Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh dus aankomende beta is maar een fase van 2 dagen

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30
Mwah, eerder 22 uur :P Vraag me af of ik s'avonds uberhaubt kan inloggen, zal wel weer druk zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie je ineens dat je tot 16:00 school hebt :( gaat me speel tijd =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh de beta is volgens mij nog niet online of wel? want ik zit op school even snel met teamvieuwer thuis te checken =p maar hij geeft nog steeds aan dat er ungoing maintenance is en de servers dus niet toegankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ze zullen denk wel uitloop hebben, neem aan dat er iets wel van zal staan op het forum.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie op Twitch nu mensen streamen dus hij zal wel open zijn. Alleen ik zie alleen maar lancers, conjurer, archers rondlopen. dus vrees dat ze tot nu net als in de alpha alleen die 3 jobs hebben enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergje360
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01-2014
Alle servers zijn op dit moment ook vol, dus je komt er niet eens op, ook al heb je acces :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dat opzicht had ik het wel verwacht, meeste beta's laatste tijd gooien ze stampensvol, eerste dag bijna onspeelbaar, tweede of.. oh wacht, er is maar 1 dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:12:
Dat opzicht had ik het wel verwacht, meeste beta's laatste tijd gooien ze stampensvol, eerste dag bijna onspeelbaar, tweede of.. oh wacht, er is maar 1 dag :+
haha.

Maar dit doen ze imo express om de server stabiliteit goed te controleren. Tenminste ik hoop dat ze dat doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik blijf maar de 'due to ongoing maintenance, this page is currently unavailable' krijgen :/

Oh, nu komt de melding ook in het Frans en chinees :P Reborn? Had dat ding gewoon dood gelaten 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 25-02-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:54:
Ik blijf maar de 'due to ongoing maintenance, this page is currently unavailable' krijgen :/

Oh, nu komt de melding ook in het Frans en chinees :P Reborn? Had dat ding gewoon dood gelaten 8)7
ja klopt server net gecrasht denk ik.. heb heel even van kwart voor 5 tot half 6 ong kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nu weer lekker aan het spelen. moet wel zeggen dat echt 80% die spelen volgens mij Miq'uote zijn =p ik moet zeggen dat ik de mannelijke versie ook echt heel vet vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ben zover gekomen dat een character kon maken, doodsaai gelul moest aanhoren en eindelijk kon lopen, disconnect en weer in maintenance :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:38:
Ben zover gekomen dat een character kon maken, doodsaai gelul moest aanhoren en eindelijk kon lopen, disconnect en weer in maintenance :P
stress test werpt wel ze vruchten af XD heb genoeg stress hier hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wanneer is de volgende beta? ik kan nu niet gaan zoeken op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nog niet bekend maar de volgende test zal waarschijnlijk tijdens een weekend zijn. Als SE er een datum voor heeft gekozen kun je dit hier terug vinden: http://forum.square-enix....rums/208-Testing-Schedule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:24:
wanneer is de volgende beta? ik kan nu niet gaan zoeken op internet
Thank you for your participation in the beta test for FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn.

The testing schedule is detailed below.
Dates and Times:
March 2, 2013 (Saturday), 7:00 p.m. to March 4, 2013 (Monday), 1:00 a.m. (PST)
March 2, 2013 (Saturday), 10:00 p.m. to March 4, 2013 (Monday), 4:00 a.m. (EST)
March 3, 2013 (Sunday), 3:00 a.m. to March 4, 2013 (Monday), 9:00 a.m. (GMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Zag vandaag pas in mijn spambox dat ik de 22e een key had gekregen om mee te doen met de Beta test. Ik deze zojuist ingevult en een account aangemaakt op de square enix website. MAar wat nu ? ben ik te laat voor de beta? Zo niet, waar kan ik de client dan downloaden? zie daar niks over in het mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
1 post hierboven staat de volgende beta ;)

Download link staat ergens in het forum of op de pagina direct na je registratie.

Vind het allemaal beetje.. matig. Account-pagina zegt niets over client, status of wat dan ook, je moet door een forum in 4 talen heen baggeren om nieuws te vinden, de client werkt, of werkt niet. (grappig dat ze dan een news-feed in de updater zetten, maar er niets nuttigs in zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
SinergyX schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:50:
1 post hierboven staat de volgende beta ;)

Download link staat ergens in het forum of op de pagina direct na je registratie.

Vind het allemaal beetje.. matig. Account-pagina zegt niets over client, status of wat dan ook, je moet door een forum in 4 talen heen baggeren om nieuws te vinden, de client werkt, of werkt niet. (grappig dat ze dan een news-feed in de updater zetten, maar er niets nuttigs in zetten).
Ok Tnx, kon nergens iets vinden over een forum, maar zag in dit topic een link ernaartoe. Heb nu de client gedownload, en nu maar wachten op de volgende data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bones schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:02:
[...]

