yay, 14 updates vandaag, plus de grote pr1.1 versie voor de deense n9. maar nu doet de backup raar.

durf ik het aan om te updaten zonder backup?
edit1: backup gelukt, en gesaved naar de laptop. jammer dat de progress bar eerst een flink aantal minuten op 0 staat, en dan plots op 100%
edit2: 3x op de update now knop gedrukt, en de 'install' bleef maar falen (jaja, iets met ezel en steen). een reboot tussendoor hielp ook niet veel. de download van alle packages was prima gelukt, maar het update proces zelf faalde continu.
edit3: momenteel zijn we de weg van apt-get aan het bewandelen.
apt-get update
apt-get upgrade (installeerde 14 apps, waaronder de 2 standaard spellen van >200mb elk)
en dan nu de echte upgrade: apt-get dist-upgrade
de update is nu ergens halverwege de 600+ pakketten .. ben benieuwd of straks (na de reboot) nog alles werkt.
edit4: grr .. device geeft nu aan dat hij pr1.1 draait .. maar de update message staat nog steeds op de home screen. reden: mp-harmattan-340-pr depends on libarchive1 versie 2.8.0-3, terwijl 2.8.0-4 reeds geinstalleerd is. dom dom dom ..
even zoeken of er een manier is om de dependency van 'equal' naar 'equal or newer' te krijgen.
edit5: denk niet slim te zijn en de /var/lib/aegis/refhash file aan te passen om zo aegis voor de gek te houden. die slaat terug met een onbootbare telefoon.
na het flashen van een benelux image kreeg ik een mooie waarschuwing op het scherm ("met het flashen van deze image wordt de garantie nullificeerd. wilt u dat niet, reboot dan en flash er een goeie image op") opbooten deed de telefoon alsnog niet. daarna maar de nordic image erop gezet (de telefoon kwam tenslotte uit denemarken) en hoera hoera, de telefoon boot weer op.
de n9 onthield wel de regiosettings, maar vond dat ik nogmaals de demo moest doorlopen. ook waren al mn apps weg, maar data die bij de apps hoorde (zoals mn passwords uit de password tool) was er gelukkig nog. ovi store wist gelukkig nog welke apps ik had gekocht. dus .. al met al ruim een halve dag kwijtgeraakt.
[
Voor 113% gewijzigd door
DrClaw op 17-12-2011 21:04
]