Misschien een handige guide voor mensen met installatieproblemen of langzame installer;
http://www.ffxivcore.com/...nks-install-instructions/
http://www.ffxivcore.com/...nks-install-instructions/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zou je dat ook met ons/mij willen delen dan? https://secure.square-enix.com/account/ is nog steeds downVerwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:53:
Beta site down, ik had gelukkig al een key en die heb ik via een omweg, lees SE support site en dan beetje met url spelen, aan mijn SE account gekoppeld, log ik in en zegt hij de site is down.
[...]
Verwijderd
Ja hoor, via deze link kan ik gewoon inloggen en mijn account beheren:Noxious schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:36:
[...]
Zou je dat ook met ons/mij willen delen dan? https://secure.square-enix.com/account/ is nog steeds down
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 22:26 . Reden: toevoeging voor Marlu ]
Ah dan zal ik nog even moeten wachten op die mail. Kreeg al wel een mail die ook helemaal in het begin van deze forum wordt gequote. Maar die is nu niet echt handig meer omdat de server steeds busy isEn Marlu, de code krijg je in je mailbox, met instructies om de code aan je account te koppelen, maar de links in die mails werken momenteel niet vanwege onderhoud
[ Voor 14% gewijzigd door MarluXiaXl op 02-09-2010 22:40 ]
Verwijderd
Ik kreeg de mail gelijk nadat ik op aanmelden klikte, de site gaf me ook een melding dat ik was geaccepteerd vandaar dat ik gelijk mijn mailbox ging checken.MarluXiaXl schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:31:
[...]
Ah dan zal ik nog even moeten wachten op die mail. Kreeg al wel een mail die ook helemaal in het begin van deze forum wordt gequote. Maar die is nu niet echt handig meer omdat de server steeds busy is.
Gebruik nu de link die je gaf en doet het gelijk, beetje vaagThx voor het uitleggen nu nog even wachten tot SE het oplost.
Er wordt trouwens op meerdere forums gespeculeerd dat SE eerst de servers op orde gaat brengen en dan pas weer nieuwe beta keys gaat uitdelen.
edit: typo en info
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 00:15 . Reden: update na nieuwe download ]
[ Voor 8% gewijzigd door Slashdotter op 03-09-2010 00:19 ]
Verwijderd
Zojuist klaar met deel 9 downloaden en wat denk je?Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:48:
Ik heb de installer gedownload van hier en nr 7 van hier. Alleen deel 7 even renamen, en uitpakken / updaten. Scheelt je heel wat download tijd van die crap installer.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 04:02 . Reden: Weer status update ]
Verwijderd
Ja, hou de site in de gaten... Ik was zo bijdehand om vanaf mijn werk in te loggen voor een key toen ik het mailtje zag, vlak daarna begonnen de server problemen.P-Nut schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 03:36:
ughh nogsteeds geen key.... ben het refreshen en herladen van de pagina wel zat aan het worden... iemand nog tips?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 04:17 . Reden: Linkje naar BG draadje ]
Danku dankuVerwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:23:
[...]
Ja hoor, via deze link kan ik gewoon inloggen en mijn account beheren:
https://secure.square-eni...=account&request=accffxiv
[...]
Ik moests inloggen om te checken dat ik wel een beta account had, log ik in blijkbaar niet. Geeft SE mij op die pagina weer dezelfde link dat ik me daar kan opgeven. Raad eens, deze doet het weltiguan schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:29:
Ik ging zojuist naar deze site: https://dev-eu.ffxiv.com/ en daar kom ik er wel in
[ Voor 19% gewijzigd door MarluXiaXl op 03-09-2010 13:08 ]
Verwijderd
even een tip haal de updates via torrent binnen, anders kan je er over een dag of 2 pas inNoxious schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:11:
Hmm ik kan 'm niet installeren vanaf m'n werkde launcher doet het niet over RDP.
En om nou een VNC server te installeren, poorten open te zetten enz meh.. ik start de installatie vanavond wel
Hmm eens uitvinden waar die torrents staanjanus_freggel schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:14:
[...]
even een tip haal de updates via torrent binnen, anders kan je er over een dag of 2 pas in
PSN: McMillan0984
[ Voor 77% gewijzigd door janus_freggel op 03-09-2010 13:39 ]
http://wdl.square-enix.com/ffxiv/download/ffxivsetup.exe downloadenP-Nut schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:39:
olla! Zojuist een key weten te bemachtigen, dus im halfway I guess...
Nu heb ik bij mijn square acccount FF bij de serivce toegevoegd. Echter als ik nu naar de beta test site ga voor de openbeta en wil inloggen blijf ik in een next pagina, log ik in kom ik vervolgens weer op de next pagina
Verwijderd
Je had nog niet de introductie gelezen?Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:44:
Bij elke login sessie op de beta site krijg ik een ander nicknaam te zien. Hebben meerdere er last van?
Welcome, vallusepi. [Log Out]
Welcome, MrDj. [Log Out]
Welcome, Pothoofd. [Log Out]
En ga zo maar door. Geen 1 keer mijn eigen login gezien.
Heb je wel al je beta key aan je account gekoppeld? Anders kom je er daar idd niet in.janus_freggel schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:38:
haha in de mail die ik krijg staat een verwijzing naar NA.....
Daar kom ik ook niet door, als ik inlog krijg ik even dit te zien:
Login process is running.
If you change the screen, please press the NEXT button.
vervolgens weer netjes:
The FINAL FANTASY XIV Beta Test Site can only be accessed by those who have been granted Beta Test accounts.
Beta testers can log in from the link below using their Square Enix Account.
FINAL FANTASY XIV Beta Test Site Login
Ja hoor dat is in account management netjes toegevoegd zonder problementiguan schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:49:
[...]
Heb je wel al je beta key aan je account gekoppeld? Anders kom je er daar idd niet in.
[ Voor 9% gewijzigd door janus_freggel op 03-09-2010 14:05 ]
Ik geraak op dat forum zelfs niet ingelogd, ik heb wel al een key aan mijn account gekoppeld. En de retrieve password van dat forum wilt niet werken. Zuchttiguan schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:48:
[...]
Je had nog niet de introductie gelezen?
(1) Change Your Username
All testers are initially given random Usernames. To change this, click the "My Profile" link from the "My Stuff" dropdown on the Forum Navigation island.
MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE
Je mag niet op de fora komen als open beta tester.Mopster schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:34:
[...]
Ik geraak op dat forum zelfs niet ingelogd, ik heb wel al een key aan mijn account gekoppeld. En de retrieve password van dat forum wilt niet werken. Zucht
[ Voor 83% gewijzigd door ItMeAedri op 03-09-2010 17:34 ]
Le Meow
Geloof dat ie automatisch je OS folder pakt zonder keus, heb je die op een aparte partitie toevallig?Poekie McPurrr schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:25:
Iemand een idee hoe ik die installer aan het werk krijg? Krijg steeds de melding "not enough free diskspace" ... en heb uhm... 300Gb vrij.. OS is XP64 (las al dat er problemen waren.. maar helaas geen oplossing anders dan installeer ander OS.. )
[ Voor 9% gewijzigd door Zidane007nl op 03-09-2010 19:33 ]
Nee, is een XP64 prob... heb al een (hopelijk werkende) workaround... de installer op een 32b bak gezet, keer draaien, daarna de installfolder overgezet naar naar de x86 map in WinXP. prog draait nu en is aan het updaten... hopelijk straks ook nog kunnen inloggenPheace schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:07:
[...]
Geloof dat ie automatisch je OS folder pakt zonder keus, heb je die op een aparte partitie toevallig?
Le Meow
kijk even een paar posts terug. misschien een idee om die link even in de TS op te nemen?Zhalix schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:04:
Mij is het gelukt om een code te krijgen! Patches downloaden valt zover wel mee...
Iemand enig idee om patches binnen te halen zonder gigantisch lang te hoeven wachten?
[ Voor 24% gewijzigd door MarluXiaXl op 03-09-2010 20:14 ]
check serverlist van FFxi eensedit: leukigheidje iemand al opgevallen dat de wereldservers genoemd zijn naar plaatsen die in de FF reeks voorkomen?Besaid FF X, Bodhum FF XIII, Lindblum FF IX.
Le Meow
De ingame config kan dit inderdaad niet als je die bedoelt. Als het goed is heb je nog een toepassing staan die heet: FINAL FANTASY XIV Beta Version Config. Die staat bij mij in Menu start> alle programma's> Square Enix> FINAL FANTASY XIV Beta Version> FINAL FANTASY XIV Beta Version Config.qwertyuio schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:35:
Ik heb de game al jammer genoeg heb ik geen beta key
Als iemand nog een key over heeft of iets dergelijks dan zal ik er heel erg dankbaar voor zijn
Daarnaast vraag ik me af hoe je hem op hogere resoluties speelt want ik kan hem niet eens op de native resolutie spelen (niet via de config).
[ Voor 4% gewijzigd door MarluXiaXl op 03-09-2010 23:39 ]
Dit spel dien je sowieso met een controller te spelen, werkt perfect en net als in FFXI vele malen beter dan het tobo.rapture schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:42:
Leuk voor de Belgen en Fransen dat de W op een andere plaats op een azerty toetsenbord staat. Om vooruit te wandelen moet je dus op een toets helemaal achteruit duwen.
Verwijderd
Wat gebruiken de mensen hier?Outlandos schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:51:
[...]
Dit spel dien je sowieso met een controller te spelen, werkt perfect en net als in FFXI vele malen beter dan het tobo.
Heb open beta nog niet gespeeld maar zat wel in de alpha/closed beta.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 01:11 . Reden: typo ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Radical Birds
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ja inderdaad, een 7600gs komt uit het stenen tijdperkVerwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 05:44:
Nee dit is hem niet voor mij, ik probeer morgen nog wel maar mijn PC trekt hem niet. Ik heb alles omlaag gezet, ingame schaduw uit en draw distance uit en zo. Ik kan amper rond lopen, ik ging een leve doen en door lag ging ik dood en daarna kreeg ik een crash en toen ik weer inlogde was de leve foetsie en heb ik nog 2 uur rondgelopen met geen idee wat te doen. Heb met een visser staan praten een tijdje maar als dit live ook zo is dan weet ik niet of ik dit blijf spelen. Zelfs met detail op low is alles mooi maar het is voor mij totaal onspeelbaar, zal wel door mijn Gforce 7600 gs komen
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Ik vindt het spel tot nu toe wel erg mooi gemaakt voor een mmorpg. Maar de gameplay gaat in het begin nog al stroef, als je een controller hebt raad ik je aan die te gebruiken. Je wordt ook een beetje in het niets gegooid qua tutorials. Er wordt niets gezegd over crafting en waar je alle belangrijke spullen koopt. Moet je het allemaal zelf uitvinden, dat maakt het ook wel weer leuk maar iets onvriendelijker.Outlandos schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:52:
Hoe vinden jullie het spel nou eigenlijk?
[ Voor 26% gewijzigd door MarluXiaXl op 04-09-2010 12:44 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 13:23 ]
Ik heb ook geen andere 'quests' kunnen vinden behalve de eerste. Ik krijg ook alleen maar levequests bij de adventurers guild.Zhalix schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:22:
Ik ben al zover dat ik het interface systeem snap, maar ik snap nog niet zo behoorlijk veel van de crafting classen en de gathering classen. Hoe ik dingen kan craften en welke clasen de resources verzamelen, dat soort dingen.
Iemand een idee wanneer je een nieuwe 'quest' krijgt? Dus niet een Leve?
[ Voor 121% gewijzigd door MarluXiaXl op 04-09-2010 15:22 ]
Bittorrent is ideaal voor distributie van grote bestanden. Hoe meer mensen tegelijkertijd een bestand willen hebben, hoe meer upload ipv een vast aantal servers. Alleen zijn ze niet erin geslaagd om een werkende torrent client te schrijven. Bij EVE Online gaan de torrents wel. De workaround is naar mijn documenten, my games,... gaan om de officiële torrents te vinden en haal ze met een torrent client naar keuze binnen. Ik haalde het met snelheden tussen 300 en 700 KByte/s binnen op een trage DSL-lijntje in een studentenhuis.SinergyX schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:35:
Eindelijk hebben we alles draaien, via 3 PC's het zooitje allemaal weten binnen te halen en draaiend te krijgen. Het bittorrent principe van update/downloaden vind ik zelf een grote fout, maar ik ben nooit voorstander van bittorrent geweest.
Virus scanner uitzetten, ikzelf moest security essensials uitzetten, heeft te maken met een bestand wat incorrect als virus word bestempeltChibi2k schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 01:13:
ah jesus wat is die beta client fucking bugged... ik krijg die patches nooit geupdated en mijn hele pc word onstabiel ineens als hij probeert te updaten maar ook dat lukt niet eens
closed beta mensen hebben niet automagisch toegang tot de openSinergyX schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 00:54:
Ik had al een tijdje een beta account, maar nooit te tijd genomen om de client ook te installeren.
Nu wil ik inloggen op https://dev-eu.ffxiv.com/
The FINAL FANTASY XIV Beta Test Site can only be accessed by those who have been granted Beta Test accounts.
Goed, ik log in.. korte redirect, krijg ik precies dezelfde pagina weer te zien
Voor een game die in nog geen 30 dagen moet uitkomen vind ik het allemaal wat.. raar.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Als je gaat zitten moet je naar het menu gaan om daar weer op 'stand' te klikkenreggie2000 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:09:
Mooie samenvatting van je eerste indruk SinergyX.
Ik heb nog niet zo heel veel kunnen spelen, servers zijn ook offline nu wegens maintenance.
Het combat systeem ondervindt nogal wat hinder van de lag vind ik en ik herken je opmerking ook over dat de acties op het scherm en wta de combat log zegt niet met elkaar overeen komen.
Het vechten vind ik ook behoorlijk traag gaan, weet niet of dat nou aan mijn class ligt (ook een ranger in mijn geval) maar ik heb nu al vaak in gedachte gezegt: nah, schiet dan, waar wacht je nou op!
Ook ben ik er nog niet achter hoe ik nou uit de combat mode kom. Probeerde het een keer door te gaan zitten, dacht misschien heal ik dan sneller maar vervolgens kon ik niet meer staan, vermoedelijk door de lag.
Er is vast een toets om uit combat te komen en als iemand die weet dan hoor ik het graag
Misschien moet ik het ook maar eens proberen met een controller, wellicht gaat het allemaal wat soepeler dan.
Ik heb maar 1 attack op dit moment en volgens mij attack je pas weer als het balkje vol is?Riathy schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:33:
Combat system is snel genoeg. conjurer/pug spelen net zo snel als WoW. je kunt attacks chainen als je weet hoe het moet.
Voor zitten en opstaan: type /sit druk spatie weer in zodat je kunt type maar druk op "pijl omhoog" en je krijgt het laatste wat je hebt verzonden weer in de bar (wat /sit is) enter en je staat weer.
Dit werkt niet, na 5 seconden heb je alweer een andere usernametiguan schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:48:
[...]
Je had nog niet de introductie gelezen?
(1) Change Your Username
All testers are initially given random Usernames. To change this, click the "My Profile" link from the "My Stuff" dropdown on the Forum Navigation island.
[ Voor 43% gewijzigd door Phoenix_the_II op 04-09-2010 18:30 ]
Dan loop je nog een aantal updates achter....Zhalix schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:53:
Bij mij is de updater al klaar, maar ik zit nog steeds op 2010.27.08.2001
ik heb dezelfde kaart en zelfde driver en heb dat probleem ook ondervonden, vond het nie zo boeiend eigk, wou tog al afsluitenMarluXiaXl schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:11:
Als ik Alt-Tab in FF XIV en ik ben in bureaublad krijg ik de volgende error:
Unable to detect DirectX device. The program has shut down.
Please restart FINAL FANTASY XIV.
ik heb een 5850 met ccc 10.8
Iemand anders ook dit probleem? Dan geef ik het aan SE door.
edit: leukigheidje iemand al opgevallen dat de wereldservers genoemd zijn naar plaatsen die in de FF reeks voorkomen?Besaid FF X, Bodhum FF XIII, Lindblum FF IX.
Geloof het of niet, ik zit alweer online! Blijkbaar had de server even geen zin om mee te werken.Splendid schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:55:
[...]
Dan loop je nog een aantal updates achter....
als je dubbel klikt op een mobje krijg je gelijk je balk, als je dan een skill kiest ga je automagisch op active mode overSinergyX schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:35:
-lang verhaal-
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Thanks had het net gevonde. Nou ik ben er alweer klaar mee, (nog) niet te spelen deze beta. Wat een vertraging in alles! Lage fps oke, maar dat je muis en interface zo traag is is echt ondoenlijk. Ik ga weer lekker wow spelen
[ Voor 35% gewijzigd door tiguan op 05-09-2010 02:56 ]
FFXI was ook zo ontiegelijk langzaam. Daar hou je van of dat haat je..kaluro2 schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:40:
Wordt de game pace nog sneller naarmate je levelt?! ik ben nu een level 4 marauder en heb maar 1 skill, ik selecteer een mob, druk op 1.. ik wacht,druk op 1.. ik wacht etcetc.
Lopen is ook zo ergerlijk langzaam.
Als je naar abilites en traits gaat, krijg je een nieuw scherm te zien. Klik op een leeg vakje naast de skill die je al hebt. Vervolgens klik je op het balkje rechts in het scherm. Daar zie je dan Marauder. Als het goed is staan daar 2-4 abilitieskaluro2 schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:40:
Wordt de game pace nog sneller naarmate je levelt?! ik ben nu een level 4 marauder en heb maar 1 skill, ik selecteer een mob, druk op 1.. ik wacht,druk op 1.. ik wacht etcetc.
Lopen is ook zo ergerlijk langzaam.
Place all Files into: (i dont rememebr which goes into which so putting all in both will work)
C:\Users\<user>\Documents\My Games\FINAL FANTASY XIV Beta Version\downloads\ffxiv-beta\bca2a8ae
and
C:\Users\<user>\Documents\My Games\FINAL FANTASY XIV Beta Version\downloads\ffxiv-beta\d96437e6
Start the official client downloader, and it will go to 100% on each file it finds.
[ Voor 90% gewijzigd door ItMeAedri op 05-09-2010 22:21 ]
De torrent client van SE blijft hangen, als je de link in de post boven de jouwe klikt krijg je de patch compleet. Lees goed waar je de patches moet plaatsen en dan als het goed is springt ie in 1x naar 100%P-Nut schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:17:
ik blijf op 94.6 zitten iemand hierboven die blijft op ietjes meer hangen.... iemand oorzaak en of oplossing weet?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq