Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-08 08:26
Volgende beta test is dus Jun. 21st 9:00 to Jun. 23rd 9:00 (GMT). Staat in het ARR forum.

Ik heb ook de V1 en zal dus niet hoeven te betalen voor de PC versie. Hoe dan ook heb ik bij Bol.com de PS3 collectors edition pre-ordered, o.a. voor de early access.

Is Bol.com trouwens betrouwbaar wat betreft pre-orders en dergelijke? Zijn ze op tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Same here. PS3 geannuleerd .. wacht op ps4 versie. maar twijfel om misschien toch CE pc versie haal ondanks ik 1.0 ook heb. maar voor de ingame items.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik weet niet of dit al gemeldt was maar als je: http://apps.facebook.com/ffxiv_beta/ liked, krijg je een EU beta key.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Hmm, jammer dat het voor de PS3 is, ben wel erg benieuwd naar het spel. Hoorde dat over een maand de open beta begint, dus zal het dan wel gaan uitproberen. Goede tip iig!

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
@Euph, codes zijn alweer op :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
damn dan was ik net op tijd denk ik lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou mijn CE pre-order voor de PS3,.. god mag weten wanneer ik de PS4 haal, die 60euro meer of minder betalen maakt dan ook niet meer uit, wie weet heeft de PS4 een CE of SE met andere goodies!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:21
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:17:
Ik hou mijn CE pre-order voor de PS3,.. god mag weten wanneer ik de PS4 haal, die 60euro meer of minder betalen maakt dan ook niet meer uit, wie weet heeft de PS4 een CE of SE met andere goodies!
Dit gok ik ook. PS4 haal ik pas als de FFXIV versie uit is. Wil namelijk wel eerst de kwaliteit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 05:08

NaWA

Hai, I Copy desu!

Het was al confirmed dat de PS4 versie niet ook een CE zou krijgen en ze kijken nog of PS3 users op een makkelijke/goedkopere manier kunnen upgraden naar de PS4 versie.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
NEEEEEEEEEEEE dus dan maar wel de PS3 CE ><

en 2 minuten later staat de pre order weer lol

[ Voor 36% gewijzigd door corset op 21-06-2013 10:21 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Achja zolang de PS3 versie niet verschilt met de PC versie blijf ik bij de CE pc versie :)

BTW beta weer op 11 uur online?

[ Voor 16% gewijzigd door Ryatzu op 21-06-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik zit nog sterk te twijfelen om een ps4 aan te schaffen, vindt het gamen op de pc zoveel prettiger, maar Destiny als titel doet me wel weer twijfelen haha.
FF14 gewoon lekker op de pc voor mij en over een klein kwartier mogen we weer 2 dagen knallen, heb er weer zo'n zin in!!
Gaan jullie weer op Moogle spelen, kunnen we misschien samen wat ondernemen straks?

Ja om 11.00 uur begint de fun weer!! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nightcrowy op 21-06-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik zit ook op Moogle en zal zo even ingame zijn (weet niet voor hoelang).
Ingame (je raad het al): Ryatzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Top!!
Het zelfde geldt voor mijn ign: Nightcrowy
Hou ervan om de dingen simpel te houden haha.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ook handig is deze site: http://arrstatus.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Thanx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Mijn vrouw wilt deze gaan spelen, maar ik ben toch wat terughoudend. FFIV hanteert nog het oude archaïsche model van spel aankopen en maandelijks subben en hoewel ik daar principieel niet tegen ben (ik betaal bijvoorbeeld ook voor een sub bij SWTOR) ken ik mij vrouw goed genoeg om te weten dat er grote kans is dat ze na een week weer WoW gaat spelen.

Kunnen jullie FFIV eens afzetten tov traditionele MMORPG's en dan meer in het bijzonder uiteraard WoW. In hoeverre lijken de game mechanics op WoW? Welke zijn de unique selling points van FFIV als MMORPG?

Ik zal een voorbeeld geven naar wat ik op zoek ben.
Als iemand aan mij vraagt om SWTOR af te zetten tegen WoW dan zeg ik dat beide basicly hetzelfde spel zijn. SWTOR is wel Sci-Fi tov fantasy in WoW, maar de game mechanics mappen 1 op 1 elkaar. Unique selling point van SWTOR als tradionele MMORPG is het gebruik van companions en de fully voiced story line die je tijdens het levellen doorloopt.
Als ik nu hetzelfde zou moeten doen met Guild Wars 2, dan is GW2 wel een totaal ander spel dan WoW. De game mechanics verschillen daar wel degelijk vrij ruim. Het is niet omdat je gewoon bent van WoW te spelen dat je onmiddellijk weg zult zijn met de mechanics van GW2.

