Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:24:
Ik heb nog steeds niet de firmware update. Ik probeer het OTA en via de NSU. Bij Navifirm staat de juiste versie er ook nog niet tussen.
Ik ben benieuwd wanneer die nou eindelijk komt.
Welke regio is je huidige firmware dan?
Zijn er meer gebruikers die last hebben van strepen in de browser in landscape ( op maemo.org werd daar ook al over gesproken) ? Vooral zichtbaar wanneer je flink inzoomt.
Ja, maar ik vermoed dat het een gevolg is van de gebruikte techniek. In portrait is het net zo, alleen loopt het dan parallel aan de tekst en dus zie je het niet zo. En in alle apps is het te zien, niet alleen de browser. Ik maak me er niet druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op maandag 14 november 2011 @ 01:42:
[...]

Welke regio is je huidige firmware dan?
Zwitserland 059L5D4
Ja, maar ik vermoed dat het een gevolg is van de gebruikte techniek. In portrait is het net zo, alleen loopt het dan parallel aan de tekst en dus zie je het niet zo. En in alle apps is het te zien, niet alleen de browser. Ik maak me er niet druk om.
Ik heb ook gelezen dat het met de toegepaste techniek te maken heeft. Je ziet het bij mij vooral in landscape met lage lichtsterkte.

Edit:
Ik heb nog gebeld met Nokia. De medewerker aan de lijn had zelf een N9 en probeerde het meteen uit in de browser. Hij had geen strepen, hoe hij ook uitzoomde in landscape.
Zijn lichtsterkte stond maar op 20%, zei hij.
Misschien breng ik mijn toestel naar een NSP, want voor zo'n duur toestel hoort dit niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 12:35
johan12 schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:34:
[...]

Jep dit werkt. Het vreemde is dat Ovi Suite (nu Nokia Suite) gewoon niet werkt met de N9. Maar de good old Nokia PC Suite werkt er prima mee en je kan alle functies ervan gebruiken met de N9. Verder heeft Nokia speciaal voor de N9 het programma Nokia Link gemaakt. Dit is een simpel prograamatje puur om alleen foto's, video's en mp3's te synchroniseren, maar goed dit kan allemaal ook met Nokia PC Suite.
Johan, welke versie van Nokia PC Suite gebruik jij? Want de versie die ik gebruik (7.1.40.6) werkt niet met de N9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:27:
Ik heb ook gelezen dat het met de toegepaste techniek te maken heeft. Je ziet het bij mij vooral in landscape met lage lichtsterkte.

Edit:
Ik heb nog gebeld met Nokia. De medewerker aan de lijn had zelf een N9 en probeerde het meteen uit in de browser. Hij had geen strepen, hoe hij ook uitzoomde in landscape.
Zijn lichtsterkte stond maar op 20%, zei hij.
Misschien breng ik mijn toestel naar een NSP, want voor zo'n duur toestel hoort dit niet.
Wellicht is zijn drempel wat “strepen” zijn hoger. Ik heb brightness nu ook op 20% en ja als je erop let zie je het. Zelf zie ik het niet als defect maar misschien is het bij jou erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 08:29:
[...]

Wellicht is zijn drempel wat “strepen” zijn hoger. Ik heb brightness nu ook op 20% en ja als je erop let zie je het. Zelf zie ik het niet als defect maar misschien is het bij jou erger.
Op maemo.org staat inderdaad dat het verschillend is per toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:45
tijs67 schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:42:
[...]

Johan, welke versie van Nokia PC Suite gebruik jij? Want de versie die ik gebruik (7.1.40.6) werkt niet met de N9.
Ik gebruik versie 7.1.62.1 en deze werkt perfect. Je kan de laatste ophalen van europe.nokia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:49:
[...]

Op maemo.org staat inderdaad dat het verschillend is per toestel.
Ook als je de helderheid op laagst zet is het nog steeds afhankelijk van omgevingslicht. Hoe donkerder het scherm, hoe meer het opvalt. Ik vraag me dan ook af of iedereen met dezelfde testconditities werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fuzzillogic
Inderdaad, daar had ik nog niet bij stil gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
johan12 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:01:
[...]

Ik gebruik versie 7.1.62.1 en deze werkt perfect. Je kan de laatste ophalen van europe.nokia.com
Top, het werkt!
Edit: de inhoud van de N9 agenda wordt helaas niet opgepakt door Nokia PC Suite

Ander vraagje: hebben anderen ook last van als je een binnengekomen sms bekijkt in portrait mode en je wil antwoorden, dat dan de N9 heel slecht reageert op het onderin aantikken om een antwoord te kunnen geven?

Wanneer je de N9 vervolgens in landscape houdt, dan verschijnt direct na 1 keer aanraken het tekstinvoerveld.

[ Voor 47% gewijzigd door tijs67 op 15-11-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Ja ik had hier in portrait mode in het begin wel last van, dat ik dacht van volgens mij is ie niet zo gevoelig. Maar ik ben er nu wel aan gewend eigenlijk. Ik weet in ieder geval precies wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Heeft hier iemand toevallig ervaring met een N9 en Eduroam? Ik zit eraan te denken binnenkort een N9 te nemen (Ik woon in Zwitserland :D ) en het zou wel handig zijn als ik op de uni op het eduroam netwerk kan. Mijn vorige Nokia's hadden hier nogal problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
ik heb 0 problemen met eduroam @ leiden gehad, met mn n9.

ik heb trouwens ook een vraag: hoe krijg ik de PR1.1 op mn (deense) n9 ? de nokia update tool herkent de n9 en zegt dat er geen update voor is. nokia suite is incompatibel met de telefoon, en alhoewel hier overal wordt gesproken over een flasher kan ik dat ding nergens vinden.

Kan iemand me helpen?

[ Voor 72% gewijzigd door DrClaw op 16-11-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrClaw schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:34:

ik heb trouwens ook een vraag: hoe krijg ik de PR1.1 op mn (deense) n9 ? de nokia update tool herkent de n9 en zegt dat er geen update voor is. nokia suite is incompatibel met de telefoon, en alhoewel hier overal wordt gesproken over een flasher kan ik dat ding nergens vinden.

Kan iemand me helpen?
[Tutorial] How to flash firmware on N9

« on: 06 November 2011, 23:41 »

--------------------------------------------------------------------------------

Disclaimer: Proceed at your own risk! You may damage your phone permanently! I take no responsibility if you brick your phone. You have been warned.

I have not personally tested any of theese steps (yet), just merely gathered information from http://forum.meego.com/showthread.php?t=4728 thanks jackal and drbaablo.

This guide is for Windows OS. Flasher tool exists for Mac and Linux too, so theese steps may work on those OS as well. You must have Administrator rights.

1. Download and install Maemo Flasher for Harmattan 3.12.1 from here: http://tablets-dev.nokia.com/maemo-dev-env-downloads.php (WinFlasher_3.* for Windows). (Tool instructions at the maemo wiki, http://wiki.maemo.org/Flasher)

2. Download and extract NaviFirm from here: http://www.symbian-toys.com/navifirm.aspx

3. Run the NaviFirm and download the correct firmware for your device. Be sure to select correct product code and variant. Select all available files for download. Copy the firmware files to the Flasher installation folder (where the flasher.exe is)

4. Now perform the "warm flash". Make sure that the device battery is fully charged before doing any sort of flashing operation because flashing fails if the battery runs out of power during the image flashing operation, and the device may not be able to charge an empty battery after a failure in flashing.

- Connect your N9 via USB while turned off. Turn on the power and select 'Sync and Connect' mode
- Open CMD (Go to Start menu -> Select Run -> Type in CMD and hit enter)
- Change directory to where you have the flasher and the firmware files e.g. CD C:\Tools\Flasher)
- Type in command: flasher -F FIRMWAREIMAGE.bin -f
(Naturally replace the FIRMWAREIMAGE.bin to match your firmware file.
- The flasher should open, detect the device and start the flashing. If phone is not detected, turn off the device -> wait ~30sec and restart -> select sync and connect -> found)
- After the flashing is complete, the first power-on will take a while. You know its doing something while it keeps flashing the little white light in the lower left corner.

