• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 20:12

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bernardo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:47:
[...]

Dat kan, moet eigenlijk m'n replays even netjes op orde hebben. Dan kan ik ze allemaal uploaden :o
Allemaal is ook weer overdreven.
Je kunt het beste replays uploaden waarvan jij dacht dat het wel aardig ging, maar dat je toch geowned werd.
Mja. 3 mil x E50 (rekengemak) is 150 miljoen. Daar kun je een game als deze niet voor maken. Het is dus te hopen dat de verkoop nog een tijdje zo door gaat ja. :)
Niet dat ik daar aan twijfel, als je kijkt naar best verkopende PC games staat Blizzard daar met al haar franchises in.

Dividend for Starters

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:14

Kingpinda

Citizenship is earned.

Voor die genen in bronze die wat replays willen zien wat je kunt doen tegen tenenkaas.

Bij deze dacht ik toen ik het spotte.. ach weet je wat... Ik cheese hem gewoon terug :p werkte wel goed. toch nog een beetje te voorzichting met gameplay want ik wist niet hoeveel minerals hij nog had. bv voor een nexus. edit:8 minuten.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-145278.jpg

volgende is wel geinig maar hadden we waarschijnlijk veel eerder en beter kunnen afslaan. toch 28 minuten potje. Als je voelt dat je ingesloten raakt... probeer er dan zo snel mogelijk uit te komen. laat maar bouwen die hap maar maak gewoon ergens anders een basis zodat je zijn basis aan kunt vallen zonder dat je door al die cannons heen hoeft. tweede wat wij hebben ondervonden.. is dat immortals belachelijk goed werken tegen cannons :) en natuurlijk.. cannons on the high ground kill cannons on the low ground :p

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-145282.jpg

Life is like living only without the peaches

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:51

Auredium

Informaticus Chaoticus

Anoniem: 242718 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:14:
[...]

Zerg kan geen units uit de hatchery pompen zonder spawning pool, dat komt wel overeen met barracks lijkt me zo....
Hmm zou kunnen. Ik speel eigenlijk Zerg alleen als mijn zerg medespeler leaved. Maar dan nog heeft zerg vaak zijn leger klaar als eerste. Ik weet trouwens niet zeker hoe duur een spawning pool kost ook 150?

Betje math. Zelfs als zerg en terran gelijktijdige alle gebouwen neer zetten is zerg de eerste attacker.
Bepaald bij 4 vs 4 ook meestal de strategie een beetje.

Eerste wat je dan doet bij 4 vs 4 is kijken wat je hebt als medespelers en tegenstanders. Als ik zie dat ik geen zerg heb en wel zerg als tegenstanders dan doe ik (en andere spelers bekend met 4 vs 4 direct alle luiken dicht gooien.

[ Voor 32% gewijzigd door Auredium op 02-09-2010 15:31 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 15:28
Auredium schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:22:
[...]

Hmm zou kunnen. Ik speel eigenlijk Zerg alleen als mijn zerg medespeler leaved. Maar dan nog heeft zerg vaak zijn leger klaar. Ik weet trouwens niet zeker hoe duur een spawning pool kost ook 150?
nee die kost 200 + drone is 250

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

quote:
mdb00x schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:14:
[...]
Zerg kan geen units uit de hatchery pompen zonder spawning pool, dat komt wel overeen met barracks lijkt me zo....

niet waar... zerg kan geen queens en zerglings pompen zonder spawning pool... heb je een hydralisk den.. spawn vooral hydras dan. of ultralisks als je een cavern hebt tenminste.

edit spawning pool cost was al beantwoord

[ Voor 8% gewijzigd door Kingpinda op 02-09-2010 15:31 ]

Anoniem: 242718

Kingpinda schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:26:

niet waar... zerg kan geen queens en zerglings pompen zonder spawning pool... heb je een hydralisk den.. spawn vooral hydras dan. of ultralisks als je een cavern hebt tenminste.
het gaat om een 6-pool, dan gaat het dus over zerglings! :)

edit: @kingpinda hieronder uiteraard :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 242718 op 02-09-2010 16:35 ]

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo nog ff wat potjes als terran gespeeld en in diamond gezet. Gaat allemaal wel aardig behalve tegen zerg heb ik weinig leuke battles. Die mutas komen me echt mijn neus uit. Er is geen verdediging tegen, dus mijn taktiek is nu maar om zerg dood te maken voordat ze mutas hebben. Handjevol marines, hellions met upgrade en een thor werkt wel lekker en je kan het zo ongeveer blind bouwen want er zijn nauwelijks zerg spelers die voor roaches gaan of uberhaupt scouten. Tis alleen maar ling/muta wat ik zie.

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Anoniem: 242718 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:53:
[...]

het gaat om een 6-pool, dan gaat het dus over zerglings!
sorry zag alleen de quote, niet waarop het sloeg. Ik hoop dat u mijn nederige excuses wilt aannemen.

Anoniem: 287880

Morgen een showmatch tussen MorroW en HuK. MorroW had IEM in cologne gewonnen van Idra. HuK won MLG in Raleigh. Ik ben beniewd om MorroW in TvP te zien. Het is zowiezo een hele mooie matchup, ghost vs HT, Colossus vs Viking, Rauder vs Gateway.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:55
Server down?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:40
Lijkt er wel op. Waar is die showmatch te zien?

Anoniem: 303530

hebben jullie dat ook wel eens? dat je "te snel" een custom game joint en dat de "join game" knop daarna constand greyed out is?

echt een rotbug, zit er al in sinds de beta.
ik kom er nu niet eens meer in, omdat er al een response verstuurd zou zijn...

edit: server down dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-09-2010 17:14 ]

Anoniem: 155599

Net 2 irritante potjes gespeeld. 1ste was tegen een terran met een negen rax. En elke beschadigde marines gooide hij naar achteren zodat ik meer verliezen leed. Binnen 2/3 minuten had ik geen marines en hij 3.

De 2de komt die protoss super agressief met allemaal stalkers aanzetten. Daar kwam ik met mass marines niet tussen. En helemaal erg wanneer ik een ramp op of af wou. Forcefield, dag helft van je leger.
Inderdaad, hopelijk heeft ie nog wel matches die gespeeld werden ontvangen.

