Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 14:38
Nokia N9-00, de eerste smartphone met het op Linux gebaseerde OS MeeGo

Wanneer
Verwacht wordt dat Nokia de N9 nog dit jaar aankondigd, wellicht in februari.

NieuwsDatum
'Meer beeldmateriaal Nokia N9 komt naar buiten'30 juni 2010
Nokia N9-00 combineert MeeGo met N8-00 looks19 augustus 2010
Foto's van nieuwe Nokia's verschijnen online19 augustus 2010
'Nokia N9-00 krijgt 64GB intern geheugen en 1GHz-processor'24 augustus 2010
MeeGo screenshots8 september 2010
Nokia N9 pas halverwege 201121 september 2010
MeeGo toekomst is goed21 september 2010
Nokia N8 Vs Nokia N9 – A Short Review‎22 september 2010
Meego-directeur Nokia neemt ontslag5 oktober 2010
Nokia N9 Gets Full Marks for Hardware5 oktober 2010
Nokia CEO: "Geen MeeGo tot 2011"22 oktober 2010
Nokia N9 to Hit Store Shelves on 2011 and More22 oktober 2010
Latest N9 specs leak, too good to be true?7 december 2010
Is there enough space for Nokia's MeeGo?10 december 2010
Tweet Boasts of New Nokia N9 Twitter Widget13 december 2010
Nokia N9 MeeGo Smartphone Caught in Action 14 december 2010
'MeeGo-smartphone Nokia N9 draait op Intel Atom-cpu'20 januari 2011
Reuters: Nokia annuleert MeeGo-smartphone met toetsenbord9 februari 2011

Info
The Nokia Blog
Nokia N9 Info
N9 Nokia
PortableGear

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/5182/n97specs1.png
Afbeeldingslocatie: http://img838.imageshack.us/img838/7176/n97specs2.png
Bron: GSM-Arena

Geruchten over de specificaties

• 4 inch OLED screen (resolution of 800 x 480 pixels)
• 1 GHz Qualcomm Snapdragon QSD8250 processor
• 512 MB of RAM
• 1 GB of system storage
• 64 GB internal memory
• 720p HD video recording
• 802.11 b/g/n, HSPA+
• A-GPS
• Bluetooth 2.1

Bron: My Nokia Blog / NokNok
Dank aan Beanie voor de tip

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/507/1282215389.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/2640/1282215391.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/8987/1282215399.jpg

[ Voor 114% gewijzigd door RV op 09-02-2011 18:24 . Reden: Nieuws toegevoegd, topicstart aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zou je je topicstart van wat meer informatie willen voorzien? Dit is gewoon een copy-paste van een nieuwsartikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 15:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volgens mij mist er een deel van je post. Je post nu enkel info over het ding zelf..

Moet overigens zeggen, dat ik het een strak ding vind: simpel, rechtlijnig en vooral niet schreeuwerig.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Michael Knight schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:38:
Volgens mij mist er een deel van je post. Je post nu enkel info over het ding zelf..

Moet overigens zeggen, dat ik het een strak ding vind: simpel, rechtlijnig en vooral niet schreeuwerig.
Ik moet je gelijk geven, less is more? Wel aan het hopen dat Nokia voor de N9 gaat voor het nieuwe OMAP4 platform van TI, dual core Cortex A9 en SGX540 :9~
It's slated to hit the market either in late 2010 or early 2011, aimed first at smartphones and later possibly larger devices like ereaders or tablets. We'll report on it more as it gets closer to release, but even if the chip can only hit 75% of what it claims, it'll still be damned impressive.
De introductie van toestelen op dit platform valt toch samen met de verwachte periode wanneer de N9 zou uitkomen.

edit: lijkt erop dat het filmpje op youtube over de N9 niet echt fake was :)

[ Voor 7% gewijzigd door _Silencer op 20-08-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Michael Knight schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:38:

Wat zou je nog meer willen zien, dan voeg ik het toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335189

Super mooi toestel! Zie alleen bij de specificaties staan dat de resolutie 360x640 is. Mag toch hopen dat hij een hogere resolutie krijgt want dit valt me wel tegen. De n900 heeft ook al een resolutie van 480x800 en heeft een scherm van 3,5" dus waarom zouden ze de n9 een lagere resolutie geven?

Verder wel een hele mooie telefoon en misschien wel mijn toekomstige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Als dit het toestel is dat eind dit jaar uitkomt, dan wordt het scherm 800x480 (zoals gemeld tijdens de Maemo Summit 2009). Ook zal het draaien op een TI OMAP3 chip (vermoedelijk hoger geclocked dan de huidige N900). het OS heeft de MeeGo handheld UX, maar zal niet zelf draaien op MeeGo core. Het zal MeeGo compatible zijn. Effective een rebranding van Maemo 6.

Het meest waarschijnlijk is dat het toestel zal worden geintroduceerd halverwege november tijdens de MeeGo summit in Dublin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
http://mynokiablog.com/2010/08/23/nokia-n9-specs-leak/

A tipster on the NokNok site gave some information for the specs for Nokia’s monster running Meego:

4 inch OLED screen (resolution of 800 x 480 pixels)
1 GHz Qualcomm Snapdragon QSD8250 processor
512 MB of RAM
1 GB of system storage
64 GB internal memory
720p HD video recording
802.11 b/g/n, HSPA+
A-GPS
Bluetooth 2.1
Now I don’t know about you guys but if these specs are true my money is reserved for Nokia for the supposesd December release date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Beanie schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:23:
http://mynokiablog.com/2010/08/23/nokia-n9-specs-leak/

A tipster on the NokNok site gave some information for the specs for Nokia’s monster running Meego:

4 inch OLED screen (resolution of 800 x 480 pixels)
1 GHz Qualcomm Snapdragon QSD8250 processor
512 MB of RAM
1 GB of system storage
64 GB internal memory
720p HD video recording
802.11 b/g/n, HSPA+
A-GPS
Bluetooth 2.1
Now I don’t know about you guys but if these specs are true my money is reserved for Nokia for the supposesd December release date
Zag het al ja. Denk niet (en hoop niet) dat er een snapdragon inkomt. Zoals Tempest al aangaf was OMAP3 al sortof aangekondigd en een OMAP3 @ 1ghz lijkt me ook logischer (aangekondigd en de N900 heeft er ook één) en beter (sterkere grafische acceleratie en op gelijke kloksnelheid is een omap3 sneller dan een snapdragon).

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze een snapdragon 8250 gebruiken.
Aan het eind van het jaar moeten namelijk de eerste telefoons met een dualcore snapdragon uit gaan komen (op cortex A9 gebaseerd) en de 8250 is nog de "oude" uit de streak en Nexus One enzo.

Maemo is verder redelijk TI OMAP geoptimaliseerd, en dit "MeeGo compatible OS " wordt een simpele rebranding van wat eerst Maemo 6 zou worden. Het enige voordeel van een snapdragon is wellicht de prijs voor Nokia, maar dat is voor ons niet te beoordelen, en gezien de extra kosten voor de overstap van OMAP naar snapdragon zou dat wel een heel groot prijsvoordeel moeten zijn.

Maar wellicht is deze N9 een vervolg product dat volgens jaar pas uitkomt met het echte MeeGo erop. Maar ook dat vind ik moeilijk te geloven, want op dit moment wordt MeeGo ontwikkeld en getest op een Atom en een Ti OMAP platform en verder niet (tenminste niet openbaar).

Verder heb ik ook erg mijn twijfels over die 64 GB. de Huidige telefoons hebben maximaal 32GB geheugen aanboord, en ik ken niemand die dat vol heeft. Hoeveel mensen willen voor 32GB extra veel geld betalen? Het gaat zeker 50-100 euro aan de prijs toevoegen, en zal voor de meeste mensen niet als "killer functionaliteit" worden ervaren.
lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 3671 op 23-08-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Anoniem: 3671 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:19:
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze een snapdragon 8250 gebruiken.
Aan het eind van het jaar moeten namelijk de eerste telefoons met een dualcore snapdragon uit gaan komen (op cortex A9 gebaseerd) en de 8250 is nog de "oude" uit de streak en Nexus One enzo.

Maemo is verder redelijk TI OMAP geoptimaliseerd, en dit "MeeGo compatible OS " wordt een simpele rebranding van wat eerst Maemo 6 zou worden. Het enige voordeel van een snapdragon is wellicht de prijs voor Nokia, maar dat is voor ons niet te beoordelen, en gezien de extra kosten voor de overstap van OMAP naar snapdragon zou dat wel een heel groot prijsvoordeel moeten zijn.

Maar wellicht is deze N9 een vervolg product dat volgens jaar pas uitkomt met het echte MeeGo erop. Maar ook dat vind ik moeilijk te geloven, want op dit moment wordt MeeGo ontwikkeld en getest op een Atom en een Ti OMAP platform en verder niet (tenminste niet openbaar).

Verder heb ik ook erg mijn twijfels over die 64 GB. de Huidige telefoons hebben maximaal 32GB geheugen aanboord, en ik ken niemand die dat vol heeft. Hoeveel mensen willen voor 32GB extra veel geld betalen? Het gaat zeker 50-100 euro aan de prijs toevoegen, en zal voor de meeste mensen niet als "killer functionaliteit" worden ervaren.
lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Had ook al m'n twijfels bij de specs, maar toch even hier gepost om te zien wat anderen er van dachten. Vooral die Snapdragon had ik m'n twijfels bij. En die 64GB chips die zijn toch pas net uit in een zeer klein formaat. Als Nokia de prijs een beetje schappelijk wil houden dan zullen ze niet voor 64GB gaan zeker niet als het toch uitbreidbaar is met een kaartje.

Wat je zegt over presentatie tijdens Meamo/MeeGo summit, zal dit toestel niet tijdens Nokia World gepresenteerd worden als 'the Next Best Thing' oid? Als Nokia het alleen met de N8/C7 en waarschijnlijk E7 moet doen is het een karig evenement. S^3 is inmiddels al redelijk bekend en ook niet zo baanbrekend, lijkt me logisch dat Nokia wel iets 'nieuws' wil presenteren begin September.

[ Voor 9% gewijzigd door Beanie op 23-08-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747

Is dit niet de opvolger van de Nokia N8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 09:58
en deze moet niet verward worden met de N8-qwerty variant die ook wordt verwacht.

http://www.symbiantweet.c...-e7-x7-or-whatever-leaked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die resolutie van 800x480 ziet er een stuk beter uit! De 64gb is misschien wel wat overdreven. Maar als je er video's (700mb (divx) per video), muziek en navigatie (al snel boven de 2gb) op wil zetten is 32gb aan de weinige kant.

Misschien dat er vanavond al wat meer bekend wordt over de n9 bij het evenement over de n8. Niet echt logische maar volgens sommige zou er een woordje over gesproken worden.

http://www.maemoworld.nl/?p=508

edit: Dit evenement was gisteren al zie ik net!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 335189 op 25-08-2010 11:15 . Reden: Vergissing met evenement ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30

t3q

Say yes to teq

Ik zit met smart >:) op deze smartphone te w88 :P

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De screenshots zien er in ieder geval veel belovend uit! We zullen het 15 september wel zien.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356950

Mooie telefoon!
Deze heeft wel weer OLED, jammer dat ze dat bij de N900 niet gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335189 schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:05:
De screenshots zien er in ieder geval veel belovend uit! We zullen het 15 september wel zien.:)
Ja, inderdaad:
http://mynokiablog.com/20...-themes-and-ui-mechanics/
Ik ben echt benieuwd naar de N9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij krijgt Meego niet de beschikking over homescreens waar widgets geplaatst kunnen worden. Vind het er vet uit zien hoe dit bij maemo wordt gedaan. Jammer dat ze dat niet in Meego terug brengen.

bron: http://meego.com/develope...ines/handset/meego-basics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:03
Anoniem: 335189 schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:38:
Volgens mij krijgt Meego niet de beschikking over homescreens waar widgets geplaatst kunnen worden. Vind het er vet uit zien hoe dit bij maemo wordt gedaan. Jammer dat ze dat niet in Meego terug brengen.

bron: http://meego.com/develope...ines/handset/meego-basics
Dat zou wel echt een blunder zijn als de widgets niet terugkomen. Het menu op mijn N900 gebruik ik nauwelijks, gewoon omdat ik voor vrijwel alles widgets en shortcuts heb. Dat ik veelgebruikte contacten en programmas gewoon op mijn homescreens kan zetten is inmiddels onmisbaar. Zolang Meego (of Android) mij niet het gebruikersgemak van Maemo kan bieden op dat gebied zal ik gewoon mijn N900 blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Customizing plug-ins widgets and applications goes under the surface and provides information about parameters that link to the underlying framework, such as integrated services and plug-ins.
Bron: meego.com

[ Voor 8% gewijzigd door RV op 08-09-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke dat is mooi! Zag namelijk alleen het scherm van het multi-tasken en op het homescreen had ik nog geen widgets gezien. Maar gelukkig is dit dus wel mogelijk!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op http://www.n9nokia.nl/ las ik het volgende:
"Maar goed, we hebben het over de nieuwe MeeGo video waarop de Nokia N9 moet gaan draaien. Opnieuw wordt MeeGo op de Nokia N900 gedemonstreerd. We zien nu wat meer van de multitasking kwaliteiten van het OS en ook de widgets die u op de homescreens kunt plaatsen worden besproken."

Op mijn nokia N900 vind ik de veelzijdigheid van maemo 5 heel fijn. Ik vewacht dat ook terug in MeeGo en op de N9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Iets minder nieuws. Het is nog wel een gerucht.
Nokia N9 release date delayed
Published on Sep 8, 2010 by Richard Goodwin

The Nokia N9 release date is reported to be delayed – but does this mean it’ll be a no-show at next week’s Nokia World?

The Nokia N9, Nokia’s first MeeGo-powered handset, is reported to be delayed, which means it probably won’t be appearing at next week’s Nokia World.

According to “Nokia insiders” the MeeGo-powered N9, which was thought to be airing at Nokia World, has been delayed.

There’s no word on why or if there’s any problems with the handset, but it’s now looking like the new Symbian^3-powered Nokia E7 will take centre stage at Nokia World.

Many experts felt that Nokia World would be a MeeGo-fest and we’d get a detailed preview of the new Nokia N9 and its operating system – this, however, doesn’t look likely now.

According to Swedish tech-site, Mobil.se, Nokia World will be dominated by Symbian^3.

That said, Nokia PR people have attempted to dampen the disappointment with the following statement, which was obtained by the good people at T3:

“What we've communicated is that we will present a new mobile with MeeGo sometime in 2010, but exactly when we have not said.”

Looks like we’ll have to wait for the November 15 MeeGo meeting in Dublin for more news on the Nokia N9.

Zou niet zo mooi zijn! Laten ze wel heel lang op zich wachten. Hopen dat de n9 toch nog wordt geshowed!

Ik verwacht de N9 op de MeeGo conferentie in november:
http://conference2010.meego.com/program
Het programma ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Nokia laat "ons" lang wachten op de N9 , het toestel is nog niet officieel aangekondigd (dus de ware specs blijven een raadsel).
Wanneer Nokia dan eindelijk het moment daar vindt om het toestel te presenteren zal het nog "even" worden tot het toestel in de schappen ligt (met de bekende vertragingen waar Nokia sterk in is , zie de N8).

Even zonder gekheid , ik speur dagelijks naar nieuws over de N9 , maar helaas er valt niets te melden.
Mocht ik nieuws gemist hebben dan hoop ik dat men het hier post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 20:56
Same here meneer de zeeschuimer. Aangezien er toch altijd wel minstens een half jaar zit tussen de officiële aankondiging en de daadwerkelijke release (als het al niet een jaar is), vrees ik dat de N9 nog een tijdje vaporware zal blijven. Ik ga zelf misschien wel voor de E7 in de tussentijd. Of ik gebruik mijn ruim 2,5 jaar oude Samsung i8910 nog ff, is ook best prima; lekker snel en groot scherm.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze laten inderdaad lang op zich wachten. Volgens mij zijn er toch ook geen officiële melding geweest over de N9. Het zijn enkel geruchten die er rond gaan. Dus wie weet duurt het nog wel een hele tijd (half jaar). Als dat zo is ga ik toch maar voor Android, de Desire Z of iets waarschijnlijker de Milestone 2.

@ Julian: Het zegt natuurlijk niks hoe lang de tijd is tussen de aankondiging en de release. Kijk bijvoorbeeld naar de E7. Deze is net aangekondigd en ligt dacht ik toch ook deze of volgende maand al in de winkels? Zo ook over de C6-01. Het evenement van Meego is natuurlijk ook toepasselijker om de N9 aan te kondigen. Maar wie weet krijgt de N9 wel een uitstel omdat de N8 minder tijd heeft gehad om het vlaggenschip te zijn, al is het een ander OS.

edit: Misschien kunnen er door de topicstarter wat links worden toegevoegd van relevante sites? Er is geen officiele site voor de N9 maar er worden op sommige site wel andere berichten gezet dan op tweakers.net:

www.nokian9-info.nl
www.n9nokia.nl
www.meego.com
www.maemoworld.nl

Iemand anders nog sites met betrekking tot de N9?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 335189 op 21-09-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Ik las net dat op zijn vroegst de N9 half 2011 in de winkels ligt.

http://www.gsmpedia.nl/no...ia-n9-pas-halverwege-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Wat is hun bron? Ik kan op 5 december mijn abbo verlengen, lijkt er dan toch op dat ik maar voor een desire Z moet gaan? Of zijn er nog alternatieven.. Wil eigenlijk wel graag een echt toetsenbord.. Kan ook een iphone nemen en dan verkopen en dan een n900 kopen.. Maak ik nog winst ook :p

Linux lijkt me vooral leuk om de n64 emulator en vooral de vrijheid die je hebt.. Dat mis je zelfs in android nog wel een beetje..

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 215257 op 21-09-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 22:19

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Blackflower: ik zou dat laatste doen.De N9 komt voorlopig nog niet

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-03 21:06
Anoniem: 215257 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:20:
[...]
Wil eigenlijk wel graag een echt toetsenbord.. Kan ook een iphone nemen en dan verkopen en dan een n900 kopen.. Maak ik nog winst ook :p

Linux lijkt me vooral leuk om de n64 emulator en vooral de vrijheid die je hebt.. Dat mis je zelfs in android nog wel een beetje..
dan installeer je nitdroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoop toch dat hij eerder dan half 2011 in de winkels ligt! We moeten maar weer afwachten.
Anoniem: 215257 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:20:
[...]

Wat is hun bron? Ik kan op 5 december mijn abbo verlengen, lijkt er dan toch op dat ik maar voor een desire Z moet gaan? Of zijn er nog alternatieven.. Wil eigenlijk wel graag een echt toetsenbord.. Kan ook een iphone nemen en dan verkopen en dan een n900 kopen.. Maak ik nog winst ook :p

Ik zou dan eerder voor de Milestone 2 gaan. Snellere processor (ook grafisch) en hij is dunner en minder hoog. Ik hou ook wel van het hoekige design. Maarja ligt er maar net aan waar je van houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is inderdaad de bron? Eens persbericht van Nokia zelf lijkt me het meest betrouwbaar, maar ach.
Het kan ook slaan op het feit dat het volgende toestel eigenlijk MeeGo compatible en niet MeeGo, maar goed.
We zullen zien.
Als je nu redelijk tevreden bent met je phone, dan zou ik gewoon zolang mogelijk wachten als je wilt gaan verlengen, en kijken wat er voor leuks uitkomt. Eventueel kan je het afsluiten van een 2 jarig contract een een paar maandjes uitstellen door tijdelijk naar Ben over te stappen (geen contract termijn). En als je je huidige phone echt niet meer trekt, dan gewoon zo snel mogelijk verlengen (kan meestal 3 of 4 maanden voor einde van je contract), en het toestel kiezen dat nu het leukst en beschikbaar is.
Je kan namelijk blijven wachten, er komt altijd iets leukers uit.

Anoniem: 215257

Anoniem: 335189 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:34:
Hoop toch dat hij eerder dan half 2011 in de winkels ligt! We moeten maar weer afwachten.

[...]

Ik zou dan eerder voor de Milestone 2 gaan. Snellere processor (ook grafisch) en hij is dunner en minder hoog. Ik hou ook wel van het hoekige design. Maarja ligt er maar net aan waar je van houdt.
Lijkt mij inderdaad een beter alternatief dan de desire Z :)

Denk dat dat hem dan maar moet worden.

• RV
Anoniem: 335189 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:58:
[...]

edit: Misschien kunnen er door de topicstarter wat links worden toegevoegd van relevante sites? Er is geen officiele site voor de N9 maar er worden op sommige site wel andere berichten gezet dan op tweakers.net:

www.nokian9-info.nl
www.n9nokia.nl
www.meego.com
www.maemoworld.nl

Iemand anders nog sites met betrekking tot de N9?
Heb een paar van deze sites vast toegevoegd. Tegelijk de topicstart wat veranderd :)

The_ReVenger schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:16:
[...]

Heb een paar van deze sites vast toegevoegd. Tegelijk de topicstart wat veranderd :)
Mooi!
Zie alleen dat in het eerste nieuws bericht de N9 wederom wordt verward met de E7. Beetje jammer! :-( Er is toch een duidelijk verschil: Opstaande randen en een knop onder het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het eigenlijk best begrijpelijk. Ik vind de E7 en deze zogenaamde N9 sterk op elkaar lijken.
Als je snel even naar de plaatjes kijkt denk je dat het hetzelfde toestel is in een ander kleurtje (ik tenminste).

Maar ik moet bekennen dat ik dat bij meer telefoons heb.

Maar 1 blik op het homescreen en je ziet wel gelijk dat dit geen Symbian 3 is.

Anoniem: 310606

De E7 is een prachtig toestel, met dat Symbian 3 OS ziet het er net even leuker uit als je filmpjes moet geloven. Minpunt is dat het geheugen niet kan worden uitgebreid, 16 GB internal is dan toch aan de weinige kant. Toch is de kans groot dat ik kies voor de N9, mede omdat er Meego op zit. Een OS moet functioneel zijn, maar het moet er gewoon leuk uitzien, vind ik. Het oog wil ook wat. Dat is punt waar het bij Symbian echt veel beter had gekund. Een nieuwe flater met de N97 kunnen ze bij Nokia niet veroorloven, daarnaast heeft Intel een goede reputatie dacht ik zo, 2 weten er meer dan 1.

Alleen hoop ik dat de N9 in november/december officieel wordt gepresenteerd en ergens in april 2011 in de winkel ligt. Jammer genoeg is er weinig bekend over de specs dan wat we nu al weten of heeft iemand nieuwe informatie? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 310606 op 29-09-2010 11:46 ]

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Standaard meego ziet er niet zo spannend uit:

Maar valt wel te customizen uiteraard:

nieuws: Screenshots wijzen op Meego-aankondiging op 15 september

Verder zal de N9 op maemo6 draaien (meego compatible) met een meer eigen UI:

target video voor maemo6? :)

En specs van de N9...hm...

Ik denk:

Komt de N9 dit jaar: OMAP3640 of andere OMAP3 op 1ghz (zoals de Droid X en 2), maar we hebben nog geen aankondiging gezien, dus worden de kansen op een N9 dit jaar kleiner en kleiner. Maar dat maakt de kans op een cortex A9 soc (multi core ARM) groter en groter.

Ik vind Symbian ouderwets als je het vergelijkt met Iphone OS of Android. Meego is wat dat betreft een vooruitgang qua 'looks'. Ik hoop dat Meego een positieve werking zal hebben op de batterijduur, maar dat is natuurlijk afwachten. Bij mijn N97 is dit echt dramatisch, ik houd nog geen dag vol en ik ben echt geen heavy user. Ik heb een nieuwe batterij gekregen van Nokia, dit is prima geregeld door hen, maar ook dit is geen werkende oplossing. Tekenen zijn niet erg gunstig, zie N900 met Maemo.

Gundogan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:41:
Ik denk:

Komt de N9 dit jaar: OMAP3640 of andere OMAP3 op 1ghz (zoals de Droid X en 2), maar we hebben nog geen aankondiging gezien, dus worden de kansen op een N9 dit jaar kleiner en kleiner. Maar dat maakt de kans op een cortex A9 soc (multi core ARM) groter en groter.
Nokia heeft vermoedelijk de N9 niet aangekondigd omdat ze de launch van de N8 niet willen verstoren. De N900 werd op de Maemo Summit aangekondigd (oktober vorig jaar), en de MeeGo summit is halverwege november dit jaar. Veruit de het meest logische moment om de N9 aan te kondigen. Wanneer het toestel dan daadwerkelijk leverbaar is, dat is altijd nog even afwachten, maar ik vermoed al wel in december (in beperkte oplage in bepaalde regios).

Anoniem: 3671 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:50:
[...]

Nokia heeft vermoedelijk de N9 niet aangekondigd omdat ze de launch van de N8 niet willen verstoren. De N900 werd op de Maemo Summit aangekondigd (oktober vorig jaar), en de MeeGo summit is halverwege november dit jaar. Veruit de het meest logische moment om de N9 aan te kondigen. Wanneer het toestel dan daadwerkelijk leverbaar is, dat is altijd nog even afwachten, maar ik vermoed al wel in december (in beperkte oplage in bepaalde regios).
Dat denk ik ook! Het lijkt mij ook niet logisch dat de N9 pas over 3/4 jaar uit komt zoals een gerucht gaat. Het toestel verschijnt al uitgebreid op allerlei foto's en er zijn al screenshots geplaatst van verschillende apps. Daarbij is er een tablet geshowt met MeeGo waarbij het OS ook al in een vrij laat stadium was.

Ik hoop natuurlijk ook op de OMAP3640!

Anoniem: 335189 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:43:
[...]

Dat denk ik ook! Het lijkt mij ook niet logisch dat de N9 pas over 3/4 jaar uit komt zoals een gerucht gaat. Het toestel verschijnt al uitgebreid op allerlei foto's en er zijn al screenshots geplaatst van verschillende apps. Daarbij is er een tablet geshowt met MeeGo waarbij het OS ook al in een vrij laat stadium was.

Ik hoop natuurlijk ook op de OMAP3640!
Volgens mij is er toch (officieel) bericht vanuit Nokia/Meego gegaan dat het wel zo lang gaat duren? De presentatie zou in december plaatsvinden, maar dat de eerste Meego phone pas halverwege 2011 in de winkels wordt verwacht. :(

Zie onderstaand bericht van Mobilecowboys.

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310606 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:36:
[...]

Volgens mij is er toch (officieel) bericht vanuit Nokia/Meego gegaan dat het wel zo lang gaat duren? De presentatie zou in december plaatsvinden, maar dat de eerste Meego phone pas halverwege 2011 in de winkels wordt verwacht. :(

Zie onderstaand bericht van Mobilecowboys.

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12908
We zullen zien. Maar dan moet Nokia echt flink aan zijn communicatie gaan werken. Ik begrijp dat het ontwikkelen van OS-en in een open manier ook een vroegere aankondiging betekent van de specs, maar 6 maanden van te voren is echt heel veel en is echt funest voor hun concurrentie positie.
Ze moeten toch enige uitloop in de schatting voor een release datum meerekenen? Maanden vertraging ten opzichte van de oorspronkelijke verwachte beschikbaarheid komt gewoon over als onkunde.
En mocht het wel tot het oorspronkelijke plan behoren, dan moeten ze veel duidelijker zijn wat een aankondiging en wat een release datum is. Als je zegt dat de N9 nog dit jaar komt, dan verwacht een consument het apparaat dit jaar te kunnen kopen.

Ik denk dat ermee bedoeld wordt dat de eerste apparaten met MeeGo (zoals nu ontwikkelt door Intel en Nokia, dus niet de Maemo 6 rename op de N9) dan pas in de winkel liggen.
Want als de N9 met maemo 6/MeeGo compatible pas in juni/juli beschikbaar is, dan vraag ik me af wanneer er daadwerkelijk een toestel met het echte MeeGo uit gaat komen. Als dat slecht enkele maanden later is dan zou mijn conclusie zijn dat Nokia ontzettend veel fouten heeft lopen maken bij de ontwikkeling van Maemo 6. MeeGo is in februari aangekondigd, en dus zouden ze in zo'n 18 maanden in dat geval een product met dit OS klaar hebben, Maemo 6 is al veel langer in ontwikkeling en moet echt dit jaar nog te koop zijn, anders heeft Nokia grote vertraging opgelopen in de ontwikkeling.

Overigens is Maemo 6/MeeGo compatible op de N9 net zo'n overgangs release als Symbian^3 op de N8.
In Symbian^4 gaat de UI van alle applicaties over op het Qt framework, vermoedelijk gebruik makend van de kennis en reacties op de UI van Maemo 6 wat als eerste een Qt UI heeft in haar applicaties. En in MeeGo handheld gaat de volledige basis van Maemo 6, die op Debian is gebaseerd, vervangen worden door de Core van de Moblin/MeeGo distributie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Er zijn genoeg redenen om zowel te geloven in een spoedige release (hardware e.d.), maar ook genoeg om te geloven in lange wachttijd (officiële communicatie, ervaringen uit het verleden). Maar even half november afwachten dan. Als de N9 dan nog een jaar op zich laat wachten ga ik maar eens een jaartje Android proberen denk ik. De vraag is dan natuurlijk wel of na dat jaar de N9 nog steeds een interessante optie is.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Julian schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:21:
Er zijn genoeg redenen om zowel te geloven in een spoedige release (hardware e.d.), maar ook genoeg om te geloven in lange wachttijd (officiële communicatie, ervaringen uit het verleden). Maar even half november afwachten dan. Als de N9 dan nog een jaar op zich laat wachten ga ik maar eens een jaartje Android proberen denk ik. De vraag is dan natuurlijk wel of na dat jaar de N9 nog steeds een interessante optie is.
Laten we het daar dan maar bij houden.:)

Ik wist overigens niet dat het bericht over een release van half 2011 officieel van nokia kwam. Maar helaas het is dus wel zo. Toch heb ik nog veel hoop op een release van eind dit jaar!!

Edit: Hier een nieuwe demo van MeeGo (ziet er leuk uit):

http://www.n9nokia.nl/nieuws/meego-demo-video

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 335189 op 05-10-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ha, leuke demo, bedankt voor de tip _/-\o_ Nou maar hopen dat de N9 ook een omap4 krijgt... Gek dat hij her en der zo langzaam liep, misschien hebben ze er langzame storage aan gehangen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Julian schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:53:
Ha, leuke demo, bedankt voor de tip _/-\o_ Nou maar hopen dat de N9 ook een omap4 krijgt... Gek dat hij her en der zo langzaam liep, misschien hebben ze er langzame storage aan gehangen ofzo..
Ja dat vond ik ook minder. Maja net wat je zegt, het kan overal aan liggen. MeeGo is natuurlijk ook nog niet helemaal af. Ze hebben namelijk niet voor niks de overgangen en animaties uit gezet. De overgangen en animaties zullen er ook voor zorgen dat het wachten minder lang lijkt te duren.:) We zullen wel zien!

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 335189 op 05-10-2010 21:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Julian schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:53:
Zou kunnen dat ze het OS vanaf een SD-kaart draaien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 12:40

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Ik vind het echt een mooie telefoon. Jaartje geleden van Nokia afgestapt, omdat ik het design spuuglelijk vond van de wat betere telefoons, en symbian mij niet aansprak in een prijsklasse van 200 euro tweedehands.

Maar weer on-topic: Echt een mooie telefoon, doet me een beetje denken aan een MBP. Zilver aluminium(?) met zwarte toetsen. Heel mooi design!

Ook de specs spreken me weer enorm aan. Dit ziet eruit als een goede concurrent van de Desire Z!

[ Voor 12% gewijzigd door Sloeber op 05-10-2010 21:42 ]

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Bericht over de hardware van de N9: Nokia N9 Gets Full Marks for Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Ik hoop dat Nokia tegelijkertijd bezig is met het porten van ovi maps naar meego...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het blijft eigenlijk best stil rondom deze telefoon. Geen verdere nieuwtjes, geen nieuwe foto's. Zal deze telefoon in de prijscategorie van de N97 vallen toen hij net in de winkels lag? De definitieve specs zijn volgens mij ook niet bevestigd, ik ben wat huiverig na de N97. Hoewel de keyboard van de N97 naar mijn smaak goed is. Een van de weinige pluspunten van de N97, hoewel Nokia van alles heeft beloofd, maar goed. Hiervoor is een ander topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi, maar hoe weet die Rus de definitieve specs al? Voor zover ik weet zijn die toch nog niet bekend of mis ik nou iets?
ZodiacQ schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:28:
Ik hoop dat Nokia tegelijkertijd bezig is met het porten van ovi maps naar meego...
Ik ga er wel vanuit dat er gewoon gratis ovi maps op zit. Lijkt me raar dat ze het wel op alle andere phones zetten en niet de high-end telefoon.
Anoniem: 310606 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:33:
Het blijft eigenlijk best stil rondom deze telefoon. Geen verdere nieuwtjes, geen nieuwe foto's. Zal deze telefoon in de prijscategorie van de N97 vallen toen hij net in de winkels lag? De definitieve specs zijn volgens mij ook niet bevestigd, ik ben wat huiverig na de N97. Hoewel de keyboard van de N97 naar mijn smaak goed is. Een van de weinige pluspunten van de N97, hoewel Nokia van alles heeft beloofd, maar goed. Hiervoor is een ander topic. ;)
Het blijft ook stil tot 15-17 november waarschijnlijk.
De n9 zal wel iets duurder worden aangezien hij iets meer high-end is dan de n97. Daarbij bleef de n900 wat mij betreft de high-end phone van nokia. De n9 is als hij uit is ook niet te vergelijken met de n97: Totaal nieuwe open-source besturingssysteem (symb. s60 5th niet open-source), veel betere specs (die tot noch toe bekend zijn), resistief tegen capacitief, noem maar op. Ik hoop niet dat de n97 een pluspunt krijgt tegenover de n9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Voorlopig geen MeeGo? Dus toch geen N9 voor Q4 2010?

Intel says no MeeGo phones until first half of 2011, Nokia just shrugs

http://www.engadget.com/2...f-2011-nokia-just-shrugs/

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:45:
Voorlopig geen MeeGo? Dus toch geen N9 voor Q4 2010?

Intel says no MeeGo phones until first half of 2011, Nokia just shrugs

http://www.engadget.com/2...f-2011-nokia-just-shrugs/

:(
Goeiedag zeg, wie gaat er nu zo lang wachten op een nieuwe telefoon. Iphone 5 zal halverwege 2011 ook beschikbaar zijn, Android mobieltjes zijn bezig met een opmars. Snappen ze het daar wel bij Nokia?

Volgens het artikel zou volgens Nokia dit jaar nog een Meego phone van de band rollen.
Pfff, beloftes, beloftes wie herinnert zich de N97 nog. :(

'Gelukkig' mag ik pas in maart 2011 verlengen, misschien dan maar toch voor de Nokia E7 gaan?

Of ze moeten hem zo volstoppen met superdeluxe features dat de N9 de concurrentie in one blow wegvaagt...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 310606 op 08-10-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog een nieuwtje. Of was dit statement bij jullie begin deze week al bekend?

http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/13037

Het wordt met de dag gekker bij Nokia!

@Gundogan: Oke dat is zo. Ik doelde eigenlijk op de samenwerking tussen Intel en Nokia. Begin deze week zegt Nokia nog dat er dit jaar een phone uit komt met MeeGo. En paar dagen later zegt Intel dat het half 2011 wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 335189 op 10-10-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Anoniem: 335189 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:18:
Hier nog een nieuwtje. Of was dit statement bij jullie begin deze week al bekend?

http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/13037

Het wordt met de dag gekker bij Nokia!
Hoezo? Nokia gaat kennelijk nog steeds iets aankondigen dit jaar, wat ze al eerder 'beloofd' hadden:

http://pocketnow.com/tech...still-set-for-end-of-2010

Wat het is en of het überhaupt waar is, zullen we zien :)

Edit: @Civilian321: ah op die fiets :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 10-10-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kick! ;)

Nog een minder dan een maand tot de Meego conferentie in Ierland, maar verder geen geruchten of ander nieuws. Ik hoop trouwens dat Ovi Maps ook beschikbaar komt voor dit toestel. Ikzelf heb er redelijk tot goede ervaringen mee, alleen bij autorijden lopen de onderdelen niet helemaal synchroon. Ik las bij AAP in een bericht van januari dat men (een gratis versie) van Ovi Maps ook voor Maemo (en dus MeeGo?) toestellen beschikbaar wil stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar als het toestel in december 2010 wordt gepresenteerd, dan zou het toestel met een beetje geluk in april in de winkel moeten kunnen liggen, hoe was dit bij de N900, de hoeveelheid tijd tussen presentatie en verkoop via de reguliere kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:39
Anoniem: 310606 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:34:
[...]

Maar als het toestel in december 2010 wordt gepresenteerd, dan zou het toestel met een beetje geluk in april in de winkel moeten kunnen liggen, hoe was dit bij de N900, de hoeveelheid tijd tussen presentatie en verkoop via de reguliere kanalen?
Nokia wil juist een kortere tijd tussen presentatie en daadwerkelijk verkoop. Ik denk dat vergelijkingen met hoe het eerder ging niet representatief meer zijn.

Vroeger zat er soms wel een half jaar of meer tussen presentatie en daadwerkelijk te koop zijn en daar willen ze vanaf. Als ze de N9 gaan presenteren zal hij ook snel daarna in de winkels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Aub met wat meer inhoud posten.

[ Voor 64% gewijzigd door RoD op 29-10-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://meego.com/communit...la/2010/meego-1.1-release

Nieuws!

Wat wordt bedoeld met handset UX release?

Edit: Aha bedankt, hopen dat 1.1 al echt klaar is voor de n9. Want 1.2 wordt dus pas in april verwacht, waar we hopelijk niet op hoeven te wachten.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 335189 op 29-10-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Meego is opgedeeld in verschillende "User eXperiences" waaronder handset (mobiele telefoon dus) en een netbook UX. Als ik me niet vergis kan je UX zien als een soort UI (user interface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Het schiet niet echt op met de n9 en Meego Handset , zou eerst nog voor het einde van het jaar een toestel op de markt komen lijkt het er nu op dat Meego 1.2 pas in april 2011 komt (bij geen vertraging).
Het eerste Meego toestel komt dan zeker ook niet eerder.

Je zou toch denken met spelers als Nokia , Intel , AMD etc. dat er toch wat meer schot in de zaak zou moeten zitten , of houdt Nokia bewust nog stil over Meego om Symbian^3 niet voor de voeten te lopen.
Nokia wil eerst misschien Symbian^3 met de N8 , C7 , C6-01 en later nog de E7 wat meer tijd gunnen om zich goed op de markt te positioneren (lees zoveel mogelijk verkopen).

De hardware van de N9 zal tegen de introductie ook al niet meer top zijn nu het os zo lang op zich laat wachten.

Onderstaande las ik op www.mobile-review.com en is ook niet echt hoopgevend.

"MeeGo in Dublin or one more crazy project
One of our readers asked a question, why we don't cover the conference on MeeGo, which is the best OS for mobile phones. Unfortunately, Mobile-Review.com cannot take part in PR events where people are explained that nonexistent products are the best in the world. How one can claim MeeGo to be better than Symbian, Android or even Windows Phone 7? This OS is currently in development and there is no basis for it to be interesting from day one. Sales of Nokia N900 showed that Maemo was perplexing for ordinary people, though some bought it. During the year its price decreased two times, which is good for a handset with minimal sales.

Remember that top managers of Nokia were planning to introduce a flagship on MeeGo in 2010. At the end of 2010 new CEO of the company postponed this event until 2011. Bear in mind that 6 months are enough for a new generation of products to go on sale. This period is huge for the market of mobile solutions. Even if you take 12 months instead of 6 Nokia MeeGo delays cannot be justified.

In Dublin were announced minimum requirements to MeeGo smartphones - 512 MB of RAM, 512 MB for the OS, and ARM v7 processor (or, x86) from 600 MHz. Sadly, we do not get the entire information, for example, Nokia hasn't decided on recommended screen resolution. The current specification is numbered as 1.2 and will be released in April of 2011. 1.3 will be available in October of 2011 if we don't have any delays.

Modest figures don't offer anything revolutionary. Careful examination shows that developers of MeeGo are not sure where are they going and what will happen tomorrow. People responsible for the desktop in MeeGo asked everybody at the conference to offer their suggestions, which is a good example of the fact that employees in Nokia don't know what to do. Earlier the company came up with solutions, which created standards for the industry and were copied by others. Their professionals were top class. Now they imitate transparence, while trying to save on employees, who could make a real breakthrough in the interface development.

I suggest reading the following commentary on Habrahabr. I guess you will learn more about the quality, speed of development and vague future plans around MeeGo. It's a pity, but excellent hardware of Nokia N9 is becoming increasingly outdated, because Nokia takes too much time to create an interface.

I have to say it again that people claiming MeeGo to be the best OS without seeing a single product are not smart enough. In terms of next mobile revolutions wait for CES in January when breakthrough solutions on Tegra from Nvidia will be unveiled."

nb.Voor de liefhebbers en geinteresseerde m.b.t. Meego is onderstaand linkje ook wel boeiend.

http://translate.google.r...8297%2F%23comment_3432107

[ Voor 7% gewijzigd door janzeeschuimers op 23-11-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
alles wijst er op dat de N9 tijdens MWC2011 in februari gepresenteerd gaat worden. Het is eigenlijk al een tijdje stil rondom de N9 sinds Elop de nieuwe CEO is geworden, of hij de reden is voor een revamp van de strategie/hardware/software is onduidelijk of het kan ook zo zijn dat er intern weer mijlpalen niet gehaald zijn.

Het zag er naar uit dat dit mijn volgende telefoon =ou worden maar met de alsmaar groeiende concurrentie van Samsung/HTC/Apple en dus meer keus voor mij als consument vraag ik me af of het echt too little too late wordt en dat zeg ik als iemand die jarenlang trouw een Nokia heeft gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door dcell op 23-11-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:13
misschien geeft deze link je een beter beeld op wat de strategie van meegoo is

http://www.umpcportal.com...-tablets-and-smartphones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
bladestar5314 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:06:
misschien geeft deze link je een beter beeld op wat de strategie van meegoo is

http://www.umpcportal.com...-tablets-and-smartphones/
die heb ik toevallig doorgenomen voordat ik je post las, anyway de eerste iteratie van Meego van Nokia zal naar alle waarschijnlijkheid afwijken van hetgeen wat hier getoond wordt aangezien ze verder zijn gaan bouwen op het oude Maemo6/Harmattan of ze moeten ondertussen de hele strategie overboord hebben gegooid.

het schijnt ook dat er intern bij Nokia weinig informatie is over de voortgang van de N9/Nokia-versie van Meego, slechts een select groepje binnen Nokia dat betrokken is bij het project heeft inzicht in de voortgang. Prototypes die uitgedeeld worden, worden nauw gevolgd zodat informatie/fotos lekken naar het internet zoveel mogelijk voorkomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janzeeschuimers schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:34:
Het schiet niet echt op met de n9 en Meego Handset , zou eerst nog voor het einde van het jaar een toestel op de markt komen lijkt het er nu op dat Meego 1.2 pas in april 2011 komt (bij geen vertraging).
Het eerste Meego toestel komt dan zeker ook niet eerder.

Je zou toch denken met spelers als Nokia , Intel , AMD etc. dat er toch wat meer schot in de zaak zou moeten zitten , of houdt Nokia bewust nog stil over Meego om Symbian^3 niet voor de voeten te lopen.
Nokia wil eerst misschien Symbian^3 met de N8 , C7 , C6-01 en later nog de E7 wat meer tijd gunnen om zich goed op de markt te positioneren (lees zoveel mogelijk verkopen).

De hardware van de N9 zal tegen de introductie ook al niet meer top zijn nu het os zo lang op zich laat wachten.

Onderstaande las ik op www.mobile-review.com en is ook niet echt hoopgevend.
MeeGo 1.2 is niet noodzakelijk voor de eerste telefoon van Nokia. Dit is ook nog op de MeeGo conference verteld, ze wouden alleen nog niet loslaten wanneer de eerste telefoon komt.

Ze willen die Symbian^3 telefoons misschien niet in de weg lopen maar dat betekend volgens mij niet dat op z'n vroegst pas in april de eerste MeeGo telefoon komt. Ik durf niet te wedden dat de eerste telefoon al eerder komt maar het is zeker niet onmogelijk.

Dat de hardware oud zal worden betwijfel ik. Niemand (lees: niemand buiten nokia) weet de definitieve specs van de N9 dus hoe kun je nou zeggen dat ze veroudert zullen zijn. Als eerst eind 2010 op de planning zou staan voor de release en hij wordt pas half 2011 uitgebracht zullen ze ook bijv. een andere processor in de telefoon stoppen. Verder zou ik ook niet weten welke specs al oud zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-05 18:26
Tja, weer een fan die er lustig op los droomt, vrees ik:
http://thetechjournal.com/electronics/mobile/details-of-nokia-n9.xhtml

Is er nog ander nieuws voorbij gekomen?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Gaming247 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:03:
Niet veel bijzonders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaming247 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:03:
Tja, weer een fan die er lustig op los droomt, vrees ik:
http://thetechjournal.com/electronics/mobile/details-of-nokia-n9.xhtml

Zeker wel nice! Maar niet realistisch inderdaad. Vooral omdat v1.2 pas in april uit komt en hij beweerd dat de N9 in Q1 uit komt, beetje raar. Maar van mij mag hij met deze specs ook wel half 2011 uitkomen hoor! :)

En 1600 mah is wel een grote batterij. In combinatie met de 12mp camera van de N8 zou dat een behoorlijk dikke telefoon maken.

Overigens is het showen van het toestel tijdens het MWC wel realistisch dus zou wel mooi zijn als dit waar is.

Verder geen nieuws dat ik weet.

Hier een nieuw bericht met 2 filmpjes, of het nieuws is weet ik niet. Was namelijk wel te verwachten dat het interface nog drastisch zou veranderen. Momenteel nog vrij saai namelijk.

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/13437

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 335189 op 09-12-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 07:19
Interessant, hier nog een link naar een naar het bericht op allaboutmeego: http://www.allaboutmeego....tisaari_at_LeWeb_2010.php

Wat hij zegt is dat er nu 2 hoofdmanieren zijn van een menustructuur van smartphone os'en, de iOS manier met veel apps en 1 centrale hoofdknop en de Symbian/Android manier met meer homescreen functionaliteit en widgets.

Meego zal op een geheel nieuwe en derde manier van menustructuur gebaseerd zijn. Erg jammer dat hij er niets over kan laten zien, maar ik ben zeer benieuwd naar hoe deze eruit zal gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johan12 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:11:
Interessant, hier nog een link naar een naar het bericht op allaboutmeego: http://www.allaboutmeego....tisaari_at_LeWeb_2010.php

Wat hij zegt is dat er nu 2 hoofdmanieren zijn van een menustructuur van smartphone os'en, de iOS manier met veel apps en 1 centrale hoofdknop en de Symbian/Android manier met meer homescreen functionaliteit en widgets.

Meego zal op een geheel nieuwe en derde manier van menustructuur gebaseerd zijn. Erg jammer dat hij er niets over kan laten zien, maar ik ben zeer benieuwd naar hoe deze eruit zal gaan zien.
Hmm... misschien mijn linkje ff moeten bekijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Ik update het nieuws regelmatig in de startpost, dus als er nog nieuws is en het staat er niet bij laat het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-06 19:27
De N9-00 wordt anno 2011 gereleased. Dan vind ik dat ze er ook een anno 2011 'dual core' processor in moeten bakken! :)

[ Voor 0% gewijzigd door Joseph op 26-12-2010 20:26 . Reden: Hieronder! Fixed! :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
Sef24 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:14:
De N900 wordt anno 2011 gereleased. Dan vind ik dat ze er ook een anno 2011 'dual core' processor in moeten bakken! :)
Dat is knap. Ik neem aan de N9-00. Er zijn inderdaad wel genoeg smartphones met 1GHz processors. Ik denk toch dat het beter is dat Nokia de dual-core markt intreedt.

Anoniem: 176178

Die N9 lijkt me wel ubervet! In juni loopt mijn contract af, dus in maart mag in verlengen.
Ben dus benieuwd wanneer ie nu daadwerkelijk komt en of ik het op kan brengen erop te wachten...anders ga ik voor de HTC Desire HD denk ik.

Anoniem: 176178 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:35:
juni loopt mijn contract af, dus in maart mag in verlengen. ...anders ga ik voor de HTC Desire HD denk ik.
Je kan in maart beter gaan voor een nieuwe dualcore Android ipv de HDH.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 30-12-2010 18:48 ]

• Beanie
Anoniem: 176178 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:35:
Die N9 lijkt me wel ubervet! In juni loopt mijn contract af, dus in maart mag in verlengen.
Ben dus benieuwd wanneer ie nu daadwerkelijk komt en of ik het op kan brengen erop te wachten...anders ga ik voor de HTC Desire HD denk ik.
Verre van zeker, maar er wordt een aankondiging verwacht op MWC in Februari, levering zou dan moeten beginnen in April op z'n laatst Mei.

Maar ik twijfel er wel enigzins aan, zeker als je de status van MeeGo een beetje volgt dan lijkt levering in April/Mei erg onwaarschijnlijk. MeeGo 1.3 wordt pas in April verwacht en dat is pas de eerste versie die goed bruikbaar is voor handsets. Nu heeft Nokia schijnbaar nog een Harmattan (Maemo 6) gebaseerd MeeGo lopen, al zijn daar geruchten over dat die of gecancelled is of compleet is veranderd onder invloed van o.a. Peter Skillman (WebOS)

[ Voor 31% gewijzigd door Beanie op 30-12-2010 19:28 ]

Anoniem: 176178

Anoniem: 69767 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:47:
[...]

Je kan in maart beter gaan voor een nieuwe dualcore Android ipv de HDH.
Dat is voorlopig alleen nog die van LG toch? Daar heb ik het niet zo op op dat merk. Bovendien vraag ik me af hoeveel je ervan gaat merken dat er een dualcore in zit. Zal allemaal wat sneller gaan, maar om nou te zeggen dat je er veel meer mee kunt niet toch?

Anoniem: 176178 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:07:
[...]

Dat is voorlopig alleen nog die van LG toch? Daar heb ik het niet zo op op dat merk. Bovendien vraag ik me af hoeveel je ervan gaat merken dat er een dualcore in zit. Zal allemaal wat sneller gaan, maar om nou te zeggen dat je er veel meer mee kunt niet toch?
Ook betere accuduur omdat cores niet op maximale voltage hoeven te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Anoniem: 69767 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:08:
[...]

Ook betere accuduur omdat cores niet op maximale voltage hoeven te werken.
Bewezen is dat nog niet, in theorie klopt het. Maar niemand heeft nog met een dergelijk toestel gewerkt of in dagelijkse omstandigheden kunnen gebruiken.
Totdat die LG uit is en degelijk gereviewed lijkt het me afwachten wat nu echt het voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beanie schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:25:
[...]

Verre van zeker, maar er wordt een aankondiging verwacht op MWC in Februari, levering zou dan moeten beginnen in April op z'n laatst Mei.

Maar ik twijfel er wel enigzins aan, zeker als je de status van MeeGo een beetje volgt dan lijkt levering in April/Mei erg onwaarschijnlijk. MeeGo 1.3 wordt pas in April verwacht en dat is pas de eerste versie die goed bruikbaar is voor handsets. Nu heeft Nokia schijnbaar nog een Harmattan (Maemo 6) gebaseerd MeeGo lopen, al zijn daar geruchten over dat die of gecancelled is of compleet is veranderd onder invloed van o.a. Peter Skillman (WebOS)
Je hebt je met de versie vergist, net als ik overigens.

Versie 1.2 1.1 is al wel bruikbaar. Alleen moet Nokia er dan nog ontzettend veel om heen bouwen. Nokia wil zelf niet zeggen of ze al een telefoon uitbrengen met versie 1.2 1.1. Dat er pas met versie 1.3 1.2 een telefoon wordt uitgebracht is wel waarschijnlijker inderdaad.

Mij maakt het niet zoveel uit wanneer hij uitkomt als hij maar in augustus goed leverbaar is! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 335189 op 02-01-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 13:13

NetAmp

"for indoor use only"

Civilian321 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:51:
[...] Mij maakt het niet zoveel uit wanneer hij uitkomt als hij maar in augustus goed leverbaar is! :)
Ja 't lijkt mij ook wel wat, zo'n N9 8)

Heb ook liever dat ze er even de tijd voor nemen, en direct out-of-the-box goede software leveren.
Plus -bij voorkeur- ondersteuning voor een langere periode met regelmatige updates.

Maar niet zoals de N97 die ze groots aankondigen als "vlaggenschip", vervolgens (al veel te laat) uitbrengen met 'brakke' firmware, dan een paar keer updates vrijgeven en vervolgens niets meer aan doen :'(
Ik hoop echt dat de N9 niet weer zo'n "public beta" idee wordt en uiteindelijk in de vergetelheid raakt...

Dit zou toch een mooie doorstart voor Nokia kunnen zijn, als ze het goed aanpakken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 13:13

NetAmp

"for indoor use only"

In de topicstart staat nog
"Verwacht wordt dat Nokia de N9 nog dit jaar aankondigt, wellicht tijdens de MeeGo Conferentie in November."
Ik hoop dat daarmee 2010 bedoeld werd? (just kidding)

Is er hoop/verwachting dat Nokia iets op de CES doet? of helemaal niet... :/

Als ze opnieuw te lang wachten sinds de aankondiging (en dus het hardware ontwerp / de specs; of ze moeten dat tussentijds bijstellen) dan is het straks alweer -deels- 'achterhaald' bij uitbrengen van de N9, vrees ik.
Misschien kunnen ze het ook compenseren door MeeGo zo goed te laten presteren op de betreffende hardware, dat het niet uitmaakt als dit toestel niet over de nieuwste revisie CPU e.d. beschikt.

Vervelend die 'radiostilte' van Nokia. Ik was al bijna zover om over te stappen op Android... 't is dat er nu allerlei bugs opduiken op Google's platform (okee, het is natuurlijk niet uitgesloten dat MeeGo hier in de beginfase ook last van kan hebben). Toch nog even volhouden :O M'n N97 sms't zolang nog zonder problemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

Ik wacht ook nog op de officiele aankondiging van de N9, vooral of de specs een beetje interessant zijn in de huidige markt (inderdaad afhankelijk van wat het OS nodig heeft). De CES zou hiervoor uitermate geschikt kunnen zijn en ik hoop echt wat te horen deze week.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
type_o schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:29:
Ik wacht ook nog op de officiele aankondiging van de N9, vooral of de specs een beetje interessant zijn in de huidige markt (inderdaad afhankelijk van wat het OS nodig heeft). De CES zou hiervoor uitermate geschikt kunnen zijn en ik hoop echt wat te horen deze week.
reken maar op de MWC volgende maand, op de CES doet Nokia normaal gezien geen grootse aankondigingen als ze uberhaupt al aanwezig zijn op de CES. Bovendien vraag ik me af of ze uberhaupt iets presenteerbaars hebben op dit moment. Het duurt allemaal weer erg lang en de concurrentie gaat als een intercity terwijl Nokia tegenwoordig als een stoptrein gaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dcell schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:45:
[...]

reken maar op de MWC volgende maand, op de CES doet Nokia normaal gezien geen grootse aankondigingen als ze uberhaupt al aanwezig zijn op de CES. Bovendien vraag ik me af of ze uberhaupt iets presenteerbaars hebben op dit moment. Het duurt allemaal weer erg lang en de concurrentie gaat als een intercity terwijl Nokia tegenwoordig als een stoptrein gaat ...
Ze presenteren wel wat kleine dingen maar inderdaad niets groots:
http://conversations.nokia.com/2011/01/05/nokia-at-ces-2011/

Intel zou zelfs MeeGo showen maar tot nog toe niks van gezien op internet. Voor de n9 zal het waarschijnlijk MWC worden.

Nokia als een stoptrein? Volgens mij zijn er in september nog 3 toestellen aangekondigd. Waarvan de e7 nog uitgebracht moet worden 1 deze weken. Ze verdelen het gewoon onder de maanden zodat ze om de twee maanden ongeveer een nieuwe telefoon hebben (denk ik). En ja de releases lopen vertragingen op. Maar dit gebeurt bij andere merken ook en mensen die zich er niet veel mee bezig houden (90% van de mensen) merken hier niet eens iets van. Dus waar die stoptrein vandaan komt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Anoniem: 335189 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:10:
[...]

Ze presenteren wel wat kleine dingen maar inderdaad niets groots:
http://conversations.nokia.com/2011/01/05/nokia-at-ces-2011/

Intel zou zelfs MeeGo showen maar tot nog toe niks van gezien op internet. Voor de n9 zal het waarschijnlijk MWC worden.

Nokia als een stoptrein? Volgens mij zijn er in september nog 3 toestellen aangekondigd. Waarvan de e7 nog uitgebracht moet worden 1 deze weken. Ze verdelen het gewoon onder de maanden zodat ze om de twee maanden ongeveer een nieuwe telefoon hebben (denk ik). En ja de releases lopen vertragingen op. Maar dit gebeurt bij andere merken ook en mensen die zich er niet veel mee bezig houden (90% van de mensen) merken hier niet eens iets van. Dus waar die stoptrein vandaan komt weet ik niet.
vanuit een "normale consumenten" standpunt heb je gelijk, ze brengen nog steeds toestellen uit, winst wordt nog gemaakt en marktaandeel is nog er hoog/ze zijn nog marktleider. Dat klopt allemaal maar waar is de innovatie gebleven, waar blijft een echte high-end toestel ? waar zijn de tijden dat ze een aankondiging deden waarbij de concurrentie dacht, shit moeten we weer achter Nokia aanlopen ......

Ik heb 11 maanden een N900 met alle plezier gebruikt ondanks dat Maemo 5 niet af was, was de gebruikservaring voor mij goed. Toch was het een echt niche-product (voor een non-Tweaker zeker). Ik heb jarenlang Nokia gebruikt, het begon bij de 3210 tot aan de N900 (3210, 8210, 8310, 6230, 6630, n80, n95, n97, n900)

Symbian is ook niet meer wat het geweest was qua gebruikservaring, het heeft nog veel marktaandeel maar dat neemt ook drastich af gezien de opkomst van RIM, iOS en Android. Als je neutraal bent en van plan bent geld neer te leggen voor een toestel als de N8 of E7 en er zijn voor hetzelfde geld op papier (hogere resolutie displays, snellere processoren, "betere" gebruikservaring) kies je de N8 of E7 dan nog ?

Zelfs in de landen waar Nokia ooit fabriekshallen vol met low-end toestellen verkocht neemt het marktaandeel drastisch af (India & China bijv.)

Voor mij staat het uitbrengen van toestellen niet synoniem als de vaart erin houden. Volgens geruchten loopt het niet vlekkeloos met de ontwikkeling van de N9/Meego binnen Nokia. Symbian gaat wederom een andere koers varen, de vorige strategie heeft dus niet gewerkt. De N97 bijv was achteraf voor mij echt een aanfluiting, 1 van de toestellen waarbij ik dacht dit is niet meer van deze tijd. Ik heb dan ook geen spijt gehad om de N97 te verkopen en een N900 te nemen. De concurrentie heeft trouwens voor hetzelfde geld meer te bieden.

Vanuit een tweaker-standpunt voelt het echt aan als een stoptrein .... en als ze zo doorgaan komt er een moment dat ook de normale consument dat gaat inzien. Ik ken nu al verschillende "normale consument" mensen die zeggen, Nokia ? dat is niet meer van deze tijd. Ik wil liever een HTC/iPhone/insert andere merk.

Ik hoop echt dat ze er wat aan gaan doen (gezien ik toch best Nokia-fan ben) en dat de N9/Meego iets moois/moderns gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dcell schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:34:
[...]

vanuit een "normale consumenten" standpunt heb je gelijk, ze brengen nog steeds toestellen uit, winst wordt nog gemaakt en marktaandeel is nog er hoog/ze zijn nog marktleider. Dat klopt allemaal maar waar is de innovatie gebleven, waar blijft een echte high-end toestel ? waar zijn de tijden dat ze een aankondiging deden waarbij de concurrentie dacht, shit moeten we weer achter Nokia aanlopen ......

Ik heb 11 maanden een N900 met alle plezier gebruikt ondanks dat Maemo 5 niet af was, was de gebruikservaring voor mij goed. Toch was het een echt niche-product (voor een non-Tweaker zeker). Ik heb jarenlang Nokia gebruikt, het begon bij de 3210 tot aan de N900 (3210, 8210, 8310, 6230, 6630, n80, n95, n97, n900)

Symbian is ook niet meer wat het geweest was qua gebruikservaring, het heeft nog veel marktaandeel maar dat neemt ook drastich af gezien de opkomst van RIM, iOS en Android. Als je neutraal bent en van plan bent geld neer te leggen voor een toestel als de N8 of E7 en er zijn voor hetzelfde geld op papier (hogere resolutie displays, snellere processoren, "betere" gebruikservaring) kies je de N8 of E7 dan nog ?

Zelfs in de landen waar Nokia ooit fabriekshallen vol met low-end toestellen verkocht neemt het marktaandeel drastisch af (India & China bijv.)

Voor mij staat het uitbrengen van toestellen niet synoniem als de vaart erin houden. Volgens geruchten loopt het niet vlekkeloos met de ontwikkeling van de N9/Meego binnen Nokia. Symbian gaat wederom een andere koers varen, de vorige strategie heeft dus niet gewerkt. De N97 bijv was achteraf voor mij echt een aanfluiting, 1 van de toestellen waarbij ik dacht dit is niet meer van deze tijd. Ik heb dan ook geen spijt gehad om de N97 te verkopen en een N900 te nemen. De concurrentie heeft trouwens voor hetzelfde geld meer te bieden.

Vanuit een tweaker-standpunt voelt het echt aan als een stoptrein .... en als ze zo doorgaan komt er een moment dat ook de normale consument dat gaat inzien. Ik ken nu al verschillende "normale consument" mensen die zeggen, Nokia ? dat is niet meer van deze tijd. Ik wil liever een HTC/iPhone/insert andere merk.

Ik hoop echt dat ze er wat aan gaan doen (gezien ik toch best Nokia-fan ben) en dat de N9/Meego iets moois/moderns gaat worden.
Oke, de n97 is zwaar te duur voor wat hij je geeft. Al kun je er alles mee wat je van een smartphone van deze tijd mag verwachten is het gebruikersgemak achterhaalt. Ook is de kracht niet geschikt voor gamen. Voor hetzelfde bedrag koop je een HTC desire. De N900 heeft al lang een opvolger moeten hebben. Maar dat is bekend, maemo en moblin zijn samen gevoegd. Natuurlijk ligt het product dan niet meteen op straat. Misschien hadden ze nog een maemo toestel uit moeten brengen maar dat is achteraf.

Qua innovatie stellen de andere merken momenteel ook niets voor:
RIM maakt een nieuwe versie voor zijn OS, voor fans misschien fijn. Maar voor tweakers stelt het nog niets voor, browser nog steeds sloom en gamen op BB loopt ook niet.
Apple komt met mooi design (zoals gewoonlijk) en een nieuwe resolutie maar dat was het dan ook.
Samsung maakt het AMOLED-scherm bekend en maakt een gebogen scherm in de nexus s. Nuttig? neen.
HTC aapt het mechanisme van de n97 na maar dan recht (waardoor het automatisch dicht valt) en noemt het iets nieuws.
SE doet eigenlijk niets nieuws toch?
Nokia komt met een 12mp camera die het ook nog eens goed blijkt te doen verder nog steeds geen super vernieuwd symbian.

Past goed tussen het rijtje toch?

Inderdaad hopen dat de N9 met MeeGo een doorbraak gaat worden. Zou momenteel namelijk ook niemand een nokia adviseren tenzij ze een goede camera willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Anoniem: 335189 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:44:
[...]

Oke, de n97 is zwaar te duur voor wat hij je geeft. Al kun je er alles mee wat je van een smartphone van deze tijd mag verwachten is het gebruikersgemak achterhaalt. Ook is de kracht niet geschikt voor gamen. Voor hetzelfde bedrag koop je een HTC desire. De N900 heeft al lang een opvolger moeten hebben. Maar dat is bekend, maemo en moblin zijn samen gevoegd. Natuurlijk ligt het product dan niet meteen op straat. Misschien hadden ze nog een maemo toestel uit moeten brengen maar dat is achteraf.

Qua innovatie stellen de andere merken momenteel ook niets voor:
RIM maakt een nieuwe versie voor zijn OS, voor fans misschien fijn. Maar voor tweakers stelt het nog niets voor, browser nog steeds sloom en gamen op BB loopt ook niet.
Apple komt met mooi design (zoals gewoonlijk) en een nieuwe resolutie maar dat was het dan ook.
Samsung maakt het AMOLED-scherm bekend en maakt een gebogen scherm in de nexus s. Nuttig? neen.
HTC aapt het mechanisme van de n97 na maar dan recht (waardoor het automatisch dicht valt) en noemt het iets nieuws.
SE doet eigenlijk niets nieuws toch?
Nokia komt met een 12mp camera die het ook nog eens goed blijkt te doen verder nog steeds geen super vernieuwd symbian.

Past goed tussen het rijtje toch?

Inderdaad hopen dat de N9 met MeeGo een doorbraak gaat worden. Zou momenteel namelijk ook niemand een nokia adviseren tenzij ze een goede camera willen hebben.
Blackberry is dan ook gericht op zakelijk gebruik en ziet consumentengebruik als secundaire markt. Dus gamen zal er niet snel inzitten.

Jij weet overduidelijk niet wat het begrip innovatie inhoudt. Innovatie is een nieuw product of nieuwe toepassing voor dat product, wat een bedrijf nog niet biedt. Voor Blackberry is hun OS dus innovatief. Dat dat in jou ogen niet is, wil nog niet zeggen dat het ook niet innovatief is.

Daar even voorbij kijkend, wat vindt je niet innovatief? Elke keer nieuwere processoren, nieuwere software, nieuwere hardware enz. Iedereen probeert zijn telefoon meer gebruikersgemak en functies mee te geven, met een strakker design. Is dat geen innovatie?

Leg mij eens uit, wat is volgens jou innovatie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RV schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 02:03:
[...]

Blackberry is dan ook gericht op zakelijk gebruik en ziet consumentengebruik als secundaire markt. Dus gamen zal er niet snel inzitten.

Jij weet overduidelijk niet wat het begrip innovatie inhoudt. Innovatie is een nieuw product of nieuwe toepassing voor dat product, wat een bedrijf nog niet biedt. Voor Blackberry is hun OS dus innovatief. Dat dat in jou ogen niet is, wil nog niet zeggen dat het ook niet innovatief is.

Daar even voorbij kijkend, wat vindt je niet innovatief? Elke keer nieuwere processoren, nieuwere software, nieuwere hardware enz. Iedereen probeert zijn telefoon meer gebruikersgemak en functies mee te geven, met een strakker design. Is dat geen innovatie?

Leg mij eens uit, wat is volgens jou innovatie dan?
Nee ik weet niet wat innovatie inhoud. 8)7

Inderdaad een nieuw product, dat wat toe voegt aan de markt, na mijn idee. Een nieuwe versie noem ik dus niet echt innovatief. Daar zal onze opvatting van innovatie over verschillen. Een nieuwere processor gebruiken en maken, zit ook nog verschil in hè. Wat ik innovatief vind ik bijvoorbeeld de doorbraak van touchscreens, een camera die bijna net zo goed is als budget digitale camera's, een telefoon met spraakherkenning (oud voorbeeld) en een telefoon die een hologram kan weergeven (toekomst).

De markt van smartphones groeit snel en wordt stukken sneller. Maar als er een keer een 1ghz processor in een telefoon wordt gestopt noem ik de volgende niet meer innovatief. Als ik naar de laatste lijn van nieuwe smartphones kijk vind ik er gewoon weinig innovatie inzitten.

Bij deze ga ik niet meer verder over wat ik onder innovatie versta. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Anoniem: 335189 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:26:
[...]

Nee ik weet niet wat innovatie inhoud. 8)7

Inderdaad een nieuw product, dat wat toe voegt aan de markt, na mijn idee. Een nieuwe versie noem ik dus niet echt innovatief. Daar zal onze opvatting van innovatie over verschillen. Een nieuwere processor gebruiken en maken, zit ook nog verschil in hè. Wat ik innovatief vind ik bijvoorbeeld de doorbraak van touchscreens, een camera die bijna net zo goed is als budget digitale camera's, een telefoon met spraakherkenning (oud voorbeeld) en een telefoon die een hologram kan weergeven (toekomst).

De markt van smartphones groeit snel en wordt stukken sneller. Maar als er een keer een 1ghz processor in een telefoon wordt gestopt noem ik de volgende niet meer innovatief. Als ik naar de laatste lijn van nieuwe smartphones kijk vind ik er gewoon weinig innovatie inzitten.

Bij deze ga ik niet meer verder over wat ik onder innovatie versta. O-)
We zullen zien wat de N9 brengt. Voor Nokia zal hij waarschijnlijk innovatief zijn.

Wat ik alleen niet snap is dat je zegt dat mijn opvatting anders is dan jou opvatting...Wat ik zeg is namelijk geen opvatting, maar dat is wat innovatie inhoudt. En dat heb ik niet verzonnen, sorry. Dat jij een andere opvatting hebt is prima en ik snap ook wel waar die vandaan komt. Natuurlijk is innovatie vernieuwend. Feit is wel dat de definitie van innovatie anders in dit geval anders is dan jij je voorstelt :+ Maar goed, genoeg over innovatie inderdaad.

Hoop dat er snel meer duidelijk wordt over de N9.

[ Voor 4% gewijzigd door RV op 09-01-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Misschien is het ook zo dat een beetje-tweaker verwacht dat Nokia (als numero uno zijnde) een representatief toestel kan neerzetten anno 2011 en daarmee bedoel ik een toestel met een moderne SoC, een hoge resolutie scherm en een OS/Software met een gebruiksgemak.

De N8/E7 bevatten een leuke GPU maar de processor (ARM11) zelf is niet echt 2010 voor een high-end toestel en de concurrentie heeft al lang en breed WVGA schermen terwijl de N8/E7 het moeten doen met nHD. Tuurlijk doet Symbian het prima met die ARM11@600MHZmaar dat betekent niet dat er geen Snapdragon/Cortex A8/You name the SoC in mag zitten om het toestel nog iets sneller te maken.

Al met al en zeker gezien de prijs moet het beter kunnen. Middelmatigheid regeert hedendaags bij Nokia.

De N900 was een zeer leuk toestel met helaas een incompleet OS, al was ik een zeer tevreden gebruiker en ondanks het resistieve scherm was de touchervaring voor mij goed. Helaas was het een vrij bulky toestel en is het aanbod van apps aan de lage kant. Al zijn de apps die er zijn van redelijk goede kwaliteit maar de gemiddelde consument kijkt toch meer naar kwantiteit.

Nu maar hopen dat de N9 zowel qua hardware en software wel de meerwaarde bieden tov de concurrentie. De geruchten zijn dat er een Cortex-A8@1GHZ in zit, dat het design gewijzigd is tov de eerder gelekte fotos en dat ze eventueel de qwerty-versie schrappen en ow ja de aankondiging komt waarschijnlijk in februari op de MWC en een daadwerkelijke release volgt een maand later .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dcell schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:50:
Misschien is het ook zo dat een beetje-tweaker verwacht dat Nokia (als numero uno zijnde) een representatief toestel kan neerzetten anno 2011 en daarmee bedoel ik een toestel met een moderne SoC, een hoge resolutie scherm en een OS/Software met een gebruiksgemak.

De N8/E7 bevatten een leuke GPU maar de processor (ARM11) zelf is niet echt 2010 voor een high-end toestel en de concurrentie heeft al lang en breed WVGA schermen terwijl de N8/E7 het moeten doen met nHD. Tuurlijk doet Symbian het prima met die ARM11@600MHZmaar dat betekent niet dat er geen Snapdragon/Cortex A8/You name the SoC in mag zitten om het toestel nog iets sneller te maken.

Al met al en zeker gezien de prijs moet het beter kunnen. Middelmatigheid regeert hedendaags bij Nokia.

De N900 was een zeer leuk toestel met helaas een incompleet OS, al was ik een zeer tevreden gebruiker en ondanks het resistieve scherm was de touchervaring voor mij goed. Helaas was het een vrij bulky toestel en is het aanbod van apps aan de lage kant. Al zijn de apps die er zijn van redelijk goede kwaliteit maar de gemiddelde consument kijkt toch meer naar kwantiteit.

Nu maar hopen dat de N9 zowel qua hardware en software wel de meerwaarde bieden tov de concurrentie. De geruchten zijn dat er een Cortex-A8@1GHZ in zit, dat het design gewijzigd is tov de eerder gelekte fotos en dat ze eventueel de qwerty-versie schrappen en ow ja de aankondiging komt waarschijnlijk in februari op de MWC en een daadwerkelijke release volgt een maand later .....
Ik hoop natuurlijk ook dat het een super toestel wordt, maar vooral de software perfect werkt. En ik neem aan dat dit na al die tijd goed is gelukt. Je kan mij niet wijs maken dat wat er tot nog toe van MeeGo gemaakt is de versie is die te downloaden is via de meego.com site. Waarschijnlijk heeft nokia al bijna een complete versie af. In juni is tenslotte al een tablet versie gevonden die al heel compleet was. Ik neem aan dat deze op de mobiele versie van meego was gebaseerd.

Beetje jammer van de processor en resolutie van de N8. Hij is snel genoeg voor symbian inderdaad maar voor de gemiddelde consument telt het alleen maar om de aantal ghz. Volgens de vodafone-winkel in Doetinchem zit er zelfs gewoon een 1Ghz processor in om hem goed te verkopen. :P

Dat bericht had ik ook gelezen. Vind wel minder dat ze het HW toetsenbord misschien hebben geschrapt. Vind on screen typen nog steeds irritant ook al heb je tegenwoordig automatische woord verbetering en dergelijke. We zullen het ongetwijfeld op het MWC zien!

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/13652

We zullen het dus niet op het MWC zien.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste