Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFXI was ook pas beschikbaar in de USA toen de eerste uitbreiding er al was.
Pas sinds Rise of the Zilart hebben we (als ik het me goed herinner) FFXI kunnen spelen hier.
Misschien is FFXIV nu een beetje hetzelfde als wat FFXI bij de JP release was en is het pas de moeite zodra het spel wat langer meedraait en misschien zelfs pas vanaf een eventuele eerste expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:10:
FFXI was ook pas beschikbaar in de USA toen de eerste uitbreiding er al was.
Pas sinds Rise of the Zilart hebben we (als ik het me goed herinner) FFXI kunnen spelen hier.
Misschien is FFXIV nu een beetje hetzelfde als wat FFXI bij de JP release was en is het pas de moeite zodra het spel wat langer meedraait en misschien zelfs pas vanaf een eventuele eerste expansion.
Klopt helemaal, het werd destijds een stuk beter (speelbaar) vanaf de eerste expension.

Maar de tijden zijn veranderd wat dat betreft, een faal release zoals deze (laten we eerlijk zijn, de reviews zijn super negatief en ik de positieve berichten zijn om één hand te tellen) is 9/10 MMORPG's fataal. Zie Vanguard, pracht spel nu maar de release was waardeloos en nu is het vele malen beter en leuker dan FFXIV maar speelt niemand het. Hetzelfde verhaal voor AOC en Darkfall.

Ze hadden gewoon de release moeten opschuiven naar die van de PS3. Wellicht dat FF14 een 2e kans krijgt doordat de PS3 versie nog zover weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mijn favoriete MMO blogger aller tijden heeft er zojuist ook een stukje over gepost:

http://www.mmorpg.com/blogs/Paragus1

Goede read en hij heeft zoals altijd gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeNno
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
Ja hij vertaald precies hoe ik er overdenk..

Zelf heb ik het ook al met een controller geprobeerd en dit verbeterd de speel ervaring enig sinds, echter wil ik niet met een controller spelen (wat ook trager is) maar met mijn muis en toetsenbord... Ook heb ik het op bed via de tv geprobeerd, maar dit speelt tog niet echt lekker.

Probleem ook is dat er nog zoveel andere punten zijn waar ik niet gelukkig van wordt (naast het feit dat het saai is) dat ik wellicht over een jaar ofzo wel weer een keer een kijkje ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Heeft iemand een bron met een mogelijke officiële reactie van SE?
Het lijkt me toch sterk dat, als er zoveel negatieve kritiek is op het spel, SE geen reactie geeft en concrete verbeterpunten gaat noemen?

Ik heb zelf een gratis maand liggen van een vriend van me en heb even bij hem meegekeken.
Spel zag er leuk uit, mooie graphics inderdaad, maar voelt erg leeg aan. Het gedrocht van een UI zijn wij beide wel gewend van FFXI, maar zou wel opgelost mogen zijn.
Het ontbreken van de AH en de vele kleine onlogische dingen zijn voor mij voor nu een reden om niet te gaan spelen. (Bijvoorbeeld het niet kunnen uitnodigen van spelers die niet direct naast je staan, maar in een andere zone! Dit hebben ze in FFXI al meer dan een jaar geleden opgelost en toch maken ze weer dezelfde fout ><)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
SE doet niet zo erg aan reacties zoals je zult weten met FFXI.
De GUI van FFXI is trouwens niets mis mee. De traagheid met de GUI in FFXIV is echter zeer irritant.
(en het uitnodigen van spelers in ffxi in een andere zone kan al jaaaaren. Zal straks in ffxiv ook kunnen zodra ze een search hebben toegevoegd.

Ach, ik heb er vertrouwen in dat SE uiteindelijk een mooi product er van zal maken (wat het nu zeker nog niet is) en ondertussen level ik lekker mn goldsmithing door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluit ik me bij aan. Het blijft wel jammer dat de game duidelijk is opgebouwd voor de console ipv PC. Had gehoopt dat ze dit toch wel zouden verbeteren gezien FFXI... nog beter, FFXI had een strakkere interface dan FFXIV.

Maare, ontbreekt de postbus ook nog of kijk ik erover heen? Zou me namelijk graag aansluiten bij Sword n Roses. :) Naam: Poekie Rawr (ook nog een punt van ergernis, het chatsysteem :/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ben jij Poekie uit FFXI? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh nee. :? Heb ik iemands nick gejat? Maar goed dat we nu ook achternamen hebben. ;)

Trial periode is trouwens verlengd met 30 dagen! Square luistert in ieder geval wel naar onze klaagzang:

Ask te devs

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:17:
Euh nee. :? Heb ik iemands nick gejat? Maar goed dat we nu ook achternamen hebben. ;)

Trial periode is trouwens verlengd met 30 dagen! Square luistert in ieder geval wel naar onze klaagzang:

Ask te devs
Dat is netjes, maar het kon ook niet anders. Zoals Paragus (zie link hierboven zegt):

Gamespot's 4.0, Gametrailer's 4.2, IGN's 5.5, and an ocean of negative player reviews seems to all confirm that FFXIV is a complete debacle of an MMO that is on a crash course to a bargain bin near you. Frankly I am glad that these sites and players are not bending to SE's request for delaying reviews, they aren't delaying taking your money, and if they needed more time they should have delayed their product until it was ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Heb mijn gratis maand toch maar geactiveerd en moet zeggen dat het redelijk goed weg speelt.

Ook leuk dat er nu een extra gratis maand vrijgegeven is voor alle betalende spelers (heb zelf voor 2 maanden geregistreerd en zou nu die tweede maand ook gratis krijgen)

Medio december komt een grote update met zoekfuncties in de bazaars en een versimpelde UI, ben wel benieuwd.
Daarnaast zijn er al een aantal zaken goed te doen met macro's zoals het wisselen van jobs met bijhorende koppeling van je spreuken, wat toch weer veel ergenis en tijd bespaart (althans bij mij :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Mja ik laat alle negatieve uitlatingen ook lekker aan me voorbij gaan en heb het wel naar me zin ingame.

Tuurlijk, de game is verre van perfect, maar genoeg te doen als je jezelf niet alleen beperkt tot combat. Snap ook niet dat mensen het steeds gaan vergelijken met MMO X en Y. Een MMO speel je omdat de stijl van het spel je aanspreekt. Niet omdat het een bepaalde functie wel of niet heeft en die andere MMO wel. Een paar uitzonderingen daargelaten natuurlijk (bv PvP, wat een MMO wel erg definieert)

Ik krijg ook wel het idee dat mensen heel erg zoeken naar een MMO waar je zoveel mogelijk aan het handje wordt gehouden. Dan is FFXIV niet het spel voor jou, want hulp is er gewoon bijna niet. Niet simpel items in een boxje gooien en ok klikken om iets te maken, geen NPC's met een groen uitroepteken als ze iets van je willen.

Wat ik zelf nog erg mis in de game zijn meer persoonlijke quests. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat nog gaat komen. Er zijn immers nog zat plekken die al wel in het spel zitten, maar onbereikbaar of ongebruikt. Ondertussen is er een waslijst met fixes aangekondigd, dus er wordt wel degelijk naar feedback geluisterd. En ja, ze hebben de game te vroeg uitgebracht. Dat hebben ze indirect toegegeven door een extra gratis maand te geven, en iets minder indirect door de reviewers te vragen een maandje te wachten met hun review.

Hopelijk zien de reviewers ook in dat er veel gaat veranderen op korte termijn en zullen ze de enorm negatieve reviews (met valide punten) opnieuw evalueren. Maar dat zal wel niet, waardoor een spel al direct naar de prullenbak verwezen wordt voordat het uberhaupt een kans heeft kunnen krijgen..

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 12:54
Major Carnage schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:04:
Hopelijk zien de reviewers ook in dat er veel gaat veranderen op korte termijn en zullen ze de enorm negatieve reviews (met valide punten) opnieuw evalueren. Maar dat zal wel niet, waardoor een spel al direct naar de prullenbak verwezen wordt voordat het uberhaupt een kans heeft kunnen krijgen..
AoC, Lotro, Tabula of WH hebben allemaal later een nieuwe review gekregen, maar dat zal pas over een aantal maanden zijn. Ik zie echt deze maand en volgende maand geen baanbrekende patches die opeens alle ergenissen laten verdwijnen en er opeens een 'fullsize MMO' van maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:32
Had gister pas tijd om FF14 te installeren.. (moest eerst tijd vinden om pc te fixen en OS om te zetten).
Ingame FF14 op SnR server is Poekie McPurrr :)
Alsik tijd heb vanaaf ook eens inloggen en wat spelen

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
heerlijk! voelt weer net als eerste stapjes in FFxi.. geen idee wat elk knopje doet, waar ik heen moet etc... geweldig :9

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de reviewers wel. Er zijn idd veel punten die beter/anders kunnen en moeten.

Het ontbreken van een AH juich ik juist toe. Tuurlijk is het makkelijk om te hebben maar een AH heeft ook veel nadelen en één héél groot namelijk namelijk een Inbox. Daardoor wordt het veel te makkelijk voor spelers om (goud) gil te kopen en dus te ontvangen. Goldfarmers zijn een enorme plaag voor MMO`s. Nu de wards anders ingedeelt zijn is het al een stuk makkelijker om dingen te kopen en te verkopen. Ook heeft een AH als nadeel dat als mensen onder de prijs gaan verkopen en soms heel lastig is om het weer op het goede niveau te krijgen.

Ik vermaak me er prima mee, heerlijk spel en omdat ik FFXI gespeeld heb weet ik dat het met de content wel goed gaat komen. NMs worden in Nov-Dec patch toegevoegd en met de PS3 launch zal er ook zeker meer content zijn. Ondertussen craft ik lekker door en kan ik straks bakken met geld verdienen als de PS3 spelers erbij komen. Ik verdien nu trouwns al lekker veel geld. Als ik een beetje mn best doe maak ik tussen de 200-300k per dag.

Hou de game in de gate, ben er zeker van dat hij over een jaar meer dan in orde i. Vergeet niet dat WoW tijdens de launch ook maar middelmatig was of Aion is misschien een nog beter voorbeeld. Komt echt goed met deze game.

Oja ik speel het met een gamepad, speelt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:48:
Hou de game in de gate, ben er zeker van dat hij over een jaar meer dan in orde i. Vergeet niet dat WoW tijdens de launch ook maar middelmatig was of Aion is misschien een nog beter voorbeeld. Komt echt goed met deze game.
Dat slaat toch nergens op? Een persoon die een MMO wil gaan spelen, kijkt even 5 jaar terug hoe WoW ooit was? Natuurlijk niet, het gaat om hoe deze game nu is, hoe WoW nu is, hoe Aion nu is (en Aion was 1 van de betere launches).

AH tegen goldsellers? Pure onzin. Actief bezig tegen goldfarmers maakt het niet uit welke features je game heeft, AH heeft daar 0,0 invloed op.

Ze hebben nog een hele, hele lang weg te gaan voordat dit spel 'populair' wordt bij het grote publiek, ik zie niets anders dan een MMO voor een selectieve groep die er blij mee is, opgegaan in het gros van andere 'speelbare maar weinig interessante MMOs'.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Ik wil helemaal niet dat t populair wordt bij het grote publiek. Komt de community niet ten goede.
Ik weet alvast wel dat ik er de komende jaren druk mee zal zijn.
De quest-line is nu al goed en een wandeling naar de high-level zones heeft mij er van verzekerd dat het nog zeer interessant gaat worden.
Ik ben het er mee eens dat er nog een boel moet gebeuren, maar 90% daarvan wordt in de nov/dec updates aangepakt.
Ik verwacht niet van een MMO-release dat die direct op het niveau van de al langer lopende MMO's als WoW en FFXI zit, dat zou naief zijn. Ik weet echter wel zeker dat dit een dijk van een game zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Het fijne van de ruige start is wel dat alle 'instant gratification' mensen er nu alweer uit vertrokken zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:17:
[...]

Dat slaat toch nergens op? Een persoon die een MMO wil gaan spelen, kijkt even 5 jaar terug hoe WoW ooit was? Natuurlijk niet, het gaat om hoe deze game nu is, hoe WoW nu is, hoe Aion nu is (en Aion was 1 van de betere launches).
Natuurlijk slaat dat wel ergens op. Een MMO ontwikkeld zich atlijd verder. Je kan FFXIV niet vergelijken met een spel als WoW simpelweg omdat WoW langer bestaat en daarmee nu veel minder bugs kent en veel meer content. WoW is overigens echt een bagger MMO die door te veel puisterige pubers gespeeld wordt
AH tegen goldsellers? Pure onzin. Actief bezig tegen goldfarmers maakt het niet uit welke features je game heeft, AH heeft daar 0,0 invloed op.
Een AH heeft daar juist heel veel invloed op. Niet alleen vanwege je Inbox maar met een AH is het redelijk makkelijk de economie te beinvloeden.
Ze hebben nog een hele, hele lang weg te gaan voordat dit spel 'populair' wordt bij het grote publiek, ik zie niets anders dan een MMO voor een selectieve groep die er blij mee is, opgegaan in het gros van andere 'speelbare maar weinig interessante MMOs'.
Laat het grote publiek ajb wegblijven. Kijk naar WoW. Vreselijke community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:38:
[...]

Natuurlijk slaat dat wel ergens op. Een MMO ontwikkeld zich atlijd verder. Je kan FFXIV niet vergelijken met een spel als WoW simpelweg omdat WoW langer bestaat en daarmee nu veel minder bugs kent en veel meer content. WoW is overigens echt een bagger MMO die door te veel puisterige pubers gespeeld wordt

[...]

Een AH heeft daar juist heel veel invloed op. Niet alleen vanwege je Inbox maar met een AH is het redelijk makkelijk de economie te beinvloeden.

[...]

Laat het grote publiek ajb wegblijven. Kijk naar WoW. Vreselijke community.
Gast :') niet alleen het grote publiek trekt dit spel niet, maar het grootste gedeelde van de die-hard kern vind het ook helemaal niks.

Geruchten gaat dat bijna 80% (!!!) hun abonnement had opgezegd alvorens het eindigen van de 30 day trial en dat SE dus uit pure paniek 30 dagen heeft toegezegd.

En als ergens een groep bestaat die voor FFXI heeft geleefd dan is het wel Japan, maar op de Japanse metacritic scoort dit spel nu een 3.9 (is dus een gemiddelde) en wordt het spel totaal afgemaakt, op elk willekeurig gamefora.

Het feit dat haast iedereen uit mijn FFXI LS alweer is terug gekeerd naar deel 11 zegt ook genoeg, daarbij kun je hierboven ook columns lezen van mensen als Paragus1, die leven voor MMORPG's en die WoW ook helemaal niks vindt, maar ook hij is extreem negatief over XIV, en terecht.

http://www.mmorpg.com/blogs/Paragus1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
En nog even ter aanvulling, de problemen zitten um voornamelijk in de core van het spel, de interface, het quest systeem, de besturing, het zijn niet dingen die je even in een paar maanden oplost. Natuurlijk is er een content gebrek maar daar gaat de kritiek in deze ook niet over, het gaat hem om die dingen waarvoor hele delen van het spel opnieuw geschreven moeten worden wil je die verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Outlandos schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:51:
En nog even ter aanvulling, de problemen zitten um voornamelijk in de core van het spel, de interface, het quest systeem, de besturing, het zijn niet dingen die je even in een paar maanden oplost. Natuurlijk is er een content gebrek maar daar gaat de kritiek in deze ook niet over, het gaat hem om die dingen waarvoor hele delen van het spel opnieuw geschreven moeten worden wil je die verbeteren.
Um, sorry hoor, maar van CB naar OB is de interface aangepast. (of was het Alpha>Beta? weet t niet meer)
Zaken als interface en besturing zijn juist geen core elementen. En het quest systeem is wat mij betreft gewoon goed. Helemaal niets mis mee.
Maar ik stel voor dat we bovengenoemde problemen opnieuw evalueren na de grote patches. Ze hebben namelijk aangekondigt juist die dingen te gaan patchen. Mocht het dan nog niet goed zijn, dan heb je helemaal gelijk.
We shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Ik ben allang blij dat er sinds het onderhoud van afgelopen woensdag bijna geen lag meer te vinden is.
Het openen van menu's, het selecteren van aanvallen en spreuken, dat loopt nu (bijna) gelijk.

Niets zo irritant als samen met een vriend een party beginnen en leve's doen om er achter te komen dat je Sacrifice spreuk pas 5 tot 10 seconden nadat je het ingedrukt hebt pas begint op te warmen....

Nadeel van het bazaar systeem lijkt me dat je als speler nu dus verplicht bent om je pc aan te laten als je iets wilt verkopen (of heb ik het hier mis?)
Ik heb zelf niet zo heel veel tijd om te spelen en wil mijn pc niet onnodig laten draaien.

Nog even iets over guildleve's, weet iemand waar ik als beginnend Weaver (lvl 4 op dit moment) leve's kan krijgen om wat meer ervaring op te kunnen doen met craften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Je retainer kan voor je bazaaren terwijl je offline bent.
Over craften en leves.
Hiervoor bestaan er de zogeheten local leves.
Deze kan je in elke stad in de adventurers guild halen. De NPC staat altijd rechts naast de NPC voor region leves in de blauwe stand.

Local en regional leves hebben beide een eigen teller, je kan dus voor beide elke 36 uur het max aantal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
@Xiliath: Bedankt voor de info!

Ik was al bang dat mijn pc overuren kon gaan draaien om spullen kwijt te raken.
Weet je trouwens of je karakter een bepaald lvl moet hebben gehaald om guildleve's te gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Je kan leves vanaf lvl1 doen.
Vanaf bepaalde levels krijg je echter ook nieuwe leves erbij. en laat SE nou net gister o.a. daar over een post hebben gemaakt op lodestone.
http://lodestone.finalfan...a7542fd41466200b1eaa6d070
Doorscrollen naar onderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Leve's vanaf level 1. Leves voor guilds komen vanaf de 20~ versies, die je rond 15 kan accepteren ongeveer

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Outlandos schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:51:
Hier aan toe te voegen, hoe mooi 'dynamisch' en 'pro actief' het combat systeem mag zijn, wat een doodsaaie bedoeling is het uiteindelijk. Rangers en lancers staan er maar een beetje bij met af en toe een animatie, geeft vanuit de FF serie totaal geen gevoel van 'actie'.

Ik zit regelmatig nog op youtube rond te neuzen voor mooie effecten of flashy moves, bizar weinig van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
SinergyX schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:03:
[...]

Hier aan toe te voegen, hoe mooi 'dynamisch' en 'pro actief' het combat systeem mag zijn, wat een doodsaaie bedoeling is het uiteindelijk. Rangers en lancers staan er maar een beetje bij met af en toe een animatie, geeft vanuit de FF serie totaal geen gevoel van 'actie'.

Ik zit regelmatig nog op youtube rond te neuzen voor mooie effecten of flashy moves, bizar weinig van te vinden.
Ik snap niet wat je wilt in een MMO wat combat betreft, dat ze constant bezig zijn? Je hebt altijd weapon delay of andersoortige timers in je battles. Dit was in FFXI niet anders.
Of vergelijk je nu de combat in ffxiv met een offline FF? Daar staan ze helemaal stil voor zich uit te kijken tot ze aan de beurt zijn. En flashy filmpjes zat hoor, ik zal eens wat voor je zoeken. (en daar komt bij dat iedereen nog low lvl is en dus niet alle moves heeft, hoe hoger je wordt, hoe mooier de moves he ;))

Edit: Hier je spells/moves:
YouTube: AOE spell example in FFXIV
YouTube: FFXI - New Weapon skills September 2010
YouTube: FFXIV Open Beta Red Lotus Attack

En als je ze liever zo ziet:
YouTube: FFXI - New Weapon skills September 2010

Dat zijn de nieuwste weaponskill op lvl85 in FFXI, maar de eerste 50 levels zijn de spells/skills in ffxi ook niet zo groots hoor. Je zal moeten lvlen voor je eye-candy ;) (ooit een blm1 gezien die AM2 cast? :p)

[ Voor 31% gewijzigd door Xiliath op 26-10-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Xiliath schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:19:
[...]

Um, sorry hoor, maar van CB naar OB is de interface aangepast. (of was het Alpha>Beta? weet t niet meer)
Zaken als interface en besturing zijn juist geen core elementen. En het quest systeem is wat mij betreft gewoon goed. Helemaal niets mis mee.
Maar ik stel voor dat we bovengenoemde problemen opnieuw evalueren na de grote patches. Ze hebben namelijk aangekondigt juist die dingen te gaan patchen. Mocht het dan nog niet goed zijn, dan heb je helemaal gelijk.
We shall see.
Een diamant die je om de zoveel tijd een idioot simpele quest geeft, zonder verhaal, zonder achtergrond informatie, zonder ook maar iets en daar vind jij helemaal niets mis mee? Simpel en inspiratieloos, dat is het naar mijn mening.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 26-10-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Dat zijn de leves, dat is 1 deel van je quests. Er zijn ook nog de class en main quests he. En die zijn gewoon echt heel erg goed. En dan heb je behest ook nog.
De basis van het leves systeem is goed, ik ben het echter wel met je eens dat de variatie en diepgang van een erg laag niveau zijn.
De faction leves geven hier nog een klein beetje variatie op, maar daarvoor zul je vooralsnog regional leves moeten spammen.
Met de update komen er iig NM leves bij, als SE daarna het leves systeem nog wat verder uit gaat werken dan wordt t uiteindelijk vast mooi. Zoals ik al zei, de basis is niets mis mee.

(en denk dan ook nog even aan de leve uit de opening scene, DAT willen we zien!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Outlandos schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:16:
[...]

Een diamant die je om de zoveel tijd een idioot simpele quest geeft, zonder verhaal, zonder achtergrond informatie, zonder ook maar iets en daar vind jij helemaal niets mis mee? Simpel en inspiratieloos, dat is het naar mijn mening.
Waar het op neerkomt zoals hierboven al gemeld, je hebt storyline en grind quests (zoals eigenlijk meestal), alleen hebben ze die deze keer gesplitst. De 'kill over 9000 boars' zijn de leves. De quests met een verhaal zijn de 'gewone' quests, waar er nu inderdaad nog wel te weinig van zijn, maar ze zijn wel beter uitgewerkt dan in veel andere spellen. Cutscene is toch veel mooier dan alleen een questlogje :)

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

De IGN video review zei het voor mij eigenlijk allemaal:

YouTube: Final Fantasy XIV Video Review

Als je aan jaar+ geduld hebt wordt het misschien ooit nog wat, maar waarom zou je een jaar lang zoiets verschrikkelijks spelen als er zoveel goeds is en/of aankomt in MMO-land.

Ben trouwens ook wel benieuwd naar de console-versie. Als de interface al zo dramatisch is met een muis, dan wil ik niet weten hoe dramatisch het is met een controller :X

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 27-10-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Bosmonster schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:27:
De IGN video review zei het voor mij eigenlijk allemaal:

YouTube: Final Fantasy XIV Video Review

Als je aan jaar+ geduld hebt wordt het misschien ooit nog wat, maar waarom zou je een jaar lang zoiets verschrikkelijks spelen als er zoveel goeds is en/of aankomt in MMO-land.

Ben trouwens ook wel benieuwd naar de console-versie. Als de interface al zo dramatisch is met een muis, dan wil ik niet weten hoe dramatisch het is met een controller :X
De hele game is juist gemaakt om met een controller te spelen ;) Speelt veeeel soepeler.
Zelf speel ik alleen met het toetsenbord, muis heb je werkelijk nergens voor nodig buiten het plaatsen van je schermelementen op een andere plek (en togglen tussen normal en battle log, maar dat wordt aangepast)
Heb je het al wel zelf gespeeld eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nee, ik heb een Mac en was benieuwd naar de console versie. Maar als alle grote sites de game een dikke onvoldoende geven is dat voor mij genoeg. Er zijn genoeg MMO's die wel waardering krijgen om veel van mijn tijd en geld te investeren in iets dan het merendeel waardeloos vindt ;)

Een dan de dingen die ze noemen is de onwerkbare interface met veel belangrijke onderdelen weggestopt onder diepe lagen menu's. Dat lijkt me juist met een controller vrij vervelend.

Dat je de muis niet nodig hebt vind ik overigens ook niet echt een voordeel zoals jij het doet voorkomen. Hoe kijk je een beetje vrij rond dan :? Met toetsenbord alleen zijn dingen als rondkijken, nauwkeurig bewegen en strafen volgens mij niet of nauwelijks mogelijk..

[ Voor 39% gewijzigd door Bosmonster op 27-10-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Tis een MMO, geen FPS, strafen doe ik niet ;)
En rondkijken kan ook gewoon op je keyboard hoor.
FFXI is nog veel beter te spelen met keyboard only (omdat de interface daar wel heel snel is) en ik zweer erbij. Voor mij nooit geen muis weer. (en zo kan ik lekker op de bank op mn laptop spelen naast t vrouwtje ipv ergens ver weg achter een pc. ook een voordeel :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Moet er niet aan denken als ik niet normaal kan rondkijken en met de muis kan lopen/richten (zoals WoW dus) :)

De laatste keer dat ik dat niet kon was met Ultima Online 10+ jaar geleden en dat was top-down isometrisch :P

Maar goed, verder is dit volgens reviews en mensen hier teveel een grindfest met te weinig interessante content, dus dat speelt ook mee.

Als het op de Mac uit zou komen zou ik het misschien nog een poging geven, maar daar heb ik Blizzard voor nodig.

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 27-10-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Zo is het misschien nu, maar zoals je al zegt wil je met PS3 gaan spelen. Dan zou ik rond die tijd eens opnieuw een oordeel vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tuurlijk, ik schrijf het ook niet direct af. De meeste reviews geven ook aan dat er best wel potentie in de game zit, maar dat er nu nog teveel issues zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja mijn conclusie is nog steeds dat ik door de Abyssea expansions de komende maanden nog lekker in FFXI blijf rondhangen, en dan nog es kijk of 14 de moeite waard is. Maar als er een manier zou zijn (en die is er niet) om 11 een grafische update te geven, zou ik ws niet switchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Geen idee of het handig is deze weer op te starten aangezien het spel nu al even uit is. Maar bij gebrek aan een topic over het spel zelf:

Ik heb hem gisteren van mijn vrouw gekregen. Heb zowel FFXI (mijn vrouw wil die toch nog eens proberen) en FFXIV aangezet en gecombineerd.
Ben begonnen in dat dorp in het bos en heb me wel vermaakt met de quests.
Moet zeggen dat het er erg mooi uit ziet, maar niet helemaal soepeltjes loopt. Ik kan het me voorstellen, maar sommige dingen zijn echt serverside zoals het laden van personen wanneer je net uit een instance komt of gewoon een "filmpje".

Ik heb me op de server waar SnR ook zit aangemeld. Dus wellicht dat ik me daar ook aanmeld als ze weer plek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Plek zat momenteel Arunia ;) Laat even een berichtje op ons forum achter, dan kan iemand je een pearl geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, thanks. Will do.
Ik ga alleen mijn char opnieuw aanmaken. Heb nu zo'n monk wannabe genomen, maar wil mijn naam van FFXI meenemen (Arunia Phoenix), maar dat ging gisteren nog niet omdat ik FFXI net weer geactiveerd had.
Wellicht dat ik morgen mezelf aanmeld bij jullie.

Apart, moet als gast een post maken, maar daar krijg je een error. :P
Ga het morgen nog proberen (heb wel al een account welke geactiveerd moet worden).

[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 21-11-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Probeer het eens op http://forum.swordsandroses.be
De forum-plug op de mainpage wil nog wel eens raar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb ondertussen een mail gekregen dat mijn account is geaccepteerd.
Zal mezelf morgen eens voorstellen op het forum.
Ik ga proberen iedere week een avond te spelen.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Sinds paar dagen weer met volle plezier aan het spelen :) FFxi account disabled..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:49
Is de game nu wel speelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
hangt ervan af wat jij onder speelbaar verstaat natuurlijk.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Sinds de laatste 2 updates zijn er aardig wat content onderdelen bij gekomen. Ik vind het op zich al aardig speelbaar, maar speel dan ook niet zo vaak en lang. Er is wel wat "endgame" content bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:30
Uit pure (mogelijk masochistisch gedreven) nieuwsgierigheid heb ik deze game gekocht en geïnstalleerd O-) and you know what, ik heb er al een hele middag lol aan gehad. Oké, ik moest eerst als in de goede oude tijd prutsen om de boel naar wens aan de praat te krijgen, maar het ziet er werkelijk mooi uit en de muziek is zeer sfeervol.

De lag ed waarover ik gelezen had, kon ik niet direct bespeuren. Goed omgaan met het combat-systeem zal nog wel wennen blijven, maar als beleving werkt het goed. Mogelijk verandert dat als ik er meer tijd ingestopt heb; we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 22:19

Audione0

Strijdt der titanen

Zit er aan te denken om dit spel aan te schaffen. Ben een zeer final fantasy fan, echter hoor ik verschillende verhalen over de online versies van Final fantasy.. Bijvoorbeeld dat het heel anders is dan de single player versies die op de playstation uit zijn gekomen..
Ik heb deel 7, 8, 9, 10 en 12 gespeeld en ben nu bezig met deeltje 13..
Is deel 14 aan te bevelen? of zeggen jullie van neh, wat je gewend ben is nu ver te zoeken..?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Persoonlijk, dat laatste. Ik was zelf enorme fan van het FF13 combat systeem (al was het wat simpel, de paradigm uitwerking vond ik zelf erg leuk), is daar echt 0,0 meer van te vinden in FF14. Van snelle keuzes en vette acties.. tot erm, iets totaal niet snel en vet :P

Graphics zijn mooi, maar daar houd het zo'n beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Heb hem maar gehaald. CE voor 25 euro in Bart Smit. Reviews vallen tegen, maar eerst zien en dan geloven :p
Heb WoW Cataclysm trial op mijn frozen account gezet. Man, wat valt dat tegen zeg. Dus dat is misschien leuk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Hmm. toch maar gekocht, maar heb er nu alweer spijt van.. Het is totaal niet wat ik er van had verwacht..
Tis een beetje onduidelijk wat je allemaal moet doen.
De Graphics zijn aardig te noemen, maar ik krijg er maar geen woauw gevoel bij. En mijn Pc heeft er best moeilijk mee heb ik het idee.. Terwijl ik best een game bak heb. Best raar als je mij vraagt.

Ik kijk het nog een tijdje aan, anders is het gewoon dikke pech en hou het gewoon bij de normale final fatasy's.

Ik loop nu al vast op dit?

Edit:

place your hands upon the aetheryte and attune yourself.

Ik sta bij deze crystal maar er gebeurt niets als ik mijn hand er op wil leggen :S
Of ik sta bij de verkeerde? Want er wordt gezegd dat er de spot gemarkeerd is, maar dat zie ik ook niet als ik de map open.. Ik zie alleen maar 3 vraagtekens..

[ Voor 26% gewijzigd door Audione0 op 26-01-2011 23:55 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Je kan niet klikken/targeten op aetherites (ja, best debiel inderdaad)
Dergelijke objecten kan je aanroepen vanuit het menu, er komt dan bovenin een extra menuoptie te staan.

Over het spel:
Je moet het niet alleen voor de graphics doen.
Belangrijkste aspecten van ffxiv (om er lol uit te halen) zijn imo:
- Community (sluit je aan bij een linkshell(groep) er spelen erg veel NLers in SwordsAndRoses op Rabanastre (zie de andere 100 plugs in dit topic)
- Storyline, Final Fantasy is hier geroemd om en dit zit ook in de MMO's. Helaas op dit moment nog niet veel in 14, maar daar zijn ze hard mee bezig (storyline in 11 was/is verschrikkelijk goed)
- party play, in 14 is veel meer solo content dan in 11 zat, maar party play maakt het gewoon enorm veel leuker.

En inderdaad, FF MMO's staan bekend om de redelijk stijle learning curve, maar je kan op de officiele site (http://lodestone.finalfantasyxiv.com/pl/index.html) zeer veel handleidingen/uitleg vinden.

Ik speel zelf sinds de closed alpha (ik was 1 van de gelukkigen) en de reviews zijn gebaseerd op het spel zoals deze bij de release was. En dat was inderdaad niet best.
In de tussentijd zijn er al enorm veel dingen verbeterd en staat er nog heel veel op stapel. SE werkt keihard om het een degelijk spel te maken. En tot het zover is, is het Free-To-Play. Ook niet geheel onbelangrijk.
(ze heb o.a. het hele management team er uit geschopt, SE wil deze game dus absoluut wel laten slagen)

Kort samengevat: Er is al heel veel verbeterd, maar de game zal pas over een jaar ofzo echt goed in elkaar zitten.
Have fun in ieder geval, en je bent van harte welkom in swords and roses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ok! Deze dingen wist ik niet, en ben ook niet echt heel erg bekend met MMO's. Het spel wat ik gespeeld heb is AION, best leuk, maar het trok me niet echt.. Uiteindlijke ben ik opzoek gegaan naar wat anders en ben hier terrecht gekomen.

Ik geef het nog de kans, en moet dit ook doen.. Ik ben eigenlijk nog te kort bezig om dit spel af te schrijven..

Dat targetten is is me nu duidelijk.. Ik heb de aetheryte gevonden en in mn menu kreeg ik er indd een optie bij..

Ben nu kleine quest's aan het doen om het spel wat te ontdekken.

Ik heb tevens ingeschreven bij Sword and Roses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Tja, zelf ben ik van mening dat je minstens 100 uur moet hebben gestoken in een MMO voordat je er enigszins over kan oordelen. Succes in ieder geval met spelen en ik zie je online wel :)

PS: Ik heb geen aanmeld topic van je gezien, heb je die wel gemaakt?
Zie ook: http://www.swordsandroses...ameless/viewforum.php?f=9

[ Voor 29% gewijzigd door Xiliath op 28-01-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Xiliath schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:04:
Tja, zelf ben ik van mening dat je minstens 100 uur moet hebben gestoken in een MMO voordat je er enigszins over kan oordelen. Succes in ieder geval met spelen en ik zie je online wel :)

PS: Ik heb geen aanmeld topic van je gezien, heb je die wel gemaakt?
Zie ook: http://www.swordsandroses...ameless/viewforum.php?f=9
Nee dat heb ik indd nog niet gedaan.. Ben echt een Noob in MMO's :)

Ben het ook niet echt gewend om me met zo'n community bezig te houden..
Qwa shooters is het bij mij een heel ander verhaal.. Maar dit? Dit is zon nieuwe wereld :)
Hoe kom ik er trouwens achter op welke server mensen van Swords en Roses spelen.. Niet dat ik straks flink wat levels up ben en ik eigenlijk op een andere server moet spelen waar jullie op zitten. Beetje zonde van de tijd die ik er dan in gestoken heb.

Ik ben nu net bezig, dus het is niet zo erg om een nieuwe character aan te maken btw :)

Ik ga mij morgen eens voorstellen in dat topic. Morgen krijg je dit wel ff te horen als ik het niet vergeet..

Thnx anyway, dat je mij een beetje op weg wilt helpen. Shalom _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Audione0 op 31-01-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-08 08:26
Ik speel zelf sinds de closed alpha (ik was 1 van de gelukkigen) en de reviews zijn gebaseerd op het spel zoals deze bij de release was. En dat was inderdaad niet best.
In de tussentijd zijn er al enorm veel dingen verbeterd en staat er nog heel veel op stapel. SE werkt keihard om het een degelijk spel te maken. En tot het zover is, is het Free-To-Play. Ook niet geheel onbelangrijk.
(ze heb o.a. het hele management team er uit geschopt, SE wil deze game dus absoluut wel laten slagen)

Kort samengevat: Er is al heel veel verbeterd, maar de game zal pas over een jaar ofzo echt goed in elkaar zitten.
Mooi gezegd, ik heb zelf eigenlijk sinds de Alpha niet meer gespeeld, meer ook omdat mijn PC specs gewoon te laag zijn (CPU vooral). Heb wel van begin af aan FFXI gespeeld (tot uitspelen PM en Maat's Cap aan toe :P)

Dit interview met de nieuwe lead director vind ik erg hoopgevend:
http://www.eorzeapedia.co...ith-naoki-yoshida-part-1/
http://www.eorzeapedia.co...ith-naoki-yoshida-part-2/
http://www.eorzeapedia.co...ith-naoki-yoshida-part-3/

Open, eerlijk en niet te hoog ego om over andere goede MMO's te beginnen (zoals WoW), dat was tot op heden echt taboe, ook al tijdens FFXI. Wat ik ook erg op prijs weet te stellen is het feit dat deze man over WoW praat en precies dat weet uit kiezen wat hem van de game mechanics bevalt, maar gewoon doorpraat over een eigen feeling van Final Fantasy in deze game te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Hoe is de huidige status van de game? Kan iemand wat feedback geven over de bugs, problemen, content, aantal spelers online etc?

Ik was aan het nadenken om deze game toch eens een kans te geven.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Iemand hier die het spel nog speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
Lol ik start hem net toevallig op voor het eerst in maaaaanden, maar ben benieuwd 14 net uninstalled, waarschijnlijk ga ik eerdaags 11 weer installeren

[ Voor 8% gewijzigd door 6K op 07-03-2011 11:05 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Vraagje, hoe kan ik een FF 14 trial krijgen :P Of moet ik dan eerst het spel in handen hebben?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Er is geen trial voor zover ik weet Enkel buddy key's als je een collecters edition hebt gekocht.
Alleen betekent op dit ogenblik een buddy key bemachtigen= free game wordt nog geen maandelijkse subscription gevraagd dus kan je blijven spelen met je buddy key lol

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Iemand nog zon key over :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 05:08

NaWA

Hai, I Copy desu!

Je zult wel ff moeten wachten want S-E heeft de servers van FFXI en FFXIV voor zeker minimaal een week platgegooid om energie te besparen in Japan.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb zelf een collectors editie van xiv. Geen idee of ik die code nog ergens heb.

Heb zelf een paar weken niet gespeeld. Maar had er niet bij stil gestaan dat de.servers offline zijn vanwege de problemen daar. Slim van ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Werkt het spel nog en heeft iemand zo'n key gevonden :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Weet iemand waar ik de officiële client kan vinden? Ik zit nu al ongeveer een uur te zoeken op de SE website, maar kan niets vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu 9 euro bij de dixons en hoor dat er een hoop is verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
Zojuist de Collectors Edition voor €16 besteld bij de FRS. Hopelijk is het spel veel verbeterd t.o.v. de open beta. Die vond ik echt drama.
Zhalix schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:08:
Weet iemand waar ik de officiële client kan vinden? Ik zit nu al ongeveer een uur te zoeken op de SE website, maar kan niets vinden :(
Dat kan dus niet. Je moet het spel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Zidane007nl schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:12:
Zojuist de Collectors Edition voor €16 besteld bij de FRS. Hopelijk is het spel veel verbeterd t.o.v. de open beta. Die vond ik echt drama.

[...]

Dat kan dus niet. Je moet het spel kopen.
Als je goed kijkt (afprijs bakken bij diverse winkels) ligt FFXIV vaak voor 10 euro.

-update-

Heb de game een maandje geleden op gepikt, persoonlijk... vind ik de FFXIV wereld nogal saai. De game wereld ziet er nogal kunstmatig uit en de interface is niet bepaald gebruikers vriendelijk naar mijn smaak. Er zijn maar 3 grote steden te vinden.. verder hier en daar een tenten kamp en dan heb je het wel gehad.

Daar tegenover staat natuurlijk wel dat de graphics, details en animaties van een compleet andere wereld zijn, er zijn naar mijn mening niet veel games die er aan kunnen tippen.

[ Voor 39% gewijzigd door sHELL op 07-08-2011 21:56 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Heb net een CD key gekocht op http://www.offgamers.com voor €7,20. Dat vind ik het wel weer waard om even te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er zoal verbeterd dan? Ik heb de beta gespeeld en die viel me onwijs tegen in vergelijking met FFXI (misschien ook niet handig om te vergelijken, maar dit doe je automatisch stiekem toch :P). Ik ben wel benieuwd of alle updates het spel dusdanig veranderd hebben dat het de moeite waard is om te spelen in deze jungle van MMO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Ik heb de beta niet gespeeld, maar van wat ik toen hoorde was alles heel onduidelijk en buggy. Daar heb ik nu totaal geen last van. Je quests en levequests worden allemaal duidelijk aangegeven op je map en in je Journal. Natuurlijk wordt niet alles je voorgeschoteld zoals in casual MMO's als World of Warcraft en Rift maar na een beetje puzzelen snap je alles wel. Combat werkt ook wel lekker, geen idee hoe het was in beta maar ik vind het prima spelen. Het is wel logisch dat er geen PvP in zit, want het speelt een beetje als een singleplayer Square-Enix game (vrij traag).

Enige dat me tegenvalt is de graphics engine en het feit dat je je keybinds nauwelijks kunt aanpassen. Je moet alles "bevestigen" met Enter maar dat doe ik liever met de spatiebalk, maar die wordt gebruikt om de chat te openen. Erg irritant, hopelijk passen ze dat nog aan. De graphics zijn verder wel vet maar erg slecht geoptimaliseerd. Ik heb een redelijk systeem (AMD Phenom II X4 965 BE op 4Ghz, 4GB RAM @ 1600 Mhz en een HD6870) maar het spel speelt moeizaam op hoge settings. Ook is er geen mogelijkheid om V-Sync aan te zetten, terwijl ik echt ontzettend veel last heb van screen tearing. V-Sync forcen via CCC werkt ook niet.

Al met al vind ik het de 7 euro wel waard, heb nu er nu al dik 8 uur op zitten. Bovendien heb ik net wat ge-roleplayed met wat Japanners (US/EU/JP servers zijn allemaal gemerged) en dat is wel erg vet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Disfigured schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:30:

Bovendien heb ik net wat ge-roleplayed met wat Japanners (US/EU/JP servers zijn allemaal gemerged) en dat is wel erg vet. :P
Wist dat het spel niet liep, maar dit had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Het is wel logisch dat er geen PvP in zit, want het speelt een beetje als een singleplayer Square-Enix game (vrij traag).
Dat vond ik zelf grootste probleem, als je het geweld hebt gehad van FF13, voelt FF14 zo enorm traag aan qua combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath

Bovendien heb ik net wat ge-roleplayed met wat Japanners (US/EU/JP servers zijn allemaal gemerged) en dat is wel erg vet. :P
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:18:
Wist dat het spel niet liep, maar dit had ik niet verwacht.
Er is helemaal niets gemerged. De servers zijn vanaf de start al volledig open geweest. Dat is ook duidelijk de opzet van SE geweest.

Zelf heb ik de Alpha/Beta ook gespeeld. Die was echt te brak voor woorden.
Intussen is het volledige management er uit geschopt en het nieuwe team is veelbelovend.
En bedenk ook, wat veel mensen blijkbaar helemaal niet weten, dat SE heeft besloten dat FFXIV Free to Play is tot het een volwaardige game is.

Patch 1.18 is sinds kort uit en ik ben weer actief bezig. De verbeteringen zijn enorm te noemen:
- Geen laggy UI meer
- Veel quests zijn geintroduceerd
- Dungeons toegevoegd
- Fatigue systeem is aan de kant geschopt
- Markets werken nu redelijk (hoewel ik nog steeds liever een AH heb)
- Storyline begint nu ECHT aan te zwellen (je ziet steeds meer quests, NPC's etc die t over de komende ellende hebben)
- Autoattack is geintroduceerd.
- Enmity is op de schop gegaan
- Local en Gathering leves geven nu veel betere SP
- Er zijn veel NM's geintroduceerd met slechts 5min repop timer
- Er komen voor elke class straks 'jobs', specialisaties dus.
- En nog veel en veel meer

tl;dr Ik heb er weer erg veel plezier in.

[ Voor 24% gewijzigd door Xiliath op 10-08-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Er is helemaal niets gemerged. De servers zijn vanaf de start al volledig open geweest. Dat is ook duidelijk de opzet van SE geweest.
Oh, excuses, dat werd mij ook maar verteld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer denken ze dat het een volwaardige game word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06-2023

jrd

Xiliath schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:03:
[...]

tl;dr Ik heb er weer erg veel plezier in.
Hoe is het op de server op dit moment Xil? Zijn er nog wat mensen in SnR die spelen (naast Sureal dan haha). Ik verveel me op het moment namelijk stierlijk...

Misschien moet ik maar eens even babbelen ook met Sureal en vragen wat zijn bevindingen zijn op het moment van de game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Ik moet zeggen, ik zou er waarschijnlijk wel een maandelijks bedrag voor over hebben om het in deze staat te spelen. Je kan veel zeggen, maar Square-Enix weet als geen ander hoe je sfeer in een game moet creeëren. De muziek, het character design, de animaties en de architectuur van de steden (vooral Ul'dah) maken het echt een mooie game. Daar kunnen veel MMO devs nog wat van leren. Uiteraard kan Square-Enix van diezelfde devs een hele hoop andere shit leren, maar dat even daargelaten... De gameplay is wat mij betreft ook prima. Het lijkt in de verste verte niet op een andere MMO (behalve misschien Final Fantasy XI, maar die heb ik nooit gespeeld), maar dat vind ik persoonlijk juist een voordeel.

Wat mij aanspreekt is het feit dat het vooral een heel ontspannende game is. Mede door de muziek en de wat trage combat word ik lekker relaxed tijdens het gamen, en dat heb ik al heel lang niet gehad tijdens een MMO. Ik ben natuurlijk pas Level ~10 maar ik zie mezelf wel max level worden in deze game, want voor het eerst sinds tijden lijkt grinden me absoluut geen probleem!

Heb trouwens ook het hele v-sync probleem opgelost. Voor mensen met een ATi-kaart: download ATi Tray Tools, installeer en maak een game profile aan voor Final Fantasy XIV (ffxivgame.exe) om bij Direct3D opties V-Sync te forcen en triple buffering aan te zetten. De game is nu veel mooier en draait veel smoother, bij mij althans. :)

Ik heb in ieder geval een nieuwe verslaving gevonden tot Star Wars: The Old Republic er is.

Edit: even snel wat pics, omdat ik echt veel screenies maak tijdens de game. :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mSMDV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SOATD.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DuNhP.jpg

*O*

[ Voor 7% gewijzigd door Disfigured op 10-08-2011 23:45 ]

• SinergyX
Scenery en muziek doen ze echt goed (die intro alleen al.. grandioos), maar ik vind de combat zo'n enorme domper. Mischien moet ik er toch eens nog een poging aan wagen, mischien was de class die ik speelde gewoon bizar traag (ranger ofzo?) en zat ik nog met teveel issues uit de beta (trage UI).

De eerste pic doet me trouwens aan deze denken:
Afbeeldingslocatie: http://h2.abload.de/img/tera2011-04-0712-03-3989uc.png

Zijn maar weinig games geweest waar ik even een 'woooo....' moment had toen ik bij de hoofdstand aankwam, maar FF14 en Tera staan in iedergeval top 2 :P

• Disfigured
Yeah, Tera ziet er ook belachelijk vet uit. Dat kunnen die Koreanen maar al te goed!

Overigens is de UI niet traag nu. Werkt echt prima. Je kunt nu gewoon een enemy aan klikken (of targetten met tab) en dan op je action bar een skill aanklikken (of indrukken op je keyboard ofc), dan begint combat. Weet niet of dat al zo was, maar ik vind het goed werken. Je moet nog steeds naar active mode switchen voordat je kan aanvallen en dat haalt het tempo er wel een beetje uit, maar ik zit er niet zo mee. Ik weet dat dit geen World of Warcraft-achtige MMO is. Final Fantasy XIV doet compleet zo'n eigen ding en ik vind het awesome.

Ik speel zelf nu Pugilist (een soort martial artist, erg cool) overigens, maar ga zo een beetje Conjurer levelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Disfigured op 11-08-2011 03:19 ]

• Xiliath
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:37:
Wanneer denken ze dat het een volwaardige game word?
Geen idee wanneer SE de betalingen wil gaan starten, maar voor mij zit het er al redelijk dicht tegenaan.
jrd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:34:
[...]

Hoe is het op de server op dit moment Xil? Zijn er nog wat mensen in SnR die spelen (naast Sureal dan haha). Ik verveel me op het moment namelijk stierlijk...

Misschien moet ik maar eens even babbelen ook met Sureal en vragen wat zijn bevindingen zijn op het moment van de game ;)
Hey JRD! How's life? :D
Toen de game net uit was, zat de linkshell echt belachelijk vol. Daarna werd t rustig... en nog rustiger... nu zie je het weer aantrekken en er zijn elke avond wel 5/6 - 10 man online. En dat wordt elke week meer.

Wat het lvlen van classes betreft, je kan het beste zoveel mogelijk magic/war classes naar ongeveer lvl20 zetten. Je kan dan abilities gaan mix/matchen voor je favoriete class die je wil maxen. Je kan bv cure spells leren met conjurer en die spells daarna als pugilist gebruiken. Dit geldt voor bijna alle spells en abilities/traits.

Ook zie je dat SE abilities uit FFXI heeft overgenomen en rondgestrooid. Zo kun je als pugilist Sneak Attack halen en als lancer trick attack. Deze kun je daarna natuurlijk weer heel mooi combineren ;)

Ook de battle regimen (soort skill chain) is erg makkelijk in gebruik. Door normal attack, weapon skills en magic spells te combineren kun je jezelf buffen en/of de mob debuffen.

Ook hebben veel weapon skills decapitation mogelijkheden. Zo was ik laatst skeletons aan t meppen, als ik dan Concussive Blow II deed was er de kans dat je de skeleton onthoofde (wat vaak gebeurde, waarom heb ik daar geen SS van???)

Op deze manier kun je bv de hoorn van een NM breken waarmee een gevaarlijke aanval niet meer uitgevoerd kan worden. Zie http://lodestone.finalfantasyxiv.com/pl/guide/battle02.html voor alles over effect-inducing tactics.

Verder staat er natuurlijk enorm veel info op http://lodestone.finalfantasyxiv.com/
Alle events en patch updates staan prominent vermeld op de hoofdpagina.

Verwijderd

Hoe zit het precies met levelen? wanneer moet je echt gaan partyen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Je kan alles solo doen als je wil, maar in party gaat het wel sneller.
Je kan al partyen vanaf lvl1, maar lvl10 heb je erg snel solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06-2023

jrd

Wat weet jij het spel weer te verkopen zeg Xil :)

Maar wie weet, misschien dat ik vanavond de game nog maar eens even installeer (even wat ruimte vrij maken op de oh zo beperkte SSD...) en dan Dezz of Jazz maar weer eens activeer haha.

Ik ben wel benieuwd hoe de game nu is zonder lag, en autoattacks... dat moet ook een verademing zijn. Wat een stom systeem was dat man hiervoor. FFXI was juist zo chill omdat je vaak tijdens het partyen ook nog de ruimte had om sociaal te doen tussendoor. Beetje typen met de mensen terwijl je aan het autoattacken was voor je TP.

Ik had FFXI btw weer opgepakt, maar daar is weinig meer van over gebleven. Het levelen wat ik juist zo leuk vond (het sociale aspect er weer van he), dat is gewoon kapot. Abyssea heeft er niet veel meer van over gelaten haha. Ze laten nu zelfs leechers toe... het moet niet gekker worden :)

1 avond en je bent 90 nu in FFXI... yup, broken. Very broken :)

[ Voor 3% gewijzigd door jrd op 12-08-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jrd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:17:
[...]

1 avond en je bent 90 nu in FFXI... yup, broken. Very broken :)
Het is niet echt broken, het is wel totaal anders. Levelen is nu inderdaad erg makkelijk, met Grounds of Valor en Abyssea ben je zo level 90, alleen heb je dan geen skill, geen kennis en geen gear. Dus de grind is van exp naar skill gegaan. Of ik het een verbetering vind laat ik in het midden, ik ben wel altijd iemand geweest die voor 1 job alles capped wil hebben en alles wil weten. Helaas is er met de huidige implementatie vaak geen reden om skills te cappen aangezien je met genoeg mankracht bijna alles voor elkaar krijgt.

Er zou een nieuwe, supermoeilijke, endgame in moeten komen voor maxed 90 spelers wat wel weer een uitdaging is voor je skills. En level cap in Abyssea moet naar 75+....dat je met 30 al in Aby kan gaan leechen gaat nergens over. Maar goed, XI is nog steeds leuker dan XIV...ik wacht nog een paar maandjes af denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Heb net ook FF XIV gekocht, was toch wel erg nieuwsgierig. Tot nu toe bevalt het me zeker wel, echter crasht hij soms met de melding 'cannot find directx device' .

Iemand anders hier ook last van gehad? Ik heb een nVidia 240GT met 1GB, heb de laatste drives geprobeerd en de beta versie van daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

atze schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:31:
Heb net ook FF XIV gekocht, was toch wel erg nieuwsgierig. Tot nu toe bevalt het me zeker wel, echter crasht hij soms met de melding 'cannot find directx device' .

Iemand anders hier ook last van gehad? Ik heb een nVidia 240GT met 1GB, heb de laatste drives geprobeerd en de beta versie van daarvoor.
Toevallig bij elke alt-tab ? :-) Dat is toch de melding die krijg als ik per ongeluk alt-tab doe, dat wordt niet onderstoond, hopelijk komt dat er ooit.

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Probeer eens FFXIV run in Window te draaien, dan moet het alt-tabben wel werken. Anarchy Online had (heeft nog steeds?) dezelfde bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Mopster schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:26:
[...]

Toevallig bij elke alt-tab ? :-) Dat is toch de melding die krijg als ik per ongeluk alt-tab doe, dat wordt niet onderstoond, hopelijk komt dat er ooit.
Nope, geen alt-getab. Eerst had ik twee het twee keer op het zelfde punt, had het idee dat er een speciaal licht effect bij kwam kijken, maar later had ik het ook in de gewone ' wereld' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die alt-tab is bewust, was in FFXI ook totdat ze uiteindelijk in een update alt-tab toestonden en de game niet meer stopte.

Zijn de quests nog steeds combat only?

Ik speelde op Selbina en had/heb een level 50 fisher/38 carpenter / 9 combat. De quests die ze begin dit jaar toevoegde kon ik niet doen omdat ik geen combat job had, is dit nog steeds zo?

Ik had veel hoop voor dit spel, speler guild ships die gebouwd werden door spelers en zo maar ik vond het eigenlijk maar een teleurstelling als non combat speler, allemaal toekomst muziek en ik voelde me eigenlijk buitengesloten van het echte spel, ik was alleen maar aan het vissen of dingen van hout aan het maken, vis voor guildies en hout voor level up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren nog even gespeelt om wat door de main quest heen te komen. Wat vaak is, is dat je een bepaald level moet hebben voordat je verder kunt. Nu weer level 22 (gisteren 21 gehaald).
Het spel ziet er mooi uit, jammer dat mijn pc het niet trekt (graka is HD5770 en CPU 6000+ dual core), maar het zal de combinatie zijn want de graka zou het wel gewoon moeten trekken. Daarnaast staat de CPU ook niet op max. Maar goed. Later maar weer eens een keer opgraden.

Het is wel jammer dat je nog steeds vaak combat quests krijgt. Alle quests tot nu toe zijn ook op één plek maar te krijgen (per stad uiteraard).

FFXI trekt me nog steeds een stuk meer, maar moet nog bekijken of mijn characters nog bestaan.
Ik heb gecancelled omdat ik niet de helft betaalde (actie met FFXIV), maar gewoon de volle mep. Wanneer FFXIV weer betaald gaat worden, dan wordt FFXI de helft wanneer je beide actief hebt.

Zo, gisteren en vandaag nog even lekker gespeelt. Bijna Rank 22. Dus gaat goed.
Gewoon maar wat Leves doen. Die van de drie dichtsbijzijnde camps.
De eerste kan ik op 5 sterren. De tweede doe ik op 2 a 3 sterren. De laatste op 1 ster.
Krijg redelijk wat XP binnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 08-09-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
Final Fantasy XIV version 2.0
Heel Final Fantasy XIV wordt omgegooid. PS3 versie eind 2012, begin 2013 pas uit.
http://lodestone.finalfantasyxiv.com/pl/teaser/

Maandelijke betaling wordt eind november, begin december geactiveerd.
Ik ga er niet voor betalen in ieder geval.

[ Voor 0% gewijzigd door Zidane007nl op 14-10-2011 15:51 . Reden: link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
http://static.finalfantasyxiv.com/error/404.var
Lijkt niet echt te werken.

Maar omgooien als in: complete combat ook op de schop, of nog steeds dat doodsaaie gebeuren?

Snap niet dat ze nu nog p2p gaan activeren, zo'n bijzonder succes lijkt de game ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
De link is aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
・September to October 2012 – Begin distribution of version 2.0 software for PC
- Begin distribution of PlayStation®3 system beta version

Dus komende jaar hoef je niet eens om te kijken naar de game, als je hoopt op wat wijzigingen.
Hopelijk kunnen ze nog een 2de kans maken zoals AoC heeft kunnen doen na een slecht jaar, of ze eindigen zoals Tabula, de stekker gaat er alsnog uit.

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.