Had potje TvP, en kreeg een groot compliment van tegenstander, dat ik elke OP unit van terrans gebruikt had O-) . Volgens mij bedoelde hij het alleen niet als compliment. Dat er andere redenen waren dat hij had verloren geloofde ie niet :P

Eerst ging ik met marines en marauders wat poken, maar hij was aan het irriteren met force fields, en gelukkig vooral om mij op afstand te houden terwijl hij groter leger had, dus toen had ik daar genoeg van, en dacht ik eens sinds lange tijd weer MMM te doen. Dus ik een zooi medics maken, hij had ondertussen colossi dus haalde ik ook 2 siege tanks erbij, en droppen maar met 5 volledig gevulde medics. Misschien had ik de colossi ietsie pietsie onderschat, niet echt veel gedood, en enkel mijn medics hadden het overleefd. Die ik de rest van het spel niet meer gebruikt had. Maar dat waren de eerste drie punten op de OP lijst.

Hij viel mij gelukkig niet aan, en ik ging hem wat raiden met cloaked banshees (waar hij verrassend genoeg niet over heeft geklaagd). Ondertussen had ik 3 expansions, omdat ik besloten had hele zooi siege tanks te maken aangezien goede map voor was had ik gas nodig en minerals over, dus maar paar expansions gemaakt. Hij had er 1, werd geraid, en zijn tweede tijdens build moest hij cancellen dankzij mijn banshees. Dat hij daardoor heeft verloren, 3 expansions vs 1, ging er niet bij hem in. Of ook maar het idee om mijn expansions aan te vallen.

Maar goed na een tijdje vlak buiten mijn bereik gestaan te hebben besloot hij langs de cliffen van mijn basis naar mijn wall te lopen, nou ja behalve zijn colossi en stalkers die blink hadden waarmee hij direct erop kon. Dus dat was de volgende in de OP lijst. Blijkbaar zijn 8 siege tanks OP. Dat het misschien geen goed idee was een frontale aanval op 8 siege tanks (nog niet echt frontaal gezien de helft van zijn leger er langs heen moest lopen en dan via ramp omhoog) niet echt slim was wilde hij niet aan. Hij had nog best wel wat gekilled eigenlijk door de collosi. Maar dat was OP 4.

En toen ging ik mass battlecruiser gevoed door 3 expansions waarmee ik hem zo vernietigde zonder de rest van mijn leger ook maar te gebruiken, en dat was OP 5.

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 10:27

VP.

Anoniem: 155599 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:14:
Net 2 irritante potjes gespeeld. 1ste was tegen een terran met een negen rax. En elke beschadigde marines gooide hij naar achteren zodat ik meer verliezen leed. Binnen 2/3 minuten had ik geen marines en hij 3.
Je bent iemand tegen gekomen die micro'ed! Congrats!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38
Zal niet de eerste keer zijn geweest ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:31

ShadowBumble

Professioneel Prutser

De 2de komt die protoss super agressief met allemaal stalkers aanzetten. Daar kwam ik met mass marines niet tussen. En helemaal erg wanneer ik een ramp op of af wou. Forcefield, dag helft van je leger.
Je weet dat Starcraft, de meeste agressieve RTS game die er is ? iedere andere rts bouw je eerst alles op en ga je dan pas een rond kijken met 1 leger of meerdere.

Starcraft is scout counter en dat zo snel mogelijk ik als (Oud)C&C: RA speler heb hier enorm veel moeite mee gehad om dit aan te passen maar in feite komt het er op neer, dat je absolute niet gunshy moet zijn.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:00
is s2 bij jullie ook down? ik kan op het moment niet meer inloggen

staat nu een melding dat de log in servers niet werken.

[ Voor 30% gewijzigd door Sporedd op 02-09-2010 17:51 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:55
Servers zijn down. er is een probleem met de inlog server staat er als je probeert in te loggen.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Ik had gewoon niet moeten cheesen. Ik had er zo 200 punten ofzo bij zodat ik 900+ diamond werd.
Maar goed na de eerste vieze nasmaak van verliezen tegen goede spelers te hebben weggespoeld. Heeft het ook wel wat om tegen irritante micro spelers (:P) gematched te worden

• MrVegeta
Typisch zo op de laatste avond de eerste ronde van het HWH.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26
De 2de komt die protoss super agressief met allemaal stalkers aanzetten. Daar kwam ik met mass marines niet tussen.
Volgens mij counteren marines stalkers redelijk goed costwise. Dan had hij dus gewoon betere eco = meer units :P of jij liep te slapen.

Facts don't care about your feelings

YoshiBignose schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:49:
[...]

Volgens mij counteren marines stalkers redelijk goed costwise. Dan had hij dus gewoon betere eco = meer units :P of jij liep te slapen.
Hij had iedere keer betere positionering en dan ook nog de zwakke stalkers naar achter bewegen. Dat en de forcefields. brrrr

YoshiBignose schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:49:
[...]

wat je zegt, 10 marines > 5 stalkers....

• Bosmonster
  • Laatst online: 06-07 01:58
Met goede micro is 5 stalkers > 10 marines, zeker met blink.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 20:57
Battle.net down bij mij? Jullie daar ook last van?

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07 21:20

codeneos

[...]

Ja, al een tijdje.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

• VP.

VP.

MrVegeta schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:45:
Typisch zo op de laatste avond de eerste ronde van het HWH.
Och.. mensen hebben 4 dagen de tijd gehad. Moet wel genoeg zjin geweest toch?

Ik wacht overigens al een paar dagen op een reactie van lightwing. Dus mocht je dit lezen, wake up! :D

• huarru
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:17
yup, authorization server of iets dergelijks dat niet helemaal lekker loopt. :)

Anoniem: 291856

Anoniem: 155599 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:45:
Ik had gewoon niet moeten cheesen. Ik had er zo 200 punten ofzo bij zodat ik 900+ diamond werd.
Maar goed na de eerste vieze nasmaak van verliezen tegen goede spelers te hebben weggespoeld. Heeft het ook wel wat om tegen irritante micro spelers (:P) gematched te worden
Wat is er mis met micro? 8)7

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
uh ik kan geen replay file kijken omdat Battlenet plat ligt? Wat triest zeg, hij mompelt wat over "Authorize your SC2 client on battle.net to play as a guest" maar die optie zie ik nergens.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rechts onder kan je als guest inloggen

• SuX DeLuXe
Viper® schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:54:
rechts onder kan je als guest inloggen
kan ik niet, hij zegt you need to authorize your sc2 client and have at least one starcraft 2 charachter on your account. Ik snap niet wat dat ding aan het zeiken is, mijn game is gewoon geactiveerd en ik kan (normaal gesproken) gewoon inloggen op battle.net maar die optie waar ze over spreken zie ik nergens.

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:13

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Ik kan weer normaal inloggen...

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:45
Ik vond het allemaal heel raar, aangezien ik gewoon ingelogd was in de tijd dat iedereen hier praatte over battle.net dat eruit zou liggen.

