No matter the age, never lose the Kramer inside
Verwijderd
Ik hoop dat het mogelijk wordt om op een WP van nokia (bijvoorbeeld die 800 sun) Maemo Harmattan te kunnen draaien (evt dualboot met WP7). Dan ga ik voor zo'n windows phone.johan12 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:36:
Haha, ik denk dat hij de 800 bedoelt.http://www.gsmarena.com/w...nglost_twin-news-3255.php Zeg maar een N9 qua design, maar dan met WP7.5 erin en een cpu upgrade.
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/15313
Ik wil hem hebben!
[ Voor 12% gewijzigd door weid1374 op 11-10-2011 13:42 ]
ik ook! hou wel van een ander, wat alternatief toestel en OS! Heb daarom ook lang aan Symbian vastgehouden!weid1374 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:42:
Eerste Nederlandse review...
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/15313
Ik wil hem hebben!
Gelukkig heb ik het zelfde positieve gevoel over WP7, dat ziet er ook gelikt uit. Dus die Nokia 'Sun' lijkt mij zeker wel wat. Bovendien heeft die het zelfde uiterlijk als de N9, maar dan wel met touch-knopjes onderaan, terwijl ik het 'knoploze' ontwerp van de N9 juist zo geweldig vond.
Check out my photography on Instagram
Via: (Jarno de Wit) callmelocalhost.com - waar ook nog een Nokia N9 'hands on' artikel staat.
Verwijderd
waar heb jij hem besteld dan?Flexmaster schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:38:
Als alles meezit komt die van mij deze week binnen. Ben benieuwd hoe deze mij gaat bevallen niet alleen qua ontwerp maar ook het gebruik.
Dank je. Was ook nog de eerste nl review :-)Via: (Jarno de Wit) callmelocalhost.com - waar ook nog een Nokia N9 'hands on' artikel staat.
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Dat was bij de N900 eind 2009 al zo dus bij de N9 zeker.Batsu schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:12:
Kan je nu net als bij Android ook een screen hebben met widgets/shortcuts die je veel gebruikt??
[ Voor 4% gewijzigd door Bongoarnhem op 12-10-2011 20:34 ]
Systeem is erg snel, reageerd goed op iedere aanraking die je maakt op het scherm. Het is wel wennen dat je nu moet ''swipen''.
Vergelijk n900 en n9 niet met elkaar. Dat betekend dus maemo voor n900 en meego voor n9.
Waar heb jij de N9 besteld?Flexmaster schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:41:
Vandaag is dan eindelijk de N9 binnengekomen.
....
thanks. Echt zo jammer dat deze niet in NL gereleased wordt!!Bongoarnhem schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:34:
[...]
Dat was bij de N900 eind 2009 al zo dus bij de N9 zeker.
kan je tzt een mooie review plaatsen??Flexmaster schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:41:
Vandaag is dan eindelijk de N9 binnengekomen.
Systeem is erg snel, reageerd goed op iedere aanraking die je maakt op het scherm. Het is wel wennen dat je nu moet ''swipen''.
Vergelijk n900 en n9 niet met elkaar. Dat betekend dus maemo voor n900 en meego voor n9.
thanks!! Een professionele review (alhoewel nog niet beschikbaar) is vaak leuk, maar het is ook zeker zo interessant om de mening en de ervaring van een prosumer te lezen
Verwijderd
Zie hier waar de N9 wel allemaal verschijnt: http://europe.nokia.com/f...kia-n9/check-availabilityVerwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:20:
ok.. de nokia n9 komt niet naar nederland. maar hoe zit t met engeland? een kennis van me gaat volgend week op vakantie daar.
Gezien ik deze week ga beginnen met de review vraag ik hier alvast aan jullie wat jullie willen weten over de N9. Ik zal proberen deze vragen zogoed mogelijk in de review te beantwoorden.
Ik kan mijn N9 64GB in ieder geval in de week van 24 oktober ophalen!
Basically, wat ik al eerder zei. Hoe goed het ding je privacy te grabbel kan gooien met facebook, hoe veel "vrienden" je kunt volgen met twitter, of whatsapp al werkt en of skype ook videobellen ondersteunt.. het boeit me bijzonder weinig. Hoe vet Swipe is weten we ook al. Dat er een camera op zit is ook reeds bekend.Flexmaster schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:40:
[...]
Zie hier waar de N9 wel allemaal verschijnt: http://europe.nokia.com/f...kia-n9/check-availability
Gezien ik deze week ga beginnen met de review vraag ik hier alvast aan jullie wat jullie willen weten over de N9. Ik zal proberen deze vragen zogoed mogelijk in de review te beantwoorden.
Enfin, tech-details, tweakability wil ik weten. Lukt het om LibreOffice erop te zetten en te gebruiken met keyboard en muis gekoppeld via bluetooth? Vreet het ding 720p mkv's met taalselectie? Kun je self-signed apps installeren?
In de loop van de week erop, gezien mijn tijd ook erg schaars is, ga ik meer testen met de rest van de zaken (tweakability van het toestel). Die zal ik er dan stap voor stap aan toevoegen.
En waar is dat?....
Ik kan mijn N9 64GB in ieder geval in de week van 24 oktober ophalen!
Of een mini bluetooth keyboard erbij werkt.Flexmaster schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:40:
[...]
Zo'n ding bijvoorbeeld:
http://www.dagaanbiedings...ni-bluetooth-keyboard.jpg
Nederland zal het toch moeten doen met import voor nu. Ebay heeft verschillende aanbiedingen.
Bluetooth tobo heb ik niet in mijn bezit, idem voor de muis. Hopenlijk kan ik die wel ergens vandaan halen.FiscBiker schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:36:
[...]
Of een mini bluetooth keyboard erbij werkt.
Zo'n ding bijvoorbeeld:
http://www.dagaanbiedings...ni-bluetooth-keyboard.jpg
Experience the Fluidity with the new Nokia N9 (jasonteh.com)
[we]bloggers opgelet:
Op de nieuwe community-website Nokia Connects is er trouwens één ticket te winnen voor Nokia World 2011!
edit:
N9 Unboxing (door Mark Dennehy, StochasticGeometry.ie)
Met een leuke Do-It-Yourself reportage (incl. foto's) over het knippen van een 'gewone' SIM tot een microSIM
Een samenvatting van de geschiedenis van Nokia en de telefoons (t/m N97):
Handset Histories: Nokia - Phones 4u (YouTube)
Tsja... moet toch wat kijken he, om de tijd door te komen, tot de N9 hopelijk wel leverbaar is
[ Voor 15% gewijzigd door NetAmp op 13-10-2011 15:02 . Reden: N9 Unboxing toegevoegd ]
Johan,
Wil je mij een PM sturen (mailadres staat in myreact)
Network/retailer confirmed availability
- UK (via Expansys/Play/MobileFun/Amazon?/Mobiles.co.uk)
- Kazakhstan (via Technodom/Texhodom)
- Germany (Amazon.de, Getmobile.de)
- Denmark (via Telia) Launched, available.
- Canada (Expansys)
- India (IndiaPlaza)
- France (via Expansys, SFR), none direct from Nokia
- Spain (via Expansys)
- USA (via Expansys)
- Ireland (via Expansys)
Okee, wij worden slachtoffers van de Windows Phone 7 marketing-'bom' die volgende maand (zéér waarschijnlijk?) gaat vallen in enkele landen. Dus ze willen ons niet massaal aan de N9 hebben. Maar hoeveel markt kan er voor zijn in Kazakhstan, of all places ?! (niets dan goeds over Kazakhstan verder

Leuke review, wel jammer dat ze geen battery tests doen (ze zeggen alleen dat de videoplayer het 8 uur volhield).
Verwijderd
Erg grappig om vervolgens een paar van de domste reacties te lezen over zgn. negatieve punten. Wat is nou het punt dat MeeGo niet wordt doorontwikkeld? Net of je 3 jaar met je N9 rond blijft lopen en zolang het werkt is het prima toch.
Erg gaaf toestel en vooralsnog de enige potentiële vervanger voor mijn E72.
Verwijderd
PS: denk ook aan de codecs die je kan installeren op de n9. dan ben je niet gelimiteerd aan alleen .mp4 videos maar kan je ook gewoon .avi videos afspelen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 12:11 ]
Verwijderd
Wat mij betreft verdwijnt whatsapp morgen weer. Het spul is gebouwd m.b.v. een open, vrij protocol (xmpp) zonder dat ze iets teruggeven aan de community en zonder dat ze andere partijen toelaten tot hun netwerk. Whatsapp is misschien dan nog gratis, maar na het eerste jaar gaat het geld kosten. Het heroïne-model dus. Nou zal dat de gemiddelde gebruiker misschien worst wezen, want ze weten niet beter.Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:42:
Trouwens, ik heb nog niemand over Whatsapp gehoord maar zolang deze niet kan draaien op de N9 is dat voor mij vooralsnog een no-go.
Ik wel. De scheiding tussen mobiel en PC vind ik maar achterhaalde onzin. Ik draai m'n eigen XMPP-server, ik vind het dan ook veel boeiender om te weten of de messaging-app op de N9 daar goed mee overweg kan. Wel zo handig als je op zowel mobiel en PC's met dezelfde mensen kunt chatten, zelfs op verschillende netwerken. Idem voor mobiel bellen: ik VoIP zoveel mogelijk, ook met mobiel. Het maakt dus niet uit of ik thuis ben of onderweg, ik kan flat-fee bellen en gebeld worden op hetzelfde nummer. Omdat het open protocollen zijn ben ik niet afhankelijk van één provider. Als de huidige provider gaat prutsen a la BlackBerry dan stap ik zonder problemen over.
De 'witte' N9, en/of dat Zweedse meisje?Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:10:
[...] ik zoek alleen nog een site waar ik voor de nokia n9 een witte softcover kan kopen, zie foto's en video's op internet van dat (zweedse meisje) met een "witte" n9. zoooo mooi!

Maar inderdaad, het geeft wel een mooi effect aan de N9
Ach, de N9 moet gewoon naar NL komen, in wat voor kleur dan ook
Nog een nieuwtje van MyNokiaBlog: 3500 improvements coming to Nokia N9 update
Dat zijn aardig wat verbeteringen. MeeGo Harmattan wordt dus nog mooier op de N9
Verwijderd
hahaha ik zat er al op te wachten tot iemand dat zou vragen. het zweedse meisje of de witte n9?NetAmp schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:07:
[...]
De 'witte' N9, en/of dat Zweedse meisje?
[afbeelding]
Maar inderdaad, het geeft wel een mooi effect aan de N9
Ach, de N9 moet gewoon naar NL komen, in wat voor kleur dan ook
Nog een nieuwtje van MyNokiaBlog: 3500 improvements coming to Nokia N9 update
Dat zijn aardig wat verbeteringen. MeeGo Harmattan wordt dus nog mooier op de N9
maar beiden zijn even mooi
helaas heb ik die witte softcover nog steeds in geen enkele webwinkel gevonden. ebay heeft wel wat, maar dat zijn zulke neppe witte sillicon covers. lijkt niet als deze op de foto high quality.
Waarom schaf je hem niet aan via e-bay o.d.?Donib schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:34:
Ik hoop dat dit toestel snel naar Nederland komt. Me N95 is toe aan vervanging en dit lijkt een waardige vervanger, anders moet ik het doen met een E7 of een Galaxy S2, ik kom er niet uit.
Meestal heb ik niet zoveel geld om het in een keer aan te schaffen dus koop ik een toestel met abbo. Ik heb ook niet zoveel ervaring, eigenlijk geen, met producten kopen uit het buitenland, het zou wel ideal zijn als het toestel ergens renteloos in termijnen kan betalen.Flexmaster schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:51:
[...]
Waarom schaf je hem niet aan via e-bay o.d.?
Maar ja woensdag meer details over Nexus prime, even kijken hoe dat eruit ziet, misschien koop ik die wel al ziet de N9 er veel mooier en veelbelovend uit.
[ Voor 15% gewijzigd door Donib op 17-10-2011 00:19 ]
Ik ben ook benieuwd naar de Nexus Prime. Maar ik denk niet dat het taskmanagement beter zal zijn dan op N9(00). Harmattan is eigenlijk by far het beste smartphone OS naar mijn mening omdat het op de meest simpele manier sociale updates, apps en taskmanagement verwerkt heeft in het OS en dat zijn toch wel de belangrijkste punten van een smartphone. Ice Cream Sandwich/Honeycomb ziet er nog een beetje rommelig uit in vergelijking.Donib schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 00:17:
Maar ja woensdag meer details over Nexus prime, even kijken hoe dat eruit ziet, misschien koop ik die wel al ziet de N9 er veel mooier en veelbelovend uit.
Maar ook ik zit met het 'probleem' dat de N9 in NL waarschijnlijk niet beschikbaar zal zijn met een abonnement. En in een keer 600 euro neerlappen is ook weer wat, hoewel we misschien een uitzondering kunnen maken deze keer
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
De form factor van die twee is denk ik onvergelijkbaar, in mijn ervaring is alles < 4" een telefoon, alles > 4" een kleine tablet. Je gaat een gevoelsmatige een grens over waarbij een apparaat niet alleen een andere indruk maakt, maar ook in praktische / fysieke zin anders functioneert. Bijvoorbeeld: mijn 4.3" Sensation vind ik eigenlijk te groot om in mijn broekzak te steken, waarbij ik dat bij de 3.7" Desire totaal niet had. De Sensation vind ik te groot als all-purpose telefoon, en de 4.65" Nexus Prime zou ik zelf daarom absoluut niet overwegen.Gundogan schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 00:55:
[...]
Ik ben ook benieuwd naar de Nexus Prime. Maar ik denk niet dat het taskmanagement beter zal zijn dan op N9(00).
Task management is niet nodig danwel contra-productief op Android (eigenlijk op linux in het algemeen). In de laatste Androids hebben ze pro-forma een taskmanager gezet omdat mensen dat op de eoa manier lijken te verwachten (gewend van Windows?), maar dat is eigenlijk gewoon een gimmick.
edit: 3.8" versus 4.7" uit de HTC Radar/Titan review op de frontpage:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1318408608.jpeg
[ Voor 6% gewijzigd door litemotiv op 17-10-2011 13:30 ]
Er is wel een verschil tussen Task Managers en Task Switchers (t.b.v. multi-tasking door gebruikers).litemotiv schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:50:
[...]
Task management is niet nodig danwel contra-productief op Android (eigenlijk op linux in het algemeen). In de laatste Androids hebben ze pro-forma een taskmanager gezet omdat mensen dat op de eoa manier lijken te verwachten (gewend van Windows?), maar dat is eigenlijk gewoon een gimmick.
Op de Nokia N9 is het zo opgezet, dat je vloeiend (middels swipe gestures) kan wisselen tussen 'taken' / applicaties.** Je kan ze via dat scherm ook sluiten, maar dat is (meestal) niet nodig, net als op Android.
Belangrijkste is echter dat je niet steeds opnieuw via "de voordeur" (bijv. springboard/home op iOS) hoeft te gaan om een andere app - die reeds open stond - te activeren. Relatief weinig iPhone-gebruikers, schijnen de "multi task" (ALT+TAB in Windows termen
** Hoef ik eigenlijk niet te vertellen, in dit topic

Ik vindt het jammer dat mijn financiele situatie het momenteel niet toe staat, maar zodra de prijs wat schappelijker wordt (+-350-400 euro) ga ik hem zeker halen.
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Dat bedoelde ik ook eigenlijk. Ik gooi het meestal op een hoopNetAmp schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:03:
Er is wel een verschil tussen Task Managers en Task Switchers (t.b.v. multi-tasking door gebruikers).
Android en ik denk ook iOS en WP7 hebben inderdaad een prima door het OS beheerd taskmanagement. Maar ik wil ook snel tussen tasks kunnen switchen of naast elkaar kunnen draaien en af kunnen sluiten wanneer ik dat wil en op een simpele manier. Maemo5 en 6 en ook WebOS doen dat nu het beste imo.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Zijn niet echt te vergelijken gezien schermgrootte en helderheid. SGS2 is trouwens na 3,5-4u scherm aan leeg ongeacht gebruik.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:35:
Klopt, mij staat in dat licht overigens bij dat de Galaxy SII het op videogebied het na 5-6 uur voor gezien houdt.
Dat is dan idd gevoelsmatig. SGS2 met 4.3" past en zit prima spijkerbroekzaak, maar dat komt doordat die zo plat en licht is (hoera plastic). Sensation met identieke schermgrootte zal heel ander gevoel in je broek achterlaten (klinkt kinda vieslitemotiv schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:50:
De form factor van die twee is denk ik onvergelijkbaar, in mijn ervaring is alles < 4" een telefoon, alles > 4" een kleine tablet. Je gaat een gevoelsmatige een grens over waarbij een apparaat niet alleen een andere indruk maakt, maar ook in praktische / fysieke zin anders functioneert. Bijvoorbeeld: mijn 4.3" Sensation vind ik eigenlijk te groot om in mijn broekzak te steken, waarbij ik dat bij de 3.7" Desire totaal niet had. De Sensation vind ik te groot als all-purpose telefoon, en de 4.65" Nexus Prime zou ik zelf daarom absoluut niet overwegen.
Ik gebruik task manager regelmatig, 95% van Android apps hebben geen exit-button en back button wil zijn werk niet altijd even goed doen. Of hebben we het dan wel over task switcher?litemotiv schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:50:
Hmm dat heb ik nooit gemerkt, zowel de back- als de home-button doen hier eigenlijk altijd wat ze moeten doen..businka19 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:56:
[...]
Ik gebruik task manager regelmatig, 95% van Android apps hebben geen exit-button en back button wil zijn werk niet altijd even goed doen.
Verwijderd
Kosten: 395 euro incl. verzenden
Ik weet alleen niet of er nog invoer kosten bij kunnen komen...
Iemand die dit weet, of hier ervaring mee heeft ??
Nee, dat is SchengenVerwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:53:
Vandaag een N9 16gb black gekocht van een Zwitser.
Verwijderd
Heb het nu opgezocht en er zijn idd. geen invoer kosten.
Ik raad de mensen die een N9 willen dan ook aan om de Zwitserse website´s in de gaten te houden.
400 euro voor een N9 is natuurlijk erg weinig...
en iedereen kreeg een zwarte 16 gb mee en sommige kregen een play 360' mee
Me eerste indruk van het toestel in een woord geweldig , in principe ben ik dus geselecteerd voor
de discovery zone en elke dag via je mail een kleine review geven
Nice!bladestar5314 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:21:
Ik ben vanavond naar de N9 event geweest in Brussel
en iedereen kreeg een zwarte 16 gb mee en sommige kregen een play 360' mee
Me eerste indruk van het toestel in een woord geweldig , in principe ben ik dus geselecteerd voor
de discovery zone en elke dag via je mail een kleine review geven

<klaagmodus>Wij Nederlanders worden zwaar achtergesteld
Laat de N9 hier ook maar in Discovery Zone komen
Maar dat zal vast niet gebeuren

Nette prijs ja. Maar nog steeds leg ik liever niet honderden euro's in 1x neer, voor een telefoon. En hoe zit 't met garantie?Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:18:
...Ik raad de mensen die een N9 willen dan ook aan om de Zwitserse website´s in de gaten te houden.
Conclusie: Dan maar wachten op de "N9 met Windows Phone" a.k.a. 'SeaRay'

(Als is dat precies wat ze bij Nokia willen bereiken, met deze 'strategie'

Verwijderd
Er is een hele goede review van de N9 op this is my next:
http://thisismynext.com/2011/10/20/nokia-n9-review/
Na het lezen van de review weet ik zeker dat ik dit toestel wil hebben, en dat het mijn N900 gaat opvolgen (of misschien toch een iPhone 4S, ook een prachtig ding).
Verwijderd
Schengen zegt volgens mij alleen iets over controles, niet over belastingen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:18:
Ik had wel van Schengen gehoord, maar wist niet wat het precies betekende.
Heb het nu opgezocht en er zijn idd. geen invoer kosten.
Ik raad de mensen die een N9 willen dan ook aan om de Zwitserse website´s in de gaten te houden.
Als je niet gecontroleerd wordt, wil dat niet zeggen dat je geen invoerrechten zou behoren te betalen.
Als iets verstuurd wordt is het helemaal een kwestie of de verkoper de waarde goed op het formulier heeft gezet.
Volgens mij moet je namelijk wel BTW a 19% en invoerrechten a 6% voor aankopen boven de 400 euro betalen. Waardoor er dus 100 euro aan belasting bijkomt. maar dit is allemaal best wel ingewikkeld, en ik kan me vergissen. Ook kan het voorkomen dat de douane je pakje niet heeft gecontroleerd en je zo de dans ontspringt.
Je moet kijken hoe het zit met EFTA (EVA) landen en invoerrechten als het om zwitserland gaat.
Zwitserland zit wel in Schengen en in de EFTA (EVA), maar niet in de EEA (EER), en ook niet in de EU.
Als de vriendelijke Zwitser "gift" op het pakketje zet worden er sowieso geen invoerrechten berekend weet ik nog uit de tijd dat ik veel Nike's online bestelde.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:53:
Vandaag een N9 16gb black gekocht van een Zwitser.
En voor de mensen die nog op zoek zijn, hier bied iemand uit Duitsland er één gloednieuw aan voor slechts 400,- (is wel een bieding en de 16gb versie).
[ Voor 22% gewijzigd door Bongoarnhem op 22-10-2011 17:38 ]
Aantal aardige video’s, nu wil ik ’m alleen maar meer! Ik wou dat ik er geld voor had
Een aantal kleine dingetjes in de UI die me storen, maar die zou ik voor lief nemen voor de allermooiste telefoon
Make lovecraft not warcraft.
Sméagol schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:33:
(...) nu wil ik ’m alleen maar meer!
als in: "my precioussss..." ?
Inderdaad zijn al die reviews (ook voor mij) 'slecht'.
Ze zijn leuk om te kijken/lezen, maar verhogen de "gimme, gimme!"-factor
zie www.nokia.nl
En exact deze layout zie je nu ook op de site van Nokia in de VS, UK, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italie.
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:55:
[...] ik heb vannacht gewoon over de N9/ Sea Ray gedroomd
Terecht, de N9 is (in elk geval qua - hardware & UI/UX - ontwerp) een 'droomtelefoon'
Nu ben ik benieuwd of de Nokia 800 a.k.a. 'SeaRay' ook echt zo mooi wordt. En of die (snel) naar NL komt
Met bij voorkeur veel MS/provider subsidie, voor fijne abonnements-tarieven
Ik blijf dit zonde vinden. Alle sites zijn laaiend over deze telefoon (en wij, N900 bezitters, konden dat al wel een beetje raden) dus ik snap niet dat Nokia deze keuze heeft kunnen maken. Hoe kan het zo zijn dat MeeGo *vol met bugs zat* volgens Elop en dat ze nu toch Maemo 6 presenteren als MeeGo? I'm really not getting it.
Mooi filmpje op Engadget trouwens...
Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!
Verwijderd
Shhhhhhhhhhhhhhhhhhhht.NetAmp schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:30:
[...]
Terecht, de N9 is (in elk geval qua - hardware & UI/UX - ontwerp) een 'droomtelefoon'
Nu ben ik benieuwd of de Nokia 800 a.k.a. 'SeaRay' ook echt zo mooi wordt. En of die (snel) naar NL komt
offtopic:
Met bij voorkeur veel MS/provider subsidie, voor fijne abonnements-tarievenAangezien Windows Phone (nog) niet goed loopt, mogen ze best wat korting/aanmoediging geven om WP7 te kiezen
*wishful thinking*
In hoeverre je kan zien is de 800 identiek aan de N9.....waarom ook niet 2 dezelfde telefoons voor een ander OS gebruiken? Kijk maar naar de Samsung Focus S.
Nokia N9: eenzaam aan de top
Ook wel een leuk filmpje (@ Engadget):
Nokia shows off how it makes the N9
Idd vreemd. Als je nu op Producten klikt zie je alleen maar een verhaaltje over Symbian Belle. Toestellen zijn nergens te bekennen.BorgMan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:02:
Wat een k*t site is nokia.nl geworden zeg! En ja, het begint al heel rap naar Windows standaarden te gaan. Getver...
Ik blijf dit zonde vinden. Alle sites zijn laaiend over deze telefoon (en wij, N900 bezitters, konden dat al wel een beetje raden) dus ik snap niet dat Nokia deze keuze heeft kunnen maken. Hoe kan het zo zijn dat MeeGo *vol met bugs zat* volgens Elop en dat ze nu toch Maemo 6 presenteren als MeeGo? I'm really not getting it.
Mooi filmpje op Engadget trouwens...

[ Voor 3% gewijzigd door xabre16v op 25-10-2011 19:55 ]

Maar persoonlijk vindt ik WP7.5 toch meer bij dit toestel passen, het toestel is vierkant, en heel strak en dat pas juist weer mooi bij de Tiles in WP
Maar of Nokia het gaat redden met WP betwijfel ik, Android er op en iedereen zou een Nokia aanschaffen, maar met Android heeft het ook best lang geduurd, het kan net zo goed zijn dat Windows Phone over 2/3 jaar het nummer 1 OS voor telefoons wordt, je weet het maar nooit.
En iOS? Die iconen kennen we nu wel eens, zonder Steve Jobs geen Apple, ik denk best dat dit de ondergang voor Apple wordt.
Wat mij betreft stoppen ze morgen met WP7. Ik ben er volstrekt, compleet, volledig NIET in geïnteresseerd. Jeuj weer een OS met vage multitasking (waarom toch?? is 1GiB te weinig? Ik heb tot 3 maanden geleden met een primaire PC met 1GiB gewerkt, en dat multitaskt prima!) en hipperdepip facebook-privacy-destroyer ingebouwd. Apps maken is lang niet zo open als met QML/Qt, laat staan de apps verspreiden. Ik erger me al kapot aan het feit dat Symbian zo locked-down is met certificaten waar ik als eigenaar NIET zelf de controle over heb, en bij WP is dat alleen nog maar erger.NetAmp schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:30:
[...]
Met bij voorkeur veel MS/provider subsidie, voor fijne abonnements-tarievenAangezien Windows Phone (nog) niet goed loopt, mogen ze best wat korting/aanmoediging geven om WP7 te kiezen
*wishful thinking*
Ik snap dat niet iedereen dezelfde doelen heeft met een mobile OS, maar imo moet het tweaker-hart toch een beetje pijn doen met een dichtgetimmerd OS als WP, iOS, BB, Symbian.
Verwijderd
De N9 is volgens mij het mooiste en beste toestel wat ooit gemaakt is. Als dit het begin van zo'n ecosystem was, had ik er zeker een gekocht.
Bericht Nokia

Z-machine OriginID: JaccoW
Verwijderd
Als Whatsapp naar de N9 komt dan is het een no brainer. De WP variant vind ik al een sof door die stomme knoppen.
WP 7 of Meego, het zijn gewoon schitterende telefoons. Vooral de kleuren spreken me erg aan. Ik was er zelf nog niet helemaal uit of ik voor de N9 of Lumia 800 zou gaan. Ik verhuis volgende maand naar Zwitserland, dus de keus is eigenlijk al gemaakt, aangezien de Lumia daar niet beschikbaar is in eerste instantie ;pVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:07:
Doorzichtig siliconen hoesje nemen....
Als Whatsapp naar de N9 komt dan is het een no brainer. De WP variant vind ik al een sof door die stomme knoppen.
Ik ben trouwens benieuwd wat die PR1.1 update inhoudt die nog dit jaar zou komen. De witte N9 schijnt deze al te hebben.
Ik heb ergens gelezen dat die update behoorlijk groot is, lijst van enkele honderdelen verbeteringen/fixes. Weet alleen ff niet waar ik dat gelezen had..tarlitz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:18:
[...]
WP 7 of Meego, het zijn gewoon schitterende telefoons. Vooral de kleuren spreken me erg aan. Ik was er zelf nog niet helemaal uit of ik voor de N9 of Lumia 800 zou gaan. Ik verhuis volgende maand naar Zwitserland, dus de keus is eigenlijk al gemaakt, aangezien de Lumia daar niet beschikbaar is in eerste instantie ;p
Ik ben trouwens benieuwd wat die PR1.1 update inhoudt die nog dit jaar zou komen. De witte N9 schijnt deze al te hebben.
http://konttoristhoughts....inland-and-few-other.htmlBatsu schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:21:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat die update behoorlijk groot is, lijst van enkele honderdelen verbeteringen/fixes. Weet alleen ff niet waar ik dat gelezen had..
Verwijderd
Op zoiets als die knoppen zullen zeker meer mensen afknappen. 3,7 of 3,9" lijkt niet veel uit te maken maar in de praktijk helpt elk beetje.tarlitz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:18:
[...]
WP 7 of Meego, het zijn gewoon schitterende telefoons. Vooral de kleuren spreken me erg aan. Ik was er zelf nog niet helemaal uit of ik voor de N9 of Lumia 800 zou gaan. Ik verhuis volgende maand naar Zwitserland, dus de keus is eigenlijk al gemaakt, aangezien de Lumia daar niet beschikbaar is in eerste instantie ;p
Verwijderd
Spijt nu ik juist vandaag de 800 gepresenteerd zie worden ? Nee !!!
Mijn eerste 15 minuten met de N9 zijn geweldig.
Voor degene die willen weten wat het mij incl. btw, invoerkosten enz.gekost heeft:
435 euro voor de 16gb. versie.
Ik ga weer ff verder met ontdekken wat ie allemaal kan
Zou niet leuk dat je elke keer weer de agenda app op zou moeten starten om te zien wat je afspraken zijn.
Had je die nu particulier gekocht of via een shop?Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:42:
Zojuist mijn Nokia N9 uit Zwitserland binnen gekregen.
Spijt nu ik juist vandaag de 800 gepresenteerd zie worden ? Nee !!!
Mijn eerste 15 minuten met de N9 zijn geweldig.
Voor degene die willen weten wat het mij incl. btw, invoerkosten enz.gekost heeft:
435 euro voor de 16gb. versie.
Ik ga weer ff verder met ontdekken wat ie allemaal kan
Verwijderd
Ik heb dit even geprobeerd, maar heb nog niet een afspraak tussen de feeds gekregen...wjwubs schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:06:
Even een vraagje. Weet er ook iemand of er ook agenda afspraken in het notificatie scherm verschijnen?
Zou niet leuk dat je elke keer weer de agenda app op zou moeten starten om te zien wat je afspraken zijn.
Misschien is dit ook niet handig, aangezien er continu updates zijn van mail, facebook, enz.
Dit zou betekenen dat je afspraken daar tussen en ergens onderin komen.
Verder is het wel heel simpel (en waarschijnlijk beter) om naar je agenda met afspraken te gaan.
Boven de Feed staat de datum en dag, druk hier op en je gaat direct naar de agenda en je krijgt meteen de afspraken van die dag in beeld.
Hier kan je zelf kiezen uit meerdere schermen hoe je de indeling wilt hebben.
Hoe die indeling kan zijn is te zien in onderstaand filmpje:
Filmpje van de agenda
Ik heb hem van een particulier. Hij had de telefoon ergens mee gewonnen.litemotiv schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:13:
[...]
Had je die nu particulier gekocht of via een shop?
Swiss lucky basterd
ziet er echt prachtig uit, alleen jammer dat de support minimaal zal zijn en er niet veel apps voor gaan komen en dan bedoel ik "op smartphone ingeburgerde apps" als whatsapp. Anders had ik zeker een N9 overwogen. Misschien ooit 1 voor de heb als de prijzen dalenVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:34:
Er komt een witte! En een softwareupdate! Wauw.
Verwijderd
Qua support: als een OS van begin af aan zo goed als af is dan hoeft die minimaal te zijn en hoe lang lopen mensen met een smartphone.....jaartje of 2? Die apps boeien mij niet zo. Is vooral leuk om ff mee te klooien maar meer doe ik er toch niet mee. Met een goede browser, agenda en whatsapp ben ik klaar......:-)dcell schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:40:
[...]
ziet er echt prachtig uit, alleen jammer dat de support minimaal zal zijn en er niet veel apps voor gaan komen en dan bedoel ik "op smartphone ingeburgerde apps" als whatsapp. Anders had ik zeker een N9 overwogen. Misschien ooit 1 voor de heb als de prijzen dalen
helaas zijn er altijd wel bugs aanwezig en het zou niet onplesant zijn dat die gefixed worden, zeker gezien de relatief hoge prijs die je betaald voor een N9. Ik ben het met je eens dat als een OS zo goed als af is die kleine bugs mij ook niet zo boeien. Je leert er uiteindelijk wel mee leven.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:19:
[...]
Qua support: als een OS van begin af aan zo goed als af is dan hoeft die minimaal te zijn en hoe lang lopen mensen met een smartphone.....jaartje of 2? Die apps boeien mij niet zo. Is vooral leuk om ff mee te klooien maar meer doe ik er toch niet mee. Met een goede browser, agenda en whatsapp ben ik klaar......:-)
Apps boeien mij ook niet zo maar er zijn soms wel enkele apps die heel erg handig zijn en als je er eenmaal aan gewend bent (whatsapp bijv.) dan is het best moeilijk om over te stappen naar een telefoon die het niet heeft. Ik hoef ook geen 100.000 apps in de store maar sommige apps zijn voor mijzelf essentieel geworden.
Of een html5 webclient?johan12 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:35:
Ik zou iedereen hier misschien even oproepen om op de site van whatsapp.com een mail te sturen naar het team en te vragen of ze Whatsapp beschikbaar willen maken voor de N9. Ik denk alleen wanneer genoeg mensen op de wereld dit zullen doen dat ze dan overstag gaan om ook een meego versie te maken.
Heb mijn pre-order net geannuleerd. Ik vind € 625,- toch net iets te gortig voor een losse telefoon. Helemaal als ik via een andere website lees dat ze in een land als Maleisië voor +- € 400,- te koop zijn.
Ook Whatsapp is inmiddels voor mij een app die ik toch zeker "nodig" heb en veelvuldig gebruik. Maar wie weet, Spotify is er inmiddels ook al: http://www.slashgear.com/spotify-hits-nokia-n9-25190583/
Hi there,
*** This is an automated response, please reply to this email if the text below does not answer your question. Your reply will go to a human reader. ***
Sorry, your device Nokia N9 is currently not supported and we have no plans to support it at this time. We currently support iPhone, BlackBerry, Android, Symbian S60, Windows Phone 7 Mango and Nokia s40 devices.
I'm sorry that we have no further information to give out at this time. Thank you for feedback on this matter.
Thank you for contacting WhatsApp.
Verwijderd
Ach hoe moeilijk is het om een Client te schrijven met QT..... En al helemaal voor een linux based OS. Dat moet toch een eitje zijn voor developers???tijs67 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:49:
Reactie van Whatsapp.com:
Hi there,
*** This is an automated response, please reply to this email if the text below does not answer your question. Your reply will go to a human reader. ***
Sorry, your device Nokia N9 is currently not supported and we have no plans to support it at this time. We currently support iPhone, BlackBerry, Android, Symbian S60, Windows Phone 7 Mango and Nokia s40 devices.
I'm sorry that we have no further information to give out at this time. Thank you for feedback on this matter.
Thank you for contacting WhatsApp.
Wow, vorige week was het nog €649 voor de 64GB-versie... Ben ik toch blij dat ik hem maar bij Amazon in Duitsland heb besteld, voor €704 incl verzendkosten. Dat is al een bizar bedrag eigenlijkrajboen schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:47:
Via Expansys nu te koop: http://www.expansys.nl/no...tphone-black-16gb-219483/
Heb mijn pre-order net geannuleerd. Ik vind € 625,- toch net iets te gortig voor een losse telefoon. Helemaal als ik via een andere website lees dat ze in een land als Maleisië voor +- € 400,- te koop zijn.

Niet moeilijk, maar het levert niets op, dus maken ze het niet.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:57:
[...]
Ach hoe moeilijk is het om een Client te schrijven met QT..... En al helemaal voor een linux based OS. Dat moet toch een eitje zijn voor developers???
Het is niet alsof dit soort zaken onbekend was bij de aankondiging van de N9, als er maar één telefoon op een OS uitkomt, dan weet je dat je dit soort dingen niet hoeft te verwachten bij een app zonder api.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Facebook en Twitter werken ook niet optimaal en als ik me wilt aanmelden bij de Nokia music store
geeft ie aan dat ik verkeerd land heb gekozen ook al klik ik op Nederland.
Ik ga er van uit dat ik hem 3 weken kwijt ben , maar ach ik heb er niets voor betaald dus zo een ramp is het niet
Balen. Maar niks voor betaald??bladestar5314 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:53:
Nou mijn plezier met de N9 heeft precies een week geduurd , ik heb problemen met mijn micro simkaart die niet word herkend door het toestel het schijnt een bekend probleem te zijn
Facebook en Twitter werken ook niet optimaal en als ik me wilt aanmelden bij de Nokia music store
geeft ie aan dat ik verkeerd land heb gekozen ook al klik ik op Nederland.
Ik ga er van uit dat ik hem 3 weken kwijt ben , maar ach ik heb er niets voor betaald dus zo een ramp is het niet
je kon je via facebook opgeven
Lees het nu idd in 1 van je vorige postsbladestar5314 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:49:
@ rajboen Ik ben tester via Nokia discovery zone ,vorige week donderag was de N9 event in Brussel
je kon je via facebook opgeven

Hoe bevalt die tot op heden? Op je eerder genoemde problemen na dan........
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12