Ik heb een probleem.
Ik wou mijn toestel rebooten na een aanpassing gedaan te hebben om landscape in het homescreen te krijgen (
link). Tijdens het afsluiten deed hij echter een reboot waarna een melding kwam dat er iets mis was en ik contact moest opnemen met Nokia Care. Na heel lang de uit knop ingehouden te hebben ging het toestel gewoon uit. Na het toestel weer aan te zetten starte het echt niet op, bleef hangen op het "NOKIA" opstartscherm. Zonder USB kabel opstarten lijkt te leiden tot het afsluiten na ong. 10 sec. Met USB kabel opstarten laat het toestel lange tijd aanstaan. Windows blijft dan echter continue geluiden geven van "Nieuwe hardware gevonden" en "Drivers installeren mislukt" (soms met popup ballon met melding, soms niet).
Heb vervolgens de WinFlasher gedownload van
de nokia site en de firmware gevonden via
NaviFirm+ 1.7. Als ik nu "flasher.exe -F <pad naar>/DFL61_HARMATTAN_20.2011.40-4.341.01.1_PR_LEGACY_341_ARM_RM-696_PRD_signed.bin -f" doe komt er vanalles langs waaronder:
ERROR: SU_GET_UPDATE_STATUS_REQ terminated with error code 10: Security failure
en
Fetching error list:
========================================
bb5_rdc_cert_read failed
bb5_rdc_cert_read failed
bb5_rdc_cert_read failed
bb5_rdc_cert_read failed
bb5_rdc_cert_read failed
bb5_rdc_cert_read failed
Downgrade disallowed (1324379558)
[Pipe 0] Finishing in error state with status 10
========================================
ERROR: Failed to flash images
Als ik echter "flasher -i" doe krijg ik
Version of 'sw-release': DFL61_HARMATTAN_20.2011.40-4.341.01.1_PR_341
En dat is dezelfde versie als wat het firmware bestand ook heeft.
Iemand enig idee wat mis kan zijn?
Edit:
Wat ik nog ben vergeten te vermelden. Tijdens het installeren van Opera Mobile labs uit de Ovi Store kreeg ik melding van conflict in pakketten en dat er "iets" verwijderd zou worden (stonden geen namen bij). Ik heb geen idee wat hij toen verwijderd heeft, ik verwachte Opera Mobile (N900 MeeGo versie repacked als .deb), maar later zag ik dat die er nog gewoon op stond (waarna ik die heb verwijderd met apt-get remove operamobile).
[
Voor 10% gewijzigd door
RobertMe op 26-02-2012 16:41
]