Ok Tnx, kon nergens iets vinden over een forum, maar zag in dit topic een link ernaartoe. Heb nu de client gedownload, en nu maar wachten op de volgende data.
Staat toch duidelijk op de pagina die gelinkt wordt met je beta code
stap 1 registreer je code
stap 2 registreer op het forum

Misschien dat weekend maar is wat (proberen) meer aan combat te doen. Als Conjurer zijnde met alle andere op een kluitje moeten wachten op spawns is nu ook niet echt super leuk.
Loopt voor de rest best wel goed op 2560x1440, moest wel CFX uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had dit weekend helaas geen tijd om die beta te spelen. Maar 1 uurtje gedaan ofzo.
Het was overigens wel beter dat ze meer servers hadden geopent. het was al veel minder druk op de plekken waar je mob slaying quests moest doen. Was goed te doen als lancer om de mobs te taggen. Als Conjurer is dit eigenlijk niet te doen.

w8 wel echt op het moment dat we in de beta de andere classes kunnen spelen

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 04-03-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over deze game, ben al op zoek naar echte informatie etc.. en ik zie dat je van class kan wisselen door een ander wapen te equippen. Heeft deze game nou ook de 'holy trinity'? En kan je ook in combat van class wisselen dus als bijvoorbeeld een tank dood gaat dat dan een ander snel van class kan wisselen en overneemt?

Heeft deze game ook iets van endgame raids of iets dergelijks (zag wel al dungeons) of is dat nog niet bekend?

Deze game lijkt mij heel erg interessant (heb gw2 geprobeerd maar dat vond ik niet zo interessant, en swtor heb ik nu praktisch alles gehaald) en zoek een andere mmorpg om me verslaving mee te verzadigen. Zodra dit uitkomt me pc upgraden en dan lekker uitproberen. Heb helaas geen beta-key kunnen bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel vragen die ik niet goed kan beantwoorden. want ik heb de end game van FFXIV nog niet meegemaakt. En in 1.0 was het inderdaad zo dat je van wapen kon verwisselen en dus ook tegelijkertijd je class veranderde. in combat kon dit volgens mij niet.

Momenteel in de beta kan dit ook nog niet maar het is nu ook nog heel erg restricted wat je allemaal kan doen in de beta.

Wat misschien een interessante MMO voor je is dan is Tera online. Ik speel dat ook en is nu free to play. is een erg goeie MMO vooral door het combat systeem. Ik wacht echt op het moment dat de beta van FFXIV veel uitgebreider zal zijn en ik veel meer kan vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, ik dacht dat je in beta praktisch alles al kon. De game is toch close naar release?
Tera kan ik wel is gaan proberen. Wist niet dat ie f2p was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:23:
Bedankt, ik dacht dat je in beta praktisch alles al kon. De game is toch close naar release?
Tera kan ik wel is gaan proberen. Wist niet dat ie f2p was :)
ja is afgelopen maand F2p geworden.

nee dit zijn de eerste fases van de beta. dan is er nog heel veel niet beschikbaar. ze verwachten de game pas deze zomer of iets later zelfs nog volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:07:
Vraagje over deze game, ben al op zoek naar echte informatie etc.. en ik zie dat je van class kan wisselen door een ander wapen te equippen. Heeft deze game nou ook de 'holy trinity'? En kan je ook in combat van class wisselen dus als bijvoorbeeld een tank dood gaat dat dan een ander snel van class kan wisselen en overneemt?

Heeft deze game ook iets van endgame raids of iets dergelijks (zag wel al dungeons) of is dat nog niet bekend?

Deze game lijkt mij heel erg interessant (heb gw2 geprobeerd maar dat vond ik niet zo interessant, en swtor heb ik nu praktisch alles gehaald) en zoek een andere mmorpg om me verslaving mee te verzadigen. Zodra dit uitkomt me pc upgraden en dan lekker uitproberen. Heb helaas geen beta-key kunnen bemachtigen.
- Wat is een 'holy trinity'?
- je kan van class wisselen zolang je geen enmity (hate/agro) hebt. Wil je tijdens combat wisselen dan zal je dus eerst dood moeten gaan. Het kán dus wel :p
- Er is zeker endgame content, omdat er al heel veel spelers een character uit de vorige versie meenemen naar ARR. Nu in de beta is dat echter niet het geval.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy trinity is de tank, healer, dps setup :P.

Mwah van class wisselen door eerst dood te gaan.. mjah.. niet echt functioneel dus.
Qua endgame content hoop ik dat er echt iets is wat ook echt uitdagend is. Wil geen steamroll groups maar wil echt een beetje me best doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:54:
Ik had dit weekend helaas geen tijd om die beta te spelen. Maar 1 uurtje gedaan ofzo.
Het was overigens wel beter dat ze meer servers hadden geopent. het was al veel minder druk op de plekken waar je mob slaying quests moest doen. Was goed te doen als lancer om de mobs te taggen. Als Conjurer is dit eigenlijk niet te doen.
Hoeft niet te taggen.. gelukkig maar anders was ik als conjurer echt zwaar de sjaak geweest.
Ik heb de meeste van mijn quests gehaald door een offensievieve spell op een mob te casten die iemand anders al getagged had. Zover mijn ervaring gaat telt een kill mee voor jouw quest zolang je er maar damage op heb gedaan.

test schedule:

Thank you for your participation in the beta test for FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn.

Dates and Times:

March 2, 2013 (Saturday), 7:00 p.m. to March 4, 2013 (Monday), 1:00 a.m. (PST)
March 3, 2013 (Sunday), 3:00 a.m. to March 4, 2013 (Monday), 9:00 a.m. (GMT)

March 8, 2013 (Friday), 7:00 p.m. to March 11, 2013 (Monday), 2:00 a.m. (PDT)
March 9, 2013 (Saturday), 3:00 a.m. to March 11, 2013 (Monday), 9:00 a.m. (GMT) * Updated 03/01/2013

* A separate notification will be posted for subsequent test dates.

Ze gaan nu ook meer werelden openen tijdens de volgende beta sesie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O er zijn dus dagen bijgevoegd. wel jammer dat het van die extreem korte periodes zijn =p maargoed geduld is een schone zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nog 3 kwartiertjes, dan enter ik weer the world of Eorzea

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zo ben nu een level 11 Lancer met conjurer level 5 (nu aan het levelen) en heb ook wat crafting inmiddels geprobeerd en werkt goed , zoals ik zou willen. ik ben blij met de stand van zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
En hoe bevalt de nieuwe versie? Kan je nog steeds (Sorry FFXI habit hier) makkelijek van class wisselen met dezelfde char?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lanerios schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:33:
En hoe bevalt de nieuwe versie? Kan je nog steeds (Sorry FFXI habit hier) makkelijek van class wisselen met dezelfde char?
Yup erg chill hoe ze dat nu gedaan hebben, makkelijker dan ffxi. Je hebt nu in je character profile schermpje een dingetje met gear sets. daar kan je verschillende gear sets in doen en stel je hebt een lans equipped en je bent dus een lancer. dan kan je out of combat switchen naar je gear set met je staff bijvoorbeeld en verander je naar conjurer. (je moet wel eerst van een class een quest gedaan hebben om die class te kunnen spelen, tenzij het je aller eerst gekoze class is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
cool! Kan niet wachten, vond de eerste versie al niet slecht om heel eerlijk te zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Ik ga het vandaag ook eindelijk maar eens proberen, zit me er al lang op te verheugen maar elke keer geen tijd voor gehad. ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt ik vond de eerste versie ook niet slecht maar ik geef wel toe dat het veel beter kon. en ik heb echt goeie hoop in deze versie. alles wat ik tot nu toe heb gedaan werkt goed en in mijn geval is het ook echt van wat ik verwacht dat ze doen ook daadwerkelijk zo gedaan hebben. :) zo wil ik het zien

Het enige wat ik wel blijf hopen is dat ze het niet te makkelijk maken. Ik wil dat je er veel moeite voor moet doen om level 50 te behalen met een class. en dat je desnoods een maand tot 2 maanden hardcore bezig ben om wat goeie gear te verzamelen. ik ben bang dat ze het te makkelijk gaan maken

[ Voor 33% gewijzigd door Ricmaniac op 10-03-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een maand of twee... dat is nog niet echt veel. Wat ga je de rest van de maanden doen?

De pace van (old school) FFXI vind ik nog steeds het beste. Het was niet makkelijk en zeker niet snel maar gaf je wel het gevoel dat je tenminste iets bereikt had, iets wat ik totaal mis met de moderne MMO.
En de pace van FFXI zorgde ervoor dat er op ieder level wel wat aan de hand is, andere spelers te vinden zijn en de economie werkt in elke level range in tegenstelling tot nieuwe MMO's Bij de nieuwe MMO's zit 96% van de community binnen no time op end game raids, dungeons en de low level gebieden zijn uitgestorven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:01:
Een maand of twee... dat is nog niet echt veel. Wat ga je de rest van de maanden doen?

De pace van (old school) FFXI vind ik nog steeds het beste. Het was niet makkelijk en zeker niet snel maar gaf je wel het gevoel dat je tenminste iets bereikt had, iets wat ik totaal mis met de moderne MMO.
En de pace van FFXI zorgde ervoor dat er op ieder level wel wat aan de hand is, andere spelers te vinden zijn en de economie werkt in elke level range in tegenstelling tot nieuwe MMO's Bij de nieuwe MMO's zit 96% van de community binnen no time op end game raids, dungeons en de low level gebieden zijn uitgestorven.
ja dat ben ik echt volledig met je eens.. geen 1 MMO geeft me dat gevoel meer inderdaad. Maar ik zei wel 2 maanden maar ik bedoel meer gewoon dat het tijd moet kosten .. al is het 5 maanden. maar ik hoop dus dat dat het geval zal zijn maar ik vrees het ergste.

Verder vind ik de game tot nu toe wel echt leuk en goed. kijk uit naar fase 2 van de beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:01:

Tja, het casual volk zit nu ook in MMO's, zijn nog maar erg weinig games die nog een lange 'road to cap' hebben, gros gaat gewoon voor lange grindtijden voor end-gear/end-content.

An sich hoeft dat nog niet eens een probleem te zijn, sommige games pakte dat erg netjes op, speciale scaling down zodat je gewoon mee kan blijven doen met elk level, om zo low-level gebied bevolkt te houden. Rift heeft dat tijdje terug gedaan voor dungeons en zone events, dat werkt bijzonder netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
En gekozen voorde beta. FUCK YEA! Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Ik ben ook gekozen Yeah!, heb er echt wel zin in.

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Geen mail gehad, denk dat ze niet zo blij waren met mijn feedback :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:50
Heb mail gehad. Leuk had voor de EU aangemeld. Krijg ik dus een code voor de NA! :S
Naja maar even een NA account aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja ik had ook een mail gehad. maar had al een mail gehad voor fase 1 en daarvoor ook toen met de alpha. maar hoef volgens mij toch niet opnieuw die code te gebruiken? me account is gewoon nog steeds geldig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Tot nu toe speelt het erg lekker weg. Enige wat ik tot nu toe irritant vind is een Quest accepteren of inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:26
Ricmaniac schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:32:
ja ik had ook een mail gehad. maar had al een mail gehad voor fase 1 en daarvoor ook toen met de alpha. maar hoef volgens mij toch niet opnieuw die code te gebruiken? me account is gewoon nog steeds geldig toch?
Die beta code moet je wel degelijk activeren.
Uitnodiging voor de Alpha betekend niet automatisch mee doen met de Beta behalve als je Legacy player bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:04:
[...]

Die beta code moet je wel degelijk activeren.
Uitnodiging voor de Alpha betekend niet automatisch mee doen met de Beta behalve als je Legacy player bent.
lol .. naja deze fase is toch niet veel boeiend meer dan fase 1. ik wacht wel op fase 3 om verder te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Alpha was tenminste nog altijd te spelen, nu alleen in specifieke weekenden. Ikzelf heb tot nu toe geen tijd gehad. Wel even kunnen spelen met de character builder. Boobsize ftw! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja character customization is echt een goeie voorruitgang. ik wacht nu op fase 3 waarbij alles unlocked is. heb gladiator level 30 en lancer level 20.

ook botanist en carpenter even getrained en ben erg blij met de weg die de game nu neemt. al blijf ik me zorgen maken om hoe moeilijk end game gaat worden enzo. volgens mij blijven er geen hardcore aspecten in zitten. maargoed dat moeten we afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lol ik heb dus voor deze fase die code geactiveerd.. nu heb ik onder mijn account 2 content id's .. 2 account zeg maar :/ en kan op allebei inloggen dus denk dat ik helemaal niet heb hoeven activeren de 2e keer. en de code gewoon weg had kunnen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich speelt het wel aardig weg. Maar persoonlijk heb ik het gevoel dat FFXIV 2.0 "zijn ziel verkocht heeft". FFXIV 1.0 was zeker niet perfect maar het had wel een eigen indentiteit. Terwijl 2.0 wel in heel veel aspecten voelt als een 13 in een dozijn MMO. De verbeteringen in 2.0 zitten vaak in aspecten die op een dus danige manier zijn aangepast dat het voelt als iets wat je al in 100 andere MMO's heb gezien/gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Heb ik dus totaal geen last van. Voelt voor mij als de logische evolutie van FFXI, precies wat ik zocht. Maar, Beta Phase 3 krijgen we PS3 support. WOOO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 18:08:
Op zich speelt het wel aardig weg. Maar persoonlijk heb ik het gevoel dat FFXIV 2.0 "zijn ziel verkocht heeft". FFXIV 1.0 was zeker niet perfect maar het had wel een eigen indentiteit. Terwijl 2.0 wel in heel veel aspecten voelt als een 13 in een dozijn MMO. De verbeteringen in 2.0 zitten vaak in aspecten die op een dus danige manier zijn aangepast dat het voelt als iets wat je al in 100 andere MMO's heb gezien/gedaan.
Probleem was dat de unieke eigen dingen die FFXIV deed gewoon niet werkte, slecht gedesigned waren en zeker voor FFXI spelers een tegenvaller. Helaas voor SE hebben ze de eerste keer dermate goed werk geleverd dat alle FFXI spelers eigenlijk gewoon FFXI-II willen hebben ipv een hele nieuwe MMO. Snap dat dat voor mensen die 11 niet gespeeld hebben nog wel eens frustrerend kan zijn. Niettemin denk ik dat zowel 11 als 14 wel degelijk het unieke FF gevoel hebben, veel story telling, veel character development, prachtige stijl. Maar dat is mijn mening =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ben het met lanerios eens. heb ik ook geen last van. vind het wel goed zo. wat ik alleen wel echt jammer vind is dat ze NHM eruit hebben gehaald. maargoed ik ben erg blij met de voorruit gang van deze MMO en kijk erg uit naar fase 3 en fase 4 (open beta) of pre launch om het zo te zeggen zodat we alles kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Laatst online: 11-08 12:57
Ik heb vorige week ook een uitnodiging voor de beta gekregen.
Helaas dit weekend maar 1,5 uurtjes kunnen spelen.
Ik dacht gisteravond nog even lekker verder te gaan, maar kennelijk was de beta test alweer voorbij.

