Ah nice. Dan hoef ik daar de ce niet meer voor 2 kopen. Zowel mijn vrouw als ik hebben de ce van v1.
ja ik twijfel nog want had van 1.0 de gewone versie. en die extra in game dingetjes vind ik altijd wel leuk.. maarja het gaat mij alleen om die code=p wil eigenlijk geen nieuw account, weet niet of dat mogelijk is though
Eindelijk is de release date bekend. 27 augustus. http://eu.finalfantasyxiv.com/en/product/
Ik ben alleen erg benieuwd of je bijvoorbeeld een nieuwe collectors edition gewoon aan je oude account kan koppelen
Ik ben alleen erg benieuwd of je bijvoorbeeld een nieuwe collectors edition gewoon aan je oude account kan koppelen
Volgens mij is het een code die je gewoon op je huidige account kan activeren.Ricmaniac schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 10:52:
ja ik twijfel nog want had van 1.0 de gewone versie. en die extra in game dingetjes vind ik altijd wel leuk.. maarja het gaat mij alleen om die code=p wil eigenlijk geen nieuw account, weet niet of dat mogelijk is though
Nu nog een nieuwe beta datum, en we zijn compleet
ow en de collectors edition prijs. Echt smexy set
[ Voor 35% gewijzigd door corset op 23-05-2013 22:36 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
wat bedoel je met? "ow en de collectors edition prijs. Echt smexy set"lanerios schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:29:
Nu nog een nieuwe beta datum, en we zijn compleet
Je kan nu de digitale versie ( ook CE ) al pre-ordenen online.
Heb nog geen boxed versie online gezien
Digital CE:
https://store.eu.square-e...rn-Collectors-Edition.php
Al wel de normale versie gevonden!:
PC
http://www.bol.com/nl/p/f...edition/9200000013983251/
PS3
http://www.bol.com/nl/p/f...edition/9200000013983261/
Bah zou heel graag een boxed versie van de CE willen hebben. De vorige heb ik ook nog steeds liggen.
Heb nog geen boxed versie online gezien
Digital CE:
https://store.eu.square-e...rn-Collectors-Edition.php
Al wel de normale versie gevonden!:
PC
http://www.bol.com/nl/p/f...edition/9200000013983251/
PS3
http://www.bol.com/nl/p/f...edition/9200000013983261/
Bah zou heel graag een boxed versie van de CE willen hebben. De vorige heb ik ook nog steeds liggen.
[ Voor 81% gewijzigd door Ryatzu op 24-05-2013 08:39 ]
ik wil ook die boxed
zo awesome, maar hopelijk geen 150 euro, want dat is het gewoon niet waard
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Precies, en tja ik lees wel dat het limited is OP=OP bij bol.com....lanerios schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:04:
ik wil ook die boxedzo awesome, maar hopelijk geen 150 euro, want dat is het gewoon niet waard
Hmm wat nu, toch maar alvast de CE digital nemen?
Ik wil echt weten wat er bij zit, voor die tijd ga ik niet pre-orderen. Vaak genoeg ook dat die box gewoon in de winkels ligt en op te pakken is zonder pre-order.
Uhh wat er bij zit is al bekend.Arunia schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:48:
Ik wil echt weten wat er bij zit, voor die tijd ga ik niet pre-orderen. Vaak genoeg ook dat die box gewoon in de winkels ligt en op te pakken is zonder pre-order.
Ook qua "hardware"? Want dat had ik nog niet gevonden eigenlijk.
Edit,
nvm. Ik had ook gewoon op die link moeten scrollen.
Best wel nice eigenlijk. Vooral die video aangezien ik de main quest nooit heb uitgespeeld.
Edit,
nvm. Ik had ook gewoon op die link moeten scrollen.
Best wel nice eigenlijk. Vooral die video aangezien ik de main quest nooit heb uitgespeeld.
[ Voor 54% gewijzigd door Arunia op 24-05-2013 11:01 ]
Maar als ik het goed heb is die CE dus maar 40 euro
En ik vraag me af. Kan je met dezelfde characters spelen op PS3 en PC? want dan koop ik alsnog denk ik de CE voor PS3 omdat ik PC al heb en dan kan ik toch op de PC met de items van CE spelen op PC ;p
O dit wist ik ook niet. misschien dat ik dat gewoon doe, want het gaat mij voornamelijk om de ingame items =p

En ik vraag me af. Kan je met dezelfde characters spelen op PS3 en PC? want dan koop ik alsnog denk ik de CE voor PS3 omdat ik PC al heb en dan kan ik toch op de PC met de items van CE spelen op PC ;p
O dit wist ik ook niet. misschien dat ik dat gewoon doe, want het gaat mij voornamelijk om de ingame items =p
The Collector's Edition digital upgrade offers customers the ability to upgrade their standard FFXIV account to Collector's Edition status via the “FFXIV Service Center” website that is scheduled to be opened at the launch of official service, which then grants the in-game bonus items included with the Collector's Edition. Customers in possession of the Collector's Edition for either version 1.0 or A Realm Reborn will receive these Collector's Edition items without needing to purchase the upgrade
[ Voor 79% gewijzigd door Ricmaniac op 24-05-2013 11:19 ]
Die had ik wel al gezien.
Voor zover registreer je (uit ervaring met de vorige versies XI en XIV) de codes voor de in game meuk gewoon op je oude account. Lijkt me met deze niet anders. Ik denk zelf dat ik de gok gewoon ga wagen en hem als hij uit komt aan te schaffen.
Voor zover registreer je (uit ervaring met de vorige versies XI en XIV) de codes voor de in game meuk gewoon op je oude account. Lijkt me met deze niet anders. Ik denk zelf dat ik de gok gewoon ga wagen en hem als hij uit komt aan te schaffen.
Ok dus ik hoef niet te upgraden? Ik heb namelijk de CE van 1.0. dus ik krijg deze items automatisch?Ricmaniac schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:11:
Maar als ik het goed heb is die CE dus maar 40 euro![]()
[...]
Ik denk dat ik dat ook doe. maar ik zie bijvoorbeeld op Bol.com ook die CE boxed edition. maarja ik twijfel dan gewoon of ik die dingen echt leuk vind om te hebben. of dat ik gewoon alleen voor de digital ingame items ga. Want dat is wat me het meeste interreseert. als je 1 keer dat art boekje doorbladerd heb je het ook wel gezien, het was anders geweest als ze er een action figure in hadden gedaan ofzoArunia schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:23:
Die had ik wel al gezien.
[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 24-05-2013 11:29 ]
Ja klopt daar twijfel ik ook over.Ricmaniac schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:28:
[...]
Ik denk dat ik dat ook doe. maar ik zie bijvoorbeeld op Bol.com ook die CE boxed edition. maarja ik twijfel dan gewoon of ik die dingen echt leuk vind om te hebben. of dat ik gewoon alleen voor de digital ingame items ga. Want dat is wat me het meeste interreseert. als je 1 keer dat art boekje doorbladerd heb je het ook wel gezien, het was anders geweest als ze er een action figure in hadden gedaan ofzo
Ik hoop wel dat je met je PC account ook op de PS3 kan spelen.
Gevonden:
Dus je maakt eigenlijk maar 1 account aan. En daarom koppel je dus een type PC/PS3.Q: If you want to play the PC version on a PS3, will you still have to purchase the registration code for the PS3 version?
A: In that case, I’m very sorry but you will have to purchase a registration code for the PS3 version. However, you will be able to play on the PS3 with the same character you created on the PC.
Toch wel jammer dat je dus ook een digitale CE kan aanschaffen voor een kleine meer prijs. Ik verwacht heel veel mensen met CE ingame items.
[ Voor 32% gewijzigd door Ryatzu op 24-05-2013 11:52 ]
Verwijderd
Vanwege een post op het Playstation Blog heb ik me aangemeld voor de beta op de PS3. Ik ben benieuwd of het werkt.
Hahah naja vakantie is toch ook zeker niet verkeerd neem ik aan =pRyatzu schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:02:
Oh crap, kom er net achter dat ik tot 9 september op vakantie ben. Doh!!!
ik heb vakantie tot 11 augustus dus early access zit ik startklaar
Helaas voor diegene die al de 1.0 versie hebben. Je krijg alleen de pre-order items als je dus nu de nieuwe versie koppel.Ricmaniac schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:06:
[...]
Hahah naja vakantie is toch ook zeker niet verkeerd neem ik aan =p
ik heb vakantie tot 11 augustus dus early access zit ik startklaar
Dit geld ook voor de CE 1.0. DIe ik dus heb. Ik krijg dus automatisch de CE van ARR items maar dus NIET de pre-order items.
Bah!!!
Dusja....They are doing a lot for us, but I would like them to clear some things up.
If you purchased the regular 1.0 version of the game, you get ARR for free. Makes sense, very simple. You may also pay to get upgraded to the Collectors Edition (See collectors edition below).
If you were a Legacy Member, you get early access, lower costs per month, and some free goodies like a Legacy chocobo mount.
If you purchased the 1.0 Collectors Edition, you get the Helm of Light, Baby Behemoth Minion, Behemoth Barding, and Coeurl Mount. But you do not get any of the ARR Collectors addition physical, or digital items, such as the music or the artwork.
