Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn jullie allemaal miljonair of zo? Ik weet dat die ouwe van mij een eigen doka had met letterlijk alles erop en eraan. Fototassen vol apparatuur en camera's te over. Ik had dan ook nooit fatsoenlijk schoeisel.
ajhaverkamp schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:38:
Ik zou een beetje oppassen met het maken van dit soort "kom het thuis maar bij me halen" lijstjes!
Zolang het hier in de members only ruimte blijft heb ik er persoonlijk geen problemen mee. Maar ik kan je heel goed volgen hoor. Straks als het vakantie is zitten de boeven aan openbare Facebook profielen gekluisterd te kijken wie en waar men op vakantie gaat. Kom je terug huis leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Da's hier niet anders volgens mij. Net aan droog brood in de ochtend maar wel een hok vol gear. _O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:47:
Zijn jullie allemaal miljonair of zo?
Velen doen jaren over het opbouwen van hun set en sommige zijn ook nog eens professional, waardoor bepaalde apparatuur simpelweg nodig is om het resultaat mee te bereiken wat geëist wordt (uiteraard zien veel klanten nauwelijks verschil tussen een foto gemaakt met een RX100 en een foto gemaakt met een fullframe camera en lens van meer dan €1000 erop). Daarnaast moet je maar eens kijken wat veel mensen jaarlijks uitgeven aan eten en drinken. En dan heb ik het echt niet over wat je echt nodig hebt en je bij de Lidl koopt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik UC, ik probeerde een luchtig grapje te maken. Maar de lijstjes zijn indrukwekkend bij sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Universal Creations schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:54:
Velen doen jaren over het opbouwen van hun set en sommige zijn ook nog eens professional, waardoor bepaalde apparatuur simpelweg nodig is om het resultaat mee te bereiken wat geëist wordt (uiteraard zien veel klanten nauwelijks verschil tussen een foto gemaakt met een RX100 en een foto gemaakt met een fullframe camera en lens van meer dan €1000 erop).
En dan is die RX100 nog een best brute compact. :D
Daarnaast moet je maar eens kijken wat veel mensen jaarlijks uitgeven aan eten en drinken. En dan heb ik het echt niet over wat je echt nodig hebt en je bij de Lidl koopt.
Ook daar heb je verschillende soorten consumenten, los van beschibkaar budget. De één wil toch graag vlees van de slager of een wijn met ronde smaak en goede afdronk. De ander vindt dat pak wijn van de Lidl net zo smakelijk en merkt het verschil niet tussen plofkip of lokaal scharrelvlees. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:49

mrc4nl

Procrastinatie expert

Gonadan schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:03:
[...]

Ook daar heb je verschillende soorten consumenten, los van beschibkaar budget. De één wil toch graag vlees van de slager of een wijn met ronde smaak en goede afdronk. De ander vindt dat pak wijn van de Lidl net zo smakelijk en merkt het verschil niet tussen plofkip of lokaal scharrelvlees. :)
Maar denk ook aan dagelijkse gewoontes zoals onderweg koffie of broodje kopen. En natuurlijk het stappen/uitgaan. Als je dat niet doet bespaar je ook een hoop.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:57:
Dat weet ik UC, ik probeerde een luchtig grapje te maken. Maar de lijstjes zijn indrukwekkend bij sommigen.
Ik nuanceer vaak dingen, ook ongevraagd ;)
Gonadan schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:03:
Maar dat is ook deels mijn punt. Het is maar net hoe je het geld uitgeeft en waar je de prioriteiten legt. Maar ook bij de Lidl hebben ze scharrelvlees en kunnen in blinde tests de producten van de Lidl vaak niet onderscheiden worden van dezelfde producten bij de AH.
mrc4nl schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:08:
Maar denk ook aan dagelijkse gewoontes zoals onderweg koffie of broodje kopen. En natuurlijk het stappen/uitgaan. Als je dat niet doet bespaar je ook een hoop.
En dat was het andere deel van mijn punt. Mensen geven ook vaak onnodig veel geld uit. Natuurlijk is het ook weleens lekker om buiten de deur te eten en een avondje te gaan stappen, maar best veel mensen geven daar echt bakken met geld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

mrc4nl schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:08:
Als je alles gaat fietsen ook, of gadgets laat staan. Maar ik denk dat de manier waarop men geld uitgeeft niet zo relevant is. De constatering van Tuintje dat er aardig wat geld in omgaat is toch gewoon terecht?

Dat is in mijn optiek geen aanval o.i.d. maar gewoon een constatering. Dat anderen dan veel geld uitgeven aan zuipen in de kroeg of standaard lunchen in een restaurant is waar, maar doet er feitelijk toch niet toe? :)
Universal Creations schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:12:
Maar dat is ook deels mijn punt. Het is maar net hoe je het geld uitgeeft en waar je de prioriteiten legt. Maar ook bij de Lidl hebben ze scharrelvlees en kunnen in blinde tests de producten van de Lidl vaak niet onderscheiden worden van dezelfde producten bij de AH.
Ja iets als het Kassa-testpanel ziet inderdaad meestal geen verschil in kwaliteit, maar dat betekent niet dat het niet bestaat. Volgens diezelfde gasten zal de foto van die RX100 daadwerkelijk zo mooi zijn als die fullframe met L-lens.

Overigens had ik het over een slager, niet over de AH vs. Lidl. Die discussie ga ik niet aan want dat is veel te persoonlijk. Als mijn vriendin onaangekondigd slagersgehakt voor de lasagne gebruikt in plaats van supermarkt proef ik dat.

offtopic:
Ik ga meestal wel naar de AH overigens, maar dat is omdat het de enige supermarkt is waarvan alle aspecten op een minimaal niveau zitten. En ook daar zal vast een shitstorm van onenigheid over komen maar zo is het gewoon. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Gonadan op 28-10-2015 17:18 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Mijn punt is meer dat het vaak voorkomt dat mensen dergelijke opmerkingen maken als je met een dure camera+lens rondloopt, maar verder niet naar hun eigen uitgavepatroon kijken. En ook niet diezelfde constatering doen als iemand €50 p.p. uitgeeft in een normaal restaurant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat was een beetje mijn punt. Ik snap helemaal wat je bedoelt maar denk dat je het niet als aanval op je hobby moet zien. Want feitelijk is het voor allemaal hetzelfde, of je hobby/vermaak nu uit eten in goede restaurants is, drinken van single malt whisky, rijden van mooie auto's, verre reizen, huis automatiseren of bakken met gadgets hebben. Het kost gewoon geld. En voor iemand die het niet als hobby heeft klinkt het als veel geld, niet te druk over maken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Gonadan schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:12: De constatering van Tuintje dat er aardig wat geld in omgaat is toch gewoon terecht?
Ik wilde alleen maar een ander voorbeeld geven, geen tegendeel oid :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Snap ik ook wel. :)

Ik denk dat voor veel minder ervaren fotografen of buitenstaanders nog niet echt een goed beeld gevormd is wat goede spullen eigenlijk kosten met deze hobby.

Buiten de totale gearheads die er af en toe tussen staan natuurlijk, die willen gewoon alles een keer geprobeerd hebben. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mijn lijstje sinds ~2008
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Voorlopig klaar met GAS, misschien nog eens wat langer lichtsterk, of wat kortere primes.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet vaak zie je iemand zichzelf zo snel, binnen één zin, tegenspreken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:58:
Niet vaak zie je iemand zichzelf zo snel, binnen één zin, tegenspreken. :P
Ik vergat 'later' toe te voegen :p.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iemand die fulltime fotografeert heb ik denk ik iets dat je het omgekeerde van GAS kunt noemen. :P

Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:08:
Voor iemand die fulltime fotografeert heb ik denk ik iets dat je het omgekeerde van GAS kunt noemen. :P

Geen reserve body? Kan me best voorstellen dat, zeker in jouw vakgebied met modellen / make-up artists en vaak strakke planningen, het niet handig is als je body het ineens begeeft en je met lege handen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, dat klopt. Maar ik zit wel in een studio waar meerdere body's binnen handbereik liggen in geval van nood, en mijn kantoor/studio zit naast een verhuur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet zo gek hoor. Als het je werk is, dan gaat het vooral om het maken van goede foto's. Daar heb je helemaal niet zo verschrikkelijk veel gear voor nodig (afhankelijk van het werk dat je doet natuurlijk), zoals jij laat zien.
Fotografie als hobby heeft, vaker dan bij werk, te maken met het verzamelen van mooie spulletjes en daar lekker mee experimenteren.
Hierbij zijn werk en hobby natuurlijk op verschillende manieren te combineren.

Ik doe fotografie nog vooral hobbymatig (af en toe doe ik wel een opdracht die ik leuk vind), maar wel via de 'professionele' aanpak. Ik koop de spullen die ik nodig heb om mooie foto's te maken, verder niet. Mijn set is dan ook op zich compleet nu, al zijn er altijd wel wensen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:08:

Hoe minder hoe beter :) Hou het zelf ook liever bij twee primes ... maar 1 zoom kan natuurlijk ook! Sleur me al de pleuris...

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw camera is dan ook gemaakt van baksteen of zo... Tijd voor een moderne body zeg ik je! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22
Gietijzer volgens mij. Tijdens de Veluwemeet even gespeeld met zijn camera. Jemig wat een gewicht. Ik snap wel hoe hij aan die armen komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
PdeBie schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:45:
Gietijzer volgens mij. Tijdens de Veluwemeet even gespeeld met zijn camera. Jemig wat een gewicht. Ik snap wel hoe hij aan die armen komt. :P
Lichter dan mijn camera+grip (die er niet meer af kan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Universal Creations schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:24:
[...]

Lichter dan mijn camera+grip (die er niet meer af kan...)
True story :Y

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:40:
Ik vind het niet zo gek hoor. Als het je werk is, dan gaat het vooral om het maken van goede foto's. Daar heb je helemaal niet zo verschrikkelijk veel gear voor nodig (afhankelijk van het werk dat je doet natuurlijk), zoals jij laat zien.
Fotografie als hobby heeft, vaker dan bij werk, te maken met het verzamelen van mooie spulletjes en daar lekker mee experimenteren.
Hierbij zijn werk en hobby natuurlijk op verschillende manieren te combineren.

Ik doe fotografie nog vooral hobbymatig (af en toe doe ik wel een opdracht die ik leuk vind), maar wel via de 'professionele' aanpak. Ik koop de spullen die ik nodig heb om mooie foto's te maken, verder niet. Mijn set is dan ook op zich compleet nu, al zijn er altijd wel wensen. :P
Ja, dat is ook zo! Bij mij is het ook uit hobby ontstaan, maar dat was nooit een verzamelhobby. Ik ben altijd meer bezig geweest met het beeld dan met de spullen. Hoewel ik nu wel kan zeggen dat ik evenveel van de technische kant als van de creërende kant kan genieten, heb ik het "geluk" dat het zich nooit in GAS heeft vertaald. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 15:37
Valt mij een ding op aan de lijstjes. Het is volgens mij allemaal redelijk normaal bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor veel vormen van fotografie heb je dan ook weinig extreems nodig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Rubencs schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:53:
Valt mij een ding op aan de lijstjes. Het is volgens mij allemaal redelijk normaal bereik.
Klopt, meestal kan je daarmee prima uit de voeten. Zeker op crop.

Overigens lopen er genoeg rond met kanonnen van 500, 600 of zelfs 1000 hoor. Maar die hebben toevallig niet gepost want liggen nog ergens in de bosjes te vogelen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Rubencs heeft een 600mm (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Ik zal mijn set ook eens plaatsen. Dit jaar begonnen met fotografie, met de volgende set :)

Members only: Oud

De hele set gaat hoogstwaarschijnlijk binnenkort in de verkoop, het wordt niet meer gebruikt. Al heb ik wel moeite om afstand te doen van de 50mm f1.7, pracht van een lens! :)

En de huidige set:

Members only: Huidig

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ben nu bijna 2 jaar bezig met fotografie en ik vind het bij nog best meevallen. Helaas heb ik toch minder tijd voor fotografie dan ik gehoopt had, maar kan er wel erg van genieten als ik het wel heb en daar gaat het om.

Members only:

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is hoop Mr Pingu! Ik ben ook begonnen als arme student (3 jaar geleden of zo) en ben nog steeds lang niet rijk, maar heb al wel zeker het drievoudige van jouw bedrag verbrast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik zeg niet dat er geen hoop is :P Heb alleen voorlopig even geen mogelijkheden voor vervanging van een kitlens. Nouja het is al bijna weer december, dus sinterklaas, kerst en m'n verjaardag dus wie weet...

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:14
Ik heb het ideale hobbysetje (voor mij dan), droom is een Sigma 50 mm 1.4 :D

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ghengis schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:38:
Ik heb het ideale hobbysetje (voor mij dan), droom is een Sigma 50 mm 1.4 :D
Je weet dat er 2 versies in omloop zijn he? ;)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Uiteraard, het spreekt toch voor zicht dat ik de ART bedoel? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:39
Ik snap nog steeds niet waarom jullie die lijstjes op [mo] zetten terwijl al je equipment in je signature staat. 8)7

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

AdmiralSnipe schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:42:
Ik snap nog steeds niet waarom jullie die lijstjes op [mo] zetten terwijl al je equipment in je signature staat. 8)7
ik zag wel dat ventieldopje een paar keer heeft ingegrepen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ghengis schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:41:
Uiteraard, het spreekt toch voor zicht dat ik de ART bedoel? O-)
Nou nee, waarom dat? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
AdmiralSnipe schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:42:
Sst ;)
Gewoon omdat het kan. Ik heb het als voorbeeld gedaan trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Mooier om naar te kijken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Het is hier erg mistig en ik kreeg het idee om vanavond buiten iets met een griezelige sfeer te schieten,

iemand ideeën? kaarsjes in het bos ofzo?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Met een hoodie over je hoofd, zeiss in je hand, beetje licht van achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Bij een meer tot je middel het water in gaan met de maan recht voor je. De mist die boven het water hangt wordt verlicht door de maan terwijl je de rug van een zwaan streelt die naast je zit.

Ik heb het even uitgetekend om het te verduidelijken
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2S8NiNu5rfU3Xuf8nbILYahq/full.jpg

Op een verlaten weg gaan staan (met lange jas + hoed) terwijl je verlicht wordt door de koplampen van een auto kan ook een leuk effect geven, is ook wat haalbaarder lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

AdmiralSnipe schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:02:
Bij een meer tot je middel het water in gaan met de maan recht voor je. De mist die boven het water hangt wordt verlicht door de maan terwijl je de rug van een zwaan streelt die naast je zit.

Ik heb het even uitgetekend om het te verduidelijken
[afbeelding]
ik was van plan te reageren met een anime plaatje, maar serieus: WUT?

Ik ga niet op/langs openbare wegen staan, heb bos vlakbij. daar kan ik lekker kloten met licht zonder het verkeer af te leiden. Ik vind het alleen lastig om met mist te schieten, het brengt wel sfeer, maar mist is geen onderwerp. Mist is het ontbreken van zicht, en hoe fotografeer je de afzwezigheid van iets...

[ Voor 12% gewijzigd door mrc4nl op 01-11-2015 18:10 ]

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Even een troll momentje :+
Maar ik bedoelde meer een verlaten bosweg waar niemand komt. De koplampen van een auto of een andere lichtbron kan dan sfeervol werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn actie-set voor Photoshop kunnen jullie via deze link downloaden. Ik garandeer alleen niet dat je er direct iets mee kan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je blijft gekke wolkenformaties tegenkomen soms:
http://www.agderposten.no...get-med-mobilen-1.1467933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertaal je het artikel ook even voor ons? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vertaling? Voor de uitleg hebben we PU toch?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

voor alle gearheads (me included)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Tssk.... wel je aandacht bij T&C live houden hè!
Ontopic: boel geleuter, want zelf testen ze ook gewoon dynamisch bereik en scherpte etc. Als ze echt een punt willen maken, doen ze dat niet meer en laten ze gewoon foto's zien die gemaakt zijn met de camera's en lenzen en praten enkel over de ergonomie, kleuren, bokeh en dergelijke.
En de voorbeelden van de iPhone vs. phaseone en dergelijke zijn gewoon bullshit. We weten allemaal al 10jaar dat je met een kleine sensor onder de ideale omstandigheden prachtige foto's kunt maken, maar daar koop je geen camera met grote sensor voor. Je koopt die om onder alle omstandigheden een prachtige foto te kunnen maken en met kleine scherptediepte te kunnen werken, etc.
Ze waren nog even vergeten om erbij te zeggen, dat het om de fotograaf gaat en niet de camera... ook zo'n lekkere dooddoener in een discussie over cameragear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Universal Creations schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 00:50:
Tssk.... wel je aandacht bij T&C live houden hè!
Ontopic: boel geleuter, want zelf testen ze ook gewoon dynamisch bereik en scherpte etc.
het is is hun taak om te testen of ze dR nu belangrijk vinden of niet
Als ze echt een punt willen maken, doen ze dat niet meer en laten ze gewoon foto's zien die gemaakt zijn met de camera's en lenzen en praten enkel over de ergonomie, kleuren, bokeh en dergelijke.

En de voorbeelden van de iPhone vs. phaseone en dergelijke zijn gewoon bullshit. We weten allemaal al 10jaar dat je met een kleine sensor onder de ideale omstandigheden prachtige foto's kunt maken, maar daar koop je geen camera met grote sensor voor. Je koopt die om onder alle omstandigheden een prachtige foto te kunnen maken en met kleine scherptediepte te kunnen werken, etc.
Ze noemen alle sensoren van 1" en groter geschikt voor professioneel gebruik, iPhone valt daar dus niet onder. ze spreken zichzelf wel een beetje tegen.
Ze waren nog even vergeten om erbij te zeggen, dat het om de fotograaf gaat en niet de camera... ook zo'n lekkere dooddoener in een discussie over cameragear.
Doen ze toch wel door de oude bekende namen van fotografen op te noemen.
De waarheid zal wel ergens tussin liggen, het het de combinatie is. En amateur met een pro toestel zal niet zo ver komen als een pro body in de handen van een pro.

Het zet je in ieder geval wel aan het denken, vooral het begin vond ik sterk.
Dat er tegenwoordig ook "fotograven" zijn die iets anders doen dan online praten over gear en amper goede foto's maken en de andere kant de mensen die het allemaal niet zo kan schelen en met iedere camera wel overweg kan.

Dynamic range is gewoon dik in orde met de huidige camera's vandaag de dag.
Daar hoef je niet voor te upgraden. Scherpte is nog wel een punt,want een foto vol detail is "immersive" ook dat wordt steeds toegankelijker, lenzen worden steeds goedkoper en beter. Geen medium format meer nodig vandaag de dag.

Ook ben ik het met ze eens dat print en van scherm af een totaal andere beleving is. En we ons soms teveel willen verdiepen op de pixel @100%
Ipv altijd maar weer vooruit te kijken naar nog betere gear, moeten we misschien ook eens achteruit kunnen hoever de gear vandaag de dag is gekomen, en zo wat meer waardering te krijgen voor wat we hebben.

Mijn gx7 ben ik nog altijd blij mee, hij is voor mij "good enough" en zie geen reden om die binnenkort te vervangen. Wel ben ik ontevreden over de lenzen die ik heb.

Ik kan mn aandacht geen uur vasthouden bij tclive zeker, als mijn foto is geweest is mn aandacht snel weg.

[ Voor 41% gewijzigd door mrc4nl op 06-11-2015 01:57 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
Wat is tclive...? :X

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Iemand deze al gezien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Niet het filmpje, wel de losse serie. Mooi om die verschillende looks te zien vond ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Mr Pingu schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:14:
[...]

Niet het filmpje, wel de losse serie. Mooi om die verschillende looks te zien vond ik. :)
Ja precies, de essentie is met name tof :)

On the other hand: Heeft iemand hier ervaring met het huren van objectieven? Zo ja, tell me more :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
In dat geval:

Oh helllll nooo!

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/TUrDr0xRwls/hqdefault.jpg

Ze zijn soms reuze handig voor info over bijvoorbeeld ruis en sensorgrootte etc, maar ooooh zo droog.
Ik val makkelijk in slaap, dus daar ga ik maar even niet naar kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier goed in het analyseren van foto's? Er is mij gevraagd foto's als deze te maken, maar twijfel of dit nou natuurlijk licht is of niet. Als je naar de andere kijkt van de serie dan lijkt er gewoon vol gas geflitst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rest is wel geflitst ja. De eerste misschien ook wel, maar niet vol gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:56
Nordlys schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:23:
Vertaling? Voor de uitleg hebben we PU toch?! :P
Kelvin-Helmholtz wolken :)
Wikipedia: Kelvin–Helmholtz instability

Ziet er uit als een golf, en het principe is niet veel anders. Sowieso hebben stroming van lucht en vloeistoffen veel overeenkomsten. Komt vaak voor in situaties met een stabiele onderkant van de atmosfeer. Daarboven zit een laag die niet stabiel is waar het een stuk harder waait. Op het grensvlak ontstaan golven, soms worden die zichtbaar zoals in jouw voorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Na een half jaar heb ik eindelijk weer eens tijd om te fotograferen. :*)

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/DSC_1060C_zpsarvaooha.jpg

Nu alleen nog inspiratie zoeken, jammer dat het kleurrijke deel van de herfst net voorbij is.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Utrecht bij de Dom? Welkom terug trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@UC: inderdaad de dom en dank je

er zijn trouwens twee zaken niet beter geworden in de tussentijd:
in LR is de import functie verandert waardoor je onnodig meer moet klikken
en 500px is overhoop gehaald waardoor je niet meer lekker een tijdje foto's kan kijken :/ jammer, ik vond dat altijd wel relaxed

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vishari Beduk schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:44:
@UC: inderdaad de dom en dank je

er zijn trouwens twee zaken niet beter geworden in de tussentijd:
in LR is de import functie verandert waardoor je onnodig meer moet klikken
en 500px is overhoop gehaald waardoor je niet meer lekker een tijdje foto's kan kijken :/ jammer, ik vond dat altijd wel relaxed
Is uit te zetten in de instellingen ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
En dat was bericht 6666
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2Myk5kk74LtZttm9cBEaSNAL/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hahaha :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

op naar de 10k :Y

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 00:02
Ventieldopje schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:05:
[...]

Is uit te zetten in de instellingen ;)
Dat nieuwe import scherm? Want LR maakt sinds 6.0 al mijn foto's na import -5 belichting om een of andere reden en ik kan niet vinden wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zandpad schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:46:
[...]

Dat nieuwe import scherm? Want LR maakt sinds 6.0 al mijn foto's na import -5 belichting om een of andere reden en ik kan niet vinden wat...
Dan heb je waarschijnlijk een import/develop preset aan staan die toegepast wordt bij het importeren ;) Even goed de instellingen van het import scherm aan de rechter kant doorlopen en desnoods hier een screenshot plaatsen.

Je kunt het nieuwe import scherm niet compleet uitschakelen en terug gaan naar de oude maar wel het fancy 'wat wil je importeren' scherm wat eerst komt uitschakelen. Zo kom je direct in het import scherm.
Eerst ik zelf naar de 6666k ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ventieldopje op 08-11-2015 16:53 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

1,6 miljoen , naar wat?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Posthistorie (5.891 berichten)

Da's best beschaafd inderdaad, zou bijna denken dat jij wel nog een leven hebt naast Tweakers. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Voordat ik moderator werd in 2011 was ik al 11 jaar actief op GoT en had nog geen 5000 berichten. Nog geen 5 jaar later tik ik al bijna 20k aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraal van het verhaal, als moderator word je pas echt een 'verstrekker van veel data'? :P

Gerelateerd: bij het checken van mijn postcount kwam ik een aantal van die karmakoningtags tegen (Micro fourthirds + Micro Four Thirds), kan iemand deze handmatig samenvoegen of gebeurt selectie volautomatisch en moet er volgens dat systeem een splitsing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou 20k ben ik al gepasseerd maar of alle posts als verstrekken van data te kwalificeren zijn durf ik te betwijfelen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gonadan schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:35:
Nou 20k ben ik al gepasseerd maar of alle posts als verstrekken van data te kwalificeren zijn durf ik te betwijfelen. :+
71,9% is in general chat....
Ik heb iig 11003 posts in FV, beat that!

[ Voor 7% gewijzigd door Universal Creations op 09-11-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heb jij stats tools of zo? :D

Overigens zijn mijn GC posts vaak net zo zinnig als jouw FV posts.

* Gonadan rent *

;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Jip 8)
Overigens zijn mijn GC posts vaak net zo zinnig als jouw FV posts.

* Gonadan rent *

;)
Vooral die 8670 posts in HK en TL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Feitelijk wel ja. Non-tech maakt het nog niet zinloos, vaak is het om besloten te zijn. ;)

Waarom zijn die tools niet publiek? Modje privilege? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gonadan schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:01:
Feitelijk wel ja. Non-tech maakt het nog niet zinloos, vaak is het om besloten te zijn. ;)
Jij begon over de inhoud van je berichten... ;)
Waarom zijn die tools niet publiek? Modje privilege? :P
Je moet de vrijwillige crew toch iets geven om dit werk te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hmm, 78,6% in FV :9

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik kom aan 81,4% in FV/C ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Daarmee wil je zeker zeggen dat je minder moet lullen en meer moet schieten? :+

Voeg maar toe aan m'n dossier, woutoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Sjekster schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:15:
Daarmee wil je zeker zeggen dat je minder moet lullen en meer moet schieten? :+

Voeg maar toe aan m'n dossier, woutoud ;)
Afgelopen weekend nog 840 foto's geschoten op een feestje, dus schieten en lullen kan prima samen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik probeer de laatste tijd juist te minderen met het aantal posts, sinds ik uit de huiskamer weg ben lukt mij dat aardig.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ik zocht voor mijn kleine Nikon een hand strap. Dus ik naar de winkel en 'doe maar de goedkoopste'
Toen werd het dus deze:

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/DSC_1096C_zps3bcepoxv.jpg

Maar bevalt goed ;)

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Eh, dit is toch niet het "show hier je nieuwe gear" topic?

Leuk is het wel :+

[ Voor 15% gewijzigd door Ventieldopje op 09-11-2015 20:54 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Een Canon strap op een Nikon camera! Heiligschennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:56
Nee, een goed begin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Universal Creations schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:21:
Jij begon over de inhoud van je berichten... ;)
Yup, ik begon zelf alvast met zelfspot. Had niet gerekend op een mod die daar weer serieus op in wil haken. ;)
Je moet de vrijwillige crew toch iets geven om dit werk te doen ;)
True true.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gonadan schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:14:
Yup, ik begon zelf alvast met zelfspot. Had niet gerekend op een mod die daar weer serieus op in wil haken. ;)
Dat zegt eigenlijk alles wel over het niveau van onze berichten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja best wel reddeloos verloren zo. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:45:
Ik probeer de laatste tijd juist te minderen met het aantal posts, sinds ik uit de huiskamer weg ben lukt mij dat aardig.
Hebben ze je eindelijk geband?
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nu de mooie luchten en herfstkleuren even problematisch zijn, naar welke onderwerpen gaat de gemiddelde Tweaker nu op zoek? Portretten van mooie modellen op een zolderkamer of toch nog iets buiten? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Ik trek de stad in :) Nu het steeds vroeger donker wordt is het ideaal moment om bv. verkeer in de stad in beeld te brengen.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Bomen op de hei en in de duinen hebben vaak nog wel kleur :) ik ga de laatste tijd sowieso eigenlijk niet speciaal meer het huis uit om te fotograferen, zou ik vaker moeten doen!

Laatst wel een adapter binnengekregen voor een oude Minoltalens op mijn EOS, dat wordt sowieso macro dus prima om met dit weer binnen mee te klooien :)

[ Voor 30% gewijzigd door tobiasvs op 10-11-2015 10:14 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@VD: om een hand strap 'gear' te noemen vond ik wat te ver gaan

@ElkeBxl: Je bedoelt light trails!?
Light trails zijn zooooo 2010, dat kan echt niet meer in 2015 :N

Maar het wel nog steeds leuk
waarschijnlijk sta ik binnenkort ook weer met camera en statief naast/boven de weg in de stad
O-)

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Vishari Beduk schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:48:
@ElkeBxl: Je bedoelt light trails!?
Light trails zijn zooooo 2010, dat kan echt niet meer in 2015 :N

Maar het wel nog steeds leuk
waarschijnlijk sta ik binnenkort ook weer met camera en statief naast/boven de weg in de stad
O-)
Niet perse light trails, het is gewoon een andere leefwereld zo 's avonds en 's nachts in een stad :) Het heeft wel iets om nu bij het duister worden naar huis te wandelen (ik woon en werk in Brussel).

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Pagina: 1 ... 67 ... 97 Laatste