Naar dit ben ik dus op zoek, want ik ken mijn vrouw. Als het allemaal te ver afwijkt van WoW laat ze na een week FFIV liggen en gaat ze weer WoW doen en dan is het jammer van de aankoop.

Alvast bedankt.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Nightcrowy schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:54:
Top!!
Het zelfde geldt voor mijn ign: Nightcrowy
Hou ervan om de dingen simpel te houden haha.... ;)
Hey bah ik moet ook je achternaam weten >.>
Ingame: Ryatzu Aetherum

[ Voor 4% gewijzigd door Ryatzu op 21-06-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
FFXIV bedoel je waarschijnlijk ;)

Maar FFXI en FFXIV zijn redelijk gelijk te noemen.
Wel is het zo dat FF spellen niet realtime vechten. Er is altijd een battlebar die meeloopt wanneer je aanvallen kunt doen.
Sinds 2.0 is FFXIV wat meer richting GW2 aan het gaan wat betreft gevechten.

Ik zou iig niet willen zeggen dat FFXIV lijkt op WoW.

Daarnaast heb je een stuk minder kiddies rondlopen.
Als je de beta nog kunt doen, laat ze dat dan proberen, dan kan ze kijken of ze het wat vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33
Richting GW2? Absoluut niet. Op z'n best gaat het richting een doorsnee MMO, welke weinig tot geen focus heeft op auto attack.

Snel gekeken, zou ik Aion als eerste neerzetten, initieel om de followup abilities, andere kant wegen de wat traag aanvoelende combat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 11:03
DarthDavy schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:11:
Mijn vrouw wilt deze gaan spelen, maar ik ben toch wat terughoudend. FFIV hanteert nog het oude archaïsche model van spel aankopen en maandelijks subben en hoewel ik daar principieel niet tegen ben (ik betaal bijvoorbeeld ook voor een sub bij SWTOR) ken ik mij vrouw goed genoeg om te weten dat er grote kans is dat ze na een week weer WoW gaat spelen.
Waarom haal je de monthly fee aan? Die betaalt je vrouw toch ook bij WoW.

EDIT: hoezo archaïsch? P2P is nog steeds een geldig betalingsplan.

[ Voor 6% gewijzigd door Ixtli op 21-06-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Lees dit maar eens:

Final Fantasy Online director defends monthly subscriptions in the golden age of free-to-play (exclusive):
http://venturebeat.com/20...f-free-to-play-exclusive/

Ik heb er alle vertrouwen in dat FFXIV een stabiele player base zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Ik ga vanmiddag de beta proberen, wat was eigenlijk de hoofdreden waarom de originele FFXIV was gefaald? Ik heb die nooit gespeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Euphanasia op 21-06-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Misschien een idee om een Free Company te maken ofzo? Als de release er is? Volgens mij zitten de meeste ook op Moogle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Euphanasia schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:52:
Ik ga vanmiddag de beta proberen, wat was eigenlijk de hoofdreden waarom de originele FFXIV was gefaald? Ik heb die nooit gespeeld.
Because it sucked balls.
Nahja, het was gewoon niet af. Verhaal was nog niet echt interessant etc.
Viel gewoon zo erg tegen dat ze dit besluit hebben genomen.
Heel veel ballen voor nodig om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaWA schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:19:
Het was al confirmed dat de PS4 versie niet ook een CE zou krijgen en ze kijken nog of PS3 users op een makkelijke/goedkopere manier kunnen upgraden naar de PS4 versie.
Dat zou wel erg netjes zijn richting de gamer!

trouwens NaWA ken je Tictactoe nog van Titan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze fase is in elk geval lekker bezig voor ons spelers :) kunnen alles al proberen. heb met me legacy character ook wat classes geprobeerd die hoog zijn en i like it.

Ik ga alleen wel gewoon op een nieuwe server beginnen als die straks gereleased wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

So far bevalt het best prima.
Controls zijn een beetje wennen tov die ik in GW2 gewend ben, maar ach, kleinigheidje.

op Moogle een Thaumatuge gemaakt en de starter city gisteren avond eens doorlopen. Ik moet zeggen, de game speelt lekker weg en ziet er heel goed uit. Enige puntje waar ik vooral aan moest wennen gisteren was de chatballoon waar alle tekst in staat :)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dawn schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:52:
Enige puntje waar ik vooral aan moest wennen gisteren was de chatballoon waar alle tekst in staat :)
de chat window? of the balloons van de dialoges van de NPC's? want volgens mij is dat 2e bugged ofzo. soms staan die dialog balloons ineens random rechtsonder in me scherm. dan weer onderin in het midden. dat werkt nog niet helemaal zoals het hoort volgens mij. maarja thats what a beta is for :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Ik heb ondertussen een beta key voor de PS3. Gameplay zit wel snor, combat voelt responsief.
UI op PS3 is wel groot. Veel overlap van verschillende UI componenten, en sommige stukken vallen zelfs buiten mijn scherm.
Langs de andere kant is het wel leuk om eens een MMO te spelen relax vanuit de zetel. Als je met 1 subscription zowel PC als PS3 kan spelen, kan het wel leuk zijn om bv raids en dergelijke te doen op PC, maar het simpele grinden vanuit de luie zetel.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ricmaniac schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:09:
[...]

de chat window? of the balloons van de dialoges van de NPC's? want volgens mij is dat 2e bugged ofzo. soms staan die dialog balloons ineens random rechtsonder in me scherm. dan weer onderin in het midden. dat werkt nog niet helemaal zoals het hoort volgens mij. maarja thats what a beta is for :)
Die balloons van de NPC's; had idd ook al gemerkt dat ze af en toe volledig ergens anders staan dan ik verwacht.
LV7 nu :)

Klopt het dat je nog geen Arcanist kan maken, of kijk ik er finaal overheen tijdens de character create? :x

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Arcanist zit er nog niet in.

En ik kan blijkbaar ook op PC spelen met mijn PS3 account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup PS4, PS3, PC wordt allemaal onder 1 account.. alleen als je hem op ps3 hebt moet je wel weer de game op ps4 kopen. maar gewoon met hetzelfde account kan je spelen.

Arcanist zit er nog niet in nee. die komt ook niet deze fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

makes sense, thanks =))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weet iemand trouwens of na fase 4 ook reset is ? of is fase 4 tevens de open beta waarbij alles dus bewaard wordt?

Ben nu level 17 THM, net uitgevonden als je 20 bent nu in de beta en de story line quests heb afgemaakt je naar verschillende npc's kan lopen die een class boosten naar lvl 15 .. dus 1-15 instant. dus nu maar even THM naar 20 doen en dan alle classes naar 15 en gaan we is wat andere dingen uitproberen

[ Voor 57% gewijzigd door Ricmaniac op 22-06-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:38:
[...]

Dat zou wel erg netjes zijn richting de gamer!

trouwens NaWA ken je Tictactoe nog van Titan?
yup, is wel al erg lang geleden.

[ Voor 6% gewijzigd door NaWA op 22-06-2013 20:08 ]

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind wel dat ze mogen doen dat als je al 1 character aangemaakt heb je het intro filmpje als je weer een character aan maakt moet kunnen skippen :P dat gezeik hele tijd voordat je kan beginnen met lopen (test gewoon elk ras beetje uit wat ik leuk vind te spelen) tot nu toe vind ik denk ik Mi'quote mannelijk het coolst. Maar probleem wat ik daarbij vind is dat meer dan de helft van de mensne dat volgens mij speelt XD en dat vind ik weer minder leuk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo dat was de beta alweer :( vanmorgen nog snel even de dungeon Sastasha kunnen doen. Is een leuke dungeon en mooi in elkaar gezet :) heb vooral veel geëxplored dit keer. om te kijken hoe alles gewoon een beetje is geworden en veranderd. Heb echt zin in de release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ja helaas de beta weer voorbij. Volgend weekend weer de beta?
Ik zal de pc versie met een controller uitproberen. Heb namelijk gisteren avond even me laptop aan me tv aangesloten (55 inch tv ) en dat zag er bizar goed uit.

Edit: Weet iemand of er een soort van armor change in zit? (Dus dat je je look kan wijzigen maar de stats hetzelfde blijven, aka wow transmorph).

Edit 2: Blijkt dus dat er soort van vanity slots komen. Hier kan je armor in zetten puur voor uiterlijk terwijl de huidige slots dan puur voor de stats zijn. Erg top aangezien ik de Garlond Goggles pre-order FFXIV 1.0 via ebay gekocht heb :)

[ Voor 49% gewijzigd door Ryatzu op 23-06-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik krijg echt die ps3 versie niet geupdate. Blijft iedere keer hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Arunia schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:52:
Dat komt omdat de beta voorbij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaWA schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:06:
[...]

yup, is wel al erg lang geleden.
Dat is het zeker, ik heb de FFXI kriebels gekregen met ARR, op welke server speel je?
Ryatzu schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:49:
Ja helaas de beta weer voorbij. Volgend weekend weer de beta?
Ik zal de pc versie met een controller uitproberen. Heb namelijk gisteren avond even me laptop aan me tv aangesloten (55 inch tv ) en dat zag er bizar goed uit.

