Misschien besef je het niet, maar als ik zie hoe jij je camera op een tafel "legt", dan zou je moeten proberen om wat bewuster te zijn van hoe je ermee omgaat.mrc4nl schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:53:
Het is niet dat ik met opzet schade maak.
Ventieldopje had het over high-end dslr's en die zijn voornamelijk geverfd metaal aan de buitenkant zonder kunststof laagje.Een dslr heeft veel ronde vormen en een laag van plastic die niet geverfd is.
Misschien geen sling gebruiken, maar bijvoorbeeld een handstrap.Eenmaal aan een sling loop ik nou eenmaal de kans om ergens tegenaan te botsen.
Die zware lenzen zijn geen probleem, als je er goed mee omgaat. Of denk je dat een 400mm f/2.8 aan een dslr de mount niet kan scheef trekken? De reden dat dit zelden gebeurt, is omdat je nooit de camera alleen vast moet houden met een dergelijke lens. Altijd in ieder geval de lens vasthouden (of aan een sling) en wanneer je hem gebruikt, lens + camera vasthouden.T klinkt alsof mijn camera iedere keer kapot is, maar het enige echte probleem dat ik er mee had is dat de sensor/mount scheef zat. Heb daarna ook geen zware lenzen meer op de camera gezet. (zwaar=300mm f4)
I rest my caseEchte defecten heb ik niet gehad (wel met mijn andere camera's)
Zie dit niet als een "zeik-mrc4nl-af-post", maar hoe een buitenstaander kijkt naar jouw nonchalante houding. Ik ben zelf ook echt niet zuinig met mijn spullen. Een camera is in mijn ogen een stuk gereedschap, maar ik ben me wel bewust van wat ik ermee doe en geef mijzelf ook de schuld ervan dat je soep kunt trekken van mijn sensor en een vervangen sluiter. De laserschade vind ik niet echt mijn schuld.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II