sakura alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:57:
[...]

Je hebt in FFXIV (ook in FFXI trouwens) 3 dingen.
Quests, Main Quest en vechten.
Alles geeft iig experience.
Quest en de main quest vooral is level gericht.
Vechten merk je vanzelf als je te slap bent. :D
Je bent niet verplicht om de quests te doen. Overigens quests ofwel leves bestaan vooral uit vechten.
Ja weet ik maar ik vind quests juist wel leuk. beetje verhaal heb je dan. zoals ik heb nu wel voor de gladiator guild 2 quests gedaan. maar dan moet ik toch weer doorlevelen voor ik meer questst ergens kan doen. Het is niet zoals bij WoW dat je contstant quests kan aannemen toch? (op die levequests na dan waar je er 25 ofzoiets kan doen per 48 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet een bepaald level zijn om dat soort quests te kunnen doen. Dit betekend dat je niet de hele quest line in een keer kan doorlopen maar tussendoor andere dingen moet doen om te levelen als je vervolgens hoog genoeg bent unlock je vanzelf de volgende quest en kan je weer verder met de verhaallijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:16:
Je moet een bepaald level zijn om dat soort quests te kunnen doen. Dit betekend dat je niet de hele quest line in een keer kan doorlopen maar tussendoor andere dingen moet doen om te levelen als je vervolgens hoog genoeg bent unlock je vanzelf de volgende quest en kan je weer verder met de verhaallijn.
Ja precies dat dacht ik al. naja hopelijk kan ik vanavond de hele avond/nacht spelen en dan kijken hoe ver we komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Ricmaniac schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:41:
... ik zit in FFXIV dan wel op een drukke server: Mysidia...
Naar welke server ga je met de server merge? De default bestemming voor Mysidia en Istory (waar ik en Nawa nu op zitten) is Gungnir, waar wij ook naartoe zullen gaan :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major Carnage schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:52:
[...]

Naar welke server ga je met de server merge? De default bestemming voor Mysidia en Istory (waar ik en Nawa nu op zitten) is Gungnir, waar wij ook naartoe zullen gaan :)
ik denk dat ik toch Ragnarok probeer., maar als die merge straks is geweest/ kan ik dan nog wel naar ragnarok of moet ik opnieuw beginnen daar. opzich zou ik dat denk ik niet zo erg vinden nu ik wat meer ervaring heb. Maar inderdaad ik zag dat Gungnir ook wel veel players kreeg na de merge. Maar jullie blijven dus op Gungnir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

De merge is niet anders dan het samenvoegen van de servers om zo de populatie wat op te krikken. Met je characters zal dus verder niets gebeuren.
Ik ben zelf te ver geintegreerd in Istory om weer helemaal overnieuw te beginnen voor wat betreft linkshells en dergelijke, dus ik ga met iedereen mee naar Gungnir :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major Carnage schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:09:
De merge is niet anders dan het samenvoegen van de servers om zo de populatie wat op te krikken. Met je characters zal dus verder niets gebeuren.
Ik ben zelf te ver geintegreerd in Istory om weer helemaal overnieuw te beginnen voor wat betreft linkshells en dergelijke, dus ik ga met iedereen mee naar Gungnir :)
ja precies. naja ik kijk het nog even aan. Maar ik ken nu toch niemand in game weet je wel en heb nog geen linkshell enzo dus ja. mij boeit het weinig. had gister wel rond geshout of ik een invite voor LS kon krijgen XD maar kreeg geen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Wellicht dat er linkshells zijn die recruiten op de lodestone forums. Meestal zal je deze recruitment ads vinden in je eigen world subforum. Voor Ragnarok zal dit zeker het geval zijn aangezien deze server toch een hoger aantal mensen heeft die hun huidige community (of gebrek daar aan) achterlaten om met meer EU gerichte spelers in contact te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major Carnage schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:37:
Wellicht dat er linkshells zijn die recruiten op de lodestone forums. Meestal zal je deze recruitment ads vinden in je eigen world subforum. Voor Ragnarok zal dit zeker het geval zijn aangezien deze server toch een hoger aantal mensen heeft die hun huidige community (of gebrek daar aan) achterlaten om met meer EU gerichte spelers in contact te komen.
ja ik verwacht ook veel actiefiteit op lower level op Ragnarok. maargoed dat is maar een wilde gok. ik ga het in ieder geval wel proberen. Weet jij zeker dat je niet opnieuw mee wilt spelen (A)

bestaat er trouwens een digital download? want ik ben een vriend aan het overhalen maar dan wil ik hem even op mijn account laten spelen :p

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 23-03-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:49:
[...]

ja ik verwacht ook veel actiefiteit op lower level op Ragnarok. maargoed dat is maar een wilde gok. ik ga het in ieder geval wel proberen. Weet jij zeker dat je niet opnieuw mee wilt spelen (A)

bestaat er trouwens een digital download? want ik ben een vriend aan het overhalen maar dan wil ik hem even op mijn account laten spelen :p
uhm niet officieel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik zit even te kijken. Volgende week komt me ssd met 8gb geheugen binnen. Ik wil van het wekend ook nog FFXIV kopen. Ik zit te twijfelen tussen Final Fantasy XIV Garlond Edition of Final Fantasy XIV - Limited Collector's Edition.

Ja deze zijn nog steeds te bestellen. Opzich de fysieke spullen doe ik niets mee. Misschien ooit later een vitrine opzetten met CE spullen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is die Garlond editie dan :/ .. maar bedoel je echt 8GB SSD? want daar kan je niet FFXIV op doen ofzo :P alleen je windows zou daarop kunnen. Ik zit mezelf alweer de hele dag gek te maken met FFXIV

Wil naar huis! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:11:
Wat is die Garlond editie dan :/ .. maar bedoel je echt 8GB SSD? want daar kan je niet FFXIV op doen ofzo :P alleen je windows zou daarop kunnen. Ik zit mezelf alweer de hele dag gek te maken met FFXIV

Wil naar huis! :D
Lol nee 120gb ssd en 8gb ram geheugen haha.
Garlond editie is dit
Afbeeldingslocatie: http://liberi-fatali.net/wp-content/uploads/2010/08/garlond_goggles.jpg

Collectors editie is dit:
Afbeeldingslocatie: http://killingifrit.com/forums/uploads/monthly_07_2010/post-1-068069200%201278027581.jpg

Het rare is wel dat de Garlond goggles beter is dan die van de CE.

[ Voor 17% gewijzigd door Ryatzu op 23-03-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Ricmaniac schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:49:
[...]

Nee liever niet. Ik heb net eindelijk de overstap gemaakt naar een andere linkshell.
Voor wat betreft een download, volgens mij is de game ook via Steam te verkrijgen.
Ryatzu schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:08:
Ik zit even te kijken. Volgende week komt me ssd met 8gb geheugen binnen. Ik wil van het wekend ook nog FFXIV kopen. Ik zit te twijfelen tussen Final Fantasy XIV Garlond Edition of Final Fantasy XIV - Limited Collector's Edition.

Ja deze zijn nog steeds te bestellen. Opzich de fysieke spullen doe ik niets mee. Misschien ooit later een vitrine opzetten met CE spullen haha.
Imo het belangrijkste verschil van CE en niet CE is de extra game key die je weg kan geven. Of zelf gebruiken voor een 2e account zodat je je mule(s) tegelijk kan inloggen. Maar dat ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ja denk dat ik gewoon voor de Garlond ga of de standaard dan. Even kijken nog.
Volgens mij heb ik zo'n extra game key een keer gehad van iemand want ik had het vroeger bij de release heel even gespeeld. Volgens mij is dat dan een full game key? Dan zou ik alleen nog voor de maand moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Die key is inderdaad je game key. Je hoeft dan alleen nog de client ergens vandaan te halen want je krijgt geen extra DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DAFUQ XD als ik dat even wist had ik ook die editie gekocht.

Naja misschien niet want ik heb nu maar voor 7 euro kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
De client heb ik nog pas binnen gehaald met updates. :)
Volgende week ga ik eens kijken op Ragnarok en als de game mij bevalt een Linkshell daar starten.

[ Voor 47% gewijzigd door Ryatzu op 23-03-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Speeld er iemand trouwens met een controller? Volgens mij lijkt me dat echt top bij deze game. Hoop dat ze die optie nog wel bij 2.0 erin houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:33:
Speeld er iemand trouwens met een controller? Volgens mij lijkt me dat echt top bij deze game. Hoop dat ze die optie nog wel bij 2.0 erin houden.
Ik wou het proberen met me ps3 controller. in mijn ogen is dat ook echt ideaal bij deze game. omdat je bijna alles via het menu moet doen. Ik ga dat nu je het zegt vanavond even proberen. had deze site gevonden waar het goed uigelegd staat om dit te doen.

http://www.ffxivorigin.co...ad-final-fantasy-xiv-141/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 05:08

NaWA

Hai, I Copy desu!

Voorheen heb ik met het toetsenbord gespeeld, maar ik vond de controls zeker na FFXI gespeeld te hebben maar erg rot.

Tegenwoordig maar een controller aangesloten en dat werkt veel relaxter. Je moet wel steeds naar je tobo swappen als je in je chatscreen wilt tikken wat wel wat meer tijd kost, maar goed das nogal standaard.

In V2.0 gaat wel de hele user interface op de schop. Dan nog maar eens bekijken wat beter werkt.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je hebt volgens mij een optie tegenwoordig dat je gewoon je controller kan gebruiken en je toetsenboard erbij voor chat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:03:
je hebt volgens mij een optie tegenwoordig dat je gewoon je controller kan gebruiken en je toetsenboard erbij voor chat hoor.
Lawl je zit ook op ffxiv core :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

naar je tobo swappen bedoel ik mee, gamepad neerleggen en op tobo gaan rammen ^^

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:07:
[...]

Lawl je zit ook op ffxiv core :)
ja haha ..maar vandaag voor het eerst pas wat gepost of w/e ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NaWA schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:10:
naar je tobo swappen bedoel ik mee, gamepad neerleggen en op tobo gaan rammen ^^
o jah haha dat is zo :p naja ik zit toch op me bureau stoel ;p voor mij niet zo'n probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Volgens mij komt er nog steeds een PS3 versie.
Dus ik hoop dat ze wel iets maken waardoor je je keyboard niet meer nodig zal hebben. Dan kan ik lekker me pc aan me tv hengelen en lekker op de bank spelen met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

En dan lekker traag chatten met je controller?
Doe me dan maar dat toetsenbord ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:17:
Volgens mij komt er nog steeds een PS3 versie.
Dus ik hoop dat ze wel iets maken waardoor je je keyboard niet meer nodig zal hebben. Dan kan ik lekker me pc aan me tv hengelen en lekker op de bank spelen met een controller.
zelfs voor de ps3 versie (die ze sowieso in de maak hebben nog) moet je dan een usb keyboard aansluiten volgens mij. of je moet zo'n toetsenboardje hebben die je onder je controller drukt denk ik.

Maar wat ik me afvraag is of ik gewoon me account op die ps3 versie kan gebruiken of dat je een nieuw account moet hebben. neem aan dat het gewoon kan natuurlijk.

Ik ga vanavond die ps3 controller even proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik kon het niet laten, toch maar geactiveerd.
Best grappig:

FINAL FANTASY XIV - Windows(R) Oct. 4, 2010
FINAL FANTASY XIV - Windows(R) Beta Test Sep. 13, 2010

Zelfs nog de beta test mee gemaakt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

de PS3 versie is natuurlijk nog lang niet uit dus daar weten we nog niets vanaf.

Bij FFXI was het iig zo dat je PC account ook gewoon op een PS2/3 beschikbaar was om in te loggen. Waarschijnlijk doen ze dat bij FFXIV ook zo. Maar jah, wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:23:
Ik kon het niet laten, toch maar geactiveerd.
Best grappig:

FINAL FANTASY XIV - Windows(R) Oct. 4, 2010
FINAL FANTASY XIV - Windows(R) Beta Test Sep. 13, 2010

Zelfs nog de beta test mee gemaakt haha.
beta had ik ook gedaan. maar toen draaide me pc het bijna niet.
Maak je character op Mysidia :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik had nog een char net even ingame geweest. Is wel wennen zeg.
Had alles op max behalve Ambient. Even wat dingen lager zetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:30:
Ik had nog een char net even ingame geweest. Is wel wennen zeg.
Had alles op max behalve Ambient. Even wat dingen lager zetten dus.
ja had ik ook.. alles op high gedaan maar was na 15 min nog loading screen niet door XD dus maar gewoon weer op standaard gezet en paar dingen high.. ik ga nu me ps3 controller ff installeren en shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:22:
[...]

zelfs voor de ps3 versie (die ze sowieso in de maak hebben nog) moet je dan een usb keyboard aansluiten volgens mij. of je moet zo'n toetsenboardje hebben die je onder je controller drukt denk ik.

Maar wat ik me afvraag is of ik gewoon me account op die ps3 versie kan gebruiken of dat je een nieuw account moet hebben. neem aan dat het gewoon kan natuurlijk.

Ik ga vanavond die ps3 controller even proberen denk ik.
Bij XI werkte je account ook gewoon op de andere versies. Heb zelf de PC en X360 versie namelijk. Lijkt me sterk dat dit nu anders zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
Het kriebelt wel een beetje om deze te spelen, jarenlang veel plezier gehad van XI. Heb echter wel besloten om te wachten op de PS3 versie, daar mijn pc de windows versie ws. niet trekt.

Enige waar ik wel een beetje bang voor ben is dat sommige dingen in XIV te makkelijk zijn, gezien wat ze met XI op een gegeven moment hebben gedaan. Oud XI spelers die hier uitsluitsel kunnen geven?

Zit er trouwens weer een BRD job in? Mijn favo van XI!

[ Voor 6% gewijzigd door bakakaizoku op 23-03-2012 18:33 ]

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Een archer kan later questen voor de job BRD jah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke sowieso dat ik het veeel fijner vind spelen met controller :p , helaas moet ik zo weer stoppen :/ gaat weer me plan om de hele nacht te spelen in duigen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattttt schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:30:
Het kriebelt wel een beetje om deze te spelen, jarenlang veel plezier gehad van XI. Heb echter wel besloten om te wachten op de PS3 versie, daar mijn pc de windows versie ws. niet trekt.

Enige waar ik wel een beetje bang voor ben is dat sommige dingen in XIV te makkelijk zijn, gezien wat ze met XI op een gegeven moment hebben gedaan. Oud XI spelers die hier uitsluitsel kunnen geven?

Zit er trouwens weer een BRD job in? Mijn favo van XI!
FFXIV is zeker geen (old school) FFXI en een stuk meer gefocust op casual en solo speel mogelijkheden. Het is (nog) niet zo makkelijk bijvoorbeeld WoW maar zeker lang niet zo moeilijk als FFXI.
In FFXIV zullen uiteraard dingen te makkelijk zijn als je op zoek bent (net zoals mijzelf) naar uitdagingen als in FFXI.

ps.
Geef mij maar net zulke controls als in FFXI zodat ik alles met het toetsenbord kan doen. Ik heb zowel FFXI als FFXIV geprobeerd met een gamepad te spelen maar kon het toch niet echt kapot van zijn.
Met mijn Pally in FFXI had ik 30+ macro's en tot op de dag van vandaag is het mij nog steeds een raadsel hoe mensen zoveel macro's snel kunnen beheren/gebruiken met een gamepad. Onze WHM gebruikte altijd een gamepad dus het kan wel..
En dat gamepad wegleggen iets typen en weer oppakken vind ik ook maar zo een gedoe.

pps.

Hier nog een random screenshot van mij Hume in BETA:

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails64.imagebam.com/18130/d82865181297100.jpg

En een screenshot van mij Lalafell in Retail:

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails45.imagebam.com/18130/f86286181297302.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 01:06:
[...]

FFXIV is zeker geen (old school) FFXI en een stuk meer gefocust op casual en solo speel mogelijkheden. Het is (nog) niet zo makkelijk bijvoorbeeld WoW maar zeker lang niet zo moeilijk als FFXI.
In FFXIV zullen uiteraard dingen te makkelijk zijn als je op zoek bent (net zoals mijzelf) naar uitdagingen als in FFXI.
Hm, het hoeft ook niet superhardcore te zijn, maar het hoeft van mij ook niet zo te zijn dat je het allemaal met een vinger in de neus kan.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 01:06:
ps.
Geef mij maar net zulke controls als in FFXI zodat ik alles met het toetsenbord kan doen. Ik heb zowel FFXI als FFXIV geprobeerd met een gamepad te spelen maar kon het toch niet echt kapot van zijn.
Met mijn Pally in FFXI had ik 30+ macro's en tot op de dag van vandaag is het mij nog steeds een raadsel hoe mensen zoveel macro's snel kunnen beheren/gebruiken met een gamepad. Onze WHM gebruikte altijd een gamepad dus het kan wel..
En dat gamepad wegleggen iets typen en weer oppakken vind ik ook maar zo een gedoe.
30+ macro's is dan weer overdreven, zelfs voor PLD. Je gebruikt er hooguit een paar (Provoke, cure, shield zo uit m'n hoofd).

Ik heb BRD, RDM, WHM en WAR met een controller gespeeld, inclusief het aanroepen van macro's. Na een tijdje vlieg je zo blindelings door die macrobars heen, en als er iets niet tussenstaat is "/cast curaga <me>" net zo snel. Ik zou ook een job als BRD niet meer zonder controller kunnen spelen op endgame, je blijft maar lopen en casten, daar zou ik gek van worden met WASD + muis.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattttt schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:10:
30+ macro's is dan weer overdreven, zelfs voor PLD. Je gebruikt er hooguit een paar (Provoke, cure, shield zo uit m'n hoofd).
Het is alweer een aantal jaar geleden dus ik weet het niet 100% meer uit mijn hoofd maar met alleen de abilities, spells en WS meldingen had ik mijn eerste macro set gevuld. Tweede had ik voor de helft gevuld met equipment macro's en meldingen/waarschuwingen voor tijdens een gevecht.
Kan het natuurlijk met minder doen maar ik was graag goed voorbereid en zo kon ik met een druk om de knop compleet omschakelen en inspelen op de situatie wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:27:
[...]

beta had ik ook gedaan. maar toen draaide me pc het bijna niet.
Maak je character op Mysidia :).
Net maar een character op Mysidia aangemaakt.
Cool bij het aanmaken van een character en het eerst inloggen wordt gevraagf naar keyboard en muis of alleen controller haha

[ Voor 19% gewijzigd door Ryatzu op 25-03-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ja kan bij config ingame by keyboard de voor ingestelde optie a en b kiezen.
Standaard staat het op a maar als je b kiest dan zijn de instellingen wat je gewent bent bij mmo's die tegenwoordig uitkomen.

Esc is menu, enter is chat scherm etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:10:
Ja kan bij config ingame by keyboard de voor ingestelde optie a en b kiezen.
Standaard staat het op a maar als je b kiest dan zijn de instellingen wat je gewent bent bij mmo's die tegenwoordig uitkomen.

Esc is menu, enter is chat scherm etc.
o oke.. nog niet opgelet. even checken morgen ofzo. maar opzich vind ik het met de ps3 controller wel echt super relaxt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb het spel nu wel aardig goed door . ik w8 nu denk ik toch even tot de 27ste / 28ste en dan begin ik gewoon op ragnarok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ja ik ook, heb nu ook alles redelijk door en grafics staan goed nu. Heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Nadat ik 1,5 maand geleden pas weer begonnen ben heb ik nu eindelijk mijn eerste class/job Pugilist/Monk op lvl 50 ^^

Die lvl 50 job quest fights zijn best cool :)

Afbeeldingslocatie: http://nawa.pandemonion.com/mnk.png

Overigens, Mysidia gaat linken met Istory waar ik en enkele anderen personen hier ook op zitten. Als jullie hierop blijven kunnen we gezamelijk nog wel eens wat doen. Zit nu ook in een shell die rond de EU avonduren wel vaker wat doet of helpt met dingen.

Maar goed, jullie moeten zelf maar even kijken wat jullie beslissen.

[ Voor 46% gewijzigd door NaWA op 26-03-2012 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
NaWA schreef op maandag 26 maart 2012 @ 02:39:
Nadat ik 1,5 maand geleden pas weer begonnen ben heb ik nu eindelijk mijn eerste class/job Pugilist/Monk op lvl 50 ^^

[afbeelding]

Overigens, Mysidia gaat linken met Istory waar ik en enkele anderen personen hier ook op zitten. Als jullie hierop blijven kunnen we gezamelijk nog wel eens wat doen. Zit nu ook in een shell die rond de EU avonduren wel vaker wat doet of helpt met dingen.

Gz :)
Ik blijf erbij dat ik op Ragnarok ga spelen. Dit puur omdat het een EU server is. Ik graag op een nieuwe server wil gaan spelen en dat er veel nieuwe lingen op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:35:
[...]

Gz :)
Ik blijf erbij dat ik op Ragnarok ga spelen. Dit puur omdat het een EU server is. Ik graag op een nieuwe server wil gaan spelen en dat er veel nieuwe lingen op komen.
Ik denk toch wel dat heel veel mensen die daar gaan spelen getransferd zullen zijn hoor. heel veel nieuwe mensen vraag ik me af.

[afbeelding]

Die monk is wel echt cool haha.
Er zijn inderdaad meer van tweakers op die server ja. Ik twijfel nog beetje. maar denk wel dat ik Ragnarok ga bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:04:
[...]

Ik denk toch wel dat heel veel mensen die daar gaan spelen getransferd zullen zijn hoor. heel veel nieuwe mensen vraag ik me af.

[...]

Die monk is wel echt cool haha.
Er zijn inderdaad meer van tweakers op die server ja. Ik twijfel nog beetje. maar denk wel dat ik Ragnarok ga bekijken.
Ja dat snap ik. Maar het liefst wil in een LS opzetten en op Ragnaros heb ik daar meer succes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:19:
[...]

Ja dat snap ik. Maar het liefst wil in een LS opzetten en op Ragnaros heb ik daar meer succes bij.
true that. maar denk je dat je genoeg tijd heb daarvoor en om hem te beheren? ;p aangezien je eerder al aangaf vrij weinig tijd te hebben om te spelen op een paar uurtjes savonds na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zit dat nou precies eigenlijk? je kan dus op level 30 al beginnen met die nieuwe jobs ofzo. als je monk wilt worden moest je dus 30 pugilist zijn en 15 (conjurer) dacht ik. maar als je dan dus levelt als monk. Level je dan Pugilist en Conjurer samen?

En krijg je andere skills of gewoon van conjurer en pugilist samen?

Of begrijp ik dat alles heel verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 26-03-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:06:
[...]

