Als vervolg hier op:
Sjaak_Afhaak in "F&V community topic"
Ben ook nu nog steeds bezig met het verwerken van het beeldmateriaal wat ik afgelopen zomer in de Alpen heb gemaakt. Heerlijk gewoon, buiten is het grijs, grauw, winderig en kil, maar binnen is het een en al wegdromen.
Heb ook nog het nodige video materiaal, maar daar heb ik nog te weinig ervaring mee om dat handig en snel te verwerken. Moet nog veel oefenen wat dat betreft.
Voor me, op 2 x 27" 4K IPS schermen, zie ik fraaie, zonnige landschappen voorbijkomen.

Herinneringen ophalen van hoe fraai en indrukwekkend het was. Met daarbij wat voorpret voor komende zomer.
Ook zoiets.
Ik kreeg gisteren, ineens, weer zo'n 'explore' 'flickr' hit.
Met dit beeld:
Umbrail25 by
Erik Haak, on Flickr
Uiteraard leuk & vleiend, in een dag tijd duizenden (!) unieke bezoekers. En tig commentaar regeltjes.
Maar als je dan die commentaren leest, is het eigenlijk zowat allemaal hetzelfde. Weinig inhoudelijk, behalve "
Congrats on Explore" en "
Great image".
Begrijp me goed, natuurlijk is dat leuk om te horen.
Maar ik had liever dat het wat gedetailleerder zou zijn, reacties/vragen/opmerkingen waar je wat mee kunt, en/of waar je op kunt reageren.
Of zouden de 'likers' dat dan weer teveel moeite vinden? Zo probeer ik mijn beelden altijd te voorzien van b.v. de exacte GPS EXIF metadata, zodat je kunt zien waar de fotograaf was. Net zo goed als een correcte omschrijving en meer van dat soort dingen. Kortom, wat meer interactie.
Of is dat teveel gevraagd in deze wereld van snelle likes?
Iemand trouwens enig idee waarom zo'n foto dan ineens popi wordt? Ik doe niks anders dan anders imho.
[
Voor 4% gewijzigd door
ehtweak op 31-12-2024 11:20
]