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Hogader schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:10:
Ik vond het allemaal heel raar, aangezien ik gewoon ingelogd was in de tijd dat iedereen hier praatte over battle.net dat eruit zou liggen.
Alleen de loginserver lag eruit ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Anoniem: 315662

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:13:
hebben jullie dat ook wel eens? dat je "te snel" een custom game joint en dat de "join game" knop daarna constand greyed out is?

echt een rotbug, zit er al in sinds de beta.
ik kom er nu niet eens meer in, omdat er al een response verstuurd zou zijn...

edit: server down dus...
heb ik best wel vaak ja, moet ik heel SC weer opnieuw opstarten, best irritant

• Yoerii
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Up and running again.

Dacht dat de standaard build voor Protoss altijd 14-gate was, maar het is dus 12-gate. Eigenlijk nooit problemen gehad met mijn 14-gate, maarja, 12-gate sounds saver.

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Anoniem: 315662 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:44:
[...]

heb ik best wel vaak ja, moet ik heel SC weer opnieuw opstarten, best irritant
Uitloggen en opnieuw inloggen op b.net werkt bij mij ook goed :).

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Yoerii schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:12:
Up and running again.

Dacht dat de standaard build voor Protoss altijd 14-gate was, maar het is dus 12-gate. Eigenlijk nooit problemen gehad met mijn 14-gate, maarja, 12-gate sounds saver.
Ligt eraan, als je meer economy wilt en zeker bent dat er geen cheese onderweg is dan zou ik zeker voor 14 gaan :). Het is maar wat je prefereert/scout op dat moment.

[ Voor 5% gewijzigd door Jerry op 02-09-2010 20:20 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Oké hier een 6 pool ... http://www.sc2replayed.co...oss-zerg-blistering-sands

Hoe krijg ik dat nou goed dicht. Ze mollen de pilons toch wel en die zealot is binnen 2x dood. Iemand nog tips. Ik heb wel gescout, wist dat het eraan kwam, maarja dit blijft toch te snel hoor.

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 21:53
zodra je met een probe een 6 pool ziet.. meteen een zeal uit je gateway pompen met chrono boost...
als hij komt met 6 lings en jij 1 zeal... zorg dat de zeal niet omsingeld wordt en minimaal 2 probes erbij. dan red je het meestal wel... met de terran is wat lastiger.. marines zijn wat makkelijker af te maken :(

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 10:46

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Bernardo
Er vallen mij een aantal dingen op, maar ten eerste; je begin leek goed. Meteen een Pylon op 9 en de probe doorsturen als scout. Daarna CB je je nexus, ook prima. Echter een gateway hoeft niet per se op 12 gebouwd te worden. Je zat al geruime tijd boven de 200 minerals terwijl je er maar 150 nodig hebt voor de gateway. Bouw die gateway dus eerder! :)

Toen zag je met je scout dat hij voor een vroege pool ging (een 7 pool was het) en had je minerals genoeg voor een tweede gateway. In plaats daarvan maakte je de wall af met een pylon, dat was niet zo handig. Te meer omdat je niet een opening van één space had. Daardoor kwam je zealot midden in de zerglings terecht en kregen die een prachtige surround. Daar kun je niets tegen beginnen. Ook had je genoeg energy op je nexus om je eerste zealot te CBen maar dat deed je ook niet. Pas bij je tweede zealot begon je daarmee.

Tot slot liet je je probe constant daaronder niets doen, je kunt hem beter even terugsturen om weer minerals te gatheren. Zo ver is het nu ook weer niet. Geen deal breaker, maar wel iets om te onthouden.

Klinkt allemaal beetje heftig als ik het zo nalees, maar ik bedoel het goed :P Zie trouwens deze guide (eerder al geplaatst in dit topic) over hoe je goede walls maakt met Protoss.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Cloud schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:16:
@Bernardo
Er vallen mij een aantal dingen op, maar ten eerste; je begin leek goed. Meteen een Pylon op 9 en de probe doorsturen als scout. Daarna CB je je nexus, ook prima. Echter een gateway hoeft niet per se op 12 gebouwd te worden. Je zat al geruime tijd boven de 200 minerals terwijl je er maar 150 nodig hebt voor de gateway. Bouw die gateway dus eerder! :)

Toen zag je met je scout dat hij voor een vroege pool ging (een 7 pool was het) en had je minerals genoeg voor een tweede gateway. In plaats daarvan maakte je de wall af met een pylon, dat was niet zo handig. Te meer omdat je niet een opening van één space had. Daardoor kwam je zealot midden in de zerglings terecht en kregen die een prachtige surround. Daar kun je niets tegen beginnen. Ook had je genoeg energy op je nexus om je eerste zealot te CBen maar dat deed je ook niet. Pas bij je tweede zealot begon je daarmee.

Tot slot liet je je probe constant daaronder niets doen, je kunt hem beter even terugsturen om weer minerals te gatheren. Zo ver is het nu ook weer niet. Geen deal breaker, maar wel iets om te onthouden.

Klinkt allemaal beetje heftig als ik het zo nalees, maar ik bedoel het goed :P Zie trouwens deze guide (eerder al geplaatst in dit topic) over hoe je goede walls maakt met Protoss.
Ja ik was inderdaad wat haastig met het plaatsen van die pilon terwijl dat een gateway had moeten zijn. Ik ga je guide lezen :P Klopt ik werd slordig, want ik dacht *** 6-pool ... gaan we weer. Dus meteen terug naar m'n basis, maar hij was iets later dan normaal, dus had ik het kunnen redden. Had die dingen inderdaad netter kunnen doen, maarja de druk hè. Heb de buildgrid al aangezet om het goed te kunnen zien :P. Vanmiddag al 3 potjes (achter elkaar) 6-pool verloren. Thnx! :D

Verder nu 5e in mijn Bronze divisie :D Vooral veel PvP gespeelt, op 1 enkele na gingen ze allemaal voor een defensive base build. Veel cannons, alleen dan niet bij de mineral line. Dus flink herassen en dan aan de voorkant met veel immortals in de zealot/stalker mix erin.

• SuX DeLuXe
lol Marauder is zo fcuking imba dat het bijna lachwekkend is. Als Protoss maakt 't niet veel uit wat je bouwt, je kan beter baseblocken en voor carriers ofzo gaan want dat is echt waardeloos.
Als je Zealots gaat slowen die dingen je en rapen je alsnog, ze rennen gewoon weg. Als je Stalker gaat moet je wel echt een meerderheid hebben...Sentry helpt weinig, High Templar is veel te veel gas, dat is geen optie. Hmmz IMBA.
Collossus is wel goed tegen ze maarja die is enorm duur..
Marauder moet wat aan gedaan worden, vooral i.c.m stimpacks.

[ Voor 12% gewijzigd door SuX DeLuXe op 02-09-2010 22:11 ]

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
btw voor de mensen die dachten dat PvP boring was check game 3 van huk vs kiwikaki :)

YouTube: KiwiKaki vs HuK - Best of 3 - MLG Raleigh - P2 (vanaf 11:30)
YouTube: KiwiKaki vs HuK - Best of 3 - MLG Raleigh - P3

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• SuX DeLuXe
check ook deze eens;
http://www.gosugamers.net/starcraft2/replays/replays/36330

51 minuten ZvP
Dual Nydus ftw lol, die Protoss wordt helemaal zoek gespeeld door constante Nydus attacks, en really epic Ultralisk spammage }:O
SuX DeLuXe schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:09:
lol Marauder is zo fcuking imba dat het bijna lachwekkend is. Als Protoss maakt 't niet veel uit wat je bouwt, je kan beter baseblocken en voor carriers ofzo gaan want dat is echt waardeloos.
Als je Zealots gaat slowen die dingen je en rapen je alsnog, ze rennen gewoon weg. Als je Stalker gaat moet je wel echt een meerderheid hebben...Sentry helpt weinig, High Templar is veel te veel gas, dat is geen optie. Hmmz IMBA.
Collossus is wel goed tegen ze maarja die is enorm duur..
Marauder moet wat aan gedaan worden, vooral i.c.m stimpacks.
Charge zealots, klaar. Als je nog geen charge hebt, forcefield achter de marauders.

Of alles dat vliegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 02-09-2010 23:17 ]

Anoniem: 197061

Hoe kan ik mijn achievements en upgrades etc. van single player campaign afmaken? Moet ik weer helemaal opnieuw beginnen ofzo?

• MrVegeta
Ja.

Of load een game waar je ontzettend veel geld hebt en doe het dan.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:14

Rannasha

Does not compute.

Anoniem: 197061 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:20:
Hoe kan ik mijn achievements en upgrades etc. van single player campaign afmaken? Moet ik weer helemaal opnieuw beginnen ofzo?
Je kunt missies opnieuw spelen (eventueel op andere moeilijkheidsgraden) om achievements te halen. Alle research-punten van bonus objectives krijg je nog een keer als je missies opnieuw doet. Op die manier kun je research-punten farmen. Als je alle research van een bepaald ras al vol hebt, krijg je 10K credits per punt. Op die manier kun je credits farmen en uitgeven.

Let op dat zodra je de campaign afgerond hebt, je geen upgrades meer kunt kopen. Je zult dus een eerdere save moeten laden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

void rays
carriers

lekker ruime keuzes...

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:18
Jeej , juist naar diamond verschoven.. Van plaats 1 in plat (808 punten) naar plaats 7 in diamond met 644 punten, valt nog mee gelukkig ^^

Edit : Spelling *Kuch Kuch*

[ Voor 10% gewijzigd door PietjeP89 op 02-09-2010 23:38 ]

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:31

ShadowBumble

Professioneel Prutser

PietjeP89 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:35:
Jeej , juist naar diamond verschoven.. Van plaats 1 in plat (808 punten) naar plaats 7 in diamond met 644 punten, valt nog mee gelukkig ^^

gratz

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:33:
[...]

void rays
carriers

lekker ruime keuzes...
want een phoenix kan niet vliegen?

edit: Immortals of gewoon goed forcefielden werkt ook prima natuurlijk

[ Voor 15% gewijzigd door Frietzegger op 03-09-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PietjeP89 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:35:

Veel promoties gebeuren in een nieuwe league. Check de rest maar kans is dat er niet eens 100 mensen in je league zitten. In een wat oudere league zul je zo rond de 50ste plek zitten. Neemt niet weg dat het wel mooi staat zo'n top 10 notering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:18
Anoniem: 155599 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:04:
[...]

Veel promoties gebeuren in een nieuwe league. Check de rest maar kans is dat er niet eens 100 mensen in je league zitten. In een wat oudere league zul je zo rond de 50ste plek zitten. Neemt niet weg dat het wel mooi staat zo'n top 10 notering.
Weet ik :D Maar sttt het staat zo mooi :P

Ben gewoon blij dat ik nu ook in diamond zit want ik speelde toch alleen maar tegen diamond mensen de laatste potjes. Nu heb ik wel weer stress..Bang om nu radicaal af te gaan terwijl dit totaal niet logisch is omdat ik toch al tegen diamond mensen speelde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07 13:54
Het lijkt inderdaad vaak zo dat T enorm imba is omdat, als ze winnen, hun halve army nog overeind staat. Een bioball is vrij goed te verslaan met gateway units, maar je moet het wel op de goeie manier doen. Early game is het puur gateway units (zonder charge dus) tegen marines + marauders. Je kunt inderdaad proberen te forcefielden met sentries. Nadeel is dat sentries enorm veel gas kost en je de resources daaraan dus niet kunt gebruiken voor tech. Ik gebruik zelf altijd stalkers en zealots. Ook heeft T vaak wel al stim tegen de tijd dat 'ie aanvalt en zijn ook forcefields niet zo effectief.
De truuk is om je zealots (of eigenlijk meatshields) aan te laten vallen. T _moet_ de zealots kiten om niet dood te gaan en kunnen op dat moment dus niet de stalkers aanvallen. Stalkers zijn early game dan ook de damage dealers. Zodra je meatshields op beginnen te raken haal je de stalkers terug en warp je nieuwe zealots in. Val weer aan en het proces herhaalt zich. Uiteindelijk kun je op die manier als het goed is winnen.

In dat opzicht is PvT early game behoorlijk balanced. Qua skill kun je 't echter totaal niet vergelijken. Terran is 1a stim 'n win, maar dat moet je als P niet proberen.

In één dag 300 punten kwijtgeraakt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Hier ook Diamond nadat ik 5 potjes achter elkaar vrij kansloos verloor doordat mijn spel naar de klote was, won ik 1 potje. Promote!
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:33:
[...]

void rays
carriers

lekker ruime keuzes...
Terran heeft toch ook alleen banshees en bc's als air to ground units? Terwijl P Stalkers/Sentury's heeft als ground to air en T alleen marines...

