• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Wat SnR betreft: Er zijn 90 mensen inmiddels geregistreerd op het forum die ffxiv gaan spelen.
Daarvan hebben er ongeveer een 30-35 gister al hun linkshell pearl gekregen ingame.
Gaat helemaal goedkomen dus :)

En voor de mensen die het allemaal maar kaal en leeg vinden en op lvl7 niets te doen hebben:
1: Het is een MMO release. Noem 1 MMO die anders/beter gestart is.
2: Er zit nu al zo belachelijk veel content in de game, dat je je de komende maanden nog niet hoeft te vervelen.
Je moet alleen even weten waar je het moet vinden. Zo kun je elk uur een behest doen, waarbij je met max 15man een horde mobs moet verslaan met aan het eind een mini-boss.
Vanaf lvl10 kun je verder met de volgende serie main quest missions.
En SE heeft al aangegeven dat ze ons zullen doodgooien met levequests van allerlei soort. (de intro geeft daar ook een leuke hint over natuurlijk)

Ik maak me er weinig zorgen over. Doe je dat wel, dan raad ik je aan om gewoon nog even een paar maand/half jaar te wachten. Komt helemaal goed :)

PS: En jullie hebben helemaal gelijk dat je niet aan de hand gehouden wordt over wat je allemaal waar kan doen met uitroeptekens en dergelijke. Dat is SE/FF eigen. De main quest waar je mee begint geeft je echter al wel vast een rondleiding door je startertown en laat een aantal van de mogelijkheden zien die er zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Xiliath op 23-09-2010 16:33 ]

Verwijderd

Ik vraag me echt af hoe ze het party aspect gaan regelen aangezien er nog geen hate mechanic in het spel zit

• Xiliath
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:34:
Ik vraag me echt af hoe ze het party aspect gaan regelen aangezien er nog geen hate mechanic in het spel zit
Pardon? hate mechanics zitten zekers wel in het spel en functioneren ook.
Tuurlijk zal SE nog het 1 en ander aanpassen na verloop van tijd.

Waar het vaak mis gaat in een party wat agro betreft:
- De tank heeft weinig/geen hate tools vanwege te laag level of verkeerde actions/spells in gebruik.
- Mensen snappen het enmity systeem niet.
(dit is helaas maar al te waar. FFXI Valkurm Dunes anyone? Meteen in het begin van een fight een AoE cure doen is gewoon vragen om problemen)
- Men probeert meerdere mobs te vechten zonder crowd control tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam vandaag thuis en vond een doos van Amazon op de tafel dus ik was happy.

Heb geen van de problemen gehad die ik veel lees over de items, ik had ze alle drie op mijn eerste karakter, gewoon opletten wat er staat en dan komt het goed, dus geen nieuwe account aanmaken als je de beta al had gespeeld.

Verder ben ik rank 8, bijna 9, visser, hehe. Ze hebben wel de vis leve xp flink teruggedraaid en ik kreeg een rank 17 hoed voor een rank 10 leve vanuit Limsa.

Het spel gedraagt zich veel beter op mijn systeem dan de beta, weer 1280x1024 met bijna alles op max maar nu 2x AA en schaduw niet op max. Ziet er goed uit en heb nog geen crash/bugs gehad na bijna 3 uur spelen, nu tijd voor bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xiliath schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:25:
[...]

Pardon? hate mechanics zitten zekers wel in het spel en functioneren ook.
Tuurlijk zal SE nog het 1 en ander aanpassen na verloop van tijd.

Waar het vaak mis gaat in een party wat agro betreft:
- De tank heeft weinig/geen hate tools vanwege te laag level of verkeerde actions/spells in gebruik.
- Mensen snappen het enmity systeem niet.
(dit is helaas maar al te waar. FFXI Valkurm Dunes anyone? Meteen in het begin van een fight een AoE cure doen is gewoon vragen om problemen)
- Men probeert meerdere mobs te vechten zonder crowd control tools.
Ja lol, hate-control.

Its da dunes all over again.

Ik heb jaren FFXI gespeeld. Al mn jobs op lvl75, jaja, ik had geen leven toen :) . Anyway mn main is altijd tank geweest. I just love tanking. En ik was ook een goede tank. Maar wat ik nu in FFXIV meemaak is gewoon lachwekkend. Zelfs van ex-FFXI-spelers. En dan roepen ze dat ik mn job niet goed doe of dat het aan SE ligt. Maar als ze dan eindelijk even meewerken gaat het opeens stukken soepeler.

Moet wel toegeven dat partying veel beter kan en moet werken. Wat ik daarentegen wel fijn vind is dat solo of duo beter werkt dan in FFXIV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Ik denk toch dat ik mijn pre-order maar ga annuleren. Lees er weinig goeds over en het hele level systeem spreekt me ook niet aan. Het job systeem in FFXI vond ik geweldig, maar in 14 is het van alles net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een MMO en zeker een RPG MMO moet je even de tijd geven. Je kan geen perfecte MMO lanceren. Zaken als balance, economie etc etc kan je pas echt goed krijgen als spelers het al een tijdje spelen.

Ik vind het juist leuk om vanaf het begin mee te doen. Nu kan je misschien nog dingen doen die strax niet meer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:21
Heeft er iemand (die de CE heeft) een buddy key over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Welke server zit SnR?

Zelf heb ik de game niet aangeschaft omdat ik er de tijd niet voor over heb. Ik ben een jaar geleden eindelijk met FFXI gestopt om vervolgens in WoW verder te gaan met m'n broers en een RL vriend *zucht*. Nu zit ik weer vrolijk in endgame in WoW, al is dat gelukkig niet meer dan 3 avonden in de week.

Mijn broer en wat oude FFXI maten zijn wel met FFXIV begonnen en als ik mij niet vergis spelen ze op Lindblum server. Misschien dat ik wat later in spring wanneer de start gekte voorbij is (niet 200+ in het begin camp, bij wijze van spreke, met alle lag van dien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Snr wilde op Lindblum gaan zitten maar zitten (gelukkig) nu op Rabanastre

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Als ik iedereen één grote tip mag geven, speel met een gamepad! Man, ik gebruik het toetsenbord niet meer behalve voor chatten. De camera control is gewoon ideaal (ipv de "rotte" camera besturing met de muis). Overigens gebruik ik hier een Xbox360 controller voor. Het is echt een verademing.

Xbox360 gamerprofile

• Xiliath
Je moet je muis ook niet gebruiken. Alles kan met het toetsenbord. Op een paar kleine dingen na, maar daar komen nog wel hotkeys voor.

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:00:
Een MMO en zeker een RPG MMO moet je even de tijd geven. Je kan geen perfecte MMO lanceren. Zaken als balance, economie etc etc kan je pas echt goed krijgen als spelers het al een tijdje spelen.

Ik vind het juist leuk om vanaf het begin mee te doen. Nu kan je misschien nog dingen doen die strax niet meer kunnen.
Sluit ik me helemaal bij aan. Ik ga de 30e de normale versie aanschaffen en probeer het een maandje. Mocht ik het daarna niks vinden, jammer dan.

Het is voor mij de eerste keer dat ik een MMO vanaf het begin kan meemaken, en die laat ik niet schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Heeft er iemand toevallig nog een trial code over? :)

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Xiliath schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:25:
[...]

Kan ik mij nog goed herinneren als nub white mage :9

Ik zit trouwens nog echt te twijvelen of ik dit spel aan wil schaffen de ja of de nee. Heb FFXI zo'n half jaar gespeeld (BLM32/WHM20/SMN26 oid) en had 't toen wel gehad, het ging te langzaam allemaal (en WoW kwam toen uit :P) maar heb toch altijd een speciaal plekje in mijn hart gehad voor het spel...

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Toch maar de release versie aan het proberen dmv een guestpass accountje van een FFXI maat van me. Wat in mijn ogen wel vreemd is, is dat je schijnbaar met een guestpass accountje ook gewoon een retail versie van FFXIV kan maken. Het lijkt er namelijk op dat je de account kunt verlengen net als een retail versie. In feite krijg je dus 2x FFXIV per elke aankoop van een retail versie in de winkel.

Ik zou dus een kleine 55$ kunnen besparen dankzij de guestpass account die ik van een maat heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snappie88 schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:16:
[...]

Kan ik mij nog goed herinneren als nub white mage :9

Ik zit trouwens nog echt te twijvelen of ik dit spel aan wil schaffen de ja of de nee. Heb FFXI zo'n half jaar gespeeld (BLM32/WHM20/SMN26 oid) en had 't toen wel gehad, het ging te langzaam allemaal (en WoW kwam toen uit :P) maar heb toch altijd een speciaal plekje in mijn hart gehad voor het spel...
FFXI begon eigenlijk echt leuk te worden als je een job op lvl 40 of hoger had. FFXI is/was redelijk ingewikkeld vergelijken bij andere MMO`s. In het begin dus lastig op te pakken maar als je daardoor heen kwam werd dat dik en dik uitbetaald. Meesterlijke game.

FFXIV zal niet heel veel anders zijn dan FFXI. Taai, traag misschien zelfs saai in het begin maar dat maakt de game verder op in het spel juist veel leuker. Het kaf is van het koren gescheiden en wat volgt is een super community en heel veel echte uitdagingen.

Als je FFXIV gaat spelen geef het dan echt de tijd. Probeer minstens 1 job op level 50 te krijgen en 1 craft op level 45. Een leuke/goede Linkshell (clan) doet ook wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Een craft op 45 krijgen?
Heb je enig idee hoe moeilijk craften nu is? :p
Ik ben nu Gold13 en om het volgende level te halen moet ik 40 succesvolle synths doen.
En dat aantal neemt in zeer rap tempo toe.
Moet ik er wel bij zeggen dat craften meesterlijk is opgezet. I'm hooked :D

(en zodra er een AH is wordt het natuurlijk ook makkelijker om te lvlen met je craft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het spel ook ergens via een digitale download/aankoop verkrijgbaar...

ben niet zo meer van naar de winkel gaan of via de post bestellen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frups
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 11:53
Ik heb hem besteld bij 12game.
Als het goed is word deze morgen verstuurd, dus erg veel win je niet met een digitale download.
En ik krijg er een speciaal in-game brilletje bij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frups schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:09:
Als het goed is word deze morgen verstuurd, dus erg veel win je niet met een digitale download.
ach ik vind steam endergelijke gewoon fijn.
snelle download en makkelijk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:00:
is het spel ook ergens via een digitale download/aankoop verkrijgbaar...

ben niet zo meer van naar de winkel gaan of via de post bestellen d-;
Je zou anno 2010 wel denken dat het digitaal beschikbaar is; helaas niet tot op heden.

Ik heb het ook niet zo op schijfjes meer enzo, ze gaan altijd stuk. 1 vingerafdruk op je disc en het is vaak al onbruikbaar. Zoals bij mijn FFXI disc. Klote medium. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Er zijn nl altijd wel mensen die hun schijfje op internet backuppen. Uiteindelijk heeft iemand anders er dan ook niets aan zonder geldige key in je account.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Verwijderd

Major Carnage schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:04:
Er zijn nl altijd wel mensen die hun schijfje op internet backuppen. Uiteindelijk heeft iemand anders er dan ook niets aan zonder geldige key in je account.
vandaar ook dat ik daar niet om vroeg maar om een digitale distributie

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Het was ook meer een reactie op Goudstof :)

• frups
12game heeft gisteren mijn FF XIV verstuurd, ben benieuwd.
Heeft iemand toevallig de lokatie van de laatste patchfiles,ik heb gehoord dat het "officieel" downloaden erg traag gaat en wil natuurlijk zo snel mogelijk in-game zijn. :9~

Verwijderd

de patcher is inderdaad verschrikkelijk traag

• inorog
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 13:37
Time remaining 7:07:59, en ik ben al 2 uur bezig :S.
btw wat is een leuke starting zone om te kiezen?

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
inorog schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:59:
Time remaining 7:07:59, en ik ben al 2 uur bezig :S.
btw wat is een leuke starting zone om te kiezen?
Google de patchnaam, en je vind meerdere lokaties waar je hem kan downloaden, stuk sneller!

Je hebt 3 startzones, een woestijngebied(Uldah), bosgebied (Gridania) en een kustgebied (Limsa nogiets). Ik heb ze alle 3 gedaan, uiteindelijk voor Uldah gekozen omdat deze centraal ligt, tussen de andere 2 gebieden in.

Ik weet niet of iemand de topicstarter kent, maar de Open Beta is allang afgelopen, misschien is het handig om het een en ander aan te passen, aangezien het spel nu officieel uit is?

[ Voor 14% gewijzigd door SouLmaN op 30-09-2010 16:06 ]

Verwijderd

SouLmaN schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:04:
[...]

Google de patchnaam, en je vind meerdere lokaties waar je hem kan downloaden, stuk sneller!

Je hebt 3 startzones, een woestijngebied(Uldah), bosgebied (Gridania) en een kustgebied (Limsa nogiets). Ik heb ze alle 3 gedaan, uiteindelijk voor Uldah gekozen omdat deze centraal ligt, tussen de andere 2 gebieden in.

Ik weet niet of iemand de topicstarter kent, maar de Open Beta is allang afgelopen, misschien is het handig om het een en ander aan te passen, aangezien het spel nu officieel uit is?
inderdaad van 9 uur naar 15 min

• Slurpie Blauw
frups schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:09:
Het voordeel van digitale download is dat je iig niet afhankelijk ben van de (TNT)postbode. Gister is de game verstuurd, maar nog niks binnen.

Verwijderd

voor win7 gebruikers:

ga naar C:\Users\Hagel\Documents\My Games\FINAL FANTASY XIV\downloads\ffxiv

hier staan je patch files en TORRENTS!
laad die torrents in utorrent (of andere torrent prog) en je downloads gaan veel sneller. De gedownloade files kan je plaatsen in: C:\Users\Hagel\Documents\My Games\FINAL FANTASY XIV\downloads\ffxiv\'nummerieke file'\patch. Laad dan de patcher en dan begint ie je files meteen te checken.

Helaas is nu de game lobby offline, standaard launch problemen, net zoals elke andere mmo hahah

• inorog
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 13:37
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:00:
voor win7 gebruikers:

ga naar C:\Users\Hagel\Documents\My Games\FINAL FANTASY XIV\downloads\ffxiv

hier staan je patch files en TORRENTS!
laad die torrents in utorrent (of andere torrent prog) en je downloads gaan veel sneller. De gedownloade files kan je plaatsen in: C:\Users\Hagel\Documents\My Games\FINAL FANTASY XIV\downloads\ffxiv\'nummerieke file'\patch. Laad dan de patcher en dan begint ie je files meteen te checken.

Helaas is nu de game lobby offline, standaard launch problemen, net zoals elke andere mmo hahah
idd , met microtorrent ging dat veel beter. en helass zijn servers in tussentijd idd offline gegaan.
btw wat is een goede class om te beginnen ( weining downtime etc )?

• frups
Mooi zo,

Spel geinstalleerd en gepatched met "rapidshare".
Wel frustrerend dat er nu net Nood onderhoud is op de dag dat het spel voor het publiek word gelanceerd.
Maar ja, Eve Online ligt er ook al een tijdje uit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke server sp[elen de meeste tweakers eigenlijk op?

zodat ik niet ergens begin waar ik niet wil d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
inorog schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:30:
[...]

idd , met microtorrent ging dat veel beter. en helass zijn servers in tussentijd idd offline gegaan.
btw wat is een goede class om te beginnen ( weining downtime etc )?
Vreemde manier van een game spelen. Maak een character dat je aanspreekt en kies een class die je aanspreekt, dat is toch veel leuker :S

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:52:
welke server sp[elen de meeste tweakers eigenlijk op?

zodat ik niet ergens begin waar ik niet wil d-;
Moeten het per sé tweakers zijn?

Je bent in ieder geval welkom op Istory, alwaar ik met een paar vrienden een shell opgezet hebben, Eclipse. De webpagina is nog in aanbouw, maar de belangrijkste dingen werken :)

Verder is er nog Swordsandroses, die op Rabanastre zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frups
Jammer dat er zo veel downtime is, gisterenavond van 20:00 tot 23:00 niet kunnen inloggen door een fout met de Lobby server 1014.
Anyway, deze morgen eens kijken waar ik mijn gathering tools kan kopen in Limsa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Na het een dagje of 2 te hebben gespeeld kan ik niet zeggen dat ik hooked ben. Ze hebben totaal geen content toegevoegd sinds de open Beta. Dus na die anderhalve quests valt er niet zoveel te doen, beetje rondkijken of craften als dat je ligt.

De game ziet er lekker uit, maar smaakt naar niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major Carnage schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:46:
[...]

Moeten het per sé tweakers zijn?

Je bent in ieder geval welkom op Istory, alwaar ik met een paar vrienden een shell opgezet hebben, Eclipse. De webpagina is nog in aanbouw, maar de belangrijkste dingen werken :)

Verder is er nog Swordsandroses, die op Rabanastre zitten.
Ik zal me vanavond op die server melden weet nu wat ik wil spelen en hoe d-;

Wie mag kan mij inviten? of een linkpearl geven of hoe het ook werkt?

mijn naam is "Semmy Sevrance" beginnerstad Ul'dah

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
We hebben bij Swords and roses momenteel een 2e linkshell moeten maken aangezien we al over de 128 man heen zijn.
Een paar tweakers erbij zou echter wel fijn zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Zou iemand aub een foto willen nemen van de manuel pagina waar de controller keys staan afgebeeld?

Ik heb mijn manuel op werk laten liggen en heb nu een controller ligen die ik moet instellen..

Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:54:
[...]

Ik zal me vanavond op die server melden weet nu wat ik wil spelen en hoe d-;

Wie mag kan mij inviten? of een linkpearl geven of hoe het ook werkt?

mijn naam is "Semmy Sevrance" beginnerstad Ul'dah
Ik heb je vanavond enkele keren proberen te contacteren, maar je was offline.
Outlandos schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:30:
Zou iemand aub een foto willen nemen van de manuel pagina waar de controller keys staan afgebeeld?

Ik heb mijn manuel op werk laten liggen en heb nu een controller ligen die ik moet instellen..

Alvast super bedankt!
Heb je hier iets aan?

[ Voor 34% gewijzigd door Major Carnage op 03-10-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
[Dag 3]Ik moet zeggen dat ik het toch een beetje begin te voelen voor deze game. Ik ben aan de craft-quests begonnen, en je krijgt daar ook tonnen exp voor.

Voorlopig heeft SE weer een nwe server neergezet, hopelijk wordt de lag de komende weken een stuk minder. Het is iig al veel minder dan tijdens de Open Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major Carnage schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:54:

Ik heb je vanavond enkele keren proberen te contacteren, maar je was offline.
voeg me anders even op msn toe d-;

zo verder met ff het bevalt mij heeeeel goed

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ben vandaag ook begonnen met Final Fantasy xiv. Speel op istory onder de naam Casah Sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat de game erg rommelig en vol aanvoelt in het begin.
Maar naarmate je wat verder komt gaat het steeds leuker worden.
de leve zijn ook erg fijn om te doen en zorgen voor een goede speelbaarheid.

De hoeveelheid mobs zouden ze wel mogen upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op Rabanastre sinds gister, naam Hagel Slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ik weet niet of iemand anders hier op Lindblum server zit, maar ik had zowel op Zaterdag als op Zondag rond hetzelfde tijdstip (~14:30) ontzettend veel login problemen. Beide keren heb ik min of meer een uurtje geprobeerd in te loggen maar niet vaak langs de login server gekomen en als het zover kwam lag ik er niet lang daarna weer uit.

Het craft systeem vind ik nog maar vaag. Het is tof dat je min of meer gratis kunt levelen dmv local leve's. Maar dan wil je uiteindelijk iets "simpels" gaan maken als een stuk equipment en dan krijg je vervolgens een lijst recepten naar je kop geslingerd waar je niet goed van wordt. Vaker dan niet is het nog moeilijker om de ingredienten voor het recept te maken dan het recept zelf. Zo moet je voor een Copper Barbut (Armorer 8 ) een Bronze Plate (Armorer 11) hebben. Nu heb ik dit geprobeerd te maken als Armorer 9, maar tot 3x toe gefaald een Bronze Plate te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
deTwisj schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:11:
Ik weet niet of iemand anders hier op Lindblum server zit, maar ik had zowel op Zaterdag als op Zondag rond hetzelfde tijdstip (~14:30) ontzettend veel login problemen. Beide keren heb ik min of meer een uurtje geprobeerd in te loggen maar niet vaak langs de login server gekomen en als het zover kwam lag ik er niet lang daarna weer uit.
Yep, de Zondag was weer raak vooral. Duurde 3 a 4 minuten voordat ik er doorheen kwam. Heerlijk zo'n nieuwe MMO.

Maar het ergste voor mij tot op heden is nog steeds de delay bij het browsen van shops/bazaars. Duurt echt meer dan 5 seconden eer er een menu verschijnt. Gaat heel snel irriteren.

Ik snap zo ie zo niet dat er geen AH in het spel zit, ze hebben er 5 jaar de tijd voor gehad. Is het om RMT's moeilijk te maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Bas_ schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:56:
[...]

Yep, de Zondag was weer raak vooral. Duurde 3 a 4 minuten voordat ik er doorheen kwam. Heerlijk zo'n nieuwe MMO.

Maar het ergste voor mij tot op heden is nog steeds de delay bij het browsen van shops/bazaars. Duurt echt meer dan 5 seconden eer er een menu verschijnt. Gaat heel snel irriteren.

Ik snap zo ie zo niet dat er geen AH in het spel zit, ze hebben er 5 jaar de tijd voor gehad. Is het om RMT's moeilijk te maken?!
Het is sowieso

Wat ik ook erg jammer vind (zal wel aan m'n slecht PC liggen) is het laden van NPC's en andere spelers. Als ik ergens heen wandel moet ik soms echt een paar minuten wachten voordat ik NPC's of andere spelers kan zien omdat ze ingeladen moeten worden. :(

Twijfel of ik een nieuwe PC zal kopen of nog even wacht op de PS3 versie :)

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epochfail
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03-2022
Cidolfas schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:23:
[...]

Het is sowieso

Wat ik ook erg jammer vind (zal wel aan m'n slecht PC liggen) is het laden van NPC's en andere spelers. Als ik ergens heen wandel moet ik soms echt een paar minuten wachten voordat ik NPC's of andere spelers kan zien omdat ze ingeladen moeten worden. :(

Twijfel of ik een nieuwe PC zal kopen of nog even wacht op de PS3 versie :)
Ik geloof niet dat het laden van NPCs aan je PC ligt, ik heb zelf alles op laag gezet en het laden van de NPCs is nog steeds erg traag (40+ seconden).

Ik weet niet of iemand hier met zekerheid kan zeggen dat bovenstaand fenomeen inderdaad door de lag op de servers komt, of dat het een probleem is me de prestaties van de computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epochfail schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:51:
[...]

Ik geloof niet dat het laden van NPCs aan je PC ligt, ik heb zelf alles op laag gezet en het laden van de NPCs is nog steeds erg traag (40+ seconden).

Ik weet niet of iemand hier met zekerheid kan zeggen dat bovenstaand fenomeen inderdaad door de lag op de servers komt, of dat het een probleem is me de prestaties van de computer..
is puur server side heb je gekeken hoe druk het in steden is..

probeer eens dezelfde mensen in ironforge in WoW te zetten en je hebt hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
Ik word KNETTER gek van het nodig hebben van spullen en ze niet kunnen vinden (en oneindig veel bazaar langs lopen).... wat een gigantisch drama zeg.

Het spel is mooi, de chat interface zuigt imo, de lag valt op zich wel mee (Kashuan server), maar ik herken wel het langzaam laden van menu opties (~3 seconden per keer).
Mijn traits willen maar niet tevoorschijn komen....
na de initiele 4 leve's moet je OF gaan craften OF gaan grinden tot level 10 OF naar een andere stad gaan... dat wil ik helemaal niet

Het zal wel aan mij liggen, maar ik word er echt nog niet heel gelukkig van.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:10:
Ik word KNETTER gek van het nodig hebben van spullen en ze niet kunnen vinden (en oneindig veel bazaar langs lopen).... wat een gigantisch drama zeg.

Het spel is mooi, de chat interface zuigt imo, de lag valt op zich wel mee (Kashuan server), maar ik herken wel het langzaam laden van menu opties (~3 seconden per keer).
Mijn traits willen maar niet tevoorschijn komen....
na de initiele 4 leve's moet je OF gaan craften OF gaan grinden tot level 10 OF naar een andere stad gaan... dat wil ik helemaal niet

Het zal wel aan mij liggen, maar ik word er echt nog niet heel gelukkig van.
yup die markt en chat zijn inderdaad wel errug vervelend...
een ah zou uitkomst bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Een AH is inderdaad al een goede stap in de richting. Godzijdank is FFXIVPRO.com opgestaan, dan kun je in ieder geval alvast een indicatie voor je Bazaar samenstellen.
Maar blijft een drama om je producten te zoeken.

Ik loop al 2 dagen in een stad (Gridania) op zoek naar een lans of zo om een andere job te beginnen, maar geloof maar niet dat ik iets kan vinden.
Dit zouden niet de dagelijkse bezigheden moeten zijn naar mijn mening.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:32:
Een AH is inderdaad al een goede stap in de richting. Godzijdank is FFXIVPRO.com opgestaan, dan kun je in ieder geval alvast een indicatie voor je Bazaar samenstellen.

Ik loop al 2 dagen in een stad (Gridania) op zoek naar een lans of zo om een andere job te beginnen, maar geloof maar niet dat ik iets kan vinden.
lans is te vinden in ulduah

moet zeggen dat die uurlijkse battle wel leuk is bij de aethyrite.

afhankelijk van hoeveel mensen meer of minder sterke tegenstanders.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
I know, maar tis toch van de zotte dat ik naar een andere stad moet lopen voor een level 1 lans om te beginnen? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Ik zou het semi-normaal vinden als iedere stad me voldoende mogelijkheden biedt om datgene te doen wat ik als level 1 moet kunnen doen (een wapen kopen, evt. quests starten etc.)
Dat je op wat hoger level rond moet gaan trekken is normaal, of zelfs wenselijk, maar level 1?
Net als in XI, waar je in iedere stad op de AH in ieder geval een start kon maken.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

De lans kan je bij Twyrmoht halen, en die staat in de shop linksonder de lancer guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
6K schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:32:

SE kan af en toe zo de plank misslaan, de AH is echt een vitaal onderdeel voor het speelplezier. Maar voorlopig komt ie er niet. Ze willen de bazaars gaan opdelen in item-categorieen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Major Carnage schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:21:
De lans kan je bij Twyrmoht halen, en die staat in de shop linksonder de lancer guild.
kijk daar kan ik wat mee, net die level 10 quest op 10% na afgerond, daarna meteen lance oppikken morgen _/-\o_

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
6K schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 01:13:
[...]

kijk daar kan ik wat mee, net die level 10 quest op 10% na afgerond, daarna meteen lance oppikken morgen _/-\o_
De beginnerslance is gewoon in iedere beginstad te koop overigens. Een site die ik zelf vaak gebruik is die van Yellow Gremlin. Dit is zegmaar de WoWhead voor de WoW kenners.