Hoe zit dat nou precies eigenlijk? je kan dus op level 30 al beginnen met die nieuwe jobs ofzo. als je monk wilt worden moest je dus 30 pugilist zijn en 15 (conjurer) dacht ik. maar als je dan dus levelt als monk. Level je dan Pugilist en Conjurer samen?

Zodra je Pugilist naar 30 en Lancer naar 15 heb geleveld unlock je een quest. Als je deze quest voltooid heb krijg je een "soul crystal". met dit item kan je class wisselen naar Monk.
Als Monk heb je dan het zelfde level en EXP als dat je base class heeft (in dit geval pugilist). Vanaf dat moment level je de base class ook als je Monk speelt.
je kan als monk ook nog steeds (beperkt) de abilities van andere jobs gebruiken. Uit mijn hoofd gezegd 10 abilities van je base class (pugilist) en 5 van iedere willekeurige sub class(lancer in dit voorbeeld) op level 50.
Tevens zullen naarmate je hoger level bent met Monk verschillende quests beschikbaar komen waarmee je Monk specific abilities unlocked. (maximaal 5 geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

[...]

Op lvl 30 kun je idd je jobs questen. De experience is geshared tussen class en job. De experience is alleen maar shared met de class die je op lvl 30 moet hebben om de job te kunnen openen.Dus monk levelen is automatisch ook pgl levellen.
Om mnk te mogen questen moet je ook je lancer op lvl 15 hebben. Lancer krijgt echter geen experience als je mnk lvl't dan.

Normaal als je alleen een class hebt heb je al je eigen actions en op lvl 50 mag je maximaal 10 actions (begint bij 1 actions op low lvl en loopt om de zoveel lvl's op) van alle andere classes "lenen".

je action screen ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://nawa.pandemonion.com/ffxiv/action_1.png
Als je swapt naar een job zijn de aantal actions die je mag lenen gehalveert. EN mag je nog maar van 2 andere vaste classes actions lenen. Voor mnk is dit lancer en archer. Actions van andere classes mag je op je job dus niet meer gebruiken.

Echter op je job krijg je als je de job quest op lvl 30 gedaan hebt je eerste job actions. Vanaf dan kun je iedere 5 lvl's later een nieuwe quest openen voor een nieuwe action. En op lvl 45 krijg je ook nog een quest om je Job gear te questen.

je action screen ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://nawa.pandemonion.com/ffxiv/action_2.png

De actions die je leent moet je dus zelf kiezen, je kunt zelfs besluiten om helemaal geen actions te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke cool dat vind ik wel erg leuk gedaan op die manier :) thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het systeem is maar een klein beetje geleend van *kuch* FFXI *kuch* :D
Maar beter goed gejat dan slecht bedacht. Systeem werkte prima in FFXI dus waarom niet in FFXIV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat vind ik ook. als iets erg goed werkt moet je het niet veranderen. Maar als het om je voorganger gaat vind ik niet dat het stelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol had al ruime 3 jaar met een vriend van de middelbare school niet meer gesproken. hij was ook vervent FFXI verslaafde. nu vroeg ik via twitter of die misschien ook FFXIV speelde enzo.

Nu heb ik gelijk reactie gehad met allemaal screenshots van ze character en skills enzo haha
Maar nu twijfel ik of ik daar niet wil gaan spelen haha (op Rabanastre & na de merge Durandal)

Maar me plan is eigenlijk dus Ragnarok. maar nu ken ik dus meerdere die niet op Ragnarok spelen dan wel. ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Wie is die vriend van je dan? Misschien kennen we m wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:40:
Lol had al ruime 3 jaar met een vriend van de middelbare school niet meer gesproken. hij was ook vervent FFXI verslaafde. nu vroeg ik via twitter of die misschien ook FFXIV speelde enzo.

Nu heb ik gelijk reactie gehad met allemaal screenshots van ze character en skills enzo haha
Maar nu twijfel ik of ik daar niet wil gaan spelen haha (op Rabanastre & na de merge Durandal)

Maar me plan is eigenlijk dus Ragnarok. maar nu ken ik dus meerdere die niet op Ragnarok spelen dan wel. ;p
Mensen kennen op de server en dezelfde speelstijl/interesses hebben zijn twee heel verschillende dingen.
Dit heb ik zelf gemerkt toen ik na enig aandringen toch ook maar eens een poppetje in WoW had aangemaakt. Speciaal voor de ene server gekozen omdat daar al een aantal vrienden van mij op zaten. Uiteindelijk zo goed als niet met die vrienden gespeeld omdat onze in-game interesses totaal niet overeen kwamen. Hun zijn bijvoorbeeld "die hard" PvP'ers terwijl mij PvP echt totaal niks interesseert.
Het is dus wel leuk als je met reeds bekende mensen op een server terecht komt maar daar heb je weinig aan als je onder elkaar verschillende doelen in het spel hebt.

Ik maak mijn character denk wel op Raganarok als ik opnieuw ga beginnen. Heb een beetje rondvraag gedaan en van mij oude LS is helaas weinig of niets meer over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke ja daar heb je wel gelijk in though. Snap precies wat je bedoeld. Ik weet zeker dat GoT'er Ryatzu daar gaat beginnen op Ragnarok en had afgesproken dat ik wel zin had om daar dan ook te beginnen :) maarja met meer is altijd leuker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Het is wel zo dat er is aangekondigd dat in V2.0 er een worldless content finder zou gaan komen.
Dan kun je dus bepaalde dungeons of bepaalde content doen met mensen op andere servers ofzo.

iig zoiets zou het moeten voorstellen, maar er is verder nog niet echt iets specifieks over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NaWA schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:46:
Het is wel zo dat er is aangekondigd dat in V2.0 er een worldless content finder zou gaan komen.
Dan kun je dus bepaalde dungeons of bepaalde content doen met mensen op andere servers ofzo.

iig zoiets zou het moeten voorstellen, maar er is verder nog niet echt iets specifieks over bekend.
nee naja dat is sowieso afwachten. ik verwacht wel dat V2.0 goed gaat worden. of iig stuk beter. ik kan me niet voorstellen dat SE zich 2 keer laat falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

ah vandaag de nieuwe letter from the producer met de nieuwe dingen voor V1.22

http://forum.square-enix.com/ffxiv/threads/40829

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:51:
[...]

nee naja dat is sowieso afwachten. ik verwacht wel dat V2.0 goed gaat worden. of iig stuk beter. ik kan me niet voorstellen dat SE zich 2 keer laat falen.
Als het goed is zijn ze bezig met een totaal nieuwe client/engine?
En ja ik had dit zelf ook met wow. Heb er een aantal RL vrienden op de zelfde server waar ik speelde. Echter speelde ik nooit met hun samen. Het was altijd free for all zeg maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

informatie over V2.0:
http://lodestone.finalfantasyxiv.com/pl/teaser/index.html

onderaan op die page staan wat interessante documentjes.

[ Voor 27% gewijzigd door NaWA op 26-03-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even in die documenten zitten bladeren.

Addition of Miqo'te males, Highland Hyur and Roegadyn females for version 2.0

komen dus ook echt katachtige male characters. en vrouwelijke roegadyn. dat had k niet verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net thuis wou ik gaan spelen. maar bedacht me nu toch maar te w8e. Aangezien ik toch op ragnarok ga.
Heb een aantal forum gevonden waar ik lees dat toch echt veel grote groepen hierheen gaan en het dus actieve mensen zijn omdat ze specifiek voor die server moeten kiezen.

Bij die merges gaan er automatisch ook heel veel inactiefe accounts mee.

Dus begin morgen of overmorgen voor het eggie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ja morgen als het goed is :) woop woop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op maandag 26 maart 2012 @ 18:01:
Ja morgen als het goed is :) woop woop
yessur :) maar ik gok dat het problemen gaat opleveren en ze 28ste pas online zijn =p

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.