Bongoarnhem schreef op maandag 30 april 2012 @ 13:17:
Uiteraard wil ik apps installeren. Maar waar vind ik ze. Ik heb rondgekeken op Maemo en ik vind alleen maar apps.formeego en daar staat bedroevend weinig op. Kunnen er op de N9 geen repositroy's worden toegevoegd?
http://n9-apps.com/
http://my-meego.com/downloads/index.php
Ik heb er zelf meer moeite mee dat veel apps totaal niet doen wat ze moeten doen >.<
Openvideoplayer speelt niks af
Torrential wilt niks downloaden
Mplayer is cli only?
KMplayer..had er ook niks aan met hetgene dat ik verwachtte te doen.
De volgende punten die ik mis:
De standaard videoplayer is gewoon te beperkt, heb ik het vast eerder over gehad. (spoelknopjes, en de play button zit precies naast het terug naar menu knopje die veel op elkaar lijken)
Dat laatste gebeurt overigens alleen wanneer je een filmpje opent vanuit filebox, wanneer je via de videospeler zelf een video opent is dat niet zo. Echter prefereer ik meestal de complete filename te kunnen zien, het menu van de standaard speler is onoverzichtelijk met de te grote thumbnails.
De youtube app is handig, maar soms wil ik gewoon <back, en dat gaat dan weer niet?
Facebook/Twitter is leuk geïntegreerd, maar dat portrait only modus is zwaar onhandig.
Sigma player free is leuk, maar mist de integratie. Staat wel tegenover dat je de telefoon kan schudden om van liedje te skippen. En er is een Equalizer die lastig te gebruiken is, maar wel aanwezig is.
Volgende dat ik af en toe op merk:
Het scherm is in de meeste gevallen wel gruwelijk mooi, voornamelijk dat het zwart echt zwart is.
Maar af en toe past hij de brightness aan zonder dat ik er om vraag?
En bij een minder leuke kijkhoek verkleurd wit->groen.
En op websites onder elke kijkhoek zie je vooral bij een witte achtergrond met zwarte letters streepvorming.
Heb gister ook de eerste *spasm* meegemaakt, waarbij je na het unlocken van het toestel je wallpaper naar 1 kant schuift..en hij de andere kant op gaat o.o
Of dat het scherm fftjes ineens allemaal kleuren door elkaar krijgt (wat meer van me laatste moderne toestellen af en toe hadden) Vooral de 5800xm, die wilt soms voor een langere periode (langer dan 10sec) geen normaal beeld geven.
Ik ben waarschijnlijk een vrij kritisch persoon, maar er zijn toch meer mensen die dit tegenkomen? Hebben ze bij Nokia eigenlijk wel de moeite genomen om het toestel te gebruiken?
Het design is prachtig, het lijkt alsof steve jobs er een vinger in de pap had. Zelfs de usb kabel ziet er stylish uit.
Maar op softwaregebied zijn echt nog wat updates nodig.
Nog een stom puntje: het swipen gaat niet altijd even vloeiend.
[
Voor 70% gewijzigd door
sh1nigami op 30-04-2012 22:00
]