[ Voor 55% gewijzigd door MrVegeta op 03-09-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Stalkers zuigen tegen alles wat zich in de lucht bevindt. Ze doen het redelijk tegen massive air units, ie. BC's en misschien carriers, geen idee eigenlijk, maar ze zijn bizar slecht tegen muta's, banshees en void rays. Absoluut niet cost effective.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn balance changes. Verwijder stim van de marauder en geef hem blink. Verander de schade die hij doet van 10-20 naar 10-14 en ipv enkel ground to ground geef hem ook ground to air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 155599 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 01:06:
Mijn balance changes. Verwijder stim van de marauder en geef hem blink. Verander de schade die hij doet van 10-20 naar 10-14 en ipv enkel ground to ground geef hem ook ground to air.
lol blink op een human... dat klopt niet he, lore wise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Morphix schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 01:05:
Stalkers zuigen tegen alles wat zich in de lucht bevindt. Ze doen het redelijk tegen massive air units, ie. BC's en misschien carriers, geen idee eigenlijk, maar ze zijn bizar slecht tegen muta's, banshees en void rays. Absoluut niet cost effective.
Dat valt nog wel mee volgens mij. Ze doen trouwens bonus tegen armoured toch? Tegen banshees zijn ze zeker wel cost effective en tegen mutas ook wel. Tegen charged void rays is natuurlijk niks cost effective maar als ze niet gecharged zijn gaat het prima. Belangrijkste voordeel is dat ze zo vreselijk snel zijn zeker met blink daarom kan je er altijd genoeg hebben want stalkers zijn praktisch altijd goed.

Als je marauders massed dan is het insta loss tegen air en marines massen is auto loss tegen splash damage. Dat is ook wat terran moeilijk maakt. Units zijn erg goed in wat ze doen maar je moet wel altijd de perfecte mix hebben want ze zijn ook stuk voor stuk eenvoudig te counteren; bovendien kan je niet snel je productie omgooien naar andere tech.

De stalker daarintegen is denk ik wel de meest veelzijdige unit in het spel die je heel makkelijk kan massen en waarmee je heel ver kan komen met goeie micro. Paar colossus erbij en je hebt zelfs het ultieme 1a army.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
furby-killer schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:12:
[...]

Charge zealots, klaar. Als je nog geen charge hebt, forcefield achter de marauders.

Of alles dat vliegt.
Forcefields kunnen goed werken maar vereist toch wel enige skill moet ik zeggen. Voor de Terran is het makkelijker dan voor de Protoss. Ik moet iets goeds gaan bedenken tegen Marauders want dat is eigelijk wat Terrans doen. Ze baseblocken ook echt zo goed als allemaal, kiezen allemaal voor dezelfde strategy en het lukt vaak ook nog. Als ik ergens veel van verloren heb dan is het van Terran. Collossus werkt idd ook tegen Terran maar is duur (300/200) en tegen zo'n massa leger als de terran vaak bouwt kom je er niet met 1 Collossus. Gaat de Terran dan ook nog Siege Tanks maken heb je alweer een groot probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door SuX DeLuXe op 03-09-2010 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-07 19:19

Maduth

Probeersel

Gisteren maar even 2 missies gedaan. Tips hier genoemd gebruikt, rustig bouwen en proberen te hotkey-en (werkwoord vd dag) en ging lekker. Nu las ik dat er dus challenges te doen zijn om je te voorbereiden op MP. Dat gaan we dus ook doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 03-07 23:34
Iemand enig idee of er ook nieuwe maps komen van blizzard officeel ?, de zelf made maps zijn wel leuk maar irriteer me mateloos aan de geisers die verkeert om staan, of fast money maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Waarom óók ground to air? Mijn god dan is via de lucht helemaal niets meer te beginnen tegen terrans :P Al zou ik geen nee zeggen tegen marauders zonder stim.

Gelukkig laten ze dit soort beslissingen over aan anderen :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuX DeLuXe schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 07:48:
[...]

Forcefields kunnen goed werken maar vereist toch wel enige skill moet ik zeggen. Voor de Terran is het makkelijker dan voor de Protoss. Ik moet iets goeds gaan bedenken tegen Marauders want dat is eigelijk wat Terrans doen. Ze baseblocken ook echt zo goed als allemaal, kiezen allemaal voor dezelfde strategy en het lukt vaak ook nog. Als ik ergens veel van verloren heb dan is het van Terran. Collossus werkt idd ook tegen Terran maar is duur (300/200) en tegen zo'n massa leger als de terran vaak bouwt kom je er niet met 1 Collossus. Gaat de Terran dan ook nog Siege Tanks maken heb je alweer een groot probleem.
Het ligt er nogal aan waar je die forcefields wil plaatsen. Als je ergens in open gebied vecht is dat inderdaad erg moeilijk. Maar als hij halverwege je ramp is, is het niet veel moeilijker dan een stimpack te gebruiken om zijn weg terug te blokkeren. Enige probleem is sentry dichtgenoeg bij einde van ramp te krijgen, maar desnoods verberg je er eentje in je natural.

Als terran heb ik op het moment het meeste moeite met charge zealots + HTs, maar denk dat ik daar maar gewoon hele hoop siege tanks + marines op hold tegen moet maken. Dat zal in de toekomst echter stuk minder werken als siege tanks generfed worden (vind het nog steeds vreemd om ze tegen light ipv tegen armored te nerfen). Wat dan? Mass hellion?
En bij zerg vooral problemen op het moment tegen hydralisks. Daar een beetje hetzelfde verhaal, en ook het probleem dat na patch ze stuk slechter zullen werken. En daarnaast hebben zerg nog de mogelijkheid om in 10 seconde 20 mutas te maken, en dan is het ook niet meer leuk. Kan je met je mech wel naar thors switchen, maar dan moet je wel meteen offensief gaan spelen. (Die dingen zijn te traag om tegen raids mee te verdedigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357023

Ik heb ook al een paar keer geprobeerd banshees te stoppen met stalkers. Als de tegenstander een beetje goede micro en macro heeft, moet ik het vaak afleggen. In het begin wil het nog wel maar, hoe langer de match doorloopt hoe verder ik achter kom met macro. Er zit vaak wel een window van oppertunity voordat de cloacked banshees eruit komen.
outcast ben je helemaal gek geworden :) Als marauder omhoog kan schieten wordt terran veel te sterk, dan kan je nooit via air aanvallen. Ze hebben als eerste beschikking over anti-air units en dan is het hek helemaal van de dam. Ik ben wel van mening dat persoonlijk ik mauraders iets te sterk vind in combinatie met stim, con. shells. Het stim gedeelte van harder lopen vind ik heel goed, dat is ook leuk voor micro etc. Alleen de additionele increase van firerate is voor mij als protoss speler een beetje teveel van het goede:) Hoe ze dit willen oplossen geen idee. Misschien alleen de dmg iets minder maken zal al een stuk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
haha

- a wild outcast appears!
- outcast uses "Bad joke"
- it's super effective!
stalkers + guardian shield doet het juist prima tegen muta's. banshees zijn ze idd niet zo goed tegen maar die zie je vaak ook maar per 2 ofzo, niet gemassed. voidrays zijn ze idd niet goed tegen, dan moet je echt veel stalkers hebben.

en dan kan het wel niet cost effective zijn, ze zijn wel veelzijdiger dan muta's banshees en voidrays.

[ Voor 80% gewijzigd door daanteb op 03-09-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 06-07 01:58
Lol. Maar goed dat jij niet bij Blizzard werkt.

Overigens zijn Marauders prima te counteren met chargelots/blinkstalkers, slimme forcefields en natuurlijk Immortals. Opties genoeg, maar het vereist wat micro.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 03-09-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Morphix schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:15:
Het lijkt inderdaad vaak zo dat T enorm imba is omdat, als ze winnen, hun halve army nog overeind staat. Een bioball is vrij goed te verslaan met gateway units, maar je moet het wel op de goeie manier doen. Early game is het puur gateway units (zonder charge dus) tegen marines + marauders. Je kunt inderdaad proberen te forcefielden met sentries. Nadeel is dat sentries enorm veel gas kost en je de resources daaraan dus niet kunt gebruiken voor tech. Ik gebruik zelf altijd stalkers en zealots. Ook heeft T vaak wel al stim tegen de tijd dat 'ie aanvalt en zijn ook forcefields niet zo effectief.
De truuk is om je zealots (of eigenlijk meatshields) aan te laten vallen. T _moet_ de zealots kiten om niet dood te gaan en kunnen op dat moment dus niet de stalkers aanvallen. Stalkers zijn early game dan ook de damage dealers. Zodra je meatshields op beginnen te raken haal je de stalkers terug en warp je nieuwe zealots in. Val weer aan en het proces herhaalt zich. Uiteindelijk kun je op die manier als het goed is winnen.

In dat opzicht is PvT early game behoorlijk balanced. Qua skill kun je 't echter totaal niet vergelijken. Terran is 1a stim 'n win, maar dat moet je als P niet proberen.
QFT! Voeg hier later wat HT en Immortals aan toe, en je zit gebakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
furby-killer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:11:
[...]
Wat dan? Mass hellion?
En bij zerg vooral problemen op het moment tegen hydralisks. Daar een beetje hetzelfde verhaal, en ook het probleem dat na patch ze stuk slechter zullen werken. En daarnaast hebben zerg nog de mogelijkheid om in 10 seconde 20 mutas te maken, en dan is het ook niet meer leuk. Kan je met je mech wel naar thors switchen, maar dan moet je wel meteen offensief gaan spelen. (Die dingen zijn te traag om tegen raids mee te verdedigen).
Inderdaad, god forbid dat je nu ineens een diverse mix aan units moet maken in plaats van siege tanks te kunnen spammen ;)

Wat je bij die Muta's niet moet vergeten is dat die krengen godsvergeten duur zijn dus als je ze afslaat en nog iets aan leger overhoudt heb je je tegenstander met zijn broek op zijn knietjes...tenzij hij dusdanig veel expansions heeft dat het niet uitmaakt maar dan heb je de hele game al zitten te suffen :P Een missile turret of twee in je mineral line kan je trouwens de tijd geven om meer anti-air op de kuiste plek te krijgen en soms is het zelfs al genoeg om de aanvaller af te schrikken.

Iemand had het btw over stalkers tegen banshees, zolang je detection hebt zijn stalkers ultiem tegen banshees, met 4 of 5 van die dingen heb ik al flink grotere groepen banshees tot stof doen wederkeren. Zeker als je blink hebt is het geen probleem, moet je wel een beetje microen en de zwaarst getroffen unit er steeds uit halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cronax op 03-09-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zo, Eergisteren was ik nog 3x in de silverleague, gisteren 2x en inmiddels heb ik eht geschopt tot rang 14 in de Silverleague. Ik heb ook de achievement gehaald voor 5 op elkaar volgende overwinningen. Begin steeds beter te worden. :)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-07 19:19

Maduth

Probeersel

Hiero ...hij wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Laatst online: 22-09-2024
furby-killer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:11:
[...]

Ultralisks bedoel je :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Als het idd ultralisks zijn is het helemaal simpel, op het moment dat een Zerg die dingen in grote hoeveelheden kan maken heb je hem veel te veel laten expanden, en een klein aantal counter je makkelijk met marauders. Zelfs grotere hoeveelheden van die dingen kan je met MMM goed counteren, eventueel een thor of twee in de mix.

Altijd zo grappig als mensen reageren met 'ja ik kon die expansion echt niet tegenhouden' oid...dan ligt het toch echt aan jezelf, met iedere BO kan je pressure op je tegenstander houden, je moet het alleen wel doen...als het met een rechtdoorzee tactiek niet werkt moet je creatief zijn. Worden je frontale aanvallen steeds afgeslagen? Warp prism met wat units achterin een basis, deployen en een paar extra units erbij warpen, aanvallen en ondertussen met een klein legertje de voorkant aanvallen. Klinkt ingewikkeld maar eigenlijk is het weinig meer dan een korte voorbereiding en vervolgens twee keer een legertje selecteren + attack-move :P

Zelf vergeet ik ook nog veel te vaak om druk op de ketel te houden en heb ik sterk de neiging om nog net ff te wachten op die ene unit, en dan nog een, en dan nog een...dat kan opzich ook wel werken omdat je dan als je een push van je tegenstander afslaat vrijwel zeker het juiste moment hebt om een eigen push te maken (je tegenstander heeft immers zijn leger net verloren) maar als je die push al verliest omdat je tegenstander een betere macro heeft kunnen opbouwen ben je gezien...

[ Voor 54% gewijzigd door Cronax op 03-09-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
gister heb ik 6 op rij verloren :+
Dat ding bleef me wel koppelen aan Platinum spelers. Ik had zelfs 2 keer dat ik 2 keer achter elkaar hetzelfde ras tegenover me had op dezelfde map? Is dit zwaar toevallig of klopt er gewoon geen bal van dat matching system. Zit je 2 keer op Dessert Oasis te spelen achter elkaar, 2 keer tegen Zerg :/
En 6 keer achter elkaar verliezen sorry, maar na 5 keer mag dat ding me best een een mindere speler koppelen anders is het plezier ook snel om. Op een gegeven moment werd ik zelfs ingemaakt door een Toss die cannons bouwde en Void Rays ging, te cheese voor woorden en dan nog verliezen ook. Mja het zelfvertrouwen wordt ook niet groter na 5 keer verliezen, dan ga ik echt twijfelen aan dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:30
SuX DeLuXe schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:15:
gister heb ik 6 op rij verloren :+
Dat ding bleef me wel koppelen aan Platinum spelers. Ik had zelfs 2 keer dat ik 2 keer achter elkaar hetzelfde ras tegenover me had op dezelfde map? Is dit zwaar toevallig of klopt er gewoon geen bal van dat matching system.
Klopt gewoon, Random betekend niet dat je altijd wat anders krijgt ;)
offtopic:
zodra er over kansberekening gepraat word ren ik weg!

