Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mijn oom en ik hadden het idee om eens een middagje te gaan klikken voor de lol, maar zijn eigenlijk op zoek naar een onderwerp. Het idee is om het niet te specifiek te maken maar willen wel met scherptediepte gaan spelen. Initieel was het Zuiderzeemuseum wel een leuke optie met veel variëteit, maar die is niet meer open onderhand.

Heeft iemand nog weergaloze ideeën die een beetje centraal gelegen liggen tussen gelderland en NH? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Als je het toch in die hoek zoekt; Marken (met als bonus de vuurtoren) en Volendam. Dat is ongeveer hetzelfde als het Zuiderzeemuseum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Het Paard van Marken is overigens nog wel een stuk lopen vanaf de parkeerplaats, je kunt er niet met je auto naartoe. Weet niet hoe mobiel je oom is, maar hou daar dus rekening mee :) Het is wel een fotogeniek plekje!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou een stukje wandelen gaat nog prima hoor. :D

Maar bedankt voor de tips, ik ga die zeker overwegen. Klinkt goed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:40

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Gonadan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:04:
willen wel met scherptediepte gaan spelen.
ik wil niet vervelend zijn maar ik vond het wel grappig
(DOF van een gebouw van 16m omringd door water)

weet het niet meer

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
Vishari Beduk schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:45:
ik wil niet vervelend zijn maar ik vond het wel grappig
(DOF van een gebouw van 16m omringd door water)
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3463/3711242972_9f817d0df2_o.jpgIMG_26893 by Universal Creations, on Flickr
Geschoten met de Minolta 58mm f/1.2. Diafragma weet ik niet, exif is namelijk niet kloppend met een gechipte manuele lens.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 16:26

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Pff, diafragma op een f/1.2 lens is sowieso overrated. Je koopt zo'n ding niet om op f/4 te gaan schieten :+ :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Universal Creations
Ventieldopje schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:52:
Pff, diafragma op een f/1.2 lens is sowieso overrated. Je koopt zo'n ding niet om op f/4 te gaan schieten :+ :Y)
Volgens mij heb ik ook, buiten wat testshots om, zelden op f/4 of kleiner geschoten met die lens.

• Gonadan

Gonadan

Universal Creations schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:50:
[...]

[afbeelding]IMG_26893 by Universal Creations, on Flickr
Geschoten met de Minolta 58mm f/1.2. Diafragma weet ik niet, exif is namelijk niet kloppend met een gechipte manuele lens.
Dan moet je wel zo dichtbij weten te komen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Paar dagen terug een "upgrade" gedaan van de U2711 naar de U2515H monitor. Voor de prijs waarvoor ik de U2711 (> 4 jaar oud) verkocht, kon ik de U2515H nieuw kopen. 2" minder qua grootte, maar wel dezelfde resolutie en geen "spikkels" meer op het scherm en een prachtig design. Wel blij met de keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de U2415H en even nadat ik die kocht kwam de U2515H... Die resolutie had ik ook wel prettig gevonden denk ik. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje tussendoor. Ik heb wat oude spulletjes en vroeg mij af wat ik er mee kan, of het iets waard is en zo niet zie ik er blij mee kan maken.

Het gaat om een Canon Bellows FL en een Canon slide duplicator. Zoals op de foto te zien is. Die foto komt bij mij uit de familie en daar is het op te zien wat ik bedoel. .
Diadinges

Ook heb ik een klein grappig dingetje gevonden een ROWI Rangefinder. Ik weet niet of ik die kwijt wil of wil houden omdat ik het een leuk dingetje vind. Foto is niet van mij maar voor het beeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.rockycameras.com/ekmps/shops/rockcameras/images/-boxed-accessory-shoe-rowi-rangefinder-inst-9.99-56693-p%5Bekm%5D500x375%5Bekm%5D.jpg

En een Maremax Ultra Wider opzet lens 52mm in een kokertje in nieuwstaat. Foto niet van mij.
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/NeMAAOSwk5FUtqDA/$_1.JPG

Wat kan ik hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Vraagje: hoe bewaar je objectieven?

Ik heb nog wat glas over (maar geen camera waar het op past) en de verkoop wil niet zo lukken.
Misschien over een paar jaar een mooie fullframe mirrorless kopen en tot die tijd bewaren.
Nou is de ideale oplossing waarschijnlijk zoiets: http://www.amazon.com/Ele...Cabinet-Box/dp/B0086LMFF8
maar ik zoek iets goedkopers; gewoon een plastic container van ikea met een bison vochvreter erbij en dan dicht tapen
heeft iemand nog tips voor het bewaren van glas?

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Zo'n vochtvreter bevat, dacht ik, corrosieve stoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

Universal Creations schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:07:
Zo'n vochtvreter bevat, dacht ik, corrosieve stoffen.
in een bak met rijst bewaren dan maar?:+

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Niet dichttapen. Vochtvreter trekt wel de vocht aan, maar houdt het ook vast. Zit het in je bak opgesloten...bij je lenzen.

Gewoon op een droge plek bewaren met weinig wisselingen in vochtigheid en goede ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

OK bedankt voor de reacties
dat van die rijst vind ik eigenlijk wel een heel erg goed idee, morgen naar de Jumbo :)

@Tuintje: misschien dat je de onderkant van die slide duplicator kan hergebruiken bij macro fotografie
oh ja, wel een beetje raar dat je op een fotografie forum geen eigen foto's gebruikt :+

weet het niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
Vishari Beduk schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:44:
dat van die rijst vind ik eigenlijk wel een heel erg goed idee, morgen naar de Jumbo :)

@Tuintje: misschien dat je de onderkant van die slide duplicator kan hergebruiken bij macro fotografie
oh ja, wel een beetje raar dat je op een fotografie forum geen eigen foto's gebruikt :+
Rijst is leuk om vocht uit iets te halen (telefoons die in het water zijn gevallen....), maar verder is rijst enorm stoffig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Vacumeren? Als je ze echt een tijd niet gaat gebruiken kan je zelfs de slager in de buurt vragen of je 2 kilo rollade mag en als gunst meteen enkele lenzen vacuumeren.

Ziplock zakje kan ook goed. Je doet je lens erin, zakje met uiteinde boven water, rest onderwater (water is zwaarder en duwt dus lucht eruit)...en dan als nagenoeg alle lucht eruit is, zakje dicht.

[ Voor 14% gewijzigd door Nomad op 15-11-2015 23:00 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nomad schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:59:
Ziplock zakje kan ook goed. Je doet je lens erin, zakje met uiteinde boven water, rest onderwater (water is zwaarder en duwt dus lucht eruit)...en dan als nagenoeg alle lucht eruit is, zakje dicht.
Water is wel zwaarder, maar in wasbak of zo, creëer je nauwelijks meer dan 1 bar aan druk (luchtdruk + heel klein beetje waterdruk van 0,1bar per meter waterdiepte). De lucht ontsnapt uit het zakje totdat de druk in het zakje even groot is als de buitendruk. Met je mond lucht eruit zuigen is volgens mij effectiever (je kunt dan zelfs een onderdruk creëren). Maar goed. Vacuümeren is op zich wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe...haast maakte dat ik foto's via Google gepakt heb. Maar ik kan uiteraard zelf ook foto's maken. Hoe zou ik zo'n slide duplicator kunnen gebruiken bij macro fotografie? Ik heb een Nikon D5200 en weet niet of dat samengaat. Interessant klinkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:09:
[...]
Maar ik kan uiteraard zelf ook foto's maken.
Bewijs dat maar eens :+
Hoe zou ik zo'n slide duplicator kunnen gebruiken bij macro fotografie? Ik heb een Nikon D5200 en weet niet of dat samengaat. Interessant klinkt het wel.
Ik dacht aan focus stacking, maar dan dat gaat met een Nikon op Canon mount niet lukken.
Eigenlijk is het een combinatie van:
www.kamera-express.nl/pro...o-454-micro-sliding-plate
en:
http://www.kamera-express...oflex-balg-voor-castel-q/

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb vanavond mijn kookpunt wel zo'n beetje bereikt :(

Ben al de hele avond bezig om een 360 graden pano te maken, opzich niet zo'n probleem zou je zeggen..... Ps crasht keihard als ik een photomerge doe, met raws eerst geprobeerd en daarna met bewerkte jpg's. Uiteindelijk via Lightroom met de ingebouwde functie geprobeerd en die bakt er helemaal niks van :(

Dacht ik dan maar fijn even een clipjemet foto's en een muziekje eronder te maken, raad eens? crasht Lr met preciesdat nr wat ik als achtergrond muziekje wil.....grrrr...

6 reboots verder omdat de boel vastliep en nog geen steek verder |:(

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
Kolor Autopano Giga al eens geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 16:51
Universal Creations schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:49:
[...]

Rijst is leuk om vocht uit iets te halen (telefoons die in het water zijn gevallen....), maar verder is rijst enorm stoffig.
Klopt, daar is het ideaal voor:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.someecards.com/someecards/usercards/MjAxMy00MDg1ZDQzZDdkMGYyNWFm.png

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Lol. Wtf! Echt zo fout dat het grappig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Even 10 min mee geklooit, niet perfect (maar dat ligt meer aan de manier waarop ik even snel de foto's heb gemaakt) maar ik heb een bruikbaar product wat ik kan laten zien *O*

Paul, you just made my day _/-\o_ d:)b

Kan ik iig morgen laten zien dat ik 360 graden panno's kan maken. Dat allemaal om een stomme wijziging op Funda waarbij je hoger komt te staan als je 360 graden foto's en een filmpje bij een huis aanlevert |:(

Nouja nu binnenkort maar eens een Panomaxx 2 kop gaan bestellen :|
Mag er wel een ezel bij gaan nemen 1.2kg pano kop, Manftorro 410jr geared kop en 055XDB is samen 4.7kg }:O

[ Voor 33% gewijzigd door sapphire op 16-11-2015 22:12 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
sapphire schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:06:
[...]

