Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-07 19:19

Maduth

Probeersel

Ik zie mezelf al, als Terran lopen kloten om die kolere zerg weg te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Net echt een leuke match gespeeld! M'n tegenstander techte ver door en dacht wel dat ik rustig aan zou doen, helaas voor hem niet het geval XD

Voor de geïntresseerden, hier de replay: http://www.sc2replayed.co...ovice-kulas-ravine#rd:dna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Die is inderdaad erg goed

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351621

Ik zoek tips ! :)

Ik word de laatste tijd veel gepakt door (snelle) void rays in TvP.
Nu zijn de voidrays opzich het probleem niet, marines pakken ze, torentjes helpen, vikings micro en ze
Alleen dan moet je ze wel op tijd scouten, en niet net willen aanvallen!

Dus daar ligt mijn probleem, hoe scout ik in early-mid game? Mijn scanner sweeper heeft dan maar 1 charge, en als ik pech heb zie ik daar dus niet genoeg mee. En uiteraard gebruik ik liever een mule ipv een sweep.

Wat ik wel al doe is na me 10 supplydepot de scv rond laten lopen in de enemy base. Met als doel te scouten waar hij zit, hoeveel werkers de tegenstander heeft, of hij bezig is met een wall-off, of hij vroeg gas pakt, enz.
Hopelijk blijft deze dan even leven om een minuutje of 2 later, er weer een rondje te kunnen lopen. Maar dat kan vaak niet.
Zijn er weinig confro's, dan loop ik meestal rond over de expansion plekken met wat marines.

Maar dit alles vertelt me vrij weinig.

Ik heb al gelezen over een mini aanval als je je eerste paar basic units af hebt. En dat je dan op basis van de unit composition van je tegenstander kan bepalen welke gebouwen hij heeft..

Kan iemand dat laatste allicht iets verder toelichten? Of heeft iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 13:23
Speelde vandaag een game op Steppes of War, maar die zag er ineens zo uit:

*knip*

Iemand enig idee hoe dat kan? Dat is toch niet hoe de map er normaal uitziet? Ik kan me niet herinneren dat ik iets heb gedownload dat daarvoor zou kunnen zorgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dirk op 22-01-2016 22:44 . Reden: Privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

dat heb ik ook eens meegemaakt in een single player game (die missie met terrible terrible damage :P ).

alle creep had opeens een vage zwartwitte texture, zal wel een bug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14
Stijn schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:49:
Speelde vandaag een game op Steppes of War, maar die zag er ineens zo uit:

http://www.stijnpeeters.nl/hd/texture.png

Iemand enig idee hoe dat kan? Dat is toch niet hoe de map er normaal uitziet? Ik kan me niet herinneren dat ik iets heb gedownload dat daarvoor zou kunnen zorgen.
toevallig tijdens het laden ge alt-tabbed oid? Waarschijnlijk gewoon een verkeerde texture die ingeladen is, heb ik ook wel eens gehad in de missie Piercing the Shroud, toen ik tijdens het laden een paar keer gealttabbed had

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, prachtig inderdaad! Erg goede controle ook hoor, die drone in z'n basis die alles delayed. Vervolgens die hatch en dan de evo chamber voor de broodlings. Zeer netjes gemicro'd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Anoniem: 351621 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:49:

Nu zijn de voidrays opzich het probleem niet, marines pakken ze, torentjes helpen, vikings micro en ze

Dus daar ligt mijn probleem, hoe scout ik in early-mid game? Mijn scanner sweeper heeft dan maar 1 charge, en als ik pech heb zie ik daar dus niet genoeg mee. En uiteraard gebruik ik liever een mule ipv een sweep.

Wat ik wel al doe is na me 10 supplydepot de scv rond laten lopen in de enemy base. Met als doel te scouten waar hij zit, hoeveel werkers de tegenstander heeft, of hij bezig is met een wall-off, of hij vroeg gas pakt, enz.
Hopelijk blijft deze dan even leven om een minuutje of 2 later, er weer een rondje te kunnen lopen. Maar dat kan vaak niet.
Zijn er weinig confro's, dan loop ik meestal rond over de expansion plekken met wat marines.

Ik heb al gelezen over een mini aanval als je je eerste paar basic units af hebt. En dat je dan op basis van de unit composition van je tegenstander kan bepalen welke gebouwen hij heeft..

Kan iemand dat laatste allicht iets verder toelichten? Of heeft iemand nog andere tips?
Cloacked banshee zou je kunnen proberen. Die worden vaak niet gezien en kun je even kijken, of een viking ff snel in & uit. Dan van meerdere hoeken, heb je een boel kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 13:23
M1lamb3r schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:56:
[...]

toevallig tijdens het laden ge alt-tabbed oid? Waarschijnlijk gewoon een verkeerde texture die ingeladen is, heb ik ook wel eens gehad in de missie Piercing the Shroud, toen ik tijdens het laden een paar keer gealttabbed had
Dat zal het wel zijn (niet allttabbed, maar zo te zien is het de texture van de medivac, dus waarschijnlijk is inderdaad gewoon de verkeerde geladen om wat voor reden dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

Rannasha

Does not compute.

Bernardo schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:59:
[...]

Cloacked banshee zou je kunnen proberen. Die worden vaak niet gezien en kun je even kijken, of een viking ff snel in & uit. Dan van meerdere hoeken, heb je een boel kunnen zien.
Tegen de tijd dat je een cloaked banshee hebt, ben je al te laat om VRs te scouten. Vikings zijn iets sneller, maar nog steeds niet supersnel tenzij je naar Starport tech rusht en daarmee je leger zwakker achterlaat.

De beste oplossing is om gewoon met een klein legertje (wat marines en marauders of iets in die richting) de ramp op te lopen en te kijken waardoor je beschoten wordt. Een karakteristiek teken van Void Ray rush zijn photon cannons voor de deur: Bij het VR-rushen heb je minder tijd om een leger te bouwen, dus plant je photon cannons.

Als er geen wall-off is, dan kun je 2-3 Helions pakken en naar binnen rijden. Ze zijn sneller dan de verdediging, dus je rijdt zo naar de mineral line toe om wat probes te BBQen. Onderweg spot je welke gebouwen je ziet staan. Je kunt dit ook ietsje later doen en een Medivac vullen met 4 Helions. Is vaak erg effectief als harassment en met goede micro kun je er ook weer wat levend terugbrengen wanneer de verdediging arriveert.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

apNia schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:51:
wow.. ik kan niet wachten om die spannende replay te bekijken Izealia!

(waarom denken mensen dat je elke random replay wilt zien? :|)
jij hoeft er toch niet naar te kijken? als je het niet wilt zien klik je niet op de link, simpel he. its not rocket science

er zijn mensen die wel elke random replay willen zien en ik heb het gewoon voor het leuk ingezet.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 01-09-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

De truc is toch om goed te blijven scouten met je eerste SCV. Je tegenstander kan eigenlijk je scout pas goed killen met zijn eerste sentry/stalker. Vooral sentry zal die niet willen bouwen want hij gebruikt liever zijn gas voor stargate + void ray. Zealots zijn te langzaam dus blijf rondrennen met je scv. Let erop hoeveel gas hij pakt en hoeveel gateways je ziet.

Ik ga er vanuit dat jij opent met 1 barracks, 1 factory en 1 starport. Als je namelijk start met bijvoorbeeld 2/3 barracks + ghost academy dan mogen void rays echt geen problemen opleveren.

Je kan zodra je factory af is meteen 1 helion bouwen en daarmee rondscheuren in de basis van je tegenstander. Daarmee zie je dan wat hij aan het doen is. Als hij een paar stalkers/sentries heeft dan heeft hij geen hele snelle void ray want daar heeft hij de gas dan niet voor. Als hij wall off heeft dan ben je blij want dat heeft natuurlijk geen zin tegen terran, ga er wel vanuit dat hij iets sneaky van plan is dan gooi dan een scan. Waar je precies moet scannen moet je even leren. Bedenk wat je wilt zien en waarom en plaats dan je scan. Ook als je helemaal niets ziet in je scan is dat al belangrijke info.

Die helion offer je dan gewoon op. Is maar 100 minerals en je krijgt belangrijke info, 50 energy van je orbital command is zeker net zoveel waard. Met een beetje geluk kan je nog wat probes harassen en mindere tegenstanders zullen ook schrikken en fouten maken omdat jij het initiatief pakt. Misschien durven ze niet snel hun basis meer uit of gaan ze zelfs cannons bouwen in hun mineral line. Allemaal winst voor jou.

Jouw starport tegen protoss is dan kritisch want daar moet je mee counteren. Blind een banshee bouwen om mee te scouten is zelfmoord want die komt te laat. Dan komt die void ray net binnen zetten als jouw banshee klaar is en dan ben je dus dood want je hebt geen viking en waarschijnlijk te weinig marines.

Probleem is alleen dat je ook niet blind een viking kan bouwen want als hij met een standaard stalker push komt dan ben je ook dood, daar heb je echt die raven met pdd of banshee voor nodig om dat te kunnen verdedigen.

Voor algemene scouting tips stel jezelf een paar vragen:
Chronoboost op zijn probes?
Meteen cybernetics core of meerdere gateways?
Researched de cybercore warpgates? (building animation)
Zie je robobay? Reken dan niet op stargate.

Let er dus vooral op hoeveel gas hij pakt en waar hij het aan uitgeeft.

Heeft hij opvallend weinig staan? Ga er dan niet vanuit dat hij slecht is maar reken erop dat hij iets aan het verstoppen is. Bedenk zelf ook op welke maps void ray rushes goed zijn en waar je dan die tech zou verstoppen.

Voorbeelden:
Scrap station: Korte vliegafstand, lange loopafstand, veel open ground waar hij kan vluchten met void rays en jouw marines niet kunnen volgen. Stargate zo dicht mogelijk bij je tegenstander om er zo vroeg mogelijk te zijn of verstop hem juist helemaal aan het andere einde van je basis.
Lost temple (als je naast elkaar spawned): Zelfde verhaal als hierboven. Verstop stargate diep in je eigen basis en dus dichtbij je tegenstander.
Delta quadrant: Veel open space om weg te vliegen rondom de map. Destructible rocks in je basis waar hij op kan chargen! Verstop eventueel stargate achter de gold minerals achter de basis van je tegenstander.
Blistering sands: Destructible rocks, verstop eventueel stargate bij de expo naast de basis van je tegenstander (die naast de gold dus). Anders achter je eigen destructible rocks.
Desert Oasis: hele lange loopafstand en hele grote startbasis die je nooit in een keer helemaal kan scannen. Vanwege de cliffs kan je de void rays heel makkelijk wegvliegen en de marines kunnen niet volgen.

Allemaal maps dus waar je je void rays terug kan trekken om shields te regeneraten om daarna weer terug te komen.

Mindere maps zijn bijvoorbeeld:
Kulas ravine: Weliswaar destructible rocks maar tech verstoppen is lastig. Vliegafstand is net zo lang als de loopafstand. als je gepakt wordt door marines bij command center van je tegenstander kunnen je void rays niet meer vluchten.
Xel naga caverns: Beetje zelfde verhaal als kulas.
Lost temple spawns tegenover elkaar: lang onderweg met vliegen, klinkt stom maar dat scheelt net die 1 of 2 marines extra en die maken het verschil.
Steppes of war: Wel veel ruimte rondom de basis maar je zit zo dicht op elkaar dat jij in no time in de basis van je tegenstander staat om te counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe scouten in mid game met terran gewoon met scan sweeps. De truc is scan sweer op juiste plek te doen. Probleem met hellions is ook dat veel protos hun ramp half wallen, of zelfs maar twee photons en je komt er niet met een hellion langs.

Scan sweep positie hangt beetje af van de map en wat je al van hem weet + wat je wilt weten. Maar meestal voor mijn eerste sweep die ik doe zorg ik dat zijn ramp block redelijk aan de rand van de scan zit, dan zie je meestal wel wat hij heeft gemaakt, en kan je meeste van zijn gebouwen zien. Als zijn leger dan toch beneden de ramp ofzo staat suicide ik wel een marine om het te zien, en natuurlijk op de meeste mappen xelnaga towers pakken.

En als je weinig ziet op je scan moeten alle alarmbellen afgaan, dan is hij wat stiekems aan het doen. Laatste keer dat ik dat zag was op de map waarbij je natural aan je basis vast zit en niet van buitenaf te benaderen is, maar wel destructable rocks op plaats waar je command center wil. Met mijn scan zag ik helemaal niks behalve zijn block, dus toen meteen met 1 SCV aan wall richting natural begonnen en tweede natural scouten, en idd, twee barracks die hij daarnaartoe had gevolgen. Gelukkig had hij mijn SCV niet gezien, dus heb ik toen leuk bunkertjes gemaakt en toen hij aanviel was het vervelende verrassing voor hem en kon ik makkelijk winnen.

Ben net naar platinum gepromote in 1v1 8)
Toen stel 2v2'tjes gedaan, waarbij eentje eerst spannend was, toen mijn teamgenote DC'de, maar gelukkig kan je in SC2 dan zijn units besturen, en ik was tegenstanders helemaal aan het kapot raiden met cloaked banshees. Met gezamelijke legers wist ik die van tegenstanders te verslaan (Ons leger bestond voornamelijk uit thors om een idee te geven hoever in de game dit was), toen ik bij hun basis aankwam hadden ze gecombineerd nog 23 drones over, mijn raids hadden ze niet echt goed doorstaan :P

[ Voor 46% gewijzigd door Sissors op 01-09-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Eindelijk es de stoute schoenen aangetrokken en begonnen met 1vs1 placements, 3 makkelijke wins, toen 2x verprutst omdat ik telefoon kreeg en niet goed scoute -> Gold league, vind ik prima, want ik moet nog een boel leren.

Daarna paar potjes gewonnen, toen tegen favored opponents en vooral verloren.

Net TvZ gedaan, zag een baneling nest, dus meteen mn wall-in verbeterd met een bunker en een rax, meteen banshees gemaakt en 2 minuten zei ie al GG. Goed scouten en counteren geeft wel voldoening moet ik zeggen.

Wat me wel verbaasd is dat je nog steeds de key-bindings niet afzonderlijk kan veranderen (of heb ik dat fout?)
en dat je wel met sub-groups kan werken dmv Tab, maar dat je niet met Ctrl die sub-group afzonderlijk orders kan geven, zoals bij Warcraft 3 (Ctrl is daar Sub-group Modifier Key, als je dat aanvinkt)

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 315662 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:39:
[...]

jij hoeft er toch niet naar te kijken? als je het niet wilt zien klik je niet op de link, simpel he. its not rocket science

er zijn mensen die wel elke random replay willen zien en ik heb het gewoon voor het leuk ingezet.
offtopic:
er zijn vast ook mensen die interesse hebben in een foto van m'n tepels.. maar laten we eerlijk zijn, daar heeft ook bijna niemand behoefte aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146163

apNia schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:52:
[...]

offtopic:
er zijn vast ook mensen die interesse hebben in een foto van m'n tepels.. maar laten we eerlijk zijn, daar heeft ook bijna niemand behoefte aan :+
Zolang ik eerst ergens moet klikken (dus er voor kies om er naar te kijken) kan 't me niet schelen wat jij met je tepels doet ;)

Ik heb overigens een probleem. De meeste games die ik speel komen nooit tot mid-game, omdat ik of m'n tegenstander simpelweg teveel all-in spelen. Daarmee bedoel ik niet een cheese/rush, maar gewoon early aggression welke verkeerd afloopt en dan is 't al snel gg. Iemand tips om een game (indien 't anders mijn einde betekent natuurlijk) langer te laten duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
Geniaal net :D
was 3v3, en ik had direct een proxy pylon neergezet in 1 basis, 4 warpgates gemaakt, vervolgens dark templars, 2 players aangevallen en die leavden..
Terran bleef over, met een gigantische army marines en wat turrets waardoor mijn DT waardeloos waren.

Dus ik snel high templars + psystorm maken; had er 14, en 20 zealots om de frontlinie te vormen, en 3 sentries met shields..
Wat gebeurde er? psy storm en binnen 15 sec had ik zon 80 marines gedood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 06-07 01:58
Niet je verdediging verwaarlozen als je aanvalt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooof
  • Laatst online: 26-08-2024
Anoniem: 146163 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:15:
[...]

Zolang ik eerst ergens moet klikken (dus er voor kies om er naar te kijken) kan 't me niet schelen wat jij met je tepels doet ;)

Ik heb overigens een probleem. De meeste games die ik speel komen nooit tot mid-game, omdat ik of m'n tegenstander simpelweg teveel all-in spelen. Daarmee bedoel ik niet een cheese/rush, maar gewoon early aggression welke verkeerd afloopt en dan is 't al snel gg. Iemand tips om een game (indien 't anders mijn einde betekent natuurlijk) langer te laten duren?
Replays van de games bestuderen, en hun builds copieren. Ik weet niet welk race je speelt, maar als je de build van je tegenstander hebt, dan zal jij altijd een paar units meer als hij hebben op het moment dat je aangevallen wordt. Betekent natuurlijk wel dat je macro en micro redelijk gelijk aan die van je opponent moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:51

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zit zelf in de Silver League ergens als 3nogwat rang en doe voornamelijk 4 vs 4 matches. Ik moet zeggen dat ik steeds vaardiger wordt, ben van de 5nogwat dus al 20 plaatsen gestegen. Speel het liefst Terran, Meestal start ik defensive (vind mijn directe alliance buur ook vaak prettig) en dan mass ik maar heb al vaker gerushed in overwinningen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké het heeft een tijdje geduurd, maar toen eindelijk gelukt.

Lang geleden, in het vorige deel, opperde ik als idee om tegen protos dual gateway proxy rush dingie te verdedigen een leuke taktiek. Heb afgelopen weken niet tegenstander gehad die het probeerde, dus kon er verder niks mee, tot vandaag.

Voor degene die als terran moeite hebben zich daartegen te verdedigen, een effectieve taktiek:
http://www.sc2replayed.co...erran-protoss-metalopolis

(Zou moeten werken, heb hem bij eerste beste geupload)

TL;DR
Deed het nog niet perfect, maar werkte prima voor een eerste keer. Protos maakt pylon(s) in mijn basis, ik probeerde met SCVs de handel neer te halen, maar dat lukte niet en ging me teveel minerals kosten. Dus ik hele handel weer op mineral line, en maakte mijn baseblock af. Toen hij serieus aanviel alle SCVs weglaten rennen, nadat die weg waren weer supply depot gelift. Had niet veel aan marines, maar wel een paar, en die stonden buiten mijn basis achter wall terwijl zealots binnen staan. SCVs houden wal intakt, command center liften en naar natural vliegen, en vanaf daar makkelijk winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

furby-killer schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:22:
Oké het heeft een tijdje geduurd, maar toen eindelijk gelukt.

Lang geleden, in het vorige deel, opperde ik als idee om tegen protos dual gateway proxy rush dingie te verdedigen een leuke taktiek. Heb afgelopen weken niet tegenstander gehad die het probeerde, dus kon er verder niks mee, tot vandaag.

Voor degene die als terran moeite hebben zich daartegen te verdedigen, een effectieve taktiek:
http://www.sc2replayed.co...erran-protoss-metalopolis

(Zou moeten werken, heb hem bij eerste beste geupload)

TL;DR
Deed het nog niet perfect, maar werkte prima voor een eerste keer. Protos maakt pylon(s) in mijn basis, ik probeerde met SCVs de handel neer te halen, maar dat lukte niet en ging me teveel minerals kosten. Dus ik hele handel weer op mineral line, en maakte mijn baseblock af. Toen hij serieus aanviel alle SCVs weglaten rennen, nadat die weg waren weer supply depot gelift. Had niet veel aan marines, maar wel een paar, en die stonden buiten mijn basis achter wall terwijl zealots binnen staan. SCVs houden wal intakt, command center liften en naar natural vliegen, en vanaf daar makkelijk winnen.
Mooie taktiek, werd net voor het eerst gecannonrushed, als Terran op LT, probeerde meteen je taktiek, helaas verloren. Potje duurde 46 minuten, had mn spawnlocatie sneller moeten heroveren, want blijkbaar warpte hij steeds units daar in, zodat ik gesandwiched werd.

Als ik wat beter gescout en gebouwd had, had ik gewonnen maar helaas :(

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 21:53
als je als terran 9 barrack gaat... heb je daar minder last van.. alleen om weer de verloren recources terug te krijgen... is knap lastig...

gister heb ik vroegtijd een proxy gateway afgeslagen... ik zag ineens een pylon in mijn base zien bouwen... stuurde ik meteen een marine erop af (9-barrack)... meteen zijn dual gateway gecanceld... gaat ie 2x assim bouwen... :X... en vervolgens rush hij als nog met zealots in me base :X...

en dan probeert ie nog ook een dt-drop/warp...

scheldt hij mij uit voor map-hacker... omdat ik al zijn aanvallen had tegen gehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Vandaag een dual gas steal van een toss gekregen. No big deal, so i heard you liked marines :P
constant scv's, rax, en marines bouwen. en dan een attack move.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 01-09-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Het is officieel...........ben een bloody dumbass met deze game... kan gewoon niet winnen. Verlies gewoon alles... waarom trekt die kl%^# game mij dan nog?? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

Hmm ik dacht altijd dat je als 2 base zerg tegen een 2 base terran een probleem had. Dit blijkt dus niet zo te zijn, ik heb meerdere games gewonnen als zerg tegen een 2 base terran. Bij deze matches had ik wel veel eerder mn expo (game duurde zo een 25 min, dus zo gek veel maakte het ook weer niet uit), maar de bewering dat zerg altijd een base voor moet lopen klopt dus niet helemaal.

Roaches zijn in mid-late game zeer effectief, met burrow en tunneling claws kunnen ze siege makkelijk breken, vooral als ze op creep graven, dan zie je ze minder goed door de creep animaties (low graphics heeft toch zo voordelen, beste graphics geile terran spelers!) De zerglings en banelings zorgen dan voor een mooie surround en picken de marines. Ook door de wall heen busten is dan een eitje, je hebt roaches en banelings, mooier kan het niet worden.

Een probleem dat ik vaak vind met 3 of zelfs 4 base zerg tegen 2 base terran is dat ik snel tegen de 200 food aanzit, maar nog niet echt door de turtle heen kan busten die de terran ondertussen heeft opgezet. Maar aangezien je op 200 food zit ben je toch gedwongen om het te doen, en dat loopt vaak niet goed af, aangezien de terran speler zn turtle rustig naar jouw main verplaatst..

Na een aantal tvz replays gekeken te hebben, bleken de meest duidelijke overwinningen met gelijke incomes gehaald te zijn.

Tijd om te prakkezeren over deze stof.. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:00
Broodlord vs een terran turtle werkt gewoon het beste. doordat zijn siege tanks op je broodlings gaan knallen doet hij meer damage op zichzelf dan op jouw leger (mits de rest van je leger ranged is)

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef, de placementmatches achter de rug!

Verschrikkelijk zeg;

Potje 1: PvZ (me Protoss), gewonnen, redelijk makkelijk ook, flink herassen met phoenixes en aan de voorkant aanvallen.

Potje 2: Z'n basis vernield, bleek bij nog een expo te hebben onderin ergens bij mij. Ik had men energy gestoken in aanvallen en toen hij vanuit die Expo mij ging aanvallen was ik zo kapot. Dus verloren...

Potje 3: Mass zealot in de 6e minuut, dus weer verloren.

Potje 4: PvP ...Cannon Rush, ik m'n probe eruit, basis gebouwd bovenin. Helaas had hij alles helemaal dicht met tig cannons. Echt niet normaal! Dus er was weinig te beginnen, met 2 VR's nog veel gesloopt, maar hij had zoveel cannons ik kon niet alles kapot maken. Verloren!

Potje 5: Hij had al vrij snel een grote groep VoidRays en enkele cannons. Ik redelijk wat stalkers dus kon z'n eerste aanval met VR's afslaan, zelf meteen met Zealots, Stalkers & Immortals zijn basis vernield Helaas kwam hij ineens met 10 VR's bij mij binnenwalsen. Gelukkig wist ik al z'n gebouwen kapot te maken, en had ik net not 1 Immortal over die z'n laatste (in aanbouw zijnde) Nexus kapot kon maken. Dat ging net goed want de VR's waren al charged & attacking! Maar toch gewonnen.

Uiteindelijk dus in de Bronze league terecht gekomen. Maar goed ook, eerst eens even wennen aan de snelheid van de normale leagues!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Sporedd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:23:
Broodlord vs een terran turtle werkt gewoon het beste. doordat zijn siege tanks op je broodlings gaan knallen doet hij meer damage op zichzelf dan op jouw leger (mits de rest van je leger ranged is)
infestors schijnen ook goed te werken :P

YouTube: Starcraft 2 - Nova vs oGs LFI - KOR TvZ

@Maduth, ik suck ook in multi hoor :P maar de game is gewoon heel leuk om te spelen ^^

[ Voor 8% gewijzigd door Bokkie op 01-09-2010 23:10 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik blijf moeite houden tegen de Protoss. Zou iemand mijn Terran spel kunnen beoordelen en wat ik fout doe ?

hoop dat de link het doet voor de replay

Maar even zo dan...mijn prive space doet het niet helaas.

http://www.megaupload.com/?d=HSQVWD2V

[ Voor 32% gewijzigd door Jeff[NL] op 01-09-2010 23:59 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kzyto schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:24:
Ik blijf moeite houden tegen de Protoss. Zou iemand mijn Terran spel kunnen beoordelen en wat ik fout doe ?

hoop dat de link het doet voor de replay

https://docs.google.com/u...2M4&export=download&hl=en
Doet niks bij mij. (Moet eerst inloggen, dan krijg ik een link die weigert te openen)

Zoals al eerder gezegd, geen 1 civ kan een turtellende terran frontaal aanvallen en winnen zonder dat ze heel groot voordeel hebben. Oftewel gewoon harassen en meet expos pakken. Als zerg hele map vol met creep gooien.
En juist zerg kunnen als ze 200 populatie en genoeg resources hebben wel een leger suiciden op zijn defense, aangezien je het toch heel snel weer kan aanvullen. En als de terran zijn turtle verplaatst, gewoon zijn basis aanvallen.

Maar in principe is het gewoon een kwestie van hem omsingelen, flink werken aan je upgrades, en flink wat air maken om hem te kunnen raiden. Uiteindelijk is hij toch door zijn resources op zijn main, en als die beschermt is ook zon natural. En probeer anders gewoon als hij hoekje van zijn basis geen anti air heeft (altijd wel) zooi ultras + speedlings erin te transporteren, dan meteen creep verspreiden en nydus worm. Dan zal hij meteen zijn leger daarheen verplaatsen, dus gooi dan zooi speedlings en roaches op zijn natural (terran hebben geen anti ground turrets dus die hebben nergens last van), en die is ook weg.

[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 01-09-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
Zo, net een 3v3 gewonnen, was erg vermakelijk.
Ik probeerde eerst de Korean 4-Warpgate strategie, die faalde; net toen ik 4 zealots had gewarped kwamen er 10 marines mijn 3 pylons kapot maken.
Naja geen ramp, ik had ondertussen een natural neergezet en begon een aantal Colossi, Immortals en Voidrays te maken.. En vervolgens nog een paar carriers.
Enfin, vervolgens moest ik even lollen, ik had zon 8VR's, en probeert 1 van de tegenstanders mijn natural binnen te vallen met -alleen maar- marauders/medivacs! Die aanval was dus zo afgeslagen, vervolgens kom ik wat thors tegen die vrijwel direct met de grond gelijk gemaakt werd. Om mijn resources op peil te houden maakte ik een 3e basis. Met mijn leger, en dat van een teamm8 (stalkers) hadden we zo 2 van de 3 tegenstanders dood. De laatste was een gold/plat terran speler, met een hoop vikings. Die wist de gevecht aardig goed op te houden, tevergeefs.
En om de avond compleet te maken had hij me na de wedstrijd aangesproken op het feit dat ik minstens even goed als hem speelde (we waren verreweg allebei de sterksten in de match), en dat we maar eens moeten teamuppen :) dus heb een goede teamm8 erbij! Tevens was hij verbaast dat ik 1v1gold, 2v2 bronze en 4v4 silver zit.

Begin dit spel eindelijk door te krijgen, je moet het wel echt oefenen, eerst leren een basis op te bouwen, vervolgens scouten, afstemmen op de tegenstander, goed expanden.. damn :D

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Maduth schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:09:
Het is officieel...........ben een bloody dumbass met deze game... kan gewoon niet winnen. Verlies gewoon alles... waarom trekt die kl%^# game mij dan nog?? ;w
YO Join the Club :)

Diagnose Specialist Ford

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Pfff, tis wel lame hoor die 6 pools. Heb er nog geen counter tegen gevonden, het is niet te scouten (zo vroeg), dus als je beslist snelle gateway te hebben heb je kans dat het geen 6 pool is en dat je later verliest omdat je in het begin moest inleveren.

Ik verlies nu echt veel potjes (in bronze) omdat ik een keuze maak, en die blijkt fout te zijn. Vooral Protoss tegen Protoss, dat is echt lastig. Doe ik early zealot push, heeft hij net 2 cannons op de ramp. Andere keer heb ik met 30 stalkers net een aanval gelanceerd, komt hij met 5 VR's m'n basis binnen. Het is allemaal zo net niet... :S Echt heel jammer.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38
Blijkbaar scout hij beter dan jij dat doen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MrVegeta schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:27:
Blijkbaar scout hij beter dan jij dat doen.
Hij zal vast iets beter scouten, maar als je begint met spelen dan kies je toch al een strategie. Early gas of niet, chronoboost saven of gebruiken. Keuzes die je zonder enige weet van je opponeent moet maken.

Net had ik weer geluk, ik wil nietsvermoedend m'n ramp aflopen, 8 cannons daarzo :S Ik m'n basis wat verder uitgebouwd, 2 voidRays gemaakt, z'n hele basis aan gort geholpen. Toen kwam hij met al z'n probes en units mijn basis in, maar ik had al met een Warpprism een Probe verplaatst om een andere basis te pakken :P Dus ... left the game! En ik heb eindelijk eens gewonnen. Sta nu 6 wins van 15 games :+

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Mmm..als je toss speelt kan je het beste op 8 alvast een probe sturen tegen zerg, dan zie je het wel al. En tegen terran gewoon op 9 nadat je je pylon hebt neergezet, dan zie je opzich ook wel wat.
Dan moet je gewoon asap je zealot boosten, ondertussen wat gas, dan een stalker (voor de snelle zerglings/zealots ofzo die je voorbij lopen), daarna een sentry, dan kan je meestal alles wel counteren, ook al zit die zerg al met lings in je base, als je zsm zealot en stalker maakt, zit je gewoon redelijk. Dan heb je ook al gescout enzo, heb je al een gateway, en een cybernetics, dan kan je kiezen wat je zelf gaat doen ook nog ns.

Dit is van een noob die nog niet heeft ge-1v1'ed hoor dus doe ermee wat je wil:P

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 23:46

Contagio

Vullend

Wilde nog even een wallpapertje met jullie delen die ik in elkaar heb geflanst:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PWGFSMX4.jpg

Gemaakt naar aanleiding van het filmpje The Betrayal of iets dergelijks.
Wat kreeg ik daar enorm kippevel van zeg!! Mooi filmpje met een emotionele lading en natuurlijk mijn favoriet, de Hydra die van opzij een muur komt doorbeuken en opeens voor je neus staat!

Hij is 1280x1024, helaas geen breedbeeld. (omdat ik niet zo een scherm heb :P)

[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 02-01-2011 11:27 ]

• DeX
  • Laatst online: 30-06 10:10
Platinum league. Puh
Gold. Neh
Silver. :N
Bronze. Nope.

Practice league: FUCK YEAH

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Meer mensen die te hoog geplaatst worden? Ik heb alle practice leagues gewonnen met P en ben nu in Platinum geplaatst 8)7 Zal wel niet zo lang duren maar zoveel speel ik ook weer niet. Ik kijk dan ook meer replays en casts dan dat ik speel. Heeft toch wel degelijk een goede invloed op je spel :)

Laatste game was het mooist: PvP en beide proxe'en we elkaar. Hij een pylon in de rand van mijn basis, ik net buiten zijn basis. Daardoor heeft hij hem nooit ontdekt. Hij ging echter eerst robotics en daarna 4gate en ik direct 4 gate. Toen hij dus aanviel kon ik zijn main army blocken met een FF van een sentry en eerst de units in mijn basis slopen + de pylon en daarna zijn main army omdat ik meer units had en het voordeel van in eigen basis verdedigen. Toen voor zijn voordeur gaan zitten en tijdens het gevecht een robotics, expo + stargate gebouwd. 2 Observers eruit, 1 om de highground te spotten en 1 om zijn observer te volgen en te slopen met de stalkers. Ondertussen had hij immortols gebouwd maar die waren makkelijk te counteren met een phoenix. Zijn pylon's gesloopt die de warpgates powerden en GG :)

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Maduth schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:09:
Juh sluit me hierbij ook weer aan gister ging echt fantastisch 3 matches verloren 1 gewonnen ;)

• Maduth

Maduth

Probeersel

Even een nachtje geslapen voor het verhaal, ik heb dus drie games gespeeld (ik Terran):

1. TvP... bouwt hij recht voor mijn deur een base en gelijk een zealot eruit. Slacht net mijn eerste marine en komt langs de Supply depot dus mijn basis is niet dicht. Dus bye bye

2. Deze jongen bouwt 2 barracks, bouwt legertje. Tegenstander (T), bouwt 1 barrack en 1 armory en zet zijn rally point net buiten mijn base. Legertjes (equel matched) ontmoeten elkaar daar dus... helaas leg ik het af. Resultaat... hij zet zijn siege tanks met hun tech research voor me deur. Deze blazen de boel open en de rest loopt naar binnen. Gebruikte wel mijn sweep dit keer om een banshee uit me basis te knallen :)

3. TvP... lang verhaal, kort maken... hopeloos.

Points of interest:

1. Hotkeys!!!!
2. Als ik aanval, verslapt mijn economy (meestal is mijn start goed). Deze jongen kan geen twee dingen tegelijk
3. Bovenstaand punt, iedereen die hoger speelt dan Bronze, is een vrouw. Een vrouw kan wel 2 dingen tegelijk
4. Hotkeys!!!!
5. Goed opletten welke tech te speccen
6. Early harrasment.
7. Oefenen

Cheers

• ItMeAedri
  • Laatst online: 15:37
TEAMIKKE schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:33:
Meer mensen die te hoog geplaatst worden? Ik heb alle practice leagues gewonnen met P en ben nu in Platinum geplaatst 8)7 Zal wel niet zo lang duren maar zoveel speel ik ook weer niet. Ik kijk dan ook meer replays en casts dan dat ik speel. Heeft toch wel degelijk een goede invloed op je spel :)
Ik heb gisteren 2v2 placements gedaan, rank 70 bronze league. Kom ik *bleeeeeep* tegen rank 60 gold spelers. :(

Daar snap ik niks van..

*late edit*

En in de placement 3x tegen dubbel terran... MMM is enorm moeilijk te stoppen op dat moment

[ Voor 10% gewijzigd door ItMeAedri op 02-09-2010 08:57 ]

Anoniem: 351621

Dank voor de reacties op mijn scouting probleem!

Het is gewoon iets waar ik het hardst aan moet werken nu. Macro en micro zijn op een flink hoger niveau dan mijn scouting :P

Gister weer zo'n potje die ik hierdoor bijna verloor. Wou net aanvallen, dacht de tegenstander er ook zo over. Het was een 2v2 map, dus we liepen omelkaar heen. Hij had nog defence, ik niet. Dus snel moeten terugrennen om de aanval af te slaan..
Wel gelukt, en de schade was ook niet zo groot omdat opponent attack movede midden in basis en niet focus firede. Maar had het simpel moeten en kunnen oplossen door een marine bij een watchtower te houden bijvoorbeeld :p

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gestaag kruip ik omhoog in de 4 vs 4 silver league. Stond ik gisteren nog in de 3xrangen van de silver league, sta ik nu in de 2x rangen van de silver league.

Ik heb gisteren wel de eerste cheater of glitcher meegemaakt in MP. Ik vocht tegen een terran speler die veel battlecruisers had en ik had veel Thors (meer dan hij battlecruisers had) tot drie maal toe 'bugde' kijn units bij die speler. Mijn Thor's schoten op hem en binnen tien seconden bugde mijn Thor's de graphics glitchde en ze stopte met schieten. Bij andere spelers in dezelfde match hadden mijn Thors er geen last van. Ook mijn medespelers bleken er last van te hebben en eentje deed zelfs ragequiten erdoor ookal had hij nog heel veel units en een grote basis. Uiteindelijk verloren we natuurlijk de match maar schijnbaar had deze geen invloed op mijn rang (ging er niet op vooruit of achteruit).

Dus of de match was bugged of iemand had iets gedaan met de match wat niet hoort/mag. Hoop niet dat het vaker gebeurd want zoiets verpest de online ervaring direct.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 10:46

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bernardo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:24:
Pfff, tis wel lame hoor die 6 pools. Heb er nog geen counter tegen gevonden, het is niet te scouten (zo vroeg), dus als je beslist snelle gateway te hebben heb je kans dat het geen 6 pool is en dat je later verliest omdat je in het begin moest inleveren.

[...]
Als Protoss speler tegen Zerg of Random, ga ik eigenlijk altijd uit van een 6/7/8/9 pool build. Dus ik bouw mijn eerste pylon vroeg bij de ramp en daarna scout ik hem meteen. Ondertussen bouw ik mijn gateway al (op 9 of 10) bij de ramp (en start z.s.m. een zealot) en als ik inderdaad het vermoeden heb dat het een vroege pool wordt dan bouw ik meteen een tweede gateway om een wall te hebben. Met ruimte voor één unit erin en een zealot op 'Hold position' kun je die rushes heel eenvoudig tegenhouden. Ik blijf gewoon doorgaan met zealots bouwen totdat ik een stuk of 6 heb. Dan laat ik één nog steeds m'n basis dichthouden en de rest stuur ik naar hem toe. Wacht niet te lang af, want zodra hij doorheeft dat hij er niet doorkomt, gaat hij alsnog techen.

In principe heb je dan al gewonnen, maar voor de zekerheid tech ik wel door naar cybernetics core/warp gate. Dit duurt alleen wat langer door je iets tragere start. :) Duurde ook een hele tijd voordat ik dit zo makkelijk tegen kon houden, maar nu gaat het nooit meer mis. Let wel op je pylon, mochten de zerglings die aanvallen om makkelijker je basis in te komen, dan kun je afhankelijk van de map, een Forge achter de pylon plaatsen om je wall compleet te houden. Denk wel aan een tweede pylon achter je gebouwen (net in range) zodat de gebouwen niet zonder power komen te zitten.

Oja, op een 4-player map tegen Zerg of Random, heb je grote kans dat je hem niet snel genoeg kunt scouten voor bevestiging dus daar maak ik sowieso een wall. Beetje jammer, maar ik weet geen andere manier.

Maar dit is mijn Bronze-league ervaring :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Scarify
Bij een 6 pool waar hij toch je basis in komt; vergeet niet dat je probes ook kunnen aanvallen. lok ze met je chronozealot naar je mineral line, en vervolgens omsingel je ze met probes :)
werkt trouwens alleen tegen 2-4 zerglings

af en toe krijg ik nog wel een double/triple 6pool op mijn dak, maar ja doe je niets aan (als je medespeler niet helpt)

[ Voor 21% gewijzigd door Scarify op 02-09-2010 09:20 ]

Anoniem: 291856

Sporedd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:23:
Ja, tenzij ie 5 vikings heeft.

• Spooof
Wat mij erg heeft geholpen op m`n weg van Silver (beta) tot Platinum (nu), is het uit je hoofd leren van wat standaard builds (Protoss 4-gate, Terran MMM, Zerg Speedlings->Hydra). Die oefenen tot je ze (zo goed als) perfect uit kan voeren, en dan replays kijken van games die je zwaar verliest. Op die manier heb je een goede basis, en kan je vanuit daar wat aanpassingen op je builds maken.
Let ook goed op wat voor builds je tegenstanders doen, en wanneer ze bijvoorbeeld hun gas pakken. Op die manier kun je vaak goed hun build orders voorspellen.

Anoniem: 357023

Cloud schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:03:
[...]

Als Protoss speler tegen Zerg of Random, ga ik eigenlijk altijd uit van een 6/7/8/9 pool build. Dus ik bouw mijn eerste pylon vroeg bij de ramp en daarna scout ik hem meteen. Ondertussen bouw ik mijn gateway al (op 9 of 10) bij de ramp (en start z.s.m. een zealot) en als ik inderdaad het vermoeden heb dat het een vroege pool wordt dan bouw ik meteen een tweede gateway om een wall te hebben. Met ruimte voor één unit erin en een zealot op 'Hold position' kun je die rushes heel eenvoudig tegenhouden. Ik blijf gewoon doorgaan met zealots bouwen totdat ik een stuk of 6 heb. Dan laat ik één nog steeds m'n basis dichthouden en de rest stuur ik naar hem toe. Wacht niet te lang af, want zodra hij doorheeft dat hij er niet doorkomt, gaat hij alsnog techen.

In principe heb je dan al gewonnen, maar voor de zekerheid tech ik wel door naar cybernetics core/warp gate. Dit duurt alleen wat langer door je iets tragere start. :) Duurde ook een hele tijd voordat ik dit zo makkelijk tegen kon houden, maar nu gaat het nooit meer mis. Let wel op je pylon, mochten de zerglings die aanvallen om makkelijker je basis in te komen, dan kun je afhankelijk van de map, een Forge achter de pylon plaatsen om je wall compleet te houden. Denk wel aan een tweede pylon achter je gebouwen (net in range) zodat de gebouwen niet zonder power komen te zitten.

Oja, op een 4-player map tegen Zerg of Random, heb je grote kans dat je hem niet snel genoeg kunt scouten voor bevestiging dus daar maak ik sowieso een wall. Beetje jammer, maar ik weet geen andere manier.

Maar dit is mijn Bronze-league ervaring :P
Maakt toch niet uit welke league je speelt als het werkt werkt het :). Tegen zerg doe ik nu vaak een 10pylon en 10 gateway. Chrono een zealot. Dan ben ik over het algemeen op tijd voor een 6 pool. Eventueel met hulp van wat probes. Ook kan ik op die manier gelijk pressure zeten tegen een late pool om vervolgens naar een 4 warpgate push te gaan of iets anders. Ik blijf dan wel de zerg onder druk zetten zodat hij niet super snel kan techen.

Als je cannons ziet in pvp is het heel simpel-> expand. Hij bestede namelijk 150 minirals aan forge en 2*150 voor 2 cannons, totaal dus 450 dus voor jou een nexus zonder dat je army achterloopt. Vervolgens bouw genoeg stalkers, sentry's wat 90% kans dat hij met voidrays komt. Vervolgens als je bases up zijn, overrun hem met je shitload aan units :) Zoals day9 zou zeggen get more stuff, kijk ene laatste daily van TvP macro style. Die zou je in aangepaste versie kunnen gebruiken als hij cannons gaat.

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 15:28
heb gisteren een 6-pool met zerg afgeslagen door 10 overpool te doen (10 overlord en daarna meteen pool)
je pool is ongeveeer op hetzelfde moment klaar,

-jij maakt drones terwijl hij aan het wachten is tot ie zn pool kan bouwen
-hij kan niks omdat hij aan het wachten is totdat zn pool klaar is en geeft dus geen geld uit

op het moment dat het klaar is maak je meteen 6 zerglings en que je je queen
je hebt dan gewoon een betere economy en je 6 zerglings komen ongeveer op hetzelfde moment dat hij je basis binnen komt.

grappigste was dat ik hem terugpakte op zijn eigen manier, hij probeerde een spine crawler te bouwen in mn basis, die ik met drones en mn zerglings tegenhield, toen zag ik dat mn scout nog leefde en heb ik er bij hem ook maar 1 gebouwd, die zag ie zelf te laat.

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik heb een paar topics geleden gepost " waarom het over moet zijn als je je basis verliest"en werd daarbij gezegd dat het "over" is.

Maar nu zie ik dat Husk en anderen volhouden dat ze "defeat"zijn na hun ander basis op te bouwen.
Bekijk dit en zeker PartII. Wat je denkt dat verliest, wint.
YouTube: Levin vs Catz - PvZ - Part 1/2 - Lost Temple

Dus als jeje basis verliest en weer ergens anders opbouwt, het is nog niet gedaan en dat ken ik van RTS games.

[ Voor 16% gewijzigd door XRayXI op 02-09-2010 09:46 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Maduth schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:54:
Even een nachtje geslapen voor het verhaal, ik heb dus drie games gespeeld (ik Terran):

1. TvP... bouwt hij recht voor mijn deur een base en gelijk een zealot eruit. Slacht net mijn eerste marine en komt langs de Supply depot dus mijn basis is niet dicht. Dus bye bye

2. Deze jongen bouwt 2 barracks, bouwt legertje. Tegenstander (T), bouwt 1 barrack en 1 armory en zet zijn rally point net buiten mijn base. Legertjes (equel matched) ontmoeten elkaar daar dus... helaas leg ik het af. Resultaat... hij zet zijn siege tanks met hun tech research voor me deur. Deze blazen de boel open en de rest loopt naar binnen. Gebruikte wel mijn sweep dit keer om een banshee uit me basis te knallen :)

3. TvP... lang verhaal, kort maken... hopeloos.

Points of interest:

1. Hotkeys!!!!
2. Als ik aanval, verslapt mijn economy (meestal is mijn start goed). Deze jongen kan geen twee dingen tegelijk
3. Bovenstaand punt, iedereen die hoger speelt dan Bronze, is een vrouw. Een vrouw kan wel 2 dingen tegelijk
4. Hotkeys!!!!
5. Goed opletten welke tech te speccen
6. Early harrasment.
7. Oefenen

Cheers
Ik zie het iets anders, dit is wat ik een poosje geleden had geschreven voor een andere site.

Standaard lessons learned:
1) Stop niet met workers produceren: Of je moet er meer dan 30 per nexus/command centre/hatchery hebben(en dit wordt pas belangrijk op diamond level). Dit is echt het alle belangrijkste van starcraft non stop probe produceren. Meer workers is meer minirals is meer army zo makkelijk is het.
2) Macro > Micro: wat veel mensen vergeten is te blijven bouwen. Blijf probes produceren en je basis uit te breiden en units maken. Wat veel mensen doen is wanneer een battle begint ze alleen maar de battle in de gaten houden. Eigenlijk is dat helemaal niet zo belangrijk tot aan platinum/diamond. Je ziet zo vaak dat wanneer de battle aan de gang is dat ze helemaal niks meer produceren. Als je gelijke armies hebt gewoon 1a(a command is attack) en ga bouwen in je basis (expanden, units maken, probes etc) en leg je focus hierop!!! Je zult zien wanneer je de focus legt op het bouwen dat het allemaal een stuk makkelijker wordt. Van nature volg je de battle wel dit is bij bouwen niet het geval.
3) Wees niet bang om te verliezen en te dalen in de ladder. Bijvoorbeeld om alleen maar cheese tactics probeert te gebruiken zoals Proxy gateways om hoger op de ladder te komen. Hier leer je helemaal niks van en wordt je ook echt niet een betere speler van.
4) Leer 1 standaard build en verbeter deze. Pak een build waarvan je denkt die wel bij je past en voer deze bijna elke match uit en verbeter deze en leer de timings. Bijvoorbeeld een 4 gateway push is een goede build voor protoss tegen alle rassen. Als je dit 100% onder de knie hebt kijken of je andere builds kan pakken. Je weet de timings van de originele build nog en je past hier gewoon aanpassingen op voor andere tech tree’s.
5) Wees nooit supply blocked. Makkelijker gezegt dan gedaan. Ik ben ook nog wel eens supply blocked maar als me dat nu gebeurt kost me dat de game, in lagere levels maakt het niet zoveel uit. Vooral lager in de levels heeft iedereen dit, haal hier je voordeel uit. Zorg altijd dat je genoeg resource count hebt.
6) Zorg ervoor dat Minerals en gas laag blijven. Dus als je boven de 400 minerals of gas uit komt dan ben je verkeerd bezig (of je wou even sparen voor een expansion). Maak al je resources zo snel mogelijk op eigenlijk moet je altijd minerals/gas te weinig hebben
7) Mouse click niet om units te bouwen, probeer zoveel mogelijk je hotkeys te gebruiken
8-20) Er was nog iets met workers produceren,….…!!!!!!!

Dingen zoals early harras is in de levels bronze en silver niet belangrijk. Dat komt rond gold langzaam om de hoek kijken. Silver/Bronze is voornamelijk goede BO's leren en je macro op pijl krijgen. Doelstelling krijg een groter leger dan je tegenstander en 1a naar victory :)

• Bosmonster
  • Laatst online: 06-07 01:58
1) Stop niet met workers produceren: Of je moet er meer dan 30 per nexus/command centre/hatchery hebben
Meer dan 3 per node/gass is al teveel, dus met 30 heb je waarschijnlijk al te veel.

Door blijven bouwen is prima, als je een expansion op het oog hebt en je kunt transferren.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 02-09-2010 10:03 ]

• Spooof
Bosmonster schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:02:
[...]

Meer dan 3 per node/gass is al teveel, dus met 30 heb je waarschijnlijk al te veel.

Door blijven bouwen is prima, als je een expansion op het oog hebt en je kunt transferren.
8 mineral nodes, 2/3 workers per node = 16-24 workers
2 gas, 3 workers per ga = 6 workers
Dus ergens tussen de 22-30 is ideaal. Zelf ga ik altijd voor de 30, dan is het niet zo snel een probleem als ik er wat verlies, en als ik een expansion maak kan ik meteen +/- 6 workers transferren.

Bosmonster schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:02:
[...]

Hier hebben we het eerder over gehad. Teveel mensen focussen op dat magische aantal van 30 workers per base(max 80-100 totaal). Echt laat dat gewoon links liggen. In de begin levels probeer eerst maar eens non-stop workers produceren terwijl je aan het attacken bent, bouwen etc. Dat is vaak al moeilijk genoeg. Vergeet gewoon die 30 je gaat er niet snel een game mee verliezen. Als je boven de 30 workers komt zit je al vaak al te lang op 1 base. Doordat je zoveel workers hebt begin je vanzelf in te zien dat de workers bijna over elkaar heen strompelen en je toch echt moet expanden. Dus zoals boven gezegt het wordt pas echt belangrijk op pla/diamond level daarvoor ga je geen game verliezen omdat je 36 workers aan het werkt hebt ipv 30. Ik stond eergisteren nr 1 plat 100 punten los (blizzard wil me maar niet promoten, zeker mijn lage APM :) ) en heb nog nooit een game verloren doordat ik teveel workers had (omdat ik niet zat op te letten op worker count).

Ik snap niet waar die enorme focus op 30 workers vandaan komt er zijn wel belangrijkere dingen.

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-07 16:55
Cloud schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:03:
[...]

...
In principe heb je dan al gewonnen, ...
haha, door gewoon dat te doen tegen een zerg player denk jij dat je al gewonnen hebt :-)
kan wel eens dik tegenvallen hoor :)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

BitchCrew schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:35:
[...]

haha, door gewoon dat te doen tegen een zerg player denk jij dat je al gewonnen hebt :-)
kan wel eens dik tegenvallen hoor :)
Dat valt wel eens tegen ja, maar als iemand écht voor een vroege pool gaat om te winnen (all-in), is hij kansloos als je de rush overleeft. Als hij niet kansloos is, betekent dat dat hij niet all-in ging en was de rush ook niet zo erg ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26
Spooof schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:07:
[...]

8 mineral nodes, 2/3 workers per node = 16-24 workers
2 gas, 3 workers per ga = 6 workers
Dus ergens tussen de 22-30 is ideaal. Zelf ga ik altijd voor de 30, dan is het niet zo snel een probleem als ik er wat verlies, en als ik een expansion maak kan ik meteen +/- 6 workers transferren.
http://www.broodlings.com/worker-saturation.php

Facts don't care about your feelings

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik doe altijd 20 scv's in totaal, maar gebruik dan ook bijna continu mules op mijn minerals dus dat heft de achterstand best wel op. Ik heb toch altijd tekort aan gas en niet aan minderals dus ik heb het nooit nodig gevonden om er meer te maken.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 08:34

NoTimeRemains

I know

R420R schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:15:
Ik doe altijd 20 scv's in totaal, maar gebruik dan ook bijna continu mules op mijn minerals dus dat heft de achterstand best wel op. Ik heb toch altijd tekort aan gas en niet aan minderals dus ik heb het nooit nodig gevonden om er meer te maken.
is het dan niet sowieso beter om meer workers te gebruiken om de tijd tussen de mules op te vullen en toch effectiever te minen?

This is the Way.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14
NoTimeRemains schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:20:
[...]

is het dan niet sowieso beter om meer workers te gebruiken om de tijd tussen de mules op te vullen en toch effectiever te minen?
Inderdaad, en al helemaal omdat mules extra zijn (als in je kan zonder problemen met 3 scv's en mules tegelijk van 1 mineralpatch minen zonder dat ze elkaar in de weg zitten)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

R420R schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:15:
Toevallig had ik een potje gespeeld voor het tournament waarbij ik een nieuwe b.o. deed en al spelende niet verder kwam dan 20 scv's. Het ging idd niet heel slecht. Mijn gas units kon ik zonder problemen produceren. Alleen aan een expansion en turrets daar kwam ik niet aan toe.

En bovenstaande is precies de reden waardoor je veel games verliest Die minerals die je mist omdat je maar 20 scv's had konden dus redelijk wat meer inkomen kunnen zijn. Dat is dus meer barracks en meer marines, als je zegt dat gas het probleem is. Je army had gewoon met een zooitje marines sterker kunnen zijn.

M.u.v specifieke BO waar je een paar workers skipped om iets voor elkaar te krijgen, maar dit zijn pas advanced strategies :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 02-09-2010 11:34 ]

• Scarify
Wat is het godverklere moeilijk om uit Bronze te komen, sta nu rank 10..
Kwa niveau spelen ze daar even goed als 60-100 Gold

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:13

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Vraagje: In de laatste 2 Day[9] dailies zie ik Day[9] aan het begin van een game in één zeer vlotte beweging z'n probes handmatig netjes over z'n mineral patches verdelen. In casts van andere games zie ik dat ook vaak gebeuren. Hoe doen ze dat precies?

Niet dat dat met mijn niveau nou zo belangrijk is :P, maar als beginner wil ik graag dit soort simpele goede gewoontes zo vroeg mogelijk aanwennen.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nou het is niet één vlotte beweging, het zijn er eigenlijk twee. Hij selecteert eerst al z'n probes en zet deze op één mineral patch. Als ze dan onderweg zijn selecteert hij een deel van de probes en die zet hij op een andere mineral patch.

Ik zie ook wel eens spelers meteen aan het begin de splitsing al doen, maar dayNine zijn manier is denk ik iets veiliger om mee te beginnen. :)

Dricus schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:37:
Vraagje: In de laatste 2 Day\[9] dailies zie ik Day\[9] aan het begin van een game in één zeer vlotte beweging z'n probes handmatig netjes over z'n mineral patches verdelen. In casts van andere games zie ik dat ook vaak gebeuren. Hoe doen ze dat precies?

Niet dat dat met mijn niveau nou zo belangrijk is :P, maar als beginner wil ik graag dit soort simpele goede gewoontes zo vroeg mogelijk aanwennen.
Daar ben ik mee opgehouden. Het schijnt ook eigenlijk weinig tot niks uit te maken en wanneer je het verkeerd doet kost het alleen maar.
Zoals ik het deed selecteer alle probes stuur ze een patch op. selecteer vlug drie andere en stuur ze een andere patch op.

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
gewoon dit doen alleen dan voor 6 workers :)

maar serieus, het verschil is echt miniem. misschien dat een 3/3 split wel effectiever is maar heb ook al wel eens gehad dat ik misclick en dat mn workers stil staan tussen de minerals :P

edit: wat hierboven staat

[ Voor 4% gewijzigd door daanteb op 02-09-2010 11:48 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Anoniem: 287880

Delayed reaper om mee te scouten. Voor TvP inspiratie kan je even de day9 daily over Brat_OK in TvP bekijken. Een hele mooie solide build. Volgens mij is het nummer 162.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26

Facts don't care about your feelings

Anoniem: 317689

Splitten komt volgens mij ook uit SC1(BW) waar dat niet automatisch gebeurde en je dus handmatig toe moest wijzen.

• Hogader
  • Laatst online: 19:34
Anoniem: 357023 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:42:

4) Leer 1 standaard build en verbeter deze. Pak een build waarvan je denkt die wel bij je past en voer deze bijna elke match uit en verbeter deze en leer de timings. Bijvoorbeeld een 4 gateway push is een goede build voor protoss tegen alle rassen. Als je dit 100% onder de knie hebt kijken of je andere builds kan pakken. Je weet de timings van de originele build nog en je past hier gewoon aanpassingen op voor andere tech tree’s.
Zo speel ik zal Zerg vaak met een 14 pool/14 gas en 18 hatch. Een snelle expand dus, maar dat betaald zich vaak uit, bovendien heb je rond die tijd (net voordat queen klaar is) minerals over om een expand te kunnen maken, zonder dat je daardoor units in moet leveren.

Verder bewees ik gister in een 2v2, maar eens dat het nooit over is als je ineens geen hatch meer hebt als zerg.
Ik had 2 bases compleet uitgewoont en toen werd alles weggevaagd op stuk of 10 drones na. Daarmee 2 nieuwe hatcheries op 1 gold en 1 normal veld gemaakt, naast de normal expand ook 2 extra hatcheries voor snelle unit productie (ik had immers op dat moment grondstoffen genoeg).

Nadat die hatcheries klaar waren, gelijk op elke hatcherie 1 queen en 1 extra totaal voor creep verspreiding.
Kon toen aantal aanvallen afhouden en daarna in 1 minuut gewoon even 30 roaches en 35 mutalisks er uit kunnen gooien en daarmee alle 2 de enemy's mee overrompelt.

Anoniem: 36835

Dat zegt meer over de enemy die niet goed scout waar je je drones heen brengt om een nieuwe hatch te maken :P

• Hogader
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:07:
Dat zegt meer over de enemy die niet goed scout waar je je drones heen brengt om een nieuwe hatch te maken :P
dat deden ze anders toch redelijk. Ik stuurde al die drones op de gold af, maar liet er 1 sneaky een andere route nemen om die normal te pakken. Hij dacht in het begin dus dat die gold mijn enigste nog was, tot hij die andere ook scoutte. Echter toen dat gebeurde had ik al genoeg forse om hem af te houden.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Heb net een privebrainstorm in me bol gehad en vroeg me tijdens het eten van mijn lunchpakketje af:

1. Is het niet beter om als beginnende speler, wat meer afwachtend te spelen. Dus gewoon gaan bouwen? Eigenlijk ben ik altijd de eerste die de tegenstander opzoekt (en ge-whoopassed wordt).
2. Is het mogelijk om dat tabelletje wat je bij replay ziet met units, ook ingame te zien van je zelf (snap dat het niet opgaat voor je tegenstander :P).

Cheers :+

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:55
Idd, als je zoveel hatch kunt maken dan ligt je tegenstander te pitten. Maar wel leuk als het lukt natuurlijk!

Daarbij, als je zoveel min/gas over had dan doe je ook iets verkeerd.
Maduth schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:10:
Heb net een privebrainstorm in me bol gehad en vroeg me tijdens het eten van mijn lunchpakketje af:

1. Is het niet beter om als beginnende speler, wat meer afwachtend te spelen. Dus gewoon gaan bouwen? Eigenlijk ben ik altijd de eerste die de tegenstander opzoekt (en ge-whoopassed wordt).
2. Is het mogelijk om dat tabelletje wat je bij replay ziet met units, ook ingame te zien van je zelf (snap dat het niet opgaat voor je tegenstander :P).

Cheers :+
Welk ras speel je het meeste mee? Ga 1 build oefenen die je leuk lijkt. Staar je niet blind op counter units, je kunt niet altijd elke unit counteren. Mass kan ook heel aardig zijn ;)

[ Voor 67% gewijzigd door synx6 op 02-09-2010 13:16 ]

• Maduth

Maduth

Probeersel

synx6 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:13:
Idd, als je zoveel hatch kunt maken dan ligt je tegenstander te pitten. Maar wel leuk als het lukt natuurlijk!

[...]

Welk ras speel je het meeste mee? Ga 1 build oefenen die je leuk lijkt. Staar je niet blind op counter units, je kunt niet altijd elke unit counteren. Mass kan ook heel aardig zijn ;)
Terran omdat ik compleet nieuw ben to SCII en deze dus in de SP speel.

Wil straks over op Protoss (omdat ze stoer uitzien :o )

• Hogader
synx6 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:13:

Ik had vanaf begin 2 hatch die mooi liepen en dikke inkomsten binnen brachten. Telkens extra larve met queens en units bouwen en hun lastig vallen. Kreeg echter meer binnen dan er uit ging aan units. Toen ze kwamen aanvallen sloopten ze eerst men queens. Dus ik moest het doen met trage larve spawning op dat moment. Wilde meer units bouwen, maar kon niet door te weinig larve. (had natuurlijk eerder een extra hatch er neer moeten proppen)

Hield dus genoeg over om legere te pompen bij mijn nieuwe hatches totdat ik een full running economy had.

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:55
Maduth schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:17:
[...]

Terran omdat ik compleet nieuw ben to SCII en deze dus in de SP speel.

Wil straks over op Protoss (omdat ze stoer uitzien :o )
Zoek eens een paar standaard BO's op en probeer deze uit tegen AI of custom. En als je toch protoss wilt gaan, waarom niet meteen? Speel zelf ook met toss^^

http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/283439083 Hoop BO's voor toss.

Een leuke BO helpt, wat scouten erbij, dan kom je al een heel eind.

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Weet iemand misschien waar ik de afbeeldingen van de maps kan downloaden/bekijken?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Omg, net al weer 3 potjes verloren door die achterlijke 6-pools :S Ik kan er niks tegen doen, wallof gaat kapot, net geen zealot klaar als ze eraan komen.
Zo is er geen reet aan, hoelaat moet ik m'n gateway hebben om dat tegen te gaan?

Anoniem: 303530

Bernardo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:38:
Omg, net al weer 3 potjes verloren door die achterlijke 6-pools :S Ik kan er niks tegen doen, wallof gaat kapot, net geen zealot klaar als ze eraan komen.
Zo is er geen reet aan, hoelaat moet ik m'n gateway hebben om dat tegen te gaan?
9pylon, scout

scout je een 6pool? cancel dan je probes en bouw meteen een gateway en nog wat om te wallen.

OF, bouw een forge en een cannon, dat is bijna net zo snel.

• Maduth

Maduth

Probeersel

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 20:12

PromWarMachine

Forsaken Archer

1. Scouten met je probe die de pylon maakt
2. Gateway op 12
3. Zealot chrono boosten als je ziet dat ze er aan komen
4. Als je ziet dat je te laat gaat zijn, niet in paniek raken, maar een tweede gateway bij je wall maken op zo'n manier dat je compleet dicht zit.

Je kunt er dan zelf ook niet uit, maar dat is niet zo erg.
Als je eenmaal 6 zealots en 2 sentries hebt is je eco zo veel beter dan die van hem, dat je hem makkelijk asswhooped.

Dividend for Starters

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

Rannasha

Does not compute.

Al je Probes pakken, op A drukken en ergens achter de Zerglings klikken. Het kost je een paar Probes en wat mining tijd, maar je slaat de aanval wel af tot je Zealot klaar is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Je kunt 10 pylon 10 gateway, zou je op tijd moeten zijn. Vergeet niet eventueel een paar probes erbij te trekken als je ze ziet komen. Dit doe je als je er echt veel last van hebt en zo kan je ook druk zetten. Als hij voor eco build gaan loop je wel achter. Ik scout op 9 pylon bij zerg dan zie je ze vaak op tijd komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 02-09-2010 13:45 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm ik doe altijd 12 Gateway, maar tegen de tijd dat ik dan een zealot heb ben ik al dood. Ik scout ook met m'n probe meteen. Had de laatste keer wel een wallof, maar zoveel zerglings, 6 of meer hebben m'n zealot zo dood en als m'n pylon dan eraan gaat ist gebeurt.

Nouja, hoe dan ook 6 pool blijft genaaid :'( Ik speel zelf liever een solide game. Die forge en dan cannons is wel grappig tegen een zerg, maar scheelt je zoveel in economie mja... XD ik zie het nog wel. Hoop in ieder geval niet veel 6pools tegen te komen.

De protoss spelers die ik gezien heb, bouwen allemaal bijna hun basis helemaal vol met cannons. Is dat een rage/hype/trend ofzo? Of heeft het echt zin? Goed soms verlies ik er tegen, mocht hij ook netjes uitbreiden en dergelijke.

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Bernardo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:57:
Hmmm ik doe altijd 12 Gateway, maar tegen de tijd dat ik dan een zealot heb ben ik al dood. Ik scout ook met m'n probe meteen. Had de laatste keer wel een wallof, maar zoveel zerglings, 6 of meer hebben m'n zealot zo dood en als m'n pylon dan eraan gaat ist gebeurt.

Nouja, hoe dan ook 6 pool blijft genaaid :'( Ik speel zelf liever een solide game. Die forge en dan cannons is wel grappig tegen een zerg, maar scheelt je zoveel in economie mja... XD ik zie het nog wel. Hoop in ieder geval niet veel 6pools tegen te komen.

De protoss spelers die ik gezien heb, bouwen allemaal bijna hun basis helemaal vol met cannons. Is dat een rage/hype/trend ofzo? Of heeft het echt zin? Goed soms verlies ik er tegen, mocht hij ook netjes uitbreiden en dergelijke.
Wat je kan doen is Yabot gebruiken. Hiermee kan je instellen wat de AI moet doen als buildorder en welke buildorder jij zelf wilt doen.
Je kan voor de AI dan 6 pool zerg instellen en voor jezelf je normale build aanhouden. Zo kan je bekijken hoe je uitkomt kwa buildings/zealots/probes etc :).
Uiteraard is het niet helemaal hetzelfde als een normale speler, maar je kan je buildorder er wel een beetje op aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerry op 02-09-2010 14:04 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:44
Je ziet ze inderdaad wel eens voorbij komen, mensen die veel canons spammen. Meestal gaan ze vervolgens voor void rays. Als je die kunt counteren zou je het wel moeten kunnen winnen.
De mineralen die ze in die canons steken kun jij in expands/ een mobiel leger investeren!
Dat is tenzij ze die cannons in jouw basis spammen.

Had net weer eentje (laatste paar dagen zie ik een hoop cheeses), en dat blijft toch verdomd lastig te counteren. Sommige zeggen dat ze met SCVs pylon neerhalen, maar dat schiet echt voor geen meter op, duurt veel te lang en dan komt gewoon nr 2.

Dus net toch maar weer met command center gaan vliegen, jammer genoeg moest ik een lange omweg maken om langs zijn cannons heen te komen. Mijn barracks die klaar waren (andere tot 95% gekomen) naar tegenstander laten vliegen, maar die had daar toen dus net alweer cannon ook. En dan is zijn eco wel crap, maar hetzelfde geld voor mijne. Uiteindelijk ging hij collossus + zealots+phoenix (gelukkig geen voids ofzo, graviton beam is niet zo heel effectief met marines erbij), en ik marines + sieges. Blijkbaar was mijn eco iets minder crap, dus won ik.

Maar toen ging meneer naar het eilandje op scrapheap. Ik had nog geen lucht, dus moest ik maar lucht gaan maken. Maar dan wil je niet gestoord worden door raids of soortgelijken, oftewel:
http://img43.imageshack.u...reenshot2010090214112.jpg

Trouwens voor beginnende spelers is offensief makkelijker dan defensief. Offensief kan je ver komen door blind BOs te volgen (platinum gezien sommige tegenstanders die ik krijg), terwijl voor defensief veel meer eigen taktiek en aanpassen een rol speelt. (Dat vind ik daarom ook leuker).
Bij zerg tegenstanders is dat makkelijk te zien. Tegen zerg gebruik ik altijd mijn tweede 50 energie van orbital command om zijn basis te scannen, regelmatig zie ik dan baneling nest. Als dat het geval is moet je gewoon baneling bust proof zijn, oftewel achter elk supply depot komt een bunker te staan, als ik me verveel is ook mijn rax twee laags. Een speler die zijn rank verdient scout dat, en die valt niet aan maar gaat expanden. Sowieso als ik zijn baneling nest heb gescanned moet hij al aanvoelen dat er goede kans is dat ik baneling bust zal counteren. Een speler die enkel blind zijn BO volgt valt aan, soms zelfs met mijn bunkers gescout, en niet geheel verrassend wordt compleet afgemaakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Sissors op 02-09-2010 14:32 ]

Anoniem: 355714

Bernardo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:57:

Ik zou graag een replay willen zien : )

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Jerry schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:03:
[...]

Wat je kan doen is Yabot gebruiken. Hiermee kan je instellen wat de AI moet doen als buildorder en welke buildorder jij zelf wilt doen.
Je kan voor de AI dan 6 pool zerg instellen en voor jezelf je normale build aanhouden. Zo kan je bekijken hoe je uitkomt kwa buildings/zealots/probes etc :).
Uiteraard is het niet helemaal hetzelfde als een normale speler, maar je kan je buildorder er wel een beetje op aanpassen.
Het nadeel is alleen dat het nogal wat moeite kost om bepaalde build orders in te voeren, ik vind dat er namelijk veel BO's van andere rassen niet in zitten en heb nog niet echt een goede manier gevonden om mijn eigen build order erin te kwakken overigens wel een erg goede tester

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Anoniem: 355714 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:34:
[...]

Ik zou graag een replay willen zien : )
Dat kan, moet eigenlijk m'n replays even netjes op orde hebben. Dan kan ik ze allemaal uploaden :o

• Maduth

Maduth

Probeersel

In de eerste twee dagen na de launch was StarCraft II al 1.5 miljoen keer over de toonbank gegaan. Nu, iets meer dan een maand later, zijn dit volgens Blizzard alweer drie miljoen exemplaren geworden. De verkopen van deze langverwachte RTS gaan dus goed en zullen hoogstwaarschijnlijk nog wel even op deze wijze doorgaan.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Een protoss die cheesed in base is vervelend ja. Zodra ik een prope zie verschijnen in mijn base stuur ik twee of drie SCV's erop af. Zelfs als de pylon spawned moeten ze vaak een nieuwe probe sturen en tegen de tijd dat die aan is gekomen voor bij de pylon een cannon te spawnen heb ik alleen een marine of twee klaar staan.

Vervelender is het als ze net buiten je field of sight spawnen maar daarvoor heb je scouts. Als het een protoss lukt om te cheesen heeft hij vaak het initiatief te pakken, stop je hem dan ben jij lichtjes in het voordeel. (pylon cost 100 minerals en probe 50 dus dat is hij minimaal kwijt en meer nog als hij nog een nieuwe probe stuurt)

Buiten cheesen heeft Protoss eigenlijk geen echte quickstrike imo. Als het op de eerste combat units aan komt is zerg altijd het snelste met zerglings. Daarop volgen terrans en vervolgens protoss met zealots. Dit aangezien zerg direct vanuit hatchery zerglings kunnen poppen, terrans moeten een barracks bouwen maar kunnen sneller (en goedkoper) marines pompen. Protoss daarintegen hebben zwealots die 100 minerals kosten en langer duren om te bouwen.

Dat is in de startfase ook terug te zien. Cheesen door Protoss is puur ontstaan om het gebrek aan first strike te compenseren. Ervaring leert me dat bij 4 tegen 4 teams vaak een team met 2 zergspelers tegen een team zonder zerg speler de grootste kans heeft om te winnen door een rush. (ik heb het van zowel de overwinnaarskant als de verliezerskant gezien).

Het gorotste probleem voor veel mensen is dat bij een zerglingrush je zonder attackunits altijd wat SCV's/probes moet opofferen en bij twee zergwspelers die met 12 zerglings rushen je allies te vaak neit je te hulp schieten waardoor je in die fase dus al vernietigd kunt worden. Als je in je eigen team 1 zerg speler hebt en de tegenstander heeft er twee dan is je kans al een stuk groter om te overleven.

Een vergelijkbaar iets is met terrans die reapers bouwen. In eht beginstadium doen allies vaak te traag reageren op hulpgeroep waardoor soms zelfs hun medespeler is uitgeschakeld of leaved waardoor bij een 4 tegen 4 teeam de kans om te winnen aanzienlijk kleiner wordt.

Maar goed, je spreekt hier dan ook met iemand die bijna alleen 4 tegen 4 speelt.

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 15:44
furby-killer schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:24:
Dat is tenzij ze die cannons in jouw basis spammen.

Had net weer eentje (laatste paar dagen zie ik een hoop cheeses), en dat blijft toch verdomd lastig te counteren. Sommige zeggen dat ze met SCVs pylon neerhalen, maar dat schiet echt voor geen meter op, duurt veel te lang en dan komt gewoon nr 2.

Dus net toch maar weer met command center gaan vliegen, jammer genoeg moest ik een lange omweg maken om langs zijn cannons heen te komen. Mijn barracks die klaar waren (andere tot 95% gekomen) naar tegenstander laten vliegen, maar die had daar toen dus net alweer cannon ook. En dan is zijn eco wel crap, maar hetzelfde geld voor mijne. Uiteindelijk ging hij collossus + zealots+phoenix (gelukkig geen voids ofzo, graviton beam is niet zo heel effectief met marines erbij), en ik marines + sieges. Blijkbaar was mijn eco iets minder crap, dus won ik.

Maar toen ging meneer naar het eilandje op scrapheap. Ik had nog geen lucht, dus moest ik maar lucht gaan maken. Maar dan wil je niet gestoord worden door raids of soortgelijken, oftewel:
http://img43.imageshack.u...reenshot2010090214112.jpg

Trouwens voor beginnende spelers is offensief makkelijker dan defensief. Offensief kan je ver komen door blind BOs te volgen (platinum gezien sommige tegenstanders die ik krijg), terwijl voor defensief veel meer eigen taktiek en aanpassen een rol speelt. (Dat vind ik daarom ook leuker).
Bij zerg tegenstanders is dat makkelijk te zien. Tegen zerg gebruik ik altijd mijn tweede 50 energie van orbital command om zijn basis te scannen, regelmatig zie ik dan baneling nest. Als dat het geval is moet je gewoon baneling bust proof zijn, oftewel achter elk supply depot komt een bunker te staan, als ik me verveel is ook mijn rax twee laags. Een speler die zijn rank verdient scout dat, en die valt niet aan maar gaat expanden. Sowieso als ik zijn baneling nest heb gescanned moet hij al aanvoelen dat er goede kans is dat ik baneling bust zal counteren. Een speler die enkel blind zijn BO volgt valt aan, soms zelfs met mijn bunkers gescout, en niet geheel verrassend wordt compleet afgemaakt.
leuke screenshot, sensor tower anyone? :P

Anoniem: 242718

Auredium schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:02:
Dit aangezien zerg direct vanuit hatchery zerglings kunnen poppen, terrans moeten een barracks bouwen maar kunnen sneller (en goedkoper) marines pompen
Zerg kan geen units uit de hatchery pompen zonder spawning pool, dat komt wel overeen met barracks lijkt me zo....
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.