Zijn die testen voor FF telkens van vrijdag tot zondagmiddag?

Was toch wel onder de indruk van de grafische style en de effecten van spells etc.
Helaas dus maar heel weinig kunnen proberen, zat echt nog in de orientatie modus van het spel :+

Hopelijk krijg ik nog een kans om er even mee verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Staat als het goed is op het forum wanneer de testen zijn. Tot nog toe heb ik iig nog geen tijd gehad om te spelen.
Wel kreeg ik het mailtje als Legacy player zijnde dat ik mijn naam mag laten vereeuwigen. Nu is het zo dat het niet zo hoeft te zijn dat je ook daadwerkelijk op de credits komt te staan, maar mijn naam staat iig ingevuld :D. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ben wel nieuwsgierig of de invites die we hebben gekregen ook voor de andere phases gelden, of alleen Phase 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Hoop dat we die invites kunnen blijven gebuiken ja.
Wat is overigens de geplande releasedate voor FFXIV a Realm Reborn?

Lijkt me namelijk wel een leuke game om te gaan spelen.
Laatste mmo die ik speelde was GW2, maar daar was ik toch redelijk snel op uitgekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dit is de officiele roadmap:

http://zantetsuken.net/wp...2/ffxiv-roadmap-chart.jpg

Phase 2 is net begonnen (begin april)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lanerios schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:56:
Ben wel nieuwsgierig of de invites die we hebben gekregen ook voor de andere phases gelden, of alleen Phase 2
ik denk elke fase want had nu in deze fase 2 weer een key gekregen (fase 1 en alpha ook) en ik dus opnieuw me code aan me account koppelen. heb ik ineens als ik inlog een keuze uit 2 content ID's op hetzelfde account ;p dus denk dat je met 1 code gewoon alle fases kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
lanerios schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:48:
dit is de officiele roadmap:

http://zantetsuken.net/wp...2/ffxiv-roadmap-chart.jpg

Phase 2 is net begonnen (begin april)
Ah thanks, mooi zo te zien zal het dus niet al te lang duren voor de release :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, is kreeg op zaterdag invite maar heb totaal geen tijd gehad om te spelen. Hopelijk kan ik snel een tijdje het spel proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik kreeg hem ook pas zaterdag, wel nog even lvl10 gehaald als.. spearman ofzo :P Quests aannemen/inleveren zit stuk overkill aan onnodige lappen tekst, dat ze zelfs zo'n blok tekst kunnen schrijven voor het brengen van 5 eieren :/ Combat blijft ... matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 18:37:
[...]
Probleem was dat de unieke eigen dingen die FFXIV deed gewoon niet werkte, slecht gedesigned waren en zeker voor FFXI spelers een tegenvaller. Helaas voor SE hebben ze de eerste keer dermate goed werk geleverd dat alle FFXI spelers eigenlijk gewoon FFXI-II willen hebben ipv een hele nieuwe MMO. Snap dat dat voor mensen die 11 niet gespeeld hebben nog wel eens frustrerend kan zijn. Niettemin denk ik dat zowel 11 als 14 wel degelijk het unieke FF gevoel hebben, veel story telling, veel character development, prachtige stijl. Maar dat is mijn mening =)
Ik ben de laatste om te beweren dat alles in FFXIV goed was uitgewerkt.
Met veel dingen was het idee wel goed maar de uitwerking liet te wensen over. In plaats van te sleutelen aan de uitwerking hebben ze gewoon het hele idee overboord gegooid en vervangen door een standaard implementatie die je in alle andere MMO's ook al ziet.

Ik heb FFXI ruim 4 jaar gespeeld sinds de NA release. Ik heb FFXI toen de tijd speciaal geïmporteerd uit Amerika omdat ik niet wilde wachten op de Europese release. :)
Tot op de dag van vandaag vind ik FFXI nog steeds de beste MMO die ik gespeeld heb. Ook vooral omdat het naar mijn mening een van de laatste echte MMO's is. De moderne MMORPG voelt en speelt naar mijn mening meer als een single player RPG met een chatbox in game en hier en daar een co-op mogelijkheid.
FFXI pace was langzaam en spelen met andere mensen was verplicht. Hier stond echter wel een goede en hechte community tegenover en de kans op vriendschappen op te bouwen.

Ik ben een persoon die helemaal tevreden zou zijn met een FFXI-II, gewoon back to the roots, een MMO zoals MMO ooit waren en bedoeld zijn. Tegelijkertijd ben ik ook wel realistisch genoeg om te weten dat dit nooit gaat gebeuren omdat bij de spelers vandaag de dag een "instant gratification" cultuur heerst en het moet allemaal vooral wel solo te doen zijn...

FFXIV is in de huidige staat zeker geen slechte MMO maar het geeft mij niet het FFXI/Final Fantasy gevoel, daarvoor hebben ze het teveel veranderd in een mainstream model.
Persoonlijk ben ik er dan ook zeker niet van overtuigd dat FFXIV het gaat redden met een maandelijks abonnement model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
combat blijft final fantasy. en vind ik goed. op low level is het inderdaad skill na skill gewoon spammen. maar op een gegeven moment moet je wel een beetje opletten. ik heb gladiator 33 en ik moet zeker wel opletten welke skills ik doe omdat ik anders geen TP meer heb bijvoorbeeld om een skills te doen waarmee ik aggro hou in dungeons.

btw, als mensen de beta gaan spelen om het spel te proberen kun je beter wachten tot het open beta gedeelte want dan zijn er bijna geen restricties meer. en halen ze alle blokkades die ze nu hebben zodat je niet gespoilerd wordt voor de story ook gelijk weg enzo.

@jouhki maar ik denk ook niet dat ze het gaan redden met een FFXI-2 want die mensen die dat hardcore kunnen gaan spelen zijn een te kleine groep. ik vond dat ook geweldig aan FFXI. als je iets bereikt had betekende het ook iets. bij de gemiddelde MMO is end game zo makkelijk om te behalen.
Er zijn imo teveel mainstream mmo's waardoor dat een beetje de standaard is van mensen en die beginnen te zeuren als iets te moeilijk is. en als je niet je casual players tevreden stelt hou je een te kleine playerbase over. De enige reden dat FFXI nog steeds online staat is doordat ze gewoon zo'n grote fanbase hebben opgebouwd in een tijd dat niet elke week een nieuwe mmo uit kwam :P

maar FFXI was in het begin ook lang niet zo goed als dat het nu is het wel af. weet iig zeker dat ik nu met de beta al mooie dingen heb gezien en ik het sowieso een tijdje ga spelen als het uit komt. de area's zijn al een stuk beter aangepakt en dan is het echt nog niet een 10% ofzo wat we hebben kunnen zien.

dus laten we maar verder testen en zie wel met eind fase 4 of ze goed werk hebben verricht ;P

[ Voor 47% gewijzigd door Ricmaniac op 15-04-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:07:
maar FFXI was in het begin ook lang niet zo goed als dat het nu is het wel af.
Naar mijn mening is het juist andersom. Ten tijde van de NA release was FFXI goed (vooral omdat JP in die 7 maanden de meeste grote bugs er al uit gehaald hadden). Daarna is het langzaam maar zeker minder en minder geworden. Neem nu bijvoorbeeld PvP. Vanaf de allereerste seconde was het overduidelijk dat FFXI vanaf de grond af aan is bedacht, gebalanceerd en opgebouwd met PvE in gedachte. DRK waren heer en meester en WHM waren niets meer dan lopende pinatas in PvP matches.
Toen de level cap 75 er af ging was het hek helemaal van de dam en is FFXI compleet om zeep geholpen imho. FFXI was meesterlijk maar aan het einde was het geen schim meer van het spel waarmee het allemaal begon.

Ik vind het gewoon zonde dat de community langzaam maar zeker het MMO genre heeft veranderd in iets wat vooral snel, niet moeilijk en alles solo te doen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:27:
[...]

Naar mijn mening is het juist andersom. Ten tijde van de NA release was FFXI goed (vooral omdat JP in die 7 maanden de meeste grote bugs er al uit gehaald hadden). Daarna is het langzaam maar zeker minder en minder geworden. Neem nu bijvoorbeeld PvP. Vanaf de allereerste seconde was het overduidelijk dat FFXI vanaf de grond af aan is bedacht, gebalanceerd en opgebouwd met PvE in gedachte. DRK waren heer en meester en WHM waren niets meer dan lopende pinatas in PvP matches.
Toen de level cap 75 er af ging was het hek helemaal van de dam en is FFXI compleet om zeep geholpen imho. FFXI was meesterlijk maar aan het einde was het geen schim meer van het spel waarmee het allemaal begon.

Ik vind het gewoon zonde dat de community langzaam maar zeker het MMO genre heeft veranderd in iets wat vooral snel, niet moeilijk en alles solo te doen moet zijn.
Dat is inderdaad wel een beetje wat de klant wil, en het veel meer solo of met kleine groepen kunnen doen vind ik persoonlijk wel een vooruitgang. Ik speelde FFXI ook sinds de NA release (en speel nu nog dagelijks) maar het kostte me wel 2 jaar om een job op 75 te krijgen, daarna nog eens 3 maanden om de mertis rond te krijgen, en skills cappen was me nooit gelukt. Tweede job (tegen de tijd dat Aht Urghan uitkwam) ging een stuk vlotter, derde job (Aby was uit) helemaal geen probleem. Een high-level job hebben in FFXI stelt nu inderdaad geen zak meer voor, maar al je skils capped en GOED zijn in je job, daarin zie je nog steeds de goede spelers tegenover de prutsers.

Mijn probleem met de oude FFXI was dat ik nooit zoveel tijd kon investeren in het spelen ervan om ook maar iets noemenswaardig voor elkaar te krijgen. Nu kan ik alle oude content (Zilart, CoP) praktisch solo doen, maar dan staan wel weer nieuwe uitdagingen tegenover. Arch Dynamis Lord is echt zwaar moeilijk, Voidwatch was een geweldige toevoeging, en 3 weken terug is er nog een compleet nieuwe expansion uitgekomen waar ik op SAM99 nog nauwelijks een mob solo kan killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:27:
[...]

ja ik heb hier echt niks op in te brengen. je hebt helemaal gelijk. maar ik praat ook over de tijd van 75 cap. maar sowieso zijn de final fantasy mmo's voor mij echte PvE games. voor goeie PvP moet je geen FF spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:59
Instant gratification is inderdaad wat de meesten tegenwoordig willen in een MMO...
Het samen werken naar een goal is er vrijwel uit gesloopt, niet alleen in FF.

En als bedrijf dat winst wil maken, kan je moeilijk de massa negeren. Net hetzelfde met PvP, iedereen wil het in een MMO om een of andere reden. Vaak komen ze dan nog met een onwaardige implementatie om het er toch maar in te hebben.

Ik ben eens benieuwd in hoever de combat op de schop gaat voor phase 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Komend weekend weer een kans om de beta te proberen zag ik in mijn mailbox:

- Dates and Times:
April 19, 2013 (Friday), 9:00 a.m. to April 21, 2013 (Sunday), 9:00 a.m. (GMT)

Is overigens de "huidige/oude" versie van FFXIV nog te spelen voordat ze overgaan op de aangepaste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ze hebben voor de mensen die op dat moment een actief account hadden de server up gehouden. De eis was wel, dat er een minimum van 30 procent bezetting moest zijn. Ergens november gingen de servers voor V1 weer online en 31 december werden ze voorgoed offline gehaald omdat die 30 procent niet gehaald werd.
Dus kort maar krachtig. Wel balen omdat mijn vrouw daar eigenlijk stiekem FFXIV voor had aangeschaft (collectors voor 6,50 dus ook geen gigantisch bedrag).

Jammer maar helaas. V1 zal niet meer speelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben zoo blij dat ze Arcanist (Summoner) erin hebben gedaan :D http://na.finalfantasyxiv.com/game/armoury/magic/arcanist

kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik was bij V1 begonnen als Pugilist, maar denk dat ik lekker weer hetzelfde ga doen als bij FFXI. White Mage achtige taferelen.

summoner is ook zeker heel erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
He jammer, dacht ik log nog effe in op me laptop om te kijken of hij het een beetje trekt.
Helaas is de beta wekend dus al weer voorbij, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Het is zover, we mogen het vanaf nu hebben over:
Information related to character creation
Information related to New Gridania and Old Gridania
Dus als iemand vragen heeft, vraag maar raak. Let wel op:

Screenshots, video en audio mogen NIET. Dus die kunnen we helaas nog niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Kan je nu al nieuwe classes starten buiten die eerste 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee ze hebben fase 2 extended met nog een weekend. overige classes komt met volgende fase volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn de laatste paar uurtjes van fase 2. Daarna wat rust en dan na een wipe klaar voor fase 3.
Ben toch wel benieuwd hoeveel mensen ook daadwerkelijk gaan betalen voor FFXIV 2.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik zeker, heb WoW jaren gespeeld, maar de manier waarop ze het spel (voor mij) verpesten is reden om iets anders te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik ben ook over. Het speelt heerlijk en zelfs me macbook pro uit 2010 speelt hem soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:14
En de stekker is uit de server. :-( :)

Heb mijn archer tot lvl 13 geschupt in dit speel weekend en me uitermate vermaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik had deze fase niet veel zin meer om te spelen. alleen met me 32 gladiator even de private chocobo gehaald en vond het toen wel weer best =p ik wacht nu gewoon op fase 3 ja, wel erg kut dat die pas in juni komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
In Juni pas? Ik had eigenlijk volgende week al verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Ben helaas niet verder gekomen dan level 12.
Vraag me overigens af of in de uiteindelijke release meer spells zitten.
Kwam nu niet verder dan een "earth" en een "wind" based attack.

Vind het quest systeem verder wel prima werken, in eerste instantie had ik even moeite met navigeren door al die verschillende benoemde stukjes van de map. Maar eenmaal er aan gewend gaat het wel lekker.

Wordt in fase 3 weer wat toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja fase 3 bevat full customization en als het goed is 20 werelden ipv gridania, ps3 testing begint. en hun bedoeling is dat mensen hun character van V1.0 kunnen gebruiken. weet niet welke dingen nog daadwerkelijk gaan gebeuren

dit is de roadmap die ze voor ogen hadden in het begin voor fase 3

- Phase 3 characters will be deleted at the start of phase 4.
- Data centers will be located in Japan and overseas.
- More than 20 Worlds will be available.
- All character customization options will be available.
- The level cap will be set to 35 or above (TBD).
- Version 1.0 characters can be used.
* In this case, the level cap will be that of the Version 1.0 character’s.
- Testing will commence on the PlayStation®3.
- All FFXIV service account holders qualify as testers in phase 3.
- The following will be implemented for testing:
Limsa Lominsa and Ul’dah leveling paths / Additional sidequests
Additional class quests / Additional Full Active Time Events / Additional dungeons
Free companies (formation and management) / Free company points / Linkshells
Limit Break / Materia crafting / Other
- In addition to the above, the following is also scheduled:
Beta phase 2 feedback revisions / Version 1.0 data migration testing
Overseas data center stress testing / Performance optimization

[ Voor 70% gewijzigd door Ricmaniac op 02-05-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Ricmaniac schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:16:
ja fase 3 bevat full customization en als het goed is 20 werelden ipv gridania, ps3 testing begint. en hun bedoeling is dat mensen hun character van V1.0 kunnen gebruiken. weet niet welke dingen nog daadwerkelijk gaan gebeuren

dit is de roadmap die ze voor ogen hadden in het begin voor fase 3

- Phase 3 characters will be deleted at the start of phase 4.
- Data centers will be located in Japan and overseas.
- More than 20 Worlds will be available.
- All character customization options will be available.
- The level cap will be set to 35 or above (TBD).
- Version 1.0 characters can be used.
* In this case, the level cap will be that of the Version 1.0 character’s.
- Testing will commence on the PlayStation®3.
- All FFXIV service account holders qualify as testers in phase 3.
- The following will be implemented for testing:
Limsa Lominsa and Ul’dah leveling paths / Additional sidequests
Additional class quests / Additional Full Active Time Events / Additional dungeons
Free companies (formation and management) / Free company points / Linkshells
Limit Break / Materia crafting / Other
- In addition to the above, the following is also scheduled:
Beta phase 2 feedback revisions / Version 1.0 data migration testing
Overseas data center stress testing / Performance optimization
nice :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Betekend dit dat alle accounts die FFXIV 1.0 hadden nu in de beta gaan zitten?
Ik had een US beta key. Zou fijn zijn als ik met mijn normale account de beta in kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:12:
Ik had een US beta key. Zou fijn zijn als ik met mijn normale account de beta in kon.
weet ik eerlijk gezegd niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryatzu schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:12:
Nee
Fase 3 maakt nog deel uit van de gesloten beta. Spelers die in de gesloten beta zitten krijgen vanaf nu de kans om met hun V1.0 characters te spelen. Je kan geen characters uit V1.0 gebruiken als je voor dat account geen beta code hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
First and foremost, FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn will be released in summer 2013. It will be a worldwide release for the PC and PlayStation 3, available in Japanese, English, French, and German. At the end of the month we'll announce the release date, along with pricing and details on the collector's edition. We'll also start accepting preorders at the end of the month.
Kijk eens aan. Dus een nieuwe collectors edition? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd naar de inhoud van die collectors edition dan :) of het het waard is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de geïnteresseerde nog een gesealde collectors editie V1.0 liggen voor een leuke prijs ;)

Ik heb al een CE en normale editie gekocht.. nieuwe CE moet dus wel heel erg bijzonder zijn wil ik er uberhaubt over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
En wat is een leuke prijs? :p Hij is ongeveer 15-18 dollar op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:15:
Ik heb voor de geïnteresseerde nog een gesealde collectors editie V1.0 liggen voor een leuke prijs ;)

Ik heb al een CE en normale editie gekocht.. nieuwe CE moet dus wel heel erg bijzonder zijn wil ik er uberhaubt over nadenken.
De vraag is wel alleen. Werkt de CE (oude) ongebruikte key wel bij de nieuwe versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:18:
[...]

De vraag is wel alleen. Werkt de CE (oude) ongebruikte key wel bij de nieuwe versie :)
moet wel anders verkopen ze bij wijze van spreke lucht.. dat kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tja, normale prijs zal 65 euro zijn wellicht. Maar misschien dat ze mensen die al sinds v1 spelen korting geven in de richting van paar maanden extra gratis.

Het ligt er voor mij aan wat er bij zit of ik de CE koop of niet.
Ik ga er stiekem vanuit dat ik gewoon van hen überhaupt zonder aanschaffen door kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan echt niet wachten op de release gewoon. verveel me de laatste tijd echt dood =p speel allemaal shit wat ik eigenlijk niet wil. Maarja dit laat gewoon TE lang op zich wachten joh. maargoed, beter maken ze het gewoon goed af voor het uitgebracht wordt

ook wel nice om te weten:

"Those that purchased the collector’s edition of Final Fantasy XIV will still get the digital items included in the Collector’s Edition of A Realm Reborn, but not the physical ones.
There will be 6-7 in-game items in the collector’s edition, one of which will be the helm of the Warrior of Light from the first Final Fantasy"

[ Voor 42% gewijzigd door Ricmaniac op 18-05-2013 04:09 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.