De stomme checker blijft bij mij hangen op 98.3% bij de file 2010.09.05.2000 terwijl is ik hem al gedownload heb via de downloads hierboven en op de juiste locatie heb geplaatst.
Patching/installatie met officiële torrents how to
Start de installer/client op en laat het eventjes naar de juist torrentbestanden zoeken. Als het aan een erg trage download begint, dan sluit je het af.
Ga naar: C:\Users\[username]\Documents\My Games\FINAL FANTASY XIV Beta Version\downloads\ffxiv-beta
Je zal 2 mappen vinden met metainfo- en patch-submappen.

In metainfo-map staan de torrents die *.patch bestanden naar patch-map downloaden.

Gelukkig hebben de gedownloade bestanden ook een mooie mappenstructuur zodat je niet moet onthouden in elke map ze thuis horen.
Start de installer/client, de bestanden zullen herkend worden en gamen maar.
Als je µTorrent client niet vooruit te branden is. Gebruik de installatiegids of speedguide. Het doet een upload test en drijft de instellingen op.
Start de installer/client op en laat het eventjes naar de juist torrentbestanden zoeken. Als het aan een erg trage download begint, dan sluit je het af.
Ga naar: C:\Users\[username]\Documents\My Games\FINAL FANTASY XIV Beta Version\downloads\ffxiv-beta
Je zal 2 mappen vinden met metainfo- en patch-submappen.

In metainfo-map staan de torrents die *.patch bestanden naar patch-map downloaden.
- torrents in bca2a8ae\metainfo => patch in bca2a8ae\patch
- torrents in d96437e6\metainfo => patch in d96437e6\patch

Gelukkig hebben de gedownloade bestanden ook een mooie mappenstructuur zodat je niet moet onthouden in elke map ze thuis horen.
Start de installer/client, de bestanden zullen herkend worden en gamen maar.
Als je µTorrent client niet vooruit te branden is. Gebruik de installatiegids of speedguide. Het doet een upload test en drijft de instellingen op.
[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 05-09-2010 22:54 ]
Ik heb gelukkig al een wiki over FF14 gevonden!MarluXiaXl schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:35:
Heeft iemand al uitgevonden hoe dat zit met nieuw armor? Ik heb als conjurer al van leverquests 2 nieuwe armorstukken. Maar ik kan nergens nieuw armor kopen en dat heb ik nu nodig, ben conjurer lvl 6.
Ook zie ik nergens een soort van guide ofzo van wat je nodig hebt als weaver of carpenter om van alles te maken. Bijvoorbeeld: je hebt 2 hemp yarns en 1 cotton bolt nodig voor een hemp belt, ik zeg maar wat. Dit zou erg handig zijn als het er nog niet is.
En aangezien je zonder nieuw armor niet ver komt zit ik nu vast
Misschien een idee om deze op te nemen in de TS?
FFXIV Wiki
Voor weaver moet je naar weaving recipes zoeken.
Weaving Recipes!
Het probleem is inmiddels niet meer de download (nouja, dat blijft gewoon ruk), maar het connecten naar de tracker ligt er dus gewoon uit.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het spel is niet vooruit te branden op mijn pc. 1 frame per seconde max haal ik. Hopelijk helpt de GT240 die ik besteld heb. Heb nu een GeForce 6600GT.
Hartstikke bedankt! Morgen even gaan doenZhalix schreef op zondag 05 september 2010 @ 23:11:
[...]
Ik heb gelukkig al een wiki over FF14 gevonden!
Misschien een idee om deze op te nemen in de TS?
FFXIV Wiki
Voor weaver moet je naar weaving recipes zoeken.
Weaving Recipes!
Hopelijk wordt de wiki nog uitgebreider, en om dit op te nemen in de TS is een goed plan
Radeon 5850, 1920x1080 alles max is hier 25 fps maxtiguan schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:19:
Het spel is niet vooruit te branden op mijn pc. 1 frame per seconde max haal ik. Hopelijk helpt de GT240 die ik besteld heb. Heb nu een GeForce 6600GT.

Zou dit door beta komen of misschien omdat het een port is?
[ Voor 29% gewijzigd door MarluXiaXl op 06-09-2010 00:49 ]
Ben totaal niet bekend met Radeon typenummers, duur kaartje zo te zien, zal wel een dikke zijn dan?MarluXiaXl schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:41:
Radeon 5850, 1920x1080 alles max is hier 25 fps maxambient occlusion en depth of field uitzetten geeft al fps van 40 met drops naar 8 door lag.
Ik zou denken aan een virtuele machine dat een console moet nadoen. Anders verzinnen ze niet een login webpagina/gui, wachtwoord ingeramd, de knop vinden ipv enter rammen, dan krijg je een webpagina met een play-knop voor het geval dat je inlogt en toch niet wilt spelen. Daarna verandert het venster, omdat de VM opgestart is en het spel wordt geladen, nog een keer vragen of je daadwerkelijk met het spel wilt starten. In een normale pc-game komt na wachtwoord en enter rammen, direct de character keuze.MarluXiaXl schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:41:
Radeon 5850, 1920x1080 alles max is hier 25 fps maxambient occlusion en depth of field uitzetten geeft al fps van 40 met drops naar 8 door lag.
Wordt er met boot version, de VM-versie bedoeld?
5850 presteert iets beter dan de GTX 460. Als je daarmee geen vloeiende MMORPG kan maken, dan zal het niet toegankelijk genoeg zijn om voldoende spelers aan te trekken.tiguan schreef op maandag 06 september 2010 @ 01:29:
Ben totaal niet bekend met Radeon typenummers, duur kaartje zo te zien, zal wel een dikke zijn dan?
[ Voor 20% gewijzigd door rapture op 06-09-2010 01:53 ]
5850 is on par met de 460
Maar in de closed beta presteerde ATi kaarten een stuk beter dan Nvidia kaarten, ik hoop dat dat bij de retail is opgelost want ik heb 2 460's in SLI.
Maar in de closed beta presteerde ATi kaarten een stuk beter dan Nvidia kaarten, ik hoop dat dat bij de retail is opgelost want ik heb 2 460's in SLI.
Dat meen je niet?Zhalix schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:57:
[...]
Als je naar abilites en traits gaat, krijg je een nieuw scherm te zien. Klik op een leeg vakje naast de skill die je al hebt. Vervolgens klik je op het balkje rechts in het scherm. Daar zie je dan Marauder. Als het goed is staan daar 2-4 abilities
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
ik snap niet zo goed wat het probleem is hoor.
Ik draai op een E6750 in een raid 0 opstelling met een 4850 (512MB) en heb aa op 4x staan de rest alles op high en draai helemaal soepel op 1680x1050
Het enige wat wel irriteerd (maar zo te zien ligt dat niet aan mijn sysyeem) is de muis lag.
Ik draai op een E6750 in een raid 0 opstelling met een 4850 (512MB) en heb aa op 4x staan de rest alles op high en draai helemaal soepel op 1680x1050
Het enige wat wel irriteerd (maar zo te zien ligt dat niet aan mijn sysyeem) is de muis lag.
Er is redelijk veel muis lag idd. Het spel zelf trekt veel van je CPU, het spel trekt makkelijk 60%, met pieken van 90%. Waarom weet ik niet.... Ik gebruik zelf een Q9400 in combinatie met een GTX470.
Dan zal ik wel een goede CPU hebben, hij draait wel op 3.0 maar zo sterk is die nou ook weer niet ;-)
Maar juist aan die muis zie je dat er toch iets van een virtual box/emulatie wordt gedaan, je kan dit vrij makkelijk zien omdat bij de 'intro' (van Start/Quit naar character screen) de muis wel soepel beweegt.janus_freggel schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:06:
Dan zal ik wel een goede CPU hebben, hij draait wel op 3.0 maar zo sterk is die nou ook weer niet ;-)
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat kan verklaren waarom zoveel van m'n cpu wordt gevraagd.
het spel reageert wel sneller als je toetsenbord gebruikt, in my opinion.
ik hoop dan maar dat dit nog gaat veranderen, bij FF XI had ik hier totaal geen last van. nu irriteerd het behoorlijk
Het probleem met de muislag is dacht ik ook een bekend probleem, aangezien het spel geen hardwarecursor optie heeft. Het zal me niet verbazen dat het binnenkort wordt toegevoegd. Ik de closed beta was het inderdaad heel irritant.
Zelf ga ik niet meer de open beta spelen, ik wacht wel even tot de 22e om dan echt te gaan beginnen. Heb lekker vakantie genomen om eens goed ervan te kunnen genieten (zelfde had ik ook gedaan met Wrath of the Litch King, ook ff 2 weken vrij genomen daarvoor. Ben nu alleen wel helemaal WoW moe en speel het al een aantal maanden niet meer).