Edit: Weet iemand of er een soort van armor change in zit? (Dus dat je je look kan wijzigen maar de stats hetzelfde blijven, aka wow transmorph).

Edit 2: Blijkt dus dat er soort van vanity slots komen. Hier kan je armor in zetten puur voor uiterlijk terwijl de huidige slots dan puur voor de stats zijn. Erg top aangezien ik de Garlond Goggles pre-order FFXIV 1.0 via ebay gekocht heb :)
Je kan toch gewoon een gearset maken en daar tussen wisselen? die kun je tevens ook in je hotbar zetten.
Arunia schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:52:
deleten en opnieuw downloaden proberen misschien?

--

Weten jullie al welk ras jullie gaan spelen? ik heb dit weekend alles gespeeld behalve Mihra's

Ik twijfel nog steeds tussen Taru's en Hume
Taru's heb ik altijd gespeeld in XI en dat was altijd erg leuk qua gear en hoe ze rond lopen maar ik merkte in XIV dat met veel dingen het er niet zo netjes uit zag, bv armen door kleding en de animaties van archer vielen mij tegen.

Hume is een veilige keuze ook omdat ik denk dat alles jobs er goed uit zien met een standaard model alleen jezus wat zien CNJ er dom uit in idle positie, arm naar voren en dan je wand vasthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Ik zou het waanzinnig vinden als we een FC maken, count me in!! Zo eindelijk weer tijd om erover te praten wat was het weer een super beta zeg!! Ging bij mij weer zo soepel als wat, gen lagg of rare dingetjes gewoon heerlijke gameplay en de graphics blijven me verbazen zo mooi!! De muziek brengt me geregeld volledig tot zen modus haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik ben bereid een FC te starten met een website (web developer). Zoveel tijd heb ik niet altijd om te spelen maar om de website door te ontwikkelen eigenlijk wel.

En daarom kan ik best wel wat mensen gebruiken die helpen met het opzetten/onderhouden van de FC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Moet wel zeggen dat doordat het 2 dagen spelen is, ik geen tijd neem om ingame mensen op te zoeken of een fc te joinen e.d.
Ben wel op Moogle gestart maar de dag erna alweer op een andere server wegens nieuw karakter.
Ik krijg het alleen steeds moeilijk om te kiezen uit de verschillende classes zeg, ze zijn allemaal tof op hun eigen manier, alleen cjn en dan een friendly selecteren was een pain in the ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
oh heey dat klinkt tof, ik ben zekers wel bereid om hierbij te helpen hoor, zoals ik het nu zie zal ik iedere middag en avond spelen, dus tijd genoeg haha. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evengeduld
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-08-2021
Hallo,

Ik heb nooit FF XIV 1.0 gespeeld wegens in die tijd het spelen van WoW nu ben ik echter gestopt met WoW en vroeg ik mij af hoe het combat system van FF XIV werkte?

Leunt dit aan tegen het WoW systeem of is het meer zoals GW2 waar real time dodges zeer belangrijk zijn? Of is er een Holy trinity zodat een healer mij kan healen als ik in Dragon Poo sta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:33
In die vergelijking is het veel meer WoW principe, point&click zegmaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat je XIV en WoW niet met elkaar moet gaan vergelijken.

XIV werkt als WoW alleen in het opzicht dat als je een spell of weaponskill activeert en dat er dan wat gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Zoals ik al eerder vermelde wil ik een Free Company / LS starten.
Wat is het verschil trouwens?

En daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een naam. Het liefst iets latijns achtig wat redelijk uit te spreken is. Zodra de naam er is kan ik namelijk starten met de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

een LS is eigenlijk een veredeld chatkanaal en een FC is meer guild idee waar je bepaalde dingen kan verkrijgen die je dan met de FC kan delen

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Een linkshell is in 2.0 gewoon een chat channel groep. niet meer of minder. Je mag er ook 8 hebben ofzo.

Een free company is een groep met meer mogelijkheden qua rangen etc (je mag zelf rangen maken en privileges eraan toevoegen). En er worden nog meer functies aan toegevoegd later. Ik geloof dat een free company een primal mocht summonen, kunt een free company mansion kopen waarin je je free company loot chest zet en buiten de deur je free company shop zet ofzo. Zoiets iig.
Je mag ook maar 1 FC hebben geloof ik.

edit: HA, is die kat me hierboven voor...

[ Voor 7% gewijzigd door NaWA op 24-06-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ok dan wordt het een FC dus.
Dacht zelf aan de naam: Lux-Aeternum

[ Voor 40% gewijzigd door Ryatzu op 24-06-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mwa ik denk toch dat LS wel als guild gezien gaat worden hoor. ik zit in de beta nu ook al in LS en veel mensen die elkaar komen helpen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Tja hoe mensen het gaan gebruiken is natuurlijk wat ze zelf uitmaken. Maar met linkshells heb je echt alleen maar de functionaliteiten van een chat kanaal en met een free company de uitgebreide functionaliteiten van een guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

SinergyX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:32:
In die vergelijking is het veel meer WoW principe, point&click zegmaar.
En in vergelijking met Aion?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Heb ook al 2 weekendjes de Beta kunnen spelen. Na 9 jaar WoW vind ik dit wel leuk, eindelijk iets nieuws. Heb een Miqo'te gladiator en een pugilist aangemaakt en wat lopen questen en bashen. Het vechtsysteem is wel even wennen. Ondanks dat je actionbars en een vergelijkbaar targetting systeem als WoW hebt, voelt het toch allemaal een beetje anders aan. None the less echt kostelijk vermaakt.

... Dus ook maar de CE besteld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen moeten gewoon oppassen met Final Fantasy vergelijken met bijvoorbeeld WoW. want het targeting is misschien hetzelfde en je hebt een action bar. Maar Final Fantasy heeft altijd en zal dat hopelijk ook altijd blijven houden een statisch combat systeem. Gewoon een kwestie van vrij veel stil staan en je aanvallen doen.

Ik snap dat iedereen het vergelijkt met een MMO die hij/zij eerder gespeeld heb, maar het zijn dan juist de andere dingen waar je naar moet kijken bij Final Fantasy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Helemaal mee eens, en je keuze alleen op een combatsyteem baseren is en jezelf en de mmo's tekort doen hoor. Iedere mmo heeft zijn eigen charmes qua story en grafische stijl, en qua combat verschillen ze nou ook allemaal niet zo heel veel van elkaar is mijn mening.
De beta is voor iedereen beschikbaar, als je een account op square enix hun site aanmaakt krijg je de code ervoor via email, dus probeer het zeker eens zelf uit. Je eigen ervaring is veel waardevoller dan die van een ander, kijk maar eens op youtube, de meningen zijn per persoon verschillend en dus niet echt waardevol voor je keuze om het te gaan spelen denk ik.

Ryatzu wat betekend de naam zoals je die nu hebt bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Eternal light ofzoiets als mijn latijn niet al te dusty is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

de online FF's zijn sowieso al wat afwijkend geweest van 'de rest'. Het moet je maar net liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag mogen we weer, ik ga meteen alle jobs naar 15 brengen en ze eens allemaal uitproberen,

Ik start fase 4 waarschijnlijk met een CNJ die ik level met de quests aangezien 24/7 Stone I casten om 15 te behalen mij niet echt aanspreekt ;)

ik ben overigens wel benieuwt daar die FC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet nog heel even kijken hoe arcanist is. als ik het toch niet zo leuk vind begin ik officieel met een PGL > Monk denk ik. Die ability's vind ik erg vet en de damage is ook gewoon lekker ermee :)
Major Carnage schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:47:
de online FF's zijn sowieso al wat afwijkend geweest van 'de rest'. Het moet je maar net liggen :)
True, maar FFXIV ARR wordt nu wel iets meer naar de normale MMO omdat dat juist playerbase trekt. je zag het aan FFXIV 1.0 .. was anders dan de rest maar faalde ook harder dan de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Ricmaniac schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:05:
Ik moet nog heel even kijken hoe arcanist is. als ik het toch niet zo leuk vind begin ik officieel met een PGL > Monk denk ik. Die ability's vind ik erg vet en de damage is ook gewoon lekker ermee :)
Houd er wel rekening mee dat er waarschijnlijk heeeeel erg veel mensen voor Arcanist gaan omdat het nu de nieuwe class is.
True, maar FFXIV ARR wordt nu wel iets meer naar de normale MMO omdat dat juist playerbase trekt. je zag het aan FFXIV 1.0 .. was anders dan de rest maar faalde ook harder dan de rest
Dat is niet helemaal waar. Voor 1.0 probeerden ze juist alles op hun eigen manier en zo anders mogelijk te maken. Dat dat niet werkte is wel duidelijk geworden :D
Gelukkig hadden ze direct zo goed als het hele team naar huis gestuurd en besloten om toch door te gaan en tegelijk ARR te ontwikkelen anders hadden we hier nu niet gestaan^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je hebt gelijk inderdaad over arcanist maarja elke character kan toch zovaak veranderen als je wil dus ja zie het wel.

Maar wat jij dan zegt over 1.0 is toch precies ook wat ik zei? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Nightcrowy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:46:
De beta is voor iedereen beschikbaar, als je een account op square enix hun site aanmaakt krijg je de code ervoor via email, dus probeer het zeker eens zelf uit. Je eigen ervaring is veel waardevoller dan die van een ander, kijk maar eens op youtube, de meningen zijn per persoon verschillend en dus niet echt waardevol voor je keuze om het te gaan spelen denk ik.
Open beta? Ik vind alleen het aanmelden voor een closed beta, waar ik nog steeds geen key voor heb ontvangen. Zou je een link kunnen posten waar ik dan wel een key krijg?
https://secure.square-eni...92bef5c2cfc6dfec5122b8e68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Ricmaniac schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:41:
je hebt gelijk inderdaad over arcanist maarja elke character kan toch zovaak veranderen als je wil dus ja zie het wel.

Maar wat jij dan zegt over 1.0 is toch precies ook wat ik zei? ;p
Nu ik het teruglees heb je idd gelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Dat iedereen en zijn moeder @release vol op Arcanist springt is natuurlijk wel alleen maar zo op de legacy servers waar voor de meeste dat de enigste class is die nieuw en levelbaar is.
Als je op een non legacy server zit zal de spread tussen classes wel wat meer gestreamlined zijn omdat daar voor de meeste mensen toch alles nieuw is.

Vraag me af of het druk zal zijn @release. Gisteren was het bekend gemaakt dat er atm zo'n 920.000 beta tester accounts zijn. Vraag is hoeveel hiervan de game daadwerkelijk gaan spelen en hoeveel mensen die niet in de beta zitten gaan spelen.
Kan misschien druk worden, hopelijk trekken de servers het...

[ Voor 35% gewijzigd door NaWA op 26-06-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
NaWA schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:56:
Eternal light ofzoiets als mijn latijn niet al te dusty is..
Correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Ricmaniac schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:49:
Mensen moeten gewoon oppassen met Final Fantasy vergelijken met bijvoorbeeld WoW. want het targeting is misschien hetzelfde en je hebt een action bar. Maar Final Fantasy heeft altijd en zal dat hopelijk ook altijd blijven houden een statisch combat systeem. Gewoon een kwestie van vrij veel stil staan en je aanvallen doen.
Ik vergelijk het ook niet omdat het fout is, ik vergelijk het omdat ik zo'n 9 jaar bijna niets anders gespeeld heb dan WoW en dat een afwijkend combat systeem in een soortgelijk spel gewoon even wennen is. Kan me niet herinneren dat ik gezegd heb dat het een negatieve ervaring was, alleen anders.

Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik het turn-based principe van de oude single-player spellen ook meer op prijs stelde dan de wat meer actie georienteerde spellen van tegenwoordig, maar dat neemt niet weg dat je qua verhaal over het algemeen wel goed zit bij Squeenix.

Het is in een MMO gewoon zaak dat je vrijer moet kunnen bewegen en de gevechten meer realtime horen te zijn en dat is ook precies waar ze in XIV iets leuks van gemaakt hebben.
Nightcrowy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:46:
Helemaal mee eens, en je keuze alleen op een combatsyteem baseren is en jezelf en de mmo's tekort doen hoor. Iedere mmo heeft zijn eigen charmes qua story en grafische stijl, en qua combat verschillen ze nou ook allemaal niet zo heel veel van elkaar is mijn mening.
Ach ik baseer de keuze voor een spel ook totaal niet op een combat systeem, anders dan wanneer een combat systeem de hele essentie van een spel bepaalt. In het geval van XIV is dat natuurlijk wel een beetje zo, aangezien combat een van de key elements is van het spel, maar dat wil niet zeggen dat deze voor 1 genre ook helemaal gelijk moeten zijn.

Maar de uiteindelijke stelling dat je spel X niet moet vergelijken met spel Y is gewoon een beetje vreemd. Mensen relateren nu eenmaal zaken naar elkaar. Zo vergelijk ik een spel als CoD ook nog steeds met Quake en Doom, ook al zijn ze qua playability gewoon totaal anders. Ik denk dat het niet moeten vergelijken eerder voortvloeit uit het idee dat mensen dan negatief gaan reageren over spel X of Y.

Maar goed, dat is een andere discussie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Hier nog enkele vraagjes.
Ik had al gemerkt dat je professions aka Disciples of Hand en Land (mining,alchemy,..) ongelimiteerd kunt gebruiken. Dus geen restrictie op het aantal van die professions die je kunt leren. Althans zo leek het mij, stuk of 4 professions een klein beetje uitgebouwd, gewoon kwestie van andere "wapen" (naald, pickaxe,..) te equippen.
Maar hoe zit het met de main classes, ik weet dat je op zijn minst kan dual classen, dit om de advanced classes te unlocken. Maar is ook hier het aantal classes ongelimiteerd?

Het lijkt mij ook dat alleen de conjurer/white mage een echte healer is. Klopt dit? Of zijn er toch meerdere classes die als healer kunnen dienen?
Want als de rolverdeling voor dungeons en dergelijke hetzelfde is als bij de andere standaard MMO's is er dus steeds op zijn minst een healer en een tank nodig, wat toch voor een tekort kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
detheavn schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:59:
[...]

Ik vergelijk het ook niet omdat het fout is, ik vergelijk het omdat ik zo'n 9 jaar bijna niets anders gespeeld heb dan WoW en dat een afwijkend combat systeem in een soortgelijk spel gewoon even wennen is. Kan me niet herinneren dat ik gezegd heb dat het een negatieve ervaring was, alleen anders.

Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik het turn-based principe van de oude single-player spellen ook meer op prijs stelde dan de wat meer actie georienteerde spellen van tegenwoordig, maar dat neemt niet weg dat je qua verhaal over het algemeen wel goed zit bij Squeenix.

Het is in een MMO gewoon zaak dat je vrijer moet kunnen bewegen en de gevechten meer realtime horen te zijn en dat is ook precies waar ze in XIV iets leuks van gemaakt hebben.
Ik bedoelde het ook niet rechtstreeks naar jou hoor. vond ook niet dat je iets negatiefs zei. bedoelde alleen dat gewoon niemand het moet gaan vergelijken vind imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4bit schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:44:
Ik had al gemerkt dat je professions aka Disciples of Hand en Land (mining,alchemy,..) ongelimiteerd kunt gebruiken. Dus geen restrictie op het aantal van die professions die je kunt leren. Althans zo leek het mij, stuk of 4 professions een klein beetje uitgebouwd, gewoon kwestie van andere "wapen" (naald, pickaxe,..) te equippen.
Maar hoe zit het met de main classes, ik weet dat je op zijn minst kan dual classen, dit om de advanced classes te unlocken. Maar is ook hier het aantal classes ongelimiteerd?
Ja je kan alles unlocken wat je wil, zou nog raar zijn als je op een gegeven moment te horen krijgt dat je een bepaalde class niet mag levelen/unlocken omdat je er te veel hebt.
Het lijkt mij ook dat alleen de conjurer/white mage een echte healer is. Klopt dit? Of zijn er toch meerdere classes die als healer kunnen dienen?
Want als de rolverdeling voor dungeons en dergelijke hetzelfde is als bij de andere standaard MMO's is er dus steeds op zijn minst een healer en een tank nodig, wat toch voor een tekort kan zorgen.
Ik geloof dat WHM de pure healer zal zijn en dat er jobs komen die niet zo goed healen als een WHM maar die met andere abilities iets anders toe voegen aan een party. Denk aan BRD/WHM uit FFXI oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wel door zoo veel bezig geweest te zijn met FFXIV en alle gevoelens bij elkaar helemaal lekker gemaakt om weer FFXI te spelen haha, maar wil niet alleen spelen ;p en ken niemand eigenlijk meer in FFXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

4bit schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:44:

De classes/jobs zijn inderdaad in de klassieke rolverdeling ingedeeld, echter zijn er ook een aantal dingen die je van andere classes kan lenen. Zo heeft een Gladiator of Paladin geen healing opties van zichzelf, maar kan dan wel Cure equippen van de Conjurer. Uiteraard zitten hier wat limitaties aan omdat anders iedereen dezelfde skillset gaat gebruiken, zoals in een verleden versie van 1.0 dan ook geschiedde..

Wat tekorten betreft zal dat wel meevallen. Momenteel heb je twee jobs die als tank kunnen dienen en twee healers. De rest is in principe vrij in te delen. Na verloop van tijd komen er vast ook wel aparte groepsindelingen (bijvoorbeeld alleen maar tanks) die toch een dungeon efficient kunnen voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 09:41
En hoe is het? Ik vond 1.0 echt ver-schrik-ke-lijk.

FFXI heb ik zo'n 5 jaar gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die zin heeft FFXI met me te spelen ? :p ben zo'n beetje elke avond wel online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
Ik heb eindelijk een beta key gekregen dus ik registreer mezelf op de square enix site maar kan geen service activeren.

'Code registration currently unavailable.' is die melding vanwege problemen of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Ik heb een beta key over PM als je hem wilt.

Weg

[ Voor 13% gewijzigd door Euphanasia op 28-06-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Same here, zojuist nog een op mijn andere e-mailadres gekregen. geef maar een brul via PM.

*Edit: vergeven!

[ Voor 10% gewijzigd door Splendid op 28-06-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yokidrink schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:18:
Ik heb eindelijk een beta key gekregen dus ik registreer mezelf op de square enix site maar kan geen service activeren.

'Code registration currently unavailable.' is die melding vanwege problemen of mis ik hier iets?
Ik weet niet of het volgende er mee te maken heeft maar het zou mogelijk kunnen zijn > de beta is als het goed is offline dus misschien dat dan de registratie service ook offline is. dat weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 17:48
Ik zag gisteren dat ik een betakey van XIV in m'n mail had zitten.
Vandaag even geprobeerd en ik moet zeggen dat het erg lekker speelt. Het voelt klassiek en vertrouwd aan en dat bevalt me wel! :)

Ben trouwens een Archer, level 7.
Straks maar weer verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga denk ik deze fase niet veel meer doen. Genoeg gedaan deze fase al en vorige fase, ik wacht op early access gewoon zodat ik dan me character tenminste hou =-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:01:
Ik ga denk ik deze fase niet veel meer doen. Genoeg gedaan deze fase al en vorige fase, ik wacht op early access gewoon zodat ik dan me character tenminste hou =-p
Ik kan dit weekend niet veel spelen dus gebruik dit als een soort troost haha, vanavond even alle jobs naar 15 unlocken en ze proberen en dan m'n keuzes gaan maken voor P4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf gewoon zoo extreem veel twijfelen over het ras dat ik wil spelen :/ ik vind over het algemeen male miq'ote het vetst. Maar bijvoorbeeld een job als paladin of archer vind ik weer velen malen vetter staan op een Elezen. Ik zit al vanaf 1.0 hiermee te klooien haha maar toch.

echt frustrerend.. en het gaat niet om alleen die 2 ik vind elk ras wel iets vets hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 29-06-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu alle dungeons tot level 20 gedaan en bijna klaar om alle jobs naar 15 te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Heb een mooie site gevonden voor FFXIV guides :)

http://eorzeareborn.com

Staat onder andere hoe je je armor kan dyen.

Edit: Bah ik dacht ik haal even een controller bij de bartsmit voor een tientje. Blijkt deze uiteraard niet goed te werken ....
Gelukkig heb ik nog wel een goeie logitech controller (gebaseerd op xbox 360) maar die ligt bij mijn ouderlijk huis waar ik morgen pas heen ga. Helaas is de beta dan voor dit wekend al voorbij. :(

[ Voor 57% gewijzigd door Ryatzu op 29-06-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom gebruik je niet gewoon muis en keyboard dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik heb een 55 inch tv waar ik graag me laptop op aansluit.
Dan kan ik lekker vanaf de bank met een controller spelen.

Ik zal volgende week wel een foto plaatsen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ryatzu op 30-06-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb net de collectors edition ge pre-ordered :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op zondag 30 juni 2013 @ 14:06:
heb net de collectors edition ge pre-ordered :)
De pc versie? Heb ik ook al een tijdje staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja pc versie.. en koop later wel ps4 versie.. sla ps3 over. grafisch toch jammer als je pc ook heb gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Dat was weer een gezellig weekendje aankloten en random fun!
Kan al niet meer wachten tot alles wel bewaard wordt :D

Heb ook nog wat random plaatjes geschoten (kan spoilers bevatten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vette screenshots :) ik kan ook niet wachten op die fase.. maar is fase 4 tevens de open beta fase? of staat dat nog los van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier hoe het zit met die early acces?
Ik heb een CE bij Bol.com maar hoe speel ik voordat het spel uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als het goed is staat op de site van bol ook dat je een mail krijgt met de code voor early acces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Fase 4 is inderdaad open beta, die vervolgens in de pre-access en launch over gaat.
Ik weet zo niet hoe het precies zit met het bewaren van je characters, maar ik vermoed iets als dat voor de legacy members alles bewaard blijft bij overgang naar de volgende 'sub fase'. Voor anderen lijkt me dat dan gelden vanaf de pre-access periode.

Het zal vast ergens staan op een van de websites, maar ik heb er atm geen idee van waar precies xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja legacy players van 1.0 hebben vanaf deze fase hun character all en houden ze tot release.. new players van de beta houden hun character vanaf fase 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Legacy wordt ook gereset bij het begin van fase 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoe dan :/ .. ze houden gewoon hun ouwe character hoor

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.