jrd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:17:
Ik ben wel benieuwd hoe de game nu is zonder lag, en autoattacks... dat moet ook een verademing zijn. Wat een stom systeem was dat man hiervoor. FFXI was juist zo chill omdat je vaak tijdens het partyen ook nog de ruimte had om sociaal te doen tussendoor. Beetje typen met de mensen terwijl je aan het autoattacken was voor je TP.
Als DPS wel ja maar ik als Paladin tank had daar toch echt geen tijd voor.
Continue in de gaten houden wat er aan de hand is en een cast window van 1-2 seconden omdat je anders wordt je geraakt door de mob tijdens het casten en is je spell interrupt.
Ik weet niet hoe het zit met andere mensen maar ik had geen tijd om een zin te typen als ik maar krap 2 seconde de tijd heb (bij monk type mobs zelfs nog minder) om succesvol een spell te casten.
Al prefereer ik dit nog wel 1000x boven het simpele button bashing bij de moderne MMO's als Rift of WoW
Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een waardige opvolger voor FFXI maar helaas kan geen van de nieuwe MMO's tippen aan (old school) FFXI.
Ik heb FFXIV gespeeld sinds de gesloten BETA en was onder de indruk van de setting en het was eindelijk een MMO met gedeeltelijk het FFXI gevoel. FFXIV probeert iets anders te doen/zijn dan de 13 in een dozijn WoWs en Rifts en dan kan ik alleen maar toejuichen.
Jammer genoeg zijn al mijn vrienden redelijk snel terug gegaan naar WoW en ben ik uiteindelijk ook maar gevolgd..
Is er een high level hub in FFXIV waar iedereen zit boven een bepaald level? Op en geven moment liep ik door LL en het was gewoon een ghost town geworden wat toch toch wel afbreuk doet aan de sfeer.
Ik heb FFXIV nog niet opgegeven en volg dan ook alle ontwikkelingen betreffende FFXIV.
Zit er nog steeds aan te denken om het over een tijdje weer eens te proberen en hoop dan ook wat vrienden te kunnen overtuigen om dit ook te doen.
Alle veranderingen en verbeteringen zien er in ieder geval veelbelovend uit. Hoop alleen wel dat ze er geen solo fest van maken als WoW/Rift en zo, dat soort MMO's zijn er al meer dan genoeg.