Even 10 min mee geklooit, niet perfect (maar dat ligt meer aan de manier waarop ik even snel de foto's heb gemaakt) maar ik heb een bruikbaar product wat ik kan laten zien *O*

Paul, you just made my day _/-\o_ d:)b
You're welcome. Ik gebruik tegenwoordig het meeste Lr omdat je daarin met raw kunt blijven werken en bij niet al te ingewikkelde pano's de uitlijning soms net iets beter is. Maar als de pano's echt ingewikkeld worden, is Kolor Autopano Giga de uitweg.
Kan ik iig morgen laten zien dat ik 360 graden panno's kan maken. Dat allemaal om een stomme wijziging op Funda waarbij je hoger komt te staan als je 360 graden foto's en een filmpje bij een huis aanlevert |:(
Ah, been there, done that met mijn eigen huis op Funda. Om er dan vervolgens achter te komen dat de Funda software mijn pano weer vernaggelde.
Nouja nu binnenkort maar eens een Panomaxx 2 kop gaan bestellen :|
Mag er wel een ezel bij gaan nemen 1.2kg pano kop, Manftorro 410jr geared kop en 055XDB is samen 4.7kg }:O
Zozo, leuke spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Krpano viewer, heb de foto even door de demo van ze gehaald en die werkt prima :)

Heb al een hele poos de intentie om 360 graden foto's te gaan maken maar kom er steeds niet aan toe om me er echt in te verdiepen. Eenderzijds omdat de vraag ernaar imho niet onwijs groot is en anderzijds omdat ik het erg ingewikkeld en duur vond. Blijkt dus dat je met alleen een kop en Ps of Lr al een enorm eind komt, zeker voor Funda aanleveringen:)

Moet die stomme software wel werken natuurlijk :(

Autopan Giga is gewoon 200 euri :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

sapphire schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:55:

Moet die stomme software wel werken natuurlijk :(

Autopan Giga is gewoon 200 euri :|
Microsoft ICE is een mooi gratis alternatief, niet zoveel toeters en bellen, maar wel lekker vlot.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vishari Beduk schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:33:
[...]

Bewijs dat maar eens :+

[...]

Ik dacht aan focus stacking, maar dan dat gaat met een Nikon op Canon mount niet lukken.
Eigenlijk is het een combinatie van:
www.kamera-express.nl/pro...o-454-micro-sliding-plate
en:
http://www.kamera-express...oflex-balg-voor-castel-q/
Eigenlijk kan ik er dus helemaal niet mee. Maar die rangefinder is wel een geinig dingetje. Ik zal morgen eigen foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
mrc4nl schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:01:
[...]

Microsoft ICE is een mooi gratis alternatief, niet zoveel toeters en bellen, maar wel lekker vlot.
Mijn ervaringen met multi-row pano's zijn met Kolor toch wel een stuk beter. Goedkoop is het niet, maar als je het veel gebruikt, is het dat bedrag wel waard. Het kost niet meer dan een goede pano-kop voor je statief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Het is hier echt Adobe dag, nou pakt de video export van de presentatie module .Tiff files weer niet goed. In de voorvertoning alles prima maar in de video zijn ze verknipt |:(

Serieus Adobe, software waar je niet op kunt vertrouwen 8)7

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Misschien domme vraag, maar hoe kan een tiff bestand 74MB worden als de RAW file maar 16MB is? Wat voor data zit daar nog meer in, dan in RAW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compressed versus uncompressed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

24 bit vs 12/14 bit?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ja, zou dat het zijn? Ik weet het niet. Ik vond het gisteravond alleen zo raar toen ik mijn foto uit LR exporteerde naar TIFF voor een canvas afdruk. Zag ineens een bestand van 74MB en dacht WTF :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
In een tiff wordt niets compressed (tenzij je bijvoorbeeld zip-compressie gebruikt). Iedere pixel wordt apart opgeslagen en dan ook nog eens met 16-bit per kleur. Beetje zelfde idee als met bmp. Raw is doorgaans lossless gecomprimeerd, behalve bij de sony a7-serie (die zijn of lossy, of ongecomprimeerd), dus je verliest geen data en je hebt nog redelijk compacte bestanden.

[ Voor 6% gewijzigd door Universal Creations op 17-11-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Universal Creations schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:16:
You're welcome. Ik gebruik tegenwoordig het meeste Lr omdat je daarin met raw kunt blijven werken en bij niet al te ingewikkelde pano's de uitlijning soms net iets beter is. Maar als de pano's echt ingewikkeld worden, is Kolor Autopano Giga de uitweg.
Wat moet ik mij voorstellen bij ingewikkelde pano's? In feite zijn het gewoon foto's die aan elkaar geplakt moeten worden. Bedoel je dan iets als een halve bol met weinig overlap uit de hand geschoten en dat soort constructies?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Universal Creations schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:40:
In een tiff wordt niets compressed (tenzij je bijvoorbeeld zip-compressie gebruikt). Iedere pixel wordt apart opgeslagen en dan ook nog eens met 16-bit per kleur. Beetje zelfde idee als met bmp. Raw is doorgaans lossless gecomprimeerd, behalve bij de sony a7-serie (die zijn of lossy, of ongecomprimeerd), dus je verliest geen data en je hebt nog redelijk compacte bestanden.
Duidelijk! d:)b

Dat verklaart een hoop inderdaad.

Wel stom dat de canvas leverancier maar maximaal 20MB files accepteert |:(
Via de website althans. Misschien dat ik het bestand ook via mail (WeTransfer o.i.d.) mag aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

PdeBie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:05:
[...]

Duidelijk! d:)b

Dat verklaart een hoop inderdaad.

Via de website althans. Misschien dat ik het bestand ook via mail (WeTransfer o.i.d.) mag aanleveren.
Dat is inderdaad niet echt logisch.

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gonadan schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:35:
[...]

Wat moet ik mij voorstellen bij ingewikkelde pano's? In feite zijn het gewoon foto's die aan elkaar geplakt moeten worden. Bedoel je dan iets als een halve bol met weinig overlap uit de hand geschoten en dat soort constructies?
Panorama's met minder contrastrijke "aanknooppunten", zoals je vaak hebt met een bokeh panorama (panorama geschoten met kleine scherptediepte en dus veel out-of-focus).
PdeBie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:05:
Ze zullen vast ook niet vragen om een tiff als die limiet van 20MB geldt. Gewoon een jpg sturen met lage compressie. Dat doe ik ook altijd en dat gaat prima. Daarnaast is een canvas totaal niet veeleisend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

PdeBie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:36:
ja, zou dat het zijn? Ik weet het niet. Ik vond het gisteravond alleen zo raar toen ik mijn foto uit LR exporteerde naar TIFF voor een canvas afdruk. Zag ineens een bestand van 74MB en dacht WTF :P
Lightroom heeft nog steeds de bug dat compressie instellingen worden genegeerd voor TIFF, in ieder geval bij het openen in externe programma's, wellicht ook bij het exporteren.

Ik bewerk vaak foto's in PS (als TIFF) en na het opslaan zijn mijn foto's tussen de 500 MB tot 1+ GB :+ Sla ik het nogmaals op via het "Opslaan Als" venster onder de zelfde naam dan kan ik de compressie instellen en blijkt dat Lightroom dat gewoon helemaal niet gedaan heeft. Stel ik Zip compressie in dan daalt het al snel tot rond de 200 - 300 MB :o

De RAW zit eigenlijk ook gewoon in een TIFF container en het lijkt mij het meest voor de hand liggend dat het verschil in bit diepte en de vrije keus die ze hebben tot het comprimeren van de data het grootste verschil maakt.

Bij "normaal" TIFF zit je namelijk vrij vast aan LZW of ZIP maar ik kan me voorstellen als je toch al een propriëtair bestandsformaat hanteert je ook best voor een ander algoritme kan kiezen. Wat mij betreft mogen ze best wel eens LZ4 compressie toe gaan passen, lekkah snel en klein, veel meer van deze tijd :D

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Universal Creations schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:45:
Panorama's met minder contrastrijke "aanknooppunten", zoals je vaak hebt met een bokeh panorama (panorama geschoten met kleine scherptediepte en dus veel out-of-focus).
Ah die dingen, logisch. Dat heb ik nog niet geprobeerd. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

He bah ;(
Het toestel, dat u ons onlangs voor reparatie heeft aangeboden, hebben wij gecontroleerd. De herstelling valt niet onder de garantievoorwaarden van Panasonic die op dit moment van toepassing zijn.
Wij hebben vastgesteld dat de flits van uw camera niet meer werkt. Ook merken we beschadigingen op aan de behuizing van het deel behuizing bovenzijde camera (flits), mogelijk als gevolg van stoot of valschade. Deze prijsopgave is voor vervangen van de interne flitslamp.
nou dan vervang ik zelf wel die flitslamp, heb hier nog wel een oude camera liggen.
Geen woord van ze over de kapotte AF-asist though.ik wilde bellen maar de ambtenaren daar waren niet telefonisch bereikbaar na 16:00

en daarnaast gebruik ik de interne flitser ook maar 2 keer per jaar oid, zo'n probleem is het ook niet. :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Toch iets voorzichtiger zijn? Die lui zijn ook niet gek natuurlijk ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ventieldopje schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:54:
Toch iets voorzichtiger zijn? Die lui zijn ook niet gek natuurlijk ;)
nouja, wel een beetje gek. vorige keer gaf ik aan "he de sensor zit scheef, hoeken in de foto zijn niet scherp"en krijg vervolgens een nieuwe lcd, achterkant, onderkant, (Why? :D ) en sensor assembly.
toen waren ze wel gul, en zat dezelfde val en stootschade op de camera.

oja, en kreeg zelfs een gratis sd kaart +batterij die ze waren vergeten te verwijderen voordat ze m naar mij terug stuurden :')

Maar goed, als het niet onder garantie kan laat dan maar zitten, zonder kan ik ook nog wel foto's maken.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb het opgegeven, vandaag mocht ik op werk bij de helpdesk pdf formulieren maken met Adobe formscenter....het was een drama :'( Ik begin bijna wat te krijgen tegen Adobe :+

Overigens gisteravond laat even een "portable" versie van Ps CC gedownload (dan maar even evil doen als mijn eigen versie niet meewerkt), die stitcht als een malle, zonder vastlopers. Resultaat is om te huilen net als bij Lr maargoed dit was ook een contrastloos gebeuren met hele stukken zonder aanknopingspunten.
Autopano Giga is daarnaast wel erug goed.

Over ICE, werkt prima voor simpele pano's maar hier ook de ervaring dat als eht lastig word eht niet zo prettig werkt. Wel klein en licht tough :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

sapphire schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:06:
Ik heb het opgegeven, vandaag mocht ik op werk bij de helpdesk pdf formulieren maken met Adobe formscenter....het was een drama :'( Ik begin bijna wat te krijgen tegen Adobe :+

Overigens gisteravond laat even een "portable" versie van Ps CC gedownload (dan maar even evil doen als mijn eigen versie niet meewerkt), die stitcht als een malle, zonder vastlopers. Resultaat is om te huilen net als bij Lr maargoed dit was ook een contrastloos gebeuren met hele stukken zonder aanknopingspunten.
Autopano Giga is daarnaast wel erug goed.

Over ICE, werkt prima voor simpele pano's maar hier ook de ervaring dat als eht lastig word eht niet zo prettig werkt. Wel klein en licht tough :)
Gek hè? Die gebruiken ook de zelfde engine ;)

Autopano Giga, PTGui en Hugin zijn er voor de specialistische pano's :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja bedacht ik me bij het zien van de results ook :+

PTGUI zelf wat mindere ervaring mee en Hugin staat me ook iets van bij al weet ik niet meer wat. Ik word oud denk ik :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Universal Creations

De D2000 verslaat de 5DsR zelfs op 1 punt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vroegâh toen Canon nog humor had...
spoiler:
Wat dus nooit was want intern was de D2000 een Kodak :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dat is toch humor? :+

On a side note, Canon zit nog steeds niet vast aan hun eigen sensoren en zeggen gewoon 'de beste sensor' te pakken. Het is dus niet uitgesloten dat er ooit in de toekomst een keer een sensor van een ander merk gebruikt gaat worden (zoals Nikon doet :+).

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat pong is briljant! Kost je wel een extra reserve accu. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Tony northrup had een leuke challange: Bewijzen dat CPL's nut hebben
in zjin video over filters had hij voorbeelden waarom je beter geen cpl kan gebruiken en daar is veel commentaar op gekomen.

Hij had ook goede punten dat cpl's en lenshoods geen vrienden zijn en dat je moet oppassen met groothoek, maar ik ben het niet eens met veel standpunten. Hij noemde de filters plastic dingen , en het zou scherpte verminderen, en volgens ook zeggen dat krassen op een frontelement opeens geen effect hadden (dus beetje extra glas maakt dan toch ook niet uit?)en dat foto's genomen met een cpl er onnatuurlijk uitzien.

anyway, de opdracht is om 2 raws te sturen, met en zonder filter, om aan te tonen dart het effect niet met lightroom kan worden nagebootst. misschien vinden sommigen dit een leuke opdracht

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Je moet hem dan mailen (tony@northrup.org). Ik hoop dat ie er op reageert, want ik heb hem ook al eens bewezen dat ie iets verkeerd zei (lens scherpte volgens DxO die niet klopte). Maar ik ga wel even met water of glas aan de gang om de reflecties er met een polarizer eruit te halen. Iets wat MIT enkel lukt met hele moeilijke technologie kan Tony blijkbaar ook gewoon met photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik wilde zelfs iets doen met natte bladeren/wegen daar heb je ook veel baat bij een cpl.
maar zit nu nog zonder camera :/
Universal Creations schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:32:
Maar ik ga wel even met water of glas aan de gang om de reflecties er met een polarizer eruit te halen. Iets wat MIT enkel lukt met hele moeilijke technologie kan Tony blijkbaar ook gewoon met photoshop.
Mijn ervaringen met reflecties en glas is dat het nooit alle reflecties vorden verwijderd, en het met sommige ruiten zelfs voor vreemde verkleurignen kan zorgen (zoals in vliegtuigen en treinen)
Maar veel succes uiteraard!

[ Voor 72% gewijzigd door mrc4nl op 20-11-2015 00:43 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Niet alle reflecties verdwijnen, maar dat wil niet zeggen dat het niet een stuk beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik wil net zeggen, hij weet wat een Pola doet?

Heb zat foto's waar je zonder pola een witte vlek op de vloer ziet en mét pola mooi het laminaar/steen/hout van de vloer. Uiteraard kun je dat photohoppen, maar ga eens na, in principe kun je alles in photoshop.
Alleen kost een pola goed draaien me 5 seconden en een hele vloer photoshoppen...euhm veel langer. Ht is maar waar je je tijd aan wilt besteden.

Ik ben duidelijk echt zijn grootste vriend met een groothoek lens met kap én polafilter er vast op 8)

Ow en 2-stops lichtverlies...man koop gewoon een kwalitatief goede, scheelt het nog maar 1 stop ;)

[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 20-11-2015 17:48 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

mrc4nl schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:27:
het zou scherpte verminderen, en volgens ook zeggen dat krassen op een frontelement opeens geen effect hadden (dus beetje extra glas maakt dan toch ook niet uit?)
Het effect van krasjes en het effect van een (goedkoop) filter kan je niet echt vergelijken. Kleine krasjes hebben inderdaad weinig invloed, een goedkoop filter wel degelijk (scherpte, contrast, flares/ghosting).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
sapphire schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:45:
Ow en 2-stops lichtverlies...man koop gewoon een kwalitatief goede, scheelt het nog maar 1 stop ;)
Nope. Als het maar 1 stop zou schelen zou je niet van die donkere blauwe luchten kunnen creëren. Het effect kan oplopen tot 3stops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Mail dan ook gelijk Hoya maar want die claimen dat hun HD's minder licht tegenhouden dan hun andere polarisatiefilters. Mijn ervaring is dat ook, mijn HD laat beduidend meer licht door dan mijn Pro1.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik zeg nergens dat alle pola's hetzelfde zijn in transmissie. Maar slechts 1 stop haal je simpelweg niet. Daarnaast wordt een pola ook gebruikt om luchten donkerder blauw te krijgen en dan verwacht je dus juist dat ie minder licht doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Maar 1 stop in totaal is al best wel veel, ik snap dat hij licht tegenhoud maar dat doet hij selectief toch? Tuurlijk verlies je met een polar altijd licht maar ik heb het idee dat dit op sommige plekken (lucht) meer is en zo je faux "dynamisch bereik" vergroot.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ventieldopje schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:16:
Maar 1 stop in totaal is al best wel veel, ik snap dat hij licht tegenhoud maar dat doet hij selectief toch? Tuurlijk verlies je met een polar altijd licht maar ik heb het idee dat dit op sommige plekken (lucht) meer is en zo je faux "dynamisch bereik" vergroot.
Een polarisatiefilter houdt licht inderdaad selectief tegen, maar sowieso de helft. Mits goed gericht, kan dit oplopen tot 3 stops, maar dan inderdaad lokaal (enkel de lucht bijvoorbeeld). Je kunt daarmee ook het contrast in je foto verhogen en bepaalde objecten minder flets maken. Er staan een paar hele goed voorbeelden op http://www.cambridgeincol...ls/polarizing-filters.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ja precies, dit omdat je (on?)gepolarizeerd licht tegenhoud. Wat dus de helft is.

Best fancy spul maar vind het jammer dat ze noot uit te proberen zijn voordat je zoiets koopt. Kost aardig wat..

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ventieldopje schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:21:
Ja precies, dit omdat je (on?)gepolarizeerd licht tegenhoud. Wat dus de helft is.

Best fancy spul maar vind het jammer dat ze noot uit te proberen zijn voordat je zoiets koopt. Kost aardig wat..
Daar hebben we meetings voor hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zier er wel tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Van het weekend kwam ik er achter waar vriendinlief mijn filter had opgeborgen, gewoon los in een rommellade getieft. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Moet je het filter maar in een doosje opbergen als je het niet gebruikt. En je zooi uiteraard zelf opruimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jij hebt makkelijk praten, ze mot gewoon met d'r tengels van mijn fotospul afblijven. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Gonadan schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:41:
Jij hebt makkelijk praten, ze mot gewoon met d'r tengels van mijn fotospul afblijven. :P
op het forum klagen helpt daar niet tegen hoor :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik denk ik gooi eens wat luchtigs in het community topic, gaat iedereen weer serieus zitten doen. }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gonadan schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:46:
Ik denk ik gooi eens wat luchtigs in het community topic, gaat iedereen weer serieus zitten doen. }:|
Ik was semi-serieus en daarnaast neem ik het liever voor je vriendin op dan voor jou (niet dat ik weet hoe ze eruit ziet) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat heb ik je aangedaan dan? Of ben je gewoon weer eens baldadig. :P

Één ding kan ik mijzelf wel flink aanrekenen, ik heb die doosjes per ongeluk weggegooid na het op de lens schroeven. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gonadan schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:40:
Wat heb ik je aangedaan dan? Of ben je gewoon weer eens baldadig. :P
Ik heb een voorkeur voor vrouwen O+
Één ding kan ik mijzelf wel flink aanrekenen, ik heb die doosjes per ongeluk weggegooid na het op de lens schroeven. :')
Dan verdien je ook deze aanpak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Alleen het feit al dat ik mij zo'n UV-barrel heb laten aansmeren is al genoeg reden om dit te verdienen ben ik bang. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gonadan schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:06:
Alleen het feit al dat ik mij zo'n UV-barrel heb laten aansmeren is al genoeg reden om dit te verdienen ben ik bang. :+
Ow, het gaan om een UV filter. Dan ben ik het helemaal eens met je vrouw om die in een rommellade te gooien. Enkeltje glasbak was misschien nog beter geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Universal Creations schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:43:
[...]

Ik heb een voorkeur voor vrouwen O+

[...]

Dan verdien je ook deze aanpak

Eensch, maar ik snap de frustratie maar al te goed al fotografeert ze zelf ook, het zijn meer andere dingen die kwijt raken.

spoiler:
Hopen dat ze niet mee leest O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Ventieldopje op 23-11-2015 15:42 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ventieldopje schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:41:
[...]

Eensch, maar ik snap de frustratie maar al te goed al fotografeert ze zelf ook, het zijn meer andere dingen die kwijt raken.

spoiler:
Hopen dat ze niet mee leest O-)
spoiler:
Ik stuur wel even een dm'tje

Edit: Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Vandaag mijn eerste fotowedstrijd gewonnen 8)
/me Barktus is trots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
barktus schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:34:
Vandaag mijn eerste fotowedstrijd gewonnen 8)
/me Barktus is trots!
Mogen we de winnende foto zien? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Hahn schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:35:
[...]

Mogen we de winnende foto zien? :)
Uiteraard! Het gaat om de volgende foto:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/G0vB7kx4uVCVf3XmDisjcVdd/full.jpg

Heb er een paar MacWet handschoenen mee gewonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

barktus schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:29:
[...]

Uiteraard! Het gaat om de volgende foto:

[afbeelding]

Heb er een paar MacWet handschoenen mee gewonnen :)
wel een beetje veel ruis, ik wilde een opmerking plaatjes over dat de foto wat aan de warme kant was, maar toen zag ik dat ik f.lux aanhad staan :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben laatst een dagje met een groep vrienden naar de oostvaardersplassen geweest, en ik heb hierbij mijn analoge camera meegenomen.
Echter heeft een van de magazijntjes een lichtlek, waardoor een deel van de foto's rare vlekken aan de rechterkant heeft. Normaal overleef ik dat wel, even croppen etc.

Nu echter kan ik het hier amper croppen:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/igK5hj8w4UXO66DLA44i7OJs/thumb.jpg

(ik weet dat de lucht raar is, dat was hij gewoon die dag).
Weet iemand hoe ik een beetje elegant die band rechts weg kan krijgen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Boudewijn schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:31:
Ik ben laatst een dagje met een groep vrienden naar de oostvaardersplassen geweest, en ik heb hierbij mijn analoge camera meegenomen.
Echter heeft een van de magazijntjes een lichtlek, waardoor een deel van de foto's rare vlekken aan de rechterkant heeft. Normaal overleef ik dat wel, even croppen etc.

Nu echter kan ik het hier amper croppen:
[afbeelding]

(ik weet dat de lucht raar is, dat was hij gewoon die dag).
Weet iemand hoe ik een beetje elegant die band rechts weg kan krijgen?
Dodge & burn?

lijkt mij wel een flink karwei trouwens

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja ik vrees het ook, maar het is eigenlijk wel een gave plaat... dus ik vrees dat ik die tijd erin ga stoppen.
Wat is een tool met een fijne dodge en burn voor dit soort klusjes? Ik gok dat ik morgen voorzichtigjes met photoshop aan de slag ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nn2lH6H7zvJZbFUa8DXMhMoC/medium.jpg

Oeps! :P

Kan nog wel beter, dit was de quick and dirty 10 minuten poging.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Held, kun je me vertelen wat je gedaan hebt? Ik ga het dan op een hoger-resolutie versie van die plaat doen.
WIl het graag leren, maar lastig qua zoektermen (Die heb ik nu) en handige tooling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dodge & burn in Photoshop. Ik gebruik daarvoor een "Soft light"-layer waar ik op verf met zwart en wit met een flow van 2%. Daar gebruik ik trouwens wel een Wacom Intuos Pro voor, dat maakt het heel erg veel makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
Voer tot nadenken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

UC inmiddels wel :+

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam al ergens langs idd, maar met genoeg kritiek op de "A photograph is shaped more by the person behind the camera than by what is in front of it". Nogal logisch dat als je een opdracht meegeeft aan een aantal pro's dat ze de essentie van zijn persoonlijkheid moeten vastleggen en je 6 compleet verschillende omschrijvingen meegeeft daar 6 verschillende platen uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Oeps....
* Universal Creations kruipt weer onder zijn steen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:30

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Yay even mijn blijdschap delen. voor 119 euro de 55-250mm IS STM op de kop weten te tikken tijdens de black-friday van klein. Cashback/tegoed nog weten te combineren met een vriend dus hebben we samen voor 82 euro de STM variant. Verkoop ik mijn IS I en heb ik voor ~20EUR een hele waardige upgrade denk ik zo :)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik was vanmiddag in bergen op zoom om mijn camera op te halen, had gekozen om m maar niet te laten repareren (AF lampje en flitser deden het niet)

zet ik de camera weer aan: wut ze doen het gewoon? Ik zag wel dat de instellingen gereset waren.

Incompetent bedrijf dat hele tech-repair.
1.vergeten op de batterij en sd kaart uit het toestel te halen voor dat ze m naar mij opstuurden
2. ze vervangen dingen die niet in de klacht staan (1e reparatie, was allemaal wel onder garantie)
3. Bij een tweede reparatie zou opeens geen garantie zijn vanwege val en stootschade.
(gewoon zelfde schade als ik terugkreeg uit 1e reparatie?)
4. dikke prijsopgave omdat de flitser kapot zou zijn, beknelling en defect board.
na een software reset doet ie het gewoon 8)7
5. toestel bij ze ophalen is net zo duur als wanneer ze m laten verzenden (Heb ik 8 uur voor niets in de trein gezeten :( )

dat wordt geen 3e keer dus. vreemd bedrijf. :w
Sjekster schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 00:32:
Als je nu gewoon wat voorzichtiger doet, hoef je ook geen 3e keer ;)
nu de garantietermijn van 2 jaar er op zit, moet ik wel ;)

[ Voor 17% gewijzigd door mrc4nl op 28-11-2015 00:58 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
Als je nu gewoon wat voorzichtiger doet, hoef je ook geen 3e keer ;)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je meent toch niet serieus dat je nu pas voorzichtiger gaat doen omdat je geen garantie meer hebt. Of eerder gezegd ... je garantie periode voorbij is. Dat je garantie kreeg verbaasde mij sowieso al, als ik hem zo zag ...

Wees gewoon eens wat voorzichtiger! Een high-end DSLR (aka. baksteen) kan best een stootje hebben maar die zijn er voor gemaakt, zo'n M43 camera niet.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ventieldopje schreef op zondag 29 november 2015 @ 02:44:
Je meent toch niet serieus dat je nu pas voorzichtiger gaat doen omdat je geen garantie meer hebt. Of eerder gezegd ... je garantie periode voorbij is. Dat je garantie kreeg verbaasde mij sowieso al, als ik hem zo zag ...

Wees gewoon eens wat voorzichtiger! Een high-end DSLR (aka. baksteen) kan best een stootje hebben maar die zijn er voor gemaakt, zo'n M43 camera niet.
Nu pas voorzichtiger doen, klinkt iets te hoopvol denk ik. Ik ben nu wel meer bewust van evt gevolgen.Opeens voorzicher doen is voor mij niet makkelijk,
Het is niet dat ik met opzet schade maak.
Mijn camera heeft een hoop scherpe hoeken en heeft een metalen buitenkant die geverfd is. T is gewoon gevoelig voor beschadigingen. Je ziet de zwarte onderlaag erg goed op op zilveren camera.
Een dslr heeft veel ronde vormen en een laag van plastic die niet geverfd is. Dat helpt ook veel. Anders dan de camera rustiger neerleggen en niet los in een tas vervoeren kan ik niet. Eenmaal aan een sling loop ik nou eenmaal de kans om ergens tegenaan te botsen.

Maar mijn gx7 afdoen als een plastic speelgoedcameratje gaat mij te ver.
Hij is zeer degelijk gebouwd.Hij kan echt wel een stootje hebben. De instap m43 modellen zijn inderdaad niet veel soeps.

T klinkt alsof mijn camera iedere keer kapot is, maar het enige echte probleem dat ik er mee had is dat de sensor/mount scheef zat. Heb daarna ook geen zware lenzen meer op de camera gezet. (zwaar=300mm f4)
Het niet willen flitsen zal wel user error zijn, dat ik een stille modus heb geactiveerd oid.
T lag iig niet aan de hardware. Echte defecten heb ik niet gehad (wel met mijn andere camera's)

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 29-11-2015 11:04 ]

ora et labora

Pagina: 1 ... 68 ... 97 Laatste