It makes sense that you wouldn't get the physical stuff, since you did get the physical items you payed for when you purchased the original items, some would argue for the digital items.
The question is, though, do we get the pre-order bonus? Some might find it not a big deal, but it seems a bit awkward for them not to give the pre-order bonus' us. This, combined with the want of physical items, causes people like me to want to purchase the Collector's Edition again. Which begs another question, can I link it to my account and get the pre-order bonus on my current account.
Before when you purchased the collectors edition you could not get the items for pre-order, because they were limited to the regular edition, that didn't make sense either.
Many people, like myself, feel a loss when they purchase so much for a game and they miss out on items due to awkward circumstances.
Sommige mensen zullen ook nooit tevreden zijn. Ze hebben de items gehad waarvoor ze bij 1.0 hebben betaald, legacy krijgt al zoveel extraatjes (terecht) maar nog blijven ze vragen voor meer?
Oh is het dan bekend dat de 1.0 items blijven bestaan? Volgens mij niet.Ixtli schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:27:
Sommige mensen zullen ook nooit tevreden zijn. Ze hebben de items gehad waarvoor ze bij 1.0 hebben betaald, legacy krijgt al zoveel extraatjes (terecht) maar nog blijven ze vragen voor meer?
Ja legacy heb ik niet, was ik net mis gelopen toen ik op vakantie was vorig jaar.
Ben eruit =p Ik koop gewoon de CE van PS3 .. characters van Ps3 en PC zijn shared dus ja. en aangezien ik hem toch al op pc heb en daar het meeste zal spelen, koop ik hem op ps3 om af en toe ff rustig vanuit me bed te farmen en dan toch die bonusses heb van CE
Mooi dat iedereen de CE neemt, zonder de prijs te weten
Straks is dat ding 200 euro oid haha
Prijs is al bekend hoor.lanerios schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:36:
Mooi dat iedereen de CE neemt, zonder de prijs te weten![]()
69 PC
79 PS3
Bol.com
Voor de mensen die legacy zijn en geen CE 1.0 hebben:
Ben ik blij dat ik dan toch geen legacy ben, anders kost het alleen maar nog meer geld
Dus dat is balen, jullie kunnen geen fysieke CE kopen maar moeten dus een digitale upgrade doen.Q: Are 1.0 players who buy the ARR CE able to use the bonuses on their 1.0 account?
A: Legacy players need to use the digital Upgrade-Service, if they want to assign the bonuses of the ARR CE to their 1.0 account.
Legacy players, who bought the 1.0 CE, do not need to do anything, but it is helpful to use the code of the Onion Helmet.
I am going to purchase the 2.0 CE, but if I get this all right, this means I can't use the included item codes on my 1.0 account because it got Legacy status. So actually I have to pay again for these items even though I already got the codes in my CE ...?
Since my account used to be a buddy pass from a 1.0 CE I kind of hope that it is seen as an 1.0 CE account /sigh
Ben ik blij dat ik dan toch geen legacy ben, anders kost het alleen maar nog meer geld
Ik twijfel nog wat ik doe. denk dat het CE voor PS3 wordt zodat ik bijna PS3 en PC kan spelen en toch de ingame collectibles heb
Ja slim, zit er ook over na te denken. Momenteel heb ik nog geen PS3 maar zou wel erg handig zijn!Ricmaniac schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:00:
Ik twijfel nog wat ik doe. denk dat het CE voor PS3 wordt zodat ik bijna PS3 en PC kan spelen en toch de ingame collectibles heb
Aan de andere kant vond ik de grafics wel heel erg slecht vergeleken met de PC versie.
[ Voor 11% gewijzigd door Ryatzu op 26-05-2013 19:57 ]
ja vond ik ook. maar aangezien ik toch een ps3 heb en al de 1.0 pc versie en ook nog is die CE items wil lijkt het me de slimste keuze ;pRyatzu schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:51:
[...]
Ja slim, zit er ook over na te denken. Momenteel heb ik nog geen PS3 maar zou wel erg handig zijn!
Aan de andere kant vond ik de grafics wel heel erg slecht vergeleken met de PC versie.
Trouwens wel een goed idee. 
Mijn vrouw wil wellicht zo af en toe eens spelen en dus via Crysta wat geld stortten. Dan zou voor haar de PS3 versie wel interessant zijn. Of zij die extra meuk wil, is weer een tweede. haha!
Mijn vrouw wil wellicht zo af en toe eens spelen en dus via Crysta wat geld stortten. Dan zou voor haar de PS3 versie wel interessant zijn. Of zij die extra meuk wil, is weer een tweede. haha!
Ik wacht eerst de CE prijs af. Voor de zeldzaamheid hoef je ze nooit te pre orderen. Ik kan hier in zoetermeer gewoon nog van de meeste MMO's de CE's halen.
volgens bol wordt hij 80 euro. Maar aangezien bol niet te vertrouwen is qua prijzen
volgens bol wordt hij 80 euro. Maar aangezien bol niet te vertrouwen is qua prijzen
[ Voor 22% gewijzigd door corset op 27-05-2013 11:32 ]
yup had het gelezen
ben benieuwd hoe levendig limsa is geworden
laten we hopen dat we ook PS3 kunnen testen, daar zit ik echt op te wachten!
dat was wel hun plan bij Phase 3
Spel gepreordered, waarschijnlijk koop ik na launch ook nog een ps3 versie erbij voor de meer relax-mode gameplay.
Is er eigenlijk iemand hier die een officiele tweakers.net guild heeft gemaakt/in de planning heeft zoals in veel andere mmo's vaak wel het geval is?
Is er eigenlijk iemand hier die een officiele tweakers.net guild heeft gemaakt/in de planning heeft zoals in veel andere mmo's vaak wel het geval is?
Die is er bij mijn weten nooit geweest, maar er zal vast iemand een ad posten voor Swords and Roses, waar een hoop nederlandstaligen bij elkaar zitten.
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Ik ga kijken of ik wat mensen van m'n oude LS tegen ga komen (in ieder geval 2)Major Carnage schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:32:
Die is er bij mijn weten nooit geweest, maar er zal vast iemand een ad posten voor Swords and Roses, waar een hoop nederlandstaligen bij elkaar zitten.
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
probleem is ook dat we op verschillende servers spelen. + de FF MMO's zijn niet zo groot op tweakers of uberhaupt in NL dan andere MMO's
In de tijd van FFXI speelde ik bij The Little Gamers (yup, die webcomic).
Met FFXIV omdat ze in XI zijn gestopt ben ik bij Swords and Roses gegaan. Klein maar fijn zullen we maar zeggen. Ik hou wel van een beetje gezelligheid in de MMO's.
Aan de hand van hun keuze voor server zal ik ook die kant op fietsen.
SandR is eigenlijk een beetje een guild waar veel GoTers bij zitten. Maar officieel is dat het niet.
Met FFXIV omdat ze in XI zijn gestopt ben ik bij Swords and Roses gegaan. Klein maar fijn zullen we maar zeggen. Ik hou wel van een beetje gezelligheid in de MMO's.
Aan de hand van hun keuze voor server zal ik ook die kant op fietsen.
SandR is eigenlijk een beetje een guild waar veel GoTers bij zitten. Maar officieel is dat het niet.
Servers zijn bekend. Welke server gaat het worden voor jullie of voor de unooficial Dutch? http://www.dualshockers.c...nsfers-and-more-detailed/
Ik ga bijna zeker weten op een nieuwe server beginnen dus moet een keuze maken tussen Cerberus, Moogle, Odin and Shiva ... wat wel van invloed zal zijn is of er meerdere naar een bepaalde server gaan of mensen die ik al ken ook al wat in gedachten hebben. zijn alleen niet zoveel mensen
dus zie het wel
Waarschijnlijk wordt het

voor mij

voor mij
unofficial dutch weiger ik. Ik schaam me dood voor de Nederlanders in MMO's.. ze weigeren engels te spreken en zijn meestal zo asociaal als maar kan.
Ik weet nog niet precies welke, ik neig naar Moogle
sowieso mee eens ja.lanerios schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:24:
unofficial dutch weiger ik. Ik schaam me dood voor de Nederlanders in MMO's.. ze weigeren engels te spreken en zijn meestal zo asociaal als maar kan.
Volgens mij gaat SnR ook naar Moogle, maar daar heb ik me de laatste tijd weinig mee bezig gehouden. Ga het na lopen op het moment dat ik FXIV weer kan spelen.
als jullie allemaal moogle gaan ga ik ook denk ik wel moogle. ken toch verder niemand haha
Hmm, die Phase 3 datum staat alleen op Reddit, en niet op officiele forum. Ik ben echt nieuwsgierig of deze klopt (15 juni)
Die datum staat wel degelijk op het officiële forum hoor
14 juni trouwens.
waar dan? Testing Schedule -> Niks over Phase 3
Announcement -> Niks over Phase 3
Announcement -> Niks over Phase 3
http://forum.square-enix....LIVE-Part-VII-Q-A-Updates
Laatste vraag
Laatste vraag
[ Voor 27% gewijzigd door Ixtli op 10-06-2013 11:44 . Reden: Verkeerde link ]
thanks! Wel apart dat ze het beta forum dan weer totaal niet updaten >_>
dit is in de meeste gevallen wel waar ja...lanerios schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:24:
maar eerlijk is eerlijk, als je op een unofficial <insertlanguage> server zit is dat met alle talen zo, niet alleen de Nedelanders
persoonlijk kijk ik nog even naar welke server ik zal gaan, Shiva klinkt wel leuk
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Zou de Beta niet nu alweer online moeten zijn? op het FFXIV forum dacht ik te lezen 9:00 GMT.. naja wij zijn +1 dus zou die het 10:00 moeten doen.. doet het niet bij mij, weet niet of het aan me account ligt of de beta zelf die gewoon offline is bijv.
[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 14-06-2013 10:31 ]
Heb vanochtend de beta code mogen ontvangen. Dit plus die voor de ps3. Mijn vrouw heeft hem ook.
Update laten draaien, maar heb die tijdelijk gestopt. Servers stonden nog op under maintenance.
Wellicht iets vertraagd?
Update laten draaien, maar heb die tijdelijk gestopt. Servers stonden nog op under maintenance.
Wellicht iets vertraagd?
bij mij staat er Unidentified .. niet under maintenance. zou dat betekenen dat ik nu ineens geen toegang heb tot deze beta? dat kan volgens mij niet want ik dacht dat phase 3 sowieso voor iedereen was die een 1.0 account had
Doet het al... heb me een uur vergist
Doet het al... heb me een uur vergist
[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 14-06-2013 11:03 ]
Volgens mij alleen als je Legacy player bent.
Maar, ik kan me natuurlijk ook daarin vergissen.
Maar, ik kan me natuurlijk ook daarin vergissen.
Heb ook de PS3 invite kregen, eens kijken of het daar wat 'fijner' aanvoelt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Draait geweldig op de PS3, controls zijn even wennen, maar werken zeer goed vind ik.
Kom niet eens voor bij inloggen, server not responding.
Beetje ruk dat je dus eerst moet inloggen en dan pas downloaden
Beetje ruk dat je dus eerst moet inloggen en dan pas downloaden

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Tja, dat is voor de PC niet anders en dat was bij FFXI ook eigenlijk altijd op die manier.
bij FFXI was het echt kut altijd =p ... wel fijn dat je nu tenminste configuration gewoon in game hebt. De customization van character vind ik erg mooi nu. Welke servers hebben jullie gekozen? ik denk dat ik voor Moogle ga
EDITL: O ik zie dat je alleen maar Jap servers kan joinen? klopt dat
EDITL: O ik zie dat je alleen maar Jap servers kan joinen? klopt dat
[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 14-06-2013 15:41 ]
Ik zit op Moogle EU op dit moment, zijn sinds de server outage van nu weer erbij gepleurd. Character creation werkt, servers op nog totaal niet. Helaas.
"Connection with the server was lost"
[ Voor 13% gewijzigd door corset op 14-06-2013 16:13 ]
Ook moogle gekozen ja. maar krijg ook constant connection lost. Dus zit maar voor de lol met character creation te spelen hahalanerios schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:12:
Ik zit op Moogle EU op dit moment, zijn sinds de server outage van nu weer erbij gepleurd. Character creation werkt, servers op nog totaal niet. Helaas.
lol nu kreeg ik: The lobby server disconnected... druk je op OK sluit die game weer af en kan k niet meer inloggen. er is gewoon nooit een spel die het gelijk doet op de eerste dag he met zo'n beta =p dan ging fase 1 en 2 nog vrij goed
[ Voor 21% gewijzigd door Ricmaniac op 14-06-2013 16:23 ]
Verwijderd
Een van de dingen die ze testen in fase 3 is server balancing... zo te horen werkt dat nog niet helemaal als dat het zou moeten. 
Ik zie vanavond wel of ik kan inloggen, voorlopig toch nog aan het werk.
Ik zie vanavond wel of ik kan inloggen, voorlopig toch nog aan het werk.
Verwijderd
Ik ben nu de PS3 client aan het downloaden, 5Gig download... hopelijk kan ik vanavond het spel proberen.
Weten jullie of je Beta character blijft na de officiele launch?
Weten jullie of je Beta character blijft na de officiele launch?
nee dat blijft pas bij fase 4
Moet ik straks even nakijken! sorry, was te druk bezig met spelen haha. Level 9 gehaald
haha oke is cool. Ik ben ook 9. Thaumaturgelanerios schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:47:
Moet ik straks even nakijken! sorry, was te druk bezig met spelen haha. Level 9 gehaald
Ik heb vanochtend een aantal uurtjes gespeeld en ik moet zeggen dat het zeker een verbetering is van het origineel. Ook een FATE meegemaakt. Ik zit op Coeurl.