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
daanteb schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:53:

stalkers + guardian shield doet het juist prima tegen muta's. banshees zijn ze idd niet zo goed tegen maar die zie je vaak ook maar per 2 ofzo, niet gemassed. voidrays zijn ze idd niet goed tegen, dan moet je echt veel stalkers hebben.

en dan kan het wel niet cost effective zijn, ze zijn wel veelzijdiger dan muta's banshees en voidrays.
Veelzijdiger ja, maar tegen bovengenoemde units wil je ze niet gebruiken. Mass muta + ling is een autoloss voor P. Je wordt geharassed tot je erbij neervalt en voordat je eigen army ergens is loopt een heel zerg army jouw expo's te slopen. Void ray's zijn redelijk te stoppen als je het goed scout.

Mass banshees daarentegen zijn gewoon OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355714

Morphix schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:21:
[...]

Veelzijdiger ja, maar tegen bovengenoemde units wil je ze niet gebruiken. Mass muta + ling is een autoloss voor P. Je wordt geharassed tot je erbij neervalt en voordat je eigen army ergens is loopt een heel zerg army jouw expo's te slopen. Void ray's zijn redelijk te stoppen als je het goed scout.

Tegen zerg moet je vroeg druk op zetten zodat je niet zo snel muta's krijgt. En wat is mis met pheonixen + zlots?

Mass banshees ben ik nog niet tegen gekomen maar banshees gaan toch heel snel neer? Vooral met stalkers schiet ik ze makkelijk neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gisteren een leuke match gehad. vier tegen vier zoals altijd.

Wij hadden twee Protoss en twee Terran in ons team (ik was Terran). De tegenstander had twee Terran, een Protoss en een Zerg in hun team zitten.

In het begin hadden ik en mijn Terran teamgenoot samen besloten via de teamchat om een early push te maken en te harassen middels groepjes reapers. De map waar wij op zaten (ken de naam niet) maar een omschrijving volstaat vast wel hier. WIj zaten met zijn vieren dicht bij elkaar op een plateau rechtsboven, in het midden waren drie watchtowers en de tegenstander zat met zijn vieren rechts onder dicht bij elkaar.

De eerste harras was niet succes en leerde ons dat ze aan het 'massen' waren voor een all-out attack met Protoss walkers (Die hoge dingen), MMM en Roaches. Gelukkig hadden de protoss spelers niet stil gezet en we hadden allemaal een expension en bij iedere watchtower stond een poppetje van ons. Toen hun golf van pakweg 100 units aan kwam zetten werd deze afgeslagen door marins van mijn Terran medespelers, Zealots, die Protoss AA dingen (valt het al op dat ik slecht ben in namen? :P ) en banshees van mij. Even leken we de zwakkeren terwijl swarms van redelijk low-level vijanden over het centrum heerste (1-voor-1 vielen onze poppetjes bij de watchtowers en dus het zicht daar :P)

Daarna voerde ik een succesvolle raid uit met gecloakte banshees waarbij ik 1 Terran base en twee Zerg Hatcheries vernielde. Hierdoor was de Zergspeler zo goed als uitgeschakeld (had nog 1 expension). Daarna kwam de fout van onze tegenstanders aan het licht. Terwijl wij door techten naar Battlecruisers en Carriers bleven ze low-tech. Uiteindelijk overrompelde we de verdediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Morphix schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:21:
[...]

ja ok, als je alleen stalkers maakt werkt dat niet. maar als je voor gateway tech gaat moeten stalkers+sentries toch goed genoeg zijn tegen muta's door die korte range. met zealots en templar kun je de lings wel aan. en als je een keer een expo verliest is ook niet erg, als jij met je leger aan zn voordeur staat moet hij echt wel gaan verdedigen, desnoods bouw je de ramps van je andere expo's dicht.

mass banshees heb ik nog nooit gezien dus geen idee of dat OP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

daanteb schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:56:
[...]

ja ok, als je alleen stalkers maakt werkt dat niet. maar als je voor gateway tech gaat moeten stalkers+sentries toch goed genoeg zijn tegen muta's door die korte range. met zealots en templar kun je de lings wel aan. en als je een keer een expo verliest is ook niet erg, als jij met je leger aan zn voordeur staat moet hij echt wel gaan verdedigen, desnoods bouw je de ramps van je andere expo's dicht.

Mass Banshees is mijn 'phase twee' als de situatie er om vraag (fase 1 is of massa Marines/Marauders of Reapers afhankelijk van de situatie).

Mass Banshees zijn vervelend omdat ze gecloaked kunnen aanvallen en dat doet best pijn. Beste defense tegen Mass Banshees is gewoon Vikings of Muta's met een sensortype erbij. Banshees kunnen immers geen airtargets aanvallen. Stalkers, AA turrets e.d. zijn minder geschikt aangezien ze grondtargets zijn en dus voer voor Banshees. Marines en Hydra's kan ook maar houd er rekening mee aardig wat te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357023

[...]

Mass banshees heb ik tot nu toe alleen nog maar verloren, als ze zover kwamen (tegen diamond spelers dan). Met backup van vikings en een raven (om observers te snipen). Het closed kwam ik toen ik (te laat) in de game over ging naar phoenixes. Ik heb het nog niet goed kunnen stoppen, dus advies is zeer welkom. Met stalkers en sentry's blijf ik achter met macro omdat hij blijft expanden en mijn expensions elke keer weer onder druk komt te staan. Deze build is voor mij tot nu toe alleen te stoppen als ik ze vroeg genoeg hebt aangepakt totdat ze zover komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
[...]

Moet je eens kijken naar de replay NTT(T) vs Socke(P), NTT gaat voor pure banshees, vikings, ravens na een mislukte marine/bunker rush tegen Socke's Stalker, HT, observer leger met uiteindelijk het climax wanneer hij een Mothership maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

De showmatch tussen MorroW en HuK is vanavond om 9 uur onze tijd. Waar het gecast wordt weet ik niet, moet je even kijken op teamliquid.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 287880 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:00:
De showmatch tussen MorroW en HuK is vanavond om 9 uur onze tijd. Waar het gecast wordt weet ik niet, moet je even kijken op teamliquid.net
Ah dat is nu weer net een foute tijd voor mij. Naja hopen dat er een VOD te krijgen is ergens :) Is al bekend wie het gaat casten?
deTwisj schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:47:
[...]

Moet je eens kijken naar de replay NTT(T) vs Socke(P), NTT gaat voor pure banshees, vikings, ravens na een mislukte marine/bunker rush tegen Socke's Stalker, HT, observer leger met uiteindelijk het climax wanneer hij een Mothership maakt.
Oh die replay ga ik vanavond eens bekijken. Ik heb nog steeds moeite tegen Terran-spelers over het algemeen.

offtopic:
Twisj, ga me niet vertellen dat jij ook SC2 speelt? tAsh hier van Q3/QL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zozo, nu 5e in mijn divisie XD Net wel weer verslagen door zo'n cannonrush n00b, maar wat doe je eraan. Had netjes ergens anders een basis, maar dit had hij erg snel door, enkele stalkers+zealots waren genoeg om m'n expo kapot te maken... de immortals waren niet genoeg om de front van de cannons kapot te maken. Jammer zoiets, dat ie er mee weg komt is nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 21:53
banshees? net zo vervelend als mutas alleen lastiger te mollen als je geen detect hebt...

met een beetje armor upgrade zijn die banshees zo dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26
Bernardo schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:22:
Zozo, nu 5e in mijn divisie XD Net wel weer verslagen door zo'n cannonrush n00b, maar wat doe je eraan. Had netjes ergens anders een basis, maar dit had hij erg snel door, enkele stalkers+zealots waren genoeg om m'n expo kapot te maken... de immortals waren niet genoeg om de front van de cannons kapot te maken. Jammer zoiets, dat ie er mee weg komt is nog erger.
Hij killde je expo met stalkers+zealots en cannonrushte je nog?? Volgens mij ben jij hier de noob en niet hij.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Laatst online: 22-09-2024
Weet iemand hoe je door middel van het selecteren van 2 workers beiden 1 building kan laten maken (bijv. beiden een supply depot). Kan dit of moet ik een worker selecteren, maken supply depot en vervolgens weer hetzelfde?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-07 19:17
Blue_Fear schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:49:
Weet iemand hoe je door middel van het selecteren van 2 workers beiden 1 building kan laten maken (bijv. beiden een supply depot). Kan dit of moet ik een worker selecteren, maken supply depot en vervolgens weer hetzelfde?>
Scv's selecteren -> B(uild) indrukken -> S(upply depot) indrukken -> Shift ingedrukt houden -> zo vaak klikken als nodig is -> Shift loslaten

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-07 08:26
Ik weet dat practice league en echte multiplayer niet goed te vergelijken is. Maar als ik bijna al mijn practice league wedstrijden win, zou het dan 'veilig' zijn om voor de placement matches te gaan?

Heb van mn 7 (?) wedstrijden slechts 1x verloren van void ray rush. Dit counter ik nu door sneller stalkers te maken.

Ik vermeld er wel even bij dat ik nog geen exacte build orders gebruik. Ook vind ik het moeilijk om te blijven macro'en wanneer ik aan het micro'en ben.

[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 03-09-2010 19:07 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shadrin schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:02:
[...]

Scv's selecteren -> B(uild) indrukken -> S(upply depot) indrukken -> Shift ingedrukt houden -> zo vaak klikken als nodig is -> Shift loslaten
Ik speel geen T maar volgens mij creëer je daar meerdere buildings mee. Niet meer SCVs op 1 gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shadrin schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:02:
[...]

b,s b,s
werkt ook gewoon zonder schift als je die twee scv's al hebt.

edit: ah je kunt niet met 2scv's 1 CC bouwen. Dat is Singleplayer.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 03-09-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
je kan gewoon een X aantal workers selecteren en dan supply depot laten bouwen. Dan gaat vanzelf de dichtstbijzijnde de actie uitvoeren. Voor een 2e depot doe je gewoon nog een keer hetzelfde commando. Als je daarna shift rechtsklikt op je minerals dan gaan ze automatisch weer minen als ze klaar zijn met bouwen.

Je kan niet enkel de supply depots shift klikken want dan gaat één worker ze om de beurt zitten maken. Als terran vind ik het wel fijn om als de boel eenmaal op gang is om gewoon 1 worker depots te laten bouwen. Zodra ik dan idle worker heb dan selecteer ik die (normaal F1 maar vanwege laptop toetsenbord heb ik die op mijn mouse thumb button gebind) en gooi meteen de volgende neer. Bijna nooit supply blocked op die manier.

Als protoss vind ik het lekker om 1 builder drone te hotkeyen en die alles te laten doen en dan kan je ook alles simpel shift klikken. Tenzij ik over de hele map aan het bouwen ben natuurlijk.

Als zerg kan je een stapeltje mineral drones hotkeyen om snel iets te bouwen zonder dat je naar je drones toe moet maar je bouwt met zerg zo weinig dat het niet heel erg interessant is. Hou je een hoop tijd over om te creepen en te injecten.

edit: update met onderstaande info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz11
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11-2023
Voor de luie mensen onder ons:

Dit is de link voor de showmatch van vanavond! Het start om 21:00 uur.
http://www.justin.tv/psyonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-07 19:17
apNia schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:08:
[...]

Ik speel geen T maar volgens mij creëer je daar meerdere buildings mee. Niet meer SCVs op 1 gebouw.
Ik dacht dat hij daar ook om vroeg:
Ik begrijp daaruit dat hij 2 scv's beiden een supplydepot wil laten bouwen zonder dat hij ze daarvoor afzonderlijk de opdracht toe moet geven. Niet dat hij met 2 scv's 1 supplydepot wil bouwen. Dat laatste kan inderdaad niet.
Je kan niet enkel de supply depots shift klikken want dan gaat één worker ze om de beurt zitten maken. Als terran vind ik het wel fijn om als de boel eenmaal op gang is om gewoon 1 worker depots te laten bouwen.
Dit klopt niet. Als je meerdere scv's geselecteerd hebt en je gebruikt shift om 2x hetzelfde gebouw te maken dat worden die gebouwen wel degelijk door 2 scv's gebouwd en dus niet om de beurt.

[ Voor 22% gewijzigd door Shadrin op 03-09-2010 19:18 ]

"The greatest harm can result from the best intentions"

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.