Alle lances: http://ffxiv.yg.com/items?c=1.3

Gridania locatie: http://ffxiv.yg.com/npc/twyrmoht?id=1600206
Uldah locatie: http://ffxiv.yg.com/npc/pimelle?id=1300058
Limsa locatie: http://ffxiv.yg.com/npc/kikimo?id=1500058

:)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
inderdaad toevallig vandaag tegen gekomen, briljante site!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Dat er geen AH is, is inderdaad behoorlijk vervelend.
Nou hebben we er met SnR niet zo heel veel last van, aangezien elke craft bij ons goed vertegenwoordigt is en iedereen elkaar gratis materials en items geeft.

Gisteren wel een bizarre bug gehad.
Meerdere mensen van de linkshell (waaronder ik en de founder) hadden tegelijk een R0 en moesten opnieuw ffxiv starten.
Na inloggen blijkt dat we onze pearl kwijt zijn. Ook de founder!
Andere leden/sacks die nog wel de pearl hebben zien ons wel in de lijst staan.
GM kon er natuurlijk niks mee. Goed bezig SE...

En als fanboy ben ik nu toch een beetje pissig.
Heb keihard m'n goldsmith geleveld tot rank20, en nu wil ik graag de classquest gaan doen om guildmarks te halen en daarmee skillbooks aan te kopen.
Hiervoor moet je echter wel de mainquests t/m rank20 (willekeurige job) gedaan hebben.

En nou moet je een behoorlijk pittig gevecht doen in mainquest15... en met m'n pug10 (die wel goed gegeared is) lukt dat dus niet.
Ik ben dus verplicht om een DoW te levelen om voor goldsmith guildmarks te kunnen halen |:(

Vanavond eens proberen of ik met een party dat instanced gevecht kan doen, want anders ben ik genoodzaakt m'n pug eerst verder door te levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
[b]Xiliath schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:32:[/b

En als fanboy ben ik nu toch een beetje pissig.
Heb keihard m'n goldsmith geleveld tot rank20, en nu wil ik graag de classquest gaan doen om guildmarks te halen en daarmee skillbooks aan te kopen.
Hiervoor moet je echter wel de mainquests t/m rank20 (willekeurige job) gedaan hebben.

En nou moet je een behoorlijk pittig gevecht doen in mainquest15... en met m'n pug10 (die wel goed gegeared is) lukt dat dus niet.
Ik ben dus verplicht om een DoW te levelen om voor goldsmith guildmarks te kunnen halen |:(
Worden die battle en mainquests niet gesynched min of meer? Ik deed gister rank 10 battlequests met een level 6 pugilist. Met weinig problemen gehaald.

Wat ook minder is dat maximum van 8 quests per 36 uur. Gisteren 8 quests gedaan in een uurtje of 2, nu mag ik weer tot morgenmiddag wachten. Hopelijk halen ze die beperking er zsm vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het spel nou een beetje de moeite waard als je het vergelijkt met FF11?
Ik heb FF11 een redelijk lange tijd met plezier gespeeld, maar haakte toch af omdat je toch wel heel erg afhankelijk was van lange speelsessies (bijna geen ruimte voor even een uurtje wat doen als je tijd had) en het feit dat je met de timezones zat te rommelen. Zoveel EU spelers had ik op mijn server niet dus zat ik voornamelijk te wachten tot de USA mensen online kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Er is op het moment nog geen echte endgame, en dus ook geen zware levelgrind.
Daarnaast kan je spelen zolang je wil. Je kan even een half uurtje wat levequests doen, of je craft wat.. net hoeveel en hoe lang je wil.
Partying kan, maar is zeker niet verplicht. Het is bijna het omgekeerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Je kan ook even kort een paar leves doen als je wilt nu. Geen verplichte lange sessies meer.
En wat spelers betreft: we zitten nu al met 110+ NL/BE spelers in Swords and Roses, dus daaraan geen gebrek ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht nog steeds op de levering van mijn limited edition :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:38:
ik wacht nog steeds op de levering van mijn limited edition :(
Waarom annuleer je hem niet en haal je hem gewoon even in de winkel / bestel online waar hij op voorraad is zoals bijvoorbeeld hier http://www.dimensionplus....Fantasy-XIV-online/750930 ?

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te laat, hij is al van 20 september verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:08:
Balen man. Succes met wachten in ieder geval.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:08:
dan zou ik gewoon contact met de winkel nemen en het uitleggen annuleren en verdergaan

1 voordeel heb je wel
de beginnersgebieden beginnen nu speelbaar te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Laatst online: 10-09 23:46
GameSpot heeft het spel trouwens een 4 gegeven, zie hier.
Ik ben het op de meeste punten wel eens. Ze hebben niet goed hierover nagedacht. Ik heb het spel mede daarom ook niet gehaald. De open beta vond ik al niet leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Zidane007nl schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:41:
GameSpot heeft het spel trouwens een 4 gegeven, zie hier.
Ik ben het op de meeste punten wel eens. Ze hebben niet goed hierover nagedacht. Ik heb het spel mede daarom ook niet gehaald. De open beta vond ik al niet leuk om te spelen.
Tja, na een weekje te hebben gespeeld, is het beste voor mij er ook af. Ik vind het echt totaal oninteressant wat ze op dit moment bieden qua gameplay. Visueel is het echt heerlijk, vooral de character creation heeft genoeg oogstrelende dingen, maar het is ontzettend repetitief. Die 4 kan ik me ook voorstellen.

Nog even een alerte mededeling over de payment methoden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Meeste punten hebben ze bij gamespot wel gelijk en ze moeten nog een boel zaken verbeteren.
Ik vrees alleen met grote vrees dat gamespot geen herzieningen gaat doen op de review, wat IMO bij MMO's noodzakelijk is. Geen enkele MMO zal nl. een goede review net na release krijgen. Zoiets is en blijft een ongoing development.
IGN doet dit bv. wel. Hun ongoing review kun je lezen op http://pc.ign.com/articles/112/1123824p1.html

@Bas_ Wat heb je aan gameplay allemaal al gedaan als ik vragen mag?
Er zit namelijk veel meer content in dan alleen maar leves doen. En in een leuke community zitten maakt het natuurlijk ook al vele malen leuker dan in je 1tje rond te huppelen.
En een MMO moet je eigenlijk minimaal 2-3 maand of zelfs langer spelen voordat je voor jezelf zeker kan zeggen of het wel of niet is wat je wilt.

Mocht je echter wel stoppen, da zou ik graag je serial code overnemen aangezien ik nog wel mensen ken die willen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xiliath schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:04:
Meeste punten hebben ze bij gamespot wel gelijk en ze moeten nog een boel zaken verbeteren.
Ik vrees alleen met grote vrees dat gamespot geen herzieningen gaat doen op de review, wat IMO bij MMO's noodzakelijk is. Geen enkele MMO zal nl. een goede review net na release krijgen. Zoiets is en blijft een ongoing development.
IGN doet dit bv. wel. Hun ongoing review kun je lezen op http://pc.ign.com/articles/112/1123824p1.html

Er zit namelijk veel meer content in dan alleen maar leves doen. En in een leuke community zitten maakt het natuurlijk ook al vele malen leuker dan in je 1tje rond te huppelen.
En een MMO moet je eigenlijk minimaal 2-3 maand of zelfs langer spelen voordat je voor jezelf zeker kan zeggen of het wel of niet is wat je wilt.

Mocht je echter wel stoppen, da zou ik graag je serial code overnemen aangezien ik nog wel mensen ken die willen beginnen.
ach voordat een mmo opgang komt is soms wel een jaar

Kijk naar fallen earth was niet speelbaar.
Nu een jaar later is het een leuke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:30
Een review doe je ook op basis wat er op dat moment beschikbaar is, dat er later dingen veranderd worden maakt voor de review op dat moment niet meer uit. Ongoing development staat niet gelijk aan 'ik lever wat af dat wel iets is, maar men moet dan wel zijn oordeel vellen wat het uiteindelijk hoort te zijn', ook daar moet je wel een degelijk werkend product afleveren.

Kijk naar Ages of Conan, kreeg lovende reviews, wereld game, noem alles maar op. Dat klopte ook, de content die de reviewers speelde was inderdaad goed uitgewerkt, echter alles wat erna kwam.. 1 groot drama.

Ik wacht wel tot hij ooit uit komt op de PS3, dan is het spel aardig rechtgezet en hopelijk wel interessant genoeg om te spelen. Concept is zeer interessant, uitwerking verre van dat.
Final Fantasy XIV is a notable entry to the genre but only for what it lacks. It lacks character; bare-bones quests and audiovisual repetition fail to instill a sense of fantasy wonder. It lacks cohesion; communication failures, economic oddities, and stringent limitations leave you constantly directionless. And it lacks joy; the abysmal interface and boring monsters make it a struggle to stay invested. The open-ended classes, the stunning graphics engine, the focus on story--these elements deserve rightful praise.
En meer kan ik er ook niet van maken.

[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 08-10-2010 16:42 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Xiliath schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:04:

Wat voor content is er nog meer dan? Ja, je kunt een uur op de martkets gaan zoeken naar een item, wat je op een AH binnen een minuut zou kunnen checken.

Normaal gesproken wil ik elke vrije minuut spenderen aan een game die me aanspreekt. Bij FFXIV totaal niet, de irritatie neemt alleen maar toe. De lag/delay, de onhandelbare UI, de rem op quests, het alles en niks job class systeem.

Ik zet em op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Behest, crafting, mainquest storyline.(level 15 open je parley en op 20 je companion) Class-specific quests en speciale factions leves.
Je kan gaan vissen en andere gathering jobs doen, Verschillende jobs levelen en abilities mix/matchen.
Heb je al battle-regimens en incapacitation geprobeerd? Zeer cool uitgewerkt.
Exploration is ook een ding natuurlijk, heb je alle zones en dungeons al bezocht? Er zijn zulke mooie gebieden en mobs te vinden.
Info over de dungeons zelf is er trouwens nog maar weinig te vinden, maar er zijn er al wel veel, ongetwijfeld dat daar ook het 1 en ander te doen is.

Als je 1 job pakt, daar solo de natuur in gaat en 8 battle-leves per 36 uur doet. ja, dan snap ik dat je snel uitgekeken bent. En zat je in een linkshell met bekenden of vrienden? Een gezellige linkshell maakt het allemaal nl. nog leuker.

Ik ben het met je eens dat zaken als gui lag en economy dringend verbeterd moeten worden, maar dat weerhoud me er niet van om nu al te genieten van alles wat er geboden wordt.

PS: Hou er ook rekening mee dat SE een enorme hoeveel content zal toevoegen in de komende maanden/jaren. Kijk maar eens wat er allemaal aan ffxi is toegevoegd sinds de start. Heb je een paar uur leesmateriaal aan.

[ Voor 31% gewijzigd door Xiliath op 08-10-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed hier heb ik het online ook al vaak over gehad.

Maar voor een beginnend spel is het een lege woestijn.
Ziet er kicke uit maar je kan er geen fuck mee.

Alleen al het feit dat als ik in een dag mijn conjurer naar lvl 11 ram ik tegen een fatigue wall aanloop is zwaar irritant.

Het excuus wat iedereen aandraagt ga je toch wat anders doen. PARDON ik speel toch een conjurer omdat ik de rest dus NIET wil spelen.
De behest is leuk maar vaak niet bevredigend. Elk uur hetzelfde zwikje beestjes killen en de baas is nooit echt sterker.
Battleleve???? zullen we het er niet over hebben met mijn lvl 5 conjurer kon ik al met gemakt op 4 sterren (5 is max) de leve doen terwijl die toch echt voor mijn zone was.
En volgens mij staat 4 sterren voor een volle gemaxte party en 5 sterren had de naam legion
Ga ik er toch vanuit dat het enigszins moeilijk is.
Craften en minen pffffffffffft als ik voor elke node die ik wil legen minimaal 10 minuten bezig ben dan neemt dat een hoop lol weg.
Kijken naar een kleiner en groter wordend cirkeltje om zo mijn minerals te krijgen.
Laat me gewoon dat ding leegtrekken zoals het hoort.

Het combat systeem daarentegen bevalt me goed. De gfx zijn mooi de spells zien er mooi uit.
Het speelt fijn en het werkt voor mij goed.
De omgevingen ook super uitgewerkt hardstikke mooi.
De steden ook leuk gedaan en je word er goed door rondgeleid.
Het idee om je aan de hand van de main questline door alle guilds en alles heen te lozen geweldig.
De manier om je met leve aan je jobs en crafts te krijgen ook goed.
Maar helaas naast je main quesline en 8 levee (per 36 uur) valt dit gewoon terug op puur grinden grinden grinde.
Konden we in ultima online, alle everquests, anarchy online en lineage ook.

Ik vind het erg jammer maar na het idee te hebben dat ik voor de 5e dag achter elkaar precies hetzelfde heb zitten doen gooi ik denk ik de handdoek in de ring.
Heel jammer want ik was door eve online te laat om lekker mee te doen aan FFXI
en zat erg uit te kijken naar deze game.
Mochten ze deze maand nog een BERG content toevoegen.
Een ah.
Een fatsoenlijk xp systeem.
En de mogelijkheid om mijn eigen chattabs in te delen.
Dan blijf ik zeker.
Want de game heeft echt wel potentie.
Maar zeker geen 14 euro per maand waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Die reviews van dit spel _O-

Zo negatief had ik ze nou ook weer niet verwacht, GameSpot een 4, Gametrailers een 4.2 en op GS een userscore van 4.5 (wat echt extreem laag is).

Helaas heb ik nu al geen behoefte meer om in te loggen, het voelt veel te veel aan als werk ipv plezier.

Dan maar terug naar FFXI en wachten op de uitbreiding van WoW I guess ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Outlandos schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:21:
Die reviews van dit spel _O-

Zo negatief had ik ze nou ook weer niet verwacht, GameSpot een 4, Gametrailers een 4.2 en op GS een userscore van 4.5 (wat echt extreem laag is).

Helaas heb ik nu al geen behoefte meer om in te loggen, het voelt veel te veel aan als werk ipv plezier.

Dan maar terug naar FFXI en wachten op de uitbreiding van WoW I guess ;(
Ze hebben wel gelijk met de grote lijnen helaas. Op Gamespot kijk is overigens nooit maar naar reviews, aangezien ze Nier een ook maar een 5.0 gaven terwijl dit een dijk van een game is.

Wel grappig is dat veel mensen een search willen in de market wards. Logisch op zich ook, maar SE wilde duidelijk geen AH, maar een market systeem en zeg nu zelf. Wat is het verschil tussen een AH en een market waar je kan zoeken? ;)

Hetgene wat mij het meest irriteerd is de beperkte inventoryruimte (vooral als je alle crafts/jobs aan het levelen bent ben je binnen 30 min helemaal vol). Mijn retainer is ook helemaal vol en ik heb nog zoveel items te grinden voor het maken van hogerere level items. Als ze het nu eens zouden vrijgeven dat je meerdere retainers kan aannemen. Ik heb echt wel € 2,- per maand over voor 160(+20) extra ruimte!

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
gnimmeL_kraD schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:28:
Ik heb echt wel € 2,- per maand over voor 160(+20) extra ruimte!
En € 4,- in de maand voor AH search, € 3,- in de maand voor elke 4 uur repeatable quest, € 8,- voor extended timeframe om exp te halen, dan nog 3-4 expensions voor elk € 20,- voor wat extra quests en zones.

Dan over alles nog 3,9% provisie (idioot dat ze voor C&B zijn gegaan), ja zo kan ik ook wel een spel aan de man brengen :+

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
SinergyX schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:39:
[...]

En € 4,- in de maand voor AH search, € 3,- in de maand voor elke 4 uur repeatable quest, € 8,- voor extended timeframe om exp te halen, dan nog 3-4 expensions voor elk € 20,- voor wat extra quests en zones.

Dan over alles nog 3,9% provisie (idioot dat ze voor C&B zijn gegaan), ja zo kan ik ook wel een spel aan de man brengen :+
Ik begrijp je comment niet echt. Bij Final Fantasy XI was het ook gewoon normaal om extra geld te betalen voor een extra character.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
gnimmeL_kraD schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:57:
Ik begrijp je comment niet echt. Bij Final Fantasy XI was het ook gewoon normaal om extra geld te betalen voor een extra character.
Dus omdat het daar 'normaal' was (voor een MMO? :?), zou je dan ook maar gaan betalen voor 'core features' van een doorsnee MMO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:01

Shin_Alu

Ranger/Ninja

SinergyX schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:03:
[...]

Dus omdat het daar 'normaal' was (voor een MMO? :?), zou je dan ook maar gaan betalen voor 'core features' van een doorsnee MMO?
Je betaalt niet extra voor 'core features'. Je betaalt naar gelang hoeveel je gebruikt, in dit geval het aantal karakters / extra retainers.

Retainers is randje, maar extra betalen voor karakters vind ik in het geval dan de FF MMO's niet zo vreemd, aangezien je (bijna) alles met 1 karakter kan doen in tegenstelling tot de meeste andere MMO's.

en tja extra retainers voor opslag, dat deden veel spelers van FFXI ook door extra karakters te nemen

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Elke Euro voor dit spel is teveel gevraagd imo :( 32 Euro weggegooid geld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Het unieke aan FF MMO's is eigenlijk dat je eigenlijk geen extra characters nodig hebt om te spelen. Je kan met één character alle classes en alle crafts doen, terwijl je in bijvoorbeeld (jaja, daar komtie weer) WoW meerdere characters nodig hebt als je een mage en een warrior wilt spelen. Sowieso is FFXIV per maand al goedkoper dan WoW uberhaupt is, dus met een extra retainer ga ik alsnog minder per maand betalen.
Elke Euro voor dit spel is teveel gevraagd imo :( 32 Euro weggegooid geld :/
Mja, dat vind ik van alle sport spellen. Kunnen we het nu weer over de game hebben? :P

[ Voor 18% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 12-10-2010 10:47 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Een unieke feature die dan maar gecompenseert is met een sumier aanbod van overige features en toegankelijkheid? City of Heroes heeft meerdere unieke features dan menig MMO, daar betaal je per maand ook niets voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
SinergyX schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:50:
Een unieke feature die dan maar gecompenseert is met een sumier aanbod van overige features en toegankelijkheid? City of Heroes heeft meerdere unieke features dan menig MMO, daar betaal je per maand ook niets voor :P
Het is maar echt wat je zelf leuk vind en dat is puur smaak. Zelf heb ik City of Heroes/Villians geprobeerd toen het nog betaald was en dat sprak mij echt niet aan zoals jouw FFXIV niet aanspreekt.

Sowieso wil ik ook voor een MMO betalen, dat is toch weer een eerste drempel voor de mensen die je niet op je netwerk wilt te vermijden. Voor mij iig geen gratis MMO's.

[ Voor 13% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 12-10-2010 11:05 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
gnimmeL_kraD schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:57:
Het is maar echt wat je zelf leuk vind en dat is puur smaak. Zelf heb ik City of Heroes/Villians geprobeerd toen het nog betaald was en dat sprak mij echt niet aan zoals jouw FFXIV niet aanspreekt.
Leuk en aanspreken hebben niets te maken met gebrek aan bepaalde features of algemene diepgang in de gameplay of toegankelijkheid van nieuwe spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
SinergyX schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:07:
[...]

Leuk en aanspreken hebben niets te maken met gebrek aan bepaalde features of algemene diepgang in de gameplay of toegankelijkheid van nieuwe spelers.
Mja, dus wat is er meer mis aan FFXIV dan aan andere startende MMO's? De launch van WoW was ook niet echt goed te noemen.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
gnimmeL_kraD schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:10:
Mja, dus wat is er meer mis aan FFXIV dan aan andere startende MMO's? De launch van WoW was ook niet echt goed te noemen.
Launch 'problemen' zijn achterhaald, toegankelijkheid valt onder de 'standaard' wat een nieuwe MMO zal moeten bevatten. Immers nemen zij het niet op tegen de launch van WoW, of launch van AoC, Eve, whatever, maar tegen de huidige staat van deze MMO's. Dat WoW in 2004 een matige start had, maakt niet uit of een speler vandaag de dag gaat kiezen tussen FFXIV of WoW, je vergelijkt hoe ze nu zijn. Als je de mensen dat al niet genoeg kan boeien met een toegankelijkheid en gameplay, maakt het niet uit of je over 3 maanden bergen nieuwe content toevoegt.. dan zijn ze al weg. Zet je een basis neer die interessant is en ondanks weinig aanbod goed te spelen is, zijn mensen veel meer geneigt om te blijven en extra content af te wachten (zoals Perfect World of Cabal).

Voor AoC was dat bijna dodelijk, immers was na Tortage (waardoor ze bizar veel spelers kregen) niets meer te doen en content was erg slecht uitgewerkt. Dan maakt het niet uit dat Guildwars of LotrO indentiek waren tjidens hun launch, AoC was op dat moment slecht en mensen gaan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
gnimmeL_kraD schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:46:
Het unieke aan FF MMO's is eigenlijk dat je eigenlijk geen extra characters nodig hebt om te spelen. Je kan met één character alle classes en alle crafts doen, terwijl je in bijvoorbeeld (jaja, daar komtie weer) WoW meerdere characters nodig hebt als je een mage en een warrior wilt spelen. Sowieso is FFXIV per maand al goedkoper dan WoW uberhaupt is, dus met een extra retainer ga ik alsnog minder per maand betalen.

[...]

Mja, dat vind ik van alle sport spellen. Kunnen we het nu weer over de game hebben? :P
Ik heb het over de game en die is waanzinnig slecht, klaar. Het job systeem in FFXI vond ik het beste class system ooit en in 14 hebben ze dat willen bewaren, maar toch totaal veranderd. Echt zonde want het systeem zoals in deel 11 was gewoon perfect, met main jobs, sub jobs en latere advanced jobs die je kon unlocken, geniaal gewoon.

Ik heb XI voor 5 jaar gespeeld en erg lang hierna uitgekeken dus waarom jij een vergelijking met sport games maakt is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Het hele class/job systeem vind ik wel aardig gedaan in XIV eerlijk gezegd. Tuurlijk, er zou iets meer uitdaging in mogen zitten dan enkel een ander wapen dragen, maar het feit dat je alles van de andere jobs beschikbaar hebt is in mijn ogen best aardig uitgewerkt.

Ik vind dat heel veel mensen een vergelijk trekken met XI, als SE dat gewild had, hadden ze alleen de graphics hoeven oppoetsen en door kunnen gaan met XI-revolution of zoiets.

LET WEL: ik zit hier XIV niet te verdedigen, want ook ik ben ver van gelukkig met het spel en ik denk dat SE inderdaad veel te vroeg gereleased heeft en dat zullen ze gaan voelen... op zeker. Er zitten zoveel dingen nog niet in het spel, of niet af, of niet uitgewerkt en soms zelf ondoordacht... dat het gewoon triest is naar mijn idee.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
6K schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:00:
Het hele class/job systeem vind ik wel aardig gedaan in XIV eerlijk gezegd. Tuurlijk, er zou iets meer uitdaging in mogen zitten dan enkel een ander wapen dragen, maar het feit dat je alles van de andere jobs beschikbaar hebt is in mijn ogen best aardig uitgewerkt.

Ik vind dat heel veel mensen een vergelijk trekken met XI, als SE dat gewild had, hadden ze alleen de graphics hoeven oppoetsen en door kunnen gaan met XI-revolution of zoiets.

LET WEL: ik zit hier XIV niet te verdedigen, want ook ik ben ver van gelukkig met het spel en ik denk dat SE inderdaad veel te vroeg gereleased heeft en dat zullen ze gaan voelen... op zeker. Er zitten zoveel dingen nog niet in het spel, of niet af, of niet uitgewerkt en soms zelf ondoordacht... dat het gewoon triest is naar mijn idee.
Dat weet ik, maar waarom behielden ze dan wel die min punten van 11? Zoals het gare quest systeem en de interface? Het job systeem hadden ze gewoon zo moeten laten, die was onwijs relaxed in 11, klassiek en toch revolutionair tegelijkertijd en super uitdagend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeNno
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
Ok, nu moet ik toch echt wel even een traan weg pinken....

Na zo'n 5 uur gespeeld te hebben kan ik het echt niet meer aanzien, de besturing is belabberd... alles voelt traag aan.. geen bevrediging in craften... het is gewoon saaai........

De helft van de tijd heb ik geen idee wat ik aan het doen ben, of hoe ik verder moet. De eerste quest was matig, vervolgens krijg je geen vervolg quest en moet je zelf op internet opzoeken dat je bij lvl 10 weer een nieuwe krijgt... wat betekend dat ik nu eerst 3 uur moet grinden, of dat saaie craften voor ik überhaupt weer wat leuks te doen krijg.

Ligt het nou aan mij of is dit echt compleet niks, ik hoop echt dat ze dit snel verbeteren en leuker maken om te spelen. Als het nou niet zo belabberd bestuurde en allemaal wat sneller was had ik er misschien mee kunnen leven dat het vrij saai is, maar dit is niet vol te houden.

AAAH ik heb hier echt na uitgekeken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
jeNno schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:10:
Ok, nu moet ik toch echt wel even een traan weg pinken....

Na zo'n 5 uur gespeeld te hebben kan ik het echt niet meer aanzien, de besturing is belabberd... alles voelt traag aan.. geen bevrediging in craften... het is gewoon saaai........

De helft van de tijd heb ik geen idee wat ik aan het doen ben, of hoe ik verder moet. De eerste quest was matig, vervolgens krijg je geen vervolg quest en moet je zelf op internet opzoeken dat je bij lvl 10 weer een nieuwe krijgt... wat betekend dat ik nu eerst 3 uur moet grinden, of dat saaie craften voor ik überhaupt weer wat leuks te doen krijg.

Ligt het nou aan mij of is dit echt compleet niks, ik hoop echt dat ze dit snel verbeteren en leuker maken om te spelen. Als het nou niet zo belabberd bestuurde en allemaal wat sneller was had ik er misschien mee kunnen leven dat het vrij saai is, maar dit is niet vol te houden.

AAAH ik heb hier echt na uitgekeken :'(
De besturing wordt een stuk beter en logischer zodra je een controller gaat gebruiken ipv keyboard + muis. In dat opzicht is het spel echt voor een console gemaakt.

Maar goed, dat helpt natuurlijk niet met het incompleet zijn van het spel. Zelf de CE gekocht (omdat het FF is :) ), maar ik ben inmiddels ook alweer gestopt. Ik ben het volledig eens met wat de reviewer van gamespot zegt, het is meer werk dan spel en er is weinig in te beleven. Al denk ik wel dat er verbetering in gaat komen, zo met de release van de PS3 versie zal het wel beter gaan. Daar wacht ik dan maar op.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.