Jammer dat de bèta zo kort is. Ik vermaak me prima en kan niet wachten op de release. Linkshell anyone?
Nooit voorbij de intro gekomen, na stukje gelul krijg je laadscherm en daar blijft hij continue op hangen.
Speelt erg lekker inderdaad, wat verschillende shit geprobeerd en denk dat me eerste job PGL wordt. (misschien arcanist voor summoner)
Zit ook op moogle en in een redelijk actieve LS voor de beta, is wel nice. Maar mijn gevoel over de voorgang van de MMO blijft toch steeds beter worden en weet zeker dat ik wat maanden plezier ga hebben ermee.
Ik kijk ook echt heeel erg uit naar Housing. De manier waarop ze dat gaan implementeren vind ik erg stoer en wat ik mooi vind is dat het erg duur is. Je hebt dan tenminste iets waarvan je kan denken: ja daar heb ik voor gestreden =p
Zit ook op moogle en in een redelijk actieve LS voor de beta, is wel nice. Maar mijn gevoel over de voorgang van de MMO blijft toch steeds beter worden en weet zeker dat ik wat maanden plezier ga hebben ermee.
Ik kijk ook echt heeel erg uit naar Housing. De manier waarop ze dat gaan implementeren vind ik erg stoer en wat ik mooi vind is dat het erg duur is. Je hebt dan tenminste iets waarvan je kan denken: ja daar heb ik voor gestreden =p
Verwijderd
Haha, server full, sta in de wachtrij.....
Goed, het spel is erg verslavend zeg, ik dacht gisteren avond even te stoppen maar het Craften ging zo lekker!
Jammer dat ik nog niks kan verkopen, ik heb al wat HQ Gear gemaakt maar er is geen AH en ik ben helaas geen hoog genoeg level voor een verkoper!
Kan iemand mij misschien een website geven waar ik wat info vind over Job progression etc? ben benieuwd het systeem in elkaar steekt qua vordering en unlocken
(hoe kun je met het Airship? ik heb de pass maar kan er niet bij komen, zit in Girdania)
Btw; PSN: Bali_ en op Moogle; Jim Beam
Goed, het spel is erg verslavend zeg, ik dacht gisteren avond even te stoppen maar het Craften ging zo lekker!
Jammer dat ik nog niks kan verkopen, ik heb al wat HQ Gear gemaakt maar er is geen AH en ik ben helaas geen hoog genoeg level voor een verkoper!
Kan iemand mij misschien een website geven waar ik wat info vind over Job progression etc? ben benieuwd het systeem in elkaar steekt qua vordering en unlocken
(hoe kun je met het Airship? ik heb de pass maar kan er niet bij komen, zit in Girdania)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2013 10:11 ]
Heb bij een vriend even op PS3 gespeeld, vond het wel tegenvallen in vergelijkin met PC. en op echt drukke gebieden als bij sommige fate's mertke ik zelfs een beetje framerate drops. Denk dat ik PS3 toch niet pre-order en hem later wel koop op PS4 daar loopt die sowieso lekker op dan.
In vergelijking met de PC? Echt? Dat had ik nou echt niet gedacht, dat een 256MB system/256MB video systeem mindere graphics heeft dan PC's tegenwoordig.
Wel grappig dat die daar dan zo op draait, en op alles minimum, ik met een i5 en een 1GB video kaart (laptop) niet eens boven de 10 FPS uitkom...
Qua optimalisatie voor PC's faalt Square toch best hard tot nu toe.
Wel grappig dat die daar dan zo op draait, en op alles minimum, ik met een i5 en een 1GB video kaart (laptop) niet eens boven de 10 FPS uitkom...
Qua optimalisatie voor PC's faalt Square toch best hard tot nu toe.
Verwijderd
Ik heb wel ergens gelezen dat ze voor PS3 nog veel aan het optimaliseren zijn maar goed, ik kan met deze graphics leven, ik heb al aardig wat drukke FATE battles gehad en het stoort mij niet erg, nu zijn er ook nog geen echte kritieke momenten geweest waar een lagspike wel voor problemen kan zorgen maar ja, dat kan altijd gebeuren
Same here, heb nog niet echt issues gehad. Enige wat ik me afvraag, hoe gaat healing werken met de controller. Ik vond targetting nu al een beetje wonky (ipv de mob naast je targeten, werd er 1 aan de andere kant van het veldje getarget).