Happy flashing
BRON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tarlitz schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:37:
Heeft hier iemand toevallig ervaring met een N9 en Eduroam? Ik zit eraan te denken binnenkort een N9 te nemen (Ik woon in Zwitserland :D ) en het zou wel handig zijn als ik op de uni op het eduroam netwerk kan. Mijn vorige Nokia's hadden hier nogal problemen mee...
ik had met mijn 5800 ook problemen, kon nooit verbinden.
Sinds gisteren heb ik de N9, hier op de universiteit in Spanje geen problemen met eduroam... als ik van gebouw veranderde viel de verbinding wel even weg, maar simpelweg opnieuw connecteren en alles weer in orde.

(Update naar PR1.1 voor Belgische N9 trouwens zonder problemen verlopen gisteren)

en nog een vraag: hoe voeg je aan een contact zijn/haar Facebookprofiel toe? importeren van facebookcontacten is bij mij vlot verlopen, maar lang niet alle contacten die ik al had zijn nu gemerged met hun facebookprofiel...ideeën?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 15:59 . Reden: vraag over facebookprofiel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:50:
[...]

ik had met mijn 5800 ook problemen, kon nooit verbinden.
Sinds gisteren heb ik de N9, hier op de universiteit in Spanje geen problemen met eduroam... als ik van gebouw veranderde viel de verbinding wel even weg, maar simpelweg opnieuw connecteren en alles weer in orde.

(Update naar PR1.1 voor Belgische N9 trouwens zonder problemen verlopen gisteren)

en nog een vraag: hoe voeg je aan een contact zijn/haar Facebookprofiel toe? importeren van facebookcontacten is bij mij vlot verlopen, maar lang niet alle contacten die ik al had zijn nu gemerged met hun facebookprofiel...ideeën?
Ja, ik heb dus ook een 5800 :) Goed om te weten dat het werkt zoals het hoort, zoals DrClaw ook al zei, aangezien ik hier de komende jaren flink wat tijd op de uni ga doorbrengen.

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Grote grote twijfel, de N9 of 800. Het ontbreken van whatsapp op de N9 is toch echt een groot gemis. Ik zie whatsapp voorlopig niet verdwijnen als de nummer 1 chatservice.
Mijn voorkeur gaat uit naar de N9, maar ik word wel steeds meer nieuwsgierig naar windows phone.

Een andere optie is wachten op de opvolger van de N8 (die ik nu gebruik), maar die komt pas halverwege volgend jaar.

@sgentils, je hebt een Belgische N9? Is deze daar al te koop? Op de nokia.be krijg ik een foutmelding als ik kijk naar beschikbaarheid.

• Fuzzillogic
De 800 heeft op de iets snellere CPU na mindere specs dan de N9. Minder geheugen, minder hardware (letterlijk. Tenzij je de 4 extra knoppen als pluspunt ziet, maar ik mis geen enkele knop op de N9).

WhatsApp is weer het zoveelste proprietaire hippe dingetje. Ik val daar niet voor. Ik chat lekker via een XMPP-account met iedereen en overal, mobiel, desktop thuis of op werk, ik ben op hetzelfde adres bereikbaar, onafhankelijk van alle grillen en kost me niks. Enfin, ik gebruik geen whatsapp, want volgend jaar is er toch weer een ander systeem hip en "modern".

Maarja, als je elk jaar een nieuwe mobiel wil dan is "volgend jaar" gelijk aan de levensduur van het apparaat...

• DrClaw
@N user:

mooie handleiding inderdaad. maar DrClaw is nu confuus door de tooltjes.

NaviFirm geeft voor de Nokia N9 (RM-696) 2 releases aan .. de 10.iets en 20.iets. Ik vind in de 10.iets mijn versie terug: de Country Variant Denmark 64GB met inderdaad de firmwar die nu op mijn telefoon zit. Ik gok erop dat helemaal rechts de (fiasco) images staan...

Enfin, in de 20.iets lijst komen veel van de varianten terug uit de eerste lijst, maar niet die van denemarken. dus .. voor mijn telefoon is er dus nog geen image beschikbaar?

en als ik dan naar de images kijk zie ik eigenlijk 2 verschillende varianten .. een 1gb grote file en eentje van 1.5gb. ik denk dat als ik die laatste zou flashen, dan flash ik ook mn homedir mee? dus gewoon de 1gb variant pakken?

Verwijderd

@DrClaw

Wat ik ervan begrijp is dat de firmware update in fases wordt gegeven. Jouw versie staat er net als die van mij nog steeds niet bij, dus is het geduld hebben wanneer die bij 20.2011.40.4 komt te staan. De andere van 10.2011.34.1 is de firmware die er op je toestel staat (te zien onder instellingen>info op je telefoon).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
Nu al een paar keer gehad dat er een gesprek binnen komt, ik neem op en vervolgens hoor ik niets (ook geen ruis, gekraak oid). De andere kant hoort mij wel en de teller loopt ook. Wanneer de verbinding wordt verbroken en de beller belt even later opnieuw, gaat het wel goed.

Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
N user, ik begrijp waar je last van hebt. ik zie als ik heel goed kijk ook af en toe die strepen bij een witte achtergrond. Maar ik kan me er echt niet aan storen. Komt door de gebruikte schermtechniek lijkt me. Of is het bij jou dusdanig erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:13:
@sgentils, je hebt een Belgische N9? Is deze daar al te koop? Op de nokia.be krijg ik een foutmelding als ik kijk naar beschikbaarheid.
Ik heb een Belgische N9, inderdaad. Gekocht bij BelCompany in een klein provinciestadje in Oost-Vlaanderen. In de winkel hadden ze 4 toestellen in voorraad. Ik heb een zwarte, 16gb. 599 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johan12 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:21:
N user, ik begrijp waar je last van hebt. ik zie als ik heel goed kijk ook af en toe die strepen bij een witte achtergrond. Maar ik kan me er echt niet aan storen. Komt door de gebruikte schermtechniek lijkt me. Of is het bij jou dusdanig erg?
Het hangt af van de lichtsterkte en de site.
Ik ervaar het soms als storend wanneer ik flink inzoom. Ik ben al bij een NSP geweest en kan hem laten opsturen. Ik overweeg nog wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 00:53:
Mensen die de N9 al in bezit hebben (N user, johan12, tijs67,...?) welke talen zijn voorgeïnstalleerd op de telefoon? is er support voor Aziatische karakters?
om op mijn eigen vraag te antwoorden: sinds PR1.1 is support voor Chinees (zowel traditioneel als vereenvoudigd) volledig ondersteund, met verschillende invoermogelijkheden (zelfs handschriftherkenning)

voor de rest: de facebook-app die voorgeinstalleerd is synchroniseert mijn berichten niet, of op een rare manier. Berichten van 6 maanden geleden komen ineens bovenaan de lijst te staan, bijvoorbeeld. berichten die ik stuur vanuit de facebook-app blijven wel in de app te lezen, berichten die ik stuur via een browser of vanop de mobiele website, niet. ook berichten in chat die ik stuur via een browser zijn niet te zien in de applicatie, en wel als ik met de telefoon de mobiele website bezoek.berichten die ik ontvang, of het nu via browser, mobiele website of de chat-applicatie van de N9 is, krijg ik al helemaal niet te zien... nog iemand last daarvan?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 09:47 . Reden: facebookprobleem meer specifiek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
In navolging op de Twitition hier eerder in dit topic nog een petitie voor Whatsapp op de N9: http://mynokiablog.com/20...nokia-n9-meego-harmattan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
The over the air updates of Nokia N9s have been very successful in the first regions where the new version has been seeded. We are now extending it to have a global reach - see here for the official notification.
bron

Dus als het goed is moet iedereen zijn N9 nu kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
tijs67 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:39:
Nu al een paar keer gehad dat er een gesprek binnen komt, ik neem op en vervolgens hoor ik niets (ook geen ruis, gekraak oid). De andere kant hoort mij wel en de teller loopt ook. Wanneer de verbinding wordt verbroken en de beller belt even later opnieuw, gaat het wel goed.

Nog wat andere (kleine) issues die duiden op niet echt volwassen, stabiele software:
  • geluid binnenkomend sms bericht gaat niet altijd af, ook al staat de N9 gewoon op max volume (niet stil)
  • Connecten met carkit (BT) gaat niet altijd vanzelf, ook al staat BT van de N9 continue aan. Handmatig verbinden is vervolgens de oplossing.
Hopelijk brengt 1.1 verbetering. Al zicht wanneer de Zwitserse N9 de update krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens te updaten, normaal gezien zou het moeten lukken? (zie bovenstaande post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:13:
probeer eens te updaten, normaal gezien zou het moeten lukken? (zie bovenstaande post)
Helaas, net gecontroleerd en voor mij nog geen update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
tijs67 schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:55:
[...]

Nog wat andere (kleine) issues die duiden op niet echt volwassen, stabiele software:
  • geluid binnenkomend sms bericht gaat niet altijd af, ook al staat de N9 gewoon op max volume (niet stil)
  • Connecten met carkit (BT) gaat niet altijd vanzelf, ook al staat BT van de N9 continue aan. Handmatig verbinden is vervolgens de oplossing.
Hopelijk brengt 1.1 verbetering. Al zicht wanneer de Zwitserse N9 de update krijgt?
Vreemd, ik heb geen van je beide issues en ik heb ook altijd m'n N9 op mijn carkit via bluetooth aangesloten.
Over dat geen geluid bij een binnenkomende sms: kan het zijn dat je de conversatie met diegene nog open hebt staan (dus in het multitask menu). Want als dat zo is, dan maakt de N9 een heel zacht piepje wanneer er in juist die conversatie een nieuw binnengekomen sms is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
johan12 schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:24:
[...]

Vreemd, ik heb geen van je beide issues en ik heb ook altijd m'n N9 op mijn carkit via bluetooth aangesloten.
Over dat geen geluid bij een binnenkomende sms: kan het zijn dat je de conversatie met diegene nog open hebt staan (dus in het multitask menu). Want als dat zo is, dan maakt de N9 een heel zacht piepje wanneer er in juist die conversatie een nieuw binnengekomen sms is.
Je hebt gelijk van het sms-signaal. De conversatie stond nog open. Mooi, weten we ook weer.
Ik zal binnenkort eens mn carkit nakijken, mss dat het probleem daar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Zwitserse N9 gaf afgelopen vrijdag ochtend om 00:32 aan dat ik hem kon updaten....
Dit is zonder problemen via wifi gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
Net gekeken en nog steeds geen update.

@N User en Johan12: hebben jullie de update al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas nog steeds niet :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
de deense N9 heeft ook nog geen update. pindakaas helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Ik heb mijn N9 (oorsprong onbekend, taal is NL) vandaag opgehaald, en zojuist de update over wifi kunnen binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
:( lol .. na je berichtje meteen gekeken, stond er 'update available' op mn status scherm. ik 'joepie!' naar de updater, is het de meego teminal :(

hey, sinds een week of 2 update mn weerbericht op het message scherm niet meer. kan iemand me daarbij helpen?

[ Voor 28% gewijzigd door DrClaw op 23-11-2011 23:39 ]

Verwijderd

Door die terminal update hebben we wel copy-paste functionaliteit! *O*

• tijs67
tijs67 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:39:

Tegenwoordig heb ik dit bij bijna ieder binnenkomend gesprek.
Op zich heb ik verbinding (teller loopt) alleen hoor ik de ander niet.

Kan het aan mn sim kaart liggen? Dan bestel ik een ander.
Of kan ik beter eerst wachten op de nieuwe firmware?

Verwijderd

Ik zou een nieuwe sim kaart halen.
Al is het alleen maar om uit te sluiten of het aan de telefoon ligt.
Zelf heb ik vanaf het begin een nieuwe sim (gratis bij Hi) en herken de problemen van jou niet.

Grote kans dus dat het aan de sim ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:10
tijs67 schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:55:
[...]

Ik heb met mn N900 ook wel eens connectiviteit problemen met mn Nokia carkit. Kan zijn dat de carkit de telefoon niet officieel ondersteund, dit is iig bij mijn N900 wel eens het geval geweest. Werkt overigens bijna altijd wel. Mocht je over een Parrot carkit beschikken probeer eens de firmware te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Op http://harmattan-bugs.nokia.com/ kun je bugs reports en feature requests plaatsen. Dit lijkt mij zo ongeveer de kortste lijn die je als gebruiker kunt hebben met het dev-team. Goed onderbouwde reports/requests worden zeker bekeken. Het gaat er beschaafd aan toe.

Als je problemen ervaart of dingen graag anders zou zien is dat een goede plek om ze onder de aandacht te brengen en feedback te krijgen. Ik heb tot dusver twee requests gedaan, en beide zijn assigned aan het dev-team. De kans is groot dat het aangepakt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 02:45:
Ik heb tot dusver twee requests gedaan, en beide zijn assigned aan het dev-team.
welke requests heb je gedaan? ik heb mee gestemd op de bugs rond het niet synchroniseren van verwijderde gmail-berichten, en het tonen van kalender entries in het scherm 'feeds' (waar facebook en twitter samenkomen). eerste werd toegewezen, tweede werd 'niet beschouwd als een prioriteit voor dit besturingssysteem'.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:01:
[...]
het tonen van kalender entries in het scherm 'feeds' (waar facebook en twitter samenkomen)
There's an app for that. :)

https://www.bithub.de/phi...niserfeed_1.0.0_armel.deb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Hmm 3 zelfs :)
#121, #128 en #222.
Vooral de extreem beperkte sync-mogelijkheden vind ik onbegrijpelijk.
en het tonen van kalender entries in het scherm 'feeds' (waar facebook en twitter samenkomen). eerste werd toegewezen, tweede werd 'niet beschouwd als een prioriteit voor dit besturingssysteem'.
Welke bug is dat? Ik vind het ook heel storend dat agendaitems niet in dat scherm verschijnen. Ja, daar is nu een app voor maar zoiets moet gewoon van meet af aan perfecte integratie hebben. Ik heb bijna uit ellende maar wat webfeeds in dat scherm gezet. Twitter en facebook zullen mij nooit als gebruiker mogen verwelkomen dus daarmee wordt het scherm ook niet gevuld.

Op sommige punten is dit toestel een achteruitgang tov de N95 die ik ervoor had. Daarmee werkte SyncML out-of-the-box perfect en had ik de komende agendapunten op homescreen staan (granted, dat vereiste ook wat gehack omdat Nokia dat homescreen gaandeweg meer en meer vulde met rommel die ik er niet wilde). UPnP/DLNA vind ik ook schitteren door afwezigheid.

Ook jammer dat ze nog steeds niet doorhebben dat juist dit toestel een aantrekkingskracht op tinkeraars en tweakers heeft. Die willen niet beperkt worden omdat Nokia vindt dat iets niet mag. Ik zie regelmatig ":(" icm Aegis, en ook #96 laat zien dat Nokia niet altijd even meegaand is. De prominente plek voor facebook, twitter, de afwezigheid van XMPP en syncing laten zien dat ook (zelfs?) dit toestel vooral op het iphone-publiek gericht is. Ik zou ze graag aan het verstand willen brengen dat ik vooral juist nooit een iOS (of WP. Of BBOS.) zou kopen in de (naïeve?) hoop dat Nokia zich niet alleen op de "hippe", maar oh zo tijdelijke, gesloten en privacy-gevoelige platformen richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
@Fuzzillogic: Harmattan is vooralsnog in ontwikkeling natuurlijk, je kan eigen debs installeren om functionaliteit tot te voegen (zoals de calendar feed op de homescreen) en de tinkeraars kunnen een eigen kernel compileren waarmee ze helemaal van Aegis af zijn. Goed, Nokia geeft niet de volledige prioriteit aan N9/950 ontwikkeling, zoals je merkt aan het feit dat de 1.1 kernel sources nog niet zijn vrijgegeven..

[ Voor 0% gewijzigd door litemotiv op 26-11-2011 17:27 . Reden: nickname typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Ik heb sinds gister ook een blauwe Nokia N9. Ik had misschien beter een Galaxy S2 kunnen nemen, maar ik kon het echt niet laten :)

Ik heb nog niet echt de tijd gehad om er veel mee te spelen, maar ik wilde wel even kwijt dat het echt een schitterend apparaat is. Contacten en sms-en importeren via bluetooth van mijn oude Nokia 5800 ging heel makkelijk. Het werkt allemaal beter dan dat ik gedacht had en het swipen is echt super intuitief.

Enige minpuntje vind ik de pentile techniek in het scherm. Vergeleken met mijn iPod touch en Nokia 5800 vind ik dat toch wat tegenvallen. Ook gaat de schermhelderheid de hele tijd heen en weer, wat een beetje storend is en als ik de telefoon op mijn nachtkastje heb, is de standby klok toch wel erg helder. Mijn halve slaapkamer is verlicht 's nachts!

Verder ging verbinden met eduroam ook goed, nadat ik de juiste instellingen gevonden had.

Ik hoop dat ik snel ook internet heb in mijn huis, zodat ik wat meer kan uitzoeken en die PR1.1 update kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
tarlitz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:06:
Enige minpuntje vind ik de pentile techniek in het scherm. Vergeleken met mijn iPod touch en Nokia 5800 vind ik dat toch wat tegenvallen.
OLED tegenvallen tov LCD? Je bent de eerste denk ik.
Ook gaat de schermhelderheid de hele tijd heen en weer, wat een beetje storend is en als ik de telefoon op mijn nachtkastje heb, is de standby klok toch wel erg helder. Mijn halve slaapkamer is verlicht 's nachts!
Ingebouwde omgevingslichtsensor: display is niet helderder dan nodig. Een helverlicht display is 's avonds vervelend, een te zwak verlicht display in zonlicht onleesbaar. Ik vind het wel prettig eigenlijk. N95 had het ook. Er is een hack voor om die sensor uit te schakelen, mocht je willen.

Standby-klok: leg hem op de kop, of dek de nabijheidssensor af (op de kop leggen doet dat ook ;)). Lost het probleem prima op voor mij.

Ik was me aan het verbazen over de afwezigheid van UPnP op de N9. Opvallend genoeg heeft Nokia wel al benodigde software ervoor klaarstaan: howto. En prompt kan ik op m'n DLNA Samsung-TV gewoon alle foto's, video's en muziek op het apparaat afspelen. Mooi alternatief voor ontbreken van HDMI.
Overigens start ik daarna Rygel gewoon met "rygel" in de terminal. Afsluiten met ctrl+c.

Helaas is het alleen een Media Server. Graag had ik ook Controller en Renderer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:47:
[...]

OLED tegenvallen tov LCD? Je bent de eerste denk ik.
Je begrijpt me verkeerd, het is een prachtig scherm, en bij het kijken van filmpjes of foto's is het echt beter dan wat ik gezien heb. Maar je kan soms op een donkere achtergrond toch duidelijk de subpixels zien, iets wat in mijn andere apparaten minder van toepassing is.
Ingebouwde omgevingslichtsensor: display is niet helderder dan nodig. Een helverlicht display is 's avonds vervelend, een te zwak verlicht display in zonlicht onleesbaar. Ik vind het wel prettig eigenlijk. N95 had het ook. Er is een hack voor om die sensor uit te schakelen, mocht je willen.

Standby-klok: leg hem op de kop, of dek de nabijheidssensor af (op de kop leggen doet dat ook ;)). Lost het probleem prima op voor mij.
Bedankt voor de tip. Ik zal die hack even opzoeken. Ik heb nogal gevoelige ogen -- al mijn schermen staan zowat op de laagste helderheid -- dus het zou prettig zijn als het scherm niet de hele tijd helderheid wisselt. Ik het dit wel eens eerder gezien, en het is op zich niet storend, maar het wisselt bij de N9 erg vaak voor mij. Misschien dat de sensor iets te gevoelig afgesteld staat?

Ik had de mijne ook op z'n kop gelegd, werkt prima! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 11:23

lohost

iemand had al localhost :-(

johan12 schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:24:
[...]
Ik heb totaal geen goede ervaring met een carkit en de N9. De carkit deed het voorheen op m'n N8 als een zonnetje, maar met de N9 werd het anders. Dat was nog met PR1.0. Ik durf 1.1 niet te testen... Ik schreef er begin november op mijn site dit over:
Afgelopen week had ik een minder positieve ervaring met mijn Renault Megane III. Tot nu toe een prima auto gebleken. Helaas zijn er ook zaken die ik minder positief vind. Maar daar ga ik het hier nu niet over hebben.

Wat wel? Nou, dat stukje bluetooth. De korte uitleg: Mijn nieuwe Nokia N9 is kennelijk niet compatibel met de ingebouwde carkit van de Renault. Op zich niet gek, gloednieuwe telefoon, dat vereist wat software updates her en der. Met name aan de kant van Renault. Zullen ze ook moeten gaan doen voor de nieuwste Windows Phone 7.5 toestellen en de nieuwste iPhone.

Dat doen ze niet... Er wordt geen onderhoud meer gepleegd aan de carkit. Terwijl deze nog wel bij nieuwe auto's wordt geleverd. Heel slordig, maar een beslissing vanuit Frankrijk.

Maar ook dat is niet het stuk waar ik echt 'not amused' van ben. Waar het echt fout gaat, is het feit dat mijn N9 wel degelijk kan koppelen met de carkit. Het gaat daarna pas fout. De verbinding verbreekt na een seconde of 10. Daarna wordt de verbinding een seconde of 5 later weer hersteld.
Dit proces herhaalt zich eindeloos, of ongeveer 2 minuten toen ik besloot dat ik maar de bluetooth uitschakelde op mijn N9.

Helaas, dat was niet het einde van het verhaal, dat was het einde van mijn carkit. En dus van mijn radio. En dus functioneel van mijn carkit, radio, navigatie, boardcomputer.
Nog erger

Wat ik misschien nog wel erger vind is dat Renault zich bewust is van dit probleem. Men had het probleem eerder meegemaakt. Niet alleen hebben ze hier geen oplossing voor geleverd, ze informeren klanten ook niet.

Dus, mocht je nog een telefoon van na begin 2010 willen gebruiken, kijk dan uit met een Renault. Het kan je radio slopen.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
Nog steeds last van kleine software storingen die (tijdelijk) op te lossen zijn door de N9 te herstarten.
Helaas is PR1.1 nog steeds niet beschikbaar voor mij. Snap niet goed waarom?

Ik hoop dat PR 1.1 voor mij de oplossing is, dat daardoor de N9 stabieler wordt.

Is flashen een idee om zodoende PR 1.1 te kunnen installeren? Risico's??
Of kan ik toch beter wachten op de officiële uitrol voor mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 17:34
zo, het heeft een tijdje geduurd. Maar ik kan op het wifi met men n9. Het probleem lag bij de bbox2 van Belgacom (die je verplicht bent te gebruiken). Blijkbaar kleurt de maker van die modem/router een beetje buiten de lijntjes bij de protocols (veronderstel ik). En de n9 (ps3 ook trouwens) kan daar niet mee om :p.

Ben een Belkin play router gaan halen, heb die aan de router gehangen. En tadaaa. Spijtig dat je een extra stuk hardware moet gaan kopen, voor iets dat niet werkt van je provider...

Nog 1 vraagje, als ik in het midden van men scherm duw (gewone kracht) hoor ik heel lichtjes een geluid. Nog iemand last van? Zou ik hem binnensturen? :s

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

white modder schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:57:

Nog 1 vraagje, als ik in het midden van men scherm duw (gewone kracht) hoor ik heel lichtjes een geluid. Nog iemand last van? Zou ik hem binnensturen? :s
Ik heb het geprobeerd. Af en toe hoor ik een licht geluidje. Volgens mij niet iets om zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijs67 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:56:
Nog steeds last van kleine software storingen die (tijdelijk) op te lossen zijn door de N9 te herstarten.
Helaas is PR1.1 nog steeds niet beschikbaar voor mij. Snap niet goed waarom?

Ik hoop dat PR 1.1 voor mij de oplossing is, dat daardoor de N9 stabieler wordt.

Is flashen een idee om zodoende PR 1.1 te kunnen installeren? Risico's??
Of kan ik toch beter wachten op de officiële uitrol voor mijn toestel?
Ik begrijp ook niet waarom het zo lang duurt voordat Nokia de update vrijgeeft voor ons toestel.
Ik check dagelijks navifirm, maar helaas. Ik begin me zelfs af te vragen of die wel komt.
Geen idee of er risico's zijn wanneer je de firmware met een ander typenummer gaat flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
zo, net de meebirthday app geprobeerd, om verjaardagen te krijgen in de kalender. zet wel op de juiste plekken de verjaardagen, maar is verre van ideaal.

nee, eigenlijk moet de kalender-app zelf geupdate worden, en synthetische bronnen toelaten, net zoals de oude n900 dat kon (en tig webmail clients ook). gewoon zelf de data uit de verschillende bronnen (in dit geval de contact list) halen en niet als kalender-item toevoegen aan een kalender, maar wel tonen op de jusite dag.

en daarnaast mag de kalender een betere maandoverzicht krijgen. dagen met een afspraak zijn nagenoeg niet te onderscheiden van dagen zonder .. alleen een minuscuul stipje onder de dag. Maak dan gewoon de achtergrond in een mooie contrastkleur, veel duidelijker,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:33:
[...]

Ik begrijp ook niet waarom het zo lang duurt voordat Nokia de update vrijgeeft voor ons toestel.
Ik check dagelijks navifirm, maar helaas. Ik begin me zelfs af te vragen of die wel komt.
Geen idee of er risico's zijn wanneer je de firmware met een ander typenummer gaat flashen.
Ik heb de PR 1.1 al binnen, heb de N9 nu een week en kon dezelfde dag van ontvangst updaten.
Ik denk dat het aan ligt waar jou N9 vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Jay47 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:15:
[...]

Ik heb de PR 1.1 al binnen, heb de N9 nu een week en kon dezelfde dag van ontvangst updaten.
Ik denk dat het aan ligt waar jou N9 vandaan komt.
Dit denk ik ook. Vaak gaat de firmware eerst naar de providers, zodat deze hun eigen aanpassingen kunnen maken of wat ze er ook mee doen. Dit was echt een drama bij vodafone met m'n oude telefoon (Nokia 5800), waar het soms wel 4 maanden duurde voordat een update er was. Bij mijn huidige provider lijkt het niet veel beter... Als dit nog even duurt ga ik er zelf firmware op flashen. PR1.1 brengt echt te veel mooie dingen om lang op zich te laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Laatst online: 12-09 10:55
Op dit moment ben ik in het bezit van een Lumia 800, ik overweeg toch over te stappen op een N9, dit door , voor mij, veel beperkingen en ongemakken in de software.

Ik heb dit topic door zitten lezen en heb twee vragen tot ik tot de koop over ga.

- Ik lees dat er tot op heden geen dlna/upnp ondersteunende player is. Komt deze nog beschikbaar, zo ja worden er voldoende codecs ondersteund (ik heb met mijn n900 hier nooit problemen van ondervonden).
- Ik word bij de Lumia 800 helemaal gek van de IE9 browser. Voornamelijk dat de browser soms uitzoomt bij scrollen en dat de tekst niet uitgelijnd wordt bij inzoomen. Op mijn N900 gebruikte ik altijd Opera Mobile, ik las dat er niet officieel een versie uit is van Opera. Dit is ook bij de N900 zo maar door extra repositories krijg je de updates op de n900 keurig binnen. Werkt dit ook zo op de N9 of kent de N9 niet deze ongemakken in de standaard browser?
- De ondersteuning voor video content op internet was niet erg goed bij de N900, dit speelde niet soepel af. Is dit bij de N9 wel soepel, zoals ik ken van de Htc Sensation van mijn broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
trabbit schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:57:
Op dit moment ben ik in het bezit van een Lumia 800, ik overweeg toch over te stappen op een N9, dit door , voor mij, veel beperkingen en ongemakken in de software.

Ik heb dit topic door zitten lezen en heb twee vragen tot ik tot de koop over ga.

- Ik lees dat er tot op heden geen dlna/upnp ondersteunende player is. Komt deze nog beschikbaar, zo ja worden er voldoende codecs ondersteund (ik heb met mijn n900 hier nooit problemen van ondervonden).
Vergeet het maar. Ik heb niet naar andere videospelers gekeken. Er is OpenVideoPlayer en iirc een VLC-build, maar of die überhaupt hardware accelerated zijn?.. De GPU is sowieso vrij zwak, niet in staat om 720p AVC af te spelen.
- Ik word bij de Lumia 800 helemaal gek van de IE9 browser. Voornamelijk dat de browser soms uitzoomt bij scrollen en dat de tekst niet uitgelijnd wordt bij inzoomen. Op mijn N900 gebruikte ik altijd Opera Mobile, ik las dat er niet officieel een versie uit is van Opera. Dit is ook bij de N900 zo maar door extra repositories krijg je de updates op de n900 keurig binnen. Werkt dit ook zo op de N9 of kent de N9 niet deze ongemakken in de standaard browser?
De N9 browser heeft geen reflow. Dat zou wel komen in PR1.2 meen ik. Er is een firefox-build voor de N9, maar die is op punten best wel sloom.
- De ondersteuning voor video content op internet was niet erg goed bij de N900, dit speelde niet soepel af. Is dit bij de N9 wel soepel, zoals ik ken van de Htc Sensation van mijn broertje.
Streaming video en HTML5 video gaan wel goed, flash wordt niet ondersteund (gelukkig, eigenlijk)

De N9 is geen N900. De N9 heeft veel potentie, maar naar mijn smaak ontbreken er heel veel dingen. Veel ervan zouden nog opgevangen kunnen worden door apps, en sommige dingen zijn er wel bij te hacken. Denk dan aan SyncML-support en DLNA (er is een Rygel-build voor de N9, die er een prima media server van maakt. Geen renderer, geen controller though.) Maar ik vrees dat Nokia het laat hangen. Zelfs Nokia Maps is maar een slap aftreksel van wat er op Symbian draait. Echt goede apps zijn ook zeldzaam imo.

Enfin, de N9 blijft een gok. Het is niet het high-end apparaat dat ik had gehoopt, anders dan de looks. Je kunt er nog NeMo op zetten, maar of het daar beter van wordt? Wellicht komt er ooit een Android ICS voor. Zou ik nu weer voor de keuze van een nieuwe mobiel staan dan zou de N9 niet meer de enige kandidaat zijn. Maar alternatieven blijven extreem dun gezaaid: WP, iOS, BBOS pieker ik niet over. De Koreaanse / Taiwanese Androids vind ik ook maar "meh", en met Google heb ik liever ook zo min mogelijk mee te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
tarlitz schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:50:
[...]

Dit denk ik ook. Vaak gaat de firmware eerst naar de providers, zodat deze hun eigen aanpassingen kunnen maken of wat ze er ook mee doen. Dit was echt een drama bij vodafone met m'n oude telefoon (Nokia 5800), waar het soms wel 4 maanden duurde voordat een update er was. Bij mijn huidige provider lijkt het niet veel beter...
De N9 is niet in provider-branded versies verschenen, dus of je de update vroeger of later ontvangt, ligt aan de versie, die verkocht wordt in het land, waar hij vandaan komt (immers niet in NL op de markt...) en zeker niet aan je nederlandse provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
ik heb opera mobile op mn n9. werkt prima.

videootjes gaan ook prima, ook mn 720p hd episodes.

ik heb syncevolution geinstalleerd op de n9, net zoals ik m ooit op de n900 had. de handleiding die ik vond op het net vertelde me dat je de map met configs van de n900 gewoon naar de n9 kon slepen. da's dus nietwaar. nieuwe default entry aanmaken, en daar dan precies dezelfde dingen in zetten die je op de n900 had werkt dan weer wel.

wat ik mis, is een 'cron' programma, zodat ik syncevolution elke 20 minuten ofzo kan draaien. wie o wie weet hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCb1780
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 11:36
DrClaw schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:35:
wat ik mis, is een 'cron' programma, zodat ik syncevolution elke 20 minuten ofzo kan draaien. wie o wie weet hoe dat moet?
Kan je dat zelf niet schrijven?

/opt/cron/bin/crontab -e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Marly schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:55:
[...]

De N9 is niet in provider-branded versies verschenen, dus of je de update vroeger of later ontvangt, ligt aan de versie, die verkocht wordt in het land, waar hij vandaan komt (immers niet in NL op de markt...) en zeker niet aan je nederlandse provider.
Ik woon niet in Nederland (Zwitserland) en ik heb toch wel echt een Swisscom branded versie. Deze komt standaard met Swisscom achtergrond voor de home screen en een applicatie om wat hotlines van hun te bellen. Allemaal heel erg nuttig uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
DrClaw schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:35:
ik heb opera mobile op mn n9. werkt prima.
Maar die loopt nogal achter op de desktop-versie inmiddels..
videootjes gaan ook prima, ook mn 720p hd episodes.
Een ep van The Big Bang Theory is hier toch echt een diashow met geluid. Video is AVC. Ook met KMPlayer geen verbetering. Dan vraag ik me af wat voor videocodec jouw 720p media heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
tarlitz schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:33:
[...]

Ik woon niet in Nederland (Zwitserland) en ik heb toch wel echt een Swisscom branded versie. Deze komt standaard met Swisscom achtergrond voor de home screen en een applicatie om wat hotlines van hun te bellen. Allemaal heel erg nuttig uiteraard.
Ah, nu snap ik het :), was ervan uitgegaan, dat je in Nederland woont, met een NL provider en die hebben immers geen N9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:40:
De N9 is geen N900. De N9 heeft veel potentie, maar naar mijn smaak ontbreken er heel veel dingen. Veel ervan zouden nog opgevangen kunnen worden door apps, en sommige dingen zijn er wel bij te hacken. Denk dan aan SyncML-support en DLNA (er is een Rygel-build voor de N9, die er een prima media server van maakt. Geen renderer, geen controller though.) Maar ik vrees dat Nokia het laat hangen. Zelfs Nokia Maps is maar een slap aftreksel van wat er op Symbian draait. Echt goede apps zijn ook zeldzaam imo.

Enfin, de N9 blijft een gok. Het is niet het high-end apparaat dat ik had gehoopt, anders dan de looks. Je kunt er nog NeMo op zetten, maar of het daar beter van wordt? Wellicht komt er ooit een Android ICS voor. Zou ik nu weer voor de keuze van een nieuwe mobiel staan dan zou de N9 niet meer de enige kandidaat zijn. Maar alternatieven blijven extreem dun gezaaid: WP, iOS, BBOS pieker ik niet over. De Koreaanse / Taiwanese Androids vind ik ook maar "meh", en met Google heb ik liever ook zo min mogelijk mee te maken...
Helemaal akkoord. Ik vrees dat dit toestel ook veel minder developer aantrekkingskracht zal hebben dan de N900 omdat dit toestel niet zo tweaker georiënteerd is. Het lijkt momenteel een doodlopende straat.

Dan maar wachten/hopen op Tizen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
yay, 14 updates vandaag, plus de grote pr1.1 versie voor de deense n9. maar nu doet de backup raar. :S durf ik het aan om te updaten zonder backup?

edit1: backup gelukt, en gesaved naar de laptop. jammer dat de progress bar eerst een flink aantal minuten op 0 staat, en dan plots op 100%

edit2: 3x op de update now knop gedrukt, en de 'install' bleef maar falen (jaja, iets met ezel en steen). een reboot tussendoor hielp ook niet veel. de download van alle packages was prima gelukt, maar het update proces zelf faalde continu.

edit3: momenteel zijn we de weg van apt-get aan het bewandelen.
apt-get update
apt-get upgrade (installeerde 14 apps, waaronder de 2 standaard spellen van >200mb elk)

en dan nu de echte upgrade: apt-get dist-upgrade
de update is nu ergens halverwege de 600+ pakketten .. ben benieuwd of straks (na de reboot) nog alles werkt.

edit4: grr .. device geeft nu aan dat hij pr1.1 draait .. maar de update message staat nog steeds op de home screen. reden: mp-harmattan-340-pr depends on libarchive1 versie 2.8.0-3, terwijl 2.8.0-4 reeds geinstalleerd is. dom dom dom ..

even zoeken of er een manier is om de dependency van 'equal' naar 'equal or newer' te krijgen.

edit5: denk niet slim te zijn en de /var/lib/aegis/refhash file aan te passen om zo aegis voor de gek te houden. die slaat terug met een onbootbare telefoon.

na het flashen van een benelux image kreeg ik een mooie waarschuwing op het scherm ("met het flashen van deze image wordt de garantie nullificeerd. wilt u dat niet, reboot dan en flash er een goeie image op") opbooten deed de telefoon alsnog niet. daarna maar de nordic image erop gezet (de telefoon kwam tenslotte uit denemarken) en hoera hoera, de telefoon boot weer op.

de n9 onthield wel de regiosettings, maar vond dat ik nogmaals de demo moest doorlopen. ook waren al mn apps weg, maar data die bij de apps hoorde (zoals mn passwords uit de password tool) was er gelukkig nog. ovi store wist gelukkig nog welke apps ik had gekocht. dus .. al met al ruim een halve dag kwijtgeraakt.

[ Voor 113% gewijzigd door DrClaw op 17-12-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
Mijn N9 heb ik vorige week laten flashen en gelijk PR1.1 laten installeren.

Over het algemeen een verbetering. Wat ik recentelijk wel gemerkt heb is dat de N9 heel wispelturig met de internetverbinding omgaat.
Zeer vaak verschijnt het scherm “Verbinden met internet”. Ook als er niets open staat en ik alleen maar vanuit het unlock-screen weg swipe.

Als er (al dan niet automatisch) verbinding wordt gemaakt met het internet (Vodafone, wifi), dan wordt die verbinding ook regelmatig zomaar verbroken.

Mijn instellingen:
- Internetverbinding staat op aan
- Achtergrondverbinding toestaan op uit
- Netwerken beheren staat deels op handmatig en deels op automatisch

Enig idee wat er verkeerd ingesteld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
@tijs67 Laat je e-mail, agenda en/of social media periodiek synchroniseren? Dan is dat je "probleem". En ja, als je background connections disabled hebt dan wordt de verbinding ook verbroken als er een tijdje geen data over de lijn gaat.

Gewoon die functie aanzetten. Tenzij je niet uitgekeken hebt bij het uitkiezen van je abo en een limiet hebt van 10MiB + €100 voor elke KiB die je meer verbruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er allemaal eBuddy xms op zijn N9 en wat vind je er van ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb een jaar de N900 gehad, en ongelofelijk leuk mee gespeeld. Toen de N9 dan eindelijk aangekondigd werd teleurgesteld dat deze geen toetsenbord had. Dan maar een E7 gekocht, en eigenlijk heel tevreden over, maar ik mis toch de geweldige IM-integratie mbv. telepathy.
Onlangs dan eens echt een N9 in handen gehad, en sindsdien had ik me voorgenomen om me een Witte N9 te kopen wanneer ik er één kon vinden voor 400 euro of minder.

Echter, ik heb geen geduld, en toen ik vandaag dus een zwarte 16GB op de kop kon tikken voor 300 heb ik maar niet getwijfeld. Kan nu al niet wachten tot hij volgende week op de stoep ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:36:
Ik heb beta Ebuddy XMS op mijn N8.. als ik de screenshots online bekijk van op N9 dan ziet de stijl er eigenlijk best hetzelfde uit.
De app werkt goed en doet heel goed waar het voor is gemaakt.
Maar wat heb ik er aan als het z'n eigen platform gebruikt en niet compatible is met andere platformen zoals whatsapp, MSN, facebook chat, enzo.... voor mij dus nog compleet waardeloos want al mijn vrienden zitten op whatsapp en mijn vriendin kan alleen ebuddy voor MSN draaien op haar BADA telefoon.
Wanneer een van boven genoemde platformen ook compatible wordt gemaakt met ebuddy xms dan kan ik nog wel eens overwegen de app werkelijk te gaan gebruiken. Maar tot dan nog totaal nutteloos.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:36:
Je bedoelt het zoveelste proprietaire, gesloten chatsysteem dat zich alleen op mobiel richt, waarvan je je moet afvragen wat het met privacy doet, of het volgende week nog werkt en of het überhaupt encrypted is?

Nee dank je, ga ik niet installeren.
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:13:Dan maar een E7 gekocht, en eigenlijk heel tevreden over, maar ik mis toch de geweldige IM-integratie mbv. telepathy.
Mind you, dat gaat niet out-of-the-box werken. Maar er zijn makkelijk installeerbare packages voor inmiddels. Ik hb die nog niet getest, ik wil eerst duidelijkheid krijgen of ze wel encrypted verbindingn gebruiken. "Vind je dat zo belangrijk?" Ja dat vind ik zo belangrijk. Ik weet dat al die diensten zonder problemen encryptie ondersteunen, en de gebruikte telepathy-libs waarschijk ook. Geen enkele reden om het niet niet gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door Fuzzillogic op 21-12-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mind you, dat gaat niet out-of-the-box werken. Maar er zijn makkelijk installeerbare packages voor inmiddels. Ik hb die nog niet getest, ik wil eerst duidelijkheid krijgen of ze wel encrypted verbindingn gebruiken. "Vind je dat zo belangrijk?" Ja dat vind ik zo belangrijk. Ik weet dat al die diensten zonder problemen encryptie ondersteunen, en de gebruikte telepathy-libs waarschijk ook. Geen enkele reden om het niet niet gebruiken.
Da's geen probleem. Ik mis het aanmodderen in terminal immers op de E7 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Er zijn hele aardige projectjes aan het onstaan voor de N9. Sommige mensen missen de widgets, bekend van andere systemen. Hoppa, widgets :) Versie 0.0.1, dus verwacht niks. Maar als je de widgets bekijkt (open de .deb in 7zip oid, navigeer naar \opt\widgetcanvasfree\qml\) dan zie je dat ze puur in QML gemaakt zijn, wat het ontwikkelen toch wel weer heel makkelijk maakt.

Als je dit ziet krijg je toch steeds meer medelijden met die arme drommels met een iPhone of BlackBerry :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstoned
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 12:30
ja, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over het hacken van de N9 door de community. ik ken tientallen mensen die een N9 hebbe gekregen van nokia en net als met de N900 al aan het spelen zijn geslagen. en de ondersteuning van Qt en QML betekend dat het makkelijk is apps te schrijven die ook op symbian werken...

als de N9 net als de N900 veel dingen plugin-based doet verwacht ik de nodige plugins snel in de repositories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Hehe eindelijk. M'n zwitserse simlockvrije N9 64GB heeft ook de update gekregen. Duurde allemaal wat langer voor dit model op de een of andere manier. Maar tijs67 en N user hij is te downloaden via Nokia Software Updater. Wel een aardig bestand van 1.1 GB. Ik zal er even mee gaan spelen en de ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Laatst online: 07-10-2015
Dag of 10 m'n N9 nu. Ontdek steeds meer dingen. Bevalt prima !

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Ik had net een rare ervaring. Ik had mijn N9 vannacht aan m'n laptop hangen. Ik had er niet aan gedacht dat bij het dichtklappen van het scherm ook de usb poorten op standby gingen. Dus de batterij was leeggelopen. Blijkbaar heeft de N9 een vage hibernate functie waarbij hij niet uit of aan is. Ik dacht dat hij uit zichzelf uit was gegaan, maar het opstarten crashte steeds bij het Nokia logo. 20 minuten aan de oplader (met een batterij icoontje op het scherm dat ik nog niet eerder had gezien) en hij bootte weer, maar deze keer binnen 20 seconden (normaal 60 seconden ongeveer). Vaag!

Ik wilde trouwens ook even kwijt dat ik het echt ongelooflijk vind hoe ongevoelig het scherm is voor vette vingers. M'n ipod touch kan ik na een tijdje bijna een biefstuk op bakken, maar de N9 blijft opvallend schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
johan12 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:35:
Hehe eindelijk. M'n zwitserse simlockvrije N9 64GB heeft ook de update gekregen. Duurde allemaal wat langer voor dit model op de een of andere manier. Maar tijs67 en N user hij is te downloaden via Nokia Software Updater. Wel een aardig bestand van 1.1 GB. Ik zal er even mee gaan spelen en de ervaringen delen.
Gelukkig voor je Johan, dat de update binnen is. Ik heb em 2 weken gelden laten flashen (andere product code) en daarna de PR1.1 laten installeren. De N9 draait nu een stuk stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren dan m'n N9 binnengekregen, en oh wat ben ik er blij mee. De E7 was na de symbian belle update al een heel mooi toestel geworden, maar dit is toch weer een veel betere ervaring. Ik denk dat alle basics nu wel correct ingesteld zijn.
Vanavond dus maar de handleiding eens lezen, en dan kunnen we beginnen tweaken.

(Het is trouwens een zwarte 16GB Made in Finland met PR1.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johan12 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:35:
Ja , eindelijk is ie er dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh1nigami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-04 17:57
Zat net op marktplaats voor de gein te zoeken, kom ik alweer een oplichter tegen die er 1 verkoopt voor 150,-
foto: http://gyazo.com/41b85971d3aac45320ccb5bd4f5a5d78.png
Description verraade de dualSIM..dat heeft de echte volgens mij niet.
Ter info: er staat niet bij dat het een neppe is, en 150 euro voor een 50 euro telefoon is nog steeds achterlijk.

Voor geintresseerden: http://link.marktplaats.nl/515733373

[ Voor 8% gewijzigd door sh1nigami op 28-12-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:10
sh1nigami schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:50:
Zat net op marktplaats voor de gein te zoeken, kom ik alweer een oplichter tegen die er 1 verkoopt voor 150,-
Ter info: er staat niet bij dat het een neppe is, en 150 euro voor een 50 euro telefoon is nog steeds achterlijk.

Toevallig heb ik vanmiddag ook op deze manier gezocht. Ik kwam er meerdere tegen. Zelfs mensen die em voor 350,- aanbieden of willen ruilen tegen een Iphone 4s. En hij is absoluut niet van nep te onderscheiden voor de leek. Na wat googelen kwam ik op deze site terecht waar een wifi model met dual sim al voor 149 euro wordt aangeboden.

Lees vooral even de kleine lettertjes onderaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh1nigami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-04 17:57
Bongoarnhem schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:08:
[...]

Toevallig heb ik vanmiddag ook op deze manier gezocht. Ik kwam er meerdere tegen. Zelfs mensen die em voor 350,- aanbieden of willen ruilen tegen een Iphone 4s. En hij is absoluut niet van nep te onderscheiden voor de leek. Na wat googelen kwam ik op deze site terecht waar een wifi model met dual sim al voor 149 euro wordt aangeboden.

Lees vooral even de kleine lettertjes onderaan de pagina.
De foto op die website is naar mijn idee een foto van de echte N9, de specs zijn echter duidelijk bagger.
Denk dat als de neppe gewoon uit staat, je heel goed moet kijken naar de afwerking.
Dat cameragat kan bijvoorbeeld scheef staan ofzo

• Cinq-Marquis
Ook leuk je kan nu al de Lumia 900 kopen ;)
http://www.welectronics.com/gsm/Nokia/NOKIA-900-LUMIA.HTML

Blijf toch maar bij mijn N9 !
Wel vreemd is dit vind ik (lees ook de comments);
http://my-meego.com/softw...e=Zones&fldAuto=914&faq=1
En Nokia dus 4,50 extra betalen voor iets dat er wellicht al in had moeten zitten ? Of is dit de nieuwe M$ koerst van Nokia ?

"Never a dull moment"

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 17:34
sh1nigami schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:50:

rare doos ook me dunkt... Ik heb er trouwens nog al fake de revue zien passeren... Zelfs specs netjes overnemen kunnen ze niet... memory cards :p

zo ziet het doosje er normaal uit :
gallery: white modder

[ Voor 11% gewijzigd door Yoshi op 29-12-2011 07:17 ]

if it is not broken, don't fix it!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:26
Voor wie nog op zoek naar een Nokia N9 16gb black , ik heb er nog 1 te koop
stuur maar een DM als er iemand interesse heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Wat nuttige threads voor het flashen van nieuwe firmware:
Algemene guide:
http://forum.meego.com/showpost.php?p=34379&postcount=41

Meer uitleg en wat nuttige posts als er dingen mis gaan (de hele thread is trouwens erg nuttig!):
http://forum.meego.com/sh...php?p=35651&postcount=112
http://forum.meego.com/sh...php?p=35762&postcount=118

De correcte manier om te flashen is als de telefoon uitstaat en niet verbonden is met USB via het volgende command:

flasher -f -F firmware.bin -R

Vervolgens als er staat 'waiting...', telefoon via usb aansluiten. Een cold flash kan gedaan worden met (waarbij de boot loader via usb geladen wordt, als ik het goed begrijp) met -c ipv -f:

flasher -c -F firmware.bin -R

Ik weet niet precies waar een cold boot voor dient, maar het schijnt nuttig te zijn als niks anders meer werkt.

Zelf heb ik net een update geprobeerd naar PR1.1, aangezien ik weer bij zo'n kut provider zit die er eeuwen over doet om met een update te komen. Ik zag in Navifirm dat 237 van de 245 beschikbare product codes al een update naar PR1.1 hebben gekregen.

Ik heb 3 verschillende firmwares geprobeerd, maar alle gaven een error. Dus ik ben nu aan het proberen weer de originele firmware erop te krijgen. Dit ging beter dan de andere firmwares die faalden bij het flashen van de root file system en cmt. Vervolgens kreeg ik bij het booten en error dat mijn sim kaar niet werkte. Dus ik heb geprobeerd:

flasher.exe -F firmware.bin --flash-only cmt -f

Helaas werkt dit nog steeds niet. Ik krijg cmt-mcusw niet geflashd. Telefoon boot wel weer op de oude firmware, maar kan niet bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Het is me dan na veel geduld dan toch gelukt. Ik had in eerste instantie m'n telefoon nog veel meer verkloot en toen wilde er niks meer geflashd worden. Uiteindelijk las ik op de Maemo wiki (http://wiki.maemo.org/Flasher) dat flashen met flasher onder windows 7 64 bit problemen kan geven in de usb connectie. Ik heb dus ge-reboot naar Debian 6.x 64 bit en vervolgens de tweede poging was succesvol (cold flash naar PR1.1). En ik kan ook weer bellen!

[ Voor 3% gewijzigd door tarlitz op 06-01-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Hier al mensen met het batterij vreet monster ? Idle gebruikte ik 135mAh was 6 tot 8.
Vooral deze twee willen nog wel eens blijven hangen;
meegotouchhome
messageserver

Oplossen is vrij simpel maar toch...
1. kijk in een terminal even met top of htop wat de boosdoennert is. Daarna: kill <pid #>
2. je ka ook even een link als fav zetten op je homescreen en weer verwijderen (of een oude app).

Lees er meer over hier: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=80009&page=1

[ Voor 8% gewijzigd door Cinq-Marquis op 07-01-2012 02:45 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
sinds een paar weken heb ik ook msn en icq enzo tussen mn accounts, via een paar 3rd party .deb files. En sindsdien, als ik continue online ben, gaat mn telefoon maar hooguit een dag mee.

Tot die tijd had ik alleen gtalk, een sip account en een twitter account aan, en daarmee ging de batterij een stuk langer mee.

enfin, het is pure luiheid van mij om mezelf niet offline te gooien gedurende de langzame uurtjes .. als ik dat wel doe is de telefoon weer zoals vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik kan me voorstellen dat hoe meer protocollen je online houdt, hoe meer status-updates (online, away, etc) er over de lijn gaan, die telkens weer de mobiel en radio uit standy trekken. Maar dat zou vooral voor 2G/3G het geval zijn. Ik neem aan dat je hoofdzakelijk wifi gebruikt?

Gisteravond behoorlijk aan het prutsen geweest: het is gelukt om NetBeans 7.1 (een Java-applicatie!) op de mobiel te draaien en via X11 Forwarding op PC te gebruiken. Volstrekt nutteloos, en de performance was om te janken (embedded JVM heeft geen JIT-compiler ofzo?) maar het werkte wél :D Er leek niet eens een draaikolk in de accu te staan, dat viel me alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik heb mn telefoon sinds dinsdag. Ik weet niet uit welk land hij komt, maar ik heb hem besteld via Redcoon en ik kon ook meteen PR1.1 installeren. Ik heb meteen mijn mailaccounts (hotmail + exchange van universiteit) en skype ingesteld, maar sinds gisteren synchroniseert hij die niet meer. Bij skype geeft hij een connection error, mailaccounts kunnen niet met de server verbinden en ook mijn nokia-account verbindt niet meer.

Het verwijderen en opnieuw instellen van deze accounts werkt wel even, maar om dat nou elk uur te doen...
In top geeft hij aan dat as-daemon bizar veel cpu-time vreet. De accu is ook in no-time leeg (in drie uur van 100 naar 40%).
as-daemon killen heeft geen zin, het komt gewoon weer terug.
na wat googelen heb ik gezien dat ik niet de enige ben:
http://discussions.nokia....r-Connection/td-p/1181273
http://harmattan-bugs.nokia.com/show_bug.cgi?id=198
Volgens die tweede pagina zou het gefixt moeten zijn in PR1.2, maar daar moeten we vast lang op wachten.
Heeft iemand van jullie hier ook last van? Ik vermoed Cinq-Marquis in ieder geval...

--edit--
aha, de battery usage app geeft nu ook aan 'battery drain detected'. Mijn idle verbruik is van 40 naar meer dan 200 mA gegaan sinds gisteren.. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Egocentrix op 07-01-2012 15:17 ]

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Egocentrix1
Kan je as-daemon 'killen' en meteen daarop herstarten ?
Probeer ook eens (hoe bizar het ook klinkt) om een 'weblink' als 'icon' op je 'homescreen' te plaatsen en weer te verwijderen. Dat dwingt een 'refresh' van 'meegotouchhome' en werkt vaak als 'work around' :)

Ik heb nu weer gewoon 1% 'battey-drain/hr'. Niet slecht.

Verder merk ik dat ik af ben van het herhaalde 'message' 'syndrome', oftewel dat iedere keer dat FB/Twitter/&co worden 'ge-update' de laatste 'post' steeds weer in de lijst komt te staan. 'For some reason' heb ik ze nu nog maar enkel, gelukkig !

'*' waarom hebben we nog een NL taal ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Gewoon herstarten na het killen heeft geen zin, hij komt gewoon weer terug. Ik heb mijn exchange- en skype-accounts uitgezet en herstart en nu lijkt het wel goed te gaan. Het is mijn eerste smartphone en ik heb hem nog geen week, dus ik denk dat ik het wel zonder mail red tot PR1.2, waarin een fix schijnt te zitten.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk toch dat het moet kunnen om MfE uit te schakelen, te herstarten en zonder het 'monster' door te gaan en MfE weer in te stellen.

Lees deze twee draadjes eens;
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=35136
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=40458

Sorry voutje, bedankt, deze zijn voor de N900 (heb ik ook nog).

Hier zoeken op het battery drain probleem: http://talk.maemo.org/forumdisplay.php?f=51

Echt, ik heb nu alles aan staan, MfE, Skype, root, alles maar dan ook alles updaten op de achtergrond, 3G i.p.v. 2G etc.
En mijn Idle is nu na 16:30 slechts 8mAh ! (en van 99% >>> 82%).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Joepie! Heb een voor een mijn nokia, skype en mailaccounts weer aangezet en die as-daemon is nog niet teruggekomen. Mijn mail synchroniseert ook weer, idlegebruik 12 mA. Nu afwachten hoe lang dat zo blijft, volgens andere fora schijnt dit ongeveer een dag te helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Egocentrix op 07-01-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Mensen, lees dit even:
http://mynokiablog.com/20...video-call-and-much-more/
Zo te zien wordt PR1.2 iets heel leuks, met mappen op het homescreen, de eerder aangekondigde verbeteringen in de camera-interface en kunnen we eindelijk de frontcamera gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
De front facing camera boeit me vrij weinig, het aantal keren dat ik de mijne op m'n ipod touch en nokia 5800 heb gebruikt is op 2 handen te tellen. En dat was vaak meer voor de lol dan dat het echt nuttig was. Folders zijn zeker welkom en ik ben blij dat ze de prima implementatie van iOS overnemen.

Volgens mij wordt ook die irritante bug gefixt waarbij accounts willekeurig uitloggen of geen verbinding willen maken.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste