• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Misschien een handige guide voor mensen met installatieproblemen of langzame installer;

http://www.ffxivcore.com/...nks-install-instructions/

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:53:
Beta site down, ik had gelukkig al een key en die heb ik via een omweg, lees SE support site en dan beetje met url spelen, aan mijn SE account gekoppeld, log ik in en zegt hij de site is down.
[...]
Zou je dat ook met ons/mij willen delen dan? https://secure.square-enix.com/account/ is nog steeds down :P

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Bij de open beta moet je dus inderdaad een code invoeren bij service account, kan iemand mij uitleggen waar je die code binnen krijgt? In je inbox van je echte opgegeven email adres. Of ergens daar in je account management?
Ik kan namelijk nergens mijn code vinden :(
Iedereen die het al wel voor elkaar gekregen heeft veel plezier! Hopelijk kan ik ook snel beginnen :P
Bedankt :)

Verwijderd

Noxious schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:36:
[...]

Zou je dat ook met ons/mij willen delen dan? https://secure.square-enix.com/account/ is nog steeds down :P
Ja hoor, via deze link kan ik gewoon inloggen en mijn account beheren:
https://secure.square-eni...=account&request=accffxiv

En Marlu, de code krijg je in je mailbox, met instructies om de code aan je account te koppelen, maar de links in die mails werken momenteel niet vanwege onderhoud :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 22:26 . Reden: toevoeging voor Marlu ]

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

En Marlu, de code krijg je in je mailbox, met instructies om de code aan je account te koppelen, maar de links in die mails werken momenteel niet vanwege onderhoud :(
Ah dan zal ik nog even moeten wachten op die mail. Kreeg al wel een mail die ook helemaal in het begin van deze forum wordt gequote. Maar die is nu niet echt handig meer omdat de server steeds busy is :-(.
Gebruik nu de link die je gaf en doet het gelijk, beetje vaag |:( Thx voor het uitleggen nu nog even wachten tot SE het oplost.

Er wordt trouwens op meerdere forums gespeculeerd dat SE eerst de servers op orde gaat brengen en dan pas weer nieuwe beta keys gaat uitdelen ;).

edit: typo en info

[ Voor 14% gewijzigd door MarluXiaXl op 02-09-2010 22:40 ]

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:40
Misschien heb ik nog niet lang genoeg gespeeld maar dit spel is nog erg BETA achtig vind ik. Voor een game die binnen 3 weken moet uitkomen...

Verwijderd

MarluXiaXl schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:31:
[...]

Ah dan zal ik nog even moeten wachten op die mail. Kreeg al wel een mail die ook helemaal in het begin van deze forum wordt gequote. Maar die is nu niet echt handig meer omdat de server steeds busy is :-(.
Gebruik nu de link die je gaf en doet het gelijk, beetje vaag |:( Thx voor het uitleggen nu nog even wachten tot SE het oplost.

Er wordt trouwens op meerdere forums gespeculeerd dat SE eerst de servers op orde gaat brengen en dan pas weer nieuwe beta keys gaat uitdelen ;).

edit: typo en info
Ik kreeg de mail gelijk nadat ik op aanmelden klikte, de site gaf me ook een melding dat ik was geaccepteerd vandaar dat ik gelijk mijn mailbox ging checken.

Zojuist de client geïnstalleerd nadat ik SP3 had geïnstalleerd en ik krijg een windows error reporter "In ffxivboot.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten".

Gatverdegatver, geen beta voor mij lijkt het. Nou ja, heb de collectors edition al een tijdje geleden gepre-ordered. Ik probeer hem wel even van de SE link hierboven te pakken, als die het ook niet doet dan weet ik het ook niet meer :'(

Edit: Dezelfde fout na download van SE site, download ging 20 x sneller dan mijn eerdere download, maar mag niet helpen. Misschien is er meer over bekend op Bluegartr, die hebben meestal alle antwoorden, de SE support site heeft totaal geen technische ondersteuning in de database, waarschijnlijk omdat het nog een beta is :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 00:15 . Reden: update na nieuwe download ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

toch maar een xbox 360 controller of zo gaan halen denk ik, ik word echt gek van de keyboard controls, krijg het maar niet onder de knie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Aan de reacties hier te lezen kan ik beter nog een maandje afwachten

[ Voor 8% gewijzigd door Slashdotter op 03-09-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Video drivers geupdate zoals BG voorstelde en nog steeds de error maar ik zag dat er data binnenkwam dus ik liet hem gaan totdat hij op de achtergrond een ander venster opende. Nadat ik hem sloot startte hij vanzelf opnieuw op maar na 3 keer proberen bleef ik alleen local connections krijgen en alles bleef op 0 staan. Dus heb ik het weer gedelete en dit geprobeerd:
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:48:
Ik heb de installer gedownload van hier en nr 7 van hier. Alleen deel 7 even renamen, en uitpakken / updaten. Scheelt je heel wat download tijd van die crap installer.
Zojuist klaar met deel 9 downloaden en wat denk je?

File corrupt als je hem uitpakt, lekker dan, 5 uur later en nog steeds niks :(

Heb zojuist uTorrent gedownload en de kleine patchfiles zijn al binnen, de grote is op gang aan het komen, hopelijk is hij klaar als ik morgen wakker word. Dit is trouwens ook waarom ik nooit films of spellen download, ik had vroeger nooit veel succes met downloaden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 04:02 . Reden: Weer status update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:59
ughh nogsteeds geen key.... ben het refreshen en herladen van de pagina wel zat aan het worden... iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P-Nut schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 03:36:
ughh nogsteeds geen key.... ben het refreshen en herladen van de pagina wel zat aan het worden... iemand nog tips?
Ja, hou de site in de gaten... Ik was zo bijdehand om vanaf mijn werk in te loggen voor een key toen ik het mailtje zag, vlak daarna begonnen de server problemen.

Square Enix Account Management System Congestion: Follow-up
We would like to take this opportunity to provide an update regarding the congestion of the Square Enix Account Management System.

Due to heavy server traffic, we are continuing to experience Square Enix Account Management System congestion. Currently, players may not be able to log into the FINAL FANTASY XIV Open Beta Test, or acquire registration codes for the game.

Our technical staff is monitoring the situation closely and working to resolve this issue. As a countermeasure to the congestion, we are currently limiting the acquisition of registration codes for the Open Beta Test. If you cannot acquire a registration code, or if you are unable to access the Square Enix Account Management System, we ask that you please wait and try again later.

We apologize for any inconvenience.

Bron, bovenste nieuws artikel op: https://secure.square-eni...=account&request=accffxiv

Edit: Je bent trouwens niet de enige, al 44 pagina's: http://www.bluegartr.com/...suspended-QQ-goes-in-here.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 04:17 . Reden: Linkje naar BG draadje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:05
Ik wacht nog maar even een weekje voor ik de open beta installeer, zo te horen zijn veel problemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Ik ging zojuist naar deze site: https://dev-eu.ffxiv.com/ en daar kom ik er wel in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
Error
Applications for the FINAL FANTASY XIV Open Beta Test have been temporarily suspended. Please wait until we are ready to accept new applications and then try again.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:23:
[...]

Ja hoor, via deze link kan ik gewoon inloggen en mijn account beheren:
https://secure.square-eni...=account&request=accffxiv
[...]
Danku danku *O* gelukt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

tiguan schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:29:
Ik ging zojuist naar deze site: https://dev-eu.ffxiv.com/ en daar kom ik er wel in :D
Ik moests inloggen om te checken dat ik wel een beta account had, log ik in blijkbaar niet. Geeft SE mij op die pagina weer dezelfde link dat ik me daar kan opgeven. Raad eens, deze doet het wel :D
Hulde aan u voor het geven van de link! _/-\o_
Nu maar hopen dat het downloaden en patchen met redelijke snelheid gaat :z

edit:
heb de installer binnen 5 minuten gedownload :D Zouden ze het weer op orde hebben daar?

edit 2:
de installer doet het tot nu toe erg goed :) niet met max downloadsnelheid maar hij doet het.

edit 3:
Laat de snelheid van de updater maar zitten :( Bah :(

[ Voor 19% gewijzigd door MarluXiaXl op 03-09-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 17:07
keys lijken weer te worden uitgegeven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad.

Your application to the FINAL FANTASY XIV Open Beta Test has been accepted.
Please read through the e-mail we have sent to your Square Enix account's registered e-mail address.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Hmm ik kan 'm niet installeren vanaf m'n werk :P de launcher doet het niet over RDP.
En om nou een VNC server te installeren, poorten open te zetten enz meh.. ik start de installatie vanavond wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
en volgens mij hadden heel veel mensen dat door, want we gaan weer down ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Noxious schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:11:
Hmm ik kan 'm niet installeren vanaf m'n werk :P de launcher doet het niet over RDP.
En om nou een VNC server te installeren, poorten open te zetten enz meh.. ik start de installatie vanavond wel :P
even een tip haal de updates via torrent binnen, anders kan je er over een dag of 2 pas in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
janus_freggel schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:14:
[...]

even een tip haal de updates via torrent binnen, anders kan je er over een dag of 2 pas in
Hmm eens uitvinden waar die torrents staan :P tnx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 04:10
Ik moet zeggen het ziet er al goed uit voor de beta
alleen ik kijk er wel wat tegenop om te betalen per maand

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Voor de mensen die de .torrent files met de patches nog zoeken:
http://filebeam.com/0773b60e162895c71bfe16e238eaf7f8 een zipfile met alle .torrents er in, vers geupload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
https://dev-na.ffxiv.com/ ligt nu weer plat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
haha in de mail die ik krijg staat een verwijzing naar NA.....

Daar kom ik ook niet door, als ik inlog krijg ik even dit te zien:
Login process is running.
If you change the screen, please press the NEXT button.

vervolgens weer netjes:

The FINAL FANTASY XIV Beta Test Site can only be accessed by those who have been granted Beta Test accounts.

Beta testers can log in from the link below using their Square Enix Account.
FINAL FANTASY XIV Beta Test Site Login

[ Voor 77% gewijzigd door janus_freggel op 03-09-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
olla! Zojuist een key weten te bemachtigen, dus im halfway I guess...
Nu heb ik bij mijn square acccount FF bij de serivce toegevoegd. Echter als ik nu naar de beta test site ga voor de openbeta en wil inloggen blijf ik in een next pagina, log ik in kom ik vervolgens weer op de next pagina :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
P-Nut schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:39:
olla! Zojuist een key weten te bemachtigen, dus im halfway I guess...
Nu heb ik bij mijn square acccount FF bij de serivce toegevoegd. Echter als ik nu naar de beta test site ga voor de openbeta en wil inloggen blijf ik in een next pagina, log ik in kom ik vervolgens weer op de next pagina :S
http://wdl.square-enix.com/ffxiv/download/ffxivsetup.exe downloaden :) da's sneller :+

En als je de patches met de hand wil toevoegen (veeeeel sneller) ook nog deze:
http://filebeam.com/0773b60e162895c71bfe16e238eaf7f8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij elke login sessie op de beta site krijg ik een ander nicknaam te zien. Hebben meerdere er last van?

Welcome, vallusepi. [Log Out]

Welcome, MrDj. [Log Out]

Welcome, Pothoofd. [Log Out]

En ga zo maar door. Geen 1 keer mijn eigen login gezien. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:44:
Bij elke login sessie op de beta site krijg ik een ander nicknaam te zien. Hebben meerdere er last van?

Welcome, vallusepi. [Log Out]

Welcome, MrDj. [Log Out]

Welcome, Pothoofd. [Log Out]

En ga zo maar door. Geen 1 keer mijn eigen login gezien. :o
Je had nog niet de introductie gelezen?

(1) Change Your Username
All testers are initially given random Usernames. To change this, click the "My Profile" link from the "My Stuff" dropdown on the Forum Navigation island.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
janus_freggel schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:38:
haha in de mail die ik krijg staat een verwijzing naar NA.....

Daar kom ik ook niet door, als ik inlog krijg ik even dit te zien:
Login process is running.
If you change the screen, please press the NEXT button.

vervolgens weer netjes:

The FINAL FANTASY XIV Beta Test Site can only be accessed by those who have been granted Beta Test accounts.

Beta testers can log in from the link below using their Square Enix Account.
FINAL FANTASY XIV Beta Test Site Login
Heb je wel al je beta key aan je account gekoppeld? Anders kom je er daar idd niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
tiguan schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:49:
[...]

Heb je wel al je beta key aan je account gekoppeld? Anders kom je er daar idd niet in.
Ja hoor dat is in account management netjes toegevoegd zonder problemen

NVM het werkt al, zal wel erg druk zijn daar nu ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door janus_freggel op 03-09-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
Hoi tweakers... momenteel ben ik de updates via bittorrent aan het downloaden.... waar moet ik de updatebestanden in de beta folders kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
kijk even hier: daar staat alles goed uitgelegd
http://www.ffxivcore.com/...nks-install-instructions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:40
Zijn er al mensen aan het spelen? Voel me nogal verdwaald :P

IGN: Mikkel Sunflame
server: Lindblum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
ik ga vanavond proberen in te loggen als ik thuis ben.welke server zitten de tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

tiguan schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:48:
[...]

(1) Change Your Username
All testers are initially given random Usernames. To change this, click the "My Profile" link from the "My Stuff" dropdown on the Forum Navigation island.
Ik geraak op dat forum zelfs niet ingelogd, ik heb wel al een key aan mijn account gekoppeld. En de retrieve password van dat forum wilt niet werken. Zucht

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Mopster schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:34:
[...]

Ik geraak op dat forum zelfs niet ingelogd, ik heb wel al een key aan mijn account gekoppeld. En de retrieve password van dat forum wilt niet werken. Zucht
Je mag niet op de fora komen als open beta tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:39
Mij is het gelukt om een code te krijgen! Patches downloaden valt zover wel mee...

Iemand enig idee om patches binnen te halen zonder gigantisch lang te hoeven wachten?

[ Voor 83% gewijzigd door ItMeAedri op 03-09-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:26
Iemand een idee hoe ik die installer aan het werk krijg? Krijg steeds de melding "not enough free diskspace" ... en heb uhm... 300Gb vrij.. OS is XP64 (las al dat er problemen waren.. maar helaas geen oplossing anders dan installeer ander OS.. )

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
zooo, net ff client gedownload en als het goed is kan ik over 10 min aan de slag ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Poekie McPurrr schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:25:
Iemand een idee hoe ik die installer aan het werk krijg? Krijg steeds de melding "not enough free diskspace" ... en heb uhm... 300Gb vrij.. OS is XP64 (las al dat er problemen waren.. maar helaas geen oplossing anders dan installeer ander OS.. )
Geloof dat ie automatisch je OS folder pakt zonder keus, heb je die op een aparte partitie toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
Ik heb vanmiddag de key eindelijk gemachtigd en kan de beta nou dus spelen.
Ik heb een stuk van de introductie gehad, maar nou sta ik ergens in de stad met 'tralies' om heen. Je kan nergens heen, je wordt steeds teruggeplaatst. |:(

Edit: laat maar, je moet met een NPC praten.

[ Voor 9% gewijzigd door Zidane007nl op 03-09-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Pheace schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:07:
[...]

Geloof dat ie automatisch je OS folder pakt zonder keus, heb je die op een aparte partitie toevallig?
Nee, is een XP64 prob... heb al een (hopelijk werkende) workaround... de installer op een 32b bak gezet, keer draaien, daarna de installfolder overgezet naar naar de x86 map in WinXP. prog draait nu en is aan het updaten... hopelijk straks ook nog kunnen inloggen :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Zhalix schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:04:
Mij is het gelukt om een code te krijgen! Patches downloaden valt zover wel mee...

Iemand enig idee om patches binnen te halen zonder gigantisch lang te hoeven wachten?
kijk even een paar posts terug. misschien een idee om die link even in de TS op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Als ik Alt-Tab in FF XIV en ik ben in bureaublad krijg ik de volgende error:
Unable to detect DirectX device. The program has shut down.
Please restart FINAL FANTASY XIV.
ik heb een 5850 met ccc 10.8
Iemand anders ook dit probleem? Dan geef ik het aan SE door.

edit: leukigheidje iemand al opgevallen dat de wereldservers genoemd zijn naar plaatsen die in de FF reeks voorkomen? :P Besaid FF X, Bodhum FF XIII, Lindblum FF IX.

[ Voor 24% gewijzigd door MarluXiaXl op 03-09-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
edit: leukigheidje iemand al opgevallen dat de wereldservers genoemd zijn naar plaatsen die in de FF reeks voorkomen? :P Besaid FF X, Bodhum FF XIII, Lindblum FF IX.
check serverlist van FFxi eens :P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Volgens mij is de beta client inclusief patches op usenet gezet.

http://binsearch.info/?q=...x=100&adv_age=730&server=

Laat straks wel even weten of dit werkt. Gaat vast een stuk sneller dan de d/load app van square.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ik heb de game al jammer genoeg heb ik geen beta key :(
Als iemand nog een key over heeft of iets dergelijks dan zal ik er heel erg dankbaar voor zijn :)

Daarnaast vraag ik me af hoe je hem op hogere resoluties speelt want ik kan hem niet eens op de native resolutie spelen (niet via de config).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

qwertyuio schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:35:
Ik heb de game al jammer genoeg heb ik geen beta key :(
Als iemand nog een key over heeft of iets dergelijks dan zal ik er heel erg dankbaar voor zijn :)

Daarnaast vraag ik me af hoe je hem op hogere resoluties speelt want ik kan hem niet eens op de native resolutie spelen (niet via de config).
De ingame config kan dit inderdaad niet als je die bedoelt. Als het goed is heb je nog een toepassing staan die heet: FINAL FANTASY XIV Beta Version Config. Die staat bij mij in Menu start> alle programma's> Square Enix> FINAL FANTASY XIV Beta Version> FINAL FANTASY XIV Beta Version Config.
Hiermee is het mij wel gelukt ;)

Probeer anders voor de key nog een keer http://entry.ffxiv.com/.

[ Voor 4% gewijzigd door MarluXiaXl op 03-09-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

Leuk voor de Belgen en Fransen dat de W op een andere plaats op een azerty toetsenbord staat. Om vooruit te wandelen moet je dus op een toets helemaal achteruit duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
rapture schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:42:
Leuk voor de Belgen en Fransen dat de W op een andere plaats op een azerty toetsenbord staat. Om vooruit te wandelen moet je dus op een toets helemaal achteruit duwen.
Dit spel dien je sowieso met een controller te spelen, werkt perfect en net als in FFXI vele malen beter dan het tobo.

Heb open beta nog niet gespeeld maar zat wel in de alpha/closed beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:51:
[...]

Dit spel dien je sowieso met een controller te spelen, werkt perfect en net als in FFXI vele malen beter dan het tobo.

Heb open beta nog niet gespeeld maar zat wel in de alpha/closed beta.
Wat gebruiken de mensen hier?

Met FFXI gebruikte ik een Logitech Rumblepad maar dat ding is zo oud en werkt niet goed meer en toen ik een nieuwe kocht werkte die een half uur en toen stopte hij compleet met werken zodat ik de oude bleef gebruiken. En met SP3 werkt hij bijna helemaal niet meer, in de config tool als ik hem test doet de linker stick de camera heen en weer bewegen, verder helemaal niets.

Daarom wil ik nu mijn PS3 dualshock gebruiken maar weet niet goed welke drivers ik nodig heb, via Google heb ik http://www.ffxivorigin.co...-controller-settings.html gevonden maar kan hier niet uit opmaken of ik en sixaxis en motionInjoy nodig heb, heb zojuist motionInjoy gedownload maar wacht nog met installeren omdat FFXIV de updates staat te installeren.

Edit: Windows drivers en MotionInjoy is genoeg, ik moest hem wel op Analog controller 1 zetten anders werken de stickjes niet. Werkte gelijk in 1 keer in de config controller tool :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 01:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 11:55
Ik had al een tijdje een beta account, maar nooit te tijd genomen om de client ook te installeren.

Nu wil ik inloggen op https://dev-eu.ffxiv.com/

Goed, ik log in.. korte redirect, krijg ik precies dezelfde pagina weer te zien :/
Voor een game die in nog geen 30 dagen moet uitkomen vind ik het allemaal wat.. raar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:58

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

ah jesus wat is die beta client fucking bugged... ik krijg die patches nooit geupdated en mijn hele pc word onstabiel ineens als hij probeert te updaten maar ook dat lukt niet eens :(

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qwY6e6GPa2Q1dv3OzlQ9dhsl/full.png

Ik wacht wel tot hij een keer op de PS3 uitkomt ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dit is hem niet voor mij, ik probeer morgen nog wel maar mijn PC trekt hem niet. Ik heb alles omlaag gezet, ingame schaduw uit en draw distance uit en zo. Ik kan amper rond lopen, ik ging een leve doen en door lag ging ik dood en daarna kreeg ik een crash en toen ik weer inlogde was de leve foetsie en heb ik nog 2 uur rondgelopen met geen idee wat te doen. Heb met een visser staan praten een tijdje maar als dit live ook zo is dan weet ik niet of ik dit blijf spelen. Zelfs met detail op low is alles mooi maar het is voor mij totaal onspeelbaar, zal wel door mijn Gforce 7600 gs komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 05:44:
Nee dit is hem niet voor mij, ik probeer morgen nog wel maar mijn PC trekt hem niet. Ik heb alles omlaag gezet, ingame schaduw uit en draw distance uit en zo. Ik kan amper rond lopen, ik ging een leve doen en door lag ging ik dood en daarna kreeg ik een crash en toen ik weer inlogde was de leve foetsie en heb ik nog 2 uur rondgelopen met geen idee wat te doen. Heb met een visser staan praten een tijdje maar als dit live ook zo is dan weet ik niet of ik dit blijf spelen. Zelfs met detail op low is alles mooi maar het is voor mij totaal onspeelbaar, zal wel door mijn Gforce 7600 gs komen :(
Ja inderdaad, een 7600gs komt uit het stenen tijdperk :p

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Met een controller is het spel aardig speelbaar, mis wel een aantal basic dingen uit andere mmo's maar zal voornamelijk wennen zijn. Heb nu net pas een beetje het class systeem door. Jammer dat het nog allemaal erg laggy is. Er zitten ook nogal veel fouten in de tekst.

Crashes komen op de een of andere manier veel minder voor dan gisteren. Mis wel veel uitleg in het begin, zou dat door de beta komen of blijft dat zo? Op deze manier vind ik de instap drempel toch eigenlijk vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hoe vinden jullie het spel nou eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Outlandos schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:52:
Hoe vinden jullie het spel nou eigenlijk?
Ik vindt het spel tot nu toe wel erg mooi gemaakt voor een mmorpg. Maar de gameplay gaat in het begin nog al stroef, als je een controller hebt raad ik je aan die te gebruiken. Je wordt ook een beetje in het niets gegooid qua tutorials. Er wordt niets gezegd over crafting en waar je alle belangrijke spullen koopt. Moet je het allemaal zelf uitvinden, dat maakt het ook wel weer leuk maar iets onvriendelijker.
De servers zijn nog wel een beetje laggy hopelijk wordt dat wel opgelost.
Wel leuk verhaallijn bij Gridania :) En het is weer echte FF muziek :P

[ Voor 26% gewijzigd door MarluXiaXl op 04-09-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteravond voor het eerst gespeeld; paar korte indrukken:

- Dit spel neemt je niet bij de hand, en een extra handicap is het feit dat de UI ontzettend lastig is als je bv WoW of andere MMO's gewend bent. Het lukt mij bijvoorbeeld nog steeds niet om de map te verslepen. Duurde ook even voor ik doorhad hoe je een quest begint.
- Ik heb WoW intensief gespeeld en bijna elke mainstream MMO als trial. Eigenlijk zien al die werelden er een beetje hetzelfde uit, of je nu Aion, WoW, LotR of Conan speelt. FFXIV heeft wel een echt unieke stijl (vind ik). De wereld is enorm, maar dan ook echt ENORM en met verschrikkelijk veel detail gemaakt.
- Het spel is "traag", je moet ver lopen voordat je buiten de stad bent. De vaart zit er niet echt in (althans nog niet).
- Met muis en tobo is de interface erg laggy.
- Bij mijn tweede guildleve heb ik mezelf blijkbaar vermoord, Ik vind vechten nu nog best verwarrend.

Ga vandaag met mijn PS3 controller proberen, daarna weet ik een stuk beter of dit een topper is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

map verslepen heb ik me ook dood aan geirriteerd tot ik door had dat er camera controls apart staan rond de k toets ongeveer, daarmee kan je de map verslepen.

Echt vreselijk duidelijk een console -> keyboard overzetting van de analoge controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Oké ik heb de game even geprobeerd.

1) De character chreation is zeer mooi gemaakt, echt prachtig. Maar dan kom je in de wereld en dan zie je OVERAL om je heen van die low res textures op de grond en op de bomen en op de rotsen etcetera.

En dan krijg je zo een afzichtelijke verhouding van HD characters vs low res environment, á la Aion.
het ziet er niet uit.

En ik durf met zekerheid te zeggen dat aion nog betere 'environment' graphics heeft dan deze game, en die van aion waren al diep triest.

De game voelt zeer stroef aan, console stroef zeg maar. Zeer gebruikersonvriendeljike GUI etc.
De game is op en op gebruikersonvriendelijk, ik ben een doorgewinterde (MMO) gamer en ik snapte geen ruk van de game.

Zie je daar 2 KO mensen op de grond liggen, klik ik op ze, zie ik alleen een "..." verschijnen en een pijltje naar onder van 'continue chat'.. ik alle knoppen geprobeerd, zelfs muisklikken maar het lukte me niet om dat pijltje naar beneden te activeren.

Ik liep dus maar verder en ik weet niet hoe maar uiteindelijk heb ik toch de chat weten te activeren.

Combat is diep triest.. geen 'auto approach' en het kost de grootste moeite om van target te wisselen... en zodra je aan een target gebonden zit dan strafe je erom heen, geen mogelijkheid tot vrije view tijdens combat, dat is echt ZO irritant. deze game roept een en al "CONSOLE OMG!!"

En dan is er nog de snelheid(pace) van de game....
"Loading".......-intro-......"loading......-gevecht-......."loading........-ZEER LANGE cinematic-..........."loading"..... kom in town terecht zonder enige aanwijziging van wat je moet doen of waar je heen moet.

Dat waren de eerste 15 minuten van het spel, voor mij althans. Toen overclockte ik mijn videokaart even (drivermatig) wat eindigde in een driver crash en toen had ik echt geen behoefte meer om de game op te starten.

Het enige pluspunt is dan ook de prachtige character creation, ik staarde mijn ogen uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb het net even met een controller geprobeerd en dat is echt een verademing. Echt heel gaaf ook dat je heel makkelijk van class kan wisselen. Ik ben lvl 3 archer en ik kocht een zaag en was level 1 carpenter. Zo kan dat dus met elke profession en class. Ideaal, want nu hoef je niet elke class een keer te maken en dat is bij een spel als dit wel een vereiste.

Mij vielen die low res textures eigenlijk niet op, maar ik let daar nooit zo op.

Beetje jammer van die directx crash de hele tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Ik ben al zover dat ik het interface systeem snap, maar ik snap nog niet zo behoorlijk veel van de crafting classen en de gathering classen. Hoe ik dingen kan craften en welke clasen de resources verzamelen, dat soort dingen. :)

Iemand een idee wanneer je een nieuwe 'quest' krijgt? Dus niet een Leve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niet echt een verschil dacht ik, wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Heeft iemand al uitgevonden waar je nieuwe skills kan krijgen?
Zhalix schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:22:
Ik ben al zover dat ik het interface systeem snap, maar ik snap nog niet zo behoorlijk veel van de crafting classen en de gathering classen. Hoe ik dingen kan craften en welke clasen de resources verzamelen, dat soort dingen. :)

Iemand een idee wanneer je een nieuwe 'quest' krijgt? Dus niet een Leve?
Ik heb ook geen andere 'quests' kunnen vinden behalve de eerste. Ik krijg ook alleen maar levequests bij de adventurers guild.

Als het goed is ligt het er maar ook aan welke wapen of tool je vasthebt. Als je naald en draad haalt en equipt ben je gelijk een weaver, lekker makkelijk. Dit geldt ook voor carpenter en alchemist en bijna alle anderen. Al deze tools kun je bij de vendors kopen. Bij Gradinia is dat rechts in een leuke hall met kleine winkeltjes met ieder eigen beginspullen.
De classen die je helemaal in character select kan kiezen hebben hier geloof ik een grote bonus in, maar die heb ik ook nog niet geprobeerd.

[ Voor 121% gewijzigd door MarluXiaXl op 04-09-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Behoorlijke wall of text incomming, dit is gewoon een soort van ervaringsblog tot op heden.

Eindelijk hebben we alles draaien, via 3 PC's het zooitje allemaal weten binnen te halen en draaiend te krijgen. Het bittorrent principe van update/downloaden vind ik zelf een grote fout, maar ik ben nooit voorstander van bittorrent geweest.

Maargoed, opgestart en draaien maar :D Met een goeie 9GB aan download en installatie is dit zeker geen kleine MMO, al wordt 3-4GB al bijna standaard binnen een MMO en 12GB of hoger is al bijna geen uitzondering meer (beta WoW, Aion, AoC spant nog rustig de kroon). Nu ook eens kijken of een SSD daadwerkelijk bijdraagt aan een snellere laadtijd, aantal MMO's moeten ook flink wat server-communicatie afwikkelen tijdens het laden dat je niet bizar veel winst maakt op een SSD (City of Heroes is een mooi voorbeeld).

Ik kijk altijd naar kleine details, details die alles iets beter maken of juist iets slechter maken. Noem me een zeikert, maar ergens moet je wel kritisch blijven Het loginscherm heeft meteen mijn mini-minpuntje te pakken. Zo'n beetje elke MMO die ik speel(de) was een simpele <username>[tab]<password>[enter] genoeg om direct in te loggen, maar helaas is er een virtual keyboard link toegevoegt voor de controller mensen en zit je dus al met 2x tab. Enter werkt dan weer niet, moet je alsnog die login knop indrukken.

Maargoed, we zijn binnen en pluspuntje is ook al weer binnen. Geen lompe intro schermpjes of lange laadschermen, enkel een snelle Square logo en je staat al bij je character select. Met name F2P MMO's mag je eerst even genieten van wat 'powered by' en 'best played on' logo's, zelfs kijkend naar een console versie zou dit al erg netjes zijn (daar heeft bijna elke game verplichte 'clickthroughs'.

De character interface is simpel maar effectief. Met characters links en de volledige rechterkant van het scherm (zo'n 1/8ste deel in de breedte) wordt gebruikt voor de menu opties. Simpel-vergelijkend, je Windows 7 bureaublad met widgets aan de rechterzijde, qua layout dan :P
Meteen moet ik er weer een minpuntje in plakken, screenshots! Alt-prntscreen is een zwart scherm, prnt-screen doet niets, ingame zo'n beetje elke key afgegaan maar mijn screenshot folder blijft eenzaam en leeg. Dus helaas ga ik verder zonder plaatjes.
De besturing voelt wat 'tragend smooth' aan, dit heb ik al bij andere MMO's (met name 'mogelijke console versies', zoals Tabula, Champions Online en de beta van AoC) had hier best last van gezien en even verstand op nul, aan de snelheid/beweging wennen en je komt er wel. Hele menu werkt met mouse-over om een voorbeeld op je character door te voeren, minder klikken, meer kiezen :P

Je krijgt daarna in een serie stappen een berg keuzes, waar linksbovenin wordt aangegeven welke stap je bent. Het begint bij het kiezen van een Race, wederom met de rechterkant voor de race keuze en de hele linkerkant voor de characters. Links in het scherm krijg je nog de info per race, elke character is mooi uitgewerkt en de verschillen van de races is direct goed zichtbaar (van midgets tot reuzen). Het vervolg is (voor mij, ik koos de 'elf style' character) de keuze tussen sun en lunar aanbidding, waar je character ook echt verschil heeft tussen deze 2 keuzes (licht en wit voor sun, donker en zwart-tinten voor lunar).

hierna volgen nog die kleine aanpassingen die je kan doen aan je character, elke optie heeft een 3-5 verschillende keuzes (gezicht, wenkbrauwen, haar, mond) elk met een diversiteit aan kleurkeuze. Zeker uitgebreider dan AoC, enigzins gelijk aan Aion, maar zeker niet zo bizar divers als de character creation van City of Heroes. Met daarna nog je datum (welke erg leuk wordt weer gegeven in 'the 17th sun in the 5th lunar' als bijvoorbeeld 17 mei), nog wat goden keuzes en natuurlijk je naam.

Alles klaar? Inloggen! Meteen begint het verhaal met een camera-panning schot in een boot, je ziet mensen praten en wat rond lopen en zacht op de achtergrond hoor je met extreme echo de intro tune van FFXIV (grandioos nummer). Uiteindelijk mag je dan je character wat rondlopen en meteen vallen een paar dingen op.

Zo kan je niet springen, spatie is de toets voor chat te starten, en vanuit de FF-serie klopt dit natuurlijk ook omdat je daar ook nooit kon springen. De bewegingen voelen erg FF13 aan, console spelers die al GTA4, Mafia2 of soortgelijke hebben gespeeld zullen deze bewegingsvrijheid wel aardig op prijs stellen. Korte check op de verdere toetsen, X is wissel van lopen/rennen, Enter is de 'confirm' key en escape de 'cancel' key, in PS3 termen.. ik gok op X en O.

Het praten met de mensen is wat irritant uitgewerkt, zowel in de (vrij kleine) chatscherm als onderin je scherm wordt een berg tekst neergegooit welke de NPC jou verteld, met een knipperend driehoekje voor vervolg. Na 20x pogingen het driehoekje aan te klikken, blijkt dus Enter de toets te zijn om verder te gaan.

Het doel wordt vrij snel duidelijk, je moet naar het bovendek. Hierna volgt weer een cinematic, erg onder de indruk hoe dit is neergezet. Uiteindelijk spawn je weer op de boot en mag je 3 kwallen neermeppen. Ik had een ranger dus toch even proberen. Dan komen we meteen op een wat algemeen stuk.. combat.

Targeten kan je simpel door op de mob te klikken, een 3-tal pijltjes die een cirkel vormen geven je target aan. Echter moet je in FFXIV dus wisselen van 'combat' en 'noncombat', waar de meeste MMO's dit gewoon automatisch doen (val je aan -> combat, tijdje niets doen -> uit combat), moet je dit hier dus zelf doen.

Het principe is erg FF-stylish, een 'charge bar' loopt op en je skills benutten dus een 'balkje' van deze charge-bar. Omdat ik maar 1 skill heb, kon ik nog niet testen of dit ook met een queue-systeem kan zoals je kan in bijvoorbeeld FF13. Ik neem aan dat hogere skills een steeds groter deel van de charge-balk nodig hebben. Eigelijk best interessant concept voor een MMO, geen individuele cooldown of spam-style, maar het bekende systeem van FF in een MMO jasje. De cast-animatie-damage-combatlog lopen vooralsnog totaal niet synchroon, zeker later in het spel kreeg ik vaak al de melding dat ik een mob had verslagen voordat ik uberhaubt de animatie en damage had gedaan. Ook hier weer een minpuntje, maar wat eigelijk vrij 'common' is in MMO's, je kan dus geen pijl afschieten tijdens het lopen. (eigelijk is GW2 de enige 'komende' MMO waar dit concept wordt toegepast, samen met Cataclysm met Aspect of the Fox). Op het moment dat je dus 'in combat' gaat wordt je gelockt op je target en vanaf dat moment wordt de besturen van je character daarop direct aangepast. Je beweegt niet meer vrij, maar op basis van jou target, dit is denk ik tov andere MMO's behooooooorlijk wennen. Ik denk dat dit toch deels een insteek is op een meer dynamisch combat-systeem waar mogelijk je dus veel meer moet bewegen op basis van de mob ipv het 'statische' gebeuren zoals bv bij WoW. AoC had al zo'n concept, welke door de maanden heen een aantal keer simpeler is gemaakt, maar nog steeds niet fijn werkt. Mischien gaat dit principe wel werken.

Hierna volgt weer een stuk cinematics, netjes uitgewerkt en het kijkt zeker voor de eerste keer best goed weg. Wederom een stukje intro-muziek erbij, grafisch zeer netjes, kom je uiteindelijk in je (bij characterscherm) gekozen hoofdstad. Het oogt allemaal netjes, graphics zijn zeker in de huidige MMO markt 'erg goed' te noemen, met wat compensatie hier en daar voor wat lagere-resolutie textures (note, Very High resulteerde in een erg slechte framerate, dus ik weet niet hoe dat er uit ziet). Al meteen kom je met het eerste probleem.. en nu? NPC's hebben dus geen ! boven hun hoofd voor een quest, je questlog ophalen is ook even zoeken. Goed, dan maar de eerste NPC pakken en gelukkig de juiste, we konden verder.

Vanaf dit punt heb ik slecht 2 quests (nouja, een goto en een 'leve' - dit is soort van challenge gok ik) gedaan, vanuit de Inn richting de eerste quest en daar een 'kill 3 rats' quest gedaan. Deze laatste quest geeft meteen een potentieel zeer interessante feature. Bij het kiezen van de quest krijg je ook de vraag op welk 'niveau' je dit wil doen, solo, party, group, nogwat en legion. Nu hoop ik serieus dat ze dit erg breed gaan inzetten, dat je simpelweg per quest aangeeft op welk niveau je dit wil doen en zo enorm dynamisch met je quests en vrienden dit spel kan spelen. (AoC had soortgelijk al, maar enkel met 2 opties en niet per quest, maar per zone).

Het is allemaal erg wennen, de besturing, de quests-selectie, het combat systeem, het is geen '13 in dozijn' concept MMO, maar een imho behoorlijk goeie stap om van de FF series een 'next gen' MMO neer te zetten. Note daarbij, ik heb de vorige FF MMO nooit gespeeld, mogelijk dat deze spelers dit hele systeem erg vertrouwt zijn en ene stuk makkelijker kunnen aanpassen. Waar ik eerst nog zei dat ik twijfels heb bij zo'n systeem van installatie en updaten voor een MMO die over een paar weken uit komt, voelt het ingame toch best allemaal netjes. Ik ga zeker nog een tijdje spelen, puur om te leren wat deze MMO nu allemaal precies inhoud en hoe het combat systeem zich in de praktijk (en in party) weet neer te zetten.

Maar, natuurlijk is er een maar, als dit hele concept 1 op 1 wordt omgezet richting consoles, dan weet ik nu al zeker dat ik ga wachten op de console (PS3) versie en sla ik de PC versie over. Als de settings op high al een aardige aanslag is op mijn PC en het updaten nu al gewoon een ramp is, dan zit ik liever achteraf in de stoel met een controller in de hand en verder niet te hoeven nadenken over drivers, patches en overige irritaties die een PC-versie altijd met zich meebrengen. Daarbij oogt de PC versie ook echt 'PC achtig', mooie graphics maar toch 'nep'. Waar de PS3 het allemaal meer als een soort van blurred film laten zien (GTA4 is mooi voorbeeld), mogelijk mindere graphics maar het 'kijkt' allemaal imho wat fijner. En als zij het niveau van graphics van FF13 kunnen halen, dan ben ik al hemaal blij (voor PS3 standaarden was deze game heel erg mooi). Betekend dat dit spel dan totaal niet PC waardig is? Integendeel. Voor wat ik nu heb gezien, is het een erg interessante insteek om een 'console to be' MMO toch behoorlijk netjes te laten draaien op een muis/keyboard gestuurde PC. Natuurlijk kan je dit makkelijk met een controller op je PC verbeteren (er lijkt goeie support in te zitten). Nu de PS3 versie pas volgend jaar zou komen, zet ik deze game zeker op mijn PS3-lijst 'erg interessant, moet ik hebben'.

Zover ik zie is de diversiteit van jobs, classes en de mogelijkheid van wisselen hiertussen erg breed neergezet. En toch lijkt het (als je het eenmaal door hebt) toch simpel in elkaar te zitten, maar daar zal ik toch nog meer in moeten testen.

Zo, berg tekst, mijn verhaaltje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met een EVE Online achtergrond keek ik naar de classes, dat doet mij aan EVE denken waar het ras weinig uitmaakt. En toen zag ik de "miners", spelers die van alles en nog wat hardvesten. Er is productie, maar is er ook markt en economie voor de kapitalisten? Dan heb je ook on-EVE-elementen zoals niet meer op alles kunnen slaan/schieten/hakken, zelfs niet als de "rats" (npc tegenstanders zoals in de quests) agressief worden. Tijdens character creation komt de vraag of je in een trading hub wilt wakker worden, met Jita in het achterhoofd is het een duidelijke neen.

EVE-spelers kunnen aardig op CCP bashen over de lag, bugs,... Maar als je CCP in het kwadraat gezien hebt, dan begin je te beseffen hoe goed EVE eigenlijk draait. Een console port dat op pc lagt, GUI ongemakken (bv je kan niet op enter rammen als je een wachtwoord intypt, dan maakt het allemaal stroef, vermoeiender, trager,...), dev's die nog nooit een pc van dichtbij gezien hebben, vrije ruimte in mijn documenten checken,...
SinergyX schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:35:
Eindelijk hebben we alles draaien, via 3 PC's het zooitje allemaal weten binnen te halen en draaiend te krijgen. Het bittorrent principe van update/downloaden vind ik zelf een grote fout, maar ik ben nooit voorstander van bittorrent geweest.
Bittorrent is ideaal voor distributie van grote bestanden. Hoe meer mensen tegelijkertijd een bestand willen hebben, hoe meer upload ipv een vast aantal servers. Alleen zijn ze niet erin geslaagd om een werkende torrent client te schrijven. Bij EVE Online gaan de torrents wel. De workaround is naar mijn documenten, my games,... gaan om de officiële torrents te vinden en haal ze met een torrent client naar keuze binnen. Ik haalde het met snelheden tussen 300 en 700 KByte/s binnen op een trage DSL-lijntje in een studentenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Chibi2k schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 01:13:
ah jesus wat is die beta client fucking bugged... ik krijg die patches nooit geupdated en mijn hele pc word onstabiel ineens als hij probeert te updaten maar ook dat lukt niet eens :(
Virus scanner uitzetten, ikzelf moest security essensials uitzetten, heeft te maken met een bestand wat incorrect als virus word bestempelt
SinergyX schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 00:54:
Ik had al een tijdje een beta account, maar nooit te tijd genomen om de client ook te installeren.

Nu wil ik inloggen op https://dev-eu.ffxiv.com/

Goed, ik log in.. korte redirect, krijg ik precies dezelfde pagina weer te zien :/
Voor een game die in nog geen 30 dagen moet uitkomen vind ik het allemaal wat.. raar.
closed beta mensen hebben niet automagisch toegang tot de open :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggie2000
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:38
Mooie samenvatting van je eerste indruk SinergyX.
Ik heb nog niet zo heel veel kunnen spelen, servers zijn ook offline nu wegens maintenance.
Het combat systeem ondervindt nogal wat hinder van de lag vind ik en ik herken je opmerking ook over dat de acties op het scherm en wta de combat log zegt niet met elkaar overeen komen.

Het vechten vind ik ook behoorlijk traag gaan, weet niet of dat nou aan mijn class ligt (ook een ranger in mijn geval) maar ik heb nu al vaak in gedachte gezegt: nah, schiet dan, waar wacht je nou op!

Ook ben ik er nog niet achter hoe ik nou uit de combat mode kom. Probeerde het een keer door te gaan zitten, dacht misschien heal ik dan sneller maar vervolgens kon ik niet meer staan, vermoedelijk door de lag.
Er is vast een toets om uit combat te komen en als iemand die weet dan hoor ik het graag ;)

Misschien moet ik het ook maar eens proberen met een controller, wellicht gaat het allemaal wat soepeler dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs

rxs

Enter passive/active mode: F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
reggie2000 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:09:
Mooie samenvatting van je eerste indruk SinergyX.
Ik heb nog niet zo heel veel kunnen spelen, servers zijn ook offline nu wegens maintenance.
Het combat systeem ondervindt nogal wat hinder van de lag vind ik en ik herken je opmerking ook over dat de acties op het scherm en wta de combat log zegt niet met elkaar overeen komen.

Het vechten vind ik ook behoorlijk traag gaan, weet niet of dat nou aan mijn class ligt (ook een ranger in mijn geval) maar ik heb nu al vaak in gedachte gezegt: nah, schiet dan, waar wacht je nou op!

Ook ben ik er nog niet achter hoe ik nou uit de combat mode kom. Probeerde het een keer door te gaan zitten, dacht misschien heal ik dan sneller maar vervolgens kon ik niet meer staan, vermoedelijk door de lag.
Er is vast een toets om uit combat te komen en als iemand die weet dan hoor ik het graag ;)

Misschien moet ik het ook maar eens proberen met een controller, wellicht gaat het allemaal wat soepeler dan.
Als je gaat zitten moet je naar het menu gaan om daar weer op 'stand' te klikken

Al denk ik dat /stand ook wel werkt...

Kan het even niet zien, servers liggen er volgens mij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riathy
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05-2023
Combat system is snel genoeg. conjurer/pug spelen net zo snel als WoW. je kunt attacks chainen als je weet hoe het moet.

Voor zitten en opstaan: type /sit druk spatie weer in zodat je kunt type maar druk op "pijl omhoog" en je krijgt het laatste wat je hebt verzonden weer in de bar (wat /sit is) enter en je staat weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggie2000
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:38
Riathy schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:33:
Combat system is snel genoeg. conjurer/pug spelen net zo snel als WoW. je kunt attacks chainen als je weet hoe het moet.

Voor zitten en opstaan: type /sit druk spatie weer in zodat je kunt type maar druk op "pijl omhoog" en je krijgt het laatste wat je hebt verzonden weer in de bar (wat /sit is) enter en je staat weer.
Ik heb maar 1 attack op dit moment en volgens mij attack je pas weer als het balkje vol is?
Want als ik 2 keer achter elkaar op 1 druk (de quickbar skill) dan krijg je de melding dat ie nog niet ready is zeg maar. Misschien gaat het inderdaad sneller als je wat meer attacks hebt en die kan queuen.

Dat van het zitten en staan was denk ik puur de lag want ik weet wel waar die emotion dingen zitten dus staan had ik wel gevonden maar er gebeurde gewoon niks.

Combat/noncombat F toets ga ik als eerste ff gebruiken straks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
Ik start hem nu op en ik krijg een update te downloaden. Helaas staat hij nu al 5 minuten op 0.0% :( maar goed, ik ga nu toch eten, hopelijk is hij straks klaar met downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
s
tiguan schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:48:
[...]

(1) Change Your Username
Dit werkt niet, na 5 seconden heb je alweer een andere username

[ Voor 43% gewijzigd door Phoenix_the_II op 04-09-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Laatst online: 10-09 13:54
Ik ben vast niet de enige waarbij de updater op 94,8% blijft staan als ik zo de swarm zie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Bij mij is de updater al klaar, maar ik zit nog steeds op 2010.27.08.2001 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Zhalix schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:53:
Bij mij is de updater al klaar, maar ik zit nog steeds op 2010.27.08.2001 :(
Dan loop je nog een aantal updates achter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
MarluXiaXl schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:11:
Als ik Alt-Tab in FF XIV en ik ben in bureaublad krijg ik de volgende error:
Unable to detect DirectX device. The program has shut down.
Please restart FINAL FANTASY XIV.
ik heb een 5850 met ccc 10.8
Iemand anders ook dit probleem? Dan geef ik het aan SE door.

ik heb dezelfde kaart en zelfde driver en heb dat probleem ook ondervonden, vond het nie zo boeiend eigk, wou tog al afsluiten :P

en ja dat was me al opgevallen, denk dat de meesten dat wel hebben gezien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Splendid schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:55:
[...]

Dan loop je nog een aantal updates achter....
Geloof het of niet, ik zit alweer online! Blijkbaar had de server even geen zin om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Laatst online: 04-09 13:20
als je dubbel klikt op een mobje krijg je gelijk je balk, als je dan een skill kiest ga je automagisch op active mode over :)

om naar het volgende chat venter te gaan kan je ook klikken, overal is prima als het maar niet in het npc chatvenster is :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
oke, ik ben nu dus dood, hoe kom ik weer tot leven? Dit spel is echt zo onduidelijk als maar kan he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs

rxs

menu openen -> return, en terug wandelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
rxs schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:32:
menu openen -> return, en terug wandelen :P
Thanks had het net gevonde. Nou ik ben er alweer klaar mee, (nog) niet te spelen deze beta. Wat een vertraging in alles! Lage fps oke, maar dat je muis en interface zo traag is is echt ondoenlijk. Ik ga weer lekker wow spelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Ik ben nu opnieuw begonnen in het woestijn gebied Ul'dah. In vergelijking met het andere zee/strand gebied vind ik dit een leuke sfeer eraan hebben! Mag dan wel een woestijn zijn, maar ziet er mooi uit! :)

En! Ik begin steeds meer van het spel te snappen :D alleen lijkt het me dat er geen bank in het spel zit.... *crosses fingers for bags*

Oh! Ook nog iemand tegengekomen met de naam Jaina Proudmoore.... WoW addict? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nou op goed geluk besteld bij MediaOffer voor €31,46 inclusief verzendkosten en een maand gratis spelen.

De beta laat ik verder links liggen, maar ik blijf hier wel fijn mee lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nou dit is toch wel apart. Op m'n desktop pc wil die client van FFXIV niet starten (hij crashed meteen) maar op m'n MacBook doet ie 't wel :P

Update: Ik heb daarna de installatie uit Program Files van m'n MacBook gekopieerd naar m'n pc en nu start de client op m'n pc wel. Dikke pret dit :)

[ Voor 35% gewijzigd door tiguan op 05-09-2010 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Wordt de game pace nog sneller naarmate je levelt?! ik ben nu een level 4 marauder en heb maar 1 skill, ik selecteer een mob, druk op 1.. ik wacht,druk op 1.. ik wacht etcetc.

Lopen is ook zo ergerlijk langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
kaluro2 schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:40:
Wordt de game pace nog sneller naarmate je levelt?! ik ben nu een level 4 marauder en heb maar 1 skill, ik selecteer een mob, druk op 1.. ik wacht,druk op 1.. ik wacht etcetc.

FFXI was ook zo ontiegelijk langzaam. Daar hou je van of dat haat je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
kaluro2 schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:40:

Als je naar abilites en traits gaat, krijg je een nieuw scherm te zien. Klik op een leeg vakje naast de skill die je al hebt. Vervolgens klik je op het balkje rechts in het scherm. Daar zie je dan Marauder. Als het goed is staan daar 2-4 abilities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
En de updater staat vandaag al 7 uur te draaien (met elke 20 min een restart) om 1 patch binnen te halen, qua game zit het wel aardig, maar qua update is het gewoon bagger. (inmiddels 63 remote connection en 31 local connections, download staat gewoon op 0,0kb/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Ik heb wel een website waar je de patches kan downloaden, maar dan moet je wel de porno-adds negeren. :P

Patch 5 september
Place all Files into: (i dont rememebr which goes into which so putting all in both will work)
C:\Users\<user>\Documents\My Games\FINAL FANTASY XIV Beta Version\downloads\ffxiv-beta\bca2a8ae
and
C:\Users\<user>\Documents\My Games\FINAL FANTASY XIV Beta Version\downloads\ffxiv-beta\d96437e6
Start the official client downloader, and it will go to 100% on each file it finds.

[ Voor 90% gewijzigd door ItMeAedri op 05-09-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
ik blijf op 94.6 zitten iemand hierboven die blijft op ietjes meer hangen.... iemand oorzaak en of oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
P-Nut schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:17:
ik blijf op 94.6 zitten iemand hierboven die blijft op ietjes meer hangen.... iemand oorzaak en of oplossing weet?
De torrent client van SE blijft hangen, als je de link in de post boven de jouwe klikt krijg je de patch compleet. Lees goed waar je de patches moet plaatsen en dan als het goed is springt ie in 1x naar 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Heeft iemand al uitgevonden hoe dat zit met nieuw armor? Ik heb als conjurer al van leverquests 2 nieuwe armorstukken. Maar ik kan nergens nieuw armor kopen en dat heb ik nu nodig, ben conjurer lvl 6.

Ook zie ik nergens een soort van guide ofzo van wat je nodig hebt als weaver of carpenter om van alles te maken. Bijvoorbeeld: je hebt 2 hemp yarns en 1 cotton bolt nodig voor een hemp belt, ik zeg maar wat. Dit zou erg handig zijn als het er nog niet is.
En aangezien je zonder nieuw armor niet ver komt zit ik nu vast ;(
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.