Verwijderd
Ik heb dit probleem ook een beetje als CNJ, wat ik doe is gewoon Rondje spammen en dan met de pijltjes alles af gaan, wat healing nodig heeft krijgt het dan.lanerios schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:26:
Same here, heb nog niet echt issues gehad. Enige wat ik me afvraag, hoe gaat healing werken met de controller. Ik vond targetting nu al een beetje wonky (ipv de mob naast je targeten, werd er 1 aan de andere kant van het veldje getarget).
Gelukkig gaat het in partys wat beter met de pijltjes omhoog en omlaag.
(Ik heb het ook even geprobeerd met een Keyboard op de PS3 maar dat viel mij toch erg tegen aangezien je in combinatie met de controller moet werken, als er nou een optie is voor alleen keyboard,.. voor de rest vind ik het super lekker spelen met de controller)
Verwijderd
1 woord.. Macro'slanerios schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:26:
Ik vond targetting nu al een beetje wonky (ipv de mob naast je targeten, werd er 1 aan de andere kant van het veldje getarget).
Als je er niet bekend mee bent (werkt bijna hetzelfde als in FFXI) kost het wat tijd om je zelf in te lezen en er bekend mee te raken maar daarna kan je met macro's 1000x beter targets selecteren en je spells timen dan je standaard met de target rotatie cycle kan die je in ieder ander MMORPG ziet.
Heb me wel weer aardig vermaakt dit weekend.
Als archer in Gridania begonnen en gelijk naar Ul'Dah gerend om daar de quests te doen. Was wel leuk om een van de weinige, zo niet de enige, archer in de hele zone te zijn
Quests... het is helaas niets meer dan als een zombie van de ene marker naar de andere te rennen. Alles is compleet met markers en al voorgekauwd en vraagt geen enkele inspanning of nadenken van de speler op wat voor manier dan ook. Ik weet dat dit is omdat de playerbase dit vandaag de dag nu eenmaal eist.. stel je voor dat je iets zou moeten lezen of nadenken hoe een quest te doen.. pure godslastering! Ik blijf die hele liever lui dan moe mentaliteit heel erg jammer vinden.
In ieder geval wel goed om te zien dat ik nu FFXIV kan spelen zonder eerst crossfire uit te hoeven zetten. Ok het schaalt nog voor geen meter maar het crashed in ieder geval niet meer, dat is al vooruitgang
Verwijderd
Ik ben benieuwt hoe ik met m'n controller die macro-management ga doen, tot nu werkt het systeem dat ze hebben goed, het wisselen tussen skillbooks gaat vrij soepel.Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:45:
[...]
1 woord.. Macro's
Als je er niet bekend mee bent (werkt bijna hetzelfde als in FFXI) kost het wat tijd om je zelf in te lezen en er bekend mee te raken maar daarna kan je met macro's 1000x beter targets selecteren en je spells timen dan je standaard met de target rotatie cycle kan die je in ieder ander MMORPG ziet.
Heb me wel weer aardig vermaakt dit weekend.
Als archer in Gridania begonnen en gelijk naar Ul'Dah gerend om daar de quests te doen. Was wel leuk om een van de weinige, zo niet de enige, archer in de hele zone te zijn
Quests... het is helaas niets meer dan als een zombie van de ene marker naar de andere te rennen. Alles is compleet met markers en al voorgekauwd en vraagt geen enkele inspanning of nadenken van de speler op wat voor manier dan ook. Ik weet dat dit is omdat de playerbase dit vandaag de dag nu eenmaal eist.. stel je voor dat je iets zou moeten lezen of nadenken hoe een quest te doen.. pure godslastering! Ik blijf die hele liever lui dan moe mentaliteit heel erg jammer vinden.
In ieder geval wel goed om te zien dat ik nu FFXIV kan spelen zonder eerst crossfire uit te hoeven zetten. Ok het schaalt nog voor geen meter maar het crashed in ieder geval niet meer, dat is al vooruitgang
Tevens had ik al wat macro's gemaakt maar m'n /beckon werkte niet eens in een quest, volgende keer maar eens wat aandacht aan besteden want ik weet uit XI dat je zonder macro's niet ver komt.
Hoe vinden jullie het job systeem eigenlijk? Ik moet nog wennen aan het idee dat ik zo van de een naar de andere job kan gaan in plaats van je moghouse in te rennen, op deze manier heb je voor elke situatie de juiste job als je alles leveled, ideaal met raids.
Je hebt overigens wel een goed punt met die quests, op een gegeven moment betrapte ik mezelf er op dat ik gewoon aan het klikken was en dan weer door naar de volgende, persoonlijk had dat van mij wat moeilijker gemogen door middel van het verplicht laten lezen van de informatie zodat je daaruit weet waar je naar toe moet, in plaats van het naar punt a naar punt b rennen.
Misschien komt er nog wel een aanpassing of een variatie met quests voor specialere items waar je meer je best voor zult moeten doen qua zoek werk.
Ik werd ook een beetje moe van al die markers. Het is weer het andere uiterste van "zoek maar ergens een NPC om de quest te accepteren en zoek het vervolgens maar uit op de wiki, want de quest beschrijving heb je geen hol aan" FFXI. Maar dit is gewoon een overkill aan uitroeptekentjes. Krijg er haast OCD neigingen van om ze allemaal maar te clearen zodat de stad er wat normaler uitziet 
Normaal ben ik helemaal niet van de beta's maar dit speelde best lekker dat ik het spel toch best vaak heb gespeeld dit weekend, beetje exploren, character creation e.d.
Normaal ben ik helemaal niet van de beta's maar dit speelde best lekker dat ik het spel toch best vaak heb gespeeld dit weekend, beetje exploren, character creation e.d.
In principe begin he met een class die je op level 35 kan branchen naar een of meerdere jobs. Dit gebeurt dmv job quests die elke 5 levels een nieuwe ability of gear opleveren. Speel je op je nieuwe job verder dan gaat alle vergaarde exp naar je class. De job zelf heeft dus geen exp en is puur gebaseerd op de bijbehorende class.Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 09:39:
Haha, server full, sta in de wachtrij.....
Heb je al gesproken met de attendant bij de airship gate?
Af en aan geprobeerd de client te updaten, maar uiteindelijk is het me niet gelukt om te spelen.
Ga er vanuit dat de beta al weer voor dit moment is afgelopen.
Ga er vanuit dat de beta al weer voor dit moment is afgelopen.
yup volgende week weer
@lanarios ja ik bedoel natuurlijk niet in vergelijking met PC dat je het uberhaupt kan vergelijken. Maar wel dat nu ik het gewoon op PC kan spelen ik het niet wil halen voor de PS3 omdat ik het verschil TE groot vind. PS4 gaat helemaal goed komen en dan komt die er voor me console er wel bij. Maar ben gewoon benieuwd hoe straks op PS3 die high level FATES zullen zijn. Volgens mij ga je dan best laggen als er meer dan 20 man alle skills poppen die ze kunnen
@lanarios ja ik bedoel natuurlijk niet in vergelijking met PC dat je het uberhaupt kan vergelijken. Maar wel dat nu ik het gewoon op PC kan spelen ik het niet wil halen voor de PS3 omdat ik het verschil TE groot vind. PS4 gaat helemaal goed komen en dan komt die er voor me console er wel bij. Maar ben gewoon benieuwd hoe straks op PS3 die high level FATES zullen zijn. Volgens mij ga je dan best laggen als er meer dan 20 man alle skills poppen die ze kunnen
Heb nu alweer zin in het weekend lol. Pugilist speelt echt fijn. Was 1 van de weinige classes die ik niet had geprobeerd in 1.0 (niet zo heel lang 1.0 gespeeld) maar moet zeggen dat ik het een erg vette class vind. Denk dat Monk ook me main job wordt als eerst.
Heb in V1.0 als main PUG gehad en later toen mijn vrouw ook probeerde ben ik Healer gaan doen (ben even kwijt hoe die class heette) om haar te kunnen bijstaan.
Dus ieder weekend ( dus as. weekend ook....) een beta test heb ik dat goed gelezen op het forum?
Was afgelopen weekend onwijs, wat een topspel zeg. Leuk om te zien dat het hier ook goed wordt ontvangen.
Ik heb zondag direct de CE gekocht omdat die mount er awsome uitziet haha.
Verder zou ik het tof vinden om jullie te joinen op de server waar jullie spelen, is dat straks ook weer Moogle?
Was afgelopen weekend onwijs, wat een topspel zeg. Leuk om te zien dat het hier ook goed wordt ontvangen.
Ik heb zondag direct de CE gekocht omdat die mount er awsome uitziet haha.
Verder zou ik het tof vinden om jullie te joinen op de server waar jullie spelen, is dat straks ook weer Moogle?
Denk het wel ja, ik heb mijn CE geannuleerd, ik wacht op de PS4 versie
Ik ga het niet halen. Mag hoe dan ook al V2.0 spelen zonder aanschaf,
Kan altijd later nog kijken of hij er ergens nog goedkoop staat.
Lig er niet meer zo wakker van. PS3 versie of PS4 komt wel zodra mijn vrouw ook veel speelt.
Kan altijd later nog kijken of hij er ergens nog goedkoop staat.
Lig er niet meer zo wakker van. PS3 versie of PS4 komt wel zodra mijn vrouw ook veel speelt.
Dit topic is gesloten.