Zelf ga ik niet meer de open beta spelen, ik wacht wel even tot de 22e om dan echt te gaan beginnen. Heb lekker vakantie genomen om eens goed ervan te kunnen genieten (zelfde had ik ook gedaan met Wrath of the Litch King, ook ff 2 weken vrij genomen daarvoor. Ben nu alleen wel helemaal WoW moe en speel het al een aantal maanden niet meer).
Ben zeker benieuwd hoe de final versie gaat draaien, zelfs de loadingscreens zijn 99% server-communicatie, mijn SSD staat nagenoeg de hele tijd van het 'loading' scherm helemaal niets te doen. Alles lijkt eerst via een server-check te gebeuren, combatlog, openen van vensters, Radar-tracking van je character (zit een zeer irritante interval op) en praten met NPC's.
(zo mogen ze van mij de 'errors' wel gewoon onscreen weergeven, zoals de 'too far' of 'not ready yet', nu zit je maar steeds te gokken uit je chat wat er nu precies niet kan).
Maar gezien de nagenoeg dagelijkse updates, denk ik niet dat de beta op de laatste paar dagen zoveel anders zal zijn dan de final, buiten een stuk minder spelers ingame.
Wel grappig detail, ranger heeft dus ook een 'quiver reload' skill, als je dus door je arrow's heen bent, ga je steentjes gooien
(zo mogen ze van mij de 'errors' wel gewoon onscreen weergeven, zoals de 'too far' of 'not ready yet', nu zit je maar steeds te gokken uit je chat wat er nu precies niet kan).
Maar gezien de nagenoeg dagelijkse updates, denk ik niet dat de beta op de laatste paar dagen zoveel anders zal zijn dan de final, buiten een stuk minder spelers ingame.
Wel grappig detail, ranger heeft dus ook een 'quiver reload' skill, als je dus door je arrow's heen bent, ga je steentjes gooien
Ik speel zelf nu lancer, je zorgt ervoor dat je op een kleine afstand staat t.o.v. de mob en dan spring je echt vooruit
als de mob dichtbij komt, is het normaal melee. En ook een hele leuke 'aoe' ability, vooral tijdens de low-level leves is het een kwestie van goed staan en voldoende TP hebben, BAM in een keer 2 mobs dood!
Op welke server speelt iedereen eigenlijk? Ik speel zelf op Lindtblum, in de stad Ul'dah. Ik heb nu een level 3 lancer / level 6 miner / level 2 blacksmith. Ik hoop dat een vriend snel d'r gedachte opmaakt en eindelijk een 'main' class kiest om mee te spelen
Nu is het een beetje aanklooien als goldsmith en dat werkt, in mijn mening, over het algemeen minder goed dan als je een Disciple of War class kiest.
Archer heeft zeker een leuke toevoeging met de quiver reload, al mis ik wel een balkje of iets dergelijks wat aangeeft hoeveel je nog moet.
Ik heb trouwens ook al crafting geprobeerd!
Via de menu moet je synthesize klikken en om het te levelen, accepteer je local guildleves. Als je dan als voorbeeld, blacksmith aan het werk gaat, praat je met de persoon van de guildleve en krijg je resources. Kost jou niets en maakt vooral aan het begin niet veel uit of je het niet haalt! Al krijg je wel meer XP als je de crafts goed doet.
Ik heb ook zo'n gevoel dat als het lichtje knippert tijdens het craften, dat je beter kan wachten tot het niet meer knippert, of dat je -3/4 durability daarvan krijgt. En vooral niet teveel dezelfde synthesize gebruiken! Anders werkt het niet meer zo goed!
Iemand anders nog wat ontdekt?
Op welke server speelt iedereen eigenlijk? Ik speel zelf op Lindtblum, in de stad Ul'dah. Ik heb nu een level 3 lancer / level 6 miner / level 2 blacksmith. Ik hoop dat een vriend snel d'r gedachte opmaakt en eindelijk een 'main' class kiest om mee te spelen
Archer heeft zeker een leuke toevoeging met de quiver reload, al mis ik wel een balkje of iets dergelijks wat aangeeft hoeveel je nog moet.
Ik heb trouwens ook al crafting geprobeerd!
Ik heb ook zo'n gevoel dat als het lichtje knippert tijdens het craften, dat je beter kan wachten tot het niet meer knippert, of dat je -3/4 durability daarvan krijgt. En vooral niet teveel dezelfde synthesize gebruiken! Anders werkt het niet meer zo goed!
Iemand anders nog wat ontdekt?
Ik heb inmiddels ook een key! Vanavond maar eens installeren en dan spielen!!
Heb gehoord dat het een redelijk moeilijke MMO is... Hoop dat ik het bij kan benen xD
Heb gehoord dat het een redelijk moeilijke MMO is... Hoop dat ik het bij kan benen xD
Als je een VMBox met bagger mouse support en omslachtige gebruikersonvriendelijke PC interface moeilijk noemt, ja.Excelb-boy schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:41:
Ik heb inmiddels ook een key! Vanavond maar eens installeren en dan spielen!!
Ik zit ook op Lindtblum en ben toevallig ook begonnen in de stad Ul'dah. Ik heb nu een level 5 thaum / level 3 gladiator / level 2 miner. De naam is Nuka Anuka (ja, ik ben slecht in namen).Zhalix schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:33:
Op welke server speelt iedereen eigenlijk? Ik speel zelf op Lindtblum, in de stad Ul'dah. Ik heb nu een level 3 lancer / level 6 miner / level 2 blacksmith.
Ik heb overigens geprobeerd om een miner guildleve te doen maar om de een of andere reden stopte deze ineens toen ik de 2de vein niet kon vinden ondanks dat ik nog een goede 20 minuten over had. Ik snap niet helemaal waarom dat was, duurde het te lang voor ik bij de volgende vein was of was ik te ver weg van het camp? Vreemd.
Verwijderd
Gezien alle reacties ga ik maar eens over 6-9 maanden na release naar deze game kijken...tot die tijd kan ik me nog prima vermaken met FFXI =)
LOL ik kan hem dus niet installeren op mn C:\ partitie xD dat wordt wachten op de officiele release
welke melding krijg je? als je melding krijgt "not enough free space" moet je eens proberen de installer op een andere pc te starten en vervolgens de aangemaakte map kopiëren naar je game-pc.Excelb-boy schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:46:
LOL ik kan hem dus niet installeren op mn C:\ partitie xD dat wordt wachten op de officiele release
Le Meow
Al geprobeerd maar dat werkt niet...Poekie McPurrr schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:39:
de installer op een andere pc te starten en vervolgens de aangemaakte map kopiëren naar je game-pc.
Toch bedankt!
Tja al met al na wat testen is deze MMO toch een lackbuster.
Heb mijn order geannuleerd tot mijn grote spijt, keek echt uit naar FFXIV.
Nieuwe hoop op TERA dan maar
Heb mijn order geannuleerd tot mijn grote spijt, keek echt uit naar FFXIV.
Nieuwe hoop op TERA dan maar
Toch best knap hoe zo'n goed idee naar zo een naar spel kan leiden.
Ik had me er echt op verheugd. Nu ik FF14 heb gespeeld krijg ik bijna weer zin om WoW te spelen... na 2 jaar gestopt te zijn
Ik had me er echt op verheugd. Nu ik FF14 heb gespeeld krijg ik bijna weer zin om WoW te spelen... na 2 jaar gestopt te zijn
Verwijderd
Ben een paar dagen geleden ook maar es aan de beta begonnen maar het is vreselijk omslachtig om ook maar de simpelste handeling voor elkaar te krijgen zoals b.v. wisselen van gear en 1x gecrashed terwijl ik met een leve bezig was, heb nog geen mogelijkheid gevonden om hem opnieuw te starten o.i.d.
Erg jammer want grafisch ziet het er zeer sterk uit, ik hoop toch dat ze de release uitstellen om het wat gebruikersvriendelijker te maken maar zoals het er nu uitziet wacht ik wel 6-10 maanden na release om het dan eens aan te zien.
Erg jammer want grafisch ziet het er zeer sterk uit, ik hoop toch dat ze de release uitstellen om het wat gebruikersvriendelijker te maken maar zoals het er nu uitziet wacht ik wel 6-10 maanden na release om het dan eens aan te zien.
"Applications for the FINAL FANTASY XIV Open Beta Test have been temporarily suspended. Please wait until we are ready to accept new applications and then try again."
deja vu, hebben ze me al eerder gelapt, leuk
deja vu, hebben ze me al eerder gelapt, leuk
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Tjonge was ik dus niet de enige die dit hadsbmuc schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:23:
Toch best knap hoe zo'n goed idee naar zo een naar spel kan leiden.
Ik heb inmiddels een rng aangemaakt op lindblum in uldah ofzo....
Grootste moeite heb ik met dingen als:
1) Zien hoe makkelijk / moeilijk een mob is, sommige deden 1200+ dmg in 1 klap lol
2) Waar krijg je de quests/missies... heb er 1 gevonden dat ik naar crystal moest en kon daar ten koste van gods favor 2 quests doen met kill zoveel beesten maar er moeten er toch wel meer zijn
3) Waar vind ik de weaponskills? Ik heb een lvl 5 ranger met lvl 3 archery wat zou betekenen dat ik puncture zou moeten hebben..... zie het alleen niet.
4) 99% van de npc's schijnen geen rol te hebbben dus die kan je vergeten... maar sommige mis ik uit FFXI zoals een auctionhouse... en degene die directions kunnen geven als je echt geen flauw idee hebt waar je moet beginnen lol.
5) armor / weapons... schijnt dat er een bow in een andere stad te koop is.... iemand al geprobeerd dat te lopen? Van de ene stad naar de andere?
Tja zal wel nieuwigheid zijn.
1) Zien hoe makkelijk / moeilijk een mob is, sommige deden 1200+ dmg in 1 klap lol
2) Waar krijg je de quests/missies... heb er 1 gevonden dat ik naar crystal moest en kon daar ten koste van gods favor 2 quests doen met kill zoveel beesten maar er moeten er toch wel meer zijn
3) Waar vind ik de weaponskills? Ik heb een lvl 5 ranger met lvl 3 archery wat zou betekenen dat ik puncture zou moeten hebben..... zie het alleen niet.
4) 99% van de npc's schijnen geen rol te hebbben dus die kan je vergeten... maar sommige mis ik uit FFXI zoals een auctionhouse... en degene die directions kunnen geven als je echt geen flauw idee hebt waar je moet beginnen lol.
5) armor / weapons... schijnt dat er een bow in een andere stad te koop is.... iemand al geprobeerd dat te lopen? Van de ene stad naar de andere?
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
1) Nee dat is moeilijk, je hebt wel een systeem met kleuren, blauw-groen-rood. (easy-normal-hard)Lord_T schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:18:
Ik heb inmiddels een rng aangemaakt op lindblum in uldah ofzo....
Maar dit systeem klopt nog voor geen reet. Ik kan soms rood neerhalen en doodgaan op blauw. of ik vecht de hele tijd tegen groene mobs en in een keer wordt een nieuwe spawn van de zelfde mob zo sterk dat ie mijn gewoon neer slaat in 5 attacks.
2) In je Log (Home > log) staat je "begin quest" anders dan dat kun je naar een adventure guild (naam?) gaan.
Die verstrekken quests voor een leuke bonus. (items/gil)
3)Home > Actions & traits in die menu zie je skills, gewoon je class in dropdown menu kiezen.
4) AH is er nog niet. en ja de towns zijn groot, is even wennen maar de guidance system is ook poep in die game
5) Je kan wapens kopen in limsa nog wat, 2de verdieping van de stad. ongeveer ~700-100 gil per wapen. Nog niet geprobeerd te lopen van stad tot stad maar moet wel kunnen volgens sommige.
Inderdaad, ze hebben een waardeloze installer/launcher. Goed, het is een beta. Maar voor een grote naam als FF verwachtte ik meer.Poekie McPurrr schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:39:
[...]
welke melding krijg je? als je melding krijgt "not enough free space" moet je eens proberen de installer op een andere pc te starten en vervolgens de aangemaakte map kopiëren naar je game-pc.
Ten eerste het willen gebruiken van 'My Documents' voor het downloading van patch data. Daardoor is er al een check op C: (omdat My Documents daar op staat) voordat je het spel al installeert. Die kun je omzeilen (iig op Windows 7) door het pad van [My ]Documents (properties) te veranderen naar een andere partitie (moet ook zo blijven voor de launcher).
Maar kom op zeg, ik kies een installatie pad om een reden. Mijn C: is expres niet zo groot (of, eigenlijk, staat gewoon vol met programma's). Dump die tijdelijke bestanden gewoon in de game folder!
En dan nog is de launcher(/patcher) ont-zet-tend traag. Blijkbaar werkt uPnP maar bij een heel erg klein aantal mensen. Met P2P verwacht je toch beter.
Dan maar niet hoor.
Ik ben van Grinadia via Ul'dah tot in Limsa gelopen. Grinadia - Ul'dah is een eeuwigheid, maar Ul'dah - Limsa is een boot nemen. Ik heb moeite met arrows buiten Grinadia te vinden. Anders moet ik als carpenter die dingen produceren.Lord_T schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:18:
De 2 keer dat ik heb geprobeerd te lopen van Ul'dah naar Grinadia werd ik bruut afgemaakt. Ben je er gewoon door heen gerusht met het geluk dat het werkt of ben je al zo hoog qua lvl?
Laag level en gewoon doorlopen zonder tegen de beestjes aan te lopen. Een (opgefokte) schaap moet daar maar 1 keer blaten om mijn HP onder nul te krijgen.
[ Voor 38% gewijzigd door rapture op 07-09-2010 15:45 ]
Pffft ,
Weet eigenlijk niet goed wat ik met het spel aan moet. Heb erg veel zin om te spelen. Vind graphs en stijl super mooi. playmode bevalt me ook wel. DE keys zal ik later eens remappen op mijn Zboard. dan staan die ook weer op de juiste plaats. (doe dit wel wanneer alt+tab gemaakt is)
Ben dan ook begonnen met een guard. Maar snap gewoonweg niet waar ik heen moet. Ben idd ook bij het crystal geweest. Daarna is het weer vaag ;-)......
Misschien dat iemand mij en wat andere die niet goed wegwijs zijn in FF games, een beetje wegwijs wil maken, ? Kunnen wel dan ook iig op dezelfde server starten allemaal met een nieuw char......wel zo gezellig.
Vrijwilligers .. reageer hier ;-)
Weet eigenlijk niet goed wat ik met het spel aan moet. Heb erg veel zin om te spelen. Vind graphs en stijl super mooi. playmode bevalt me ook wel. DE keys zal ik later eens remappen op mijn Zboard. dan staan die ook weer op de juiste plaats. (doe dit wel wanneer alt+tab gemaakt is)
Ben dan ook begonnen met een guard. Maar snap gewoonweg niet waar ik heen moet. Ben idd ook bij het crystal geweest. Daarna is het weer vaag ;-)......
Misschien dat iemand mij en wat andere die niet goed wegwijs zijn in FF games, een beetje wegwijs wil maken, ? Kunnen wel dan ook iig op dezelfde server starten allemaal met een nieuw char......wel zo gezellig.
Vrijwilligers .. reageer hier ;-)
[ Voor 31% gewijzigd door RaymondG op 07-09-2010 16:08 ]
Ik kan helaas je post niet editen om erin te reageren, maar je bent altijd welkom op Istory. We zijn daar met een man of 6-7 wat aan het hobbyen in een linkshell (nederlandstalig), en vooral in de buurt van Gridania bezig, al zijn uitstapjes naar andere delen niet vreemd 
Contacts: Maki Makaa (ikke) of Kaerun Kawen.
Voor outgame discussie ben je altijd welkom op irc: irc.infi.org #anime-eclipse (don't ask
)
Overigens over een uurtje weer maintenance tot 22.00. Waarschijnlijk vast om te wennen dat het altijd op deze bijzonder prettige tijd zal zijn
.
Voor outgame discussie ben je altijd welkom op irc: irc.infi.org #anime-eclipse (don't ask
Overigens over een uurtje weer maintenance tot 22.00. Waarschijnlijk vast om te wennen dat het altijd op deze bijzonder prettige tijd zal zijn
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Ok cool,
Zal daar eens een char maken. was ondertussen al wel iets verder gekomen. Maar altijd fijn als er meerdere GoT'rs aanwezig zijn.
Thx
Zal daar eens een char maken. was ondertussen al wel iets verder gekomen. Maar altijd fijn als er meerdere GoT'rs aanwezig zijn.
Thx
Kan ik misschien ook een invite krijgen voor de linkshell? Ben alleen niet zeker hoe mijn character heetMajor Carnage schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:04:
Ik kan helaas je post niet editen om erin te reageren, maar je bent altijd welkom op Istory. We zijn daar met een man of 6-7 wat aan het hobbyen in een linkshell (nederlandstalig), en vooral in de buurt van Gridania bezig, al zijn uitstapjes naar andere delen niet vreemd
Voor outgame discussie ben je altijd welkom op irc: irc.infi.org #anime-eclipse (don't ask)
Overigens over een uurtje weer maintenance tot 22.00. Waarschijnlijk vast om te wennen dat het altijd op deze bijzonder prettige tijd zal zijn.

Ik loop zelf in Ul'dah rond, met een vriend van mij. Ben zelf vooral bezig met Lancer / mining, maar uiteindelijk wil ik ook armorsmith oppakken. Dus daar een hamer voor vinden en dan er maar mee bezig gaan!
*mompelt iets over dat Ingots lastig te maken zijn, heeft reagents al wel verzameld, maar wilt gewoon niet werken :(*
Weet iemand trouwens hoe je een undershirt kan repairen?... je kan dat ding niet uittrekken. Ik snap wel zo ongeveer waarom je het niet mag uittrekken, maar kan er niet bij!
Dit zal waarschijnlijk dan ook, mits ze hier echt niets aan doen, niet bepaald succesvol gaan worden bij de launch. Gros van spelers haakt vrij snel af als het begin al amper 'catchy' is, al is de intro cinematics leuk gedaan, wordt het daar 'zoek het maar uit en je komt wel ergens' principe wat niet bepaald de 'sterkste' feature gaat worden.RaymondG schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:06:
Pffft ,
Waar de gameplay een bijzondere insteek heeft voor een MMO, wordt mijn lijst met QoL features alsmaar korter. Zelfs iets simpels als je helm weer af willen doen, vraag je je al af hoe dat eigelijk moet. Waarom moet je bij elke spell/skill kiezen of je wil equipten als main of offhand (waar deze laatste nooit werkt), maar kan je de eerste 2 niet eens verplaatsen? Durf mischien ergens een hint te geven welke NPC je mee kan praten en daadwerkelijk ook wat mee kan doen, of uberhaubt waar je gear/arrows zou kunnen komen.
Tijdens het wachten met het downloaden van de patches gisteren voor ik begon met spelen heb ik iets gevonden tegen de mouse lag. Weet niet of het na deze patch ook weer zal werken of dat hij het moet overschrijven,. Bij mij werkte het perfect. ging een stuk beter met de mouse lag.
http://www.ffxiah.com/forum/topic/13698/ffxiv-mouse-lag-fix/
http://www.ffxiah.com/forum/topic/13698/ffxiv-mouse-lag-fix/
[ Voor 12% gewijzigd door RaymondG op 07-09-2010 19:37 ]
Servers zijn weer up. Voor degenen die een pearl willen op Istory, contact me, Maki Maaka
(/t Maki Maaka text, mocht je het command nog niet kennen voor een ingame pm).
(/t Maki Maaka text, mocht je het command nog niet kennen voor een ingame pm).
Zijn er meer mensen die bij het updaten een foutmelding hebben: 20524 ?
Verwijderd
Er schijnt ergens een npc te zijn die dingen kan repareren, probleem is dat je je undershirt/garment niet kan uittrekken en overhandigen aan de npc. Ik heb zelf inmiddels level 5 weaver maar ik kan nergens een recept vinden voor Midlander male undershirt/garment dus kan ik geen nieuwe maken.Zhalix schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:17:
[...]
Weet iemand trouwens hoe je een undershirt kan repairen?... je kan dat ding niet uittrekken. Ik snap wel zo ongeveer waarom je het niet mag uittrekken, maar kan er niet bij!
Ikzelf heb nu een erger probleem, zojuist update gedraaid en nu crasht hij op het witte beginscherm als ik op start klik, ik moet mijzelf helemaal afmelden/aanmelden bij windows om het proces te killen en dan gebeurd hetzelfde
Als ik trouwens volgende week een nieuwe videokaart wil kopen wat zou dan een goeie upgrade zijn van mijn Geforce 7600 gs? Is dit een beetje degelijk: https://dynabyte.nl/artik..._MB_GDDR5_grafische_kaart ?
Ja hoor met die kaart kan je voorlopig wel weer vooruit....Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:41:
[...]
Als ik trouwens volgende week een nieuwe videokaart wil kopen wat zou dan een goeie upgrade zijn van mijn Geforce 7600 gs? Is dit een beetje degelijk: https://dynabyte.nl/artik..._MB_GDDR5_grafische_kaart ?
Heb nu in Ul'Dah alle levequesten gedaan die ik kan.
Ik kan nu nog alleen maar gaan trainen totdat ik de lvl 10 levequests kan doen. Er zitten weinig questen in deze beta, hopelijk gaan ze veel meer questen er in zetten, dit zijn er wel te weinig.
Deze is even snel, goedkoper en wordt minder snel warm
Ik kan nu nog alleen maar gaan trainen totdat ik de lvl 10 levequests kan doen. Er zitten weinig questen in deze beta, hopelijk gaan ze veel meer questen er in zetten, dit zijn er wel te weinig.
Je kan beter de GTX 460 nemen: pricewatch: Point of View GTX 460 1024 MB GDDR5 PCI-EVerwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:41:
[...]
[ Voor 56% gewijzigd door MarluXiaXl op 07-09-2010 23:42 ]
Verwijderd
Ah dank je, ik zal eens rondvragen hier of iemand hem verkoopt en in mijn PC wil zetten, ik heb al zo lang geen PC meer opengeschroefd dat ik het liever laat doenMarluXiaXl schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:31:
Heb nu in Ul'Dah alle levequesten gedaan die ik kan.
[...]
Je kan beter de GTX 460 nemen: pricewatch: Point of View GTX 460 1024 MB GDDR5 PCI-E
Ik heb ook al een hoop quests gedaan, ik heb op één of andere manier mijn spel gefixed en dacht voor de grap de rank 10 vis leve's te proberen. Nou met rank 7 vissen was dat best makkelijk. Ik ben nu rank 9 visser en fysiek lvl 12. Ben ook rank 7 kok en rank 5 weaver en maar rank 4 Thaumaturge en rank 1 conjurer, heb nog niet veel combat gedaan.
Ik zit trouwens op Selbina en heb zojuist een leuk strand met gigantische crabben gevonden buiten Limsa Lominsa, heb al wat Coral Butterflies gevangen daar
paar tips die ik zelf wel handig vond:
1) Map met m en dan map bewegen met ijkl omdat de maps meer dan beeldschermvullend zijn
2) via ffxivconfig.exe windowed instellen met een resolutie net iets kleiner dan je scherm resolutie -> je kan alt tabben zonder crash
3) crystal shards verkopen! Ik heb geen idee wat ze precies waard zijn maar stond vanacht met alleen shards in mijn bazaar en heb er 10 verkocht tegen 1000 gil elk! (ja way overpriced waarschijnlijk maar goed
)
4) voor de archers: In stad gridania is een npc die een lvl 8 bow verkoopt.... net wat betere stats enzo... om naar gridania vanuit uldah te komen -> vraag iemand je te teleporten die er is geweest en vergeet dan vooral niet dat crystal in die stad te taggen zodat je er daarna zelf heen kan komen.
5) road runners niet aanvallen lol.... lvl 8 archer kreeg in 1 klap 2956 dmg lol
1) Map met m en dan map bewegen met ijkl omdat de maps meer dan beeldschermvullend zijn
2) via ffxivconfig.exe windowed instellen met een resolutie net iets kleiner dan je scherm resolutie -> je kan alt tabben zonder crash
3) crystal shards verkopen! Ik heb geen idee wat ze precies waard zijn maar stond vanacht met alleen shards in mijn bazaar en heb er 10 verkocht tegen 1000 gil elk! (ja way overpriced waarschijnlijk maar goed
4) voor de archers: In stad gridania is een npc die een lvl 8 bow verkoopt.... net wat betere stats enzo... om naar gridania vanuit uldah te komen -> vraag iemand je te teleporten die er is geweest en vergeet dan vooral niet dat crystal in die stad te taggen zodat je er daarna zelf heen kan komen.
5) road runners niet aanvallen lol.... lvl 8 archer kreeg in 1 klap 2956 dmg lol
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ok, ben op Istory een nieuwe char gemaakt: Reefers Heaven
Snap trouwens niet waarom ik in windowed mode (waarbij maar 1 van mijn 2 GPU;s 5970 ati werkt ) ik een hogere FPS krijg dan in full window mode. Maar goed, kan nu wel alt+tabben...
Weer ff verder lvl-n crafting ga ik later wel aan beginnen....
Snap trouwens niet waarom ik in windowed mode (waarbij maar 1 van mijn 2 GPU;s 5970 ati werkt ) ik een hogere FPS krijg dan in full window mode. Maar goed, kan nu wel alt+tabben...
Weer ff verder lvl-n crafting ga ik later wel aan beginnen....
kwam met hetzelfde: ik diende een update te draaien voor Catalyst Control Center... misschien jij ook? laatste update dateert van 25 8 2010SinergyX schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 01:17:
[afbeelding]
Ik wacht wel tot hij een keer op de PS3 uitkomt
hmm ik kan niet inloggen op de beta site die zegt alleen beta members hebben acces. Maar als ik me opnieuw ervoor registreet staat er dat ik al toegang heb maar kan niet op de site
Heb je de beta code wel aan je SE account gekoppeld?
Ik ben een Disciple of the Hand character gestart (armorer) maar kan ik nu helemaal niet meer vechten? of moet ik een wapen kopen? ik kan nu alleen maar stenen gooien die 1 dmg doen. Wel heb ik al wat kunnen synthen (pas 1x gelukt, de rest failed) via leves voor armorer.
Het is me namelijk nog niet echt duidelijk allemaal.
Het is me namelijk nog niet echt duidelijk allemaal.
specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/
Je moet eerst je eerste quest uitvoeren en dan krijg je geld om een wapen te kopen. Dat was bij mij het geval.
Sep. 7, 2010 FINAL FANTASY XIV Registered Staat er onder mijn Square enix account. En tog krijg ik geen acces kan iemand niet eventjes hier de download link posten?
Verwijderd
Ik houd deze al een tijdje in de gaten, via torrent gaat veel sneller als de SE updater: http://www.ffxivcore.com/...oad-install-instructions/Jeffrey0416 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 03:20:
Sep. 7, 2010 FINAL FANTASY XIV Registered Staat er onder mijn Square enix account. En tog krijg ik geen acces kan iemand niet eventjes hier de download link posten?
Ik heb eindelijk een account kunnen registreren, maar geraak niet op de beta site. Hoewel ik FF14 in mijn profiel heb staan beweert hij dat mijn account geen rechten heeft
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Beta komt tot zijn einde op 19 september, voor de mensen die nog willen spelen.
(Ik zou het afraden, je mist niet veel!)
http://i841.photobucket.c...thandcowden/ffxivbeta.png
Niet van mijzelf, maar grappig desalniettemin.
(Ik zou het afraden, je mist niet veel!)
http://i841.photobucket.c...thandcowden/ffxivbeta.png
Niet van mijzelf, maar grappig desalniettemin.
[ Voor 35% gewijzigd door Riathy op 12-09-2010 10:46 ]
inmiddels enige rijkdom verkregen..... voornamelijk crystals lol
- quest 1: 30k gil
- 400 earth shards - 50k
- 400 fire shards - 50k
- 7 fire crystals - 70k
en nog wat crap... kom ik nu op 400k!!!
Dat is best veel voor een lvl 13 archer lol.
Alleen nu moet ik nog vinden waar ik ook goede armor kan vinden.... want ik check veel bazaars maar voor archer zijn er niet echt veel echt leuke dingen te koop....
- quest 1: 30k gil
- 400 earth shards - 50k
- 400 fire shards - 50k
- 7 fire crystals - 70k
en nog wat crap... kom ik nu op 400k!!!
Dat is best veel voor een lvl 13 archer lol.
Alleen nu moet ik nog vinden waar ik ook goede armor kan vinden.... want ik check veel bazaars maar voor archer zijn er niet echt veel echt leuke dingen te koop....
Hebben zeer veel mensen last van. Ik raad aan om de game + updates handmatig te downloaden van andere bronnen. Ben je en sneller aan het spelen en je omzeilt de 'fout'.Boeboe schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:14:
Ik heb eindelijk een account kunnen registreren, maar geraak niet op de beta site. Hoewel ik FF14 in mijn profiel heb staan beweert hij dat mijn account geen rechten heeft
YouTube: FFXIV Tactics: Understanding the Fatigue System
Leuk uitgelegd, en ik vind het eigenlijk geen slecht systeem.
Al bij al valt het goed mee
Leuk uitgelegd, en ik vind het eigenlijk geen slecht systeem.
Al bij al valt het goed mee
Uiteraard valt het mee 
De hele hausse was in de wereld geslingerd door een vertaalfout. Deze fout is door alle websites overgenomen en niet meer aangepast toen de vertaler zijn fout ontdekte en corrigeerde
De hele hausse was in de wereld geslingerd door een vertaalfout. Deze fout is door alle websites overgenomen en niet meer aangepast toen de vertaler zijn fout ontdekte en corrigeerde
Verwijderd
Ik vraag me af of je retail ook kan spelen zonder credit card. FFXI kon je alleen spelen met CC en die heb ik niet
Als ze dan ook nog een systeem hadden dit ook nog goed uit had gelegd hoe je tussen disciplines kon wisselen
Elke keer als ik 'revolutionairy' hoor over een feature, is het bijna altijd zeker dat de uitwerking ervan weer bergen vraagtekens met zich mee brengt, of juist irritatie
(AoC melee systeem, klonk allemaal grandioos om 1 combo te doen, maar de uitwerking was gewoon slecht. Resultaat: zelfs de hoogste combo's gebruik je nu slechts 2-3 melee attacks).
(AoC melee systeem, klonk allemaal grandioos om 1 combo te doen, maar de uitwerking was gewoon slecht. Resultaat: zelfs de hoogste combo's gebruik je nu slechts 2-3 melee attacks).
Verwijderd
Gisteren de client gedownload (van een andere server dan de van SE) Maar nu is hij aan het patchen en wtf 26 uur voor de 2de patch. dus zal nog wel ff duren voor ik echt online kan gaan (laten we hopen dat da nog klaar is voor einde van de beta
ga ze via .torrent downloaden (beschrijving hoe de patches te applyen staat erbij)Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 07:19:
Gisteren de client gedownload (van een andere server dan de van SE) Maar nu is hij aan het patchen en wtf 26 uur voor de 2de patch. dus zal nog wel ff duren voor ik echt online kan gaan (laten we hopen dat da nog klaar is voor einde van de beta
ps en warning: 18+ site let niet op eventuele popups of de rest van het forum:
kliklinkje
ow ik zie dat hierboven ook een link is geplaatst:
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:25:
[...]
Ik houd deze al een tijdje in de gaten, via torrent gaat veel sneller als de SE updater: http://www.ffxivcore.com/...oad-install-instructions/
[ Voor 21% gewijzigd door DJrDJ666 op 15-09-2010 07:39 ]
hoe combineer je die classes dan? Ik zag in dat youtube filmpje dat dat moet kunnen........
Inmiddels lvl 16 archer, 17 physucal ofzo....kan oiok 17 en 18 zijn lol/, maar servers zijn weer eens down.
Als ik dus nu met een Axe ga rondlopen kan ik ineens marauder worden? Of als Marauder met mijn pijl en boog dan ook kills maken?
edit2: http://www.ffxivorigin.co...ning-ffxiv-open-beta-115/ hier wordt uitgelegd dat je inderdaad door main weapon te veranderen van dicipline wisselt. En dat je via macro's dat het snelste doet.... Denk dus dat ik dat maar ga proberen... maruader of lancer ofzo.... enige wat me tegenstaat is dat je dan nog langer dezelfde beestjes killt lol. Ik zie veel te veel beesten met rode dingetjes bij hun naam en te weinig variatie in blauw
Moeilijkheden trouwens van makkelijk naar moeilijk is: Groen, Blauw, Geel, Rood (de dodo's zijn nu blauw, die grote schapen ofzo nu geel en de buzzards en island crabs zijn rood... Dus ja kill alleen maar dodo's em puk hatchlings wat mega boring is op den duur lol - bij lima linsa ofzo). Zelfde als de shriekrooms bij gridania ... ook teveel daarvan met te weinig variatie lol.
Inmiddels lvl 16 archer, 17 physucal ofzo....kan oiok 17 en 18 zijn lol/, maar servers zijn weer eens down.
Als ik dus nu met een Axe ga rondlopen kan ik ineens marauder worden? Of als Marauder met mijn pijl en boog dan ook kills maken?
edit2: http://www.ffxivorigin.co...ning-ffxiv-open-beta-115/ hier wordt uitgelegd dat je inderdaad door main weapon te veranderen van dicipline wisselt. En dat je via macro's dat het snelste doet.... Denk dus dat ik dat maar ga proberen... maruader of lancer ofzo.... enige wat me tegenstaat is dat je dan nog langer dezelfde beestjes killt lol. Ik zie veel te veel beesten met rode dingetjes bij hun naam en te weinig variatie in blauw
Moeilijkheden trouwens van makkelijk naar moeilijk is: Groen, Blauw, Geel, Rood (de dodo's zijn nu blauw, die grote schapen ofzo nu geel en de buzzards en island crabs zijn rood... Dus ja kill alleen maar dodo's em puk hatchlings wat mega boring is op den duur lol - bij lima linsa ofzo). Zelfde als de shriekrooms bij gridania ... ook teveel daarvan met te weinig variatie lol.
[ Voor 65% gewijzigd door Lord_T op 15-09-2010 09:40 ]
Zo zou het wel moeten werken ja
Ik snap alleen nog steeds niet hoe je moet craften, of uberhaubt repairen (had een axe gekocht die 2 nuggets voor repair nodig had).
hmmz dat betekent dat je altijd je conjurer of thaumaturge up to date moet houden voor de maximale cures.... En verlies je tp bij swappen? Of juist niet? Dus je haalt TP op marauder, doet shadowbind (kost tp op archer) en vervolgens wide volley (archer AoE tp move). Nou ja we gaan wel lopen kloten en kijken wat er gebeurd lol
Zover ik begreep hoef je niet meer je wapen te wisselen bij het casten van skils. Als marauder zijnde kan je dus wel gewoon conjurer skills casten, zolang de skill het maar toe laat (ranged shot met een axe werkt niet denk ik).
Vanuit je skill-scherm kies je gewoon je class en je skills, zet je op je skillbar en spammen maar.
Vanuit je skill-scherm kies je gewoon je class en je skills, zet je op je skillbar en spammen maar.
hmzz das ook raar dan, want ik ben nog nooit iets anders geweest dan archer, en heb nog nergens conjurer lvl 1 spells gezien zeg maar.. dus misschien moet je wel het wapen bij je hebben ofzo.
Al met al lijkt het me een soort paladin achtige mix te worden.... een melee char met mp.... 0.o beetje jammer.
Al met al lijkt het me een soort paladin achtige mix te worden.... een melee char met mp.... 0.o beetje jammer.
Conjurer heeft toch ook geen lvl1 skill?
Maargoed, ik heb dit nooit echt uitgetest, puur door het probleem dat ik mijn wapens niet kan repareren en dus niet kan equipten. Dit begint nu echt als AoC te voelen, grandioos concept, zeer matige uitwerking.
Maargoed, ik heb dit nooit echt uitgetest, puur door het probleem dat ik mijn wapens niet kan repareren en dus niet kan equipten. Dit begint nu echt als AoC te voelen, grandioos concept, zeer matige uitwerking.
uhm er zijn repair npc's he? In iedere stad, tussen de marktkraampjes in staat een npc beetje niks te doen. Dat is de npc die repairs doet. Die repaired wel maar tot 75% en kost gil. Nou is gil niet echt een probleem momenteel...
In lima linsa staat die op lager niveau, bij op de map gezien onderste deel van marktkraampjes halverwege aan de rechter kant.
In gridania staat die volgens mij tussen de 2 delen van marktkraampjes in.... maar zou ik ingame ff moeten kijken. In uldah weet ik het ff niet.
Verder heeft vrijwel iedere stad een vendor van low lvl weapons en low lvl armor dacht ik... al koop ik meeste armor uit bazaars.
In lima linsa staat die op lager niveau, bij op de map gezien onderste deel van marktkraampjes halverwege aan de rechter kant.
In gridania staat die volgens mij tussen de 2 delen van marktkraampjes in.... maar zou ik ingame ff moeten kijken. In uldah weet ik het ff niet.
Verder heeft vrijwel iedere stad een vendor van low lvl weapons en low lvl armor dacht ik... al koop ik meeste armor uit bazaars.
Natuurlijk kan ik het een NPC laten doen, maar waarom zou ik het niet zelf kunnen doen? 
Ik kan echt helemaal niets vinden hoe ik nu precies moet craften, of uberhaubt zien wat mijn eventuele craftrecipes zijn.
Ik kan echt helemaal niets vinden hoe ik nu precies moet craften, of uberhaubt zien wat mijn eventuele craftrecipes zijn.
ff domme vraag... hoe krijgt conjurer zijn mp terug? Gewoon resten zeg maar?
edit: via die aertho dingus... die stralen waar je je hp zet en via lvl 10 weaponskill
Inmiddels lvl 11 conjurer en lvl 17 archer. Met lvl 19 physical lvl.... Blijft ergens toch saai continu dezelfde beesten. Heb denk ik lvl 4-10 vlakbij een camp in een cave - fireflies, caveflies, bumble beatles lopen slachten en sinds lvl 10 dodo's... en in de wetenschap dat mijn archer ook nog dodo's killt.... ja het zuigt
Gaat wel stuk sneller die lowlvls als je physical lvl al veel hoger is. Dan ga je nooit dood lol.
Ik ga ook dat craften nog wel testen denk ik... maar doe ik andere keer wel net als marauder ofzo.
Als dit werkelijk het spel wordt dan houd ik het na de beta voor gezien denk ik.
edit: via die aertho dingus... die stralen waar je je hp zet en via lvl 10 weaponskill
Inmiddels lvl 11 conjurer en lvl 17 archer. Met lvl 19 physical lvl.... Blijft ergens toch saai continu dezelfde beesten. Heb denk ik lvl 4-10 vlakbij een camp in een cave - fireflies, caveflies, bumble beatles lopen slachten en sinds lvl 10 dodo's... en in de wetenschap dat mijn archer ook nog dodo's killt.... ja het zuigt
Gaat wel stuk sneller die lowlvls als je physical lvl al veel hoger is. Dan ga je nooit dood lol.
Ik ga ook dat craften nog wel testen denk ik... maar doe ik andere keer wel net als marauder ofzo.
Als dit werkelijk het spel wordt dan houd ik het na de beta voor gezien denk ik.
[ Voor 82% gewijzigd door Lord_T op 15-09-2010 18:06 ]
Verwijderd
mss even een voorstel. Kan iedereen die het speelt zijn char's posten en de servers? Dit dan eventueel opnemen in de begin topic zetten.
Btw djrdr666 merci voor de links op 1 uur en 20 min was compleet alles gedownload en geinstalleerd. Ik ga vanaf ik kan beginnen met het spel.
Btw djrdr666 merci voor de links op 1 uur en 20 min was compleet alles gedownload en geinstalleerd. Ik ga vanaf ik kan beginnen met het spel.
Verwijderd
Zo dan, ik heb vanmiddag een Gigabyte GTX 460 1GB in mijn PC laten plaatsen met gelijk een 630 Watt voeding, wat een verschil met mijn Geforce 7600 GS is dat zeg.
Met de 7600 GS kon ik amper rondlopen in fullscreen 1024x768 met alles op de laagste setting en alle ingame grafische opties uit.
Met de GTX 460 heb ik een uurtje gespeeld op 1280x1024 fullscreen met alle settings op Maximum, 4x MSAA en de ingame grafische opties ingeschakeld. De enige keren dat hij er moeite mee had was als ik naar een ander gebied teleporteerde en begon te rennen voordat het merendeel van de data was ingeladen.
Bijkomend voordeel is dat de GTX een HDMI uit heeft dus heb ik gelijk een extra HDMI kabeltje erbij gekocht maar durf hem nog niet op mijn HD TV aan te sluiten
Met de 7600 GS kon ik amper rondlopen in fullscreen 1024x768 met alles op de laagste setting en alle ingame grafische opties uit.
Met de GTX 460 heb ik een uurtje gespeeld op 1280x1024 fullscreen met alle settings op Maximum, 4x MSAA en de ingame grafische opties ingeschakeld. De enige keren dat hij er moeite mee had was als ik naar een ander gebied teleporteerde en begon te rennen voordat het merendeel van de data was ingeladen.
Bijkomend voordeel is dat de GTX een HDMI uit heeft dus heb ik gelijk een extra HDMI kabeltje erbij gekocht maar durf hem nog niet op mijn HD TV aan te sluiten
Verwijderd
EDIT:
Ik zie net dat de account management page van SE is geupdate. Je kan nu kiezen voor een maandelijkse betaling via je cc/debitcard met clickandbuy.
MAAR je kan er ook voor kiezen om eenmalig "Crysta Points" te kopen, zeg maar een soort van beltegoed maar dan voor SE games. Je kan hierbij kiezen voor betaling met clickandbuy (en je wordt dan netjes naar je eigen bank doorverwezen zoals bij iDeal) , maar nog beter is dat je kan kiezen voor Ultimate pay. Via deze service kan je rechtstreeks via iDeal, paypal of zelfs Wallie Cards betalen.
Dus voor alle mensen die net zoals ik via prepaid cards hun MMO willen betalen, het lijkt erop dat je dit spel via de wallie cards kunt betalen!
PS:
Ik heb de beta gespeeld op de realm: Besaid, met als character naam: Sookie Stackhouse... als het goed is mag je de naam uit de beta houden dus op die server kan je me morgen vinden als je wilt
Ik zie net dat de account management page van SE is geupdate. Je kan nu kiezen voor een maandelijkse betaling via je cc/debitcard met clickandbuy.
MAAR je kan er ook voor kiezen om eenmalig "Crysta Points" te kopen, zeg maar een soort van beltegoed maar dan voor SE games. Je kan hierbij kiezen voor betaling met clickandbuy (en je wordt dan netjes naar je eigen bank doorverwezen zoals bij iDeal) , maar nog beter is dat je kan kiezen voor Ultimate pay. Via deze service kan je rechtstreeks via iDeal, paypal of zelfs Wallie Cards betalen.
Dus voor alle mensen die net zoals ik via prepaid cards hun MMO willen betalen, het lijkt erop dat je dit spel via de wallie cards kunt betalen!
PS:
Ik heb de beta gespeeld op de realm: Besaid, met als character naam: Sookie Stackhouse... als het goed is mag je de naam uit de beta houden dus op die server kan je me morgen vinden als je wilt
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 10:38 ]
Verwijderd
Ik zit nog te twijfelen of ik de CE moet halen.
Ik heb gehoord dat er nu een hardware muis is en menu's een stuk soepeler zijn
Ik heb gehoord dat er nu een hardware muis is en menu's een stuk soepeler zijn
Verwijderd
Nou ik had gehoopt m'n CE vandaag te krijgen.. Ik had hem al een tijdje terug ge-preordered bij de freerecordshop omdat ie daar goedkoper was.
Maar mijn bestelling is nog steeds in behandeling en hun website geeft het spel ook nog steeds aan als niet uitgekomen
Ik weet wel waar ik voortaan geen games meer koop
Extra slecht omdat de CE juist als voordeel had dat je eerder kon beginnen..
En ja, de game heeft nu hardware mouse en de U.I. is nu clientside. Blijkbaar was de U.I. erg traag in de beta omdat het allemaal via hun server ging ivm met testen maar nu dus niet meer.
Maar mijn bestelling is nog steeds in behandeling en hun website geeft het spel ook nog steeds aan als niet uitgekomen
Ik weet wel waar ik voortaan geen games meer koop
En ja, de game heeft nu hardware mouse en de U.I. is nu clientside. Blijkbaar was de U.I. erg traag in de beta omdat het allemaal via hun server ging ivm met testen maar nu dus niet meer.
Ik zit nu nog erg te twijfelen of ik de game moet kopen. Ook al is er nu hardware mouse en UI is veel sneller, de quests en 'toegankelijkheid' waren van aardig slechte kwaliteit in de beta. Reeds op lvl7 liep ik al doelloos rond met de vraag wat ik nu moet gaan doen, buiten de zeer minimale diversiteit van mobs.
Zo, ik heb net mijn CE opgehaald bij Dimension Plus en de installatie (en update... pffff....) is nu bijna klaar. Ik kan niet wachten!
Stelletje leechers overigens met dat updaten. De download gaat met 40KB/s, de upload met 3,5MB/s
Stelletje leechers overigens met dat updaten. De download gaat met 40KB/s, de upload met 3,5MB/s
[ Voor 27% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 22-09-2010 15:05 ]
Verwijderd
Volgens de mensen die al spelen is er niks toegevoegd ten opzichte van de beta en het blijkt na een paar levels erg leeg te voelen (Niet qua mensen maar qua content)
Je kan trouwens bij dynabite voor 60 euro de CE bestellen en dan heb je het spel morgen
Je kan trouwens bij dynabite voor 60 euro de CE bestellen en dan heb je het spel morgen
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 15:44 ]
Mkay, ik heb het lang uit kunnen stellen, maar ik ga toch maar een PC upgrade doen. Ik heb gekozen voor te beginnen in dat bosgebied, maar het is echt een powerpoint show.
Dan kan ik per saldo beter FF13 spelen en mijn characters op alle 'jobs' maximaliseren, heb ik volgens mij meer plezier aan.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:26:
Volgens de mensen die al spelen is er niks toegevoegd ten opzichte van de beta en het blijkt na een paar levels erg leeg te voelen (Niet qua mensen maar qua content)
Is FF11 eigelijk ook altijd zo 'leeg' geweest?
Voor degene wiens avontuur gaat beginnen, veel plezier!
Ik ben echt jaloers, voldoe niet aan de hardware benodigdheden dus zal moeten wachten op de ps3 versie.
onderstaand filmpje heeft wel wat bij me los gemaakt, Malboro was een vijand die ik wel heb gemist in FFXIII
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=d-dSX_t87zE&feature=player_embedded]
Ik ben echt jaloers, voldoe niet aan de hardware benodigdheden dus zal moeten wachten op de ps3 versie.
onderstaand filmpje heeft wel wat bij me los gemaakt, Malboro was een vijand die ik wel heb gemist in FFXIII
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=d-dSX_t87zE&feature=player_embedded]
[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 22-09-2010 16:47 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
FF11 had geen guildleve's in ieder geval en verder het quest aanbod was niet zo interessant qua rewards (geen exp, weinig geld/items). Mobs waren er plenty al kan ik ook wel geloven dat wanneer je met 200 mensen in één van de begin zones zit dat het wel wat crowded is. Mobs hebben immers in FF11 5 minuten respawn timers (in dungeons zelfs 16 minuten, als ik mij niet vergis).
Bij wat ik met FF14 heb gemerkt is dat je met guildleve's je eigen "privé" mobs hebt en dat wanneer je niet met een ander z'n guildleve's mee kunt doen je met moeite een fatsoenlijk plekje kunt vinden waar je eens lekker kan grinden (weinig mobs, ver uiteen, respawn?)
Bij wat ik met FF14 heb gemerkt is dat je met guildleve's je eigen "privé" mobs hebt en dat wanneer je niet met een ander z'n guildleve's mee kunt doen je met moeite een fatsoenlijk plekje kunt vinden waar je eens lekker kan grinden (weinig mobs, ver uiteen, respawn?)
Ok, PC geupgrade en nu draaid alles vloeiend met alles op max
Misschien een rare vraag, maar hoe ziet het eruit? Is het mooier dan FFXIII op de ps3?gnimmeL_kraD schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:33:
Ok, PC geupgrade en nu draaid alles vloeiend met alles op max
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Verwijderd
11 was soortgelijk aan het begin, de level cap was toen ook 50. De eerste uitbreiding voor 11 bracht de Yhoator Jungle, Altepa Desert, Boyahda Tree, Sky en Dynamis gebieden.SinergyX schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:26:
[...]
Dan kan ik per saldo beter FF13 spelen en mijn characters op alle 'jobs' maximaliseren, heb ik volgens mij meer plezier aan.
Is FF11 eigelijk ook altijd zo 'leeg' geweest?
Ik heb het spel nog niet, komt morgen of overmorgen volgens een schatting van Amazone.com, ik vond nog eens 15 pond extra voor 1 dag winst een beetje te duur. Ik ben wel alvast de grote patch file van http://www.megaupload.com/?d=DAW60BB7 aan het binnenhalen
Verwijderd
Het spel zier er (imho) niet mooier uit dan FF13 maar ook niet veel lelijker.
De character models en steden zien er heel mooi uit, de cutscene ook. Die zien er even mooi uit als in FF13. Maar de eerste paar gebieden die ik in de beta heb gespeeld waren wel wat minder mooi. De gebieden zijn nogal "kaal". Maar ik verwacht ik niet veel anders van een MMO.
In FF13 heb je maar 1 route om te kiezen, dit spel is een grote open wereld dus het is logisch dat het niet zo mooi is aangekleed als de wereld in FF13.
Ik moet hier trouwens bij zeggen dat het spel er nogal "ps3 achtig" uitziet. Ik weet niet goed hoe ik het kan uitleggen maar ps3 games zien er een beetje anders uit dan pc/xbox games voor mij. De manier waarop bepaalde dingen in beeld worden gebracht, zoals shadows, bloom, etc... ziet er een beetje apart uit. Niet lelijk, maar anders dan in de meeste games.
Over wat DJvGalen zegt:
Dit klopt. In het begin van FFXI voelde het spel ook erg "kaal en leeg" aan. Pas toen het spel in de VS uit kwam (een jaar na japan) waren de meeste bugs gefixed, en met de eerste expansion kwam er super veel content bij.
Dit keer wil SE het anders doen, en ze zeggen dat ze wellicht content gaan uitbrengen via patches (denk aan dingen zoals nieuwe jobs/gebieden/missions). PVP wordt ook later aan dit spel toegevoegd.
Ten slotte nog even een vergelijking met andere populaire mmo's:
Toen WoW uit kwam was er ook geen content behalve het levelen zelf en 1 raid. De rest werd allemaal in patches toegevoegd.
Zeflde met Aion, dat spel had ook vrijwel geen endgame content in het begin, dit spel was ook een groot grindfest (en dat is het nog steeds!).
Misschien voelt FFXIV een beetje leeg aan in 2010, vergeleken met WoW die al aan zijn 3rde expansion zit en bomvol met content, maar ik heb er alle vertrouwen in dat FFXIV net zo leuk, en misschien wel leuker gaat worden dan FFXI.
De character models en steden zien er heel mooi uit, de cutscene ook. Die zien er even mooi uit als in FF13. Maar de eerste paar gebieden die ik in de beta heb gespeeld waren wel wat minder mooi. De gebieden zijn nogal "kaal". Maar ik verwacht ik niet veel anders van een MMO.
In FF13 heb je maar 1 route om te kiezen, dit spel is een grote open wereld dus het is logisch dat het niet zo mooi is aangekleed als de wereld in FF13.
Ik moet hier trouwens bij zeggen dat het spel er nogal "ps3 achtig" uitziet. Ik weet niet goed hoe ik het kan uitleggen maar ps3 games zien er een beetje anders uit dan pc/xbox games voor mij. De manier waarop bepaalde dingen in beeld worden gebracht, zoals shadows, bloom, etc... ziet er een beetje apart uit. Niet lelijk, maar anders dan in de meeste games.
Over wat DJvGalen zegt:
Dit klopt. In het begin van FFXI voelde het spel ook erg "kaal en leeg" aan. Pas toen het spel in de VS uit kwam (een jaar na japan) waren de meeste bugs gefixed, en met de eerste expansion kwam er super veel content bij.
Dit keer wil SE het anders doen, en ze zeggen dat ze wellicht content gaan uitbrengen via patches (denk aan dingen zoals nieuwe jobs/gebieden/missions). PVP wordt ook later aan dit spel toegevoegd.
Toen WoW uit kwam was er ook geen content behalve het levelen zelf en 1 raid. De rest werd allemaal in patches toegevoegd.
Zeflde met Aion, dat spel had ook vrijwel geen endgame content in het begin, dit spel was ook een groot grindfest (en dat is het nog steeds!).
Misschien voelt FFXIV een beetje leeg aan in 2010, vergeleken met WoW die al aan zijn 3rde expansion zit en bomvol met content, maar ik heb er alle vertrouwen in dat FFXIV net zo leuk, en misschien wel leuker gaat worden dan FFXI.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 08:15 ]
Verwijderd
Er is wel degelijk veel te doen en er zijn ook wel wat dingen verandert/verberert. Guildleve resetten na 36 uur ipv 48 uur. Geldt denk ik ook voor anima.
Als je als lvl7 charcter niet meer weet wat je moet doen dan....ja....er is echt zat te doen. Zo kan je naar alle steden lopen en daar ook leve`s doen. Je kan farmen en craften. Er is echt zat te doen.
Er moet idd nog heel veel veranderen maar FFXI was in het begin ook "kaal" Check deze link naar de change-log van FFXI maar eens, om je kapot te lachen. FFXIV zal niet anders zijn.
Change-log-FFXI
Vergeet niet dat bijna elke MMORPG de eerste 20 tot 40 levels weinig aan zijn. En vergeet ook niet dat je ook een subjob kan levelen in FFXIV. ;-) Have fun!
Als je als lvl7 charcter niet meer weet wat je moet doen dan....ja....er is echt zat te doen. Zo kan je naar alle steden lopen en daar ook leve`s doen. Je kan farmen en craften. Er is echt zat te doen.
Er moet idd nog heel veel veranderen maar FFXI was in het begin ook "kaal" Check deze link naar de change-log van FFXI maar eens, om je kapot te lachen. FFXIV zal niet anders zijn.
Change-log-FFXI
Vergeet niet dat bijna elke MMORPG de eerste 20 tot 40 levels weinig aan zijn. En vergeet ook niet dat je ook een subjob kan levelen in FFXIV. ;-) Have fun!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 09:23 ]
Wie heeft er uberhaubt last van het missen van end content bij een release? Ik loop al bij level 7 doelloos rond wat ik nu moet gaan doen, geen tot weinig ingame informatie hoe of wat dingen moeten worden gedaan, Aion en WoW hadden wel degelijk een 'volledige' starters content.Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:02:
Nog zo'n rare feature, craften. Je staat naast die NPC, in de plek waar je kan craften.. je kan alle knoppen af gaan, geen enkele popup of recipelijst of crafting ability of wat dan ook.Je kan farmen en craften.
Jammer alleen dat dat filmpje totaal de game niet representeert. Ik heb de game gespeeld en het voelt zeer houterig en statisch aan.Destianto schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:40:
Voor degene wiens avontuur gaat beginnen, veel plezier!
[video]
ben ik niet met je eens
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Ik heb de beta gespeeld. En na ongeveer 5 jaar FFXI gespeeld te hebben denk ik dat je NO WAY dit spel moet vergelijken met FFXI. Paar redenen
1) FFXI is vol met content, is geregeld met quests die je op kan zoeken als je er niet uit komt. Ook zijn er meer missies die niet op een timer zitten afgezien van wacht tot jp midnight voor de volgende stap. De NPC's hadden zin in ffxi en lijken vooral nutteloos in ffxiv.
2) Gebieden in FFXI zijn logisch ingedeeld met verschillende lvl mobs op afstand van de stad. Heel simpel voorbeeld: Bij Sandy begin je op lvl 1 met rabbits en worms dicht bij de stad, dan als je lvl 4 bent wat beetles en orcs, dan bij lvl 6 schaapjes ofzo en bij lvl 9 alles wat je in ronfaure tegenkomt. Als je in FFXIV kijkt, dan begin je met een type mob, die meescalen met je lvl lijkt het wel. Ze blijven blauw. Exp/ points per job neemt wel af maar niet genoeg om je te laten moven en er is eigenlijk ook geen alternatief. De gebieden zijn groot wat een voordeel is, aangezien je minder tussentijds load times hebt, maar de mobs die je dan verder weg tegenkomt zijn zo belachelijk sterk dat je in 1 klap altijd dood bent.
3) Het hele battle systeem met de jobs is door elkaar verweven in FFXIV waardoor alle jobs die willen soloen het volgende moeten doen: Ze moeten een healer job en hun solo job blijven lvlen, met als gevolg dat het allemaal veredelde paladins worden met een melee die zichzelf healt en stoneskin cast enzo. Bij FFXI was het tenminste zo dat een job op zichzelf stond en er reden was als je beastmaster leuk vond je dat alleen kon spelen zonder iets anders.
Nou ja denk dat het duidelijk zal zijn dat ik dit spel niet ga kopen. Heb de meeste tijd in FFXIV gebazaard. En door de belachelijke economie (ja mensen denken echt niet na) een klein fortuin weten op te bouwen... voor niets lol. Resultaat: lvl 18 archer, 11 conjurer, 900k+ gil.
1) FFXI is vol met content, is geregeld met quests die je op kan zoeken als je er niet uit komt. Ook zijn er meer missies die niet op een timer zitten afgezien van wacht tot jp midnight voor de volgende stap. De NPC's hadden zin in ffxi en lijken vooral nutteloos in ffxiv.
2) Gebieden in FFXI zijn logisch ingedeeld met verschillende lvl mobs op afstand van de stad. Heel simpel voorbeeld: Bij Sandy begin je op lvl 1 met rabbits en worms dicht bij de stad, dan als je lvl 4 bent wat beetles en orcs, dan bij lvl 6 schaapjes ofzo en bij lvl 9 alles wat je in ronfaure tegenkomt. Als je in FFXIV kijkt, dan begin je met een type mob, die meescalen met je lvl lijkt het wel. Ze blijven blauw. Exp/ points per job neemt wel af maar niet genoeg om je te laten moven en er is eigenlijk ook geen alternatief. De gebieden zijn groot wat een voordeel is, aangezien je minder tussentijds load times hebt, maar de mobs die je dan verder weg tegenkomt zijn zo belachelijk sterk dat je in 1 klap altijd dood bent.
3) Het hele battle systeem met de jobs is door elkaar verweven in FFXIV waardoor alle jobs die willen soloen het volgende moeten doen: Ze moeten een healer job en hun solo job blijven lvlen, met als gevolg dat het allemaal veredelde paladins worden met een melee die zichzelf healt en stoneskin cast enzo. Bij FFXI was het tenminste zo dat een job op zichzelf stond en er reden was als je beastmaster leuk vond je dat alleen kon spelen zonder iets anders.
Nou ja denk dat het duidelijk zal zijn dat ik dit spel niet ga kopen. Heb de meeste tijd in FFXIV gebazaard. En door de belachelijke economie (ja mensen denken echt niet na) een klein fortuin weten op te bouwen... voor niets lol. Resultaat: lvl 18 archer, 11 conjurer, 900k+ gil.
Verwijderd
Wat FFXI zo goed maakte was de Community. Vanaf level 10 was je al gedwongen om te partyen wat het levelen een stuk leuker maakte omdat je al gelijk in aanraking met de community kwam
gaat denk ik wel goed komen, zit zelf in swords & Roses en dat is so far een erg leuke community
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Dit topic is gesloten.