het is is hun taak om te testen of ze dR nu belangrijk vinden of niet
Als ze echt een punt willen maken, doen ze dat niet meer en laten ze gewoon foto's zien die gemaakt zijn met de camera's en lenzen en praten enkel over de ergonomie, kleuren, bokeh en dergelijke.
En de voorbeelden van de iPhone vs. phaseone en dergelijke zijn gewoon bullshit. We weten allemaal al 10jaar dat je met een kleine sensor onder de ideale omstandigheden prachtige foto's kunt maken, maar daar koop je geen camera met grote sensor voor. Je koopt die om onder alle omstandigheden een prachtige foto te kunnen maken en met kleine scherptediepte te kunnen werken, etc.
Ze noemen alle sensoren van 1" en groter geschikt voor professioneel gebruik, iPhone valt daar dus niet onder. ze spreken zichzelf wel een beetje tegen.
Ze waren nog even vergeten om erbij te zeggen, dat het om de fotograaf gaat en niet de camera... ook zo'n lekkere dooddoener in een discussie over cameragear.
Doen ze toch wel door de oude bekende namen van fotografen op te noemen.
De waarheid zal wel ergens tussin liggen, het het de combinatie is. En amateur met een pro toestel zal niet zo ver komen als een pro body in de handen van een pro.
Het zet je in ieder geval wel aan het denken, vooral het begin vond ik sterk.
Dat er tegenwoordig ook "fotograven" zijn die iets anders doen dan online praten over gear en amper goede foto's maken en de andere kant de mensen die het allemaal niet zo kan schelen en met iedere camera wel overweg kan.
Dynamic range is gewoon dik in orde met de huidige camera's vandaag de dag.
Daar hoef je niet voor te upgraden. Scherpte is nog wel een punt,want een foto vol detail is "immersive" ook dat wordt steeds toegankelijker, lenzen worden steeds goedkoper en beter. Geen medium format meer nodig vandaag de dag.
Ook ben ik het met ze eens dat print en van scherm af een totaal andere beleving is. En we ons soms teveel willen verdiepen op de pixel @100%
Ipv altijd maar weer vooruit te kijken naar nog betere gear, moeten we misschien ook eens achteruit kunnen hoever de gear vandaag de dag is gekomen, en zo wat meer waardering te krijgen voor wat we hebben.
Mijn gx7 ben ik nog altijd blij mee, hij is voor mij "good enough" en zie geen reden om die binnenkort te vervangen. Wel ben ik ontevreden over de lenzen die ik heb.
Ik kan mn aandacht geen uur vasthouden bij tclive zeker, als mijn foto is geweest is mn aandacht snel weg.
[
Voor 41% gewijzigd door
mrc4nl op 06-11-2015 01:57
]