Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
Ik vind het sowieso een handige app.
Als de app europa zou beslaan zou het een mooie aanvullig zijn, ik ben er echter nu ook al blij mee hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:17
Vandaag is mijn N9 is gevallen en hoewel ie dat wel vaker heeft gedaan en het altijd is goed gegaan, zit er toch een ferme barst bovenin het scherm. Denk dat ik echt pech heb gehad want hij viel helemaal niet zo hard, maar net verkeerd blijkbaar.

Aangezien ik deze (voor mij) perfecte telefoon nog wel een tijdje wil houden, zat ik te kijken om zelf het scherm te vervangen. Op ebay heb ik ebay dit scherm gezien en ook helemaal niet duur en het monteren lijkt me volgens deze instructievideo ook niet zo moeilijk.

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Er zijn schermen met en zonder frame te krijgen, zoals die video ook vermeldt.. Zonder frame betekent dat je het huidige frame zult moeten transplanteren, wat een lastige klus is. Jouw eBay-link lijkt zonder frame te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:17
Bedankt voor de tip, zie 't nu ook inderdaad. Als 't goed is, is deze wel met frame inclusief een torx en opening tooltje. Wel wat duurder, maar nog steeds de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-05 16:26

Sméagol

Master of Mayhem

Ik probeer vandaag voor ’t eerst een calendar te syncen, maar zonder succes. Het gaat om een Google calendar, en ik probeer dat via caldav.

Ik vul in:
[e-mail]
[password]
https://www.google.com/calendar/dav/

En ik krijg altijd de error:
Data storage full. Free up some space first.

Ten eerste, ik heb nog zat space.
Ten tweede, ik hoor dat dit specifiek om de tmp folder gaat, maar ik heb geen idee hoe ik specifiek deze folder leegmaak. Dat gezegd, ik heb m’n feed compleet leeg gehaald, alsmede alle messages gedelete. Ik krijg nog steeds de error. Tips?

Overigens ook exchange geprobeerd, maar die wilde ook niet syncen.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aki345
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26
Mijn vriendin wil opeens ook een n9. Verrassend, omdat ze zich altijd verzet heeft tegen een smartphone. Bovendien kon ze maar niet begrijpen waarom ik zo nodig een n9 wilde. Steeds vaker zit ze met mijn telefoon te rommelen en jawel, ze wil ook een smartphone. En geen Android of een Apple. Of dit nu een kwestie van 'wijsheid komt met de jaren' of een gevolg van mijn enthousiasme/gedram is, dat laat ik in het midden :).
Wordt de N9 eigenlijk nog geproduceerd? We zijn nu op Curacao waar ik er eentje zag liggen voor omgerekend 375 euro. Niet gevraagd of het de 16 of 64 GB versie was overigens. Later werd me aangeraden om flink af te dingen, dus misschien ga ik dat nog doen. Zelf heb ik gemazzeld met mijn smetteloze gebruikte n9, maar ik ben bang dat we niet nog eens zoveel geluk hebben. Vandaar dat ik denk aan een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328088

Volgens mij worden ze niet meer gemaakt nee.
Laatst gemaakt waren de witte versies geloof ik.
Zelf rond de 350 Euro betaald maar dan zwart en 64GB versie.
Nieuw dat wel, maar is wel meer dan een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Sméagol schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:17:
Ik probeer vandaag voor ’t eerst een calendar te syncen, maar zonder succes. Het gaat om een Google calendar, en ik probeer dat via caldav.

Ik vul in:
[e-mail]
[password]

Ten tweede, ik hoor dat dit specifiek om de tmp folder gaat, maar ik heb geen idee hoe ik specifiek deze folder leegmaak. Dat gezegd, ik heb m’n feed compleet leeg gehaald, alsmede alle messages gedelete. Ik krijg nog steeds de error. Tips?

Via caldav heb ik nog geen succes gehad, maar dat heb ik ook nooit serieus een kans gegeven.

Via exchange werkt het bij mij goed behalve dat dat erg veel resources kost. Ik heb het nu dus uitgeschakeld.

Welke fouten krijg je bij exchange? Mogelijk kan ik je daarbij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Ik krijg niet specifiek een fout. Als ik klik “done” aan het einde van het proces, gaat het scherm weg, en zie ik boven (bij de andere icoontjes), een wit pijltje die al snel rood wordt. Als ik dat gaat checken zie “Transfers - 1 failed transfer”. Als ik vervolgens daarop klik staat er “Sync didn’t work - Can’t connect to server”.

Dit zijn de stappen:

[1] add account: mail for exchange
[2] Ik vul in:
- e-mail: [e-mail]*
- username: [e-mail]*
- password: [password]
- domain: n.v.t.
Ik klik manual set-up.
[3] Ik zet contact e.d. uit omdat ik alleen de calendar wil. Verder vul ik in:
- server: m.google.com
De rest laat ik met rust en ik klik done.

Dan gebeurt er niks.
* Dit is overigens een hotmail adres omdat ik me daarmee geregistreerd heb, ik maak geen gebruik van gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Hmm, mogelijk dat Google de Microsoft klanten wilt irriteren :p

Als je bij de server eens dub-m.hotmail.com invoert en bij de poort beveiligd poort 223 aanzet?
Vul vervolgens gewoon je hotmail/outlook/live aanmeldgegevens in en dat is hetgene wat ik heb ingesteld, het werkt voor mij.

Ik kan mij nog wel heugen, maar dat is al uit de begin dagen van de N9 dat ik een applicatie heb geïnstalleerd om het goed werkend te krijgen, zie hier. Dat had echter echt met de mail te maken.
Jou gaat het alleen om de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Thanks, dat werkt (al heb ik de default port gebruikt). Maar dat betekent dus dat ik Outlook calendar gebruikt, terwijl ik ’t liefst Google gebruik. ’t is natuurlijk niet handig om op de desktop Google te gebruiken en dan op de telefoon Outlook.. Ik moet nog even kijken wat ik hiermee doe, op de desktop vind ik Google handiger in ieder geval. Plus ik moet al m’n diensten opnieuw invoeren :(.
Edit:
Al geïmporteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Sméagol op 05-08-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Sméagol schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 23:31:
Thanks, dat werkt (al heb ik de default port gebruikt). Maar dat betekent dus dat ik Outlook calendar gebruikt, terwijl ik ’t liefst Google gebruik. ’t is natuurlijk niet handig om op de desktop Google te gebruiken en dan op de telefoon Outlook.. Ik moet nog even kijken wat ik hiermee doe, op de desktop vind ik Google handiger in ieder geval. Plus ik moet al m’n diensten opnieuw invoeren :(.
Edit:
Al geïmporteerd.
Waarom probeer je het niet nogmaals maar dan met een Google account met een Google e-mail adres?
Misschien vergezocht hoor maar ik zie ze er bij Google gerust voor aan dat ze de live mailadressen "pesten'.

[ Voor 7% gewijzigd door Bongoarnhem op 07-08-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Of geef al die zogenaamd gratis diensten de dikke vinger en gebruik een dienst als Memotoo, waar je gewoon met standaard syncml mee communiceert, ipv al die proprietaire onzin en pesterijen. Of snappen mensen niet meer waarom (open) standaarden zo handig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjah of zet een eigen mailserver weg... Zarafa is gratis te gebruiken, met max 3 Outlook plugins.
Niet dat ik Outlook gebruik, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-05 19:25
Wazapp_0.9.20.0nightly34 is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Anoniem: 328088 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:23:
Volgens mij worden ze niet meer gemaakt nee.
Op eBay kan je nog steeds nieuwe krijgen voor zo'n 220,- euro uit Duitsland, weliswaar niet alle kleuren.
Tweehands zijn ze op marktplaats nog een stukje goedkoper. Op eBay kan je verder uit China redelijk goedkoop (euro of 30,-) een vervangende case kopen (Let er op dat je een set koopt die compleet is met sim-tray en USB klepje als je van kleur wil wisselen).
Instructies staan op youtube YouTube: Nokia N9 Disassembly & Assembly - Battery & Case Replacement

Mijn N9 is nu wit :)

Ook het scherm assembly is redelijk makkelijk te vervangen en op eBay goedkoop te krijgen (euro of 35,-).
Hier moet je wel erop letten dat je alleen een scherm assembly koopt MET het metaal en plastic frame! Anders is het een rot werk en wordt het resultaat vermoedelijk minder goed.

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik ben sinds vandaag de eigenaar van een Nokia N9. :) (Na overstap van Samsung Galaxy Y en Nokia N8)

Ik ga me eens lekker inlezen de komende dagen in dit topic.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeVins, veel plezier met de Nokia N9!
Wat ik handig vind is:

FasterN9 (maakt je N9 daadwerkelijk sneller/vloeiender, ik draai 1.1.7)
qneptunea (twitter)
Notekeeper (evernote)
OBDAutoDoctor (om je auto uit te lezen :P )
Soundwave (om muziek te herkennen)
cuteTube (veel betere YouTube viewer)
Wazapp (whatsapp als je dat wilt gebruiken)
Extraplugins for Accounts UI (xmpp ingebouwde chat zodat het bij sms komt te staan)
Home screen settings (meer spulletjes te zien op je home screen)

Nogmaals veel plezier!

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 328088 op 23-08-2013 08:32 . Reden: linkjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aki345
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26
Inmiddels een mooie gebruikte cyaan N9 voor mijn vriendin via marktplaats op de kop getikt. Zij blij, dus ik ook. Begrijp niet echt waarom mensen zulke toestellen van de hand doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
aki345 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:17:
Inmiddels een mooie gebruikte cyaan N9 voor mijn vriendin via marktplaats op de kop getikt. Zij blij, dus ik ook. Begrijp niet echt waarom mensen zulke toestellen van de hand doen hoor.
Als je gebruikspatroon niet verder reikt dan whatsapp en facebook (en als ik onderweg met de trein eens op schermpjes gluur dan is dat het gros van de mensen (I don't want to live on this planet anymore.)) en je wilt elke 2 jaar de nieuwste iShiny of full HD 5" monster, dan biedt de N9 je geen toegevoegde waarde.

De meeste mensen hebben een bedroevend technisch inzicht. Bewijs: iPhone, massaal gebruik proprietaire standaarden waar er allang decentrale en open varianten zijn, mensen die hun hele leven delen via advertentieplatformen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Fuzzillogic schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:55:
[...]

Als je gebruikspatroon niet verder reikt dan whatsapp en facebook (en als ik onderweg met de trein eens op schermpjes gluur dan is dat het gros van de mensen (I don't want to live on this planet anymore.)) en je wilt elke 2 jaar de nieuwste iShiny of full HD 5" monster, dan biedt de N9 je geen toegevoegde waarde.

De meeste mensen hebben een bedroevend technisch inzicht. Bewijs: iPhone, massaal gebruik proprietaire standaarden waar er allang decentrale en open varianten zijn, mensen die hun hele leven delen via advertentieplatformen, etc.
Volledig mee eens, ik wil niet eens dood gevonden willen worden met een iphone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sailfish op je Nokia N9?
Misschien binnenkort!
http://jollanl.org/2013/08/26/n9-port-in-de-maak

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 328088 op 27-08-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Haha, zou wel lachen zijn als er eerder Sailfish op N9 draait dan dat de Jolla beschikbaar is. However... Niet alles van Sailfish is open source. Hoe zit het met licentie? Android-compatibiliteit kun je sowieso vergeten. En last but not least: vziw lukt het nog niet om alle hardware van de N9 te ondersteunen. Dingen als GPS en goh, kunnen bellen, zijn toch redelijk noodzakelijk als het bruikbaar voor dagelijks gebruik moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Fuzzillogic schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:34:
Haha, zou wel lachen zijn als er eerder Sailfish op N9 draait dan dat de Jolla beschikbaar is. However... Niet alles van Sailfish is open source. Hoe zit het met licentie? Android-compatibiliteit kun je sowieso vergeten. En last but not least: vziw lukt het nog niet om alle hardware van de N9 te ondersteunen. Dingen als GPS en goh, kunnen bellen, zijn toch redelijk noodzakelijk als het bruikbaar voor dagelijks gebruik moet zijn.
Moet wel lukken denk ik aangezien Sailfish op de N950 draait, dan zou he toch ook op een N9 kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuzzillogic schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:34:
Kunnen bellen hebben ze nu dus opgelost voor nemo... moet goed door te voeren zijn naar Failfish.
GPS vind ik niet zo spannend, en Android al helemaal niet. :) (persoonlijke mening he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Jay47 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:03:
[...]

Moet wel lukken denk ik aangezien Sailfish op de N950 draait, dan zou he toch ook op een N9 kunnen?
Zegt weinig. Wie weet konden zij er ook niet mee bellen/geen gps. Of hadden ze wel beschikking over drivers, maar zijn die niet vrij en kunnen niet verspreid worden. Het was maar een stopgap totdat ze hun eigen device hadden, en de N950 kenden ze al goed.

Android-support kan ik wel zonder, hoewel ik best geld over heb voor support, maar geen GPS vind ik toch wel vervelend. En vziw zijn er wel meer dingen die nog niet lekker werken. Misschien met dual boot dat ik dan nog wel overstag zou gaan, maar voor die paar maanden.. ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Sméagol schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:17:

Ik vul in:
[e-mail]
[password]

Ik heb het ook via Caldav geprobeerd, ik kreeg dezelfde error. Maemo.org gaf me de oplossing.
Je moet achter https://www.google.com/calendar/dav/ nog je accountnaam invoeren.
BV:
https://www.google.com/calendar/dav/bongoarnhem@gmail.com.

Ik heb het via een eigen server gedaan en dan werkt het aardig.
Ik krijg nu alleen geregeld net zoals bij MfE en mail synchronisatie dat ie niet kan synchroniseren.

Edit:
Ik bleef sync errors krijgen andat het goed had gewerkt, bleek in mn eigen server te zitten 8)7 .
Ik ga het binnenkort proberen met google oid, zal mn bevindingen hier posten.

[ Voor 7% gewijzigd door Bongoarnhem op 01-09-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Ondervinden meer mensen het probleem dat Wazzap vast slaat en het laatst verzonden bericht voor persoon A 43x stuurt naar persoon A en een keer of 20 naar persoon B? Als dit gebeurd kan ik tevens geen berichten meer sturen, Wazzap opnieuw opstarten verhelpt het probleem van geen berichten meer kunnen sturen. Ik gebruik versie 0.9.20.0.nightly34.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Bongoarnhem schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 08:45:
[...]

Ik heb het ook via Caldav geprobeerd, ik kreeg dezelfde error. Maemo.org gaf me de oplossing.
Je moet achter https://www.google.com/calendar/dav/ nog je accountnaam invoeren.
BV:
https://www.google.com/calendar/dav/bongoarnhem@gmail.com.

Ik heb het via een eigen server gedaan en dan werkt het aardig.
Ik krijg nu alleen geregeld net zoals bij MfE en mail synchronisatie dat ie niet kan synchroniseren.

[..]
Thanks! Het werkt, en ik kan dus weer terug naar Google Calendar. Outlook Calendar is niet helemaal bevallen in die paar weken dat ik dat gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
DeVins schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:57:
Ondervinden meer mensen het probleem dat Wazzap vast slaat en het laatst verzonden bericht voor persoon A 43x stuurt naar persoon A en een keer of 20 naar persoon B? Als dit gebeurd kan ik tevens geen berichten meer sturen, Wazzap opnieuw opstarten verhelpt het probleem van geen berichten meer kunnen sturen. Ik gebruik versie 0.9.20.0.nightly34.
Nee ik heb helemaal geen issues met nightly 34.
Probeer het opnieuw te installeren, heb je wel gereboot daarna?
Ik had wel issues een paar versies eerder, heb toen .deb file gewist (hier staan al je chats in dus als je dit wist ben je al je chats kwijt) En daarna werkte het weer perfect.
Dit kwam waarschijnlijk omdat ik te veel chats had en vrienden sturen veel foto's naar mij en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Heb gereboot en daarna is het niet meer voorgekomen, alleen lastig dat nu iedereen na m'n werk een sixpack koud pils wil.. 8)

Trouwens, waar kan ik ergens instellen dat ik een kleiner formaat foto's dan 3mp wil versturen met Wazzap? Of heb ik er maar mee te handelen :9

[ Voor 37% gewijzigd door DeVins op 04-09-2013 22:26 ]

antihipsteralliance

• Jay47
DeVins schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:24:
Heb gereboot en daarna is het niet meer voorgekomen, alleen lastig dat nu iedereen na m'n werk een sixpack koud pils wil.. 8)

Trouwens, waar kan ik ergens instellen dat ik een kleiner formaat foto's dan 3mp wil versturen met Wazzap? Of heb ik er maar mee te handelen :9
Bij instellingen kun je resize images before sending aan zetten.
Als je Wazapp of een ander app installeert altijd rebooten, anders kun je issues ondervinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:47
Deze week ondervonden hoe verouderd de N9 alweer is.
Op het werk een html5 Jquery mobile demo app gemaakt en getest op galaxy mini en 4, een android htc van 2,5 jaar oud en de N9.
Geen enkel probleem op de recente phones maar op de N9 kon geen enkel beschikbare browser alles juist uitvoeren vanwege geen support voor bepaalde html5 features.
De recentste browser versies stammen van 02/2012.
Los hiervan was ook de performance zeer slecht, < 5 fps bij animaties (fade in - out van scherm en pop-up).
Best wel brak van Nokia/MS dat ze zomaar alle support laten vallen en de telefoon gewoon blijven verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 02:52

Bullet NL

Eigen Wijs

Nou jah, eigenlijk is Nokia zelf al gestopt met leveren van de N9, wat je nu nog nieuw tegen komt zijn dus eigenlijk winkeldochters..

Maar inderdaad, de support heeft niet lang stand gehouden..... Eigenlijk was de N9 al zo goed als achterhaald voordat hij goed en wel op de markt was.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Bullet NL schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:06:
Nou jah, eigenlijk is Nokia zelf al gestopt met leveren van de N9, wat je nu nog nieuw tegen komt zijn dus eigenlijk winkeldochters..

Maar inderdaad, de support heeft niet lang stand gehouden..... Eigenlijk was de N9 al zo goed als achterhaald voordat hij goed en wel op de markt was.
Dat is ook gezegd door Tweakers zelf. Toch vonden menig tech websites zoals "The Verge" etc de N9 beter en mooier werken als de toenmalige Lumia 800. Tweakers vond hem ook heerlijk werken met 1 minpunt dat hij door Nokia zelf al DOA is verklaard. Jammer.

Wat ik jammer vind is dat Nokia nooit de N950 op de markt heeft gezet. Dat was echt een beest !
Afbeeldingslocatie: http://media.gdgt.com/img/products/446/9ktr/9ktr-800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Een aantal andere nadelen zijn bvb dat externe foto's of video's vaak niet zomaar te bekijken zijn.
Zo heb ik een .mp4 waar na 2 seconden play de boodschap opkomt dat het video formaat niet wordt ondersteund.
De video komt van op Youtube.
Opnieuw converteren met een tool kan maar duurt al snel 30min+ voor een filmpje van 1h en het bestand zou bij mij van 600 naar 900MB gaan.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zo vanmiddag een 64gb N9 gekocht op marktplaats voor 150 euro. Is wel even wennen zeg. :) Eerst maar het toestel gereset en de laatste updates geinstalleerd.
Zometeen maar Wazzap en overige zaken installeren. Maar wat een geweldig toestel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
xabre16v schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:38:
Zo vanmiddag een 64gb N9 gekocht op marktplaats voor 150 euro. Is wel even wennen zeg. :) Eerst maar het toestel gereset en de laatste updates geinstalleerd.
Zometeen maar Wazzap en overige zaken installeren. Maar wat een geweldig toestel. :)
Nice :) FasterN9, QuickTweak app vind ik zelf erg handig.
Kijk eens hier vind je veel meer nuttige apps >>> http://talk.maemo.org/search.php?searchid=15637082

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
xabre16v schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:38:
Welkom bij de club, 150,- is niet duur voor de 64gb variant. Ik heb een 16gb variant en ga maar eens zoeken naar een 64gb. Het is tenslotten nog geen 3e kwartaal 2013.

• xabre16v
  • Niet online
Intussen al helemaal gewend. Had wat problemen met het aan de gang krijgen van Wazapp maar met nighlybuild 35 en via het web een activatiecode aanvragen was het geen probleem.
-FasterN9 (must have!!)
-Wazapp
-Soundwave
-CuteTube
-OBDAutoDoctor
-Buienradar
-Podcasts
-Nokia Internet Radio
-FTP Server
-CiteWiki
-Vimeo
-FlickrUp

Verder nog wat kleine dingetjes als
-2G 3G toggle
-BT toggle
-WlanScan
-Flightmode
-PureLight
-PowerControl
-Filebox
-MeeScan

Ik mis niks, nouja behalve dan de camera van de 808 :P
En bedankt Elop voor het killen van dit prachtige OS :(

[ Voor 11% gewijzigd door xabre16v op 14-09-2013 11:26 ]

• Bongoarnhem
Ik heb het probleem dat een van mijn mailboxen hetzelfde bericht blijft versturen.
Ik heb het account verwijderd en weer opnieuw aangemaakt op de N9.

Ik heb zelfs tussen het verwijderen en aanmaken door de gsm een reboot gegeven.

Het gaat om een mail die ik heb gereplyed in een groepsmail via Hotmail.
Het jammere is dat alle fanboys nu op mijn Nokia N9 lopen te zeiken.

Als ik het account verwijder of uitschakel speelt het probleem niet, heeft er iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 08:47
Je zou kunnen proberen het specifieke bericht op te zoeken in .qfb (in je /home) en die verwijderen, of je moet al je accounts verwijderen (.accounts deleten) en opnieuw aanmaken, allicht helpt dat.

Zelf iets soortgelijks gehad. De ingebouwde mailclient blijft toch ruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:54
Iemand ervaring met het vervangen van het scherm? Is dit te doen voor een leek (als ik) of is het beter om op marktplaats te shoppen voor een 'nieuw' toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Flitz76 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:03:
Iemand ervaring met het vervangen van het scherm? Is dit te doen voor een leek (als ik) of is het beter om op marktplaats te shoppen voor een 'nieuw' toestel?
Ikzelf zit er ook over te denken het scherm te vervangen. Als je er een met frame koopt is het best goed te doen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixtiek
  • Laatst online: 16:45
tiempjuuh schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:14:
[...]

Ikzelf zit er ook over te denken het scherm te vervangen. Als je er een met frame koopt is het best goed te doen, lijkt me.
Ik heb mijn scherm vervangen met dit filmpje erbij. Ging best goed, alleen mijn proximity sensor is blijkbaar beschadigd geraakt waardoor tap to unlock niet meer werkt, en gesprek beëindigen ook niet meer lukt. Voorzichtigheid geboden dus. Achteraf had ik het misschien liever niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinop
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-01 13:20
Vanaf 1 januari 2014 zal nokia helaas stoppen met het ondersteunen van de nokia store van Meego en Symbian.

http://symbian-developers...ary-2014/?fb_source=pubv1

[ Voor 14% gewijzigd door Zinop op 07-10-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

sixtiek schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 01:13:
[...]

Ik heb mijn scherm vervangen met dit filmpje erbij. Ging best goed, alleen mijn proximity sensor is blijkbaar beschadigd geraakt waardoor tap to unlock niet meer werkt, en gesprek beëindigen ook niet meer lukt. Voorzichtigheid geboden dus. Achteraf had ik het misschien liever niet gedaan.
Ik heb de back-over vervangen (mijn N9 is nu wit), is prima gegaan. (printplaat en scherm dus overgebracht naar nieuwe behuizing). Ik zou controleren of de sensor goed is aangesloten en geplaatst, dit is immers een losse connector ("scherm" zit met twee connectoren vast: 1 echt voor het beeld en 1 voor de sensor).
Als de sensor echt kapot is kan je op ebay een nieuwe kopen voor minder dan 10 euro inclusief verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie dat er een nieuwe N9 te koop is voor maar 175 Euro!
Wel de 16GB variant.

En wel bij DX.com.
Interessant... hij is ook nog eens blauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Zinop schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:50:
Vanaf 1 januari 2014 zal nokia helaas stoppen met het ondersteunen van de nokia store van Meego en Symbian.

http://symbian-developers...ary-2014/?fb_source=pubv1
Er is intussen een app genaamd Warehouse welk het downloaden vanuit de Openrepos.net repository's makkelijk maakt. Mogelijk dat de sluiting van Ovi store meer apps richting open repos zullen komen. Het zal daarnaast misschien nog wel mensen overhalen naar Jolla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Ik heb net de mail van het werk via Exchange werkend gekregen, dus steeds blijer met de N9. Blijft een geweldig apparaatje. Zeker nu de toekomst ook een beetje veilig wordt gesteld (Warehouse).

Misschien een tip voor diegenen die mijn probleem hebben: Mijn Wazzap en Exchange deden vreemd. Wanneer mijn verbinding wegviel (bijv. wifi als ik uit huis ga) en dan 3G aanzette, sprong mijn Wazzap op offline en dan moest hij helemaal opnieuw gestart worden. Irritant natuurlijk. Ook exchange haalde de mail alleen binnen wanneer ik echt op synchroniseren drukte. Dan is het voordeel van Exchange (continue checken op nieuwe mail en agenda) natuurlijk weg.

Ik heb, per ongeluk eigenlijk, "achtergrond verbindingen toestaan" in 'Internetverbindingen' aangevinkt en Voila! het werkt. Maakt niet uit welke verbinding wegvalt, zodra je weer connect met internet, gaat Wazzap aan en check ie automatisch de mail en Exchange werkt continue. Kost natuurlijk wel meer batterij (daarom had ik de optie ook uitgevinkt) maar het is het waard. Misschien allang bekend bij jullie, maar ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Prachtig initiatief dat Warehouse! Is het nog mogelijk apps naar de Ovi store te uploaden? Zou wel leuk zijn als deze daar nog in zou kunnen komen! :)

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrealistic
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-05-2024
Hier nog meer prachtige initiatieven:

Oud Nokia topman J. Prada wil Microsoft Nokia deal overbieden...

YouTube: Nokita Pitch

Gevonden via:
http://talk.maemo.org/showpost.php?p=1383638&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Zeker mooi voor Nokia! Enig nadeel vind ik de uitspraak dat ze ook Android-telefoons gaan maken. Hoewel de Nokia-hardware geweldig is, vind ik Android gewoon traag, vervelend en onlogisch werken. Windows Phone of linux-based besturingssystemen zie ik dan wel weer zitten.

En ja, ik weet dat Android de linux-kernel gebruikt, maar ik merk dat ik behoorlijk gehecht ben geraakt aan het volwaardige GNU/Linux-systeem op mijn N9. Hoop dat ze dat doorzetten.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Meh. De Linux-mensen van Nokia zijn allang weg, gedeeltelijk naar Jolla. Dus want denkt Prada uiteindelijk over te nemen? Enige optie waar ik wat in zou zien is als Nokia, de hardwaremaker, telefoons gaat maken met Sailfish. Maar de grap is dat dat ook nog zou kunnen zonder het plan van Prada: vanaf 2015 mag Nokia weer onder eigen naam handsets maken, terwijl Microsoft dan haar eigen sticker moet plakken om de lumia's.

En de blabla van Prada over hoe goed het wel niet zou zijn voor de wereld als zijn plan doorgaat vond ik zum Kotsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Sinds vandaag heb ik het probleem dat op random momenten na inschakeling van de standbystand en na het ophangen van een telefoongesprek mijn scherm zwart blijft. Heb vernomen dat meer mensen dit probleem hebben echter kan ik niet zo snel een oplossing vinden (al een paar uur lopen zoeken).

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? De telefoon steeds uitzetten en opnieuw opstarten is domweg irritant.

Bedankt!

antihipsteralliance

• sixtiek
DeVins schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:41:
Sinds vandaag heb ik het probleem dat op random momenten na inschakeling van de standbystand en na het ophangen van een telefoongesprek mijn scherm zwart blijft. Heb vernomen dat meer mensen dit probleem hebben echter kan ik niet zo snel een oplossing vinden (al een paar uur lopen zoeken).

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? De telefoon steeds uitzetten en opnieuw opstarten is domweg irritant.

Bedankt!
Ik heb hier ook last van. Als workaround heb ik Netview (http://n9-apps.com/netview) altijd draaiend met de optie Don't blank screen aangevinkt. Er is vast een elegantere oplossing denkbaar, scherm niet op zwart is vast wel ergens te configureren, maar ik heb nog niet gevonden waar dit te zetten. Iemand?

NB sowieso is Netview een handige app om je N9 via VNC te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Heb het zelf ook nog niet kunnen vinden. Lijkt er op als het zich nu al een paar dagen niet heeft voorgedaan. Hopen dat het zo blijft. :)

Trouwens de Sailfish OS theme uit de Warehouse gehaald, ziet er wel leuk uit, alleen nog wat UI bugs.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wstvPdU.png

(Niet helemaal netjes gecropt, ach.. :)

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met het vervangen de de behuizing en het display van de N9?
Ik heb mijn N9 keihard laten stuiteren met als gevolg een deuk op de hoek links boven en een touchscreen wat gedeeltelijk niet meer functioneerd.

http://www.ebay.co.uk/itm...Tools&hash=item589eee6b62

Dit leek me wel wat maarja... is het ook wat? scherm moet ik nog even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
xabre16v schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:34:
Heeft er iemand ervaring met het vervangen de de behuizing en het display van de N9?
Ik heb mijn N9 keihard laten stuiteren met als gevolg een deuk op de hoek links boven en een touchscreen wat gedeeltelijk niet meer functioneerd.

http://www.ebay.co.uk/itm...Tools&hash=item589eee6b62

Dit leek me wel wat maarja... is het ook wat? scherm moet ik nog even opzoeken.
Zoek even in dit topic op "scherm vervangen".

Er zijn mensen met ervaring en tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 14:10
Ik had zelf op een gegeven moment dat m'n simkaart niet meer bleef zitten en dat hij hem er steeds vanzelf uitfloepte. Toen zelfs ducktape niet leek te werken heb ik toen de behuizing vervangen. Had ook een behuizing van eBay gehaald, alleen daar waren ze vergeten een gat aan de bovenkant te maken waar de speaker voor het horen tijdens het bellen zit zeg maar zit, dus heb die later zelf met een hete naald er in gesmolten.

Ik heb dit filmpje gebruikt om te zien wat ik nu eigenlijk moest doen. Verder de schroefjes vooral niet te hard aandraaien, had er van eentje het kruiskopje kapot gedraaid en waarschijnlijk doordat ie zo strak zat wilde ie m'n simkaart ook weer niet herkennen. Is ook nogal een werkje om hem dan weer los te krijgen.

• HtheB
  • Laatst online: 07-01 10:40
Voor de liefhebbers heb ik nog een n9 64gb liggen! :)
check mijn advertentie op v&a.

• Flitz76
En daarnaast ligt een N9 16GB ;-)
Op naar een Jolla zeg ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik wil graag Bittorrent sync op mn N9 installeren.

Ik heb het getracht met apt-get install btsync.
Echter lijkt het erop dat ik niet de goede repository ertussen heb staan om btsync te installeren.

Hoe vind ik de juiste repository en het adres, het toevoegen gaat dan denk ik wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik betwijfel of het in een repository staat. Op OpenRepos is het iig niet te vinden. Mogelijk kun je de ARM build pakken en draaien op de N9.

Werkt niet. "Bus error". Raar, eerdere build zou wel gewerkt hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Fuzzillogic op 07-12-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Fuzzillogic schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:57:
Ik betwijfel of het in een repository staat. Op OpenRepos is het iig niet te vinden. Mogelijk kun je de ARM build pakken en draaien op de N9.

Werkt niet. "Bus error". Raar, eerdere build zou wel gewerkt hebben.
Bedankt voor het proberen, ik had hetzelfde bericht gevonden en vanuit daar hoop.
Maar helaas niks dus.

Doet bij iedereen de FB feed het normaal? Ik zie sinds vandaag dubbele post's van mensen. Daarnaast zie ik sinds een week of 2 reacties van vreemden voor mij aan bekenden van mij. Erg vervelend als iemand jarig is en m'n timeline volloopt met felicitaties.

[ Voor 3% gewijzigd door Bongoarnhem op 07-12-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:08
Bongoarnhem schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 19:59:
[...]
Doet bij iedereen de FB feed het normaal? Ik zie sinds vandaag dubbele post's van mensen. Daarnaast zie ik sinds een week of 2 reacties van vreemden voor mij aan bekenden van mij. Erg vervelend als iemand jarig is en m'n timeline volloopt met felicitaties.
Hier heb ik ook last van.. En het is inderdaad behoorlijk irritant met verjaardagen, zo is de feed amper te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 14:10
Hier doet Facebook inderdaad ook raar.
Posts van onbekenden naar bekenden verschijnen wel. Posts van bekenden naar mijzelf verschijnen niet.
Dus als iemand anders jarig is staat je homescreen er helemaal vol mee, als je zelf jarig bent blijft het scherm verdacht leeg. Ik meen mij te herinneren dat dat wel eens handiger geregeld was idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Laat de Jolla maar komen!

Vandaag de melding toen ik de camera opende:

De camera reageert niet. Probeer opnieuw of herstart het apparaat als het probleem zich blijft voordoen.

Na een herstart, contacten, foto's en berichten weg.
Grrrrr, gelukkig alles dubbel gesynt overal en nergens.

Eerst kijken of ik het zonder een backup weer aan de praat krijg.

Edit:
Ik heb het getracht met de tracker waarin het probleem zou zitten. Geen resultaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Bongoarnhem op 11-12-2013 16:00 ]

• Bongoarnhem
Probeerde de N9 te flashen maar kreeg een foutmelding, ik heb het eerder gedaan en snap even niet wat ik fout doe.

Vanuit de Windows commandprompt als administrator:

code:
1
2
3
4
5
C:\Program Files\Nokia\Flasher>flasher -f -F C:\Program Files\Nokia\Flasher\DFL61_H
ARMATTAN_40.2012.21-3_PR_LEGACY_001-OEM1-958_ARM.bin
flasher 3.12.1 (Oct  6 2011) Harmattan
WARNING: This tool is intended for professional use only. Using it may result
in permanently damaging your device or losing the warranty.

De stap hiervoor wordt de telefoon gezien.
Ben al ff bezig en zie iets over het hoofd, maar wat...

Edit:
Wat deed ik fout, ik wees vanuit de juiste directory nogmaals naar de directory waar de image stond.

Nu volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
Ping attempt 1 (250 ms)
Server application: 1.7.2
Found product RM-696 rev. 1507
Server implements softupd protocol version 1.8
Image SW version DFL61_HARMATTAN_40.2012.21-3_PR_001
Image moslo not present
Image mmc not present
Image tar skipped
Image config skipped

Battery level 82 %, continuing.

image        [state    progress         transfer     flash speed]
---------------------------------------------------------------------
[_] cert-sw      [init         0 %       0 /       0 kB      NA     ]
[ ] cmt-2nd      [pending      0 %       0 /       0 kB      NA     ]
[ ] cmt-algo     [pending      0 %       0 /       0 kB      NA     ]
[ ] cmt-mcusw    [pending      0 %       0 /       0 kB      NA     ]
[ ] xloader      [pending      0 %       0 /       0 kB      NA     ]
[ ] secondary    [pending      0 %       0 /       0 kB      NA     ]
[ ] kernel       [pending      0 %       0 /       0 kB      NA     ]
[ ] rootfs       [pending      0 %       0 /       0 kB      NA     ]
ERROR: SU_GET_UPDATE_STATUS_REQ terminated with error code 10: Security failure

image        [state    progress         transfer     flash speed]
---------------------------------------------------------------------
[f] cert-sw      [init         0 %       1 /       1 kB      NA     ]
[ ] cmt-2nd      [pending      0 %       0 /       0 kB      NA     ]
[ ] cmt-algo     [pending      0 %       0 /       0 kB      NA     ]
[ ] cmt-mcusw    [pending      0 %       0 /       0 kB      NA     ]
[ ] xloader      [pending      0 %       0 /       0 kB      NA     ]
[ ] secondary    [pending      0 %       0 /       0 kB      NA     ]
[ ] kernel       [pending      0 %       0 /       0 kB      NA     ]
[ ] rootfs       [pending      0 %       0 /       0 kB      NA     ]
Fetching error list:
========================================
bb5_rdc_cert_read failed
bb5_rdc_cert_read failed
bb5_rdc_cert_read failed
bb5_rdc_cert_read failed
bb5_rdc_cert_read failed
Downgrade disallowed (1338189705)
[Pipe   0] Finishing in error state with status 10
========================================

ERROR: Failed to flash images

Downgrade disallowed, dan heb ik sinds de vorige keer een software update gehad, vaag want het is nog geen half jaar geleden.

Edit 2:
Toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen en toen geflasht, gelukt.

[ Voor 81% gewijzigd door Bongoarnhem op 13-12-2013 13:28 ]

De N9 flashen op Windows is lastig.... zeker de ubiboot...
Je moet dan bepaalde zaken kopieren naar je tel op partities die Windows niet ziet...
Dus als ik je advies mag geven... maak een VM aan met Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik heb de indruk dat de Facebook chat dienst niet meer werkt op de N9, best wel klote want ik maak er al lang gretig gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb ergens gelezen dat de facebook messenger vervangen gaat worden voor een app.
Op mn Jolla deed hij ook al raar, hij bleef offline maar de berichten kwamen nog wel aan.
Ik zal kijken of ik de bron nog ergens kan vinden.

Edit:
Ik zit er naast, alleen de desktop applicatie gat verdwijnen.

[ Voor 28% gewijzigd door Bongoarnhem op 17-08-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Een mooi moment (weer) om te overwegen om facebook en gelijksoortige proprietaire, gecentraliseerde diensten in de wilgen te hangen. Ik heb dit soort problemen niet sinds ik Jabber/XMPP gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Facebook gebruik ik al ruim 2 jaar niet meer dus mis daar niets aan. Ook nooit gebruikt op mijn N9.

Nog steeds erg blij met mijn N9. Het is toch wel een lekker ding om te zien en qua snelheid kan 'ie voor de dingen waar ik hem voor gebruik nog prima mee. (beetje traag foto's klikken maar ach, mp3 speler, whatsup'en, tmo app, quick beer en verder beetje terminallen) Surfen gaat wel traag ja.

Ancelad heeft die N9 echt badass gepimpt. Koning!

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dualtwill
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-01-2021
Mijn N9 heeft het een tijdje geleden begeven. Als vervanger eens een "gewone" telefoon gekocht. (voor de N9 was er een N900 en nog even een N8).
Nu loop ik dus rond met een Nexus 5. Snel, veel apps, veel updates, etc. Bevalt prima.
Maar nu, ik probeer constant de geopende apps te openen door verder te swipen in het homescreen. (geopend... ook niet echt). Dat wil dus niet, moet je een button voor in drukken.
Ik erger me kapot als ik muziek aan heb via youtube, en dat die gewoon pauzeert als ik een andere app open, om even een berichtje te checken.
's Morgens, als ik wakker word van mijn wekker op de Nexus 5,dan draai ik die nog geregeld om. En dan gebeurt er niets, dan gaat de herrie van de wekker gewoon door.
Als ik eens naar de tijd wil kijken, dan is het scherm zwart. Even dubbel tikken, doet niks. Op zoek naar een knopje op de zijkant van de telefoon dus.

De hele interface is druk en omslachtig, de zwarte en lege, maar vooral simpel en elegante interface van de N9 mis ik elke keer weer.

Hoewel android veel meer functies heeft, en veel meer apps, loopt het qua gemak in gebruik van normale functies, gigantisch achter op de N9 met Meego Harmattan. Andere mensen zijn het gewend, maar ik ben verwend geweest met de N9 (en N900). Het is echt ongelooflijk en ontzettend jammer dat er geen opvolger is voor de N9. Hopelijk komt Jolla nog eens met een fatsoenlijke mogelijkheid om sailfish op de nexus 5 te krijgen.

En de N9, ik denk dat ik die maar aan de muur hang. Als troffee. Als eerbetoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
Al eens aan een BB Z10 gedacht? Dan kun je weer naar hartelust swipen.
Na wat omzwervingen heb ik mijn N9 vervangen door de Z10 en geen moment spijt gehad.
Werkt minstens zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Fuck zooi. Wordt een leuke zoektocht om een niet-chinees-troepscherm te vinden voor een redelijke prijs. Wil voorlopig echt nog niet zonder m'n N9.

Tijdelijk (hopelijk) de N900 maar voorzien van simkaart, prachtapparaat maar niet praktisch voor telefoongebruik :p

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/1znmzwx.jpg

antihipsteralliance

• sixtiek
DeVins schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:51:
Fuck zooi. Wordt een leuke zoektocht om een niet-chinees-troepscherm te vinden voor een redelijke prijs. Wil voorlopig echt nog niet zonder m'n N9.

Tijdelijk (hopelijk) de N900 maar voorzien van simkaart, prachtapparaat maar niet praktisch voor telefoongebruik :p

[afbeelding]
Inderdaad f*kd up! Ik heb ooit (januari 2013) een vervangend origineel scherm op eBay op de kop getikt. Er waren er toen best veel, en de prijs was ook redelijk - vond ik. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik denk dat je voor minder een N9 koopt.

Je hebt wel het geluk dat het hetzelfde scherm is als de Lumia 800(dacht ik), dat was natuurlijk ook een behoorlijk populair toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Aangezien ik toch mad riches heb heb ik in plaats van een nieuw nokia scherm + digitizer van 124 euro maar voor 30 euro meer een redelijk als nieuwe N9 gekocht. Even afwachten of 'ie de lange tocht naar Nederland succesvol af weet te leggen :+

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixtiek
Bongoarnhem schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:03:
Je hebt wel het geluk dat het hetzelfde scherm is als de Lumia 800(dacht ik), dat was natuurlijk ook een behoorlijk populair toestel.
Dan mis je alleen wel het gaatje voor de selfie front camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
sixtiek schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 00:28:
[...]

Dan mis je alleen wel het gaatje voor de selfie front camera.
Boortje 0,5 mm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mochajava
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:52
Hallo, ik wil héél erg graag de Nokia N9 nog gaan bestellen. Maar ik kan nergens vinden waar ik deze nog kan bestellen, behalve op de Chinese websites. Aliexpress b.v. Zou dit vertrouwd zijn? Er staat wél dat het om een originele Nokia N9 gaat. Wie weet hier iets meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
Via China route weet ik het niet. Wat ik op eBay vanuit Hong Kong vond, vertrouwde ik in elk geval niet.
Heb mijn N9 ooit via Amazone.de gekocht. Heb je daar al gekeken? Dat is naar mijn mening wel aardig betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heb zelf voor duurdere spullen totaal geen ervaring met dergelijke bedrijven, weet alleen, dat toen de N9 nieuw op de markt was, er best wel veel nep N9's uit China werden aangeboden, zelfs hier in NL op Marktplaats.
Nu hij niet meer nieuw is, loont dat misschien niet meer, dus zijn ze nu mogelijk wel echt.
Maar ik zou 't zelf toch liever binnen Europa proberen, denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Marly op 23-07-2015 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mochajava
Hoi, ik heb inmiddels een Nokia N9 gekocht. Prachtig apparaatje. Helaas lukt het mij niet om "Wazzup" erop te installeren. Ik heb verschillende filmpjes op YouTube bekeken, maar ik kom steeds op deze site uit:https://github.com/tgalal/yowsup. Hier kom ik nog niet verder mee :'( , Kan iemand mij vertellen hoe ik hier verder moet, bedankt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Wazapp is inmiddels ter ziele. Het Whatsup-project werkt bij mij uitstekend (met een paar eigenaardigheden), deze is te downloaden via de OpenRepos. Dat kan zowel via de OpenRepos App als via de website. Met die laatste is het een simpele dpkg -i en losgaan, maar ik gok dat je daar zelf ook wel uitkomt.

Waar heb je je N9 nou uiteindelijk vandaan gehaald?

[ Voor 7% gewijzigd door Egocentrix op 16-08-2015 12:42 ]

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mochajava
Egocentrix1 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:41:
Wazapp is inmiddels ter ziele. Het Whatsup-project werkt bij mij uitstekend (met een paar eigenaardigheden), deze is te downloaden via de OpenRepos. Dat kan zowel via de OpenRepos App als via de website. Met die laatste is het een simpele dpkg -i en losgaan, maar ik gok dat je daar zelf ook wel uitkomt.

Waar heb je je N9 nou uiteindelijk vandaan gehaald?
Ik heb zojuist met succes deze Whatsup erop ;) gezet, het lijkt heel goed te werken, bedankt voor de tip. Ik had eigenlijk de hoop al opgegeven....

Ik heb de N9 (roze) bij Aliexpress besteld op 26 juli en op 13 augustus kwam het toestel binnen. Ziet er heel goed uit. Gloedjenieuw en origineel Nokia. Voor het bedrag van euro 83,00 inclusief oortjes, oplaadkabel en een hoesje :P .

• mariowie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-03-2024
Is dat whatsup nu ook ter ziele? Kan hem niet vinden op OpenRepos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik geloof dat de maker ruzie heeft gehad met Whatsapp/Facebook. In deze thread zwerven nog wel wat links rond, maar het is wel een zwarte dag voor de N9-gebruikers ;(
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=94081&page=86

• Mochajava
Gisteren overdag had ik geen werkend Whatsup op mijn N9. Maar vanaf gisteravond deed de app het weer gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Met de 2.0 update komt SailfishOS wel wat dichter in de buurt van Harmattan maar het feed screen heeft nog een lange weg te gaan. Volgens mij komt alleen de BB hub in de buurt.

[ Voor 4% gewijzigd door Bongoarnhem op 25-09-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Überhaupt geen idee of er nog mensen een N9 gebruiken, maar heef iemand van jullie NL-Alert/cell broadcast werkend gekregen? Ik heb geen instelling daarvoor kunnen vinden, terwijl het me sterk lijkt dat het niet kan.

Aan de NL-Alert instelhulp heb je natuurlijk niks, als je daar Nokia en 'ander OS' selecteert krijg je de 'menu->berichten->instellingen' route, volgens mij is dat S40 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:51

lohost

iemand had al localhost :-(

Egocentrix1 schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:24:
Überhaupt geen idee of er nog mensen een N9 gebruiken, maar heef iemand van jullie NL-Alert/cell broadcast werkend gekregen? Ik heb geen instelling daarvoor kunnen vinden, terwijl het me sterk lijkt dat het niet kan.

Aan de NL-Alert instelhulp heb je natuurlijk niks, als je daar Nokia en 'ander OS' selecteert krijg je de 'menu->berichten->instellingen' route, volgens mij is dat S40 oid.
Erg lang geleden, dus of reageren nog zin heeft... Nee, dit wordt niet ondersteund.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:45

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Toevallig mensen hier die een N9 hebben die ligt stof te happen en dus mogelijk voor een zacht prijsje kan overnemen?
Heb al jaren met veel plezier 2x een N900, maar wel stiekem ook wel eens de opvolger hiervan in m'n handen hebben.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Mr Pingu schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:15:
Toevallig mensen hier die een N9 hebben die ligt stof te happen en dus mogelijk voor een zacht prijsje kan overnemen?
Heb al jaren met veel plezier 2x een N900, maar wel stiekem ook wel eens de opvolger hiervan in m'n handen hebben.
Ik heb nog een N9 liggen, eigenlijk een nostalgisch toestel.
Als ik je er een plezier mee kan doen stuur maar een pb.

Prijs komen we wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb deze week door een bijzondere samenloop van omstandigheden een N950 gekregen van iemand.
Ik heb het toestel een paar dagen gebruikt, Echt jammer dat Nokia niet op die weg is verder gegaan, het is te merken dat het toestel niet meer van deze tijd is, maar een hoop dingen zijn net als met de N9 nog steeds onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Wow, indrukwekkend! Wees er zuinig op, werkende N950s worden steeds zeldzamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03 18:44
Bij een opruimactie vandaag ben ik nog een werkende Nokia N9 tegengekomen (nostalgie!). Als iemand interesse heeft, stuur gerust een DM.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste