Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343391

NLuna schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:06:
[...]

Je moest eens weten hoe mooi dit spel is als ik hem even via HDMI aansluit op mijn 1080P Samsung :)
Zo ga ik uhm dus ook spelen, maar dan op 1080P LG :*) Ik denk dat het een stuk aantrekkelijk oogt dan op een PC met de gemiddelde (of zelfs bovengemiddelde) grafische kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Anoniem: 343391 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:17:
[...]Zo ga ik uhm dus ook spelen, maar dan op 1080P LG :*) Ik denk dat het een stuk aantrekkelijk oogt dan op een PC met de gemiddelde (of zelfs bovengemiddelde) grafische kaart...
Zie hier het verschil tussen de versies: Graphics vergelijkingen tussen PC, X360 en PS3.

De consoles hebben een soort blur filter eroverheen en de textures zijn van een lagere resolutie. Ook zit er bij de consoles meer glow overheen. De PC heeft meer contrast, sherpere textures, geen blur filter maar ook geen AA waardoor karteltjes goed zichtbaar zijn. Persoonlijk vind ik die blur filter wel wat hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door SomerenV op 17-11-2010 11:24 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
NLuna schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:06:
Zit in het spel zelf, helaas is de nadruk niet zo gelegd op het motorgeluid helaas. Heb zelf nog niet gekeken of het te wijzigen is, heb zelf een X-Fi Titanium iig. Vind het wel storend, het is een race-spel?
Hmm, ik hier ook met een X-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-07 07:28

Shoarma kip

IceDFire

Gisteren het spel op de pc toch maar even geprobeerd. Het ziet er goed uit, mijn HD6870 trekt er zo'n 45>60 fps uit (ligt er heel erg aan in welk gebied ik zit). Helaas hoor ik ook het geluid van de auto's bijna niet (motorisch geluid), maar EA kennende zal dat wel goed zitten, dat hebben ze altijd wel goed voor elkaar bij NFS games!
Het rijden en driften slaat qua realisme nergens op, maar daar is het een arcade racer voor. Begrijp me niet verkeerd, het werkt wel fijn, maar het is gewoon alles behalve realistisch, handrem aantrekken met 200+km/h en je staat binnen 2 seconden stil (nogmaals, ik weet dat het een arcade racer is). Echt veel uitdaging heb ik ook nog niet gevonden in de eerste challenges, maar misschien dat het later nog wat moeilijker wordt. Zoals anderen ook al zeiden, het snelheidsgevoel zit er niet echt in, als ik de 300km/h aantik voelt het alsof ik 80km/h ga...

Desondanks mijn negatieve puntjes heb ik gisteravond gelijk de Xbox360 versie (LE) besteld, ik ga me zeker wel vermaken met deze game :)

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Waar meten jullie fps mee?
Fraps laat niks zien bij deze game..
Eerst fraps opstarten, dan de game ;p

Maar ik trek gewoon min55 max62 gemiddeld 59,98 ofzo.
Maarja gezien de afgeraffelde console port, missen er dingen al AA..

[ Voor 68% gewijzigd door Peter91 op 17-11-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Peter91 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:56:
Waar meten jullie fps mee?
Fraps laat niks zien bij deze game..
Eerst fraps opstarten, dan de game ;p

Maar ik trek gewoon min55 max62 gemiddeld 59,98 ofzo.
Maarja gezien de afgeraffelde console port, missen er dingen al AA..
Wat zijn je specs? Op een ander forum begonnen mensen met een i7, 6GB DDR3 en HD6*** en GTX4** te zeggen dat de game goed geoptimaliseerd was. Nou sorry hoor, maar als je DAT nodig hebt om deze game goed te kunnen draaien dan is er iets gruwelijk fout gegaan in de optimalisatie (of loop ik een aantal jaar achter met die opvatting?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Ik heb een q6600 op 3200mhz lopen, 4gig 800ddr2 ram maar 32bit windows..
En dan een gtx460 op 900mhz, maar die word slechts 40% benut in deze game..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Heb het idee dat er ergens toch een V-Sync aanstaat in het spel; kom zelf ook niet boven de 60FPS, zit daar constant op eigenlijk. Moet zeggen dat het spel niet aanvoelt als een (slecht)geport spel ofzo, dit gevoel had ik veel meer met bijv. Black Ops.

Wel is het inderdaad jammer dat het lijkt alsof je 'Burnout : Need for Speed' aan het spelen bent, vind de engine helemaal prima. Maar ze hadden bijv. die achterlijke Turbo eruit moeten halen, en wat meer de nadruk mogen leggen op realistisch racen.. En minder om alle toeters en bellen daarbuiten ( zoals de crashes, al zijn deze wel erg mooi uitgewerkt ). Had liever een soort Shift handling gezien ( ná aanpassingen in de config natuurlijk!! :+ ), of terug naar de roots van Deel 3/4, maar wel met deze graphics. Al kon ik me gisteravond wel even goed vermaken met het spel, zal hem ook ongetwijfeld wel snel uit gaan spelen.

Ook is het minder dat alle menu's e.d. in het Nederlands zijn; ik ben al het register ingedoken en de .ini bestanden maar kan nergens iets vinden om het te wijzigen. Misschien dat er nog een aangepaste executable komt.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Naja, weet je wat het is? Er is nog altijd een select groepje dat zweert bij NFS 3 en 4. Zelf staat deeltje 4 nog altijd op m'n PC. Maar dat groepje is te klein om er geld aan te verdienen. Aangezien ze dat belachelijke pimpen achterwege hebben gelaten kan ik leven met de arcade setting en speelstijl van Hot Pursuit. Het speelt lekker weg en dat is het belangrijkste. De crashes vind ik trouwens ook wel echt vet! Alleen mijn controller (Logitech Chillstream) is niet goed in te stellen. Het rijden enzo gaat lekker, maar menu en ingame zijn niet afzonderlijk qua knoppen. Vanavond ga ik iets proberen waardoor NFS mijn controller zou moeten zien als X360 controller. Hopelijk is het daarmee opgelost.

Overigens is de game ook hier in het Nederlands ;( Als ik iets niet wil is dat het wel. Zal vast aan te passen zijn, misschien in het register ofzo?

Edit:
Van NFOHump
go to [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Electronic Arts\Need for Speed(TM) Hot Pursuit\1.0] <---x64 Windows,for 32bit u should know were it is

Change Language key to "Englisch" and Locale key to "en"
Hopelijk lost dat het taal probleem op :) Kan het nu niet testen aangezien ik op stage zit, maar ga vanavond even testen.

[ Voor 16% gewijzigd door SomerenV op 17-11-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-07 15:26

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@SomerenV

Ik ondekte laatst dat er een community patch is gemaakt voor NFS4, met online gebeuren. Kan je weer online met je oldschool NFS :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Ghostrider schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:45:
@SomerenV

Ik ondekte laatst dat er een community patch is gemaakt voor NFS4, met online gebeuren. Kan je weer online met je oldschool NFS :)
Die heb ik thuis ook geinstalleerd ;) Ik ben zelf niet echt van het online gebeuren, maar die patch liet NFS4 ook draaien op Win7 X64, dus daarvoor was het meer bedoeld. En extra auto's natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Damn ik ben aan het wachten todat Game Mania het spel mag verkopen, fuk ik wil spelen. :(

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Laatst online: 21-07 14:48
Een vraagje voor degenen die de pc versie hebben. Zijn de omgevingstexturen in de achteruitkijk spiegel bij iemand afwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-07 07:28

Shoarma kip

IceDFire

Knutselwout schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:33:
Een vraagje voor degenen die de pc versie hebben. Zijn de omgevingstexturen in de achteruitkijk spiegel bij iemand afwezig?
Nee, maar volgens mij is dat de bedoeling.

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Knutselwout schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:33:
Stoorde mij er eerst ook aan, maar volgens mij moet het een soort hitech spiegel voorstellen. Eentje waarin tegenstanders geel/oranje zijn en de politie blauw. De omgeving is wit/grijzig. Opzich is wel een fijne feature, al voelt het wel een beetje aan als goedkoop hulpmiddel. Misschien is het doel om het wat makkelijker te maken voor de console spelers? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Laatst online: 21-07 14:48
lol, ok ik dacht dat het een bug was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-07 10:10
en ik maar denken dat het een graphic bug was :')

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
SomerenV schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:39:
[...]

Edit:
[...]

Hopelijk lost dat het taal probleem op :) Kan het nu niet testen aangezien ik op stage zit, maar ga vanavond even testen.
Thnx man, die sleutel had ik nog niet gevonden. Ik liep direct te zoeken naar 'Electronic Arts' onder de Software. Ga het vanaaf even proberen.

Snap inderdaad ook wel dat ze deze game voor het bredere publiek maken, en dan doel ik op de 'casual' gamers.. De meesten vinden dit wel best; Burnout 2 was ook erg populair.

Heb overigens ook een 360 Controller, hiermee speelt het erg lekker, zit al ondersteuning in gelukkig. En ik heb nog die Turbo S Wheel.
Verderf schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:29:
en ik maar denken dat het een graphic bug was :')
Ik dacht ook dat het artifacts waren, dat mijn VGA raar begon te doen.. :X Ziet er niet uit iig, ik wil gewoon 'normale' view.

[ Voor 18% gewijzigd door NLuna op 17-11-2010 14:53 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

SomerenV schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:55:
[...]

Die heb ik thuis ook geinstalleerd ;) Ik ben zelf niet echt van het online gebeuren, maar die patch liet NFS4 ook draaien op Win7 X64, dus daarvoor was het meer bedoeld. En extra auto's natuurlijk!
Dat kon ook al, moest je 2 patches installeren(4.50 + DLL uit NFS5) en tussendoor je 3dsetup resetten. Maar ik ben tevreden met de patch.

Weet iemand of de demo ook weer terugkomt voor de ps3, wil thuis graag beide nog even vergelijken...

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Ik sta toch op het punt om dit spel aan te schaffen maa ik wil toch 1 dingetje weten. Hoe zijn de achtervolgingen met de cops in vergelijking met Most Wanted? Dat was namelijk mijn laatste NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:05:
Even een vraagje. Ik sta toch op het punt om dit spel aan te schaffen maa ik wil toch 1 dingetje weten. Hoe zijn de achtervolgingen met de cops in vergelijking met Most Wanted? Dat was namelijk mijn laatste NFS.
Persoonlijk vind ik ze beter. Most Wanted was best cool, maar Hot Pursuit is vetter (imo). Eerst was ik tegen het gebruik van wapens (EMP, Spikestrip, Heli, Blockades) maar het voegt wel iets vets toe. Wel zijn ze minder lang. Nu ben je gewoon gebonden aan een track (tussen de 10 en 18 kilometer meestal bij de Hot Pursuit mode) in plaats van racen tot je de politie kwijt bent.

Het is anders, maar wel vetter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:27:
[...]
Persoonlijk vind ik ze beter. Most Wanted was best cool, maar Hot Pursuit is vetter (imo). Eerst was ik tegen het gebruik van wapens (EMP, Spikestrip, Heli, Blockades) maar het voegt wel iets vets toe. Wel zijn ze minder lang. Nu ben je gewoon gebonden aan een track (tussen de 10 en 18 kilometer meestal bij de Hot Pursuit mode) in plaats van racen tot je de politie kwijt bent.
Het is anders, maar wel vetter!
Dat is een zorg minder. Ik ben echter van plan om de X360 versie te pakken, maar ook hier geld dat er geen splitscreen ondersteund wordt toch? Of is er een andere mogelijkheid om met 2 controllers/personen te racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:35:
[...]

Dat is een zorg minder. Ik ben echter van plan om de X360 versie te pakken, maar ook hier geld dat er geen splitscreen ondersteund wordt toch? Of is er een andere mogelijkheid om met 2 controllers/personen te racen?
Om kort maar krachtig te zijn: Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-07 10:44

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zo. Heb mij oude Sidewinder racewheeltje uit de kast getrokken. Dit racet al een stuk beter.

Alleen het inprogrammeren van de controls zijn een pain in the ***. Elke keer als ik wat in wilde geven vulde hij binnen 20ms ofzo uit zichzelf overal gaspedaal in. Dus ik heb alles in de *.CFG aangepast. Werkt prima zo.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Laatst online: 12:33
Wat betreft taal veranderen van NL naar EN:
SomerenV schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:39:
Van NFOHump
go to [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Electronic Arts\Need for Speed(TM) Hot Pursuit\1.0] <---x64 Windows,for 32bit u should know were it is
Change Language key to "Englisch" and Locale key to "en"

Heb ff in 't register zitten loeren, onder:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Electronic Arts\Need for Speed(TM) Hot Pursuit\1.0]
Language veranderen van 'Dutch' naar 'English'

En onder:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Electronic Arts\Need for Speed(TM) Hot Pursuit]
Locale veranderen van 'nl' naar 'en'

Daarna spel opgestart en alles is in 't engels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Het lijkt erop alsof je nergens kan instellen of je met een handbak kan rijden?? zie het ook in de controls niet

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:21

Plato112

Da is toch nie normaal!

R420R schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:07:
Zo. Heb mij oude Sidewinder racewheeltje uit de kast getrokken. Dit racet al een stuk beter.

Alleen het inprogrammeren van de controls zijn een pain in the ***. Elke keer als ik wat in wilde geven vulde hij binnen 20ms ofzo uit zichzelf overal gaspedaal in. Dus ik heb alles in de *.CFG aangepast. Werkt prima zo.
Hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag? Want mijn Logitech Driving Force Pro heeft eenzelfde probleem.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Ghostrider schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:36:
Het lijkt erop alsof je nergens kan instellen of je met een handbak kan rijden?? zie het ook in de controls niet
Klopt, werd op het officiële NFS forum ook over geklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 28-07 22:52
WAT?? Kun je niet zelf schakelen? Was dit ook al niet bij Most wanted?
Dat is echt kut... Dat maakt autorijden zo leuk..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Nope, handmatig schakelen kan niet. Ook is er geen replay functie (wat ik zelfs nog vreemder vind dan niet zelf kunnen schakelen). Overigens heb ik de taal succesvol veranderd naar Engels (EINDELIJK!!) en heb ik net even wat screenshots gemaakt. Op sommige forums wordt gesproken over slechte graphics en dergelijke, maar ik vind de game er prachtig uit zien!

Edit: Op de een of andere manier kan ik niet uploaden naar Photobucket of Imageshack :\ Hij upload wel maar zegt vervolgens dat er niks geupload is. Dus de screens komen wat later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Lol toen ik het 2e filmpje 3 seconden bekeken had wist ik al wel weer genoeg....

Most wanted is nog ok maar de rest? Zit er ook een LAN optie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Het speelt lekker, maar doordat het geen handbak is. schakelt die dus tijdens het driften terug... :(

edit: Ik gebruik een dedicated geluidskaart, motorgeluiden e.d. zijn prima

[ Voor 28% gewijzigd door Ghostrider op 17-11-2010 20:34 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:45
mr.louie schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:58:
[...]

Welke geluidskaart gebruik jij?
Geintegreerde geluidskaart op m'n Asus P5W DH Deluxe, een Realtek ALC882M HD Audio chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Laatst online: 18:13

Marc H

- - Is wakker - -

Plato112 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:54:
[...]

Hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag? Want mijn Logitech Driving Force Pro heeft eenzelfde probleem.
My Documents\Criterion Games\Need for Speed(TM) Hot Pursuit\Save\Default

Daarin staat: controls.NFS11Save

[ Voor 15% gewijzigd door Marc H op 17-11-2010 23:14 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

Hmm, een aantal topic quotes van het officiële NFS forum:

You guys just don't get it anymore

BAD GAME EVER

PC Game Crashing in Game during Race (after loading)

NO SPLIT SCREEN.....COME ON!!!!!

Frisby Gamepad

No anti-aliasing option?

Scores zijn dan vreemd genoeg 99% goed ?!

Is dit omkoping van de revieuwers of proberen deze topic starters het spel op hun Intel 386...

Ben em aan het binnenhalen, heb de demo toendertijd gespeeld op de xdoos... wat me opviel (cop-missie)... Vreselijk simpel :(

Ik had me erop verheugd, was dolenthousiast over de graphics... en had de demo alwel gezien na 2 rondjes...

Revive the guild!

• Kuhr89
Oke serieus.. Dit is echt kut gewoon...

Meteen weer duidelijk dat het een Console port is zeg!! Wat een kutzooi.. Je kunt bijna niks instellen.. Geen AA geen andere opties qua graphics..

Daarnaast zit er bijna geen ForceFeedback in de game, ik speel met een Driving Force Pro. De Deadzone is echt om te huilen, en ook dit kun je gewoon NERGENS instellen.. Het geluid van motor is veel te zacht t.o.v. de rest..

Morgen nog maar eens proberen....

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:33

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Geen wonder dat EA geen PC-demo heeft uitgebracht. Anders zag iedereen van te voren, dat het een stront spel zou worden. Slechte graphics en auto's rijden alsof het tankwagens zijn.

• dr_dreey
  • Laatst online: 12:33
Naja, meningen verschillen behoorlijk over dit spel...
Speel 'm op pc en graphics zien er, op het missen van AA na, prima uit.
Heb een G25 maar gebruik voor dit soort arcade racers altijd m'n xdoos controller en de spelbeleving is prima. Leuke cop chases met EMP's, spikes, turbo's en jams.
Ben nu in de super exotics oid. aanbeland en heb timetrials met een mclaren F1 en een Porsche gt3 gehad die best pittig waren om de gold tijd te halen, ook de pursuit missie's worden heftiger.
Pure fun imho.

• Kuhr89
Het zal best leuk spelen hoor. Maar ik vind het al niet leuk door de deadzone. Als die er niet was dan is het voor mij al een prima game denk ik. Morgen maar eens wat condors doorspitten.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Marc H schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:44:
[...]

My Documents\Criterion Games\Need for Speed(TM) Hot Pursuit\Save\Default

Daarin staat: controls.NFS11Save
Wat hij zegt. De config van het stuurtje ziet er zo uit ongeveer bij mij:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
[Config_SideWinder Precision Racing Wheel USB version 1.0]
STEERLEFT=0,X_AXIS,0,00,-1,00
STEERRIGHT=0,X_AXIS,0,00,1,00
ACCELERATE=0,Z_AXIS (R),0,00,0,00
BRAKE=0,Y_AXIS,0,00,0,00
HANDBRAKE=
CHANGECAMERA=0,BUTTON_6,0,00,0,00
ROTATECAMERALEFT=
ROTATECAMERARIGHT=
ROTATECAMERAUP=
ROTATECAMERADOWN=
SNAPSHOT=
DREAMSHOT=
HEADLIGHTS=0,BUTTON_4,0,00,0,00
WEAPON_LEFT=
WEAPON_RIGHT=
WEAPON_UP=
WEAPON_DOWN=
SIRENS=0,BUTTON_1,0,00,0,00
IGNITION=0,BUTTON_2,0,00,0,00
PAUSE=
NITROUS=0,BUTTON_3,0,00,0,00

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

Mag ik even janken en tegelijkertijd ook jullie advies?

Gisteren in al mijn enthousiasme Hot Pursuit voor de PC opgehaald van de GameMania, na de installatie even door alle non-skippable filmpjes heengegaan om vervolgens de (weinige) instellingen die je had naar mijn smaak aan te passen.

Start vervolgens een race en de game loopt voor geen meter! Nou weet ik niet of mijn systeem al zo erg achterhaald is maar mijn systeem is beter dan de low en de recommended specs.

Mijn systeem:

- Windows 7 32-bit
- Intel Duo Core E8500 @ 3,16 Ghz
- 2x1 Gig DDR2 @ 800 Mhz geheugen (dual channel merk: Corsair)
- 2x500 gig (RAID0 Stripe) HDD
- Nvidia GTX 295 (stock values met laatste graphics driver) @ Directx 11
- X-fi Gamer 5.1. soundcard

Ik begon met spelen op 1680x1050 en de rest van de instellingen op high (geen forced AA nog aangezet of wat dan ook) en het liep echt knudde. Vervolgens alles teruggeschroeft naar het laagste van het laagste en de resolutie op 1024x768 gezet (toen liep het wel soepel maar had ik rare glitches in het landschap...)

Overigens viel het mij wel op dat mijn CPU load 100% was, vervolgens heb ik via Affinity 1 core uitgeschakeld, toen liep het voor mijn gevoel wel al wat beter (wel nog steeds lage reso en alles laag, hogere reso = no go).

Maar dit is toch echt belachelijk? Shift kan ik supersoepel spelen met alle toeters en bellen open. Is dit nou gewoon een ontzettend slechte port? Of is er iets in mijn PC de bottleneck?

Graag advies! Ik snuffel ondertussen ook nog wel wat rond op de NFS fora's, maar volgens mij ben ik niet de enige die last heeft van choppy performance. Raar want Burnout Paradise op de PC liep dan wel weer als een zonnetje (dus ze kunnen het wel daar bij Criterion).

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zou kunnen dat de game nogal op de CPU leunt. Het draait bij mij op ultra prima op fullHD met Corei7@3,8 6gig GTX275. Het lijkt mij dat je naar je geheugen en je processor moet kijken.

Ik speel het overigens gewoon met toetsenbord, gaat prima alleen de supercars (zonda e.d.) zijn nogal gevoelig. Heb ook een G25 staan maar die heb ik nog niet getest.

Asus Zenbook i7 256gb

• Mr Magic
  • Laatst online: 09:45
Het begint er inderdaad op te lijken dat mensen met een C2D last hebben van choppiness en mensen met een Corei7 niet. Moet zeggen dat ik het erg vreemd vind dat het spel maar 1 core gebruikt en deze ook nog eens 100% belast. Programmeurs zouden anno 2010 toch wel gewend moeten zijn aan multi-core processors. Zeker gezien het feit dat consoles als de Xbox 360 en PS3 ook allebei multi-core systemen zijn. Hopelijk komt er nog een patch...

Verwijderd

Heb even wat research gedaan op de EA - NFS fora's en blijkbaar zijn het vooral mensen met een Duo of Quad Core die problemen hebben (sterker nog, de quadcore processors schijnen zoveel problemen te veroorzaken dat de game om de haverklap terug klapt naar de desktop of uberhaupt niet eens opstart). Mensen moeten of de game op 1 core runnen of hebben eenvoudigweg gewoon pech. Gek genoeg lees ik bijna tot geen problemen over de Intel i3 - i7 core processors.

Al met al vind ik wel dat dit een hele slechte port is. Zeker als je naar de mimimum en recommended specs kijkt die EA nota bene zelf aangeeft. Zo iets test je toch als ontwikkelaar? Anders zet je die specs niet neer, dat moet je getest hebben of is het gewoon natte vingerwerk? Ik vind dit echt uitermate slecht. Blijkbaar geeft EA niets meer om PC Gamers, uiteraard is er bij de console gamers geen vuiltje aan de lucht.

Nah goed, voor nu mag ik in ieder geval van geluk spreken dat de game bij mij het in ieder geval wel doet zonder CTD problemen. Dan maar ff met lage instellingen spelen. Overigens vind ik de gameplay zelf dan wel weer leuk :)

Wat ik wel nog wil weten. Is er iemand hier die de game op Windows XP (SP3) draait, met specs die vergelijkbaar zijn met die van mij. Zo ja, hoe loopt de game op XP? (Want Shift speelde ik destijds nog op XP, heb Windows 7 pas net geinstalleerd).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 10:33 ]

• NLuna
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:30:
Heb even wat research gedaan op de EA - NFS fora's en blijkbaar zijn het vooral mensen met een Duo of Quad Core die problemen hebben (sterker nog, de quadcore processors schijnen zoveel problemen te veroorzaken dat de game om de haverklap terug klapt naar de desktop of uberhaupt niet eens opstart). Mensen moeten of de game op 1 core runnen of hebben eenvoudigweg gewoon pech. Gek genoeg lees ik bijna tot geen problemen over de Intel i3 - i7 core processors.

Al met al vind ik wel dat dit een hele slechte port is. Zeker als je naar de mimimum en recommended specs kijkt die EA nota bene zelf aangeeft. Zo iets test je toch als ontwikkelaar? Anders zet je die specs niet neer, dat moet je getest hebben of is het gewoon natte vingerwerk? Ik vind dit echt uitermate slecht. Blijkbaar geeft EA niets meer om PC Gamers, uiteraard is er bij de console gamers geen vuiltje aan de lucht.

Nah goed, voor nu mag ik in ieder geval van geluk spreken dat de game bij mij het in ieder geval wel doet zonder CTD problemen. Dan maar ff met lage instellingen spelen. Overigens vind ik de gameplay zelf dan wel weer leuk :)

Wat ik wel nog wil weten. Is er iemand hier die de game op Windows XP (SP3) draait, met specs die vergelijkbaar zijn met die van mij. Zo ja, hoe loopt de game op XP? (Want Shift speelde ik destijds nog op XP, heb Windows 7 pas net geinstalleerd).
Draait hier anders perfect op C2D E8400 @ 4GHz, met GTX 260 216, 4 Gb Dominator. En Win 7 Ultimate. Resoluties 1680x1050 en 1920x1080 ( Full HD ).

Verwijderd

Damn.. ik keek zo hard uit naar deze game, maar Criterion heeft het nu wel verneukt. De vorige Hot Pursuit delen had ik op de PS2, waren echt heerlijk. Talloze uren met maten op de bank gespeeld.

En nu kan dat niet meer vanwege 1 ding: geen split screen. DE feature die een game als deze juist leuk maakt, laten ze gewoon weg,.. stel idioten. En nee, online play is geen vervanging voor split screen. Ik wil dit gewoon met wat maten op de bank spelen met een biertje erbij. Echt te kut voor woorden dat het gros van de racers deze generatie geen split screen toevoegd (o.a. Motorstorm, GRID en nu zelfs Hot Pursuit..).

Het kan me niet schelen hoe goed de game verder is, no split screen = no buy.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 11:00 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07 19:54

NoFearCreations

3DPrint the world!

Sinds gister deze game ook binnen, en draait super op m'n X4 635 met HD5750 en 4GB DDR3. Alles op high, en me CPU komt niet boven de 40 graden uit. Ik verwachte een typische NFS game, en dat is het ook, dus niks te klagen. De auto's en banen zien er allemaal weer prachtig uit, en de handling is ultra-arcade. En af en toe is het best pittig, vooral omdat er weer een catch-up voor je opponents inzit, die vrij belachelijk is. Zo me Momo stuur er maar is aanhangen, kijken hoe dat rijd...

---RAWE CEEK!!!---

Verwijderd

Alsof temperatuur van een cpu belangrijk is om te bepalen of het een goed spel is :+

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07 19:54

NoFearCreations

3DPrint the world!

Was meer bedoel op de bovenstaande post, dat QuadCores misschien problemen konden hebben.

---RAWE CEEK!!!---

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 14:19
Gisteren de eerste race met toetsenbord gespeeld. Werkte redelijk tot goed.

Daarna mijn G25 ingesteld als besturing. Ik had er al op gerekend dat het een arcade racer was, maar de besturing met een G25, verhoogd niet het spelplezier.

Zijn er meer mensen die dit ervaren met een G25 / of G27?

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 15:29

Pimmuz

Roar

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:30:

Ik speel het op WindowsXP SP3 en het loopt aardig res staat op 1280x720 textures op high, maar inderdaad shift voelt en ziet er toch stukken beter uit af en toe aardig wat frame drops :( ohja spel leunt volledig op een cpu ander blijft 0%

besturing doe ik met een logitech cordless rumble pad bij ieder race spel prima alleen in hot pursuit lijkt het wel alsof ik een bulldozer bestuur... Serieus ik speel op moment ook nog nfs world en dat speelt gewoon veel fijner ik hoop dat ea een patch voor de pc uitbrengt zodat de pc gamers hier ook nog wat lol uit kunnen halen...

Vind het echt jammer dat steeds meer spellen voor de pc geport worden en dan achteraf matig blijken te werken. Dit heeft er al meerdere malen voor gezorgt dat ik een ps3 wil gaan aanschaffen maar aangezien ik ook fanatiek shooter fan ben steek ik liever die 350euro in onderdelen voor een nieuwe pc!

• NLuna
Gekkehuus schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:04:

Daarna mijn G25 ingesteld als besturing. Ik had er al op gerekend dat het een arcade racer was, maar de besturing met een G25, verhoogd niet het spelplezier.

Fanatec Porsche Turbo S Wheel hier, ga het niet eens proberen. Die bewaar ik wel voor Forza 3, al was NFS Shift ( ná aangepaste config ) ook wel erg goed te doen :)

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Tussen alle P.C Problemen door.

Super game! :D
Ik heb de oude Hot Pursuit nooit gespeeld en kan het dus ook niet vergelijken maar als ik gewoon puur naar dit spel kijk dan is het echt geweldig.
De auto's zijn even wennen maar daarna is het echt top, ook de omgeving ziet er super uit. ( Speel op Xbox360)

Gisteren al een vriend verslagen met 8 races via Autolog, geweldig.

Life is complicated

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gekkehuus schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:04:

Niet je stuurtje misbruiken voor arcade games. Gewoon een gamepad kopen : Ik heb ook beide :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Kuhr89
Hier niet echt problemen met QuadCore.. Wel in het begin, als je hem opstart met alle cores draaiend, dan pakt hij er maar een. Maar als je later even op Dual Core zet, en dan even speelt en vervolgens de rest aanzet, zie je dat alles geleidelijk wordt gebruikt..

Wel jammer dat een racegame fijner speelt met Toetsenbord dan met een stuurtje. Ik kan nergens de Deadzone instellen.. Kan het ook niet vinden in een Config helaas...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waar is de muziek uit NFS3 gebleven? :(

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:36
Zag de Mediamarkt prijs van 55 euro voor de PS3 versie. Uiteindelijk op amazon tegen gekomen voor 42 euro inc verzending. Wel 5 tot 7 (werk)dagen wachten, maar scheelt toch behoorlijk. Dan maar niet vandaag al spelen en nog even wachten.

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-07 21:15
technoaddict schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:28:
Zag de Mediamarkt prijs van 55 euro voor de PS3 versie. Uiteindelijk op amazon tegen gekomen voor 42 euro inc verzending. Wel 5 tot 7 (werk)dagen wachten, maar scheelt toch behoorlijk. Dan maar niet vandaag al spelen en nog even wachten.
Inderdaad 54,99 om precies te zijn, na het spelen van de demo had ik geen zin om nog langer te wachten dus nu de volle pond betaalt.

:)

_

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 18:55
Spelen veel mensen hier hem op de ps3? Want voor de trophy Socialite moet ik nog 3 of 4 mensen die het spelen toevoegen.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-07 22:55
Ik ben van plan de PS3 versie te kopen, maar komt hij ook als download in de PSN store ? :)

gewoon nee.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
volgens mij heb ik er goed aan gedaan mijn pre-order te annuleren :)

Heb mijn vriendin vanochtend op pad gestuurd om voor mij het spel op de PS3 te halen. Er is een actie van Eplaza deze week (dus nog tot zaterdag). Alle games 15% goedkoper. Dus heb de game niet voor 59.99 maar voor 50.99.

En, daar komt nog iets leuks bij! Want ik kom net thuis en ik zie dat ik de limited versie heb meegekregen. Die is normaal 5 of 10 euro duurder. Dan heb je wat codes om extra auto's te unlocken. Vind het onzin om daar extra voor te betalen, maar ja...nu hebben ze me die gegeven i.p.v. de standaard. Lekker dus :9

Ik ga dalijk ff heerlijk gamen op de PS3 met 107cm HD van LG 8)

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom is er geen restart knop bij het overzicht van het resultaat! Nu moet je telkens het hele menu weer door :S. Verder draait hij hier prima en zijn de races wel tof.

• NLuna
Anoniem: 343391 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:06:
Heb mijn vriendin vanochtend op pad gestuurd
offtopic: Stoer dat je ook een vriendinnetje hebt.. Blijft toch iets bijzonders natuurlijk op Tweakers.net

Goed he :P Heb ook nog een leven naast gamen :+ (ongeveer 99,8% aangezien ik zelden game, alleen bij nieuwe spellen sluit ik me tijdelijk op...)

Maar kan mijn code niet gebruiken om extra wagens toe te voegen aan het spel want Playstation Network ligt eruit wegens onderhoud. Heb ik weer 8)7

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 343391 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:44:
Goed he :P Heb ook nog een leven naast gamen :+ (ongeveer 99,8% aangezien ik zelden game, alleen bij nieuwe spellen sluit ik me tijdelijk op...)

Maar kan mijn code niet gebruiken om extra wagens toe te voegen aan het spel want Playstation Network ligt eruit wegens onderhoud. Heb ik weer 8)7
Laat je vriendin een mail sturen :+

• Kuhr89
Ik stop met het spel.. heb het helemaal gehad na een dag... Met het stuur werkt het klote door de Deadzone. Met toetsenbord werkt ook nogal uit.. De autos sturen gewoon ongelooflijk kut. Ze sturen zooo traag dat je niet eens fatsoenlijk een bocht kan maken.... Dit is niet eens leuk als Arcade racer..

Waarschijnlijk hebben ze gedacht van: Als je met de auto stuurt, dan kantelt hij bijna de andere kant op... Dit is natuurlijk ook zo, maar niet zo overdreven als bij deze game... Vooral niet bij de super cars... Ben er klaar mee.. Delete!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 21:07
Ik installeer het spel, ik krijg direct alles in het Nederlands. Ah eindelijk ik kan Engels als install taal kiezen.
Kom ik in het spel, kan ik de intro filmpjes niet skippen, en is het spel in het Nederlands!?
En ik hoorde dat je niet handmatig kan schakelen. Dus ik heb direct maar weer uninstall gedaan, en tot mijn verbazing was het uninstall menu ook weer in het Nederlands.
Sorry, maar dit is weer zo ontzettend slecht werk van DICE en EA.

offtopic:
Ja ik moest het gewoon even kwijt

Aap!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-07 16:40
Werkt hier prima op 1920x1200
I7 920, gtx 275.

Na eerst een 'demo' geprobeerd te hebben was ik wel benieuwd naar de online gameplay.
Dus ik heb een key gekocht op g2play en heb daar nog geen spijt van.. Kan ook bijna niet voor 25,-
Zijn er hier meer mensen die online zitten? Want wat 'NFS vrienden' zou wel fijn zijn. Nu sta ik nog alleen in de lijstjes met tijden..

Mijn id: marcvz1

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 22:48
Heb hem aangeschaft voor de ps3, is gewoon een vermakelijk spel voor tussendoor.
Niet super maar leuk om een keer een race te doen.

Toevoegen ? ID : Terrestra

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

• NLuna
harmageddon schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:17:
Ik installeer het spel, ik krijg direct alles in het Nederlands. Ah eindelijk ik kan Engels als install taal kiezen.
Kom ik in het spel, kan ik de intro filmpjes niet skippen, en is het spel in het Nederlands!?
En ik hoorde dat je niet handmatig kan schakelen. Dus ik heb direct maar weer uninstall gedaan, en tot mijn verbazing was het uninstall menu ook weer in het Nederlands.
Sorry, maar dit is weer zo ontzettend slecht werk van DICE en EA.

offtopic:
Ja ik moest het gewoon even kwijt
Zie hier THE SOLUTION!!! >:)
dr_dreey schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:43:
Wat betreft taal veranderen van NL naar EN:

[...]

Heb ff in 't register zitten loeren, onder:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Electronic Arts\Need for Speed(TM) Hot Pursuit\1.0]

En onder:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Electronic Arts\Need for Speed(TM) Hot Pursuit]
Locale veranderen van 'nl' naar 'en'

Daarna spel opgestart en alles is in 't engels :)

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 16:28
NLuna schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:34:
[...]

[...]
Held!! Thanks for deze easy fix!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Marcvz schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:27:
Dus ik heb een key gekocht op g2play en heb daar nog geen spijt van.. Kan ook bijna niet voor 25,-
Dat is goedkoop. Waarom staat dat niet in de PW?

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 21:07
NLuna schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:34:
[...]

[...]
En dan nog wil ik handmatig schakelen.

Aap!

• NLuna
harmageddon schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:08:
[...]

En dan nog wil ik handmatig schakelen.
True, is gewoon erg stupide van Criterion/EA.. Ze denken dat Nederlanders net Duitsers zijn, dat alles vertaald moet worden in their own language :/

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-07 08:40
Ook hier met een E8400 last van een niet soepel draaiend spel.

Leuk :(

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Marcvz schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:27:
ik heb het spel eerst van usenet gehaald om te kijken of ik het spel leuk genoeg vond om te kopen na alle wisselende meningen over het spel.

Maar kan ik dan ook bij g2play een code kopen en die dan gebruiken? Aangezien jij het over een 'demo' hebt terwijl die voor de PC er niet is.

Vind het wel klote dat ik niet na een race door kan rijden om de wouten af te schudden, net als bij Most Wanted... Tis de race uitrijden, en daar blijft het bij. Dat vind ik wel een gemis...

Verder zijn de graphics echt wel goed te noemen en ook de handling is wel lekker. Alleen jammer dat het alleen races zijn...

• Marcvz
__REMCO__ schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:57:
[...]

ik heb het spel eerst van usenet gehaald om te kijken of ik het spel leuk genoeg vond om te kopen na alle wisselende meningen over het spel.

Maar kan ik dan ook bij g2play een code kopen en die dan gebruiken? Aangezien jij het over een 'demo' hebt terwijl die voor de PC er niet is.
Demo staat tussen haakjes hè ;)
Deze serial is de eerste die ik ooit online gekocht heb. Ik vond g2play ergens in een topic hier. Werkt prima.
Betalen, even wachten op mailtje. Key verzilveren in EA download manager en spelen maar :)

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Marcvz schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:46:
[...]

Demo staat tussen haakjes hè ;)
Deze serial is de eerste die ik ooit online gekocht heb. Ik vond g2play ergens in een topic hier. Werkt prima.
Betalen, even wachten op mailtje. Key verzilveren in EA download manager en spelen maar :)
dat snapte ik :) Ik vroeg me dat gewoon af maar als ik beter nagedacht had, zou je als je het spel origineel gekocht had al een key hebben |:(

Dan ga ik ook zo'n key bestellen!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

R420R schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:23:
[...]

Wat hij zegt. De config van het stuurtje ziet er zo uit ongeveer bij mij:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
[Config_SideWinder Precision Racing Wheel USB version 1.0]
STEERLEFT=0,X_AXIS,0,00,-1,00
STEERRIGHT=0,X_AXIS,0,00,1,00
ACCELERATE=0,Z_AXIS (R),0,00,0,00
BRAKE=0,Y_AXIS,0,00,0,00
HANDBRAKE=
CHANGECAMERA=0,BUTTON_6,0,00,0,00
ROTATECAMERALEFT=
ROTATECAMERARIGHT=
ROTATECAMERAUP=
ROTATECAMERADOWN=
SNAPSHOT=
DREAMSHOT=
HEADLIGHTS=0,BUTTON_4,0,00,0,00
WEAPON_LEFT=
WEAPON_RIGHT=
WEAPON_UP=
WEAPON_DOWN=
SIRENS=0,BUTTON_1,0,00,0,00
IGNITION=0,BUTTON_2,0,00,0,00
PAUSE=
NITROUS=0,BUTTON_3,0,00,0,00
Wat betreft de dead zone, ik vermoed dat die extra getalletjes ook instellingen zijn zoals dead zone, force feedback ed. Ik ga even kijken of daar wat te tweaken valt. Wat kloten met getalletjes.

Je bent tweaker of je bent het niet.

• Kuhr89
Heb ik ook al naar gekeken. Zodra ik iets aanpaste deden de controls heel erg raar.. Vervolgens heel de file moeten verwijderen en opnieuw moeten aanmaken door de game haha.

• Marcvz
__REMCO__ schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:48:
[...]

Dan ga ik ook zo'n key bestellen!
Tof, die zie ik je wel op de track ;)

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Het is eindelijk gelukt wat screenshots te uploaden _/-\o_ . Er komen er nog meer maar voorlopig moeten jullie het hier mee doen. Hier is de link naar het album (Photobucket)

Mochten jullie specifieke dingen willen zien, let me know!

En nogmaals: De graphics zijn allesbehalve slecht!

Verwijderd

Zo. Game draait soepel. Heb alle onnodige services uitgeschakeld en warempel de game loopt nu als een zonnetje. (Voor andere PC gebruikers hier probeer ook eens je firewall of virusscanner voor de grap uit te schakelen en kijk dan is hoe het loopt. Of trek je netwerkkabel eruit, log niet in op autolog en kijk dan is hoe het loopt :)).

Heb even wat races gedaan, het rijdt wel lekker weg, is wel ff wennen hoewel mijn voorkeur nog steeds uitgaat naar Need For Speed High Stakes qua besturing en wegligging.

Overigens nog even een vraagje als je aan het freeroamen bent, is het dan ook mogelijk om copss achter je aan te krijgen? Of kan dat echt alleen maar als je aan het racen bent? Zou wel zonde zijn.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-07 08:40
volgens mij het laatste :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellever
  • Laatst online: 22-03 13:41
Hmm heb hier iig geen last van traag spel op een c2q q6600 3.2ghz

Wat ik wel vervelend vind is dat die mijn stuurtje niet goed pakt :(. Ik heb een ThrustMaster Force Feedback Racing Wheel en als ik dan gas geef krijg ik iets van 1% throttle. Helaas kan je met 5km/h weinig doen 8)7
Als ik de controls om draai (linkerpedaal gas,rechterpedaal rem) doet die het wel normaal :?

Verder zijn die non-skippable filmpjes dood irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Gisteren ook die free-roam optie gevonden, kan je komen door bij elke race op de 'Y' toets te drukken ( sorry XBOX 360 Controller ). Dat is ook wel grappig, maar toch nog steeds jammer dat je een bepaald parcours moet volgen; en dat je niet á la Test Drive gewoon afslagen kunt pakken en zelf kan kiezen waar je heen rijdt. Ook wil ik echt die verdomde Turbo uitzetten. Of weet je wat; ik ga gewoon die key ontbinden denk ik.. Aan de andere kant, volgens mij kom je nergens zonder die Turbo ( helemaal handig als je politie bent ).

Gisteren ook die Politie Reventón gereden; wijs apparaat :).

Mja opzich wel grappig; moet mezelf erop betrappen dat ik toch nog soms wel één of twee uur onafgebroken aan het spelen ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Nou ik krijg het niet draaiende hier.

Core i7 920. GTX 275. Kan het spel starten, kan een race starten. Alles loopt soepel. Binnen een minuut na de start van een race krijg ik een 'appcrash' en zit ik weer op mijn desktop. Al geprobeerd de affiniteit aan te passen (minder cores gebruiken) maar dan gaat FPS zodanig omlaag dat het onspeelbaar wordt. En crasht het spel na 2 minuten in plaats van 1.

Mag toch hopen dat er snel een patch komt voor dit probleem! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voordat ik me waag aan de game op de pc, is er ondersteuning voor xbox controller?
vind racegames op pc met tobo echt nep en controller gaat het wel.

edit: na zoeken is het mogelijk dus ik trek mijn vraag in en loopt naar de winkel:)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hmm, game draait hier gewoon soepel (i7 920, HD4850)

het spel is heerlijk arcade, ook gewoon 'los' de banen verkennen is een goeie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:40:
voordat ik me waag aan de game op de pc, is er ondersteuning voor xbox controller?
vind racegames op pc met tobo echt nep en controller gaat het wel.

edit: na zoeken is het mogelijk dus ik trek mijn vraag in en loopt naar de winkel:)
Je plugt dat ding erin en hij wordt direct erkend in het spel. Geen instelling nodig, automatisch geef hij al kleine icoontjes aan voor de groene, rode, blauwe toetsen e.d. Goed geïntegreerd!

* En je kan gedoseerd gas geven, lekker voor als je free-roaming doet.. Had destijds deze controller speciaal gekocht voor Test Drive Unlimited, waar het soms wel lekker is om niet altijd volgas te gaan :)
shameete schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:11:
hmm, game draait hier gewoon soepel (i7 920, HD4850)

het spel is heerlijk arcade, ook gewoon 'los' de banen verkennen is een goeie optie.
Tja, weet ook niet waar de rest van de spelers allemaal last van hebben. Spel loopt perfect hier, alles op max. en op 1080P. Moet wel zeggen dat ik weer een lekker schone configuratie heb; met nieuwste drivers enz. Heb het idee dat er veel mensen met een instabiele overclock zitten te draaien, en dat het met dit spel erg goed naar voren komt.

[ Voor 44% gewijzigd door NLuna op 19-11-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggbird
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 20:10
Ik heb de game nu ook even gespeeld (op de PC, met xbox controller).

Op zich is et geen slecht spel. Grafisch gezien ziet het er allemaal prima uit (vooral op een full hd tv, het verschil tussen xbox met 720p en pc op 1080p is aanzienlijk), en het draait ook prima. Nu heb ik ook net een nieuwe pc dus dat mag dan ook wel (AMD Phenom II X6 1090T 3.20 GHz, Sapphire Radeon HD 6850 x2).

Ook de omgevingen waar je in rijd vindt ik erg vet. Ik was altijd een fan van NFS3 en 4, met name ook vanwege de mooie omgevingen. Die games spraken op een één of andere manier enorm tot de verbeelding. In exotische autos door de bergen en langs de kust racen etc. is gewoon heel erg cool. Maar wat daar volgens mij (bij mij tenminste) enorm aan bijdroeg was de vete muziek bij die games. De juiste muziek kan de hele sfeer enorm beinvloeden.

In deze nieuwe NFS spreekt de gehele presentatie mij niet echt aan (hoewel beter dan bij de most wanted en underground series enzo). De muziek vind ik er niet geweldig bij passen en er zitten allerlei hippe dingen bij waarvan ik niet helemaal begrijp waarom dat zo is (beetje overdone zeg maar). De oude NFS had 'gewoon' wat meer stijl en een bepaalde charme :)

Wat betreft het rijden zelf: dat vind ik ook wat tegenvallen. Het is net alsof je in een soort raket rijd en de nadruk ligt wel erg veel op gewoon vlink raggen. Het goed insturen van bochten enzo is allemaal niet zo belangrijk en dat vind ik jammer. Ik vind het juist leuk om te weten hoe je bepaalde bochten het snelst kan nemen, dit had de oude NFS (3&4) bijvoorbeeld wel (terwijl het toch arcade bleef).

Al met al een prima game maar het had beter kunnen zijn :9 , maar af en toe een race is zeker vermakelijk.

ps: Om aan te geven wat ik bedoel met de muziek die de sfeer nogal kan beinvloeden: Een tijd geleden had ik een keer een filmpje gemaakt van Forza 3 en er vervolgens muziek onder gezet van de oude NFS. De race wordt daardoor ineens veel vetter :P (YouTube: Forza Motorsport 3 Ferrari F40 vs Lamborghini Diablo)

3d modelling portfolio: Egbert Tigelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:39
Graphics zien er zeker niet slecht uit! Het ziet er juist erg smooth uit. Het is idd een arcade-racer, maar ik kan me niet herinneren dat de oude NFS ooit een realistische sim was. NFS draait altijd om keihard raggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Relief2009 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:37:
Graphics zien er zeker niet slecht uit! Het ziet er juist erg smooth uit. Het is idd een arcade-racer, maar ik kan me niet herinneren dat de oude NFS ooit een realistische sim was. NFS draait altijd om keihard raggen.
Er is echter een verschil tussen goed de bocht insturen en een juiste hoeveelheid gas geven en maar hopen dat de bocht goed genomen wordt en 1x heel even remmen om vervolgens met 250km/u door een bocht te driften ;)

Nee, realisme is in HP ver te zoeken, maar vermakelijk is ie zeker wel! Achja, als ik een realistisch rondje wil rijden stap ik wel zelf achter het stuur ;) Dan mag ik wel geen 300 rijden, maar ach, 80 op een landweggetje is meer dan hard genoeg :+

Maar voor tussendoor is HP zeker wel een vette game, en voor je het weet is er weer een uurtje of 2 verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel gister besteld bij Bol.com, vandaag binnen gekregen zoals verwacht. Eerste indruk is goed, lekker arcade, maar dat hoort ook bij NFS. Ze moeten niet proberen een sim te maken, want dat heeft al jaren gefaald. :9

Wat ik wel jammer vind is dat je geen auto's hoeft te kopen enzo, dat vond ik juist wel vet... Vette bak kopen en spoilers erop gooien enzo.. Maar ik denk dat dat ok niet echt helemaal bij dit spel zou passen. Ook de Autolog met scores van je PSN vrienden is geniaal. :Y

Nu weer verder spelen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-07 15:14

Cidious

The Bloody Gent

Waarom krijg ik mijn geluid niet via DTS Interactive over de speakers? Dolby Digital Live werkt ook niet.. Er komt gewoon geen geluid uit.. en ik kan ook nergens iets instellen dat ik het geluid digitaal wil verzenden.... Iemand met hetzelfde probleem? Alle andere games werken wel.

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 18:55
Kunnen mensen die het op de ps3 spelen me toevoegen? PSN id: WJvD
Graag even zeggen waarvoor het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-07 21:15
Pompi schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:47:
Kunnen mensen die het op de ps3 spelen me toevoegen? PSN id: WJvD
Graag even zeggen waarvoor het is.
Ik zal vanavond toevoegen misschien dan leuk om een race te doen?

nog andere mensen interesse om mee te doen? (PS3)

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de gemiddelde console gamer van tegenwoordig niet.. Niemand hier die split-screen mist? Dat is toch juist het allervetst aan een game als deze?
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste